[iOS 11] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 21 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:52:
[...]

Zijn er nu 2 toetsenborden beschikbaar op de ipad dan? Of begrijp ik je verkeerd. Die op de afbeelding heb ik nu, maar ik wil graag de oude weer terug zonder IOS 11 kwijt te raken.
Misschien dit even lezen,
https://support.apple.com/nl-nl/HT202178

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:15
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 00:56:
Kan een mod a.u.b. posts over de niet bestaande battery drain naar een uithoek op het forum verplaatsen? Voor nu en in de toekomst graag.. Wat een moeimakers zeg.

Mensen mogen best verder kijken in plaats van zeiken. En alleen al in dit draadje staan zoveel tips en mogelijke oorzaken. Gebruik de zoekfunctie dan!

disruptive mood :off
Ik heb nog niks gepost over battery drain. Toch wil ik je benadrukke dat deze er zeker is.

Nieuwe iOS installatie, iphone 7 plus 128gb en mijn batterij gaat van 100% naar 60% in ongeveer 3 uur tijd. Rond +-15:00 is mijn batterij zo goed als leeg.

Ik ben nu weer downgraded naar 10.3.3, in dezelfde scenario in dezelfde 3 uur staat mijn batterij op 85% en haal ik het einde van de dag met gemak...

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

kevinkrs schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:32:
[...]
Ik heb nog niks gepost over battery drain. Toch wil ik je benadrukke dat deze er zeker is.

Nieuwe iOS installatie, iphone 7 plus 128gb en mijn batterij gaat van 100% naar 60% in ongeveer 3 uur tijd. Rond +-15:00 is mijn batterij zo goed als leeg.

Ik ben nu weer downgraded naar 10.3.3, in dezelfde scenario in dezelfde 3 uur staat mijn batterij op 85% en haal ik het einde van de dag met gemak...
Jawel, ontken het ook niet volledig. iOS 11 is wel een upgrade die de 32-bit library, en bijbehorende sporen van het APFS weghaald. Niet eenvoudig, en dit is (geen fp) best geslaagd.

Wij kunnen en doen enorm veel of deze compacte devices. Bij een minor ervaren niet veel hardware/software die afwijkt. Bij een major veranderd nog al wat.

Elke server/pc/mobile die van scratch een os of major krijgt moet ff settelen. En wij gebruikers/ict-er fine tunen dit met plezier meestal.

Hoeveel procent kan overdag 8 uur lang nergens stroom tappen? :)

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Update via WiFi ?
Hoe lang heb je 11 gebruikt ?
Heb je je batterij gekalibreerd op 11 ?
.....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

[...]

Het punt is dat een battery drain vaak gekoppeld wordt aan een iOS versie door de gebruiker die dit ervaart, terwijl dit zelden het geval is en er juist misverstanden ontstaan. Hoe jij nu je verhaal vertelt lijkt het door iOS 11(.0.1) te komen dat jouw batterij leegloopt als een malle en wordt 10.3.3 als vanouds ervaren. Is iOS 10.3.3 dan beter? Nee niet per se. Had jij namelijk een herinstallatie gedaan met de iOS 11 image, dan had je nu ook geen batterijprobleempjes meer gehad. Maar nee nu zit je op een oude iOS versie die geen updates meer krijgt omdat je onterecht denkt dat iOS 11 een batterijvreter is. Dit terwijl er hoogstwaarschijnlijk een achtergrondproces is blijven hangen wat met een simpele herstart al verholpen kon worden (Dit kan je vaak herkennen aan gelijke gebruiks- en standbytijden in het batterijmenu). Dus hup updaten naar iOS 11.0.1 en snel een beetje :)

Laat het duidelijk zijn dat deze probleempjes zonder meer vervelend zijn. Komt bij mij ook weleens voor. Bij wijze van 14 updates gaat het goed en bij de 15e heb ik dan een drain. Maar dat is altijd zo opgelost.

Nou wil ik jou er niet op aanvallen, maar deze problemen en de aangedragen oplossingen gelden al zolang de iPhone bestaat en komen telkens terug bij bijna elke update. Mensen die MacRumors kennen zullen de woorden ‘Safari feels snappier’ ook wel bekend voorkomen ;) Ook bekende topic vervuiling vulling uit dezelfde categorie.

Daarom reageren sommige tweakers op een gegeven moment wat gepikeerd @Steven.w. Net als dat Apple duur is. Dat is vaste prik bij nieuwe releases. Gelukkig zijn discussies over (om maar wat te noemen) geen micro-sd poort al even uitgedoofd :+ Ik vind dat dus zeker allemaal een relevante vergelijking. Overigens is er wel één verschil: Tweakers met batterijprobleempjes wil ik nog wel van tips voorzien, ook al is het vragen (en ook weleens zeuren) naar de bekende weg.

Er is al zoveel over geschreven. Google brengt mij bijv. op dit artikel https://www.iculture.nl/g...te-batterij-sneller-leeg/ :>

[ Voor 34% gewijzigd door swv op 30-09-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bij de Instellingen > Batterij geeft hij meestal niet aan Tijd sinds laatste volle batterij, bij beide staat een -
Iemand enig idee?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:38
Als er een streepje staat, dan houdt dat in dat je iPhone of iPad aan de lader heeft gehangen, maar niet volledig opgeladen is geweest.

Als je een keer volledig oplaad, dan wordt de tijd weer weergegeven.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HereIsTom schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:41:
Bij de Instellingen > Batterij geeft hij meestal niet aan Tijd sinds laatste volle batterij, bij beide staat een -
Iemand enig idee?
Waarschijnlijk is je toestel nog niet eerder geheel opgeladen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Hackus schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:22:
[...]

Waarschijnlijk is je toestel nog niet eerder geheel opgeladen.
Ja ik heb ‘m al twee keer voledig opgeladen, na het opladen laat hij het wel even zien, maar ongeveer onder de 80% niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467839

Ik heb momenteel 15 mappen bij de “foto’s” app op m’n 6S+ met IOS11.
Het worden er steeds meer. Ik wil gewoon 1 map zoals het eerst was!

