[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 27 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:28
robcoenen schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:25:
Begint helaas steeds vaker voor te komen dat ik in de trein / bus mijn iPhone 7 Plus moet opladen om het te kunnen redden tot ik in bed lig 's avonds en de dag ten einde is.

Zijn deze accuprestaties normaal of maak ik mij illusies? Heb een iPhone 5, 5S, 6 Plus, 7 Plus in bezit gehad en ik heb bij de voorgaande modellen nooit het idee gehad dat mijn toestel zo snel leeg was.

Enige gekoppelde apparaat is een Apple Watch. Om 07:15 van de lader, om 13:46 nog 34%.
Ik heb afgelopen maand middels DFU een schone iOS11 installatie gedaan en geen back-up teruggezet.

[afbeelding]
De batterijduur is sinds iOS 11 gewoon stukken minder (iPhone 7). Er zijn hier mensen die het ontkennen maar na clean install en geen back-up terugplaatsen geen enkele verbetering. Ook armoedig trouwens om geen back-up terugplaatsen als ‘oplossing’ aan te dragen.

Apple heeft een mooi systeem met iCloud en back-up en dat behoor je gewoon zonder problemen te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
robcoenen schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:25:
Begint helaas steeds vaker voor te komen dat ik in de trein / bus mijn iPhone 7 Plus moet opladen om het te kunnen redden tot ik in bed lig 's avonds en de dag ten einde is.

Zijn deze accuprestaties normaal of maak ik mij illusies? Heb een iPhone 5, 5S, 6 Plus, 7 Plus in bezit gehad en ik heb bij de voorgaande modellen nooit het idee gehad dat mijn toestel zo snel leeg was.

Enige gekoppelde apparaat is een Apple Watch. Om 07:15 van de lader, om 13:46 nog 34%.
Ik heb afgelopen maand middels DFU een schone iOS11 installatie gedaan en geen back-up teruggezet.

[afbeelding]
Zelfde op mijn iPhone 7 plus. Al wordt dit keihard door pro-Apple fanboys ontkent.
Maar 1 keer extra opladen is nog niks hoor, moet de mijne 2 keer of soms zelfs 2,5 keer per dag opladen.
Ik kan het huis niet meer uit zonder een 20.000 mah powerbank helaas. Beste zou zijn om de powerbank in je broekzak te stoppen, als je geluk hebt eet je telefoon geen 20.000mah per dag op -_-

Maar mijn gevoel werkt 11.1 wel een stuk zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Heb voor mijn probleem van een paar pagina's terug een ipws bestand (opnieuw de laatste) voor mijn iphone - die in white-screen mode bleef hangen op't einde - opnieuw op de gsm proberen zetten, maar dat geeft dus net hetzelfde resultaat :( en in de Apple Store in Brussel moet ik wachten tot donderdag middag tot ze er iets aan doen (lees: wsl opsturen ter reperatie)... wat een service. Zucht.

Ik voel me zo naakt zonder smartphone :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
kevinkrs schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:29:
[...]

Zelfde op mijn iPhone 7 plus. Al wordt dit keihard door pro-Apple fanboys ontkent.
Maar 1 keer extra opladen is nog niks hoor, moet de mijne 2 keer of soms zelfs 2,5 keer per dag opladen.
Ik kan het huis niet meer uit zonder een 20.000 mah powerbank helaas. Beste zou zijn om de powerbank in je broekzak te stoppen, als je geluk hebt eet je telefoon geen 20.000mah per dag op -_-

Maar mijn gevoel werkt 11.1 wel een stuk zuiniger.
Moet zeggen dat ik geen last heb van battery drains op mijn iPhone 7. Toegegeven: ik heb mijn iPhone vandaag relatief weinig gebruikt maar ruim 60% in de avond is toch best acceptabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IbbsgoEUI7g6QNKL5mSLjTkD/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wTfalpBrOvMdz6SHtWUu9tby/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
Dakoina schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:13:
Heb voor mijn probleem van een paar pagina's terug een ipws bestand (opnieuw de laatste) voor mijn iphone - die in white-screen mode bleef hangen op't einde - opnieuw op de gsm proberen zetten, maar dat geeft dus net hetzelfde resultaat :( en in de Apple Store in Brussel moet ik wachten tot donderdag middag tot ze er iets aan doen (lees: wsl opsturen ter reperatie)... wat een service. Zucht.

Ik voel me zo naakt zonder smartphone :/
Hoe heb je dit precies gedaan? "Gewoon" aansluiten en de IPSW selecteren of via DFU modus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
kevinkrs schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:29:
[...]

Buiten wat ik vind iOS 11, als het echt zo ruk was qua uithoudingsvermogen van de batterij, dan zou ik bijv. Dat ook moeten merken. Vreemd genoeg houdt mijn iPhone 8 plus het 1.5 tot 2 dagen uit tot zo’n 10%. En dan navigeer ik 3-4 keer per dag zo’n half uur zonder oplader, Facebook ik via safari (belangrijk!!), whats app en iMessage en internet ik. Bel weinig. Mijn vriendin’s iPhone 7 plus houdt het ongeveer hetzelfde uit.

Let wel, ik zeg dus zéker niet dat het probleem er niet is, maar een soort reactie ‘fanboys...’ is m.i. Niet 100% terecht. Natuurlijk zijn er mensen die glashard ontkennen, maar om nu te stellen dat het overal kommer en kwel is, zo hard zou ik het niet willen stellen. Ik vermoed eerder dat je ‘pech’ hebt en met jou kennelijk velen. Dus er is een probleem, maar kennelijk heeft niet iedereen hier last van.

Ik hoop oprecht dat er een oplossing gevonden wordt.

Misschien een hele stomme vraag, maar deze is echt bedoeld omgeving helpen: heb je de batterij al gecalibreerd? Mijn vorige iPhone 6s plus was vaak ook heel snel leeg (percentage 2%). En ik heb toen ontdekt dat calibreren bij mij hielp. Bleek dat de batterij meting niet goed was. Toen hij op 1% stond heb ik YouTube, de zaklamp en navigatie aangezet. Ben met die combinatie zo’n 45minuten naar mijn werk gereden. Pas nadat ik zo’n 40 minuten al op mijn werk was, viel hij uit. En dat met 1%! Na calibratie nooit meer last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:14
Zonnetje83 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:50:
[...]

Buiten wat ik vind iOS 11, als het echt zo ruk was qua uithoudingsvermogen van de batterij, dan zou ik bijv. Dat ook moeten merken. Vreemd genoeg houdt mijn iPhone 8 plus het 1.5 tot 2 dagen uit tot zo’n 10%. En dan navigeer ik 3-4 keer per dag zo’n half uur zonder oplader, Facebook ik via safari (belangrijk!!), whats app en iMessage en internet ik. Bel weinig. Mijn vriendin’s iPhone 7 plus houdt het ongeveer hetzelfde uit.

