[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 35 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dennis_rsb Mijn vrouw is tevreden met haar 6s samen met iOS11 (nu 11.2.1) Jr heeft een 5s en mijn dochter een 6.
ook dat gaat prima en mijn eigen 7 en SE ook. 2x beta gebruikers ID

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 21-12-2017 15:56 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:07
Hackus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:55:
@dennis_rsb Mijn vrouw is tevreden met haar 6s samen met iOS11 (nu 11.2.1) Jr heeft een 5s en mijn dochter een 6.
ook dat gaat prima en mijn eigen 7 en SE ook. 2x beta gebruikers ID
Geen merkbaar slechtere batterij en vastlopers?
Korvaag schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:55:
[...]

Ik heb totaal geen last. Geen vastlopers. Accu gaat minimaal een dag mee. Ik krijg hem alleen maar leeg als ik 2 uur naar een klant Google Maps aanzet, en dan daarnaast nog eens zeer intensief mail/internet.

Meestal heb ik einde dag nog minimaal 50% accu over. Met de nieuwe accu nu zelfs waarschijnlijk veel meer.

Mijn ervaring is dus gewoon goed te noemen. Disclaimer (al eerder aangegeven): ik heb niet zoveel apps geinstalleerd en al helemaal geen notoire accuvreters als Facebook oid. iCloud uit, sync van email op manual etc.

Mijn persoonlijk ervaring (maar dat hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden) is dat het snel leeglopen in meer dan de helft van de gevallen aan de apps/gebruiker ligt. De keren dat ik een telefoon van een kennis heb kunnen 'repareren' door de frequentie van emailsynchronisatie lager te zetten is inmiddels niet meer op 1 hand te tellen. Ik ben telefoons tegengekomen die permanent gewoon warm waren en in 4 uur door de accu heen waren ivm alle 'handige' automatische synchronisaties van 10+ apps. Daarbij zitten dan bijvoorbeeld ook nieuws-apps die de hele dag bezig zijn met refreshen terwijl het benaderen in een browser als je het nodig hebt net zo goed werkt.
Ik snap wat je bedoeld, maar ik had onder iOS 11 nog minder apps dan op iOS 10.3.3 ik heb er nog veel op staan en ook veel dingen met sync. En toch is de accuduur nu goed en geen vastlopers. Heb je een 6s?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dennis_rsb schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:58:
[...]

Nope, recent nieuwe batterij geplaatst in de 6 van mijn dochter. De 1e vanaf okt 2014
(37-40% slijtage)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 21-12-2017 16:05 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04
dennis_rsb schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:58:
[...]

[...]

Ik snap wat je bedoeld, maar ik had onder iOS 11 nog minder apps dan op iOS 10.3.3 ik heb er nog veel op staan en ook veel dingen met sync. En toch is de accuduur nu goed en geen vastlopers. Heb je een 6s?
Ja 6s hier. Inmiddels twee jaar ongeveer (iets minder). Wel net dus een nieuwe accu gemonteerd maar ook daarvoor geen klachten over vastlopers of lege accu (accu was gewoon door levensduur op 80% health).

Toch heel apart dat een basisinstallatie op dezelfde telefoon zich anders gedraagt.

Al eens een nieuwe image via iTunes gedownload en een restore gedaan? Het kan natuurlijk dat je image corrupt is.

UNOX: The worst operating system

• dennis_rsb
Korvaag schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:06:
[...]

Ja 6s hier. Inmiddels twee jaar ongeveer (iets minder). Wel net dus een nieuwe accu gemonteerd maar ook daarvoor geen klachten over vastlopers of lege accu (accu was gewoon door levensduur op 80% health).

Toch heel apart dat een basisinstallatie op dezelfde telefoon zich anders gedraagt.

Al eens een nieuwe image via iTunes gedownload en een restore gedaan? Het kan natuurlijk dat je image corrupt is.
Ja de image kwam van ipsw.me (die worden als het goed is gecheckt door de Apple servers) Ja maar het is sowieso raar dat de een bugs ervaart en de ander niet op hetzelfde toestel.

• Korvaag
dennis_rsb schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:18:
[...]

Ja de image kwam van ipsw.me (die worden als het goed is gecheckt door de Apple servers) Ja maar het is sowieso raar dat de een bugs ervaart en de ander niet op hetzelfde toestel.
Ja daar begrijp ik dus helemaal niets van. Je zou dan zeggen dat het een hardwareprobleem is, maar dat wordt weer ontkracht doordat je met een oudere versie totaal geen last hebt.

Het kan natuurlijk nog een app (of combinatie van apps) zijn die wel goed werken onder 10 maar niet onder 11.

• dennis_rsb
Korvaag schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:20:
[...]

Ja daar begrijp ik dus helemaal niets van. Je zou dan zeggen dat het een hardwareprobleem is, maar dat wordt weer ontkracht doordat je met een oudere versie totaal geen last hebt.

Het kan natuurlijk nog een app (of combinatie van apps) zijn die wel goed werken onder 10 maar niet onder 11.
Klopt zelf denk ik ook dat laatste, en ik heb 11.2 nooit gedraaid op de iPhone. Dus het kan zomaar zijn dat een of meerdere apps nog niet alles op orde hadden. Ik ga het denk ik gewoon opnieuw proberen, de ergste bugs (accudrains en vastlopers) zouden toch wel weg moeten zijn lijkt mij inmiddels. (mits het dus geen hardware fout is) Misschien dat ik ook eens start met alleen de wat bekendere apps als Youtube/RTLXL/Instagram/Spotify. En dat de wat kleinere apps als minikeepass/my vodafone/tvgids.tv etc even achterwege laat om te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Youtube is al vaak geüpdatet de laatste weken, die zou ook goed moeten werken. RTL-XL ook op 7 heb hem niet op SE

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:30
robcoenen schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:52:
Meer mensen die zwaar last hebben van batterij problemen op iOS 11.2.1?
Mijn iPhone 7 Plus is onlangs voorzien van een schone DFU installatie en alsnog is mijn toestel nu, net voor de middag, leeg.

Laatst contact gezocht met Amac en Apple Support omdat ik nog 2 jaar garantie heb, maar op de accu schijnt maar 1 jaar te zitten, daar val ik helaas net 2 maanden buiten. Ik kan mij onderhand niet meer indenken dat het in de software zit. Aangeboden werd om voor + €100,- de accu te vervangen en ik zou hem 2 weken kwijt zijn.
Mijn 5s valt op random momenten uit en geeft dan aan leeg te zijn, compleet met zwart scherm en de afbeelding dat de kabel erin moet. Zodra je dit doet gaat hij terug aan en heb ik weer gewoon het percentage waarop hij uit ging (vaak tussen de 30 en 50%). Dit fenomeen heb ik sinds de overgang naar iOS 11 en alle updates sindsdien helpen niet.

