[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 34 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Mee eens.
Ik vind het ook vreemd dat alleen de 7 en 8 hier iets van merken.
Heb zelf een SE, en de performance van 10% is hetzelfde als bij 100%.
Dus snap eigenlijk de motivatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
iOS 11.2.1 is niet voor de beta gebruikers zo lijkt het. Misschien staat 11.3 Beta 1 dus ook voor de deur.

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 13-12-2017 20:36 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:35:
iOS 11.2.1 is niet voor de beta gebruikers zo lijkt het. Misschien staat 11.3 Beta 1 dus ook voor de deur.
11.2.5 Beta is te downloaden.
1.86 GB groot voor de ipad.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:10:
[...]

11.2.5 Beta is te downloaden.
1.86 GB groot voor de ipad.
Wilde het net posten. Rare benummering dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
4POX schreef op donderdag 7 december 2017 @ 04:43:
IOS 11 heeft de noodzaak om een iPhone met veel opslagruimte volledig overbodig gemaakt. Ik merk nu dat de telefoon de originele foto meteen van de iPhone verwijderd zodra deze in de iCloud zit.

Gisteren een foto gemaakt. Vandaag wil ik een edit uitvoeren. Moet de telefoon eerst de foto downloaden. Ik snap dat de telefoon foto's uit 2002 verwijderd om ruimte te maken. Maar een foto die ik gisteren heb genomen zou ik graag wat langer lokaal in de telefoon willen bewaren.

Nu hopen dat dit een bug is en geen feature. Ik heb ooit een iPhone gekocht met flink wat storage zodat die storage ook daadwerkelijk volraakt. Niet om veel vrije ruimte te hebben.
Nadeel van iCloud is ook dat het veel te duur is!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind icloud juist goedkoop.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
iCloud is inderdaad niet (te) duur.

• HereIsTom
Tja als je geld teveel hebt is alles goedkoop! 8)7

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HereIsTom schreef op donderdag 14 december 2017 @ 00:16:
Je kunt een iPhone 8 Plus, een Sony DSC-HX9V en een iPad Air 2 kopen dus ik gok dat je niet ieder dubbeltje om hoeft te draaien. :+

(Overigens doe je wel gave dingen met je spulletjes.. Complimenten daarvoor!)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Het verschil tussen jouw en mijn post is dat ik het vind (mijn persoonlijke mening dus) en jij zegt dat het zo is.

Er zijn verschillende mensen met verschillende meningen/budgetten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat is natuurlijk niet waar het hier om gaat.
Je hebt een bepaalde prijs en daar krijg je diensten voor terug, als je die prijs en diensten afzet tegen de rest van de markt dan is de enige logische verklaring dat iCloud niet te duur is.

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:22
11.2.5 Beta merkt iemand verschil?

A person who never made a mistake never tried anything new.

• HereIsTom
Ok heren ik bedoelde het niet persoonlijk, maar ik gebruik Stack als cloud opslag, dan heb je 1TB gratis, kan ik voorlopig wel mee vooruit en anders kom je op 10 euro per maand bij iCloud.

Verwijderd

Nick25 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:00:
11.2.5 Beta merkt iemand verschil?
Ik ben sinds gisteravond aan het spitten in deze versie maar kan nog geen echte spectaculaire veranderingen waarnemen. Alleen veranderingen (bugjes die ze eruit hebben gehaald, verwacht ik) onder de motorkap. UI veranderingen bewaren ze vast voor een major release.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:10:
Ik krijg zojuist ook een melding dat ik gebruik kan maken van Wifi bellen op mijn IPhone SE. Echter; de test met de flight-mode lukt niet. Moet ik nog instellingen in mijn Wifi netwerk wijzigen? Poorten openzetten oid?
Iemand enig idee?

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ja, ligt aan meerdere factoren zoals:

Netwerk
Van vast naar mobiel en andersom
Ander toestel ondersteund ook Wifi calling?

• Nick25
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:42:
[...]

Ik ben sinds gisteravond aan het spitten in deze versie maar kan nog geen echte spectaculaire veranderingen waarnemen. Alleen veranderingen (bugjes die ze eruit hebben gehaald, verwacht ik) onder de motorkap. UI veranderingen bewaren ze vast voor een major release.
Inderdaad alleen wat bug fixes

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04
Berlinetta schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:23:
[...]

Vergeet de kou niet, jeetje minna ik was even tijdje buiten en ik had het idee dat het weer ook invoed had/heeft op de batterij.
Absoluut. Net terug van een vakantie in de bergen (wandelen). Accu is in 1 nacht van ruim 30% naar 1% gegaan omdat ik van de eetzaal naar de slaapkamer ben gegaan. Terug in de eetzaal aan de oplader en even in m'n broekzak gehouden --> binnen no time op 9% en 25% (en niet door het laadproces want ik heb het echt over 5-10 minuten).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 19:52
11.2.5 public beta 1 is uit :)

[ Voor 4% gewijzigd door nilsson1234 op 15-12-2017 07:22 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iOS 11.2.5 public beta 1 :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 19:52
Aangepast :)

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:37
vandaag geekbench gedraaid rond 90, 80, 70, 60, 50 en 40% batterij, precies dezelfde score.
Wat is nu het probleem wat hierboven werd beschreven mbt lagere kloksnelheden?

• Berlinetta
  • Niet online
sderooij schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:21:
vandaag geekbench gedraaid rond 90, 80, 70, 60, 50 en 40% batterij, precies dezelfde score.
Geen idee mijn telefoon werkt geeoon goed.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

sderooij schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:21:
Het gaat niet om hoeveel % batterij je hebt, maar om het slijtageniveau van de batterij ;). Hoe erger de slijtage hoe lager de performance. Dus op de lange termijn wordt je iPhone op een dynamische wijze steeds trager nav. de staat waarin de accu zich bevindt. De berichten geven dan ook aan dat mensen drops van wel 30% zien in Geekbench op een brakke accu.

[ Voor 48% gewijzigd door blmp op 14-12-2017 23:59 . Reden: voorbeeld ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Berlinetta schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:51:
[...]

Ja, ligt aan meerdere factoren zoals:

Netwerk
Van vast naar mobiel en andersom
Ander toestel ondersteund ook Wifi calling?
Maar, wat moet ik dan aan m'n netwerk instellen?

