Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:58

[DJI Spark] informatie en discussie deel 1

Dit topic is bedoeld om de nieuwe DJI Spark drone te bespreken. Op 24 mei 2017 is hij aangekondigd. De uitlevering begint vanaf 15 juni 2017.

De DJI Spark is de kleinste drone die DJI in zijn assortiment heeft. Hij heeft een 4K camera met 2-axis gimbal (4K voor foto's, 1080p 30fps voor video), en een vliegtijd van maximaal 16 minuten (11-12 blijkt uit te eerste reviews).De Spark biedt de belangrijkste features van de Mavic, maar onderscheid zich door met name door zijn compacte formaat en gewicht (300 gram vs 734 gram).
Technische Specificaties
Afmetingen en gewicht
L143 × B143 × H55 mm
Diagonaal exclusief propellors 170 mm
Gewicht (inclusief batterij en propellers): 300gr

Snelheid en bereik
Maximale stijgsnelheid: 3 m/s in
Maximale daalsnelheid 3 m/s
Maximale snelheid: 50 km/u
Maximale hoogte tov zeelniveau: 4000 m

Accu
Capaciteit 1480 mAh
Voltage 11.4 V

Vliegtijd op 1 accu:
- maximaal 16 minuten
- gemiddeld 12 minuten
- accu herladen: 48 minuten

GPS
- GPS / GLONASS

Camera
Sensor 1/2.3” (CMOS), 12MP
Lens FOV 81.9° 25 mm (35 mm format equivalent) f/2.6
ISO Range:
- 100-3200 (video)
- 100-1600 (photo)
Sluitersnelheid 2s -1/8000s
Maximale afbeeldingsresoluttie 3968×2976
Burst foto's: 3 frames
Video Mode: FHD: 1920×1080 30p
Max Video Bitrate: 24 Mbps
Ondersteunde SD kaart Typen: Micro SD

Gimbal
Pitch: -85° to 0°
stabilisatie: 2-axis mechanical (pitch, roll)
Prijs
Nederland:
€599.00 voor DJI Spark

€799.00 voor DJI Spark met afstandbediening,
Spark Battery charging hub
Spark Shoulder Bag
Spark Propeller Guards
Spark Battery Charger
Spark Intelligent Flight Battery x1 (in totaal dus 2)
Spark 8330 Quick-release Folding Propellers Pair x2
Links
http://www.dji.com/spark/
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://product1.djicdn.com/uploads/photos/1273/medium_1f4a00d5-451a-446c-bf81-44931c75f209.jpg

Afbeeldingslocatie: https://product1.djicdn.com/uploads/photos/1334/medium_0e49a00b-ef34-4da3-aeee-70665d74742e.jpg
Videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 08:53
Ah, een eigen Spark topic! Ik heb het event van Dji afgewacht, omdat ik in de markt was voor een drone. De Mavic was geen optie (veel te duur). Dus ik had bijna een 2e hands Phantom 3 gekocht toen ik van het event hoorde. Daarop heb ik gisteren gelijk een Spark besteld. Met de fly more combo. Ik was wel enthousiast na het zien van een paar review filmpjes. Jammer is wel dat alle kleuren, behalve wit, al uitverkocht waren. Ik meld me 15 juni wel weer. Althans al ie dan ook al op de mat ligt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe schatten jullie het in of de spark eind juli goed te verkrijgen is? Of zal hier een flinke run op komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
rimave schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:38:
Ah, een eigen Spark topic! Ik heb het event van Dji afgewacht, omdat ik in de markt was voor een drone. De Mavic was geen optie (veel te duur). Dus ik had bijna een 2e hands Phantom 3 gekocht toen ik van het event hoorde. Daarop heb ik gisteren gelijk een Spark besteld. Met de fly more combo. Ik was wel enthousiast na het zien van een paar review filmpjes. Jammer is wel dat alle kleuren, behalve wit, al uitverkocht waren. Ik meld me 15 juni wel weer. Althans al ie dan ook al op de mat ligt.
Had hetzelfde. Mavic zelfs thuisgehad, maar teruggestuurd (de losse). Zat toch tegen die prijs van 1200 euro aan te hikken, net iets teveel voor een hebbeding. De reviewfilmpjes van de Spark zien er veelbelovend uit en voor 799 een Flymore package vind ik qua prijs "perfect" (goedkoper is altijd beter, maar 't is bijna de helft van een Mavic Flymore). Verder mooi compact en licht. Heb ook de Flymore in wit besteld.

Leuk filmpje ook:

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 25-05-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 08:54
Was van plan een Mavic te kopen, maar de Spark doet precies wat ik wil en is VEEL kleiner dan mijn Phantom 3 Standard. Maar goed, beide mag je niet met elkaar vergelijken. De Mavic is dan eigenlijk niet te duur voor wat ik er mee wil doen, vergeleken met de Spark. Ik ga ook voor de Fly More Combo. Nog geen pre-order gedaan, even afhankelijk wat de exacte releasedate zou zijn. Benieuwd of ze net zo slecht verkrijgbaar zullen zijn als de Mavic net na de release.

Ben nog wel benieuwd hoe hoog de Spark kan vliegen voor de wind er vat op krijgt. Op de site staat max 4km hoog, de P3S kan 6km hoog (al vraag ik me af of je op tijd beneden bent, voor de accu leeg is). Even los van het feit dat je natuurlijk 120m hoog mag, ben ik dus benieuwd of de Spark op 120m hoogte nog steeds netjes blijft hangen op positie zonder al te veel tegengas te moeten geven.

[ Voor 29% gewijzigd door JK op 25-05-2017 12:13 . Reden: extra stukje over hoogte ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 00:47
matthijst schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:31:
Hij heeft een 4K camera met 2-axis gimbal (1080p voor video)
Hij heeft een 12MP camera met 1080p video, dus niet 4k.

Bedankt trouwens voor het maken van het topic, wordt altijd erg gewaardeerd!

