[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 33 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2023
reuzekind schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:57:
Ik heb sinds vanmorgen een raar probleem met een iPhone SE die draait op iOS 11.1.2

Vanuit het niets springt mijn scherm op zwart en zie ik alleen de draaiende cirkel in beeld die je normaal bovenin je statusbalk ziet als er iets geladen worden. Dit duurt een seconde of 5 à 10, waarna ik mijn toegangscode opnieuw in moet vullen en ik weer op m'n homescreen uitkom.
Als ik bijvoorbeeld aan het surfen was in Safari voordat m'n scherm op zwart gaat is, wordt de pagina weer opnieuw geladen. Eventueel ingevulde informatie in een formulier is dan ook weer verdwenen. Ik heb ook het idee dat het veel energie van m'n batterij verbruikt, want die gaat erg snel leeg.

Ik heb al meerdere malen m'n iPhone aan en uitgezet, maar zonde resultaat. Hebben meer mensen hier last van (gehad) en is er wellicht een oplossing voor?
Ik had hier ook last van (en nog veel meer mensen klagen hierover op internet)...

Op Mac Rumors staat hierover een bericht op de voorpagina, komt kennelijk door lokale notificaties sinds 2 december.
De tijdelijke oplossing is de datum handmatig terugzetten op 1 December en dan herstarten, levert mogelijk wel problemen op met kalenders en zo.
Andere oplossing is notificaties uitzetten.

Nog een andere mogelijkheid is iOS 11.2 beta installeren, daarin treed dit probleem niet op (heb ik gedaan).

[Edit] En Apple heeft iOS 11.2 vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
een public release net nadat de 6e Beta released is? En dan ook nog ergens in de nacht? mmm vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geert1976 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:35:
een public release net nadat de 6e Beta released is? En dan ook nog ergens in de nacht? mmm vreemd
Ik had het ook maandag of dinsdag verwacht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57
Geert1976 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:35:
Dat was ook mijn eerste gedachte :D
Maar goed, 11.2 geinstalleerd, maar vind mijn SE een beetje stroperig aanvoelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
hier de reden waarom Apple nu net midden in de nacht (US tijd) iOS 11.2 er doorheen heeft gedrukt:

It also addresses a date bug that caused continual crashing in iOS 11.1.2 on December 2. It was confirmed earlier this evening that the bug does not affect iOS 11.2.

gewoon een dikke vette bug in iOS 11.1.2 dus.

Je kan zeggen over Apple wat je wilt, maar Apple's QC is echt ruk bezig laatste tijd met iOS en macOS updates.
Vast geen populaire uitspraak van me hier, maar ben serieus van mening dat Apple (QC) zeer slordig is geworden, kijk deze week naar het mega mega macOS Root gezeik en dan nu de date bug in iOS 11.1.2

[ Voor 46% gewijzigd door _Bailey_ op 02-12-2017 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geert1976 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:37:
hier de reden waarom Apple nu net midden in de nacht (US tijd) iOS 11.2 er doorheen heeft gedrukt:

It also addresses a date bug that caused continual crashing in iOS 11.1.2 on December 2. It was confirmed earlier this evening that the bug does not affect iOS 11.2.

gewoon een dikke vette bug in iOS 11.1.2 dus.

Je kan zeggen over Apple wat je wilt, maar Apple's QC is echt ruk bezig laatste tijd met iOS en macOS updates.
Vast geen populaire uitspraak van me hier, maar ben serieus van mening dat Apple (QC) zeer slordig is geworden, kijk deze week naar het mega mega macOS Root gezeik en dan nu de date bug in iOS 11.1.2
@Geert1976
Ik heb ook het gevoel dat er sinds 11 het eea verandert is.
(dit zie ik in mijn ID;iOS 11.2 (details available soon) iPhone 5s and later, iPad Air and later, and iPod touch 6th generation, release date 2 Dec 2017.) verder nog geen info

@ all members, 11.2 beta6 doet het prima hier op SE. vandaag niet veel tijd om niet beta toestellen hier in huis te updaten

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 02-12-2017 09:57 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:55:
[...]

@Geert1976
Ik heb ook het gevoel dat er sinds 11 het eea verandert is.
ook De Telegraaf heeft de datum bug opgepikt.

https://www.telegraaf.nl/...acht-door-datumbug-i-os11

Echt hoor, dit is gewoon sloppy..je kan Apple niet goed blijven praten keer op keer (niet op jouw persoonlijk bedoelt overigens).
Maar diegene die zegt dat de QC bij Apple nog steeds van hetzelfde niveau is als voorgaande jaren, heeft m.i een roze Apple zonnebril op.

[ Voor 34% gewijzigd door _Bailey_ op 02-12-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

1.2 doet het voorlopig goed op mijn 6 Plus. Eerste kwartier na installatie traag als dikke stront, maar nu na een uurtje lekker soepel.

Nog steeds niet echt snel met opstarten of switchen van applicaties, maar het browsen en scrollen door pagina’s in Safari gaat vloeiend.

Ben benieuwd of dat zo blijft of dat ik toch weer scherm problemen of complete hangers krijg, en een reset nodig is.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:31
Geert1976 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:58:
[...]

Echt hoor, dit is gewoon sloppy..je kan Apple niet goed blijven praten keer op keer (niet op jouw persoonlijk bedoelt overigens).
Maar diegene die zegt dat de QC bij Apple nog steeds van hetzelfde niveau is als voorgaande jaren, heeft m.i een roze Apple zonnebril op.
Eens, ik vind iOS 11 wel een van de slordigste releases. Ik gebruik nu bijna 10 jaar iOS en dit is wel 1 van de mindere.
Het wordt tijd dat Apple zich echt gaat concentreren op stabiliteit en bugs, en wat minder focus op een jaarlijkse release van nieuwe functies in iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:27
Geert1976 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:58:
[...]