De andere factoren die je noemt lijken me niet van toepassing, aangezien het alleen zorgt voor betere verbinding met het mobiele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
blmp schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:50:
[...]

Het gaat niet om hoeveel % batterij je hebt, maar om het slijtageniveau van de batterij ;). Hoe erger de slijtage hoe lager de performance. Dus op de lange termijn wordt je iPhone op een dynamische wijze steeds trager nav. de staat waarin de accu zich bevindt. De berichten geven dan ook aan dat mensen drops van wel 30% zien in Geekbench op een brakke accu.
Net een nieuwe accu besteld voor m'n 6S. Inmiddels bijna 2 jaar oud en slijtage wisselt wat tussen de 18% en 24%. Ik ben benieuwd of m'n telefoon sneller wordt (voor zover merkbaar bij normaal gebruikt) met die nieuwe accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Korvaag schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:34:
[...]

Net een nieuwe accu besteld voor m'n 6S. Inmiddels bijna 2 jaar oud en slijtage wisselt wat tussen de 18% en 24%. Ik ben benieuwd of m'n telefoon sneller wordt (voor zover merkbaar bij normaal gebruikt) met die nieuwe accu :)
Lol, die accuhandel doet het goed met die **ote Apps.
Hier ook even getest deze week. weliswaar op iOS10 en iPhone5, maar toch. slijtageweergave van 17% naar 10% naar 24%. of de batterij vol is of op 20% lading, maak niets uit. zelfs aangesloten aan lader gaf ie vanmorgen 24% slijtage aan. gister nog 10% ;) Lach me rot. 4.08V gaf ie aan terwijl specs 3.8V zijn.
veel mensen vervangen dan hun batterij als er 24% slijtageweergave is. zonde van je geld.

Indien je zelf merkt dat je batterij slechter is en coconut 35% of meer aangeeft over meer weken vervang ik pas een batterij. Leuke indicatie die Life Apps, maar mensen vervangen in mijn ogen hun batterij te vroeg.

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 15-12-2017 13:01 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Hackus schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:58:
[...]

Lol, die accuhandel doet het goed met die **ote Apps.
Hier ook even getest deze week. weliswaar op iOS10 en iPhone5, maar toch. slijtageweergave van 17% naar 10% naar 24%. of de batterij vol is of op 20% lading, maak niets uit. zelfs aangesloten aan lader gaf ie vanmorgen 24% slijtage aan. gister nog 10% ;) Lach me rot. 4.08V gaf ie aan terwijl specs 3.8V zijn.
veel mensen vervangen dan hun batterij als er 24% slijtageweergave is. zonde van je geld.

Indien je zelf merkt dat je batterij slechter is en coconut 35% of meer aangeeft over meer weken vervang ik pas een batterij. Leuke indicatie die Life Apps, maar mensen vervangen in mijn ogen hun batterij te vroeg.
Hmja ik merk dus nu dat de accuduur zienderogen terugloopt.. en dat de capaciteit langzamerhand steeds minder wordt en steeds meer lijkt te fluctueren. Ook na calibratie. Waar de battery life app in het begin netjes steevast 7% slijtage weergaf fluctueert het nu veel meer en op hogere precentages. Je merkt nu ook dat de telefoon soms op onvoorspelbare momenten ineens hard terugloopt.

Voorbeeld: vanochtend 100% accu na een nacht laden. Ik trek hem van de lader af en 2 minuten later zit ik ineens op 93%. Aan het einde van de dag had ik normaal nog zo'n 60% accu. Nu fluctueert het tussen de 20% en 60%.

Mag je je rot om lachen wat je wil, maar bij een accu van 2 jaar oud die elke dag wordt opgeladen is het niet raar dat je 80% capaciteit overhebt en dat de accu (deels) versleten is. Tel daarbij op dat een nieuwe originele accu 25 euro kost en de keuze is voor mij snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Korvaag Heb je al wat gevonden tegen de batterij drain, of zal je vervangende niet lekken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Hackus schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:44:
@Korvaag Heb je al wat gevonden tegen de batterij drain, of zal je vervangende niet lekken :D
Ik heb geen last van drain. Nooit gehad ook. Voordeel van nauwelijks apps installeren. Safari en whatsapp zijn de twee verbruikers met een sporadische Google Maps waarbij het logisch is dat je batterij vrij hard leegloopt.

Locatie services staan ook allemaal uit. iCloud gebruik ik niet, mail ophalen handmatig, geen Facebook, etc.

Bij mij is de batterij hard achteruit gegaan na een nachtje minus 12. Daarvoor was het allemaal stabiel. Nu niet meer.

FYI: Mijn accu fluctueert nu tussen de 1300 1400 en 1700 mAh met een bijbehorend compleet onbetrouwbaar accupercentage. 1% accu kan betekenen nog uren standby, 20% accu kan betekenen dat de telefoon uitvalt

[ Voor 14% gewijzigd door Korvaag op 15-12-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

iOS 11.x blijft een ramp op mijn iPhone 6 Plus. Behalve het haperen, niet reageren op het scherm en de traagheid zitten er ook tal van functionele problemen in, die in vorige versies niet zaten.

Ik neem even 1 functie van CarPlay: het navigeren.
Ik kan als ik zit te bellen met iOS 11 vaak niet meer navigeren: de foon geeft aan dat "navigeren en bellen niet samen gaan omdat hij geen dataverbinding op kan zetten". Pardon? Het is 2017 toch? En eerdere versies konden dat wel... Ik moet dus nu ophangen wil ik kunnen navigeren...

Verder krijg ik herhaaldelijk als ik de navigatie oproep en een route neerzet de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2sbodq1.png

Nu is er als eerste helemaal geen navigatie actief. Ding is in de war dus.
Nu denk je: je drukt gewoon op "Stop Navigatie". Helaas, dat werkt niet. Deze melding BLIJFT komen.
Kijk ik echter op me foon, dan zie ik ook de melding:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/104lpqu.png

Druk ik daar op "Stop Navigatie", dan werkt het wel. 8)7 8)7 8)7

Verder is het plotseling erg moeilijk om een aankomsttijd te berekenen, of Apple gaat ervan uit dat er al een hyperloop langs de A2 ligt die ik kan gebruiken. Zelfs zonder file is dit ruim een half uur rijden naar het NBC in Nieuwegein... Maar nee, het is nu maar 7 minuten |:(

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2hmeqdi.png

En dan hebben we nog het volgende navigatieprobleem. Ik krijg volstrekt idiote routes gepresenteerd die werkelijk nergens, maar dan ook nergens op slaan.
Bij Den Bosch moet ik - er staat daar GEEN file - de afslag Veghel nemen. Deze moet ik een 10km volgen, om dan de afslag te nemen, om te draaien, en weer naar Den Bosch te rijden: kost me 20 minuten...

