[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 9 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:07:
Ja de STACK app zal wel ge-update worden naar support voor de files app verwacht ik.
Support van derde is een leuke stap maar de manker waarop Apple dat nu heeft opgelost is wel weer helemaal ruk, laat ons dan gewoon bladeren en slepen enz :(
Denk ik ook. En hopelijk meer native in de rechter pane dan zo'n popup die de huidige apps in de beta hebben, dat is compleet ruk.

Maar verbinden met webdav, smb etc zou een stuk meer pro zijn dan de huidige oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zxr king
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 09:27
@iAmRenzo webdav loopt via filebrowser for business, maar er zijn wel meer apps welke dat kunnen / doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:19
Beta 9 is uit :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:32

swv

Interessant releaseschema houdt Apple er op na dit jaar. Ik hoop dat die nieuwe iPhone's wel komen rond 22 september en dat we evengoed de GM krijgen 12 september (zojuist is het iPhone event op die datum bevestigd). Maar misschien is dit aantal beta's ook wel een goed teken en is 11.0 beter afgewerkt dan zijn x.0-voorgangers. Kan ik er bijna mee aan de slag *O*

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Om de traditie maar warm te houden heb ik weer een Keynote topic aangemaakt.
Leuk om nu te speculeren maar vooral leuk om tijdens het evenement lekker te chatten.

[Keynote] 'let's meet at our place' 12 september 2017 19:00
swv schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:34:
Interessant releaseschema houdt Apple er op na dit jaar. Ik hoop dat die nieuwe iPhone's wel komen rond 22 september en dat we evengoed de GM krijgen 12 september (zojuist is het iPhone event op die datum bevestigd). Maar misschien is dit aantal beta's ook wel een goed teken en is 11.0 beter afgewerkt dan zijn x.0-voorgangers. Kan ik er bijna mee aan de slag *O*
Lekker nu al doen. YOLO

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 31-08-2017 20:56 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:04
Net de nieuwe beta 9 geïnstalleerd op mijn Iphone 7 plus. Wat is hij snel! Denk niet dat de GM nog sneller kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PB 8 is ook uit.

Grts, Jr :w

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Ongelofelijk dat we na al die jaren nog steeds geen predictive text hebben voor het Nederlands. In Android land gebruikte ik steevast SwiftKey, bij Apple prefereer ik hun standaard toetsenbord op een vlak na: het gebrek aan predictive text. Ik heb nu weer SwiftKey geïnstalleerd en ik moet zeggen dat ik het niet altijd een prettige ervaring vind, maar ik typ er gemakkelijk dubbel zo snel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik vind het ongelooflijk dat we voor de iPad nog steeds geen multi-user-account support hebben, of op zijn minst een guest-mode. De iPad is doorgaans toch echt een famillie apparaat dat ergens op de salontafel ligt om door iedereen gebruikt te kunnen worden. Apple houdt de boel nu expres individueel omdat ze het liefste zien dat een gezin meerdere iPads aanschaft. Gewoon een economische afweging dus, want technisch gezien is het allang mogelijk, aangezien ze dit al toepassen voor scholen waar het simpelweg geactiveerd wordt. Het zit dus zelfs al ingebouwd in iOS!

Nu zou je voor een guestmode dus moeten jailbreaken, waar niemand blij van wordt.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Van iPad vind ik het nog steeds absurd dat er geen calculator app aanwezig is, en een paar andere apps die standaard op iPhone staan.

Oja, een andere grote ergernis is tekst selecteren. Alsof het nog niet moeilijk genoeg is om met een dikke vinger precies te selecteren, komt het nog te vaak voor dat iOS om welke reden dan ook een hele paragraaf selecteert ipv de zin die ik wou, met geen enkele manier om te kiezen of je een blok tekst wilt of een precieze zin.

[ Voor 55% gewijzigd door Hyloba op 02-09-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Dannydekr schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:23:
Ik vind het ongelooflijk dat we voor de iPad nog steeds geen multi-user-account support hebben, of op zijn minst een guest-mode. De iPad is doorgaans toch echt een famillie apparaat dat ergens op de salontafel ligt om door iedereen gebruikt te kunnen worden. Apple houdt de boel nu expres individueel omdat ze het liefste zien dat een gezin meerdere iPads aanschaft. Gewoon een economische afweging dus, want technisch gezien is het allang mogelijk, aangezien ze dit al toepassen voor scholen waar het simpelweg geactiveerd wordt. Het zit dus zelfs al ingebouwd in iOS!

Nu zou je voor een guestmode dus moeten jailbreaken, waar niemand blij van wordt.
Ik durf het bijna niet uit mijn mond te krijgen maar de grootste concurrent uit Zuid Korea biedt dit wel aan op haar tablets. Daarbij kun je ook nog eens beperkte accounts maken waar je bijvoorbeeld maar een paar apps toegang geeft. Alsof ze er over hebben nagedacht :)

Heel soms denk ik er wel eens over na om gewoon over te stappen. Soms is het gras echt groener....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:56:
[...]

Ik durf het bijna niet uit mijn mond te krijgen maar de grootste concurrent uit Zuid Korea biedt dit wel aan op haar tablets. Daarbij kun je ook nog eens beperkte accounts maken waar je bijvoorbeeld maar een paar apps toegang geeft. Alsof ze er over hebben nagedacht :)

Heel soms denk ik er wel eens over na om gewoon over te stappen. Soms is het gras echt groener....
om nog maar niet te spreken over true multi tasking ( 2 apps split screen), dat is en blijft een utopie voor de iPhone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Miki schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:56:
[...]

Naja de iPad met iOS11 is echt op vrijwel alle andere fronten superieur aan die Zuid-Koreaanse troep :) en niet zo'n beetje ook..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Dannydekr schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:31:
[...]

Naja de iPad met iOS11 is echt op vrijwel alle andere fronten superieur aan die Zuid-Koreaanse troep :) en niet zo'n beetje ook..
Superieur is het nu ook al, de kwaliteit van tablet apps bij iOS os vele malen hoger. Echter wordt wel eens een keertje tijd dat Apple de genoemde punten eens implementeert. Multiple accounts en quick type mag anno 2017 toch niet teveel gevraagd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:58:
[...]

om nog maar niet te spreken over true multi tasking ( 2 apps split screen), dat is en blijft een utopie voor de iPhone ;)
Nou sterker nog dat zogenaamde "True Multitasking" op android werkt voor Google zo goed dat ze er met 8.0 vanaf stappen en kiezen voor de Apple aanpak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:31
Ik weet niet of dat er meer mensen zijn die hier last van hebben maar ik heb sinds kort iOS 11, werkt allemaal prima alleen...

Het toestel (iPhone 7) schiet foto's in het bestandsformaat '.HEIC', leuk dacht ik dit wist ik nog niet eens dat dit veranderd was maar oké.. Upload ze in DS File voor mijn Synology NAS.

