[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 10 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
deBennie schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:44:
Ondersteund ios11 flac bestanden wel of niet? Daar was zo rond juni sprake van, maar lees er nergens meer iets over. Iemand een idee?
Was dat niet heel beperkt en alleen in de files app?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Dat geeft voor mij niet een echt veilig idee dat iedereen gewoon zomaar me gemiste gesprekken kan bellen.
Want in de vorige beta weet even niet zo gouw welke beta kon je niet zomaar me gemiste gesprekken bellen alleen pas als je vingerafdrukscanner in voerde of het wachtwoord.
in latere beta"s hebben ze dat swipen naar rechts om te openen in gevoerd.
Nu kan je helaas zonder wachtwoord of vingerafdrukscanner gemiste oproep kan bellen.
Ik hoop dat het kan om het te kunnen uitschakelen, maar ik denk dat het helaas niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Havelock schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:44:
[...]

Dat geeft voor mij niet een echt veilig idee dat iedereen gewoon zomaar me gemiste gesprekken kan bellen.
Want in de vorige beta weet even niet zo gouw welke beta kon je niet zomaar me gemiste gesprekken bellen alleen pas als je vingerafdrukscanner in voerde of het wachtwoord.
Nu kan je helaas zonder wachtwoord of vingerafdrukscanner gemiste oproep kan bellen.
Ik hoop dat het kan om het te kunnen uitschakelen, maar ik denk dat het helaas niet kan.
Is uw toestel niet vergrendelt met touch-id of toegangscode ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Hackus schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:28:
[...]

Is uw toestel niet vergrendelt met touch-id of toegangscode ?
Ja natuurlijk heb ik die dingen aan staan als ik hem uit zet gaat die meteen op lock en kan
je er pas in komen als die geunlockt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 08:12
Sinds gister weer terug op iphone :D (7 plus .. wat een apparaat!).
Mijn vraag: is ios 11 beta al enigszins stabiel om te kunnen gebruiken? Ben erg benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
sderooij schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:43:
Mijn vraag: is ios 11 beta al enigszins stabiel om te kunnen gebruiken? Ben erg benieuwd....
was eerst ook huiverig (met eerdere Beta's). Maar de laatste publieke Beta draait prima hier op een iPhone 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sderooij schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:43:
Ja dat kan inmiddels wel hoor.
Dinsdag de GM voor developers (en misschien zelfs wel voor de open bèta testers) daar zou je nog op kunnen wachten als je zekerheid wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 08:12
OK top! Dan ga ik is even registreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 05:30
Havelock schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:44:
[...]

Ja dat kan :)

Ga bij je instellingen naar 'Touch ID en toegangscode', daar kun je naar beneden scrollen naar 'Toegans bij vergrendeling' en het daar uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
LTVDKTW schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:01:
[...]

Ja dat kan :)

Ga bij je instellingen naar 'Touch ID en toegangscode', daar kun je naar beneden scrollen naar 'Toegans bij vergrendeling' en het daar uitzetten.
Ah erg bedankt voor je reactie!
Volgens mij zit dit pas vanaf ios 11 erin ik had namelijk niet in de oudere versie gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 18:55
De GM is gelekt, bevestigt nog weer wat geruchten. Onder andere de LTE Watch met rode crown en er zijn zwarte wallpapers voor OLED
https://9to5mac.com/2017/...-gm-d22-iphone-8-details/
https://9to5mac.com/2017/...w-face-and-digital-crown/
https://9to5mac.com/2017/09/08/ios-11-gm-wallpapers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
haha, ik heb eerder vanochtend in het Keynote topic ook dit geplaatst.
We zijn er lekker vroeg bij he, op deze vroege zaterdagochtend ;)

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 09-09-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
iOS 11 Gold Master beta links zijn inmiddels ook online te vinden. Ben 'm nu aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:32

swv

Edit: Nvm, mn post wordt een rommeltje zo. Bijzonder dat de GM gelekt is.

[ Voor 99% gewijzigd door swv op 09-09-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
swv schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 08:19:
Ja, kom dan in dit topic met een link naar de GM :9

Mag natuurlijk niet
www.reddit.com/r/iosbeta/new

Dat mag wel denk ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Mijn reactie kwam een beetje stom over, want ik had de post van Melvin nog niet gelezen. Vragen om downloadlinks is natuurlijk niet toegestaan. Maar wat er feitelijk gelekt is zijn de officiele downloadlinks zie ik nu. Die heeft Apple natuurlijk al klaar staan voor komende dinsdag. En een handige Harry is daar achter gekomen blijkbaar :P Dus dan vind ik het wel oke idd @MelvinW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
swv schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 08:31:
Mijn reactie kwam een beetje stom over, want ik had de post van Melvin nog niet gelezen. Vragen om downloadlinks is natuurlijk niet toegestaan. Maar wat er feitelijk gelekt is zijn de officiele downloadlinks zie ik nu. Die heeft Apple natuurlijk al klaar staan voor komende dinsdag. En een handige Harry is daar achter gekomen blijkbaar :P Dus dan vind ik het wel oke idd @MelvinW.
Denk dat Apple snel het signeren van deze firmware stopt zodat niemand 'm meer kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
MelvinW schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 08:36:
[...]

Denk dat Apple snel het signeren van deze firmware stopt zodat niemand 'm meer kan installeren.
En Apple is zojuist gestopt met signen... downloaden van de bestanden kan dus nog wel, maar installeren niet . Helaas even wachten tot dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Nu online
enzoronald schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 09:49:
[...]

En Apple is zojuist gestopt met signen... downloaden van de bestanden kan dus nog wel, maar installeren niet . Helaas even wachten tot dinsdag :)
Zie het inderdaad. Heb 'm hier nog op tijd kunnen installeren. Zoveel verschil met iOS 11 beta 10 is er echter niet, dus je mist niet zoveel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 20:03
Ik voel met het jongetje wat ligt te dromen en vervolgens vraagt wat misschien al 100 keer is gevraagd, maar ik ben pas net ingestapt bij beta 8. Maar is er nog een mogelijkheid om in te schakelen dat als je wifi uitzet via het bedieningspaneel, dat hij dan ook daadwerkelijk uitgaan? En niet dat je elke keer naar instellingen moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Goh dat scrollen in Safari is wel even wennen. Maak hier op Tweakers regelmatig de fout dat ik posts voorbij scrol. Went vanzelf :) Ik ben ook geen zeur als het aankomt op lag in animaties, maar ik merk dat de animatie die apps opent nog wat schokt in de GM. Zoals gewoonlijk is het wachten op iOS 11.1 voor een meer gepolijste ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Wat is er anders aan het scrollen in Safari dan?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 21:02
swv schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:00:
Goh dat scrollen in Safari is wel even wennen. Maak hier op Tweakers regelmatig de fout dat ik posts voorbij scrol. Went vanzelf :)
Safari smooth scrolling is het enige dat ik mis nadat ik terug ben gegaan naar ios 10.3.3 na een uitstapje ios 11 beta. Dat was erg fijn en zoveel beter tov Safari in 10.3.3.

