Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Wij hebben twee katten die vrij buiten kunnen lopen, maar het zijn vrij huiselijke beesten dus ze komen regelmatig eventjes hun neus laten zien. Vinden wij leuk. Keerzijde is dat als ze dat een keer niet doen, zoals vandaag, dat het vrouwtje gelijk allerlei dramascenario's in gedachten heeft: platgereden, gewond, opgesloten, opgevreten, steeds gekker naarmate de afwezigheid langer duurt. Persoonlijk heb ik er iets minder last van; ik denk dan meestal dat ze lekker ergens onder een struik liggen te maffen en meestal is dat ook zo.

Maar goed, een gps tracker voor de kat zou uitkomst bieden. Als hij dan een keer te lang weg is naar je zin, kun je hem opsporen. GPS trackers zijn er genoeg, maar het heeft ook een hoog teleshop gehalte. De websites zijn ronkend, maar hoe goed is dat spul. Zijn er tweakers die er ervaring mee hebben?

Ik zoek dus een GPS tracker voor een kat (2 eigenlijk) waarmee ik ze op kan sporen. Liefst zonder abonnement. Fancy dingen als routes opslaan, live meekijken, melodietjes afspelen zijn niet persé nodig. Probleem bij GPS trackers voor huisdieren is dat ze relatief groot zijn voor een kat.

Gevonden:
- www.vindmijterug.nl/gps-halsband.html
- www.trackyourpet.nl/
- www.petsondemand.nl/

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De BBC heeft een paar jaar terug een programma uitgezonden waarbij katten gevolgd werden m.b.v. GPS trackers. Ik weet alleen niet meer of er in die uitzending details werden gegeven over de gebruikte hardware.

Zie http://www.bbc.com/news/science-environment-22821639 , dat programma is nog wel ergens terug te kijken :)

edit: Oh wacht, later was er nog een keer zoiets, ook bij de BBC: http://www.bbc.co.uk/programmes/b04lcqvq en ook nog wel ergens terug te zien ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 04-06-2017 15:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
En dan in combinatie met een camera, hoe gaaf is dat! Ff terugkijken wat ie zoal uitspookt :D

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20

weebl

YARR!

Ha, lachen!
Onze kater, Gerrit, loopt sinds afgelopen week met dit ding om z'n nek rond:

https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.BcyjjE

Anderhalve maand geleden had ie bedacht dat ie 2 nachten wilde logeren onder een auto een straat verderop. En ook bij ons zag mijn vrouw allerlei doemscenario's voor zich, dus vandaar de tracker.

Apparaatje werkt prima, er is een app voor Android en iOS of je kan hem via een website tracken. Je moet er wel een simkaartje met data in doen. Ik heb er eentje van XS4ALL in, die ik gratis bij m'n internet en tv abonnement kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 21:01
Www.tractive.com

Gebruik dit al ruim een jaar voor mijn hond voor als we gaan wandelen / losloopveld. Klein apparaatje, lange batterijduur en ze merkt er niks van. Live te volgen via de website/app.

[ Voor 3% gewijzigd door Erulezz op 04-06-2017 15:49 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 20:21
Ben ook in de markt voor dit, maar wil dit graag zonder abbo. Die van tractive.com is dus met. Dan ben je 120 euro per jaar kwijt.

De tracker die @weebl aangeeft is zonder abbo waarbij je met een simkaartje erbij klaar bent voor 40,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Raven schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:12:
De BBC heeft een paar jaar terug een programma uitgezonden waarbij katten gevolgd werden m.b.v. GPS trackers. Ik weet alleen niet meer of er in die uitzending details werden gegeven over de gebruikte hardware.

Zie http://www.bbc.com/news/science-environment-22821639 , dat programma is nog wel ergens terug te kijken :)

edit: Oh wacht, later was er nog een keer zoiets, ook bij de BBC: http://www.bbc.co.uk/programmes/b04lcqvq en ook nog wel ergens terug te zien ;)
Ja, kan me herinneren dat ik zoiets gezien heb ja, het kwam er op neer dat katten in druk bekatte gebieden aan time sharing doen, dus kat A is 's ochtends de baas en kat B 's middags.
weebl schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:46:
Ha, lachen!

Anderhalve maand geleden had ie bedacht dat ie 2 nachten wilde logeren onder een auto een straat verderop. En ook bij ons zag mijn vrouw allerlei doemscenario's voor zich, dus vandaar de tracker.

Apparaatje werkt prima, er is een app voor Android en iOS of je kan hem via een website tracken. Je moet er wel een simkaartje met data in doen. Ik heb er eentje van XS4ALL in, die ik gratis bij m'n internet en tv abonnement kreeg.
Hoe lang doe je hiermee op 1x opladen? Ik zie het zo voor me dat als ik dat ding elke dag moet opladen dat ik het na een week wel ok vind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:10
P_Tingen schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:26:
[...]

Hoe lang doe je hiermee op 1x opladen? Ik zie het zo voor me dat als ik dat ding elke dag moet opladen dat ik het na een week wel ok vind :+
Als AliExpress al zelf dit aangeeft:
Levensduur batterij:29 tot 20 uur
dan hoef je denk ik niet uit te gaan van meer dan een dagje.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 20:17
Ha, lachen!

Heb je een foto toevallig van je kat met de gpstracker aan? Lijkt mij nogal groot? Ik ben namelijk ook in de markt voor onze 3 katten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

P_Tingen schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:26:

[...]

Je kan hem zo instellen dat ie na 5 minuten op standby springt als ie niet bewogen word, als de kat hem dus niet om heeft. Gerrit mag niet de hele dag naar buiten en als ie binnen is heeft ie het bandje dus ook niet om.
Hiermee gaat ie ongeveer 3, 4 dagen mee :)
Galaxis schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:48:
[...]

Heb je een foto toevallig van je kat met de gpstracker aan? Lijkt mij nogal groot? Ik ben namelijk ook in de markt voor onze 3 katten.
Jup, heb ik :)
Afbeeldingslocatie: https://ctm0vg-sn3302.files.1drv.com/y4m3kej1Y1CWLC_RizD4xVFVzzgNCNHoLP-OAIk3WQn6Gy2CXWdIAS45oFgSN7zisPFT2N7d6HTRsVW1wlo302MicCxjqz7EVeJi0hKP6_nq2yYpO5Llp5-U8UrNyv93g0iWt2xlbqJ-62WYnvEpmMTn9rQzeTddkgrP0hqgT7tKZ-_HVyZyqW7EKvqg59G5NFF8eJhA6R2O3CrHIDE7evoZQ?width=1200&height=1600&cropmode=none

Let wel, Gerrit is een flinke kater (>6,5kg...)

[ Voor 40% gewijzigd door weebl op 04-06-2017 16:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18:10
Dat is een stuk groter dan ik had verwacht, lijkt mij niet heel fijn voor zo'n beest eigenlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Hahn schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:35:
Dat is een stuk groter dan ik had verwacht, lijkt mij niet heel fijn voor zo'n beest eigenlijk.
Ik heb niet het idee dat ie het heel erg merkt hoor :). Het grootste deel van de tijd ligt ie er mee in de tuin te maffen :z

Besef wel dat er een accu, printplaat, twee antennes (GSM & GPS) en een simkaart in moet. Vooral de accu zal de nodige ruimte in nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:45

Pierre

Van nature lui!

weebl schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:51:
[...]

[afbeelding]

Dat is niet echt flink, onze kater is > 8.5kg. Beetje off topic

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Oeh, dat zie ik mijn katers (4 en 4.5 kg) nog niet doen. Dat is dus een beetje het probleem; die dingen zijn zo fucking groot. Ik zag ergens dat je ze ook in een tuigje op de rug kan doen, maar dat lijkt me he-le-maal niks. Ik zou als kat er niet zo bij willen lopen.

Bluetooth dingetje is misschien ook een optie, maar dat is max een meter of 20. Misschien wel handig als je hem zoekt; die katten van mij zijn vaak niet ver weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
[...]

Je kan hem zo instellen dat ie na 5 minuten op standby springt als ie niet bewogen word, als de kat hem dus niet om heeft. Gerrit mag niet de hele dag naar buiten en als ie binnen is heeft ie het bandje dus ook niet om.