Let wel, ik zeg dus zéker niet dat het probleem er niet is, maar een soort reactie ‘fanboys...’ is m.i. Niet 100% terecht. Natuurlijk zijn er mensen die glashard ontkennen, maar om nu te stellen dat het overal kommer en kwel is, zo hard zou ik het niet willen stellen. Ik vermoed eerder dat je ‘pech’ hebt en met jou kennelijk velen. Dus er is een probleem, maar kennelijk heeft niet iedereen hier last van.

Misschien een hele stomme vraag, maar deze is echt bedoeld omgeving helpen: heb je de batterij al gecalibreerd? Mijn vorige iPhone 6s plus was vaak ook heel snel leeg (percentage 2%). En ik heb toen ontdekt dat calibreren bij mij hielp. Bleek dat de batterij meting niet goed was. Toen hij op 1% stond heb ik YouTube, de zaklamp en navigatie aangezet. Ben met die combinatie zo’n 45minuten naar mijn werk gereden. Pas nadat ik zo’n 40 minuten al op mijn werk was, viel hij uit. En dat met 1%! Na calibratie nooit meer last van gehad.
Eh in dit topic lopen er wel degelijk een paar rond die die-hard fanboy zijn en alle onwelvallige berichten hier niet willen zien, omdat ze er zelf geen probleem ondervinden en dus aan de gebruiker ligt volgens hun. Ik ga geen namen noemen maar het is makkelijk te achterhalen wie dat zijn, bewijsmateriaal te over. Ik dacht dat het fanboyisme wel zou meevallen totdat je een keer een iets andere mening hebt :/

Dit kan wel wat vriendelijker allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 25-10-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drusloos schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

Hoe ik het heb gedaan is een fabrieks reset zonder terugzetten van bakcup. En vervolgens toen de 11.0.3 ipsw erop geknald via iTunes. Zo is die weer als nieuw
Mmm, dat is wel heel heel irritant voor mijn werkipad, dat gaat me heel veel tijd kosten. Ik las hier ook dat er tweakers zijn die het gedaan hebben, maar niks oplost. Dus ik twijfel sterk, vooral de werkipad is problematisch als ik dit zonder backup moet doen en ik gebruik hem dagelijks voor het werk.

Ik denk dat ik het nog even aankijk, vandaag geen problemen met geen enkele ipad. Gisteren dus wel, raar. Ik hoop maar dat Apple het snel op kan lossen, het maakt me niet veel uit of hij sneller leeg is, maar ik heb nu het idee dat die hele batterijstatus een wassen neus is. Ik heb een paar keer gehad dat de accu gewoon leegliep tijdens het opladen (oplaadicoontje gewoon te zien) 8)7

Eigenlijk vind ik het wel slecht tegenover de klanten, heb hier voor duizenden euro's apple spul en met ios 10 was alles top en nu een boel gedoe terwijl de hardware allemaal uit 2016 en 2017 komt. Dat moet toch niet mogen eigenlijk.
Doe je dit op deze manier?

http://www.redmondpie.com...mum-performance-tutorial/

of is er een makkelijkere methode?

Het klinkt in ieder geval als een oplossing voor de vage dingen die ik nu heb met de batterij, dus ik hoor echt graag wat jouw methode was en dan ga ik dat ook doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:06
[...]

Je batterij kalibreren? Volgens mij kan je je iphone batterij niet kalibreren. Dat wat jij aangeeft komt gewoon door een minder goed werkende batterij. Dit is mijn bron iig: YouTube: iPhone Charging - Best Practices To Get Long Battery Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38
drusloos schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 00:39:
[...]

Je batterij kalibreren? Volgens mij kan je je iphone batterij niet kalibreren. Dat wat jij aangeeft komt gewoon door een minder goed werkende batterij. Dit is mijn bron iig: YouTube: iPhone Charging - Best Practices To Get Long Battery Life
Met een oude batterij worden inderdaad de accumetingen minder accuraat. Daar heeft iedereen last van: dat hij sneller van 70 naar 50% gaat dan van 100 naar 90%, dat hij soms bij 20% uitvalt. Kalibreren is volgens mij niet mogelijk, Apples accumeting is een self learning mechanisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
[...]

Kalibreren is een ingebouwde functie. Je moet er wel een procedure voor doorlopen.

https://www.iculture.nl/t...j-kalibreren-iphone-ipad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoe men het noemt maakt me eigenlijk niks uit. Na update leg in mijn toestel aan lader en druk powerbutton en homebutton in tot het Apple teken verschijnt. Ik laat wel alles open, dus geen vliegtuigmodus. vaak laat ik het over de nacht aangesloten en in die tijd kan de software-update zijn ding doen. Kalibreren, Configureren etc hoe je het noemt.

op +- 20% laad ik het toestel vol, en het gebeurt af en toe dat ik van 57 oplaad. dit vanwege ik dan van huis ga zonder lader. Ik laad niet aan USB, maar alleen met Apple lader. en MFI kabel

Jr.

[ Voor 21% gewijzigd door Hackus op 25-10-2017 09:10 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:32
Ik weet niet of het al gemeld is, maar ik ben er ook achter waarom die grijze apps zo lang in de download staan.
Als je in de instellingen "ruim app's op" aan hebt staan, dan gebeurd bij het terug zetten van de backup veel tot niets, of heel langzaam aan het downen, met de grijze app's. Wat je kan doen is er hard op drukken en de download annuleren (elk app individueel, ja kost ff tijd maargoed) Als de app dan van je scherm verdwijnt dan ruimt hij de app op, omdat hij dus weinig gebruikt wordt, de gegevens van die app blijven wel bestaan, en krijg je terug als je de app weer installeert. Als de app wel in gebruik is dan blijft hij staan en wordt weer de normale kleur, en kan je hem gebruiken. Eventuele updates worden dan weer geïnstalleerd als je naar de updates zoeken in de appstore gaat.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Het lijkt erop dat er toch echt serieuze batterij problemen zijn. Forbes heeft een interessant artikel eraan gewijd.
Unfortunately for everyone else, the big picture is a lot less rosy. Last month SaaS service provider Wandera ran data analysis across 50,000 iPhones and found those who had upgraded to iOS 11 saw battery life declines averaging 60%. No iOS 11 update since has even cited battery life problems. Apple needs to tackle the big problems as a priority.
https://www.forbes.com/si...attery-life/#7e73fb7ae336

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
[...]