Ik kan ze zowel op de computer als op de app van Synology niet openen. Windows ondersteund dit bestandsformaat niet (Windows 10 photo viewer) en de Synology app ook niet.

Zou dit op korte termijn bijgewerkt worden? Neem aan dat er meerdere besturingssystemen met dit bestandsformaat moeten kunnen werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
Jordyz schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:14:
Ik weet niet of dat er meer mensen zijn die hier last van hebben maar ik heb sinds kort iOS 11, werkt allemaal prima alleen...

Het toestel (iPhone 7) schiet foto's in het bestandsformaat '.HEIC', leuk dacht ik dit wist ik nog niet eens dat dit veranderd was maar oké.. Upload ze in DS File voor mijn Synology NAS.

Ik kan ze zowel op de computer als op de app van Synology niet openen. Windows ondersteund dit bestandsformaat niet (Windows 10 photo viewer) en de Synology app ook niet.

Zou dit op korte termijn bijgewerkt worden? Neem aan dat er meerdere besturingssystemen met dit bestandsformaat moeten kunnen werken?
Je kan evt via de instellingen het terugzetten naar oude format. Camera instellingen vind je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Arn0uDz schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:15:
[...]

Je kan evt via de instellingen het terugzetten naar oude format. Camera instellingen vind je dat.
Ah inderdaad! Heb op internet wel gevonden dat HEIC langzamerhand de toekomst is aangezien gif/png een oud protocol is.

Maar verwacht eerlijk gezegd op korte termijn wel updates van de standaard programma's om foto's mee te openen van Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Jordyz schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:19:
[...]

Ah inderdaad! Heb op internet wel gevonden dat HEIC langzamerhand de toekomst is aangezien gif/png een oud protocol is.

Maar verwacht eerlijk gezegd op korte termijn wel updates van de standaard programma's om foto's mee te openen van Windows...
Ik hoop het ook. Heb momenteel er zelf last van dat google foto's de nieuwe format niet wil back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Arn0uDz schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:22:
[...]

Ik hoop het ook. Heb momenteel er zelf last van dat google foto's de nieuwe format niet wil back-uppen.
Echt? Dat zou wel balen zijn. Google foto's is erg fijn namelijk.

Dan maar even terug naar PNG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
Donstil schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:07:
[...]

Kan zijn dat ze de app recent hebben geupdate hoor want net ff de instelling weer teruggezet en lijkt nu wel te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Dropbox kan het formaat wel aan, en kan heic converteren naar jpeg voordat het uploadt. Ik neem aan dat andere cloud-backup apps deze functionaliteit snel overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Hyloba schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:23:
Ongelofelijk dat we na al die jaren nog steeds geen predictive text hebben voor het Nederlands. In Android land gebruikte ik steevast SwiftKey, bij Apple prefereer ik hun standaard toetsenbord op een vlak na: het gebrek aan predictive text. Ik heb nu weer SwiftKey geïnstalleerd en ik moet zeggen dat ik het niet altijd een prettige ervaring vind, maar ik typ er gemakkelijk dubbel zo snel mee.
Dit vind ik ook schandalig. En ik begrijp ook serieus niet waarom dit zo lang moet duren.

Maar overall moet ik heel eerlijk zeggen dat ik iOS11 toch niet de changer vind die ze hadden 'beloofd'. Apple weet feature mooi te brengen tijdens de keynote maar in werkelijkheid is het dan allemaal net niet.
Ik vraag me soms wel eens af of ik te veeleisend ben of dat de restricties van Apple hun zelf ook gewoon in de weg zitten. De eeuwige balans tussen openheid en veiligheid zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen b
  • Laatst online: 29-12-2024
IOS 11 is matig voor de iPhone en een grote verbetering voor de Ipad. al weten we natuurlijk nog niet wat het icm met de iPhone 8 gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Kreeg vanmiddag een pushmelding van foto's.. erg raar.
Bleek een push te zijn voor 'terugblikken'.

Gaan ze nu Facebookachtige dingen doen? Zit zelfs een film bij met de afbeeldingen.. Ik hoef al die zooi niet ;w

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 22:50
Famous schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:26:
Kreeg vanmiddag een pushmelding van foto's.. erg raar.
Bleek een push te zijn voor 'terugblikken'.

Gaan ze nu Facebookachtige dingen doen? Zit zelfs een film bij met de afbeeldingen.. Ik hoef al die zooi niet ;w
Je kan het gelukkig heel gemakkelijk uitzetten onder Instellingen -> Foto’s -> Toon feestelijke activiteiten. :)

Edit: oh nee, toch niet. Die notificaties kan je wel uitzetten door notificaties uit te zetten voor Foto’s.

[ Voor 11% gewijzigd door Fuwor op 04-09-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Donstil schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:07:
[...]

Inderdaad heb ik ook gedaan.

Op dit moment ondersteunt het alleen Dropbox volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Fuwor schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:28:
[...]

Je kan het gelukkig heel gemakkelijk uitzetten onder Instellingen -> Foto’s -> Toon feestelijke activiteiten. :)

Edit: oh nee, toch niet. Die notificaties kan je wel uitzetten door notificaties uit te zetten voor Foto’s.
Blijf het belachelijk vinden, laat ze de batterij lekker elders voor gebruiken :+
Notificaties heb ik inderdaad direct uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vreet niet echt batterij, het genereert pas een filmpje als je er op tikt.
Ik vind t wel een grappige functie eigenlijk.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:24
Donstil schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:57:
[...]

Nou sterker nog dat zogenaamde "True Multitasking" op android werkt voor Google zo goed dat ze er met 8.0 vanaf stappen en kiezen voor de Apple aanpak :)
Vertel. Heb nog niets gelezen hierover.
En wat is de Apple aanpak dan want ook daar lees ik niets over een split screen modus op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Hoe kan je in iOS 11 in één keer omhoog scrollen? Tikken op bovenkant scherm lijkt niet meer te werken hier.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Garret1410 schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:30:
[...]

Vertel. Heb nog niets gelezen hierover.
En wat is de Apple aanpak dan want ook daar lees ik niets over een split screen modus op de iPhone.
Ik heb het ook niet over splitscreen mode op de iPhone dat maak jij ervan.
Ik heb het over de aanpassing aan multitasken op Android.
WhatsappHack schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:33:
Hoe kan je in iOS 11 in één keer omhoog scrollen? Tikken op bovenkant scherm lijkt niet meer te werken hier.
Hier op de iPad werkt dat (gelukkig) nog gewoon hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 04-09-2017 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

WhatsappHack schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:33:
Werkt bij mij anders wel...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Het werkt bij mij enkel in landscape mode. In portrait doet ie het niet meer, ook niet na herstart. Ga maar ff uit van een bug dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
Donstil schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:51:
[...]

Ik heb het ook niet over splitscreen mode op de iPhone dat maak jij ervan.
Ik heb het over de aanpassing aan multitasken op Android.

[...]

