Bedankt voor de tips. Gaan het vanavond uitproberen. Voor de zekerheid: stel de iPhone heeft de backup van januari erop staan om de notities te kopiëren, zal hierdoor niet de iCloud backup worden overgeschreven?mell33 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:48:
Notities overzetten kan ook, je kan ze ook mailen maar daar heb je niks aan.
Of dit https://drfone.wondershar...er-notes-from-iphone.html
Ja klopt, maak dan ook geen backup
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dit lijkt de reden: https://apple.stackexchan...os-unable-to-find-my-appsEagle Creek schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:50:
Sinds m'n update vindt spotlight apps alleen maar als ik ze volledig intyp.
Firefox kwam voorheen boven water bij "fi", nu moet ik volledig Firefox intypen. Zooplus kwam bij "zo", nu moet ik volledig zooplus intypen.
https://www.imgdumper.nl/...840-A786-A92558936761.png
https://www.imgdumper.nl/...0A3-B255-F0CDFC3FBCA9.png
Ik vind dit een bijhoorlijk waardeloze verslechtering. Meer mensen hier last van?
He bah wat een waardeloze wijziging! Ik heb zoeken in apps overal uitgeschakeld staan. Lekker dan.. Bah blegh wat waardeloos.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Hier hetzelfde probleem. Helaas nog geen oplossing. Onhandig.ericplan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:35:
Sinds ios11 werkt de home-button niet meer in m'n hardlooparmband. Toestel is een iPhone SE, armband van Reebok/Bose. Bij het indrukken van de home-button licht het scherm wel op, maar het numerieke ontgrendeltoetsenbord verschijnt niet en ik kom niet verder dan het scherm op de foto.
Krijg overigens hetzelfde als ik zonder hoesje de home-button afdek met een donker papiertje en dan druk. Scherm licht op, maar geen unlockscherm. Iemand?
[afbeelding]
2,1Gb. Best groot voor een X.1 beta, toch?dafmay schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:13:
Developer Beta 4 is uit.
Hopelijk later ook de public beta...
ben benieuwd!
Ja inderdaad. Op Mac forums zegt men dat het deGeert1976 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:20:
[...]
2,1Gb. Best groot voor een X.1 beta, toch?
ben benieuwd!
Full installer is.
Enfin...nog een paar uurtjes dan kunnen de pb installeren.
Het is waarschijnlijk de volledige 11.1, en volgende week is de PR in de planning
(15B92) a 1.92gb (SE)
(15B92) a 1.92gb (SE)
[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 20-10-2017 22:40 . Reden: versie toegevoegd ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ben ik de enige die het idee heeft dat de schermverhouding is veranderd? Alles lijkt langwerpiger en de letters lijken ook kleiner.
11.03 was gewoon niet goed. De score in 11.1 is normaal.mregeling schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:45:
Merk veel verschil in Geekbench met 11.0.3 en met 11.1 public beta 4
Check de scores maar eens.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb nog wel de feedback app staan.Geert1976 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:29:
in deze Beta geen Feedback assistant app aanwezig, dus 99,99% zeker de GM
Persoonlijk ben ik niet echt kapot van iOS11. Die vet gedrukte letters en cijfers vind ik lelijk, zoals in de Dialer. Verder af en toe nog wel eens een hapering. Heb net 11.1 b4 dus zal vandaag eens zien wat dat brengt.
[ Voor 14% gewijzigd door Garret1410 op 21-10-2017 09:32 ]
ja, het is een ''vreemde'' laatste Public Beta, er zijn mensen die na de OTA nog wel de Feedback app hebben, maar ook veel gebruikers waar de Feedback app niet meer aanwezig is na de Beta 4 OTA.
De 4e DP van 11.1 heeft sowieso geen Feedback app meer aan, wat dan wel aangeeft dat het de 11.1 GM is.
De animaties voelen weer een stuk sneller aan tov de 1ste en 2e Beta van 11.1
Ook die irrirante unlock animatie is weer ietsjes sneller/vlotter gelukkig.
Qua batterij duur uiteraard nog veel te vroeg om er over te oordelen
[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 21-10-2017 09:48 ]
Feedback app gaat weg als je het beta profiel verwijdert.
Multi-core en m.n. de Metal score zijn aardig hoger op bèta 4. En alles draait weer lekker vlot en soepel. Prima update

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 21-10-2017 10:48 ]
Beta profiel is nog wel aanwezig bij mij. Echter gezien het buildnummer lijkt mij dat dit de GM is
- 17% van mijn batterij sinds vanmorgen 08:00u(volle lading), bij normaal gebruik. Het lijkt een gevecht te zijn met WA die al op 85% staat. Hopelijk komt WA snel met een nieuwe versie
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zowel op de iPad als iPhone beta 4 geïnstalleerd, maar nog steeds de Feedback app. Ik heb op beide devices wel 2 rapporten opgestuurd, misschien zit daar het verschil in.Geert1976 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:44:
[...]
ja, het is een ''vreemde'' laatste Public Beta, er zijn mensen die na de OTA nog wel de Feedback app hebben, maar ook veel gebruikers waar de Feedback app niet meer aanwezig is na de Beta 4 OTA.
De 4e DP van 11.1 heeft sowieso geen Feedback app meer aan, wat dan wel aangeeft dat het de 11.1 GM is.
De animaties voelen weer een stuk sneller aan tov de 1ste en 2e Beta van 11.1
Ook die irrirante unlock animatie is weer ietsjes sneller/vlotter gelukkig.