[ Voor 14% gewijzigd door Universal Creations op 25-05-2017 12:28 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00
JK schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:05:
Ben nog wel benieuwd hoe hoog de Spark kan vliegen voor de wind er vat op krijgt. Op de site staat max 4km hoog, de P3S kan 6km hoog (al vraag ik me af of je op tijd beneden bent, voor de accu leeg is). Even los van het feit dat je natuurlijk 120m hoog mag, ben ik dus benieuwd of de Spark op 120m hoogte nog steeds netjes blijft hangen op positie zonder al te veel tegengas te moeten geven.
Die 4 en 6 km hoog zijn max operating hoogtes (dus als je bijv op een berg staat) DJI drones gaan max 500m hoog relatief van jouw positie.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Universal Creations schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:27:
[...]

Hij heeft een 12MP camera met 1080p video, dus niet 4k.

Bedankt trouwens voor het maken van het topic, wordt altijd erg gewaardeerd!
De resolutie is toch "4K" voor foto's (3968×2976)?
Maar 1080p voor video.
Tekst iets aangepast :)

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 25-05-2017 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
matthijst schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:59:
[...]

De resolutie is toch "4K" voor foto's (3968×2976)?
Maar 1080p voor video.
Tekst iets aangepast :)
4k is een video term en geen foto term. 4k impliceert een 16:9 of 17:9 beeldverhouding. In dit geval gaat het om een 4:3 verhouding, wat typisch is voor fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Video geeft wel een 16:9 weergave. Is mooi te zien in het tweede filmpje.
Die gast legt de hele drone uit van a tot z.

@matthijst Dat filmpje had ik inderdaad ook al gezien. Sterker nog ik volg haar (ijustine) op youtube. Ze is een beetje een nerd, dus heeft vaak leuke uitpakparty's. En ik vindt haar zelf ook geen straf om naar te kijken. 😉 Alleen is in sommige filmpjes het omg gehalte wel erg hoor. Maar ja, dat is typisch Amerikaans. Naast de Spark heeft ze ook nog een Mavic Pro, een Phantom 3 en een Phantom 4. Ze heeft de Dji goggles ook al getest. Schijnt een unieke ervaring te zijn, maar helaas mag dat weer niet in NL.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
rimave schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:15:
Video geeft wel een 16:9 weergave. Is mooi te zien in het tweede filmpje.
Die gast legt de hele drone uit van a tot z.
Dat snap ik, maar dat is wel 1080p en niet 4k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Greetoz schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:33:
[...]

Die 4 en 6 km hoog zijn max operating hoogtes (dus als je bijv op een berg staat) DJI drones gaan max 500m hoog relatief van jouw positie.
Duidelijk. Maar dan nog 500m voor die Spark... ik weet het niet, maar goed, mag toch niet. Al zullen er mensen zijn die het gaan proberen.

Wat betreft iJustine; ik heb wel eens wat gekeken, maar ik inhoudelijk is het allemaal niet echt boeiend. Ze ziet er leuk uit en dat is waarschijnlijk de reden dat mensen kijken en omdat ze veel volgers heeft krijgt ze ook weer gratis producten. De uitleg van TomsTechTips en Iphonedo vond ik prima, die van Tom echt erg uitgebreid. Laat niets meer te wensen over.

Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-06 16:20
Erg interessant, mogelijk een vervanger voor mijn Mavic. Je moet helaas wel al snel de Fly More kopen voor EUR799 omdat daar de RC in zit. Die 90m max. met wifi is wel erg beperkt.

Wat mij betreft kan ik prima leven met de beperkingen:
- 2 i.p.v. 3 axis gimbal: in deze klasse is het een wonder dat er überhaupt een gimbal mogelijk is, en een goede ook, getuige de samples!
- 1080 30p video is voor mij voldoende (al lijken de eerste samples wat "soft")
- 16 minuten vluchttijd OK (met de Mavic vlieg ik vaak ook maar iets van 12 minuten),

Grote voordelen van de Spark voor mij:
- Uiteraard: nog compacter/lichter
- Laden via Micro-USB aansluiting op de drone soms handig
- RC signaal draadloos naar de telefoon. Bij de Mavic vind ik het kabeltje persoonlijk een behoorlijk drama.

Ik heb overigens het idee dat de RC vrijwel identiek is aan die van de Mavic qua afmeting/gewicht (zonder scherm), dat had dan nog wel een tikje kleiner/lichter gemogen wat mij betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door iisworks op 25-05-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
iisworks schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:13:
Erg interessant, mogelijk een vervanger voor mijn Mavic. Je moet helaas wel al snel de Fly More kopen voor EUR799 omdat daar de RC in zit. Die 90m max. met wifi is wel erg beperkt.

Wat mij betreft kan ik prima leven met de beperkingen:
- 2 i.p.v. 3 axis gimbal: in deze klasse is het een wonder dat er überhaupt een gimbal mogelijk is, en een goede ook, getuige de samples!
- 1080 30p video is voor mij voldoende (al lijken de eerste samples wat "soft")
- 16 minuten vluchttijd OK (met de Mavic vlieg ik vaak ook maar iets van 12 minuten),

Grote voordelen van de Spark voor mij:
- Uiteraard: nog compacter/lichter
- Laden via Micro-USB aansluiting op de drone soms handig
- RC signaal draadloos naar de telefoon. Bij de Mavic vind ik het kabeltje persoonlijk een behoorlijk drama.

Ik heb overigens het idee dat de RC vrijwel identiek is aan die van de Mavic qua afmeting/gewicht (zonder scherm), dat had dan nog wel een tikje kleiner/lichter gemogen wat mij betreft.
Voor een selfie drone met wat extra mogelijkheden is het een super apparaat. Maar voor mooie drone shots toch geen vervanger voor een Mavic/phantom. Opgevouwen is de mavic makkelijker te vervoeren denk ik. Leuk apparaat voor erbij om snel een leuke selfie te maken, maar dan is 599€ wel wat veel als je al een Mavic hebt. Ben benieuwd hoefde Spark het in wat meer wind doet.

Ik haal toch echt ruim 24-25 minuten op een Mavic accu hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
De Spark heeft wel wat meer een speelgoedlook en is vrij klein. Scheelt misschien wat, qua aangesproken worden door wijsneuzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:36

Close up hardware wise, tempting. Ik denk dat ik niet eens de controller erbij hoef eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Greetoz schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:48:
[...]

Voor een selfie drone met wat extra mogelijkheden is het een super apparaat. Maar voor mooie drone shots toch geen vervanger voor een Mavic/phantom. Opgevouwen is de mavic makkelijker te vervoeren denk ik. Leuk apparaat voor erbij om snel een leuke selfie te maken, maar dan is 599€ wel wat veel als je al een Mavic hebt. Ben benieuwd hoefde Spark het in wat meer wind doet.