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/fmovuc.png

En dat gebeurt niet 1 keer, maar meerdere keren. Stukje verder mag ik er bij Zaltbommel af richting Brakel. Daar mag ik weer omkeren, om bij dezelfde afslag als waar ik er vanaf ben gegaan de A2 weer op te rijden.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/16jpi5j.png

Pfffff. iOS is al maanden het slechtste OS dat ooit op mijn iPhone gestaan heeft :X

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik heb het nog niet aangedurfd om carplay te proberen ;) Ook Apple Maps heb ik namelijk niet geinstalleerd staan. Ik was van plan om dat dit weekend eens te gaan proberen, maar zo te zien kan ik het beter laten :D

Het staat op zich nog wel op m'n zakelijke iPhone dus wellicht kan ik het daarmee eens proberen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Apple Maps is dan ook het slechtste navigatiemiddel die je kunt gebruiken. :'(

Ik heb Maps (te) vaak een kans gegeven, en hoewel ik altijd in 1 stuk op mijn aankomstbestemming kom, is de weg ernaartoe niet logisch. Nu zijn concurrenten ook niet heilig (Sygic Maps die me over een fietspad leid en Google Maps die me ook niet altijd de meest logische route geeft), maar Apple Maps is echt verschrikkelijk in efficiënt navigeren, als ie de bestemming al weet te vinden.
Sygic en Google Maps doen dat toch echt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Meer mensen die met de laatste paar 11.2.x beta's last hebben van random 'freezes' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

TheRookie schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:28:
Meer mensen die met de laatste paar 11.2.x beta's last hebben van random 'freezes' ?
Ooooooo. Nou snap ik het. Op mijn telefoon staan dus niet de GM’s maar de beta’s 7(8)7

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
RnB schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:17:
Apple Maps is dan ook het slechtste navigatiemiddel die je kunt gebruiken. :'(

Ik heb Maps (te) vaak een kans gegeven, en hoewel ik altijd in 1 stuk op mijn aankomstbestemming kom, is de weg ernaartoe niet logisch. Nu zijn concurrenten ook niet heilig (Sygic Maps die me over een fietspad leid en Google Maps die me ook niet altijd de meest logische route geeft), maar Apple Maps is echt verschrikkelijk in efficiënt navigeren, als ie de bestemming al weet te vinden.
Sygic en Google Maps doen dat toch echt stukken beter.
Hoe bedoel je? ik gebruik altijd Apple maps aangezien derest niet te doen is. (Is persoonlijk gok ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gebruik Apple Kaarten dagelijks sinds ik CarPlay heb, daarvoor Google Maps. En alhoewel Google beter is in berekenen, file-informatie en leesbaarheid, doet Kaarten het best prima. Het is vaak wel dezelfde route die ik rijd, dus weet een beetje waar het vast staat en beslis zelf dan welke route ik neem, maar weet in elk geval ongeveer hoe laat ik aan kom.

Gisteren een dagje naar Oberhausen geweest vanuit Utrecht en moest iemand halen in Apeldoorn. Van A naar B is alles goed gegaan. Dus de klachten die jij hebt, zie ik gelukkig (nog) niet.

Blijf wel van mening dat ik liever Google op CarPlay zou gebruiken.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
--

[ Voor 100% gewijzigd door _Bailey_ op 16-12-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39
THE_BASE schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:52:
Ik gebruik Apple Kaarten dagelijks sinds ik CarPlay heb, daarvoor Google Maps. En alhoewel Google beter is in berekenen, file-informatie en leesbaarheid, doet Kaarten het best prima. Het is vaak wel dezelfde route die ik rijd, dus weet een beetje waar het vast staat en beslis zelf dan welke route ik neem, maar weet in elk geval ongeveer hoe laat ik aan kom.

Gisteren een dagje naar Oberhausen geweest vanuit Utrecht en moest iemand halen in Apeldoorn. Van A naar B is alles goed gegaan. Dus de klachten die jij hebt, zie ik gelukkig (nog) niet.

Blijf wel van mening dat ik liever Google op CarPlay zou gebruiken.
Mooiste is en blijft toch TomTom!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

bing69 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:58:
[...]

Ja... en dan helaas de versie die sinds september niet meer ondersteund wordt.. :(

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
[...]

Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:58:
[...]
Lach me rot. 4.08V gaf ie aan terwijl specs 3.8V zijn.
3.7-3.8 is het nominale voltage. Ik snap niet waarom je daarom zou moeten lachen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

[...]

Zelfde kaarten als Aple maps toch? Werkt ook niet. Hier in de buurt al 10x doorgeven dat een straat die zij als straat aanmerken een voetgangersdoorsteek is. Wordt maar niet veranderd. Ik gebruik zelf Waze, heel betrouwbaar en nauwkeurig doordat de community zelf wijzigingen doorvoert. Updates zijn dan ook meestal bliksemsnel bij tijdelijke wegafzettingen, nieuwe wegen, etc.
epias schreef op zondag 17 december 2017 @ 01:02:
[...]
3.7-3.8 is het nominale voltage. Ik snap niet waarom je daarom zou moeten lachen :?
Omdat die apps dus niet correct werken? Die geeft een hoger voltage aan dan mogelijk?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Michael Knight schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 23:16:
[...]

Ja... en dan helaas de versie die sinds september niet meer ondersteund wordt.. :(
Die kon dus gratis geüpdate worden naar de huidige, heb ze er beide nog op staan.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
breinonline schreef op zondag 17 december 2017 @ 06:32:
[...]

