Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Het bereik van de tile is inderdaad niet zo groot. De sport zou 60m bereik hebben maar denk dat 15-20 m de max is.
Je gebruikt het eigenlijk pas als je je kat zoekt, niet om te kijken waar hij uithangt. Je loopt rond met je telefoon en als de tile/kat in bereik is zie je "connecting" en dan kun je een zeer irritant geluidje afspelen op de tile zodat je weet waar hij is.
Gezien de mogelijkheden was dit mijn beste oplossing en ik ben er tevreden mee. Op de app zie ik wanneer de kat voor het laatst in range was en als ik hem wil/moet zoeken pak ik de fiets en zie ik of de app hem vindt (nog niet nodig geweest
Dus, ondanks klein bereik een goed idee.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Anoniem: 1109555
[ Voor 147% gewijzigd door naitsoezn op 28-08-2018 11:56 ]
Mijn gevoel zegt me dat we haar niet hadden teruggevonden met een Tile-achtige oplossing. De Aliexpress GPS is wel wat aan de grote kant en lastig met opladen voor een wat ouder baasje. Ik zoek nog even verder.
Cat Tracker Project Can Help You Understand Your Cat’s Personality and Secret Life

The Cat Tracker Project seeks to use data collected by citizen scientists to better understand the personalities, relationships, diets, and territorial roaming of house cats. The project has 3 ways to participate with information about your own cat by completing a personality survey, participating in GPS tracking (and viewing the results of other cat tracks), or by submitting hair for isotope analysis to examine their dietary preferences beyond the food bowl. From cattracker.org:
Learn more about The Cat Tracker Project (and see some great images of some of the feline participants along with maps of their GPS roaming) by visiting their site here.Your cat has a secret life…
Cats are mysterious, dangerous and far more unpredictable than one might expect from an animal that is, theoretically, domesticated. Some of the mysteries of cats relate to where they go and what they do; this is especially true of cats that go outdoors. We open our doors. They leave. Just where they go, we can’t be sure. Or rather we couldn’t be sure, until now. With your help, we’re investigating the movement of domesticated cats across the landscape. We want to know: Where do they go? What are they eating? Why do they do what they do?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hmm, wel wat groot naar mijn smaak. Op zich wel leuk om te zien waar ze uithangen
... en gaat over tot de orde van de dag
Een tracket van Xiaomi die meerdere GPS system kan gebruiken en een batterijduur van 30 dagen zou hebben. Recent pas uitgebracht maar kan er jammer genoeg geen reviews van vinden. Grote vraag van mij is of hier een simkaart voor nodig is aangezien het een IOT netwerk zou gebruiken.
Anoniem: 472287
https://www.gearbest.com/...35405806.html?wid=1433363
Kwaliteit is natuurlijk afwachten maar kwa maat zie ie er goed uit
Ik heb deze tracker en ben er een beetje wisselend over.Anoniem: 472287 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 07:47:
Kwam toevallig deze tegen:
https://www.gearbest.com/...35405806.html?wid=1433363
Kwaliteit is natuurlijk afwachten maar kwa maat zie ie er goed uit
De maat is idd oké, maar de GPS is een beetje matig. Hij zegt bij de buren te zijn een straat verder, terwijl hij in de tuin zit.
Belangrijk bij deze tracker is een 2G simkaart te halen. Ik weet nog niet hoeveel mij dit per maand gaat kosten, want het GPS verbruik kost data en de mogelijkheid om hem toe te spreken kosten bel minuten.
De app die erbij zit is lastig en slecht vertaald. Je zou moeten kunnen instellen of hij per uur een locatie doorgeeft of elke zoveel seconden... Tot dusver nog niet gevonden. Hij schakelt zelf tussen de LBS (Home) modus en GPS modus. Als de kat thuis zit dan zit hij volgens de LBS (home) modus een dorp verder....
Hij gaat binnen 1 dag leeg doordat hij elke 10 seconden zijn locatie deelt.
Tips om hem aan de praat te krijgen:
Stel de simkaart voor de tracker in via een telefoon. Hierbij is het belangrijk dat je de simlock uit zet, de internet op je prepaid kaart aan zet (dat is soms verplicht bij een profider) en je moet de kaart op alleen 2G bereik instellen. De tracker kan namelijk alleen met het 2G netwerk overweg.
Al met al is het, het voor mijn gevoel net niet ofzo...

[ Voor 4% gewijzigd door kimiekim op 23-11-2018 14:49 ]
Ik ben ook (weer) opzoek naar een GPS tracker voor mijn kat.
Ik heb er een van G-paws, maar de ondersteuning daarvan is gestopt en bovendien is ie laatst kapot gegaan. Voordeel van deze tracker is dat ie erg klein en licht is. Nadeel is dat je alleen achteraf kan uitlezen, dus geen live tracking.
Nu deze dus de geest heeft gegeven, ben ik opzoek naar een nieuwe.
Ik wil geen abonnement, althans, niet via de leverancier. Live tracking is dus optie / geen harde eis, maar als het er wel op zit dan gewoon met een prepaid kaartje erin, of zelf de vrijheid hebben van een abonnement in eigen beheer.
Ben gaan Googlen en de volgende GPS trackers tegen gekomen:
Tractive
Voordelen:
- In de vorm van een halsband, dus geen los kastje
- Live tracking
- Geofence
- App
Nadelen:
- Kan geen eigen vlooienband meer om
- (duur) Abonnement, die je via Tractive moet afsluiten
Pets on Demand / Rogz for Catz
Voordelen:
- Live tracking
- Inclusief simkaart
- Geen abonnement, data is inclusief, maar tevens ook nadeel:
Wat als je 500MB op is, kan je er dan een eigen simkaart instoppen?De simkaart is alleen te gebruiken in de tracker
De simkaart bevat 500 MB
Gebruik tracker per dag max 0,1 MB
Geldigheid simkaart 10 jaar
Nadelen:
- Geen zeggenschap over simkaart / data. Na 500MB niet meer werkbaar?
Weenect Cats 2
Voordelen:
- Live tracking
- Spraak / geluid
- App
Nadelen:
- Best groot
- Abonnement noodzakelijk
Reptrek® Minitrek GPS Tracker
Voordelen
- Klein
- Geen abonnement nodig en werkt met simkaart naar keuze
Nadelen:
Lees veel negatieve reviews op o.a. Bol.com. Zou niet accuraat zijn, slechte verbindingen, lastig in te stellen en de app schijnt ook niet al te best te zijn.
Deest D69 Pet tracker
Voordelen:
- Live tracking
- Geen abonnement nodig
- Goedkoop
Nadelen
- Lelijk
- Ze hebben over 6 maanden gebruik; wat daarna?
PetAlways
Voordelen:
- Live tracking
- Geofence
- App
Nadelen:
- Abonnement
Die van Pets on Demand / Rogz for Cat lijkt me haast nog het beste, al moet ik dan nog even opzoeken hoe het met die 500MB data zit als het op is.
En die Deest D69 is ook wel wat, maar er staat dat de kaart 6 maanden gebruikt kan worden. Toch een soort abo? Wat daarna. Even uitzoeken nog.
Zijn er mensen die nog andere opties hebben?
[ Voor 10% gewijzigd door Pazo op 08-05-2019 12:23 . Reden: Trackers toegevoegd ]
Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
Voor zover ik begrijp van hun website zit er een prepaid kaart van Lebara in die je na opwaarderen 6 maanden kunt gebruiken. Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat na 6 maanden de data op is en je opnieuw die kaart moet opwaarderen. Ze zeggen vrij expliciet dat er geen abo aan verbonden zit en dat gebruik van de app en tracking server altijd gratis blijft. Moet wel zeggen dat ik de tekst op die website hier en daar nogal brak geschreven vind, dat wekt bij mij niet al teveel vertrouwen...Pazo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:09:
En die Deest D69 is ook wel wat, maar er staat dat de kaart 6 maanden gebruikt kan worden. Toch een soort abo? Wat daarna. Even uitzoeken nog.
