[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 23 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
jwtje schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:54:
[...]

Ik snap het wel hoor het is meer een kwestie van gemak ;) Je kan natuurlijk helemaal schoon gaan door je toestel te herstellen en dan alles handmatig te doen (kost veel tijd). Maar herstellen en een iCloud backup terugzetten is niet meer dan je instellingen en apps downloaden, deze apps staan niet in je backup daar is hij te klein voor maar worden gewoon uit de store gehaald. Lijkt me ook redelijk schoon.
Nou ja ik heb het over een schone installatie en jij komt met iCloud backup aanzetten. Dat is compleet het tegenovergestelde van een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Op het audiobus forum stelt menigeen last te hebben van audioclicks bij het opstarten van apps wanneer er reeds apps draaien.

Hebben mensen die iOS 11 reeds hebben geïnstalleerd hier daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Erik1805 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:53:
Net laatste update gedaan. Klok weg op lockscreen 😢

Even een herstart gedaan . Is er weer
Ik heb daar ook last van, Apple fix dit eens, dit moet in het testen toch naar voren zijn gekomen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:15
bram1984 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:12:
[...]

Nou ja ik heb het over een schone installatie en jij komt met iCloud backup aanzetten. Dat is compleet het tegenovergestelde van een schone installatie.
Dat is een schone installatie, hij zet alleen je instellingen terug en de app documents van je app.

Alle apps worden verder opnieuw gedownload vanaf de appstore.
Weet ook als een gebruiker veel instellingen heeft, 25gb aan fotos, en 350 apps, dat niet iedereen 4 dagen wilt besteden om alle apps handmatig opnieuw te downloaden. Oh en de apple watch sport geschiedenis is ook wel handig om te hebben ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bram heeft gelijk, geheel schoon is dus zonder je reservekopie (met extra Apps). zgn schoon is iOS via IPSW zodat je geen delen van 10 of 11.0.1 achterhoud. maar dan probeert men wel de reservekopie terug te zetten waar vaak de problemen mee ontstaan. Ik heb dit ook al eerder aangegeven, maar dat moet een ieder voor zich weten natuurlijk. Dus je foto's kun je voor je reservekopie maakt aanvinken, en de basis iPhone Apps.

Jr.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
reinier666 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:56:
Sinds ios11 bel ik en meerdere collega's zonder nummerherkenning.
We bellen dus als anoniem, Zeer irritant ;)
Meer mensen hier last van?
Dit is zeker wel een nare bug, dus even terug naar hoe nummerherkenning hoort te werken ( buiten de instellingen van ios om, heb zelf tele2, waarbij het probleem niet aanwezig is, maar bij de andere netwerken werken de volgende codes (heb zelf met kpn getest)

*31# (zend) zet nummerherkenning aan
#31#(zend) zet nummerherkenning uit (dit gebeurt dus waarschijnlijk bij ios 11)

Bovenstaande zijn dus de netwerkinstellingen voor alle uitgaande oproepen.
Status controle is *#31# (zend)

Dus voor diegene die problemen hebben, *31# (zend) zou voldoende moeten zijn (dus niet aanpassen bij instellingen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:20
Continuity van mijn iPhone naar mijn macbook werkt, maar omgekeerd niet. Normaal krijg ik bv een safari icoon op mijn lockscreen van mijn iPhone wanneer ik op mijn macbook aan het surfen ben. Dat komt er bij mij maar niet op.

Omgekeerd verschijnt wel een extra safari icoon op mijn macbook van mijn surfsessie op iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 11:42
Splinter Cell schreef op donderdag 28 september 2017 @ 00:28:
[...]

Helpt niks van alles al geprobeerd. Ook de optie Man of Vrouw heb ik niet. Maar als ik terugschakel hoor ik de nieuwe stem wel als testgeluid. Maar heb nog steeds de oude robot stem. Helaas.

Ik had gehoopt dat iOS 11.0.1 dit wel zou fixen.
Vandaag mijn iPhone van 10 naar 11.0.2 geüpgraded.
Is goed gegaan maar de Siri stem was nog oud.
Naar de Instellingen Siri gegaan, daar kan ik alleen kiezen dus Accent, Nederland of Belgie dus ik zie geen keuze Man of Vrouw.
Toch maar even Belgie gekozen stem wordt gedownload.
Daarna terug naar Nederland, nu hoor ik een nieuwe vrouwelijke stem.
Echter als ik de Home knop druk en bv Siri vraag hoe laat het is geeft deze in de oude mannenstem antwoord.
Hoe kan dit?
Hoe kan ik man/vrouw kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

pina schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:50:
Continuity van mijn iPhone naar mijn macbook werkt, maar omgekeerd niet. Normaal krijg ik bv een safari icoon op mijn lockscreen van mijn iPhone wanneer ik op mijn macbook aan het surfen ben. Dat komt er bij mij maar niet op.

Omgekeerd verschijnt wel een extra safari icoon op mijn macbook van mijn surfsessie op iPhone...
Als je in Safari zit en gaat naar tabbladen, vervolgens naar boven swipe (naar beneden gaat) zie je de tabbladen van je Macbook. Werkt prima, mijn Macbook is nu dicht maar toch zie ik ze :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iQAhvvFH0emIihvXvPS25a1g/full.png

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:20
Famous schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Als je in Safari zit en gaat naar tabbladen, vervolgens naar boven swipe (naar beneden gaat) zie je de tabbladen van je Macbook. Werkt prima, mijn Macbook is nu dicht maar toch zie ik ze :)

[afbeelding]
ah ja, zo werkt het ook. Maar normaal gezien krijg je ook nog linksbeneden het safari icoontje te zien in uw lock screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:42
pina schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:44:
[...]

ah ja, zo werkt het ook. Maar normaal gezien krijg je ook nog linksbeneden het safari icoontje te zien in uw lock screen.
Ik weet niet zeker of de functie van het lockscreen verdwenen is (daar verschijnt het bij mij namelijk ook niet), maar wel in het multitask scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 10:12

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
HoppyF schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

Vandaag mijn iPhone van 10 naar 11.0.2 geüpgraded.
Is goed gegaan maar de Siri stem was nog oud.
Naar de Instellingen Siri gegaan, daar kan ik alleen kiezen dus Accent, Nederland of Belgie dus ik zie geen keuze Man of Vrouw.
Toch maar even Belgie gekozen stem wordt gedownload.
Daarna terug naar Nederland, nu hoor ik een nieuwe vrouwelijke stem.
Echter als ik de Home knop druk en bv Siri vraag hoe laat het is geeft deze in de oude mannenstem antwoord.
Hoe kan dit?
Hoe kan ik man/vrouw kiezen?
Hier nog steeds het zelfde. Welke iPhone heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Meer mensen last van Whatsapp berichten die niet aankomen? Verzenden gaat prima, verzend iemand iets naar mij terwijl het toestel op lock staat krijg ik geen pushnote. Pas als ik Whatsapp open ontvang ik pushnotes.

Is sinds de laatste update :/

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
ReBr schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:48:
[...]