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevii23
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07 17:57
Ik blijf de notificatieproblemen/missende klok op toegangsscherm houden. Elke dag moet ik mijn telefoon resetten om te zorgen dat ik notificaties kan zien en de klok weer terug keert, maar vervolgens verdwijnt het weer na X aantal unlocks. Echt super vervelend aangezien ik voor werk een aantal apps heb draaien die notificaties pushen, maar deze zie ik dus 9/10x pas als ik de app heb geopend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbieke
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 01:01
Iemand anders waarbij apps crashen of de hele iPhone (iPhone 6) gewoon crasht? Eerste dagen werkte hij probleemloos na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 21:18

freddyathlon

McLaren Mercedes

In iOS 10 had ik Bellen via Wifi aanstaan. Ik heb Vodafone als provider.

Er stond links bovenin dan ook Vodafone NL WiFi.
Nu heb ik op mijn 8 Plus ook bellen via WiFi aangezet, maar dit komt niet meer in beeld te staan.

Hoort dit zo in iOS11? Bel ik dan wel via WiFi of toch niet?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-07 18:09

aex351

I am the one

superbieke schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:17:
Iemand anders waarbij apps crashen of de hele iPhone (iPhone 6) gewoon crasht? Eerste dagen werkte hij probleemloos na de update.
Ja hier hetzelfde probleem. Apps die ineens gewoon stoppen met werken waardoor de telefoon minutenlang niets meer kan doen. Of nog erger apps die hierdoor zichzelf resetten waardoor alles weg is. En dan ervaring ik ook nog dat het toetsenbord / input veld niet altijd zichtbaars is. Nee iOS11 op wat handigheidjes na is er kwalitatief niet op vooruit gegaan.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Citroentaart schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:11:
Bij mijn iPhone 7 gaat het ook niet echt lekker met de wifi. Ik heb dus 2 wifi signalen. 1 voor de eerste verdieping en 1 voor de begane grond. Hij verbind automatisch met de begane grond wifi en die van de eerste etage. Als ik op de eerste etage ben, zet ik hem vaak handmatig op de wifi van de 1e etage (sneller). maar na een minuut of 5 staat ie weer verbonden met wifi van begane grond..

afijn, ik automatische verbinding uitgezet bij wifi instellingen van dat netwerk. Ik zit op de 1e etage, verbind met dat netwerk. En een minuut of 5 later ben ik ineens verbonden met 4g. Hij verbind dan niet meer automatisch (logisch) maar waarom valt wifi steeds weg? Daar had ik eerst geen last van. Ook irritant dat als die op automatisch verbinden staat dat hij dan telkens verbinding maakt met een zwakker netwerk op de begane grond. terwijl ik verbonden ben (ook automatisch) op de 1e verdieping.

Ook mijn iPad air werkt niet lekker. Scherm kantelt niet automatisch meer mee.. arghh. Eerst moet ik dan uit de app gaan en dan draait hij pas.
Hier hetzelfde probleem (die in dit topic een paar pagina's terug). Op mijn iPad heb ik de beta van iOS 11.1 geinstalleerd en de issues lijken verholpen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-07 17:50

PaYnE81

XBL VandalizerNL

HereIsTom schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:05:
[...]

Ja ik heb ‘m al twee keer voledig opgeladen, na het opladen laat hij het wel even zien, maar ongeveer onder de 80% niet meer?
Dat is opzich apart, heb je je toestel al een keer herstart en daarna volledig opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
_Rayman_ schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:39:
[...]

Hier hetzelfde probleem (die in dit topic een paar pagina's terug). Op mijn iPad heb ik de beta van iOS 11.1 geinstalleerd en de issues lijken verholpen te zijn.
Je bedoeld de issues met kantelen of ook de wifi issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HereIsTom schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:05:
[...]

Hou de powerbutton en homebutton even ingedrukt tot het toestel opnieuw opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:05
is er een manier om de automatische hotspot/persoonlijke hotspot functie uit te schakelen. Vertrouwde iCloud apparaten kunnen de hotspot-functie op mijn iPhone 7 aanzetten ondanks dat ik het in de instellingen uitschakel. Super irritant. Zelf als ik het wachtwoord op m'n iPhone verander krijgen de apparaten toch toegang…

Oh man, zelfs als ik Wifi uitschakel in de instellingen lukt het me om de persoonlijke hotspot weer in te schakelen. Ik moet ook Bluetooth uitschakelen en dan lukt het niet meer.

iOS 11 is ook continue de SSID van mijn iPhone 7 aan het uitzenden. Ook als ik Persoonlijke Hotspot uitschakel. Uiteraard is het SSID voor standaard wifi-scanner software onzichtbaar, maar met Airodump-ng zie ik dat de iPhone 7 wel continue de SSID uitzend. De SSID is de naam van de iPhone die ik zelf ingesteld heb.

't is echt een zooitje (zie screenshot). De ene keer heet ie ETiPhoneHome7 en een andere keer weer VERYHOTSPOT.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/23k5k3q.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door vj_slof op 02-10-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:55
Weet iemand toevallig waar iTunes/ Mac OS de gedownloade ios updates laat? Via Google kom ik alleen oude berichten tegen en ik kan de benoemde mappen niet in mijn Sierra installatie vinden. Of worden ze vanzelf weer verwijderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Citroentaart schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:12:
[...]

Je bedoeld de issues met kantelen of ook de wifi issues?
Zowel het kantelen of de wifi issues. Overigens ga ik op mijn primaire telefoon (iPhone 7) niet de public beta installeren om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

_Rayman_ schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Zowel het kantelen of de wifi issues. Overigens ga ik op mijn primaire telefoon (iPhone 7) niet de public beta installeren om te testen.
Want dat is niet veilig, of wat is je redenatie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-07 19:06

Satom

Verzamel ervaringen

Hackus schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:34:
[...]

