Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 24 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 19:52
Geert1976 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:24:
[...]

Voor een oordeel qua batterijduur vind ik het nog (veel) te vroeg ;)
Mee eens. Ps dit is het resultaat van dag 1 na update public beta 2...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qVVSz1RN4RwkfCeUyNfQTkZJ/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1GUSHtrWd6CW2iJDdCl6D0DI/full.png

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Nou de batterij problemen blijven hoor, als je de telefoon gebruikt, neemt het percentage simpelweg sneller af. Heeft echt wel te maken met IOS 11 maar denk ik ook heel sterk wat voor Apps en welke telefoon je gebruikt. Na lang zoeken en testen kon ik het volgende doen om het redelijk te verbeteren:

- Batterij calibratie zoals eerder al besproken. (Home en Power indrukken, wachten tot de telefoon is herstart en dan lang aan de lader tot plus minus een uurtje extra nadat de batterij weer op 100% staat, dank voor deze tip).

- Zet ALLE Icloud synchronisatie / diensten uit (jawel dat werkt heel goed).

- Zet alle automatische update diensten uit (software).

- Zet Siri in zijn geheel uit.

Dan nog the usual: screen brightness in de gaten houden en WIFI (aan / uit).

Nu op gemiddeld 48 uur op 1 batterij lading met Iphone SE en 11.0.2.

Als je heel Icloud uitzet krijg je trouwens wat interessante kleine bugs waar ze bij Apple dus duidelijk geen rekening mee hebben gehouden, maar niets problematisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Jouke74 op 11-10-2017 10:14 ]

"That was left handed..." - JJH

• dafmay
De enige en beste manier om ios11 zo goed mogelijk op te zetten, en dus een goede werking + normaal batterijverbruik, is door een clean install te doen. Dat is helaas niet altijd gewenst of mogelijk, maar het blijft uiteindelijk wel de enige juiste manier. Alle andere foefjes blijven precies dat...foefjes. Soms kan het iets aan winst opleveren, maar het blijft behelpen, en vaak is het een placebo-effect.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik snap nooit helemaal precies dat sommige mensen al het mogelijke doen om zoveel mogelijk 'prik' uit een batterij te persen.

Tegenwoordig kan een ieder toch vrijwel een complete dag doorkomen met zijn/haar iPhone? 's nachts aan de oplader, in de ochtend eruit en gewoon van genieten.
Ja of je moet iemand zijn met zeeën van vrije tijd (geen baan, studie? ;) ) en de ganze dag staren op je schermpje...tsja dan zou ik het wellicht nog wel begrijpen

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zoals eerder gezegd, het gaat niet (alleen) om beeldscherpte en al die kleine foefjes. Via WiFi een compleet nieuwe iOS instellen, werkt in 9 van de 10 gevallen niet. zeker niet nu iOS11 compleet 64-bit is en veel Apps uit 10 niet werken. Het is vervelend als je niet weet hoe het allemaal beter kan, daarom is het vaker aangegeven hier. Dus ga je van 10 naar 11 of straks van 11 naar 11.1, update dan bekabelt en van 10 naar 11
via IPSW (uitleg is hier vaker gegeven). Help je iemand anders, leg dan duidelijk uit dat er Apps zijn die niet mee kunnen naar 11. Ik heb zelf ervaren dat er wat muziek Apps waren die wel in reservekopie stonden, maar niet meer in App-store van 11, maar wel op de achtergrond probeerde te installeren, waardoor je batterij snel leeg gaat. Het duurt heel lang voor alle Apps uit reservekopie weer klaar zijn,
Daarom is het beter alleen de basis reservekopie te laten maken voor update.

Dus geen random reservekopie maken, maar alle Apps buiten de gebruikelijke handmatig instellen.
Bij instellingen reservekopie kun je instellen wat je wenst. 10gb foto's/video's zou ik niet op mijn telefoon willen bewaren, maar dat was al aangegeven.

(gebruikelijke Apps, oa, Facebook, WhatsApp, SnapCh, Google-mail, Outlook, je bank App)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• _Bailey_
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:03:

Dus geen random reservekopie maken
Ik maak al sinds iOS 4, zoals jij het noemt, ''random'' reserverkopieeën. In al die jaren wellicht 3 of 4 keer een verse kopie gebruikt, ook dit was telkens een 1 op 1 kopie.
Nooit problemen ondervonden

Ik respecteer jouw werkwijze in je aanpak wb reserve kopieen maken, maar voor mij echt veel te omslachtig en totaal onnodig

maar ook hier weer.... YMMV ;)

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
Spam schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:27:
[...]

Zit je toevallig bij Vodafone? Ik moest namelijk elke keer mijn telefoon herstarten om weer mobiel internet te krijgen. Twee keer gebeld; de eerste keer vertelde een een of andere flapdrol dat het opgelost was in 11.2, bij het tweede belletje bleek het gewoon een incorrecte APN instelling te zijn die Apple pushed met iOS 11. Het moet office.vodafone.nl zijn ipv live.vodafone.com. Sindsdien heb ik geen problemen meer...
Nope, KPN hier. Maar lijkt mij ook sterk dat het aan de aanbiedersinstelling ligt. Zowel mijn zus (T-Mobile) als moeder (Vodafone) ondervinden problemen o.a. bij WhatsApp waarbij berichten laat of niet binnenkomen tot de app handmatig gestart wordt. Ook andere apps komen erg laat aanzetten met hun notificaties, zowel op Wi-Fi als op mobiele data.

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 20:45
HereIsTom schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 00:38:
[...]

Lekker slim, telefoon kwijt, foto’s weg! 8)7
Je wilt niet weten hoeveel iTunes backups ik heb ;p Naast mijn Iphone 7 plus heb ik nog de iPhone 6s, iPhone 6s plus, iPhone 5s en iPhone 5 :$ . Zal wel vreemd zijn als ik ze allemaal tegelijk kwijtraak |:(

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geert1976 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:06:
[...]