*31# (zend) zet nummerherkenning aan
#31#(zend) zet nummerherkenning uit (dit gebeurt dus waarschijnlijk bij ios 11)

Bovenstaande zijn dus de netwerkinstellingen voor alle uitgaande oproepen.
Status controle is *#31# (zend)

Dus voor diegene die problemen hebben, *31# (zend) zou voldoende moeten zijn (dus niet aanpassen bij instellingen...)
Hier lijkt het andersom te werken? #31# lijkt het nummer te laten doorgeven, *31# zet het uit? ;)

Het probleem is trouwens wel bekend bij apple :
https://discussions.apple...8088311?start=15&tstart=0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 16:36
Kecin schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 17:23:
Meer mensen last van Whatsapp berichten die niet aankomen? Verzenden gaat prima, verzend iemand iets naar mij terwijl het toestel op lock staat krijg ik geen pushnote. Pas als ik Whatsapp open ontvang ik pushnotes.

Had ik met Skype. Even in je settings notificaties uitzetten en weer aanzetten hielp bij mij.

Mijn batterij van m’n iPhone 6S is rond etenstijd volledig leeg terwijl ik voor iOS 11 de avond meestal nog wel haalde. Nu na een dag 4 uur en 8 min gebruik en 8 uur standby nog 24% batterij.

Ik heb net een nieuwe batterij ivm recall van Apple zelf.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Splinter Cell schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 17:23:
[...]

Hier nog steeds het zelfde. Welke iPhone heb je?
iPhone 5s 32GB
Zou wel merkwaardig zijn dat het bij jou en mij niet werkt en bij de rest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:50

Hier heb ik ook last van sinds iOS 11. Best wel vervelend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
HoppyF schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:07:
[...]

iPhone 5s 32GB
Zou wel merkwaardig zijn dat het bij jou en mij niet werkt en bij de rest wel.
Bij mij werkt het ook niet. Heb een iPad Air (1) of zal dit niet werken onder oudere devices....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 18:02
NiGeLaToR schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:21:
[...]

Had ik met Skype. Even in je settings notificaties uitzetten en weer aanzetten hielp bij mij.

Mijn batterij van m’n iPhone 6S is rond etenstijd volledig leeg terwijl ik voor iOS 11 de avond meestal nog wel haalde. Nu na een dag 4 uur en 8 min gebruik en 8 uur standby nog 24% batterij.

Ik heb net een nieuwe batterij ivm recall van Apple zelf.
Bij mij geeft een binnenkomende sms geen geluid. Notificaties uit en aan heeft hiervoor niet geholpen.
Hopelijk komt er dinsdag een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-07 12:23
WhatsApp haalt pas berichten op bij mij, wanneer ik deze open...
Wel zo lekker rustig :-)

[ Voor 16% gewijzigd door Nicj56 op 08-10-2017 20:42 ]

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:53

+1. Zelfde probleem helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik merk het hier ook van WhatsApp, duurt soms tot 7 minuten voor de notificatie komt, op WiFi en 4g. Sinds 2.17.60 btw en iOS11.1 beta

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Splinter Cell schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:23:
[...]

Bij mij werkt het ook niet. Heb een iPad Air (1) of zal dit niet werken onder oudere devices....?
In neem aan dat je ook IOS 11 geïnstalleerd hebt.
Ik heb een oude iPad 2 met IOS 9 dus kan dit niet controleren.

Wel heb ik vanavond een vergelijking gedaan met een iPhone 7 met IOS 11.0.1, dus bijna de laatste versie dat is nu 11.0.2.
Ik heb dus een iPhone 5s met 11.0.2 en vergeken met de iPhone 7 mist er een optie!
In het Instelllingen -> Siri en zoeken -> Siri-stem zie ik Accent, Nederland Belgie. Meer niet!
Bij ee iPhone 7 staan er nog twee opties onder namelijk Man Vrouw.
Dit ontbreekt gewoon, rara hoe kan dat...
Nogmaals, ik hoor dus de nieuwe Siri vrouwenstem als ik Nederland selecteer maar de stem is niet te horen als je Siri een opdracht geeft. Dan hoor ik de oude IOS 10 mannenstem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
HoppyF schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 23:07:
[...]

Wel heb ik vanavond een vergelijking gedaan met een iPhone 7 met IOS 11.0.1, dus bijna de laatste versie dat is nu 11.0.2.
Ik heb dus een iPhone 5s met 11.0.2 en vergeken met de iPhone 7 mist er een optie!
In het Instelllingen -> Siri en zoeken -> Siri-stem zie ik Accent, Nederland Belgie. Meer niet!
Nogmaals, ik hoor dus de nieuwe Siri vrouwenstem als ik Nederland selecteer maar de stem is niet te horen als je Siri een opdracht geeft. Dan hoor ik de oude IOS 10 mannenstem.
Ja, ik heb precies hetzeflde. Heel vaag inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-07 22:59

Boost9898

www.brambenik.nl

Ik draai nu denk ik mijn iPhone 7 voor een week op iOS 11, en dat bevalt voor geen meter. De batterij ging voorheen een kleine twee dagen mee, nu moet ik blij zijn als ik het einde van de dag haal. Ook vind ik het gedrag van de WiFi heel erg vervelend. Daarnaast heb ik soms wat bugs met een glitchy toetsenbord. Is het verstandig/risicovol om te 'downgraden' naar iOS 10?

Edit;
Lekker, geen een van mijn wachtwoorden werkt in iTunes bij 'resevekopie'. Alles al geprobeerd en hij staat ook niet in de sleutelhanger. |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Boost9898 op 09-10-2017 06:48 ]

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 08:08
Ik heb even getwijfeld om dit in het CarPlay-topic te posten maar het betreft wel degelijk een IOS 11 issue: sinds de upgrade naar IOS 11 kan ik via CarPlay met een gesproken commando naar Siri geen Whatsapp berichten meer versturen. Het lijkt wel alsof Siri dat niet meer begrijpt. Andere zaken zoals het aanmaken van een entry in mijn kalender enz begrijpt Siri nog wel. Onder IOS 10 kon ik via CarPlay (Siri) wel Whatsapp berichtjes laten versturen en voorlezen.

Als ik hetzelfde probeer door gewoon "hey Siri" te zeggen als ik uit de auto ben, dan kan ze wel een Whatsapp bericht versturen of voorlezen. Hebben hier nog mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06 19:42
Toen ik een aantal ICE contacten wilde toevoegen aan mijn noodcontacten kreeg ik de melding dat ik eerst verplicht een medische ID moest aanmaken.. :-(

Weet iemand of dit ook mogelijk is zonder het aanmaken van zo’n ID?

Ik wil gewoon 1-2 contacten bereikbaar maken voor in geval van nood zonder dat mijn telefoon er voor unlocked moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 972789

Telefoon valt random uit nadat iOS 11 erop is gekomen.. Lekker dit weer! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpachio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-04 11:40
Sinds de update van IOS 11.0.2. komen mijn whatsapp berichten niet goed aan. Pas als ik whatsapp open komen de berichten binnen. Hebben hier meer mensen last van? Is dit een instellingsprobleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:42
carpachio schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:14:
Sinds de update van IOS 11.0.2. komen mijn whatsapp berichten niet goed aan. Pas als ik whatsapp open komen de berichten binnen. Hebben hier meer mensen last van? Is dit een instellingsprobleem?
Not to be thát guy, maar als je de 7 meest recente berichten in dit topic had gelezen, had je geweten dat meer mensen hier last van hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquiss
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-07 10:44
carpachio schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:14:
Ik denk dat dit een issue bij whatsapp is. Ik heb namelijk nog de IOS 11.0 draaien welke default op mijn iphone 8 stond en heb hier sinds het weekend ook ineens last van.

