TrackR, de oplossing voor verstrooide mensen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanVerwaaij
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik ben altijd alles kwijt, mijn hond loopt wel eens weg en ik ben altijd bang dat mijn auto gestolen wordt :P
Ik zie de laatste tijd veel reclame voorbij komen van TrackR.
Spamlink weg

De apparaatjes moeten helpen om altijd alles wat je kwijt bent of wat gestolen kan worden te kunnen vinden.
De prijs, 29 dollar p/s klinkt aanlokkelijk.
Over het hele gadget is niks terug te vinden in reviews of de pricewatch, wat ik vreemd vind.

Nu vraag ik mij af, wat zijn de ervaringen van mensen met dit product en wat zijn de haken en ogen?

[ Voor 4% gewijzigd door SA007 op 30-08-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiriaq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-04 15:53
Die site ziet er redelijk dodgy uit als je het mij vraagt. De officiele site van TrackR is https://thetrackr.com/.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 21:06
Het grootste nadeel is volgens mij dat het gebaseerd is op bluetooth dus verder dan 30 a 40 meter kun je niet 'tracken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Mark- schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:40:
Het grootste nadeel is volgens mij dat het gebaseerd is op bluetooth dus verder dan 30 a 40 meter kun je niet 'tracken'
En zelfs dat ga je nooit halen... Denk eerder aan 5 tot 10 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ohh, dezelfde flop als de Nokia Treasure Tag.
Mark- schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:40:
Yup, Bluetooth Low Energy. Als je verder weg bent dan een meter of 10 a 20 is t signaal echt wel foetsie.
Maja, dat is ook het hele doel van zo'n ding. Zodra de verbinding wegvalt, begint je telefoon te miepen dat je iets hebt laten liggen.
En dan markeert je telefoon de laatst bekende lokatie op b.v. een Googlemaps kaart. En dan weet je in welk huis je item ligt.

Heb je wel verbinding, dan kan je het apparaatje een piepje laten geven zodat je het kan vinden. Of andersom, je drukt op de knop van t apparaat en je telefoon piept zodat je m kan vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 29-08-2016 23:47 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Is dat niet hetzelfde als die Gigaset tag en Tile ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vást iets gezien middels een vage crowdfunder of commercial op MSN.... YouTube: TrackR Bravo - Your Search is Over.

Die jongens vertellen precies NIET wat 't spul doet.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Waarschijnlijk heb je meer aan een mini gps tracker:
https://www.24dealstore.n...My4p7jT584CFVRsGwodU3YNkA

https://tractive.com/en/gps/

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:53
Niet kopen. Ik heb ooit via indiegogo een set van 10 gekocht. De batterij van zo'n setje heeft het bij mij nog niet langer dan een week volgehouden. Echt een onding. Je kunt via je telefoon een seintje sturen waarna de trackr gaat piepen. Helaas is (door de metalen behuizing) het geluid zo zacht dat je er echt een meter naast moet staan.

[ Voor 50% gewijzigd door Sepio op 30-08-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanVerwaaij
tiriaq schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:40:
Die site ziet er redelijk dodgy uit als je het mij vraagt. De officiele site van TrackR is https://thetrackr.com/.
Zelfde site, andere pagina, stuurt je door als je op één van die dingen klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanVerwaaij
McKaamos schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:46:
Ohh, dezelfde flop als de Nokia Treasure Tag.

[...]

Yup, Bluetooth Low Energy. Als je verder weg bent dan een meter of 10 a 20 is t signaal echt wel foetsie.
Maja, dat is ook het hele doel van zo'n ding. Zodra de verbinding wegvalt, begint je telefoon te miepen dat je iets hebt laten liggen.
En dan markeert je telefoon de laatst bekende lokatie op b.v. een Googlemaps kaart. En dan weet je in welk huis je item ligt.

Heb je wel verbinding, dan kan je het apparaatje een piepje laten geven zodat je het kan vinden. Of andersom, je drukt op de knop van t apparaat en je telefoon piept zodat je m kan vinden.
Maar ze doen ook iets met GPS, hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshiwa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
DaanVerwaaij schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:32:
[...]

Ze doen niks met GPS, ze doen gewoon slimme (false) advertising door hun woordgebruik en het icoontje dat we std met GPS associeren. Wat ze doen is op een of andere manier elke smartphone die die trackr app lopen heeft als een soort van station gebruiken, en als je tag dus in bereik komt van een andere trackr app zou je die dus ook kunnen localiseren als die buiten jouw ontvangst is.
Vraag me wel af of dat zomaar kan zonder dat dat bluetooth device gekoppeld is, mss puur door een mac adress te scannen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241028

Het werkt net iets anders,

Wat ze doen is dat ze iedereen die de TrackR app heeft, laten communiceren met iedereen's TrackR,

Daarom zou je dus in principe, als er genoeg mensen zijn die het gebruiken, een wereldwijde dekking kunnen creëren.
Ze leggen dit zelf uit in filmpje op hun website, het is dus niet werkelijke gps, maar een soort van crowd enabled location platform.

