[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.841 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

JPS schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:19:
[...]

OK, ik maak voor een short positie dus een SELL order aan (en kan kiezen voor limit of market price).
Stop-losses en Trailing Stops werken ook nog gewoon als ik je goed begrijp?
Mijn short positie order op Kraken deed gisteren toch niet wat ik graag wilde doen. Hieronder mijn acties:

1) sell X.00000000 ETHEUR @ market with 4:1 leverage <-- aangekocht op 172,4

Koers ging helaas toch omhoog, maar om bij doorstijging de positie weer automatisch te sluiten (verlies te beperken) heb ik de volgende STOP-LOSS LIMIT aangemaakt:

2) buy X.00000000 ETHEUR @ stop loss 184.00000 → limit 186.00000

De bedoeling was om bij 184 de limit order aan te maken en op 186 te kopen, om zodoende ook een wat snellere stijging op te kunnen vangen.

Vanmorgen was de order wel getriggerd, maar niet zoals verwacht. De koers was namelijk tot bijna 190 gegaan en pas bij daling is er verkocht op 185, dus niet op de limit waarde van 186 :?

Order OO3RQW-LULCP-CMRRTR
buy X.00000000 ETHEUR @ stop loss 184.00000 -> limit 186.00000

Executed 07-20-17 05:46:28 +0200 (Date/time of trade execution.)
Currency ETH/EUR
Order Type buy/stop limit

Leverage 4:1

Price €185.00000 (Quote price the trade was executed at.)
Volume X.00000000 (Total currency amount traded.)
Cost €185.00000 (Total cost of the trade.)
Status Closed

Gelukkig is de koers niet door het plafond geschoten :X
Wie kan me uitleggen wat er niet goed gaat?
a) waarom is de order pas bij daling getriggerd en
b) waarom op koers 185 en niet op limit 186?
Had ik misschien ivm de short positie een take-profit moeten aanmaken ipv een stop-loss?

[ Voor 3% gewijzigd door JPS op 20-07-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat veroorzaakt die enorme schommelingen? Op worldcoinindex gaan de koersen van Ethereum, Bitcoin en Litecoin met voortdurend met 10% omhoog en omlaag binnen enkele seconden. Vreemd genoeg ook gelijktijdig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:09:
Wat veroorzaakt die enorme schommelingen? Op worldcoinindex gaan de koersen van Ethereum, Bitcoin en Litecoin met voortdurend met 10% omhoog en omlaag binnen enkele seconden. Vreemd genoeg ook gelijktijdig :?
Dat viel me ook al op, heb je toevallig de currency op Euro staan? Als die op USD staat heb ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TCP_IP schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:18:
[...]

Dat viel me ook al op, heb je toevallig de currency op Euro staan? Als die op USD staat heb ik het niet.
Heb hem inderdaad op EURO staan. Ik dacht eerst dat het alleen op Worldcoinindex gebeurde, maar in kraken zie ik exact hetzelfde met ETH/EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:24:
[...]

Heb hem inderdaad op EURO staan. Ik dacht eerst dat het alleen op Worldcoinindex gebeurde, maar in kraken zie ik exact hetzelfde met ETH/EUR
Kraken heeft een probleem met de data-feed, die schakelt regelmatig terug naar een oude koers. Bij BTC/EUR springt die geregeld terug naar een koers rond de 2000, terwijl de werkelijke koers inmiddels boven de 2200 is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Vanmiddag gingen we wel even heel hard omhoog, waardoor ik zelf ook niet wist wat er precies aan de hand was. Echter, het begint nu meer en meer op een classic bull trap te lijken. Je merkt aan de prijzen en de beweging van de afgelopen uren dat de onzekerheid weer langzaam de markt in sluipt. De laatste FOMO mensen doen nog hun aankopen, maar waarschijnlijk gaan we op zeer korte termijn weer een downtrend zien. Ik voorspel dat die zich morgen gaat inzetten en het hele weekend gaat aanhouden.

Hoe groot de dip zal zijn? Ik gok toch niet zo groot als afgelopen week. Op de forums merk je aan alles dat zoveel mensen locked and loaded op dit weekend wachten. Spannende dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 17:31
Ik begin me wel steeds meer te irriteren van de traagheid van de kraken website...

"even" wisselen tussen ETH/eur en LTC/eur kost gewoon tussen de 15 en 30 seconden.
Tuurlijk is het druk, enz enz maar dit is toch eigenlijk niet acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jseris
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09 10:51
JPS schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:42:
[...]

Mijn short positie order op Kraken deed gisteren toch niet wat ik graag wilde doen. Hieronder mijn acties:

1) sell X.00000000 ETHEUR @ market with 4:1 leverage <-- aangekocht op 172,4

Koers ging helaas toch omhoog, maar om bij doorstijging de positie weer automatisch te sluiten (verlies te beperken) heb ik de volgende STOP-LOSS LIMIT aangemaakt:

2) buy X.00000000 ETHEUR @ stop loss 184.00000 → limit 186.00000

De bedoeling was om bij 184 de limit order aan te maken en op 186 te kopen, om zodoende ook een wat snellere stijging op te kunnen vangen.

Vanmorgen was de order wel getriggerd, maar niet zoals verwacht. De koers was namelijk tot bijna 190 gegaan en pas bij daling is er verkocht op 185, dus niet op de limit waarde van 186 :?

Order OO3RQW-LULCP-CMRRTR
buy X.00000000 ETHEUR @ stop loss 184.00000 -> limit 186.00000

Executed 07-20-17 05:46:28 +0200 (Date/time of trade execution.)
Currency ETH/EUR
Order Type buy/stop limit

Leverage 4:1

Price €185.00000 (Quote price the trade was executed at.)
Volume X.00000000 (Total currency amount traded.)
Cost €185.00000 (Total cost of the trade.)
Status Closed

Gelukkig is de koers niet door het plafond geschoten :X
Wie kan me uitleggen wat er niet goed gaat?
a) waarom is de order pas bij daling getriggerd en
b) waarom op koers 185 en niet op limit 186?
Had ik misschien ivm de short positie een take-profit moeten aanmaken ipv een stop-loss?
Volgens mij heeft Kraken de afgelopen tijd gewoon ontzettend veel problemen met hun platform. Orders bij mij en veel anderen werden gisteren avond ook gewoon niet verwerkt.

Ik ben er klaar mee en heb er geen vertrouwen meer in. Ik ga weer eens bij ze kijken zodra ze die nieuwe versie van het platform live hebben. Dergelijke problemen maken traden nu gewoon onmogelijk 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

keest12 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:47:
Vanmiddag gingen we wel even heel hard omhoog, waardoor ik zelf ook niet wist wat er precies aan de hand was. Echter, het begint nu meer en meer op een classic bull trap te lijken. Je merkt aan de prijzen en de beweging van de afgelopen uren dat de onzekerheid weer langzaam de markt in sluipt. De laatste FOMO mensen doen nog hun aankopen, maar waarschijnlijk gaan we op zeer korte termijn weer een downtrend zien. Ik voorspel dat die zich morgen gaat inzetten en het hele weekend gaat aanhouden.

