Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Melantrix
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-11 16:37
Hi all,

Ik ben aan het kijken naar een drone en ben wel geïnteresseerd in de spark. Echter, ik las hier (en daarna op google play en de dji fora) dat de otg kabel niet meer werkt op Android telefoons. Ik zie ook dat de kabel niet meer geleverd wordt bij aanschaf van een nieuwe (ook niet in combi met de flyer more bundle) dus ik verwacht niet dat otg support terug komt.

Ik vraag me echter af hoe het nu precies werkt zonder kabel. Maakt je telefoon connectie met de controller en dan vervolgens met de drone? Of gaat alles via je telefoon? Of wat zorgt nu voor problemen? Als iemand me hier wat uitleg over kan geven zou dat heel fijn zijn. Het is voor mij nu zo onduidelijk dat het voor mij nu een ook een deal breaker is..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Melantrix schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:50:
Hi all,

Ik ben aan het kijken naar een drone en ben wel geïnteresseerd in de spark. Echter, ik las hier (en daarna op google play en de dji fora) dat de otg kabel niet meer werkt op Android telefoons. Ik zie ook dat de kabel niet meer geleverd wordt bij aanschaf van een nieuwe (ook niet in combi met de flyer more bundle) dus ik verwacht niet dat otg support terug komt.

Ik vraag me echter af hoe het nu precies werkt zonder kabel. Maakt je telefoon connectie met de controller en dan vervolgens met de drone? Of gaat alles via je telefoon? Of wat zorgt nu voor problemen? Als iemand me hier wat uitleg over kan geven zou dat heel fijn zijn. Het is voor mij nu zo onduidelijk dat het voor mij nu een ook een deal breaker is..
Even voor jouw info: Er ís nooit een (OTG) kabel mee geleverd geweest, DJI heeft zowel de "Spark" als ook de "Mavick" uitgerust met de mogelijkheid om ze te controleren middels WiFi.

Dat een paar "Tweakers" het uitvogelen dat je ook een USB kabeltje tussen de DJI controler én het "scherm" kunt trekken is natuurlijk wel aardig maar.....

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17-11 12:39
OTG kabel werd niet megeleverd en is nooit officieel ondersteund geweest. Als je een oudere GO4 app gebruikt werkt OTG nog, en de hoop leeft nog steeds dat OTG support officieel wordt (hints door admins op het forum, geen officieel statement), vooral in CE/EU landen.

Je verbindt je telefoon met de RC via wifi op de ene band (bv 2.4GHz) en de RC is verbonden met de Spark via wifi op de andere band (5.8GHz). Helaas is het zendvermogen in EU landen erg beperkt (CE mode), waardoor het bereik een stuk lager is dan in de VS (FCC). Daarnaast ondersteunen veel Android telefoons in EU de Smartphone - RC connectie niet op de 5.8Ghz door DJI gebruikte kanalen waardoor je de RC - Spark niet op 2.4GHz kunt zetten voor een groter bereik. Een OTG kabel lost dat probleem op en verbetert in veel gevallen ook de range op 5.8GHz. Hoewel dat niet direct te verklaren is omdat OTG de Smartphone - RC verbinding vervangt en niet de RC - Spark verbinding, ik heb het zelf ook ondervonden dat de range wat verbetert met OTG.

Al met al kun je in EU/CE een range van een paar honderd meter onder ideale omstandigheden verwachten (zelf regelmatig 500m bereikt op 5.8GHz in een buitengebied). De vraag is of dat voor een dergelijk kleine drone te weinig is... Er zijn ook mogelijkheden om de RC in FCC mode te zetten met een FCC modded GO4 APK.

• Melantrix
quote:
iisworks schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:03:
OTG kabel werd niet megeleverd en is nooit officieel ondersteund geweest. Als je een oudere GO4 app gebruikt werkt OTG nog, en de hoop leeft nog steeds dat OTG support officieel wordt (hints door admins op het forum, geen officieel statement), vooral in CE/EU landen.

Je verbindt je telefoon met de RC via wifi op de ene band (bv 2.4GHz) en de RC is verbonden met de Spark via wifi op de andere band (5.8GHz). Helaas is het zendvermogen in EU landen erg beperkt (CE mode), waardoor het bereik een stuk lager is dan in de VS (FCC). Daarnaast ondersteunen veel Android telefoons in EU de Smartphone - RC connectie niet op de 5.8Ghz door DJI gebruikte kanalen waardoor je de RC - Spark niet op 2.4GHz kunt zetten voor een groter bereik. Een OTG kabel lost dat probleem op en verbetert in veel gevallen ook de range op 5.8GHz. Hoewel dat niet direct te verklaren is omdat OTG de Smartphone - RC verbinding vervangt en niet de RC - Spark verbinding, ik heb het zelf ook ondervonden dat de range wat verbetert met OTG.

Al met al kun je in EU/CE een range van een paar honderd meter onder ideale omstandigheden verwachten (zelf regelmatig 500m bereikt op 5.8GHz in een buitengebied). De vraag is of dat voor een dergelijk kleine drone te weinig is... Er zijn ook mogelijkheden om de RC in FCC mode te zetten met een FCC modded GO4 APK.
hmm dat verklaart een hoop. Wat ik wel vreemd vind is als ik o.a. hier kijk: https://www.kamera-expres...c-pro-fly-more-combo-lite dan zie ik dat dus er een RC cable geleverd wordt (dit is de OTG kabel zoals ik het begrijp?) Of dient dat ergens anders voor?

Dus kort samengevat houdt het in dat je met een DJI drone (zowel de spark als de mavic) maximaal een paar honderd meter weg kan laten vliegen. Dat is ansich niet echt een limitatie voor consumenten filmpjes e.d. (en dan al helemaal niet bij je thuis, op vakantie zal je vaker verder van de bewoonde wereld met minder interferentie vliegen)

Bedankt voor jullie uitleg, dat geeft al een dikke relativatie. _/-\o_

• iisworks
De Mavic gebruikt een compleet ander protocol (Occusync) en de RC connectie is daar juist wel met de OTG kabel (geen wifi). Occusync is echt vele malen beter en robuuster dan het wifi protocol dat de Spark gebruikt! Met mijn Mavic had ik echt nooit issues met onderbrekingen in het signaal en haalde ik probleemloos 2-3km, zelfs hier in EU (CE mode)!