Zelfde kaarten als Aple maps toch? Werkt ook niet. Hier in de buurt al 10x doorgeven dat een straat die zij als straat aanmerken een voetgangersdoorsteek is. Wordt maar niet veranderd. Ik gebruik zelf Waze, heel betrouwbaar en nauwkeurig doordat de community zelf wijzigingen doorvoert. Updates zijn dan ook meestal bliksemsnel bij tijdelijke wegafzettingen, nieuwe wegen, etc.

[...]
Wij wonen al 8 jaar in ons huidig huis, waar daarvoor een school stond. Op Google staat nog steeds die school en niet onze huizen en straat......

Wat ik overigens wel ideaal vind dat op zowel google als apple maps het openbaar vervoer weergeven wordt! En de navigatie via de iphone en de apple watch!

[ Voor 10% gewijzigd door bing69 op 17-12-2017 10:03 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
openlijk excuus, in een interview dit weekend, van Phil Schiller over de waardeloze iOS/macOS updates van afgelopen week (nou, zeg maar afgelopen tijd, Phil)

https://9to5mac.com/2017/...tware-bugs/#disqus_thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

epias schreef op zondag 17 december 2017 @ 01:02:
[...]
3.7-3.8 volt is het nominale voltage tijdens ontladen. Tijdens het laden schommelt het voltage van ergens rond de 4 volt (koude, bijna lege, versleten batterij) tot 4.3 volt (warme, bijna volle, versleten batterij).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QKuO8O8uDCn6BSjtUo2C0VAm/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Geert1976 schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:44:
open excuus, in een interview dit weekend, van Phil Schiller over de waardeloze iOS/macOS updates van afgelopen week (nou, zeg maar afgelopen tijd, Phil)

https://9to5mac.com/2017/...tware-bugs/#disqus_thread
Dat moet fake news zijn! Apple maakt geen fouten, ligt allemaal aan de gebruiker als je update problemen hebt. In dit topic is dit uitvoerig aangetoond dat het niet aan Apple ligt :+

Anyway blij dat ze in iedergeval iets kunnen toegeven en het lijkt er tevens op dat iOS 11 meer en meer stabieler aan het worden is. Ook de extreme battery drains lijken voor nu fors minder bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Miki schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:54:
[...]

Dat moet fake news zijn! Apple maakt geen fouten, ligt allemaal aan de gebruiker als je update problemen hebt. In dit topic is dit uitvoerig aangetoond dat het niet aan Apple ligt :+

Anyway blij dat ze in iedergeval iets kunnen toegeven en het lijkt er tevens op dat iOS 11 meer en meer stabieler aan het worden is. Ook de extreme battery drains lijken voor nu fors minder.
Apple zou best eens mogen afstappen van de jaarlijkse (cyclus) update (iOS/macOS). Maak daar 18 maanden van ofzo.
Lijkt me een prima begin.

En inderdaad wat jij aangeeft, met iOS 11.2.1 zijn ze op de goede weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:28
Spam schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:09:
Ik heb de laatste weken het volgende (ontzettend irritante) probleem: als ik in de auto zit en de iPhone gekoppeld zit aan de BT van de autoradio (Volkswagen Passat, RNS 315) via AD2P dat sporadisch het volume van mijn iPhone wordt aangepast. Je ziet dan op het scherm alsof iets de volume knop bediend. De iPhone hangt echter slechts aan een sigarettenaansteker voor spanning en zonder deze aansluiting gebeurd het ook.

Wat zou dit kunnen zijn? Het lijkt alsof ik hier pas last van heb sinds iOS11. De radio heeft al in geen jaren een update gehad dus iets zegt mij dat er iets in de het BT protocol veranderd is? Al kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er iets in de BT stack zit om het volume van het bronsysteem aan te passen?

Iemand anders hier last van? :? Ik kan wel naar de garage gaan maar daar hebben ze echt de ballen verstand van BT of elektronica. Bovendien gaan ze dan ongetwijfeld naar Apple wijzen.
Inmiddels al een oplossing kunnen vinden? Bij mij wordt het volume vaak naar 0 verlaagt alsof de knop constant ingedrukt wordt gehouden. Als ik dan het volume handmatig verhoog schiet deze daarna vanzelf weer naar 0. Dit in een Peugeot 208 met een 6s, probleem doet zich sinds een paar weken voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

hellboy123 schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:04:
Inmiddels al een oplossing kunnen vinden? Bij mij wordt het volume vaak naar 0 verlaagt alsof de knop constant ingedrukt wordt gehouden. Als ik dan het volume handmatig verhoog schiet deze daarna vanzelf weer naar 0. Dit in een Peugeot 208 met een 6s, probleem doet zich sinds een paar weken voor.
Heb je niet zo'n Bluetooth sluiterknopje rondslingeren in je auto? Ik heb nu de sjieke uitvoering, die afwisselend volume down en volume up doet, maar de vorige deed enkel volume down. Als die ergens klem zit..

[ Voor 0% gewijzigd door burne op 17-12-2017 20:37 . Reden: oeps, ik bedoelde BT, niet USB ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 18:54

4POX

Everybody is wired

bing69 schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:00:
[...]

Wij wonen al 8 jaar in ons huidig huis, waar daarvoor een school stond. Op Google staat nog steeds die school en niet onze huizen en straat......
Je kan snel en makkelijk dat soort informatie doorgeven. Krijg je een paar weken later een e-mail dat Google het heeft aangepast. Passief internet is zo 1996

Waar kopen jullie accu's voor een iPhone. Het verhaal gaat dat elke accu die je kan bestellen fake is. Alleen de originele Apple service punten hebben de originele accu's op voorraad. Apple heeft ze verboden of deze los te verkopen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
4POX schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:13:
[...]
Waar kopen jullie accu's voor een iPhone. Het verhaal gaat dat elke accu die je kan bestellen fake is. Alleen de originele Apple service punten hebben de originele accu's op voorraad. Apple heeft ze verboden of deze los te verkopen.
Ik heb mijne besteld bij Iphone Accushop. Ze zeggen op de site dat het een originele is. Ook de reviews geven dat aan. Of het daadwerkelijk zo is weet je natuurlijk nooit. Ik vond het er iig betrouwbaar uit zien.
Mijn nieuwe accu is nog niet binnen trouwens. Ik verwacht hem morgen.

Ik heb dit setje besteld:
https://www.iphoneaccusho...-origineel-zelf-vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

bing69 schreef op zondag 17 december 2017 @ 09:59:
[...]