Qua batterij duur uiteraard nog veel te vroeg om er over te oordelen
heb ook WA op mijn iPhone 7, met de 4e PB 11.1Hackus schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:37:
- 17% van mijn batterij sinds vanmorgen 08:00u(volle lading), bij normaal gebruik. Het lijkt een gevecht te zijn met WA die al op 85% staat. Hopelijk komt WA snel met een nieuwe versie
Vanochtend van de lader, 100% zo rond 0730u. Nu bijna 1400u, batterij nog steeds op 100% (gewoon gebruik, niet overdreven veel gebruikt in ieder geval)
So far, best tevreden met de batterij op 11.1
@ThaNetRunner ja, erg vreemd... er zijn mensen met de PB die wel de Feedback hebben en weer anderen niet.
[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 21-10-2017 13:50 ]
Ik heb alleen b4 op een SE gezet, net even naar de stad gefietst en nu76%. niks gedaan gewoon op 4g zonder WiFi. Wacht nog even voor ik het op mijn 7 zet. die draait super op b3.
edit: zie nu dat info over iCloud blijft laden en geen gegevens weer kan geven.
(eens kijken of dat het was)
edit: zie nu dat info over iCloud blijft laden en geen gegevens weer kan geven.
(eens kijken of dat het was)
[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 21-10-2017 15:13 ]
Uit noodzaak nu ook maar aangemeld voor de iOS 11 beta 4. iOS 11 werkt tot nu toe zeer slecht op mijn iPhone 6. Zelfs na resets en alles. Kortom, probleem ligt aan Apple en de slechte kwaliteit product die ze hebben geleverd.
< dit stukje webruimte is te huur >
B4 werkt prima 
Alleen m’n Personen in foto’s zijn nog altijd niet goed, maar hoe je dat opnieuw kan triggeren... Wss enkel met herinstallatie.
Alleen m’n Personen in foto’s zijn nog altijd niet goed, maar hoe je dat opnieuw kan triggeren... Wss enkel met herinstallatie.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik heb B4 nu ook draaien op iPhone 7 en iPad Pro 10.5 en nog geen gekkigheden gezien.WhatsappHack schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:07:
B4 werkt prima
Die foto's kun je op de volgende manier beter krijgen:
- Als je personen op foto's hebt die een ander zijn (dus niet goed herkend): ga naar de persoon, selecteer de foto's en kies bij het deel-menu voor 'not this person'.
- Als je een foto hebt met een persoon die niet is toegevoegd aan de andere foto's van die persoon: swipe de foto omhoog en klik de persoon aan bij 'people'. Je kunt de persoon dan een naam geven. Als die naam al bestaat, dan wordt de foto toegevoegd aan die groep.
Nee hij blijft hier al weken hangen op “Sluit aan op oplader om te voltooien”PhilipsFan schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:36:
[...]
Ik heb B4 nu ook draaien op iPhone 7 en iPad Pro 10.5 en nog geen gekkigheden gezien.
Die foto's kun je op de volgende manier beter krijgen:Het enige wat nog niet werkt is dat sommige foto's waar een persoon op staat, dat niet als zodanig wordt herkend. Die kun je dus ook niet aan een persoon toevoegen.
- Als je personen op foto's hebt die een ander zijn (dus niet goed herkend): ga naar de persoon, selecteer de foto's en kies bij het deel-menu voor 'not this person'.
- Als je een foto hebt met een persoon die niet is toegevoegd aan de andere foto's van die persoon: swipe de foto omhoog en klik de persoon aan bij 'people'. Je kunt de persoon dan een naam geven. Als die naam al bestaat, dan wordt de foto toegevoegd aan die groep.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Er is een update van WA waar het(notificatie probleem) verholpen zou zijn. Versie 2.17.70
What's New in Version 2.17.70 ?
• Fixed an issue that was preventing message notifications from showing up on iOS 11.
bron
What's New in Version 2.17.70 ?
• Fixed an issue that was preventing message notifications from showing up on iOS 11.
bron
[ Voor 56% gewijzigd door Hackus op 21-10-2017 20:25 ]
Verwijderd
Ik heb de laatste public beta op mijn iPhone 8 Plus draaien, maar nu heb ik als ik een YouTube filmpje kijk, hij iedere keer vast loopt. Heeft iemand hier ook last van?
Ik heb hetzelfde probleem maar zelfs op 11.0.3WhatsappHack schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:07:
B4 werkt prima
Veel gezichten herkent hij wel maar voegt hij niet toe
Edit: gevonden.
[ Voor 96% gewijzigd door MartijnMartijn op 23-10-2017 08:20 ]
Niet alleen op de iPhone 6, op mijn iPhone 7 Plus en iPad Pro 10" heb ik last van (en dit schud ik zo even uit mij mouw):aex351 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:54:
iOS 11 (.0.3) werkt echt onwijs slecht op de iPhone 6. Vastlopers zijn dagelijks aan de orde. En vandaag kwam het zelfs zo ver dat mijn scherm op zwart bleef staan. Ik werd gebeld maar ik kon niets.
Nee, Apple is echt troep geworden. Dit kan echt niet.
iOS11
- De podcast widgets blijft hangen. De tijd blijft staan op een bepaald moment. Vaak 0s
- De nieuwe volume slider is er alleen in de Video.app en Safari fullscreen, elders is het nog steeds 'in your face'.