De Mavic is eigenlijk in alle opzichten superieur aan de Spark. Als je geen probleem hebt met de de hogere prijs en de wat mindere draagbaarheid/gewicht zou ik zeker voor de Mavic gaan! De Spark zelf is IMO door de gimbal contructie qua bouw overigens wel weer robuuster.

iisworks wijzigde deze reactie 09-01-2018 20:44 (16%)

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-11 13:19
quote:
iisworks schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:40:

De Mavic is eigenlijk in alle opzichten superieur aan de Spark. Als je geen probleem hebt met de de hogere prijs en de wat mindere draagbaarheid/gewicht zou ik zeker voor de Mavic gaan! De Spark zelf is IMO door de gimbal contructie qua bouw overigens wel weer robuuster.
Yup! En ergens wel logisch. DJI wil gewoon niet dat beide drones met elkaar kunnen concurreren. Je moet de consument wel de juiste keuzes aanbieden voor het juiste prijskaartje. :+

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Vanhoofke
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 15-09 20:19
Hallo, iemand die hier kan helpen met de FCC mode?

Mvg Niels

• ChojinZ
quote:
Vanhoofke schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:58:
Hallo, iemand die hier kan helpen met de FCC mode?

Mvg Niels
Welkom Niels! :> ;)

• Melantrix
quote:
iisworks schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:40:
De Mavic gebruikt een compleet ander protocol (Occusync) en de RC connectie is daar juist wel met de OTG kabel (geen wifi). Occusync is echt vele malen beter en robuuster dan het wifi protocol dat de Spark gebruikt! Met mijn Mavic had ik echt nooit issues met onderbrekingen in het signaal en haalde ik probleemloos 2-3km, zelfs hier in EU (CE mode)!

Hmm ja dat is inderdaad dan wel een goede afweging om te maken. Het zuigt alleen dat de mavic zoveel duurder is (helemaal te begrijpen hoor, maar je moet het er maar net voor (over) hebben..) En daarnaast heb ik nog een vrouwlief die iets kritischer is in dit soort snufjes aanschaffen :+

Maja, ik ga het even afwegen. Ik ben allang blij dat ik wat duidelijk heb wat er 'mis' ging met de spark. Je moet gewoon bij de Spark rekenen op een échte consumenten drone met mooie camera voor dat geld. Echter met de Mavic heb je een échte prosumer drone, maar daar is de prijs dan ook wel naar.

Thanks again, i appreciate it _/-\o_

• nowell
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:23

nowell

Que Pasa!?

bit confused here...

Wat is de effectieve range (gemiddeld) van de Spark sinds dat ze de OTG-optie er uit gepatched hebben?
En zit er dan nog verschil tussen iOS en Android?

-- een toekomstige Spark of Mavic eigenaar :)

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:20
quote:
nowell schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:09:
bit confused here...

Wat is de effectieve range (gemiddeld) van de Spark sinds dat ze de OTG-optie er uit gepatched hebben?
En zit er dan nog verschil tussen iOS en Android?

-- een toekomstige Spark of Mavic eigenaar :)
Via WiFi haalde ik iets van 250-300m en dan was de video feed echt niet meer goed.
Met OTG was het bij 700m wel bekeken, maar de verbinding daarmee is echt perfect. Een Mavic met OTG kan met gemak 2km of verder komen in Europa. Officieel mag je niet eens zo ver, je moet 'm in zicht houden. Succes met een Spark, die dingen zijn lastig te spotten. ;)

Misschien koop ik er ooit een Mavic bij als ze echt een stuk minder kosten (zal nog wel een paar jaar duren).

• PsYgHo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-11 13:51
Kracht van spark... is sport modes naar doel vliegen, dan de sport modus eraf, je ding doen, sport modes er weer op, en weer weg...
Hahah, is een klein fel rakkertje met stevige cam, en gimball.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16-11 16:45
Heb nu al enkele maanden niet meer gevlogen en lees tegenstrijdige berichten vwb de fcc patch en otg kabel. Wat is het nu eigenlijk?

• Shiver23
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb dit weekend gevlogen met de laatste patch. Op iOS werkt OTG nog. Maar kreeg wel altijd een melding ‘zwak signaal’. Bereik was wel ok. FCC patch heb ik niet erop dus dat weet ik niet.

PSN: Shiver23 //

• Marcowijn
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 15-02 20:30
Wat is dan je bereik met OTG op IOS? Heb zelf ook de nieuwste versie en OTG. Is het signaal echt slechter of is het gewwoon een waarschuwing?

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 10:20
Paar maanden geleden met een Adroid telefoon FCC+hoogte+afstand hack uitgevoerd op mijn Sparkje. Sinds de laatste update firmware update werkt OTG nog gewoon en kan ik tot 500 meter hoogte en zo'n 1200 meter ver vliegen op open veld. Die FCC hack werkt dus nog prima >:)

• ChojinZ
quote:
connos schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:12:
kan ik tot 500 meter hoogte en zo'n 1200 meter ver vliegen op open veld. Die FCC hack werkt dus nog prima >:)
Hier NL?

• connos
quote:
Jep. Check this out.

• ChojinZ
quote:
Mijn punt was meer: Zoiets doe je toch niet in Nederland?

Als je de gevaren daarvan niet kan inzien, kan je beter je drone maar plaatsen op marktplaats en een andere hobby zoeken.
Op 500 meter hoog vliegen kan echt niet en je bent in mijn ogen een eerste klas pannekoek als je dat doet. Buiten het feit dat je daarmee levens op het spel zet, verpest je ook nog eens de hobby van vele andere piloten. Doordat mensen op 500 meter gaan vliegen, krijg je juist in NL al die strenge regels.

• connos
quote:
ChojinZ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:01:
[...]

Mijn punt was meer: Zoiets doe je toch niet in Nederland?

Als je de gevaren daarvan niet kan inzien, kan je beter je drone maar plaatsen op marktplaats en een andere hobby zoeken.
Op 500 meter hoog vliegen kan echt niet en je bent in mijn ogen een eerste klas pannekoek als je dat doet. Buiten het feit dat je daarmee levens op het spel zet, verpest je ook nog eens de hobby van vele andere piloten. Doordat mensen op 500 meter gaan vliegen, krijg je juist in NL al die strenge regels.
Ik snap je punt. Heb ook maar 1x op 500 meter hoogte gevlogen op open veld overigens.
De reden dat ik deze hacks heb toegepast is om wat minder beperkt te zijn bij het vliegen.
Ben met je eens dat je geen onnodige risico's moet nemen, zoals dat voor zoveel zaken in het leven geldt (autorijden om maar eens wat te noemen) Maar zonder FCC hack is het bereik van de Spark wel heel beperkt. Mijn post was ook puur bedoelt om mensen te informeren wat er wel en niet mogelijk is sinds de laatste firmware, niet om gevaarlijk gedrag uit te lokken.

