MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Blijf het bluetooth/wifi toggel verhaal in controlcenter wel rete irritant vinden.
Wat doet ik niet goed?
Groeten Marc
Nou zeg, snel garantie claimen. Of gewoon volledig laten opladen/syncen/indexeren en paar dagen normaal gebruik. Blijft het daadwerkelijk dan analysegegevens raadplegen. Uiteraard had je al apps welke nog niet voor iOS 11 zijn geoptimaliseerd of issues kunnen veroorzaken uitgesloten toch?Da Rock schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:13:
Gisteren maar besloten om de GM op mijn telefoon te knallen, echter de batterij loopt weer lekker snel leeg
NRG
To boldly go where no man has gone before...
Wil dingen toevoegen en had er ook genoeg instaan. Allemaal weg?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Het kan dan nog zijn dat er Apps achter zijn qua updates. je kunt nu ff lekker spelen en je bent 1 van de weinigen die iOS11 op de iPhone/Pad heeft.
Qua batterij issues merk ik weinig. kijk je instellingen na - kijk je verbruik na - Kalibreer je batterij nu op iOS11. in de 1e 2-3 dagen kan het verbruik hoger zijn, daarna wordt het beter.
Enjoy iOS11
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zou dit een bug zijn?
DaveD
Op een 16gb iPhone wel raar jaDaveD1109 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 06:39:
Volgens info heb ik nog 21gb over op mijn iPhone en volgens Deezer en Here maps maar 11.
Zou dit een bug zijn?
Kijk je instellingen na, ook hoe en wat mbt reservekopie.verwijder je reservekopie en zet uit. dan iPhone opnieuw opstarten en nieuwe reservekopie maken. Ik denk zelf dat info gelijk heeft.
staat je afspeellijst van Deezer in Cloud of op je toestel ?
het zelfde met opgeslagen data van Here Maps.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Heb een 32gb versie!😜 Heb alles in de cloud en van beide apps geen data op de telefoon behalve de app zelf.Hackus schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:53:
[...]
Op een 16gb iPhone wel raar ja![]()
Kijk je instellingen na, ook hoe en wat mbt reservekopie.verwijder je reservekopie en zet uit. dan iPhone opnieuw opstarten en nieuwe reservekopie maken. Ik denk zelf dat info gelijk heeft.
staat je afspeellijst van Deezer in Cloud of op je toestel ?
het zelfde met opgeslagen data van Here Maps.
Op mijn iPad klopt het wel allemaal. Erg vaag dit!
[ Voor 4% gewijzigd door DaveD1109 op 15-09-2017 12:08 ]
DaveD
Traag!Eduardboon schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:37:
Hoe draait IOS 11 op de iPad air 1? Heb de eerste publieke beta destijds geprobeerd, maar die werkte zo traag dat het niet meer leuk was om met de iPad te werken. Hoe is dat nu? Ik durf eigenlijk niet zo goed te updaten
Wil iemand voor mij testen, of dit inmiddels wel werkt in iOS 11?JB schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:54:
Het lijkt niet meer mogelijk om met een ander Apple ID in te loggen voor iMessage/Facetime. Als ik uitlog kan ik alleen inloggen met het standaard iCloud account welke gekoppeld is. Mis ik iets?
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door JB op 15-09-2017 22:24 ]
Mijn boefje is liev!
Ps merken jullie toevallig ook een hoger RAM verbruik? Er is vaak een stuk minder vrij RAM dan voorheen op 10.3.3. Het lijkt op een geheugenlek oid...
Getest, maar precies hetzelfde, je logt uit en daarna alleen de optie "gebruik je apple-ID voor iMessage"JB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:23:
[...]
Wil iemand voor mij testen, of dit inmiddels wel werkt in iOS 11?
Wat mij wel opviel is dat ik volgens mij na uitloggen alsnog iMessage kon gebruiken, met alleen mijn telefoonnummer...
/edit
Inderdaad, iMessage uitgelogd van AppleID, kan daarna via mijn telefoonnummer nog steeds iMessage gebruiken
[ Voor 29% gewijzigd door Vorkie op 16-09-2017 14:39 ]
Bedankt voor testen!Vorkie schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:37:
[...]
Getest, maar precies hetzelfde, je logt uit en daarna alleen de optie "gebruik je apple-ID voor iMessage"
Wat mij wel opviel is dat ik volgens mij na uitloggen alsnog iMessage kon gebruiken, met alleen mijn telefoonnummer...