Ik haal toch echt ruim 24-25 minuten op een Mavic accu hoor.
Ik doelde er qua vluchttijd meer op dat ik bij de Mavic de accu persoonlijk meestal maar half leeg vlieg.

Voor mij weegt gemak veel zwaarder dan kwaliteit, dus hoe lichter hoe beter. En de Mavic is qua "bulk" en gewicht toch nog flink groter/zwaarder dan de spark. Ik merk dat ik de Mavic niet zo vaak meer gebruik als verwacht. En de kwaliteit van de Spark foto/video lijkt voor mij voldoende. Gewoon voor point-n-shoot werk, ik doe geen post processing.buiten mislukte opnames verwijderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:29
Toch jammer dat de vluchttijd maar op 12-16 minuten ligt. Ook mis ik 4K / 1080 60fps. Is er een kans dat er volgend jaar een Spark 2 uitkomt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Zelf in bezit van de Mavic wat al een geweldig klein apparaat is.
Maar eind van het jaar voor mn reis naar Sri Lanka en de Malediven is de Spark nog idealer.
Misschien dat ik hem erbij koop. Maar tegen die tijd pik ik er wel een op marktplaats op want zoals met de Mavic zullen er veel mensen zijn die hem kopen en na een maand alweer op marktplaats zetten omdat ze er niks meer mee doen.

En natuurlijk komt er een Spark 2 als een Mavic 2. Had inmiddels toch alwel een mavic+ verwacht. Techniek staat niet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:16
Zit er D-Log op de Spark en kun je raw foto's maken? Ben ook wel benieuwd of ze uberhaupt nog ND filters voor kunnen maken, ziet er vrij krap uit allemaal.

[ Voor 49% gewijzigd door Furfoot op 26-05-2017 10:01 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Furfoot schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:01:
Zit er D-Log op de Spark en kun je raw foto's maken? Ben ook wel benieuwd of ze uberhaupt nog ND filters voor kunnen maken, ziet er vrij krap uit allemaal.
Je kan geen raw schieten met de Spark. Welke picture modes erop zitten geen idee maar het is toch meer bedoeld als point en shoot. Ik zie de Spark meer als fotos maken met je telefoon en de mavic als een systeem camera. Gewoon andere doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
Ik vind dit model voor mij als beginnen een betere optie dan de Mavic Pro, simpel en klein plus de prijs is guntiger.

Dat deze niet filmt in 4K is jammer maar niet erg, 1080p is ook schitterend. Maar vooral de prijs en het feit dat het voor mij een beginner drone zal worden is dat voor mij toch wel een puint.

Ga de reviews bekijken, daarna vinken en kijken wat ik nodig heb en wat niet. Voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb nu een Phantom 3 (standard). Twijfel eigenlijk wel op de Phantom in de verkoop te doen en de Spark ervoor terug te halen. Hij is een stuk kleiner. De keren dat ik vlieg is het vaak als ik onderweg ben (woon/werk verkeer) ivm de relatief korte dagen het hele jaar in NL.

De Spark lijkt een stuk handzamer. Ondanks dat al mijn schermen 4k zijn schiet ik het nooit en editten zou denk ik al helemaal een drama worden. De 1080p lijkt me dus afdoende. Meer mensen die overwegen over te stappen?

Ook voor vakantie lijkt het me dat je minder snel gezeur hebt met een Spark in je bagage dan een "grote" Phantom.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Kecin schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:22:
Heb nu een Phantom 3 (standard). Twijfel eigenlijk wel op de Phantom in de verkoop te doen en de Spark ervoor terug te halen.
Mogelijk is de Mavic ook het overwegen waard. Een wereld van verschil in draagbaarheid t.o.v. de Phantom serie, maar met behoud van beeldkwaliteit. En die zullen de komende tijd ongetwijfeld voordeliger worden op Martkplaats. De extra stap naar de Spark is daarentegen echt een stap terug in ee naantal opzichten, tenzij draagbaarheid echt je allergrootste prioriteit heeft. Dat is iets waar ik voor mezelf als Mavic eigenaar nog niet helemaal uit ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

iisworks schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:43:
[...]

Mogelijk is de Mavic zeker het overwegen waard. Een wereld van verschil in draagbaarheid t.o.v. de Phantom serie, maar met behoud van beeldkwaliteit. En die zullen de komende tijd ongetwijfeld voordeliger worden op Martkplaats. De extra stap naar de Spark is daarentegen echt een stap terug in ee naantal opzichten, tenzij draagbaarheid echt je allergrootste prioriteit heeft. Dat is iets waar ik voor mezelf als Mavic eigenaar nog niet helemaal uit ben. :)
Ja, ook aan gedacht, maar bij verkoop van de Phantom 3, zou het met het FlyMore pakket toch 1000 euro schelen, das best flink geld. Gok wel dat er een flinke handel ontstaat op de tweedehandsmarkt inderdaad. Zal eens even afwachten :).

Draagbaarheid is wel een belangrijk punt, maar ik vond in eerste instantie de Phantom al draagbaar. Echter met die flightcase erbij is het toch nog een hele setup :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Heel even een Phantom 3 S gehad, maar vond het al snel absurd dat je daarvoor een (behoorlijk grote) koffer mee moest zeulen, dealbreaker. Toen een Hubsan H501S, en qua formaat prima te doen omdat die geen gimbal heeft en dus geen onhandige hoge poten. Maar zonder gimbal leverde dat uiteraard beelden op die niet in de buurt komen van DJI (onbruikbaar eigenlijk).