• pina
als je met OTG kabel werkt, vlieg je dan automatisch in FCC mode? Ik veronderstel van niet? Maar als ik dan kijk naar mijn kanalen, dan zie ik natuurlijk niks. Hoe kan ik dat wel controleren?

• iisworks
OTG heeft niets te maken met CE/FCC, dat zul je op een andere manier moeten regelen.
Controle via 2.4GHz kanalen:
FCC: 1-11
CE: 1-13

Overigens heeft de FCC hack op zich niets te maken met de maximale hoogte. Ik vond de Spark (verkocht) in CE mode wel heel erg gevoelig voor storingen (delen van bomen, wifi congestion, Spark pal boven je), maar ik heb met de FCC mod nooit boven 120m hoog gevlogen hier in het drukke NL. Het hielp wel de verbinding een stuk stabieler/betrouwbaarder te krijgen, ook als je "maar" op een paar honderd meter afstand vliegt.

• pina
Dan is het beter om in Wifi te vliegen met fcc dan met de otg te vliegen....?

• iisworks
Het zou in theorie niet uit moeten maken, maar OTG maakte voor mij en vele anderen de wifi verbinding wat stabieler in CE mode. In FCC mode is het zendvermogen dusdanig veel hoger dat je daar over het algemeen sowieso een stuk minder last hebt van storingen. Helaas is vliegen in FCC mode illegaal in EU.

Hier is ook al veel over gezegd op de DJI forums:
https://forum.dji.com/forum.php?mod=forumdisplay&fid=115

iisworks wijzigde deze reactie 21-01-2018 14:34 (16%)

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01:33
FCC en OTG. Klaar ben je.

• iisworks
Leak Mavic Air (morgen officiele aankondiging):
https://dronedj.com/2018/...t-time-panorama-and-more/

Erg interessant als hij tussen Spark en Mavic in zou zitten qua formaat/gewicht (<400g met accu?) en specs. 3 assige gimbal (robuuster dan Mavic!), accu (21 minuten is prima voor een compacte drone), en hopelijk ook Ocusync ipv wifi, dan zijn direct de grootste minpunten van de Spark opgelost.

In het unboxing-achtige filmpje op die pagina is een Spark-achtige RC te zien (hopelijk in de standaard box), maar ook 2 kabeltjes, dus wellicht standaard OTG. We zullen het morgen zien! :)

[Update] Ach... ik zie nu pas het Tweakers artikel. 8)7
nieuws: Uitgelekte specificaties van aankomende DJI-drone duiden op 32-megapi...
Overigens las ik in andere bronnen dat de 32MP dat dit slaat op Panorama's en (gelukkig) niet de sensor zelf!

iisworks wijzigde deze reactie 23-01-2018 12:31 (56%)

• LJZ
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 16-11 11:26
quote:
iisworks schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:17:
Leak Mavic Air (morgen officiele aankondiging):
https://dronedj.com/2018/...t-time-panorama-and-more/

Erg interessant als hij tussen Spark en Mavic in zou zitten qua formaat/gewicht (<400g met accu?) en specs. 3 assige gimbal (robuuster dan Mavic!), accu (21 minuten is prima voor een compacte drone), en hopelijk ook Occusync ipv wifi, dan zijn direct de grootste minpunten van de Spark opgelost.

In het unboxing-achtige filmpje op die pagina is een Spark-achtige RC te zien (hopelijk in de standaard box), maar ook 2 kabeltjes, dus wellicht standaard OTG. We zullen het morgen zien! :)

[Update] Ach... ik zie nu pas het Tweakers artikel. 8)7
nieuws: Uitgelekte specificaties van aankomende DJI-drone duiden op 32-megapi...
Overigens las ik in andere bronnen dat de 32MP dat dit slaat op Panorama's en (gelukkig) niet de sensor zelf!
Waar ik de Spark eigenlijk net te weinig vind bieden i.v.m. de 4K camera welke ontbreekt, maar de Mavic te groot om bijvoorbeeld mee te nemen in je koffer op vakantie. Hoop ik eigenlijk dat deze Drone qua formaat er tussen valt of heel dicht in de buurt van de Spark komt.

Uiteindelijk blijft het een stuk makkelijker wegstoppen in landen waar het onzeker blijft of je je Drone mag meenemen.

• iisworks
De kans is erg groot dat hij er qua formaat tussenin zit: opvouwbaar, 21 minuten accuduur. Ik gok rond 400g met accu. Mooi compromis tussen het perfecte portable formaat van de Spark en de betere features van de Mavic.

Voor mij was 1080p video op zich voldoende, maar ik hoop op 16:9 foto's, iets wat ik echt miste op de Spark. Maar wat mij het meest stoorde aan de Spark was de (vooral in CE landen) storingsgevoelige wifi verbinding, en ik heb goede hoop dat de Mavic Air Ocusync gebruikt.

• matthijst
Mooi ding zo te zien. Benieuwd naar de afmetingen.

• iisworks
Mavic Air specs:
https://www.dji.com/mavic-air/info#specs

MP (met RC): $799
MP Combo: $999

Takeoff Weight 430 g
Dimensions Folded: 168×83×49 mm (L×W×H)
Unfolded: 168×184×64 mm (L×W×H)

Range wel beter, maar nog steeds wifi en geen Ocusync!
Hopelijk een stuk stabielere wifi implementatie dan de Spark, dat wordt reviews afwachten!

Max Transmission Distance (unobstructed, free of interference)
2.400 - 2.4835 GHz:
FCC: 4000 m
CE: 2000 m (Spark 500m)

5.725 - 5.850 GHz:
FCC: 4000 m
CE: 500 m (Spark 300m)

Vergelijking Mavic (Air)/Spark:
YouTube: DJI Mavic Air vs Mavic Pro and Spark — Complete Comparison &#8...

iisworks wijzigde deze reactie 23-01-2018 19:00 (64%)

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:17
[DJI Mavic Air] Informatie en discussie

Topic gestart voor de Mavic Air

• kingmenno
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-11 19:32
FYI; gister een spark gescoord, fly more combo voor 568,98. (een blauwe) andere kleuren een paar euro duurder.

best leuk voor een eerste drone... :-)

• iisworks
Met de komst van de Mavic Air snap ik waarom de admins zo ontwijkend deden bij alle OTG/wifi range discussies op het dji.com Spark forum ("Our engineers are looking into this"). Ze waren druk bezig met de MA en die heeft dus gewoon weer een OTG connectie met de RC, en een "improved" wifi transmission system (helaas dus geen Ocusync). :)

• the-edge
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:49
* the-edge meldt zich in het topic :w

Ik heb via MP een Spark fly more combo op de kop getikt. Nu eerst even het topic goed doornemen om de domme vragen die in me opkomen alvast glad te strijken :).