[ Voor 36% gewijzigd door marquiss op 09-10-2017 09:43 . Reden: reactie onder quote gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpachio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-04 11:40
DwightKSchrute schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:25:
[...]

Not to be thát guy, maar als je de 7 meest recente berichten in dit topic had gelezen, had je geweten dat meer mensen hier last van hebben..
Excuse me, op mn werk even snel dit bericht achter gelaten zonder de geschiedenis te lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 14:35
Als ik videos op mijn telefoon bekijk dan dimt het scherm na een tijdje, lijkt net alsof de video het scherm niet actief aanhoudt ofzo.. komt dat iemand bekend voor? Heb de nieuwe iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07 15:14
Sinds de vroege beta's van iOS11 heb ik geen snelheidsinfo meer van de GPS. Zo ziet Flitsmeister dus niet hoe hard ik rijd. Locatievoorziening is ok (laat locatie op juiste plaats zien), maar ik heb het idee dat deze met een hele lage frequentie wordt bijgewerkt (vandaar geen snelheid, of 0 km/h). Herkent iemand dit probleem?

Zelfs op een dedicated speedometer app krijg ik geen snelheid te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Cowamundo schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:32:
Toen ik een aantal ICE contacten wilde toevoegen aan mijn noodcontacten kreeg ik de melding dat ik eerst verplicht een medische ID moest aanmaken.. :-(

Weet iemand of dit ook mogelijk is zonder het aanmaken van zo’n ID?

Ik wil gewoon 1-2 contacten bereikbaar maken voor in geval van nood zonder dat mijn telefoon er voor unlocked moet worden.
Als ik het goed heb, ben je verplicht om een id aan te maken. Echter, je hoeft er niet veel (niets?) in te zetten om hè te laten werken.

Vraag me wel af waarom je niets in zou willen vullen.

Stel dat jij ineens onderuit gaat en het ambulancepersoneel moet bepaalde beslissingen nemen qua bijv medicatie o.i.d., dan is het juist érg belangrijk dat ze weten wie je bent en wat bijv je medicijngebruik / kwaaltjes en/of historie daarvan is. Als ze dat niet weten dan zou het bijv langer kunnen duren voordat ze je adequaat kunnen helpen of ze geven je misschien wel medicijnen die bijten met de huidige of jouw kwaal.

Privacy is voor mij peanuts met dit soort dingen; het kan levensreddend zijn, blijft op mijn telefoon en als het al de cloud in gaat is het versleuteld.

Maar goed, niet iedereen denkt dat natuurlijk zo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-07 15:36
HoppyF schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 23:07:
[...]

Klopt, op de iPhone 5s mist een aantal nieuwe functies in iOS 11, waaronder ARKit en de vloeiende nieuwe Siri-stemmen. Helaas is dit by design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
Zonnetje83 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Als ik het goed heb, ben je verplicht om een id aan te maken. Echter, je hoeft er niet veel (niets?) in te zetten om hè te laten werken.

Vraag me wel af waarom je niets in zou willen vullen.

Stel dat jij ineens onderuit gaat en het ambulancepersoneel moet bepaalde beslissingen nemen qua bijv medicatie o.i.d., dan is het juist érg belangrijk dat ze weten wie je bent en wat bijv je medicijngebruik / kwaaltjes en/of historie daarvan is. Als ze dat niet weten dan zou het bijv langer kunnen duren voordat ze je adequaat kunnen helpen of ze geven je misschien wel medicijnen die bijten met de huidige of jouw kwaal.

Privacy is voor mij peanuts met dit soort dingen; het kan levensreddend zijn, blijft op mijn telefoon en als het al de cloud in gaat is het versleuteld.

Maar goed, niet iedereen denkt dat natuurlijk zo over.
Bedankt voor je reactie,
Het is inderdaad een privacy dingetje maar jouw argument heb je helemaal gelijk in.
Keuze tussen minder privacy of minder goede hulp...
Ik ga even kijken hoe minimaal ik het kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artgrrl
  • Laatst online: 14-04 11:19
Mijn ervaring met de batterij van iPhone SE in vergelijking van iOS 10.3.3 met iOS 11.0.2;

45 uur standby, bijna 6 uur gebruik, batterij 19%
58 uur standby, bijna 7 uur gebruik, batterij 1%

dat was vorige week met iOS 10, na upgrade naar iOS 11:

30 uur standby, 3 uur gebruik, batterij 20%
44 uur standby, 4 uur gebruik batterij 1%

Dus met snelle rekensom houdt de batterij het 70% minder vol bij standby en 50% bij gebruik, hmmm, maar daar tegenover heeft iOS 11 weer leuke en handige functionaliteit, zoals AR. Nu gebruik ik alles veel, maar waarden zullen wel veranderen met normaal gebruik. Overigens heb ik mijn nieuwe iphone nog geen week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Pindasmeer schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:26:
[...]

Klopt, op de iPhone 5s mist een aantal nieuwe functies in iOS 11, waaronder ARKit en de vloeiende nieuwe Siri-stemmen. Helaas is dit by design.
Nou, dat is lekker dan!
Dat had Apple dan wel even mogen vermelden. :(
Kleine moeite lijkt mij en voor mij een reden om dan maar terug te gaan naar IOS 10 want ik heb nog weinig ontdekt wat echt wat voordeel heeft in IOS 11.

Trouwens, best vreemd dat je de nieuwe stem wel hoort bij het selecteren van Nederland of Belgie maar dar hij het daarna niet doet. Dit betekent dat de 5s het wel gewoon aankan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-07 15:36
HoppyF schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:38:
[...]

Nou, dat is lekker dan!
Dat had Apple dan wel even mogen vermelden. :(
Kleine moeite lijkt mij en voor mij een reden om dan maar terug te gaan naar IOS 10 want ik heb nog weinig ontdekt wat echt wat voordeel heeft in IOS 11.

Trouwens, best vreemd dat je de nieuwe stem wel hoort bij het selecteren van Nederland of Belgie maar dar hij het daarna niet doet. Dit betekent dat de 5s het wel gewoon aankan.
Ja, ik las dit heel toevallig afgelopen weekend (maar ik kan de bron niet terugvinden, anders had ik hem erbij geplaatst). Was inderdaad niet heel duidelijk gecommuniceerd door Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
WhatsApp crasht waarschijnlijk op de achtergrond, dit moet opgelost zijn in 2.17.61. Ik heb met die versie iig nergens last van. Die zit nu in RC dus komt verwacht ik deze week uit. Misschien vandaag al.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
artgrrl schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:16:
Mijn ervaring met de batterij van iPhone SE in vergelijking van iOS 10.3.3 met iOS 11.0.2;

45 uur standby, bijna 6 uur gebruik, batterij 19%
58 uur standby, bijna 7 uur gebruik, batterij 1%

dat was vorige week met iOS 10, na upgrade naar iOS 11:

30 uur standby, 3 uur gebruik, batterij 20%
44 uur standby, 4 uur gebruik batterij 1%