Niet om het goed te praten, zeker niet, maar ik denk dat het komt komt doordat ze veel te veel producten tegenwoordig hebben. iPads, iPads mini, iPhones, iPhones Plus, Apple TV, Apple Watch, iMac, Macbook 12 inch, macbook air, Macbook Pro, Mac Pro, Mac Mini etc etc. Het houdt niet op. Goed dat er zoveel keuze is, maar dan heb je kans dat je het overzicht en de focus wat verliest. Bijvoorbeeld de Mac Mini, die heeft laatste een refresh gekregen in 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:33
Na veel jaren altijd android te hebben gehad, besloot ik vanwege batterijellende vorig jaar de iphone7 op de release te kopen. Ik ben lange tijd heel tevreden geweest, gebruik hiernaast ook andere apple hardware zoals een macbook pro en beatsx. Sinds dat iOS 11 is uitgekomen is het bij mij niet anders dan een bak ellende geworden. Ik heb dagelijks last van meerdere crashes, sommige zo erg dat de phone een hard reset moet krijgen, widgets laden de helft van de tijd niet en de batterij die houd het geen dag meer vol zonder dat dit te herleiden is naar app gebruik. Ik volg dit topic al een tijdje en zie dat ik niet de enige ben. Stiekem ben ik weer aan het kijken bij het android kamp, ik hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt. Ik wil het liefst gewoon de oude vertrouwde ervaring terug die ik had op 10.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Geert1976 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:37:

Testen is geen tovertruuk waarmee je bugs uitsluit, dat weet je? Bugs, 'echte' bugs vinden met testen is bijna onmogelijk. Je test scenario's die je vooraf bedacht hebt en je valideert of de code doet wat 'ie doen moet in die scenario's. Maar je kunt niet alles in alle mogelijke situaties testen, niet als je ooit een product wilt afleveren.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
burne schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:05:
[...]

Testen is geen tovertruuk waarmee je bugs uitsluit, dat weet je? Bugs, 'echte' bugs vinden met testen is bijna onmogelijk. Je test scenario's die je vooraf bedacht hebt en je valideert of de code doet wat 'ie doen moet in die scenario's. Maar je kunt niet alles in alle mogelijke situaties testen, niet als je ooit een product wilt afleveren.
Ik begrijp je.

Wat is je verklaring dan voor de Root bug in macOS wat eerder deze week door een gebruiker is ontdekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Geert1976 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:13:
Wat is je verklaring dan voor de Root bug in macOS wat eerder deze week door een gebruiker is ontdekt?
Een missende test voor een fout. Iets wat je met een goed geschreven unit-test gevonden zou hebben, maar: het is wel een ding wat je snel over het hoofd ziet omdat je een aantal voorwaarden nodig hebt voordat je de bug triggert:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Conclusion
Let's recap: 

For accounts that are disabled (i.e. don't have 'shadowhash' data) macOS will attempt to perform an upgrade

During this upgrade, od_verify_crypt_password returns a non-zero value, and an error code which is not checked

The user (or attacked) specified password is then 'upgraded' and saved for the account

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

CarbonCopy schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:08:
[...]

https://www.macrumors.com...-1-2-date-bug-crash-loop/

Apple is weer lekker bezig. Ik had er ook last van, tijdelijke oplossing is datum een dag terugdraaien.
RMartijnR schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:09:
[...]

Ik had hier ook last van (en nog veel meer mensen klagen hierover op internet)...

Op Mac Rumors staat hierover een bericht op de voorpagina, komt kennelijk door lokale notificaties sinds 2 december.
De tijdelijke oplossing is de datum handmatig terugzetten op 1 December en dan herstarten, levert mogelijk wel problemen op met kalenders en zo.
Andere oplossing is notificaties uitzetten.

Nog een andere mogelijkheid is iOS 11.2 beta installeren, daarin treed dit probleem niet op (heb ik gedaan).

[Edit] En Apple heeft iOS 11.2 vrijgegeven.
Thanks, ik was te voorbarig. Zo gelijk de update installeren!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 13:40
Hopen dat 11.2 eindelijk die verdwijnende klok van het lockscreen eens fikst. Daar wordt ik echt helemaal gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 07:49
Milan93 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:04:
Na veel jaren altijd android te hebben gehad, besloot ik vanwege batterijellende vorig jaar de iphone7 op de release te kopen. Ik ben lange tijd heel tevreden geweest, gebruik hiernaast ook andere apple hardware zoals een macbook pro en beatsx. Sinds dat iOS 11 is uitgekomen is het bij mij niet anders dan een bak ellende geworden. Ik heb dagelijks last van meerdere crashes, sommige zo erg dat de phone een hard reset moet krijgen, widgets laden de helft van de tijd niet en de batterij die houd het geen dag meer vol zonder dat dit te herleiden is naar app gebruik. Ik volg dit topic al een tijdje en zie dat ik niet de enige ben. Stiekem ben ik weer aan het kijken bij het android kamp, ik hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt. Ik wil het liefst gewoon de oude vertrouwde ervaring terug die ik had op 10.3
Ik denk dat dit toch ligt aan jezelf ipv ios11 om het even bot te zeggen maar zo bedoel ik het niet. Zelf heb ik een 7plus weliswaar, maar ook sinds de release en kwam ook van android af. Ik gebruik ook een macbook en de beatsX of AirPods dagelijks, en heb 0 ellende. Alles werkt gewoon prima, accu is goed, en nooit een vastloper gehad. Wat het verschil dan is durf ik niet te zeggen, zelf doe ik altijd een update via ipsw bestand, of een complete clean instal. Of dit helpt weet ik niet, maar ik zou eerst alles proberen voor de schuld op ios11 komt te liggen. Want niet iedereen heeft er last van, en vaak hebben de mensen die last hebben van een probleem nog niet alles geprobeerd om het op te lossen. Wel moet ik hierbij toegeven, het is niet chique van apple dat je een clean install zou moeten doen na elke update om je telefoon zo gangbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Milan93 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:04:
Wat heb je na het volgen van dit topic ondernomen om je probleem te verhelpen ?
drusloos schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:10:
[...]