[...]

[afbeelding]

Thnx! Onze kater is ook erg groot 7kg+ dus het zal wel geen probleem vormen, hij heeft ook een tijdje met een kattencamera om zijn nek gelopen, daar had hij ook geen last van :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
'n Kennis heeft er eentje voor z'n hond, werkt goed, wanneer hij ermee in de duinen gaat wandelen doet-ie 'm om, anders niet, dus accuduur telt hierbij niet. Maar hoef 'm niet te vragen naar merk en type, die is sowieso te groot en zwaar voor 'n kat.
Hou er wel rekening mee, dat 'n kat, anders dan 'n hond, weleens in bomen klimt, en met zo'n apparaat ergens aan zou kunnen blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:37
Mijn katten (10jr) zitten binnen (appartement). Begin komend jaar wel naar een woning. Dus ik vraag me af hoe het zal vergaan.

Ik heb deze paar maanden geleden gekocht (https://nl.aliexpress.com...t-children/576228084.html) niet met de katten als reden, maar deze lijkt wel kleiner te zijn dan de halsband variant die ik hier eerder zag.

Wat ik mij even afvraag. Ik hoorde dat een paar keer van mensen die katten hebben en vaak naar buiten gaan, dat ze geen halsband (of vlooienband) om doen, omdat ze bang zijn dat de katten dan achter bosjes blijven hangen e.d. Is dit onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
mgizmo schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:47:
Mijn katten (10jr) zitten binnen (appartement). Begin komend jaar wel naar een woning. Dus ik vraag me af hoe het zal vergaan.

Ik heb deze paar maanden geleden gekocht (https://nl.aliexpress.com...t-children/576228084.html) niet met de katten als reden, maar deze lijkt wel kleiner te zijn dan de halsband variant die ik hier eerder zag.

Wat ik mij even afvraag. Ik hoorde dat een paar keer van mensen die katten hebben en vaak naar buiten gaan, dat ze geen halsband (of vlooienband) om doen, omdat ze bang zijn dat de katten dan achter bosjes blijven hangen e.d. Is dit onzin?
Dat is onzin, rond deze tijd doen wij onze katten een seresto band aan, daar zitteb allemaal inkepingen in, dat als de kat serieus ergens blijft achterhangen het bandje breekt. De meeste vlooienbanden hebben dit ook. De normale bandjes met een belletje bijvoorbeeld hebben dit vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Galaxis schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:15:
[...]

Dat is onzin, rond deze tijd doen wij onze katten een seresto band aan, daar zitteb allemaal inkepingen in, dat als de kat serieus ergens blijft achterhangen het bandje breekt. De meeste vlooienbanden hebben dit ook. De normale bandjes met een belletje bijvoorbeeld hebben dit vaak niet.
Ah juist. Maar die aliexpress bandjes zijn dus nylon bandjes zie ik. Vind je het dan nog steeds onzin? Ik ben even benieuwd hoor. Ik heb geen ervaring met katten buiten huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:52

Dido

heforshe

Galaxis schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:15:
De bandjes met belletje of nametag die ik ken (da's al wel weer even geleden) hadden eigenlijk altijd een stuk elastiek erin verwerk zodat de band in geval van nood kon afglijden over de kop heen.
mgizmo schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:31:
Ah juist. Maar die aliexpress bandjes zijn dus nylon bandjes zie ik. Vind je het dan nog steeds onzin? Ik ben even benieuwd hoor. Ik heb geen ervaring met katten buiten huis.
*knip* Ongepaste opmerking is ongepast.

Ik zou er wel op letten dat er een escape-mechanisme is. Ja, dat betekent dat sommige katten het bandje afkrijgen. Sommige katten zijn gewoon te handig :)

[ Voor 35% gewijzigd door naitsoezn op 06-06-2017 06:41 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 258387

[...]

[...]

[afbeelding]

Dit kun je zo'n beest toch niet aandoen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:25

vhal

ಠ_ಠ

Na onze verhuizing naar een eengezinswoning nam die van ons vorige week de benen na 10 jaar binnen te hebben gezeten, na 5 dagen was ze weer terug gevonden in een schuur.

Als ik die GPS dingen zo zie, dan vind ik ze eigenlijk maar lomp groot (zacht uitgedrukt). Ben sowieso niet echt een voorstander van halsbanden bij een kat om vanzelfsprekende redenen (kat kan er achter blijven hangen e.d.), daar zal je toch per bandje naar moeten kijken of ze een veiligheidsding hebben.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06
Ik zit al een tijdje erover te denken om een aantal van deze te bestellen.
TrackR

Als dit net zo goed werkt als ze zeggen dan wil ik ze gebruiken om bv er 1 in de auto te verstoppen, of bv de steekwagen (laatst al 1 gestolen op het werk en die dingen kosten toch minimaal €550,- die wij gebruiken) ergens te voorzien hiervan... etc.
En geen abonnement voor nodig

Edit: wat meer gevonden hierover op GoT: Klik
Niet echt wat ik dacht dat het zou doen dus....

[ Voor 32% gewijzigd door Ad de Jong op 05-06-2017 10:26 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ad de Jong schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:21:
Ik zit al een tijdje erover te denken om een aantal van deze te bestellen.
TrackR

Als dit net zo goed werkt als ze zeggen dan wil ik ze gebruiken om bv er 1 in de auto te verstoppen, of bv de steekwagen (laatst al 1 gestolen op het werk en die dingen kosten toch minimaal €550,- die wij gebruiken) ergens te voorzien hiervan... etc.
En geen abonnement voor nodig

Edit: wat meer gevonden hierover op GoT: Klik
Niet echt wat ik dacht dat het zou doen dus....
Njah ik heb daar ook gereageerd. Het zijn gewoon bluetooth transmitters.Met een beetje samenwerking en/of zelf meerdere meetpunten produceren, kan je opzich best aardig trianguleren waar een TrackR zich bevindt.
Het grootste nadeel is dat je genoeg dekking moet hebben met apparaten die zowel bluetooth als GPS hebben (aka genoeg smartphones met de app).
BLE heeft theoretisch een bereik van 30meter, maar in de praktijk is dat echt wel minder dan de helft. Kortom: dekking is cruciaal.

Als ik de dekkingskaart van TrackR zelf mag geloven, is de dekking in Nederland wel flink verbeterd sinds toen het aangehaalde topic werd gepost. Voornamelijk in het westen van het land is hele redelijke dekking.
En het idee valt of staat met participatie.

Dus als je wil 'forceren' dat er genoeg dekking is, dan zou ik adviseren om zoveel mogelijk van je verstrooide kennissen/vrienden/familie allemaal zo'n ding kado te doen (b.v. voor verjaardagen) zodat ze de app gaan installeren op hun smartphones.
Hoe meer mensen het hebben, hoe groter de kans dat je snel dingen terug vindt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tip!

Ga eens zoeken naar dergelijke dingen die gebruikt worden in de modelvliegerij. Met name in multicopters telt elke gram en is de ruimte beperkt dus daar zoekt men naar klein en licht. Wellicht is daarmee iets geschikts te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

CaptJackSparrow schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:16:
Tip!

Ga eens zoeken naar dergelijke dingen die gebruikt worden in de modelvliegerij. Met name in multicopters telt elke gram en is de ruimte beperkt dus daar zoekt men naar klein en licht. Wellicht is daarmee iets geschikts te vinden.
Ja die apparaatjes zelf zijn behoorlijk klein.
Nadeel is dat ze niet waterdicht zijn, soms apparte tracking apparatuur nodig hebben (meestal in 2,4Ghz of 433Mhz spectrum indien zonder GSM SIM) en gevoed worden door de accu van het modelvliegtuig (wat dan een lompe lithiumpolymeer accu van 500gr is).

Nu kan je de accu wel vervangen voor iets kleiners, maar dan nog zit je met relatief hoog verbruik van zo'n ding dus de accu mag niet te zwak/klein zijn.
Lithiumpolymeer kan vrij krachtig zijn voor het formaat, maar is ook gevoelig voor schade en kortsluiting. Je wil geen 1500graden hete lithiumbrand onder de kop van je lieve kattebeestje hebben.
Dan is het beestje ten dode opgeschreven.