/edit
Inderdaad, iMessage uitgelogd van AppleID, kan daarna via mijn telefoonnummer nog steeds iMessage gebruiken
Zou dit bewust zo zijn? Lijkt me een bug
Mijn boefje is liev!
Ik heb een maand of 2 geleden de beta geinstalleerd, er staat nu 15a5362a op. (iOS 11 beta 7).
Het probleem is dat ik deze beta (met veel bugs) er niet meer vanaf krijg en dus ook niet kan updaten naar iOS 11 final.
Bij Softwareupdate staat dat ik de "laatste versie" heb. Onder Settings>General kom ik nergens "Profiel" tegen.

Gulfstream G650
Je hebt het Beta Profiel waarschijnlijk niet geïnstalleerd. Je kunt deze downloaden door op je iPhone naar beta.apple.com/profile te gaan. Als je dat gedaan hebt kan je de update vinden en installeren. Ik zou wel opschieten, want beta-versies verlopen na enige tijd en dan ben je genoodzaakt om een herstel uit te voeren.SalimRMAF schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:09:
Grote problemen met een iPhone 6 en de beta.
Ik heb een maand of 2 geleden de beta geinstalleerd, er staat nu 15a5362a op. (iOS 11 beta 7).
Het probleem is dat ik deze beta (met veel bugs) er niet meer vanaf krijg en dus ook niet kan updaten naar iOS 11 final.
Bij Softwareupdate staat dat ik de "laatste versie" heb. Onder Settings>General kom ik nergens "Profiel" tegen.
Dit had ik ook op mijn iPhone 6. Gewoon even opnieuw enrollen in het beta program. Dan installeer je het profiel opnieuw en kan je updaten.SalimRMAF schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:09:
Grote problemen met een iPhone 6 en de beta.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Nogal erg kortzichtig deze opmerking vind je zelf ook niet.Hackus schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:17:
Ik begrijp niet dat sommige mensen überhaupt Beta versies gebruiken. Als je niet weet hoe om te gaan met een iPhone, hou het dan bij publieke final die volgende week pas uitkomt.
Ergens snap ik zijn (iewat ongenuanceerde) opmerking wel. Ikzelf gebruik de beta's als developer, ondervind niet teveel problemen, en neem het risico zelf, maar moet ook wel. Zie veel mensen die over elk dingetje klagen, maar wel ervoor kiezen 'onafgemaakte' software te draaien.dafmay schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:29:
[...]
Nogal erg kortzichtig deze opmerking vind je zelf ook niet.
Als je wilt dat het stabiel draait, wacht dan gewoon op de finals, en ga niet met beta's lopen kloten, om vervolgens aan andere mensen vragen hoe je het moet oplossen. 90% van de mensen die zeuren zijn mensen die überhaupt niks met development te maken hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 16-09-2017 23:39 ]
Hackus schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:17:
Ik begrijp niet dat sommige mensen überhaupt Beta versies gebruiken. Als je niet weet hoe om te gaan met een iPhone, hou het dan bij publieke final die volgende week pas uitkomt.
Nee, Het kan Cru of bot overkomen. Ik vind het kortzichtig als mensen Beta gaan gebruiken, alle voorwaardendafmay schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:29:
[...]
Nogal erg kortzichtig deze opmerking vind je zelf ook niet.
accepteren en dan hier posten; mijn iPhone 6 is zo traag, ik heb batterij drain, Netflix werkt niet etc etc.
maar goed, dat is alleen mijn mening waar ik niemand mee wil kwetsen
Ok fair play. Ik vond je reactie niet terecht in het kader van de vraag die werd gesteld en waar je op reageerde.Hackus schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:23:
Nee, Het kan Cru of bot overkomen. Ik vind het kortzichtig als mensen Beta gaan gebruiken, alle voorwaarden
accepteren en dan hier posten; mijn iPhone 6 is zo traag, ik heb batterij drain, Netflix werkt niet etc etc.
maar goed, dat is alleen mijn mening waar ik niemand mee wil kwetsen
‘Bij Softwareupdate staat dat ik de "laatste versie" heb. Onder Settings>General kom ik nergens "Profiel" tegen.’