Want dat is niet veilig, of wat is je redenatie ?
Ik gok om te voorkomen dat je tegen niet-stabiele zaken aanloopt. Apparaten die ik gebruik voor dagelijkse zaken (werken+studie) durf ik zelf ook niet te voorzien van beta OS, de angst voor een battery drain of vastlopers is te groot en kan ik mij niet veroorloven. Soms ben ik een pessimist :+

[ Voor 5% gewijzigd door Satom op 02-10-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 10:12

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
iOS 11.0.2 komt morgen uit, aldus een source die 11/11 als trackrecord heeft op Macrumors. iOS 11.1 Beta 2 verschijnt volgende week.

https://forums.macrumors....87/page-101#post-25158731

[ Voor 28% gewijzigd door Splinter Cell op 02-10-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207768

Splinter Cell schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:20:
iOS 11.0.2 komt morgen uit, aldus een source die 11/11 als trackrecord heeft op Macurumors. iOS 11.1 Beta 2 verschijnt volgende week.

https://forums.macrumors....87/page-101#post-25158731
Hoop het van harte! Mijn iPhone SE is nagenoeg onbruikbaar ;(
Scherm blijft zwart, kan geen telefoontjes aannemen, apps crashen *zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik las ergens dat je in iOS 11 je wifi netwerken kunt prioriteren. Weet iemand hoe? Of is dat puur die auto join knop?

Als ik beneden kom, ben ik vaak nog verbonden met de wifi op zolder. Schakel ik wifi vervolgens snel uit en weer aan, dan verbindt mijn toestel automatisch weer met de wifi op zolder. Dat is helemaal niet logisch. Dat signaal is natuurlijk veel zwakker dan het signaal van beneden. Ik moet dan handmatig het netwerk beneden selecteren.

Ik snap niet echt waarom mijn toestel niet standaard het sterkste signaal pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:40
bram1984 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:31:
Ik las ergens dat je in iOS 11 je wifi netwerken kunt prioriteren. Weet iemand hoe? Of is dat puur die auto join knop?

Als ik beneden kom, ben ik vaak nog verbonden met de wifi op zolder. Schakel ik wifi vervolgens snel uit en weer aan, dan verbindt mijn toestel automatisch weer met de wifi op zolder. Dat is helemaal niet logisch. Dat signaal is natuurlijk veel zwakker dan het signaal van beneden. Ik moet dan handmatig het netwerk beneden selecteren.

Volgens mij kan dat alleen op een Mac met hetzelfde iCloud account, en niet op je iPhone helaas.
Je kunt wellicht ook beter de WiFi netwerken beneden en op zolder de zelfde naam + wachtwoord geven, zodat je iPhone automatisch kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
theblindman schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:40:
[...]

Volgens mij kan dat alleen op een Mac met hetzelfde iCloud account, en niet op je iPhone helaas.
Je kunt wellicht ook beter de WiFi netwerken beneden en op zolder de zelfde naam + wachtwoord geven, zodat je iPhone automatisch kan schakelen.
Werkt dat echt zo? Die op zolder heet AirPort en die beneden heet Netgear (en Netgear 5G). Dus als ik ze alle 3 (dus ook de 5 GHz band) dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord geef, dan schakelt mijn iPhone automatisch? Ik las al dat iOS 11 wel prio geeft aan 5 GHz, dus dan zou hij vanzelf het snelste netwerk moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 207768 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:23:
[...]

Hoop het van harte! Mijn iPhone SE is nagenoeg onbruikbaar ;(
Scherm blijft zwart, kan geen telefoontjes aannemen, apps crashen *zucht*
seg da wel, ja

Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:48:
[...]

Werkt dat echt zo? Die op zolder heet AirPort en die beneden heet Netgear (en Netgear 5G). Dus als ik ze alle 3 (dus ook de 5 GHz band) dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord geef, dan schakelt mijn iPhone automatisch? Ik las al dat iOS 11 wel prio geeft aan 5 GHz, dus dan zou hij vanzelf het snelste netwerk moeten pakken.
Is wel het beste ja, roaming WiFi. Beetje spelen met zendsterkte van zolder (bijvoorbeeld medium of low) en het gaat helemaal soepeltjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

theblindman schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:40:
[...]

Dat is inderdaad een manier. Manier twee is access points kopen dat met elkaar kan roamen. Met Unifi heb ik bijvoorbeeld nooit (roaming) problemen. Al heb ik gelezen dat vooral Android devices nogal eigenwijs (kunnen) zijn als het aan komt op switchen tussen router/access point (en je dus baat hebt bij Unifi etc) en dat het bij een iPhone vaak wel goed gaat, mits je wat speelt met het vermogen (tx) voor niet teveel overlap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 17:15

Sa1

Ik kan sinds de upgrade naar iOS 11 niet meer vinden waar ik de default e-mail client instel. Voorheen als ik vanuit bijv twitter een mail stuurde werd het via m'n zakelijk e-mail verstuurd. Dat is ook mijn voorkeur. Nu blijkt dat ik altijd vanuit m'n prive mail stuur. Eerder kon je bij de account settings dit instellen.

Als ik ga zoeken op iOS en e-mail dan vind ik heeeeeeel veel over de problemen die er waren, maar hierover kan ik echt niets vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sa1 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:52:
Ik kan sinds de upgrade naar iOS 11 niet meer vinden waar ik de default e-mail client instel. Voorheen als ik vanuit bijv twitter een mail stuurde werd het via m'n zakelijk e-mail verstuurd. Dat is ook mijn voorkeur. Nu blijkt dat ik altijd vanuit m'n prive mail stuur. Eerder kon je bij de account settings dit instellen.

Als ik ga zoeken op iOS en e-mail dan vind ik heeeeeeel veel over de problemen die er waren, maar hierover kan ik echt niets vinden. Iemand een idee?
Instellingen > mail , onderin staat standaard account,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Vorkie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:55:
[...]