De eerste link op Google (calibrate iPhone Battery)

http://iphone-tricks.com/...-more-accurate-percentage

Geloof wat je wilt, maar bij mij (en veel anderen) heeft het het opgelost. En natuurlijk, als je een brakke accu hebt, dan zal het het niet oplossen. Mijn iPhone was 1 jaar en 2 maanden oud toen de problemen ontstonden. Gecalibreert en sindsdien nooit meer problemen gehad.

Maar nogmaals: geloof wat je wilt. Ik zie anderen hier stellig beweren dat dit niet kan (en dus onzin is?). Believe what you want to believe.

[ Voor 15% gewijzigd door Zonnetje83 op 25-10-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:08:
Het lijkt erop dat er toch echt serieuze batterij problemen zijn. Forbes heeft een interessant artikel eraan gewijd.

[...]

https://www.forbes.com/si...attery-life/#7e73fb7ae336
Yup, Apple levert expres slechte accu’s zodat iedereen sneller een nieuwe iPhone koopt en er dan vervolgens hele forums over klaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zonnetje83 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:17:
[...]

Yup, Apple levert expres slechte accu’s zodat iedereen sneller een nieuwe iPhone koopt en er dan vervolgens hele forums over klaagt.
Want dat staat er ook echt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Zonnetje83 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

De eerste link op Google (calibrate iPhone Battery)

http://iphone-tricks.com/...-more-accurate-percentage

Geloof wat je wilt, maar bij mij (en veel anderen) heeft het het opgelost. En natuurlijk, als je een brakke accu hebt, dan zal het het niet oplossen. Mijn iPhone was 1 jaar en 2 maanden oud toen de problemen ontstonden. Gecalibreert en sindsdien nooit meer problemen gehad.

Maar nogmaals: geloof wat je wilt. Ik zie anderen hier stellig beweren dat dit niet kan (en dus onzin is?). Believe what you want to believe.
Het is een soort placebo effect. Een accu kan niet gekalibreerd worden, omdat de techniek heel anders is dan vroeger. Daar waar je een accu vroeger helemaal moest leeg laten lopen en weer volledig opladen is dat nu niet meer nodig. Dit is juist voor gebruiksgemak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• drusloos
Ik denk dat mensen een prettiger leven hebben als er niet continue op de batterij gelet zou worden. Een iPhone 6s van 2 jaar oud, of een iPhone 7 plus van 1 jaar oud (zoals ik heb) werkt na 1, laat staan 2, jaar gewoon minder. Een batterij blijft niet hetzelfde. Als je dat wilt moet je elk jaar een nieuwe telefoon nemen. En dat iedereen op 10.3.3. een betere accuduur had is misschien schijn, want sinds iOS 11 let opeens iedereen op zijn accu. Nieuwe software, we zitten meer op onze telefoon, de software moet wennen, en binnen 3 uur nadat een update beschikbaar is zie je al berichten over de accuduur, dat kan niet eens. Dit forum begint ondertussen ook alleen maar accu dit accu dat te worden, en niet dat ik er over klaag, maar probeer een clean install, en als dat niets helpt dan is je accu zoals die is, namelijk niet meer als nieuw. En je kan hoog of laag springen, gebruik je telefoon gewoon, en plug hem in als je hem even niet gebruikt. En gezeur over deze app verbruikt dit, en dan moet je data uit, en besparingsmodus dit; je hebt een telefoon voor bepaalde zaken, en gebruik hem daarvoor en maak je niet druk om je accu want die gaat toch wel leeg, daar koop je een smartphone toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Inderdaad! Of als je batterij de dag niet meer haalt vervang ‘m dan voor ongeveer €25,-

http://www.fixjeiphone.nl...hone-7/iphone-7-batterij/

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien er in de media en helemaal op SM, veel mensen elkaar napraten, zelf niet de juiste updates en instellingen instellen is er altijd wel een die er een extra verhaal van maakt. Zo gaat alles op SM, zie nu het MeToo gedoe. en zo vlogen er honderden batterijen in de fik van Samsung en weet ik allemaal wat.

Klagen over een probleem en het niet oplossen(trachten). als er echt wat is moet je langs de Apple store gaan, dan kan men het zelf uitzoeken ipv aan de tel hulp.

Een batterij gaat erg lang mee, ook van Apple. in mijn 5s die Jr. nu gebuikt zit nog steeds de org. batterij.
(oke), die gaat niet lang meer mee. maar mensen die wat ineens batterijproblemen hebben en allerlei Apps gebruiken om te kijken hoe slecht hun batterij is..... en mensen die zelf ergens een batterij scoren en gaan monteren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gisteren voor het eerst ooit (met een iPhone, met nog net niet het nieuwste iOS) een fikse 'hangup' gehad.

Ik had vanuit lock screen de camera geactiveerd, 3 foto's gemaakt, en wilde toen met TouchID de iPhone in.

Ik kreeg niets dan een leeg home screen te zien, en kwam er echt niet in.

Muziek met iTiunes werkt nog steeds, kon ik ook nog bedienen.

Uit/aan gezet, ging weer verder (iPhone 8 plus)

Ga na, ik heb de 3Gs, 4s, 5s en 6s gehad, waarbij met het iOS nooit iets mis was...

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 25-10-2017 15:19 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:48

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

drusloos schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:39:
Ik denk dat mensen een prettiger leven hebben als er niet continue op de batterij gelet zou worden. Een iPhone 6s van 2 jaar oud, of een iPhone 7 plus van 1 jaar oud (zoals ik heb) werkt na 1, laat staan 2, jaar gewoon minder.
Dat is feit 1. Feit 2 is dat het je telefoon ook niet langzamer maakt. Ik moet eerlijk zeggen dat overal op internet, maar ook in dit topic, die huilberichten over de batterij en-of langzamere iPhone de kwaliteit van de discussie behoorlijk verlagen. Er is al minstens 10x in dit topic een oplossing voor deze problemen gegeven, toch blijft er elke pagina weer iemand met 1 van deze klachten het topic vervuilen omdat hij/zij niet terug leest. Mods, is het geen idee om dit als boodschap bij het invoeren van je bericht aan te geven...
Voordat je over batterij of snelheidsproblemen klaagt...
1. iOS 11 maakt je telefoon niet langzamer.
2. je batterij wordt hoogstens slechter door ouderdom, en nauwelijks door iOS updates. Ook krijg je door een iOS update geen 'amazing battery life'.