Hopelijk wordt het alsnog toegepast in 10.3.3 (maar ik acht de kans klein).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het zou wel een stunt zijn als dit allemaal gelul is en Apple expres allerlei spullen lekt om iedereen op ‘t verkeerde spoor te zetten. :P

Het lijkt er trouwens op dat het super vervelende “wifi en bluetooth knoppen in control center verbreken enkel de verbinding, maar laten de radio ingeschakeld” gedrag zo gaat blijven. ;( Erg jammer, moet je tegen siri gaan mekkeren als je het echt uit wil hebben of door de settings gaan bladeren. Belachelijke keuze, en ook nog eens simpelweg onveilig.

[ Voor 57% gewijzigd door WhatsappHack op 10-09-2017 03:02 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 20:34
WhatsappHack schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:11:
Het zou wel een stunt zijn als dit allemaal gelul is en Apple expres allerlei spullen lekt om iedereen op ‘t verkeerde spoor te zetten. :P

Het lijkt er trouwens op dat het super vervelende “wifi en bluetooth knoppen in control center verbreken enkel de verbinding, maar laten de radio ingeschakeld” gedrag zo gaat blijven. ;( Erg jammer, moet je tegen siri gaan mekkeren als je het echt uit wil hebben of door de settings gaan bladeren. Belachelijke keuze, en ook nog eens simpelweg onveilig.
Dat van wifi en bluetooth heb ik meermslen in diverse ios 11 public betas ingediend als issue... hoop dat meer beta testers feedback geven.

Zelfde bij calendar activititeit type ‘gratis’....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:11:

Simpelweg onveilig? Waarom is het verbreken van de verbinding onveiliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
NielsTn schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:22:
[...]

Dat van wifi en bluetooth heb ik meermslen in diverse ios 11 public betas ingediend als issue... hoop dat meer beta testers feedback geven.

Ik ook, maar ze reageerden van engineering dat dit zo bedoeld is en dat je t uit kan zetten via settings. :+ Dat t een security risk is interesseerde ze ook niet.

“Gratis” is een traditionele fout haha, HTC deed dat ook.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In instellingen kun je WiFi toch uitzetten ? In control center merk ik dat bij vernieuwde WiFi netwerk het weer aangaat. in instellingen uitzetten voorkomt dat bij mij.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Hackus schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:28:
In instellingen kun je WiFi toch uitzetten ? In control center merk ik dat bij vernieuwde WiFi netwerk het weer aangaat. in instellingen uitzetten voorkomt dat bij mij.
Handiger is dat eea gekoppeld is/wordt...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:28:
Klopt, maar dat is nogal omslachtig.
Het is vooral zeer irritant als je in een pand zit met een roaming wifi netwerk en je moet af en toe wifi uit hebben op een dag om wat voor reden dan ook. Als je wifi “uit”zet en je komt in ‘t bereik van een andere AP, dan maakt ie doodleuk weer verbinding. Dat doet ie al met zelfde SSID’s, als er 2 aparte netwerken zijn is ‘t al helemaal een ramp. Ja je kan automatisch verbinden per netwerk uitzetten, maar dan moet je altijd handmatig verbinden.

Ze hadden op z’n minst wel ff force touch op t WiFi/Bluetooth symbool kunnen toevoegen om het toch uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Begrijpelijk. Ik vind het zelf ook soms vervelend, vooral als ik in de AH loop of in het ziekenhuis en steeds de
melding ontvang. Ik moet er ff aan wennen, maar hoop dat het snel opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
WhatsappHack schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:11:
[...]

Klopt, maar dat is nogal omslachtig.
Het is vooral zeer irritant als je in een pand zit met een roaming wifi netwerk en je moet af en toe wifi uit hebben op een dag om wat voor reden dan ook. Als je wifi “uit”zet en je komt in ‘t bereik van een andere AP, dan maakt ie doodleuk weer verbinding. Dat doet ie al met zelfde SSID’s, als er 2 aparte netwerken zijn is ‘t al helemaal een ramp. Ja je kan automatisch verbinden per netwerk uitzetten, maar dan moet je altijd handmatig verbinden.

Ze hadden op z’n minst wel ff force touch op t WiFi/Bluetooth symbool kunnen toevoegen om het toch uit te schakelen.
Ik heb mezelf aangeleerd sinds de iOS 11 beta's om Siri wifi uit te laten zetten. Vind het ook een slecht ding, dat uit niet meer uit is. Dus nu gewoon homeknop ingedrukt houden; "Zet wifi uit" en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 13-09 08:36
Wat ik graag zou willen zien in iOS 11. Standaard mogelijkheid voor OpenVPN VPN's te maken en deze te kunnen triggeren indien niet op thuisWiFi dan VPN aan.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
xoniq schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:35:
[...]

Ik heb mezelf aangeleerd sinds de iOS 11 beta's om Siri wifi uit te laten zetten. Vind het ook een slecht ding, dat uit niet meer uit is. Dus nu gewoon homeknop ingedrukt houden; "Zet wifi uit" en klaar.
Me too, alleen voelt het op sommige plekken wat awkard om tegen je telefoon te gaan lullen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
NielsTn schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:22:
[...]

Ik ging er vanuit dat dit een beta ding was -O- als dit ook zo overgaat naar productie zou ik daar vanuit een gebruikerspespectief weinig van snappen.

Hoe ga je straks trouwens van iOS 11 dev over naar iOS11 productie gaat dat automatisch over als de update er is of moet je de beta certificaten eerst verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Ik ben weer sinds een klein weekje terug op ios 10 na meerdere uitstapjes naar ios 11 beta. Ios 11 brengt m.i. niet veel (mbt mijn persoonlijke gebruik). Denk daarom het hierbij te laten op mijn iPhone 7 Plus. En een beste reden om tzt de iPhone X aan te schaffen...hoppa!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
dafmay schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:57:
Ik ben weer sinds een klein weekje terug op ios 10 na meerdere uitstapjes naar ios 11 beta. Ios 11 brengt m.i. niet veel (mbt mijn persoonlijke gebruik). Denk daarom het hierbij te laten op mijn iPhone 7 Plus. En een beste reden om tzt de iPhone X aan te schaffen...hoppa!

>:)
Waarom is dat een reden om de iPhone X aan te schaffen? (Die eveneens met iOS 11 geleverd gaat worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
xoniq schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:42:
[...]

Waarom is dat een reden om de iPhone X aan te schaffen? (Die eveneens met iOS 11 geleverd gaat worden)
Geen...was met een vette knipoog...een willekeurige reden om de aanschaf voor mijzelf goed te praten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
dafmay schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:23:
[...]