- Hij is na weken nog bezig om personen te detecteren. En vreselijk veel fouten ook.
- Hey Siri gaat aan de lopende band af, maar als ik haar echt nodig heb hoort ze me niet.
- Camera die 360 graden draait omdat hij uit zoekt hoe ik de telefoon vast houdt.
- Apple maps is naast verre van compleet ook echt rete traag. Een route zoeken duurt echt soms meer dan een minuut!
- De appstore is traag en onhandig. Je kunt past iets met het zoekvenster als de "trending" woorden zijn geladen, dat duurt soms 10 seconden! Maar updates ook, je moet herladen om nieuwe updates te zien.
- De weer app laadt data pas als je de app opstart.
- Hoewel ik nog zeeen van ruimte heb, worden bestanden in Files.app en foto's heel snel weer gewist. Zit je dan met je (dacht je offline) album met thumbnails.
- Zo af en toe krijg ik bij de portretmodes weer de instructie, ik heb hem nu al 6x gehad.
- Calendar heeft iets irritants dat als je een allday event wilt plannen, bijvoorbeeld "verlof bla bla", en je kiest een eerdere titel uit het lijstje, dan is de eindtijd (eind datum voor all day) altijd de volgende dag, terwijl het originele item op dezelfde dag eindigde.
- Op mijn iPhone heb ik 4 foto's meer dan in iCloud Photo Library. Ook het aantal selfies en personen is verschillende op apparaten. Maar met 30.000 foto's weet je natuurlijk niet welke.
Ik ga steeds sterker twijfelen of ik wel meer dan 1000 euro wil betalen voor een telefoon met software die echt niet des Apple's is.
[ Voor 7% gewijzigd door iAR op 23-10-2017 11:33 ]
Nou ik weet niet waar je de gedachte vandaan hebt dat het de software is? Zo ongeveer alles wat je hier boven beschrijft herken ik niet.
Het ziet eruit als standaard problemen na een update, en in de volgende stappen op te lossen:
1. Even de iPad . iPhone opnieuw opstarten. Niet opgelost? Door naar stap 2
2. Al je foto’s en persoonlijke documenten in de cloud opslaan. Fresh install doen waarbij je niets op de iPad laat staan (tabblad algemeen -> Stel opnieuw in) en liefst daarna geen iCloud backup terug zet. Ja dat is veel werk, maar het gaat je problemen wel oplossen.
Het ziet eruit als standaard problemen na een update, en in de volgende stappen op te lossen:
2. Al je foto’s en persoonlijke documenten in de cloud opslaan. Fresh install doen waarbij je niets op de iPad laat staan (tabblad algemeen -> Stel opnieuw in) en liefst daarna geen iCloud backup terug zet. Ja dat is veel werk, maar het gaat je problemen wel oplossen.
youtube.com/@hisrep
Ik herken je bovenstaande issues ook niet. Draai wel de laatste beta op mijn Iphone 7 plus .iAmRenzo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:52:
[...]
Niet alleen op de iPhone 6, op mijn iPhone 7 Plus en iPad Pro 10" heb ik last van (en dit schud ik zo even uit mij mouw):
iOS11
- De podcast widgets blijft hangen. De tijd blijft staan op een bepaald moment. Vaak 0s
- De nieuwe volume slider is er alleen in de Video.app en Safari fullscreen, elders is het nog steeds 'in your face'.
- Hey Siri gaat aan de lopende band af, maar als ik haar echt nodig heb hoort ze me niet.
- Camera die 360 graden draait omdat hij uit zoekt hoe ik de telefoon vast houdt.
- Apple maps is naast verre van compleet ook echt rete traag. Een route zoeken duurt echt soms meer dan een minuut!
- De appstore is traag en onhandig. Je kunt past iets met het zoekvenster als de "trending" woorden zijn geladen, dat duurt soms 10 seconden! Maar updates ook, je moet herladen om nieuwe updates te zien.
- Hoewel ik nog zeeen van ruimte heb, worden bestanden in Files.app en foto's heel snel weer gewist. Zit je dan met je (dacht je offline) album met thumbnails.
- Zo af en toe krijg ik bij de portretmodes weer de instructie, ik heb hem nu al 6x gehad.
- Calendar heeft iets irritants dat als je een allday event wilt plannen, bijvoorbeeld "verlof bla bla", en je kiest een eerdere titel uit het lijstje, dan is de eindtijd (eind datum voor all day) altijd de volgende dag, terwijl het originele item op dezelfde dag eindigde.
- Op mijn iPhone heb ik 4 foto's meer dan in iCloud Photo Library. Ook het aantal selfies en personen is verschillende op apparaten. Maar met 30.000 foto's weet je natuurlijk niet welke.
Ik ga steeds sterker twijfelen of ik wel meer dan 1000 euro wil betalen voor een telefoon met software die echt niet des Apple's is.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Herken ook geen van de isuses...iAmRenzo schreef op Monday 23 October 2017 @ 09:52:
[...]
Niet alleen op de iPhone 6, op mijn iPhone 7 Plus en iPad Pro 10" heb ik last van (en dit schud ik zo even uit mij mouw):
iOS11
Het is een bekend probleem dat vrouwen niet luistereniAmRenzo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:52:
[...]
iOS11
Soft- en hardrestart al geprobeerd.DeNachtwacht schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:12:
Nou ik weet niet waar je de gedachte vandaan hebt dat het de software is? Zo ongeveer alles wat je hier boven beschrijft herken ik niet.
