ArnoldSmiley schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:29:
Om eerlijk te zijn ben ik de rode draad in Assassins Creed een beetje aan het kwijtraken.
Assassins Creed 1 t/m Asassins Creed Revelations sloten naadloos op elkaar aan.
In Assassins Creed III was de aansluiting op het verhaal al wat minder, al ging het uiteindelijk nog wel om Desmond vs Juno / Minerva waarbij Desmond in dit deel te overlijden kwam. .
ACIII sloot het verhaal van ACI en ACII af (het heden verhaal). In I en II moest Desmond iets zoeken, na III had hij het gevonden en gebruikt.
Black Flag snapte ik al niet meer helemaal. OK, Edward Kenway was te connecten met Haython Kemway uit AC III, maar voor het verhaal maakte dit allemaal niet uit.
Het huidige verhaal sloot wel degelijk aan op wat Desmond aan het eind van III gedaan had en het overall verhaal van AC (het zoeken naar artefacten) was ook gewoon nog aanwezig (je moest die tempel zoeken, maar nu niet voor de assassins maar voor de templars).
Edward was de vader van Haytham en dus de grootvader van Connor. Het interessante hiervan was natuurlijk dat Haythem een templar was en Edward (en later Connor) een assassin.
AC Unity was helemaal een stand alone verhaal, al was Arno weer een relatie van May uit Assassins Creed Roque.
Ik heb net Assassins Creed Syndicate opgestart. Nergens verbanden met de voorgaande delen, nergens een koppeling met het originele present day verhaal.
Conclusie: Na AC 1 t/m 3 is het present day verhaal ten einde. Black Flag, Unity en Syndicate zijn eigenlijk los staande games, waarbij ik me afvraag waarom ik nou eigenlijk aan het terugkijken ben in het verleden?
Hoe gaat in deze context Assassins Creed Originins geplaatst worden denken jullie?
Hier ben ik het wel mee eens. Vanaf Unity is het in mijn ogen gewoon een spel dat zich in het verleden afspeelt met practisch geen link naar het heden. In Black Flag werd wel duidelijk gemaakt dat de hedendaags assassins in de problemen zaten, maar daarna?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.