Wacht na een update 3 dagen voor je lofzangen of klachten plaatst. Als je tegen batterij/snelheidsproblemen aanloopt volg dan onderstaand stappenplan.
0. wacht 3 dagen. vaak zorgen achtergrondprocessen na de iOS installatie voor tijdelijke performance of batterijveranderingen
1. herstart de iPhone na een iOS update om alle apps goed opnieuw in te laden
2. doe een soft reset als de problemen niet verdwijnen. verwijder ook eens apps die je niet meer gebruikt.
3. wil je echt alles uitsluiten dan is een hard reset (instellingen/algemeen/stel opnieuw in) zonder iCloud backup bijna altijd de oplossing.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
https://www.google.nl/amp...ccuproblemen-op-24789/amp

Maar er zijn geen accu problemen toch? Ik ben toch keihard onzin aan het praten??? Ik moet toch een 6 maanden oude iphone 7 plus telefoon batterij kalibreren? Mensen zeuren toch te veel??

Dus zoals ik al eerder zei 11.1 is een behoorlijke verbetering (beta getest op minn oude 6s)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kevinkrs schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:03:

Maar er zijn geen accu problemen toch? Ik ben toch keihard onzin aan het praten??? Ik moet toch een 6 maanden oude iphone 7 plus telefoon batterij kalibreren? Mensen zeuren toch te veel??

Dus zoals ik al eerder zei 11.1 is een behoorlijke verbetering (beta getest op minn oude 6s)
Wat wil je nu met bereiken dit bericht, wordt het een soort Twitter hier ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
drusloos schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:33:
[...]

Het is een soort placebo effect. Een accu kan niet gekalibreerd worden, omdat de techniek heel anders is dan vroeger. Daar waar je een accu vroeger helemaal moest leeg laten lopen en weer volledig opladen is dat nu niet meer nodig. Dit is juist voor gebruiksgemak.
Er zit een chip in de accu die dat juist wél doet. Het heeft juist niets met het op en leeg laden te maken, maar met die chip. Maar goed, ik geef het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:12:
[...]

Ik geef hef gewoon op. Omdat zijn telefoon kuren vertoont (niet leuk!!!) en hij besloten heeft dat het door de accu komt, negeert hij een goed bedoelt advies en blijft verkondingen dat hij gelijk heeft.

Ach, whatever. Klaag rustig verder. Zal nog eens proberen iemand te helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
kevinkrs schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:03:

Ik zeg in ieder geval nergens dat je ongelijk hebt, ik probeer juist serieus op je probleem in te gaan. Het is ook niet leuk. Daarom gaf ik je dat goedbedoelde advies. Je hóeft er niets mee te doen, maar je zou het in ieder geval kunnen proberen. Het heeft mij en velen met mij geholpen. Waarom jou niet?

En als je dikke Pech hebt, tja dan heb je een kapotte accu. Naar Apple, vervangen en dan loop je weer blij rond met een prima smartphone!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:48

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zonnetje83 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:36:
[...]

Ik geef hef gewoon op. Omdat zijn telefoon kuren vertoont (niet leuk!!!) en hij besloten heeft dat het door de accu komt, negeert hij een goed bedoelt advies en blijft verkondingen dat hij gelijk heeft.

Ach, whatever. Klaag rustig verder. Zal nog eens proberen iemand te helpen.
Die boodschap was niet voor jou bedoeld hé? Maar ik hoop wel dat de mods hier de onderliggende boodschap even meenemen: willen we hier inderdaad een soort verlengstuk van twitter waarin iedereen elkaar 10 minuten na de release van een update alweer plat spamt met snelheid/batterij “ervaringen”? Mogen mensen systematisch oplossingen weigeren en dan alsnog klagen over de batterijduur of snelheid? Natuurlijk is er een enkele update waarin wat batterij bugs zitten, maar bijv. een policy om pas na 3 dagen na releasedatum over batterij ervaringen (ook bij bèta versies) te mogen praten zou de kwaliteit van de posts flink verbeteren. Net als een stappenplan dat mensen eerst moeten doorlopen voor ze mogen klagen (zie mijn vorige post). In het desktop aankoop advies forum werkt zo’n format ook prima (eerst zelf een opzetje van je eigen gewenste systeem plaatsen en onderbouwen voor je vragen stelt). Je hebt meteen heel andere discussies i.p.v. constant hetzelfde gezeur over non-issues met mensen die zelf niet eerst de basis oplossingen hebben geprobeerd.

Op die manier kun je ook goed inventariseren waar het probleem zit als er écht een keer een bug in een nieuwe iOS versie zit.

[ Voor 25% gewijzigd door DeNachtwacht op 25-10-2017 21:55 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hackus schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:12:
[...]

Als je de laatste 20 paginad bekijkt lijkt het er wel op :p
Ik wil zeggen dat er daadwerkelijk issues zijn, en 11.1 ze grotendeels gaat oplossen (hoop stiekem dat hij vandaag komt :( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ik ben er achter dat het niet aan ios 11 ligt maar aan de apps.
Ik heb meerdere backups uitgeprobeerd en die zijn allemaal verschillend qua battery drain>
Het zijn ook verschillende backups qua apps, de 1 wat meer apps dan de andere. Maar die verrekte apps, die drainen de boel! en maken wifi connectie traag verbinden.

Dus ze kunnen allemaal wel ios 11 de schuld gaan geven, maar daar zit het gewoon niet in, het zijn de apps zie ik, en merk ik.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
mell33 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:00:
Ik ben er achter dat het niet aan ios 11 ligt maar aan de apps.
Ik heb meerdere backups uitgeprobeerd en die zijn allemaal verschillend qua battery drain>
Het zijn ook verschillende backups qua apps, de 1 wat meer apps dan de andere. Maar die verrekte apps, die drainen de boel! en maken wifi connectie traag verbinden.

Dus ze kunnen allemaal wel ios 11 de schuld gaan geven, maar daar zit het gewoon niet in, het zijn de apps zie ik, en merk ik.
Apps draaien in een sandbox, zijn gelimiteerd en worden automatisch gepauzeerd op de achtergrond. Apps kunnen verder ook niks met wifi doen. Wel heel raar trouwens dat alle apps geen battery drainen op iOS 11.1? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik heb verschillende resultaten, de ene keer is hij sneller leeg dan de andere keer met verschillende apps, de rest is verder het zelfde, fotos enz.

Dan is die sandbox niet goed, geen idee, oke wachten op 11.1 dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

*knip*

Een TR voldoet.

[ Voor 95% gewijzigd door Hoedje op 25-10-2017 21:14 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Nu is het mooi geweest met het flamen. Natuurlijk is er hier ruimte om te discussiëren over problemen, maar niet als je mede-Tweakers zo wegzet :/

[ Voor 105% gewijzigd door Hoedje op 25-10-2017 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:44
Modbreak:Graag weer ontopic. Dat betekent inhoudelijk over iOS11, ervaringen en evt. issues.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
kevinkrs schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:03:
[...]

