Batterijverbruik sinds iOS 11 - problematisch of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50
Ik had een iPad Mini 2 die ik al een tijdje op de betas had draaien. Die betas waren beroerd maar op zich mag dat bij betas dus ik was niet zo ongerust. Echter was iOS 11.0 nog steeds slecht. iOS 11.1 was een sterke verbetering op alle fronten qua performance. Mijn vrouw heeft een iPhone 6S Plus en die had per ongeluk geüpgraded naar 11.0 een dag of twee voordat 11.1 uit kwam. Echter dat is nooit meer goed gekomen qua batterijverbruik, die redt het net op een werkdag van 5 uur.

Ik heb een nieuwe iPhone SE 32GB liggen die nog op 10.3.3 draait. En eigenlijk ben ik bang om hem te gaan upgraden omdat hij gewoon als een speer draait nu. Wat zijn de ervaringen hier tot nu toe? Met name benieuwd of de 11.2 beta nog verbeteringen biedt of niet.

Poll: Batterijverbruik sinds iOS 11
Ik zit nog op iOS 10 of lager
Ik heb nooit problemen gehad met iOS 11
iOS 11.0 was slecht, maar iOS 11.1 goed
iOS 11.1 was nog slecht, maar met iOS 11.2 wel goed
iOS 11.2 lost de problemen ook niet op
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=399583&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Deze poll is leuk, alleen zou je het moeten bekijken per toestel. Ik had de iPhone 6 en die was met iOS 11 redelijk traag. Nu met de iPhone X gaat alles als een malle, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
iOS 11.1 is nog steeds drama - maar die optie heb je niet opgenomen. :)

iPhone 6 valt ook (soms) uit op 20-15%. Aan de lader leggen zorgt ervoor dat hij meteen weer aan gaat met 20-30% batterijlevel. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:47
Ip heb een Iphone 7 en heb geen problemen met de batterijduur en zit sinds dag 1 van de officiéle release op iOS11.

Je iphone SE zou geen probleem mogen zijn met iOS 11 lijkt me? Zelfde hardware als de 6s.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
MrAcid schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:23:
iOS 11.1 is nog steeds drama - maar die optie heb je niet opgenomen. :)

iPhone 6 valt ook (soms) uit op 20-15%. Aan de lader leggen zorgt ervoor dat hij meteen weer aan gaat met 20-30% batterijlevel. Heel irritant.
Ja je hebt gelijk. Maar een echte Tweaker knalt er dan toch een beta van 11.2 op of niet? :P Laat me maar horen of het inderdaad helpt!
Axewi schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:24:
Ip heb een Iphone 7 en heb geen problemen met de batterijduur en zit sinds dag 1 van de officiéle release op iOS11.

Je iphone SE zou geen probleem mogen zijn met iOS 11 lijkt me? Zelfde hardware als de 6s.
Ja maar de 6S Plus van mijn vrouw heeft dus best problemen ook nog op 11.1

[ Voor 29% gewijzigd door BikkelZ op 10-11-2017 13:27 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BikkelZ schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:26:
[...]

Ja je hebt gelijk. Maar een echte Tweaker knalt er dan toch een beta van 11.2 op of niet? :P Laat me maar horen of het inderdaad helpt!

[...]

Ja maar de 6S Plus van mijn vrouw heeft dus best problemen ook nog op 11.1
Ook 'echte' Tweakers gaan niet experimenteren op productiesystemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
MrAcid schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:28:
[...]

Ook 'echte' Tweakers gaan niet experimenteren op productiesystemen. ;)
Mijn SE draait daarom ook nog gewoon op 10.3.3 :Y

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:10
Ik heb de 6s op 11.1 en batterijverbruik vind ik niet goed. Wel heb ik het idee dat het wisselt. Ook meer vastlopers, maar dit is op de air 2 ook sinds ios11. Heb de apparaten nog gedowngrade toen het nog kon. Maar het jeukte en heb toen een clean dfu install gedaan van 11.1

Maar weet iemand de reden waarom de iPhone 6s de enige iPhone is die je nog kan downgraden naar iOS 10.3.3? Zou dit zijn doordat bij veel mensen het batterijgebruik is of? Persoonlijk laat ik het nu maar zo. Geen zin om wéér clean te installen maar dan 10.3.3. Apple zal dit wel oplossen, verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je dit topic wel eens doorgelezen,of bezocht ?