Ik heb er een besteld voor de knutsel/test, maar voor mijn katten heb ik nu 3 tractives besteld, ondank het prijskaartje. Onze 4e kat heb ik namelijk afgelopen zondag uit de berm moeten halen na dagen vermist te zijn. Vermoedelijk had iemand zijn hond los lopen en die heeft hem opgejaagd, waardoor hij aan de andere kant van de rijksweg terecht gekomen is (ver uit zijn normale circel). Na nachten zoeken en roepen lijkt het alsof hij weer terug naar huis wou en is op de terug weg aangereden. Om me dit leed met de andere 3 te besparen heb ik de tractives aangeschaft.
Zure is dat ik al een paar maanden aan het twijfelen was om zoiets aan te schaffen, maar ik vond de meeste gps trackers voor katten allemaal net niks. Te duur/groot/zwaar/slechte reviews/etc. Ik denk dat de tracktive wel het meest compleet is. Het halsbandje zelf heeft bijvoorbeeld een magneet sluiting zodat het loslaat en ze zich er niet aan kunnen ophangen.
Zal er nog wel op terug komen om de bevindingen te delen.
Ja inderdaad.jasjenl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:59:
[...]
Voor zover ik begrijp van hun website zit er een prepaid kaart van Lebara in die je na opwaarderen 6 maanden kunt gebruiken. Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat na 6 maanden de data op is en je opnieuw die kaart moet opwaarderen. Ze zeggen vrij expliciet dat er geen abo aan verbonden zit en dat gebruik van de app en tracking server altijd gratis blijft. Moet wel zeggen dat ik de tekst op die website hier en daar nogal brak geschreven vind, dat wekt bij mij niet al teveel vertrouwen...
Denk dat ie van Pets on Demand nog het beste voor mij is. Veel positieve reviews, ziet er klein uit. Ik zal eens benaderen met de vraag het zit met de simkaart.
Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
De Invoxia Pet Tracker.
Voordeel:
Lange accuduur
Eerste 2 jaar geen abonnement. Daarna 9.99 per maand
Nadelen:
Per 5 of 10 minuten update bij beweging, per 4 uur indien "stil"
Niet nauwkeurig. (Meerdere keren van huis naar dorp gelopen, kon maar half terugzien waar ik was)
In de app zijn losse GPS posities imho erg onduidelijk te zien op de kaart.
Die had ik via Amazon gekocht, wilde hem terugsturen maar dat hoefde niet, wel geld terug. Dus heel af en toe kijk ik nog of er iets is verbeterd. Tot dusver niet.
PetAlways
Ben ik nog in gevecht mee. So far geen positieve ervaring.
Dierenwinkel had er 1 eerder verkocht, en die klant was er tevreden mee. Dus moet goed gaan denk je dan.
Na activatie kwam de tracker niet online met de meegeleverde SIM. Nadat ik een eigen SIM had gebruikt kwam hij online en kon ik hem registreren. Maar ik kan maar zelden verbinding maken met de tracker. Inmiddels doet de originele sim het wel. Af en toe zie ik dat hij bijv om 11 uur online was, terwijl het nu 2 uur later is. Kan nog steeds bijna geen verbinding maken.
Nu kan dat aan de dekking liggen van het 2G netwerk, maar getest met mijn telefoon op 2G, en dat werkt gewoon "soepel" voor 2G.
Als ik mijn kat nu kwijt zou zijn kan ik hem alsnog niet vinden.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Anoniem: 993557
De trackers zijn klein nauwkeurig en behoeven geen abonnement. De aanschaf is inclusief verbruik data.
Groetjes,
Ellen
[ Voor 24% gewijzigd door Ardana op 09-05-2019 15:39 ]
https://www.trackyourpet....-tracker-geschikt-katten/
Ziet er klein uit, geen abonnement nodig. Iemand ervaringen?
We hebben 3 katten (2x kater, 1x poes) thuis.
1 is komen aanwaaien, 1 kruising gekocht.
Beide zijn echte 'buiten-katten' maar komen elke avond weer gezellig naar huis.
De 3e, een neva masquerade, best duur beestje, LIJKT vooralsnog een binnenkat. Paar keer mee naar buiten geweest aan een tuigje, maar dat is voornamelijk maar eng. Hij hecht enorm aan 1 van de andere twee katten (de poes). Hij is nu bijna 9 maanden, en vindt buitendeuren steeds interessanter. Nu hebben we in de zomer altijd de achterdeur open staan, en die gaan we never binnenhouden natuurlijk.
Mede vanwege de 'aanschafprijs' van de kat zitten we te overwegen er misschien een tracker aan te hangen. Wordt de kat gejat, dan is ook dat bandje zo weer verwijderd natuurlijk, maar het geeft hopelijk in elk geval een beeld van hoe en wat.
De meeste trackers voor huisdieren zijn nogal fors, en de meeste kleintjes werken niet via live gps en/of zijn niet weersbestendig.
Deze lijkt het allemaal voor elkaar te hebben: https://tractive.com/nl/p...0sIAoWEAQYASABEgLRKPD_BwE
Hebben tweakers ervaring met precies deze? En kun je er een eigen SIM in frotten die zou moeten werken, of ben je afhankelijk van het abo van de aanbieder?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
“De batterij gaat 2 tot 5 dagen mee afhankelijk van het mobiele signaal en gebruik. Het apparaat kan volledig worden opgeladen in minder dan 3 uur.”
Echt geen zin om iedere 2 tot 5 dagen bij 3 katers de halsbanden op te laden. Als het alleen gaat om het terugvinden van een verloren kat, zit ik zelf te kijken naar een bluetooth tag. Sommigen gaan tot 3 jaar mee en daar kan je ook de batterij van vervangen. Bij de grotere exemplaren, van Tile bijvoorbeeld, is het bereik tot wel 200 m. wat in de meeste situaties voldoende is. Nadeel is wel dat, wanneer je de tag een geluidssignaal laat maken, de kat waarschijnlijk in een paniektoestand schiet.
Met een GPS-tracker kan je natuurlijk wel veel meer maar dat is voor mij nog net wat teveel werk en te kostbaar.
Wij hebben een tractive tracker voor 1 van onze katten. De kat die hem om heeft is een kat van 5.2KG, hij heeft er geen last van, de grootte van de tracker is prima te doen.
Een eigen sim erin frotten gaat helaas niet, je bent verplicht bij tractive het abbonnement af te sluiten. Wij hebben nog nooit gehad dat de tracker geen bereik had, geen idee welke aanbieder erin zit.
Ik vind dat juist best netjes, 2 - 5 dagenMark12121979 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:19:
Al een tijdje hou ik dit ook in de gaten voor onze drie katers, waarom deze voor mij meteen al zou afvallen:
“De batterij gaat 2 tot 5 dagen mee afhankelijk van het mobiele signaal en gebruik. Het apparaat kan volledig worden opgeladen in minder dan 3 uur.”
Echt geen zin om iedere 2 tot 5 dagen bij 3 katers de halsbanden op te laden. Als het alleen gaat om het terugvinden van een verloren kat, zit ik zelf te kijken naar een bluetooth tag. Sommigen gaan tot 3 jaar mee en daar kan je ook de batterij van vervangen. Bij de grotere exemplaren, van Tile bijvoorbeeld, is het bereik tot wel 200 m. wat in de meeste situaties voldoende is. Nadeel is wel dat, wanneer je de tag een geluidssignaal laat maken, de kat waarschijnlijk in een paniektoestand schiet.