Hier op de iPad werkt dat (gelukkig) nog gewoon hoor.
Duidelijk snap wat je bedoelt maar voor de meesten is multitasken meerdere dingen tegelijk doen en splitscreen is juist dan, de manier omdat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

WhatsappHack schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:27:
Vreet niet echt batterij, het genereert pas een filmpje als je er op tikt.
Ik vind t wel een grappige functie eigenlijk.
Het is ook wel een leuke functie. Die er overigens in iOS 10 ook al in zat. Er zijn nu alleen meer categorieen waarmee hij filmpjes maakt, waaronder bruiloften, verjaardagen, sport, babies en dieren.
Zo zie je nog eens oude foto's terug.
Jammer is bijvoorbeeld wel dat er op de Apple TV niet alvast gedownload wordt, zodat je ze bijvoorbeeld direct kunt afspelen. iCloud is best traag, dus je zit wel even te wachten tot ie klaar is.

En... last but not least: je kunt de aandenkens erg veel customizen. Foto's verwijderen of toevoegen, muziek kiezen en een titel. Dus wat enigzins klein lijkt is best een power functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Garret1410 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:59:
[...]

Duidelijk snap wat je bedoelt maar voor de meesten is multitasken meerdere dingen tegelijk doen en splitscreen is juist dan, de manier omdat te doen.
Op iOS is dit nooit zo geweest en de vraag is nog maar hoe fijn dit werkt op een smartphone.
Op een tablet zie ik wel voordelen (en werkt het ook lekker binnen iOS11), op de S8+ welke ik had voelt het onhandig en overbodig, je krijgt twee erg kleine apps waardoor het nut naar mijn mening volledig wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ik begin mij te ergeren aan de inconsistente standaard Apple toetsenbordindeling tussen Apps en internet pagina`s op de iPad (Wat onder iOS10 minder was)
Als voorbeeld neem ik het Apenstaartje, Het @ zit onder de 2, onder de A, gewoon apart rechts naast de spatiebalk, of moet je oproepen via de extra toetsen, ik wil niet elke keer moeten zoeken waar wat zit.

Ook het opblazen van het toetsenbord binnen sommige apps (zo als Facebook) en het verwijderen van de caps lock toets en de numerieke balk (op de 12,9) ergeren mij mateloos.

Ik hoop dat Apple bepaalde richtlijnen gaat opstellen die dit voorkomt om een zekere stabiliteit op hun OS te behouden zo als we gewend zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Jeffrey88 op 05-09-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:34:
[...]

Op iOS is dit nooit zo geweest en de vraag is nog maar hoe fijn dit werkt op een smartphone.
Op een tablet zie ik wel voordelen (en werkt het ook lekker binnen iOS11), op de S8+ welke ik had voelt het onhandig en overbodig, je krijgt twee erg kleine apps waardoor het nut naar mijn mening volledig wegvalt.
ja, gevalletje van hoe een ieder het wel of niet prettig vindt werken.

Ik vind het enorm fijn werken, 2 apps in split window (multi tasking dus) op mijn S8 en dus mis op mijn
iPhone 7. Het is niet dat ik het continue gebruik op mijn S8, maar toch zeker een paar keer per dag, met dus 100% gebruiksgemak en komt mijn productivitei absoluutt ten goede.
De optie is er, de gebruiker kan er wel of niet voor kiezen.
Lijkt me sowieso beter om het mogelijk te maken, dan niet.

Maar goed, zoals vaker.. "Apple knows what's good for you".

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 05-09-2017 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Jeffrey88 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:37:
Ik begin mij te ergeren aan de inconsistente standaard Apple toetsenbordindeling tussen Apps en internet pagina`s op de iPad die onder iOS10 minder was
Als voorbeeld neem ik het Apenstaartje, Het @ zit onder de 2, onder de A, gewoon apart rechts naast de spatiebalk, of moet je oproepen via de extra toetsen, ik wil niet elke keer moeten zoeken waar wat zit.

Ook het opblazen van het toetsenbord binnen sommige apps (zo als Facebook) en het verwijderen van de caps lock toets en de numerieke balk (op de 12,9) ergeren mij mateloos.

Ik hoop dat Apple bepaalde richtlijnen gaat opstellen die dit voorkomt om een zekere stabiliteit op hun OS te behouden zo als we gewend zijn.
Dit heeft volgens mij te maken met het type invoerveld wat door de maker van de app of de website wordt aangemaakt. Als hij juist specificeert dat er bv een emailadres moet worden ingevuld, krijg je van Apple de toetsenbordindeling waar het @ al zichtbaar is zonder extra handeling. Zelfde geldt voor een numeriek toetsenbord als je alleen maar cijfers mag invoeren. Ik ben bang dat iOS hier weinig tot niets aan kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:42:

Functies toevoegen om het toevoegen is meer wat voor de andere fabrikanten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:12:
[...]

Functies toevoegen om het toevoegen is meer wat voor de andere fabrikanten idd.
Dat is waar.
Wanneer komen er eindelijk weer eens nieuwe Emoji's voor iOS? Of wellicht nog meer lieve regenboog kleurtjes en/of confetti in iMessage

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 05-09-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Geert1976 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:42:
[...]

ja, gevalletje van hoe een ieder het wel of niet prettig vindt werken.

Ik vind het enorm fijn werken, 2 apps in split window (multi tasking dus) op mijn S8 en dus mis op mijn
iPhone 7. Het is niet dat ik het continue gebruik op mijn S8, maar toch zeker een paar keer per dag, met dus 100% gebruiksgemak en komt mijn productivitei absoluutt ten goede.
De optie is er, de gebruiker kan er wel of niet voor kiezen.

Volgens mij heb jij de s8 en een iPhone? Wat wordt je daily driver? Waarom? Zou je meer kunnen vertellen over de s8 ten opzichte van een iPhone? Ik "neig" naar de Samsung door de extra functionaliteit en prijs. Maar dit deed ik twee jaar geleden ook. Heb toen twee weken een s6 gehad en die verkocht en weer heel snel een 6s gehaald waar ik nog steeds gelukkig mee ben.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:04:
[...]

Dat is waar.
Wanneer komen er eindelijk weer eens nieuwe Emoji's voor iOS? Of wellicht nog meer lieve regenboog kleurtjes en/of confetti in iMessage
Ja dat ligt aan de Unicode standaard. Apple is redelijk vlot met het ondersteunen van die dingen altijd.

Wordt trouwens ook eens tijd dat Tweakers die dingen gaat ondersteunen. Die we nu hebben zijn al zo oud die worden grijs inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Flipm0de schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:26:
[...]

Volgens mij heb jij de s8 en een iPhone? Wat wordt je daily driver? Waarom? Zou je meer kunnen vertellen over de s8 ten opzichte van een iPhone? Ik "neig" naar de Samsung door de extra functionaliteit en prijs. Maar dit deed ik twee jaar geleden ook. Heb toen twee weken een s6 gehad en die verkocht en weer heel snel een 6s gehaald waar ik nog steeds gelukkig mee ben.
Ik heb zowel een iPhone 7 en S8 ja. De iPhone is stof aan het happen in een kast en de S8 is mijn daily driver.