Ik maak al sinds iOS 4, zoals jij het noemt, ''random'' reserverkopieeën. In al die jaren wellicht 3 of 4 keer een verse kopie gebruikt, ook dit was telkens een 1 op 1 kopie.
Nooit problemen ondervonden

Ik respecteer jouw werkwijze in je aanpak wb reserve kopieen maken, maar voor mij echt veel te omslachtig en totaal onnodig

maar ook hier weer.... YMMV ;)
Je kon toen ook de App gebruiken in volgend iOS, nu niet meer ;)
(daarom zeg ik ook van 10 naar 11) als je 11 goed functioneert, kun je straks zonder IPSW (bekabelt) naar 11.1. (voor de niet beta gebruikers) Dus je opmerking is leuk, maar dat zorgt alleen voor meer onduidelijkheid. Het gaat nu om update van 10 naar (64-bit) 11. en nogmaals, het is een eigen keuze.
(er zijn ook mensen die 10x om de hoek door rood rijden en pas de 11e keer een boete krijgen...) :>

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• _Bailey_
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:10:
[...]

Je kon toen ook de App gebruiken in volgend iOS, nu niet meer ;)
(daarom zeg ik ook van 10 naar 11) als je 11 goed functioneert, kun je straks zonder IPSW (bekabelt) naar 11.1. (voor de niet beta gebruikers) Dus je opmerking is leuk, maar dat zorgt alleen voor meer onduidelijkheid. Het gaat nu om update van 10 naar (64-bit) 11. en nogmaals, het is een eigen keuze.
(er zijn ook mensen die 10x om de hoek door rood rijden en pas de 11e keer een boete krijgen...) :>
Als je begin dit jaar 32bits apps op je iPhone had staan, werd je daar in iOS 10.3 redelijk goed door geinformeerd middels pop ups dat de app in de toekomst (iOS 11) niet meer zou werken. Hier had de gebruiker dus wat mee kunnen doen.
En als mensen die pop ups telkens negeren, tsja....
Verder met je eens hoor, ieder maakt z'n eigen keuze in het maken van backups.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:06
Jeroen O schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 07:54:
[...]

Het lijkt mij erg link om alleen op iCloud te vertrouwen. Ja, je foto’s staan op meerdere apparaten, maar door het synchroniseren moet je het eigenlijk beschouwen als één kopie.

Wat als er nu door een bug of een storing foto’s verdwijnen en dat wordt vervolgens gesynchroniseerd naar andere apparaten? Dan ben je die (waarschijnlijk belangrijke) foto’s wel mooi kwijt.

En ja, dit soort dingen gebeuren. Zie een bug van een paar jaar geleden die documenten uit iWork apps verwijderde: https://www.iculture.nl/n...t-iwork-bestanden-icloud/
Toen schreeuwden gebruikers ook moord en brand omdat ze geen andere backup van hun belangrijke data hadden.

Ik vind iCloud Fotobibliotheek een mooi systeem, maar ik maak toch nog wekelijks backups op een aantal externe harde schijven die vervolgens buiten de deur worden opgeslagen. Die worden zeker niet door een bug gewist.
1 woord: TimeMachine :+ vergat ik nog even bij te vermelden.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11 21:59

_Christiaan_

Master of SOG

Geert1976 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:42:
ik snap nooit helemaal precies dat sommige mensen al het mogelijke doen om zoveel mogelijk 'prik' uit een batterij te persen.

Tegenwoordig kan een ieder toch vrijwel een complete dag doorkomen met zijn/haar iPhone? 's nachts aan de oplader, in de ochtend eruit en gewoon van genieten.
Ja of je moet iemand zijn met zeeën van vrije tijd (geen baan, studie? ;) ) en de ganze dag staren op je schermpje...tsja dan zou ik het wellicht nog wel begrijpen
Met iOS 10 op mijn 5s kon dit inderdaad makkelijk. Met iOS 11 lukt het helaas niet meer en ben ik genoodzaakt om een kabel mee te nemen naar het werk. Ben te lui om een clean install te doen, met name omdat ik hoop over een paar weken toch over te gaan op de iPhone X (en ik het nog wel een paar weekjes kan uitzingen).

NOSIG

• _Bailey_
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:10:
[...]
omdat ik hoop over een paar weken toch over te gaan op de iPhone X (en ik het nog wel een paar weekjes kan uitzingen).
had het al eerder gemeld, maar man man....jij gaat echt een super upgrade tegemoet: 5S ---> X _/-\o_ _/-\o_

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10 08:34
Ik merk dat de 2e beta (IOS 11.1) een stuk stabieler is. Vloeiendere bewegingen (scrollen/swipen) en minder last van batterij drain.

Voor degene die niet op Beta willen draaien is het nog even afwachten, anders zou je jezelf daar voor kunnen opgeven. Kostte mij een kwartiertje + de update zelf.

• dafmay
Was dit al eerder gemeld? De moeite waard om even door te lezen...

https://www.macrumors.com...-phishing-attack-concept/

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
dafmay schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:57:
Was dit al eerder gemeld? De moeite waard om even door te lezen...

https://www.macrumors.com...-phishing-attack-concept/
Oh :? , ik neem aan dat Apple dat gat al heeft gedicht?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11 15:28
Niet echt een hele denderende update..

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 20:10

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
iOS 11.0.3 is uit inderdaad.

• rico463
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:29
Met iOS 11.0.3 heeft Apple opnieuw enkele bugs opgelost, namelijk:

Een probleem met audio en haptische feedback op de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.
Een probleem met touch-invoer op sommige iPhone 6s-schermen vanwege gebruik van niet-originele onderdelen.
Jeej! Hopelijk eindelijk die spontane reboot problemen op mijn iPhone 7 Plus verholpen :X We gaan het zien hoe het zich de komende dag(en) gaat gedragen.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
Ik ben nu gelukkig verlost van het blanco scherm ( alleen wallpaper) na het unlocken. Kreeg hem geregeld de laatste dagen.
Betreft een 64GB SE.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:40
Waar kan ik mij aanmelden voor het beta programma? Wil dat wel een keer proberen

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 23:13
BlazeMuis schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:01:
Niet echt een hele denderende update..
Nu nog die ‘gratis’ vertaking in Calendar..