Apps draaien in een sandbox, zijn gelimiteerd en worden automatisch gepauzeerd op de achtergrond. Apps kunnen verder ook niks met wifi doen. Wel heel raar trouwens dat alle apps geen battery drainen op iOS 11.1? :p
never mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Mijn eigen ipad gaat helaas niet meer op ios11 dus ik kan volgend probleem zelf niet reproduceren. Maar ik krijg op het werk vragen over het downloaden van iphone apps op een ipad in iOS 11. Het lijkt erop dat na de zoekopdracht in de appstore naar de app het filterknopje grijs blijft, niet klikbaar is en dus niet op "alleen iphone" is te zetten. Deelt iemand deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:58
jellydaddy schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:11:
Mijn eigen ipad gaat helaas niet meer op ios11 dus ik kan volgend probleem zelf niet reproduceren. Maar ik krijg op het werk vragen over het downloaden van iphone apps op een ipad in iOS 11. Het lijkt erop dat na de zoekopdracht in de appstore naar de app het filterknopje grijs blijft, niet klikbaar is en dus niet op "alleen iphone" is te zetten. Deelt iemand deze ervaring?
Niet op air2 met ios 11.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hoedje schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:15:
[modbreak] iOS11, ervaringen en evt. issues.[/]
Ok. Wekker op 07:00, om 08:15 zit ik in de auto. Puinhoop op de weg, dus Google Maps aan, en dom achter de telefoon aanrijden. 75 minuten later ben ik op kantoor, en is mijn batterij nog 85% vol. Ik bel vijf minuten met één klant, en 35 minuten met een andere klant. Om 14:00 stap ik in de auto, op naar een klant in de provincie Utrecht. (Ik woon in Noord Holland en werk in Zuid Holland..) Rustig op de weg dus na 49 minuten ben ik daar. Niet onthouden hoe het met m'n batterij gaat.

Ik ben daar om een lokale overheidsinstelling aan te sluiten op govroam, het overheids-zusje van eduroam. Ik heb dus nog geen wifi (dat kom ik aansluiten) en gebruik 'personal hotspot' om mezelf aan internet te helpen. Het gaat in eerste instantie niet heel soepel dus ik zet wat teamviewer sessies open met nog veel slimmere mensen en verstook een hoop bitjes, en da's slecht voor je batterij.

Uiteindelijk, om 17:15 hebben we het spul werkend en heb ik nog 27% batterij over. Maar ik zit ergens in een buitenwijk van Houten en heb geen idee hoe ik thuis kom, dus Google Maps mag weer de weg wijzen. Een uur en tien minuten later ben ik thuis en heb ik nog 11% batterij over.

Alles bij elkaar heb ik mijn telefoon tussen 08:00 en 19:00 ongeveer 6.5 uur intensief gebruikt. Ik heb een 6S die ik op 9 oktober 2015 opgehaald heb in een Apple Store. Mijn baas is dol op cadeautjes geven en een dagje vrij om je nieuwe (gereserveerde) telefoon op te halen is eentje van.

Ik heb geen issue met batterijgebruik onder iOS 11.

(En dan ben ik vergeten te vermelden dat ik een uur of vijf of zes naar Apple Music heb zitten luisteren op m'n bluetooth headphones, ook op dezelfde iPhone. Danny Tenaglia bijvoorbeeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

Ik heb iets raars sinds ik iOS11 heb. Als ik een foto maak, of een screenshot, en deze per iMessage wil versturen, zit deze optie er niet bij. Kan kiezen uit WhatsApp, Telegram, Facebook, Instagram en nog een paar anderen, maar sms/iMessage zit er niet bij. Dan moet ik iMessage openen en vervolgens de foto/screenshot selecteren. Nogal omslachtig en irritant...

Meer mensen die dit hebben?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Remco V schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:19:
[...]
Hoe heb je dit precies gedaan? "Gewoon" aansluiten en de IPSW selecteren of via DFU modus?
Na wat rondzoeken toch een Reiboot versie geïnstalleerd op pc en dan de laatste ipws gedownload en zijn werk laten doen. Ik was sceptisch, maar de app sloeg er wel in om de iphone effectief herop te starten en er toch iets op te zetten. Helaas blijft hij wel nog steeds hetzelfde doen als ervoor.... hangen op het laatste stuk van de recovery.

De andere combinaties: zoals spelen met de sleep-home knoppen om itunes wakker te schudden, dat werkte niet. Straks naar de Genius Bar :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48

Peetman

Tjah....

Ik wordt echt helemaal knetter van de autocorrectie. Sinds iOS 11 wordt elke keer dat ik 'dan' tik, het vervangen door 'd/a/n'. Autocorrect al gereset, het inmiddels een miljoen keer verbeterd of de suggestie weggedrukt maar het blijft komen. In de text replacement opties zit het ook niet zo te zien.

Ik kan niet vinden waar die ellende vandaan komt. Optie zou zijn om een ander toetsenbord te installeren, maar heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om dan daar weer aan te moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
Dakoina schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:04:
[...]
Na wat rondzoeken toch een Reiboot versie geïnstalleerd op pc en dan de laatste ipws gedownload en zijn werk laten doen. Ik was sceptisch, maar de app sloeg er wel in om de iphone effectief herop te starten en er toch iets op te zetten. Helaas blijft hij wel nog steeds hetzelfde doen als ervoor.... hangen op het laatste stuk van de recovery.

De andere combinaties: zoals spelen met de sleep-home knoppen om itunes wakker te schudden, dat werkte niet. Straks naar de Genius Bar :O
Jammer! Hopelijk kunnen ze bij de Genius Bar meteen iets voor je betekenen en hoeft hij niet opgestuurd te worden o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
Peetman schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:35:
Ik wordt echt helemaal knetter van de autocorrectie. Sinds iOS 11 wordt elke keer dat ik 'dan' tik, het vervangen door 'd/a/n'. Autocorrect al gereset, het inmiddels een miljoen keer verbeterd of de suggestie weggedrukt maar het blijft komen. In de text replacement opties zit het ook niet zo te zien.

Ik kan niet vinden waar die ellende vandaan komt. Optie zou zijn om een ander toetsenbord te installeren, maar heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om dan daar weer aan te moeten wennen.
Laatst had iemand hetzelfde probleem met "ja" dat "J.A." werd. Je zou zijn oplossing eens kunnen proberen: RikTW in "Autocorrect maakt J.A van Ja :-("

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48

Peetman

Tjah....

Remco V schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:05:
[...]

Laatst had iemand hetzelfde probleem met "ja" dat "J.A." werd. Je zou zijn oplossing eens kunnen proberen: RikTW in "Autocorrect maakt J.A van Ja :-("
Dank je, dat heeft het (na een herstart) inderdaad opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

burne schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 01:25:
[...]