Wel moet ik hierbij toegeven, het is niet chique van Apple dat je een clean install zou moeten doen na elke update om je telefoon zo gangbaar te houden.
Dat is ook niet het geval, alleen van 10 naar 11 was dit aan te raden(bij problemen). van 11 naar 11.1 en 11.2 is dat niet nodig. Beter is wel deze grote updates via iTunes te doen ipv WiFi. Dat het door sommigen gedaan wordt maak het geen regel. sommige beta users, gaan ook hun profiel verwijderen en de PR 11.1 IPSW instellen en daarna weer hun Betaprofiel instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 02-12-2017 17:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
  • Laatst online: 00:33
Hackus schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:30:
[...]
Wat heb je na het volgen van dit topic ondernomen om je probleem te verhelpen ?
Ik zal vanavond een clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik ga niks goed praten maar je kan niet iOS telkens de schuld geven. (ik heb het dan over crashes, problemen etc,j

Ik had zelf ook problemen met een aantal dingen zoals ik hierboven al had aangeven.
Bij mij kwamen dit soort problemen door Facebook, Messenger en YouTube.

Zelf heb ik mijn telefoon weer opnieuw geïnstalleerd via Itunes en de apps een tijdje geleden niet geïnstalleerd.
Nu heb ik ze er weer opstaam en mijn telefoon is razendsnel en gaat niet gauw leeg.

Voor dat mensen zomaar conclusies trekken is het handig om te onderzoeken wat het precies veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 22:01
Zoals al eerder gezegd, het erdoorheen glippen van een paar bugs betekent niet dat Apple de QA ineens niet meer op orde heeft. Reken er maar op dat ze dit heel erg goed voor elkaar hebben. Maar je kunt niet alles testen. Iedereen die ooit software heeft geschreven weet dat. IOS11 is een behoorlijk grote release met veel veranderingen en dus ook veel kans op nieuwe bugs.

Ik bedoel niet dat het niet slordig is. Vooral die root bug op macs is onvergeeflijk. Maar die IOS date bug, daar hebben we er al zoveel van gehad. IOS4 had een wifi bug, IOS5 had een baseband bug waardoor op sommige toestellen niet meer gebeld kon worden, IOS7 had een code bypass op het lockscreen. Ik heb niet het idee dat Apple het 'kwijt is', ze hebben gewoon veel veranderingen doorgevoerd, misschien te snel.

Zelf heb ik geen last van al die bugs. Op de iPhone 7 had ik sinds IOS11 wel dat de klok op het lockscreen verdwijnt, maar op de X heb ik daar nog geen last van gehad. Veel bugs worden denk ik onterecht aan het operating system toegeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
iOS 11.2 voor iPhone X voegt een streep toe onderaan de iconen op het toegangsscherm.

Hoe komen ze er bij dit toe te voegen? Als het een keer zichtbaar is om je er op te wijzen, prima. Maar continue aan beeld. Kan me storen aan dit soort ‘verbeteringen’.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:54:
iOS 11.2 voor iPhone X voegt een streep toe onderaan de iconen op het toegangsscherm.

Hoe komen ze er bij dit toe te voegen? Als het een keer zichtbaar is om je er op te wijzen, prima. Maar continue aan beeld. Kan me storen aan dit soort ‘verbeteringen’.
Het toegansscherm Is het lockscreen toch?
Want daar zit de streep al sinds 11.0. Dat is niet nieuw in 11.2

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
11.2 houdt het verbluffend goed. Bijna 6 uur gebruik en 11 uur standby en nog 52% over. Als dit de komende dagen zo blijft is dat toch wel een verbetering t.o.v. 11.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 22:01
drusloos schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:31:
11.2 houdt het verbluffend goed. Bijna 6 uur gebruik en 11 uur standby en nog 52% over. Als dit de komende dagen zo blijft is dat toch wel een verbetering t.o.v. 11.1
Nogmaals, verschillende IOS versies zorgen niet voor battery drain. Dat is onmogelijk. Er kunnen wel kleine verschillen optreden omdat een nieuwe versie bv een background service meer of minder heeft, maar het is gewoon onmogelijk dat een nieuwe IOS versie ervoor zorgt dat je batterij ineens uren eerder leeg is.

Wat wel voor battery drain kan zorgen:
  • Het mobiele netwerk. Dit bepaalt namelijk met welke toren je toestel praat. Als de dichtsbijzijnde toren even druk is, dan praat je toestel dus met een mast die wat verder weg kan staan en daar is meer power voor nodig. Hier heb je zelf maar weinig invloed op.
  • Apps die in de achtergrond mogen draaien. In IOS kun je dit gelukkig goed instellen, maar veel mensen vergeten dat en krijgen dan 'opeens' een accu die leegloopt als ze een verrotte app installeren.
  • Schermgebruik. Als je een nieuwe IOS-versie installeert wil iedereen natuurlijk kijken wat het verschil is. Als je de hele avond op je toestel aan het kloten bent, dan gaat de accu sneller leeg dan als je dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zie helemaal geen extra streep.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 16:47
Tylen schreef op zondag 3 december 2017 @ 08:26:
[...]

Ik zie helemaal geen extra streep.
Hij heeft over de streep onder het WiFi/4G-icoon op het toegangsscherm:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fN5bKjD.png

Nieuw in iOS 11.2 op de iPhone X. Ben er zelf ook niet echt fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ah check ja die zie ik nu ook. Dat geeft alleen maar aan dat je daar ook kan swipen. Heb er geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Niet zoals nu geïmplementeerd in elk geval:

https://www.macrumors.com.../apple-releases-ios-11-2/

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:22

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

dennis_rsb schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:26:
[...]