Dus met snelle rekensom houdt de batterij het 70% minder vol bij standby en 50% bij gebruik, hmmm, maar daar tegenover heeft iOS 11 weer leuke en handige functionaliteit, zoals AR. Nu gebruik ik alles veel, maar waarden zullen wel veranderen met normaal gebruik. Overigens heb ik mijn nieuwe iphone nog geen week :)
Batterij gebruik is inderdaad een stuk zwaarder...
Heb zelf een hoop ververs opties op de achtergrond uitgeschakeld en het is nu wel iets beter maar zeker niet zoals het was...
Hopelijk kan hier met een update nog iets aan gedaan worden want dit is best vervelend als je je telefoon veel gebruikt en constant je telefoon aan de lader moet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artgrrl
Na het doorspitten van alle berichten over batterij lijk ik gemiddeld verbruik te hebben, maar twijfel ook over terugzetten van 10.3.3. Ik zie het nog een week aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
artgrrl schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:12:
Na het doorspitten van alle berichten over batterij lijk ik gemiddeld verbruik te hebben, maar twijfel ook over terugzetten van 10.3.3. Ik zie het nog een week aan.
Terugzetten kan al een aantal dagen niet meer, 10.3.3 wordt niet meer ondertekend door Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Laatst online: 22-05 20:59
OosterF schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 21:35:
[...]

+1. Zelfde probleem helaas.
Dit heb ik de laatste tijd ook, terwijl ik nog op iOS10 zit...
EValentino schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:14:
[...]

Terugzetten kan al een aantal dagen niet meer, 10.3.3 wordt niet meer ondertekend door Apple.
Behalve als je een iPhone 6S hebt, daar schenen problemen mee te zijn dus heeft Apple het window nog even open gelaten.

Zie https://ipsw.me/10.3.3

[ Voor 46% gewijzigd door thefal op 09-10-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artgrrl
Oh! Zelfs niet als ik het .ipsw-bestand al heb gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Woei, iTunes 12.6 is "terug":
https://www.macrumors.com...-with-app-store-included/

Dus als je 12.7 niets vindt en liever iTunes hebt zoals het was, dan kan je 12.6.3 downloaden. :)
Release: https://support.apple.com/en-gb/HT208079
Downloadlink Mac: hier
Downloadlink Windows: 64-Bit - 32-Bit

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

@loeberce

Sinds de upgrade naar IOS11.0.2 (iPhone 6) werkt mijn plaatsbepaling, en in het bijzonder de GPS, niet meer naar behoren.

Plaatsbepaling is niet precies (grote cirkel) en soms paar honderd meter fout. Lokatievoorzieningen uit, en dan weer aan zetten helpt even. Snelheid in Flitsmeister werkt dus ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door VonFoX op 09-10-2017 12:48 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 13-07 19:06

Satom

Verzamel ervaringen

artgrrl schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:36:
[...]

Oh! Zelfs niet als ik het .ipsw-bestand al heb gedownload?
Zover als mijn kennis gaat: nee. Op het moment dat je het IPSW-bestand wilt 'flashen'/restoren wordt er contact gezocht met de servers van Apple, om te bepalen of het mag of niet beetje kort door de bocht, maar volgens mij was het zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:53
WhatsappHack schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:48:
WhatsApp crasht waarschijnlijk op de achtergrond, dit moet opgelost zijn in 2.17.61. Ik heb met die versie iig nergens last van. Die zit nu in RC dus komt verwacht ik deze week uit. Misschien vandaag al.
Web WhatsApp heeft er ook moeite mee sinds de "problemen" zijn begonnen. Verliest verbinding wanneer de telefoon een tijdje gelocked is, of kan dan zelfs helemaal geen verbinding maken. Telefoon unlocken en WhatsApp aanklikken en het werkt weer eventjes. Hoop dat die fix snel voor iedereen beschikbaar komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-07 18:09

aex351

I am the one

iOS 11 blijkt bij mij toch wel aardig wat fouten te bevatten. Speaker mode deed het ineens niet meer, evenals de volume knoppen. Moest mijn telefoon opnieuw opstarten. Vervolgens wanneer iemand mij belde duurde het zelfs een aantal seconden voordat me telefoon mij ook daadwerkelijk dat scherm liet zien. Merk ook wel dat apps soms gewoon vast blijven lopen, door bijvoorbeeld Safari, waardoor de telefoon zeker een minuut lang op niets reageerde.

Apple is kwalitatief echt minder geworden in mijn ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 09-10-2017 13:19 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
OosterF schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:56:
[...]

Web WhatsApp heeft er ook moeite mee sinds de "problemen" zijn begonnen. Verliest verbinding wanneer de telefoon een tijdje gelocked is, of kan dan zelfs helemaal geen verbinding maken. Telefoon unlocken en WhatsApp aanklikken en het werkt weer eventjes. Hoop dat die fix snel voor iedereen beschikbaar komt :)
Als WhatsApp op je toestel z'n verbinding verliest (of crasht in de achtergrond, zelfde resultaat totdat ie naar foreground launched :P) dan stopt Web/Desktop inderdaad ook met werken, helaas.

Ik verwacht wel dat de patch snel verstuurd wordt gezien er kennelijk aardig wat mensen last van hebben, dat lijkt me ook de reden waarom .61 echt net 3 a 4 dagen na release van .60 al als Release Candidate staat. Normaal doen ze daar veel langer over. :P

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 09-10-2017 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rico463
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:51
aex351 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:18:
iOS 11 blijkt bij mij toch wel aardig wat fouten te bevatten. Speaker mode deed het ineens niet meer, evenals de volume knoppen. Moest mijn telefoon opnieuw opstarten. Vervolgens wanneer iemand mij belde duurde het zelfs een aantal seconden voordat me telefoon mij ook daadwerkelijk dat scherm liet zien. Merk ook wel dat apps soms gewoon vast blijven lopen, door bijvoorbeeld Safari, waardoor de telefoon zeker een minuut lang op niets reageerde.

Mag ik vragen welk toestel jij hebt? Ik ervaar namelijk exact dezelfde problemen met mijn iPhone 7+
Als ik dit probleem heb start ik het toestel geforceerd opnieuw op en doet hij het weer voor een tijdje. (meestal maar 1 of een halve dag)
Schiet niet echt op zo..
Heb echt al allerlei manieren geprobeerd: clean install, factory reset, dfu restore, herstel via iTunes maar na een tijdje komt hetzelfde probleem steeds weer terug. Lijkt net of er op de achtergrond steeds iets vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207768

rico463 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:56:
[...]

Mag ik vragen welk toestel jij hebt? Ik ervaar namelijk exact dezelfde problemen met mijn iPhone 7+
Als ik dit probleem heb start ik het toestel geforceerd opnieuw op en doet hij het weer voor een tijdje. (meestal maar 1 of een halve dag)
Schiet niet echt op zo..
Heb echt al allerlei manieren geprobeerd: clean install, factory reset, dfu restore, herstel via iTunes maar na een tijdje komt hetzelfde probleem steeds weer terug. Lijkt net of er op de achtergrond steeds iets vastloopt.
Ik heb bovenstaande problemen ook, maar dan met een iPhone SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Het lijkt alsof ik meer bugs heb dan tijdens de beta's. Vanochtend had ik weer een springboard crash! iCloud Photo Library is na dagen aan de stroom nog steeds niet klaar met het scannen van personen en de sync daarvan is ook niet helemaal goed. Ook zijn er op mijn Mac namen van personen die weer niet in het album personen staan...