Iemand al eerste tips, snelle weetjes of uber tweaks? :)

• Floris1991
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 29-08 12:45
Hi, ik heb een vraagje over de Spark. Ik woon tijdelijk op Kaapverdie en heb deze week mijn (EU) DJI Spark binnen gekregen. Echter heb ik wel problemen met de Wifi connectie. Na ongeveer 50-60 meter wordt het beeld onscherp en zit er een dikke vertraging in op mijn Iphone 7. Hierdoor durf ik nog niet verder dan zo'n 80 meter te gaan.

Als ik naar de Wifi opties ga zie ik dat alle kanalen in het rood staan (heel af en toe in het geel maar ze knallen weer snel in het rood) wat niet echt goed is. Daarnaast geeft de Spark elke keer bij opstarten het volgende aan: Switch Wifi settings, Your remote... (blabla zie screenshot) . Echter doet de Spark helemaal niets aangezien mijn RC, Iphone 7 en Spark gewoon verbinding houden (ik neem aan dat bij een reset de verbinding eventjes zal wegvallen).

Hebben jullie enig idee of ik iets verkeerd doe, ligt het soms aan de signalen op Kaapverdie of iets? Ik heb echt geen idee, maar kan nu niet echt genieten van mijn eerste drone...

P.S. We hebben hier een P3 pro & P4 pro (beide EU) gehad die wel gewoon prima werkte

Floris1991 wijzigde deze reactie 29-01-2018 12:48 (18%)

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-11 23:02
Hoe zit het nu met die verboden gebieden die op de DJI site staan aangegeven , doet de Spark daar helemaal niets of is deze begrensd tot een bepaalde hoogte ? Of anders ...?

• the-edge
Nu de Mavic Air uit is zal het hier wel rustiger worden ;).

Ik weet dat het unsupported is, maar ik wil toch het verschil ervaren tussen wifi versus OTG bekabeld. Dus mijn Go app ge-downgraded, morgen komt OTG kabel binnen. Maar wat gebruiken jullie?

• JK
quote:
the-edge schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:43:
Ik weet dat het unsupported is, maar ik wil toch het verschil ervaren tussen wifi versus OTG bekabeld. Dus mijn Go app ge-downgraded, morgen komt OTG kabel binnen. Maar wat gebruiken jullie?
Hier OTG met een oude Go4-app. Ik wacht tot de OTG-support er weer in zit, voor ik een upgrade van software doe. Werkt zoveel beter met OTG.

• HendrikT
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01:31
quote:
the-edge schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:43:
Nu de Mavic Air uit is zal het hier wel rustiger worden ;).

ik heb gewoon de laatste versie van de app icm OTG

• the-edge
quote:
HendrikT schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 02:39:
[...]

ik heb gewoon de laatste versie van de app icm OTG
Android of iOS?

• JK
quote:
Volgens mij werkt alleen voor iOS op dit moment OTG weer. Bij Android mis je nog bepaalde data.
Kwestie van wachten. Bij DJI heb ik echter altijd geleerd om bij updates altijd te wachten op reacties van anderen, voor je gaat upgraden. Beetje de reacties bijhouden op het DJI forum als er een nieuwe update is, werkt vaak erg goed.

• UncleSam
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Ik heb een kleine tablet met Android en verbind deze nooit met het internet. OTG is dus nog steeds werkend. Had DJI niet een regel waarin updaten werd verplicht ivm wetgeving? Iets met zones waar wel en niet gevlogen mag worden.

• the-edge
quote:
JK schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:44:
[...]

Volgens mij werkt alleen voor iOS op dit moment OTG weer. Bij Android mis je nog bepaalde data.
Kwestie van wachten. Bij DJI heb ik echter altijd geleerd om bij updates altijd te wachten op reacties van anderen, voor je gaat upgraden. Beetje de reacties bijhouden op het DJI forum als er een nieuwe update is, werkt vaak erg goed.
Het werkt hier wel met de laatste versie van de Go app en een OTG kabel. Samsung s8+ in vliegtuigmodus maar via OTG verbonden :) :)

• ramrodwillem
Ook net voor een mooie prijsje een Spark gekocht , eerst wat info overal vandaan halen en dan van het weekend voorzichtig beginnen ....

Wat ik heb begrepen moet je OTG ook alles in 1 juiste volg orde aanzetten en aansluiten anders zou het niet goed werken , wat zou dan de juiste volgorde zijn ?

• JK
quote:
ramrodwillem schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:35:
Wat ik heb begrepen moet je OTG ook alles in 1 juiste volg orde aanzetten en aansluiten anders zou het niet goed werken , wat zou dan de juiste volgorde zijn ?
Wat ik doe;
1. Controller aan (OTG-kabel er nog niet in) -> lampje is rood
2. DJI Spark aan
3. Wacht tot rood lampje op de controller groen is geworden -> OTG kabel er in bij de controller, daarna in de smartphone. Go4 app opstarten (of dat gaat automatisch na eerste keer dat aangeven).
4. Wacht op GPS signaal van de Spark en vliegen maar

• the-edge
quote:
JK schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:26:
[...]

Wat ik doe;
1. Controller aan (OTG-kabel er nog niet in) -> lampje is rood
2. DJI Spark aan
3. Wacht tot rood lampje op de controller groen is geworden -> OTG kabel er in bij de controller, daarna in de smartphone. Go4 app opstarten (of dat gaat automatisch na eerste keer dat aangeven).
4. Wacht op GPS signaal van de Spark en vliegen maar
Precies deze volgorde inderdaad.
Hopelijk is het weer goed dit weekend, kan ik eens wat gaan vliegen :)

• ramrodwillem
Mooi bedankt ,

Net binnenshuis wat gevlogen , met alleen de remote , zeer stabiel en goed te doseren een verademing met mn vorige Bebop ...

• pina
ik ben op zoek naar een compacte case voor de spark, waarbij ik de remote kan aan toevoegen.

Dit zou ideaal zijn:

maar dat is meer voor de charging station, zou ideaal geweest zijn moest het gaan om enkel de spark + batterijen in te plaatsen, zoals deze:

maar dan met een extra compartiment voor de controller... iemand toevallig al tegengekomen?

pina wijzigde deze reactie 03-02-2018 14:25 (10%)

• vietnamees
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10-11 18:32
quote:
pina schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:23:
ik ben op zoek naar een compacte case voor de spark, waarbij ik de remote kan aan toevoegen.