Het kleinste wat me haalbaar (en veilig!) lijkt, is een enkele 18650 Lithium cel. Al zijn die ook niet licht en vrij fors van formaat (C-cel dikte en anderhalve AA-cel lang).

Kleine annekdote mbt lithiumpolymeer softpacks:
Maat van me vliegt met drones en was eens een keertje wat minder oplettend met z'n accu's.
Had er eentje op de bank laten liggen en z'n kattenbeestje dacht: "Hey! leuk! draadjes over de rand van de bank! Speelgoed!" gaf de draadjes een mep, accu ploft op de vloer begint op te bollen en een minuutje later staat het ding in de hens.
Blusdeken er overheen gegooid, gat door de blusdeken heen gebrand en toen kwam de brandweer.
Het is goed afgelopen, maar het was een teringzooitje. Flinke partij schade.

Vandaar dus mijn waarschuwing om vooral geen LiPo accu's te gebruiken met dieren. Ga dan voor een veilige harde cel zoals normale penlites (AA cellen) of b.v. een 18650 Lithiumcel.

[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 05-06-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

McKaamos schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:23:
[...]

Ja die apparaatjes zelf zijn behoorlijk klein.
Nadeel is dat ze niet waterdicht zijn, soms apparte tracking apparatuur nodig hebben (meestal in 2,4Ghz of 433Mhz spectrum indien zonder GSM SIM) en gevoed worden door de accu van het modelvliegtuig (wat dan een lompe lithiumpolymeer accu van 500gr is).
Die heb je natuurlijk ook. Maar men is daar even natuurlijk ook geïnteresseerd in self-contained oplossingen die je niet hoeft in te bouwen met gedoe van demonteren/soldeerbout e.d. maar gewoon in/aan het toestel kunt bevestigen. Dát zijn de versies waar ik naar verwijs.

Het gaat dan ook niet om real-time tracking maar het opvragen van de locatie m.b.v. een SMSje. Dat vereist minder energie.

[ Voor 8% gewijzigd door CaptJackSparrow op 05-06-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

CaptJackSparrow schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:47:
[...]

Die heb je natuurlijk ook. Maar men is daar even natuurlijk ook geïnteresseerd in self-contained oplossingen die je niet hoeft in te bouwen met gedoe van demonteren/soldeerbout e.d. maar gewoon in/aan het toestel kunt bevestigen. Dát zijn de versies waar ik naar verwijs.
Die heb ik nog niet gezien.
Heb je daar voorbeelden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

McKaamos schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:47:
[...]

Die heb ik nog niet gezien.
Heb je daar voorbeelden van?
Ik heb er in het verleden wel wat naar gekeken maar zou het niet meer weten. Ik ben er ook niet voor in de markt dus men zal dit huiswerk zelf moeten doen. Ik geef alleen een potentieel zinvolle richting om in te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

CaptJackSparrow schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:50:
[...]

Ik heb er in het verleden wel wat naar gekeken maar zou het niet meer weten. Ik ben er ook niet voor in de markt dus men zal dit huiswerk zelf moeten doen. Ik geef alleen een potentieel zinvolle richting om in te zoeken.
Ik ben zelf maar even op zoek gegaan.
De kleinste met GPS die ik kon vinden was de Trackimo, maar die kost 135 USD. Hij is wel kleiner dan b.v. die van kater Gerrit.
Alle andere self-contained modellen die ik kan vinden zijn groter dan Gerrit's tracker, tot zo groot als een sigarettendoosje.
De niet-self-contained versies zijn vaak bare-board of met een dun plastic shelletje die niet waterdicht is en moet worden gevoed door een externe accu.
Nadeel is dat ze (bijna) allemaal een GSM SIM nodig hebben.

De non-GPS modellen zijn kleiner, hebben regelmatig vrij groot bereik (1km+), maar moeten worden opgespoord met een appart apparaat.
Het feit dat het meerdelig is, maakt het ook al gauw een duur geintje. Voordeel is dat de zender kant erg licht kan zijn (minder dan 50gram)
Zie b.v. https://www.dronesmadeeas...covery-p/marco_polo_1.htm

Je bent mijns inziens toch echt beter af met een beetje goeie dekking met van die bluetooth tags.
Bij onvoldoende dekking is het een kwestie van genoeg mensen vinden die ook graag willen weten waar hun huisdier of verloren sleutelbos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 12:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

McKaamos schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:23:
Kleine annekdote mbt lithiumpolymeer softpacks:
Maat van me vliegt met drones en was eens een keertje wat minder oplettend met z'n accu's.
Had er eentje op de bank laten liggen en z'n kattenbeestje dacht: "Hey! leuk! draadjes over de rand van de bank! Speelgoed!" gaf de draadjes een mep, accu ploft op de vloer begint op te bollen en een minuutje later staat het ding in de hens.
Blusdeken er overheen gegooid, gat door de blusdeken heen gebrand en toen kwam de brandweer.
Het is goed afgelopen, maar het was een teringzooitje. Flinke partij schade.

Vandaar dus mijn waarschuwing om vooral geen LiPo accu's te gebruiken met dieren. Ga dan voor een veilige harde cel zoals normale penlites (AA cellen) of b.v. een 18650 Lithiumcel.
Li-Po en Li-Ion zijn twee namen voor hetzelfde, alleen wordt in de modelvliegwereld de eerste term gebruikt, en daarbuiten vooral de tweede.

Met Li-Po wordt in 99% van de gevallen gedoeld op hetzelfde als soort cel als Li-Ion, en specifiek op de variant met een flexibele behuizing (pouch). Dit soort accus worden zowel in modelvliegtuigen gebruikt, als in je telefoon en zijn inderdaad gevaarlijk als ze doorgeprikt of kortgesloten worden. Dat geldt dus net zo goed voor 18650-cellen!

Er bestaan ook 'echte' Li-Po cellen, namelijk die met een polymeer als elektrolyt. Die zijn echter zeer zeldzaam en kom je niet zomaar tegen in consumentenapparatuur.

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 06-06-2017 00:07 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 19:29
Wellicht is de rf-v16 http://m.gearbest.com/car-gps-tracking/pp_232609.html geschikt voor dit doeleinde.

Erg klein ding. Gebruik hem zelf als sleutelhanger en werkt prima. Er moet uiteraard wel een simkaartje in, maar als je een prepaidkaartje neemt kost het bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:46

Daniel36

vernieuwde formule

Ik had dit topic al met interesse gelezen omdat ik twee oudere katten heb waarvan de ene (lichtelijk) dement is. Gisteren was de ene dame enige uren uit zicht en ik was bang dat ze de storm in was gewandeld en mogelijk een beetje de kluts kwijt was.
Gelukkig dook ze na een par uur weer op, maar ik ga nu zeker gps trackers bestellen, lleen nog bedenken welke precies.

edit: een kleine zoektocht levert inderdaad twee puntjes van aandacht op, zoals al aangehaald door ik dacht de TS: - het formaat van het apparaatje, de meesten zijn al gauw plm 5 cm lang en -waterdicht is geen common feature van veel gps trackers helaas.

The search continues.

[ Voor 27% gewijzigd door Daniel36 op 07-06-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook al heb je hem niet voor je katten gekocht, wat zijn je ervaringen hiermee?

Hij is de helft van de prijs van die Tristar-dingen en als-ie kleiner is, is het helemaal mooi, natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 14-07-2017 09:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
anandus schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:49:
[...]