Dan raak ik mijn iMessage-berichten kwijt, apps (en locatie op springboard), mijn Health data en wat nog niet meer (dat is nooit zo heel duidelijk). Dat vind ik toch wel een beetje zonde.
En daarmee vind ik het toch triest dat je niet selectief zaken terug kunt zetten als backups zoveel problemen kunnen geven.
@iAmRenzo , Wacht even tot publieke iOS11.1 in (IPSW) staat. dan maak je een reservekopie van wat jij wil en voer de IPSW restore uit in iTunes.
Als je je gezondheidsdata en berichten in iCloud opslaat komen die gewoon terug. Apps opnieuw installeren kost even tijd maar is via het aankopen menu in de Store vrij makkelijk (gewoon in die lijst alles aanklikken wat je weer wil installeren)iAmRenzo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:40:
[...]
Soft- en hardrestart al geprobeerd.
Dan raak ik mijn iMessage-berichten kwijt, apps (en locatie op springboard), mijn Health data en wat nog niet meer (dat is nooit zo heel duidelijk). Dat vind ik toch wel een beetje zonde.
En daarmee vind ik het toch triest dat je niet selectief zaken terug kunt zetten als backups zoveel problemen kunnen geven.
Sja kijk het is wat bot maar wel de waarheid: als je de oplossing niet wil, kun je natuurlijk ook niet blijven klagen. Het is vervelend natuurlijk, maar zodra je het gedaan hebt ben je overal vanaf. Ik doe het elk jaar bij de release van de nieuwe iOS.
youtube.com/@hisrep
Je mag dat bot zeggen maar andersom geldt ook dat als je je software- en backupsysteem niet goed kan organiseren als je weet dat het problemen kan geven dan ben je mijn inziens stom bezig. Apple wás altijd goed hierin, in tegenstelling tot Windows. Maar als dít de oplossing is om problemen op te lossen ben je absoluut niet gebruikersvriendelijk bezig.DeNachtwacht schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:02:
Als je je gezondheidsdata en berichten in iCloud opslaat komen die gewoon terug. Apps opnieuw installeren kost even tijd maar is via het aankopen menu in de Store vrij makkelijk (gewoon in die lijst alles aanklikken wat je weer wil installeren)
Sja kijk het is wat bot maar wel de waarheid: als je de oplossing niet wil, kun je natuurlijk ook niet blijven klagen. Het is vervelend natuurlijk, maar zodra je het gedaan hebt ben je overal vanaf. Ik doe het elk jaar bij de release van de nieuwe iOS.
iMessage kun je nog niet in de cloud opslaan. En daarnaast is het lastig te achterhalen welke data 'veilig' terug te halen is vanuit iCloud of 'cloudspace' van de app zelf.
Ook is het opnieuw downloaden, organiseren, inloggen, instellen en kijken wat je wel en niet kwijt bent best wat werk van 270 apps.
[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 23-10-2017 12:08 ]
Vanochtend om 7 uur mijn 6S met iOS 11.0.3 uit de lader gehaald. Beertje gebrowsed en de afgelopen 3 uur het ding niet aangeraakt... batterij leeg. Gek, want eerder had ik geen last van snel leeglopende batterij.
Wat loopt er op de achtergrond ?Edmin schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:08:
Vanochtend om 7 uur mijn 6S met iOS 11.0.3 uit de lader gehaald. Beertje gebrowsed en de afgelopen 3 uur het ding niet aangeraakt... batterij leeg. Gek, want eerder had ik geen last van snel leeglopende batterij.
Ik kon van de week niet in iCloud en mijn toestel was constant bezig verbinding te maken(kwam ik later achter)
na update iOS11 beta 4 van +-2.2gb OTA. mijn toestel uit en weer aangedaan blek de oplossing.
Het is niet gezegd dat het fout gaat als je gewoon een reservekopie terug zet. Ik zelf neem liever geen risico en ook zie ik het altijd als een goed moment om kritisch te kijken welke apps ik wel en niet meer gebruik.iAmRenzo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:07:
[...]
Je mag dat bot zeggen maar andersom geldt ook dat als je je software- en backupsysteem niet goed kan organiseren als je weet dat het problemen kan geven dan ben je mijn inziens stom bezig. Apple wás altijd goed hierin, in tegenstelling tot Windows. Maar als dít de oplossing is om problemen op te lossen ben je absoluut niet gebruikersvriendelijk bezig.
Dat Apple hier goed in was, is trouwens maar deels waar. Een jaar of 3 geleden was de cloud nog vrijwel leeg en kon je alleen basale dingen in iCloud opslaan. Tegenwoordig biedt bijna elke app of game dit op een of andere manier aan, de complexiteit is enorm toegenomen. Tuurlijk ben ik het met je eens dat het beter moet kunnen.
youtube.com/@hisrep
Niet eens zo veel. Safari, camera, linkedIn en Parkmobile had ik nog open staan. Toch maar even herstarten.
In je batterij-verbruik kan je vaak goed zien wat de boosdoener is. Usual suspects: WhatsApp, Facebook en recent YouTube.Edmin schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:53:
[...]
Niet eens zo veel. Safari, camera, linkedIn en Parkmobile had ik nog open staan. Toch maar even herstarten.
WhatsApp verbruikt normaal gesproken juist nauwelijks accu op de achtergrond.
Zeer herkenbaar met mijn iPhone 6 Plus, maar weer niet herkenbaar op een iPhone 6...iAmRenzo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:52:
[...]
iOS11
- Hij is na weken nog bezig om personen te detecteren. En vreselijk veel fouten ook.