Dit zou ideaal zijn:
[afbeelding]

maar dat is meer voor de charging station, zou ideaal geweest zijn moest het gaan om enkel de spark + batterijen in te plaatsen, zoals deze:

[afbeelding]

[afbeelding]

maar dan met een extra compartiment voor de controller... iemand toevallig al tegengekomen?
Zoiets?
http://s.aliexpress.com/r6FJ7rmq?fromSns=Copy

vietnamees wijzigde deze reactie 04-02-2018 09:59 (6%)

• JK
quote:

Dit zou ideaal zijn:
[afbeelding]

Wat is er mis met de originele DJI Fly More tas? Compact en plek voor Spark, Controller en 2 extra batterijen. Of heb je een losse Spark en losse remote gekocht? Ik ben er helemaal mee in mijn nopjes, die tas is ruim 12 kleiner dan de koffer van de Phantom 3 die ik had. :o

• BreiTech
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 17-11 16:19
Hier ook een nieuwe Spark gebruiker. M.b.t. die OTG kabel, welke is geschikt om te bestellen voor connectie met een iPhone? Ik zie door de bomen het bos niet meer m.b.t welke kabel wel/niet geschikt zou zijn.

• sijbren
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-11 10:41
quote:
BreiTech schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:06:
Hier ook een nieuwe Spark gebruiker. M.b.t. die OTG kabel, welke is geschikt om te bestellen voor connectie met een iPhone? Ik zie door de bomen het bos niet meer m.b.t welke kabel wel/niet geschikt zou zijn.
Ik gebruik deze:
USB naar lightning:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.CX7Cng
En een verloopje van USB naar micro USB (voor in de remote):
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.6FrsYz

Bij de USB naar lightning kabel vond ik het belangrijk dat het een 90 graden aansluiting had en kort was. Rechte/lange werkt uiteraard ook gewoon, maar is minder handig.

• ramrodwillem
Jammer dat deze artikelen niet meer zijn te bestellen ...

Als ik binnen vlieg zet ik hem op de tripod mode , vliegt een stuk beheerster echter schiet hij vaak van tripod mode over naar de normale RC mode , wat is hiervan de oorzaak ?

ramrodwillem wijzigde deze reactie 04-02-2018 17:32 (61%)

• vietnamees
Gebruikt er iemand hier een iPad Mini met zijn RC en hoe bevalt dat? Ik ben van plan een iPad Mini 2 te halen maar misschien ook wel de iPad mini 4.

Net ook deze case besteld.

DJI Spark Afstandsbediening Harde Shell Tas Dubbeldeks Case Handheld Batterij Opbergdoos PU Waterdichte voor DJI Spark Drone Accessoires
http://s.aliexpress.com/Ir2MzY3m?fromSns=Copy

vietnamees wijzigde deze reactie 04-02-2018 19:16 (42%)

• pina
net met een android toestel de patch geprobeerd, maar als ik nu op ios dan kijk naar mijn settings zie ik dit:

Van de afbeelding link gemaakt. Is net iets te groot ;-)
http://i67.tinypic.com/rhtowj.jpg

ik heb maar 11 kanalen, dus dat is FCC mode, maar er staat wel dat ik in 5,8ghz modus zit... wat is het nu eigenlijk?

Superdaantje wijzigde deze reactie 03-03-2018 15:19 (15%)
Reden: van afbeelding Link gemaakt.

• LourensL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19:09
Helemaal goed, je zit nu in FCC mode, Meestal pak hij dan kanaal 149 (eerste goede vrije kanaal). In deze stand kan je makkelijk 2000m+ vliegen

LourensL wijzigde deze reactie 11-02-2018 18:03 (59%)

• pina
quote:
LourensL schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:59:
Helemaal goed, je zit nu in FCC mode, Meestal pak hij dan kanaal 149 (eerste goede vrije kanaal). In deze stand kan je makkelijk 2000m+ vliegen
ah dan toch, waarom staat er dan als channel mode 5.8G?

• vietnamees
quote:

Dit zou ideaal zijn:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb inmiddels de case ontvangen waarvan ik de link aan je had laten zien.

Hier een vergelijking met mijn oude case:

Met de batterij in de drone passen er in totaal 4 batterijen in, heb er zelf maar 3.

Enige wat ik jammer vind is dat mijn iPad Mini er niet bij past.

• Mikee007
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-11 02:40
Ik heb via een veiling de DJI Spark gewonnen. Deze krijg ik binnen enkele dagen binnen. Bij deze drone zit geen controller maar alleen met je telefoon besturen is ook mogelijk.
Ik ben benieuwd of de besturing via telefoon makkelijk gaat of dat een controller echt een must have is.
Het is toch weer een bedrag wat ik er extra aan uit moet geven dus ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Dit is mijn eerste drone.

p.s. De DJI Spark een goede keuze?

• Jemeenthet
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-11 09:52
quote:
MikeJoow schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:09:
Ik heb via een veiling de DJI Spark gewonnen. Deze krijg ik binnen enkele dagen binnen. Bij deze drone zit geen controller maar alleen met je telefoon besturen is ook mogelijk.
Ik ben benieuwd of de besturing via telefoon makkelijk gaat of dat een controller echt een must have is.
Het is toch weer een bedrag wat ik er extra aan uit moet geven dus ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Dit is mijn eerste drone.

p.s. De DJI Spark een goede keuze?
Gefeliciteerd met je Spark! Erg leuke drone om mee te beginnen. Ik had hem zelf eerst ook zonder afstandsbediening, maar dan is het bereik toch wel vrij gelimiteerd (wifi bereik van je telefoon). Met als gevolg dat hij regelmatig signaal verliest en terug naar zijn startpunt gaat. Nu met de controller ben je toch een stuk vrijer om er mee te gaan spelen. Als ik jou was zou ik er nu mee gaan spelen en proberen en ondertussen de aanbiedingen voor een controller in de gaten houden.

• ramrodwillem
De Spark nu bij IBood ¤299

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17-11 17:05

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
quote:
Ik zat aan een Mavic Air Fly More Combo te denken als eerste drone, maar dit klinkt ook wel weer erg leuk.
Alleen als ik dan nog wat zaken bij elkaar sprokkel om tot een soort van fly-more pakket te komen kom ik toch nog op zo'n ¤600 uit, maar steeds een stuk goedkoper dan een Mavic Air Fly More Combo:
¤306 spark ibood
¤150 remote controller
¤10 kabeltje remote controller<->telefoon
¤100 extra accu 2x
¤15 prop-guards
¤10 microsd

• ramrodwillem
Bij EGlobal , remote ¤98 en batterij ¤39

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
ramrodwillem schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:30:
Bij EGlobal , remote ¤98 en batterij ¤39
Of bij eglobal dan meteen de Spark Fly More Combo compleet voor ¤492 vs. ¤950 voor de Mavic Air Fly More Combo.