Ook al heb je hem niet voor je katten gekocht, wat zijn je ervaringen hiermee?
Helaas nog te druk gehad om er iets mee te doen. Andere prioriteiten helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Beetje browsen op thisiswhyimbroke.com gaf me deze link: https://www.amazon.com/dp...csubtag=v5_1_3_4mg_12h0_0

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Wat zoeken bracht mij bij de Trackr, te bestellen op hun Amerikaanse site en het wordt bezorgt in NL.
Waar ik een beetje tegenaan hik zijn de kosten: ruwweg 100 euro voor twee poezen.
Dan hebben ze een Trackr apparaatje in een waterdicht hoesje met hun naam en mijn nummer erop gegeraveerd.
Ziet er wel goed uit verder, het apparaat en de ondersteuning bedoel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 14:23
Daniel36 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:41:
Wat zoeken bracht mij bij de Trackr, te bestellen op hun Amerikaanse site en het wordt bezorgt in NL.
Waar ik een beetje tegenaan hik zijn de kosten: ruwweg 100 euro voor twee poezen.
Dan hebben ze een Trackr apparaatje in een waterdicht hoesje met hun naam en mijn nummer erop gegeraveerd.
Ziet er wel goed uit verder, het apparaat en de ondersteuning bedoel ik.
Mijn katten hebben altijd de pech dat ze ergens achterblijven hangen met het bandje waardoor ze deze kapot trekken. Dure grap als daar een Trackr aan vast zit. Als het mee zit zou je deze alsnog kunnen traceren, maar toch :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:07
Ik heb voor mijn kinderen een Kidstel iGPS horloge gekocht.
De kast is vrij klein, ongeveer 4x4 cm. Misschien kun je daar iets van maken voor een kat?
De plaatsbepaling is niet real-time. Het horloge stuurt alleen op verzoek (via sms) de positie door.
Voordeel is wel dat je geen data abonnement nodig hebt.
Tweede voordeel is dat je ook kunt bellen naar het horloge dus als je je kat niet direct kunt vinden kun je even bellen en op de zeer doordringende ringtone afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

@Ryan_ en @remmuz ik heb voor mijn zoon(tje) een gps horloge van one2track dat ik met een app realtime kan localiseren en hij kan bellen en gebeld worden door mijn vrouw en mij. Maar dat dingetje is niet waterdicht.

Ik ga zeker ff naar de Kidstel kijken.

Wat betreft dat vast blijven zitten, dat hebben mijn katten bijna nooit zo door de jaren heen.
Maar da's inderdaad vervelend.

Overigens hebben de mijne een bandje dat zelfs "loslaat" bij voldoende druk/trekkracht, zodat ze niet vast komen te zitten... ;)

Het cruciale punt is de grootte van het apparaatje en de eis waterdicht en robuust geloof ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel36 op 17-07-2017 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:07
Het model dat ik heb is waterdicht. Je kunt er niet mee zwemmen maar onder de douche is geen probleem.
Standby tijd is ongeveer 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Er zijn een hoop van die trackertjes (ik heb er een in de auto) die op simkaart werken, en een lange standby tijd hebben omdat ze alleen de locatie doorgeven/opzoeken als je er heen smst. Die van mij werkt op de auto accu uiteraard, maar heeft ook een ingebouwde 300mah accu oid die het alsnog een dag uithoudt.

En is al jaren oud (Chinees ding). Daar moet toch onderhand iets moderners voor zijn? Je hoeft je kat niet live te tracken. Smsje sturen naar een (prepaid) sim die je er in duwt, en hij stuurt je de locatie terug in GPS coordinaten na +-30sec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:56
Wij hebben sinds kort voor onze kat een ReachFar V32 tracker gekocht op eBay.
Kost rond de 30 euro, dan nog een prepaid simkaart erbij voor 5 euro. Dataverbruik is nihil.
Live tracken is mogelijk, positie updates in te stellen op 1 minuut interval, 1 uur of 12 uur (met korter interval gaat uiteraard de batterij minder lang mee).
Er zitten wel eens wat GPS afwijkingen in (volgens specs max 10-15 meter) maar verder doet het ding wat-ie moet doen. Te gebruiken icm app of via website.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:19

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ha, lachen!

Dat is nog goed betaalbaar! Wij zijn ook op zoek naar een betaalbare tracker. Echter zonder dat ik er een sim voor moet aanschaffen zou fijn zijn maar gaat helaas niet denk ik..
Onze poezen zijn +-3 kg dus dan is deze tracker wel erg groot ben ik bang.
We gaan even verder zoeken!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:39
Niemand maakt zich zorgen om de privacy van de kat? ;)

Serieus: mijn katten komen niet buiten maar als dat wel zo was dan zou ik niet zo'n groot lomp ding om hun nek hangen en dan heb ik zelfs vij grote katten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Gadgeteer schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:12:
Niemand maakt zich zorgen om de privacy van de kat? ;)

Serieus: mijn katten komen niet buiten maar als dat wel zo was dan zou ik niet zo'n groot lomp ding om hun nek hangen en dan heb ik zelfs vij grote katten.
Nee ;) maar serieus, ik ben nog steeds geïnteresseerd omdat de beide dames nu of via de voordeur naar buiten gaan en dan door de achterdeur binnenkomen, of vanuit de achtertuin ff voor gaan kijken.
Geen probleem tot zover, maar mocht eentje afwijken van de geprogrammeerde route en de weg kwijt raken,wat dan?

Ze zijn oud (vijftien) en de ene (Sylvester, roepnaam Pepper) is nogal apart om niet te zeggen lichtelijk dement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
In een recente nieuwsbrief van conrad las ik dat zij ook een huisdierentracker voor 50 euro te koop hebben. Misschien dat hij elders iets goedkoper te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 08-05 22:03
Blijf me toch altijd verbazen over hoe slecht de battery life is op dit soort trackers. Zeker als je nagaat dat een personal tracker als de spot 3 tot ruim een half jaar mee kan op een enkele lading. Spot heeft jammer genoeg alleen geen huisdier specifieke trackers.

Overigens, wat doe je als de kat enkele uren ligt te slapen bij iemand in de tuin? Dan beweegt de tracker niet. Komen de doem scenarios dan alsnog niet naar voren?

[ Voor 23% gewijzigd door psychodude op 05-10-2017 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

psychodude schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:54:
Blijf me toch altijd verbazen over hoe slecht de battery life is op dit soort trackers. Zeker als je nagaat dat een personal tracker als de spot 3 tot ruim een half jaar mee kan op een enkele lading. Spot heeft jammer genoeg alleen geen huisdier specifieke trackers.

Overigens, wat doe je als de kat enkele uren ligt te slapen bij iemand in de tuin? Dan beweegt de tracker niet. Komen de doem scenarios dan alsnog niet naar voren?
Dan kan je eventueel hem opzoeken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 08-05 22:03
Daniel36 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:01:
[...]

Dan kan je eventueel hem opzoeken toch?
Als de kat bij iemand in een afgesloten tuin ligt? De kat klimt gewoon over de schutting. Dat zo'n dier dat doet tot daar aan toe, maar ik zou het persoonlijk niet waarderen als een baasje dat vervolgens ook doet, ook al is het maar om te kijken dat de kat nog leeft :p.

En fraaier nog, wat doe je met de 'parasitaire kat' die er een tweede familie op na houdt? Sommige mensen laten buitenkatten ook gewoon naar binnen komen. Als zo'n kat dan een tijdje bij iemand in een hal ligt te chillen of iets zit te eten, ga je (of vriendin) er dan van uit dat de kat gestolen is?

Er zijn talloze scenarios te bedenken waarin dit soort trackers namelijk niets toevoegd. Dat ziet men ook met bijv. persoonlijke GPS trackers. Waarbij ondanks bijv. een 30 miniten interval aan updates ingesteld is, sommige thuisblijvers daarbij toch nog altijd erg ongerust blijven en keer op keer uitgaan van het ergste. En ik denk dan ook niet dat in het geval van een huisdier techniek die angst weg haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

In theorie heb ik die problemen dan weer niet.
Verder dan de buren gaan ze niet etc.
Indien gewenst mag ik wel even in de tuin van mijn directe buren kijken.
Maar inderdaad, mochten ze verder weg raken dan kan het enig initiatief vragen om ze op te zoeken ;)

In mijn geval gaat het over twee oudere katten waarvan eentje licht dement dus wil ik weten waar het dier uitspookt mocht ik haar een lange tijd niet gezien hebben.

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 09:11

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik ben ook op zoek naar een dergelijke oplossing voor onze kat en kwam de whistle 3 tegen. Echter zie ik enkel honden op die pagina en geen katten, dus ik verwacht dat de unit te groot is i.c.m. katten. Ik moet nog eens op zoek naar die katten tracker van Conrad.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-03 07:32
Zelf heb ik ook even naar trackers voor mijn hond zitten te zoeken, aangezien deze "maar" 12kg wilde ik ook iets handzamer.