Bij mij was 11.0 een uitstekende versie (op de mail problemen na dan). Lekker soepel, niks geen last van battery drain of andere dingen waar anderen dan weer over klaagden.
Maar:
11.01 was bagger
11.02 ook
11.03 niet anders
En toen deed ik per ongeluk sim-sala-bim en deed diezelfde iPhone 6 Plus met 11.03 het plotseling een stuk beter. Ik kan weer telefoontjes aannemen (voorheen 9 van de 10 lukten niet, complete freeze die enkel met hard reset was op te lossen), en ik kan weer doodnormaal scrollen door een internetpagina zonder dat dat ding per pagina 30-60sec hangt. Ook het typen van een iMessage of WhatsApp doet het weer zonder dat ik na 5 letters weer 3-60sec moet wachten.
Goed, ik heb na de sim-sala-bim nog af en toe hangers die ik door herhaaldelijk drukken op sleep/resume weer kan oplossen, maar de telefoon is plotseling weer bruikbaar. Af en toe behoorlijk sloom, maar bruikbaar.
Ik kan met een andere toverspreuk mijn telefoon in een paar seconden weer onbruikbaar maken overigens. Hoewel frustrerend, best geinig, zeker als je dat laat zien aan anderen die bij hoog en laag beweren dat het natuurlijk aan x of y of z ligt en dat je dat kunt oplossen door een volledige re-install...
De sim-sala-bim is het verwijderen van het €50 kostende leren apple hoesje. Mét hoesje heb ik een regelrechte €900 kostende k*tPhone, en zonder hoesje een wat slome, af en toe haperende iPhone.
Wie het snapt mag het zeggen

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Hocus pocus wat eerder aangegeven is al geprobeerd op je 3 jaar oude toestel ?
Vorige week vrijdag luisterde ik op mijn iphone 6 (laatste update) naar wat muziek en speelde ik een spelletje. plots stopte de muziek en leek er iets te crashen. Even later probeerde ik de music app te openen, maar die toonde niets meer en sloot zichzelf na enkele seconden. Even de iphone heropgestart, zelfde probleem.
Deze ochtend een soft reset via de settings gedaan, maar na 2 tal uur op bleef die nog steeds hangen op het einde (ergens laatste procent). Dan maar reset gedaan via home-sleep button combi en nog steeds na 2-3 uur blijft die hangen aan het einde van de meet
Blijf ik nog wachten? Of zijn er nog andere dingen - buiten apple stores - om de dingen nieuw leven in te blazen? Ik heb ergens iets gelezen over Reiboot, maar ik vertrouw het niet zo direct...
Deze ochtend een soft reset via de settings gedaan, maar na 2 tal uur op bleef die nog steeds hangen op het einde (ergens laatste procent). Dan maar reset gedaan via home-sleep button combi en nog steeds na 2-3 uur blijft die hangen aan het einde van de meet
Blijf ik nog wachten? Of zijn er nog andere dingen - buiten apple stores - om de dingen nieuw leven in te blazen? Ik heb ergens iets gelezen over Reiboot, maar ik vertrouw het niet zo direct...
Je slaat de spijker op z'n kop! Je hebt een telefoon van bijna 1000 euro en dan zit ie vol met dit soort vaagheden. Ik vind dat echt niet kunnen.Mars Warrior schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:32:
Zeer herkenbaar met mijn iPhone 6 Plus, maar weer niet herkenbaar op een iPhone 6...
Bij mij was 11.0 een uitstekende versie (op de mail problemen na dan). Lekker soepel, niks geen last van battery drain of andere dingen waar anderen dan weer over klaagden.
Maar:
11.01 was bagger
11.02 ook
11.03 niet anders
En toen deed ik per ongeluk sim-sala-bim en deed diezelfde iPhone 6 Plus met 11.03 het plotseling een stuk beter. Ik kan weer telefoontjes aannemen (voorheen 9 van de 10 lukten niet, complete freeze die enkel met hard reset was op te lossen), en ik kan weer doodnormaal scrollen door een internetpagina zonder dat dat ding per pagina 30-60sec hangt. Ook het typen van een iMessage of WhatsApp doet het weer zonder dat ik na 5 letters weer 3-60sec moet wachten.
Goed, ik heb na de sim-sala-bim nog af en toe hangers die ik door herhaaldelijk drukken op sleep/resume weer kan oplossen, maar de telefoon is plotseling weer bruikbaar. Af en toe behoorlijk sloom, maar bruikbaar.
Ik kan met een andere toverspreuk mijn telefoon in een paar seconden weer onbruikbaar maken overigens. Hoewel frustrerend, best geinig, zeker als je dat laat zien aan anderen die bij hoog en laag beweren dat het natuurlijk aan x of y of z ligt en dat je dat kunt oplossen door een volledige re-install...
De sim-sala-bim is het verwijderen van het €50 kostende leren apple hoesje. Mét hoesje heb ik een regelrechte €900 kostende k*tPhone, en zonder hoesje een wat slome, af en toe haperende iPhone.
Wie het snapt mag het zeggen
Ik ga nu al mijn apps maar eens nakijken welke data ik kwijt ben als ik van scratch begin. Het is tegen mijn principe maar ik wil ook dat gekut (want dat is het) met iOS niet.