Geen...was met een vette knipoog...een willekeurige reden om de aanschaf voor mijzelf goed te praten ;)
Ah okee. Dat snap ik dan :+ ik zoek voor mezelf ook altijd een random reden om een nieuwe iPhone te rechtvaardigen. Zoals bijvoorbeeld dat m'n Wifi kut is, wat gewoon aan mijn thuis netwerk ligt. "Misschien werkt het met een nieuwe iPhone beter _/-\o_ "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Crazyanz schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:30:
[...]

Ik ging er vanuit dat dit een beta ding was -O- als dit ook zo overgaat naar productie zou ik daar vanuit een gebruikerspespectief weinig van snappen.

Hoe ga je straks trouwens van iOS 11 dev over naar iOS11 productie gaat dat automatisch over als de update er is of moet je de beta certificaten eerst verwijderen?
Ik heb vandaag mijn beta profiel/certificaat verwijderd. Zodra Apple de final versie vrijgeeft zal die as usual wellicht te downloaden zijn. Met nog 24u wachten verwacht ik geen feedback meer om nog een laatste beta te hertesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NielsTn schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:43:
[...]

Ik heb vandaag mijn beta profiel/certificaat verwijderd. Zodra Apple de final versie vrijgeeft zal die as usual wellicht te downloaden zijn. Met nog 24u wachten verwacht ik geen feedback meer om nog een laatste beta te hertesten.
De final komt nooit gelijk na de keynote. Dat is de GM (die je dus niet krijgt zonder profiel). Voor de echte final moet je tot de week van de nieuwe iPhone wachten waarschijnlijk, althans zo ging dat de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
Kijk ik scheel, of is automatische helderheid niet meer uit te zetten?

Edit, sjezus, helemaal weggestopt in toegankelijkheid nu.

[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 11-09-2017 22:12 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

matthijst schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:09:
Kijk ik scheel, of is automatische helderheid niet meer uit te zetten?

Edit, sjezus, helemaal weggestopt in toegankelijkheid nu.
Ben gelukkig niet de enige die het niet kon vinden direct :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Donstil schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:31:
[...]

Simpelweg onveilig? Waarom is het verbreken van de verbinding onveiliger?
Nou...

WiFi tracking; om privacy redenen niet meer toe te passen?

Er zijn verschillende beacon-technologieën: WiFi en Bluetooth. WiFi beacons maken gebruik van het WiFi signaal dat smartphones uitzenden in hun zoektocht naar beschikbare netwerken. Dit is een proces dat een smartphone (met WiFi ingeschakeld) op de achtergrond uitvoert. Voor deze manier van tracking is meestal geen app nodig.

Verder lezen kan op (en is een quote van): https://ddma.nl/actueel/b...vacy-wat-mag-wel-en-niet/

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Kecin schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:52:
[...]

Nou...

WiFi tracking; om privacy redenen niet meer toe te passen?

Er zijn verschillende beacon-technologieën: WiFi en Bluetooth. WiFi beacons maken gebruik van het WiFi signaal dat smartphones uitzenden in hun zoektocht naar beschikbare netwerken. Dit is een proces dat een smartphone (met WiFi ingeschakeld) op de achtergrond uitvoert. Voor deze manier van tracking is meestal geen app nodig.

Verder lezen kan op (en is een quote van): https://ddma.nl/actueel/b...vacy-wat-mag-wel-en-niet/
Ik dacht meer aan inbreken op de telefoon middels WiFi. WiFi tracking kan al niet bij iOS. Die steekt daar een stokje voor door telkens van mac adres te wisselen of iets dergelijks. Dan kan je niet meer achterhalen welke route een persoon heeft gelopen en hoevaak je terugkomt. Schijnen ze toch onder andere in supermarkten toe te passen? Moet je niet met hun WiFi verbinden want dan gaat bovenstaande niet meer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

swv schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 06:38:
[...]

Ik dacht meer aan inbreken op de telefoon middels WiFi. WiFi tracking kan al niet bij iOS. Die steekt daar een stokje voor door telkens van mac adres te wisselen of iets dergelijks. Dan kan je niet meer achterhalen welke route een persoon heeft gelopen en hoevaak je terugkomt. Schijnen ze toch onder andere in supermarkten toe te passen? Moet je niet met hun WiFi verbinden want dan gaat bovenstaande niet meer op ;)
i know. Maar ik vraag me eigenlijk af of dat hetzelfde is voor de Bluetooth versies. Veel beacons zijn in bijvoorbeeld een supermakrt of kledingwinkel maken van Bluetooth gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Klopt het dat als ik het beta profiel zou verwijderen nu, de telefoon opnieuw opstart, ik dan volgende week als voor de “gewone” gebruiker de ios 11 update komt ik die ook ontvang? Dat begrijp ik uit eerdere berichten hier. Bij ios 10.3.3 heb ik namelijk voor de officiele versie het beta profiel moeten verwijderen, en de ipsw moeten gebruiken om hem op de officiele versie te krijgen aangezien ik geen update kon krijgen via OTA.

Betreft ios 11 is mijn batterijduur nog steeds dramatisch, hou het net een dag vol met hetzelfde gebruik als ios 10.3.3 waar ik 2 dagen haalde op de 7plus. Ook crashen apps regelmatig, en dat wifi/Bluetooth uit moeten zetten via instellingen is nog het meest irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Kecin schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:23:
[...]

i know. Maar ik vraag me eigenlijk af of dat hetzelfde is voor de Bluetooth versies. Veel beacons zijn in bijvoorbeeld een supermakrt of kledingwinkel maken van Bluetooth gebruik.
Die bluetooth beacons werken anders. Die zoeken geen telefoon ofzo, die zenden juist uit. Dan heb je een app die onder water de beacons detecteert en meldingen of informatie toont op basis van die beacons.

Zo heb ik een app gebouwd voor een tankstation die in elk tankstation die beacons heeft. Als jij dan die app gebruikt, detecteert die app d.m.v. die beacons dat je een tankstation bezoekt en verdien je dus punten. Werkt wel geinig, maar daar moet je dus wel een app voor hebben die geregistreerd is bij die beacons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

xoniq schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:49:
[...]

Die bluetooth beacons werken anders. Die zoeken geen telefoon ofzo, die zenden juist uit. Dan heb je een app die onder water de beacons detecteert en meldingen of informatie toont op basis van die beacons.

Zo heb ik een app gebouwd voor een tankstation die in elk tankstation die beacons heeft. Als jij dan die app gebruikt, detecteert die app d.m.v. die beacons dat je een tankstation bezoekt en verdien je dus punten. Werkt wel geinig, maar daar moet je dus wel een app voor hebben die geregistreerd is bij die beacons.
Top! Thanks voor de uitleg, dat wist ik niet! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Kecin schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:51:
[...]

