[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 25 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03
Hackus schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:50:
Dat heeft niks met beveiligingsupdates te maken, wat besproken werd. nu gaat het Off, naar vergelijken met Android en iOS. Een(Samsungs) vlaggeschip van 2014 is al niet meer op Android 7 laat staan op 8 nu.
Zucht ik blijf het maar herhalen maar beveiligingsupdates problematiek is nu sterk verbeterd en niet meer zoals vroeger zie voorbeelden die ik al eerder aanhaalde. Maar blijf gerust je punt maken om weg te blijven van de inhoudelijke discussie dat de kwaliteit van iOS en verdere ontwikkeling achterblijft, daar waar Google wel grote stappen maakt :/

Tot nu toe is ios 11 de meest buggy release ooit voor mij persoonlijk als ook inconsistent in design richtlijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 15-10-2017 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Miki schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Zucht ik blijf het maar herhalen maar beveiligingsupdates problematiek is nu sterk verbeterd en niet meer zoals vroeger zie voorbeelden die ik al eerder aanhaalde. Maar blijf gerust je punt maken om weg te blijven van de inhoudelijke discussie dat de kwaliteit van iOS en verdere ontwikkeling achterblijft, daar waar Google wel grote stappen maakt :/

Tot nu toe is ios 11 de meest buggy release ooit voor mij persoonlijk als ook inconsistent in design richtlijnen.
Laatste zucht, een Samsung S5 kan niet mee op Android 8. en Apple heeft iOS11 niet alleen voor de iPhone 8 en nieuwer, maar ook voor een toestel uit 2013 ;) en welke toestellen krijgen Oreo ? ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:45
Hier geen probleem met de 7+. Op de iPad wel, maar daar kan je natuurlijk niet mee bellen, alleen facetimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46

swv

Miki schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:42:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat het een gedrocht wordt maar waar je vroeger blind kon upgraden ervaar ik toch best wat problemen en ik niet de enige als ik het zo lees. Ook prioriteiten binnen Apple lijken me verkeerd. Erg gericht op de Amerikaanse markt en veel aandacht voor imessage terwijl hun eigen clouddiensten als lokalisatie achterblijven. Er hangt bij mij een teleurstelling die ik ook bij mijn vriendenkring opmerk. Voorheen kocht je blind een iPhone omdat dat dat echt veel beter was. Nu... Ik weet ik niet meer of dat nog vol te houden is. Ik denk er sterk over na om volgend jaar toch een keer de switch te maken.

En wat betreft updates, er zullen altijd uitzonderingen zijn en fabrikanten die geen moer geven om hun klanten maar het is flink veranderd als je nu ziet dat Galaxy lijn van Samsung iedere maand voorzien wordt van updates en ook Nokia met goedkopere telefoons krijgen ook nodige updates.
Klopt ik heb het ook wat aangedikt. Spreekt wat meer tot de(/mijn) verbeelding dan holle frase :P

Ik krijg het idee dat bugs die vaak worden genoemd vooral voorkomen bij betreffende personen met specifieke configuraties. Neem bijvoorbeeld de opmerkingen die al jaren voorbij komen als 'mijn carkit doet het niet meer sinds iOS x.x.x'. Nu gaat het de laatste pagina's over Whatsapp problemen. Ze zullen er best zijn, maar ik heb er naar mijn idee geen last van? Batterijverbruik is hier ook praktisch altijd in orde terwijl een ander weer steen en been klaagt. Maakt dat iOS slechter, of is het iets van alle tijden?

En maak vooral de switch als je dat wilt. Kom je er vanzelf achter of een ander OS en fabrikant beter werk aflevert. Dat Apple erg gericht is op de Amerikaanse markt is nou ook geen nieuws toch? Dat is al sinds de eerste iPhone zo... En andere fabrikanten zijn daar geen haar beter in. Ik noem even Bixby bijvoorbeeld. Wat Google betreft vind ik die diensten over de hele linie wel beter afgestemd op de Nederlandse markt ja. Maar daar zijn ook jaartjes overheen gegaan. Dat Apple niet snel is met de uitrol van bepaalde diensten vind ik ook vervelend. Ik weet alleen niet beter. iOS en Google (diensten) gaan prima samen :Y)
Miki schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Dat Android 8 het makkelijker maakt voor o.a. Samsung om beveiligingsupdates aan te bieden zegt nog niks over de bereidheid van fabrikanten om ook daadwerkelijk toestellen lang te voorzien van updates. Eerst maar eens zien dat de A3 (2017) hier regelmatig bijgewerkt gaat worden. Tot nu toe merk ik nog weinig van die nieuwe mentaliteit.

Eigenwijs dat ik ben ben ik toch wel benieuwd naar die 'grote stappen', maar dit is niet het ideale topic om daar over uit te wijden denk ik. Ik gebruik iOS voor wat mailtjes, muziekstreaming, domotica in huis, Safari en Whatsapp. Hier en daar een spelletje en meer niet. Dat handelt iOS prima voor mij af. Als ik productief wil zijn dan ga ik wel werken op macOS of Windows. Wat moet er nog meer in een telefoon? Wat zou Android voor mij beter doen dan iOS? Ik heb mij die vraag al vaker gesteld maar de Galaxy S7 die ik gebruik voor werk overtuigt mij niet. Oke ik vind het wel geinig dat ik een agenda widget op mijn homescreen heb. Mja op iOS en watchOS zie ik ook vrij snel wat mijn afspraken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hackus schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:05:
[...]

Laatste zucht, een Samsung S5 kan niet mee op Android 8. en Apple heeft iOS11 niet alleen voor de iPhone 8 en nieuwer, maar ook voor een toestel uit 2013 ;) en welke toestellen krijgen Oreo ? ;)
Blijkbaar zit er ook een bug in je browser :D
Miki schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:36:
[...]