Hoe groot de dip zal zijn? Ik gok toch niet zo groot als afgelopen week. Op de forums merk je aan alles dat zoveel mensen locked and loaded op dit weekend wachten. Spannende dagen!
Als er heel veel mensen klaar zitten om te schieten, verwacht ik dat er heel vroeg geschoten gaat worden en we niet heel erg naar beneden zullen gaan, zeker niet 3 dagen lang. Dan schiet iedereen vrijdag avond zijn magazijn al leeg vermoed ik.. Maar niks is zeker momenteel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

jseris schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:01:
[...]

Volgens mij heeft Kraken de afgelopen tijd gewoon ontzettend veel problemen met hun platform. Orders bij mij en veel anderen werden gisteren avond ook gewoon niet verwerkt.

Ik ben er klaar mee en heb er geen vertrouwen meer in. Ik ga weer eens bij ze kijken zodra ze die nieuwe versie van het platform live hebben. Dergelijke problemen maken traden nu gewoon onmogelijk 8)7
Ja ik ken die problemen, maar ik vraag me af of mijn order wel juist is gedefinieerd. Dus of de uitvoering anders is geweest dan ik had moeten verwachten? Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Gek genoeg vandaag meer verdiend met ANS dan met BTC, en dat terwijl ik op tijd was ingesprongen vlak voor de middag :D Erg goede dag voor mij dus. Denk dat ik maar wat stop loss orders ga plaatsen voor het slapen (als Kraken meewerkt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Even voor jullie getest: geen order geplaatst, maar gewoon door de menu's klikken en charts bekijken.

Ik heb geen problemen met Kraken, maar hun site is nooit snel geweest. :)

Snelheid van Bitstamp is heel goed, Polo ook goed (nu maar 33800 gebruikers).

Firefox 54.0.1 (32 bits).

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:22
Bewaren jullie eigenlijk al jullie altcoins in wallets? Wat als je bijvoorbeeld op een exchange 10 verschillende altcoins hebt? Laat je die altcoins dan op de exchange staan of ga je wallets gebruiken van de desbetreffende altcoins?

Als je alles op de exchange laat staan in het minder veilig, maar kun je wel weer snel verkopen. En als je alles in een wallet wil hebben, dan ontkom je er niet aan dat je erg veel verschillende wallets hebt, omdat er geen enkele wallet is voor alle altcoins. Nadeel is dan ook dat je niet zo snel weer kunt verkopen en wellicht ook een fee betaald als je de altcoin weer terug wil zetten naar de exchange?

Vraag me af hoe jullie dit doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jseris
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09 10:51
Zhou schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:13:
Even voor jullie getest: geen order geplaatst, maar gewoon door de menu's klikken en charts bekijken.

Ik heb geen problemen met Kraken, maar hun site is nooit snel geweest. :)

Snelheid van Bitstamp is heel goed, Polo ook goed (nu maar 33800 gebruikers).

Firefox 54.0.1 (32 bits).
De problemen doen zich voornamelijk voor als de markt interessante wendingen neemt (wat logisch is, dan gaat de load natuurlijk erg omhoog, maar je bent een Exchange waarop getrade wordt dus daar moet je mee om kunnen gaan). En gisteren waren er wat schommelingen die interessant waren.

Kreeg gisteren ook af en toe een HTTP 502 error terug geserveerd van Cloudflare... en het navigeren door de site was ook wat traag.

Maar dat is dan nog niet eens heel erg. Het wordt alleen erg vervelend wanneer je op een short positie zit en je orders gewoon niet getriggered worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
jseris schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:30:
[...]

Maar dat is dan nog niet eens heel erg. Het wordt alleen erg vervelend wanneer je op een short positie zit en je orders gewoon niet getriggered worden.
Short doe ik niet aan. Voor Kraken gebruik ik alleen voor fiat <=> BTC. Soms een altcoin. Bitstamp is mijn backup. Het handelen doe ik wel bij Polo en Bittrex.

Als je order niet uitgevoerd wordt omdat de site te traag is en NIET vanwege het orderboek, dan zal ik gelijk een andere site zoeken die dit probleem niet heeft. Je verliest geld en Kraken verdient altijd geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Coinbase Will Not Support the User-activated Hard Fork Blockchain due to Incompatible Bitcoin Ruleset

The Bitcoin scaling debate has taken yet another interesting turn. Coinbase has issued an official statement on the user-activated hard fork. More specifically, if the UAHF to increase the block size activates on August 1st, Coinbase will not support it. That is a rather surprising development, to say the least. Seeing an exchange advise customers to withdraw money from the exchange by July 31st is not what most people expected.

It is evident Coinbase has no intention to support the user-activated hard fork right now. This particular scaling solution will raise the Bitcoin block size eventually. However, this change is incompatible with the company’s current Bitcoin ruleset. If the fork were to occur and a new blockchain is formed, Coinbase will not support it. In a way, that is surprising, even though some people expected such a decision. It is good to see the company warn users well in advance, though.
User-activated Hard Fork is not Supported by Coinbase

Anyone who wants to access their UAHF coins will need to withdraw Bitcoin. This means Coinbase users have until July 31st to get their money off an exchange. It is never a good idea to store funds in an exchange wallet for an extended period of time, though. Such a wallet should only be used to buy or sell currency quickly, after which the funds are moved to a private wallet or bank account. It will be interesting to see how many people will move their money off Coinbase in the coming week and a half.

Coinbase op Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zhou schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:53:
Coinbase Will Not Support the User-activated Hard Fork Blockchain due to Incompatible Bitcoin Ruleset

[i]The Bitcoin scaling debate has taken yet another interesting turn. Coinbase has issued an official statement on the user-activated hard fork. More specifically, if the UAHF to increase the block size activates on August 1st, Coinbase will not support it. That is a rather surprising development, to say the least. Seeing an exchange advise customers to withdraw money from the exchange by July 31st is not what most people expected.
Zie deze reactie van Rannasha in het Grote Bitcoin Topic: Rannasha in "Bitcoin topic - deel 2"
Als BIP91 succesvol activeert, dan hoef je helemaal niets te doen. Er zal dan geen chain-splitsing plaatsvinden. SegWit is backwards compatibel, dus een oude wallet-client is prima te gebruiken na SegWit-activatie (wat overigens pas in de tweede helft van augustus zou zijn). Al kun je dan geen gebruik maken van SegWit-specifieke features.

Als BIP91 succesvol activeert voor 1 augustus, dan doet UASF/BIP148 helemaal niets. Het doel van BIP148 is dan immers al bereikt. Op 1 augustus gebeurt er dan ook niets en kun je gerust de Fête Nationale vieren.

Waar Coinbase het over heeft gehad in de email naar klanten is nog weer iets anders dan UASF/BIP148. Zij gingen vooral in op een potentiele hardfork afgedwongen door miner Bitmain in het geval dat SegWit2X zou falen en de UASF een niet-triviale hoeveelheid steun zou krijgen. Bitmain heeft eerder aangekondigd om in die situatie een eigen fork te beginnen met >1 MB blocks, maar geen SegWit. Daar is ook software voor (die BitcoinABC heet). Als deze fork plaatsvindt, dan zal Coinbase deze niet erkennen of steunen.