Top! Thanks voor de uitleg, dat wist ik niet! :)
Geen probleem. Heb daar toevallig ervaring mee. En ja, die Wifi scanners pollen Mac adressen van Wifi apparaten om zo een profiel op te bouwen. Als je dan meerdere scanners hebt, kan je dus tracken of een Mac adres van scanner 3 naar 4 loopt, en kan je dus een pad berekenen, en pollen hoe lang iemand daar blijft, om zo populaire plaatsen in de winkel te vinden.

En als ze dan ook nog camera beelden qua timestamp koppelen aan het door de uitgang verdwijnen van het Mac adres, weten ze ook precies welk gezicht/persoon bij dat Mac adres hoort, en dus precies wat jij doet, en hoe lang, zonder continu naar de camera beelden te kijken.

iOS doet sinds iOS 7 rollende Mac adressen, waardoor het na één klant lijkt of er bijv. 10 zijn geweest, waardoor de resultaten knap waardeloos worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

xoniq schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:55:
[...]

Geen probleem. Heb daar toevallig ervaring mee. En ja, die Wifi scanners pollen Mac adressen van Wifi apparaten om zo een profiel op te bouwen. Als je dan meerdere scanners hebt, kan je dus tracken of een Mac adres van scanner 3 naar 4 loopt, en kan je dus een pad berekenen, en pollen hoe lang iemand daar blijft, om zo populaire plaatsen in de winkel te vinden.

En als ze dan ook nog camera beelden qua timestamp koppelen aan het door de uitgang verdwijnen van het Mac adres, weten ze ook precies welk gezicht/persoon bij dat Mac adres hoort, en dus precies wat jij doet, en hoe lang, zonder continu naar de camera beelden te kijken.

iOS doet sinds iOS 7 rollende Mac adressen, waardoor het na één klant lijkt of er bijv. 10 zijn geweest, waardoor de resultaten knap waardeloos worden.
Ja, dat lijkt mij dus het privacy gevoelige gedeelte, zolang je lang genoeg in een ruimte blijft, met voldoende beacons om de verschillende Mac adressen te pakken en vervolgens op basis daarvan jouw als unieke sneeuwvlok uit te kiezen.
Beetje lange zin, maar volgens mij wat jij dus ook zegt, ondanks dat je wisselt van Mac adres kan je wel meten hoelang iemand ergens is, en vervolgens die duration koppelen aan het wandelpad van de gebruiker door de verspringende beacons.

Dit is daarover wel een interessante read: A Study of MAC Address Randomization in Mobile Devices and When it Fails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 18:57
De iOS 11 GM is nu te installeren hè!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zxr king
  • Laatst online: 14-09 09:27
iOS 11 gm beschikbaar 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:49
Gm erop zetten, beta profiel verwijderen.
Dan volgende week de final ? Of krijg je dan geen updates meer via ota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
Normaal gesproken is de GM identiek aan de final.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
Luke_msx schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:33:
Normaal gesproken is de GM identiek aan de final.
Was meer een vraag over latere updates....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Andre_J schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:42:
[...]

Was meer een vraag over latere updates....
Profiel verwijderen, iPhone herstellen middels DFU en opnieuw installeren, eventueel met backup.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@THE_BASE de GM installeer je toch zonder Profiel? Dus waarom een profiel verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:49:
@THE_BASE de GM installeer je toch zonder Profiel? Dus waarom een profiel verwijderen?
Ook de GM is een Public Beta, voor zover ik weet. Pas als hij officieel is kun je zonder profielen installeren. Correct me if I'm wrong.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
Ik had idd een beta profiel,
Gm beschikbaar, geïnstalleerd.
Profiel verwijderd, benieuwd of volgende week een melding komt of anders wanneer 11.01 ouzo uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:50:
[...]

Ook de GM is een Public Beta, voor zover ik weet. Pas als hij officieel is kun je zonder profielen installeren. Correct me if I'm wrong.
Ik heb zojuist de stapjes gevolgd voor de GM installatie via iTunes op mijn iPhone reserve en daar stond gewoon de laatste iOS versie op zonder enig profiel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsTn
Nu de ios11 final aan t installeren:) build 15A372

Overzicht:

App store
De volledig nieuwe App Store is ontworpen voor het dagelijks ontdekken van geweldige apps en games
Het nieuwe tabblad Vandaag helpt je bij het ontdekken van nieuwe apps en games met artikelen, handleidingen en meer
Op het nieuwe tabblad Games vind je nieuwe games en zie je wat er bovenaan staat in de hitlijsten voor beste games
Op het afzonderlijke tabblad Apps vind je onze favoriete apps, hitlijsten voor apps en appcategorieën
App-pagina's bevatten meer video's van de app, Keuze van de redactie-badges, eenvoudigere toegang tot beoordelingen van gebruikers en informatie over in-app aankopen
Siri
De nieuwe stem van Siri is nu natuurlijker en expressiever
Vertaal Engelse woorden en zinnen in het Chinees, Frans, Duits, Italiaans of Spaans (bèta)
Siri-suggesties op basis van je gebruik van Safari, News, Mail en Berichten
Werkt met notitie-apps om lijsten, notities en herinneringen aan te maken
Werkt met apps voor bankieren voor overschrijvingen en saldoinformatie
Werkt met apps die QR-codes weergeven
Dicteren in Hindi en Sjanghainees
Camera
Portretmodus ondersteunt nu optische beeldstabilisatie, HDR en True Tone-flitser
Foto's en video's nemen nu maar de helft van de ruimte in met de nieuwe HEIF- en HEVC-structuren voor beeld en video
Opnieuw ontworpen verzameling van negen filters die zijn geoptimaliseerd voor natuurlijke huidtinten
QR-codes kunnen automatisch worden geïdentificeerd en gescand
Foto's
Live Photo-effecten 'Herhaal', 'Stuiter' en 'Lange belichting'
Zet het geluid uit van een Live Photo, snij Live Photos bij of kies een nieuwe hoofdfoto
Terugblikfilms passen automatisch de inhoud aan voor staande of liggende weergave
Tientallen nieuwe soorten terugblikken waaronder huisdieren, baby's, bruiloften en sportevenementen
Het album 'Personen' is nauwkeuriger en blijft up-to-date op alle apparaten met iCloud-fotobibliotheek
Ondersteuning voor bewegende GIF's
Kaarten
Plattegronden van grote luchthavens en winkelcentra
Rijbaanaanduiding en informatie over de maximumsnelheid met stapsgewijze instructies
Zoomen met één hand via dubbel tikken en vegen
Gebruik Flyover door je apparaat te bewegen
Niet storen tijdens autorijden
Berichten worden automatisch stilgehouden tijdens het rijden en de iPhone blijft stil met het scherm uit
Optioneel automatisch antwoord via iMessage om geselecteerde contactpersonen te laten weten dat je aan het rijden bent
Nieuwe functies ontworpen voor iPad
Een volledig nieuw Dock voor snelle toegang tot je favoriete en recent gebruikte apps. Het kan zelfs bovenop actieve apps worden weergegeven
Het formaat van het Dock past zich aan zodat je al je favoriete apps kunt toevoegen
Recent gebruikte apps en Continuïteit-apps zijn beschikbaar aan de rechterkant
Verbeterde Slide Over en Split View
Je kunt apps vanuit het Dock eenvoudig openen in Slide Over en Split View
Slide Over-apps en apps op de achtergrond worden nu tegelijkertijd uitgevoerd
Apps in Slide Over en Split View kunnen nu links in het scherm worden geplaatst
Sleep en zet neer
Verplaats tekst, afbeeldingen en bestanden tussen apps op iPad
Multi-Touch om meerdere onderdelen tegelijk te verplaatsen
Met openspringen kun je materiaal tussen apps verplaatsen
Markeren
Je kunt markeren in documenten, pdf's, webpagina's, foto's en meer
Je kunt alles in iOS direct markeren. Plaats gewoon je Apple Pencil op wat je wilt markeren
Maak een pdf en markeer alles dat kan worden afgedrukt
Notities
Maak direct een nieuwe notitie aan door met de Apple Pencil op het toegangsscherm te tikken
Je kunt een tekening invoegen door eenvoudigweg de Apple Pencil in de tekst van een notitie te plaatsen
Doorzoek handgeschreven tekst
Bij het scannen van documenten worden deze automatisch rechtgezet en worden schaduwen met afbeeldingsfilters verwijderd
Ondersteuning voor tabellen om gegevens te ordenen en weer te geven
Maak belangrijke notities boven aan de lijst vast
Bestanden
In de nieuwe Bestanden-app kun je bestanden bekijken, zoeken en ordenen
Werkt met iCloud Drive en andere aanbieders van clouddocumenten
De weergave Recent geeft je snel toegang tot recent gebruikte bestanden in alle apps en cloudvoorzieningen
Maak mappen aan en sorteer bestanden op naam, datum, grootte en tags
QuickType
Veeg op de iPad omlaag op letters om cijfers, symbolen en leestekens te selecteren
Ondersteuning voor typen met één hand op de iPhone
Nieuwe toetsenborden voor Armeens, Azerbeidzjaans, Wit-Russisch, Georgisch, Iers, Kannada, Malayalam, Maori, Odia, Swahili en Welsh
Engelse invoer op het Pinyin-toetsenbord met tien toetsen
Engelse invoer op het Japanse Romaji-toetsenbord
HomeKit
Nieuwe soorten accessoires waaronder AirPlay 2-luidsprekers, sproeiers en kranen
Uitgebreidere triggers op basis van aanwezigheid, tijd en accessoire
Ondersteuning voor het configureren van accessoires via QR-codes en tikken om te koppelen
Augmented Reality
AR-technologieën waarmee apps uit de App Store materiaal kunnen laten zien in bestaande omgevingen voor interactief gamen, levensecht winkelen en industriële ontwerpen
Zelflerend
Zelflerende technologieën waarmee apps uit de App Store intelligente functies kunnen verzorgen waarbij zelfgeleerde gegevens op het apparaat worden verwerkt voor betere prestaties en privacy van de gebruiker
Andere functies en verbeteringen
Opnieuw ontworpen bedieningspaneel brengt alle regelaars samen op dezelfde pagina
Aangepaste regelaars op het bedieningspaneel waaronder toegankelijkheid, begeleide toegang, vergrootglas, tekstgrootte, schermopname en Wallet
Apple Music helpt je nu bij het ontdekken van muziek bij vrienden. Maak een profiel aan zodat vrienden kunnen luisteren naar afspeellijsten die je hebt gedeeld en kunnen zien naar welke muziek je het meeste luistert
Apple News toont je nu de populairste artikelen die speciaal voor jou zijn uitgekozen, aanbevelingen van Siri, de beste video's van de dag in de weergave Vandaag, en geweldige artikelen geselecteerd door onze redactie in het nieuwe tabblad Spotlight
Met automatische configuratie log je met je Apple ID in bij iCloud, Keychain, iTunes, App Store, iMessage en FaceTime
Automatische configuratie herstelt apparaatinstellingen zoals taal, regio, netwerk, toetsenbordvoorkeuren, veelbezochte plaatsen, hoe je met Siri praat en gegevens voor Woning en Gezondheid
Eenvoudig toegang tot je wifinetwerken delen
Stel in Instellingen voor apps zoals Foto's en Berichten meldingen in over opslagoptimalisatie en het vrijmaken van ruimte
SOS-noodmelding belt hulpdiensten gebaseerd op je huidige locatie en stuurt automatisch een bericht naar je contactpersonen voor noodgevallen, deelt je locatie en geeft je medische ID weer
Met FaceTime kun je Live Photos maken via de camera van de Mac of iPhone van de andere persoon
Eenvoudig toegang tot vluchtstatus in Spotlight en Safari
Ondersteuning voor definities en conversies en wiskundige ondersteuning in Safari
Tweetalig woordenboek Russisch en Engels
Tweetalig woordenboek Portugees en Engels
Ondersteuning Arabisch systeemlettertype
Toegankelijkheid
Ondersteuning voor VoiceOver-beschrijvingen voor afbeeldingen
Ondersteuning voor VoiceOver in tabellen en lijsten in pdf's
Ondersteuning voor eenvoudige vragen met 'Typ naar Siri'
Ondersteuning voor gesproken braille en brailleonderschriften in video's
Dynamische tekst vergroot het formaat van tekst en app-UI
Opnieuw ontworpen omgekeerde kleuren maken mediamateriaal eenvoudiger te bekijken
Verbeterde markeringskleuren in 'Spreek selectie uit' en 'Spreek scherm uit'
Met schakelbediening kun je nu hele woorden scannen en typen
iOS 11 is geoptimaliseerd voor de beste prestatie voor apps in 64 bits. Apps in 32 bits moeten worden bijgewerkt door de appontwikkelaar om met deze versie van iOS te kunnen werken.
Sommige functies zijn niet in alle landen of regio's beschikbaar. Ga voor meer informatie naar: https://www.apple.com/nl/ios/feature-availability en https://www.apple.com/nl/ios/whats-new
Informatie over de beveiligingsaspecten van deze update vind je op deze webpagina:
https://support.apple.com/kb/HT201222?viewlocale=nl_NL

[ Voor 99% gewijzigd door NielsTn op 12-09-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

1.87gb lijkt me de volledige final versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 14-09 18:57
NielsTn schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:52:
Nu de ios11 final aan t installeren:)

Overzicht:

App store
De volledig nieuwe App Store is ontworpen voor het dagelijks ontdekken van geweldige apps en games
Het nieuwe tabblad Vandaag helpt je bij het ontdekken van nieuwe apps en games met artikelen, handleidingen en meer
Op het nieuwe tabblad Games vind je nieuwe games en zie je wat er bovenaan staat in de hitlijsten voor beste games
Op het afzonderlijke tabblad Apps vind je onze favoriete apps, hitlijsten voor apps en appcategorieën
App-pagina's bevatten meer video's van de app, Keuze van de redactie-badges, eenvoudigere toegang tot beoordelingen van gebruikers en informatie over in-app aankopen
Siri
De nieuwe stem van Siri is nu natuurlijker en expressiever
Vertaal Engelse woorden en zinnen in het Chinees, Frans, Duits, Italiaans of Spaans (bèta)
Siri-suggesties op basis van je gebruik van Safari, News, Mail en Berichten
Werkt met notitie-apps om lijsten, notities en herinneringen aan te maken
Werkt met apps voor bankieren voor overschrijvingen en saldoinformatie
Werkt met apps die QR-codes weergeven
Dicteren in Hindi en Sjanghainees
Camera
Portretmodus ondersteunt nu optische beeldstabilisatie, HDR en True Tone-flitser
Foto's en video's nemen nu maar de helft van de ruimte in met de nieuwe HEIF- en HEVC-structuren voor beeld en video
Opnieuw ontworpen verzameling van negen filters die zijn geoptimaliseerd voor natuurlijke huidtinten
QR-codes kunnen automatisch worden geïdentificeerd en gescand
Foto's
Live Photo-effecten 'Herhaal', 'Stuiter' en 'Lange belichting'
Zet het geluid uit van een Live Photo, snij Live Photos bij of kies een nieuwe hoofdfoto
Terugblikfilms passen automatisch de inhoud aan voor staande of liggende weergave
Tientallen nieuwe soorten terugblikken waaronder huisdieren, baby's, bruiloften en sportevenementen
Het album 'Personen' is nauwkeuriger en blijft up-to-date op alle apparaten met iCloud-fotobibliotheek
Ondersteuning voor bewegende GIF's
Kaarten
Plattegronden van grote luchthavens en winkelcentra
Rijbaanaanduiding en informatie over de maximumsnelheid met stapsgewijze instructies
Zoomen met één hand via dubbel tikken en vegen
Gebruik Flyover door je apparaat te bewegen
Niet storen tijdens autorijden
Berichten worden automatisch stilgehouden tijdens het rijden en de iPhone blijft stil met het scherm uit
Optioneel automatisch antwoord via iMessage om geselecteerde contactpersonen te laten weten dat je aan het rijden bent
Nieuwe functies ontworpen voor iPad
Een volledig nieuw Dock voor snelle toegang tot je favoriete en recent gebruikte apps. Het kan zelfs bovenop actieve apps worden weergegeven
Het formaat van het Dock past zich aan zodat je al je favoriete apps kunt toevoegen
Recent gebruikte apps en Continuïteit-apps zijn beschikbaar aan de rechterkant
Verbeterde Slide Over en Split View
Je kunt apps vanuit het Dock eenvoudig openen in Slide Over en Split View
Slide Over-apps en apps op de achtergrond worden nu tegelijkertijd uitgevoerd
Apps in Slide Over en Split View kunnen nu links in het scherm worden geplaatst
Sleep en zet neer
Verplaats tekst, afbeeldingen en bestanden tussen apps op iPad
Multi-Touch om meerdere onderdelen tegelijk te verplaatsen
Met openspringen kun je materiaal tussen apps verplaatsen
Markeren
Je kunt markeren in documenten, pdf's, webpagina's, foto's en meer
Je kunt alles in iOS direct markeren. Plaats gewoon je Apple Pencil op wat je wilt markeren
Maak een pdf en markeer alles dat kan worden afgedrukt
Notities
Maak direct een nieuwe notitie aan door met de Apple Pencil op het toegangsscherm te tikken
Je kunt een tekening invoegen door eenvoudigweg de Apple Pencil in de tekst van een notitie te plaatsen
Doorzoek handgeschreven tekst
Bij het scannen van documenten worden deze automatisch rechtgezet en worden schaduwen met afbeeldingsfilters verwijderd
Ondersteuning voor tabellen om gegevens te ordenen en weer te geven
Maak belangrijke notities boven aan de lijst vast
Bestanden
In de nieuwe Bestanden-app kun je bestanden bekijken, zoeken en ordenen
Werkt met iCloud Drive en andere aanbieders van clouddocumenten
De weergave Recent geeft je snel toegang tot recent gebruikte bestanden in alle apps en cloudvoorzieningen
Maak mappen aan en sorteer bestanden op naam, datum, grootte en tags
QuickType
Veeg op de iPad omlaag op letters om cijfers, symbolen en leestekens te selecteren
Ondersteuning voor typen met één hand op de iPhone
Nieuwe toetsenborden voor Armeens, Azerbeidzjaans, Wit-Russisch, Georgisch, Iers, Kannada, Malayalam, Maori, Odia, Swahili en Welsh
Engelse invoer op het Pinyin-toetsenbord met tien toetsen
Engelse invoer op het Japanse Romaji-toetsenbord
HomeKit
Nieuwe soorten accessoires waaronder AirPlay 2-luidsprekers, sproeiers en kranen
Uitgebreidere triggers op basis van aanwezigheid, tijd en accessoire
Ondersteuning voor het configureren van accessoires via QR-codes en tikken om te koppelen
Augmented Reality
AR-technologieën waarmee apps uit de App Store materiaal kunnen laten zien in bestaande omgevingen voor interactief gamen, levensecht winkelen en industriële ontwerpen
Zelflerend
Zelflerende technologieën waarmee apps uit de App Store intelligente functies kunnen verzorgen waarbij zelfgeleerde gegevens op het apparaat worden verwerkt voor betere prestaties en privacy van de gebruiker
Andere functies en verbeteringen
Opnieuw ontworpen bedieningspaneel brengt alle regelaars samen op dezelfde pagina
Aangepaste regelaars op het bedieningspaneel waaronder toegankelijkheid, begeleide toegang, vergrootglas, tekstgrootte, schermopname en Wallet
Apple Music helpt je nu bij het ontdekken van muziek bij vrienden. Maak een profiel aan zodat vrienden kunnen luisteren naar afspeellijsten die je hebt gedeeld en kunnen zien naar welke muziek je het meeste luistert
Apple News toont je nu de populairste artikelen die speciaal voor jou zijn uitgekozen, aanbevelingen van Siri, de beste video's van de dag in de weergave Vandaag, en geweldige artikelen geselecteerd door onze redactie in het nieuwe tabblad Spotlight
Met automatische configuratie log je met je Apple ID in bij iCloud, Keychain, iTunes, App Store, iMessage en FaceTime
Automatische configuratie herstelt apparaatinstellingen zoals taal, regio, netwerk, toetsenbordvoorkeuren, veelbezochte plaatsen, hoe je met Siri praat en gegevens voor Woning en Gezondheid
Eenvoudig toegang tot je wifinetwerken delen
Stel in Instellingen voor apps zoals Foto's en Berichten meldingen in over opslagoptimalisatie en het vrijmaken van ruimte
SOS-noodmelding belt hulpdiensten gebaseerd op je huidige locatie en stuurt automatisch een bericht naar je contactpersonen voor noodgevallen, deelt je locatie en geeft je medische ID weer
Met FaceTime kun je Live Photos maken via de camera van de Mac of iPhone van de andere persoon
Eenvoudig toegang tot vluchtstatus in Spotlight en Safari
Ondersteuning voor definities en conversies en wiskundige ondersteuning in Safari
Tweetalig woordenboek Russisch en Engels
Tweetalig woordenboek Portugees en Engels
Ondersteuning Arabisch systeemlettertype
Toegankelijkheid
Ondersteuning voor VoiceOver-beschrijvingen voor afbeeldingen
Ondersteuning voor VoiceOver in tabellen en lijsten in pdf's
Ondersteuning voor eenvoudige vragen met 'Typ naar Siri'
Ondersteuning voor gesproken braille en brailleonderschriften in video's
Dynamische tekst vergroot het formaat van tekst en app-UI
Opnieuw ontworpen omgekeerde kleuren maken mediamateriaal eenvoudiger te bekijken
Verbeterde markeringskleuren in 'Spreek selectie uit' en 'Spreek scherm uit'
Met schakelbediening kun je nu hele woorden scannen en typen
iOS 11 is geoptimaliseerd voor de beste prestatie voor apps in 64 bits. Apps in 32 bits moeten worden bijgewerkt door de appontwikkelaar om met deze versie van iOS te kunnen werken.
Sommige functies zijn niet in alle landen of regio's beschikbaar. Ga voor meer informatie naar: https://www.apple.com/nl/ios/feature-availability en https://www.apple.com/nl/ios/whats-new
Informatie over de beveiligingsaspecten van deze update vind je op deze webpagina:
https://support.apple.com/kb/HT201222?viewlocale=nl_NL
Waarom zo een lange post???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
iOS 11 GM nu draaien op m'n iPhone . Loopt als een zonnetje! Nog geen app tegengekomen die niet werkt. :)
Overigens gekozen voor Bijwerken i.p.v. Herstellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 12-09-2017 22:11 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:23
Klopt het dat je in ios11 in de contacten geen groepen meer kan selecteren? Of zit dit nu ergens anders verborgen? Dacht tevens dat de berichten app nu ook in iCloud zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
swv schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 06:38:
[...]