Ook crasht hij weleens bij het gebruiken van de camera en heb ik problemen met bluetooth. Ik wacht het nog even af maar misschien is downgraden wel een strak plan.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Stufferdt downgraden naar wat ?
Hoe heb je de update naar 11 gedaan ?
Wat is het slijtage % van de batterij en is het nog de 1e ?

• Korvaag
Stufferdt schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:57:
Mijn 5s valt op random momenten uit en geeft dan aan leeg te zijn, compleet met zwart scherm en de afbeelding dat de kabel erin moet. Zodra je dit doet gaat hij terug aan en heb ik weer gewoon het percentage waarop hij uit ging (vaak tussen de 30 en 50%). Dit fenomeen heb ik sinds de overgang naar iOS 11 en alle updates sindsdien helpen niet.
Dat klinkt bij uitstek als een brakke batterij ;) Ik zou eens even kijken hoever dat ding heen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Hackus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:02:
@Stufferdt downgraden naar wat ?
Hoe heb je de update naar 11 gedaan ?
Wat is het slijtage % van de batterij en is het nog de 1e ?
Ik heb geupdate via iTunes. Volgens battery life is mijn batterij nog 96% (1500/1560 mAh).
Uw batterij slijtage-niveau is zeer laag. U hoeft zich geen zorgen te maken.
En het is nog de eerste batterij ja.
Oh, ik was in de veronderstelling dat je nog terugkon naar 10.3.3, maar dat kan niet zie ik net. :P
Korvaag schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:57:
[...]

Dat klinkt bij uitstek als een brakke batterij ;) Ik zou eens even kijken hoever dat ding heen is.
Ik voel er weinig voor m'n batterij te vervangen :o

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
Stufferdt schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:11:
[...]

I
[...]

Toch valt dat reuze mee. Kost je wel wat tijd, maar echt moeilijk is het niet. Vooral omdat er genoeg guides zijn op youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Stufferdt schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:11:
[...]

Ik heb geupdate via iTunes. Volgens battery life is mijn batterij nog 96% (1500/1560 mAh).
Uw batterij slijtage-niveau is zeer laag. U hoeft zich geen zorgen te maken.
En het is nog de eerste batterij ja.
Oh, ik was in de veronderstelling dat je nog terugkon naar 10.3.3, maar dat kan niet zie ik net. :P

[...]

Dat heeft dan weinig nu als er nagenoeg nieuw insteekt.
Dan zou ik een IPSW restore uitvoeren. Ik weet niet hoe handig je bent, maar je kunt dat trachten via iTunes.
Er staan meerdere berichten hier met tips hoe te doen. Zorg wel voor org. of MFI laadsysteem en schone
lightning/dock connector (waar je kabeltje insteekt)

als je zelf toch de batterij gaat vervangen, pas dan op voor het kabeltje van TouchID en gebruik geen zuignap. dan trek je vaak het scherm uit het LCD frame, waardoor je na montage een (los) scherm overhoud. Het kan wel door drukken iets vaster, maar je houdt een zgn wiebel. waar het glas iets omhoog blijft.

• Stufferdt
grote_oever schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:12:
[...]

Toch valt dat reuze mee. Kost je wel wat tijd, maar echt moeilijk is het niet. Vooral omdat er genoeg guides zijn op youtube.
Vriend van me vervangt ze als bijbaan, dus zou het laten doen. Al is het wel een interessant leerproces(je) denk ik :D
Hackus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:21:
[...]

Dat heeft dan weinig nu als er nagenoeg nieuw insteekt.
Dan zou ik een IPSW restore uitvoeren. Ik weet niet hoe handig je bent, maar je kunt dat trachten via iTunes.
Er staan meerdere berichten hier met tips hoe te doen. Zorg wel voor org. of MFI laadsysteem en schone
lightning/dock connector (waar je kabeltje insteekt)

als je zelf toch de batterij gaat vervangen, pas dan op voor het kabeltje van TouchID en gebruik geen zuignap. dan trek je vaak het scherm uit het LCD frame, waardoor je na montage een (los) scherm overhoud. Het kan wel door drukken iets vaster, maar je houdt een zgn wiebel. waar het glas iets omhoog blijft.
Ik ga er eens op googlen en hier over lezen, bedankt voor de tip!
Batterij vervangen is de laatste stap wat mij betreft, ik red het nu ook met een battery pack en oplader altijd in de buurt. Maar ik ga me eens verdiepen in zo'n restore!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Stufferdt hier verkopen ze org. batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
@robcoenen Dreigen met Kassa of Radar. Wil ook nog weleens werken :P Maar ik weet nu wel dat ik nooit een iPhone bij Amac weg moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Berlinetta schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:38:
[...]

Dit is apart. Bluetooth instellingen kan je volgens mij niet beheren.
Ja heel erg raar. Ik ben er nu vrij zeker van dat het snelheid gerelateerd is. Op het moment dat ik mijn auto aanzet gebeurd er niet. Zodra ik ga optrekken en schakelen zie ik het volume harder en zachter worden. Ik heb de BT koppeling met de autoradio (RNS315) volledig verwijderd en hij doet het nog steeds. Nu loopt er nog wel een BT koppeling met mijn airpods maar ik vermoed dat er gewoon iets in de iPhone zelf zit die dit doet? Een accessability optie of zo? Echt stront vervelend dit, ik erger me groen en geel tijdens het rijden en het leid gewoon af!

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Spam schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:25:
[...]

Ja heel erg raar. Ik ben er nu vrij zeker van dat het snelheid gerelateerd is. Op het moment dat ik mijn auto aanzet gebeurd er niet. Zodra ik ga optrekken en schakelen zie ik het volume harder en zachter worden. Ik heb de BT koppeling met de autoradio (RNS315) volledig verwijderd en hij doet het nog steeds. Nu loopt er nog wel een BT koppeling met mijn airpods maar ik vermoed dat er gewoon iets in de iPhone zelf zit die dit doet? Een accessability optie of zo? Echt stront vervelend dit, ik erger me groen en geel tijdens het rijden en het leid gewoon af!
Is het niet zo, dat als je iPhone ziet dat je aan het rijden bent, dat hij automatisch in drivng mode gaat?

https://support.apple.com/en-au/HT208090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Berlinetta schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:25:
[...]