Ok. Wekker op 07:00, om 08:15 zit ik in de auto. Puinhoop op de weg, dus Google Maps aan, en dom achter de telefoon aanrijden. 75 minuten later ben ik op kantoor, en is mijn batterij nog 85% vol. Ik bel vijf minuten met één klant, en 35 minuten met een andere klant. Om 14:00 stap ik in de auto, op naar een klant in de provincie Utrecht. (Ik woon in Noord Holland en werk in Zuid Holland..) Rustig op de weg dus na 49 minuten ben ik daar. Niet onthouden hoe het met m'n batterij gaat.

Ik ben daar om een lokale overheidsinstelling aan te sluiten op govroam, het overheids-zusje van eduroam. Ik heb dus nog geen wifi (dat kom ik aansluiten) en gebruik 'personal hotspot' om mezelf aan internet te helpen. Het gaat in eerste instantie niet heel soepel dus ik zet wat teamviewer sessies open met nog veel slimmere mensen en verstook een hoop bitjes, en da's slecht voor je batterij.

Uiteindelijk, om 17:15 hebben we het spul werkend en heb ik nog 27% batterij over. Maar ik zit ergens in een buitenwijk van Houten en heb geen idee hoe ik thuis kom, dus Google Maps mag weer de weg wijzen. Een uur en tien minuten later ben ik thuis en heb ik nog 11% batterij over.

Alles bij elkaar heb ik mijn telefoon tussen 08:00 en 19:00 ongeveer 6.5 uur intensief gebruikt. Ik heb een 6S die ik op 9 oktober 2015 opgehaald heb in een Apple Store. Mijn baas is dol op cadeautjes geven en een dagje vrij om je nieuwe (gereserveerde) telefoon op te halen is eentje van.

Ik heb geen issue met batterijgebruik onder iOS 11.

(En dan ben ik vergeten te vermelden dat ik een uur of vijf of zes naar Apple Music heb zitten luisteren op m'n bluetooth headphones, ook op dezelfde iPhone. Danny Tenaglia bijvoorbeeld.)
Als ik mijn specialistische mening mag geven, Dat riekt echt naar een battery issue.

Misschien deze Battery Life Extender eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcadius
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08 14:57
TweakTom92 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:26:
[...]

Heb je wellicht automatische App-updates aan staan? Quote van de Whatsapp update van 3 dagen terug:

"We hebben een probleem opgelost wat ervoor zorgde dat sommige meldingen niet werden weergegeven op iOS 11."
Het gaat niet alleen om whatsapp, ook om bijvoorbeeld twitter meldingen. En gewone sms.

Gaat, want het probleem is gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:25
Eerste beta van iOS 11.2 komt ook binnenkort: https://twitter.com/_inside/status/923541818599493632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hackus schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

Als ik mijn specialistische mening mag geven, Dat riekt echt naar een battery issue.

Misschien deze Battery Life Extender eens proberen
Ik dacht dat dit een serieuze link was, maar je had me beet hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Is er nou eigenlijk al een manier om bepaalde sites uit de Nieuws-widget te weren? Ik word knettergek van die paywall sites :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevii23
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-08 21:05
Ik blijf last houden van de 'missende klok/notificaties' bug. Minimaal 1x per dag kan ik mijn iPhone (7) rebooten om 9 van de 10x een paar uur later weer hetzelfde probleem te krijgen. Afgelopen weken had ik er een paar dagen achter elkaar geen last van, maar sinds dit weekend is het elke dag weer raak..

Ik word er zo gek van dat ik bijna in staat ben om de telefoon te verkopen en terug te gaan naar android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kevii23 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:35:
Ik blijf last houden van de 'missende klok/notificaties' bug. Minimaal 1x per dag kan ik mijn iPhone (7) rebooten om 9 van de 10x een paar uur later weer hetzelfde probleem te krijgen. Afgelopen weken had ik er een paar dagen achter elkaar geen last van, maar sinds dit weekend is het elke dag weer raak..

Ik word er zo gek van dat ik bijna in staat ben om de telefoon te verkopen en terug te gaan naar android.
wat heb je gedaan om het te verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Remco V schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:03:
[...]Jammer! Hopelijk kunnen ze bij de Genius Bar meteen iets voor je betekenen en hoeft hij niet opgestuurd te worden o.i.d.
Het is opgelost dankzij de medewerker van de genius bar 8) gelukkig geen nieuwe aankoop. Dus, dat zijn centjes voor de nieuwe camera :D

Al snap ik niet hoe ze die truc met itunes hebben uitgehaald, terwijl die hier niet werkte :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hackus schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:46:
[...]
Ik heb het tevens ook, alleen veel minder frequent. Ongeveer 1x per twee dagen. Niet alles kun je verhelpen tho, dit is gewoon een bug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kevinkrs schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:32:
[...]

Ik heb het tevens ook, alleen veel minder frequent. Ongeveer 1x per twee dagen. Niet alles kun je verhelpen tho, dit is gewoon een bug :p
graag degene laten antwoorden wie ik quote :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hackus schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:36:
[...]
graag degene laten antwoorden wie ik quote :P
Sorry :$ maar ik heb de oplossing al voor alle problemen die we hebben met iOS. Laten we de het baturingssysteem decompilen, bugs oplossen en weer opnieuw compilen. Vrijwilligers?? :p :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevii23
Hackus schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:46:
[...]
Vond dat mijn medekevin het goed verwoordde. Er valt niets aan te doen behalve uit/aan zetten van het toestel, maar dit is slechts een tijdelijke oplossing. Zojuist voor de 3e keer vandaag de telefoon opnieuw moeten opstarten..

Voor de duidelijkheid: in ios 10.3.3 en daarvoor had ik hier nooit last van. Voor iemand die vrij afhankelijk is van notificaties direct inzien is deze bug wel echt killing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Nu je in iTunes niet meer je homescreen kunt indelen... hoe voeg je een nieuw, leeg scherm toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:24
iAmRenzo schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:48:
Nu je in iTunes niet meer je homescreen kunt indelen... hoe voeg je een nieuw, leeg scherm toe?
Icoontje oppakken (ingedrukt houden) en naar rechts slepen tot er een nieuw leeg scherm wordt toegevoegd.

(OK, dan is het scherm niet leeg meer, maar ik neem even aan dat je 'm niet leeg wil houden)

[ Voor 13% gewijzigd door vanaalten op 27-10-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

vanaalten schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:53:
Icoontje oppakken (ingedrukt houden) en naar rechts slepen tot er een nieuw leeg scherm wordt toegevoegd.