Kom eens uit je bubble, vanaf Android 8 is dit ook opgelost voor alle nieuwe telefoons. En voor de huidige telefoons is het ook flink verbeterd zowel Samsung als Nokia brengen braaf iedere maand(ja iedere maand!!) updates uit. Mijn verhaal klopt weldegelijk en jij... Nou ja vul het zelf maar in :)
Nieuwe telefoons met Android 8 zullen verplicht gebruikt moeten maken van project Treble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@swv het WA is echt een vervelend probleem, of het nu Apple of WhatsApp is wie de schuldige is boeit me niks. Ik link het ook niet aan iOS11, maar er wordt ook in dit topic over gesproken. Ik heb geen zin om mijn iPhone 5 te testen of het daar ook zo is.(iOS 10.3.3) op alleen WiFi of alleen 4g is het ook, dus niet alleen met de combi wat werd gedacht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:32
WhiteDog schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

Die vakjes zijn inderdaad allemaal grijs als ik dat doe, de eerste seconde. Daarna verspringt er vanalles en worden de knopjes bruikbaar. Kan dus wel begrijpen dat er bij jou daar wat mis gaat.
Bij mij blijven ze grijs, maar kan er wel op tikken en de actie word uitgevoerd.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik mis toch die numerieke weergave van de signaalsterkte wel in iOS 11. Dacht dat het wel mee zou vallen nu die balkjes geforceerd worden, maar ik merk toch dat de numerieke waarde veel en veel fijner was dan de dots/bars.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Laatst online: 04-02-2023
Miki schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:19:
[...]

Blijkbaar zit er ook een bug in je browser :D

[...]

Nieuwe telefoons met Android 8 zullen verplicht gebruikt moeten maken van project Treble.
Let op mijn woorden, de Samsung S8 krijgt in 2019 ook geen updates meer, bij Samsung mag je van geluk spreken als je twee jaar updates krijgt!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:11
swv schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:00:
[...]

Hij heeft nog steeds een punt hoor. Ik heb hier een Galaxy A3 (2017) liggen die nog tot afgelopen augustus de beveiligingspatch van 1 januari 2017 had. Hoe praat je dat goed? Daarnaast zal het nog een tijdje duren voor dit toestel de stap naar 8 gaat maken. Er zit net Android 7 op... Samsung geeft minder prioriteit aan de goedkopere toestellen.

Ik ben van mening dat goedkopere en/of iets oudere toestellen net zoveel prioriteit horen te krijgen als de duurdere (nieuwere) toestellen. Dat er in een goedkoper toestel mindere hardware zit is helemaal prima. Maar software moet altijd 100% in orde zijn vind ik met al die risico's van het internet tegenwoordig. Dat heeft Apple nog steeds beter voor elkaar. Mijn goedkope en tevens oudere iPhone SE krijgt net zoveel liefde en aandacht van Apple als mijn iPhone 7 Plus.

Dat iOS een gedrocht van een OS wordt ben ik het niet mee eens. Vervelend voor mensen die bugs ervaren (op een forum kom je dat nou eenmaal vaker tegen op de x miljoen mensen), maar ik persoonlijk ervaar eigenlijk nooit probleempjes. Alleen iOS 8 was aan het begin echt drama vond ik. 9, 10 en 11 nu deden en doen het van begins af aan goed bij mij. Alleen wat hikjes hier en daar. En dan merk je dat een x.1 release net wat meer gepolijst is. Daar moet ik je wel gelijk in geven.
Een A3 van 250 euro met een iPhone van dik 800 euro vergelijken gaat krom. De A3 krijgt tenminste nog updates, zij het twee of drie maandelijks. Krijg je geen update dan blijft het toestel gewoon werken. Alleen veiligheid is niet gegarandeerd.
Als je om de twee jaar een nieuwe koopt is er niets aan de hand en ben je nog steeds goedkoper uit dan 1x in de vier jaar een iPhone te kopen.

Een iPhone 5s 6 met iOS 10 vind ik persoonlijk niet echt soepeltjes meer draaien. Toen de iPhone 6 iOS 8.3 had was het veel soepeler. Dus elke update is niet altijd een voorruitgang. iOS 11 is in mijn ogen echt nog een beta.

Toch ben ik het wel met je eens dat iPhone's betere ondersteuning krijgen maar daar betaal je ook voor en ik ben daar wel toch wel een voorstander van.
HereIsTom schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:42:
[...]

Let op mijn woorden, de Samsung S8 krijgt in 2019 ook geen updates meer, bij Samsung mag je van geluk spreken als je twee jaar updates krijgt!
Twee keer OS update is gewoon beleid dus geen geluk. Dus Android 9 en wanneer dat is weet ik niet maar zal ergens eind 2019 of begin 2020 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Miki schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:36:
[...]

Kom eens uit je bubble, vanaf Android 8 is dit ook opgelost voor alle nieuwe telefoons. En voor de huidige telefoons is het ook flink verbeterd zowel Samsung als Nokia brengen braaf iedere maand(ja iedere maand!!) updates uit. Mijn verhaal klopt weldegelijk en jij... Nou ja vul het zelf maar in :)
Ik zou toch heel graag weten, hoe jij dat zo zeker weet dat fabrikanten dat ook écht gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Garret1410 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:08:
[...]

Een A3 van 250 euro met een iPhone van dik 800 euro vergelijken gaat krom. De A3 krijgt tenminste nog updates, zij het twee of drie maandelijks. Krijg je geen update dan blijft het toestel gewoon werken. Alleen veiligheid is niet gegarandeerd.
Als je om de twee jaar een nieuwe koopt is er niets aan de hand en ben je nog steeds goedkoper uit dan 1x in de vier jaar een iPhone te kopen.

Een iPhone 5s 6 met iOS 10 vind ik persoonlijk niet echt soepeltjes meer draaien. Toen de iPhone 6 iOS 8.3 had was het veel soepeler. Dus elke update is niet altijd een voorruitgang. iOS 11 is in mijn ogen echt nog een beta.