Die kon dus gratis geüpdate worden naar de huidige, heb ze er beide nog op staan.
Welke 2 totaal verschillende apps zijn. ;)

Daarbij (ondanks introductieaanbiedingen) ben ik niet zomaar van plan om van een eenmalig volledig betaalde TomTom app over te schakelen naar een abonnementsdienst in de nieuwe TomTom app. Ook daarin verschillen de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
4POX schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:13:
[...]

Je kan snel en makkelijk dat soort informatie doorgeven. Krijg je een paar weken later een e-mail dat Google het heeft aangepast. Passief internet is zo 1996

Twee keer doorgegeven maar er is niets mee gedaan, moet mezelf weer corrigeren en excuus maken naar google. Het is inmiddels aangepast!!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Michael Knight schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:26:
[...]

Welke 2 totaal verschillende apps zijn. ;)

Daarbij (ondanks introductieaanbiedingen) ben ik niet zomaar van plan om van een eenmalig volledig betaalde TomTom app over te schakelen naar een abonnementsdienst in de nieuwe TomTom app. Ook daarin verschillen de apps.
Klopt maar het aanbod was gratis voor 2 of 3 jaar, in ieder geval nog tot mrt 2019. Inmiddels ook navigatie in mijn auto maar eigenlijk geef ik toch de voorkeur aan Tomtom

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Uitgaande van een eerstvolgende reguliere kaartupdate die in december zou verschijnen (kaartupates ginge zo’n 3 maanden mee, nu dus niet meer), is dat dus nog een krappe anderhalf jaar gratis gebruik.

Ik heb gewoon die app gekocht met ‘lifetime updates’. Die wil ik dan ook. Nu snap ik wel dat een app op een gegeven moment geen eeuwige updates meer krijgt (zoals bv bij de onvermijdelijke overgang van 32 naar 64 bit bij oude apps uit 2010 die al jaren niet meer bijgewerkt zijn of zoals bij windows waarbij het algehele os drastisch op de schop ging, ten koste van compatibaliteit), maar er is niks drastisch veranderd in IOS op dit moment, TomTom werkt en heeft alleen kaartupdates nodig.. planned obsolescence heet dat. Anders koop je geen nieuwe producten meer van het bedrijf. ;)

Veel producten ‘slijten’. Dit product is niet versleten, werkt prima, mogelijk zelfs beter dan de abonnementsversie en is gewoon gedropt. Puir uit principe zal ik daarom geen TomTom meer kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik ben er nu nog steeds niet achter waarom TomTom nog zou goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
@burne @hellboy123 @Spam

Om ontzettend kort antwoord te geven op jullie Bluetooth probleem...(Als ik het goed begrijp)

In voorgaande versies van iOS, was het probleem dat het bluetooth apparaat zelf zijn eigen volume regeling had (Is nog steeds zo) maar nu past IOS 11 zich zelf aan.

Zelf heb ik een Bluetooth koptelefoon en ik kan hem afzonderlijk harder zetten (zelfs al heb ik het volume gelimiteerd.) Nadat ik een liedje of het volume aanpas, gaat het volume direct omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 18:54

4POX

Everybody is wired

Berlinetta schreef op maandag 18 december 2017 @ 01:04:
Ik ben er nu nog steeds niet achter waarom TomTom nog zou goed is...
Visueel erg duidelijk. Maar de UX is achterhaalt.

Met Google Maps hoef ik alleen OK google te roepen en daarna wat ik wil. Met de TOMTOM UX moet ik best raar klikken wil ik voorelkaar krijgen. Hou ik liever de ogen op de weg.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:10
Nou, sinds ios 11.2 wordt mijn iphone 7 extreem heet bij diverse apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Berlinetta schreef op maandag 18 december 2017 @ 01:09:
@burne @hellboy123 @Spam

Om ontzettend kort antwoord te geven op jullie Bluetooth probleem...(Als ik het goed begrijp)

In voorgaande versies van iOS, was het probleem dat het bluetooth apparaat zelf zijn eigen volume regeling had (Is nog steeds zo) maar nu past IOS 11 zich zelf aan.

Zelf heb ik een Bluetooth koptelefoon en ik kan hem afzonderlijk harder zetten (zelfs al heb ik het volume gelimiteerd.) Nadat ik een liedje of het volume aanpas, gaat het volume direct omlaag.
Het lijkt gerelateerd aan hoe hard ik rijd. Maar het schiet alle kanten op; het ene moment zet ie de iOS volume op 5% en soms op 95%. Ontzettend irritant :( kan ik dit uitzetten? Wat is het nut van deze feature?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Spam schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:33:
[...]

Het lijkt gerelateerd aan hoe hard ik rijd. Maar het schiet alle kanten op; het ene moment zet ie de iOS volume op 5% en soms op 95%. Ontzettend irritant :( kan ik dit uitzetten? Wat is het nut van deze feature?
Dit is apart. Bluetooth instellingen kan je volgens mij niet beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik heb een vergelijkbaar probleem. M'n luister muziek op mn iPad en m'n noise-cancelling headphones, dus mijn muziek staat zacht. Ik kijk op m'n telefoon, en de klik van het vergrendelen van m'n telefoon zet het volume op maximaal waardoor ik me rotschrik als een paar seconden later de muziek verder gaat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Bij gebruik met Chromecast en afkoppelen precies hetzelfde effect dus blijkbaar iets met de volume regeling bij pick over van devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Geen problemen met mijn iPhone, iPad, iPod en Macbook met het gebruik van Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Zou een iPhone 6 plus sneller draaien als ik de accu vervang?
Hoe kun je op iOS zien wat de accucapaciteit nog is? Of is het beter om een benchmark te draaien en dat te vergelijken met anderen?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Kan het kloppen dat de hotspot functie kapot is in 11.2.1? Blauwe balkjes flikkeren op de iPhone en dan kan mijn laptop geen verbinding maken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:36
Menesis schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:21:
Zou een iPhone 6 plus sneller draaien als ik de accu vervang?
Hoe kun je op iOS zien wat de accucapaciteit nog is? Of is het beter om een benchmark te draaien en dat te vergelijken met anderen?
Eerst de bench en dan zie je wel of hij langzamer is, het schijnt bij de 6s wel met batterij probleem een verschil is te zien in vergelijk met een nieuwe 6s.
sderooij schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:30:
Kan het kloppen dat de hotspot functie kapot is in 11.2.1? Blauwe balkjes flikkeren op de iPhone en dan kan mijn laptop geen verbinding maken....
Al opnieuw aangemaakt paswoord, tel herstart, of harde herstart gedaan?

