8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland
Jr.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Gelukkig nu door tom.cx z'n post de automatische helderheid kunnen uitzetten. Ben ik nou zo raar, of probeert Apple deze functies te "verbergen"? Voor de eenvoudigheid had dit toch net zo goed onder "Beeldscherm en helderheid" kunnen staan?
Qua batterij heb ik verder geen problemen, ik kan net zo lang met de batterij in iOS 11 als met iOS 10.
Op mijn iPad ben ik wel stukken tevredener met iOS 11. De multitask functie vindt ik persoonlijk prettig werken, het geeft je net iets meer overzicht.
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Nope, mijn iPad zit ook nog op 10.3.3. Maar daar is dezelfde app (google drive ging het om) wel gewoon geupdate. Ik las dat het wellicht komt doordat ze er (per ongeluk?) een 64 bit only versie van hebben gemaakt. Het zal wel weer opgelost worden gok ik...Hackus schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:37:
[...]
Heb je een iOS11 device op dezelfde Apple-ID ?
2. En wat ik ook vaak heb, is dat bellen via wifi soms aan staat, en soms uit (bij je 4g zie je dan wifi staan geschreven)
Nu zeggen veel dat je je backup niet terug moet zetten -ik heb een bijgewerkte backup vanaf mijn iphone 5s tijd (dus alles is 64bits, en geen oude apps erop.)
Heel irri als de backup weglaten de enige oplossing is, en van Apple krijg je dat advies ook vaak. ik word er zelfs boos om want je praat over 5jaar aan gegevens, die zij dan nog wel hebben (boos)
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ook lijkt het alsof hij bepaalde schermen in zijn cache opslaat.
Bijvoorbeeld zie ik dat ik 2 nieuwe mails heb, open ik de mail zie ik eerst een paar seconden het oude laatste mailtje wat ik heb geopend en dan schiet hij naar de inbox. Heel erg irritant. Dit is ook bij andere apps waar je even een paar seconden nog je scherm van een paar uur terug ziet.
Meer mensen met dit probleem?
Zet de push en fetch eens aan, dan staan ze er ook gelijk als er gecontroleerd word voor mail.xares schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:57:
Ik heb een Iphone 6, maar die lijkt een stuk trage te zijn met IOS11.
Ook lijkt het alsof hij bepaalde schermen in zijn cache opslaat.
Bijvoorbeeld zie ik dat ik 2 nieuwe mails heb, open ik de mail zie ik eerst een paar seconden het oude laatste mailtje wat ik heb geopend en dan schiet hij naar de inbox. Heel erg irritant. Dit is ook bij andere apps waar je even een paar seconden nog je scherm van een paar uur terug ziet.
Meer mensen met dit probleem?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Push staat aan (Exchange), maar dit is ook met andere apps.mell33 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:04:
[...]
Zet de push eens aan, dan staan ze er ook gelijk als er gecontroleerd word voor mail.
Bijvoorbeeld Chrome:
Ik open Chrome, krijg ik eerst een paar seconden een tab te zien die al lang gesloten is, van 2 uur terug. (uit een soort cache ofzo) En dan schiet hij naar het scherm zonder de tabs open.
Home power reset al geprobeerd?xares schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:08:
[...]
Push staat aan (Exchange), maar dit is ook met andere apps.
Bijvoorbeeld Chrome:
Ik open Chrome, krijg ik eerst een paar seconden een tab te zien die al lang gesloten is, van 2 uur terug. (uit een soort cache ofzo) En dan schiet hij naar het scherm zonder de tabs open.
Ik was zelf een beetje dom: de tijden omgedraaid dus had overdag het maantje.tom.cx schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:16:
[...]
Ik heb dat inderdaad ook maar had vanochtend ook last van het feit dat mijn wekker niet was afgegaan. Ik weet alleen niet of dit met de draadloze lader te maken heeft. Die heb ik deze nacht voor het eerst gebruikt op mijn nachtkastje. En precies deze nacht is mijn wekker niet afgegaan. Of het toeval is ... geen idee.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Dat ervaar ik op mijn iPad Pro 9.7 ook.mell33 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:52:
1. Waar ik mee zit is wifi, het wi-fi blijft maar traag verbinden als ik uit slaapstand kom.
Het maantje (niet storen) houdt de wekker niet tegen hoor, die gaat altijd.THE_BASE schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:32:
[...]
Ik was zelf een beetje dom: de tijden omgedraaid dus had overdag het maantje.