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sinds ik iOS 11 heb geïnstalleerd op mijn iPhone 6 heb ik een aantal problemen:

- Bluetooth is instabiel. De verbinding met mijn Pebble Time Steel smartwatch valt vaak weg, en ook de verbinding met mijn Rockbox bt-speaker valt soms uit. Hij verbindt dan weer vanzelf, maar dan moet ik weer handmatig Spotify aangooien... En de Pebble app moet ik ook vaker dan voorheen killen en opnieuw starten om de verbinding met het smart watch correct te herstellen.

- 4G-verbinding valt regelmatig uit. Vaak merk ik dat natuurlijk pas enige tijd nadat ik geen wifi-verbinding meer heb. Airplane mode aan en weer uit, en hij maakt wel weer 4G-verbinding...

- De wekker maakte altijd geluid zelfs als de telefoon op stil stond, maar nu niet meer. Hij trilt alleen maar. Gelukkig had ik twee wektijden erin staan en de tweede keer werd ik wil wakker van het bzzzz bzzzz bzzzz. Als workaround gebruik ik dan maar Do Not Disturb, op zich geen issue, maar wel vreemd.

- Af en toe blijft hij een tijdje hangen en doet niets meer, het beeld blijft bevroren en hij reageert nergens op. Na een minuut of zo doet hij weer alsof er niets aan de hand is geweest.

- Notifications van de Google Inbox app werken ook vaak niet goed. Staat er een tweetje op, dan lees of delete ik die twee nieuwe mailtjes, en daarna blijven die 2 meldingen op het app icoon staan totdat ik Inbox kill en opnieuw start.

En op de iPad Air werkt het reorganiseren van apps op het home screen niet goed. Soms als je een app van het ene naar het andere scherm wil verplaatsen staat er nog een "kloon" op het scherm waar hij eerst stond. Weird.

[ Voor 13% gewijzigd door Mx. Alba op 12-10-2017 00:03 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-11 12:50
@Mx. Alba Wellicht even een reservekopie maken en deze weer terugzetten op het toestel. Dit kan veel problemen oplossen.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
De YouTube bug is opgelost, zo te zien.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
Nog altijd het probleem dat WhatsApp niet alle notificaties pusht totdat ik handmatig de app open. Evenals dat mijn lockscreen vaak geen 'now-playing' tab toont van Spotify.

Apple Watch mist vaak app iconen en het ''huidig nummer'' tabblad werkt vaak niet totdat Spotify handmatig weer geopend wordt op de voorgrond.

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:30
Heeft iemand anders ook dat de muziek controls vanaf het lockscreen niet meer werken? Verschijnen compleet niet of alle knoppen grijs zonder te laten zien wat er wordt afgespeeld.. Dit met de muziek app van Apple zelf. Tamelijk irritant.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn GPS probleem op iPhone 6 lijkt met 11.0.3 toch opgelost.

Yo.

• TweakTom92
  • Laatst online: 28-10 08:34
GielFox schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:49:
Heeft iemand anders ook dat de muziek controls vanaf het lockscreen niet meer werken? Verschijnen compleet niet of alle knoppen grijs zonder te laten zien wat er wordt afgespeeld.. Dit met de muziek app van Apple zelf. Tamelijk irritant.
Ja probleem heb ik ook gehad met 11.0.1. Nu zit ik op de beta 2 en werkt goed. Andere dingen zijn weer wat minder (sommige apps openen niet de eerste keer en lopen vast) dus wil het niet aanbevelen. Maar ze zijn zich er dus bewust van en wordt opgelost.

• Yakumos
  • Laatst online: 00:30
Oh fijn, zag net dat er weer een update beschikbaar was dus ben die nu maar aan het installeren.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

(IPSW) iOS 10.3.3 en 11.0 zijn Unsigned sinds deze week.

• Erik1805
Ik heb toch maar de laatste beta 2 geïnstalleerd. Eerste indrukken zijn positief. Even afwachten wat de accu gaat doen.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-Over batterijverbruik ook in 11.1 beta 2 goed te spreken, nu 38% vanaf gisterochtend 8uur.
(SE)

• HereIsTom
Mijn iPhone 8 Plus heeft nu nog 10%, vanaf maandagmorgen met iOS 11.0.3

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Robkerk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-11-2022
*snip* Dit heeft niets met iOS 11 te maken. Je kunt beter een nieuw topic openen in iPads

[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 13-10-2017 00:22 ]

• BillSpaarbank
  • Niet online
HereIsTom schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:53:
Mijn iPhone 8 Plus heeft nu nog 10%, vanaf maandagmorgen met iOS 11.0.3
Tuurlijk _O-

Zolang is 11.0.3 ook echt al uit. Bedankt voor de uitgebreide toelichting :+

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• HereIsTom
BillSpaarbank schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:10:
[...]

Tuurlijk _O-

Zolang is 11.0.3 ook echt al uit. Bedankt voor de uitgebreide toelichting :+
Wat wil je nog weten dan? Maandagnacht opgeladen en tussendoor inderdaad nog 11.0.3 erop gezet, dagelijks normaal gebruik, dus 4 dagen gebruikt is toch netjes.

• BillSpaarbank
  • Niet online
HereIsTom schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Wat wil je nog weten dan? Maandagnacht opgeladen en tussendoor inderdaad nog 11.0.3 erop gezet, dagelijks normaal gebruik, dus 4 dagen gebruikt is toch netjes.
Zeker netjes, maar het zegt helemaal niets over je gebruik. 4 dagen op 1 lading klinkt in mijn oren als minimaal gebruik. Plus er zit een iOS update tussendoor, dus je batterijstats kunnen lichtelijk in de war zijn.

Normaal gebruik is voor iedereen anders. Het wordt pas interessant als we meer over instellingen weten en dergelijke en welke apps je gebruikt.

1 uur Youtube kijken per dag kan normaal gebruik zijn voor iemand, maar dan ga je de 4 dagen echt niet halen. 1 uur internetten in de trein levert een heel ander batterijverbuik op als 1 uur internetten thuis.

Je originele bericht zorgt er alleen maar voor dat andere gebruikers misschien het idee krijgen dat er iets mis is met hun toestel omdat ze de 4 dagen niet halen :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BillSpaarbank schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:55:
[...]