Ook heb ik nog een andere vraag, is het nog mogelijk om in de podcast app iets te markeren als gezien? Ik heb alleen de optie om te verwijderen... ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:05
aex351 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:18:

Goh dat had ik ook opeens vandaag voor het eerst op ios 11 iphone 6s, bij mij was herstarten niet voldoende, ik moest hem home power resetten. Zou dat dan in hun server zitten, of iets iig online, omdat het bij ons opeens ontstaan is..

Ik weet ook dat spotlight wel eens bugged als er iets met apple was of de verbindingen iig met een server oid.

Idd kwaliteit na-controle gaat denk ik wat naar achter sinds Steve overleden is.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 13-07 16:45
Ter info...aangekondigde ios11 updates :

Vanavond : 11.1 Beta 2

Morgenavond : 11.0.3

(beiden op het gebruikelijke tijdstip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-07 18:09

aex351

I am the one

rico463 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:56:
[...]

Schiet niet echt op zo..
Ik heb een iPhone 6.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Hebben mensen al een "restore" gedaan via iTunes voor dat ze het probleem hebben aangekaart?
Ik denk dat dat een hoop zou oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
dafmay schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:10:
Ter info...aangekondigde ios11 updates :

Vanavond : 11.1 Beta 2

Morgenavond : 11.0.3

(beiden op het gebruikelijke tijdstip)
iOS 11.0.3 is woensdag ;).

https://forums.macrumors....87/page-107#post-25195740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:10
Hier ook problemen op de 6s. Belangrijkste daarvan is de traagheid. Van landscape naar portret draaien duurt gewoon een keer seconden waarin het beeld knipperde bijvoorbeeld

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ook goed ;) Ik haalde de info uit het Macrumors forum. We zullen zien...

Edit : misschien heb ik mij inderdaad met 1 dag vergist zie ik nu in het bijbehorende topic. B) Enfin...who's counting >:)

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 09-10-2017 18:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
11.1 Beta 2 is uit.

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
gelukkig weer met extra nieuwe Emoji's, waaronder een vampier en een tovenaar 8)7 8)7

Zeer benieuwd naar de stabiliteits verbeteringen en bug fixes, deze zaken zijn ''ook best wel nodig''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Met de zoekfunctie hier kan ik het niet terugvinden, maar was de oplaadbug al opgelost? Dat als je een kabel aansluit hij soms niet gaat opladen? Ik had laatst weer een lege ipad terwijl hij gewoon de hele nacht aan de stroom hing, ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
Anoniem: 738905 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:26:
Met de zoekfunctie hier kan ik het niet terugvinden, maar was de oplaadbug al opgelost? Dat als je een kabel aansluit hij soms niet gaat opladen? Ik had laatst weer een lege ipad terwijl hij gewoon de hele nacht aan de stroom hing, ik snap er niks van.
In 11.0.2 nog niet. Daarom altijd goed kijken of je die bliksemschicht ziet bij %

Ook als ik mijn iPad unlock blijft hij eerst in portret-modus terwel, ik hem toch echt omdraai...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
3D touch multitasking/app switcher is terug...daar ben ik zeer happy mee! d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 09-10-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pb2 is ook beschikbaar, voor gebruikers met een Public Beta profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Public Beta 2 zojuist geinstalleerd.

Animaties, het openen / sluiten van apps, en scrollen gaan allemaal nu veel vlotter en soepeler...top d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 09-10-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Splinter Cell schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:29:

Ook als ik mijn iPad unlock blijft hij eerst in portret-modus terwel, ik hem toch echt omdraai...
Dat ziet er wat vreemd uit, maar volgt uit het feit dat je taskbar en je homescreen aparte processen zijn die onafhankelijk van elkaar herstart en opnieuw gerenderd worden na het ontwaken. Ik denk dat hetzelfde zal gebeuren op een iPhone plus, omdat die het homescreen wel roteert naar landscape, iets wat de niet-plus iPhone niet doet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phelix
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-03-2020

Phelix

Als het maar jazz heeft

Zondagavond geupgradet naar iOS 11 op een SE. Sindsdien merk ik dat mijn batterij veel sneller leegloopt dan eerst. Is dit een bug in WhatsApp?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SiH8mF6.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-07 16:19
Ik ben de afgelopen twee weken een beetje heen en weer gaan wieberen tussen iOS10 en iOS11. Dit begon met een downgrade naar iOS10 vanwege batterij (slurpen) & Airpod problemen (artifacten, connectie problemen etc). Na de downgrade + fresh install was ik weer helemaal happy. Toen kwam ik erachter dat mijn WatchOS 4 niet met iOS10 kan werken. Dus werd ik geforceerd om weer te upgraden naar iOS11 anders had ik een horloge waar ik niets mee kan. Ook deze heb ik als een fresh install gedaan om een eerlijke vergelijking te doen.

Mijn bevindingen:
  • Inconsistente batterij indicator: soms gaat ie heel hard en soms blijft ie een vrij lange tijd bij een bepaald percentage steken. Op zich kan ik hiermee leven, ik moet maar een lader in de buurt houden totdat Apple dit oplost (traditie eigenlijk).
  • Airpods: ik blijf problemen houden met de airpods. Soms raakt ie spontaan de activatie kwijt. Ook is hij geregeld kwijt wat hij aan het afspelen was. Zo ben ik naar een podcast aan het luisteren, zet ik 'm op pauze, doe even mijn airpods uit en als ik ze weer in mijn oor steek wil hij weer defaulten naar Apple Music. Dit is gewoonweg irritant en prominenter aanwezig dan in iOS10. Mijn grootste probleem is echter de storingen tijdens telefoon gesprekken (GSM & Data/Skype). Het lijkt erop dat de BT verbinding dan niet stabiel is of zo? Wellicht verstoren de andere antennes de BT verbinding. Het is erg onprettig om naar te luisteren. In iOS10 is het niet aanwezig.
Herkennen jullie dit? Vooral het Airpods verhaal wil ik graag horen want anders breng ik ze terug naar de winkel. Ik heb ze namelijk pas 2 weken.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Spam schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:18:
Ik ben de afgelopen twee weken een beetje heen en weer gaan wieberen tussen iOS10 en iOS11. Dit begon met een downgrade naar iOS10 vanwege batterij (slurpen) & Airpod problemen (artifacten, connectie problemen etc). Na de downgrade + fresh install was ik weer helemaal happy. Toen kwam ik erachter dat mijn WatchOS 4 niet met iOS10 kan werken. Dus werd ik geforceerd om weer te upgraden naar iOS11 anders had ik een horloge waar ik niets mee kan. Ook deze heb ik als een fresh install gedaan om een eerlijke vergelijking te doen.

