**doet aanloop nemen ..... en schop!
Maar even weer een update over mijn zoektocht naar een tracker. Het lijkt er namelijk op dat die geeindigd is. Inmiddels hebben we er een derde kat bij, vanwege een verhuizing van de buren waar de kat het niet mee eens was, maar de behoefte was niet minder om ze te volgen bij vermissing.
Uiteindelijk heb ik de strijd opgegeven en een Tractive gekocht. Met premium abonnement er bij. De reden voor Tractive is eigelijk dat mijn dochter ze al een tijdje heeft voor haar katten en het voor haar ontzettend goed werkt. Ik woon in een dorp dus de twijfel zat wat op de GPS ontvangst maar met een 30-dagen terug garantie kun je eens wat wagen. Dus eerst 1 gekocht met abbo erbij en de grootste kat (Mike) ermee uitgerust. Direct vanaf moment 1 goede ervaring; vlotte GPS fix, redelijk accuraat, volwassen software en vaak genoeg een positie om te weten waar hij zit.
Bij de bestelling was ik wat confuus omdat de betaling voor het abonnement leek te mislukken, maar zelfs 's avonds reageerde de helpdesk zeer vlot; om 20:31 een melding ingediend en tien minuten later een update.
De nieuwe Tractive ziet er anders uit; de oude was wit met een kliksysteem en usb-lader, de nieuwe is zwart met een magneetlader en een rubber houder voor aan de halsband. Daar heb ik nog wel mijn twijfels over, maar de tijd zal het leren.
(links:oud, rechts: houder voor nieuwe)
Formaat valt me mee, nou is Mike een forse kat van 7kg (kruising Maincoon) en die geeft geen fuck, maar onze andere twee zijn ong 4 - 4,5 kg. Maar ook die dragen hem zonder problemen. Mike heeft zulk lang haar dat je de tracker nauwelijks ziet.
Gelijk op dag 2 was hij zijn tracker kwijt. Er zit echter een live-functie op en die kwam wel van pas. De tracker tot op de meter nauwkeurig vinden zonder de live functie lukt je niet. Er zit zelfs een AR-functie op die met de camera werkt. Dat ging wel verbazend nauwkeurig overigens. Je richt de camera recht voor je uit en in beeld zie je welke kant je op moet. Daarnaast kun je een lichtje en/of een geluid aan doen. Tracker dus teruggevonden in het donker. Zoiets op dag 2 geeft je geen Zwitserlevengevoel natuurlijk. Tot Mike thuiskwam en bleek dat hij een flink robbertje gevochten had. Nu het kliksysteem van de halsband (meebesteld) iets strakker gezet. Die kun je op drie standen instellen, voor katten van +/- 4kg, 6kg en 9kg. Ik heb overigens het Premium abbo zodat ik een vervangende tracker krijg bij kwijtraken.
Nu een week of twee verder, inmiddels voor de andere twee katten ook een Tractive besteld en in gebruik en ook die bevallen goed. Ik ga er niet over nadenken wat het kost voor drie katten, maar gemoedsrust is ook wat waard. Daarnaast ook wel grappig om te zien hoe ver de katten van huis gaan (spoiler: niet heel ver)
dit begint haast op een review te lijken...
... en gaat over tot de orde van de dag