Zeker netjes, maar het zegt helemaal niets over je gebruik. 4 dagen op 1 lading klinkt in mijn oren als minimaal gebruik. Plus er zit een iOS update tussendoor, dus je batterijstats kunnen lichtelijk in de war zijn.

Normaal gebruik is voor iedereen anders. Het wordt pas interessant als we meer over instellingen weten en dergelijke en welke apps je gebruikt.

1 uur Youtube kijken per dag kan normaal gebruik zijn voor iemand, maar dan ga je de 4 dagen echt niet halen. 1 uur internetten in de trein levert een heel ander batterijverbuik op als 1 uur internetten thuis.

Je originele bericht zorgt er alleen maar voor dat andere gebruikers misschien het idee krijgen dat er iets mis is met hun toestel omdat ze de 4 dagen niet halen :)
Kort Om, weet je het dus nooit. Ik gaf mijn bericht aan op Erik, die volgens mij ook een SE heeft.
of ik 42% WA en 37% youtube gebruikt heb, zegt ook niks

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 13:52
Hebben de mensen met problemen al geprobeerd de iphone/pad te herstellen met de DFU modus, en eerst dan het ispw te dowloaden en later in itunes met ctrl het ispw bestand te selecteren

Naast een DFU-mode beschikt iTunes en iOS ook over een herstelmodus (Recovery mode), het verschil tussen deze twee is klein, maar groots. Bij een DFU-herstellingen wordt er geen gebruik gemaakt van de aanwezige opstarter op je iPhone, maar die aanwezig in het ipsw-bestand. Hierdoor wordt je iDevice volledig opnieuw ingesteld en blijven er geen resten aanwezig van de vorige software.

Voor de iphone/ ipad https://www.appletips.nl/...via-dfu-of-recovery-mode/
Voor de iphone 7(plus) https://www.appletips.nl/iphone-7-geforceerd-herstarten/ (scrollen naar midden)

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 13-10-2017 12:25 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• HereIsTom
BillSpaarbank schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:55:
[...]

Inderdaad het is nooit echt te vergelijken, maar ik wilde alleen maar aangeven dat ik blij ben met de batterij duur. Iemand die de hele dag beld en veel YouTube kijkt of spelletjes speelt zal waarschijnlijk maar een dag met de batterij doen.
Ik heb ‘m ook iets meer gebruikt dan voorheen omdat het een nieuw toestel is en je er dus van alles op uitprobeerd. Als je ‘m verder weinig gebruikt zal de standby tijd misschien wel ruim een week zijn.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mell33 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:22:
Hebben de mensen met problemen al geprobeerd de iphone/pad te herstellen met de DFU modus, en eerst dan het ispw te dowloaden en later in itunes met ctrl het ispw bestand te selecteren

Naast een DFU-mode beschikt iTunes en iOS ook over een herstelmodus (Recovery mode), het verschil tussen deze twee is klein, maar groots. Bij een DFU-herstellingen wordt er geen gebruik gemaakt van de aanwezige opstarter op je iPhone, maar die aanwezig in het ipsw-bestand. Hierdoor wordt je iDevice volledig opnieuw ingesteld en blijven er geen resten aanwezig van de vorige software.

Voor de iphone/ ipad https://www.appletips.nl/...via-dfu-of-recovery-mode/
Voor de iphone 7(plus) https://www.appletips.nl/iphone-7-geforceerd-herstarten/ (scrollen naar midden)
Geforceerd ben ik geen voorstander van aan te raden, en het is SHIFT ipv Ctrl om in Herstel je IPSW bestand te kiezen(bij mijn weten)
(vanaf windows pc)

• Mel33
Hackus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:56:
[...]

Geforceerd ben ik geen voorstander van aan te raden, en het is SHIFT ipv Ctrl om in Herstel je IPSW bestand te kiezen(bij mijn weten)
(vanaf windows pc)
Want als je HW niet goed is dan zit je met een bricked phone, bedoel je dat?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mell33 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:59:
[...]

Want als je HW niet goed is dan zit je met een bricked phone, bedoel je dat?
Het komt vaker voor dat een geopend/beschadigd toestel(helemaal bij huis tuin en keuken prutsers) je je toestel niet meer uit de DFU modus krijgt. Daarom raadt ik dat liever af

• Mel33
Nee klopt 3rd party onderdelen kunnen idd dit soort dingen ook veroorzaken. Goed om het erbij te vermelden.
En je gaat dieper en moet ook een stabiele pc hebben, en zeker geen stroomuitval!
Applewinkel kan het wel voor je doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Mel33 op 13-10-2017 13:08 ]

Verwijderd

Sinds 3 dagen op iOS 11.0.3
Sinds die tijd ook problemen om mijn iPhone 7 op te laden met een 2m lightning kabel (originele 2m kabel die bij de iPad Pro 12.9" zit). Je hoort een "plong" dat de telefoon ziet dat er een voeding aanwezig is en batterij wordt groen. Paar uur later los trekken en de telefoon is 0.0% opgeladen. Heb dit (nog) niet gehad met de 1m kabel die je bij de telefoon krijgt.

Tevens crashed telegram nu als iemand een foto stuurt.

Al geprobeerd om via iTunes een hele schone installatie te doen. Dit verhelpt de twee bovengenoemde problemen niet (waar ik trouwens met iOS <11 nooit enig probleem mee heb gehad)

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:58
Heb nu ook met een langere kabel dat mijn iPhone niet meer oplaad! iPhone 7+ icm 11.0.3

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Mel33
Ik niet, bij mij werkt hij, ik heb ook een originele lange kabel 2m, ios 11.0.3 iphone 7+ En me oude 6s werkt, die ik nu verkoop, ook met die kabel.

