iOS 11.x blijft een ramp op mijn iPhone 6 Plus. Behalve het haperen, niet reageren op het scherm en de traagheid zitten er ook tal van functionele problemen in, die in vorige versies niet zaten.
Ik neem even 1 functie van CarPlay: het navigeren.
Ik kan als ik zit te bellen met iOS 11 vaak niet meer navigeren: de foon geeft aan dat "navigeren en bellen niet samen gaan omdat hij geen dataverbinding op kan zetten". Pardon? Het is 2017 toch? En eerdere versies konden dat wel... Ik moet dus nu ophangen wil ik kunnen navigeren...
Verder krijg ik herhaaldelijk als ik de navigatie oproep en een route neerzet de volgende melding:
Nu is er als eerste helemaal geen navigatie actief. Ding is in de war dus.
Nu denk je: je drukt gewoon op "Stop Navigatie". Helaas, dat werkt niet. Deze melding BLIJFT komen.
Kijk ik echter op me foon, dan zie ik ook de melding:
Druk ik daar op "Stop Navigatie", dan werkt het wel.
Verder is het plotseling erg moeilijk om een aankomsttijd te berekenen, of Apple gaat ervan uit dat er al een hyperloop langs de A2 ligt die ik kan gebruiken. Zelfs zonder file is dit ruim een half uur rijden naar het NBC in Nieuwegein... Maar nee, het is nu maar 7 minuten
En dan hebben we nog het volgende navigatieprobleem. Ik krijg volstrekt idiote routes gepresenteerd die werkelijk nergens, maar dan ook nergens op slaan.
Bij Den Bosch moet ik - er staat daar GEEN file - de afslag Veghel nemen. Deze moet ik een 10km volgen, om dan de afslag te nemen, om te draaien, en weer naar Den Bosch te rijden: kost me 20 minuten...
En dat gebeurt niet 1 keer, maar meerdere keren. Stukje verder mag ik er bij Zaltbommel af richting Brakel. Daar mag ik weer omkeren, om bij dezelfde afslag als waar ik er vanaf ben gegaan de A2 weer op te rijden.
Pfffff. iOS is al maanden het slechtste OS dat ooit op mijn iPhone gestaan heeft