Via aliexpress kwam ik op het volgende: https://goo.gl/yckqrE (Dit is de Appello 5)

Dit was er ook 1 die mij opviel: https://goo.gl/DB9xJV

Zijn er mensen met ervaringen?:)

[ Voor 3% gewijzigd door TweakMore op 29-11-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1071113

*knip* spam.

[ Voor 100% gewijzigd door naitsoezn op 11-05-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
Sinds kort weer een poes in huis hier, een 5 jaar oude raskat en nogal sullig. We denken dat ze nog nooit echt buiten geweest is. Sinds kort gaat ze over de schutting en rent dan nogal schichtig rond, we hebben er nog weinig vertrouwen in dat ze de weg weet.

Grappig om in dit topic (waar ik net tegen aan google) te lezen dat er nog weinig veranderd is, grote gps trackers die eigenlijk voor honden zijn.. Na wat zoeken kom ik op dezelfde oplossing als in 2009 met een vorige kat: de loc8tor , gewoon old school radiogolven dus.

https://www.agrishop.nl/l...g.html?campaign=ASBeslist

De beloofde 120m wordt nooit gehaald, maar in een woonwijk heb je je kat zo gevonden.. als je maar in de juiste straat/brandgang loopt. lekker klein zendertje (ook bruikbaar voor sleutelbossen etc.) en onze kat kwam uit zichzelf aanrennen 's avonds zodra zn zendertje ging piepen :)

Grappig dat er 10 jaar later nog niks beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
  • Laatst online: 05-05 11:21
_Anvil_ schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:38:
Sinds kort weer een poes in huis hier, een 5 jaar oude raskat en nogal sullig. We denken dat ze nog nooit echt buiten geweest is. Sinds kort gaat ze over de schutting en rent dan nogal schichtig rond, we hebben er nog weinig vertrouwen in dat ze de weg weet.

Grappig om in dit topic (waar ik net tegen aan google) te lezen dat er nog weinig veranderd is, grote gps trackers die eigenlijk voor honden zijn.. Na wat zoeken kom ik op dezelfde oplossing als in 2009 met een vorige kat: de loc8tor , gewoon old school radiogolven dus.

https://www.agrishop.nl/l...g.html?campaign=ASBeslist

De beloofde 120m wordt nooit gehaald, maar in een woonwijk heb je je kat zo gevonden.. als je maar in de juiste straat/brandgang loopt. lekker klein zendertje (ook bruikbaar voor sleutelbossen etc.) en onze kat kwam uit zichzelf aanrennen 's avonds zodra zn zendertje ging piepen :)

Grappig dat er 10 jaar later nog niks beter is?
Hoe lang gaat de batterij mee van de peilzender?

Ik denk namelijk dat dit ook de beste oplossing is.

Ik ben net mijn dierbare kat kwijtgeraakt tijdens verhuizen en ben er kapot van, ik wil niet dat dit met mijn andere kat gebeurt dus wil *iets* hebben zodat ik niet fucked ben als hij weg is en die beesten vinden het niet leuk als ik aan hun/halsbanden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
jmdeking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:31:
[...]

Hoe lang gaat de batterij mee van de peilzender?

Ik denk namelijk dat dit ook de beste oplossing is.

Ik ben net mijn dierbare kat kwijtgeraakt tijdens verhuizen en ben er kapot van, ik wil niet dat dit met mijn andere kat gebeurt dus wil *iets* hebben zodat ik niet fucked ben als hij weg is en die beesten vinden het niet leuk als ik aan hun/halsbanden zit.
Is lang geleden voor mij, maar ik denk een maand of 4-6? Als ik het mij goed herinner, gaat het zendertje knipperen van te voren. De waterdichte hoesjes zijn ook een must, vooral als je kat slordig water drinkt :P

Je kunt ze ook omdoen als de katten naar buiten gaan, is allemaal erg makkelijk. Enige nadeel is het bereik, je zult zig zag door de straten :> brandgangen moeten lopen om je kat te vinden 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
Interesseert me niks, nu is mijn meest dierbare kat weg en ik heb geen means om hem terug te vinden met een hulpmiddel en op zicht is echt kansloos :(

Batterijduur is prima in orde als het 4 tot 6 maanden is en waar koop je de waterdichte hoesjes precies?

Ik zie dat er ook een ander type is met 500meter de pet tracker 227pa heeft iemand daar ervaring mee?

https://www.arditech.com....54-mini-pet-tracker-227pa

[ Voor 30% gewijzigd door jmdeking op 01-06-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
jmdeking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:12:
Interesseert me niks, nu is mijn meest dierbare kat weg en ik heb geen means om hem terug te vinden met een hulpmiddel en op zicht is echt kansloos :(

Batterijduur is prima in orde als het 4 tot 6 maanden is en waar koop je de waterdichte hoesjes precies?

Ik zie dat er ook een ander type is met 500meter de pet tracker 227pa heeft iemand daar ervaring mee?

https://www.arditech.com....54-mini-pet-tracker-227pa
Voor we de zender kochten is onze kat destijds ruim een week weg geweest. Amivedi gebeld (altijd doen) om het te melden en voor advies.

Verder heeeeeeeeel veel briefjes met kleurenfoto's opgehangen, zodoende een paar keer gebeld en de 2e keer was het raak. Dan scheelde het wel dat we een Noorse boskat is, die valt buiten nogal op zeg maar..

Heel veel succes gewenst toch. Hopelijk is hij gechipt.

[ Voor 3% gewijzigd door _Anvil_ op 01-06-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
_Anvil_ schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:32:
[...]

Voor we de zender kochten is onze kat destijds ruim een week weg geweest. Amivedi gebeld (altijd doen) om het te melden en voor advies.

Verder heeeeeeeeel veel briefjes met kleurenfoto's opgehangen, zodoende een paar keer gebeld en de 2e keer was het raak. Dan scheelde het wel dat we een Noorse boskat is, die valt buiten nogal op zeg maar..

Heel veel succes gewenst toch. Hopelijk is hij gechipt.
Ik heb geflyered en hier en daar opgehangen maar heb 0 leads en is sinds zaterdag weg dus bijna een week. In oude huis is hij ook niet te vinden en om als een mongool door de hele buurt te lopen iedere avond in de hoop dat hij komt is gewoon niet te doen :(

Waar heb je die briefjes opgehangen, ik heb het op vuilcontainers gedaan en een hek of lantaarnpaal maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Overal in de wijk en aangrenzende delen. Schuttingen, lantarenpalen, meterkastjes etc. Ik denk inderdaad dat het in een stadscentrum lastiger is dan in een nieuwbouw wijk. Amidvedi wel gebeld?

ik heb echt serieus lang rondjes gereden met de auto om al die briefjes weer weg te halen destijds, maar wel in een hele goeie bui. Ik hoop dat het toch goed komt, als ie gechipt is zal hij ooit bij een dierenarts oid langskomen als jouw kat.

Voor onze huidige kat ga ik straks een ouderwets adreskokertje halen, kan ook geen kwaad.

[ Voor 48% gewijzigd door _Anvil_ op 01-06-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
_Anvil_ schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:38:
Overal in de wijk en aangrenzende delen. Schuttingen, lantarenpalen, meterkastjes etc. Ik denk inderdaad dat het in een stadscentrum lastiger is dan in een nieuwbouw wijk. Amidvedi wel gebeld?

ik heb echt serieus lang rondjes gereden met de auto om al die briefjes weg te halen destijds, maar wel in een hele goeie bui. Ik hoop dat het toch goed komt, als ie gechipt is zal hij ooit bij een dierenarts oid langskomen als jouw kat.

Voor onze huidige kat ga ik straks een ouderwets adreskokertje halen, kan ook geen kwaad.
Ja uiteraard overal gemeld, dieren ambulance en amivedi en facebook en nextdoor en geflyered en oude buren ingelicht maar helemaal niks. Spoorloos, hij was zo in paniek in nieuwe huis is daar na 1min na zijn verhuizing door raam gesproken die iemand anders open had gezet :( :( :( :( :(

Maar je gaat dus ook weer voor tabcat ? ik zit serieus te overwegen hem aan te schaffen, er is niks beters dan dit denk ik. En ook al is hij verder dan 80 meter maakt niet uit, je loopt of fiets door alle straten met dat ding aan totdat je een signaal ergens oppikt.