Toch ben ik het wel met je eens dat iPhone's betere ondersteuning krijgen maar daar betaal je ook voor en ik ben daar wel toch wel een voorstander van.

[...]

Twee keer OS update is gewoon beleid dus geen geluk. Dus Android 9 en wanneer dat is weet ik niet maar zal ergens eind 2019 of begin 2020 zijn.
Hoe kan jij er voor zorgen dat Airdrop ook werkt met een Samsung toestel en een Mac en Windows PC?

Er zijn genoeg redenen om een iPhone te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
HereIsTom schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 19:42:
[...]

Hebben we het over upgrades of updates? Dat eerste kan ik nog inkomen, dat laatste lijkt me een kwalijke zaak al zal ik er niet veel last van hebben. Doe gemiddeld twee jaar met een telefoon.
Berlinetta schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:08:
[...]

Ik zou toch heel graag weten, hoe jij dat zo zeker weet dat fabrikanten dat ook écht gaan doen.
Project Trebble moet geactiveerd zijn voor nieuwe telefoons als ze worden gecertificeerd door Google als deze van Android 8 worden voorzien. Zonder certificatie heb je de advocaten van Google aan je deur.

Het is overigens voor telefoons die worden geüpgrade niet verplicht, dus alle huidige modellen geldt dat niet tenzij de fabrikant dit opneemt.

Maar zullen we nu ontopic blijven over de kwaliteit van onze.a. iOS 11 dan steeds proberen de discussie te verdraaien en splinters zoeken bij de ander :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Dan hoor en zie ik toch alleen maar hoe kut iOS 11 is. En dan we toch weer een andere telefoon kopen. Zonder eerst zelf naar de oorzaak gekeken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Mijn iOS 11 ervaring is goed, ik zie of heb zelf geen problemen met de telefoon.

Ik zou wel willen dat ik telefoon gesprekken kon openemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Nu een paar dagen sinds de laatste update icm aanzetten van verminderen van bewegingen aan loopt alles heel soepel en lijkt alles zeker net zo snel als iOS 10. Ik heb overigens geen ervaring met eerdere iOS versies dan 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Garret1410 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:08:
[...]

[...]
iOS 11 draait bij mij thuis erg soepel op 2 5S-en ... als een nieuwe telefoon. Erg tevreden.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Sinds iOS11 heb ik soms op mijn iPhone 8 plus last van het feit dat het homescreen crashed. Zijn er meer mensen die er last van hebben? Ik ken iemand met een iPhone 7 die ongeveer 4x per dag dit probleem heb. Ik gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goededag,

Een dag of 12 geleden heb ik IOS 11.0 geinstalleerd, sindsdien werkt niets meer. Na een aantal malen de boel opnieuw geinstalleerd te hebben, werken alleen de officiele Apple apps. De rest werkt niet meer.
Ik ben op de hoogte dat een aantal apps niet meer voldoen echter lijkt me dat zaken als Whatsapp, Facebook, LInkedIn, ING, Parkmobile, Telegraaf allemaal wel zouden moeten werken.

Na updat 11.0.3 nog idemdito.
Veelal contact met Apple support ... probleem bekend.... er wordt aan gewerkt... echter geen indicatie van een nieuwe software updat... al 12 dagen drama.

Meer mensen die dit probleem hebben, wellicht iemand die er iets meer zicht op heeft...?

DANK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Verwijderd
Wat heb je nou precies allemaal al gedaan? Welke stappen? Wellicht handiger hier ff een apart topic over te maken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Ik heb vandaag de upgrade naar iOS 11 gewaagd, het viel mij op dat veel foto's met gezichten niet bij de 'peronen' album komen, wat wel op iOS 10 gebeurde. Is dit een indexering proces? moet ik meer geduld hebben of hebben ze hun algoritme veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kevinkrs schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:07:
Ik heb vandaag de upgrade naar iOS 11 gewaagd, het viel mij op dat veel foto's met gezichten niet bij de 'peronen' album komen, wat wel op iOS 10 gebeurde. Is dit een indexering proces? moet ik meer geduld hebben of hebben ze hun algoritme veranderd?
Geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hij heeft wel al een volledige nacht in de lader gehangen. Batterij stabiliseert ook later nog dan denk ik? Sinds dat de installatie er nog maar een dag op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

1e oplading na update, zou ik WiFi en 4g aan laten staan, sommige zetten het toestel op vliegtuigmodus of batterijbesparing (dat laatste gebruik ik nooit), of zelfs toestel helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hackus schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:44:
1e oplading na update, zou ik WiFi en 4g aan laten staan, sommige zetten het toestel op vliegtuigmodus of batterijbesparing (dat laatste gebruik ik nooit), of zelfs toestel helemaal uit.
Ja ik heb beide aan staan, toch zie ik niet alle personen terug in de foto app helaas. Misschien heeft het meer tijd nodig (twee ladingen of drie?) aangezien hij een iTunes backup terug zet van alle apps (heb wel de instellingen gewist, wilde alleen mijn foto's en apps terug hebben :) )

Ik heb zo'n +- 11GB aan foto's dus ik hoop dat het maar een kwestie van tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Sinds iOS11 heb ik problemen met bluetooth icm met mijn autoradio (Alpine CDE-185BT).

Ik kan geen muziek meer afspelen via bluetooth. Op mijn telefoon (iPhone 7) zie ik wel dat er wordt afspeelt, en dat zie ik ook op mijn autoradio. Echter er is geen geluid.
Dit issue speelt zich enkel af via bluetooth.

* Er is geen nieuwe firmware beschikbaar voor mijn autoradio
* Via USB werkt het wel
* Heb getest met iOS 11 alsmede PB2
* Opnieuw 'pairen' lost dit issue niet op.
* Doet zich voor bij alle bluetooth muziek gerelateerde zaken (denk aan b.v. spotify of ipodfunctie).

