Miki schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:42:
[...]
Ik heb nergens gezegd dat het een gedrocht wordt maar waar je vroeger blind kon upgraden ervaar ik toch best wat problemen en ik niet de enige als ik het zo lees. Ook prioriteiten binnen Apple lijken me verkeerd. Erg gericht op de Amerikaanse markt en veel aandacht voor imessage terwijl hun eigen clouddiensten als lokalisatie achterblijven. Er hangt bij mij een teleurstelling die ik ook bij mijn vriendenkring opmerk. Voorheen kocht je blind een iPhone omdat dat dat echt veel beter was. Nu... Ik weet ik niet meer of dat nog vol te houden is. Ik denk er sterk over na om volgend jaar toch een keer de switch te maken.
En wat betreft updates, er zullen altijd uitzonderingen zijn en fabrikanten die geen moer geven om hun klanten maar het is flink veranderd als je nu ziet dat Galaxy lijn van Samsung iedere maand voorzien wordt van updates en ook Nokia met goedkopere telefoons krijgen ook nodige updates.
Klopt ik heb het ook wat aangedikt. Spreekt wat meer tot de(/mijn) verbeelding dan holle frase
Ik krijg het idee dat bugs die vaak worden genoemd vooral voorkomen bij betreffende personen met specifieke configuraties. Neem bijvoorbeeld de opmerkingen die al jaren voorbij komen als 'mijn carkit doet het niet meer sinds iOS x.x.x'. Nu gaat het de laatste pagina's over Whatsapp problemen. Ze zullen er best zijn, maar ik heb er naar mijn idee geen last van? Batterijverbruik is hier ook praktisch altijd in orde terwijl een ander weer steen en been klaagt. Maakt dat iOS slechter, of is het iets van alle tijden?
En maak vooral de switch als je dat wilt. Kom je er vanzelf achter of een ander OS en fabrikant beter werk aflevert. Dat Apple erg gericht is op de Amerikaanse markt is nou ook geen nieuws toch? Dat is al sinds de eerste iPhone zo... En andere fabrikanten zijn daar geen haar beter in. Ik noem even Bixby bijvoorbeeld. Wat Google betreft vind ik die diensten over de hele linie wel beter afgestemd op de Nederlandse markt ja. Maar daar zijn ook jaartjes overheen gegaan. Dat Apple niet snel is met de uitrol van bepaalde diensten vind ik ook vervelend. Ik weet alleen niet beter. iOS en Google (diensten) gaan prima samen

Miki schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:58:
[...]
Zucht ik blijf het maar herhalen maar beveiligingsupdates problematiek is nu sterk verbeterd en niet meer zoals vroeger zie voorbeelden die ik al eerder aanhaalde. Maar blijf gerust je punt maken om weg te blijven van de inhoudelijke discussie dat de kwaliteit van iOS en verdere ontwikkeling achterblijft, daar waar Google wel grote stappen maakt
Tot nu toe is ios 11 de meest buggy release ooit voor mij persoonlijk als ook inconsistent in design richtlijnen.
Dat Android 8 het makkelijker maakt voor o.a. Samsung om beveiligingsupdates aan te bieden zegt nog niks over de bereidheid van fabrikanten om ook daadwerkelijk toestellen lang te voorzien van updates. Eerst maar eens zien dat de A3 (2017) hier regelmatig bijgewerkt gaat worden. Tot nu toe merk ik nog weinig van die nieuwe mentaliteit.
Eigenwijs dat ik ben ben ik toch wel benieuwd naar die 'grote stappen', maar dit is niet het ideale topic om daar over uit te wijden denk ik. Ik gebruik iOS voor wat mailtjes, muziekstreaming, domotica in huis, Safari en Whatsapp. Hier en daar een spelletje en meer niet. Dat handelt iOS prima voor mij af. Als ik productief wil zijn dan ga ik wel werken op macOS of Windows. Wat moet er nog meer in een telefoon? Wat zou Android voor mij beter doen dan iOS? Ik heb mij die vraag al vaker gesteld maar de Galaxy S7 die ik gebruik voor werk overtuigt mij niet. Oke ik vind het wel geinig dat ik een agenda widget op mijn homescreen heb. Mja op iOS en watchOS zie ik ook vrij snel wat mijn afspraken zijn.