(OK, dan is het scherm niet leeg meer, maar ik neem even aan dat je 'm niet leeg wil houden)
Het scherm hoeft ook niet leeg inderdaad, er moeten apps op komen maar het scherm moet niet toegevoegd worden als laatste... ik wil een scherm tussen mijn 1e en 2e!
In iTunes kon je die schermen verslepen. Moet ik nu echt alle icoontjes een voor een van 4 pagina's een naar rechts slepen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Kevii23 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:08:
[...]

Vond dat mijn medekevin het goed verwoordde. Er valt niets aan te doen behalve uit/aan zetten van het toestel, maar dit is slechts een tijdelijke oplossing. Zojuist voor de 3e keer vandaag de telefoon opnieuw moeten opstarten..

Voor de duidelijkheid: in ios 10.3.3 en daarvoor had ik hier nooit last van. Voor iemand die vrij afhankelijk is van notificaties direct inzien is deze bug wel echt killing.
Je zou de 11.1 beta kunnen proberen. Die is (bij mij) nu hartstikke stabiel en ik heb die bug minimaal al een aantal weken niet gezien.

edit: daarbij zijn ze inmiddels bij beta 5, is de release van 11.1 nabij en kan je dus redelijk veilig dit testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuz op 27-10-2017 11:37 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Sluuz schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Je zou de 11.1 beta kunnen proberen. Die is (bij mij) nu hartstikke stabiel en ik heb die bug minimaal al een aantal weken niet gezien.

edit: daarbij zijn ze inmiddels bij beta 5, is de release van 11.1 nabij en kan je dus redelijk veilig dit testen.
Ik las dat volgende week 11.1 final uitkomt.

Bron: https://www.iphoned.nl/nieuws/ios-11-1-apple-pay-cash/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Het is maar net hoe graag je het probleem wil oplossen ;)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ja alleen om dan nu in het beta program te enrollen terwijl volgende week al de final uitkomt is ook niet zo fijn :p waarschijnlijk dinsdag al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Kevii23 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:08:
[...]

Gebeurt dit ook als je van midden boven je vinger naar beneden sleept? Hier de bug nog niet ervaren. Ook een 7

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een BUG in iOS, is dat iedereen het ervaart. Niet Jantje wel en Pietje, Kees, Johnny en meerderen niet.( De Kevins in dit geval :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hackus schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:17:
Een BUG in iOS, is dat iedereen het ervaart. Niet Jantje wel en Pietje, Kees, Johnny en meerderen niet.( De Kevins in dit geval :P )
Daar ben ik het niet mee eens. Veel bugs hebben behoorlijk specifieke voorwaarden om zichtbaar te worden en dat is echt niet iets nieuws.

Maar: hier is een iOS11-bug waar we het zonder meer eens over kunnen zijn:

Tiep zo snel als je kunt 1+2+3= in de rekenmachine. Waarom krijg je niet het antwoord wat je verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevii23
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:01:
[...]

Gebeurt dit ook als je van midden boven je vinger naar beneden sleept? Hier de bug nog niet ervaren. Ook een 7
Yeah, er valt niets aan te doen behalve dan uit/aan zetten. Vandaag dan toevallig weer geen last ervan gehad terwijl ik het gister bijna elk uur wel een keer had.
Sluuz schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik kijk even aan of de officiële release dinsdag is en zo niet dan kan ik dit altijd nog proberen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kevii23 op 28-10-2017 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Kevii23 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 00:16:
[...]
Yeah, er valt niets aan te doen behalve dan uit/aan zetten. Vandaag dan toevallig weer geen last ervan gehad terwijl ik het gister bijna elk uur wel een keer had.
En bij touch id en toegangscode instellingen staan zowel vandaag weergaven én recente meldingen aan?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:18

aex351

I am the one

Met beta 5 heb ik de 4G bug weer. Die ook in de normale iOS 11. Terwijl ik in beta 4 er geen last meer van had. Ook ervaar ik nu weer vaker vastlopers.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 13:18
Ik word echt knettergek van het Wifi en 4G bereik/signaal/snelheid in iOS11. Het laden van pagina's of Youtube duurt soms minuten, met een 4G of Wifi 5GHZ connectie. Soms ook maar 1 streepje vlak naast de router. Ik moet constant mijn Wifi aan en uitzetten. En het ergste van alles, ik heb geen Wifi bereik meer op het toilet :-p Is dit iets dat nog meer voorvalt, of heb ik weer geluk en ben ik de enige? Een aantal google searches maken mij niet veel wijzer :-/

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:24
burne schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:57:
Maar: hier is een iOS11-bug waar we het zonder meer eens over kunnen zijn:

Tiep zo snel als je kunt 1+2+3= in de rekenmachine. Waarom krijg je niet het antwoord wat je verwacht?
Bug? Mwah, definitiekwestie. Het is geen 'fout in de code' lijkt mij, meer een keuze qua userinterface van de rekenmachine. Men vond het blijkbaar belangrijk dat de toetsen langzaam uit-faden, want mooi ofzo. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
vanaalten schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Bug? Mwah, definitiekwestie. Het is geen 'fout in de code' lijkt mij, meer een keuze qua userinterface van de rekenmachine. Men vond het blijkbaar belangrijk dat de toetsen langzaam uit-faden, want mooi ofzo. :|
Geen bug? Haha. Op een rekenmachine moet je snel kunnen tikken. De rekenmachine is nu echt onbruikbaar.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

vanaalten schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Ergens in de HIG staat dat animaties nooit mogen 'blocken' en altijd te onderbreken moeten zijn door de gebruiker. Dus de rekenmachine voldoet niet aan Apple's eigen richtlijnen.

Ik gok dat er iemand al sinds de eerste klacht een paar dagen terug met rode wangetjes onder z'n bureau verstopt zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
BillSpaarbank schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:27:
[...]

Geen bug? Haha. Op een rekenmachine moet je snel kunnen tikken. De rekenmachine is nu echt onbruikbaar.
Ik typte net in: 1+2+3 en uitkomst is 23

Ik typte net in 9 + 11 en uitkomst is 17 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Vreemd bij mij klopt de uitkomst wel met de Calculator.