De kans dat dit gebeurt is echter erg klein. Ik was daarom ook enigszins verbaasd over de email, want voor mensen die niet goed op de hoogte zijn van wat er gaande is, geeft de email een behoorlijk vertekend beeld.
Iets met storm en een glas water, op dit moment.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
er zit weer een stijging in sinds afgelopen half uur... in de btx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Hoe groot is de kans op een flash crash in deze situatie? Durf eigenlijk geen stop loss in te stellen... ALS er een rare dip is dan mis je leuke inkomsten terwijl je op één oor ligt...

Aan de andere kant is dit ook niet een standaard pump and dump, dus denk dat de koers alleen maar hoger kan zijn morgenochtend. Geen stop loss nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door yinx84 op 20-07-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Wat is gemiddelde tijd voor we het (officiële) resultaat van https://www.xbt.eu/ weten

Hoe lang duurt het gemiddeld dat zo'n block gemined wordt?

Het is duidelijk dat het gehaald zal worden, maar wil de sell-off voor zijn :) blijf ik nog even wakker als het niet te lang duurt

[ Voor 35% gewijzigd door kristof1234 op 20-07-2017 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
kristof1234 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:16:
Wat is gemiddelde tijd voor we het (officiële) resultaat van https://www.xbt.eu/ weten

Het is duidelijk dat het gehaald zal worden, maar wil de sell-off voor zijn :) blijf ik nog even wakker als het niet te lang duurt
10 minuten per block als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
masterrobo schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:18:
[...]

10 minuten per block als ik het goed heb
Ok, blijf nog even wakker om te zien wat er gebeurt; red bull is toepasselijk geloof ik vandaag ;)

[ Voor 17% gewijzigd door kristof1234 op 20-07-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28
Waarom gaat ETH niet mee met de rally van BTC?
Ik heb ETH ingekocht ter voorbereiding van BIP91, maar misschien had ik beter BTC moeten inkopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
kristof1234 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:16:

Iets langer.. Zie paar posts terug Rannasha in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4"

[ Voor 0% gewijzigd door PKing83 op 20-07-2017 23:30 . Reden: Link gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die aan genesis farming doen?
Is het niet fake?

Ik bedoel waarom zouden ze het verhuren alsje meer winst kan brengen met minen :/ snap niet waarom verhuren meer winstgevend zou voor hun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
CheapTweak schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:22:
Ik heb ETH ingekocht ter voorbereiding van BIP91, maar misschien had ik beter BTC moeten inkopen :(
Want de reden voor de Bitcoin-rally is totaal ongerelateerd aan ETH. De afgelopen maanden heeft ETH flink terrein gewonnen t.o.v. BTC, mede omdat de schalingsproblematiek van Bitcoin telkens werd opgebracht. Nu die situatie eindelijk richting een oplossing lijkt te gaan, is het niet gek dat BTC wat terrein terugwint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CheapTweak schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:22:
BTC is flink omlaag gegaan omdat er onzekerheid was door de fork. Die onzekerheid lijkt nu weg te zijn en dat doet de koers goed.

ETH is omlaag gegaan omdat het in 4 maanden tijd van 18 dollar naar 400 dollar gegaan is. ETH heeft een bubbeltje gedaan die de BTC in 2013 al gedaan heeft. Er is voor ETH nog geen normale stabiele en redelijke waarde gevonden. Dan heb je ook nog eens de ICO's die ETH dumpen en de hacks waar ETH gestolen is.

Hoewel ETH en BTC vaak genoeg samen omhoog en omlaag gaan is dat BTC nu omhoog gaat niet zo vreemd door het fork verhaal. ETH hoeft dan ook niet perse mee te gaan. Verder heeft ETH tot nu toe vandaag toch zo'n 13% gedaan. BTC doet meer maar dat lijkt mij ook niet onredelijk.

Dit is hoe ik er over denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 17:02
kristof1234 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:19:
[...]

Ok, blijf nog even wakker om te zien wat er gebeurt; red bull is toepasselijk geloof ik vandaag ;)
In de meest gunstige geval duurt het nog 13 blocks

ook makkelijk hier te zien hele grote kans dat het doorgaat.
https://coin.dance/blocks#hashrate

[ Voor 9% gewijzigd door FNale op 20-07-2017 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
heb net wat verkocht op kraken, mijn eerste winst is binnen. echter ik heb ook de EOS voor euro's te koop staan, waarom wordt deze bijvoorbeeld niet in euro's weergegeven op cryptocompare en ETH/BTX wel bijvoorbeeld ?

ik wil hier ook kleingeld van maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• root66
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-09-2021
Gezien de volatiliteit waarmee we dagelijks te maken hebben in de crypto is het de vraag of daytraden wel zinvol is. Zeker gezien de instabiele exchanges (Coinbase en onderliggende GDAX, Poloniex) die keer op keer plat gaan (al dan niet door DDOS c.q. manipulatie of door veel handel). Enige wat handig is om te doen als je wat geld over hebt is limit buy orders inzetten in geval er zich weer een flash crash (van een paar minuten) voordoet. Aan de andere kant kunnen ze nooit meer komen en staat je geld te niksen in een lage limit buy order.

Gezien niemand kan verklaren waarom de volatiliteit er is anders dan speculatie & speculatie, gaat de marketcap wel van een ath van 116 miljard cap naar 90, naar 110, naar 80, naar 85, naar 70 en staat nu weer rond de 90. Er is geen peil op te trekken. Waar bij aandelen nieuws of nog beter cijfers (lees winst en winstverwachting) de koers beïnvloeden is dat maar mondjesmaat terug te vinden in crypto. Maakt het overigens wel zeer interessant.

Als je een goede daytrader bent dan is er zeker veel winst te halen maar voor een ieder die er weinig van af weet en/of graag lekker slaapt is het beter om een goed product te kiezen en diversiteit in zijn/haar portfolio aan te brengen en dan lekker 2 jaar winterslaap te houden zonder je blockfolio dagelijks een miljoen keer te F5-en (been there :P). Dat is een stuk beter voor je nachtrust, relatie, hartritme, je portemonnee en je telefoon ;)

Dan de definitie van een goed product. Ik zou zeggen kijk naar de basis. Currencies zijn leuk maar inmiddels zijn er platformen voor van alles en nog wat die een erg hoog potentieel hebben. Als je kijkt naar de ontwikkeling van ICT kun je dat doortrekken naar DLT. Iemand die de basis biedt zoals blockchain as a service heeft de grootste kans van slagen want daar kan iedereen (elk bedrijf) naar hartelust zonder grote investeringen gebruik maken van de technologie. Gaat elk bedrijf zijn eigen blockchain maken, dan zouden er een hoop programmeurs nodig zijn en dat maakt de investering niet rendabel (buiten het feit dat de programmeurs inmiddels allemaal dollar tekens in hun ogen hebben gezien het aantal dat er zijn en elke ICO miljoenen oplevert op basis van een mooi verhaal met een bijbehorende white paper 8) .