Niet om het goed te praten, zeker niet, maar ik denk dat het komt komt doordat ze veel te veel producten tegenwoordig hebben. iPads, iPads mini, iPhones, iPhones Plus, Apple TV, Apple Watch, iMac, Macbook 12 inch, macbook air, Macbook Pro, Mac Pro, Mac Mini etc etc. Het houdt niet op. Goed dat er zoveel keuze is, maar dan heb je kans dat je het overzicht en de focus wat verliest. Bijvoorbeeld de Mac Mini, die heeft laatste een refresh gekregen in 2014.
Ik ben het ook met je eens dat er veel te veel opties zijn tegenwoordig. Dit is ook precies wat Steve Jobs deed toen hij bij de introductie van de iMac terug kwam bij Apple. Focus terugzetten op een paar basisproducten en de wildgroei aan producten, software en licentieverkopen aan concurrenten de deur uit.

Volgens mij is het belangrijkste om de focus op de iPad en iPhone weer goed te zetten. Stroomlijning van het productaanbod (één formfactor per device en niet drie, zoals met de iPhone SE, 7/8, X) dus. Maar ja, dat is vrij lastig als het allemaal goed verkoopt. Dat was in 1994/1995 wel anders toen Steve Jobs bij Apple terug kwam ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40
Ja, maar welke formfactor moet je dan kiezen?

Zelf heb ik een iPhone 7 plus, maar er zijn ook genoeg mensen die op een nieuwe 4” iPhone zitten te wachten. Terwijl dat een formaat is waar ik niet graag meer naar terug zou gaan. Iedereen dan maar weer aan een 4,7” iPhone? Dat lijkt me ook de oplossing niet.
Wellicht moeten ze het beperken tot twee formfactors, dus volgend jaar een opvolger van de iPhone X en een opvolger van de SE voor mensen die perse een klein toestel willen.

Hetzelfde verhaal kan je ook opvoeren voor de iPad, hoewel ik me afvraag of er nog een toekomst is voor de iPad mini. In dat geval kan je het ook beperken tot 10,5” en 12,9”.

Producten als een Apple Watch en Apple TV zou ik ook niet graag willen missen, maar moeten deze echt ieder jaar vernieuwd worden? Dan zou ik zeggen: breng eens in de twee jaar een update uit. Het ene jaar voor de Apple TV, het andere jaar voor de Watch.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jeroen O schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:49:
Ja, maar welke formfactor moet je dan kiezen?

Zelf heb ik een iPhone 7 plus, maar er zijn ook genoeg mensen die op een nieuwe 4” iPhone zitten te wachten. Terwijl dat een formaat is waar ik niet graag meer naar terug zou gaan. Iedereen dan maar weer aan een 4,7” iPhone? Dat lijkt me ook de oplossing niet.
Wellicht moeten ze het beperken tot twee formfactors, dus volgend jaar een opvolger van de iPhone X en een opvolger van de SE voor mensen die perse een klein toestel willen.

Hetzelfde verhaal kan je ook opvoeren voor de iPad, hoewel ik me afvraag of er nog een toekomst is voor de iPad mini. In dat geval kan je het ook beperken tot 10,5” en 12,9”.

Producten als een Apple Watch en Apple TV zou ik ook niet graag willen missen, maar moeten deze echt ieder jaar vernieuwd worden? Dan zou ik zeggen: breng eens in de twee jaar een update uit. Het ene jaar voor de Apple TV, het andere jaar voor de Watch.
of een scherm als oa X in kleinere behuizing, daar lijkt het om te gaan. klein handelbaar toestel met moderne prestaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ze moeten gewoon de line up eens tegen het licht houden. Twee jaar geleden was het nog te doen, nu wordt het ineens wel heel veel. Ik zou er ook niet rouwig om zijn als ze voor iOS 12 en macOS 10.14 gewoon weer eens twee jaar de tijd namen. Voorlopig rustig bugs pletten in 11 / 10.13.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
PhilipsFan schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:54:
[...]

Nogmaals, verschillende IOS versies zorgen niet voor battery drain. Dat is onmogelijk. Er kunnen wel kleine verschillen optreden omdat een nieuwe versie bv een background service meer of minder heeft, maar het is gewoon onmogelijk dat een nieuwe IOS versie ervoor zorgt dat je batterij ineens uren eerder leeg is.

• Het mobiele netwerk. Dit bepaalt namelijk met welke toren je toestel praat. Als de dichtsbijzijnde toren even druk is, dan praat je toestel dus met een mast die wat verder weg kan staan en daar is meer power voor nodig. Hier heb je zelf maar weinig invloed op.
  • Apps die in de achtergrond mogen draaien. In IOS kun je dit gelukkig goed instellen, maar veel mensen vergeten dat en krijgen dan 'opeens' een accu die leegloopt als ze een verrotte app installeren.
  • Schermgebruik. Als je een nieuwe IOS-versie installeert wil iedereen natuurlijk kijken wat het verschil is. Als je de hele avond op je toestel aan het kloten bent, dan gaat de accu sneller leeg dan als je dat niet doet.
Dit is niet helemaal waar. Als je kijkt naar ios 11.0, en ios 11.2 is er een wereld van verschil. Processen sluiten nog niet op elkaar aan, of bepaalde fouten zijn er nog niet uit waardoor je accu wel degelijk meer belast kan worden. Dit kan met een nieuwe versie verholpen worden. Ik zit nu weer op de accuduur van ios 10.3.3. Bovendien raad apple zelf aan naar de laatste versie te updaten als je last hebt van een accudrain

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 17-09 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ze zijn alleen de volgende face id update vergeten te vermelden:
https://nl.hardware.info/...ar-na-update-naar-ios-112 >:) .
Gelukkig helpt in de meeste gevallen een extra reboot: https://9to5mac.com/2017/...2-a-reboot-should-fix-it/

En Apple Pay volgens geruchten ook niet volgens de update onderaan:
https://www.macrumors.com.../apple-releases-ios-11-2/

Apple had blijkbaar wat haast met deze versie... _/-\o_

Maar hoe dan ook: op mijn 6 Plus voorlopig geen problemen. Joepie 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Mars Warrior op 03-12-2017 17:14 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ben benieuwd of morgen met iOS11 nu ook NL-Alert werkt!?