[ Voor 74% gewijzigd door Mel33 op 19-12-2017 10:33 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Mel33 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:30:
[...]

Eerst de bench en dan zie je wel of hij langzamer is, het schijnt bij de 6s wel met batterij probleem een verschil is te zien in vergelijk met een nieuwe 6s.

[...]

Al opnieuw aangemaakt paswoord, tel herstart, of harde herstart gedaan?
Al opnieuw opgestart ja, probleem is te reproduceren op zowel mijn 7 plus als op mijn 6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
sderooij schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:37:
[...]

Al opnieuw opgestart ja, probleem is te reproduceren op zowel mijn 7 plus als op mijn 6...
Zelfde laptop en wifi adapter?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Mel33 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:38:
[...]

Zelfde laptop en wifi adapter?
werkte vorige maand nog met dezelfde laptop/adapter op ios 11.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
sderooij schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:01:
[...]

werkte vorige maand nog met dezelfde laptop/adapter op ios 11.1 :)
Een update gehad op een van de apparaten, wat als je de wifi gegevens eens wist en opnieuw verbind?
Enz.
Maar je blijft best summier in je feedback. wij hebben het probleem niet, zoals je merkt.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Mel33 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:30:
[...]

Een update gehad op een van de apparaten, wat als je de wifi gegevens eens wist en opnieuw verbind?
Enz.
Maar je blijft best summier in je feedback. wij hebben het probleem niet, zoals je merkt.
Succes.
Alleen de iOS versie.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Beta 2 is beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
Yup...en hopelijk later meteen de Public beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Er is een artikel verschenen op Hardwareinfo:

https://nl.hardware.info/...-7-bij-gedegradeerde-accu

Was hier al eerder gemeld, maar nu ook mooi met grafiekjes etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

sderooij schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:30:
Nee, dat kan niet kloppen. Ik zou dat binnen tien minuten doorhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
burne schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:23:
[...]

Nee, dat kan niet kloppen. Ik zou dat binnen tien minuten doorhebben.
Mijn iPad kan wel gewoon verbinding maken, wellicht is het de laptop..moet hier nog verder naar kijken.
Maar wel vreemd dat de blauwe balk in iOS (wanneer er een actieve verbinding is ) flikkert en verdwijnt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 04:36
sderooij schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:50:
[...]

Mijn iPad kan wel gewoon verbinding maken, wellicht is het de laptop..moet hier nog verder naar kijken.
Maar wel vreemd dat de blauwe balk in iOS (wanneer er een actieve verbinding is ) flikkert en verdwijnt....
Die wordt bij mij enkel blauw als er iemand connect. Dus misschien probeert je laptop te verbinden, maar valt hij telkens weg en probeert hij opnieuw. Dat zou een continu opkomende en verdwijnende blauwe balk verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
...en Public beta 2 is uit.

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 20-12-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:56
Even iets anders: hoe kom ik achter de code die men vraagt bij restricties onder algemeen. Ik heb hem vast ooit bedacht maar ik weet hem echt niet meer. De enige manier om er vanaf te komen is een factory reset maar dat is mij teveel gedoe. Hoop dat iemand dit weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Michie23 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:19:
Even iets anders: hoe kom ik achter de code die men vraagt bij restricties onder algemeen. Ik heb hem vast ooit bedacht maar ik weet hem echt niet meer. De enige manier om er vanaf te komen is een factory reset maar dat is mij teveel gedoe. Hoop dat iemand dit weet.
Uhm en hoe denk je er achter te kunnen komen als jij zelf de code niet meer weet?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Michie23 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:19:
Beperkingen is gelinkt aan je iCloud, dus bij instellen van reservekopie wordt er weer gevraagd.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Meer mensen die zwaar last hebben van batterij problemen op iOS 11.2.1?
Mijn iPhone 7 Plus is onlangs voorzien van een schone DFU installatie en alsnog is mijn toestel nu, net voor de middag, leeg.

Laatst contact gezocht met Amac en Apple Support omdat ik nog 2 jaar garantie heb, maar op de accu schijnt maar 1 jaar te zitten, daar val ik helaas net 2 maanden buiten. Ik kan mij onderhand niet meer indenken dat het in de software zit. Aangeboden werd om voor + €100,- de accu te vervangen en ik zou hem 2 weken kwijt zijn.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

robcoenen schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:52:
Meer mensen die zwaar last hebben van batterij problemen op iOS 11.2.1?
Mijn iPhone 7 Plus is onlangs voorzien van een schone DFU installatie en alsnog is mijn toestel nu, net voor de middag, leeg.

Laatst contact gezocht met Amac en Apple Support omdat ik nog 2 jaar garantie heb, maar op de accu schijnt maar 1 jaar te zitten, daar val ik helaas net 2 maanden buiten. Ik kan mij onderhand niet meer indenken dat het in de software zit. Aangeboden werd om voor + €100,- de accu te vervangen en ik zou hem 2 weken kwijt zijn.
Nope, Ik merk zelfs dat de batterij langer mee gaat op 11.2.1
Er loopt een topic met een poll hier over zgn batterij verbruik ism iOS11.
al je batterij life gecontroleerd met Coconut of een Battery life App ?
benieuwd wat er aan slijtage weergegeven wordt.
Heb je getest zonder reservekopie, dus als nieuw toestel en dan inloggen in App store en je apps instellen.
Gebruik om te laden org. dan wel niet MFI laadsysteem en hou je lightning/dock connector schoon

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
robcoenen schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:52:
Laatst contact gezocht met Amac en Apple Support omdat ik nog 2 jaar garantie heb, maar op de accu schijnt maar 1 jaar te zitten, daar val ik helaas net 2 maanden buiten.
Nou dat vraag ik mij af, je mag er toch wel vanuit gaan dat een accu een langere levensduur heeft dan 1 jaar, lijkt mij dat ze dit toch wel in behandeling moeten nemen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• robcoenen
Hackus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:01:
[...]