Ik moet zeggen dat ik het wel makkelijk vind, het nadeel is dat je de hele dag ook bleutooth aan moet hebben staan op je telefoon.

Vinnie is iig niet meer zijn fiets kwijt na een avondje uit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36

MsG

Forumzwerver

Dus als je de enige bent in je stad die het heeft, of 1 van de 10, dan heb je dus geen fluit aan die zogenaamde 'GPS'? Klinkt als leuke marketing.

[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 30-08-2016 11:04 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241028

Ik woon zelf in Amsterdam, als je dit invult op hun website krijg je toch een kleine 300-400 puntjes te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanVerwaaij
Daar ga ik dan inderdaad even naar kijken, dat ziet er al een stuk betrouwbaarder uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
De trackr is een soort Bluetooth vuurtoren. Je telefoon kan dit signaal ontvangen en de sterkte hiervan geeft aan hoever je van de trackr verwijderd bent. De app geeft deze info weer en kan als je dichtbij genoeg bent ook de trackr via de Bluetooth verbinding opdracht geven om te piepen. Bijvoorbeeld als je je sleutels in huis kwijt bent.

Ook kan de app signaal geven als de verbinding verloren raakt. Bijvoorbeeld als je vertrekt zonder je sleutels.

Als laatste kun je het ID van de trackr registreren als verloren. In dat geval krijgt iedereen die de app heeft en het signaal van de trackr ontvangt een boodschap dat jij ze kwijt bent. Dat klinkt leuk maar in de praktijk is dat zoeken naar een speld in de hooiberg waarbij zelfs de hooiberg niet te vinden is.

De batterij zou een jaar mee moeten gaan, maar in de praktijk was deze bij 5 stuks binnen een week leeg en bij eentje zelfs binnen een paar uur. Voor meer reviews die indiegogo.

Een goede Bluetooth beacon is de Estimote beacon. Die heeft wel een goede levensduur qua batterij gebruik.
Beacons zijn echter niet datgene waar naar jij op zoek bent.

@Daan, stuur me als je interesse hebt maar een PM met je adres. Ik heb er nog eentje in een ongeopende verpakking en die mag je voor niks hebben. Van de rest is de batterij leeg :P

Ps wat die gps dingen betreft. Kijk goed naar het accugebruik. Gps kost veel energie en je zult dit dus net als je telefoon vaak moeten opladen. Vaak zit je ook nog vast aan een abonnement om de data te bekijken en heb je een simkaart nodig on de data mobiel te versturen.

[ Voor 61% gewijzigd door Sepio op 30-08-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16

Milmoor

Footsteps and pictures.

TrackR is nog met interessant product bezig: https://www.indiegogo.com...-organization/x/5079634#/

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

DaanVerwaaij schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:32:
[...]

Zie onder
MsG schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:04:
Dus als je de enige bent in je stad die het heeft, of 1 van de 10, dan heb je dus geen fluit aan die zogenaamde 'GPS'? Klinkt als leuke marketing.
Nou, je telefoon doet wel aan GPS. Standaard staan Locatieservices gewoon aan, namelijk.
Dus de telefoon weer wel waar hij zelf is.
Aan de sterkte van het bluetooth signaal van de TrackR kan je ongeveer meten hoe ver hij weg is.
Doen meerdere mensen dan, dan kan je een ongeveerlocatie trianguleren.

Als jij links langs de verloren TrackR loopt en ik rechts, en onze telefoons weten waar ze zelf zijn, en ze zien de TrackR, dan kunnen ze dus ongeveer bepalen waar hij tussen ons in ligt.

Maar, je telefoon bepaalt constant waar hij zich bevindt. Of in ieder geval eens per X hoeveelheid tijd.
Als de oude positie en de nieuwe positie binnen bereik van de TrackR zijn, heb je ook 2 meetpunten en 2 afstanden, en dus kan je gaan trianguleren.
Loop je nog wat langer rond en produceer je nog een paar meetpunten, dan kan zoiets redelijk acuraat zijn.

Maar schijnbaar kunnen de TrackR's van iedereen door jouw telefoon opgepikt worden en wordt dat centraal verwerkt zodat je ook positiebepaling kan doen terwijl je zelf mijlen ver weg bent.
Erg leuk, maar ik zie t nog wel gebeuren dat er iemand de informatie weet te onderscheppen en op die manier b.v. kluisjes bij een sportschool gaat openbreken om een serie portomonees en telefoons te roven.

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 30-08-2016 22:33 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanVerwaaij
Ik heb van Sepio een viertal TrackR's gekregen. Inmiddels een beetje mee geëxpirimenteerd.

Op de eerste dag was ik er meteen 1 kwijtgeraakt op het station. Dankzij het laatste signaal heb ik hem wel teruggevonden, maar omdat ik hem had laten vallen was de batterij vermoeddelijk niet meer in contact met het apparaatje. Daarna ben ik nog een aantal keer mijn sleutels in huis verloren, maar iedere keer heb ik ze door de TrackR een stuk sneller gevonden dan normaal.