Leer en kijk hoe het in elkaar steekt qua technologie. check de teams en de betrouwbaarheid, roadmaps, het verhaal en ga ervan uit dat alles wat je erin stopt gewoon weg is. Dan is alles wat het wordt op een dag per definitie mooi zonder dat je een lijdensweg bewandelt van fluctuaties in de koersen. Breng daarnaast diversiteit aan in je portfolio en wed niet op 1 paard (en zeker niet met geleend geld :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
BTC gekocht op €2135 vanmorgen en zojuist verkocht op €2366. Toch wel leuk m'n verlies goedgemaakt.

Ga wel eens nadenken of dit daadwerkelijk iets voor mij is, en of ik niet gewoon 3x €250,- in wil zetten op 3 leuke projecten en het vanaf dan lekker laat rusten.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dus BIP91 is er zo goed als.
Dan komt SegWit2x en BIP148 toch?
Dan zou er weinig meer fout kunnen gaan.
Na vannacht dan alle nieuwswaarde weg plus weekend. Misschien shorten naar 2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Niet echt bemoedigend:
https://blockchain.info/pools?timespan=3hours

Wie daar achter zit, weten de meeste wel.

Nu 66,7%.

[ Voor 5% gewijzigd door RaptorXS op 21-07-2017 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-09 01:48
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:29:
Zijn er mensen die aan genesis farming doen?
Is het niet fake?

Ik bedoel waarom zouden ze het verhuren alsje meer winst kan brengen met minen :/ snap niet waarom verhuren meer winstgevend zou voor hun
ter info. Dit soort vragen kun je beter in het bitcoin topic vragen. Hier gaat het over handel en koers, niet over minen. Bitcoin topic - deel 2

//off topic:het is volgens mij geen fake, maar ik brand mijn vingers er niet eens aan. Je ziet verschillende gebruikers er geld uithalen, er wordt alleen nergens verteld hoeveel geld erin gestopt wordt. Mogelijk dat je met veel referrals er wat uit kan halen.

Je kan beter je eigen rig bouwen of gewoon gaan handelen, dan verdien je meer dan via zo'n partij.
ik mine af en toe in de daluren met mijn gtx1070. heb zo 0,3 ETH en 0,01 BTC bij elkaar gesprokkeld. of het uit kan betwijfel ik, de hashrate wordt ook namelijk steeds moeilijker, waardoor je steeds meer/langer moet minen voor hetzelfde resultaat. Ik was meer benieuwd hoe het werkte eigenlijk.

@Rannasha
ter info. de slacklink werkt niet meer in je waarschuwing:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Bizar.. Bitcoin al bijna op 3000 dollar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
Ik doe nu ook al een tijdje mee en lukt opzich vrij aardig (op die bak EOS voor 3.7 na dan |:( )

Maar 1 ding lukt me niet op kraken, ik wil een trailing stop hebben (kopen/verkopen) maar wel met een limit dus zeg dat de koers eerst boven een bepaalde limit moet komen en dan pas begint met de high/low te volgen en dus te triggeren op de stop offset..
Zie ik iets over het hoofd of kan dit gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
root66 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:43:
Gezien de volatiliteit waarmee we dagelijks te maken hebben in de crypto is het de vraag of daytraden wel zinvol is.
Met daytraden maak ik bijna elke dag winst, en natuurlijk pak ik ook wel eens verlies maar sinds ik +/- 3 maanden geleden ben begonnen sta ik nu op ruim 250% winst. Met orders die ik op blockfolio had ingevuld en vergeten weg te halen sta ik nu ruim 40% in de min.

Als ik dus LT was gedaan zou ik nu onmogelijk deze winsten hebben kunnen halen.
De laatste 2 maanden was crypto booming en vele zijn LT gegaan, moet je de verhalen van het vorige topic maar terug lezen ''BTC gaat nooit meer onder de 2500 komen'' en als je er commentaar op had werd je zowat uit gemaakt voor gek. Die staan nu dus allemaal flink in de min.

+/-6 weken geleden ging de markt ook zo als het nu gaat met meerdere weekend dipjes totdat vele een patroon dachten te zien en ook wouden kopen in de weekend dipjes, Je raad het al dat dipje kwam niet meer.
Niemand weet wat de markt doet, en als je gaat wachten op patronen ben je al te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Mr. Noodle schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 07:31:
[...]

Met daytraden maak ik bijna elke dag winst, en natuurlijk pak ik ook wel eens verlies maar sinds ik +/- 2 maanden geleden ben begonnen sta ik nu op ruim 250% winst. Met orders die ik op blockfolio had ingevuld en vergeten weg te halen sta ik nu ruim 40% in de min.

Als ik dus LT was gedaan zou ik nu onmogelijk deze winsten hebben kunnen halen.
De laatste 2 maanden was crypto booming en vele zijn LT gegaan, moet je de verhalen van het vorige topic maar terug lezen ''BTC gaat nooit meer onder de 2500 komen'' en als je er commentaar op had werd je zowat uit gemaakt voor gek. Die staan nu dus allemaal flink in de min.

+/-6 weken geleden ging de markt ook zo als het nu gaat met meerdere weekend dipjes totdat vele een patroon dachten te zien en ook wouden kopen in de weekend dipjes, Je raad het al dat dipje kwam niet meer.
Niemand weet wat de markt doet, en als je gaat wachten op patronen ben je al te laat
Als je niet weet wat de markt doet en niet kijkt naar patronen, hoe kan je dan in godsnaam succesvol daytraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
kthxbye schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 07:34:
[...]

Als je niet weet wat de markt doet en niet kijkt naar patronen, hoe kan je dan in godsnaam succesvol daytraden?
Ik volg elke dag intensief de markt, nieuws, forums, chatgroepen, socialmedia, altijd wel een paar uur per dag mee bezig. Maar gister is geschiedenis voor mij in cryptoland :P

En ik volg intensief de order boekjes van exchanges met het meeste volume daar handel ik het meest op.