[ Voor 12% gewijzigd door jmdeking op 01-06-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roosm
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-05 15:03
Onze kat is ooit een week weg geweest. Na een week heb ik een kattenval geleend met daarin eten en gedragen sportkleding. Die nacht direct raak. Heb slechte ervaring met flyeren. Veel false positives. Veel succes met de kat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
jmdeking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:45:
[...]

Maar je gaat dus ook weer voor tabcat ? ik zit serieus te overwegen hem aan te schaffen, er is niks beters dan dit denk ik. En ook al is hij verder dan 80 meter maakt niet uit, je loopt of fiets door alle straten met dat ding aan totdat je een signaal ergens oppikt.
Zo werkt het inderdaad, als je gewoon door een straat of brandgang loopt gaat hij vanzelf piepen als de kat daar is. Bij een stenen schuurtje zul je wel aardig dichtbij moeten komen. Het werkt best goed en is een leuke gimmick, vooral als de kat uit gewoonte naar je toe komt rennen zodra zn zender gaat piepen :)

Weet nog niet of ik weer een zender ga kopen, de oude zender heeft mn ex (waar de boskat nu ook woont ;) ) al aan iemand weggegeven. Denk het niet, dit beestje gaat toch niet ver op pad. De kids mogen haar eerst aan een tuigje uitlaten zodat ze de weg leert.

Het goedkoopste setje dat ik heb gezien was voor rond de 85 euro bij agrishop.nl, daarnaast ook 1 voor 50 euro op marktplaats. Die laatste is echter een setje voor drones en mist dus de bevestiging voor een halsbandje.

EDIT: op amazon lees ik goede, maar ook slechte reviews. Die lijken te suggeren dat het nieuwe tabcat systeem met ronde tags van mindere kwaliteit is dan de oude loc8tor met de ovale tags.. Welllicht de moeite om een ouder setje te zoeken dus..

[ Voor 9% gewijzigd door _Anvil_ op 01-06-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
_Anvil_ schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:31:
[...]

Het goedkoopste setje dat ik heb gezien was voor rond de 85 euro bij agrishop.nl, daarnaast ook 1 voor 50 euro op marktplaats. Die laatste is echter een setje voor drones en mist dus de bevestiging voor een halsbandje.

EDIT: op amazon lees ik goede, maar ook slechte reviews. Die lijken te suggeren dat het nieuwe tabcat systeem met ronde tags van mindere kwaliteit is dan de oude loc8tor met de ovale tags.. Welllicht de moeite om een ouder setje te zoeken dus..
Dus die van marktplaats is de oudere? ik zou niet weten hoe erachter te komen wat de oudere versie is en hoe kom ik aan bevestiging van halsbandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
jmdeking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:54:
[...]

Dus die van marktplaats is de oudere? ik zou niet weten hoe erachter te komen wat de oudere versie is en hoe kom ik aan bevestiging van halsbandje.
deze had ik, daar is ook een zwarte Lite versie van:

http://www.fiberopticproducts.com/Loc8tor_plus_pack.htm

je ziet het dus aan de zendertjes en de naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:53

mark-k

AKA markkNL

*knip* Off-topic.

[ Voor 96% gewijzigd door naitsoezn op 02-06-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Het is geen GPS tracker maar ik heb voor onze kat een Tile (www.thetileapp.com) gebruikt. Bereik is vanwege bluetooth minder groot maar is wel heel klein, licht en goede app. Gebruik ze nu nog steeds voor onze sleutels.

[ Voor 16% gewijzigd door Sanderrr op 02-06-2018 07:44 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
jmdeking schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:54:
[...]

zit je me nou te overbieden op marktplaats?? 8)7

(had een een laag bod gedaan omdat ik betwijfel of die set geschikt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45

Oekol

waka waka hey hey

https://www.amazon.com/dp...1_s_31y_35x8_4_x01_-srt5-

Dit is wel echt heel klein, kan zo aan halsbandje, en gaaf, alleen als het buiten de BT is ben je afhankelijk van andere gebruikers van dit ding die hem dan kunnen tracken als ze in de buurt zijn wat ik lees. Dat zullen er in NL niet zoveel zijn gok ik

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 02-06-2018 11:10 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
Daarom zou ik Tile gebruiken als BT tracker, goede app en nog best aardig wat NLse gebruikers! Helpt denk ik dat Tile intussen door verschillende bekende NLse webshops geleverd wordt.

Edit: Even gekeken en in Utrecht zijn er momenteel 634 gebruikers. Deze gebruikers vergroten dus a.h.w. je bereik want als je een Tile markeert als lost en hij is binnen bereik van een andere gebruiker dan wordt aan jou via de app de locatie van je Tile door gegeven.

[ Voor 46% gewijzigd door Sanderrr op 02-06-2018 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmdeking
Grappig dat jullie erover beginnen want kwam gister inderdaad bij Tile terecht en de reviews waren goed dus heb nu een Tile Style en Sport gekocht (Pro series) voor de afstand en heb een reflectief halsbandje gekocht met belletje en ga hem daar aan hangen.

Ik laat jullie weten wat mijn bevindingen zijn en of het geschikt is voor een kat.

Ik heb ze nu direct bij Tile gekocht en ben bang voor invoerkosten.

Bij welke NL webshop kan ik ze de volgende keer het beste kopen voor een goede prijs?

[ Voor 19% gewijzigd door jmdeking op 05-06-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
Leoon. schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:10:
https://www.amazon.com/dp...1_s_31y_35x8_4_x01_-srt5-

Dit is wel echt heel klein, kan zo aan halsbandje, en gaaf, alleen als het buiten de BT is ben je afhankelijk van andere gebruikers van dit ding die hem dan kunnen tracken als ze in de buurt zijn wat ik lees. Dat zullen er in NL niet zoveel zijn gok ik
Trackr is een piece of shit Bluetooth tracker, bereik is shit en batterij gaat heel snel leeg.
Als je je kat nooit meer wilt terugvinden moet je Trackr gebruiken zeg maar.

Ik heb nu de Tile besteld, ben benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door jmdeking op 05-06-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-02 01:20
Dit is ook een idee en dan vertrouwen op de goedheid van de medemens?

https://www.mijndierenpen...rEwADYt3rwrxoCsigQAvD_BwE

Play every day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
jmdeking schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:03:
Grappig dat jullie erover beginnen want kwam gister inderdaad bij Tile terecht en de reviews waren goed dus heb nu een Tile Style en Sport gekocht (Pro series) voor de afstand en heb een reflectief halsbandje gekocht met belletje en ga hem daar aan hangen.

Ik laat jullie weten wat mijn bevindingen zijn en of het geschikt is voor een kat.

Ik heb ze nu direct bij Tile gekocht en ben bang voor invoerkosten.

Bij welke NL webshop kan ik ze de volgende keer het beste kopen voor een goede prijs?
Ik heb ze 3 jaar geleden ook uit de US gekocht, invoerkosten is idd een risico. Volgens mij is Amazon.de voor NL de goedkoopste optie, maar Coolblue en MediaMarkt verkopen ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
Sanderrr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:58:
[...]

Ik heb ze 3 jaar geleden ook uit de US gekocht, invoerkosten is idd een risico. Volgens mij is Amazon.de voor NL de goedkoopste optie, maar Coolblue en MediaMarkt verkopen ze ook.
Fuck, zelfde prijs bij mediamarkt als bij Tile zelf inderdaad en nu riskeer ik invoerkosten :((

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmdeking
gr8slayer schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:56:
Dit is ook een idee en dan vertrouwen op de goedheid van de medemens?

https://www.mijndierenpen...rEwADYt3rwrxoCsigQAvD_BwE
De goedheid van de medemens is onnozel en ook hartverwarmend.

Heb genoeg mensen gehad die me belden en dachten iets gezien te hebben en oprecht met me meeleefden maar niemand heeft het beest kunnen vinden behalve ikzelf omdat hij honger had. Hij is gewoon goed in verstoppen en het enige wat je daarbij kan helpen is een tracking device en/of belletje dat je hem hoort als hij beweegt.

