Het ligt er een beetje aan wat je met grinden bedoelt.
Als je bedoelt dat je de hele tijd
x vachten/helmen/teennagels van vijanden moet verzamelen voor NPC
y, en daarbij steeds in hetzelfde gebied terug komt, dan heb ik daar ook een hekel aan.
Maar dat soort grinden zit niet in AC:Origins, tenzij je voor 100% wil gaan (en zelfs dan nog beperkt). Het voelde het voor mij meer als ontdekken.
Het is namelijk niet main missions + 'grinding' (b.v. sync points, forten, schatten), maar er zijn ook nog side missions, die geven meestal ook genoeg XP.
Er zit veel variatie in de side missions, sommige vond ik zelfs leuker dan de main story missies. De side missions vind je door de sync points te zoeken, en daarbij verken je allerlei verrassende delen van Egypte, dus dat is op zichzelf al leuk. Op sommige plekken kom je bovendien niet als je alleen de main story volgt.
- Als je niet veel tijd hebt voor gamen en zo min mogelijk tijd in dit spel wil steken, zul je nog steeds iets van side missions moeten doen. Maar die zijn (vind ik) leuk en gevarieerd. Op alleen de main missions kom je er niet denk ik. Tenzij je op de PC speelt en een trainer gebruikt ofzo.
- Als je wel genoeg tijd hebt om zoveel mogelijk van de grote wereld wil ervaren hoef je daarvoor niet veel te grinden. Genoeg variatie door het hele spel.
- Als je 100% wil halen zul je tegen het einde veel moeten rondrijden en gaan de laatste paar forten / schatten misschien als een grind aanvoelen, tenzij je b.v. steeds andere wapens daarvoor probeert te gebruiken ter variatie. Maar 100% is niet nodig om optimaal van het spel te genieten.
Als je de tijd hebt, zou ik echt aanraden om alle sync points te vinden en alle side missions te doen. Maar ik zou niet alle forten, schatten, etc. opzoeken. Op die manier krijg je nog steeds bijna alles van het spel mee, en daarbij kom je vanzelf in een aantal forten etc., maar dan gaat het nog niet als grinden aanvoelen. En als je tijdens de side missions merkt dat je het leuk vindt om forten te veroveren, dan kun je die alsnog gaan 'grinden'