Ik had hier ook last van (en nog veel meer mensen klagen hierover op internet)...reuzekind schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:57:
Ik heb sinds vanmorgen een raar probleem met een iPhone SE die draait op iOS 11.1.2
Vanuit het niets springt mijn scherm op zwart en zie ik alleen de draaiende cirkel in beeld die je normaal bovenin je statusbalk ziet als er iets geladen worden. Dit duurt een seconde of 5 à 10, waarna ik mijn toegangscode opnieuw in moet vullen en ik weer op m'n homescreen uitkom.
Als ik bijvoorbeeld aan het surfen was in Safari voordat m'n scherm op zwart gaat is, wordt de pagina weer opnieuw geladen. Eventueel ingevulde informatie in een formulier is dan ook weer verdwenen. Ik heb ook het idee dat het veel energie van m'n batterij verbruikt, want die gaat erg snel leeg.
Ik heb al meerdere malen m'n iPhone aan en uitgezet, maar zonde resultaat. Hebben meer mensen hier last van (gehad) en is er wellicht een oplossing voor?
Op Mac Rumors staat hierover een bericht op de voorpagina, komt kennelijk door lokale notificaties sinds 2 december.
De tijdelijke oplossing is de datum handmatig terugzetten op 1 December en dan herstarten, levert mogelijk wel problemen op met kalenders en zo.
Andere oplossing is notificaties uitzetten.
Nog een andere mogelijkheid is iOS 11.2 beta installeren, daarin treed dit probleem niet op (heb ik gedaan).
[Edit] En Apple heeft iOS 11.2 vrijgegeven.