Ik heb nu de Tile Style gehaald bij mediamarkt en om Diego zijn bandje gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/sta1f1h5t/BDCE5087-33_FD-4947-9_E88-_F8_B6_BCFBCAA0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/euhxg1u1d/98432719-0495-4255-996_A-61_D96_A2_ABE2_C.png

Over een dikke maand mag hij weer naar buiten en dan laat ik jullie mijn bevindingen weten.

[ Voor 23% gewijzigd door jmdeking op 05-06-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
De poes is hier weer even onder supervisie naar buiten gegaan, maar het beest is niet zo snugger buitenshuis en we hebben er weinig vertrouwen in...

Toch maar een nieuw loc8tor Tabcat setje besteld dus a 85 euro, als we er over een tijdje vertrouwen in hebben verkoop ik hem wel weer door en zo kost mijn gemoedsrust me netto 40 euro oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

De mijne wandelen inmiddels vanuit de voordeur naar de achterdeur en dat is het wel weer...
En met mij mee als ik de container aan de weg zet.

De noodzaak voor een tracker is dus wel een beetje klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asakir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2023
Oh fijn dat er zo'n topic bestaat! Ik heb een kat van 5 jaar oud dat ongeveer 2 kg weegt (het is best een smalle kat en eet redelijk). Dat terzijde, sinds we nieuwe buren hebben, komt er een kat langs balkon en dan ontstaat er een gevecht. Weet niet zo zeker of een halsbandje handig is.

Die tile lijkt me vet, maar ben bang dat het te groot zal zijn. Iemand enige oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinde
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-03-2024
PetTracer.com wordt in Zwitserland gemaakt en is geïntegreerd in een halsband.
Je hebt een abonnement nodig ( CHF 6,- per maand is ca. € 5,-) maar het ziet er redelijk functioneel uit.
Beetje duur, dat is jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Iemand ervaring met deze https://www.bol.com/nl/p/...-x-15-cm/9200000087998811

Ben opzoek naar en tracker maar er is weinig goeds te vinden tot nu toe....

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 07-08-2018 19:30 . Reden: Geen referrals gebruiken ]

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rajendre
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-04 16:20
Na wat rondneuzen en voornamelijk deze thread lezen heb ik ook een Tile (sport) gekocht voor mijn kat. Mijn kat is niet zo groot, 3-4 kg en zo'n log gps ding kon dus niet. Daarnaast vond ik de abonnementen ook te duur. De tile zwaait wat heen en weer bij het lopen, maar dat is ok.
Het bereik van de tile is inderdaad niet zo groot. De sport zou 60m bereik hebben maar denk dat 15-20 m de max is.
Je gebruikt het eigenlijk pas als je je kat zoekt, niet om te kijken waar hij uithangt. Je loopt rond met je telefoon en als de tile/kat in bereik is zie je "connecting" en dan kun je een zeer irritant geluidje afspelen op de tile zodat je weet waar hij is.
Gezien de mogelijkheden was dit mijn beste oplossing en ik ben er tevreden mee. Op de app zie ik wanneer de kat voor het laatst in range was en als ik hem wil/moet zoeken pak ik de fiets en zie ik of de app hem vindt (nog niet nodig geweest :P).
Dus, ondanks klein bereik een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Fijn om te horen! Bereik is hier ongeveer 30m maar die 60m is idd beetje onrealistisch. Wat je eventueel nog kunt proberen is, als je weet dat ie vaker naar een bepaalde plek of bij bepaalde buren gaat, vragen of je de Tile app bij die mensen op hun tablet of telefoon mag zetten - op die manier heb jij als het ware een range-extender, want dan zul je de kat op jouw telefoon via hun location fix kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rajendre
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-04 16:20
Wat een goed idee! Cheers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-05 15:24
de IOTracker lijkt ook wel een prima alternatief, maar zit je wel aan maandelijkse kosten vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1109555

*knip* Het forum is niet bedoelt voor werving.

[ Voor 147% gewijzigd door naitsoezn op 28-08-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokat
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04 20:10
Interessant onderwerp zeg. De 14 jaar oude kat van mijn moeder is onlangs zoekgeraakt en een maand later op hemelsbreed 3.5 km afstand terugegevonden (zwaar vermargerd). Dit via Amevedi die attendeerde dat er in een FB-groep melding werd gemaakt dat er een kat rondliep die het eten voor de egeltjes opat. Enorm geluk gehad dus. De kat wil weer graag naar buiten en we zijn bang dat ze nogmaals kan verdwalen.

Mijn gevoel zegt me dat we haar niet hadden teruggevonden met een Tile-achtige oplossing. De Aliexpress GPS is wel wat aan de grote kant en lastig met opladen voor een wat ouder baasje. Ik zoek nog even verder.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@P_Tingen Ik zag deze net voorbij komen:
Cat Tracker Project Can Help You Understand Your Cat’s Personality and Secret Life

Afbeeldingslocatie: https://cdn-blog.adafruit.com/uploads/2018/09/Screen-Shot-2018-09-28-at-3.46.08-PM-768x791.png

The Cat Tracker Project seeks to use data collected by citizen scientists to better understand the personalities, relationships, diets, and territorial roaming of house cats. The project has 3 ways to participate with information about your own cat by completing a personality survey, participating in GPS tracking (and viewing the results of other cat tracks), or by submitting hair for isotope analysis to examine their dietary preferences beyond the food bowl. From cattracker.org:
Your cat has a secret life…

Cats are mysterious, dangerous and far more unpredictable than one might expect from an animal that is, theoretically, domesticated. Some of the mysteries of cats relate to where they go and what they do; this is especially true of cats that go outdoors. We open our doors. They leave. Just where they go, we can’t be sure. Or rather we couldn’t be sure, until now. With your help, we’re investigating the movement of domesticated cats across the landscape. We want to know: Where do they go? What are they eating? Why do they do what they do?
Learn more about The Cat Tracker Project (and see some great images of some of the feline participants along with maps of their GPS roaming) by visiting their site here.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Hmm, wel wat groot naar mijn smaak. Op zich wel leuk om te zien waar ze uithangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-03 07:32
Zag deze toevallig voorbijkomen: https://www.geekbuying.co...Tracker-Black-399787.html

Een tracket van Xiaomi die meerdere GPS system kan gebruiken en een batterijduur van 30 dagen zou hebben. Recent pas uitgebracht maar kan er jammer genoeg geen reviews van vinden. Grote vraag van mij is of hier een simkaart voor nodig is aangezien het een IOT netwerk zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ook een leuk ding maar met 5 bij 4.5 cm ook nog groot. Eigenlijk zou ik wel zoiets willen hebben, maar dan 4x zo klein....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Kwam toevallig deze tegen:

https://www.gearbest.com/...35405806.html?wid=1433363

Kwaliteit is natuurlijk afwachten maar kwa maat zie ie er goed uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kimiekim
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-03-2024
Anoniem: 472287 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 07:47:
Kwam toevallig deze tegen:

https://www.gearbest.com/...35405806.html?wid=1433363

Kwaliteit is natuurlijk afwachten maar kwa maat zie ie er goed uit
Ik heb deze tracker en ben er een beetje wisselend over.

De maat is idd oké, maar de GPS is een beetje matig. Hij zegt bij de buren te zijn een straat verder, terwijl hij in de tuin zit.

Belangrijk bij deze tracker is een 2G simkaart te halen. Ik weet nog niet hoeveel mij dit per maand gaat kosten, want het GPS verbruik kost data en de mogelijkheid om hem toe te spreken kosten bel minuten.

De app die erbij zit is lastig en slecht vertaald. Je zou moeten kunnen instellen of hij per uur een locatie doorgeeft of elke zoveel seconden... Tot dusver nog niet gevonden. Hij schakelt zelf tussen de LBS (Home) modus en GPS modus. Als de kat thuis zit dan zit hij volgens de LBS (home) modus een dorp verder....

Hij gaat binnen 1 dag leeg doordat hij elke 10 seconden zijn locatie deelt.