Heeft iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je instellingen verder goed staan, zou ik afwachten op een update van Alpine. Ben je al bij een Alpine Dealer wezen vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 09:31
_Rayman_ schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:52:
Sinds iOS11 heb ik problemen met bluetooth icm met mijn autoradio (Alpine CDE-185BT).

Ik kan geen muziek meer afspelen via bluetooth. Op mijn telefoon (iPhone 7) zie ik wel dat er wordt afspeelt, en dat zie ik ook op mijn autoradio. Echter er is geen geluid.
Dit issue speelt zich enkel af via bluetooth.

* Er is geen nieuwe firmware beschikbaar voor mijn autoradio
* Via USB werkt het wel
* Heb getest met iOS 11 alsmede PB2
* Opnieuw 'pairen' lost dit issue niet op.
* Doet zich voor bij alle bluetooth muziek gerelateerde zaken (denk aan b.v. spotify of ipodfunctie).

Heeft iemand nog een idee?
Herkent de telefoon de radio wel als een afspeelapparaat voor geluid?

Ik heb een Yatour Bluetooth-kastje aan mijn autoradio gekoppeld waarmee ik ook muziek stream. Als ik in m'n auto stap en het Bluetooth-icoontje in de statusbalk verandert in een koptelefoon, doet 'ie het zoals het hoort.

Heel af en toe, vaak als ik tussendoor nog even uit de auto stap en buiten bereik van de Bluetooth-module ben (bijvoorbeeld tijdens het tanken) merk ik dat de telefoon wel opnieuw verbindt maar dan niet doorheeft dat het Bluetooth-kastje een afspeelapparaat voor geluid is; dan is het Bluetooth-icoontje geen koptelefoon maar gewoon het normale icoontje.

Als ik dan de verbinding verbreek en weer herstel doet 'ie het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Yup, de autoradio herkent wel mijn iPhone al afspeel device en geeft ook b.v. mijn bereik en accuduur aan. Echter ik krijg geen audio.

Overigens werkt bellen via een bluetooth headset prima, alsmede afspelen via bluetooth naar mijn Onkyo AV-Reciever.

Ik ben bang dat ik 'moet' wachten totdat Apple of Alphine dit fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WhatsappHack

Op aanraden van Apple, telefoon terug in fabrieksinstellingen geplaatst, reservekopie terug gezet, vanalles gedaan. In Itunes de boel bekeken, 'itunes overgenomen' door Apple hebben ook van alles bekeken, kortom we hebben alles uit de kast gehaald.
Duurt nu al 12 dagen.
Dat er iets een keer fout kan gaan, kan gebeuren echter kan men ook geen tijdsbepaling geven, nog 1 dag, 2 dagen, een week...dan kun je er rekening mee houden... zakelijk afhankelijk van mijn telefoon... heel vervelend allemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:45:
@WhatsappHack

Op aanraden van Apple, telefoon terug in fabrieksinstellingen geplaatst, reservekopie terug gezet, vanalles gedaan. In Itunes de boel bekeken, 'itunes overgenomen' door Apple hebben ook van alles bekeken, kortom we hebben alles uit de kast gehaald.
Duurt nu al 12 dagen.
Dat er iets een keer fout kan gaan, kan gebeuren echter kan men ook geen tijdsbepaling geven, nog 1 dag, 2 dagen, een week...dan kun je er rekening mee houden... zakelijk afhankelijk van mijn telefoon... heel vervelend allemaal....
Heb je 't al eens geprobeerd:
A.) Zonder reservekopie terug te zetten
B.) Met een ander AppleID? (nieuw) Puur om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:45:
@WhatsappHack

Duurt nu al 12 dagen.
Zelfde gehad, lees mijn berichten maar terug in dit topic :)
Helaas niets uitgekomen, boel opnieuw geinstalleerd en werkt allemaal weer prima.

Enige vervelende is dat de apps opnieuw gedownload moet worden en bijvoorbeeld een bank app opnieuw verifiëren. Positief verrast dat mijn whatsapp alles in back-up had staan en dus alles terug had, alle gesprekken waren up-to-date. Ohja en alle foto's werden weer gedownload vanuit icloud, duurde ook wel ff :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:15:
Goededag,

Een dag of 12 geleden heb ik IOS 11.0 geinstalleerd, sindsdien werkt niets meer. Na een aantal malen de boel opnieuw geinstalleerd te hebben, werken alleen de officiele Apple apps. De rest werkt niet meer.
Ik ben op de hoogte dat een aantal apps niet meer voldoen echter lijkt me dat zaken als Whatsapp, Facebook, LInkedIn, ING, Parkmobile, Telegraaf allemaal wel zouden moeten werken.

Na updat 11.0.3 nog idemdito.
Veelal contact met Apple support ... probleem bekend.... er wordt aan gewerkt... echter geen indicatie van een nieuwe software updat... al 12 dagen drama.

Meer mensen die dit probleem hebben, wellicht iemand die er iets meer zicht op heeft...?

DANK!
Restore met IPSW (methode), uitleg is al vaker gegeven in dit onderwerp.
(zorg wel voor een goede USB poort en gebruik een org. kabel)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 16-10-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Martinusz ook alles nieuw geinstalleerd en opnieuw apss gedownload echter krijg ik dan het bericht, bij o.a. Whats App: WhatsApp Messenger kan niet worden geinstalleerd'.
Deze apss blijven na nieuwe download ook donker en blijven 'hangen' in wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WhatsappHack Dank je. Zonder reservekopie ook geprobeerd, tevens als nieuwe iphone gedonload, blijft niet werkend.
Optie B die je noemt nog niet geprobeerd, zal eens nieuw account aanmaken en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:15:
@Martinusz ook alles nieuw geinstalleerd en opnieuw apss gedownload echter krijg ik dan het bericht, bij o.a. Whats App: WhatsApp Messenger kan niet worden geinstalleerd'.
Deze apss blijven na nieuwe download ook donker en blijven 'hangen' in wachten
Hmm dat is vreemd, ik had het probleem alleen met reservekopiën.
Mijn uitkomst was dus gewoon "als nieuw" installeren, dat werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hmmm en zo actief heb ik mijn telefoon niet gebruikt, en best vreemd dat begin/toegangscherm zo hoog staat...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e6vHAe2.png

[ Voor 9% gewijzigd door kevinkrs op 16-10-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kevinkrs schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:07:
kevinkrs schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:47:
[...]