Mijn bevindingen:
  • Inconsistente batterij indicator: soms gaat ie heel hard en soms blijft ie een vrij lange tijd bij een bepaald percentage steken. Op zich kan ik hiermee leven, ik moet maar een lader in de buurt houden totdat Apple dit oplost (traditie eigenlijk).
  • Airpods: ik blijf problemen houden met de airpods. Soms raakt ie spontaan de activatie kwijt. Ook is hij geregeld kwijt wat hij aan het afspelen was. Zo ben ik naar een podcast aan het luisteren, zet ik 'm op pauze, doe even mijn airpods uit en als ik ze weer in mijn oor steek wil hij weer defaulten naar Apple Music. Dit is gewoonweg irritant en prominenter aanwezig dan in iOS10. Mijn grootste probleem is echter de storingen tijdens telefoon gesprekken (GSM & Data/Skype). Het lijkt erop dat de BT verbinding dan niet stabiel is of zo? Wellicht verstoren de andere antennes de BT verbinding. Het is erg onprettig om naar te luisteren. In iOS10 is het niet aanwezig.
Herkennen jullie dit? Vooral het Airpods verhaal wil ik graag horen want anders breng ik ze terug naar de winkel. Ik heb ze namelijk pas 2 weken.
Ik haak even in op het airpods verhaal.

Gebruik ze zelf ook regelmatig (vrijwel dagelijks)...eerst in ios 10.3 en later in ios 11 (zowel 11, 11.01, als Beta 1 en 2 sinds gisteren). Ik ondervind eigenlijk echt nooit problemen. Afspelen gaat zonder problemen of hickups, ook bij langere afstand tussen iphone (8 Plus) en airpods. Na uitdoen en weer indoen onthouden de airpods prima waar ik ben gebleven. Ps Ik gebruik uitsluitend Tidal voor het afspelen van muziek. Heb geen ervaring met Apple Music of podcasts.

Kortom...eigenlijk geen enkel probleem aan mijn kant vwb airpods icm ios 11...werkt perfect. Ik kan eerlijk gezegd verder ook niets bedenken wat je kunt doen, behalve wat je al hebt gedaan. Eventueel de airpods verwijderen en opnieuw koppelen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
dafmay schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:36:
[...]

Ik haak even in op het airpods verhaal.

Gebruik ze zelf ook regelmatig (vrijwel dagelijks)...eerst in ios 10.3 en later in ios 11 (zowel 11, 11.01, als Beta 1 en 2 sinds gisteren). Ik ondervind eigenlijk echt nooit problemen. Afspelen gaat zonder problemen of hickups, ook bij langere afstand tussen iphone (8 Plus) en airpods. Na uitdoen en weer indoen onthouden de airpods prima waar ik ben gebleven. Ps Ik gebruik uitsluitend Tidal voor het afspelen van muziek. Heb geen ervaring met Apple Music of podcasts.

Kortom...eigenlijk geen enkel probleem aan mijn kant vwb airpods icm ios 11...werkt perfect. Ik kan eerlijk gezegd verder ook niets bedenken wat je kunt doen, behalve wat je al hebt gedaan. Eventueel de airpods verwijderen en opnieuw koppelen...?
Een kleine toevoeging: bij muziek spelen heb ik GEEN probleem. Alleen bij telefoongesprekken dat ik af en toe een rare storing hoor, soort van clipping. Het opnieuw koppelen lost het probleem niet op. Zoals ik al zei; in iOS10 heb ik het probleem niet. Maar dat koppelen is niet het grootste probleem, de audioproblemen wel.

Wellicht moet ik ze terugsturen maar ik ben al bang dat zij het probleem niet gaan horen (belsimpel.nl)

[ Voor 4% gewijzigd door Spam op 10-10-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Phelix schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:48:
Zondagavond geupgradet naar iOS 11 op een SE. Sindsdien merk ik dat mijn batterij veel sneller leegloopt dan eerst. Is dit een bug in WhatsApp?

[afbeelding]
Welke tips heb je hier gelezen en evt uitgevoerd ?
Zondagavond update en nu op dinsdagochtend klaag je al..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevinkrs
Hackus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:42:
[...]

Welke tips heb je hier gelezen en evt uitgevoerd ?
Zondagavond update en nu op dinsdagochtend klaag je al..
Laten we even eerlijk zijn, ik heb ook een battery drain op een 1.050 euro Iphone 7 plus. Waarom zou je tips en tricks moeten volgen om het laatste uit je batterij te willen persen? Een OS hoort gewoon zuinig te werken, op dit moment slurpt het gewoon, maakt niet uit wat je ermee doet. Zelfs de animaties lopen niet helemaal lekker :)

Ik heb iOS 11 en 10 beide gebruikt en iOS 10 is gewoon merkbaar zuiniger. Waar ik op iOS 11 ongeveer 4 uur mee kan (8 uur van de lader, rond ~1 uur leeg) haal ik met iOS 10 toch gemakkelijk de avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Spam schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:41:
[...]

Een kleine toevoeging: bij muziek spelen heb ik GEEN probleem. Alleen bij telefoongesprekken dat ik af en toe een rare storing hoor, soort van clipping. Het opnieuw koppelen lost het probleem niet op. Zoals ik al zei; in iOS10 heb ik het probleem niet. Maar dat koppelen is niet het grootste probleem, de audioproblemen wel.

Wellicht moet ik ze terugsturen maar ik ben al bang dat zij het probleem niet gaan horen (belsimpel.nl)
Mijn reactie was dan ook bedoeld om je een idee te geven van hoe de airpods ook goed kunnen (en behoren te) functioneren, zowel binnen ios10 als ios11 (in mijn eigen ervaring). Kortom, indien je alles (softwarematig) al hebt geprobeerd, dan lijken mij de problemen ook eerder hardwarematig te zijn. Retourneren dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kevinkrs schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:47:
[...]

Laten we even eerlijk zijn, ik heb ook een battery drain op een 1.050 euro Iphone 7 plus. Waarom zou je tips en tricks moeten volgen om het laatste uit je batterij te willen persen? Een OS hoort gewoon zuinig te werken, op dit moment slurpt het gewoon, maakt niet uit wat je ermee doet. Zelfs de animaties lopen niet helemaal lekker :)

Ik heb iOS 11 en 10 beide gebruikt en iOS 10 is gewoon merkbaar zuiniger. Waar ik op iOS 11 ongeveer 4 uur mee kan (8 uur van de lader, rond ~1 uur leeg) haal ik met iOS 10 toch gemakkelijk de avond.
Ik quote jou toch niet ?

Er is al eerder gezegd dat iOS11 64-bit is en dat de standaard instellingen niet klantvriendelijk zijn voor onervaren gebruikers. Ik mag aannemen dat leden hier zelf ook wel wat kunnen instellen en niet alleen loze berichten posten zoals velen doen.

Waarom ervaar ik hier in huis en in mijn kring geen problemen ?
Wij als beta gebruikers posten al sinds de 1e beta over iOS11 en wat je zou kunnen doen. wij doen dat om lezers te helpen en ik verwacht ook wat eigen inzet, en niet; Zondagavond naar iOS11 en dinsdagochtend al
problemen... Er wordt van alles nagepraat wat op SM verschijnt en hier ook gepost. Maar goed, nogmaals dat is ieder zijn eigen om dat te doen. Ik hoop dat ik leden kan helpen met tips, want ik ervaar geen problemen van iPhone 5s t/m 7. Ik heb al eerder gezegd, het is hier geen brijclub van "Tante Betsy"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Hackus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Ik quote jou toch niet ?

Er is al eerder gezegd dat iOS11 64-bit is en dat de standaard instellingen niet klantvriendelijk zijn voor onervaren gebruikers. Ik mag aannemen dat leden hier zelf ook wel wat kunnen instellen en niet alleen loze berichten posten zoals velen doen.