Is het niet zo, dat als je iPhone ziet dat je aan het rijden bent, dat hij automatisch in drivng mode gaat?

Maar dat doet niets met bluetooth volume.

Ik heb dat aanstaan en ik luister vaak via bluetooth naar muziek en bedien m'n navigatie ermee. Driving mode is alleen soms lastig omdat Siri in het Nederlands moeite heeft met correct herkennen van Engels bandnamen. Je schakelt dan niet even snel over op het keyboard om een muziekje te kiezen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Echt nog nooit zo’n melding gehad. Misschien omdat ie ook meteen opgeladen wordt (Qi)? Zou wellicht een bug zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

[...]

Dat moet je wel eerst zelf ingesteld hebben.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
[...]

Driving mode staat bij mij niet aan dus dat is het niet. Voor de rest hangt hij niet meer aan de BT van auto en hangt ook niet aan de spanning. Het enige wat ik nog kan proberen is mijn AirPods ontkoppelen en zien of die iets doen. Ik zou dat zeer vreemd vinden want die dingen kunnen helemaal geen volume regelen. Verder zou het nog mijn Apple watch kunnen zijn. Ik zal ALLES eens afkoppelen en zien wat er gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Spam schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:42:
[...]

Driving mode staat bij mij niet aan dus dat is het niet. Voor de rest hangt hij niet meer aan de BT van auto en hangt ook niet aan de spanning. Het enige wat ik nog kan proberen is mijn AirPods ontkoppelen en zien of die iets doen. Ik zou dat zeer vreemd vinden want die dingen kunnen helemaal geen volume regelen. Verder zou het nog mijn Apple watch kunnen zijn. Ik zal ALLES eens afkoppelen en zien wat er gebeurd..
Is het misschien mogelijk dat dit door de auto zelf geregeld wordt?
Bij mijn vorige auto (Nissan Qashqai) werd het volume van de radio geregeld door de auto zelf. Op het moment dat ik harder reed, ging de muziek ook harder........
Het is maar een idee...... :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

funske schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:10:
[...]

Bij mijn vorige auto (Nissan Qashqai) werd het volume van de radio geregeld door de auto zelf. Op het moment dat ik harder reed, ging de muziek ook harder........
Maar hij heeft net de pairing tussen auto en telefoon verwijderd. Dus dat kan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
funske schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:10:
[...]

Snap ik maar de BT koppeling tussen de auto en iPhone is weg. Dus die zou niks meer moeten regelen. Het lijkt erop dat de iPhone dit zelf doet op basis van snelheid. Overigens is het niet echt consistent hoor. Soms past hij het volume drastisch aan (In 1 klap harder of zachter) en soms slechts een tikje omhoog of omlaag. Ik vermoed toch dat AirPods en/of Apple watch ook invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 02:08

aex351

I am the one

4POX schreef op donderdag 7 december 2017 @ 04:43:
IOS 11 heeft de noodzaak om een iPhone met veel opslagruimte volledig overbodig gemaakt. Ik merk nu dat de telefoon de originele foto meteen van de iPhone verwijderd zodra deze in de iCloud zit.

Gisteren een foto gemaakt. Vandaag wil ik een edit uitvoeren. Moet de telefoon eerst de foto downloaden. Ik snap dat de telefoon foto's uit 2002 verwijderd om ruimte te maken. Maar een foto die ik gisteren heb genomen zou ik graag wat langer lokaal in de telefoon willen bewaren.

Nu hopen dat dit een bug is en geen feature. Ik heb ooit een iPhone gekocht met flink wat storage zodat die storage ook daadwerkelijk volraakt. Niet om veel vrije ruimte te hebben.
Dat is toch een instelling? volgens mij kan je instellen dat de originele sowieso bewaard blijven. Maar ik snap je punt. De flexibiliteit om dit zelf te regelen met betrekking tot wanneer de originele op de telefoon bewaard blijven ontbreekt.

Ik ben momenteel verder weg aan het migreren van de iCloud/iPhone. En wat een ellende is het om al mijn foto's weg te halen met behulp van Windows. Er is geen enkele indicatie dat alles is gedownload. Dan is er ook op Windows nog de instelling van 'Als het kan, download de originele foto's', lekker verwarrend. Dus soms wel en soms niet?. Nee ook op dit punt is Apple pure troep. Alle foto's van iCloud verwijderen? dat kan dus alleen met een iPhone etc. via de web interface kan dit alleen per stuk. Want ze willen dus niet dat je ermee stopt.

Ik vraag me echt serieus af hoeveel mensen gewoon maar hun foto's en video's zolang ze een iPhone hebben op hun telefoon/iCloud laten staan vanwege dit ongemak. Of nog erger, hoeveel menen de 'niet originele kwaliteit' foto's downloaden via USB.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kerst-update vanavond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gebaseerd op? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Apple is nagenoeg compleet dicht deze week (t/m 1 januari) net als de App Store. Er worden geen updates gepushed

Tim is deze week de $$$ aan het tellen van de omzet van de iPhone X sales van de afgelopen weken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 25-12-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
aex351 schreef op maandag 25 december 2017 @ 01:00:
Ik vraag me echt serieus af hoeveel mensen gewoon maar hun foto's en video's zolang ze een iPhone hebben op hun telefoon/iCloud laten staan vanwege dit ongemak. Of nog erger, hoeveel menen de 'niet originele kwaliteit' foto's downloaden via USB.
Ik zie helemaal het nut van het hele syncen niet in. Ik hoef helemaal niets in die iCloud te hebben staan. Vakantiefoto's gaan er na de vakantie af via een USB-verbinding naar de PC (via Explorer). Dan neem ik voor lief dat als toevallig gedurende de vakantie m'n telefoon wordt gejat ik inderdaad wat foto's kwijt ben.

Het hele iCloud lost voor mij geen enkel probleem op en ik gebruik het dan ook niet. Ik zal wel een oude lul zijn }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 18:54

4POX

Everybody is wired

Korvaag schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:03:
[...]

Ik zie helemaal het nut van het hele syncen niet in. Ik hoef helemaal niets in die iCloud te hebben staan. Vakantiefoto's gaan er na de vakantie af via een USB-verbinding naar de PC (via Explorer). Dan neem ik voor lief dat als toevallig gedurende de vakantie m'n telefoon wordt gejat ik inderdaad wat foto's kwijt ben.