• DieBrave
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16-11 17:21
Nou, ik heb ook het fly more combo pakket aangeschaft via Amazon.de ! Welke SD kaart en welke grootte raden jullie aan? Hoeveel kun je filmen op een 64GB kaartje?

Edit:
Zie zojuist dat er ongeveer 10 batterijladingen op kunnen en dat klasse 10 aangeraden is.

DieBrave wijzigde deze reactie 16-02-2018 16:46 (23%)

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-11 19:00

Kecin

Je keek.

Iemand enig idee of ik bij die Spark via iBood ook mijn Mavic Pro controller kan gebruiken :)?

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Mikee007
quote:
Ach dat is zo herkenbaar.. ik heb dat altijd. Als ik wat koop en denk een goede deal te hebben komt er toch weer een kortingsactie waar die weer goedkoper is.

• Mikee007
Het bereik van de DJI spark zonder controller is dus echt weinig.
Ik ben nu even aan het kijken naar een controller en ik kom ze redelijk geprijsd op Aliexpress tegen: https://tinyurl.com/ydyrayap (86EUR)
Is die ergens nog goedkoper te krijgen? Tips zijn welkom :)

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-11 14:18

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

quote:
MikeJoow schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:06:
Het bereik van de DJI spark zonder controller is dus echt weinig.
Ik ben nu even aan het kijken naar een controller en ik kom ze redelijk geprijsd op Aliexpress tegen: https://tinyurl.com/ydyrayap (86EUR)
Is die ergens nog goedkoper te krijgen? Tips zijn welkom :)
Ik heb hier ook mijn controller besteld. Goedkoper ben ik de controller nog niet tegengekomen!

http://www.xbmcfreak.nl/

• ramrodwillem
Als ik mn kabel in de smartphone doe dan zou de app ook automatisch moeten opstarten , dit gebeurd niet , moet ik dit ergens aangeven ?

• the-edge
quote:
ramrodwillem schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:48:
Als ik mn kabel in de smartphone doe dan zou de app ook automatisch moeten opstarten , dit gebeurd niet , moet ik dit ergens aangeven ?
Vroeg hij bij me voor de 1e keer. Ik hanteer alleen deze volgorde:

1. Controller aanzetten, even wachten.
2. Spark aan en wachten tot controller en Spark elkaar gevonden hebben.
3. Kabel van controller naar telefoon verbinden.

Alleen dan werkt het bij mij altijd.

• ramrodwillem
Zo doe ik het ook , maar de app start toch niet vanzelf op .

• Mikee007
Ik heb de Spark vandaag binnen gekregen. Zoals eerder aangegeven in deze post is de Drone niet nieuw.. Zo ziet die er trouwens wel uit.

Ik probeer nu de spark te connecten met me drone maar dit gaat niet.
Ik heb op YouTube dit filmpje van DJI gezien met duidelijke uitleg: YouTube: DJI – Spark Tutorials – Linking Spark and Connecting to ... helaas lukt het mij niet om hem te via WiFi met de DJI GO 4 app te koppelen.
Ik zie geen wifi netwerken staan in mijn netwerken lijst en de QR code scannen failt ook.

Hebben jullie dit probleem ook wel is meegemaakt? Wellicht kan iemand uitleggen wat ik wellicht verkeerd doe?

Mikee007 wijzigde deze reactie 20-02-2018 22:17 (26%)

• ramrodwillem
Je moet wel het wifi ww van de controler gebruiken

• BreiTech
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 17-11 16:19
quote:
MikeJoow schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:59:
Ik heb de Spark vandaag binnen gekregen. Zoals eerder aangegeven in deze post is de Drone niet nieuw.. Zo ziet die er trouwens wel uit.

Ik probeer nu de spark te connecten met me drone maar dit gaat niet.
Ik heb op YouTube dit filmpje van DJI gezien met duidelijke uitleg: YouTube: DJI – Spark Tutorials – Linking Spark and Connecting to ... helaas lukt het mij niet om hem te via WiFi met de DJI GO 4 app te koppelen.
Ik zie geen wifi netwerken staan in mijn netwerken lijst en de QR code scannen failt ook.

Hebben jullie dit probleem ook wel is meegemaakt? Wellicht kan iemand uitleggen wat ik wellicht verkeerd doe?
Ik heb hetzelfde geouwehoer gehad. Ik ben even gaan zoeken en heb vervolgens het SSID van de spark gereset:

https://www.youtube.com/watch?v=MwAVJSbO8Ek

Daarna was het probleem opgelost

• EJSEJS
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:18

EJSEJS

Tweaker-fan

Misschien ook iets voor hier, de iBOOD aanbieding van vandaag

DJI Phantom 4 Advanced PLUS voor 999,95 euro

http://www.ibood.com/elec...ntom-4-advanced-plus.html

EJSEJS wijzigde deze reactie 21-02-2018 08:27 (10%)

• Mikee007
quote:
BreiTech schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 07:44:
[...]

Ik heb hetzelfde geouwehoer gehad. Ik ben even gaan zoeken en heb vervolgens het SSID van de spark gereset:

https://www.youtube.com/watch?v=MwAVJSbO8Ek

Daarna was het probleem opgelost
Dank voor de tip.
Het werkt gedeeltelijk. Ik heb de drone gereset en nu gelukkig wel de drone kunnen vinden.
Probleem is wel zodra ik de drone uitzet en weer aan ik het hele traject zoals in de video weer moet doorlopen!
Hij onthoudt hem op 1 of andere manier niet! Ik moet dus iedere keer als ik wil gaan vliegen opnieuw connectie maken met de drone (dus een reset uitvoeren)

Mikee007 wijzigde deze reactie 21-02-2018 22:13 (52%)

• AdriaanHubertus
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 30-10 16:48
Hallo, Sinds enkele weken blij met mijn Spark, maar nu...
Ik kan de Home point niet instellen. Geeft foutmelding. Ook dynamisch instellen gaat niet ("device heeft voldoende gps sterkte").
Vreemde is dat de Go app wel aangeeft waar ik ben op de kaart.
Ik heb wel meestal 6 a 10 satellieten, al geeft die signaalsterkte maar gemiddeld twee balkjes.
Dit is ontstaan na een kleine crash.
Waar ligt het nu aan? De smartphone die onvoldoende satellieten kan vinden? De app? De Spark?
Is er een fix of moet ik mijn dji care refresh aanspreken?
Hoop dat jullie hier iets op weten..