Instellingen > mail , onderin staat standaard account,
Ja, daar stond het voorheen. Maar bij mij staat daar dus niets meer. De laatste instellingen zijn:

Blinde kopie naar mij
Markeer adressen
Verhoog citaatniveau
Handtekening...

Verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:22

Trouble

Everything is awesome

@Sa1 bij Instellingen > Accounts en wachtwoorden kan ik bij Gmail kiezen om Mail aan te zetten, misschien zit het daar?

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Trouble schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:03:
@Sa1 bij Instellingen > Accounts en wachtwoorden kan ik bij Gmail kiezen om Mail aan te zetten, misschien zit het daar?
Daar kan ik wel inderdaad email aan en uitzetten, maar daar zit die optie voor het instellen van het standaard account niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Dank voor de tips allen. Net alle netwerken dezelfde naam gegeven. Lijkt tot nu toe goed te werken. Eens kijken als ik zo boven ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
bram1984 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:31:

Dit probleem heb ik dus ook en het is erg irritant! Helemaal omdat dit met iOS 10 niet zo was. Dus om nu overal accespoints te gaan neerhangen terwijl het met ios10 wel goed werkte heb ik niet zoveel zin in.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Citroentaart schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:25:
[...]

Dit probleem heb ik dus ook en het is erg irritant! Helemaal omdat dit met iOS 10 niet zo was. Dus om nu overal accespoints te gaan neerhangen terwijl het met ios10 wel goed werkte heb ik niet zoveel zin in.. ;)
In iOS 10 zat helemaal geen optie om automatisch verbinden uit te schakelen, dus daarmee werkte het bij mij nog minder goed.

Ik heb ondertussen mijn beide AP's dezelfde SSID en hetzelfde wachtwoord gegeven en tot nu toe werkt het goed (even afkloppen). Heb net een rondje door het huis gelopen en overal goede snelheid zonder handmatig te moeten switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
bram1984 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:33:
[...]

In iOS 10 zat helemaal geen optie om automatisch verbinden uit te schakelen, dus daarmee werkte het bij mij nog minder goed.

Ik heb ondertussen mijn beide AP's dezelfde SSID en hetzelfde wachtwoord gegeven en tot nu toe werkt het goed (even afkloppen). Heb net een rondje door het huis gelopen en overal goede snelheid zonder handmatig te moeten switchen.
In ios10 ging het bij mij handmatig goed. ;)
Nu gaat het trouwens met force touch ook niet goed, ik force touch instellingen en selecteer dan WiFi. Dan laat hij geen andere WiFi netwerken zien, moet ik eerst terug naar het instellingen scherm, dan weer WiFi en dan laat ie de andere netwerken ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Citroentaart schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:27:
[...]

In ios10 ging het bij mij handmatig goed. ;)
Nu gaat het trouwens met force touch ook niet goed, ik force touch instellingen en selecteer dan WiFi. Dan laat hij geen andere WiFi netwerken zien, moet ik eerst terug naar het instellingen scherm, dan weer WiFi en dan laat ie de andere netwerken ook zien.
Dat heb ik ook een had ik in iOS 10 ook. Even aan- en uitzetten en dan vindt hij weer alles. Maar nogmaals: SSID en wachtwoord overal hetzelfde maken. Dan hoef je niet meer handmatig te wisselen omdat er maar één netwerk beschikbaar is b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
PaYnE81 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:51:
[...]

Dat is opzich apart, heb je je toestel al een keer herstart en daarna volledig opgeladen?
Ik heb vanmorgen een batterij calibratie gedaan en opgeladen, dus nu eens kijken hoe het gaat.
Nu op 90% staat gebruik en Stand-by nog wel vermeld.

[ Voor 8% gewijzigd door HereIsTom op 02-10-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Sa1 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:06:
[...]
Daar kan ik wel inderdaad email aan en uitzetten, maar daar zit die optie voor het instellen van het standaard account niet.
Als ik bij mij kijk:
Settings -> Accounts & passwords -> (m'n mail-account) -> Account (mailadres in grijs erachter) -> Email (mailadres in grijs erachter) -> lijst van mailadressen met vinkje achter het default adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Sa1 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:52:

Al eens een reset van je device gedaan?
Hier staat het wel onderaan bij Mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35
Ik vind IOS 11 niet heel vloeiend ogen. Wanneer je geopende apps na een tijdje weer opent gaat dat niet helemaal vloeiend lijkt het. Dat was in iOS 10 wel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:49
Uit het niets plots een hoop problemen met safari op mijn ipad pro, niet eerder last van gehad. Crashes, vastlopers, pagina's die continu laden of niet volledig doorladen. Safari is vrijwel onbruikbaar geworden. Reboot en caches leegmaken helpt niets, ik snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
fisherman schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 01:18:
Ik vind IOS 11 niet heel vloeiend ogen. Wanneer je geopende apps na een tijdje weer opent gaat dat niet helemaal vloeiend lijkt het. Dat was in iOS 10 wel zo
Hier gaat het ook niet echt vloeiend op een iPhone 7 128gb... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Laatst online: 11-07 19:32
Bedoelen jullie dat sommige apps eventjes haperen?

Ik heb dat echt met messages,mail,safari. Als die al eventjes niet meer zijn open geweest, haperen die bij het openen. Lijkt op een soort caching issue in het OS. Heel raar.

Batterij is hier tip top ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-07 17:36
Ik laat mijn sms en iMessage berichten doorsturen naar mijn iPad. Superhandig omdat deze bijna altijd opgeklapt op mijn bureau staat.

Helaas wordt heel deze functie verpest Omdat gelezen berichten niet als gelezen op mijn iPhone verschijnen (en omgekeerd). Hierdoor moet ik eigenlijk alles 2x lezen om er zeker van te zijn dat ik niks verwijder.