https://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/apple/

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees dat er een dictafoon in ios 11 moet zitten, maar zowel op de ipad als op de iphone heb ik die niet? Ik zie wel met google screenshots van het icoon in het instellingenmenu, maar hoe kom ik nu aan die dictaphone? Iemand die mij op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:44:
ik lees dat er een dictafoon in ios 11 moet zitten, maar zowel op de ipad als op de iphone heb ik die niet? Ik zie wel met google screenshots van het icoon in het instellingenmenu, maar hoe kom ik nu aan die dictaphone? Iemand die mij op weg kan helpen?
Instellingen/bedieningspaneel/pas regelaars aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:44:
maar hoe kom ik nu aan die dictaphone?
Op het homescreen sleep je naar beneden. Er verschijnt een zoekdialog met de laatste paar apps die je gestart hebt en een zoekvakje. Daarin tik je 'dict' en dan verschijnt het dictafoon-icoon..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RPKGD3fcDBk5byFQ24kUeheZ/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 18:54

4POX

Everybody is wired

[tussen-de-oren]

De battery drain is terug.

[/tussen-de-oren]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Vraag mbt doorverkopen, hoe veilig is je data nog na een 'fabrieks-instelling' optie? Ik hoorde van iemand dat sommige telecom bedrijven een speciale data-kabel hebben om je complete iPhone data eraf te halen, ook data die voorheen gewist is geworden. Is dit waar of kan dit verhaal naar het rijk der fabelen gestuurd worden?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Zo dan, de halve unit hier bij mij op werk schrikt zich het apelazerus ivm de Amber Alert test van 12.00u

:o :o

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 04-12-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 10:04
Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:01:
Vraag mbt doorverkopen, hoe veilig is je data nog na een 'fabrieks-instelling' optie? Ik hoorde van iemand dat sommige telecom bedrijven een speciale data-kabel hebben om je complete iPhone data eraf te halen, ook data die voorheen gewist is geworden. Is dit waar of kan dit verhaal naar het rijk der fabelen gestuurd worden?
Als die kabel zou bestaan, zou de FBI niet zoveel moeite hoeven doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat gaat over de encryptie, niet over het eventueel terug halen van bitjes ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:18
Nl-alert icm ios 11.2 ✅

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
Yup hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 10:04
DennusB schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:09:
[...]

Dat gaat over de encryptie, niet over het eventueel terug halen van bitjes ;)
Ah inderdaad, my bad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
[...]

Vergeet de kou niet, jeetje minna ik was even tijdje buiten en ik had het idee dat het weer ook invoed had/heeft op de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Rudios schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:01:
Geloof ik niet. Kan ook niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Apple Pay Cash nu gereed voor iOS 11.2

ow nee wacht....we wonen in Nederland he :9 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm weet iemand hoe je instellingen in de Camera app van Apple wijzigt in iOS 11.2? Standaard staat HDR uit en Live Photos aan, en ik wil dit juist andersom. Beetje irritant dat je bij elke foto dit opnieuw moet wisselen. In de app zelf kan ik echter nergens instellingen vinden, en in het Instellingen menu kan ik bij camera dit niet instellen. Dus helaas niet in te stellen of zit ik er naast?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geert1976 schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:16:
Apple Pay Cash nu gereed voor iOS 11.2

ow nee wacht....we wonen in Nederland he :9 8)7 8)7
En dan sta je achteraan de rij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:17
DeNachtwacht schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:34:
Hmm weet iemand hoe je instellingen in de Camera app van Apple wijzigt in iOS 11.2? Standaard staat HDR uit en Live Photos aan, en ik wil dit juist andersom. Beetje irritant dat je bij elke foto dit opnieuw moet wisselen. In de app zelf kan ik echter nergens instellingen vinden, en in het Instellingen menu kan ik bij camera dit niet instellen. Dus helaas niet in te stellen of zit ik er naast?
Instellingen > Camera
En zie Preserve Settings voor de Live Photos instelling.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DSsALAH.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:50
[...]
Apps die in de achtergrond mogen draaien. In IOS kun je dit gelukkig goed instellen, maar veel mensen vergeten dat en krijgen dan 'opeens' een accu die leegloopt als ze een verrotte app installeren.
Wat de (bij mij) bekende batterij vreters zijn:
  • Facebook App (ik gebruik dus expres gewoon in de Browser)
  • Facebook Messenger
  • Sonos Controller voor iOS
  • Meeste navigatieapps, waaronder Google Maps
De Sonos Controller & Google Maps moet ik ook gewoon extra uit het geheugen verwijderen. Anders hou ik het geen 1,5-2 dagen vol op mijn iPhone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ryur schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:21:
[...]

Wat de (bij mij) bekende batterij vreters zijn:
  • Facebook App (ik gebruik dus expres gewoon in de Browser)
  • Facebook Messenger
  • Sonos Controller voor iOS
  • Meeste navigatieapps, waaronder Google Maps
De Sonos Controller & Google Maps moet ik ook gewoon extra uit het geheugen verwijderen. Anders hou ik het geen 1,5-2 dagen vol op mijn iPhone 7.
Facebook Messenger kun je verwijderen en de site mbasic.facebook.com voor gebruiken. Maar ik gebruik het ook zelden (is voor zwaar gebruik niet handig). Scheelt wel flink wat batterij!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
burne schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:44:
[...]

Op het homescreen sleep je naar beneden. Er verschijnt een zoekdialog met de laatste paar apps die je gestart hebt en een zoekvakje. Daarin tik je 'dict' en dan verschijnt het dictafoon-icoon..