Ik heb hem zelfs standaard altijd aan staan. Vind het heerlijk dat het stil blijft als ik notificaties krijg. Dat houdt het een beetje rustig aan mijn hoofd. Als het echt belangrijk is bellen ze wel.THE_BASE schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:32:
[...]
Ik was zelf een beetje dom: de tijden omgedraaid dus had overdag het maantje.
Pas wel op dat je dat goed instelt. Ik had dat ook een tijdje aan staan en als ik dan gebeld werd, kwamen alleen mijn favorieten door. Alle overige belletjes kregen gelijk mijn voicemail..tom.cx schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:08:
[...]
Ik heb hem zelfs standaard altijd aan staan. Vind het heerlijk dat het stil blijft als ik notificaties krijg. Dat houdt het een beetje rustig aan mijn hoofd. Als het echt belangrijk is bellen ze wel.

©2004
Ik heb op de optie gelet! Ben er al een keer eerder ingetrapt. Tot iemand mij twee keer belde en zei. Waarom verbreek je eigenlijk de eerste keer gelijk de verbinding? Wijze les :-). Zeker als het je moeder is die het zegt... hahahaharm12nl schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:11:
[...]
Pas wel op dat je dat goed instelt. Ik had dat ook een tijdje aan staan en als ik dan gebeld werd, kwamen alleen mijn favorieten door. Alle overige belletjes kregen gelijk mijn voicemail..![]()

Haha ja ik kwam er ook op die manier achtertom.cx schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:12:
[...]
Ik heb op de optie gelet! Ben er al een keer eerder ingetrapt. Tot iemand mij twee keer belde en zei. Waarom verbreek je eigenlijk de eerste keer gelijk de verbinding? Wijze les :-). Zeker als het je moeder is die het zegt... hahaha
©2004
Huh, kun je dat instellen dan? Bij mij gaat het volgens mij gewoon over, maar ik hoor het niet. Favorieten mogen er altijd door, en herhaalde oproepen ook.harm12nl schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:11:
[...]
Pas wel op dat je dat goed instelt. Ik had dat ook een tijdje aan staan en als ik dan gebeld werd, kwamen alleen mijn favorieten door. Alle overige belletjes kregen gelijk mijn voicemail..![]()
Pff zo makkelijk, maar ik ga het daar niet zoeken maar wel fijn dat het weer werkt!tom.cx schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:45:
[...]
Zeker.
Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > Aangepaste weergave. Hier zet je “Pas automatisch aan uit”.
P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO
Ik snap niet dat Apple het heeft verplaatst. Want niemand zou bedenken dat het nu onder toegankelijkheid zit.Hurricane Jac schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:24:
[...]
Pff zo makkelijk, maar ik ga het daar niet zoeken maar wel fijn dat het weer werkt!
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Enige tip is waar je WiFi wil gebruiken even mobiele data uitzetten, geldt ook andersom.mell33 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:52:
1. Waar ik mee zit is wifi, het wi-fi blijft maar traag verbinden als ik uit slaapstand kom.
2. En wat ik ook vaak heb, is dat bellen via wifi soms aan staat, en soms uit (bij je 4g zie je dan wifi staan geschreven)
Nu zeggen veel dat je je backup niet terug moet zetten -ik heb een bijgewerkte backup vanaf mijn iphone 5s tijd (dus alles is 64bits, en geen oude apps erop.)
Heel irri als de backup weglaten de enige oplossing is, en van Apple krijg je dat advies ook vaak. ik word er zelfs boos om want je praat over 5jaar aan gegevens, die zij dan nog wel hebben (boos)
Ik snap niet waarom een hotspot gebruikt wordt, en al helemaal niet van je eigen 4g netwerk.
Voor mij geen hotspot van huis of mobile provider. Ik heb zelf zat data 4g en verbind nagenoeg nooit met WiFi, alleen als ik Netflix of via YouTube wat wil casten op mijn TV
Foto's die ik doorgestuurd krijg worden niet meer automatisch opgeslagen in mijn filmrol.
Ook als ik deze handmatig opsla krijg ik ze niet in mijn filmrol.
Meerdere mensen die er last van hebben?
Ik heb geen hotspot ingesteld, het is bellen via wifi https://www.vodafone.nl/4gbellen/Hackus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:27:
[...]
Enige tip is waar je WiFi wil gebruiken even mobiele data uitzetten, geldt ook andersom.
Ik snap niet waarom een hotspot gebruikt wordt, en al helemaal niet van je eigen 4g netwerk.