[ Voor 29% gewijzigd door Mel33 op 13-10-2017 15:43 ]

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:52
Hm, de batterij van mijn iPad Air 2 was vanmorgen ook niet opgeladen op 11.0.3. Ook met de originele oplader/kabel.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:33:
Sinds 3 dagen op iOS 11.0.3
Sinds die tijd ook problemen om mijn iPhone 7 op te laden met een 2m lightning kabel (originele 2m kabel die bij de iPad Pro 12.9" zit). Je hoort een "plong" dat de telefoon ziet dat er een voeding aanwezig is en batterij wordt groen. Paar uur later los trekken en de telefoon is 0.0% opgeladen. Heb dit (nog) niet gehad met de 1m kabel die je bij de telefoon krijgt.

Tevens crashed telegram nu als iemand een foto stuurt.

Al geprobeerd om via iTunes een hele schone installatie te doen. Dit verhelpt de twee bovengenoemde problemen niet (waar ik trouwens met iOS <11 nooit enig probleem mee heb gehad)
Ik had bij een iPad Air 2 dattie zelfs leegliep terwijl hij aan de lader lag. Het gaat dan wel om een Anker lader, maar die kan een iPad ook voorzien van 2.1A normaal gesproken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010

pdavie2311

Live life to the fullest..

Bij mij werkt sinds een tijdje mail (outlook) niet meer goed! Veelal bij WIFi..Als ik verbonden ben via Wifi, geeft hij aan: fout in account outlook. Op 4G, niks aan de hand! Vind dit zo raar? Nu we toch over mail op de iPhone bezig zijn; ik kan ook geen mails beantwoorden met mijn ziggo mail op de iPhone! Ik moet dan altijd antwoorden met mijn outlook account! Ik heb een iPhone 7 op laatste IOS...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pdavie2311 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:22:
Bij mij werkt sinds een tijdje mail (outlook) niet meer goed! Veelal bij WIFi..Als ik verbonden ben via Wifi, geeft hij aan: fout in account outlook. Op 4G, niks aan de hand! Vind dit zo raar? Nu we toch over mail op de iPhone bezig zijn; ik kan ook geen mails beantwoorden met mijn ziggo mail op de iPhone! Ik moet dan altijd antwoorden met mijn outlook account! Ik heb een iPhone 7 op laatste IOS...
Sinds ?
Wat heeft u gedaan om het op te lossen, hoe geüpdatet, (WiFi)instellingen nagekeken, outlook App of ?

Jr

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010

pdavie2311

Live life to the fullest..

Apple gebeld, dat heb ik gedaan! Er schijnen erkende problemen te zijn met iOS op de iPhone 7. Ook met vastlopers, die ik soms ook heb! Geen outlook app, maar gewoon via mailaccount. Daar staan al mijn mails in en dat hoort gewoon te werken! Wil niet nog een aparte app voor mijn mail!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:52

aex351

I am the one

iOS 11 (.0.3) werkt echt onwijs slecht op de iPhone 6. Vastlopers zijn dagelijks aan de orde. En vandaag kwam het zelfs zo ver dat mijn scherm op zwart bleef staan. Ik werd gebeld maar ik kon niets.

Nee, Apple is echt troep geworden. Dit kan echt niet.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Erik1805
pdavie2311 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:29:
Apple gebeld, dat heb ik gedaan! Er schijnen erkende problemen te zijn met iOS op de iPhone 7. Ook met vastlopers, die ik soms ook heb! Geen outlook app, maar gewoon via mailaccount. Daar staan al mijn mails in en dat hoort gewoon te werken! Wil niet nog een aparte app voor mijn mail!
Gebruik zelf ook outlook op een iPhone 7 met iOS 11.1 beta. Geen enkel probleem. Misschien de beta eens proberen?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
Begin er behoorlijk van te balen dat whatsapp niet lekker zijn berichten meld. Ben beheerder van een wijkplatform met 2000 leden erin, en moet nu gericht kijken of er dingen gemeld worden.
Al van alles geprobeerd, maar niks helpt 😕

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-11 10:48
Net nog een update van WhatsApp gedaan, maar nog geen succes.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

• HereIsTom
Ik neem aan dat jullie allemaal dit al hebben gemeld bij WhatsApp?

• mike30
  • Laatst online: 06-11 20:13
(jarig!)
Ik heb dus sinds vandaag m'n 8 plus en ben hem aan het installeren m'n apps dus. Nou wilde hij na whatsapp en de update naar 11.0.3 niet meer installeren en bleef dat rondje bij download maar draaien. Toen m'n iphone hersteld en toen werkte het weer en nu ineens werkt het weer niet. Blijft dit zo of is dit nog een foutje wat nog verholpen gaat worden of doe ik zelf iets fout?

EDIT ben er al uit....blijkbaar werkt het niet goed als je met touch-id installeert. Heb het uitgezet en gewoon handmatig installeer gekozen en dan gaat het ineens wel. Apart.

[ Voor 19% gewijzigd door mike30 op 14-10-2017 00:33 ]

• mike30
(jarig!)
HereIsTom schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:45:
Ik neem aan dat jullie allemaal dit al hebben gemeld bij WhatsApp?
Ik heb net ook een bericht naar whatsapp gestuurd. Op m'n s6 edge werkt het nog prima maar op m'n 8plus niet. Misschien een kleine update benodigd of zo.

• HereIsTom
mike30 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:38:
[...]

Ik heb net ook een bericht naar whatsapp gestuurd. Op m'n s6 edge werkt het nog prima maar op m'n 8plus niet. Misschien een kleine update benodigd of zo.
Ja misschien ligt het aan iOS11, maar als WhatsApp genoeg meldingen krijgt, dan melden zijn dat wel weer bij Apple.

Voor diegene die willen weten hoe: In WhatsApp naar Instellingen, Help, Contact opnemen.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:44
Ik draai IOS11.1 beta 2 en heb ook problemen met Whatsapp notificaties. Die komen gewoon niet. Net gekeken in de app zelf, blijk is toch allerlei berichten te hebben gekregen afgelopen dag (waar ik eerder op had willen antwoorden).