Laten we even eerlijk zijn, ik heb ook een battery drain op een 1.050 euro Iphone 7 plus. Waarom zou je tips en tricks moeten volgen om het laatste uit je batterij te willen persen? Een OS hoort gewoon zuinig te werken, op dit moment slurpt het gewoon, maakt niet uit wat je ermee doet. Zelfs de animaties lopen niet helemaal lekker :)

Ik heb iOS 11 en 10 beide gebruikt en iOS 10 is gewoon merkbaar zuiniger. Waar ik op iOS 11 ongeveer 4 uur mee kan (8 uur van de lader, rond ~1 uur leeg) haal ik met iOS 10 toch gemakkelijk de avond.
Wat had je hier Kevin, of is dit je tweeling broertje. Je zegt vandaag dat je pas de update naar 11 hebt gewaagd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hackus schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:14:
[...]

[...]

Wat had je hier Kevin, of is dit je tweeling broertje. Je zegt vandaag dat je pas de update naar 11 hebt gewaagd ...
Ik was downgraded naar iOS 10 toen deze nog signed was. Hoopte alleen dat met iOS 11.0.3 de meeste bugs geplet waren. De nieuwe one handed toetsenbord en betere bestandmanager functionaliteit maakte het stiekem toch aantrekkelijk om te upgraden. Maar nu kan ik echt niet meer terug 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:16
Ik draai nu de beta een aantal dagen en ben blij verrast. Zeker de accu is een stuk beter naar mijn idee.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Erik1805 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:32:
Ik draai nu de beta een aantal dagen en ben blij verrast. Zeker de accu is een stuk beter naar mijn idee.
Op mijn oude iphone 6s heb ij tevens dezelfde indruk. Ik ben alleen bang om beta’s op mijn primaire telefoon te draaien. Ik las wel dat de update eind oktober uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Erik1805 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:32:
Van iOS 11.1? Die is dus merkbaar beter naar jou gevoel? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
WhatsappHack schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:12:
[...]

Ik geloof dat apple gewoon nét iets meer tijd nodig har voor de ontwikkelingen. Er hangt natuurlijk een behoorlijke tijdsdruk voor de release van iOS. Bij iOS 10.1 was ik ook positief verrast over de performance en batterijduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
WhatsappHack schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:12:
[...]

Ja dat heb ik zeker. Ook in soepelheid en snelheid

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:41
Draai hier ook 11.1 sinds Beta 1, en Beta 2 draait geweldig...soepel en snel, en abnormaal laag batterij verbruik.

Ps Dev Beta 3 is uit. Hopelijk over een paar uurtjes ook de public beta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddiemen
  • Laatst online: 28-09-2022
dafmay schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:10:
Draai hier ook 11.1 sinds Beta 1, en Beta 2 draait geweldig...soepel en snel, en abnormaal laag batterij verbruik.

Ps Dev Beta 3 is uit. Hopelijk over een paar uurtjes ook de public beta...
Ik denk om 22:00. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Yup...zoals altijd. Vandaar...nog een paar uurtjes wachten.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:16:
@WhatsappHack Dank je. Zonder reservekopie ook geprobeerd, tevens als nieuwe iphone gedonload, blijft niet werkend.
Optie B die je noemt nog niet geprobeerd, zal eens nieuw account aanmaken en proberen.
Heb je al eens geprobeerd om te restoren met de *.ipsw file via shift-klik op de Herstel button? Op deze manier zet je de kale image vanuit iTunes op je device.

Stuur me even een PM met je device model als je *.ipsw niet hebt. Dan gooi ik de iOS 11.0.3 image even op Dropbox voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Vandaag wel iets raars meegemaakt op de iPad. Ik had van een bepaalde app 2 icoontjes op het scherm. Een van de icoontjes was een beetje dof en inactief. Kon je niets mee doen. Bij het verwijderen van de app verdween deze ook niet. Na een harde reset was deze verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
11.1 public beta 3 nu ook online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
dafmay schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:05:
11.1 public beta 3 nu ook online.
thanks! d:)b
nu aan het binnen hengelen!

edit: 1ste indruk... beduidend minder glitches / frame drops, het OS voelt weer iets vloeiender aan.

1 groot minpuntje: ik vind die unlock animatie in iOS 11 echt 3x ruk (als in veel trager dan de unlock animatie in iOS 10).
Maar dat is vast met het oog op de iPhone X, aangezien je daar met een swipe beweging omhoog de telefoon in kan, dus dan is die animatie wel passend.

Goed bezig, Apple! (alsof Apple Inc. hier mee leest :+ 8)7 )

[ Voor 59% gewijzigd door _Bailey_ op 16-10-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Zo net laatste bèta (3) geïnstalleerd. Ben benieuwd. Eerste indruk is goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ook ik heb de poging gewaagd op iOS 11.1 developers beta 3.