Niet echt een standaard issue, en al helemaal geen gevalletje waarbij iemand komt zeuren om niets na het installeren van de Beta.
Enfin...it’s all good
Aangezien je veel problemen ervaart, alle apps sluiten, verwijder eventueel een aantal apps van device, en herstart. Ook analysegegevens onder privacy raadplegen.SalimRMAF schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:09:
Grote problemen met een iPhone 6 en de beta. Ik heb een maand of 2 geleden de beta geinstalleerd, er staat nu 15a5362a op. (iOS 11 beta 7). Het probleem is dat ik deze beta (met veel bugs) er niet meer vanaf krijg en dus ook niet kan updaten naar iOS 11 final. Bij Softwareupdate staat dat ik de "laatste versie" heb. Onder Settings>General kom ik nergens "Profiel" tegen.
Ook onder algemeen > VPN geen profiel? Verwijder je iOS 11 backup in iCloud. Schakel touch-id en passcode lock uit, schakel find my iPhone uit en recover met een ipsw.me via iTunes. 10.3.3 is de enige downgrade mogelijkheid nu. (enige gesigneerde)
In detail: https://9to5mac.com/2017/...e-ios-11-to-ios-10-video/
Algemeen: ook bij publieke bèta gebruikers vind ik soms de reacties op diverse fora om te huilen. Iets meer pro-actief zoeken naar soms ontieglijk makkelijke oplossingen, soms hapklaar met video tutorial.
Privacy - analysegegevens! Zou elka (publieke) bèta gebruiker af en toe moeten raadplegen. Eens, lezen, ontcijferen begin ik ook niet altijd aan. Maar het kan je relatief eenvoudig een richting op sturen bij issues. It's not a bug, it's a feature
NRG
Klopt dat? Is HEIF een format in de JPG container? Of moet je echt een .HEIF bestand krijgen?
iOS 11 convert de HEIF bestanden naar JPG als je deze deelt met apparaten die geen HEIF ondersteunen. Maar de foto's zijn in m'n Photostream ook gewoon JPG en ook als ik ze via AirDrop naar m'n iMac stuur (met High Sierra) worden het JPG's.
[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 17-09-2017 21:12 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik hoop dat ze ten alle tijden op jpg te zetten zijn. Als ik straks wil overstappen naar een ander merk wil ik niet eerst mijn bibliotheek willen omzetten. Zo ie zo denk ik er over na om icloud vaarwel te zeggen en over te stappen naar Google Photos.Rivanov schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:10:
Ik heb mijn Camera format in iOS 11 op High Efficiency staan. Dan zouden mijn foto's in HEIF format opgeslagen moeten worden. Echter blijf ik gewoon .JPG behouden?
Klopt dat? Is HEIF een format in de JPG container? Of moet je echt een .HEIF bestand krijgen?
iOS 11 convert de HEIF bestanden naar JPG als je deze deelt met apparaten die geen HEIF ondersteunen. Maar de foto's zijn in m'n Photostream ook gewoon JPG en ook als ik ze via AirDrop naar m'n iMac stuur (met High Sierra) worden het JPG's.
Je hebt naast de High Efficiency stand ook een Most Compatible stand wat je foto's gewoon in JPG opslaat en je filmpjes in H.264 i.p.v HEVC.Miki schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:16:
[...]
Ik hoop dat ze ten alle tijden op jpg te zetten zijn. Als ik straks wil overstappen naar een ander merk wil ik niet eerst mijn bibliotheek willen omzetten. Zo ie zo denk ik er over na om icloud vaarwel te zeggen en over te stappen naar Google Photos.
/edit: Heb nu een filmpje overgezet van iPhone 7 naar m'n iMac en die heeft ook gewoon de H.264 codec.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 17-09-2017 21:21 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ander dingetje: mij valt op dat de schermhelderheid niet meer automatisch kan worden ingesteld, klopt dat of is die functie verplaatst?
youtube.com/@hisrep
Haters everywhere but I don’t really care
SE wordt ook niet ondersteund.DeNachtwacht schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:20:
Waar kan ik die nieuwe bestandsformaten selecteren op mijn SE? Onder camera kan ik niks vinden, onder foto’s ook niet...
Ander dingetje: mij valt op dat de schermhelderheid niet meer automatisch kan worden ingesteld, klopt dat of is die functie verplaatst?