Niet op patronen die al weken bezig zijn en sommige nu pas achter komen, mijn ervaring is dat je dan te laat bent.
Als voorbeeld ik koop een ETC koop hem op 12,50 verkoop 13,50 ik blijf dus niet zitten wachten op ATH.
En ja soms mis je het treintje, bijvoorbeeld mijn favoriete coin LTC die ging van 17 naar 45 ik was er op 26 uit.
Zelfde met ETH ook gemist maar wel ritjes tussen door gepakt waardoor ik uiteindelijk toch mooie winsten had gepakt.

edit, ik handel al meer dan 10 jaar op de gewone beurzen alleen, crypto doe ik pas een maand of 3

[ Voor 4% gewijzigd door Slux op 21-07-2017 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 27-09 16:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Nu ben ik wel benieuwd of de weekend dip gaat komen. Om eerlijk te zijn zie ik dit niet meer gebeuren maar als hij er wel komt stap ik in denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ryan1981 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:22:
Nu ben ik wel benieuwd of de weekend dip gaat komen. Om eerlijk te zijn zie ik dit niet meer gebeuren maar als hij er wel komt stap ik in denk ik.
Kon bij de vorige dip niet inkopen, nu kan ik het wel en zal het niet meer komen. Just my luck again (allemaal opgebruikt met die die ene 10 minuten super luck :*) ) :'(

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 21-07-2017 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ryan1981 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:22:
De laatste 4-6 weken hebben we inderdaad elke keer een weekend-dip gezien. De hele trend over die periode is ook dat de gehele koers steeds lager is geworden (het hoogtepunt doordeweeks lag met de week telkens iets lager). Ik denk dat veel mensen daarom al van plan waren om tijdens de laatste weekend-dip in te stappen, dat zou in theorie het laagste punt moeten zijn, uitgaande dat daarna alles weer omhoog gaat. Ik denk wel dat we dit weekend nog een dipje krijgen, maar nu alles alweer omhoog aan het gaan is gok ik dat de dip van vorig weekend het laagste punt was wat we voorlopig hebben gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09 09:19
Tom schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:49:
[...]
Ik denk wel dat we dit weekend nog een dipje krijgen, maar nu alles alweer omhoog aan het gaan is gok ik dat de dip van vorig weekend het laagste punt was wat we voorlopig hebben gezien :)
Ik hoop het niet, ik heb nog wat fiat liggen waar mee ik in de weekend dip wou stappen.
Helaas heb ik woensdag het een en ander naar fiat gezet in de hoop op een dip, maar die blijft voorlopig uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nice zoals gedacht, vertrouwen is terug en iedereen koopt weer in. Deze week even aan het shoppen geweest voor altcoins. En mijn verdeling komt goed overeen met de winst. Puur geluk natuurlijk. Maar de coin waar ik 50% van het geld in hebt zitten stijgt nu ook even met 50% en de kleinere aandelen van 16% stijgen zelfs 20/30%

En nu zoals altijd had ik maar meer geïnvesteerd. Maar het kon ook net zo goed de andere kant opgaan. Dat zou met deze bedragen wel kut zijn maar niet voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het met cryptocurrencies (via kraken bv.) mogelijk om "buy and sell quick" strategy te doen? Dat je op dezelfde dag inkoopt en verkoopt met winst? Omdat de valuta stijgt en daalt om de uur dacht ik dat er misschien wat uit te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:56:
Is het met cryptocurrencies (via kraken bv.) mogelijk om "buy and sell quick" strategy te doen? Dat je op dezelfde dag inkoopt en verkoopt met winst? Omdat de valuta stijgt en daalt om de uur dacht ik dat er misschien wat uit te halen valt.
Ik doe niks anders, je moet alleen wel op de knoppen zitten ermee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
  • Laatst online: 05-09 16:48
Stratis is sinds de weekend dip verdubbeld
Ja had je maar flink ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 19:34
De koersen op Kraken zijn wel erg vaag...

De bedragen in de zwarte balk komen totaal niet overeen met wat de aan/verkoopwaarden zijn.

Sterker nog, als je bij een buy op zeg 2300 doet, kan het dusdanig lang duren dat je uiteindelijk koopt op 2360.
Als hij dan stijgt naar 2500 en je verkoopt.
hij daalt vervolgens naar 2300 (zwarte balk) en je koopt, blijkt dat de aankoopwaarde dan 2550 is.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:57

The_Worst

Unox

Kraken schijnt de laatste tijd flink aan het haperen te zijn. Orders worden onder andere te laat uitgevoerd door de enorme drukte. Website kan het niet aan.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
lighting_ schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:50:
Op dit moment staat Stratis nog laag. ATH is nu rond de 9 of 10 euro en ik verwacht dat hij daar met de tijd uiteindelijk overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
maomanna schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:28:
De koersen op Kraken zijn wel erg vaag...

De bedragen in de zwarte balk komen totaal niet overeen met wat de aan/verkoopwaarden zijn.
Die fout heb ik in het begin ook gemaakt. Voor de laatste koers, kies "charts". Daar staan de actuele prijzen (orderboek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
en moet je dan kijken naar Selling of naar buying?

Tuurlijk 8)7 |:(

[ Voor 30% gewijzigd door maomanna op 21-07-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
voor kraken kun je beter cryptowatch gebruiken (vanuit kraken: new order -> click op new charts and trading tools) als het druk is happert het wat maar beter dan naar de normale charts kijken

[ Voor 4% gewijzigd door JJ16v op 21-07-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:20

DirtyBird

Praktiserend denker

maomanna schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:51:
en moet je dan kijken naar Selling of naar buying?
Wat denk je zelf?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Bij €2,50 heb ik ingekocht gelukkig. _/-\o_

Qua development gaat het zéér goed met stratis en kan niet wachten tot de sidechains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Selling.
De tegenpartij verkoopt immers tegen die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:27
pvink schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Bij €2,50 heb ik ingekocht gelukkig. _/-\o_

Qua development gaat het zéér goed met stratis en kan niet wachten tot de sidechains
Same here, wel mooi om dan de discussie over de dip terug te lezen, waar mensen het toch wel eng vonden om op 2,50/2,80 in te kopen. Had er zelf 50 bijgekocht wel lekker. Erg benieuwd wat het blijft doen. Hangt wel erg aan de prijs van btc vast natuurlijk, een eigen dikke stijging zou wel lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Sinds anderhalf uur staat Ubiq op Litebit, benieuwd of er een pump(je) inzit.

[ Voor 12% gewijzigd door kansloze op 21-07-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 26-09 23:45
Mr. Noodle schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 07:48:
[...]

Ik volg elke dag intensief de markt, nieuws, forums, chatgroepen, socialmedia, altijd wel een paar uur per dag mee bezig. Maar gister is geschiedenis voor mij in cryptoland :P

En ik volg intensief de order boekjes van exchanges met het meeste volume daar handel ik het meest op.

Niet op patronen die al weken bezig zijn en sommige nu pas achter komen, mijn ervaring is dat je dan te laat bent.
Als voorbeeld ik koop een ETC koop hem op 12,50 verkoop 13,50 ik blijf dus niet zitten wachten op ATH.
En ja soms mis je het treintje, bijvoorbeeld mijn favoriete coin LTC die ging van 17 naar 45 ik was er op 26 uit.
Zelfde met ETH ook gemist maar wel ritjes tussen door gepakt waardoor ik uiteindelijk toch mooie winsten had gepakt.

edit, ik handel al meer dan 10 jaar op de gewone beurzen alleen, crypto doe ik pas een maand of 3
eigen advies groep starten, ik ben iig voor :)
Iemand nog andere suggeties met goede groepen voor short term trading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

kansloze schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:34:
Sinds anderhalf uur staat Ubiq op Litebit, benieuwd of er een pump(je) inzit.
:')

Kan ik je nu alvast verklappen: it's not gonna happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:23
Mr. Noodle schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 07:48:
[...]