Eerste indruk is positief, meeste bugs die ik in 11.0.3 had zijn weg (vooral de grafische glitches. Performance is een heel stuk beter. Over batterij kan ik nog geen oordeel over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Jammer. De bug met de verdwijnende klok en notificaties is nog niet opgelost in 11.1b3. Verder lijkt deze goed te draaien (hier op iPhone 7 en iPad Pro 10.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PhilipsFan schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:43:
Jammer. De bug met de verdwijnende klok en notificaties is nog niet opgelost in 11.1b3. Verder lijkt deze goed te draaien (hier op iPhone 7 en iPad Pro 10.5).
Kan dit niet gewoon te maken hebben met bijvoorbeeld een App of is dit specifiek alleen op de 7/8? Heb hier op de iPhone 6s plus namelijk dit probleem nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 22:00
Vorkie schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:01:
[...]

Kan dit niet gewoon te maken hebben met bijvoorbeeld een App of is dit specifiek alleen op de 7/8? Heb hier op de iPhone 6s plus namelijk dit probleem nog niet gehad.
Ik had het laatst ook op mijn 6S.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
PhilipsFan schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:43:
Kun je eens een printscreen maken? Ik heb een iPhone 7 maar ik zie niet helemaal welke bug je bedoeld? Ik heb nog nooit verdwijnende klok of notificaties gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

kevinkrs schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:09:
[...]

Kun je eens een printscreen maken? Ik heb een iPhone 7 maar ik zie niet helemaal welke bug je bedoeld? Ik heb nog nooit verdwijnende klok of notificaties gehad?
Wat betreft de klok, die heb ik gehad. Het is eigenlijk heel simpel: je lockscreen toont alleen de achtergrond afbeelding. Geen klok, geen notificaties, geen 'druk op de thuisknop om te ontgrendelen', geen mogelijkheid om een code in te voeren. Je drukt je scherm uit en weer aan, weer niets. Bij mij kon ik pas weer inloggen nadat ik mijn telefoon opnieuw had opgestart.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
Trouble schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:18:
[...]

Wat betreft de klok, die heb ik gehad. Het is eigenlijk heel simpel: je lockscreen toont alleen de achtergrond afbeelding. Geen klok, geen notificaties, geen 'druk op de thuisknop om te ontgrendelen', geen mogelijkheid om een code in te voeren. Je drukt je scherm uit en weer aan, weer niets. Bij mij kon ik pas weer inloggen nadat ik mijn telefoon opnieuw had opgestart.
Dit heb ik ook regelmatig, zodra ik mijn scherm unlock en weer lock is het ook net zo hard weer weg... gelukkig geen vastlopers of iets, of niet kunnen ontgrendelen.

Mijn batterij gaat nog wel steeds stukken minder lang mee als met iOS10.. Daar haalde ik makkelijk 8 uur gebruik en 40 uur standby mee..
Nu mag ik blij zijn als ik 4-5 uur gebruik haal en 20-24 uur standby, bij hetzelfde gebruik in vergelijking met iOS10 :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

De problemen rondom iOS 11 icm mijn autoradio zijn opgelost. Vanmorgen en gisteren een tijd aan het prutsen geweest en ook mijn telefoon geupdate naar PB3.

Wat precies (van het prutsen) de oplossing is, is voor mij een raadsel. Maar goed, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Trouble schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:18:
[...]

Dat is vreemd, ik heb dit namelijk nog nooit gehad / gezien. Niet in iOS 11.0.3 maar ook niet in iOS 11.1 dev beta 3. hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kevinkrs schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:48:
[...]

Dat is vreemd, ik heb dit namelijk nog nooit gehad / gezien. Niet in iOS 11.0.3 maaro ok niet in iOS 11.1 beta 3. hmmm
Dat wil niet zeggen dat een ander dat niet ervaart, Het kan zomaar aan verschil in instellingen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hackus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Dat wil niet zeggen dat een ander dat niet ervaart, Het kan zomaar aan verschil in instellingen liggen.
Ja dat begrijp ik, ik wilde er niks mee zeggen. Net als dat ik klaag over mijn batterij performance in iOS 11.0.3, kan een ander hier heel wat anders ervaren. Tevens zit ik nu met iOS 11.1 op 91% waarmee ik safari gebruikt heb, snel nieuws gelezen, facebook, instagram en spotify gestreamed voor 40 minuten. Lijkt al een stuk beter te zijn maar we kijken wat het over de rest van de dag gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
sjorremans schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:25:
[...]

Dit heb ik ook regelmatig, zodra ik mijn scherm unlock en weer lock is het ook net zo hard weer weg... gelukkig geen vastlopers of iets, of niet kunnen ontgrendelen.
Grappig, de bug doet zich dus voor in verschillende varianten. Wat er bij mij precies gebeurt is dit:
  • Het lockscreen is leeg. Alleen de achtergrond en de statusbar zijn zichtbaar.
  • Als ik naar rechts veeg (naar het widgetscherm) is dat scherm ook leeg.
  • Als ik naar links veeg (naar de camera) dan zie ik alleen de achtergrond (dus geen camerabeeld), maar de camera doet het wel! Met de volume buttons kan ik gewoon een foto maken.
  • Ontgrendelen mbv touch id werkt gewoon
  • Unlocken en locken verandert niks, dwz de situatie verdwijnt pas na opnieuw opstarten van het toestel.
  • Ik heb nog niet kunnen bepalen waardoor het wordt getriggerd. Het lijkt zich op random momenten voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:10
Sinds ios11 op mijn ipad air2 gebeurd het regelmatig dat als ik streaming videos via safari kijk, de video +- 5sec terug springt en vervolgens weer doorgaat. En als ik uit fullscreen ga, stopt de video vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:26
kevinkrs schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:48:
[...]

Dat is vreemd, ik heb dit namelijk nog nooit gehad / gezien. Niet in iOS 11.0.3 maar ook niet in iOS 11.1 dev beta 3. hmmm
Ik wel op de air2, op de iphone 7 nog nooit.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik moet toch wel zeggen dat ik te spreken ben over de accu van iOS 11.1.