[afbeelding]
Dit werkt in iOS 11 alleen als je in de zoekinstellingen specifiek hebt aangegeven dat die app getoond moet worden. Gelukkig is er in 11.2 een vinkje toegevoegd dat je een app kan tonen zonder dat hij de content doorzoekt, maar dit moet je dus handmatig per app aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Sinds ik 11.2 geinstalleerd heb (iPhone X) maakt de haptic feedback random een tikje ipv een trilling, het rare is, is dat dit enkel te horen is bij het sluiten van het controle centre (helemaal vanaf onder naar boven swipen ipv vanuit het midden) Voor de rest werkt de haptic feedback zoals het hoort, maar enkel bij het control centre?! Voor de update had ik hier geen last van, hoewel dit ook toeval kan zijn...toch denk ik dat dit software gerelateerd is, kom hier en daar al wat soortgelijke meldingen tegen.

herkennen jullie dit? of misschien heb je het ook en wist je het nog niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Tsunami schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:23:
[...]

Dit werkt in iOS 11 alleen als je in de zoekinstellingen specifiek hebt aangegeven dat die app getoond moet worden.
Ik heb dat deel van m'n instelling nog nooit aangeraakt en alle Apps zijn zo te zien 'vindbaar'. Ik gok dat alles doorzoeken default is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

4POX schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:39:
[tussen-de-oren]

De battery drain is terug.

[/tussen-de-oren]
Gek genoeg dacht ik precies het omgekeerde vanochtend. Van huis naar kantoor kost me met navigatie aan normaal gesproken een derde van een volle accu maar vanochtend zat ik na 1:20 met het scherm aan nog op 89%. Ik heb op advies van m'n telefoon aan de helderheid gezeten, dus er zijn twee dingen veranderd.

(Ik heb een iPhone 6S die sinds 9 oktober 2015 bijzonder intensief gebruikt wordt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Rivanov schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:02:
[...]

Instellingen > Camera
En zie Preserve Settings voor de Live Photos instelling.

[afbeelding]
Thanks, live photos blijft nu gelukkig uit. Maar die optie auto HDR die ik in jouw plaatje heb verschijnt bij mij helaas niet (iPhone SE) dus dat moet ik nu handmatig blijven aanpassen. Heeft dat met de SE te maken?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:17
DeNachtwacht schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:29:
[...]

Thanks, live photos blijft nu gelukkig uit. Maar die optie auto HDR die ik in jouw plaatje heb verschijnt bij mij helaas niet (iPhone SE) dus dat moet ik nu handmatig blijven aanpassen. Heeft dat met de SE te maken?
Zou kunnen. Ik gebruik de X en die heeft die setting wel met de camera.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
Wat is de beste manier om een "soft" reset te doen? Sinds iOS 11 is de batterij echt een zooitje, 15% eraf in 5 minuten, na het herstarten 20% meer dan voor het herstarten.. Helemaal schoonvegen en herstel via iTunes? Of toch nog even aankijken en hopen dat 11.3 het verbetert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DeNachtwacht schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:29:
[...]

onderaan camera zie je HDR => Bewaar normale foto
bovenaan kun je onder camera => bewaar instellingen, instellen wat je wenst;

Camera modus
Filter
Live foto
(even de lichtgrijze tekst goed lezen)

YouTube update:
Bugs opgelost, prestaties verbeterd, vuilnis buitengezet, grasgemaaid, tijd voor een dutje :+

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 05-12-2017 10:13 . Reden: YouTube update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Het valt me trouwens op dat ik sommige mensen hier hoor klagen over de 11.2 update. Dat de battery drain terug zou zijn. Ondanks dat Apple wel erg slordig is geweest de laatste tijd met de MacOS EN IOS 11 bugs en veiligheidslekken en dat Apple 11.2 snel de deur uitgetrapt heeft, heb ik het gevoel dat ik volledig van mijn battery drain af ben.
Waar ik eerst gigantisch kort met mijn batterij mee ging op 11.0.1 en 11.1 ga ik nu een behoorlijk stuk langer mee op 11.2...

Tevens heb ik het gevoel dat alles iets minder stotterig draait (vooral safari als je switch tussen tabbladen of in prive en normale modes). Ik heb nog steeds grafische glitches helaas, zoals dat als ik een bericht verstuurd (vooral lange links) dat mijn toetsenbord in whatsapp even blauw wordt. Erg vervelend, en blijf bij het feit dat notificaties in groepsbasis op Android op het moment beter geregeld is dan op iOS. Maar we gaan weer in de juiste richting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik snap niet waarom ze die ogenschijnlijk keyboard bug niet hebben opgelost :? :(

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Menesis schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:06:
Ik snap niet waarom ze die ogenschijnlijk keyboard bug niet hebben opgelost :? :(
van het gekleurde keyboard ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

kevinkrs schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:22:
Het valt me trouwens op dat ik sommige mensen hier hoor klagen over de 11.2 update. Dat de battery drain terug zou zijn.
Ik weet niet of 't je al opgevallen was, maar mensen klagen over letterlijk elke update over battery drain. Meestal is 't onzin, of heeft 't niks met de update te maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Laatst online: 15-09 22:47
@Hackus ik heb dat ook, zwaar irritant :( ik hoop dat whatsapp of Apple dit ook inzien en gaan oplossen...

@CyBeR ik klaagde er bij iOS 11 ook over toen hij pas uitkwam, maar volgens statistieken was er ook daadwerkelijk een battery drain, waardoor je tot 50% minder lang met he telefoon mee ging.
Ik erken nu ook dat het netjes is oogelost.

Ik heb tevens nog wel een bug dat ik veel dubbele emojis in mijn recent heb zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
Weer een nieuwe toetsenbord bug: als ik 'op' typ. wordt het automatisch gecorrigeerd in O.P. blijkbaar is dit met is het met meerdere kleine woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

martijnmartijn schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:37:
Weer een nieuwe toetsenbord bug: als ik 'op' typ. wordt het automatisch gecorrigeerd in O.P. blijkbaar is dit met is het met meerdere kleine woorden.
Instellingen: Algemeen->Toetsenborden->Tekstvervanging "op" als zin toevoegen met trefwoord "OP"

Jr <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hackus schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:45:
[...]

van het gekleurde keyboard ?
nee dat ie over het inputfield staat na wisselen van talen of emojis

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
Hackus schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:58:
[...]
Instellingen: Algemeen->Toetsenborden->Tekstvervanging "op" als zin toevoegen met trefwoord "OP"

Jr <+:)
Thanks voor de tip. Ik had dit al geprobeerd, helaas geen resultaat. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:54

breinonline

Are you afraid to be known?