Ik heb de iPhone 3GS/4/4S/5/5S/6/6S gehad en nu dus de 7 een half jaar in gebruik voordat ie de kast in ging.
Vorig jaar paar maandjes de S7 maar die vond ik echt zwaar ruk, toen weer gauw naar de iPhone.

Ik persoonlijk, vind dat Samsung van heel ver is gekomen met de S8, als ook de maandelijkse updates en dan met name de Augustus update.
Mijn S8 is on par met mijn iPhone 7, sterker nog, op sommige vlakken of functies sneller dan mijn iPhone 7.
Mijn S8 is zeer smooth, ik ervaar geen lag ofzo. Ok wellicht openen mijn apps op de S8 ongeveer 0,003 seconden langzamer dan op mijn iPhone. Maar heb geleerd er mee te leven ;)

Ik kom toch telkens weer terug naar een iPhone, om het update beleid, support en duurzaamheid. Die is gewoonweg top bij Apple.

Ik vind echter iOS al een paar jaar über saai, ook al werkt iOS prima.
Verder heb ik moeite met dat Apple de totale controle houdt op 't OS.
Sommige mensen vinden dat uiteraard prima, een bedrijf de volledige controle geven nadat je soms dus ruim €1000 uitgeeft voor een telefoontje.
Ik ben zeer te spreken over de vrijheid die ik krijg op mijn S8.

Het blijft voornamelijk een voorkeur voor een ieder, iOS of Android.
Ik kan met beide prima overweg.
Verder vind ik wat ik tot nu toe heb gezien van iOS 11 niet echt heel bijzonder.

Maar 1 ding is voor mij zeker: de tijd dat de iPhone een soort van superieur is aan alle andere smartphone fabrikanten, is zeker voorbij na de S8.

Neemt niet weg dat ik onwijs uitkijk naar de iPhone 8, want die gaat hoogstwaarschijnlijk mijn iPhone 7 vervangen.

En dan heb ik het nog niet eens over de prijs gehad.
Je kan een nieuwe S8 al krijgen momenteel voor zo'n €550. Dat scheelt zo'n €500 met zometeen de nieuwe iPhone 8.

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 05-09-2017 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Hahaha ik sta er exact hetzelfde in. Kom op een of andere manier toch altijd weer terug bij de iPhone. Alleen wat ik tot nu toe heb gezien van de "8" met de oren en ios11 kan ik nog niet heel warm van worden. Maar aan de andere kant wordt ik ook niet heel warm van touchwiz op de s8. Een hybride zou perfect zijn. Bedankt voor je uitleg! :).

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Flipm0de schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:53:
Hahaha ik sta er exact hetzelfde in. Kom op een of andere manier toch altijd weer terug bij de iPhone. Alleen wat ik tot nu toe heb gezien van de "8" met de oren en ios11 kan ik nog niet heel warm van worden. Maar aan de andere kant wordt ik ook niet heel warm van touchwiz op de s8. Een hybride zou perfect zijn. Bedankt voor je uitleg! :).
Tsja... Die oren inderdaad. Gewoonweg lelijk. Maar goed, de echte Apple adapt kan dat vast wel weer goedpraten zometeen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flipm0de schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:53:
De iphone is gewoon een prima telefoon als je niks wil kunnen aanpassen aan de UI. (Alleen de achtergrond dan). Het is gewoon niks bijzonders. Ik vind trouwens van IOS 11 het nieuwe control center een hele verbetering qua bediening maar verder is er eigenlijk niks fancy aan.

Vandaag in een shop de S8 van samsung vast gehad maar de touchwiz is echt rete snel.
Het scherm van de samsungs vind ik ook echt de mooiste schermen die er zijn.

Dus ik hoop echt dat het gerucht van de amoled-schermen in de nieuwe iphones waarheid wordt.
Dat zou reden zijn mijn huidige iphone 6s te vervangen.

En eigenlijk hoop ik dat Apple het ooit makkelijker maakt om mp3's op te slaan met een sd of via een mobiele opslag oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:45:
[...]

Ja dat ligt aan de Unicode standaard. Apple is redelijk vlot met het ondersteunen van die dingen altijd.

Wordt trouwens ook eens tijd dat Tweakers die dingen gaat ondersteunen. Die we nu hebben zijn al zo oud die worden grijs inmiddels.
Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet serieus was met deze uitermate functionele dingen zoals emoji's en die leuke lieve kinderlijke kleurtjes in iMessage van Apple?
Maar goed, wellicht verschillen wij in mening wanneer en of iets echt functioneel is. Dat kan en mag uiteraard.

Elke gebruiker heeft zo zijn of haar eigen invulling of een functie daadwerkelijk gewoon wordt toegevoegd om het toevoegen (zoals jij eerder aangaf dat alleen andere smartphone fabrikanten dan Apple doen) of toevoegen met een daadwerkelijk concrete functie die de productiviteit verbetert (2 apps in split screen)
Ik zou niet weten hoe Emoji's lieve kinderlijke kleurtjes en confetti in iMessage van Apple mijn productiviteit verbeteren of echt een nuttige functie kunnen hebben...

[ Voor 25% gewijzigd door _Bailey_ op 05-09-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:40:
[...]

Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet serieus was met deze uitermate functionele dingen zoals emoji's en die leuke lieve kinderlijke kleurtjes in iMessage van Apple?
Huh wat dan, je probeerde even een sneer uit te delen ofz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:04:
[...]

Huh wat dan, je probeerde even een sneer uit te delen ofz?
nee, niet mijn intentie.
Jij komt eerst met een zeer stellige uitspraak dat het ''toevoegen van functies om het toevoegen'' is toebedeeld aan andere smartphone fabrikanten en niet dus niet Apple, dit na aanleiding van mijn eerder genoemde multi tasking in Android.
Daarop reageer en vraag ik mij serieus af wat al die Emoji's updates in iOS en lieve schattige regenboogkleurtjes en confetti in iMessage, van Apple dus, voor functies zijn.
Is het om mijn productiviteit te verhogen of wellicht toch wel maar gewoon voor de leuk en totaal nutteloos onder het mom van ''toevoegen om het toevoegen''?

that's all

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 05-09-2017 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:13:
Daarop reageer en vraag ik mij serieus af wat al die Emoji's updates in iOS en lieve schattige regenboogkleurtjes en confetti in iMessage, van Apple dus, voor functies zijn.
Is het om mijn productiviteit te verhogen of wellicht toch wel maar gewoon voor de leuk en totaal nutteloos onder het mom van ''toevoegen om het toevoegen''?
Maar niet alles hoeft voor productiviteit te zijn.
Emoji's en stickers worden erg veel gebruikt (Zie b.v. ook de enorme populariteit van o.a. Snapchat en Instagram), daarop achter blijven is onverstandig en daardoor naar mijn mening geen overbodige functie.