[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
dennis_rsb schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:23:
Ik heb de 6s op 11.1 en batterijverbruik vind ik niet goed. Wel heb ik het idee dat het wisselt. Ook meer vastlopers, maar dit is op de air 2 ook sinds ios11. Heb de apparaten nog gedowngrade toen het nog kon. Maar het jeukte en heb toen een clean dfu install gedaan van 11.1

Maar weet iemand de reden waarom de iPhone 6s de enige iPhone is die je nog kan downgraden naar iOS 10.3.3? Zou dit zijn doordat bij veel mensen het batterijgebruik is of? Persoonlijk laat ik het nu maar zo. Geen zin om wéér clean te installen maar dan 10.3.3. Apple zal dit wel oplossen, verbeteren.
Heel vreemd bij mij werkt iOS 11.1 op de iPad Air 2 perfect met het batterij gebruik!
En op de iPhone 8 Plus is het met iOS 11.1 zelfs uitmuntend met de batterij!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
HereIsTom schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:59:
[...]

Heel vreemd bij mij werkt iOS 11.1 op de iPad Air 2 perfect met het batterij gebruik!
En op de iPhone 8 Plus is het met iOS 11.1 zelfs uitmuntend met de batterij!
Het is volgens mij sinds 11.1 / de clean install wel beter hoor. Maar ook bijvoorbeeld gisteren, dan blijft de 6s op 33% steken, dan herstart ik het toestel en dan staat hij plots op 39%.. En nee de batterij is niet rot :) Zou wel heel toevallig zijn als het onder iOS 10.3.3 altijd kloptte qua percentage. Verder merk ik wel sinds de DFU clean install en dan meteen 11.1 dat de apps/ios minder vastliepen dan voorheen onder ik geloof 11.0.1 die puur OTA geupdate was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
Natuurlijk. Maar ik was benieuwd naar de verhoudingen omdat mensen die een probleem hebben altijd de neiging hebben het overal neer te plempen. En ik was ook enigszins terughoudend omdat sommige toestellen na 11.1 zelfs problemen leken te hebben.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Vanaf de eerste mobiele telefoon, zo een beetje alle toestellen gehad !
Maar ik heb nog nooit zo een groot drama mee gemaakt als dat ios11...!
Hiervoor trouwens nooit problemen gehad ermee.
Maar dit heeft me al wat uurtjes gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BikkelZ schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:09:
[...]

Natuurlijk. Maar ik was benieuwd naar de verhoudingen omdat mensen die een probleem hebben altijd de neiging hebben het overal neer te plempen. En ik was ook enigszins terughoudend omdat sommige toestellen na 11.1 zelfs problemen leken te hebben.
Mocht je gaan updaten hoe ga je dat doen, en hoe heeft je partner dat gedaan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BikkelZ
Hackus schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:52:
[...]

Mocht je gaan updaten hoe ga je dat doen, en hoe heeft je partner dat gedaan ?
Alle updates zijn OTA gedaan zonder resets. Ik wil beide devices wel een keer opnieuw schoon installeren ondanks dat de iPad inmiddels perfect draait.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BikkelZ schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:41:
[...]

Alle updates zijn OTA gedaan zonder resets. Ik wil beide devices wel een keer opnieuw schoon installeren ondanks dat de iPad inmiddels perfect draait.
Dat is een goed plan, zeker van 10 naar 11 aan te raden. in ieder geval grote updates aangesloten via iTunes ipv WiFi. van 10 naar 11, 11-11.1 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 22:41
Mijn (werk) ipad air2 laadt niet goed meer op sinds ios 11. Het komt regelmatig voor dat hij juist snel leegloopt als ik hem aan de lader hang, terwijl hij aangeeft dat hij aan het laden is. Lightning stekkertje er even uit en weer erin lost het dan wel op, maar het is hoogst irritant als je op die manier ineens een lege ipad hebt. Het ligt ook echt aan ios, want daar voor geen problemen en hij doet het ook met alle laders hier in huis. Mijn privé ipads hou ik dus nog maar even op ios 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik heb mijn 7+ ook nog steeds op iOS 10. De batterijtijd is perfect en daar hou ik van - dat m'n telefoon lang meegaat op een dag. Gezien alle verhalen ga ik voorlopig nog niet naar iOS 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
al 2x een nacht met een compleet volle batterij lading op mijn iPhone X (iOS 11.1.1) naar bed gegaan... Zo 7/7,5 uur later stond de telefoon nog steeds op 100%. Dit was slechts op de Niet Storen stand.