CyBeR schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:55:
[...]

Ik weet niet of 't je al opgevallen was, maar mensen klagen over letterlijk elke update over battery drain. Meestal is 't onzin, of heeft 't niks met de update te maken.
Nog nooit overgeklaagd of last van gehad. Maar van het weekend geupdatet en eergisteren de accu van de iPhone 6 van mijn vrouw gereset omdat die na een half uur van 100% op 15% zat en vervolgens nog uren gewoon doorging. Gisteren is mijn 6 ineens snel leeg en vandaag nog sneller, om vervolgens rond de 15% gewoon uit te vallen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@martijnmartijn heb je al alles gewist in Safari instelingen en daarna via Safari het woord opzoeken en toevoegen ?
@breinonline je kunt de batterij even testen door App Battery Life even in stellen, dan bij volle lading uitlezen hoeveel slijtage weergegeven wordt.
Batterij kalibreren heb je gedaan denk ik ? Na elke update de batterij direct vol laden zou ik als tip meegeven. Het duurt ook een dag of 2-3 voor de nieuwe update soepel loopt.

[ Voor 58% gewijzigd door Hackus op 05-12-2017 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:21
Security content van 11.2 is nu beschikbaar en dit verbaast mij toch wel een beetje:
Wi-Fi
Available for: iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone SE, iPhone 5s, 12.9-inch iPad Pro 1st generation, iPad Air 2, iPad Air, iPad 5th generation, iPad mini 4, iPad mini 3, iPad mini 2, and iPod touch 6th generation
Released for iPhone 7 and later and iPad Pro 9.7-inch (early 2016) and later in iOS 11.1.
Impact: An attacker in Wi-Fi range may force nonce reuse in WPA multicast/GTK clients (Key Reinstallation Attacks - KRACK)
WiFi fix is nu ook beschikbaar voor de oudere devices ( < iPhone 7 )

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Hackus schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:53:
@martijnmartijn heb je al alles gewist in Safari instelingen en daarna via Safari het woord opzoeken en toevoegen ?
@breinonline je kunt de batterij even testen door App Battery Life even in stellen, dan bij volle lading uitlezen hoeveel slijtage weergegeven wordt.
Batterij kalibreren heb je gedaan denk ik ? Na elke update de batterij direct vol laden zou ik als tip meegeven. Het duurt ook een dag of 2-3 voor de nieuwe update soepel loopt.
Het begint vandaag beter te worden inderdaad. Hopelijk is het morgen dan weer normaal :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 18:54

4POX

Everybody is wired

IOS 11 heeft de noodzaak om een iPhone met veel opslagruimte volledig overbodig gemaakt. Ik merk nu dat de telefoon de originele foto meteen van de iPhone verwijderd zodra deze in de iCloud zit.

Gisteren een foto gemaakt. Vandaag wil ik een edit uitvoeren. Moet de telefoon eerst de foto downloaden. Ik snap dat de telefoon foto's uit 2002 verwijderd om ruimte te maken. Maar een foto die ik gisteren heb genomen zou ik graag wat langer lokaal in de telefoon willen bewaren.

Nu hopen dat dit een bug is en geen feature. Ik heb ooit een iPhone gekocht met flink wat storage zodat die storage ook daadwerkelijk volraakt. Niet om veel vrije ruimte te hebben.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hier gaat nu voor de 2e ochtend mijn wekker niet af, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Nee

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

4POX schreef op donderdag 7 december 2017 @ 04:43:
IOS 11 heeft de noodzaak om een iPhone met veel opslagruimte volledig overbodig gemaakt. Ik merk nu dat de telefoon de originele foto meteen van de iPhone verwijderd zodra deze in de iCloud zit.

Gisteren een foto gemaakt. Vandaag wil ik een edit uitvoeren. Moet de telefoon eerst de foto downloaden. Ik snap dat de telefoon foto's uit 2002 verwijderd om ruimte te maken. Maar een foto die ik gisteren heb genomen zou ik graag wat langer lokaal in de telefoon willen bewaren.

Nu hopen dat dit een bug is en geen feature. Ik heb ooit een iPhone gekocht met flink wat storage zodat die storage ook daadwerkelijk volraakt. Niet om veel vrije ruimte te hebben.
Mooie feature juist. ;)

Zou eerder een vinkje moeten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39
EValentino schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:03:
Nee!

Bing

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

EValentino schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:03:
Nee, heb geen last van jouw wekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:51
Mijn "Nederlandse" news widget van Apple is weg. Hij komt alleen terug als ik de regio op United States zet. Iemand een truuk om de Nederlandse weer terug te krijgen? Ik heb net mijn nieuwe iPhone helemaal ingesteld, geen zin om te resetten en weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57
Hackus schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:17:
[...]

Nee, heb geen last van jouw wekker :P
Hij ook niet, want hij gaat toch niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 21:29
Bij mij gaat er nog wel iets mis in iOS 11.2.
Het batterij gebruik metertje klopt niet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AmOMJj4_d.jpg
Gebruik en stand-by zijn hetzelfde terwijl ik me telefoon echt gebruikt heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
gertjanw1993 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:57:
[afbeelding]
dan zou ik hem of opnieuw opstarten, of even 11.2 opnieuw installeren. Ik heb dit ook een tijd gehad en je accu loopt dus wel letterlijk leeg omdat hij de hele tijd wordt gebruikt door iets. Een reinstall heeft dit verholpen bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gertjanw1993 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:57:
[afbeelding]
- sluit je toestel aan op org. of MFI laadsysteem
- voer reset door zodat het witte Apple teken verschijnt, en laat je toestel aangesloten tot 30-60min na 100% lading.