Dus blij dat de Mavic kwam, hoewel ik merk dat ik zelfs die vaak niet meeneem. Maar of dat aan mij of de Mavic ligt weet ik nog niet, met een Spark zou het wel eens hetzelfde af kunnen lopen. Ik vind de RC nog vrij groot voor iets waar geen scherm in zit, liever iets van een echt platte/compacte wifi add-on range extender gezien zonder controls (zoals de Hubsan H501A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Ik koop eerst de Spark en zie dan wel of ik mijn P3S weg doe. Ik denk het wel, die koffer is zo groot.. en de rugtas misschien nog wel groter. Ben alleen benieuwd of de Spark straks net zo slecht te krijgen is al een Mavic in de beginperiode. Bij mij is het belangrijkste de afmeting. Toen ik laatst op het strand in Zeeland aan het vliegen was, grote koffer mee. Even drankje ergens doen in een strandclub, loop je daar met je flinke koffer. :+ Spark valt niet op. I like that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:29
Leuk ding en goede (p)reviews op YouTube. Heb ook wel interesse. Geen ervaring met drones, maar zo'n compact ding lijkt me wel wat. Ben benieuwd wanneer hij daadwerkelijk beschikbaar is, dan kan ik er deze zomer nog van profiteren tijdens verschillende buitenactiviteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorba1968
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 01:25
Toch wel heel jammer dat die kleine Spark geen inklapbare poten heeft. Daarmee is de draagbaarheid in praktijk denk ik niet heel veel beter dan een ingeklapte Mavic. De Spark is wel 500 gram lichter.

Wel mooi dat de oplader 3 accu's parallel laadt, dat heeft de standaard oplader van de Mavic dan weer niet. Gelukkig kun je wel zo'n tien minuten langer vliegen per accu op de Mavic.

De apart geleverde afstandsbediening lijkt me wel een must. Als de drone ook maar een beetje bevalt, zal de grens van 90 meter bereik al gauw als zeer beperkend worden ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
De levertijd op de website staat inmiddels op "verschepen vanaf 30 juni"...

Als ik hem via een third party wil bestellen... ga ik hem niet krijgen voor 5 augustus :-(

Iemand ervaringen met bestellen via DJI? Ben bang dat ik daar ook mis grijp voor eind juli als ik hem daar nu zou bestellen...

[ Voor 27% gewijzigd door Ferra op 27-05-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:05
Kun je zoiets zonder al te veel problemen kopen in Amerika of Canada en dan meenemen naar Nederland? Goede vrienden gaan naar Canada in juli en leek me wel een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Camiel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:40:
Kun je zoiets zonder al te veel problemen kopen in Amerika of Canada en dan meenemen naar Nederland? Goede vrienden gaan naar Canada in juli en leek me wel een goede optie :)
Als er voorraad is zou er niet echt een probleem moeten zijn. Alleen het iT wel boven het bedrag dat je vrij mag invoeren dus als ze een controle krijgen op Schiphol moeten ze wel invoerrechten en belasting betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Camiel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:40:
knip

[ Voor 36% gewijzigd door Universal Creations op 28-05-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het is niet de bedoeling om elkaar uit te leggen hoe je de belasting kunt ontduiken. Er zijn genoeg plekken waar je kunt nalezen hoe je apparatuur van buiten de EU invoert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Greetoz schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:23:
[...]

Als er voorraad is zou er niet echt een probleem moeten zijn. Alleen het iT wel boven het bedrag dat je vrij mag invoeren dus als ze een controle krijgen op Schiphol moeten ze wel invoerrechten en belasting betalen.
Natuurlijk kan dat zal wel eerst kijken hoe je dit moet aangeven bij de douane, maar persoonlijk zal ik wachten als deze in NL uit is of bestellen via DJI.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De afgelopen dagen ben ik toch behoorlijk aan het twijfelen gekomen om niet gewoon een nieuwe DJI Mavic Pro Fly More combo te kopen.
Ook erg mooi ding, ook erg klein, maar een vele grotere range, meer snelheid en een beter gimbal+camera.

Twijfels... Ik denk overigens dat ik mijn Phantom 3 lekker laat staan, staat wel gezellig in mn gamehok :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.E

T.E

Kecin schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:58:
De afgelopen dagen ben ik toch behoorlijk aan het twijfelen gekomen om niet gewoon een nieuwe DJI Mavic Pro Fly More combo te kopen.
Ook erg mooi ding, ook erg klein, maar een vele grotere range, meer snelheid en een beter gimbal+camera.

Twijfels... Ik denk overigens dat ik mijn Phantom 3 lekker laat staan, staat wel gezellig in mn gamehok :P
Ik denk dat de Spark uiteindelijk niet veel makkelijker mee te nemen is dan de Mavic aangezien de armen van de spark niet inklapbaar zijn. Dus de tas waar je hem in doet zal uiteindelijk bijna net zo groot zijn. Zeker ook omdat de controller hetzelfde is ( mocht je die kopen ). Kwa gewicht is het natuurlijk wel weer een stuk lichter.

Deze week 1389 voor de Fly More Combo bij mediamarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Kecin schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:58:
Als je geen groot bezwaar hebt tegen het extra gewicht van de drone + extra accu dan is de Mavic een no-brainer IMO. Mavic gaat bijna 2x zo lang mee op een accu, dus het verschil is eigenlijk maar ca. 350g. En Wifi mode kan de Mavic ook. Mavic is echt een hogere klasse, en binnenkort waarschijnlijk regelmatig voordelig in nieuwstaat via Marktplaats te krijgen. :)

Ik zit nu zelf ook sterk te twijfelen of ik mijn Mavic voor de Spark moet inruilen. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat ze de RC niet ook aanzienlijk kleiner/lichter hebben gemaakt dan die van de Mavic. Gesture is grappig, wifi is OK maar in de meeste gevallen niet toereikend om hem optimaal te benutten, dus de RC is bijna een noodzaak. En omdat die er niet standaard bij zit bijna verplicht tot Fly More dus.

[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 29-05-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Leuke prijs van die Mavic, zag 'm anderhalve week terug ofzo ook al voor 1421 bij de Mediamarkt. Nu dus nog goedkoper. Ik heb al een pre-order op de Spark gezet, voor 590 euro meer dus een Mavic... ik ga 'm voornamelijk voor foto's gebruiken en dan voor objecten relatief dichtbij. Dan is een Mavic overkill, bovendien weet ik niet hoe ik er mee ga vliegen als ik weet dat ie zoveel kost. de P3S heb ik voor net geen 500 euro gekocht en hoewel ik daar netjes mee vlieg, zou het mij weinig uitmaken als ik 'm stuk zou vliegen.

Wel één nadeel van de Spark, voor video enkel 30fps. Wil je het dus mixen met andere content van een ander apparaat, dan is het aan te raden die wel op 30 of 60fps te zetten, veel te veel werk om 30fps naar 25fps te krijgen (of andersom). En doe je dat niet, dan heb je gedeeltelijk schokkerig beeldmateriaal.