Dat splitscreen multitasking vind ik persoonlijk erg overbodig en ook nog eens erg onprettig werken (ik had ook een S8+ zoals je weet). Apple heeft (in ieder geval voor nu) dezelfde mening zo lijkt het en daarom zit het er niet in. Apple lijkt in ieder geval voor nu ook die mening te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Geert1976 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:13:
nee, niet mijn intentie.
Jij komt eerst met een zeer stellige uitspraak dat het ''toevoegen van functies om het toevoegen'' is toebedeeld aan andere smartphone fabrikanten en niet dus niet Apple, dit na aanleiding van mijn eerder genoemde multi tasking in Android.

that's all
In sommige van jouw posts schrijf je alsof je ervan uit mag gaan dat Apple voor jou ontwikkeld.. Neen, keuzes keuzes keuzes en bruikbaarheid voor een breed publiek. Elke fabrikant zal zo werken, en de een gaat iets meer mee in volproppen dan de andere.

You can't have it all. Je iPhone 7 stof laten happen, een s8 gebruiken, maar al wel weer overlopen van de nieuwste iPhone.. en die toch wel direct willen hebben op launchday? Stel je verwachtingspatroon toch eens iets naar beneden bij man ;)

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:04:
[...]

In sommige van jouw posts schrijf je alsof je ervan uit mag gaan dat Apple voor jou ontwikkeld.. Neen, keuzes keuzes keuzes en bruikbaarheid voor een breed publiek. Elke fabrikant zal zo werken, en de een gaat iets meer mee in volproppen dan de andere.

You can't have it all. Je iPhone 7 stof laten happen, een s8 gebruiken, maar al wel weer overlopen van de nieuwste iPhone.. en die toch wel direct willen hebben op launchday? Stel je verwachtingspatroon toch eens iets naar beneden bij man ;)
-Apple ontwikkelt voor mij?
haha, I wish. Nee hoor, zo helder ben ik nog net wel om te weten dat fabrikanten voor de massa ontwikkelen.

-Verwachtingspatroon bijstellen?
daar heeft het niet zo veel mee te maken, ik vind het leuk om Android toestellen en iPhones te vergelijken (elke gek zn gebrek zeg maar ;) ), iets waar ik pas na jarenlang iPhones te hebben gebruikt, afgelopen jaar ben mee begonnen.
Ik ben zowel blij met iOS als Android op sommige toestellen, als ook minder blij met bepaalde zaken in iOS en Android.
En hierover wissel ik graag van gedachten, alhoewel ik soms sterk het vermoeden heb dat in Apple gerelateerde topics vooral een hosana sfeer naar Apple heerst, kritisch zijn over Apple levert toch vaak al een negatief aanvallend antwoord (nee, niet op jouw persoon bedoelt dit) op.
Iets wat ik best jammer vind, waarom niet gewoon alles kunnen bespreken over een bedrijf als Apple of een Samsung of desnoods een LG.
Als ik kijk hoe dat er aan toe gaat in Android (Telefoons e.a) topics, gaat dat er vaak een stuk vriendelijker, minder aanvallend aan toe.

En ach, de 1 spaart handtasjes, de ander koopt een dure motor of hip vet dure auto en ik heb geen van 3-en, maar heb een maffe ''hobby'' genaamd smartphones.
Ieder z'n meug, niet waar? :)

[ Voor 31% gewijzigd door _Bailey_ op 05-09-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:11:
Als ik kijk hoe dat er aan toe gaat in Android (Telefoons e.a) topics, gaat dat er vaak een stuk vriendelijker, minder aanvallend aan toe.
Nou dat weet ik zo net nog niet hoor. Rond releases van toestellen zijn ze daar ook behoorlijk fanatiek namelijk.

Verder zie je in de android hoek een enorme versnippering aan topics het is daar veel meer gericht op de toestellen. Hier in de Apple hoek is dat anders. Hier zijn veel meer gezamenlijke topics over een dienst of OS in het algemeen en daar heb je gewoon een wat gemixter publiek in.

Je hebt als Tweaker gewoon niet zoveel te zoeken in het topic van de Nokia 5 als je daar toch totaal niet in geïnteresseerd bent dus sla je dat dan over. Gaan roepen dat Product X een functie wel bezit heeft dan gewoon niet zoveel zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Geert1976 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:11:
[...]
En hierover wissel ik graag van gedachten, alhoewel ik soms sterk het vermoeden heb dat in Apple gerelateerde topics vooral een hosana sfeer naar Apple heerst, kritisch zijn over Apple levert toch vaak al een negatief aanvallend antwoord (nee, niet op jouw persoon bedoelt dit) op.
Over het algemeen ben ik wel blij met mijn Apple devices en services. Voor mijn wensen voldoet het, productiviteit en inzetbaarheid naar wens.

Maar kritisch zijn en dit ventileren is altijd goed. Juist op de t.net fora waar daar veel ruimte voor is op allerlei gebied. Waarnodig zullen mod's (die niet snel ingrijpen) een draadje of poster(s) trachten bij te sturen.

Zelf ben ik ook kritisch, de iPhone 7 is zekerz mijn slechtse Apple aankoop! Terwijl ik nooit eerder de allernieuwste smartphone heb aangeschaft. Dat ik via bluetooth af fabriek in mijn Volvo altijd zeer duidelijk verstaanbaar ben en zodra ik mijn iPhone buiten de auto altijd bijna in mijn mond moet stoppen om goed verstaanbaar te zijn vind ik onbegrijpelijk (de oorspronkelijke, en voor mij belangrijkste, functie van wat ooit een mobieltje was!). Als hier bij aankomende devices duidelijk verbetering is verwacht ik ook zeker van Apple coulance naar getroffen gebruikers.

Aanhoudende wi-fi issues, staingate, GPU en andere scherm gerelateerde problemen/defecten zijn zeer zeker ook Apple aan te rekenen. Te lang wachten met enige communicatie, niet direct een sorry, of veel te laat na veel frustratie en verloren (kostbare!) tijd bij gebruikers een vervangingprocedure starten zijn ook bij mij wel deuken in het vertrouwen. Mijn iPhone 7 is een zeer lelijke frontale botsing/total loss. Afwachten of de fabrikant zich verwijtbaar gaat opstellen :)

En om dan maar weer even te relativeren :) Overal in ICT landschap is wel wat, getuige:

YouTube: My Blackberry Is Not Working! - The One Ronnie, Preview - BBC One

..en nu weer on-topic in het iOS 11 draadje

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Krijg net de nieuwe WhatsApp iOS beta binnen. Die conformeert zich nu aan iOS 11’s design guidelines... Ik moet bekennen dat ik nu pas merk hoe hard ik me eigenlijk erger aan die megatitels in de balken sinds iOS 11. :+ Alsof je een modus voor slechtzienden hebt aangezet. In Mail is dat ook al zo, staat er opeens mega groot INKOMEND tot je naar boven swiped. Ja dat is mn default, dus ik weet zelf ook wel dat ik daar ben... En anders staat t nog in t klein erboven. Maar nee... In koeienletters zal t verschijnen. ;( Bleh.
In WhatsApp heb je dan ook 4 modi voor die bar. Default, default met zoekfunctie, default met zoekfunctie en snelkoppelingen zichtbaar; en gewoon in ‘t klein zoals vanouds bij upscroll. Ik ben benieuwd waarom Apple gekozen heeft voor die koeienletters. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:32

swv

WhatsappHack schreef op woensdag 6 september 2017 @ 02:21:
Krijg net de nieuwe WhatsApp iOS beta binnen. Die conformeert zich nu aan iOS 11’s design guidelines... Ik moet bekennen dat ik nu pas merk hoe hard ik me eigenlijk erger aan die megatitels in de balken sinds iOS 11. :+ Alsof je een modus voor slechtzienden hebt aangezet. In Mail is dat ook al zo, staat er opeens mega groot INKOMEND tot je naar boven swiped. Ja dat is mn default, dus ik weet zelf ook wel dat ik daar ben... En anders staat t nog in t klein erboven. Maar nee... In koeienletters zal t verschijnen. ;( Bleh.
In WhatsApp heb je dan ook 4 modi voor die bar. Default, default met zoekfunctie, default met zoekfunctie en snelkoppelingen zichtbaar; en gewoon in ‘t klein zoals vanouds bij upscroll. Ik ben benieuwd waarom Apple gekozen heeft voor die koeienletters. :P
Koeienletters an sich vind ik het probleem niet zo, al ben ik minder gecharmeerd van de dikke zwarte letters. Wat voor mij een dingetje is, is dat je daarmee niet bepaald efficiënt de schermruimte benut. Ik heb iOS 11 nog niet geïnstalleerd op mijn iPhone SE, maar ik vrees ervoor zo op 4". Het is even afwachten hoe iOS 11 er op een iPhone 8/X/Edition uit gaat zien. We kunnen wel stellen dat het vast staat dat het scherm van de 8/X/Edition langer is. Hopelijk wordt die extra ruimte in veel apps zo optimaal mogelijk benut. Misschien en hopelijk stoort dit iOS 11 lettertype voor titels dan minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@swv Het is inderdaad volstrekt inefficiënt. Het neemt een flinke hap uit de top van je beeldscherm. Prima als ze speciaal voor de iPhone 8/X/Whatever zoiets toevoegen, maar laat het op de oudere toestellen dan gewoon zoals het altijd is geweest. :P (Dat is natuurlijk ook een hel voor app-ontwikkelaars, maar redelijk triviaal in vergelijking met sommige andere zaken waar ze rekening mee moeten houden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik vindt de dikke letters wel fijn in oa App Store of op de tel. toetsen.(SE ook,geen vette tekst aangevinkt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Meer mensen die een fout melding krijgen als ze iets vanuit bijvoorbeeld Safari op twitter willen delen?
Ik krijg de melding dat er geen accounts zijn geconfigureerd, echter is dat wel het geval.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:34
Ios11 public beta 9 is nu vrij

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:19
Dev beta 10 :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:34
OkselFris schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:31:
Meer mensen die een fout melding krijgen als ze iets vanuit bijvoorbeeld Safari op twitter willen delen?
Ik krijg de melding dat er geen accounts zijn geconfigureerd, echter is dat wel het geval.
Yep, hier ook. Van mijn zijde alvst een melding bij apple gemaakt in Public beta 9. Dat er nog meer volgen ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
  • Laatst online: 25-08 13:48
OkselFris schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:31:
Bij Safari ben ik het nog niet tegen gekomen. Wel dat ik bijvoorbeeld een foto vanuit de camera roll wil delen via WhatsApp en de melding krijg dat de foto niet gedeeld kan worden.
In beta 10 overigens nog niet getest, maar heb hier tot beta 9 in ieder geval wel regelmatig last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:54
Heb al een paar weken last van een kleine maar irritante bug (denk ik). Telkens als ik het woordje “er” wil tikken maakt autocorrectie hier E.R. van.. En ik typ nogal eens het woordje “er”.... is sinds beta 7... iemand hier meer last van? Of andere woorden? En wat een grotere vraag is... hoe los ik het op?

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Knoezelbos schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:11:
Heb al een paar weken last van een kleine maar irritante bug (denk ik). Telkens als ik het woordje “er” wil tikken maakt autocorrectie hier E.R. van.. En ik typ nogal eens het woordje “er”.... is sinds beta 7... iemand hier meer last van? Of andere woorden? En wat een grotere vraag is... hoe los ik het op?
Al gekeken bij
Algemeen, toetsenbord, vervanging?

Heb er zelf geen last van, ja gebruikte express het woordje er :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
Famous schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:14:
[...]

Al gekeken bij
Algemeen, toetsenbord, vervanging?

Heb er zelf geen last van, ja gebruikte express het woordje er :+
Absoluut geprobeerd. Vervangers erin gezet maar blijft E.R. neerzetten... Heb ook al woordenboeken verwijderd, gereboot etc....

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Knoezelbos schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:29:
[...]

Absoluut geprobeerd. Vervangers erin gezet maar blijft E.R. neerzetten... Heb ook al woordenboeken verwijderd, gereboot etc....
Heb je wel een Nederlands toetsenbord geselecteerd?

Waarom heb je autocorrect aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
Famous schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:33:
[...]

Heb je wel een Nederlands toetsenbord geselecteerd?

Waarom heb je autocorrect aanstaan?
Omdat dit eigenlijk standaard aanstaat en ik er nooit hinder van heb. Tot nu toe......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Knoezelbos schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:43:
[...]

Omdat dit eigenlijk standaard aanstaat en ik er nooit hinder van heb. Tot nu toe......
Gek is het zeker.. zelf heb ik het altijd zo staan, erg fijn;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bkMtRnMX1myVb6SId9W6NBg6/full.png

Voor het probleem wat je hebt durf ik niet meer te gissen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tikken van er werkt hier zowel met als zonder autocorrect aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ah zal wel de laatste beta zijn dit, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Meer mensen waarbij WhatsApp de contacten niet meer herkend op beta 10? Zo neen dan is t een bug in WhatsApp’s beta, maar wel interessant om te weten :)

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Sinds beta 8 krijg ik geen OTA updates meer, klopt dit?

• WhatsappHack
  • Niet online
joon schreef op donderdag 7 september 2017 @ 06:47:
Nee.

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:52

Fjeze

AllesPerfect!

WhatsappHack schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:22:
Meer mensen waarbij WhatsApp de contacten niet meer herkend op beta 10? Zo neen dan is t een bug in WhatsApp’s beta, maar wel interessant om te weten :)
Bij mij worden alle contacten in whatsapp nog herkent. Draai de laatste public beta.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
joon schreef op donderdag 7 september 2017 @ 06:47:
Controleer even of je beta profiel nog aanwezig is. Deze wil wel eens "verdwijnen" na een OTA update.