Nope, Ik merk zelfs dat de batterij langer mee gaat op 11.2.1
Er loopt een topic met een poll hier over zgn batterij verbruik ism iOS11.
al je batterij life gecontroleerd met Coconut of een Battery life App ?
benieuwd wat er aan slijtage weergegeven wordt.
Heb je getest zonder reservekopie, dus als nieuw toestel en dan inloggen in App store en je apps instellen.
Gebruik om te laden org. dan wel niet MFI laadsysteem en hou je lightning/dock connector schoon
Ik heb een schone installatie uitgevoerd en geen back-up hierbij teruggezet. In de eerste dagen enkel de essentiële apps laten draaien en later na weer alles geïnstalleerd maar ook bij een relatief schone installatie was het probleem aanwezig.

Ook een reservekopie van mijn 7 Plus op de iPhone 8 van mijn moeder geladen, enkele dagen getest en hiermee heb ik geen problemen ondervonden.

Zojuist weer gebeld met Apple Care maar hun konden niets voor mij betekenen omdat Amac het aanschafpunt is. Medewerker vond werkwijze van Amac raar en vond dat ik voet bij stuk moest houden omtrent consumentenrecht.
Martinusz schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:24:
[...]

Nou dat vraag ik mij af, je mag er toch wel vanuit gaan dat een accu een langere levensduur heeft dan 1 jaar, lijkt mij dat ze dit toch wel in behandeling moeten nemen.
Ja. €108,99 voor het vervangen van de accu + onderzoekskosten en daarbij het toestel 4 tot 7 werkdagen kwijt. 28/10/2016 toestel gekocht dus nét buiten jaar voor de accu.

[ Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 21-12-2017 12:44 ]

• Martinusz
robcoenen schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:43:
[...]

Ja. €108,99 voor het vervangen van de accu + onderzoekskosten en daarbij het toestel 4 tot 7 werkdagen kwijt. 28/10/2016 toestel gekocht dus nét buiten jaar voor de accu.
Je mist mijn punt, volgens mij heb je gewoon recht op garantie, dat het wellicht 1 jaar fabrieksgarantie is vanuit Apple, betekent niet automatisch dat Amac geen garantie meer moet verlenen in dit soort gevallen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@robcoenen Je consumentenrecht eisen bij Amac, ga naar de winkel en leg het duidelijk uit.

• robcoenen
Martinusz schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:48:
[...]

Je mist mijn punt, volgens mij heb je gewoon recht op garantie, dat het wellicht 1 jaar fabrieksgarantie is vanuit Apple, betekent niet automatisch dat Amac geen garantie meer moet verlenen in dit soort gevallen.
Volgens de medewerker van Apple zelf ook. Zij gaf aan dat ik anders de Ombudsman moest inschakelen. Ze gaf aan dat ik recht had op een deugdelijk product en zolang er nergens expliciet vermeld staat dat op de batterij een verkorte levensduur van 1 jaar zit ik gewoon garantie zou moeten krijgen en de kosten gedekt zouden moeten worden.

Helaas staat dit in de algemene voorwaarden van Amac: Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/8ff27f4414996df03c7ff69bc9364af2.png

https://www.amac.nl/kopen-bij-amac/algemene-voorwaarden

• Korvaag
Martinusz schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:48:
[...]

Het is, ook binnen het consumentenrecht, vrij normaal om maar een beperkte garantie te hebben op de accu. Dit is namelijk onlosmakelijk verbonden aan het type accu wat gebruikt wordt.

Dus tenzij je kan aantonen dat de batterij meer dan normaal versleten is kan het prima zo zijn dat je moet betalen voor het vervangen van de accu.

Ik zou de accu laten doormeten (al dan niet met een app) en aan de hand van de resultaten proberen een coulanceregeling te krijgen bij Amac. Wellicht willen ze eea gratis vervangen als de accu echt compleet naar de haaien is, of voor een 50-50 regeling gaan bij normale slijtage.

• Martinusz
robcoenen schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:52:
[...]

Volgens de medewerker van Apple zelf ook. Zij gaf aan dat ik anders de Ombudsman moest inschakelen. Ze gaf aan dat ik recht had op een deugdelijk product en zolang er nergens expliciet vermeld staat dat op de batterij een verkorte levensduur van 1 jaar zit ik gewoon garantie zou moeten krijgen en de kosten gedekt zouden moeten worden.

Helaas staat dit in de algemene voorwaarden van Amac: [afbeelding]

https://www.amac.nl/kopen-bij-amac/algemene-voorwaarden
NIet helaas toch? Er staat uitgezonderd van de 3 jaar garantie, niet van de 2 jaar standaard garantie in Nederland.
Korvaag schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:54:
[...]

Het is, ook binnen het consumentenrecht, vrij normaal om maar een beperkte garantie te hebben op de accu. Dit is namelijk onlosmakelijk verbonden aan het type accu wat gebruikt wordt.

Dus tenzij je kan aantonen dat de batterij meer dan normaal versleten is kan het prima zo zijn dat je moet betalen voor het vervangen van de accu.

Ik zou de accu laten doormeten (al dan niet met een app) en aan de hand van de resultaten proberen een coulanceregeling te krijgen bij Amac. Wellicht willen ze eea gratis vervangen als de accu echt compleet naar de haaien is, of voor een 50-50 regeling gaan bij normale slijtage.
Voor een iphone mag je toch wel verwachten dat de accu niet net na 1 jaar helemaal versleten is toch?
Binnen 6 uur een lege telefoon lijkt mij verre van een normale slijtage van een accu :)

• Korvaag
Martinusz schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:24:
Voor een iphone mag je toch wel verwachten dat de accu niet net na 1 jaar helemaal versleten is toch?
Binnen 6 uur een lege telefoon lijkt mij verre van een normale slijtage van een accu :)
Absoluut, dus daarom ook laten doormeten en aan de hand daarvan actie ondernemen. Een accu binnen 6 uur leeg hoeft niet aan de accu te liggen. Hoewel er al genoeg gedaan lijkt aan verse installaties kan het alsnog een softwareprobleem zijn (wat uiteraard ook verholpen moet worden dan), maar zonder de accu door te meten en informatie te hebben over slijtage weet je in feite nog niets.