Superdaantje wijzigde deze reactie 24-02-2018 20:19 (1%)
Reden: Op tweakers doen we automatisch iedereen de groeten ;-)

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Zojuist een Spark gescoord in de iBood hunt. Nu wil ik sowieso een controller en een extra accu scoren, maar wat zijn nog meer must-have accessoires voor gebruik met een Android telefoon? Prop-guards?

Ik begrijp dat een kabeltje tussen Controller en telefoon handig is, maar als ik daarop zoek kom ik dingen tegen die ik niet helemaal begrijp, zoals "Unfortunately, the Dji GO APP does not transmit the telemetry via OTG." ?
EDIT: Nu ik me wat verder inlees begrijp ik dat het nogal een gedoe is om een bekabelde verbinding tussen remote controller en Spark werkend te krijgen. Verschillen tussen iOS en Android, verschillen per versie van de DJI app. Iemand tips voor micro-usb en usb-c kabeltjes die werken?

stefimke wijzigde deze reactie 27-02-2018 21:03 (24%)

• ramrodwillem
Deze
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.ZqbrHk

heb ik sinds kort , werkt prima , wel van belang dat je de juiste volg van aanzetten en aansluiten aanhoudt , zie hier boven ergens

• HanVerdi
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 08-09 11:59
Hai allemaal. Top platform! Ik lees graag mee!

Gelijk maar even een probleem deponeren:
- DJI Spark F/M Combo sinds enkele maanden. Ben nog steeds beginneling.
- daartoe speciaal een telefoon aangeschaft: Alcatel A2 XL 8gb, want heb zelf nl een Windows-Phone
De Alcatel gebruik ik enkel voor de Spark. Geen SIM, wel vliegtuigmodus. Verder niets aan apps in gebruik. Scherm lekker groot en niet al te duur, dat waren zo ongeveer de overwegingen.

Aanvankelijk deed de Spark het daar prima op. Vervolgens verloor ik steeds vaker de connectie en liep het beeld vast. Daarna bleef het beeld binnenshuis en op zeer geringe (enkele cm) afstand nog redelijk, maar ging 'blokken' en schuiven zodra ik video-opname startte.
Inmiddels is het ook zonder opname hopeloos.
- ik gebruik het OTG-kabeltje in de volgorde zoals hierboven beschreven. Overigens doet hetzelfde probleem zich zonder kabeltje voor.
- als ik de app start, blijft 'ie érg lang in het beginscherm hangen
- app al meermalen verwijderd en opnieuw geladen
- cache leeggehaald
- mijn dochter heeft net een gloednieuwe en moderne I-phone. Daar doet het probleem zich niet voor.

Ik voel een beetje aankomen dat ik aan een andere phone moet, maar hoop toch nog een beetje op wat slimme suggesties hier ;-)

Edit:
App gedowngraded naar oude versie (4.4.18, november). Ook dat helpt niet. Beeld op de tel blijft schokkerig, geblokt en vertraagd. En de app crasht, waardoor ik nog wel de Spark kan bedienen met de RC, maar geen beeld meer heb. En het raster met de kanaalontvangst (5,8) geeft géén balkjes van welke kleur dan ook.
Iemand hier een suggestie???

HanVerdi wijzigde deze reactie 01-03-2018 14:33 (11%)

• Vedrano
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:28
Ik heb ook wat issues met me nieuwe Spark en controller. Code scannen lukt niet, kan ik het handmatig invoeren ergens? Als ik wifi selecteer dan verbindt die meteen normaal.

OTG kabeltje truckje lijkt hier niet te werken, ik verbind het via WIFI en het werkt, met af en toe stotterend beeld, terwijl ik lees dat OTG truckje dus dat stotteren juist goed verhelpt, ik krijg ook geen melding op me Note 8 van ongeldige kabeltje enz, niks.

Dus mijn vraag, controller en drone moet ik dus altijd via wifi verbinden? OTG kabel truckje hoe krijg ik dat voor elkaar achteraf dan?

• whoutman
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:00
Zoek op Youtube “DJI Spark OTG” en je komt heel erg ver :-)

• Vedrano
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:28
Ja na poosje googlen, dit is het truckje =]
1-turn on the RC, 2- turn on the Spark, 3- When you see solid GREEN on the RC mean its connected to the Drone then you CONNECT the OTG cable ,5- Connect the USB to the OTG then to the Samsung S8 then launch the DJIGO4 app , if any message comes just say ok and you will be connected to the S8,,,,,,

• BertP
  • Laatst online: 23:10
Zal mij hier ook eens melden, paar dagen geleden in de hunt een Spark op de kop getikt en als het goed is komt deze a.s. zaterdag binnen. Zal denk ik eerst binnenshuis wat oefenen, eerste besturing zal ik doen met de iPad mini (2) of met een iPhone. Zijn er hier tips om te kiezen tussen de iPad of de iPhone?

Lees verschillende ervaringen over OTG, bereik en welke kabels er gebruikt kunnen worden. Heb net via ali een remote en accu besteld en daarnaast zijn er wat accessoires onderweg (filters, koffer, prop guards).

Is het nog aan te raden om deze kabel aan te schaffen? https://nl.aliexpress.com...-Adapter/32837027558.html

• iisworks
Weer even terug op het Spark forum na een uitstapje naar Mavic Air. Deze heb ik 2 teruggestuurd vanwege het gebrek aan scherpte in foto's vergeleken met Spark/MP. Vooral in de verte waren ze IMO structureel out-of-focus, mogelijk vanwege het lenssysteem aangezien dat niet op te lossen was met RAW/post of camera instellingen.

Op zich was ik over de Spark eigenlijk best tevreden, met voor mij als grootste nadeel het beperkte wifi bereik/stabiliteit. Gezien de recente prijsdaling van Spark lijkt er een verbeterde Spark 2 aan te komen, en ik hoop/verwacht:

- Zelfde body (licht, compact en niets uitvouwen)
- Enhanced wifi
- Smartphone-RC connectie weer met kabel (=lessons learned van Spark)
- RC met afneembare sticks
- Accu iets groter, 18 min?
- Camera 2.7k (zal geen 4k worden)
- Verbeterde gimbal (3-axis?)
- OA achter
- Hopelijk iets sneller in standaard mode (OA aan)
- Verbeterde modes uit Air (APAS/Quickshots/SmartCapture)
-...