Met een GPS-tracker kan je natuurlijk wel veel meer maar dat is voor mij nog net wat teveel werk en te kostbaar.
Wij hebben al 5 jaar een tracker van tractive, werkt zeer goed. Batterij van ons model (bestaat niet meer denk ik) gaat nog 1 à 2 dagen mee. Werkt met een built in SIM en dus een abo van Tractive zelf. Is voor een hond in ons geval.paQ schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:50:
*kick*
We hebben 3 katten (2x kater, 1x poes) thuis.
1 is komen aanwaaien, 1 kruising gekocht.
Beide zijn echte 'buiten-katten' maar komen elke avond weer gezellig naar huis.
De 3e, een neva masquerade, best duur beestje, LIJKT vooralsnog een binnenkat. Paar keer mee naar buiten geweest aan een tuigje, maar dat is voornamelijk maar eng. Hij hecht enorm aan 1 van de andere twee katten (de poes). Hij is nu bijna 9 maanden, en vindt buitendeuren steeds interessanter. Nu hebben we in de zomer altijd de achterdeur open staan, en die gaan we never binnenhouden natuurlijk.
Mede vanwege de 'aanschafprijs' van de kat zitten we te overwegen er misschien een tracker aan te hangen. Wordt de kat gejat, dan is ook dat bandje zo weer verwijderd natuurlijk, maar het geeft hopelijk in elk geval een beeld van hoe en wat.
De meeste trackers voor huisdieren zijn nogal fors, en de meeste kleintjes werken niet via live gps en/of zijn niet weersbestendig.
Deze lijkt het allemaal voor elkaar te hebben: https://tractive.com/nl/p...0sIAoWEAQYASABEgLRKPD_BwE
Hebben tweakers ervaring met precies deze? En kun je er een eigen SIM in frotten die zou moeten werken, of ben je afhankelijk van het abo van de aanbieder?
Prima eigenlijk. Momenteel staat er een interval ingesteld van 30min, dat scheelt een hoop accu. Er zit ook een live tracking functie op, deze werkt zeer nauwkeurig, maar tijdens het live tracken gaat de accu erg rap leeg.LankHoar schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:18:
@Bob en @Galaxis en hoe bevalt de GPS functie in de praktijk?
De live tracking hebben wij eens getest toen onze kat in het bos zat, en dan echt diep in het bos, het werkte perfect, wij werden tot op 2 meter nauwkeurig naar de kat toe geleid.
Op onze versie hebben we nooit zelf een interval ingesteld, ik heb de indruk dat er een bewegingssensor in zit die de 'niet live' frequentie verhoogt wanneer de hond beweegt, op wandeling bvb. In ieder geval, werkt goed dus.Galaxis schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:35:
[...]
Prima eigenlijk. Momenteel staat er een interval ingesteld van 30min, dat scheelt een hoop accu. Er zit ook een live tracking functie op, deze werkt zeer nauwkeurig, maar tijdens het live tracken gaat de accu erg rap leeg.
De live tracking hebben wij eens getest toen onze kat in het bos zat, en dan echt diep in het bos, het werkte perfect, wij werden tot op 2 meter nauwkeurig naar de kat toe geleid.
Het is me volstrekt onduidelijk hoe ik de huidige positie ververs in de app
Als ik LIVE tracking doe, dan duurt het wel even, maar dan komt er inderdaad live info binnen, interval ca 2 sec. Dat is netjes, maar trekt ontzettend vele batterij las ik ergens. Even een snelle update van huidige locatie: hoe doe ik dat?
[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 30-03-2020 19:13 ]
[ Voor 94% gewijzigd door wouterspam454 op 18-08-2020 00:29 ]
Deze werkt zonder sim via het LoRa netwerk. Hij is een van de kleinste die ik heb gezien en heeft een lange accuduur, maar alles afhankelijk van het gebruik van de kat.
Hoop mooie verhalen op de website, maar helaas is dit ding zo onnauwkeurig.
Laatst kwam m'n kat zonder tracker thuis, kon ik gaan zoeken. Volgens de app lag ie 3 tuinen verderop. Niet dus. Bleek ik 80 meter verderop een bluetooth signaal te ontvangen. Helaas meters hoog gras en na 6 uur zoeken, geen tracker. De app gaf met het zoeken op Bluetooth signaal wel aan dat ik in de buurt was, maar nog niet heel dicht in de buurt, ondanks heen en weer lopen. Langs een sloot, dat wel.
Uiteindelijk aan de andere kant van de sloot gezocht waar ook weer gras en daarna bosjes en een betonnen geluidsscherm stond. Het was inmiddels donker, dus ik hoopte dat ik het ledje wat op de tracker zit, zou zien knipperen. Uiteindelijk gaf het bluetooth signaal aan dat ik heel dicht in de buurt was en uiteindelijk zag ik de tracker tussen m'n voeten in de bladeren knipperen. 115 meter van waar de app dacht dat ie was.
Komt doordat ie gebruik maakt van wifi locatiebepaling. GPS doet ie alleen als er geen wifi is, maar dat is ook niet nauwkeurig. Gelukkig heeft de batterij in de 4 dagen dat ik hem kwijt was en aan het zoeken was het goed volgehouden en is er nauwelijks verbruik geweest.
TLDR;
Tracker heeft een ledje dat je kunt laten knipperen als je 'm kwijt bent, maar als ie daarmee naar beneden ligt, zie je m niet. Beter hadden ze er een piepertje in gezet, dan kon je tenminste nog je gehoor gebruiken.
Dit ding kost 120 euro, maar ik zou 'm niemand aanraden. Naar mijn idee zou een tracker toch aan de volgende eisen moeten voldoen:
- Lange accuduur
- Ledjes aan alle kanten
- Accoustisch signaal bij verlies
- Accurate positiebepaling
- manuele instelling update frequentie
- Klein van formaat
Gadgets FTW!
Hoe bevalt deze totnutoe? En welk abonnement heb je afgesloten?paQ schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:12:
Nou, Tractive besteld, kat is nu buiten. (de testkat, niet de kat in kwestie)
Het is me volstrekt onduidelijk hoe ik de huidige positie ververs in de app
Als ik LIVE tracking doe, dan duurt het wel even, maar dan komt er inderdaad live info binnen, interval ca 2 sec. Dat is netjes, maar trekt ontzettend vele batterij las ik ergens. Even een snelle update van huidige locatie: hoe doe ik dat?
Ook handig voor de andere kat wel.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
sja naja... het doet wat het moet doen.RobinFoot schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:33:
[...]
Hoe bevalt deze totnutoe? En welk abonnement heb je afgesloten?
Er moet wel heel vrij GPS bereik zijn, anders valt er niks te tracken. Als de kat in de kast ligt, of onder een bed, dan is er geen GPS lock.
Verder duurt het best even voordat je GPS verbinding en terugkoppeling hebt. Soms 30 - 40 sec. En dan moet ie nog precies gaan ijken waar de tracker zich daadwerkelijk bevindt. Dan krijg je dus 'strepen' beweging van 50 - 100 meter, terwijl hij daar misschien nooit geweest is. Dat resulteert dus ook in nutteloze geschiedenis.
Maar goed, de keren dat we het echt wilden weten ook eigenlijk wel elke keer kunnen zien.
Batterij gaat ca 2 dagen mee, dus regelmatig opladen.
We hebben het goedkoopste abo.