Halve dag web whatsapp, safari gebruikt, nieuws gelezen, 53 minuten netflix serie gekeken. Uurtje een video gestreamed online en om 23:00 had ik nog 20% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
bing69 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:33:
[...]

Ik wel op de air2, op de iphone 7 nog nooit.
Is 11.1 beta 3 een vooruitgang op de air 2? Heb hem zelf ook maar draait op dit moment nog op 10.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 20:26
kevinkrs schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:09:
[...]

Is 11.1 beta 3 een vooruitgang op de air 2? Heb hem zelf ook maar draait op dit moment nog op 10.3.3
Vind ik wel, maar vraag me niet wat. Voelt gewoon wat sneller aan

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
bing69 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:20:
[...]

Vind ik wel, maar vraag me niet wat. Voelt gewoon wat sneller aan
Ik ben benieuwd, ik zit te denken om of iOS 11.1 af te wachten, die waarschijnlijk eind deze maand komt of 11.1 beta te installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
https://whatsappen.nl/nie...whatsapp-meldingen-ios-11

Ze zeggen dat de workaround zit in het niet geforceerd sluiten van WA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jellydaddy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:49:
https://whatsappen.nl/nie...whatsapp-meldingen-ios-11

Ze zeggen dat de workaround zit in het niet geforceerd sluiten van WA.
Het probleem doet zich nog steeds voor op WA 2.17.61 en ook in iOS11.1 beta3 nog. als iemand 2 minuten wacht met mij antwoord geven en mijn scherm vergrendelt, kan het soms wel 16 minuten duren voor ik een notificatie krijg. Gisteren met voetbal waar het even rustig was in de groepsApp, krijg je ineens berichten van; Kijk je nog wel... als ik dus vol actief blijf met open scherm komt wel alles binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:35:
[...]

Het probleem doet zich nog steeds voor op WA 2.17.61 en ook in iOS11.1 beta3 nog. als iemand 2 minuten wacht met mij antwoord geven en mijn scherm vergrendelt, kan het soms wel 16 minuten duren voor ik een notificatie krijg. Gisteren met voetbal waar het even rustig was in de groepsApp, krijg je ineens berichten van; Kijk je nog wel... als ik dus vol actief blijf met open scherm komt wel alles binnen
Ik hoorde dat vooral de combinatie van iOS en Vodafone niet zo lekker gaat.
Ik kan het niet testen of het met een andere provider beter is want ik zit met deze combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:46:
[...]

Ik hoorde dat vooral de combinatie van iOS en Vodafone niet zo lekker gaat.
Ik kan het niet testen of het met een andere provider beter is want ik zit met deze combi.
Ik heb geen Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markgoessens
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik heb ook een vreemd probleem sinds de iOS 11.0.3 update. De optie om de schermhelderheid automatisch aan te laten passen is verdwenen. Ik weet dat deze optie verhuisd is, maar ook op de nieuwe plaats staat deze bij mij niet in de lijst. Iemand hetzelfde probleem?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DBqpZCN.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Markgoessens op 18-10-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dus de roddel over de combi met vf gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

Ook mensen met Tele2 en T-Mobile hebben dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

Ik heb hier kpn en ervaar ook hetzelfde, apps komen niet door tenzij de app geopend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Heb met de iPhone8 steeds dat de gps indicator aan gaat vanwege de compass. Elke keer bij ontgrendelen in ieder geval. Vraag me af waarom en het lijkt me dat dit best veel batterij kost. Heb locatievoorzieningen al gecheckt en het is absoluut de compass. Heb dit met oudere IPhones niet gehad. Is dit normaal of een bug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
DJH schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:05:
Heb met de iPhone8 steeds dat de gps indicator aan gaat vanwege de compass. Elke keer bij ontgrendelen in ieder geval. Vraag me af waarom en het lijkt me dat dit best veel batterij kost. Heb locatievoorzieningen al gecheckt en het is absoluut de compass. Heb dit met oudere IPhones niet gehad. Is dit normaal of een bug?
Heb ik ook, komt omdat elke keer dat jij je GPS gebruikt je kompas wordt gekalibreerd. Waarschijnlijk als je je weer app geen toegang geeft tot je GPS krijg je dit niet zo vaak meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miguelin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-07 11:36
DJH schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:05:
Precies hetzelfde hier met een 7+ op 11.0.3, als tijdelijke oplossing heb ik het vinkje uit gezet bij compass calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 09:31
Ik merk op mijn iPhone 7 wel dat de camera-instellingen zich van tijd tot tijd resetten. Ik heb altijd de flits en Live Photos uit staan en het raster aan, maar uiteindelijk zetten de flits en de Live Photos zichzelf toch weer aan en verdwijnt het raster.

Ik draai nu de iOS 11.1 Beta 3 maar dit speelt al een hele tijd. Is dit herkenbaar voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@BleuZ Nee, ook niet op SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 22:46

swv

Het begint er op te lijken dat Apple Pay wordt klaargemaakt voor Nederland. Steeds meer support pagina's zijn inmiddels vertaald. In de wandelgangen schijnt te worden gefluisterd dat (niet verrassend) ING de eerste partner wordt. Me is happy indien het dit jaar werkelijkheid wordt. Mogelijk op 2 november meer nieuws bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Bron? Een aantal Nederlandse Apple sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
swv schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:52:
Het begint er op te lijken dat Apple Pay wordt klaargemaakt voor Nederland. Steeds meer support pagina's zijn inmiddels vertaald. In de wandelgangen schijnt te worden gefluisterd dat (niet verrassend) ING de eerste partner wordt. Me is happy indien het dit jaar werkelijkheid wordt. Mogelijk op 2 november meer nieuws bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Bron? Een aantal Nederlandse Apple sites.
Ja las het. Zou top zijn. Werkt het trouwens alleen met creditcard of ook met bankpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:19

ericplan

5180 Wp PV

Sinds ios11 werkt de home-button niet meer in m'n hardlooparmband. Toestel is een iPhone SE, armband van Reebok/Bose. Bij het indrukken van de home-button licht het scherm wel op, maar het numerieke ontgrendeltoetsenbord verschijnt niet en ik kom niet verder dan het scherm op de foto.
Krijg overigens hetzelfde als ik zonder hoesje de home-button afdek met een donker papiertje en dan druk. Scherm licht op, maar geen unlockscherm. Iemand?