[ Voor 3% gewijzigd door HereIsTom op 28-10-2017 12:16 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kevinkrs schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Ik typte net in: 1+2+3 en uitkomst is 23

Ik typte net in 9 + 11 en uitkomst is 17 *O*
Ik typte net voordelige werkkracht + goedkope onderdelen = iPhone X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:13
Ik krijg ook 23 in m'n calculator en geen 24 zoals heel internet schrijft. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CK3v1N schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:26:
Ik word echt knettergek van het Wifi en 4G bereik/signaal/snelheid in iOS11. Het laden van pagina's of Youtube duurt soms minuten, met een 4G of Wifi 5GHZ connectie. Soms ook maar 1 streepje vlak naast de router. Ik moet constant mijn Wifi aan en uitzetten. En het ergste van alles, ik heb geen Wifi bereik meer op het toilet :-p Is dit iets dat nog meer voorvalt, of heb ik weer geluk en ben ik de enige? Een aantal google searches maken mij niet veel wijzer :-/
Al eens een ander kanaal geprobeerd?
Even scannen wat in gebruik is en dan goed afstellen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
Rivanov schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:41:
Ik krijg ook 23 in m'n calculator en geen 24 zoals heel internet schrijft. :+
Druk je dan wel op "=" op het laatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

9 geeft de rekenmachine op zowel SE en 7

Edit: op iPhone5 met iOS 10.3.3 geeft ie 24 en als je iets langzamer typt 6

Jr

[ Voor 44% gewijzigd door Hackus op 28-10-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Ben nog steeds not amused over ios11. Vrij regelmatig vastlopers en de telefoon kan je soms niet op speaker modus zetten. Waardeloos. Zijn er al fixen behalve een volledige clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tennisbal schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:56:
Ben nog steeds not amused over ios11. Vrij regelmatig vastlopers en de telefoon kan je soms niet op speaker modus zetten. Waardeloos. Zijn er al fixen behalve een volledige clean install?
Hoe gaat u straks updaten naar iOS11.1, via WiFi ?

Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Hackus schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:02:
[...]

Hoe gaat u straks updaten naar iOS11.1, via WiFi ?

Jr.
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Komende week komt iOS 11.1 final
Mijn vraag is hoe u gaat updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het beste is via IPSW iOS 11.1 instellen voor de mensen die nu nig problemen ondervinden. Uitleg heb ik al eerder gepost hier.

Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:17
Tennisbal schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:56:
Ik heb ook last van vastlopers op mijn iPhone 7. Soms kan ik niet eens bellen. Omdat het een werktelefoon betreft, heb ik er nog geen beta van 11.1 op gezet, maar het jeukte enorm kan ik je zeggen. Volgens de fora op MacRumors fixt 11.1 een heleboel. Als het mee zit, komt deze a.s. maandag of dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08 20:57
Is er een mogelijkheid om bestande foto's / video's over te zetten? ik heb de iPhone X 64gb in bestelling staan en zou graag mijn huidige foto's straks willen overzetten naar het nieuwe bedrandformaat om ruimte te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
moca007 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 08:20:
Is er een mogelijkheid om bestande foto's / video's over te zetten? ik heb de iPhone X 64gb in bestelling staan en zou graag mijn huidige foto's straks willen overzetten naar het nieuwe bedrandformaat om ruimte te besparen.
Volgens mij krijgen alleen de foto's van je (nieuwe) iPhone X het nieuwe bestandsformaat mee. Foto's van een oudere iPhone (tenzij iPhone 7 of hoger) blijven het oude bestandsformaat houden.

Edit: Om foto's en video's in het nieuwe bestandsformaat op te kunnen slaan is minimaal een A10 nodig (iPhone 7). Hier staat e.e.a. uitgelegd: https://www.macrumors.com...macos-high-sierra-ios-11/

[ Voor 15% gewijzigd door DwightKSchrute op 29-10-2017 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08 20:57
DwightKSchrute schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 08:33:
[...]

Volgens mij krijgen alleen de foto's van je (nieuwe) iPhone X het nieuwe bestandsformaat mee. Foto's van een oudere iPhone (tenzij iPhone 7 of hoger) blijven het oude bestandsformaat houden.

Edit: Om foto's en video's in het nieuwe bestandsformaat op te kunnen slaan is minimaal een A10 nodig (iPhone 7). Hier staat e.e.a. uitgelegd: https://www.macrumors.com...macos-high-sierra-ios-11/
Dit klopt had dit al gelezen, heb nu een iPhone 6 en zoek een manier om straks alle fotomaterial in nieuwe formaat op de iPhone X te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 13:21
Het lukt mij de laatste tijd niet meer om Apps te installeren. In de App Store wordt wel om mijn Touch Id gevraagd, maar vervolgens blijft het bij eindeloos laden. Ik krijg geen extra Icon te zien op mijn dashboard wat normaal wel het geval is. Ik heb dit bij verschillende applicaties geprobeerd, maar tot nu toe geen succes met installeren.

Ook zie ik updates van Apps pas in de App Store en lijkt dit niet actief te worden gepusht. Zijn er meer mensen met deze problemen? Toestel is een iPhone 8 plus met iOS 11.03.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
De wintertijd gaat 5 november pas in in Amerika. Dus dat betekent als iOS 11.1 uitkomt, we hem al om 18:00 krijgen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
moca007 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 08:50:
[...]

Dit klopt had dit al gelezen, heb nu een iPhone 6 en zoek een manier om straks alle fotomaterial in nieuwe formaat op de iPhone X te zetten.
Misschien was ik dan niet duidelijk: volgens mij kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
FreshMaker schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:26:
[...]

Ik typte net voordelige werkkracht + goedkope onderdelen = iPhone X :+
Ik moest hier stiekem eigenlijk wel om lachen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kevinkrs schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:23:
[...]

Ik moest hier stiekem eigenlijk wel om lachen :p
Ik was eigenlijk al blij dat het niet op een oorlog uitliep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:59
Nope. Er zijn wel MacOS programma's die kunnen converteren (bijvoorbeeld "Image2HEIF") maar je wint weinig en je verliest metadata / exif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
FreshMaker schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:26:
[...]

Ik was eigenlijk al blij dat het niet op een oorlog uitliep ;)
Laten we eerlijk zijn, de X is wel een mooie telefoon maar de prijs ligt gewokn te hoog. Ze hadden naar mijn mening hun instapmodel van de X 128gb moeten maken. Was een stukje aantrekkelijker dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:51
Ik heb op mijn iPhone 8 nu al twee keer gehad dat de auto lock niet werkt. Ik heb het op 30 sec ingesteld, maar het scherm blijft aan (dimt ook niet). De enige oplossing is een reset van het toestel. Zijn er anderen die hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Nee dat kan niet maar als je zo bezorgd bent over de opslag van je oudere foto’s dan zet je toch opslag optimalisatie aan? Dan staan je oudere foto’s automatich in iCloud en thumbnails alleen op je toestel. Nadeel vind ik dan dat IOS dit dan automatisch voor je managed (een beetje ondoorzichtig). 2e optie is je oude foto’s uploaden naar een andere clouddienst en ze verwijderen uit de foto app...
Pagina: 1 ... 27 ... 44 Laatste