Hoe zijn intussen de ervaringen met Pets on Demand?Denk dat ie van Pets on Demand nog het beste voor mij is. Veel positieve reviews, ziet er klein uit. Ik zal eens benaderen met de vraag het zit met de simkaart.
Zijn hier mensen die Pets on Demand hebben aangeschaft en iets kunnen vertellen over hun ervaringen?
Heb er in totaal 4 versleten, hij was m elke keer binnen 12u kwijt.
Kwam ie vrolijk terug zonder enige halsband. En terugvinden, vergeet het maar.
Had gelukkig steeds de optie dat ie gratis werd vervangen als ie kwijt was geraakt, maar heb die lui nooit kunnen overtuigen dat de sluiting gewoon niet kat-proof is. Hij krabt t gewoon los.
We hebben het inmiddels opgegeven, dan maar geen tracker. Cat is gonna cat. Zo af en toe is ie ineens 8-9u weg ipv max 2 ofzo.
99 van de 100x is ie binnen een uur weer terug om hoi te zeggen
[ Voor 20% gewijzigd door kamstra op 18-11-2020 11:11 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Ik heb met mijn kat afgesproken dat hij door de weeks om 8 uur binnen moet zijn ivm school. Soms doet hij dat niet, en dan zoek ik hem op aan de hand van de gpscom2,1ghz schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:02:
Waarom doen jullie dit je huisdier eigenlijk aan?
In het weekend mag hij zaterdagavond stappen (normaal gesproken zonder covid). Maar weer uiterlijk om 0400 zondag binnen (ivm kerkdienst laten die dag)
Afspraken zijn goed, maar soms komt dat puber gedrag van mijn kat weer naar boven... Dus daarom GPS.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
kamstra schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:10:
Haha die tractive is echt kansloos voor onze kat.
Kwam ie vrolijk terug zonder enige halsband. En terugvinden, vergeet het maar.
I have stability. The ability to stab.
Wat zijn de concerns dat de kat per se thuis moet zitten op die tijdstippen?jack zomer schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:21:
[...]
Ik heb met mijn kat afgesproken dat hij door de weeks om 8 uur binnen moet zijn ivm school. Soms doet hij dat niet, en dan zoek ik hem op aan de hand van de gps
In het weekend mag hij zaterdagavond stappen (normaal gesproken zonder covid). Maar weer uiterlijk om 0400 zondag binnen (ivm kerkdienst laten die dag)
Afspraken zijn goed, maar soms komt dat puber gedrag van mijn kat weer naar boven... Dus daarom GPS.
Dat staat er toch, in verband met school. Als blijkt dat de kat de dag erna de eerste drie uur vrij heeft dan kunnen we altijd nog iets anders afsprekencom2,1ghz schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:29:
[...]
Wat zijn de concerns dat de kat per se thuis moet zitten op die tijdstippen?
Opvoeding en school.com2,1ghz schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:29:
[...]
Wat zijn de concerns dat de kat per se thuis moet zitten op die tijdstippen?
De katten school begint altijd met overhoring over het nieuws.
Hoe beter hij het daar doet, hoe hoger zijn cijfer.
Het cijfer is weer gerelateerd aan de kwaliteit lunch die hij op school krijgt. Ik wil het beste voor mijn kattenkind
Dus om 8 uur kijken ik en mijn kat het journaal,
En voor het stappen geld, om 4 uur zondag ochtend thuis, zodat hij nog wat kan slapen en om 10uur zitten we wakker in de kerk... Hij heeft het een paar keer zo bont gemaakt, dat hij lag te slapen tijdens de dienst..
Dat wil ik niet meer,. Dus 4 uur thuis. Slapen. 0930 naar de kerk.
Nee kinderen zijn kl**tzakken.... Die luisteren helemaal nooit.Anoniem: 91868 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:55:
Werkt dit ook met kinderen ipv katten?
Of zoeken de grenzen op.
Ik moest vroeger op enig moment om bv 1900uur binnen zijn.
Dat was ik altijd, het liefst zo luid mogelijk, om vervolgens om 1915uur via het raam weer naar buiten te gaan
Onze (vrij tengere) kat bleek allerlei vreetadresjes rond het huis te hebben en kwam daardoor rustig een week niet thuis. Iedereen vond hem heel zielig klinken, dus hij kreeg overal van alles. Nu hebben we de vreetadressen uitgelegd dat hij niet zielig is en gewoon in de buurt woont. Daardoor is hij 's avonds gewoon weer thuis.com2,1ghz schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:02:
Waarom doen jullie dit je huisdier eigenlijk aan?
Als hij dat op de gewenste tijd niet is, kunnen we op jacht en hem alsnog naar huis halen.
Bijkomend voordeel: met zo'n tracker om is het duidelijk geen zwerfkat die bijgevoerd moet worden
As if. Zoals PaQ ook al aangaf: die GPS werkt ws best in een open veld. Hier in de urban jungle van Londen is dat echt kansloosSmurfLink schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:29:
[...]
Maar dat kan je toch juist met de app doen op basis van de GPS?
Mijn kat loopt nu bijna 2 jaar rond met de Invoxia tracker en mijn ervaring is zodanig dat ik hem juist iedereen aanraadt in het gezochte katten buurtnetwerk van Nextdoor. De tracker is dan niet perfect maar tot op heden kat- en gebruiksvriendelijker dan de rest.Ursamajor schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:15:
Zelf was ik ook op zoek en kwam ik uit bij de Pet tracker van Invoxia.
Deze werkt zonder sim via het LoRa netwerk. Hij is een van de kleinste die ik heb gezien en heeft een lange accuduur, maar alles afhankelijk van het gebruik van de kat.
Hoop mooie verhalen op de website, maar helaas is dit ding zo onnauwkeurig.
Laatst kwam m'n kat zonder tracker thuis, kon ik gaan zoeken. Volgens de app lag ie 3 tuinen verderop. Niet dus. Bleek ik 80 meter verderop een bluetooth signaal te ontvangen. Helaas meters hoog gras en na 6 uur zoeken, geen tracker. De app gaf met het zoeken op Bluetooth signaal wel aan dat ik in de buurt was, maar nog niet heel dicht in de buurt, ondanks heen en weer lopen. Langs een sloot, dat wel.
Uiteindelijk aan de andere kant van de sloot gezocht waar ook weer gras en daarna bosjes en een betonnen geluidsscherm stond. Het was inmiddels donker, dus ik hoopte dat ik het ledje wat op de tracker zit, zou zien knipperen. Uiteindelijk gaf het bluetooth signaal aan dat ik heel dicht in de buurt was en uiteindelijk zag ik de tracker tussen m'n voeten in de bladeren knipperen. 115 meter van waar de app dacht dat ie was.
Komt doordat ie gebruik maakt van wifi locatiebepaling. GPS doet ie alleen als er geen wifi is, maar dat is ook niet nauwkeurig. Gelukkig heeft de batterij in de 4 dagen dat ik hem kwijt was en aan het zoeken was het goed volgehouden en is er nauwelijks verbruik geweest.
TLDR;
Tracker heeft een ledje dat je kunt laten knipperen als je 'm kwijt bent, maar als ie daarmee naar beneden ligt, zie je m niet. Beter hadden ze er een piepertje in gezet, dan kon je tenminste nog je gehoor gebruiken.
Dit ding kost 120 euro, maar ik zou 'm niemand aanraden. Naar mijn idee zou een tracker toch aan de volgende eisen moeten voldoen:
- Lange accuduur
- Ledjes aan alle kanten
- Accoustisch signaal bij verlies
- Accurate positiebepaling
- manuele instelling update frequentie
- Klein van formaat
Ik weet nu waar mijn kat steeds uithangt, ken zijn gebied, heb meerdere adresjes die hem opvangen in geval van nood, en zelfs leuke mensen leren kennen die ik vertrouw en mijn kat nu ook kunnen volgen, ‘opladen’ en verzorgen indien nodig.