Mooi voorbeeld van iemand die blijft vasthouden aan zijn strategie. ATH is niet of moeilijk te voorspellen dus beter winst pakken alvorens de boel in elkaar klapt.

Heb je ook een strategie voor het geval de coin daalt in plaats van stijgt om het verlies te beperken?

Persoonlijk ben ik nog van de hodl maar ben wel een beetje aan het papertraden om te kijken of ik op basis van wat analyse op het juiste moment koop en de 10% kan halen. Maar goed dat is ook geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht inmiddels al meer dan 24u op een deposit bij Kraken, "on Hold", terwijl mijn account Tier 3 geverifieerd is `+ het om een bedrag gaat van 400E. Mail etc reageren ze niet op. Vind het maar een slecht voorteken van hun betrouwbaarheid. hebben meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:47:
Ik wacht inmiddels al meer dan 24u op een deposit bij Kraken, "on Hold", terwijl mijn account Tier 3 geverifieerd is `+ het om een bedrag gaat van 400E. Mail etc reageren ze niet op. Vind het maar een slecht voorteken van hun betrouwbaarheid. hebben meer mensen hier ervaring mee?
Heb je recentelijk een storting gedaan van dezelfde grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:50:
[...]

Heb je recentelijk een storting gedaan van dezelfde grootte?
Jazeker, 2 dagen daarvoor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hypotweaker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 20:55
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:52:
[...]

Multiple deposits in the same amount made within 3 business days of each other may be delayed. If you make multiple deposits within 3 business days of each other, please send different amounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ja, daar dacht ik ook aan. Normaal zorgt dit voor vertraging als het binnen 1 of 2 dagen gedaan wordt, maar misschien ben je hier toch door getroffen en moet je even geduld hebben. Het is misschien handig om elke keer net even een ander bedrag te storten zodat er geen 'conflict' transactie kan voor komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
[...]

Bingo. In dat geval wordt de 2e deposit een tijdje op "on hold" gezet omdat het blijkbaar af en toe voorkomt dat een bankoverboeking twee keer bij Kraken aan lijkt te komen en ze dus wachten om te zien of dat het geval is.

Zie ook: https://support.kraken.co...hy-is-my-deposit-on-hold- (item #3)

Heb ik ook een keertje gehad, het duurde een dag of 2-3 extra voordat de boel vrijgegeven werd. Voortaan verschillende bedragen gebruiken voor stortingen die vlak na elkaar gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:47:
1e storting? heb je je in de omschrijving je Public Account ID + kraken.com opgenomen?
Dit luistert nogal nauw..

Ik heb gisteren een on hold storting gemeld en een paar uur later een reactie gekregen dat het doorgezet wordt om vrij te laten geven - daar wacht ik nu nog op.
Reden dat het bij mij on hold stond was het vermoeden van een dubbele overschijving terwijl ik bewust twee dagen achter elkaar hetzelfde bedrag overgemaakt had.

Heb aangegeven dat het goed is dat ze meedenken maar een seintje bij verdenking dan wel zo fijn is in plaats van dat de gebruiker daar zelf achteraan moet. Het zou vervolgens nog beter zijn wanneer het accepteren/retourneren in plaats van twee schijven bij de customer service moet gewoon direct door de gebruiker geselecteerd kan worden.

Het advies om binnen x dagen niet 2x hetzelfde bedrag over te maken zou een mooie plek mogen krijgen in de FAQ van Kraken. Ben benieuwd of ze iets met de feedback kunnen.

Edit: * PKing83 moet sneller typen en voortaan vooral beter de FAQ lezen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door PKing83 op 21-07-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor de hulp! Duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
The Source schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:34:
[...]

eigen advies groep starten, ik ben iig voor :)
Iemand nog andere suggeties met goede groepen voor short term trading?
Tweakers slack channel daytrading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Vraag aan ervaren Kraken handelaren

Stel dat ik 200 euro op Kraken heb staan. Ik wil een Trailing Stop buy order plaatsen als de koers van ETH met 3% stijgt. Kan ik dan opgeven dat ik dan voor 200 euro, maar dan ook exact 200 euro aan ETH wil kopen? Ik moet nu van te voren opgeven hoeveel ETH ik wil kopen.

Zo'n koers is onvoorspelbaar... als het een grote sprong maakt dan kan het zijn dat de ETH die ik opgegeven heb meer dan 200 waard is en bounced m'n order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 27-09 16:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Zouden er ook mensen van eth naar btc gaan op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Zo ETC krijgt even een duwtje omhoog op kraken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ryan1981 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:53:
Ja dat denk ik wel. Genoeg mensen die hun geld veilig dachten te zetten in eth wegens het hele scaling debacle. Nu dat voorbij lijkt te zijn zal er best wat eth terugstromen naar btc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:53
Weet iemand wat er met Stealthcoin aan de hand is met de af/aanwezigheid op exchanges? Ik zie dat ze ook weer listed zijn op litebit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 15:24
Heb er begin van de week toch maar 250 stuks bijgekocht....,verkopen doe ik nog niet want ik verwacht dat die naar de > €8,- gaat stijgen.

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 11:49

Boy

www.byoscoop.nl

papaleo schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:17:
[...]

Heb er begin van de week toch maar 250 stuks bijgekocht....,verkopen doe ik nog niet want ik verwacht dat die naar de > €8,- gaat stijgen.
Ik hoop het, heb er op 10 euro gekocht :|

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Boy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:29:
[...]

Na een flinke stijging kopen is altijd risicovol. Tuurlijk kan het nog flink door stijgen, maar er is ook een prima kans dat er een flink drop komt. Sowieso komt er vrijwel altijd een flinke drop na een ATH. Je kan de mazzel hebben om op 10 te kopen en op 20 te verkopen, maar wanneer de munt van 1 naar 10 gegaan is maakt dat de kans op een flink drop wel heel groot. Zo wou ik zelf geen ETH meer kopen toen ie van 12 naar 100 gegaan was. Nou was dat achteraf een slecht idee, maar ik vond de stijging op dat moment al zo flink dat ik bang was voor een crash naar 40. Kopen na een stijging van honderden procenten is zeer risicovol. Je moet er over het algemeen voor de stijging bij zijn of wanneer ie net aan het stijgen is. Wanneer iets flink omhoog gegaan is blijft dan nog kopen een flinke gok.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 21-07-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018
Ryan1981 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:53:
Als ik BTC had was ik nu als de sodemieter naar ETH gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FireFox1980 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:37:
[...]

Als ik BTC had was ik nu als de sodemieter naar ETH gegaan.
Want ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
BTC is als een dolle gestegen. ETH staat op 0.0823 BTC. Dat was van de week even 0,11BTC. Die gaat wel weer inlopen. BTC is alweer bijna terug op het oude niveau, ETH nog lang niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FireFox1980 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:46:
[...]