Toch kregen onderzoekers het met gemak voor elkaar om op iOS 11 iemand een paar KM te volgen en zelfs konden zien bij welke winkel e.d. ze stil gingen staan. Die anti-tracking is blijkbaar niet failproof.

Dat WiFi niet zonder extra stappen uitgeschakeld kan worden is vervelend en een dom ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Rivanov schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:11:
iOS 11 GM nu draaien op m'n iPhone . Loopt als een zonnetje! Nog geen app tegengekomen die niet werkt. :)
Overigens gekozen voor Bijwerken i.p.v. Herstellen.
Hier werkt het ook erg snappy.
Lijkt echt een stuk beter te draaien maar vraag mezelf dat altijd af of dat niet tussen de oren zit :+

• THE_BASE
  • Niet online
Gisteren geïnstalleerd maar ben er niet gecharmeerd van. Die dikke letters zijn niet mijn ding. Daarnaast zag ik wat kleine foutjes en de animaties waren niet vloeiend. En dat op een iPhone 7. Ik geef toe: ik hou niet van verandering, maar hoe iOS 11 er uit ziet vind ik persoonlijk niet mooi.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:00:
Gisteren geïnstalleerd maar ben er niet gecharmeerd van. Die dikke letters zijn niet mijn ding. Daarnaast zag ik wat kleine foutjes en de animaties waren niet vloeiend. En dat op een iPhone 7. Ik geef toe: ik hou niet van verandering, maar hoe iOS 11 er uit ziet vind ik persoonlijk niet mooi.
Wat ik super lelijk vindt op de iphone met 11 is die app balk onderaan. Kan die niet gewoon transparant?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JB schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:54:
Het lijkt niet meer mogelijk om met een ander Apple ID in te loggen voor iMessage/Facetime. Als ik uitlog kan ik alleen inloggen met het standaard iCloud account welke gekoppeld is. Mis ik iets?

[afbeelding]
Sorry om te moeten vragen maar dit is de reden dat ik eerdere bèta's terug heb gedraaid.

Werkt dit inmiddels wel?

Mijn boefje is liev!

• THE_BASE
  • Niet online
Thombias schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:07:
[...]

Wat ik super lelijk vindt op de iphone met 11 is die app balk onderaan. Kan die niet gewoon transparant?
Dat is me nog niet opgevallen. De balk in een iPhone X is nog lelijker.

Ik houd van strak en simpel. Ik denk de filosofie van Jobs. Maar die weg zijn ze in mijn optiek wel een beetje kwijt.

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:45
Ik wil graag de GM te installeren d.m.v. het Public Beta profiel en daarna het profiel verwijderen. Is het later dan mogelijk om direct te upgraden naar bijvoorbeeld 11.0.1 of 11.1 zonder een reset te doen?

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik baal er trouwens van dat we nog steeds de Nieuwswidget niet kunnen aanpassen. Al die meuk achter paywalls zoals NRC en Trouw hoef ik niet te zien... Ik mag het toch niet lezen, dus wat moet ik ermee in m’n feed? :P
TheLion01 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:30:
Ik wil graag de GM te installeren d.m.v. het Public Beta profiel en daarna het profiel verwijderen. Is het later dan mogelijk om direct te upgraden naar bijvoorbeeld 11.0.1 of 11.1 zonder een reset te doen?
Ja.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:53

Zym0tiC

^_^

Kan het kloppen dat in de GM de optie om HEIC en HEVC uit te zetten onder camera weg is gehaald?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• dafmay
Zym0tiC schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:05:
Kan het kloppen dat in de GM de optie om HEIC en HEVC uit te zetten onder camera weg is gehaald?
Ik heb de optie nog gewoon beschikbaar.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Heb sinds gisteren ook de GM, maar de calender bug/vertaling zit er nog steeds in:
Bug?

Toch slordig, als de GM inderdaad zo volgende week uit komt.