Ik hoorde van onze mede-tweakers dat batterij issues fake-news was. Maar ik heb hetzelfde probleemEdmin schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:08:
08:00 van de lader afgehaald niet heel actief gebruikt vandaag dn nu nog maar 40% over... viel me wel op dat iOS 11.1 een stuk zuiniger draait.
Bij mij gisterenavond 10:30 --> 100% batterijkevinkrs schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:45:
[...]Ik hoorde van onze mede-tweakers dat batterij issues fake-news was. Maar ik heb hetzelfde probleem.
08:00 van de lader afgehaald niet heel actief gebruikt vandaag dn nu nog maar 40% over... viel me wel op dat iOS 11.1 een stuk zuiniger draait.
Deze ochtend 6u30: --> 30%
Jij klooit ook teveel met je toestel. Vandaag iOS 11.1 en gister 11.0.3 en eerder 11Beta Dev. zo krijgt je toestel ook geen kan zich in te richten en je 12gb foto's te herkennen etc.kevinkrs schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:45:
[...]
Ik hoorde van onze mede-tweakers dat batterij issues fake-news was. Maar ik heb hetzelfde probleem.
zaterdag 21:00 van de lader, nu maandag nog 18% over met hetzelfde gebruik als altijd op de 7 Plus. Batterij probleem is volgens mij gewoon voor mensen die nooit eens een fresh install doen.
Komt omdat iOS 11 niet helemaal lekker draaitHackus schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:54:
[...]
Jij klooit ook teveel met je toestel. Vandaag iOS 11.1 en gister 11.0.3 en eerder 11Beta Dev. zo krijgt je toestel ook geen kan zich in te richten en je 12gb foto's te herkennen etc.
Zit inmiddels alweer een tijdje op 11.0.3 tho vanwege de iTunes backups. Met iOS 10 heb ik dit nooit hoeven te doen hehe 😛
Ik begrijp deze klachten dus ook niet, hier werkt de batterij ook prima!drusloos schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:08:
zaterdag 21:00 van de lader, nu maandag nog 18% over met hetzelfde gebruik als altijd op de 7 Plus. Batterij probleem is volgens mij gewoon voor mensen die nooit eens een fresh install doen.
Mijn vrouw heeft een 6s en die was gisteren ook binnen een halve dag leeg. Daar is de batterij ook slecht. Maar wachten totdat 11.1 uitkomt
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Als ik mijn iPhone weg leg zonder het scherm uit de zetten door de zijknop te gebruiken blijft m’n scherm maar aan staan. Automatische vergrendeling staat op 30 seconden maar het scherm gaat niet uit. Weet iemand waar ik dit kan instellen? Heb de laatste versie van iOS 11.0.3 en een iPhone 8.
In een bepaalde app of op het homescreen?
PSN: Sluuz
Grappig, ik heb het tegenovergestelde. De vergrendelknop doet het soms niet sinds versie 11Agostino schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:51:
Als ik mijn iPhone weg leg zonder het scherm uit de zetten door de zijknop te gebruiken blijft m’n scherm maar aan staan. Automatische vergrendeling staat op 30 seconden maar het scherm gaat niet uit. Weet iemand waar ik dit kan instellen? Heb de laatste versie van iOS 11.0.3 en een iPhone 8.
Beide, ook bij het opladen blijft het scherm aan. Vaak na een herstart doet de telefoon het weer normaal.Sluuz schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:10:
In een bepaalde app of op het homescreen?
Kwam trouwens vandaag de final van iOS 11.1 uit of morgen? Aangezien de meeste betas om een maandag uitkomen?
Volgens mij (na) vrijdagkevinkrs schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:15:
Kwam trouwens vandaag de final van iOS 11.1 uit of morgen? Aangezien de meeste betas om een maandag uitkomen?
Op en vrijdag geven ze geen updates uit wegens risico van problemen met deloyment en niemand wilt op een zaterdag werken.
Zal dus helaas volgende week maandag of dinsdag zijn dan. Alleen ik denk dat ze te laat komen met het leveren van 11.1 op de iphone X toestellen.
Beta 4 kwam toch echt afgelopen vrijdag uit. En een bedrijf als Apple werkt echt niet van 9-5 op ma-vrkevinkrs schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:37:
[...]
Op en vrijdag geven ze geen updates uit wegens risico van problemen met deloyment en niemand wilt op een zaterdag werken.
Zal dus helaas volgende week maandag of dinsdag zijn dan. Alleen ik denk dat ze te laat komen met het leveren van 11.1 op de iphone X toestellen.
Dat was een uitzondering en een beta. Een grote update naar het publiek doorsturen gebeurd vaak niet op een vrijdag. En ook apple wilt geen overuren salaris betalen aan de ontwikkelaarsdrusloos schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:43:
[...]
Beta 4 kwam toch echt afgelopen vrijdag uit. En een bedrijf als Apple werkt echt niet van 9-5 op ma-vr
Lijkt me ook sterk, groot deel van de toestellen zit al lang in de dooskevinkrs schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:37:
[...]
Na vrijdag
Jr.
Jr.
Ik heb gemerkt dat de GPS niet goed werkt in iOS 11.0.3 op de iPhone 8 Plus.
Als ik foto’s maak dan pakt hij de vorige locatie, pas als ik Kaarten map open pakt hij de huidige locatie!?