Voor mij geen hotspot van huis of mobile provider. Ik heb zelf zat data 4g en verbind nagenoeg nooit met WiFi, alleen als ik Netflix of via YouTube wat wil casten op mijn TV
Je telefoon gebruikt wifi als versterker om verbinding te maken met ons mobiele netwerk. Zo blijf je goed bereikbaar.
bedankt voor de tip om 4g uit te zetten
[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 04-10-2017 14:35 ]
Ik kan hier geen instelling over vinden en dit was volgens mij echt niet zo voor ios11 toch?
Gebeurt zowel tijdens als na gesprek.
1e regel was reactie op jouw Mell, de rest is algemeen.mell33 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:32:
[...]
Ik heb geen hotspot ingesteld, het is bellen via wifi https://www.vodafone.nl/4gbellen/
Je telefoon gebruikt wifi als versterker om verbinding te maken met ons mobiele netwerk. Zo blijf je goed bereikbaar.
Ik heb het ook soort van, alleen worden de foto's pas veel later gesynchroniseerd...Bobo221 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:29:
Ik heb een rare bug in WhatsApp.
Foto's die ik doorgestuurd krijg worden niet meer automatisch opgeslagen in mijn filmrol.
Incidenteel gaat het dan wel meteen goed.
Als je de optie handmatig even uit en aan zet lost dat het probleem niet op?Bobo221 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:29:
Ik heb een rare bug in WhatsApp.
Heb je ook gekeken of Wahtsapp nog rechten heeft om foto's te mogen opslaan na de update in iOS11? De rechten worden namelijk nog wel eens gereset na een update.
Ik heb nog wel eens dat ik de balk voor het opnemen niet kan verschuiven. Dan moet ik het gesprek dus weigeren met de aan/uit knop. Daarna de persoon terug bellen.TrJ schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:33:
tijdens bellen met iphone7 blijft scherm op zwart als ik hem van oor haal, om het scherm te gebruiken moet ik eerst homeknop indrukken.
Ik kan hier geen instelling over vinden en dit was volgens mij echt niet zo voor ios11 toch?
Gebeurt zowel tijdens als na gesprek.
Edit: Had niet opgelet. Excuses voor de dubbele post.
[ Voor 4% gewijzigd door tom.cx op 04-10-2017 14:51 ]
Dacht dat hij toen de bellers direct naar mijn voicemail doorstuurde ja..The Inquisitor schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:23:
[...]
Huh, kun je dat instellen dan? Bij mij gaat het volgens mij gewoon over, maar ik hoor het niet. Favorieten mogen er altijd door, en herhaalde oproepen ook.
©2004
Dat ga ik vannavond dan maar even testen, want dat wist ik niet.harm12nl schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:55:
[...]
Dacht dat hij toen de bellers direct naar mijn voicemail doorstuurde ja..
Wellicht dat dit in de latere versies is aangepast. Ik praat over ongeveer 1 tot 2 jaartjes terugThe Inquisitor schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:00:
[...]
Dat ga ik vannavond dan maar even testen, want dat wist ik niet.
©2004
Is hier een instelling voor?
[ Voor 3% gewijzigd door MXL op 04-10-2017 20:55 ]
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Inderdaad. Irritant ja. 😖MXL schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:54:
Iemand een oplossing voor het volgende probleem. Als ik ga hardlopen doe ik mijn telefoon in een hoes. De sensor in de homeknop werkt dan uiteraard niet. Voorheen als ik de homeknop indrukte kon ik de code handmatig intikken. Nu op mijn SE krijg ik die optie niet meer. Via Siri kan ik dan wel een podcast starten, pas daarna geeft hij het scherm om de code in te toetsen. Erg irritant. Iemand een oplossing hievoor?
🌞🍃

| 17 December 1991 | De Nerdette |
Even safari browsergegevens wissen.Nyana schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:09:
Ik heb zo’n beetje sinds ios 11 dat waneer ik een filmpje af speel in safari, standaard het geluid uit staat. Ook al staat mn 7 plus niet op stil.
Is hier een instelling voor?
@Trouble ja dat doet hij ook wel eens als ik ziggo go tv kijk. Dan moet je ‘hé siri’ toestaan uitzetten.