Is dit een bug? En hoe kan ik dit oplossen?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 05-07 21:26

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vandaag mijn iPad geüpdate naar iOS 11, binnenkort mijn iPhone maar. Ik vind alles er wel vloeiend en mooi uit zien, de grote titels is minder mijn smaak, maar wen ik vast snel genoeg aan.

Het irritantste vind ik dat de BT en Wifi control knopjes niet de adapter uitschakelen maar alleen de connectie verbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:34
Citroentaart schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:39:
[...]

Hier ook inderdaad, had het al gepost. Vind het qua design ook geen voorruitgang. Super slecht overigens dat je weer met een major een top-toestel 'langzamer' krijgt. De animaties zijn gewoon sluggie. Gister toevallig mijn iPhone 4s aangezet met iOS 7, dat ziet er echt top en smooth uit. Voelt soepeler aan dan iOS 11 op een iPhone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 21:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

iOS 11 heeft mijn SMS functionaliteit behoorlijk gesloopt en met de patch is et alleen maar erger geworden.

Na de eerste update hadden al mijn ontvangen SMS berichten allemaal de datum van de dag van de update. Na de patch heb ik ineens regelmatig geen mobiel internet meer (Vodafone) en moet ik de telefoon herstarten om weer verbinding te krijgen. Dat heb ik vanochten om 7.48 moeten doen en hop... alle oude SMS berichten staan bovenaan in de lijst. Het gaat dan specifiek om berichten die ik over heb laten zetten van mijn vorige telefoon (Galaxy S5). Meer mensen dit gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-07 17:50

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Lyca schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:16:
Bedoelen jullie dat sommige apps eventjes haperen?

Ik heb dat echt met messages,mail,safari. Als die al eventjes niet meer zijn open geweest, haperen die bij het openen. Lijkt op een soort caching issue in het OS. Heel raar.

Batterij is hier tip top ok.
Dit, of het heeft met optimalisatie van de performance controller te maken in de A10 en A11 gok ik. Maar ik ervaar de zelfde lichte animatie haperingen op een A11 in de 8+. Niet extreem storend maar niet zo polished als de animaties in iOS 10 :)

Zijn er ook mensen op een A9 of ouder die deze haperingen zien?
The Inquisitor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:38:
Vandaag mijn iPad geüpdate naar iOS 11, binnenkort mijn iPhone maar. Ik vind alles er wel vloeiend en mooi uit zien, de grote titels is minder mijn smaak, maar wen ik vast snel genoeg aan.

Het irritantste vind ik dat de BT en Wifi control knopjes niet de adapter uitschakelen maar alleen de connectie verbreken
Lol, dat was me niet eens opgevallen.... dat is inderdaad irritant, snap de beweegreden ook niet geheel omdat het voorgaand wel in en uit schakelen was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Laatst online: 22:40
Gebruiken de mensen die haperende animaties ervaren soms "Slim omgekeerde kleuren"?
Als ik deze feature inschakel op m'n 7 Plus worden animaties sluggish. Maar zonder deze feature ingeschakeld loopt het OS soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Laatst online: 11-07 19:32
Neen, het is ook zonder die kleuren. Ik denk ook dat het ergens optimalisatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 10:12

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Topicstarter
Zelfs iPad 10.5 gebruikers ervaren animatie haperingen. Laat Apple dit maar lekker patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Laatst online: 23:40

KRAI.7

Bwoah...

Hebben meer mensen er last van dat je sinds iOS 11 bij iedere emoji die meerdere huidskleuren heeft dat keuzemenu daarvan tevoorschijn komt?

Ik weet dat je dat bij een clean install sowieso de eerste keer hebt dat je een dergelijke emoji wil typen, maar ik krijg het nu altijd. Wordt behoorlijk vervelend na een tijdje.

Heb er zowel bij last van na de upgrade van iOS 10 > 11 als bij een clean install. Gebruik een 6S+, maar mijn iPad Pro heeft er bijvoorbeeld geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 12:01
The Inquisitor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:38:

Hier verschilt het dan. Zelf vind ik het super fijn dat bluetooth en wifi gewoon aan blijven staan. Dat komt echter omdat ik dagelijks airdrop gebruik en hoef ik het niet telkens aan te zetten.

Ik had alleen wel begrepen dat als je snel dubbel tapt dat hij dan de bluetooth of wifi adapter uitzet. Maar ik kan dat niet reproduceren op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:01
Ik ben net terug gegaan op iPad Air 2 en iPhone 6S naar 10.3.3 nu het nog kan.. snelheid onder ios 11 was goed, stabiliteit niet. Vaak vastlopers in safari en random apps. Ook chromecast leek instabieler. Nee ik wacht lekker tot iOS 11 stabieler is. Heb de IPSW gedownload op IPSW.ME helaas kon ik op de iPhone de itunes kopie niet terug plaatsen, want ik wist het wachtwoord van de kopie niet meer, dus nu clean inrichten. De iPad heb ik wel de reservekopie terug gezet, scheelt een hoop werk.

Edit: ik hoop trouwens niet dat ik irritanten meldingen ga krijgen dat ze andere versies pushen. Dit herinner ik me nog van mijn 5s, dat je 1 of 2 keer per dag zo'n melding kreeg..

[ Voor 15% gewijzigd door dennis_rsb op 03-10-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:27
Hier een iPhone 7 128gb en geen klachten. Batterij is prima en het toestel is lekker snel!