Het hele iCloud lost voor mij geen enkel probleem op en ik gebruik het dan ook niet. Ik zal wel een oude lul zijn }:O
Ik heb al mijn (privé) foto's in de iCloud staan. Dit is een collectie van 40.000 foto's. De collectie begint in 1991 met de eerste home-videos

Deze collectie is rond de 300 GB groot. Te groot voor mijn macbook pro SSD of iPhone geheugen. Dus ik vind de synchronisatie fantastisch werken. De software om foto's terug te vinden werkt fantastisch. Ik hoef alleen maar mijn naam en strand te typen en ik zie alle foto's met mij op het strand. Sinds ik Apple Photos gebruik kan ik foto's sneller terug vinden dan ooit. In het verleden had ik alles in mapjes op de schijf. Met dat oude MS-DOS denken van mij kon ik nooit snel een foto terug vinden. Ik vind Apple photos echt een uitkomst. Alleen jammer dat het voor de Apple is.

Ik erger me eraan dat de originele foto/video soms erg snel wordt verwijderd. De macbook en de iPhone hebben genoeg vrije ruimte. Wil ik snel een video van vorige week gebruiken in imovie. Staat het origineel niet meer in de database. Van mij had die wel wat langer op de schijf mogen staan.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

4POX schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 05:52:
[...]

Ik heb al mijn (privé) foto's in de iCloud staan. Dit is een collectie van 40.000 foto's. De collectie begint in 1991 met de eerste home-videos

Deze collectie is rond de 300 GB groot. Te groot voor mijn macbook pro SSD of iPhone geheugen. Dus ik vind de synchronisatie fantastisch werken. De software om foto's terug te vinden werkt fantastisch. Ik hoef alleen maar mijn naam en strand te typen en ik zie alle foto's met mij op het strand. Sinds ik Apple Photos gebruik kan ik foto's sneller terug vinden dan ooit. In het verleden had ik alles in mapjes op de schijf. Met dat oude MS-DOS denken van mij kon ik nooit snel een foto terug vinden. Ik vind Apple photos echt een uitkomst. Alleen jammer dat het voor de Apple is.

Ik erger me eraan dat de originele foto/video soms erg snel wordt verwijderd. De macbook en de iPhone hebben genoeg vrije ruimte. Wil ik snel een video van vorige week gebruiken in imovie. Staat het origineel niet meer in de database. Van mij had die wel wat langer op de schijf mogen staan.
Nooit aan gedacht het op ex.HD te zetten ?
Jr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
4POX schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 05:52:
[...]

Goed verhaal :)

Persoonlijk heb ik niet zoveel foto's. Paar honderd ofzo en ik zoek ze eigenlijk ook nooit op. Subset staat op Facebook en daar klik ik naar een fotootje als ik iets wil laten zien.
Meteen het verschil te pakken waarom het MS-Dos denken (vreselijk herkenbaar trouwens) voor mij prima werkt (waardoor iCloud voor mij dus geen probleem oplost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Hackus schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:39:
[...]
Nooit aan gedacht het op ex.HD te zetten ?
Jr
Heb ik over nagedacht. Maar te vaak pak je even de laptop om snel iets te doen. En dan heb je de externe schijf in de la liggen.

Ik heb een nifty drive. In combinatie met een pricewatch: Sandisk Ultra microSDXC Class 10 UHS-I A1 UHS Class 1 400GB + SD-... microsd kaart zou ik de foto collectie volledig lokaal kunnen maken.

Maar voor dat geld kan ik in deze stad ook een 1 TB SSD aanschaffen voor mijn oude macbook pro. Alleen weet ik niet of ik dat geld wil investeren in een vier jaar oude macbook.

Een andere oplossing waar ik op hoop is dat iemand een mooie app maakt waarmee ik veel oude foto's in mijn iCloud kan laten omzetten naar HEIC compressie. Kan de helft schelen.

Maar wel een app die het werk volledig uit hand neemt. De exif informatie intact houdt en alles laat zoals het is.

AKA Rinkel weblog

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Is het mogelijk om de youtube app niet automatisch door je browser te laten openen? Ik wil een 2e browser app gebruiken zonder dat youtube direct geopend wordt (soort van 2e user account seperate), dit kon me beperking setting maar dit werkt niet meer

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38
Tennisbal schreef op donderdag 28 december 2017 @ 02:03:
Is het mogelijk om de youtube app niet automatisch door je browser te laten openen? Ik wil een 2e browser app gebruiken zonder dat youtube direct geopend wordt (soort van 2e user account seperate), dit kon me beperking setting maar dit werkt niet meer
Kan inderdaad niet voor zover ik weet, je zult zelf elke keer een “m.” moeten typen in je url.

Ook vervelend is dat tegenwoordig Google meteen alle apps aan elkaar linkt. Uitgelogt blijven op google maps is er niet meer bij als je de Youtube app ingelogt wilt hebben.

Verwijderd

spam

[ Voor 98% gewijzigd door F_J_K op 28-12-2017 11:08 ]

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Is er al een oplossing om berichten in iMessage in chronologische volgorde te zetten? Als ik in Google zoek krijg ik alleen maar obscure links met ronkende titels als “Fix iMessage Not Working” en Apple Community Posts die hetzelfde vragen maar geen antwoord krijgen.

Ter verduidelijking (geen idee of het een algemeen probleem betreft): op mijn iPhone SE krijg ik sinds de eerste 11 in iMessage berichten niet chronologisch in de lijst. Stel deze conversatie voor (waarbij A is mijn bericht en B is reactie van andere persoon):

A: Hee, hoe is het?
B: Prima.
A: Plannen voor het weekend?
B: Ja, de hond uitlaten.
A: Heb je een hond dan?
B: Dat doet niet ter zake.

In iMessage zie ik dan dit:

B: Prima.
B: Ja, de hond uitlaten.
B: Dat doet niet ter zake.
A: Hee, hoe is het?
A: Plannen voor het weekend?
A: Heb je een hond dan?

Het vervelende hiervan is dat je dus soms reacties over het hoofd ziet en dat je eigen bericht altijd als laatst staat, dus in je berichtenoverzicht zie je niet de laatste reacties.

Bij het zoeken door deze topic kwam ik dit probleem ook niet tegen, is het zo marginaal of heeft men het voor lief genomen?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb wel de juiste (bovenste ababababa) indeling.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

4POX schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:45:
[...]

Heb ik over nagedacht. Maar te vaak pak je even de laptop om snel iets te doen. En dan heb je de externe schijf in de la liggen.