Dit zegt toch wel alles over de optimalisatie van iOS icm de iPhone.

Ik heb nog nooit zo'n smooth overall experience met een iPhone (allen gehad sinds de 3GS) gehad als nu met de iPhone X.
En dan zijn we pas bij iOS 11.1.1

[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 11-11-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Vistajevski schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:41:
Mijn (werk) ipad air2 laadt niet goed meer op sinds ios 11. Het komt regelmatig voor dat hij juist snel leegloopt als ik hem aan de lader hang, terwijl hij aangeeft dat hij aan het laden is. Lightning stekkertje er even uit en weer erin lost het dan wel op, maar het is hoogst irritant als je op die manier ineens een lege ipad hebt. Het ligt ook echt aan ios, want daar voor geen problemen en hij doet het ook met alle laders hier in huis. Mijn privé ipads hou ik dus nog maar even op ios 10.
Het is dat je zegt dat het sinds iOS 11 is, want anders klinkt dit als een probleem wat ik pas had met mijn iPhone. Die laden ook zeer traag. Bij mij zat er teveel stof in de lightning poort, dus effe met n tandenstoker voorzichtig wat pulken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Totaal geen batterij-issues met iOS 11 en een SE 32GB hier.
Wel ontzettend veel gekloot met opslagruimte waardoor ik hem uiteindelijk als nieuwe iphone heb moeten configureren.

Poll niet beantwoord aangezien het niet aan een .release ligt imo. en mijn geval wellicht niet geheel representatief is (heb een splinternieuwe SE).
Voor mensen die er wel last van hebben: overweeg ook eens om hem opnieuw in te stellen en dan geen backup terug te zetten (ja, ellende om data handmatig terug te zetten maar o wat fijn zo'n schone start).

Zoveel mensen die ik hoor klagen die allen een backup gebruiken waar nog data van 3+iOS releases terug in zit. Het hoeft niet zozeer in iOS zelf te zitten, hoewel dat wel makkelijk is om naar te wijzen..

Bij mij ging in ieder geval de podcast app helemaal over z'n theewater waardoor mijn SE zichzelf vol begon te stampen met data die aan "System" toegewezen werd (en vervolgens niet te verwijderen was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
SuBBaSS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:12:
Totaal geen batterij-issues met iOS 11 en een SE 32GB hier.
Wel ontzettend veel gekloot met opslagruimte waardoor ik hem uiteindelijk als nieuwe iphone heb moeten configureren.

Poll niet beantwoord aangezien het niet aan een .release ligt imo. en mijn geval wellicht niet geheel representatief is (heb een splinternieuwe SE).
Voor mensen die er wel last van hebben: overweeg ook eens om hem opnieuw in te stellen en dan geen backup terug te zetten (ja, ellende om data handmatig terug te zetten maar o wat fijn zo'n schone start).

Zoveel mensen die ik hoor klagen die allen een backup gebruiken waar nog data van 3+iOS releases terug in zit. Het hoeft niet zozeer in iOS zelf te zitten, hoewel dat wel makkelijk is om naar te wijzen..

Bij mij ging in ieder geval de podcast app helemaal over z'n theewater waardoor mijn SE zichzelf vol begon te stampen met data die aan "System" toegewezen werd (en vervolgens niet te verwijderen was).
Ben het helemaal met je eens, heb de ervaring ook dat een schone installatie een flinke besparing op het batterijgebruik heeft gedaan op mijn iPhone 6.

Hiervoor ook getob met een nieuwe batterij, terwijl waarschijnlijk het een software issue was.

[ Voor 3% gewijzigd door frankym op 11-11-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 23:05

Nogne

>.<

iPhone 6 met iOS 11 is drama
iPhone 6+ en 8+ met iOS 11 is stabiel en accu is ook goed.