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 07:50
Is me dat even schrikken gisteren. In een rustig uurtje besloot ik de iPad van zoonlief van 10.3.3 naar 11.01 te updaten. Nadat dat succesvol gebeurd was, liep ik de menustructuur onder 'Instellingen' nog even na en viel mij de nieuwe rubriek 'Accounts en wachtwoorden' op. Van daaruit ging ik naar 'Wachtwoorden app/sites' en kreeg na het invoeren van de 4-cijferige iPad-toegangscode een hele lange overzicht te zien van sites en diensten die ik en mijn vrouw gebruik(t)en met gebruikersnaam en wachtwoorden zichtbaar! Ik vermoed dat dit komt omdat sommige apps op deze iPad ooit door ons zijn gekocht of gedownload met onze eigen apple-ids. Zo nu en dan loggen wij ook met onze apple-id's in om deze apps te updaten. De lijst met credentials heb ik weg kunnen krijgen door in het iCloud-account van zoonlief de functie 'Sleutelhanger' te activeren en weer te deactiveren met een bevestiging oude gegevens niet te bewaren. Ik vermoed dat mijn neefjes aan de andere kant van Nederland ook met onze wachtwoorden op hun iPad rondlopen omdat deze op dezelfde manier door mij gebruiksklaar zijn gemaakt, maar deze zijn nog niet naar IOS 11 opgewaardeerd. :( B)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:52
BellySM schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:24:
Is me dat even schrikken gisteren. In een rustig uurtje besloot ik de iPad van zoonlief van 10.3.3 naar 11.01 te updaten. Nadat dat succesvol gebeurd was, liep ik de menustructuur onder 'Instellingen' nog even na en viel mij de nieuwe rubriek 'Accounts en wachtwoorden' op. Van daaruit ging ik naar 'Wachtwoorden app/sites' en kreeg na het invoeren van de 4-cijferige iPad-toegangscode een hele lange overzicht te zien van sites en diensten die ik en mijn vrouw gebruik(t)en met gebruikersnaam en wachtwoorden zichtbaar! Ik vermoed dat dit komt omdat sommige apps op deze iPad ooit door ons zijn gekocht of gedownload met onze eigen apple-ids. Zo nu en dan loggen wij ook met onze apple-id's in om deze apps te updaten. De lijst met credentials heb ik weg kunnen krijgen door in het iCloud-account van zoonlief de functie 'Sleutelhanger' te activeren en weer te deactiveren met een bevestiging oude gegevens niet te bewaren. Ik vermoed dat mijn neefjes aan de andere kant van Nederland ook met onze wachtwoorden op hun iPad rondlopen omdat deze op dezelfde manier door mij gebruiksklaar zijn gemaakt, maar deze zijn nog niet naar IOS 11 opgewaardeerd. :( B)
Daarom heb je dus voor iedere persoon een eigen Apple ID en hoor je die niet te delen met anderen. Ook heb je Delen met Gezin voor je gezin. Overigens zijn dit wachtwoorden die je hebt opgeslagen in Safari.

Het idee is dat je met je eigen iCloud/Apple ID zo door kan op een andere apparaat met al je settings en wachtwoorden, zolang je Sleutelhanger aan hebt staan. Ik gebruik dit echt regelmatig en vind dit super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:50
Ik krijg precies 7 uur gebruik op een volle batterij (3% over), dit is op een iPhone 6 32GB. Wel netjes toch?

Ik draai overigens wel 11.1 beta 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

HereIsTom schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:24:
[...]

Al eens een reset van je device gedaan?
Hier staat het wel onderaan bij Mail.
mmmm.... bijzonder.. nou ik ga niet hiervoor m'n telefoon resetten, ben ik veelste veel instellingen kwijt..

wel irritant hor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

BlazeMuis schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:11:
Ik krijg precies 7 uur gebruik op een volle batterij (3% over), dit is op een iPhone 6 32GB. Wel netjes toch?

Ik draai overigens wel 11.1 beta 1.
Heb een 6s 64gb en moet zeggen dat ik met 11.0.1 echt geen problemen heb. Alles lijkt het gewoon goed te doen en heb geen vage haperingen... of het valt me niet op... haper zelf ook wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:26:
[...]
Heb een 6s 64gb en moet zeggen dat ik met 11.0.1 echt geen problemen heb. Alles lijkt het gewoon goed te doen en heb geen vage haperingen... of het valt me niet op... haper zelf ook wel is.
bizar, ik zelf heb een Iphone SE, met 11.0.1, maar sta op het punt 'm uit het raam te gooien. Werkt echt voor geen méter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 207768 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:53:
[...]

bizar, ik zelf heb een Iphone SE, met 11.0.1, maar sta op het punt 'm uit het raam te gooien. Werkt echt voor geen méter.
Gooi maar hier heen, ik vang wel :P

Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Anoniem: 207768 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:53:
[...]
Da's in elk geval niet met elke SE, want de mijne (64GB versie) doet het prima, merk geen nadelen van 11.0.1. Ook geen voordelen, eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 05-07 21:26

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar de mensen die klagen dat het als stront werkt, zijn dat ook mensen die de moeite nemen om instellingen te resetten? En als dat niet werkt ook een echte restore te doen?

Of minstens 2 weken wachten omdat iOS alles nog op de achtergrond aan het doen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 16:45
The Inquisitor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:46:
Maar de mensen die klagen dat het als stront werkt, zijn dat ook mensen die de moeite nemen om instellingen te resetten? En als dat niet werkt ook een echte restore te doen?

Of minstens 2 weken wachten omdat iOS alles nog op de achtergrond aan het doen is
Exact dit. Klagen is 1 ding maar oplossingen zijn er voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 15:11

jasjenl

Liab A Tymo

Niet echt een iOS 11 probleem, maar wel deels gerelateerd (denk ik) aan het feit dat iOS 11 er nu is: op mijn iPhone 5, die nog op 10.3.3 zit (die kan ook niet naar 11) krijg ik nu bij het updaten van sommige apps uit de appstore een melding 'De huidige versie vereist iOS 10.3.3 of nieuwer, maar je kunt de laatste compatibele versie downloaden'. Maar... ik heb toch iOS 10.3.3??