Bij diefstal of het verliezen van objecten is het echt geen nuttig apparaat. Als iemand je object met TrackR verplaatst kun je het schudden. Daarnaast is de dekking hier (Nijmegen) echt minimaal. Er staan 25 geregistreerde gebruikers in de hele stad en daarvan zie ik er nooit meer dan 3 online. Kans dat iemand per toeval het signaal van mijn fiets op zou pikken als die gestolen wordt acht ik nihil, mede omdat ik zelf ongeveer een minuut boven het apparaatje moet zijn voordat mijn telefoon in de gaten heeft dat hij weer in de buurt is.

Waar het wel handig voor is, is het zoeken naar mijn sleutels en vice versa naar mijn telefoon.
Het is best een toffe gadget voor een warhoofd zoals ik, maar niet voor iemand die zijn spullen ermee wil beveiligen.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 20:03

Dat is al helemaal 10x niks

YouTube: A look inside an A8 GPS tracker. (It's really not!)

Blijkt toch iets anders te zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfightserv op 14-09-2016 13:52 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 923691

NIET KOPEN. Ik heb 2 stuks gekocht aan 29 euro per stuk. Ze beloven 1 week levertijd, maar ik heb ze pas na 4 weken ontvangen. De Post heeft aangebeld, en ik moest 54 euro douanekosten cash betalen opdat ik het pakketje kreeg. Pure oplichterij. Je bent uiteindelijk het dubbele van de prijs kwijt, en je moet gigantisch lang wachten. :( :( :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepio
Anoniem: 923691 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:58:
NIET KOPEN. Ik heb 2 stuks gekocht aan 29 euro per stuk. Ze beloven 1 week levertijd, maar ik heb ze pas na 4 weken ontvangen. De Post heeft aangebeld, en ik moest 54 euro douanekosten cash betalen opdat ik het pakketje kreeg. Pure oplichterij. Je bent uiteindelijk het dubbele van de prijs kwijt, en je moet gigantisch lang wachten. :( :( :(
Dan heb je ze in het buitenland gekocht en dat je dan douanekosten en invoerrechten moet betalen is logisch. Je had jezelf beter moeten informeren.

Ze zijn ook in Nederland verkrijgbaar bij bijvoorbeeld Bol.com voor ongeveer hetzelfde bedrag.

PS. Dan nog altijd NIET kopen. Zie mijn opmerkingen in de vorige posts.

[ Voor 19% gewijzigd door Sepio op 19-05-2017 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulSinnema
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-04 23:37
Sepio schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 06:31:
Niet kopen. Ik heb ooit via indiegogo een set van 10 gekocht. De batterij van zo'n setje heeft het bij mij nog niet langer dan een week volgehouden. Echt een onding. Je kunt via je telefoon een seintje sturen waarna de trackr gaat piepen. Helaas is (door de metalen behuizing) het geluid zo zacht dat je er echt een meter naast moet staan.
Helemaal eens, niet kopen. Slecht product. Batterijen waren na 2 maanden volledig leeg bij alle 10 die ik kocht. De verbinding met de telefoon is regelmatig verdwenen. Die ene keer dat ik echt mijn sleutel kwijt was kwam TrackR niet te hulp. De kwaliteit laat ook te wensen over. De opening voor een sleutelring is heel krap. Alleen een hele dunne ring past er in. Ik had ook nog waterdichte hulzen gekocht. Die zijn van een soort gel. Het oog voor voor bevestiging is ook van die gel gemaakt en erg zwak, gaat zo kapot. Slecht geconcipieerd product en vol met bugs. Nogmaals, niet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 953831

Koop dit waardeloze systeem niet!!!!!
Op de website ziet het er geweldig uit, maar dat is bedrog.
Het werkt nl alleen als er openbare netwerken beschikbaar zijn. En die zijn er niet als je ze echt nodig hebt.
Het signaaltje in huis is zo zwak, datje het alleen hoort als je het voorwerp kunt zien.
Ik kocht er 8, zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner2
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-08-2017
Werkt niet zoals het wordt aangeprezen.
Ik forens al twee weken met de trein 60 minuten naar mijn werk in Amsterdam, mijn Bluetooth staat standaard uit, en mijn Trackr wordt niet door een ander device opgemerkt.

Erger nog, op mijn Android telefoon kan er ook geen connecie worden gemaakt via Bluetooth met mijn TrackR wanneer Bluetooth aanstaat. Alleen wanneer ik naar het scherm ga waarin in Bluetooth aan of uit kan zetten, én Bluetooth staat aan, dán vind mijn telefoon mijn TrackR.

Dus die Crowdfunctionaliteit, dat je met Bluetooth van andere gebruikers jou TrackR kunt zien, gaat, als mijn mobiel representatief is, niet werken. Vermoedelijk staat het 'vrij' maken van een Bluetooth connectie uit security (en energieverbruik ?) redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.W
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-03-2023
Het zijn waardeloze dingen waar mee de advertentie je doet lokken, wat heb je aan zo'n ding.
Ook ik ben er ingeluisd, je heb er niets aan. Zonde van het geld, het is gewoon troep voor de kliko.
Pagina: 1