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Donstil schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:23:
[...]

Controleer even of je beta profiel nog aanwezig is. Deze wil wel eens "verdwijnen" na een OTA update.
Ga ik doen, thanks!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Donstil schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:24:
[...]

Maar niet alles hoeft voor productiviteit te zijn...
Als we het hier toch over hebben, dan heb ik nog wel een (klein) lijstje waar Apple aan mag werken. Bijvoorbeeld:

a.) Waarom kan ik niet tegen Siri zeggen, 'zet de muziek over 30 minuten uit'? (Ik weet dat er een workaround is, maar dan werkt de timer niet meer)
b.) Waarom kan ik de WiFi-punten niet ordenen op de belangrijkste? Ik krijg bij de Albert Heijn altijd gejengel met de Ziggo-hotspots, Albert Heijn hotspot en dat van de winkel ernaast.
c.) enz...

Apple laat wat dit betreft nog al wat steekjes liggen. En inderdaad, voor 'ons' die de telefoon óók zakelijk gebruiken zijn de toevoegingen van de laatste tijd nogal brak.

[ Voor 10% gewijzigd door iApp op 07-09-2017 08:37 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
iApp schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:36:
[...]

Apple laat wat dit betreft nog al wat steekjes liggen. En inderdaad, voor 'ons' die de telefoon óók zakelijk gebruiken zijn de toevoegingen van de laatste tijd nogal brak.
kijk wat Apple afgelopen flink heeft aangepakt in iMessage; de regenboogkleurtjes, lieve confetti en hartjes tekenen allemaal mogelijk nu in iMessage.
En natuurlijk de continue updates van nieuwe emoji's in iOS dit jaar. Vooral erg leuk voor mensen die de hele dag zitten te appen, Snapchat, Feesboek en andere sociale media gebruiken (deze groep is uiteraard enorm en dus interessant voor Apple)

Dit is blijkbaar wat de massa graag wil zien en wellicht belangrijker dan echt nuttige toepassingen voor de groep mensen die jij noemt, de zakelijke gebruiker en de ''gewone'' groep die echt fuctioneel bezig wil zijn met de iPhone.

Apple heeft met iOS 11 vooral de productiviteit voor de iPad flink verbeterd. Daar hebben ze een groep gebruikers echt blij mee gemaakt, kijkend naar diverse fora in binnen- en buitenland als ook tech sites.

Maar geloof niet echt dat een iPhone gebruiker met iOS 11 écht productief (en zakelijk) bezig kan zijn, wellicht dat de nieuwe iPhone 8 daar verandering in gaat brengen.

En dan heb ik het niet over de betrouwbaarheid van iOS, want die is gewoonweg subliem (en wellicht juist door de eenvoud en saaiheid van het OS).
Maar dat is weer een ander verhaal ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 07-09-2017 09:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Geert1976 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:25:
[...]
En dan heb ik het niet over de betrouwbaarheid van iOS, want die is gewoonweg subliem (en wellicht juist door de eenvoud en saaiheid van het OS).
Maar dat is weer een ander verhaal ;)
Klopt, maar die betrouwbaarheid is er al sindsdat ik iOS 3.1 gebruik. Sindsdien is het er (eigenlijk) alleen maar slechter op geworden, vind ik. Features die in 'beta' status worden opgeleverd, random springboard crashes, bugs en een steeds trager wordende iPhone 6s...

Ik zeg niet dat er een ander merk is dat het beter doet. Maar de oplettendheid van Steve Jobs lijkt bij Apple geheel verdwenen te zijn.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:35
Knoezelbos schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:43:
[...]

Had hetzelfde euvel met het woordje de. Dat werd steeds D.E. Gekmakend. Is met Beta9 gelukkig opgelost bij mijn toestel :)

"Better ask questions before you shoot"

• loeberce
iApp schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:13:
[...]

Klopt, maar die betrouwbaarheid is er al sindsdat ik iOS 3.1 gebruik. Sindsdien is het er (eigenlijk) alleen maar slechter op geworden, vind ik. Features die in 'beta' status worden opgeleverd, random springboard crashes, bugs en een steeds trager wordende iPhone 6s...

Ik zeg niet dat er een ander merk is dat het beter doet. Maar de oplettendheid van Steve Jobs lijkt bij Apple geheel verdwenen te zijn.
Ja, laten we Steve Jobs er weer even bij halen. :? Sinds hij er niet meer is, is het aantal beschikbare, ondersteunde iPhones fors groter. Meer modellen=meer variatie=ingewikkelder besturingssysteem=grotere kans op fouten.

Persoonlijk heb ik nooit last van crashes/bugs van mijn 7; vrouw en zoon met respectievelijk 6 en 2x 5s ook niet.

Qua requests: als de autocorrect een getypt woord vervangt door een suggestie met een hoofdletter en ik deze suggestie delete (omdat deze niet is wat ik wil) moet ik handmatig de beginhoofdletter met shift uitzetten. Ik heb liever dat iOS teruggaat naar mijn toetsenbordinstelling qua hoofdletters toen ik typte.
En dat als je een WA-bericht afsluit met een emoji, de toetsenbordindeling daarna niet op de default terugkomt. Vb mijn toetsenborden zijn NL-UK-emoji (in deze volgorde van boven naar beneden). Als ik na een emoji bericht een nieuw bericht wil typen is het toetsenbord automatisch UK, terwijl ik NL (als default) of desnoods emoji (als laatst gebruikte) logischer vind. Mogelijk zit dit in WA en niet in iOS.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Bij mij staat er in mijn Dock geen namen meer bij de apps? Alleen de icoontjes van bijv: telefoon, WhatsApp, etc...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:25:
kijk wat Apple afgelopen flink heeft aangepakt in iMessage; de regenboogkleurtjes, lieve confetti en hartjes tekenen allemaal mogelijk nu in iMessage.
En natuurlijk de continue updates van nieuwe emoji's in iOS dit jaar. Vooral erg leuk voor mensen die de hele dag zitten te appen, Snapchat, Feesboek en andere sociale media gebruiken (deze groep is uiteraard enorm en dus interessant voor Apple)
Haha wat een generatie kloof hier. Geert probeert het lekker negatief te brengen zodat het net lijkt of dit het ook is :+ .

(Jouw geliefde Samsung heeft dit zogenaamde "hartjes tekenen" trouwens weer keurig gekopieerd op de Note8)

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:56:
[...]

Haha wat een generatie kloof hier. Geert probeert het lekker negatief te brengen zodat het net lijkt of dit het ook is :+ .

(Jouw geliefde Samsung heeft dit zogenaamde "hartjes tekenen" trouwens weer keurig gekopieerd op de Note8)
grappig dat je steeds mij weer aanvalt om mijn posts en woorden en andere mensen met soortgelijke posts totaal links laat liggen...Maar be my guest hoor, als jij er een gelukkiger persoon van wordt!