De Spark is voor even snel erbij pakken, de Mavic voor het betere werk. Hoewel ik de beeldkwaliteit in de video van Casey Neistat van de Mavic dus echt teleurstellend vond vergeleken met dat van de Spark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Krijgt de mavic uiteindelijk dezelfde functies als de spark? Dus zo rondom je vliegen etc. Zijn toch mooie "auto" features van de spark. Zal wel een software ding zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Sbakker1982 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:40:
Krijgt de mavic uiteindelijk dezelfde functies als de spark? Dus zo rondom je vliegen etc. Zijn toch mooie "auto" features van de spark. Zal wel een software ding zijn toch?
Weet niet of de Mavic dezelfde sensoren aan de voorkant heeft als de Spark, denk dat het meer een hardware dingetje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Queenfanmichel schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:19:
[...]

Weet niet of de Mavic dezelfde sensoren aan de voorkant heeft als de Spark, denk dat het meer een hardware dingetje is.
Dat rondom je vliegen word gewoon op basis van beeld gedaan, die infraroodsensoren voorop de spark hebben niet genoeg range om daar invloed op te hebben. Het is dus gewoon een software dingetje.

Ik verwacht niet dat de mavic dat krijgt omdat ze die toch als pro drone in de markt zetten en de spark meer als speelgoed.
JK schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:52:
De Spark is voor even snel erbij pakken, de Mavic voor het betere werk. Hoewel ik de beeldkwaliteit in de video van Casey Neistat van de Mavic dus echt teleurstellend vond vergeleken met dat van de Spark.
Dat viel mij ook al op, ook de horizon klopte niet.. Maar ik heb zelf een Mavic en het beeld is echt veel beter dan in die video. Misschien gedaan om de Spark beter te laten lijken.

[ Voor 30% gewijzigd door Greetoz op 30-05-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickbock
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:26
Ik zit er ook heel sterk aan te denken om de Spark te bestellen als mijn eerste drone.

Voor diegene die de Spark al besteld hebben. Waar hebben jullie hem besteld? Bij DJI zelf of toch bij een Nederlandse winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dronekenner.nl, schijnt er veel te krijgen zeggen ze :)
Posten hier ook wel (in het Mavic topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 12:27
Besteld bij DJI zelf. Wordt mijn eerste eigen drone, heb wel al gevolgen met een P2v+.

Besteld met rode cover en in het FlyMore pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
matthijst schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:40:
Dronekenner.nl, schijnt er veel te krijgen zeggen ze :)
Posten hier ook wel (in het Mavic topic).
Toch is wel gebleken dat je beter bij DJI kan bestellen als je de eerste levering wil. Helaas worden de resellers vaak als laatste bediend door DJI.. Of je wacht tot er hier voorraad is. Ik verwacht wel dat het beter gaat dan bij de Mavic aangezien ze deze drone niet echt vervroegd hebben released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Greetoz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Toch is wel gebleken dat je beter bij DJI kan bestellen als je de eerste levering wil. Helaas worden de resellers vaak als laatste bediend door DJI.. Of je wacht tot er hier voorraad is. Ik verwacht wel dat het beter gaat dan bij de Mavic aangezien ze deze drone niet echt vervroegd hebben released.
Had een preorder bij dji, maar gecanceld. NL leverancier leek me handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Kwa garantie maakt het niks uit want ze verwijzen allemaal naar dji zelf. Ik verwacht weinig problemen met de levering. Denk dat er lange na niet zoveel verkocht worden als de mavic. Ook vanwege de steeds strengere regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Greetoz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:14:
[...]

Dat rondom je vliegen word gewoon op basis van beeld gedaan, die infraroodsensoren voorop de spark hebben niet genoeg range om daar invloed op te hebben. Het is dus gewoon een software dingetje.

Ik verwacht niet dat de mavic dat krijgt omdat ze die toch als pro drone in de markt zetten en de spark meer als speelgoed.
gezicht herkenning en bediening met hand is hardware, de rest software denk ik.

YouTube: DJI Spark — In Depth Review \[4K]

Zie 11:00 dit bedoel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
[...]

Dat viel mij ook al op, ook de horizon klopte niet.. Maar ik heb zelf een Mavic en het beeld is echt veel beter dan in die video. Misschien gedaan om de Spark beter te laten lijken.
Inderdaad het beeld van de spark is niet slecht maar die van de mavic is veel beter.

YouTube: DJI SPARK vs MAVIC PRO! In-Depth Comparison REVIEW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Queenfanmichel schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:37:
[...]

gezicht herkenning en bediening met hand is hardware, de rest software denk ik.

YouTube: DJI Spark — In Depth Review \[4K]

Zie 11:00 dit bedoel. ;)
Ik dacht dat er achter dat "glas" infrarood sensoren zaten die oa gebruikt worden voor de obstacle avoidance. Gezichtsherkenning moet ook makkelijk kunnen met de gewone camera van de mavic netzoals de handbediening. De gewone camera van de mavic word nu ook al voor meer taken gebruikt dan alleen filmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Greetoz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:42:
[...]

Ik dacht dat er achter dat "glas" infrarood sensoren zaten die oa gebruikt worden voor de obstacle avoidance. Gezichtsherkenning moet ook makkelijk kunnen met de gewone camera van de mavic netzoals de handbediening. De gewone camera van de mavic word nu ook al voor meer taken gebruikt dan alleen filmen.
Inderdaad een selfie is met dezelfde gebaar als bij de Mavic, wie weet een update en het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Queenfanmichel schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:43:
[...]

Inderdaad een selfie is met dezelfde gebaar als bij de Mavic, wie weet een update en het gaat werken.
Hoop het eigenlijk wel twijfel nog sterk tussen beide modellen, vrouw vind de spark geweldig mede door de handbedieningen.

En de prijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Queenfanmichel schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:40:
[...]

Inderdaad het beeld van de spark is niet slecht maar die van de mavic is veel beter.

YouTube: DJI SPARK vs MAVIC PRO! In-Depth Comparison REVIEW
Veel beter :D
Vind het maar een matige comparison.
Zonsondergang vind ik de Spark mooier trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
[...]