Tips om hem aan de praat te krijgen:
Stel de simkaart voor de tracker in via een telefoon. Hierbij is het belangrijk dat je de simlock uit zet, de internet op je prepaid kaart aan zet (dat is soms verplicht bij een profider) en je moet de kaart op alleen 2G bereik instellen. De tracker kan namelijk alleen met het 2G netwerk overweg.

Al met al is het, het voor mijn gevoel net niet ofzo...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qqk3qAkXzxKXmUb9RoFzXyKi/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door kimiekim op 23-11-2018 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:03

Pazo

Mroaw?

*Bump!*

Ik ben ook (weer) opzoek naar een GPS tracker voor mijn kat.
Ik heb er een van G-paws, maar de ondersteuning daarvan is gestopt en bovendien is ie laatst kapot gegaan. Voordeel van deze tracker is dat ie erg klein en licht is. Nadeel is dat je alleen achteraf kan uitlezen, dus geen live tracking.

Nu deze dus de geest heeft gegeven, ben ik opzoek naar een nieuwe.
Ik wil geen abonnement, althans, niet via de leverancier. Live tracking is dus optie / geen harde eis, maar als het er wel op zit dan gewoon met een prepaid kaartje erin, of zelf de vrijheid hebben van een abonnement in eigen beheer.

Ben gaan Googlen en de volgende GPS trackers tegen gekomen:

Tractive
Voordelen:
- In de vorm van een halsband, dus geen los kastje
- Live tracking
- Geofence
- App
Nadelen:
- Kan geen eigen vlooienband meer om
- (duur) Abonnement, die je via Tractive moet afsluiten

Pets on Demand / Rogz for Catz
Voordelen:
- Live tracking
- Inclusief simkaart
- Geen abonnement, data is inclusief, maar tevens ook nadeel:
De simkaart is alleen te gebruiken in de tracker
De simkaart bevat 500 MB
Gebruik tracker per dag max 0,1 MB
Geldigheid simkaart 10 jaar
Wat als je 500MB op is, kan je er dan een eigen simkaart instoppen?
Nadelen:
- Geen zeggenschap over simkaart / data. Na 500MB niet meer werkbaar?

Weenect Cats 2
Voordelen:
- Live tracking
- Spraak / geluid
- App
Nadelen:
- Best groot
- Abonnement noodzakelijk

Reptrek® Minitrek GPS Tracker
Voordelen
- Klein
- Geen abonnement nodig en werkt met simkaart naar keuze
Nadelen:
Lees veel negatieve reviews op o.a. Bol.com. Zou niet accuraat zijn, slechte verbindingen, lastig in te stellen en de app schijnt ook niet al te best te zijn.

Deest D69 Pet tracker
Voordelen:
- Live tracking
- Geen abonnement nodig
- Goedkoop
Nadelen
- Lelijk :>
- Ze hebben over 6 maanden gebruik; wat daarna?

PetAlways
Voordelen:
- Live tracking
- Geofence
- App
Nadelen:
- Abonnement

Die van Pets on Demand / Rogz for Cat lijkt me haast nog het beste, al moet ik dan nog even opzoeken hoe het met die 500MB data zit als het op is.
En die Deest D69 is ook wel wat, maar er staat dat de kaart 6 maanden gebruikt kan worden. Toch een soort abo? Wat daarna. Even uitzoeken nog.

Zijn er mensen die nog andere opties hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door Pazo op 08-05-2019 12:23 . Reden: Trackers toegevoegd ]

Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00

jasjenl

Liab A Tymo

Pazo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:09:
En die Deest D69 is ook wel wat, maar er staat dat de kaart 6 maanden gebruikt kan worden. Toch een soort abo? Wat daarna. Even uitzoeken nog.
Voor zover ik begrijp van hun website zit er een prepaid kaart van Lebara in die je na opwaarderen 6 maanden kunt gebruiken. Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat na 6 maanden de data op is en je opnieuw die kaart moet opwaarderen. Ze zeggen vrij expliciet dat er geen abo aan verbonden zit en dat gebruik van de app en tracking server altijd gratis blijft. Moet wel zeggen dat ik de tekst op die website hier en daar nogal brak geschreven vind, dat wekt bij mij niet al teveel vertrouwen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannybeuker
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04 00:29
Die Deest ziet eruit alsof het een bandje + case is die ze via dutch alibaba verkopen; OEM-Smallest-GSM-GPS-tracking-chip.

Ik heb er een besteld voor de knutsel/test, maar voor mijn katten heb ik nu 3 tractives besteld, ondank het prijskaartje. Onze 4e kat heb ik namelijk afgelopen zondag uit de berm moeten halen na dagen vermist te zijn. Vermoedelijk had iemand zijn hond los lopen en die heeft hem opgejaagd, waardoor hij aan de andere kant van de rijksweg terecht gekomen is (ver uit zijn normale circel). Na nachten zoeken en roepen lijkt het alsof hij weer terug naar huis wou en is op de terug weg aangereden. Om me dit leed met de andere 3 te besparen heb ik de tractives aangeschaft.
Zure is dat ik al een paar maanden aan het twijfelen was om zoiets aan te schaffen, maar ik vond de meeste gps trackers voor katten allemaal net niks. Te duur/groot/zwaar/slechte reviews/etc. Ik denk dat de tracktive wel het meest compleet is. Het halsbandje zelf heeft bijvoorbeeld een magneet sluiting zodat het loslaat en ze zich er niet aan kunnen ophangen.

Zal er nog wel op terug komen om de bevindingen te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:03

Pazo

Mroaw?

jasjenl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:59:
[...]
Voor zover ik begrijp van hun website zit er een prepaid kaart van Lebara in die je na opwaarderen 6 maanden kunt gebruiken. Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat na 6 maanden de data op is en je opnieuw die kaart moet opwaarderen. Ze zeggen vrij expliciet dat er geen abo aan verbonden zit en dat gebruik van de app en tracking server altijd gratis blijft. Moet wel zeggen dat ik de tekst op die website hier en daar nogal brak geschreven vind, dat wekt bij mij niet al teveel vertrouwen...
Ja inderdaad.
Denk dat ie van Pets on Demand nog het beste voor mij is. Veel positieve reviews, ziet er klein uit. Ik zal eens benaderen met de vraag het zit met de simkaart.

Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:22

Nakebod

Nope.

Ik heb ervaring met 2 verschillende trackers. Tot op heden geen positieve ervaringen.

De Invoxia Pet Tracker.
Voordeel:
Lange accuduur
Eerste 2 jaar geen abonnement. Daarna 9.99 per maand

Nadelen:
Per 5 of 10 minuten update bij beweging, per 4 uur indien "stil"
Niet nauwkeurig. (Meerdere keren van huis naar dorp gelopen, kon maar half terugzien waar ik was)
In de app zijn losse GPS posities imho erg onduidelijk te zien op de kaart.

Die had ik via Amazon gekocht, wilde hem terugsturen maar dat hoefde niet, wel geld terug. Dus heel af en toe kijk ik nog of er iets is verbeterd. Tot dusver niet.

PetAlways
Ben ik nog in gevecht mee. So far geen positieve ervaring.
Dierenwinkel had er 1 eerder verkocht, en die klant was er tevreden mee. Dus moet goed gaan denk je dan.

Na activatie kwam de tracker niet online met de meegeleverde SIM. Nadat ik een eigen SIM had gebruikt kwam hij online en kon ik hem registreren. Maar ik kan maar zelden verbinding maken met de tracker. Inmiddels doet de originele sim het wel. Af en toe zie ik dat hij bijv om 11 uur online was, terwijl het nu 2 uur later is. Kan nog steeds bijna geen verbinding maken.
Nu kan dat aan de dekking liggen van het 2G netwerk, maar getest met mijn telefoon op 2G, en dat werkt gewoon "soepel" voor 2G.

Als ik mijn kat nu kwijt zou zijn kan ik hem alsnog niet vinden.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 993557

Voor degene die op zoek zijn naar een GPS tracker voor kat of hond nodig ik graag uit op mijn webpagina Reclame is niet toegestaan
De trackers zijn klein nauwkeurig en behoeven geen abonnement. De aanschaf is inclusief verbruik data.
Groetjes,
Ellen

[ Voor 24% gewijzigd door Ardana op 09-05-2019 15:39 ]

Pagina: 1 2 Laatste