:)

iisworks wijzigde deze reactie 02-03-2018 10:34 (4%)

• !null
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online
@iisworks Is jouw ervaring een op zichzelf staand iets of zijn er meer met jouw ervaring met de Air? Want in theorie zou het juist allemaal beter moeten zijn natuurlijk.

Dit ziet er wel goed uit namelijk (van de Air): http://patkay.com.au/dji-...ge-quality-sample-images/

!null wijzigde deze reactie 02-03-2018 15:16 (26%)

Douche WTW

• iisworks
quote:
!null schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:13:
@iisworks Is jouw ervaring een op zichzelf staand iets of zijn er meer met jouw ervaring met de Air? Want in theorie zou het juist allemaal beter moeten zijn natuurlijk.

Dit ziet er wel goed uit namelijk (van de Air): http://patkay.com.au/dji-...ge-quality-sample-images/
Zonder hier een Air discussie van te maken... er zijn meer Air bezitters die hetzelfde concluderen, en er lopen her en der ook wat discussies. Lijkt soms ook een exemplarisch probleem te zijn bij sommige units, maar ik heb er 2 gehad en mijn conclusie was voor beide hetzelfde (zie ook MA thread). Ik ben zeker geen foto purist (doe geen nabewerking) en verwachtte geen wonderen met zo'n kleine sensor, maar miste de wow factor die ik bij de Mavic pro en zelfs Spark wel had. Foto's waren daar in de verte gewoon beduidend beter/scherper/prettiger. Verder is de MA natuurlijk een prachtig apparaat met een heleboel extra's waar de Spark niet aan kan tippen (o.a. wel werkbaar wifi in CE mode), dus als je je niet stoort aan wat minder scherpte in de verte... top! :)

• VIC_TOR
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:49
via ibood ook een spark geregeld. net binnen maar dan zonder controller. Wil in het begin enkel even mee testen en op korte afstand ermee spelen. Dan heb ik die controller toch nog niet nodig?
Uiteindelijk komt hij er wel maar meer wanneer ik op vakantie wil gaan. Even sparen nu weer.

• iisworks
Ik denk dat je héél snel tot de conclusie komt dat je op zijn minst de RC en 1 extra accu nodig hebt. :)

• VIC_TOR
quote:
iisworks schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:37:
Ik denk dat je héél snel tot de conclusie komt dat je op zijn minst de RC en 1 extra accu nodig hebt. :)
ja kreeg al zo een vermoeden. 15 min is inderdaad ook niks. Even MP en Ebay in de gaten houden, wie weet komt zo een controller tweedehands langs. En anders volgende maand eentje online kopen samen met een extra accu..

• BertP
  • Laatst online: 23:10
quote:
VIC_TOR schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:41:
via ibood ook een spark geregeld. net binnen maar dan zonder controller. Wil in het begin enkel even mee testen en op korte afstand ermee spelen. Dan heb ik die controller toch nog niet nodig?
Uiteindelijk komt hij er wel maar meer wanneer ik op vakantie wil gaan. Even sparen nu weer.
Wanneer heb je hem besteld? Ik heb hem 28 februari besteld en gister track and trace (DHL) gekregen maar volgens mij gaat hij vandaag niet komen. Laatste update is gisteravond rond 20:30 dat hij van de verzender onderweg is naar het sorteercentrum.

Heb je hem toevallig ook met DHL gehad? Ben wel benieuwd welke stappen er in de track and trace zitten namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VIC_TOR
quote:
BertP schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Wanneer heb je hem besteld? Ik heb hem 28 februari besteld en gister track and trace (DHL) gekregen maar volgens mij gaat hij vandaag niet komen. Laatste update is gisteravond rond 20:30 dat hij van de verzender onderweg is naar het sorteercentrum.

Heb je hem toevallig ook met DHL gehad? Ben wel benieuwd welke stappen er in de track and trace zitten namelijk.
Ik had hem donderdag 1 maart binnen, 2 dagen nadat ik hem via de hunt heb gekocht dus. Via DHL ook.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Grrr..... Zojuist de DJI Assistent Software op m'n MBP moeten updaten omdat de laatste firmware (.900) van de Spark + Accu's niet meer wil installeren vanuit de oude versie. Nou mis ik de "Debug Console" en die is ook niet meer terug te halen in die nieuwe versie, 't schijnt :X

Aghja.. Dan maar niet meer debuggen, dus. Beide versies kunnen op een MAC gelukkig gewoon zonder problemen lángs elkaar draaien, alleen kan er maar één versie gebruikt worden om in te loggen bij DJI >:)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 03-03-2018 17:30 (27%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• VIC_TOR
Is dat probleem met die wifi en je android mobiel er nog steeds? Ik moet steeds 9 seconden knop indrukken wil ik met mijn LG V30 een wifi verbinding maken met de drone. Als de spark nou standaard in 2.4Ghz modus zou starten was er niks aan de hand.

Gelukkig komt mijn controller morgen al binnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 16-11 20:17
Afgelopen weekend weer gespeeld met de Spark in Duitsland. Blijft toch waanzinnig scherp qua foto's moet ik zeggen. Heb nu de Air erbij maar blijf de Spark met foto's toch beter vinden..

1 van de beelden op skypixel gezet:
https://www.skypixel.com/...ge-in-germany-with-sunset

• JK
@matthijst Heb jij vorig jaar toen je naar de USA ging je Spark geregistreerd bij de FAA? Ik ga dit jaar weer, maar dit keer neem ik de Spark mee (die was vorige keer nog net niet in de winkels). LiPo-tasje besteld voor 2 accu's en nog wat spul om de contactpuntjes af te schermen, dan zeuren ze ook niet in het vliegtuig.

• matthijst
Ja had ik gedaan maar was niet meer nodig nu dacht ik.

• Fiddle
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

Weet iemand of de laatste versie van DJO Go app intussen*weer* de OTG kabel ondersteund?
(DJI heeft immers aangegeven dat ze er wel aan gingen werken om dit weer terug te zetten ooit)

Het is mij te koud geweest om het zelf te testen -.-'

Fiddle wijzigde deze reactie 09-03-2018 15:16 (13%)

Intel Skylake Core i7 6700K 4.00GHz 8MB // Scythe Mugen 4 // Zotac GeForce GTX 980 Ti 6GB AMP! Extreme // Corsair 16 GB DDR4 3000 MHz (4x4) // Asus Maximus VIII Ranger // Corsair RM750 // Silent Base 800 // Asus ROG Swift PG279Q 27"

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True