[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 04-10-2017 21:23 ]
Bij mij gebeurd dit enkel als ik een notificatie probeer te openen. Als je gewoon 2x op de homeknop drukt vraagt hij bij mij gewoon een toegangscode of touchID. Bij een notificatie kan je overigens nog steeds op gebruik toegangscode drukken om deze alsnog in te voeren.MXL schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:54:
Iemand een oplossing voor het volgende probleem. Als ik ga hardlopen doe ik mijn telefoon in een hoes. De sensor in de homeknop werkt dan uiteraard niet. Voorheen als ik de homeknop indrukte kon ik de code handmatig intikken. Nu op mijn SE krijg ik die optie niet meer. Via Siri kan ik dan wel een podcast starten, pas daarna geeft hij het scherm om de code in te toetsen. Erg irritant. Iemand een oplossing hievoor?
Mjah, dat doe ik liever niet tijdens het rijdenmell33 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:21:
[...]
Even safari browsergegevens wissen.
@Trouble ja dat doet hij ook wel eens als ik ziggo go tv kijk. Dan moet je ‘hé siri’ toestaan uitzetten.
Misschien dat ik het helemaal uit ga zetten, ik gebruik Siri praktisch nooit.
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Ik weet niet wat voor hoes je hebt, maar zoek anders eentje met een doorzichtige voorkant. Ik heb voor op het water een waterdichte doorzichtige hoes waar de TouchID het gewoon doorheen doet.MXL schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:54:
Heb ik ook last van. Het is begonnen met de update naar iOS11. Een update naar iOS11.01 zou een verbetering moeten geven.Zym0tiC schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:28:
[...]
niet met bellen gemerkt, wel dat ik soms geen data heb (wel 4g icon/ontvangst), gebeurd als ik langere tijd op wifi heb gezeten. Flight modus aan/uit is een quick fix. Toevallig eens geprobeerd of data hetzelfde doet op dat moment?
van alles al geprobeerd, factory default, netwerk settings gereset, ipsw met itunes geflashed (wel met terugzetten icloud backup)
Ook de netwerkinstellingen resetten zou moeten helpen.
Gisteravond is er weer een update geweest, deze zojuist geïnstalleerd.
Morgen kijken of er verbetering is.
Ben benieuwd of jou problemen opgelost zijn.
Ik had nog even geprobeerd met me stem of siri zichzelf uit kan zetten, en dat lukt gedeeltelijk.Trouble schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:24:
[...]
Mjah, dat doe ik liever niet tijdens het rijdenHad het wel even bedacht, maar ik let toch echt liever op de weg en m'n medeweggebruikers.
Misschien dat ik het helemaal uit ga zetten, ik gebruik Siri praktisch nooit.
Als je zegt ‘hé siri’ en dan zeggen ‘ ga naar de hé siri instellingen of gewoon ‘siri instellingen’
Dan kom je in de siri instellingen en kan je met 1 vinger het wel uitzetten.
(Kheb meerdere dingen geprobeerd met siri uit te schakelen. Tot nu toe een beetje bepekt qua mogelijkheden.)
Edit:/ als je zegt ‘siri instellingen’ krijg je er een verhaal bij, dat ze de wereld wil verbeteren, en dan zet ze je naar de siri-instellingen door, haha. Maar dat krijg je niet altijd erbij, dus hoe dat precies zit weet ik nu nog niet.

Dit hier onder zijn zowiezo de mogelijkheden met je stem

Maar je kan ‘Hey siri’ uitzetten, en dan kan je nog steeds lang op de homeknop drukken om siri op te roepen.
[ Voor 26% gewijzigd door Mel33 op 05-10-2017 00:48 ]
Heb dit probleem ook en zelfs met update 11.0.2 dit probleem nog. Bij ons op de zaak hebben veel mensen dit probleem na de update.Geurt-kun schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:01:
[...]
Heb ik ook last van. Het is begonnen met de update naar iOS11. Een update naar iOS11.01 zou een verbetering moeten geven.
Toevallig Vodafone?Geurt-kun schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:01:
[...]
Heb ik ook last van. Het is begonnen met de update naar iOS11. Een update naar iOS11.01 zou een verbetering moeten geven.
Updates hebben niet geholpen. Oplossing was voor mij het aanpassen van de Apn instellingen. Had eerst meen ik live.vodafone.com nu office.vodafone.com. Sinds dien geen problemen meer.
VF zakelijk trouwens, weet niet of dat betreft instellingen nog wat uitmaakt
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Het gekke is dat ik het nu niet na kan bootsen door bijvoorbeeld een bericht naar mezelf te sturen, misschien een eenmalige hickup..
[ Voor 19% gewijzigd door jwtje op 05-10-2017 08:36 ]
Je kan daarvoor de instellingen aanpassen.jwtje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:35:
Meer mensen last van een bug in "niet storen"? Gisteren een update uitgevoerd van 11.0.1 naar 11.0.2 en zoals altijd 's nachts mijn toestel (6S) in niet storen staan. Maar toch werd ik wakker van vibratie push bericht van een nieuws app. Toen toestel maar in vliegtuigmodus gezet.