Ik heb een nifty drive. In combinatie met een pricewatch: Sandisk Ultra microSDXC Class 10 UHS-I A1 UHS Class 1 400GB + SD-... microsd kaart zou ik de foto collectie volledig lokaal kunnen maken.

Maar voor dat geld kan ik in deze stad ook een 1 TB SSD aanschaffen voor mijn oude macbook pro. Alleen weet ik niet of ik dat geld wil investeren in een vier jaar oude macbook.

Een andere oplossing waar ik op hoop is dat iemand een mooie app maakt waarmee ik veel oude foto's in mijn iCloud kan laten omzetten naar HEIC compressie. Kan de helft schelen.

Maar wel een app die het werk volledig uit hand neemt. De exif informatie intact houdt en alles laat zoals het is.
GraphicConverter of Joyoshare HEIC Converter al bekeken ?

Jr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Hackus schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:47:
[...]
GraphicConverter of Joyoshare HEIC Converter al bekeken ?

Jr
https://itunes.apple.com/...ic-hevc/id1288721004?mt=8

Heb ook deze gevonden. Kan je gratis op de iPhone gebruiken. Wil je een batch convert doen dan kan je een licentie aanschaffen. Maar tot nu toe werkt het goed voor die paar foto's die ik heb omgezet van jpg naar heic.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Bij mij is inmiddels het terugclocken van de soc begonnen.
Kwam van 1848mhz af (iphone se)
Bij 50% accu werd het al 1512mhz, en onder de 40% accu al terug op 1200mhz. Dit allemaal zonder low energy functie aan. Zit nu op 22% accu, en de meter tikt de 912mhz aan. Dat is inderdaad gelijk aan de low power functie.
Denk dat het tijd gaat worden voor een accu wissel ( 14%wear level)
Telefoon van mijn vrouw( ook een se ) heb ik er naast gelegd, en het verschil in snelheid is echt fors.
Waardeloos dit hoor.
Snelheid is te meten met dit tooltje:
https://itunes.apple.com/...dasherx/id1168527539?mt=8

Inmiddels weer aan de lader gelegd, en komt de 80% accu weer in zicht, en de snelheid is weer terug op 1848mhz.
Lijkt er dus op dat het downclocken auto gebeurd zodra de accu onder de 50% zakt. Vreemde instelling.

[ Voor 15% gewijzigd door Banshee op 29-12-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
Banshee schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:19:
Bij 50% accu werd het al 1512mhz, en onder de 40% accu al terug op 1200mhz. Dit allemaal zonder low energy functie aan. Zit nu op 22% accu, en de meter tikt de 912mhz aan. Dat is inderdaad gelijk aan de low power functie.
Telefoon van mijn vrouw( ook een se ) heb ik er naast gelegd, en het verschil in snelheid is echt fors.
Waardeloos dit hoor.

Inmiddels weer aan de lader gelegd, en komt de 80% accu weer in zicht, en de snelheid is weer terug op 1848mhz.
Lijkt er dus op dat het downclocken auto gebeurd zodra de accu onder de 50% zakt. Vreemde instelling.
Als dat zou zijn dan zijn die 'wear' levels veel te strikt, bij 14% zit je op 86% health dus en zou dit dus helemaal niet mogen.

Ik ga echt geen accu vervangen als hij niet onder de 50% health heeft anders is het helemaal een verspilling van resources waar de aarde er al te weinig van heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door SpoekGTi op 29-12-2017 18:03 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wilf schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:46:

Bij het zoeken door deze topic kwam ik dit probleem ook niet tegen, is het zo marginaal of heeft men het voor lief genomen?
Nee, het is schijnbaar een foutje of bug ofzo die soms ineens plaatsvindt. Zo had ik er nooit last van, en ineens afgelopen week heb ik precies wat jij omschrijft op mijn 6s. Je word er inderdaad gek van.

Grappig feitje: op de iPad was wel alles op de juiste volgorde, dus het lijkt erop dat de server het wel netjes in goede volgorde doorgeeft... Nu heb ik mijn 6s om andere redenen teruggestuurd naar de shop, dus heb nu mijn oude 5s tijdelijk en voila... alles is weer chronologisch en heb het niet meer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Banshee schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:19:
Waardeloos dit hoor.

Dit zijn wel hele bijzondere waarden. In mijn ogen zou het terugklokken pas moeten beginnen als de batterij zo’n 60% wear laat zien. Maar het is heel bizar dat nog voordat de energiebesparing automatisch aangezet wordt bij 20% battertijniveau het toestel nu al aan het terugklokken is. Dit kan gewoon niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Ben het helemaal met je eens, maar zodra je, in mijn geval, op 86% health terechtkomt, en je accu indicator zakt onder de 50%, begint het terugclocken dus. Om vervolgens elke 10% die je verder terugzakt de snelheid verder te doen dalen.

Dus als in je auto je tank onder de helft komt, loopt je vermogen terug 🤪
Van mij mag die bug / feature eruit. Ik beslis zelf wel hoe hard mijn telefoon rent / accu leegloopt.
SpoekGTi schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:02:
[...]

Als dat zou zijn dan zijn die 'wear' levels veel te strikt, bij 14% zit je op 86% health dus en zou dit dus helemaal niet mogen.

Ik ga echt geen accu vervangen als hij niet onder de 50% health heeft anders is het helemaal een verspilling van resources waar de aarde er al te weinig van heeft.
Je slaat de spijker op zijn kop.
Nog voordat je accu onder de 20% zakt, is iOS al aan het throttlen geslagen.
De performance op 30% bij mij is nu ook identiek aan de low powermode.
Dat is begrijpelijk, want in beide gevallen lopen ze op 911/912mhz.
Miki schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:14:
[...]

Dit zijn wel hele bijzondere waarden. In mijn ogen zou het terugklokken pas moeten beginnen als de batterij zo’n 60% wear laat zien. Maar het is heel bizar dat nog voordat de energiebesparing automatisch aangezet wordt bij 20% battertijniveau het toestel nu al aan het terugklokken is. Dit kan gewoon niet goed zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Banshee op 29-12-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mag dit verhaal verplaatst worden ?
Er lopen al draadjes hierover, en dit heeft niks met iOS11 te maken. Dit is al sinds iOS10, maar toen merkte niemand het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Banshee schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:16:

Dus als in je auto je tank onder de helft komt, loopt je vermogen terug 🤪
Die vergelijking slaat nergens op. Je moet het meer zoeken in 'als je injectoren of luchtfilter deels verstopt zijn beperkt de ECU je topsnelheid'.