To capture HEIF and HEVC files, you'll need an iOS 11 device with an A10 Fusion chip or better: iPhone 7, iPhone 7 Plus, 10.5-inch iPad Pro, or 12.9-inch iPad Pro from 2017. All Macs running High Sierra
youtube.com/@hisrep
Ik zie niets bij toegankelijkheid... bij mij staat het gewoon nog onder beeldscherm en helderheid maar ik mis nu ineens de optie om dit automatisch te laten aanpassen. Ik draai de GM, en heb na de installatie een factory reset gedraaid dus daar kan het niet aan liggen...matthijst schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:23:
Helderheid zit nu weggestopt in toegankelijkheidsmenu.
[ Voor 13% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-09-2017 22:41 ]
youtube.com/@hisrep
Algemeen - toegankelijkheid - aangepaste weergave - pas automatisch aanDeNachtwacht schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:40:
[...]
Ik zie niets bij toegankelijkheid... bij mij staat het gewoon nog onder beeldscherm en helderheid maar ik mis nu ineens de optie om dit automatisch te laten aanpassen. Ik draai de GM, en heb na de installatie een factory reset gedraaid dus daar kan het niet aan liggen...
youtube.com/@hisrep
Klaarblijkelijk comprimeert AirDrop de bestanden dus ook automatisch naar JPG / H.264 om zo compatibel te zijn met andere apparaten. Kopiëren middels USB zou wel goed moeten gaan. Vanavond maar eens proberen.Rivanov schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:18:
[...]
Je hebt naast de High Efficiency stand ook een Most Compatible stand wat je foto's gewoon in JPG opslaat en je filmpjes in H.264 i.p.v HEVC.
/edit: Heb nu een filmpje overgezet van iPhone 7 naar m'n iMac en die heeft ook gewoon de H.264 codec.
Kijk even onder instellingen > foto's > overzetten naar MAC of PC. Hier kun je dat volgensmij instellenRivanov schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:19:
[...]
Klaarblijkelijk comprimeert AirDrop de bestanden dus ook automatisch naar JPG / H.264 om zo compatibel te zijn met andere apparaten. Kopiëren middels USB zou wel goed moeten gaan. Vanavond maar eens proberen.
Dat stond inderdaad op Automatic, waardoor hij automatisch de bestanden omzet t.b.v. compatibiliteit. Heb het nu op Keep Original gezet.Mr.ZeroNull! schreef op maandag 18 september 2017 @ 07:27:
[...]
Kijk even onder instellingen > foto's > overzetten naar MAC of PC. Hier kun je dat volgensmij instellen
Restart gedaan, hard reset, netwerkinstellingen gereset, niks. Iemand enig idee voor ik ga restoren?
Edit: Ligt aan onze provider.. Geen bug dus.
[ Voor 7% gewijzigd door KaiseRRuby op 18-09-2017 10:07 ]
De APN instellingen nagekeken?KaiseRRuby schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:52:
Raar, sinds gisteren doet mijn mobiele data het opeens niet meer. Heb wel 3G of 4G staan bovenin, maar bijv WhatsApp blijft zoeken naar netwerk, geen enkele andere app doet het.
Restart gedaan, hard reset, netwerkinstellingen gereset, niks. Iemand enig idee voor ik ga restoren?
Meestal in de loop van de avond.GrasshopperNL schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:27:
Hebben jullie enig idee hoelaat morgen de definitieve versie te downloaden is?
19:00.GrasshopperNL schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:27:
Hebben jullie enig idee hoelaat morgen de definitieve versie te downloaden is?
youtube.com/@hisrep
Kan je dan het beste even als tester van iOS 11 rapporteren aan Deezer, dan kunnen ze onderzoeken of het incident is of een echte bug.DeNachtwacht schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:12:
Bij mij werkt Deezer nog niet. Ik kan niet inloggen, zit op de GM. Hebben meer mensen daar last van?
Ik gebruik verder geen Deezer, maar ik kan gewoon inloggen met een nieuw account op basis van google.
Ja, al verwacht ik wel dat het een nieuwere build gaat zijn dan de GM. Ik heb met de GM namelijk links en rechts wat UI bugs, zoals een lockscreen wat leeg blijft (geen datum, tijd of notificaties). Verder draait hij erg stabiel, dus wat mij betreft is er geen reden om te wachten (los van de enorme drukte bij Apple morgenavondsderooij schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:55:
gaat iedereen direct over morgenavond naar ios 11? Ik denk dat ik nog even een weekje afwacht totdat alle apps een update hebben gekregen naar ios 11..