Ik had een zakelijk 6 en mijn vrouw een 6+ en daar zat echt een wereld van verschil in. Ik heb nu privé een iPhone 8+ en mijn zakelijke iPhone 6 ingeruild voor een Nokia8 (die qua snelheid hetzelfde is als de iPhone 8+).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik wordt er inmiddels toch wel schijtziek van.. Gisteren bleef het batterijpercentage hangen. Vandaag weer, zelfs na een koude herstart. Althans dan schiet even op het goede percentage en daarna hangtie daar weer op. Ik heb voor de zekerheid even de batterijuitgelezen met iBackupBot : Cyclecount: 402, DesignCapacity: 1500. Volgens mij zijn dat gewoon degelijke waardes voor een iPhone 6S die bijna 2 jaar oud is? Cyclecount weet ik niet zeker.

Maar buiten dat, onder iOS 10 geen batterijproblemen gehad. En nu sinds 11 wel. En heb hem al clean geinstalld. Ben bijna geneigd nog terug te gaan naar 10.3.3, maar dat is weer zo'n gedoe. Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
MrAcid schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:23:

Dit heb ik dus ook! Ik dacht dat mijn batterij kapot is. Precies wat jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
grote_oever schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:45:
[...]

Dit heb ik dus ook! Ik dacht dat mijn batterij kapot is. Precies wat jij beschrijft.
Ben bang dat er een nieuwe accu in moet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Toch maar 10.3.3 er op gezet. En nu hou ik voorlopig zo! Met iOS 10 eigenlijk nooit issues gehad. Met iOS 11 wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
dennis_rsb schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:30:
Toch maar 10.3.3 er op gezet. En nu hou ik voorlopig zo! Met iOS 10 eigenlijk nooit issues gehad. Met iOS 11 wel..
Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Sinds ik naar IOS 11 heb geupdate heb ik met name problemen met mijn accu die - naar mijn gevoel - drastisch is verslechterd. Daarnaast lopen apps ook relatief vaak vast t.o.v. IOS 10.

Heb je een clean install gedaan? Er zijn toch bepaalde dingen die ik graag op mijn iPhone zou willen houden waaronder de contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Syn3rgi schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:33:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Sinds ik naar IOS 11 heb geupdate heb ik met name problemen met mijn accu die - naar mijn gevoel - drastisch is verslechterd. Daarnaast lopen apps ook relatief vaak vast t.o.v. IOS 10.

Heb je een clean install gedaan? Er zijn toch bepaalde dingen die ik graag op mijn iPhone zou willen houden waaronder de contacten.
Die dingen die jij noemt heb ik exact hetzelfde ervaren! Hoewel de vastlopers wel minder leken sinds de deltaversies (ik vermoed sinds 11.1) Ik heb 10.3.3 en ook toen 11.1 clean geinstalleerd. Maar wel inderdaad gewoon de icloud backup terug dus contacten, notities,agenda enzo. Maar alle apps en instellingen dus opnieuw handmatig erop gezet. Volgens mij doet iedereen dat zo bij een clean install. Kan me niet voorstellen dat iedereen alle contacten/agenda punten opnieuw in je icloud account gaat invullen.

Edit: Ik ben niet paranoide, maar het is lijkt mij geen toeval dat de iPhone 6S zover ik zie als enige nog ondertekend wordt op 10.3.3 dus er zal iets aan de hand zijn dat die iPhone nog terug mag van Apple. Normaal zijn ze altijd vrij snel met het sluiten van oude iOS versies qua ondertekening.

[ Voor 13% gewijzigd door dennis_rsb op 11-11-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:39
Ik heb zelf de Iphone 6s en ik heb gister mijn Iphone geupdated naar IOS 11.1.1. De update naar 11 vond ik qua batterij al slecht maar na de update van gisteren is het helemaal een drama. Hij zuigt de batterij gewoon leeg. Ik heb dit nog nooit eerder gehad. Vanochtend nog 100% en naar 3 kwartier spotify luisteren en een beetje facebooken en appen ineens 70 % terwijl normaal de batterij nog 90% is. |:( 8)7

Iemand nogmeer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:30
@spijkerhoofd dat is wel heel beroerd inderdaad.
Zelf een SE, en sinds 11.1.1 is de batterij ook slechter geworden naar mijn mening.