Hé! Dat doen auto's al jaren! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
burne schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:25:
[...]

Die vergelijking slaat nergens op. Je moet het meer zoeken in 'als je injectoren of luchtfilter deels verstopt zijn beperkt de ECU je topsnelheid'.

Hé! Dat doen auto's al jaren! :O
Je vergelijking doet er niet heel veel voor onder.

Bij auto’s heb je regulier onderhoud waarbij ook specifieke onderhoudsgevoelige onderdelen worden vervangen zoals precies in je onderhoudsboekje beschreven staat. Eveneens afhankelijk van hoe oud je auto is wordt zelfs aangegeven of een bepaald onderdeel onderhoud nodig heeft.

Even los van louche garage praktijken is het voor een consument behoorlijk duidelijk wat hij kan verwachten en dat na onderhoud de auto weer presteert zoals hij de auto in ontvangst heeft genomen. Bij Apple was het tot voor kort dus gissen waarom je toestel trager werd. Het beste argument was dat het toestel door de nieuwe functies in een major iOS upgrade trager werd. Nu blijkt dat ze met opzet je toestel fors terugklokken onder het mom dat dan je batterij langer meegaat. Bewijs te over vanuit verschillende bronnen.
Het idee kan nobel zijn vanuit Apple maar dan hadden ze echt wel hier een melding van mogen maken. In MacOS kan het bijvoorbeeld wel, daar geeft mijn MBP aan dat mijn batterij onderhoud nodig heeft.
Hackus schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:22:
Mag dit verhaal verplaatst worden ?
Er lopen al draadjes hierover, en dit heeft niks met iOS11 te maken. Dit is al sinds iOS10, maar toen merkte niemand het op.
Topic report :?

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 29-12-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is al gedaan Miki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 08:26
Modbreak:Voor de batterij discussie graag een nieuw topic starten, daarvoor is dit topic niet bedoeld :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Wellicht is deze daar zeer bruikbaar voor:

[iPhone] Accu's, throttling en benchmarks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Sinds kort een iphone 7 met de laatste versie ios 11; (kom van Windows Phone 10 op een Lumia)
Veel ben ik blij mee, maarrr:

- Werkt push met gmail nou echt niet? En "fetch" op automatic alleen op wifi én aan de adapter? (serious?) Dus m'n enige optie is fetch op 15 min, of de gmail app?

- Why de f*ck kan je bij whatsapp geen custom ringtone intstellen?

Aangezien dit op m'n 100 euro Lumia wel werkte had ik eigenlijk niet verwacht dat dit issues zouden zijn.. :)

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
maratropa schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:37:
Sinds kort een iphone 7 met de laatste versie ios 11; (kom van Windows Phone 10 op een Lumia)

- Werkt push met gmail nou echt niet? En "fetch" op automatic alleen op wifi én aan de adapter? (serious?) Dus m'n enige optie is fetch op 15 min, of de gmail app?

Aangezien dit op m'n 100 euro Lumia wel werkte had ik eigenlijk niet verwacht dat dit issues zouden zijn.. :)
Google heeft echt al geruime tijd push(Exchange) uitgefaseerd tbv hun eigen app. Ik meen dat dit al een jaar of 4 is zo niet langer.

Ringtone weet ik niet maar voor berichten en groepen kun je wel meldingen aanpassen.

Verder ligt het dit keer niet aan Apple maar aan WhatsApp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:35:
[...]

Google heeft echt al geruime tijd push(Exchange) uitgefaseerd tbv hun eigen app. Ik meen dat dit al een jaar of 4 is zo niet langer.

Ringtone weet ik niet maar voor berichten en groepen kun je wel meldingen aanpassen.

Verder ligt het dit keer niet aan Apple maar aan WhatsApp :)
Thnx, dan loop ik achter. :) Waarom dan die eis van aan power & wifi om automatisch te fetchen? Batterijverbruik? Nouja 15min is ook werkbaar.

Ik zie dat Telegram ook niet bij de custom ringtones kan die ik op de iphone gezet heb.. Maar misschien vinden zij het ook niet belangrijk..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39

Als alternatief kun je inderdaad de gmail app gebruiken maar ook outlook (gratis), airmail werken met push. Er zijn uiteraard nog meer alternatieven.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
maratropa schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:15:
Thnx, dan loop ik achter. :) Waarom dan die eis van aan power & wifi om automatisch te fetchen? Batterijverbruik? Nouja 15min is ook werkbaar.
Omdat iOS aan de lader hetzelfde werkt als IMAP idle via MacOS. Dat geeft ook instant weer wanneer er nieuwe berichten zijn, maar vereist constant verbinding, dus meer power. (Pin me er niet op vast, maar volgens mij is dat de oorzaak :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ronwiel schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:39:
[...]

Omdat iOS aan de lader hetzelfde werkt als IMAP idle via MacOS. Dat geeft ook instant weer wanneer er nieuwe berichten zijn, maar vereist constant verbinding, dus meer power. (Pin me er niet op vast, maar volgens mij is dat de oorzaak :))
Uit de RFC:

The NOTIFY command informs the server that the client listens for
   event notifications all the time (even when no command is in
   progress), and requests the server to notify it about the specified
   set of events. 

Daarbij moet de client dus online blijven en aan de luisteren blijven. Het push-mechanisme wat Apple gebruikt (APN) is een stuk complexer, maar werkt zelfs als je client en je telefoon diep in slaap zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Bedoel je dan gesynct met iTunes? Of gewoon iets anders dan default? Dat laatste kan namelijk wel in WhatsApp Instellingen -> Meldingen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 01:13:
[...]

Bedoel je dan gesynct met iTunes? Of gewoon iets anders dan default? Dat laatste kan namelijk wel in WhatsApp Instellingen -> Meldingen.
Ja ik heb met itunes en audacity eigen ringtones en notification sounds gemaakt en die werken. Alleen die zijn dus helaas niet te selecteren in bijv. Whatsapp en telegram.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE2AAB
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 14:07
Siri werkt niet meer met een VW Discover Pro radio (o.a. VW) in Bluetooth mode. Meer mensen dit probleem?
Telefoon is een iPhone X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 22:44
Developer Beta 3 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
...en Public Beta 3 nu ook beschikbaar als OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

maratropa schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:31:
[...]