[update]
Ah, blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem: https://productforums.goo...#!topic/drive/PpqBo40bmec

[ Voor 14% gewijzigd door jasjenl op 03-10-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jasjenl schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:16:
Niet echt een iOS 11 probleem, maar wel deels gerelateerd (denk ik) aan het feit dat iOS 11 er nu is: op mijn iPhone 5, die nog op 10.3.3 zit (die kan ook niet naar 11) krijg ik nu bij het updaten van sommige apps uit de appstore een melding 'De huidige versie vereist iOS 10.3.3 of nieuwer, maar je kunt de laatste compatibele versie downloaden'. Maar... ik heb toch iOS 10.3.3??

[update]
Ah, blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem: https://productforums.goo...#!topic/drive/PpqBo40bmec
Heb je een iOS11 device op dezelfde Apple-ID ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Sa1 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:21:
[...]
mmmm.... bijzonder.. nou ik ga niet hiervoor m'n telefoon resetten, ben ik veelste veel instellingen kwijt..

wel irritant hor.
Je bent niks kwijt, welk model heb je, meestal is het de Aan/Uitknop met de Thuisknop ingedrukt houden totdat je het Apple logo op je scherm ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Interessant artikel in The Register inzake iOS 11, volgens de auteur Andrew Orlowski "an entirely new computer platform" vanwege met name "Drag and Drop:" https://www.theregister.c...ly_new_computer_platform/

En daar zit misschien best wel een heel behoorlijke kern van waarheid in. Sommige commentaren zijn ook wel interessant om te lezen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

HereIsTom schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:38:
[...]

Je bent niks kwijt, welk model heb je, meestal is het de Aan/Uitknop met de Thuisknop ingedrukt houden totdat je het Apple logo op je scherm ziet.
here goes.....

nope... nix, noujah, 't zal wel... 11.1 zal het vast opgelost zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Sa1 op 03-10-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja jammer, was het proberen waard, dan maar hopen dat het opgelost wordt met 11.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
iOS 11.0.2 is live :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07 19:28
Inderdaad:

iOS 11.0.2

Beetje jammer dat het er op lijkt dat die UI bugs niet zijn opgepakt...

[ Voor 25% gewijzigd door Mint op 03-10-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Heh...voor mij is het nog een weekje geduld hebben voor bèta 2 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 03-10-2017 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Wat een waardeloze versie. Phone hangt af en toe, batterij slecht, speaker op phone optie werkt vaak niet. Ik wil terug naar 10

Iphone 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tennisbal schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:15:
Wat een waardeloze versie. Phone hangt af en toe, batterij slecht, speaker op phone optie werkt vaak niet. Ik wil terug naar 10

Iphone 7
Ik hoop voor je dat je geen reservekopie hebt gemaakt in 11, want die kan niet terug naar 10 :>

Jr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35
Citroentaart schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:39:
[...]

Ik gebruik een iPhone 7 plus 256gb en een iPad 2017 128gb.
Hoewel de iPad een mindere proc heeft lijkt deze wel sneller dan de iPhone.
De iPhone heb ik al wel bijna een jaar, de iPad nog niet zo heel lang.
Hopelijk is het in een volgende update beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:23
Net laatste update gedaan. Klok weg op lockscreen 😢

Even een herstart gedaan . Is er weer

[ Voor 25% gewijzigd door Erik1805 op 03-10-2017 20:58 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Erik1805 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:53:
Net laatste update gedaan. Klok weg op lockscreen 😢

Even een herstart gedaan . Is er weer
Hier ook laatste update gedaan, nu is mijn vrouw weg

Oh shit, ze is naar de sportschool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Laatst online: 00:43
PhilipsFan schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:41:
[...]

Weet je zeker dat je toetsenbord op Nederlands staat? Want dit lijkt me heel raar. Als je het niet goed krijgt kun je via Keyboard - Text replacement een entry aanmaken die de verandering niet doorvoert. Maar dat zou niet moeten.

care of that for you :)
Ik krijg nog steeds D.E als ik de type. Ook al geprobeerd om te veranderen met text replacement. Iemand enig idee hoe het kan dat ik automatisch het woord D.E krijg als ik de probeer te typen? Sinds iOS 11.

Zo irritant dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Laatst online: 00:43
Chocovla schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:20:
[...]

Had hetzelfde euvel met het woordje de. Dat werd steeds D.E. Gekmakend. Is met Beta9 gelukkig opgelost bij mijn toestel :)
Dit probleem heb ik nu met iOS11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zet tekstvoorspellen eens uit. https://support.apple.com/nl-nl/HT202178

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:01

OMX2000

By any means necessary...

(jarig!)
The Inquisitor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:46:

Instellingen resetten heb ik bij iOS 10 ook niet gedaan, en die liep gewoon goed vanaf het begin. Maar iOS 11 is echt dramatisch traag. In eerste instantie een OTA update gedaan, daarna via iTunes backup, update + restore gedaan. Dat hielp ook nauwelijks.

Een van de specifieke dingen die echt slecht gaan is muziek afspelen via Carplay. Als je dan een andere app, Safari of Mail, opent begint de muziek te haperen, piepen en kraken.

En omdat hij nu opnieuw aan het indexen is is hij zo langzaam? Da's echt voor het eerst dat ik dat hoor. Bij eerdere updates nooit last van gehad.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

OMX2000 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:47:
En omdat hij nu opnieuw aan het indexen is is hij zo langzaam? Da's echt voor het eerst dat ik dat hoor. Bij eerdere updates nooit last van gehad.
Een van de dingen waar 'ie mee bezig is, is een beeldherkenningsalgorithme loslaten op je foto's. Start Siri en vraag 'heb ik foto's van katten?'. Als Siri naar Google uitwijkt heb je geen katten in je fotoverzameling staan en anders krijg je ze te zien. Wegens privacy lokaal gedaan.

Met dat soort dingen is je telefoon de eerste paar dagen na een update bezig.