Wij als beta gebruikers posten al sinds de 1e beta over iOS11 en wat je zou kunnen doen. wij doen dat om lezers te helpen en ik verwacht ook wat eigen inzet, en niet; Zondagavond naar iOS11 en dinsdagochtend al
problemen... Er wordt van alles nagepraat wat op SM verschijnt en hier ook gepost. Maar goed, nogmaals dat is ieder zijn eigen om dat te doen. Ik hoop dat ik leden kan helpen met tips, want ik ervaar geen problemen van iPhone 5s t/m 7. Ik heb al eerder gezegd, het is hier geen brijclub van "Tante Betsy"
'Breiclub'... ;)

Maar ben het meer dan volledig eens met jouw opmerkingen. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
Hackus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Ik quote jou toch niet ?

Ah sorry ik weet dat het niet direct naar mij bedoeld was, het valt mij alleen op dat iedereen de uitspraken over batterijproblemen terugkaatst als in de zin 'je moet je moet maar houden' ' je bent gewoon een casual die niks van techniek weet'

Want ik ervaar ook een verminderde prestatie van de batterij, beter gezegd zelfs de benchmarks laten zien dat je een stuk minder resultaat uit je batterij haalt.

Na 1 dag merkte ik zelf namelijk al dat mijn batterij minder snel leegvloeide op iOS 10 tegenover 11.

En ik geef toe inderdaad, je moet niet je scherm op full brightness zetten etc etc :P
Wat ik tevens wel moet aangeven, batterijproblemen merk je pas als je echt je telefoon zeer intensief gebruikt, dus als je twee keer per dag eens een whatsappje leest ga je dat niet merken, maar als je constant met je telefoon bezig bent merk je daadwerkelijk een verschil.

Ik probeer tevens niet een ja-nee discussie aan te gaan, viel me alleen maar op dat toch de meeste mensen de batterijproblemen een beetje wegkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
kevinkrs schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:47:
[...]

Is een bekend probleem en een jaarlijks terugkerend fenomeen. Dit jaar lijkt het extremer dan andere jaren. Wat kan helpen is een keer een goede backup maken via iTunes en de iPhone helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen. En dan gewoon de apps laden die je veel nodig hebt. Ik heb dat ook gedaan en moet zeggen dat de batterij drain beter is. Overigens heeft de iPhone zwz een dag of 2 nodig om te stabiliseren. Dat heeft volgens mij met herindexering van Photo's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Spam schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:03:
[...]

Is een bekend probleem en een jaarlijks terugkerend fenomeen. Dit jaar lijkt het extremer dan andere jaren. Wat kan helpen is een keer een goede backup maken via iTunes en de iPhone helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen. En dan gewoon de apps laden die je veel nodig hebt. Ik heb dat ook gedaan en moet zeggen dat de batterij drain beter is. Overigens heeft de iPhone zwz een dag of 2 nodig om te stabiliseren. Dat heeft volgens mij met herindexering van Photo's te maken.
Ik geloof dat de indexering juist gebeurd wanneer je telefoon aan de oplader hangt (is een batterij intensieve klus namelijk)
Ik had iOS ongeveer 4 dagen geïnstalleerd en ik had nog steeds een drain. Tevens een vraag. In iOS 11 kunnen apps later geladen worden, icoontje staat wel op je pagina's maar ze zijn nog niet daadwerkelijk geïnstalleerd. Enig idee hoe ik dat aan kan zetten op een itunes restore? Want bij mij installeert hij gelijk alle apps (wat echt een eeuwigheid duurt).

Ik zou dat graag eens willen uittesten, al durf ik eigenlijk niet te upgraden nog :$ Maar wellicht is het de moeite waard om eens te testen wanneer ik wat minder apps daadwerkelijk fysiek op mijn toestel heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
kevinkrs schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Ik geloof dat de indexering juist gebeurd wanneer je telefoon aan de oplader hangt (is een batterij intensieve klus namelijk)
Ik had iOS ongeveer 4 dagen geïnstalleerd en ik had nog steeds een drain. Tevens een vraag. In iOS 11 kunnen apps later geladen worden, icoontje staat wel op je pagina's maar ze zijn nog niet daadwerkelijk geïnstalleerd. Enig idee hoe ik dat aan kan zetten op een itunes restore? Want bij mij installeert hij gelijk alle apps (wat echt een eeuwigheid duurt).

Ik zou dat graag eens willen uittesten, al durf ik eigenlijk niet te upgraden nog :$ Maar wellicht is het de moeite waard om eens te testen wanneer ik wat minder apps daadwerkelijk fysiek op mijn toestel heb staan.
Ik weet niet of het de indexering is, maar mijn telefoon iPhone 6S wordt na de initiële configuratie mega warm en de batterij loopt leeg als een malle. Ook zonder aansluiting. Het streamen van apps weet ik niet, hoe kan ik dat zien? Zoals ik al zei heb ik bewust niet een restore uitgevoerd en ben ik met een vanilla systeem begonnen. Vanuit daar heb ik gewoon de broodnodige apps gedownload en opnieuw ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Spam schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:31:
[...]

Ik weet niet of het de indexering is, maar mijn telefoon iPhone 6S wordt na de initiële configuratie mega warm en de batterij loopt leeg als een malle. Ook zonder aansluiting. Het streamen van apps weet ik niet, hoe kan ik dat zien? Zoals ik al zei heb ik bewust niet een restore uitgevoerd en ben ik met een vanilla systeem begonnen. Vanuit daar heb ik gewoon de broodnodige apps gedownload en opnieuw ingesteld.
Oh ik dacht dat je gebruikmaakte van het nieuwe 'sideload' stukje techniek in iOS 11 (apps worden automatisch verwijderd als je deze niet vaak gebruikt en weer geinstalleerd zodra je hem wilt gebruiken waardoor ook de instellingen van de apps worden teruggezet) Maar ik heb ongeveer 130 apps, waarvan ik zeker de helft gebruik dus niet veel trek om alles opnieuw te installeren. Heb ook 10gb aan foto's die ik niet graag kwijt raak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:06
burne schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:01:
[...]

[afbeelding]

Hoewel de exacte tekst af kan wijken omdat jij een andere lcd hebt.
Knopje/schuifje heb ik niet, maar probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

Hier 2 iPad Air2, gelijke moddellen, beide vlak na elkaar geüpdatet
Geen harde cijfers, maar duidelijk merkbaar sneller leeg.
Vrijwel meteen ge-update toen iOS11 uitkwamen, zijn ze nu nog steeds bezig met indexeren ofzo?
Er staat haast niks op. (enkele app’s en een 10-foto’s)

Baal er wel van

[ Voor 3% gewijzigd door hansie_k op 10-10-2017 16:27 ]

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
Ik hoop toch dat in iOS 11.0.3 het probleem met APNS morgen opgelost wordt. Zeer hinderlijk om notificaties te laat binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@kevinkrs , Heeft u al eens gedacht om uw foto’s (ook) op te slaan op dvd en usb-stick ?

Jr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hackus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:15:
@kevinkrs , Heeft u al eens gedacht om uw foto’s (ook) op te slaan op dvd en usb-stick ?