Lijkt me sterk, of hij heeft weer eens geen handleidingen gelezen en doet maar wat.
Hoe dan ook, beeld van de Spark is sowieso niet slecht. Zeker niet voor zo'n kleine lens.

Ik heb 'm overigens besteld bij Kamera Express. Benieuwd of ik 'm rond 15 juni al zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:56

Japie.G

Colour Classic

Zou er ook een DNG raw photo mode komen in de spark? Op de mavic is de jpeg niet om aan te gluren, als de raw mode niet innde spark komt hoop ik dat ze wat meer aandacht aan de jpeg mode hebben besteed. Al ergens untouched spark foto's te vinden?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Japie.G schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:50:
Zou er ook een DNG raw photo mode komen in de spark? Op de mavic is de jpeg niet om aan te gluren, als de raw mode niet innde spark komt hoop ik dat ze wat meer aandacht aan de jpeg mode hebben besteed. Al ergens untouched spark foto's te vinden?
Untouched:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tYldJpm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q3Q7xSR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LIFsVgw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QaiI6JR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HPBZzQ0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

https://www.acesdirect.nl...aign=tweakers-xml&c_id=17

732 euro de combo versie. Zegt me niks verder die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

(jarig!)
Hier nog een review: https://qz.com/994904/the...e-first-drone-for-anyone/

En Acesdirect levert alleen aan zakelijke klanten. Niet heel veel ervaring mee. Ben benieuwd of ze echt gaan leveren voor die prijs. Ik probeer het wel.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbdbd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:44
Wij hebben al enkele pre orders binnen. Acesdirect is geen grote partij en zitten wel heel erg diep met prijs.
Leveringen half juni in Nederland lijken ons op dit moment vrij uitgesloten. Iedereen heeft de mavic meegemaakt met orders en wij zijn wat afwachtender. We hebben wel vandaag de eerste order voor een beschermde koffer kunnen plaatsen. Verder is er nog praktisch niks te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
qbdbd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:43:
Wij hebben al enkele pre orders binnen. Acesdirect is geen grote partij en zitten wel heel erg diep met prijs.
Leveringen half juni in Nederland lijken ons op dit moment vrij uitgesloten. Iedereen heeft de mavic meegemaakt met orders en wij zijn wat afwachtender. We hebben wel vandaag de eerste order voor een beschermde koffer kunnen plaatsen. Verder is er nog praktisch niks te verkrijgen.
Wie is "wij"?
En wat heb je precies binnengekregen?
Losse Sparks, of Flymore's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 19:46
nog niets lijkt me, ik had bij acesdirect op rekening een order geplaatst met m'n bedrijf, maar dat mag helaas pas na 2x bestellen...
vooruitbetalen ga ik niet doen, duurt vast toch heel lang.

[ Voor 82% gewijzigd door StanTheMan op 01-06-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbdbd
matthijst schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:59:
[...]

Wie is "wij"?
En wat heb je precies binnengekregen?
Losse Sparks, of Flymore's?
Wij is Dronewinkel.eu. We hebben pre-orders binnen van klanten geen levering van de importeur. Overig hebben we alleen fly more besteld, veel betere deal voor je geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Ik volg dit topic ook even nadat ik lekker ben gemaakt door een ander. Nu kan ik niet meer wachten. Overigens bestel ik hem gewoon in een winkel/shop/keten die ik vertrouw. Ze hanteren allemaal dezelfde prijs en levertijd is ook overal hetzelfde. Zal het een week schelen...het is niet anders.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbdbd
Redondo1982 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:18:
Ik volg dit topic ook even nadat ik lekker ben gemaakt door een ander. Nu kan ik niet meer wachten. Overigens bestel ik hem gewoon in een winkel/shop/keten die ik vertrouw. Ze hanteren allemaal dezelfde prijs en levertijd is ook overal hetzelfde. Zal het een week schelen...het is niet anders.
Ik kan je wel aanraden bij een winkel die gespecialiseerd is in drones de drone aan te schaffen. Zo ondersteun je toch de winkels die vaak net wat assortiment te bieden hebben dan de grote reuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
qbdbd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:46:
[...]

Wij is Dronewinkel.eu. We hebben pre-orders binnen van klanten geen levering van de importeur. Overig hebben we alleen fly more besteld, veel betere deal voor je geld
Wat is jullie verwachting qua levering als ik nu zou bestellen bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbdbd
Sbakker1982 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:58:
[...]

Wat is jullie verwachting qua levering als ik nu zou bestellen bij jullie?
Goede vraag, ga dinsdag een update ronde bellen naar de importeurs en zal China ook contacteren of ze al een betere datum durven te geven. Sowieso kan het kleuren aspect aardig gaan meespelen denk ik. De meest populaire kleur zal wel eens vrij lang kunnen duren. Wat zijn de voorkeuren daarvoor hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
qbdbd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:05:
[...]

Goede vraag, ga dinsdag een update ronde bellen naar de importeurs en zal China ook contacteren of ze al een betere datum durven te geven. Sowieso kan het kleuren aspect aardig gaan meespelen denk ik. De meest populaire kleur zal wel eens vrij lang kunnen duren. Wat zijn de voorkeuren daarvoor hier?
In mijn geval wit. Ik ben op zoek naar een winkel die hem voor eind juli binnen heeft, dus als jullie dat zijn, laat het me weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Je kunt een pre order doen bij mediamarkt en betalen bij afhalen. Kan je hem nog altijd annuleren.

Btw centralpoint verkoopt ze voor 749 fly more en 568 voor de kale versie. Nadeel weer is dat je direct moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
T.E schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 01:00:
Je kunt een pre order doen bij mediamarkt en betalen bij afhalen. Kan je hem nog altijd annuleren.

Btw centralpoint verkoopt ze voor 749 fly more en 568 voor de kale versie. Nadeel weer is dat je direct moet betalen.
En dat heb je gewoon in de winkel (mediamarkt) zelf gedaan of online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbdbd
Sbakker1982 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:38:
[...]

In mijn geval wit. Ik ben op zoek naar een winkel die hem voor eind juli binnen heeft, dus als jullie dat zijn, laat het me weten!
Ik had al verwacht dat wit het meest populair is. We hebben daar ook de meeste pre orders voor gedaan. Als dji deze keer wel sneller fabriceert en levert moet het zeker mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Sbakker1982 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:00:
[...]