Mijn kat is dan ook een apart geval, hij heeft volgens verschillende mensen in de buurt een bijzonder sociale functie en legt dagelijk kilometers tussen zijn adresjes af. Voor mij voldoet hij prima
![]() | ![]() | ![]() |
Wellicht is de tracker die tussen de huizen wel een betere locatieregistratie heeft dan in de vrije natuur. Ik woon aan de A15 langs een groenstrook. Mijn kat zou dan de snelweg oversteken naar het bos en peuken halen bij de pomp.Gethijsem schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:20:
[...]
Mijn kat loopt nu bijna 2 jaar rond met de Invoxia tracker en mijn ervaring is zodanig dat ik hem juist iedereen aanraadt in het gezochte katten buurtnetwerk van Nextdoor.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hDn1VD9LKRCBXqbH3RhypWDI.jpg?f=user_large)
Maar wellicht kan ik mijn eerdere bevinding ook wat nuanceren. ik heb er nu een fluorescerend bandje om gedaan, omdat ie een 2e keer kwijt was (met zwart bandje) gewoon niet te zien is in het gras.
Op zich wel fijn om het gebied te kennen van waar ie zit en nu ik ook heb uitgevonden hoe de bluetooth radar werkt, heb ik er al meer vertrouwen in gekregen. Had graag van Invoxia zelf meer uitleg gekregen toen echt de nood aan de man was.
Gadgets FTW!
Mijn kat Fidel heeft er ook wel een paar rare uitschieters tussen zitten, zoals het punt helemaal onderaan bijvoorbeeld. Ik denk niet dat hij daar komt. Verder zou Fidel weleens in de duinen gezien zijn, maar dat is nergens terug te vinden in de data. In dat laatste geval zal het een kat geweest kunnen zijn die op hem lijkt.Ursamajor schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:03:
[...]
Wellicht is de tracker die tussen de huizen wel een betere locatieregistratie heeft dan in de vrije natuur. Ik woon aan de A15 langs een groenstrook. Mijn kat zou dan de snelweg oversteken naar het bos en peuken halen bij de pomp.
Verder is hij het bandje 1 keer verloren omdat het leder te soepel was geworden. Ik kon de tracker toen met behulp van de bluetooth 'radar' gemakkelijk terugvinden, en had geluk dat ie in een plantsoen lag en niet achter een schutting of muur in een tuin.
Controleer het siliconen bandje ook regelmatig, de mijne begint nu stuk te gaan.
Edit: voor iedereen die misschien geïnteresseerd is in deze tracker, hij is nu in de aanbieding van 119,00 voor 83,00 op de website van de fabrikant (zwarte vrijdag).
[ Voor 12% gewijzigd door Gethijsem op 20-11-2020 11:02 ]
Hij ziet er alleen zo groot uit? En alleen in het lelijk wit verkrijgbaar

[edit]
Ik heb de Tractive GPS DOG 4 besteld, als hij niet bevalt mag hij terug. Ben benieuwd!
[ Voor 16% gewijzigd door Tristan op 26-12-2020 11:05 ]
Update: nadeel is dat kat niet zo actief is; slechts sporadisch buiten te vinden en dan meestal alleen nog indien "nadrukkelijk gestimuleerd"
Resultaat is dat ik weinig beweging zie op de app. Hoe is de ervaring van anderen hier met bv het zoeken van de kat? Dat is de voornaamste reden dat ik de Invoxia heb gekocht; als hij niet thuiskomt wil ik een richting hebben waarin ik kan zoeken. Hoe is de Invoxia in zo'n scenario?
[ Voor 32% gewijzigd door P_Tingen op 18-01-2021 09:33 ]
Zit ook te kijken naar Weenect en Tractive. Voordeel bij die 2 tov Invoxia lijkt erop dat locatie update (via SIM) vaker plaatsvindt zodat je sneller ziet waar je kat/hond is. Nadeel is natuurlijk kosten en batterijduur.
Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe van de Invoxia, geeft die nauwkeurig de locatie weer en is dat inderdaad "maar" om de 5 minuten? (onze hond weet een behoorlijk afstand af te leggen in 5 minuten).
PSN: TDBtje
Of het nu komt door enorm slechte dekking of wat anders weet ik niet, maar zoals destijds ook opgemerkt kan ik een heel stuk wandelen en nog niet zien waar ik geweest ben.
Bijvoorbeeld even naar het centrum lopen en dan onderweg 1 positie hebben terwijl ik ook aan de andere kant van het centrum ben geweest.
Uiteindelijk naar @Hooglander1 verzonden, die heeft hem ook even getest in de bewoonde wereld
Mijn katten zijn nog steeds GPS-loos. Nog wel met een China GPS ding geprobeerd maar dat was ook net niets.
Tenzij de Invoxia hardware (Of Sigfox netwerk) sterk verbeterd is, zou ik zeggen skippen.
Met name praktisch voor als ze echt lang weg blijven, of via bluetooth als ze zich verstopt hebben en je bent in de buurt.
Ik zou het alsnog niet kopen, met name omdat het simpelweg niet betrouwbaar is.
Tractive is wel echt goed, grote tracker, slechte accuduur, maar de kwaliteit is gewoon top.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dat laatste was (denk ik) waar ik veel tegenaan liep. Mijn kat leek zo ongeveer de hele dag op dezelfde plek te bivakkeren. Dat kan niet kloppen. Toen hij op een dag thuiskwam en de app maar bleef volhouden dat hij twee straten verderop zat, was het genoeg en heb ik hem teruggestuurd.- 50% of the tracker's messages go through the network. This is indeed either about the sigfox coverage. If you find a way to put the tracker upwards, so that it's facing the sky and not the ground, it ill communicate easier with sigfox antennas. STil if it seems high, we estimate that 50% is enough for it to work with sigfox. Even when one point doesn't go though the network the tracker continues to send its locations so it wil update its location asap.
- The tracker's precision is of about 100m. If you need a more precide information, please use The "find me" feature
- Also, sometimes yo may have the impression tha the tracker doesn't move because the point is still the same on the app. This happens because the tracker still detects the same wifi point, that is the closest, so it sends the same position. But it the cat goes further away to the home router, a new position will be calculated
Mijn dochter heeft voor haar katten een Tractive. Ook goede ervaringen (en service) maar voor drie katten wordt me dat te gek. Een abonnemtent kost €4,17 tot €7,99 per maand, afhankelijk van de looptijd.
Op BOL deze besteld maar die deed het überhaupt niet, dus ook die is alweer retour afzender.
De zoektocht gaat door....
[ Voor 99% gewijzigd door Yorinn op 03-03-2021 16:49 ]
Niet precies genoeg en onze kat heeft 4x zo\n kreng gehad en binnen 12u kwam ie zonder tracker weer thuis
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Hoe precies is de GPS? Hij slaapt in verschillende tuinen hier aan dezelfde straat. Maar omdat we hem nu regelmatig medicijnen moeten geven is het echt belangrijk nauwkeurig te achterhalen waar ie verstopt.Hooglander1 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:41:
Ik heb tractive en doet het echt prima. Kat is hem twee keer kwijtgeraakt en dat was na een vechtpartij.
Hij zit nu al 2-3 weken binnen maar daar wordt ie ook maar depri van : (
ik ga de airtag aan zn halsbandje maken met zo'n Belkin houdertje. Ik had zo'n LoRaWan tracker, maar die was ie na een week of 2 kwijt. Die airtag is hopelijk wat lichter.KirovAir schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:03:
Iemand al een halsbandje gevonden om een Airtag aan te hangen?