Ik verwacht geen nieuwere build eigenlijk. Tenzij er vanavond nog een GM2 komt ofz.Mint schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:01:
[...]
Ja, al verwacht ik wel dat het een nieuwere build gaat zijn dan de GM. Ik heb met de GM namelijk links en rechts wat UI bugs, zoals een lockscreen wat leeg blijft (geen datum, tijd of notificaties). Verder draait hij erg stabiel, dus wat mij betreft is er geen reden om te wachten (los van de enorme drukte bij Apple morgenavond).
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Volgens mij brengt Apple niet altijd een tweede GM uit maar kunnen ze alsnog een nieuwere build dan de GM uitbrengen toch? Ik kan het ook mis hebben, het is alweer even geleden voor mij.Donstil schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:07:
[...]
Ik verwacht geen nieuwere build eigenlijk. Tenzij er vanavond nog een GM2 komt ofz.
Een tweede GM is niet heel gebruikelijk idd maar wel eens voorgekomen.Mint schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:08:
[...]
Volgens mij brengt Apple niet altijd een tweede GM uit maar kunnen ze alsnog een nieuwere build dan de GM uitbrengen toch? Ik kan het ook mis hebben, het is alweer even geleden voor mij.
Een nieuwe build afwijkend van de GM is ook zeldzaam dacht ik.
Ik herken de beeld problemen wel trouwens, ik heb geregeld een vreemde artifact streep in het midden van mijn iPad sinds de GM
youtube.com/@hisrep
Jep, die heb ik ook gezien. Ook op mijn iPhone dat iOS dacht dat het keyboard op het scherm stond (wat niet zo was) en de app dus maar de helft van het scherm gebruikt.DeNachtwacht schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:25:
Ik had eerst op de iPad dat het scherm niet roteerde (rotatie lock stond natuurlijk uit).
Ja dat gebeurd hier ook regelmatig ja. Sinds de eerdere betas al.DeNachtwacht schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:25:
Ik had eerst op de iPad dat het scherm niet roteerde (rotatie lock stond natuurlijk uit).
youtube.com/@hisrep
Het heette nu gewoon iOS11, waar er vorige week nog beta bij stond.
Niet stiekem al gewoon de final versie
edit:
nee build is nog 15A372. vaag....
[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 18-09-2017 20:57 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Hoe zit dat ook al weer?
Nu zit ik dus op 10.3.3 en ik wil voorlopig écht NIET iOS 11 op mijn iPhone 7 hebben.
Komende week zal ongetwijfeld de iOS 11 update aangeboden worden op mijn iPhone.
Is er een mogelijkheid om dat cijfer 1 weg te krijgen op het icoontje van de Instellingen app?
http://www.idownloadblog....g-to-install-ios-updates/Geert1976 schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:00:
ik ben teruggegaan van de laatste public beta iOS 11 naar stable 10.3.3
Hoe zit dat ook al weer?
Nu zit ik dus op 10.3.3 en ik wil voorlopig écht NIET iOS 11 op mijn iPhone 7 hebben.
Komende week zal ongetwijfeld de iOS 11 update aangeboden worden op mijn iPhone.
Is er een mogelijkheid om dat cijfer 1 weg te krijgen op het icoontje van de Instellingen app?
Nou dat is wel een middagje werk alleen maar om 1 rood icoontje weg te krijgen, en ook nog met allerlei twijfelachtige zaken zoals een tvOS profiel op je iPhone installeren. Ik zou het niet aanraden iig, lekker wennen aan dat ene rode icoontje. En zodra je dan toch naar iOS 11 over wil heb je tenminste geen gezeur met dingen die je terug moet zetten.
youtube.com/@hisrep
tsja, kan inderdaad ook naar dat rode icoontje staren....Het is meer dat ik voorlopig echt niets te maken wil hebben met iOS 11.DeNachtwacht schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:39:
[...]
Nou dat is wel een middagje werk alleen maar om 1 rood icoontje weg te krijgen, en ook nog met allerlei twijfelachtige zaken zoals een tvOS profiel op je iPhone installeren. Ik zou het niet aanraden iig, lekker wennen aan dat ene rode icoontje. En zodra je dan toch naar iOS 11 over wil heb je tenminste geen gezeur met dingen die je terug moet zetten.