Ja ik heb met itunes en audacity eigen ringtones en notification sounds gemaakt en die werken. Alleen die zijn dus helaas niet te selecteren in bijv. Whatsapp en telegram.
Klopt, zijn wel te gebruiken als ringtone maar niet voor notificaties. Die logica ontbreekt me ook al jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

dafmay schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:16:
...en Public Beta 3 nu ook beschikbaar als OTA.
Welke verschillen zijn er merkbaar? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Michael Knight schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:04:
[...]

Welke verschillen zijn er merkbaar? :)
Weinig tot niets >:) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Kun je iets meer uitweiden over het 'weinige'? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Michael Knight schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:17:
[...]

Kun je iets meer uitweiden over het 'weinige'? :+
Ok...niets >:) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Kijk, jij durft duidelijke taal te spreken :D oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ugh ik blijf het super irritant vinden als je met Chrome browsed, vervolgens iets koopt middels iDeal, netjes wordt omgeleid naar je bank app de betreffende betaling verricht en vervolgens vanuit de bank app in Safari weer terug komt.
Zo moeilijk is het toch niet om een standaard app te kunnen selecteren voor iets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:33:
Ugh ik blijf het super irritant vinden als je met Chrome browsed, vervolgens iets koopt middels iDeal, netjes wordt omgeleid naar je bank app de betreffende betaling verricht en vervolgens vanuit de bank app in Safari weer terug komt.
Zo moeilijk is het toch niet om een standaard app te kunnen selecteren voor iets :/
Dat is IOS. De alternative browsers hebben ook dezelfde renderingmachine als Safari. Zo zit je inwezen altijd aan Apple vast op je idevice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:48:
[...]

Dat is IOS. De alternative browsers hebben ook dezelfde renderingmachine als Safari. Zo zit je inwezen altijd aan Apple vast op je idevice.
Dat de renderingsengine vanwege zogenaamde veiligheidsredenen Apple’s WebKit is tot daar aan toe maar ik had graag wel ergens een default willen instellen voor het gebruik van een aantal apps. Browser, mailclient, agenda en kaarten applicatie.
Bijvoorbeeld met dat laatste heb je wel eens apps die je een kaart voorschotelen waar ze zich bevinden waardoor als je op het betreffende kaartje drukt je naar Apple maps wordt omgeleid voor navigatie. Waarom mag dat niet Waze zijn of Google Maps? Hier zit geen enkele veiligheidsrisico in voor zowel Apple als eindgebruiker. Het enige is, zoals je al aangaf dat je vast zit aan diensten/apps van Apple.

Iets meer openheid zou het OS en bijbehorende App store enorm ten goede komen in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Miki Tijd voor een JB ?
😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:38:
[...]

Dat de renderingsengine vanwege zogenaamde veiligheidsredenen Apple’s WebKit is tot daar aan toe maar ik had graag wel ergens een default willen instellen voor het gebruik van een aantal apps. Browser, mailclient, agenda en kaarten applicatie.
Bijvoorbeeld met dat laatste heb je wel eens apps die je een kaart voorschotelen waar ze zich bevinden waardoor als je op het betreffende kaartje drukt je naar Apple maps wordt omgeleid voor navigatie. Waarom mag dat niet Waze zijn of Google Maps? Hier zit geen enkele veiligheidsrisico in voor zowel Apple als eindgebruiker. Het enige is, zoals je al aangaf dat je vast zit aan diensten/apps van Apple.

Iets meer openheid zou het OS en bijbehorende App store enorm ten goede komen in mijn ogen.
Eens!

De geslotenheid van het iOS systeem heeft ook echt voordelen, met name in security, maar dit is gewoon een hele rare "gap" in iOS.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Interessant om te overwegen zodra Cydia en co goed werken.
Aan de andere kant overweg ik sterk om straks mijn iPhone 7 te verkopen nadat ik er een verse batterij erin heb laten zetten door Apple.
Begrijp me goed dat Apple prima producten maakt maar als je even iets anders wilt dan ze bedoelt hebben dan werkt het allemaal net niet :)
gast schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:56:
[...]

Eens!

De geslotenheid van het iOS systeem heeft ook echt voordelen, met name in security, maar dit is gewoon een hele rare "gap" in iOS.
Maar die geslotenheid zou toch voor het instellen van default apps toch geheel niets mogen uitmaken. Immers komen de apps uit de Appstore en zou zelfs Apple er voor kunnen kiezen dat alleen goedgekeurde apps als default mogen worden ingesteld. Bijvoorbeeld:
Browser: Chrome, Firefox en Edge
Mailclient: Outlook, Gmail, Spark, Newton
Navigatie: Google Maps, Waze, TomTom

Opsomming puur ter voorbeeld hierboven maar Apple zou hier nog veel meer uit kunnen halen dan wat ze nu toelaten. Zeker als je ook heel eerlijk bent dat hun eigen standaard apps niet heel erg denderend zijn. Vooral de standaard mail app is echt abominabel slecht. Dat geeft ansich helemaal niets omdat je nu eenmaal niet alles goed kan doen, resources zijn kostbaar ook voor een bedrijf als Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 21:00
Meer mensen met ios 11.2.5 beta 3 dat het geluid niet helemaal lekker gaat.
Als ik in control center geluid helmaal uit zet dan heb ik hele harde toetstonen bij pincode intikken, maar ga ik dan bijvoorbeeld een spelletje in en stel daar het volume in dan word het weer zoals ik het daar instel.
Zet ik in dat spelletje het geluid uit dan is het ook uit als ik mijn pincode instel, maar zet ik dan via het contol center het geluid helemaal voluit dan blijft het toch stil bij pincode intoetsen.
Dit fenomeen doet het ook in de telefoonkiezer en schijnbaar kan ik het geluid alleen instellen via een spelletje.
Dit op een 6s.
Heb al wel feedback gegeven aan apple dus zal wel weer opgelost worden.

Met de vorige beta had ik op deze 6s dat als je scherm aan deed en telefoon roteerde dat je dan op het lockscreen in de hoeken zag dat je de telefoon draaide (dat heeft beta 3 niet meer), dat had mijn andere 6s niet en kan die andere nu even niet testen of die hetzelfde kwa geluid doet omdat die even uitgeleend is😒.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rb0wag schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:07:
Als ik in control center geluid helmaal uit zet dan heb ik hele harde toetstonen bij pincode intikken, maar ga ik dan bijvoorbeeld een spelletje in en stel daar het volume in dan word het weer zoals ik het daar instel.
Zet ik in dat spelletje het geluid uit dan is het ook uit als ik mijn pincode instel, maar zet ik dan via het contol center het geluid helemaal voluit dan blijft het toch stil bij pincode intoetsen.
Dit fenomeen doet het ook in de telefoonkiezer en schijnbaar kan ik het geluid alleen instellen via een spelletje.
Dit op een 6s.