Als ik foto’s maak dan pakt hij de vorige locatie, pas als ik Kaarten map open pakt hij de huidige locatie!?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Hmmmmmm developers beta 5 net uitgegeven. Tot zover een master release hehe
En wat is de update ?kevinkrs schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:05:
Hmmmmmm developers beta 5 net uitgegeven. Tot zover een master release hehe
De notes zegt performance improvements en bugfixes. Verder niks inhoudeijk. Draait wel soepel op de iphone 6S
Oké, niks bijzonders dus
Zijn er meer mensen die problemen ervaren op hun iPhone? Ik heb een aantal pagina's terug gelezen maar ben niet de problemen tegen gekomen die ik ervaar:
-Scherm dat soms niet meer reageert, ook de Home button doet niks (voel wel de trilling)
-Apps die blijven hangen bij het openen
-Het niet overgaan van de telefoon bij bellen
-Spotify informatie niet op het vergrendelscherm
Ik dacht eerst dat het aan mijn iPhone (7 Plus) lag, maar een collega heeft soortgelijke problemen.
-Scherm dat soms niet meer reageert, ook de Home button doet niks (voel wel de trilling)
Ik dacht eerst dat het aan mijn iPhone (7 Plus) lag, maar een collega heeft soortgelijke problemen.
Wat heb je gedaan of gevonden om het evt te verhelpen ?Lizardz schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:04:
Zijn er meer mensen die problemen ervaren op hun iPhone? Ik heb een aantal pagina's terug gelezen maar ben niet de problemen tegen gekomen die ik ervaar:
Whatsapp doet het ook na de update en iOS 10.3 nog steeds niet bij mij. Moet het openen wil ik berichten ontvangen. Wel lekker rustig moet ik zeggen
Soms helpt het restarten van de Apps, anders moet ik de iPhone volledig opnieuw opstarten. De problemen zijn dan verholpen.Hackus schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:05:
[...]
Wat heb je gedaan of gevonden om het evt te verhelpen ?
Al restore via IPSW gedaan ?Lizardz schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:10:
[...]
Soms helpt het restarten van de Apps, anders moet ik de iPhone volledig opnieuw opstarten. De problemen zijn dan verholpen.
Nee, nog niet. Dit omdat ik eerst vermoedde dat het aan de hardware lag, tot ik hoorde dat een collega soortgelijke problemen ervaart. Ik gebruik overigens versie 11.0.3.
[ Voor 5% gewijzigd door Lizardz op 23-10-2017 20:18 ]
Iets van 32mb dus valt mee jaHackus schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:49:
Oké, niks bijzonders dus
Mijn Ipad Air1 cellular is na de update naar IOS11 zeer traag en razendsnel leeg. Het ligt niet aan de accu want het apparaat is nog geen jaar oud.
Chrome is alsof ik jaren in de tijd terug ben,, apps en/of crashen of openen traag.
Dit is mijn 2e iPad maar het positieve idee dat ik van Apple heb moet ik herzien.Je betaalt voor
de kwaliteit van de hard- en software maar dit lijkt nergens op.
Helaas is de mogelijk terug te gaan naar versie 10 afgelopen waar ik deze problemen niet had.
Hopelijk stelt Apple die mogelijkheid weer beschikbaar.
Chrome is alsof ik jaren in de tijd terug ben,, apps en/of crashen of openen traag.
Dit is mijn 2e iPad maar het positieve idee dat ik van Apple heb moet ik herzien.Je betaalt voor
de kwaliteit van de hard- en software maar dit lijkt nergens op.
Helaas is de mogelijk terug te gaan naar versie 10 afgelopen waar ik deze problemen niet had.
Heb je via WiFi de update naar 11 gedaan ?Giszmo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:37:
Mijn Ipad Air1 cellular is na de update naar IOS11 zeer traag en razendsnel leeg. Het ligt niet aan de accu want het apparaat is nog geen jaar oud.
de kwaliteit van de hard- en software maar dit lijkt nergens op.![]()
Zelfde probleem. Er zijn mer mensen die hier last van hebben:HereIsTom schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:04:
Ik heb gemerkt dat de GPS niet goed werkt in iOS 11.0.3 op de iPhone 8 Plus.
https://discussions.apple.../8081112?start=0&tstart=0
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ik krijg beta 5 niet geïnstalleerd. Download hem gewoon, dan wil die hem installeren, dan start hij opnieuw en krijg je een Apple logo enzo, en vervolgens zegt hij dat ik ben bijgewerkt maar zit nog op bèta 4 en kan dan weer opnieuw downloaden enzo. Profiel al verwijderd en opnieuw gedaan. Helpt allemaal niks. Heb een 7 plus
Zowel Developer als Public beta 5 installeren hier ook niet, lijkt dus een bugje te zijn bij Apple.drusloos schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 01:00:
Ik krijg beta 5 niet geïnstalleerd. Download hem gewoon, dan wil die hem installeren, dan start hij opnieuw en krijg je een Apple logo enzo, en vervolgens zegt hij dat ik ben bijgewerkt maar zit nog op bèta 4 en kan dan weer opnieuw downloaden enzo. Profiel al verwijderd en opnieuw gedaan. Helpt allemaal niks. Heb een 7 plus
Nu installeren ze hier allebei wel. Gok issue met het signen van de release.drusloos schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 01:00:
De iPhone wilde hem wel eerst opnieuw downloaden, iPad installeerde hem zonder opnieuw te downloaden.
[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 24-10-2017 03:27 ]
Mijn Beta profiel is recent verlengd, samen met bedankje toen PR 11 uitkwam en ineens antwoorden op mijn feedback. Is dat bij meerdere zo ?