Ik vind 10.3.3 echt rock stable en aantal zaken in iOS 11 verre van prettig (oa de nieuwe WiFi toggle in het CC)
Mij ook teveel moeite, maar goed, als iemand er vanaf wilDeNachtwacht schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:39:
[...]
(zo was het tenminste in iOS9)
Is dat bij jullie ook of heb ik vanavond een uitdaging?
Zodat je niet voor een uitdaging komt te staan.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Wat ik altijd doe:Flipm0de schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:36:
Wat is een goede manier om te updaten? Normaal doe ik gewoon simpel de OTA update. Maar nu heb ik niet het nieuwste toestel meer en deze "iPhone van Flipm0de" data gaat al terug naar de iPhone 4. Misschien een keer goed om schoon te beginnen. Als ik een backup maak via iTunes of iCloud, en dan via iTunes de iPhone instel als "nieuwe" iPhone, kan ik dan op een of andere manier toch de data uit "iPhone van Flipm0de" terugzetten? Of moet ik de ipsw downloaden, die installeren en daarna de "iPhone van Flipm0de" terugzetten zodat iig de installatie vers is.
1. backup alle foto's naar NAS
2. mijn agenda en contacten zitten in de cloud
3. whatsapp berichten backup vind ik niet zo belangrijk
daarna in itunes met usb kabel , restore iphone kiezen en itunes het werk laten doen
daarna setup als new iphone
daarna icloud aan en apps weer installeren
beste manier voor een schone install vind ik
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
19:00u inderdaad, las ik ergens op Twitter.Eryq schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:08:
Meeste releases zijn om 19.00 uur, uit eigen ervaring.
Ik hoop dat Apple geleerd heeft uit hun fouten: de afgelopen jaren was het verschrikkelijk traag tot onmogelijk om te upgraden de eerste uren na de release. Mijn advies is dan ook: rustig afwachten...
Ik upgrade sowieso pas over een paar dagen om elk risico op kinderziektes te vermijden.
Dat heeft men, gezien ze het update proces hebben gewijzigd en nu je download eerst wordt aangevraagd, en wanneer het druk is het dan ook even duurt voordat het beschikbaar is. Voorheen probeerde de updater het onmiddelijk te downloaden wat bij drukte resuleerde in onduidelijke fouten. Het is ook wat als de halve IOS wereld op dezelfde tijd de update probeert uit te voeren... dat geeft nogal en piek.H1MSELF1SH schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:16:
[...]
19:00u inderdaad, las ik ergens op Twitter.
Ik hoop dat Apple geleerd heeft uit hun fouten: de afgelopen jaren was het verschrikkelijk traag tot onmogelijk om te upgraden de eerste uren na de release. Mijn advies is dan ook: rustig afwachten...
Ik upgrade sowieso pas over een paar dagen om elk risico op kinderziektes te vermijden.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Ik zie niet echt wat er beter is en vooral, ik heb nog te veel 32 bit apps die ik dagelijks gebruik.
Er is veel aan IOS11 toegevoegd. voor een iPhone kan ik me voorstellen dat je niet echt de directe noodzaak zien. Al vindt ik de Driving mode van IOS11 bijna een must.cadsite schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:47:
Normaal download ik altijd de laatste/nieuwste versie van alles wat ik kan, maar deze keer zal ik het zo laten.
Ik zie niet echt wat er beter is en vooral, ik heb nog te veel 32 bit apps die ik dagelijks gebruik.
Echter voor iPad gebruikers voegt IOS11 erg veel toe. IOS is vooral voor hun een belangrijke update. Apple wilde duidelijk de iPad Pro productiever maken, wat in mijn ogen goed gelukt is.
Ofwel zie ik het (nog) niet ofwel is jouw mening over 'veel toegevoegd' anders dan de mijne.Apple wilde duidelijk de iPad Pro productiever maken, wat in mijn ogen goed gelukt is.
Los daarvan, bij mijn weten is niet elke iPad een iPad Pro.
Als meer mensen/testers hierover een goede melding naar Apple maken is het waarschijnlijk aannemelijker dat dit naar wens gefixed wordt. Vermoeden blijft bestaan dat een hoop testers babbelen in fora in plaats v feedback proces te hanterenGeert1976 schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:51:
[...]
tsja, kan inderdaad ook naar dat rode icoontje staren....Het is meer dat ik voorlopig echt niets te maken wil hebben met iOS 11.