BTC is als een dolle gestegen. ETH staat op 0.0823 BTC. Dat was van de week even 0,11BTC. Die gaat wel weer inlopen. BTC is alweer bijna terug op het oude niveau, ETH nog lang niet.
Hoezo is BTC als een dolle gestegen ? Als een dolle de laatste dagen of als geheel ?

De laatste dagen is BTC wel aardig wat omhoog gegaan, maar het was dan ook erg gezakt door het fork verhaal. Persoonlijk denk ik dat er nog veel meer in zit nu. Over de langere temijn staat BTC tegenover ETH eigenlijk nog vrij laag. Juist ETH is als een idioot omhoog gegaan in een paar maanden tijd. Persoonlijk vind ik dat de waarde van ETH te snel te veel omhoog gegaan is en het niveau van nu nog steeds aan de hoge kant is.

Ik zou niet durven zeggen dat ETH nu veel meer omhoog zal gaan dan BTC. En als het wel zo is dan is het nog maar de vraag hoe lang dat zo zal blijven en of er niet weer een flinke crash komt.

Als jij hier anders over denkt en het niet met mij eens bent dan hoor ik het graag met onderbouwing waarom :) Persoonlijk ben ik van mening dat ETH veel meer als een dolle gestegen is dan BTC ondanks de verliezen van de afgelopen tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
PilatuS schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:52:
[...]

Persoonlijk ben ik van mening dat ETH veel meer als een dolle gestegen is dan BTC ondankt de verliezen van de afgelopen tijd.
Waarde van ETH is ~0 euro. En dat zal uiteindelijk ook worden. Of het nu over 1 jaar of 5 jaar is, kwestie van tijd.

Op AWS kost een berekening 0,0000008 cent. Op Ethereum 32 cent.

Voordeel van ETH tegenover AWS, is dat ze gedecentraliseerd zijn. Maar de Ethereum bockchain is al veel groter dan Bitcoin, terwijl BTC langer bestaat. Tevens groeit ETH blockchain met 35 GB per seconde. Onhoudbaar dus om een gedecentraliseerd model te hanteren, tenzij je een grote hostingboer bent.

En de Solid van ETH is vanuit basis al een flawed design, waar Javascript hierbij vergeleken haast nog heilig blijkt te zijn. Je kunt daar geen Enterprise structuren op voortbouwen.

Kortom, waarde van ETH zal uiteindelijk ~0 euro zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-07-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 17:47
Boy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:29:
[...]

Hier nog zo een, gekocht op EUR 9,- ...
Toch deze week maar weer nieuw bijgekocht op zo'n EUR 5,- en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
PilatuS schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:52:
[...]

Hoezo is BTC als een dolle gestegen ? Als een dolle de laatste dagen of als geheel ?

De laatste dagen is BTC wel aardig wat omhoog gegaan, maar het was dan ook erg gezakt door het fork verhaal. Persoonlijk denk ik dat er nog veel meer in zit nu. Over de langere temijn staat BTC tegenover ETH eigenlijk nog vrij laag. Juist ETH is als een idioot omhoog gegaan in een paar maanden tijd. Persoonlijk vind ik dat de waarde van ETH te snel te veel omhoog gegaan is en het niveau van nu nog steeds aan de hoge kant is.

Ik zou niet durven zeggen dat ETH nu veel meer omhoog zal gaan dan BTC. En als het wel zo is dan is het nog maar de vraag hoe lang dat zo zal blijven en of er niet weer een flinke crash komt.

Als jij hier anders over denkt en het niet met mij eens bent dan hoor ik het graag met onderbouwing waarom :) Persoonlijk ben ik van mening dat ETH veel meer als een dolle gestegen is dan BTC ondanks de verliezen van de afgelopen tijd.
Dat heb ik je al uitgelegd. Het gaat me inderdaad om de laatste dagen ja. BTC is al aardig terug op niveau, ETH nog lang niet, ze staan immers pas op 214 dollar ofzo. Tov de BTC is de waarde ontzettend laag momenteel, dit was een paar dagen geleden 0.11BTC, nu 0.0082. Ik zou nu mijn BTC omzetten naar ETH totdat dit 0.0095 is. En dan misschien weer even terug als de tijd daar rijp voor is. En de goede tijd was ETH 0.145BTC, dus daar zit nog erg veel rek in. Op deze manier kun je op kort termijn heel wat extra verdienen. Helaas heb ik nu ETH en geen BTC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 11:49

Boy

www.byoscoop.nl

PilatuS schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:16:
[...]

Na een flinke stijging kopen is altijd risicovol. Tuurlijk kan het nog flink door stijgen, maar er is ook een prima kans dat er een flink drop komt. Sowieso komt er vrijwel altijd een flinke drop na een ATH. Je kan de mazzel hebben om op 10 te kopen en op 20 te verkopen, maar wanneer de munt van 1 naar 10 gegaan is maakt dat de kans op een flink drop wel heel groot. Zo wou ik zelf geen ETH meer kopen toen ie van 12 naar 100 gegaan was. Nou was dat achteraf een slecht idee, maar ik vond de stijging op dat moment al zo flink dat ik bang was voor een crash naar 40. Kopen na een stijging van honderden procenten is zeer risicovol. Je moet er over het algemeen voor de stijging bij zijn of wanneer ie net aan het stijgen is. Wanneer iets flink omhoog gegaan is blijft dan nog kopen een flinke gok.
yep, dat heb ik ondertussen geleerd :p

Het was een van m'n eerste aankopen naast ETH en BTC, 2 maanden geleden toen ik begon. Hoorde dat het goede potentie had en niet gekeken naar hoe de koers ging, maar gewoon gekocht...

ik ben nog steeds een noob, maar ben aan het leren...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:56:
[...]
Waarde van ETH is ~0 euro. En dat zal uiteindelijk ook worden. Of het nu over 1 jaar of 5 jaar is, kwestie van tijd.

Op AWS kost een berekening 0,0000008 cent. Op Ethereum 32 cent.

Voordeel van ETH tegenover AWS, is dat ze gedecentraliseerd zijn. Maar de Ethereum bockchain is al veel groter dan Bitcoin, terwijl BTC langer bestaat. Tevens groeit ETH blockchain met 35 GB per seconde. Onhoudbaar dus om een gedecentraliseerd model te hanteren, tenzij je een grote hostingboer bent.

En de Solid van ETH is vanuit basis al een flawed design, waar Javascript hierbij vergeleken haast nog heilig blijkt te zijn. Je kunt daar geen Enterprise structuren op voortbouwen.

Kortom, waarde van ETH zal uiteindelijk ~0 euro zijn.
Lange termijn is een ander verhaal en je zou best eens gelijk kunnen hebben. Als ik geld zou moeten stoppen in ETH of BTC en ik mag er 5 jaar niet aankomen zou het geen ETH worden :P

Korte termijn is een ander verhaal. Als BTC dit weekend onderuit zou gaan als vorige week dan zou dat op dit moment eigenlijk al moeten gebeuren. Normaal zo rond 22:00 was het dan al flink in de min. BTC heeft vandaag vrijwel niets gedaan, wel een paar procent er af, maar niets geks. Zeker de laatste uren gebeurt er eigenlijk niets. Het zou mij niets verbazen als BTC dit weekend weinig doet en begin volgende week weer lekker omhoog gaat.