(ik kon gewoon b5 instellen btw. de software is up-to-date 15B93.)
(ik kon gewoon b5 instellen btw. de software is up-to-date 15B93.)
[ Voor 1% gewijzigd door Hackus op 24-10-2017 11:13 . Reden: typo ]
Vreemd...op mijn iphone 8 Plus in 1 keer prima kunnen installeren.WhatsappHack schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 01:20:
[...]
Zowel Developer als Public beta 5 installeren hier ook niet, lijkt dus een bugje te zijn bij Apple.
Edit : te laat
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 24-10-2017 09:52 ]
Verwijderd
Ik zal de ipads hier vandaag een fresh install geven, gisteren was het helemaal dramatsich. Voorbeeld: Ipad 10 minuten gebruikt in de ochtend, in de avond op 5%. Aan de oplader voor 15 minuten, komt hij op 9%. Daarna uur erop gezeten zonder dat hij aan de accu zat en toen was de batterij 14%drusloos schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:08:

Is naar fabrieksinstellingen zetten goed genoeg of moet ik met itunes aan de slag?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2017 09:16 ]
Hoe ik het heb gedaan is een fabrieks reset zonder terugzetten van bakcup. En vervolgens toen de 11.0.3 ipsw erop geknald via iTunes. Zo is die weer als nieuwVerwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:15:
[...]
Ik zal de ipads hier vandaag een fresh install geven, gisteren was het helemaal dramatsich. Voorbeeld: Ipad 10 minuten gebruikt in de ochtend, in de avond op 5%. Aan de oplader voor 15 minuten, komt hij op 9%. Daarna uur erop gezeten zonder dat hij aan de accu zat en toen was de batterij 14%
Is naar fabrieksinstellingen zetten goed genoeg of moet ik met itunes aan de slag?
Ok dankje, vond het al vreemd.FrankGuthrie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:37:
[...]
Zelfde probleem. Er zijn mer mensen die hier last van hebben:
https://discussions.apple.../8081112?start=0&tstart=0
Zijn er hier ook nog mensen die problemen hebben met de GPS?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik denk dat het alleen tot iPhone 8 behoort dat GPS (probleem) ?
zorg wel dat je alles nakijkt qua instellingen.
Ik heb een tijdje problemen gehad met de GPS van mijn iPhone 7. Snelheid in Flitsmeister werd niet weergegeven en weergegeven locatie lag soms "achter" op de werkelijke locatie. Dit was merkbaar in alle apps met GPS (Maps, Google Maps, FM etc). Sinds de overgang naar een nieuwe 8+ heb ik dit probleem niet meer.
Volgens mij staan alle instellingen goed op mijn iPhone 8 Plus?Hackus schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:26:
Ik denk dat het alleen tot iPhone 8 behoort dat GPS (probleem) ?
Misschien nog tips waar ik kan kijken?
Mmm... dus het is niet specifiek een iPhone 8 (Plus) probleem.loeberce schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:30:
Ik heb een tijdje problemen gehad met de GPS van mijn iPhone 7. Snelheid in Flitsmeister werd niet weergegeven en weergegeven locatie lag soms "achter" op de werkelijke locatie. Dit was merkbaar in alle apps met GPS (Maps, Google Maps, FM etc). Sinds de overgang naar een nieuwe 8+ heb ik dit probleem niet meer.
Hoe staan jou instellingen voor GPS?
Hopelijk komt Apple snel met een oplossing want het is erg irritant!
Ik had twee weken lang geen notificaties op lock screen. Moest steeds de app open met getalletje om te berichten te zien.
En gisteren, zonder dat ik iets deed of heb geupdate : alles werkt weer zoals het hoort. Heel gek. Wel tof.
En gisteren, zonder dat ik iets deed of heb geupdate : alles werkt weer zoals het hoort. Heel gek. Wel tof.
Heb je wellicht automatische App-updates aan staan? Quote van de Whatsapp update van 3 dagen terug:Arcadius schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:29:
Ik had twee weken lang geen notificaties op lock screen. Moest steeds de app open met getalletje om te berichten te zien.
"We hebben een probleem opgelost wat ervoor zorgde dat sommige meldingen niet werden weergegeven op iOS 11."
@HereIsTom niks speciaals, alles wat je wil aanvinken
Begint helaas steeds vaker voor te komen dat ik in de trein / bus mijn iPhone 7 Plus moet opladen om het te kunnen redden tot ik in bed lig 's avonds en de dag ten einde is.
Zijn deze accuprestaties normaal of maak ik mij illusies? Heb een iPhone 5, 5S, 6 Plus, 7 Plus in bezit gehad en ik heb bij de voorgaande modellen nooit het idee gehad dat mijn toestel zo snel leeg was.
Enige gekoppelde apparaat is een Apple Watch. Om 07:15 van de lader, om 13:46 nog 34%.
Ik heb afgelopen maand middels DFU een schone iOS11 installatie gedaan en geen back-up teruggezet.
Zijn deze accuprestaties normaal of maak ik mij illusies? Heb een iPhone 5, 5S, 6 Plus, 7 Plus in bezit gehad en ik heb bij de voorgaande modellen nooit het idee gehad dat mijn toestel zo snel leeg was.
Enige gekoppelde apparaat is een Apple Watch. Om 07:15 van de lader, om 13:46 nog 34%.
Ik heb afgelopen maand middels DFU een schone iOS11 installatie gedaan en geen back-up teruggezet.