Voor zover ik weet kan Apple op afstand een diagnose starten voor de accuslijtage. Als daar domweg uitkomt dat de accu helemaal naar z'n grootje is zal Amac gewoon garantie moeten verlenen imho. Als de accu op een slijtagepercentage hangt wat je mag verwachten na een jaar zal je niet zoveel aanspraak kunnen maken op garantie.

Even een update over mijn accu:
Eergisteren vervangen. Gisteren alsnog ook een nieuwe plakstrip in de behuizing gemonteerd (gasket tussen scherm en behuizing). Ik zit nu op een varierende capaciteit van ongeveer 1660 mAh tot 1700 mAh. Telefoon gaat weer langer mee en met Geekbench zit ik iig (weer?) netjes op de 2500 single core performance.

Het was ff prutsen maar het wel waard :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@robcoenen Lees zelf even de battery life uit met Coconut of battery life App.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:27
Wat is jullie ervaring met iOS 11.2.1 op een iPhone 6s (en iPhones in het algemeen). Ik heb een paar keer iOS 11 uitgeprobeerd maar zit nu weer op 10.3.3. Ik heb laatste keer iOS 11.1 volgens mij schoon geïnstalleerd toen, en dat was een doffe ellende. De vastlopers leken minder dan onder 11.0 en de 11.0.1 en 11.0.2 (meen ik) maar de accu was een drama. Gewoon snel leeg, maar ook batterijpercentages die voor geen meter klopte. Stel de accumeter geeft 80% aan, dan blijft ie daar op staan. Dan herstart ik hem en dan werkt het tijdelijk weer. Dus voornaamste klachten snel leeglopende batterij, onbetrouwbaar batterijpercentage en vaker vastlopers. Op de iPad Air 2 daarentegen werkt het prima. Aan het begin wast vastlopers maar op 11.2 draait ie nu perfect.

In feite heb ik nu zoiets, voor mijn part blijf ik tot het voorjaar/zomer op 10.3.3, tot 11.x hopelijk staat als een huis. Alleen uit veiligheidsperspectief zou ik willen updaten nu. Ik weet niet hoe onveilig 10.3.3 is in vergelijking met 11.2.1?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dennis_rsb schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:43:
Wat is jullie ervaring met iOS 11.2.1 op een iPhone 6s (en iPhones in het algemeen). Ik heb een paar keer iOS 11 uitgeprobeerd maar zit nu weer op 10.3.3. Ik heb laatste keer iOS 11.1 volgens mij schoon geïnstalleerd toen, en dat was een doffe ellende. De vastlopers leken minder dan onder 11.0 en de 11.0.1 en 11.0.2 (meen ik) maar de accu was een drama. Gewoon snel leeg, maar ook batterijpercentages die voor geen meter klopte. Stel de accumeter geeft 80% aan, dan blijft ie daar op staan. Dan herstart ik hem en dan werkt het tijdelijk weer. Dus voornaamste klachten snel leeglopende batterij, onbetrouwbaar batterijpercentage en vaker vastlopers. Op de iPad Air 2 daarentegen werkt het prima. Aan het begin wast vastlopers maar op 11.2 draait ie nu perfect.

In feite heb ik nu zoiets, voor mijn part blijf ik tot het voorjaar/zomer op 10.3.3, tot 11.x hopelijk staat als een huis. Alleen uit veiligheidsperspectief zou ik willen updaten nu. Ik weet niet hoe onveilig 10.3.3 is in vergelijking met 11.2.1?
In juni vertelde ING mij, dat internetbankieren op 4S met iOS9.3.5 nog veilig zou zijn.
Lees eens een aantal pagina's door hier, dan kun je zelf beslissen wat te doen.
Update zou ik via IPSW doen nu met iOS11.2.1. denk aan dat iOS11 64bit is ipv 32 en dat niet alle Apps werken in 11 (onbekende Apps die niet meer in recente App Store staan)

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:27
Hackus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:49:
[...]

In juni vertelde ING mij, dat internetbankieren op 4S met iOS9.3.5 nog veilig zou zijn.
Lees eens een aantal pagina's door hier, dan kun je zelf beslissen wat te doen.
Update zou ik via IPSW doen nu met iOS11.2.1. denk aan dat iOS11 64bit is ipv 32 en dat niet alle Apps werken in 11 (onbekende Apps die niet meer in recente App Store staan)
Ik heb ook hier in dit topic wel wat gelezen, alleen heb ik het specifiek over de accuduur en performance en dan eigenlijk met name over de 6s. Ik bedoel, iOS 10.3.3 werdt als enige iPhone nog heel lang designed om terug te kunnen naar iOS 10.3.3, wat was de reden? Ik zou het niet weten.

Qua veiligheid, ja ik vraag me vooral af in Safari. Ik google wat af, niet alle sites ken ik en soms zitten er (besmette?) ads in.

• Korvaag
dennis_rsb schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:43:

Ik heb totaal geen last. Geen vastlopers. Accu gaat minimaal een dag mee. Ik krijg hem alleen maar leeg als ik 2 uur naar een klant Google Maps aanzet, en dan daarnaast nog eens zeer intensief mail/internet.

Meestal heb ik einde dag nog minimaal 50% accu over. Met de nieuwe accu nu zelfs waarschijnlijk veel meer.

Mijn ervaring is dus gewoon goed te noemen. Disclaimer (al eerder aangegeven): ik heb niet zoveel apps geinstalleerd en al helemaal geen notoire accuvreters als Facebook oid. iCloud uit, sync van email op manual etc.

Mijn persoonlijk ervaring (maar dat hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden) is dat het snel leeglopen in meer dan de helft van de gevallen aan de apps/gebruiker ligt. De keren dat ik een telefoon van een kennis heb kunnen 'repareren' door de frequentie van emailsynchronisatie lager te zetten is inmiddels niet meer op 1 hand te tellen. Ik ben telefoons tegengekomen die permanent gewoon warm waren en in 4 uur door de accu heen waren ivm alle 'handige' automatische synchronisaties van 10+ apps. Daarbij zitten dan bijvoorbeeld ook nieuws-apps die de hele dag bezig zijn met refreshen terwijl het benaderen in een browser als je het nodig hebt net zo goed werkt.

Pagina: 1 ... 34 ... 44 Laatste