• Lyca
  • Laatst online: 20-11 10:06
Er zijn nog steeds problemen met Messages en WhatssAp.
Als je berichten heb getypt en je komt later eens terug in het venstertje dan kan je niet naar beneden scrollen voor de laatste berichten. Je moet uit het chat venster gaan en er weer in.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11 15:28
En ik heb nu problemen met de batterij waarbij ik dat op iOS 11.0.2 niet had.. via iTunes al vers geïnstalleerd, maar dat wil niet helpen. Heel erg vervelend dit, waar ik voorheen 2 dagen op een volledige lading kon doen is dit nu iets minder dan 1 dag. En ik doe er voor de rest precies hetzelfde mee dus aan het gebruik ligt het niet.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
BlazeMuis schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:58:
En ik heb nu problemen met de batterij waarbij ik dat op iOS 11.0.2 niet had.. via iTunes al vers geïnstalleerd, maar dat wil niet helpen. Heel erg vervelend dit, waar ik voorheen 2 dagen op een volledige lading kon doen is dit nu iets minder dan 1 dag. En ik doe er voor de rest precies hetzelfde mee dus aan het gebruik ligt het niet.
Ook bij mij is de indruk dat mijn batterij sneller leeg is op mijn iPhone 7 dan daarvoor met ios10. Verschil naar schatting is 10 á 15 procent.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:48
Vanmorgen met mijn iPhone 7+ 256gb voor het eerst een echte vastloper gehad. Na ene harde reset deed ie het weer normaal. Gisteren ge-update naar 11.0.3 en vanmorgen waren er wat apps aan het updaten toen hij vastliep.
De iPad 2017 128gb gisteren ook gelijk ge-update. Daar heb ik geen probleem mee gehad.
Het heropenen van apps ging niet helemaal vloeiend. Vooral safari heeft daar last van. Dat heb ik dus maar uit gezet in de instellingen. Heb je verder ook weinig aan. Tevens wordt het switchen tussen apps daar sowieso veel sneller van.
Ik heb nog geen echte batterij drain ontdekt, maar het lijkt er op dat mijn iPhone wel een minder lange accuduur heeft. Dan maar iets vaker aan de lader.

• Coldbullet
  • Laatst online: 18-11 23:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

merk met ios 11 dat mijn iphone se snel leeg is maar ook erg traag.. factory reset en dan icloud terug zetten zou dat helpen?

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 22:57
Ik heb het volgende problem met IOS 11:

Als je bij Spotlight Search een naam uit je contacten intypt dan vind je diegene wel, maar zodra je op het contact klikt dan blijft de bericht en belknop grijs en kun je niet het contact bellen. Alleen vanuit Contacten zelf kun je een contact bellen. Zo heeft de zoekoptie natuurlijk weinig zin. Hebben jullie dit ook?

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:48
postvoordennis schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:54:

Als je bij Spotlight Search een naam uit je contacten intypt dan vind je diegene wel, maar zodra je op het contact klikt dan blijft de bericht en belknop grijs en kun je niet het contact bellen. Alleen vanuit Contacten zelf kun je een contact bellen. Zo heeft de zoekoptie natuurlijk weinig zin. Hebben jullie dit ook?
Met een iPhone neem ik aan?

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dat Whatsapp probleem is echt ruk. Nieuwe update van WA heeft niet geholpen, denk dus dat het aan Apple ligt. Hoop snel op een fix. Miljoenen gebruikers altijd tegelijkertijd actief, dit zouden ze toch moeten hotfixen? iPhone 7+ 128gb, laatste iOS en WA.

Balen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 14-10-2017 18:41 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Mel33
carpebios schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:37:
Heb nu ook met een langere kabel dat mijn iPhone niet meer oplaad! iPhone 7+ icm 11.0.3
Er is nu bij kassa een stuk over nep kabels die wel als echt worden verkocht.

• postvoordennis
Ja, iPhone 7

• mike30
(jarig!)
Ik lees links en rechts wat over mindere batterijduur. Nou kom ik van een Samsung galaxy s6 edge en die trok ik 's ochtends van de lader en die had rond 8 uur 's avonds nog 47 % over.
Nu heb ik gisteren m'n 8+ opgeladen. Vannacht om 3 uur van de lader gehaald. 4.5 uur gebruik en 22 uur standby tijd en heb nog 75 % over. Ben er dus zeer over te spreken.
Was ff wennen van Android naar IOS maar ben er super blij mee.

Trouwens even iets waar ik dus niet uitkom. Heb eens ingelogd via m'n pc op dat icloud voor find my phone. Nou geeft hij op m'n iphone een code die ik op het web in kan voeren. Zie alleen niet waar ik die in kan vullen en heb nu 3 x die popup gehad. Iemand een idee want google en youtube kom ik niet echt uit omdat ik het probleem niet echt goed kan beschrijven

[ Voor 30% gewijzigd door mike30 op 15-10-2017 02:52 ]

Verwijderd

mike30 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 01:36:
Ik lees links en rechts wat over mindere batterijduur. Nou kom ik van een Samsung galaxy s6 edge en die trok ik 's ochtends van de lader en die had rond 8 uur 's avonds nog 47 % over.
Nu heb ik gisteren m'n 8+ opgeladen. Vannacht om 3 uur van de lader gehaald. 4.5 uur gebruik en 22 uur standby tijd en heb nog 75 % over. Ben er dus zeer over te spreken.

Trouwens even iets waar ik dus niet uitkom. Heb eens ingelogd via m'n pc op dat icloud voor find my phone. Nou geeft hij op m'n iphone een code die ik op het web in kan voeren. Zie alleen niet waar ik die in kan vullen en heb nu 3 x die popup gehad. Iemand een idee want google en youtube kom ik niet echt uit omdat ik het probleem niet echt goed kan beschrijven
Als je zoekt op “iCloud two factor authentication” dan kom je er wel uit.

• Japie.G
  • Laatst online: 22:08

Japie.G

Colour Classic

Man die whatsapp notificatie bug is irritant zeg!! 😡😡

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:42
Japie.G schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 07:56:
ik heb werkelijk nergens last van :P
al mijn berichten komen op mijn notificatie scherm...dus wat ondervind jij precies?