Ik vind 10.3.3 echt rock stable en aantal zaken in iOS 11 verre van prettig (oa de nieuwe WiFi toggle in het CC)
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
(als ik ipsw van SE en 7 download staat er 64bit.)
Meer mensen dit wel eens gehad?
De Dock,Multitasken, App-switcher, drag and drop etc, filemanager en breder Pencil support.cadsite schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:46:
[...]
Ofwel zie ik het (nog) niet ofwel is jouw mening over 'veel toegevoegd' anders dan de mijne.
Los daarvan, bij mijn weten is niet elke iPad een iPad Pro.
Ik vindt het een zeer grote vooruitgang voor een iPad en zeker voor de iPad Pro, welke ze meer promoten als een laptop vervanger voor bepaalde taken. Ik vindt het echt een vooruitgang, in veel gevallen is mijn iPad Pro nu voldoende.
Ik draai momenteel de GM versie en wil eigenlijk een clean install gaan doen. Lijkt mij handig dit te doen pas na definal release ios11.
Wat is hiervoor de beste procedure...vanaf morgen aansluiten op iTunes en dan kiezen voor 'restore iphone' ?
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 19-09-2017 16:47 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik zou idd sowieso wachten tot de release. 99% kans dat de GM gewoon hetzelfde versienummer heeeft als GM en dus gewoon ook hetzelfde is. In dat geval kun je gewoon op de ipad bij algemeen terugzetten naar fabrieksinstellingen doen en ben je ook klaar.dafmay schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:33:
Ik draai momenteel de GM versie en wil eigenlijk een clean install gaan doen. Lijkt mij handig dit te doen pas na definal release ios11.
Wat is hiervoor de beste procedure...vanaf morgen aansluiten op iTunes en dan kiezen voor 'restore iphone' ?
youtube.com/@hisrep
Ik hoop niet dat de huidige GM ook de release is voor vanavond. Er zitten nog genoeg kleine bugjes inDeNachtwacht schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:44:
[...]
Ik zou idd sowieso wachten tot de release. 99% kans dat de GM gewoon hetzelfde versienummer heeeft als GM en dus gewoon ook hetzelfde is. In dat geval kun je gewoon op de ipad bij algemeen terugzetten naar fabrieksinstellingen doen en ben je ook klaar.

Verwijderd
Kost echt wel een heel tijdje wil je die helemaal doorgelezen hebben!
Dat gaat niet gebeuren, Apple is gebaat bij een snelle iOS adoptie. Ze pochen altijd zo hoe snel er naar het nieuwe OS wordt ge-update in vergelijking met Android.NielsTn schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:04:
[...]
Als meer mensen/testers hierover een goede melding naar Apple maken is het waarschijnlijk aannemelijker dat https://www.statista.com/...vices-with-android-os/dit naar wens gefixed wordt. Vermoeden blijft bestaan dat een hoop testers babbelen in fora in plaats v feedback proces te hanteren
Ook als ontwikkelaar is het heel fijn om te weten dat +80 procent van je potentiële kopers het meest recente OS heeft draaien zodat je niet tot iOS 6 hoeft te schrijven.
Een 15% draait nog Android 4.4 KitKat terwijl Android 8.0(Oreo) al bijna uit is,
En nog geen 2% draait de momenteel meest actuele 7.1 (Nougat)

https://www.statista.com/...-devices-with-android-os/
Vergelijk dat nu eens met IOS: 89% ios10 , 9% iOS 9, en maar 2 procent nog lager.
https://developer.apple.com/support/app-store/
[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey88 op 19-09-2017 18:21 ]
Geweldige review, hebben ze elk jaar.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:55:
Staat een uitgebreide review op de site van ArsTechnica: https://arstechnica.com/g...s-11-thoroughly-reviewed/
T minus 39 minutes...
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
paar jaar geleden kon dat op http://ios.e-lite.org/
Hier nog 1.. zelfs 25 pagina's..! https://www.macstories.ne...11-the-macstories-review/Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:55:
Staat een uitgebreide review op de site van ArsTechnica: https://arstechnica.com/g...s-11-thoroughly-reviewed/
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air