ETH op korte termijn blijft lastig, maar ik vind echt dat ETH een te hoge waarde heeft op dit moment en dat nog los van de munt zelf. Van 12 naar 400 in een paar maanden tijd is nogal wat. Dan nu zo rond de 200 is niet zo vreemd en ETH zal ook een plek moeten vinden voor een stabiele koers. Ik denk niet dat we daar op dit moment zijn.
FireFox1980 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:10:
[...]

Dat heb ik je al uitgelegd. Het gaat me inderdaad om de laatste dagen ja. BTC is al aardig terug op niveau, ETH nog lang niet, ze staan immers pas op 214 dollar ofzo. Tov de BTC is de waarde ontzettend laag momenteel, dit was een paar dagen geleden 0.11BTC, nu 0.0082. Ik zou nu mijn BTC omzetten naar ETH totdat dit 0.0095 is. En dan misschien weer even terug als de tijd daar rijp voor is. En de goede tijd was ETH 0.145BTC, dus daar zit nog erg veel rek in. Op deze manier kun je op kort termijn heel wat extra verdienen. Helaas heb ik nu ETH en geen BTC.
Het zou mijn verbazen als ETH weer naar de 400 zou gaan. Ik zie die 400 als een piek niet als een normale waarde. Persoonlijk vind ik die 400 onrealistisch hoog voor een munt die een half jaar terug op een tientje zat. Ik vind de waarde op dit moment dan ook helemaal niet laag, eigenlijk dus best hoog als je het mij vraagt. Ik vind de waarde tegenover de BTC dus ook helemaal niet laag op dit moment, maar blijkbaar denken wij hier heel anders over :) BTC heeft een plek verdient die ETH nog niet heeft verdient en we moeten maar zien of de munt zowel op korte als lange termijn een hoge waarde blijft houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Tevens groeit ETH blockchain met 35 GB per seconde.
Deze claim is volgens mij zwaar onjuist maar ik zou graag bewijs zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
PilatuS schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:17:
[...]

Lange termijn is een ander verhaal en je zou best eens gelijk kunnen hebben. Als ik geld zou moeten stoppen in ETH of BTC en ik mag er 5 jaar niet aankomen zou het geen ETH worden :P

Korte termijn is een ander verhaal. Als BTC dit weekend onderuit zou gaan als vorige week dan zou dat op dit moment eigenlijk al moeten gebeuren. Normaal zo rond 22:00 was het dan al flink in de min. BTC heeft vandaag vrijwel niets gedaan, wel een paar procent er af, maar niets geks. Zeker de laatste uren gebeurt er eigenlijk niets. Het zou mij niets verbazen als BTC dit weekend weinig doet en begin volgende week weer lekker omhoog gaat.

ETH op korte termijn blijft lastig, maar ik vind echt dat ETH een te hoge waarde heeft op dit moment en dat nog los van de munt zelf. Van 12 naar 400 in een paar maanden tijd is nogal wat. Dan nu zo rond de 200 is niet zo vreemd en ETH zal ook een plek moeten vinden voor een stabiele koers. Ik denk niet dat we daar op dit moment zijn.

[...]

Het zou mijn verbazen als ETH weer naar de 400 zou gaan. Ik zie die 400 als een piek niet als een normale waarde. Persoonlijk vind ik die 400 onrealistisch hoog voor een munt die een half jaar terug op een tientje zat. Ik vind de waarde op dit moment dan ook helemaal niet laag, eigenlijk dus best hoog als je het mij vraagt. Ik vind de waarde tegenover de BTC dus ook helemaal niet laag op dit moment, maar blijkbaar denken wij hier heel anders over :) BTC heeft een plek verdient die ETH nog niet heeft verdient en we moeten maar zien of de munt zowel op korte als lange termijn een hoge waarde blijft houden.
Dat hij niet snel terug naar 0.14 gaat ben ik helemaal met je eens, maar 0.095 is opzich makkelijk te halen. Zoals ik al zei, dat was twee dagen geleden nog hoger. Zo kun je lekker wat meepakken iedere keer. dat is me al vaak gelukt, de laatste keer alleen niet. Verder ben ik het gewoon met je eens hoor, de stijging van toen ging veel te snel en dit is een prima waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FireFox1980 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:22:
[...]

Dat hij niet snel terug naar 0.14 gaat ben ik helemaal met je eens, maar 0.095 is opzich makkelijk te halen. Zoals ik al zei, dat was twee dagen geleden nog hoger. Zo kun je lekker wat meepakken iedere keer. dat is me al vaak gelukt, de laatste keer alleen niet. Verder ben ik het gewoon met je eens hoor, de stijging van toen ging veel te snel en dit is een prima waarde.
Als je puur kijkt naar de koers van ETH en BTC over de laatste 2 maanden dan is BTC de afgelopen tijd flink omhoog gegaaan en ETH niet, dat ben ik met je eens. Alleen of ETH weer enorm omhoog zal gaan, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:23

Crusader

Arc Nature

[...]

Tevens groeit ETH blockchain met 35 GB per seconde.
Je beseft dat dit 3024 TB per dag betekent? Ik vermoed een typo in jouw post.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ik loop nu een viertal maanden mee in crypto, maar ik heb nogal een noobvraag.

Stel ETH staat op 100, BTC staat op 1000. Dan is ETH 0,10000000 BTC.

ETH blijft op 100, BTC gaat naar 1200. Is de koers van ETH dan 0,12000000?

Ik reken het liefst in USD. Dan heeft het voor mij in de Blockfolio app geen zin om de koers van de charts af te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrazendeKoe schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:41:

Ik reken het liefst in USD. Dan heeft het voor mij in de Blockfolio app geen zin om de koers van de charts af te lezen?
100/1200=0.083333333.....

Blockfolio rates kun je gewoon in USD instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
GrazendeKoe schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:41:

1/10 en 1/12, 0.083 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Hahah omg, tweede biertje gehad vanavond, wat een rekenfout. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 17:32
GrazendeKoe schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:49:
Hahah omg, tweede biertje gehad vanavond, wat een rekenfout. :+
geeft niet, je bent een n00b toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:23

Crusader

Arc Nature

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Ben als longtime BTC hodler toch wel benieuwd wat de mensen doen die wachten
op een grote (bekende?) weekend-dip.
En nee, heb de glazen bol niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
PilatuS schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:25:
[...]

Als je puur kijkt naar de koers van ETH en BTC over de laatste 2 maanden dan is BTC de afgelopen tijd flink omhoog gegaaan en ETH niet, dat ben ik met je eens. Alleen of ETH weer enorm omhoog zal gaan, dat weet ik niet.
Je had nu al 10% gehad en ze weer om kunnen ruilen, bij wijze van. Hoewel hij nog verder gaat stijgen de komende 2 dagen gok ik.
Pagina: 1 ... 36 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).