• Japie.G
  • Laatst online: 22:08

Japie.G

Colour Classic

sderooij schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 08:24:
[...]

ik heb werkelijk nergens last van :P
al mijn berichten komen op mijn notificatie scherm...dus wat ondervind jij precies?
Whatsapp stuurt geen push meldingen meer

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 10:56

The Inquisitor

Greetings weaklings

Coldbullet schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:56:
merk met ios 11 dat mijn iphone se snel leeg is maar ook erg traag.. factory reset en dan icloud terug zetten zou dat helpen?
Grote kans. Maar dat is niet de goede volgorde. Eerst kiezen voor alle instellingen resetten, en ongeveer een week afwachten. Is het dan nog kut? Dan kan een reset zeker helpen.

• Coldbullet
  • Laatst online: 18-11 23:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

The Inquisitor schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 09:08:
[...]

Grote kans. Maar dat is niet de goede volgorde. Eerst kiezen voor alle instellingen resetten, en ongeveer een week afwachten. Is het dan nog kut? Dan kan een reset zeker helpen.
Met instellingen resetten. Dan is icloud er ook er vanaf samen met mijn gegevens?

• HereIsTom
Coldbullet schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 09:18:
[...]

Met instellingen resetten. Dan is icloud er ook er vanaf samen met mijn gegevens?
"Reset Alle Instellingen" betekent gewoon dat het de instellingen op je telefoon naar de originele status terugbrengt. Je raakt geen documenten, bestanden of geinstalleerde apps kwijt tijdens het proces.

• Miki
Coldbullet schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 09:18:
[...]

Je data is als het goed is in de cloud van Apple alleen al je persoonlijke instellingen zul je wel verliezen. Bijvoorbeeld bepaalde app rechten, bluetooth verbindingen enz.

Stabiliteit waar Apple om geroemd werd begint nu wel een holle frase te worden. De laatste twee releases(10 en 11) kun je beter de eerste updates overslaan. Google lijkt met Android de andere weg te bewandelen en begint steeds meer op het oude Apple te lijken. Stiekem gebruik ik al heel veel Google diensten zoals maps, Photos, Gmail en keyboard. Stuk voor stuk betere alternatieven voor Apple's tegenhangers. Nog even en er is geen USP meer, zeker nu ook de prijzen doorslaan.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 10:56

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wat een onzin, met Android zit je nog steeds vast aan de updatecycli van je fabrikant, en hoe stabiel is het om een OS te gebruiken waarbij belangrijke veiligheidslekken niet eens gedicht worden

• Mel33
mike30 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 01:36:

Ik denk dat je je browser cache op je icloud site even moet legen, ctrl + F5 bij chrome bijv

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-11 09:17
Japie.G schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 07:56:
Ik heb de laatste versie van zowel IOS als Whatsapp (iPhone 7) en geen last van die notificatie bug. Wat sinds kort niet meer lukt is het delen van mijn lokatie via Whatsapp en 4G. Het lijkt wel alsof Maps blijft laden dan. Eens ik thuis ben en Wi-Fi gebruik wordt mijn thuis-lokatie pas verzonden. Maps zelf gebruiken met 4G lukt dan weer wel. Zeer bizar. Heeft er nog iemand last van?

• postvoordennis
postvoordennis schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:54:

Niemand anders die dit probleem heeft met een iPhone? Dus:

1. Unlock je iPhone
2. Swipe naar beneden zodat het zoekvenster verschijnt.
3. Type een naam in die in je telefoonboek staat.
4. Klik op die naam en kijk of je diegene vanuit dat scherm kunt bellen, sms-en of een e-mail kunt sturen. Bij mij blijven alle vakjes grijs en onbruikbaar.

Hoor graag jullie ervaring!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:25
postvoordennis schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:22:
[...]

1. Unlock je iPhone
4. Klik op die naam en kijk of je diegene vanuit dat scherm kunt bellen, sms-en of een e-mail kunt sturen. Bij mij blijven alle vakjes grijs en onbruikbaar.

Net getest. Werkt gewoon.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-11 09:17
Net getest. Werkt gewoon.
Dat werkt hier ook zoals het hoort.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

1. Unlock je iPhone

1: unlock je iPhone
2: klik op groene icoon met witte telefoon teken
3: klik in het midden op contacten en gaan met die banaan
of kijk je instellingen goed na

[ Voor 2% gewijzigd door Hackus op 15-10-2017 11:31 . Reden: typo ]

• postvoordennis
Ok thanks, toch maar even mijn iPhone opnieuw installeren dan. Heb ook dat als ik mobiele data voor een bepaalde app uitschakel deze zichzelf direct weer inschakelt. Als ik de iPhone herstel dan werkt alles weer, maar zodra ik mijn back-up terugzet dan is het probleem er weer. Toch maar even een clean install doen.

• Miki
The Inquisitor schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 10:54:
Wat een onzin, met Android zit je nog steeds vast aan de updatecycli van je fabrikant, en hoe stabiel is het om een OS te gebruiken waarbij belangrijke veiligheidslekken niet eens gedicht worden
Kom eens uit je bubble, vanaf Android 8 is dit ook opgelost voor alle nieuwe telefoons. En voor de huidige telefoons is het ook flink verbeterd zowel Samsung als Nokia brengen braaf iedere maand(ja iedere maand!!) updates uit. Mijn verhaal klopt weldegelijk en jij... Nou ja vul het zelf maar in :)

• swv
  • Laatst online: 23:14

swv

Miki schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:36:
[...]

Kom eens uit je bubble, vanaf Android 8 is dit ook opgelost voor alle nieuwe telefoons. En voor de huidige telefoons is het ook flink verbeterd zowel Samsung als Nokia brengen braaf iedere maand(ja iedere maand!!) updates uit. Mijn verhaal klopt weldegelijk en jij... Nou ja vul het zelf maar in :)
Hij heeft nog steeds een punt hoor. Ik heb hier een Galaxy A3 (2017) liggen die nog tot afgelopen augustus de beveiligingspatch van 1 januari 2017 had. Hoe praat je dat goed? Daarnaast zal het nog een tijdje duren voor dit toestel de stap naar 8 gaat maken. Er zit net Android 7 op... Samsung geeft minder prioriteit aan de goedkopere toestellen.