Het gekke is dat ik het nu niet na kan bootsen door bijvoorbeeld een bericht naar mezelf te sturen, misschien een eenmalige hickup..
Wat bedoel je precies? Mijn instellingen staan naar mijn weten correct er worden alleen oproepen geaccepteerd van mijn favorieten en daar staat alleen mijn vriendin in.mell33 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:39:
[...]
Je kan daarvoor de instellingen aanpassen.
Je kunt voor je gaat slapen je toestel op vliegtuigmodus zetten. Ik laat mijn iPhone in de woonkamer, en dat geeft mij meer rust in de nacht.jwtje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:35:
Meer mensen last van een bug in "niet storen"? Gisteren een update uitgevoerd van 11.0.1 naar 11.0.2 en zoals altijd 's nachts mijn toestel (6S) in niet storen staan. Maar toch werd ik wakker van vibratie push bericht van een nieuws app. Toen toestel maar in vliegtuigmodus gezet.
Even quoten: Ook last van dezelfde bug op zowel iOS 11 als iOS 11.1. Ook VF, ook zakelijk. APN staat (stond) op live.vodafone.com. Ik zal het omzetten, kijken of dat werkt.Zym0tiC schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:29:
[...]
Toevallig Vodafone?
Updates hebben niet geholpen. Oplossing was voor mij het aanpassen van de Apn instellingen. Had eerst meen ik live.vodafone.com nu office.vodafone.com. Sinds dien geen problemen meer.
EDIT: Het werkt
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Nee geen last van. Wel wat meldingen gehad zag ik vanmorgen. Wellicht dat het alleen die app betreft?jwtje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:35:
©2004
Dat is natuurlijk wel een hele bijzondere oplossing voor als 'niet storen' niet werkt zoals het zou moeten werken..Hackus schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:37:
[...]
Je kunt voor je gaat slapen je toestel op vliegtuigmodus zetten. Ik laat mijn iPhone in de woonkamer, en dat geeft mij meer rust in de nacht.

©2004
Je kan toch niet per app bepalen welke er wel of niet 'doorheen' komt? Volgens mij kan je alleen de bellers door laten komen als 'niet storen' aanstaat..mell33 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:39:
[...]
Je kan daarvoor de instellingen aanpassen.
©2004
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Ik geeft het aan als mogelijkheid, Het is geen directe oplossing voor het probleem niet storen, maar het werkt wel om meer rust te krijgen in de nacht. Daar is het wel de oplossing voorharm12nl schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:15:
[...]
Dat is natuurlijk wel een hele bijzondere oplossing voor als 'niet storen' niet werkt zoals het zou moeten werken..
[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 05-10-2017 10:37 ]
Ja wij ook vodafone zakelijk. Zojuist aangepast en zal is kijken of dit werkt. bedankt voorde tip iig!Zym0tiC schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:29:
[...]
Toevallig Vodafone?
Hier ook Vodafone zakelijk. Heb zojuist van ICT gehoord dat het probleem bij Vodafone ligt, een specifiek iPhone6 probleem is en dat ze ermee bezig zijn.Zym0tiC schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:29:
[...]
Toevallig Vodafone?
Nb, ook de update 11.02 heeft niet geholpen.
Koekje d'r bij?
Je kan in die specifieke app de meldingen aanpassen. of die app even opnieuw installeren, maar ik denk dat jou device even een home power reset nodig heeft. (is het bij bellen, sms bericht en een app bericht, of alleen die app)harm12nl schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:17:
[...]
Je kan toch niet per app bepalen welke er wel of niet 'doorheen' komt? Volgens mij kan je alleen de bellers door laten komen als 'niet storen' aanstaat..
Heb je een voorbeeld? Want volgens mij werkt dat niet voor 'niet storen'.mell33 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:23:
[...]
Je kan in die specifieke app de meldingen aanpassen. of die app even opnieuw installeren, maar ik denk dat jou device even een home power reset nodig heeft. (is het bij bellen, sms bericht en een app bericht, of alleen die app)
Volgens mij hebben we het over twee verschillende dingen
©2004
Geef dan ook even antw of het 1 app betreft, die app heeft instellingen, en daar kan je dan wel wat mee, of de app is niet goed, en dan gaf ik je de tip hem te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Of je CC is niet goed, oftewel je iphone even resetten, Maar ik hoor je daar niet over?harm12nl schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:13:
[...]