_/-\o_

• iAR
  • Niet online

iAR

Als we het hier toch over hebben, dan heb ik nog wel een (klein) lijstje waar Apple aan mag werken. Bijvoorbeeld:

a.) Waarom kan ik niet tegen Siri zeggen, 'zet de muziek over 30 minuten uit'? (Ik weet dat er een workaround is, maar dan werkt de timer niet meer)
b.) Waarom kan ik de WiFi-punten niet ordenen op de belangrijkste? Ik krijg bij de Albert Heijn altijd gejengel met de Ziggo-hotspots, Albert Heijn hotspot en dat van de winkel ernaast.
c.) enz...

Check de Feedback Assistant of www.apple.com/feedback.

Ze kunnen natuurlijk niet alles aanpassen maar wat meer keuze zou wel fijn zijn inderdaad! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:17:
[...]

grappig dat je steeds mij weer aanvalt om mijn posts en woorden en andere mensen met soortgelijke posts totaal links laat liggen...Maar be my guest hoor, als jij er een gelukkiger persoon van wordt!

_/-\o_
Dingen als "Feesboek", "regenboogkleurtjes" "lieve confetti" het heeft allemaal een bepaalde gelaagdheid natuurlijk. Er druipt een onnodige hoeveelheid negativiteit vanaf, kritisch zijn is goed hoor verder maar je manier van schrijven is gewoon een beetje kinderachtig en vooral ook enorm herhalend.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

[...]

Jij noemt zaken die voor anderen weer totaal niet relevant zijn. Apple kan niet alle wensen implementeren en zal prioriteiten moeten stellen. Zoveel mensen, zoveel wensen. Steekjes laten vallen is wel enorm negatief.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Donstil schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:33:
[...]

Dingen als "Feesboek", "regenboogkleurtjes" "lieve confetti" het heeft allemaal een bepaalde gelaagdheid natuurlijk. Er druipt een onnodige hoeveelheid negativiteit vanaf, kritisch zijn is goed hoor verder maar je manier van schrijven is gewoon een beetje kinderachtig en vooral ook enorm herhalend.
Ik ben het eens met je betoog al snap ik wel waar deze post vandaan komt. Het is best raar dat een miljardenbedrijf als Apple prioriteit geeft aan dit soort in mijn ogen "frutsels" maar te weinig energie lijkt te steken in Apple maps, iCloud, mail app, als ook lokalisatie van QuickType bijvoorbeeld.

Apple stuurt bewust aan op haar eigen apps en iCloud terwijl er genoeg betere alternatieven zijn. Echter vanwege "veiligheids" redenen worden deze alternatieven niet volledig ondersteunt, lees: bijvoorbeeld default app kunnen instellen. iCloud is op de uitstekende backup functie na ook nog op een treurig niveau. Mail, Photos als ook office suite zijn bij de concurrenten echt beter en niet zo'n beetje ook. Zorg dan als Apple dat je dit op orde krijgt of geef de ruimte zodat deze diensten beter integreren met iOS apparaten. Na iteratie 11 had het toch wel moeten lukken om de user experience zodanig te verbeteren dat privacy en veiligheid geen argument meer kunnen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 07-09-2017 12:56 ]

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
pdavie2311 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:56:
Bij mij staat er in mijn Dock geen namen meer bij de apps? Alleen de icoontjes van bijv: telefoon, WhatsApp, etc...
Klopt, dat hebben ze aangepast. Persoonlijk vind ik het er wat cleaner uitzien, maar het scheelt qua ruimte natuurlijk niks.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 13:04
ITaliaan schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:47:
[...]

Klopt, dat hebben ze aangepast. Persoonlijk vind ik het er wat cleaner uitzien, maar het scheelt qua ruimte natuurlijk niks.
Vind het ook een stuk cleaner. En aangezien je kiest om ze in het dock te hebben, zijn het je voorkeurs apps, en heb je geen labels nodig om te weten hoe die app heet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
Donstil schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:56:

Klopt maar waar Samsung zich steeds verder ontwikkeld de laatste jaren komt er bij iOS relatief gezien weinig productiefs van de grond wat waarschijnlijk met veiligheid te maken heeft of dat men zich daar achter verschuilt. Veel zogenaamde vernieuwingen gebruikt geen hond tenzij je veel met iMessage werkt.

Samsung kopieert ook van Apple en ik vind dat best want Apple heeft gewoon hele goede en vooral uitgewerkte ideeën.

IOS 11 heeft gelukkig wel wat verbeteringen maar het kan zoveel beter naar mijn idee en ik ben niet de enigste die dat vind. Youtuber EverythingApplePro had laatst een hele lijst met wensen maar helaas.... het wordt weer jailbreaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Miki schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:55:
[...]

Ik ben het eens met je betoog al snap ik wel waar deze post vandaan komt. Het is best raar dat een miljardenbedrijf als Apple prioriteit geeft aan dit soort in mijn ogen "frutsels" maar te weinig energie lijkt te steken in Apple maps, iCloud, mail app, als ook lokalisatie van QuickType bijvoorbeeld.
Dat is een punt waar ik mij al jaren van afvraag: als je 500 man inzet op het lokaliseren van diensten, dan moet je na al die jaren toch wel...
  • Werelddekkende fly-over kunnen aanbieden
  • Siri in alle landen beschikbaar hebben
Daarnaast begrijp ik niet waarom Apple geen loyalty program begint voor ontwikkelaars om op de Apple Tv, Apple Watch en CarPlay te ontwikkelen. De meest kwalitatieve apps krijgen dan bijvoorbeeld een eenmalige beloning van $5.000 dollar bij het uitbrengen van een succesvolle app. Ik denk dat dit bedrijven als NLZiet, RTL XL en Kijk.nl toch wel een zetje geeft om toch voor de Apple Tv te ontwikkelen.

Als ik een bedrijf met 250mld cash had, was 't immers een makkelijke keuze IMO. :9

[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 08-09-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Hehe, m’n news widget begint cookiemeldingen van sites weer te geven als artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Is het mogelijk om gemiste gesprekken als je naar rechts swiped en dan opent uit te schakelen. Nu kan iedereen die mijn iPhone heeft die gemiste gprekken op bellen.
Ik wil namelijk niet dat dit door vreemde mensen gebeurt zonder toestemming van mij!

[ Voor 4% gewijzigd door Havelock op 08-09-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Havelock schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:21:
Is het mogelijk om gemiste gesprekken als je naar rechts swiped en dan opent uit te schakelen. Nu kan iedereen die mijn iPhone heeft die gemiste gprekken op bellen.
Ik wil namelijk niet dat dit door vreemde mensen gebeurt zonder toestemming van mij!
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 16:57
Ondersteund ios11 flac bestanden wel of niet? Daar was zo rond juni sprake van, maar lees er nergens meer iets over. Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 9 ... 44 Laatste