Met de vorige beta had ik op deze 6s dat als je scherm aan deed en telefoon roteerde dat je dan op het lockscreen in de hoeken zag dat je de telefoon draaide (dat heeft beta 3 niet meer), dat had mijn andere 6s niet en kan die andere nu even niet testen of die hetzelfde kwa geluid doet omdat die even uitgeleend is😒.
Op 7 wel op SE niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

rb0wag schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:07:
Dit op een 6s.

Ik had zojuist met beta 3 het volgende probleem. Ik was met een bluetooth koptelefoon een youtube video aan het bekijken toen ik een WhatsApp telefoon gesprek kreeg. Maar die ging over de interne speaker. Niet automatisch naar de bluetooth koptelefoon. Maar het is een beta.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Er komen idd relatief veel verhalen (bijv Macrumors) naar boven over problemen met geluid van notificaties. Niet zo'n enorm probleem voor mij, maar de laatste bèta lijkt wel voor wat problemen te zorgen (maar goed het is niet voor niets een bèta ;)).

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 05-01-2018 15:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Banshee
11.2.2 is live.
Voornamelijk security issues ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Banshee op 08-01-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Banshee schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:14:
11.2.2 is live.
Voornamelijk security issues ;)
ja en staat hier al ruim 10 minuten te hangen op ''Update voorbereiden'' 8)7

edit: installing

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 08-01-2018 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geert1976 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:20:
[...]

ja en staat hier al ruim 10 minuten te hangen op ''Update voorbereiden'' 8)7

edit: installing
Niet zo mopperen, met 15min alles klaar ;)
+-68mb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zojuist Geekbench gedraaid op mijn iPhone X naar de update 11.2.2:

20 dec: 4276 single, 10370 multi core
3 jan: 4230 single, 10373 multi core
8 jan: 4252 single, 10268 multi core

Het lijkt mij dat de update geen invloed heeft. De afwijkingen lijken binnen de standaarddeviatie te vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Bij mij was single core ietsjes hoger en multi-core 1.04% lager.
Niet schokkend en inderdaad binnen nette marges. Kan zijn dat ie net ergens mee bezig was en dat als ik hem zo opnieuw draai hij weer hetzelfde of zelfs hoger is dan de vorige test.

Nee 't lijkt erop dat deze update de boel niet vertraagt.
Mn Mac moet ik nog benchmarken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
iOS11.2.5 Beta 4 is uit, nog geen Final zo te zien.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hq3dxwdc9m.jpeg

[ Voor 66% gewijzigd door Donstil op 09-01-2018 19:05 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:22
Donstil schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:04:
iOS11.2.5 Beta 4 is uit, nog geen Final zo te zien.

[afbeelding]
Ook binnen nu!

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Public beta 4 is nu ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

Hulliee schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:22:
Zojuist Geekbench gedraaid op mijn iPhone X naar de update 11.2.2:

20 dec: 4276 single, 10370 multi core
3 jan: 4230 single, 10373 multi core
8 jan: 4252 single, 10268 multi core

Het lijkt mij dat de update geen invloed heeft. De afwijkingen lijken binnen de standaarddeviatie te vallen?
Ik weet niet of die benchmarks echt geraakt worden door de patch. Er zou ook een IO heavy test bij moeten zitten.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
OMX2000 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:18:
[...]

Ik weet niet of die benchmarks echt geraakt worden door de patch. Er zou ook een IO heavy test bij moeten zitten.
Klopt, er worden een aantal verschillende 'realworld' testen uitgevoerd door Geekbench. Sommige zullen meer de patch raken dan andere. Er zitten wat geheugen tests bij die IO zullen veroorzaken.
Maar de vraag is of je überhaupt in 'realworld' wel iets zult gaan merken v/d patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

Hulliee schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:32:
[...]

Klopt, er worden een aantal verschillende 'realworld' testen uitgevoerd door Geekbench. Sommige zullen meer de patch raken dan andere. Er zitten wat geheugen tests bij die IO zullen veroorzaken.
Maar de vraag is of je überhaupt in 'realworld' wel iets zult gaan merken v/d patch.
Ik vermoed van niet. De X is al crazy snel. Geekbench resultaten benaderen die van mijn laptop (MacBook Pro Retina 2015 i7). Dus het zal wel meevallen wat je real world gaat merken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De mogelijk om schreenshots direct te bewerken lijkt stuk op mijn iPhone 7 plus met iOS 11.2.2

Iemand dezelfde ervaring?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
BillSpaarbank schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:53:
De mogelijk om schreenshots direct te bewerken lijkt stuk op mijn iPhone 7 plus met iOS 11.2.2

Iemand dezelfde ervaring?
Bij mij werkt het gewoon op 11.2.2 zowel op een 7 als op de iphone X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hulliee schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:32:
[...]
Hier in ieder geval geen vreemde Geekbench score met 11.2.5 beta 4...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gHmJqF5ItL3c518t5N7pHG5Y/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mogen de berichten over Benchmarks naar => [iPhone] Accu's, throttling en benchmarks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Deze benchmarks gaan over de Meltdown en Spectre patches, welke een performance hit zouden kunnen geven. Dat heeft niks met accu's en throttling te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsunami op 10-01-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dan zou het beter passen in apart draadje. dan kan een ieder die zijn BM tests bijhoud, het resultaat daar posten, zodat dit niet vol kom te staan met BM testresultaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Die patches zijn wel iOS11 updates en dit topic lijkt mij juist prima bedoeld om de prestatieveranderingen van iOS11 releases te bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Bijzonder, om nu onbekende reden signeert Apple weer oude IOS versies.

Voor een 6S kan je terug naar IOS 10.2, 10.2.1 en 10.3
Voor een 5S zelfs terug naar IOS7

Van ik begreep is het throttling/accu mechanisme geïntroduceerd is vanaf IOS 10.2.1
voor de mensen die probs houden met IOS11, heb je nu (kort?) de mogelijkheid om terug te vallen :)

https://ipsw.me/

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
vanaalten schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:42:
Die patches zijn wel iOS11 updates en dit topic lijkt mij juist prima bedoeld om de prestatieveranderingen van iOS11 releases te bespreken.
Exact.
Pagina: 1 ... 35 ... 44 Laatste