Heb je een voorbeeld? Want volgens mij werkt dat niet voor 'niet storen'.
Volgens mij hebben we het over twee verschillende dingen
Je hebt het nu over?
edit:\
Het gaat over deze vraag.
jwtje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:35:
[ Voor 33% gewijzigd door Mel33 op 05-10-2017 13:27 ]
"That was left handed..." - JJH
Double check, je weet dat Wifi en BT alleen volledig uit te schakelen zijn in settings he? Wifi kan door scannen ook best wel wat batterij vreten gedurende de dag.Jouke74 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:51:
IPhone SE, DFU install van IOS 11.0.2 en alleen de drie volgende apps: Whatsapp, Fitbit, Strava. Batterij is een drama. Op IOS 10.3.3 kon ik minimaal 2 dagen mee met gewoon gebruik, nu na 1 dag is ie < 30%. Er is niet echt een oorzaak te vinden, meer dat wanneer je de telefoon gewoon gebruikt, hij ook gewoon meer stroom eet in verhouding tot IOS 10. En ja ik wil best wachten totdat alles geindexeerd is en geoptimaliseerd, maar dat zou met een lege telefoon en 3 apps toch echt geen 5 dagen moeten duren. Het goede nieuws is dat alles wel heel soepel loopt, geen issues hier.
Indexeren etc. zou met een dag max wel klaar moeten zijn, dus verwacht niet dat dat de oorzaak zal zijn. Wat geeft het batterij verbruiks overzicht aan qua apps en usage?
leg je iphone aan je laadsysteem - druk de home en powerbutton in tot je toestel opnieuw opstart en laat je toestel tot zeker 1 uur aangesloten na 100% lading.Jouke74 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:51:
IPhone SE, DFU install van IOS 11.0.2 en alleen de drie volgende apps: Whatsapp, Fitbit, Strava. Batterij is een drama. Op IOS 10.3.3 kon ik minimaal 2 dagen mee met gewoon gebruik, nu na 1 dag is ie < 30%. Er is niet echt een oorzaak te vinden, meer dat wanneer je de telefoon gewoon gebruikt, hij ook gewoon meer stroom eet in verhouding tot IOS 10. En ja ik wil best wachten totdat alles geindexeerd is en geoptimaliseerd, maar dat zou met een lege telefoon en 3 apps toch echt geen 5 dagen moeten duren. Het goede nieuws is dat alles wel heel soepel loopt, geen issues hier.
Geen idee wat Maps in dat geval aan het doen was of in je iCloud drive deed (hoe heb je dit gechecked trouwens?) Locatie gebruik staat standaard alleen aan voor gebruik van Maps, wellicht dat de Fitbit iets doet met locatie en info van Maps?Jouke74 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:03:
Safari 50-60% > dat klopt ook want ik zit in de trein altijd te bladeren op internet. Fitbit 30%, en dat klopt ook want ik heb gisteren een rit getracked met GPS. Nieuw is Maps 10%, en dat is raar want die heb ik helemaal niet gebruikt. Wat moet maps trouwens bij mijn icloud drive, en waarom ververst die nu opeens op de achtergrond? Whatssapp ook niet anders als bij IOS 10, ongeveer 10%.
Dit zou je ook nog kunnen doen inderdaad, baat het niet dat schaadt het nietHackus schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:05:
[...]
leg je iphone aan je laadsysteem - druk de home en powerbutton in tot je toestel opnieuw opstart en laat je toestel tot zeker 1 uur aangesloten na 100% lading.
Ga er even goed voor zitten, en stel alles in zoals jij het nodig hebt.kan je altijd wat besparen op verbruikJouke74 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:15:
Bij de systeeminstellingen van icloud drive staat maps (net als Whatsapp) in de lijst van programma's die access hebben. Hetzelfde geldt voor op achtergrond verversen. Zal de 100% lading eens proberen.
Kan je in iOS instellen dat hij zijn WiFi verbinding niet vast moet houden in de slaapstand?
Ik heb op dit moment een Nexus 7 2013 die exact dit doet en daardoor ongeveer 2 weken op de batterij mee gaat. Ik gebruik hem alleen 's morgens en 's avonds sporadisch. Als hij niet wordt gebruikt hoeft er ook geen verbinding met WiFi te zijn.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Volgens mij niet, maar als je hem maar sporadisch gebruikt gaat een iPad ook wel zeker 2 weken mee. Als ik m een dag niet aangeraakt heb is er meestal nog niet 1% batterij verbruikt.Jassy schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:29:
Ik ben een iOS newbie en mij aan het orienteren op een iPad 2017. Ik heb één vraag waar ik erg benieuwd naar ben:
Kan je in iOS instellen dat hij zijn WiFi verbinding niet vast moet houden in de slaapstand?