En dat heb je gewoon in de winkel (mediamarkt) zelf gedaan of online?
Ja. Zelfs met 24/7discount website bestelling gedaan voor de Fly more pack. En betalen bij afhalen en kreeg zelfs 9 euro terug via die 24/7discount.

Nu wachten tot hij binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Bij Kamera Express gaven ze al aan dat wit het eerst geleverd zou worden. Dat is ook de enige normale kleur voor zo'n ding. Nou ja, helemaal zwart had ook prima geweest.

Ik zou overigens niet weten waarom ik 'm speciaal bij een dronewinkel moet bestellen. DJI is gemeengoed. Als je nou iets specialistisch zou kopen waar je echt specifieke kennis voor zoekt.. nee, dit ding is echt voor Jan en alleman en zelfs mijn moeder kan 'm nog de lucht in krijgen en besturen. Klantenservice bij K.E. is ook in orde, bestel er wel eens lenzen en accessoires voor mijn camera.

Gister trouwens voor het eerst met een Mavic Pro gevlogen. Erg tof ding, stuk minder herrie dan mijn Phantom 3 Standard, maar waar ik 'm dus voor wil gebruiken is het gister wel duidelijk geworden dat een Mavic te duur is en ik er juist aan doe om voor de Spark te gaan naast de P3S of als vervanger er van. Dat ding komt wel verdomd ver weg met de controller. Enige wat irritant is bij die Mavic is het gezeik om wind velocity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
qbdbd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:56:
[...]

Ik kan je wel aanraden bij een winkel die gespecialiseerd is in drones de drone aan te schaffen. Zo ondersteun je toch de winkels die vaak net wat assortiment te bieden hebben dan de grote reuzen.
Mooi! Via pm dan maar

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbdbd
JK schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:41:
Bij Kamera Express gaven ze al aan dat wit het eerst geleverd zou worden. Dat is ook de enige normale kleur voor zo'n ding. Nou ja, helemaal zwart had ook prima geweest.

Ik zou overigens niet weten waarom ik 'm speciaal bij een dronewinkel moet bestellen. DJI is gemeengoed. Als je nou iets specialistisch zou kopen waar je echt specifieke kennis voor zoekt.. nee, dit ding is echt voor Jan en alleman en zelfs mijn moeder kan 'm nog de lucht in krijgen en besturen. Klantenservice bij K.E. is ook in orde,
Het verschil zit hem in een gedeelte van het assortiment. De drone winkels moeten opboksen tegen KE als voorbeeld. Die dit als een leuke bijverkoop zien. Dat het met garantie en Service allemaal snor zit ben ik met je eens.
Een gedeelte van de winkels die zich meer specialiseren bieden meer accessoires aan dan een KE. Echter zijn de marges vaak niet heel hoog, vooral als de grote jongens het als een leuke oplossing zien voor teveel cash. Terwijl je juist ziet dat de markt groter wordt is het aantal winkels wat zich specifiek op drones (quadcopter etc) richt wat kleiner geworden is. Er zijn twee/drie spelers gestopt.

Overigens dank voor je mening tussen mavic en Spark. Voor privé doeleinden neig ik ook veel meer naar de Spark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 22:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Is dit de versie incl. remote?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
qbdbd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Het verschil zit hem in een gedeelte van het assortiment. De drone winkels moeten opboksen tegen KE als voorbeeld. Die dit als een leuke bijverkoop zien. Dat het met garantie en Service allemaal snor zit ben ik met je eens.
Een gedeelte van de winkels die zich meer specialiseren bieden meer accessoires aan dan een KE. Echter zijn de marges vaak niet heel hoog, vooral als de grote jongens het als een leuke oplossing zien voor teveel cash. Terwijl je juist ziet dat de markt groter wordt is het aantal winkels wat zich specifiek op drones (quadcopter etc) richt wat kleiner geworden is. Er zijn twee/drie spelers gestopt.
Voor een racequad of eigenbouw drone oid zou ik een gespecialiseerde dronewinkel kiezen, voor een product als een DJI, die ready to fly is, maakt het mij niet uit waar ik 'm haal. Iedereen kan met een DJI overweg, hier en daar uitzonderingen nagelaten die niet nadenken over de objecten waar ze rondom vliegen. Voor Kamera Express is het inderdaad een extra artikel en is het geen core business.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Erhnam schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:28:
[...]

Is dit de versie incl. remote?
De Fly More combo is inclusief een remote, althans zo lees ik het op de DJI site.

http://store.dji.com/product/spark/Preference

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920941

Vorige week 30 mei een bestelling gedaan bij DJI, toen stond er nog ‘’ wordt na 24 tot 29 werkdagen verzonden…
Vandaag gevraagd wanneer het verstuurd zou worden ( je kan een chatsessie met een medewerker starten ) die gaf aan dat het ‘’waarschijnlijk ‘’ de 19de van Juli zou worden.

Is dus al weer een dikke halve maand later, dus maar geannuleerd. Verschillende Nederlandse website gebeld, en die geven aan dat ze hem eerder hebben, bij sommige lagen de eerste zelfs al bij de douane.

Heb hem bij DJI dus geannuleerd en wacht nu even tot ik me geld terug heb, dan ga ik hem waarschijnlijk ook via een Nederlandse website bestellen ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
Mijn bestelling (bij DJI.com) op de dag van de aankondiging gedaan (2017-05-24 17:27:57 (UTC)) en krijg nu op de chat ook te horen dat het waarschijnlijk pas 28 juni wordt... (Rode fly-more combo)

Ben benieuwd of dit waargemaakt kan gaan worden, of dat we weer Mavic-achtige levertijden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 930117

Heb je toevallig ook Kamera Express gebeld? Ben benieuwd of zij al op korte termijn een levering verwachten want ik heb de combi op 29 mei bij ze besteld.
Anoniem: 920941 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:02:
Vorige week 30 mei een bestelling gedaan bij DJI, toen stond er nog ‘’ wordt na 24 tot 29 werkdagen verzonden…
Vandaag gevraagd wanneer het verstuurd zou worden ( je kan een chatsessie met een medewerker starten ) die gaf aan dat het ‘’waarschijnlijk ‘’ de 19de van Juli zou worden.

Is dus al weer een dikke halve maand later, dus maar geannuleerd. Verschillende Nederlandse website gebeld, en die geven aan dat ze hem eerder hebben, bij sommige lagen de eerste zelfs al bij de douane.