Apple en Reebok

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:37
Erik1805 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:35:
[...]

Ja las het. Zou top zijn. Werkt het trouwens alleen met creditcard of ook met bankpas?
Als het goed is worden naast creditcards ook debetcards (pinpassen) ondersteund. Ik hoop dat dit betaalmiddel ook snel naar de Rabobank en overige banken komt!

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Laatst online: 19-09 09:54
Even een vraag namens mijn vrouw die haar iPhone 7 plus gisteren bij de Apple store heeft laten repareren. Haar telefoon heeft ze leeg terug gekregen zonder foto’s of notities. De iCloud backup is van augustus (geen idee waarom dit zo is omdat het voldoende ruimte vrij is) en heeft ze wel haar foto’s, maar niet haar notities terug. Op de laptop heeft ze iTunes een backup van januari waarop wel haar notities staan, maar uiteraard niet alle de foto’s die wel in de iCloud staan.

Weten jullie hoe dit kan worden gecombineerd, namelijk de notities van de iTunes backup en de foto’s van iCloud? Online gezocht, maar geen zinnig antwoord gevonden en we willen voorkomen dat ze haar foto’s van januari tot nu kwijt raakt. Hopelijk weten jullie een goede oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oude backup erop en dan de fotos importeren naar de pc met de foto app van windows of itunes, dan de nieuwe (augustus) backup erop en dan de fotos synchroniseren

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 19-10-2017 13:03 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Laatst online: 19-09 09:54
mell33 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:02:
Oude backup erop en dan de fotos importeren naar de pc met de foto app van windows of itunes, dan de nieuwe (augustus) backup erop en dan de fotos synchroniseren
Bedoel je niet de notities? Kan je via iTunes de oude notities kopiëren en dan, nadat de recente iCloud backup terug is gezet, de notities weer op de iPhone zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Notities overzetten kan ook, je kan ze ook mailen maar daar heb je niks aan.
Of dit https://drfone.wondershar...er-notes-from-iphone.html

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 19-10-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:18

Eagle Creek

Breathing security

Sinds m'n update vindt spotlight apps alleen maar als ik ze volledig intyp.

Firefox kwam voorheen boven water bij "fi", nu moet ik volledig Firefox intypen. Zooplus kwam bij "zo", nu moet ik volledig zooplus intypen.

https://www.imgdumper.nl/...840-A786-A92558936761.png

https://www.imgdumper.nl/...0A3-B255-F0CDFC3FBCA9.png

Ik vind dit een bijhoorlijk waardeloze verslechtering. Meer mensen hier last van?

[ Voor 35% gewijzigd door Eagle Creek op 19-10-2017 14:09 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:34
Eagle Creek schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:50:
Sinds m'n update vindt spotlight apps alleen maar als ik ze volledig intyp.

Firefox kwam voorheen boven water bij "fi", nu moet ik volledig Firefox intypen. Zooplus kwam bij "zo", nu moet ik volledig zooplus intypen.

https://www.imgdumper.nl/...840-A786-A92558936761.png

https://www.imgdumper.nl/...0A3-B255-F0CDFC3FBCA9.png

Ik vind dit een bijhoorlijk waardeloze verslechtering. Meer mensen hier last van?
Hmm nee heb ik geen last van. Als ik "saf" intyp dan krijg ik gewoon netjes Safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik lees al meerdere issues met het updaten naar iOS 11(.0.3) en vastlopende apps.
Helaas overkomt mij hetzelfde sinds de upgrade vanuit iOS 10 naar iOS 11.0.3

Apps blijven grijszwart en kunnen niet worden geopend.

Wat ik ook probeer (restore in DFU mode, herstellen/bijwerken in iTunes, reset, uit/aan) met het terugzetten van de reservekopie...het probleem komt telkens weer terug.

Iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Rickstah schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:23:
Ik lees al meerdere issues met het updaten naar iOS 11(.0.3) en vastlopende apps.

Wat ik ook probeer (restore in DFU mode, herstellen/bijwerken in iTunes, reset, uit/aan) met het terugzetten van de reservekopie...het probleem komt telkens weer terug.

Iemand een gouden tip?
lezen hier in dit topic, want het zijn oude apps of apps die geen updates hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09 18:02
mell33 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

lezen hier in dit topic, want het zijn oude apps of apps die geen updates hebben
Dat lijkt mij sterk, aangezien het alle apps betreft die ik geïnstalleerd heb en deze geregeld geupdate zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
mell33 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

Voordat je iemand beticht van niet lezen, misschien zelf niet te voorbarig oordelen ;)
Rickstah schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:36:
[...]

Dat lijkt mij sterk, aangezien het alle apps betreft die ik geïnstalleerd heb en deze geregeld geupdate zijn.
Komt vaker voor, zie paar van mijn updates in dit topic.
Voor mij was de enige oplossing als nieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 21:25
Rickstah schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:23:

Iemand een gouden tip?
Had ik ook last van. Tot en met iOS 11.1 beta 2. Sinds beta 3 heb ik geen hangs meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mell33 heeft voor een groot deel gelijk.

Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hackus schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:53:
Mell33 heeft voor een groot deel gelijk.

Jr.
Nee, dat gaat over apps die niet meer ondersteund worden in iOS 11.
Dit gaat over alle externe apps die niet meer werken/willen downloaden en installeren uit de app store.

Pagina: 1 ... 25 ... 44 Laatste