Ik heb op dit moment een Nexus 7 2013 die exact dit doet en daardoor ongeveer 2 weken op de batterij mee gaat. Ik gebruik hem alleen 's morgens en 's avonds sporadisch. Als hij niet wordt gebruikt hoeft er ook geen verbinding met WiFi te zijn.
Als ik echter gewoon nooit mijn oortjes inplug, blijft het wel doen. En het lijkt er ook op dat het het goed blijft werken als ik tussentijds even mijn muziek op pauze zet. Heeft er iemand soortgelijke klachten? Of wellicht een idee hoe dit op te lossen.
En als Emoji het laatste toetsenbord was? Bij mij spring hij dan terug naar de vorige in de lijst, in mijn geval UK. Echt onhandig vind ik dat.The Inquisitor schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:49:
Geen iOS 11 dingetje, maar wel erg mooi: IK heb ineens dat ik bij Whatsapp per gesprek het laatst gekozen toetsenbord verschijnt. Echt ideaal, want ik heb een paar internationale vrienden, waarbij ik het US tobo gebruik, en voor de rest het NL tobo. Nu krijg ik bij de internationale mensen direct het US toetsenbord.
Dat moet ik nog even proberenloeberce schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:16:
[...]
En als Emoji het laatste toetsenbord was? Bij mij spring hij dan terug naar de vorige in de lijst, in mijn geval UK. Echt onhandig vind ik dat.
YouTube: Improve iOS 11 Battery Life (Tips & Tricks)Jouke74 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:15:
Bij de systeeminstellingen van icloud drive staat maps (net als Whatsapp) in de lijst van programma's die access hebben. Hetzelfde geldt voor op achtergrond verversen. Zal de 100% lading eens proberen.
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Sorry? Jij geeft volgens mij niet het juiste antwoord op de vraag die gesteld wordt. Dat zorgt voor verwarring. Relax aub, volgens mij proberen we elkaar hier allemaal te helpen!mell33 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:21:
[...]
Geef dan ook even antw of het 1 app betreft, die app heeft instellingen, en daar kan je dan wel wat mee, of de app is niet goed, en dan gaf ik je de tip hem te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Of je CC is niet goed, oftewel je iphone even resetten, Maar ik hoor je daar niet over?
Je hebt het nu over?
edit:\
Het gaat over deze vraag.
[...]
©2004
We bellen dus als anoniem, Zeer irritant
Meer mensen hier last van?
[ Voor 11% gewijzigd door reinier666 op 06-10-2017 17:57 ]
Ik ben vandaag toch maar terug gegaan naar 11.0.1. Vannacht was mn iPhone 7 weer vastgelopen namelijk waardoor de wekker niet af gaat. Hij reageert dan nergens meer op behalve soft reset (sluimer & volumeknop). Met iOS 11 & 11.0.1 had ik hier geen problemen mee. Ik wacht wel op 11.1 voor ik weer update!
Dat had ik al in 10.2 beta, dat zou dus op open/publieke versie ook al moeten zijn. raar dat het nu pas in 11(.0.2) zit, sinds WA 2.17.60 ?The Inquisitor schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:49:
Geen iOS 11 dingetje, maar wel erg mooi: IK heb ineens dat ik bij Whatsapp per gesprek het laatst gekozen toetsenbord verschijnt. Echt ideaal, want ik heb een paar internationale vrienden, waarbij ik het US tobo gebruik, en voor de rest het NL tobo. Nu krijg ik bij de internationale mensen direct het US toetsenbord.
Telefoon zit nog op iOS10, dus denk dat het met de WA update is gekomen. Misschien is het al iets langer, ik praat niet dagelijks met internationale mensen. Ik vond het in ieder geval een mooie feature.Hackus schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:10:
[...]
Dat had ik al in 10.2 beta, dat zou dus op open/publieke versie ook al moeten zijn. raar dat het nu pas in 11(.0.2) zit, sinds WA 2.17.60 ?