Koop hier mijn P1 reader :)

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zag ook een bug in Instellingen, daarin zijn de tussenregels groter boven de apps.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
De officiële release datum in de OP gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:51:
Ik baal er trouwens van dat we nog steeds de Nieuwswidget niet kunnen aanpassen.
Ik had gehoopt dat de widgets vrij plaatsbaar zouden worden, ipv op het pre-eerste scherm,

Maar ik ben nog iets teveel gewend uit mijn android-tijdperk ;)

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:53

Zym0tiC

^_^

dafmay schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:08:
[...]

Ik heb de optie nog gewoon beschikbaar.
neem aan geupgrade vanaf een eerdere beta? Kom zelf namelijk van ios10, direct naar GM en dan ontbreekt deze optie onder camera settings helaas. Wat dan wel weer positief is dat de sync met google photo's nu in ieder geval (met HEIC) weer werkt.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• dafmay
Zym0tiC schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:14:
[...]

neem aan geupgrade vanaf een eerdere beta? Kom zelf namelijk van ios10, direct naar GM en dan ontbreekt deze optie onder camera settings helaas. Wat dan wel weer positief is dat de sync met google photo's nu in ieder geval (met HEIC) weer werkt.
Nee ik toevallig ook vanaf 10.3.3 naar GM.

• passie101
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-03 08:52
Ik kreeg net de GM gepushed op mijn iPad Pro second gen. :)

Hij stond op de laatste public beta...

• THE_BASE
  • Niet online
Oké, iOS 11 even op mijn iPhone 7 gehad. Terug naar iOS 10. Maar nu zegt Instellingen continue dat er een update is, klik ik er op. Is 10.3.3 de meest actuele.

Ik ben afgemeld en profiel is weg. Iemand een idee?

• drusloos
THE_BASE schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:15:
Oké, iOS 11 even op mijn iPhone 7 gehad. Terug naar iOS 10. Maar nu zegt Instellingen continue dat er een update is, klik ik er op. Is 10.3.3 de meest actuele.

Ik ben afgemeld en profiel is weg. Iemand een idee?
Ik heb dit ook gehad, was echter op 10.3.3 terug naar 10.3.2. Dit is pas weggegaan toen ik de officiele update naar ios 10.3.3 downloade. Een reset helpt maar daar zit je niet op te wachten. Soms wil het helpen om je ram te killen, dit doe je door aan/uit knop in te drukken tot je de slidebalk van uitzetten ziet, en vervolgens de homeknop ingedrukt houden tot het scherm verdwijnt. Bij mij hielp dt niet, maar ik heb gelezen dat het soms hielp.

• THE_BASE
  • Niet online
drusloos schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:24:
[...]

Ik heb dit ook gehad, was echter op 10.3.3 terug naar 10.3.2. Dit is pas weggegaan toen ik de officiele update naar ios 10.3.3 downloade. Een reset helpt maar daar zit je niet op te wachten. Soms wil het helpen om je ram te killen, dit doe je door aan/uit knop in te drukken tot je de slidebalk van uitzetten ziet, en vervolgens de homeknop ingedrukt houden tot het scherm verdwijnt. Bij mij hielp dt niet, maar ik heb gelezen dat het soms hielp.
Heb hem al gereset, maar zal vanavond even de backup opnieuw maken zonder profiel.

Anders wacht ik gewoon tot iOS 11 echt uit volgende week donderdag.

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Gisteravond GM iOS11 ontvangen ontvangen. Loopt erg stabiel op mijn iPad (model 2017)
Geen accu problemen, geen vervelende bugs,
Ik verwacht dan ook weinig problemen in de aanloop naar de publieke release komende week

• NielsTn
Security schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:54:
Gisteravond GM iOS11 ontvangen ontvangen. Loopt erg stabiel op mijn iPad (model 2017)
Geen accu problemen, geen vervelende bugs,
Ik verwacht dan ook weinig problemen in de aanloop naar de publieke release komende week
ummm die kon ik gisteren na de presentatie al downloaden, er staat duidelijk geen Public Beta meer in in degene die mij spontaan (zonder de iOS beta-profiel te hebben geinstalleerd op de iPhone 6s).

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

NielsTn schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:57:
[...]

ummm die kon ik gisteren na de presentatie al downloaden, er staat duidelijk geen Public Beta meer in in degene die mij spontaan (zonder de iOS beta-profiel te hebben geinstalleerd op de iPhone 6s).
Vreemd, want andere devices in ons huishouden (zonder beta profiel) krijgen op dit moment geen nieuwe software aangeboden. Enkel de iPad en de iMac draaien op dit moment beta software. (overigens onze iMac heeft ook nog geen GM aangeboden gekregen)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
iPhone 7, klok verdwijnt steeds van lockscreen.
Meer mensen last van?
Anders s nieuwe installatie doen.

Haters everywhere but I don’t really care

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Thombias schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:07:
[...]

Helaas is dat niet meer zo sinds ios 7 toen de icoontjes nog leuk boven de balk uitstaken. Gaan ze ook niet fixen, misschien meer geluk met ios12

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet iemand of m'n huidige foto's na een iOS 11 upgrade automatisch worden geconverteerd? Ik heb niet dat idee, m'n foto's nemen even veel ruimte in als hiervoor. Iemand een idee of dit toch mogelijk is?

🌞🍃

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 19:57
gast schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:06:
Weet iemand of m'n huidige foto's na een iOS 11 upgrade automatisch worden geconverteerd? Ik heb niet dat idee, m'n foto's nemen even veel ruimte in als hiervoor. Iemand een idee of dit toch mogelijk is?
Nee, je eerdere foto's zijn al gemaakt in JPEG. Alleen je nieuwe foto's worden gemaakt in HEIF.

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-08 00:43

Da Rock

DevOps

Gisteren maar besloten om de GM op mijn telefoon te knallen, echter de batterij loopt weer lekker snel leeg :')

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:03:
Meer mensen last van?
Heb ik ook gehad. Soft reset en het was verholpen. Met laatste GM versie niet gehad

• drusloos
matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:03:
Meer mensen last van?
Heb ik ook last van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Bugje gevonden; erg vervelend!

https://forums.developer.apple.com/thread/79446
Error: Cannot Send Mail ( The message was rejected by the server )..
Het lijkt zich voor te doen als je een HTML mail wilt antwoorden.

Ik heb dit probleem met Exchange 2016 CU6 op zowel mijn iPhone en iPad.

ActiveSync logging geeft geen errors, anders dan Status OK.

Workaround voor nu is de Outlook App gebruiken.

Test dus even binnen jullie bedrijf of bovenstaande niet bij jullie gebeurt, anders zit je mogelijk van de week met een hoop tickets...

• Famous

Famous

R 400+

Da Rock schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:13:
Gisteren maar besloten om de GM op mijn telefoon te knallen, echter de batterij loopt weer lekker snel leeg :')
Hier werkt het goed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:19
hier ook :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:31
Ik ervaar ook geen Battery drain, vind m op dat punt beter dan de bèta’s
Pagina: 1 ... 10 ... 44 Laatste