Voorheen aan het eind van de dag nog ruim 60% over. (ben geen die hard gebruiker ;) )
SInds de update 25 tot 30 % eind van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SE ligt voor mijn neus: Tijd sinds laatste volle batterij - gebruik 4 uur, 41min - stand-by 41 uur,22min en 46% resterend

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:39
Hier ook 6S 16gb en de batterijduur is met 11.1.1 dramatisch (geen clean install gedaan). Heb de batterij in februari j.l. laten vervangen onder het 6S batterij replacementprogramma dus kan niet de batterij zijn. Binnenkort eerst maar eens een clean install proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
Na onderzoek heeft iedereen dus een batterij probleem met de iphone sinds de update naar IO11.
Er is dus nog geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deefje85 schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:33:
Na onderzoek heeft iedereen dus een batterij probleem met de iphone sinds de update naar IO11.
Er is dus nog geen oplossing
Heb je de (tussen)uitslag van de poll gelezen ?
Er is een topic over iOS11 vanaf begin juni. daar staan allerlei tips in wat je kun proberen. Ik heb vandaag nog gepost dat YouTube een App probleem heeft en ze daar aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik had in het vekreerde topic gepost, wist niet dat deze bestond:
The Inquisitor schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:53:
Mijn accu doet weer flink verneukt, soms gaat het zo:

Uit werk 55% > half uur fietsen > pak telefoon thuis "batterijniveai is laag", huh, ineens 11%. Loop naar mijn voordeur toe, met telefoon nog in mijn hand, flikkert dat ding uit en geeft het icoon dat ik een netsnoer moet aansluiten.

Eenmaal thuis, stop lightning kabel erin: telefoon gaat aan en heeft... jawel ruim 55%. Erg irritant. Ik snap dat dit een calibratie issue is, maar ik krijg het nog niet weggewerkt.

Volledig opladen, volledig ontladen, in stopcontact na volledig opladen laten zitten, soft reset, soft reset tijdens opladen, soft reset nadat 100% is opgeladen en wachten tot 100% na reboot.... en een combinatie daar heb ik al geprobeerd. Iemand een betere methode voor een goede calibratie buiten een hard reset?

Edit: dit gebeurt gelukkig niet elke dag, maar de laatste 20% zijn zéér onbetrouwbaar en gaat vaak van 20 naar 11, dit was een aantal maanden geleden niet.
Edit 2: ik heb contact gehad met Apple support, ze hebben wat metingen gedaan, maar er zou niets mis moeten zijn met de accu (op afstand). Ik kwam ook niet in aanmerking voor vervanging.
Edit: ik zit (altijd) op het meest recente iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Heb zelf een iPhone 6+ en sinds de release van iOS 11 is de telefoon aanzienlijk trager geworden, blijft soms hangen op apps, en de batterijduur is ook een stuk minder geworden. Ik heb wel een clean install gedaan maar dit heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Droevige info dat clean install niet heeft geholpen, want dat is nog mijn enige optie.
Gekke vind ik ook dat mijn 6s langzamer lijkt/meer problemen lijkt te hebben dan mijn Air 2, terwijl de 6s een stukje rapper is.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 23:51
Zo, dat was even schrikken. Besloot mijn SE toch maar eens te upgraden naar iOS 11. Een beetje eng, want terug kan niet meer. De eerste 2 dagen erg veel last van vastlopers, waar ik niets kon doen. Zelfs de powerknop deed niets. Enz enz. Na een tig aantal seconden deed ie het weer met wat lag, tot ie weer normaal deed. Batterij deed ook vreemd. Leek minder stabiel en ging wel erg snel leeg. Dit was een installatie via iTunes. Ik ben gaan zoeken online. En sommigen vertelden dat het om bepaalde apps kon gaan. VPN-Apps met name. Die eraf gegooid en loopt nu als een zonnetje. Hoop dat dat zo blijft. Bepaalde design keuzes zijn wel knullig. Batterij lijkt ook wat stabieler. Waarschijnlijk klaar met indexeren. Maar goed. Als dit zo blijft ben ik blij.