In de generieke modus niet zo heel precies. Maar als je live tracking aan zet, dan na een seconde of 10-20 is het op een paar meter precies. Genoeg dat we hem zo terug kunnen vinden in ieder geval.TTMJ! schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:07:
[...]
Hoe precies is de GPS? Hij slaapt in verschillende tuinen hier aan dezelfde straat. Maar omdat we hem nu regelmatig medicijnen moeten geven is het echt belangrijk nauwkeurig te achterhalen waar ie verstopt.
Hij zit nu al 2-3 weken binnen maar daar wordt ie ook maar depri van : (
Het bijgeleverde bandje komt wel vrij makkelijk los, maar heeft bij ons geen problemen opgeleverd. Bij @Nakebod is hij wel eens makkelijker losgekomen, maar nadat ze een nieuw mechanisme hadden opgestuurd was dat probleem ook opgelost.
In het begin zoals @Hooglander1 zei wel een paar keer kwijt geraakt.
Gelukkig is het een tracker, dus terugzoeken was geen heel groot probleem. Behalve die dag dat er sneeuw lag en tracker met de witte kant bovenop lag. Kleine uitdaging 😂
Via live tracking eerst globaal opsporen, kom je in Bluetooth bereik ben je dichtbij genoeg om hem te horen of eventueel lampje zien knipperen als het donker genoeg is.
Kwijtraken bij mij bleek achteraf gezien te komen door het originele bandje waar 1 pinnetje niet goed vergrendelde. Daardoor kon je door slecht 1 pin in te drukken de tracker gemakkelijk van de houder krijgen, waar je normaal dus 2 moet indrukken. En blijkbaar kreeg Karel dat op een of andere manier zelf voor elkaar. Sinds tractive een nieuwe houder heeft gestuurd niet meer kwijt geraakt.
Kwa nauwkeurigheid moet het te doen zijn om je kat makkelijk terug te vinden. Daar is een tracker juist voor. In live mode tot een meter of 2-3 nauwkeurig. Je ziet misschien dat hij bij nummer 4 zit terwijl hij werkelijk bij 6 zit. Lijkt mij prima nauwkeurig.
Dat is wel keurig inderdaad. Zit je in ieder geval in de goede richting te zoeken.Nakebod schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:11:
Ik heb sinds maart ook een de Tractive. Ondanks abonnementskosten is dit een goede tracker.
Gelukkig is het een tracker, dus terugzoeken was geen heel groot probleem. Behalve die dag dat er sneeuw lag en tracker met de witte kant bovenop lag. Kleine uitdaging 😂
Via live tracking eerst globaal opsporen, kom je in Bluetooth bereik ben je dichtbij genoeg om hem te horen of eventueel lampje zien knipperen als het donker genoeg is.
Kwijtraken bij mij bleek achteraf gezien te komen door het originele bandje waar 1 pinnetje niet goed vergrendelde. Daardoor kon je door slecht 1 pin in te drukken de tracker gemakkelijk van de houder krijgen, waar je normaal dus 2 moet indrukken. En blijkbaar kreeg Karel dat op een of andere manier zelf voor elkaar. Sinds tractive een nieuwe houder heeft gestuurd niet meer kwijt geraakt.
Kwa nauwkeurigheid moet het te doen zijn om je kat makkelijk terug te vinden. Daar is een tracker juist voor. In live mode tot een meter of 2-3 nauwkeurig. Je ziet misschien dat hij bij nummer 4 zit terwijl hij werkelijk bij 6 zit. Lijkt mij prima nauwkeurig.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Thanks, 2 meter zal waarschijnlijk dichtbij genoeg zijn om 'm te vindenNakebod schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:11:
Ik heb sinds maart ook een de Tractive. Ondanks abonnementskosten is dit een goede tracker.
Valt me trouwens op dat er vrij weinig te lezen valt over de Weenect Cats 2. Vreemd want ze komen erg bij elkaar in de buurt qua prijs maar de Weenect Cats 2 lijkt net iets kleiner en lichter. Het zijn best een units die dingen, maar goed dat is de kater ook met 5,5-6kg
Mijn ervaring met deze tracker om 3 katten is allemaal geen probleem.
Karel, primaire drager
Ligt momenteel ook alweer een uur met tracker te slapen op de bank.
Henk komt maar weinig buiten, vaak maar een paar minuten, en als het lang is zit hij meestal op zijn vaste plek. Dus geen eigen tracker. Maar doet er ook niet moeilijk over die enkele keer dat hij hem om krijgt.
Logeerkat Saartje die een stuk kleiner en lichter is vindt het ook allemaal wel prima en loopt er mee rond alsof ze geen tracker om heeft.
Vandaag aangekomen en formaat valt inderdaad mee. Kijken morgen of de kat dat ook vindt! Welk abonnement hebben jullie trouwens? De basic of premium?Nakebod schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:06:
Denk dat het een beetje afhankelijk van de kat is of het formaat of gewicht een probleem is.
Mijn ervaring met deze tracker om 3 katten is allemaal geen probleem.
Niet_Jan_Jaap schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:13:
[...]
ik ga de airtag aan zn halsbandje maken met zo'n Belkin houdertje. Ik had zo'n LoRaWan tracker, maar die was ie na een week of 2 kwijt. Die airtag is hopelijk wat lichter.
Dat klinkt precies als mijn ervaring met Invoxia. Het is enorm spotty. Vaak gaat het goed, maar ook regelmatig niet. Er echt op vertrouwen kan je niet.mvz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:50:
Geen kat, maar mijn demente vader loopt al een tijd rond met een invoxia tracker, deze deed het perfect en je kon precies zien waar ‘ie was. Sinds een maandje is het ineens bar en boos, update niet of zelden, trekt lijnen hemelsbreed ipv de gelopen route.. we zitten nog wel binnen de subscription.. is er iets veranderd kwa coverage? Of zou ‘t ding defect zijn..
houdertjes is nog niet binnen, maar mijn kat is (weer) zijn halsbandje kwijt. Niet zo'n zin om deze nu bij em om te doen met de gedachte dat het misschien 2 weken blijft zitten. Enig idee voor een halsbandje voor een kat die wel blijft zitten (en geen stikgevaar natuurlijk). Wil wel graag tracken (is al 2x weggelopen), maar de vorige tracker was >100 euro en kon ik helaas ook niet meer tracken.JB1980 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:10:
Hoor graag of dat gelukt is en of het goed werkt! Zou mooi betaalbaar alternatief zijn.
[...]
Het is erg bewolkt geweest, wat gelijk staat aan slechtere gps ontvangst. Maar van helemaal geen ontvangst heeft onze tracker zondag geen last gehad. Nog steeds een issue?TTMJ! schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:45:
ik heb al de hele dag geen gps signaal met tractive, terwijl via de 'nearby' *dus via bluetooth) de kat wel is te vinden.. heel vreemd. Enig idee waar dat door komt?
Deze week was onze kat naar buiten gegaan. Tracker had nog voldoende accu, gaf de app aan. Echter kwam meneer niet thuis en was de accu ineens leeg. Dan geeft ie eerst nog elke 4 uur een signaal af, naja, dat was dus nog 2 keer en toen was de accu helemaal dood. Hij zou in een grasveld zitten, al een halve dag, maar uiteraard zat ie daar niet toen ik ging kijken.
Als ik dan de route bekijk die hij zou hebben gelopen, klopt daar eigenlijk niets van. Dat komt wellicht doordat ie zijn positie mbv wifi routers bepaalt.