Ik ben van mening dat goedkopere en/of iets oudere toestellen net zoveel prioriteit horen te krijgen als de duurdere (nieuwere) toestellen. Dat er in een goedkoper toestel mindere hardware zit is helemaal prima. Maar software moet altijd 100% in orde zijn vind ik met al die risico's van het internet tegenwoordig. Dat heeft Apple nog steeds beter voor elkaar. Mijn goedkope en tevens oudere iPhone SE krijgt net zoveel liefde en aandacht van Apple als mijn iPhone 7 Plus.

Dat iOS een gedrocht van een OS wordt ben ik het niet mee eens. Vervelend voor mensen die bugs ervaren (op een forum kom je dat nou eenmaal vaker tegen op de x miljoen mensen), maar ik persoonlijk ervaar eigenlijk nooit probleempjes. Alleen iOS 8 was aan het begin echt drama vond ik. 9, 10 en 11 nu deden en doen het van begins af aan goed bij mij. Alleen wat hikjes hier en daar. En dan merk je dat een x.1 release net wat meer gepolijst is. Daar moet ik je wel gelijk in geven.

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 15-10-2017 12:03 ]

• Miki
swv schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:00:
[...]

Hij heeft nog steeds een punt hoor. Ik heb hier een Galaxy A3 (2017) liggen die nog tot afgelopen augustus de beveiligingspatch van 1 januari 2017 had. Hoe praat je dat goed? Daarnaast zal het nog een tijdje duren voor dit toestel de stap naar 8 gaat maken. Er zit net Android 7 op... Samsung geeft minder prioriteit aan de goedkopere toestellen.

Ik ben van mening dat goedkopere en/of iets oudere toestellen net zoveel prioriteit horen te krijgen als de duurdere (nieuwere) toestellen. Dat er in een goedkoper toestel mindere hardware zit is helemaal prima. Maar software moet altijd 100% in orde zijn vind ik met al die risico's van het internet tegenwoordig. Dat heeft Apple nog steeds beter voor elkaar. Mijn goedkope en tevens oudere iPhone SE krijgt net zoveel liefde en aandacht van Apple als mijn iPhone 7 Plus.

Dat iOS een gedrocht van een OS wordt ben ik het niet mee eens. Vervelend voor mensen die bugs ervaren (op een forum kom je dat nou eenmaal vaker tegen op de x miljoen mensen), maar ik persoonlijk ervaar eigenlijk nooit probleempjes. Alleen iOS 8 was aan het begin echt drama vond ik. 9, 10 en 11 nu deden en doen het van begins af aan goed bij mij. Alleen wat hikjes hier en daar. En dan merk je dat een x.1 release net wat meer gepolijst is. Daar moet ik je wel gelijk in geven.
Ik heb nergens gezegd dat het een gedrocht wordt maar waar je vroeger blind kon upgraden ervaar ik toch best wat problemen en ik niet de enige als ik het zo lees. Ook prioriteiten binnen Apple lijken me verkeerd. Erg gericht op de Amerikaanse markt en veel aandacht voor imessage terwijl hun eigen clouddiensten als lokalisatie achterblijven. Er hangt bij mij een teleurstelling die ik ook bij mijn vriendenkring opmerk. Voorheen kocht je blind een iPhone omdat dat dat echt veel beter was. Nu... Ik weet ik niet meer of dat nog vol te houden is. Ik denk er sterk over na om volgend jaar toch een keer de switch te maken.

En wat betreft updates, er zullen altijd uitzonderingen zijn en fabrikanten die geen moer geven om hun klanten maar het is flink veranderd als je nu ziet dat Galaxy lijn van Samsung iedere maand voorzien wordt van updates en ook Nokia met goedkopere telefoons krijgen ook nodige updates.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een iPhone 5s van sept 2013 kan nog op iOS11. een Samsung S5 van febr. 2014 komt niet verder als Android 6. meer uitleg is niet nodig toch ? laatste krijgt dacht ik 1x per 8-10mnd een beveiligings- update, maar blijft op Marshmallow. Dit terwijl de S5 toch het flagship model was begin 2014.

• Wromsi
  • Laatst online: 25-08 13:48
[...]

1. Unlock je iPhone

Geen last van op iOS 11.0.3

• Miki
Hackus schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:18:
Een iPhone 5s van sept 2013 kan nog op iOS11. een Samsung S5 van febr. 2014 komt niet verder als Android 6. meer uitleg is niet nodig toch ? laatste krijgt dacht ik 1x per 8-10mnd een beveiligings- update, maar blijft op Marshmallow. Dit terwijl de S5 toch het flagship model was begin 2014.
Gevalletje n=1, zo kun je nog heel wat telefoons vinden die eol zijn :)

Zoals ik al zei vanaf Android 8 op nieuwe telefoons is dat passé en nu zie je dus al een flinke verbetering tov voorgaande jaren bij diverse fabrikanten.
En leuk dat de 5s updates krijgt maar hoe zit met de kwaliteit van de clouddiensten en QuickType? Die laatste is al sinds iOS 8 uit 2014, we zijn nu 3 jaar verder.. en nog niet in het Nederlands. Om even iets in perspectief te plaatsen :)

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 14:50

WhiteDog

met zwarte hond

[...]

1. Unlock je iPhone

Die vakjes zijn inderdaad allemaal grijs als ik dat doe, de eerste seconde. Daarna verspringt er vanalles en worden de knopjes bruikbaar. Kan dus wel begrijpen dat er bij jou daar wat mis gaat.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Miki schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:39:
[...]

Gevalletje n=1, zo kun je nog heel wat telefoons vinden die eol zijn :)
Dat is wel heel makkelijk, om je er zo vanaf te helpen. :>

• Miki
Hackus schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:41:
[...]

Dat is wel heel makkelijk, om je er zo vanaf te helpen. :>
Net zo makkelijk als jij niet in gaat op mijn stelling tav QuickType of iCloud in zijn geheel ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat heeft niks met beveiligingsupdates te maken, wat besproken werd. nu gaat het Off, naar vergelijken met Android en iOS. Een(Samsungs) vlaggeschip van 2014 is al niet meer op Android 7 laat staan op 8 nu.

Pagina: 1 ... 24 ... 44 Laatste