Heb hem bij DJI dus geannuleerd en wacht nu even tot ik me geld terug heb, dan ga ik hem waarschijnlijk ook via een Nederlandse website bestellen ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb ook maar een pre-order bij de MM geplaatst. Kan beter wedden op 2 paarden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ook hier een spark fly more aangeschaft (pre order bij DJI). Wordt mijn eerste "echte" drone. Zat al te azen op een phantom 3, al dan niet gebruikt of een mavic, maar deze drone komt meer in de buurt van wat ik wil van een eerste drone.
Ik ga niet overal en nergens 4K films maken, complexe patronen vliegen, etc. Ik wil een drone waar ik een beetje mee kan spelen, en als het filmen wel bevalt kan er altijd nog meer geld uitgegeven worden.
Twee batterijen is net prima, 20 minuten vliegen en dan ben ik het denk ik wel weer zat (of moet ik tijd aan iets anders besteden).

We zullen zien of mijn verwachtingen qua gebruik kloppen als ze dat ding eindelijk gaan brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

(jarig!)
Eerste beelden van het vliegen met controller. Verder weinig uitleg maar dat ziet er nog best wendbaar uit.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik ben erg benieuwd naar de eerste ervaringen met de RC qua range. Hopelijk komen binnenkort de eerste reviews van de Fly More set. Die 80m wifi (best case) is echt niks, zo rond 1km zou ik prima vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door iisworks op 10-06-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Kilometertje moet vast wel lukken. Ben benieuwd of ze 15 juni gaan redden. Denk het eerlijk gezegd niet.
Met WiFi moet je niet eens willen vliegen. Doe mij maar een controller. Of een keer gewoon helemaal niets en dat ding op gebaren gebruiken voor een snelle foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Ik neem aan dat de vraag lang niet zo groot wordt dan bij de Mavic.
Er zullen niet veel mensen met een Mavic overgaan naar de Spark. Hooguit erbij kopen voor de hobby ofzo.

Verwacht dat voor einde van de maand de meeste pre orders wel hun drone krijgen mits ze bij dji zelf besteld zijn. Ander winkels zoals mediamarkt enz. zullen wel weer langer moeten wachten voor een voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Met RC in ieder geval al tot 1.1km:
https://www.rcgroups.com/...p=37711762&postcount=1398

Prima dus. Met een reële accuduur van 12 minuten zou ik ook niet graag al te ver weg willen vliegen. En vliegen in wifi mode is inderdaad vrij hopeloos zoals ik met de Mavic ervaren heb, nul controle als de app op het verkeerde moment crasht. ;)

Voordelen voor mij zijn dat de telefoon draadloos via wifi met de RC verbonden wordt i.p.v. het Mavic kabeltje, en dat de gimbal van de Sparl een stuk beter bestand lijkt tegen misbruik/ongelukken dan die van de Mavic.

[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 12-06-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
Die 1.1km is in FCC mode, in CE mode haal je volgens DJI maar 500 meter (en maar 300M op 5.8GHz) met de remote controller.

Wellicht een tip, extra accu's bij Azerty momenteel maar 45,99 in de pre-order in plaats van 59,99 bij DJI zelf:
pricewatch unsorted: DJI SPARK Part 03 Intell Flight Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-06 21:31
Zit heel erg te twijfelen om de spark te pre orderen, maar vraag me af of hij voor mijn vakantie 25 juni binnen gaat komen. Met mijn geluk zal hij vast tijdens mijn vakantie geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_04
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Woolfy681 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:14:
Zit heel erg te twijfelen om de spark te pre orderen, maar vraag me af of hij voor mijn vakantie 25 juni binnen gaat komen. Met mijn geluk zal hij vast tijdens mijn vakantie geleverd worden.
Ik denk niet dat je de Spark nog voor 25 juni krijgt als je het nu nog moet pre-orderen.
Op het DJI forum lees ik berichten van mensen die contact hebben gehad met het DJI Support Center. De verwachting is dat de mensen die een pre order geplaatst hebben op de dag van de introductie van de Spark de verzend datum 15 juni is. Als je een dag later hebt besteld is de verwachting dat die rond 30 juni verzonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Niek_04 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:26:
[...]

Ik denk niet dat je de Spark nog voor 25 juni krijgt als je het nu nog moet pre-orderen.
Op het DJI forum lees ik berichten van mensen die contact hebben gehad met het DJI Support Center. De verwachting is dat de mensen die een pre order geplaatst hebben op de dag van de introductie van de Spark de verzend datum 15 juni is. Als je een dag later hebt besteld is de verwachting dat die rond 30 juni verzonden wordt.
Oke jammer ;( dan wacht ik tot na mij vakantie heb me wat te laat verdiept in of ik een drone wil en zo ja welke. Op de DJI site kan je alleen nog de witte pre orderen en bij de webshops kan je helaas ook niet zien wat de prognose is qua levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Woolfy681 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:29:
[...]

Oke jammer ;( dan wacht ik tot na mij vakantie heb me wat te laat verdiept in of ik een drone wil en zo ja welke. Op de DJI site kan je alleen nog de witte pre orderen en bij de webshops kan je helaas ook niet zien wat de prognose is qua levertijd.
Misschien kan user qbdbd je helpen die is van dronewinkel.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Axente schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:39:
[...]

Misschien kan user qbdbd je helpen die is van dronewinkel.eu
Oke ga ik eens bij die webshop navragen. Zou wel heel tof zijn als het lukt dan kan ik hem misschien ook nog op mijn trouwdag gebruiken :)

Net even een chat gehad en ze verwachten niet dat het gaat lukken, maar mocht er onverwachts een spark overblijven dan geven ze me een berichtje via de mail.

[ Voor 20% gewijzigd door Woolfy681 op 13-06-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16
Ik vlieg begin juli naar Taiwan heeft er iemand enig idee of de voorraden daar goed zijn en ik daar met gemak een Spark kan scoren?

Ook misschien ervaring met invoer?

Thanks alvast voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Mhh, ik lees berichten van orders die verstuurd zijn: http://forum.dji.com/thread-97312-1-1.html?&page=12.

Op twitter las ik ook een bericht van een Duitser wiens bestelling onderweg is. Fingers crossed!

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.