De pluspunten van deze tracker vind ik nog steeds het formaat en dat je ongeveer kunt zien wat z'n territorium is.
De minpunten zijn de accuduur (5 tot 7 dagen), en zeker de nauwkeurigheid. Die kan zomaar een straal van 160 meter zijn.
Nee, ik koop er niet nog een voor mijn andere poes.
Gadgets FTW!
Maar even weer een update over mijn zoektocht naar een tracker. Het lijkt er namelijk op dat die geeindigd is. Inmiddels hebben we er een derde kat bij, vanwege een verhuizing van de buren waar de kat het niet mee eens was, maar de behoefte was niet minder om ze te volgen bij vermissing.
Uiteindelijk heb ik de strijd opgegeven en een Tractive gekocht. Met premium abonnement er bij. De reden voor Tractive is eigelijk dat mijn dochter ze al een tijdje heeft voor haar katten en het voor haar ontzettend goed werkt. Ik woon in een dorp dus de twijfel zat wat op de GPS ontvangst maar met een 30-dagen terug garantie kun je eens wat wagen. Dus eerst 1 gekocht met abbo erbij en de grootste kat (Mike) ermee uitgerust. Direct vanaf moment 1 goede ervaring; vlotte GPS fix, redelijk accuraat, volwassen software en vaak genoeg een positie om te weten waar hij zit.
Bij de bestelling was ik wat confuus omdat de betaling voor het abonnement leek te mislukken, maar zelfs 's avonds reageerde de helpdesk zeer vlot; om 20:31 een melding ingediend en tien minuten later een update.
De nieuwe Tractive ziet er anders uit; de oude was wit met een kliksysteem en usb-lader, de nieuwe is zwart met een magneetlader en een rubber houder voor aan de halsband. Daar heb ik nog wel mijn twijfels over, maar de tijd zal het leren.

(links:oud, rechts: houder voor nieuwe)
Formaat valt me mee, nou is Mike een forse kat van 7kg (kruising Maincoon) en die geeft geen fuck, maar onze andere twee zijn ong 4 - 4,5 kg. Maar ook die dragen hem zonder problemen. Mike heeft zulk lang haar dat je de tracker nauwelijks ziet.
Gelijk op dag 2 was hij zijn tracker kwijt. Er zit echter een live-functie op en die kwam wel van pas. De tracker tot op de meter nauwkeurig vinden zonder de live functie lukt je niet. Er zit zelfs een AR-functie op die met de camera werkt. Dat ging wel verbazend nauwkeurig overigens. Je richt de camera recht voor je uit en in beeld zie je welke kant je op moet. Daarnaast kun je een lichtje en/of een geluid aan doen. Tracker dus teruggevonden in het donker. Zoiets op dag 2 geeft je geen Zwitserlevengevoel natuurlijk. Tot Mike thuiskwam en bleek dat hij een flink robbertje gevochten had. Nu het kliksysteem van de halsband (meebesteld) iets strakker gezet. Die kun je op drie standen instellen, voor katten van +/- 4kg, 6kg en 9kg. Ik heb overigens het Premium abbo zodat ik een vervangende tracker krijg bij kwijtraken.
Nu een week of twee verder, inmiddels voor de andere twee katten ook een Tractive besteld en in gebruik en ook die bevallen goed. Ik ga er niet over nadenken wat het kost voor drie katten, maar gemoedsrust is ook wat waard. Daarnaast ook wel grappig om te zien hoe ver de katten van huis gaan (spoiler: niet heel ver)
dit begint haast op een review te lijken...
Het viel me al eens op dat er een barst in de behuizing zat met sporen van tanden erin. Er was kennelijk gevochten en was er in de tracker gebeten. Maar hij werkte nog.
Een tijd later kwam de kat weer zonder tracker thuis. De tracker zou op een plek liggen, maar na een tijd zoeken besefte ik me dat, ookal zou de batterij nog vol genoeg zijn, hij al langer dan 4 uur geen lokatie update meer had gestuurd. Dus is de tracker nu echt kapot en zie ik m niet meer terug.
Ik koop ook geen andere tracker meer, ben er wel klaar mee😄
Het zou dus ook fijn zijn als een tracker bijt-proof is.
Gadgets FTW!
Zat te kijken naar de Tractive incl een maand abo. Denk dat dit de beste oplossing is.
Op de vakantie plek is geen wifi(en geen stroom maar kan in auto opladen), neem aan dat dit geen probleem is? Wel gewoon mobiel bereik en kan evt hotspot op mobiel aanzetten af en toe.
Zonder wifi kunnen we het virtuele fence niet gebruiken alleen geloof ik.
Ook is het in een bosrijke omgeving. Iemand ervaring met het bereik daarin?
Of hebben jullie nog andere adviezen?
[ Voor 45% gewijzigd door kadooosh op 01-05-2023 10:18 ]
De airtag update elke 15 min wel de locatie, en meestal vind je de kat enorm snel als je die kant op gaat.
Met watvoor bandje gebruik je die?Pyramiden schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:36:
Misschien niet helemaal ideaal voor op vakantie, maar wel een tip als je een iPhone hebt: onze kat stapt nu al een half jaar rond met een airtag. Werkt perfect, aangezien we in de stad wonen en er dus genoeg devices in de buurt zijn. Als je in het buitengebied woont of op vakantie bent dan zal het minder goed werken.
De airtag update elke 15 min wel de locatie, en meestal vind je de kat enorm snel als je die kant op gaat.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
We hadden een kat die een tijd weg was en terugkwam met een poot in zijn halsband. Hij had rond zijn poot allemaal schuurwonden die wekenlang behandeld moesten worden. Daarbij maakte hij ook alles vies waar hij op ging liggen, wat voor de affectie niet handig was. Kort nadat hij weer los kon is hij weer weggelopen en maanden later dood gevonden.mgizmo schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:47:
Wat ik mij even afvraag. Ik hoorde dat een paar keer van mensen die katten hebben en vaak naar buiten gaan, dat ze geen halsband (of vlooienband) om doen, omdat ze bang zijn dat de katten dan achter bosjes blijven hangen e.d. Is dit onzin?
Sindsdien gaat de resterende kat lekker zonder bandje naar buiten.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Bestaan er nog gewone gps loggers die je thuis handmatig uitleest aan je pc?
Ik hoef geen realtime tracking.
Ik wil alleen weten waar mijn kat *was*.
Thuiskomen doettie toch wel.
Wisdom has been chasing you, but you have always been faster..
Kosten.Tristan schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:06:
Ik heb geen idee. Wat heb je er op tegen om zo’n online gps tracker te kopen?
Hoe is je ervaring een kleine twee jaar verder, nog steeds goed?P_Tingen schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:16:
Nu een week of twee verder, inmiddels voor de andere twee katten ook een Tractive besteld en in gebruik en ook die bevallen goed. Ik ga er niet over nadenken wat het kost voor drie katten, maar gemoedsrust is ook wat waard. Daarnaast ook wel grappig om te zien hoe ver de katten van huis gaan (spoiler: niet heel ver)
dit begint haast op een review te lijken...
Ja, ervaring is onveranderd goed. Tractive is gewoon een topprodukt en de enige spijt die ik heb is dat ik het niet eerder heb aangeschaft. Nadeel is dat het niet goedkoop is en daarom heb ik de abonnementen per jaar aangeschaft. Maar ja, als je abonnement in november ingaat en een van je katten dan in mei doodgaat dan betaal je dus een half jaar voor niks. Nou ja, c'est la vie.Erick81 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:23:
[...]