Ik heb een 6S, een 9.7" iPad pro en een iPad mini 2 die geen problemen met iOS 11 hebben. De mini is merkbaar minder vlot dan de pro, maar dat was 'ie met iOS 10 ook al. Niet onverwacht voor een iPad uit november 2013.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Ik ervaar op mijn 6s één probleem met ios11. Als ik naar mijn widgets swipe, ik heb standaard 3 widgets, dan klappen die in en soms uit zonder dat ik klik op 'toon meer' of 'toon minder'. Het gaat dan met name om de weekcal widget en die wunderlist widget die ik beide graag uitgeklapt heb staan.
Telefoon al meerdere keren opgestart. Ook met homeknop ingedrukt zodat het Apple logo komt. En ook 'herstel instellingen' een keer maar dat mocht allemaal niet baten. Op internet vind ik er niet veel over.
Ben overigens net overgestapt van Android naar iOS en heb geen backups in iTunes.
Iemand nog meer last van uit zichzelf in- en uitklappende widgets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-07 18:44
jellydaddy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 00:46:
Ja, dit heb ik ook met de Philips Hue widget. Dan lijkt ie opengeklapt maar kan ik nog steeds op 'show less' drukken. Maar ik heb me er nog niet heel erg aan gestoord, een keer tikken op de betreffende widget en het is weer goed.

Ik stoor me nog het meest aan het lege home screen. Die klok mis ik niet zo erg, maar de notificaties verdwijnen ook. En de widgets. En de home screen camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:06
Ik heb m'n Air2 ook ge-update, draait redelijk.
Soms merk ik dat ie ietwat trager is, en batterij lijkt sneller leeg te zijn.

Grootste irritatie is, dat de helderheid zichzelf aanpast.
Ik heb t scherm.altijd vrij donker staan, en nightshift aan.
Als ik de iPad pak, nadat die een dag ofzo in de la ligt, en de klep open, staat de helderheid plots over de helft.

Meer mensen dit probleem gemerkt?
Ik kan in de instellingen niks vinden over automatisch aanpassen van de helderheid.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

hansie_k schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 06:39:

Grootste irritatie is, dat de helderheid zichzelf aanpast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s1el1Hg7iLnzFB6kUthLCtQI/full.jpg

Hoewel de exacte tekst af kan wijken omdat jij een andere lcd hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door burne op 04-10-2017 08:05 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
  • Laatst online: 28-06 16:04
burne schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:01:
[...]

[afbeelding]

Hoewel de exacte tekst af kan wijken omdat jij een andere lcd hebt.
Vind ik ook irritant.
kan je dat afzetten maar true tone aanlaten? (maar dat hij dus niet meer automatisch zijn helderheid soms verminderd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
dieter0901 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:40:
[...]

Vind ik ook irritant.
kan je dat afzetten maar true tone aanlaten? (maar dat hij dus niet meer automatisch zijn helderheid soms verminderd?)
Zeker.

Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > Aangepaste weergave. Hier zet je “Pas automatisch aan uit”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 07:40
Gisteren mijn iPhone 7 voorzien van 11.0.2. Niet dat ik problemen had met 11.0.1 maar toch..
Vanmorgen zat hij muurvast. Geen beeld, geen reactie op de aan/uit knop maar de home knop werkte wel (je voelde hem wel) dus hij was niet helemaal uitgevallen. En nu komt het...mijn wekker is niet gegaan :/

Na een soft reset (volumeknop + aan/uit knop ingedrukt houden) doet ie het weer.
Zijn er nog meer mensen die zoiets mee hebben gemaakt met hun toestel vannacht?

[ Voor 6% gewijzigd door Armo op 04-10-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Meer mensen met het probleem dat Niet Storen niet zelf aan en uit gaat?

Kom van een Clean Install van iOS 11 en geen backup terug gezet. Krijg het niet voor elkaar dat ‘gepland’ werkt.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
jellydaddy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 00:46:
Ik ervaar op mijn 6s één probleem met ios11. Als ik naar mijn widgets swipe, ik heb standaard 3 widgets, dan klappen die in en soms uit zonder dat ik klik op 'toon meer' of 'toon minder'. Het gaat dan met name om de weekcal widget en die wunderlist widget die ik beide graag uitgeklapt heb staan.
Telefoon al meerdere keren opgestart. Ook met homeknop ingedrukt zodat het Apple logo komt. En ook 'herstel instellingen' een keer maar dat mocht allemaal niet baten. Op internet vind ik er niet veel over.
Ben overigens net overgestapt van Android naar iOS en heb geen backups in iTunes.
Yup same here...heb het sinds overstap op ios11 en dan op iedere versie van ios11 inclusief beta 1. Geldt voor de weer en imdb widgets in mijn geval. Hopelijk wordt dit nog opgelost (binnenkort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Armo schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:51:
Gisteren mijn iPhone 7 voorzien van 11.0.2. Niet dat ik problemen had met 11.0.1 maar toch..
Vanmorgen zat hij muurvast. Geen beeld, geen reactie op de aan/uit knop maar de home knop werkte wel (je voelde hem wel) dus hij was niet helemaal uitgevallen. En nu komt het...mijn wekker is niet gegaan :/

Na een soft reset (volumeknop + aan/uit knop ingedrukt houden) doet ie het weer.
Zijn er nog meer mensen die zoiets mee hebben gemaakt met hun toestel vannacht?
Zowel met 11.0.1 als ook met 11.0.2. Gelukkig werkte de wekker vanochtend wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
THE_BASE schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:03:
Meer mensen met het probleem dat Niet Storen niet zelf aan en uit gaat?

Kom van een Clean Install van iOS 11 en geen backup terug gezet. Krijg het niet voor elkaar dat ‘gepland’ werkt.
Ik heb dat inderdaad ook maar had vanochtend ook last van het feit dat mijn wekker niet was afgegaan. Ik weet alleen niet of dit met de draadloze lader te maken heeft. Die heb ik deze nacht voor het eerst gebruikt op mijn nachtkastje. En precies deze nacht is mijn wekker niet afgegaan. Of het toeval is ... geen idee.
Pagina: 1 ... 21 ... 44 Laatste