Jr
Zeker ik wil alleen alle foto's meteeb op mijn mobiel kunnen zien en eventueel streamen. Ik heb 10gb aan foto's en ik wil deze niet overzetten op een computer of usb :)

Dan zet ik ze liever op iCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:28
Het topic staat weer vol met batterij issues. Zelf was mijn batterijduur om te huilen met iOS 11, maar na 3 dagen was dat al beter. iOS doet namelijk dingen op de achtergrond de eerste dagen waar je niks van merkt behalve de accuduur. Als je nog problemen hebt dan moet je misschien een clean install doen. En dan kan je zeggen van dat zou niet moeten en bla bla, maar soms is dat gewoon nodig. Mijn 7 plus was ook slecht en is nu weer goed. Het kost even om dus niet een backup terug te zetten maar gewoon alles met de hand te doen, maar na 1,5 uur is je telefoon weer als nieuw. Moraal is dus dat we met zijn alle kunnen klagen, maar misschien gewoon even iets moeten doen voor we gaan huilen over de accuduur. Verdiep je in de accu, en niet in het verlengen van de accuduur door vliegtuigmodus dit, besparing modus dat. Een clean install doet wonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
kevinkrs schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:06:
[...]

Zeker ik wil alleen alle foto's meteeb op mijn mobiel kunnen zien en eventueel streamen. Ik heb 10gb aan foto's en ik wil deze niet overzetten op een computer of usb :)
Lekker slim, telefoon kwijt, foto’s weg! 8)7

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-07 07:55
HereIsTom schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 00:38:
[...]

Lekker slim, telefoon kwijt, foto’s weg! 8)7
Daarom heb ik gewoon iCloud ervoor gebruikt, 1 euro per maand, 50GB.
Zorgt ervoor dat het op mijn MacBook en iPhone in sync is, waardoor ik altijd 2 backups heb, én nog in iCloud, waar ik voldoende vertrouwen in heb. (Al dat geneuzel met die 'fappening' 'hacks', was puur social engineering om de geheime vragen te beantwoorden, niks geen 'hack')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
xoniq schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 00:52:
[...]

Zorgt ervoor dat het op mijn MacBook en iPhone in sync is, waardoor ik altijd 2 backups heb, én nog in iCloud, waar ik voldoende vertrouwen in heb. (Al dat geneuzel met die 'fappening' 'hacks', was puur social engineering om de geheime vragen te beantwoorden, niks geen 'hack')
iCloud Photo library is ook niet bedoeld als back-up en dat is het ook niet.

Het is bedoeld om al je foto’s van op elk aparaat te kunnen zien en om weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:01
Berlinetta schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 07:20:
[...]

iCloud Photo library is ook niet bedoeld als back-up en dat is het ook niet.

Het is bedoeld om al je foto’s van op elk aparaat te kunnen zien en om weer te geven.
Ben je niet in de war met het oude photostream? Want dat was echt bedoeld voor het pushen recente foto bibliotheek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:38
xoniq schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 00:52:
[...]

Het lijkt mij erg link om alleen op iCloud te vertrouwen. Ja, je foto’s staan op meerdere apparaten, maar door het synchroniseren moet je het eigenlijk beschouwen als één kopie.

Wat als er nu door een bug of een storing foto’s verdwijnen en dat wordt vervolgens gesynchroniseerd naar andere apparaten? Dan ben je die (waarschijnlijk belangrijke) foto’s wel mooi kwijt.

En ja, dit soort dingen gebeuren. Zie een bug van een paar jaar geleden die documenten uit iWork apps verwijderde: https://www.iculture.nl/n...t-iwork-bestanden-icloud/
Toen schreeuwden gebruikers ook moord en brand omdat ze geen andere backup van hun belangrijke data hadden.

Ik vind iCloud Fotobibliotheek een mooi systeem, maar ik maak toch nog wekelijks backups op een aantal externe harde schijven die vervolgens buiten de deur worden opgeslagen. Die worden zeker niet door een bug gewist.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
moet zeggen dat de 2e beta van iOS 11.1 toch wel (sterk) zichtbare/merkbare (stabiliteits) verbeteringen heeft gebracht op mijn iPhone 7, vergeleken met de 1ste beta.

Veel minder frame drops en het OS voelt zichtbaar vloeiender aan.
Denk als iOS 11.1 eenmaal uit de beta is, redelijk in de buurt komt van het rock stable iOS 10.3.3.

Ben nog steeds niet blij met sommige zaken (zoals die trage nieuwe unlock animatie) in iOS 11, maar qua smoothness en stabiliteit komen we dus aardig in de buurt van het rock stable iOS 10.3.3.
Bovenstaand zijn mijn bevindingen so far, hierbij geldt uiteraard altijd... YMMV ;)

Vermoed dat we nog hooguit 2 beta's zullen zien voordat iOS 11.1 zo rond 30 oktober released wordt voor het publiek (en met het oog op de release van de iPhone X op 3 november).

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 11-10-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 07:46:
[...]

Ben je niet in de war met het oude photostream? Want dat was echt bedoeld voor het pushen recente foto bibliotheek.
Nee, dat is bedoeld om foto’s uploaden naar je iDevices. Photostream is wat anders dan je iCloud library.

@Jeroen O geeft al een degelijk advies.

[ Voor 6% gewijzigd door Berlinetta op 11-10-2017 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Geert1976 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:07:
moet zeggen dat de 2e beta van iOS 11.1 toch wel (sterk) zichtbare/merkbare (stabiliteits) verbeteringen heeft gebracht op mijn iPhone 7, vergeleken met de 1ste beta.

Veel minder frame drops en het OS voelt zichtbaar vloeiender aan.
Denk als iOS 11.1 eenmaal uit de beta is, redelijk in de buurt komt van het rock stable iOS 10.3.3.

Ben nog steeds niet blij met sommige zaken (zoals die trage nieuwe unlock animatie) in iOS 11, maar qua smoothness en stabiliteit komen we dus aardig in de buurt van het rock stable iOS 10.3.3.
Bovenstaand zijn mijn bevindingen so far, hierbij geldt uiteraard altijd... YMMV ;)

Vermoed dat we nog hooguit 2 beta's zullen zien voordat iOS 11.1 zo rond 30 oktober released wordt voor het publiek (en met het oog op de release van de iPhone X op 3 november).
Goed om te lezen, heb met iOS 11.0 namelijk het gevoel dat die nog niet af is. En hoe is het met de batterijduur in 11.1?

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

Goed om te lezen, heb met iOS 11.0 namelijk het gevoel dat die nog niet af is. En hoe is het met de batterijduur in 11.1?
Voor een oordeel qua batterijduur vind ik het nog (veel) te vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
robcoenen schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:31:
Ik hoop toch dat in iOS 11.0.3 het probleem met APNS morgen opgelost wordt. Zeer hinderlijk om notificaties te laat binnen te krijgen.
Zit je toevallig bij Vodafone? Ik moest namelijk elke keer mijn telefoon herstarten om weer mobiel internet te krijgen. Twee keer gebeld; de eerste keer vertelde een een of andere flapdrol dat het opgelost was in 11.2, bij het tweede belletje bleek het gewoon een incorrecte APN instelling te zijn die Apple pushed met iOS 11. Het moet office.vodafone.nl zijn ipv live.vodafone.com. Sindsdien heb ik geen problemen meer...

Pagina: 1 ... 23 ... 44 Laatste