Hoe is je ervaring een kleine twee jaar verder, nog steeds goed?
De trackers hebben verschillende opties; gewoon GPS, geluid, licht, bluetooth-ringen, augmented reality
De trackers zijn niet cm-nauwkeurig, maar wel nauwkeurig genoeg om de katten op te kunnen sporen. Wij willen ze 's avonds graag binnen hebben, maar ook daar is het handig. Gisteravond onweerde het en een van de katten is daar bang voor en had zich verstopt in huis. Nergens te vinden. Door de tracker geluid te laten maken kon ik hem toch opsporen.
Voor buiten heb je nog de bluetooth-zoekfunctie. Hierbij zie je een aantal ringen in elkaar. Hoe dichter je bij je kat bent, hoe meer ringen blauw kleuren. Zo kun je op de laatste meters nog weer zoeken. De augmented reality optie heb ik wel gebruikt maar ben ik niet enthousiast van. Je schakelt dan de camera in en ziet pijltjes met de richting waar je kat zich zou moeten bevinden.
De rubberen houder voor de tracker had ik wat twijfel over, maar die houden zich goed. Toevallig heb ik ze net vorige week vervangen. Als ik me goed herinner voor de tweede keer, dus gaan ze zeker wel een jaar mee.
Kortom: nog steeds superenthousiast
[ Voor 6% gewijzigd door P_Tingen op 03-09-2024 09:50 ]
Bedankt voor je uitgebreide reactie, klinkt erg goed allemaal! Ga er ook 1 aanschaffen voor onze kat
Ik ben op zoek naar een passieve logger zodat ik na uitlezen kan zien waar de kat is geweest. Ik heb drie katten en een van de buren 200m verderop heeft last van katten. Ik wil dus graag weten of die van mij bij deze buur in de tuin komen zodat ik eventueel actie kan ondernemen.
Iemand een tip voor een tracker/logger die precies is, niet al te duur, en waar ik de data makkelijk kan uitlezen.
Same here.mcsluis schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:45:
In dit topic gaat het vooral over actieve trackers en veelal met een abbo.
Ik ben op zoek naar een passieve logger zodat ik na uitlezen kan zien waar de kat is geweest. Ik heb drie katten en een van de buren 200m verderop heeft last van katten. Ik wil dus graag weten of die van mij bij deze buur in de tuin komen zodat ik eventueel actie kan ondernemen.
Iemand een tip voor een tracker/logger die precies is, niet al te duur, en waar ik de data makkelijk kan uitlezen.
Ik heb er een stuk of wat geprobeerd en het was in doorsnee niks-met-niks. Alleen de Tractive beviel mij goed. Nog steeds wel, maar er zit wel een prijskaartje aan. Daar heb ik wel een tijd tegenaan gehikt, maar vind het nu het bedrag wel waard.
Als je doel is om alleen maar te zien waar je kat geweest is, dan is het een te dure oplossing.
Dankzij mijn brandende passie voor het vermijden van subscription based services en het hebben van twee katten die toch maar eens naar buiten gaan (na altijd binnen katten te zijn geweest en nu eindelijk in een veilige wijk te wonen), heb ik een leuk verhaal om te delen.
Ik kwam na lezen van deze fora posts tegen de website 'petsondemand'. Nu leek mij de prijs nog niet eens zo gek, als je er van uit gaat dat het om eenmalige kosten gaat. Bijv. de GPS Nano voor 129 euro. Wat meteen al op valt is dat er vaag wordt gedaan over welke app er dan precies bij hoort. Na het beter bekijken van de afbeeldingen staat er 'Katchu' op een handleiding in een van de foto's. Dit blijkt een app van een Chinese ontwikkelaar te zijn, terwijl de app beweert dat het om een Nederlandse app zou gaan. Waarschijnlijk bedoelen ze dus nederlandstalig. Dit zette mij alleen wel op een missie om het apparaat zelf te vinden en een simkaart aan te schaffen. Want dit kan vast goedkoper
Dus ik uiteraard in gesprek met de verkoper op Alibaba, want zo werkt dat daar. Je gaat in gesprek om te kijken wat je intenties zijn voor het product. Ik zou het in dit geval zogenaamd gaan doorverkopen nadat ik twee stuks voor mezelf getest had.
Nu moest ik nog een simkaart kopen. In mijn geval koos ik voor een Simyo prepaid van 5 euro. Simpel als dat, althans dat dacht ik...
Na het ontvangen van de EV-206M, wat overigens erg mooie en kleine apparaten zijn, inclusief halsband en erg handige oplader, liep ik tegen een probleem aan. Na het plaatsen van de simkaart gaf het apparaat geen locatie updates, wat wijst op dat de data simkaart niet werkt. Eerst dacht ik dat het lag aan de APN instellingen, maar dat bleek niet het geval? Wat was het dan? Nou, Simyo en wel meer providers ondersteunen lang niet altijd Iot devices. Dus aan deze simkaart heb ik niks.
Na meer onderzoek kwam ik er dus achter dat ik specifieke Iot ofwel M2M (machine 2 machine) simkaarten nodig had. Nu vond ik daat een mooie partij voor, namelijk 1nce. Een duitse partij, alleen moet je daar wel aantonen dat je een zakelijke klant bent. Wat opzichzelf geen probleem was voor mij.
Het mooie is ook nog, deze simkaarten gaan 10(!) jaar mee, en hebben 500Mb en 250 smsjes als begin saldo, en dat voor 11 euro (iets meer in totaal met shipping).
Nu dat ik de kaartjes binnen heb werkt de EV-206M. De app Katchu is nogal barebones, maar dat is voor mijn doeleinden echt dikke prima.
De totale kosten:
Alibaba: 182 euro (2x50 voor het product en de rest belasting en shipping)
1nce: 34 euro (2x11 simkaarten en de rest shipping en belasting)
Simyo: 5 euro (achteraf weggeooid geld)
Totaal: 221 euro. In ieder geval minder dan de 258 als ik het via Petsondemand had gedaan.
Was dit het waard? Nee misschien niet. Maar het was wel weer een ervaring.
[ Voor 3% gewijzigd door Deegroller3 op 23-12-2024 16:24 ]
Het je trouwens wat screenshots van de app?
[ Voor 6% gewijzigd door P_Tingen op 23-12-2024 21:46 ]
Het daadwerkelijke testen zal later pas volgen, ergens volgend jaar zal ik mijn katten naar buiten laten, nu met al dat vuurwerk sowieso nog niet
Overigens interessant voor de tweakers; het bedrijf achter dit apparaat heeft een platform, waar deze app dan ook weer gebruik van maakt. Dit platform heet Smart Locater (https://smart-locator.com). Wat ik er van begrijp kun je d.m.v. dit platform weer al je trackers beheren, los van de Katchu app. Ik las op de website van Eview (moederbedrijf gok ik) iets over kosten van €3 per maand voor het platform. Ik kon echter gewoon registreren en inloggen op smart locater zonder ergens iets te hoeven betalen of een prompt van bataling o.i.d. te krijgen. In theorie kun je weer tegen de API van dit platform aanpraten met bijv. een eigen app.
Dit is bijv. een overzicht van de SMS commando's die je naar Eview apparaten kan sturen. Zie 22.3 voor het aanpassen van de server/port naar waar de locatie data gestuurd wordt.
Nog een interessant linkje voor tweakers.
/f/image/Pr0IAQkewpzHgaf6iOp5me6F.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GGsCQT1Rbv7vG9zrY6bKBgwm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9MpNtusK4QEAFtemG582kDq1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xnLpKwHbDkoeuZaTNASZsfBf.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Deegroller3 op 24-12-2024 13:21 ]