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 06-10-2017 19:59 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hoi Pierre, Er zijn Apps die niet meekunnen naar iOS11 omdat het nu volledig 64-bit is. Het beste is alle extra Apps verwijderen. Icloud drive uitzetten, zoek mijn iPhone uitvinken en nieuwe reservekopie maken en instellen.Pierre schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:47:
Geen idee of dit hier hoort, maar op kantoor bij ons krijg ik mensen waarbij na de update sommige apps niet willen opstarten en ook dat bv het icoon van de agenda gewoon weg is. Ik heb geen idee wat de oplossing is. Zijn er mensen hier die dit ook ervaren.
Dat vanuit je Appstore kijken welke je wel kunt instellen. als het goed is zijn alleen werkende Apps aanwezig.
U bent de handige Harry op kantoor, voor PC problemen ?
Jr.
Je vindt de appcompatibiliteit voor 32-bit apps als volgt:
Open de Instellingen-Algemeen > Info.
Kies voor het kopje Apps.
Heb je geen verouderde apps, dan is het kopje Apps niet aanklikbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Armo op 06-10-2017 20:01 ]
Bekende bug;reinier666 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:56:
Sinds ios11 bel ik en meerdere collega's zonder nummerherkenning.
We bellen dus als anoniem, Zeer irritant
Meer mensen hier last van?
https://www.onemorething....elt-nummerherkenning-uit/
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ben 2e lijns support maar zit met meerdere mensen op support. En heb zelf niet zoveel met Apple. Thx voor de tip maandag gelijk proberen.Hackus schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:00:
[...]
Hoi Pierre, Er zijn Apps die niet meekunnen naar iOS11 omdat het nu volledig 64-bit is. Het beste is alle extra Apps verwijderen. Icloud drive uitzetten, zoek mijn iPhone uitvinken en nieuwe reservekopie maken en instellen.
Dat vanuit je Appstore kijken welke je wel kunt instellen. als het goed is zijn alleen werkende Apps aanwezig.
U bent de handige Harry op kantoor, voor PC problemen ?
Jr.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
https://www.iculture.nl/gids/iphone-trager/
Een schone installatie klinkt aantrekkelijk, maar hoe krijg je snel, eenvoudig en overzichtelijk al je oude apps weer op hun plek? Iemand tips?
Het is wel weer even een gedoe met al die meldingen van apps die je krijgt met toegang tot push, locatie, foto's e.d. maar dat is maar eenmalig.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Volgens begrijp je de term "schone installatie" niet helemaal.jwtje schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:42:
iCloud backup terugzetten. Dan download het toestel alle apps gewoon uit de store.
Raar verhaal betreffende het herinstalleren van iOS. Er wordt gesproken over achtergrondprocessen van slechte apps. Gezien iOS een gesloten platform is, is dit helemaal niet aan de orde.bram1984 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:40:
Interessant artikel dit: 5 redenen waarom jouw iPhone steeds trager aanvoelt
https://www.iculture.nl/gids/iphone-trager/
Een schone installatie klinkt aantrekkelijk, maar hoe krijg je snel, eenvoudig en overzichtelijk al je oude apps weer op hun plek? Iemand tips?
🌞🍃
Ik snap het wel hoor het is meer een kwestie van gemakbram1984 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:46:
[...]
Volgens begrijp je de term "schone installatie" niet helemaal.
[ Voor 10% gewijzigd door jwtje op 07-10-2017 12:55 ]
Nou ja, ik weet dat YouTube toch bleef draaien, terwijl ik dat in de achtergond had uitgezet.gast schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:49:
[...]
Raar verhaal betreffende het herinstalleren van iOS. Er wordt gesproken over achtergrondprocessen van slechte apps. Gezien iOS een gesloten platform is, is dit helemaal niet aan de orde.
En verder is gewoon een besturingsysteem met een bestandssysteem met processen en services die worden gebruikt. Het kan makkelijk zijn dat een proces niet meer reageert als deze afgesloten wil worden.
Daarnaast heb je enkele verschillen tussen een telefoon met eMMC geheugen en NVME die wordt gebruikt.
Als je telefoon helemaal volstaat kan hij ook nog eens langzamer worden.
Dat ligt er net aan wat je instellingen zijn onder -> reservekopie. ik heb een aantal posts eerder aan Pierre al een tip gegeven.jwtje schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:54:
[...]
Ik snap het wel hoor het is meer een kwestie van gemakJe kan natuurlijk helemaal schoon gaan door je toestel te herstellen en dan alles handmatig te doen (kost veel tijd). Maar herstellen en een iCloud backup terugzetten is niet meer dan je instellingen en apps downloaden, deze apps staan niet in je backup daar is hij te klein voor maar worden gewoon uit de store gehaald. Lijkt me ook redelijk schoon.
Jr.