Jr o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hmm, Airdrop werkt ineens heel traag tussen iPhone en MBP, alsof alleen bluetooth gebruikt wordt. Meer mensen die hier last van hebben? Beide apparaten zitten op hetzelfde wifi netwerk..

[ Voor 16% gewijzigd door Menesis op 12-12-2017 10:49 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Menesis schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:49:
Hmm, Airdrop werkt ineens heel traag tussen iPhone en MBP, alsof alleen bluetooth gebruikt wordt. Meer mensen die hier last van hebben? Beide apparaten zitten op hetzelfde wifi netwerk..
Wifi netwerk maakt niet uit, zelfs zonder Wifi in de buurt moet het werken, omdat ze dan met BT een handshake doen, en dan een tijdelijk onderling Wifi netwerk opzetten voor data overdracht.

Het kán zijn dat als je Wifi momenteel druk gebruikt, de verbinding volloopt waardoor de ad-hoc verbinding hier hinder van ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb de laatste weken het volgende (ontzettend irritante) probleem: als ik in de auto zit en de iPhone gekoppeld zit aan de BT van de autoradio (Volkswagen Passat, RNS 315) via AD2P dat sporadisch het volume van mijn iPhone wordt aangepast. Je ziet dan op het scherm alsof iets de volume knop bediend. De iPhone hangt echter slechts aan een sigarettenaansteker voor spanning en zonder deze aansluiting gebeurd het ook.

Wat zou dit kunnen zijn? Het lijkt alsof ik hier pas last van heb sinds iOS11. De radio heeft al in geen jaren een update gehad dus iets zegt mij dat er iets in de het BT protocol veranderd is? Al kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er iets in de BT stack zit om het volume van het bronsysteem aan te passen?

Iemand anders hier last van? :? Ik kan wel naar de garage gaan maar daar hebben ze echt de ballen verstand van BT of elektronica. Bovendien gaan ze dan ongetwijfeld naar Apple wijzen.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Schuimpje
  • Laatst online: 19-09 15:39
4POX schreef op donderdag 7 december 2017 @ 04:43:

Tylen schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:20:
[...]

Mooie feature juist. ;)

Zou eerder een vinkje moeten zijn :P
Het is wél een feature, maar eentje die je in- en uit kunt schakelen. Instellingen->Foto's->Optimaliseer iPhone-opslag ;)

[ Voor 9% gewijzigd door B.Schuimpje op 12-12-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik krijg zojuist ook een melding dat ik gebruik kan maken van Wifi bellen op mijn IPhone SE. Echter; de test met de flight-mode lukt niet. Moet ik nog instellingen in mijn Wifi netwerk wijzigen? Poorten openzetten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ik kwam er onlangs achter dat als ik via whatsapp gebeld wordt dit blijkbaar niet goed meer werkt icm de bluetooth set in mijn auto: ik kan wel opnemen, maar ik hoor niks en de andere kant die belt ziet blijkbaar niet eens dat ik opgenomen heb, want daar blijft whatsapp gewoon doorgaan alsof ik nog niet heb opgenomen... Dit werkte op mijn vorige iPhone met iOS 10 nog wel.... Gewoon bellen werkt wel goed in de auto, zowel zelf bellen als gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IOS is ook helaas niet meer zo veilig als voorheen:
Vandaag is er ook weer het een en ander bekend geworden.
https://www.exploit-db.com/dos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:58:
IOS is ook helaas niet meer zo veilig als voorheen:
Vandaag is er ook weer het een en ander bekend geworden.
https://www.exploit-db.com/dos/
Toch maar goed dat Apple snel updates doorvoert hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:10:
[...]

Toch maar goed dat Apple snel updates doorvoert hè ;)
Jep >:)
Nou eigenlijk niet want dan valt niet meer te spelen met die ‘features’. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Na het artikel over CPU throttle bij een slechte accu ben ik eens gaan geekbenchen op mijn 1 jaar oude iPhone 7 met 90% health over. Ik merk dat op dit toestel ik boven de 90 procent batterylading de volle mik haal, en het daarna per 10 procent wat afzakt. Tegen de 80 aan zak ik 1000 punten. En op 45 procent nog eens 300

Dus op 90+ draai ik 3600 single core
80-90 2600
40-50 2300

Dit verklaart wel waarom sommige games ruk beginnen te lopen met een wat legere batterij. Beetje jammer dat het zo werkt natuurlijk, en dan alsnog niet de dag door kunnen komen op 1 lading:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
11.2.1 staat live. Voornamelijk wat beveiligings issues 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Eduardboon schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:52:
Na het artikel over CPU throttle bij een slechte accu ben ik eens gaan geekbenchen op mijn 1 jaar oude iPhone 7 met 90% health over. Ik merk dat op dit toestel ik boven de 90 procent batterylading de volle mik haal, en het daarna per 10 procent wat afzakt. Tegen de 80 aan zak ik 1000 punten. En op 45 procent nog eens 300

Dus op 90+ draai ik 3600 single core
80-90 2600
40-50 2300

Dit verklaart wel waarom sommige games ruk beginnen te lopen met een wat legere batterij. Beetje jammer dat het zo werkt natuurlijk, en dan alsnog niet de dag door kunnen komen op 1 lading:+
Ik hoop dit snel weer uit IOS gesloopt wordt. Ik wil op ieder moment van mijn maximale prestaties gebruik kunnen maken. Ik heb overal een lader (thuis, werk, auto) en voor de weekenden weg zelfs een 30.000mah powerbank.. waarom al dit gethrottle als er al een power saving mode is?! Veel mensen zijn enorm gevoelig voor ‘haperige’ animaties of respons.. waar zorgt deze throttle voor, juist, irritaties.. :(

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1 ... 33 ... 44 Laatste