Edit - meteen na schrijven wederom een vastlopers. Scherm blijft zo een 10 seconden vast, waarbij je niets kunt doen. What the Hell? Telefoon werkte perfect onder iOS 10. :(

[ Voor 19% gewijzigd door 4acesNL op 23-11-2017 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Contact met Apple gehad maar ze zagen niets raars aan de hardware. Hun enige oplossign was een clean install.

Nadat ik thuis kwam en mijn accu van 40 naar 12 ging en daarna direct uitviel was ik het helemaal zat en dezelfde avond nog een clean install gedaan.

Eerste indrukken (sinds donderdagavond);
- Geen gekke schommelingen meer (van 60-40-15 in een kwartier bijv)
- Percentage lijkt weer gekalibreerd te zijn: bij 4% valt de iphone niet meer uit, zoals het ook hoort
- Accuduur is OK, ik kom de dag rond met wat voor mij normaal gebruik is, menig ander persoon zal dit gebruik omschrijven als veel. Aan het eind van de dag (rond 20:00) word het tijd om op te laden, óf de phone weinig te gebruiken, maar dat is al een tijdje aan de gang. Telefoon is nu ook anderhalf jaar oud.

Edit: dit betreft dus een clean install via iTunes en phone daarna instellen als NIEUWE iphone, dus niet backup terugzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 05-12-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Update: gisteren toch weer een probleem: vanaf 10% was het percentage weer weinig soeps en viel de iPhone uit. Direct aan de lader en de phone gaat weer netjes aan met 9% accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@The Inquisitor Waarom denk je dat de weergave batterijlading rood is bij -20% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hackus schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:30:
@The Inquisitor Waarom denk je dat de weergave batterijlading rood is bij -20% ?
Dat slaat nergens op, dat geeft alleen aan dat je een "laag " niveau hebt bereikt. Niet dat je toestel random mag uitvallen. Voorheen was het percentage accuraat en daar gaat het om.

8% accu betekent niet dat toestel mag uitvallen in 5 minuten.Accu% moet gewoon kunnen dalen tot en met 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

The Inquisitor schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:43:
[...]

Dat slaat nergens op, dat geeft alleen aan dat je een "laag " niveau hebt bereikt. Niet dat je toestel random mag uitvallen. Voorheen was het percentage accuraat en daar gaat het om.

8% accu betekent niet dat toestel mag uitvallen in 5 minuten.Accu% moet gewoon kunnen dalen tot en met 1%.
De praktijk is anders, en sowieso bij een (gebruikte) batterij. Ik heb al eerder gezegd dat 20% van 96-76 je meer gebruik oplevert als -20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hackus schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:51:
[...]

De praktijk is anders, en sowieso bij een (gebruikte) batterij. Ik heb al eerder gezegd dat 20% van 96-76 je meer gebruik oplevert als -20%
Als de praktijk anders is, dan is de accu niet goed gekalibreerd. Mijn iPad Air2 is ouder en kan tot en met 1% werken. Het gaat er niet om dat je minder werk kan verrichten met de 1-20% accu ten opzichte van de 95-100% accu, het gaat er om dat de telefoon ten onrechte uitvalt op een hoger %.

Vaak kan ik een soft reset uitvoeren waarna de telefoon zich gewoon reboot met het voorgaande percentage (bijv 9%). De accu is dus niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik verkondig nergens dat uitval normaal is. maar bij een smartphonebatterij is dit wel de praktijk. rood is opladen gewenst.

je zou met CoconutBattery of Battery LIfe App je batterij kunnen uitlezen op slijtage.
Het is ook afhankelijk van een val of gebruik van niet Apple/MFI laadsysteem

[ Voor 37% gewijzigd door Hackus op 06-12-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Precies, opladen is gewenst, maar als je bij 19% al kans hebt dat je telefoon uitvalt slaat het percentage nergens op.

Aangezien een clean install al een behoorlijk verschil heeft gemaakt, lijkt me dit nog steeds een duidelijk softwarematig probleem/calibratie. Dus als iemand nog goede calibratie tips heeft, dan hoor ik het graag.

Ik heb 2 weken geleden met zo'n tooltje gecheckt en mijn wear was normaal, niets raars te zien. Apple heeft op afstand een diagnose gedaan en zag ook niets verkeerds aan de accu.
Pagina: 1