Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnrn
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-06 09:41
VIC_TOR schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:13:
[...]

Heb het allemaal zitten lezen en dat ziet er niet goed uit zeg. Succes met die van jou. Laat ons even weten hoe je het oplost.
Thanks. Ik heb na verschillende pogingen om het zelf op te lossen uiteindelijk maar een reparatieverzoek ingediend en vervolgens vlot een UPS verzendlabel toegezonden gekregen naar een RMA adres in Nuth. Vandaag of morgen de deur uit, en dan maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
rnrn schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:52:
[...]

Thanks. Ik heb na verschillende pogingen om het zelf op te lossen uiteindelijk maar een reparatieverzoek ingediend en vervolgens vlot een UPS verzendlabel toegezonden gekregen naar een RMA adres in Nuth. Vandaag of morgen de deur uit, en dan maar even afwachten.
gelukkig gaat dat wel vlot dan bij ze. ik doe al een tijdje niks met de mijne maar in september wil ik hem wel meenemen op vakantie dus ik wacht het sowieso even af voordat ik iets doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

124138

Heb sinds paar dagen een “unjailed” iphone, heb via een location spoofer mijn spark op FCC mode kunnen zetten. Althans dat denk ik :)

Als ik mijn dji go app open terwijl ik verbonden ben dan krijg ik steeds melding dat ik in een andere regio zit en of die mijn instellingen daar voor moet herstellen, ik klik dan gewoon steeds op annuleren.

Alleen als ik in de “wifi” instellingen van de dji go app kijk dan kan ik geen andere wifi kanaal meer selecteren? Zie foto:

Afbeeldingslocatie: https://www.imageupload.co.uk/images/2018/08/18/CD078EA6-7915-4D26-A288-EE2D19DAC4F5.png

Ben trouwens met een OTG kabel verbonden. İemand enig idee of ik nu wel of niet in FCC mode zit? Heb nog niet kunnen vliegen ivm werk vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 10:47
Wat gebruiken jullie om te kijken waar je mag vliegen met je drone?

Ik ben twee apps tegengekomen: Hover en AUV Forecast.

Waar ik nu ben, mag ik volgens de twee apps vliegen, maar als ik de drone kaart (https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/) bekijk, mag ik hier helemaal niet vliegen.

In Nederland kan ik dan de drone kaart gebruiken, maar hoe doen jullie dat in het buitenland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_art015
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:05
ndthien schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:47:
Wat gebruiken jullie om te kijken waar je mag vliegen met je drone?

Ik ben twee apps tegengekomen: Hover en AUV Forecast.

Waar ik nu ben, mag ik volgens de twee apps vliegen, maar als ik de drone kaart (https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/) bekijk, mag ik hier helemaal niet vliegen.

In Nederland kan ik dan de drone kaart gebruiken, maar hoe doen jullie dat in het buitenland?
In Nederland de kaart van het kadaster aan houden, hier linkt de rijksoverheid zelf naar.

Voor het buitenland gewoon even google gebruiken en de lokale regelgeving opzoeken. Er zijn zat fora wat de op besproken wordt. Daarnaast is het gewoon een kwestie van goed je verstand gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 08:54
ndthien schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:47:
Dan gebruik ik de app 'AirMap'.
Kan ook via de website; https://app.airmap.io/

Niet alles zal kloppen, maar in elk geval zie ik dan ook waar vliegveldjes zijn. In de VS die app veel gebruikt, want daar zijn gruwelijk veel vliegvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb mijn Spark nu mee op reis maar het valt op dat deze niet zo stabiel blijft hangen als mijn (verkochte) Mavic Pro. De Spark drift nog al. Ook als ik rechtdoor vlieg gaat hij altijd wel een klein beetje naar links.

Dit is mijn tweede Spark en de eerste had dit ook maar omdat die door DJI vervangen is (voor wat anders) heb ik er geen erg meer in gehad het te controleren.

Ik heb alles al opnieuw gekalibreerd maar het probleem blijft. Ik vlieg overigens met een Remote en originele OTG kabel.

Meer mensen hier last van?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-bor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-06 13:06
Donstil schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:58:
Ik heb mijn Spark nu mee op reis maar het valt op dat deze niet zo stabiel blijft hangen als mijn (verkochte) Mavic Pro. De Spark drift nog al. Ook als ik rechtdoor vlieg gaat hij altijd wel een klein beetje naar links.

Dit is mijn tweede Spark en de eerste had dit ook maar omdat die door DJI vervangen is (voor wat anders) heb ik er geen erg meer in gehad het te controleren.

Ik heb alles al opnieuw gekalibreerd maar het probleem blijft. Ik vlieg overigens met een Remote en originele OTG kabel.

Meer mensen hier last van?
Had ik ook last van. Na de vorige (en ook eerdere) firmware updates (remote en/of spark zelf) géén kalibratie gedaan. Sparky is nu stabiel en vliegt kaarsrecht.
Als de app vraagt om te kalibreren, even de Spark elders neerzetten. Mogelijk interfereert hij met metaal/beton in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
T-bor schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:17:
[...]

Had ik ook last van. Na de vorige (en ook eerdere) firmware updates (remote en/of spark zelf) géén kalibratie gedaan. Sparky is nu stabiel en vliegt kaarsrecht.
Als de app vraagt om te kalibreren, even de Spark elders neerzetten. Mogelijk interfereert hij met metaal/beton in de omgeving.
Ik heb nu opnieuw de MIU calibratie gedaan. Lijkt nu wel beter te gaan.
De verbinding is wel nog wat stroef als je de Mavic Pro gewend bent maar goed daar is het de prijs misschien ook wel naar.

Verder wel fijn hoe snel hij in de lucht is. Dat was met de Mavic pro toch wat meer gedoe altijd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:12
Gisteren de Spark een paar uur lopen zoeken na een noodlanding ...

Is er niet iets wat een akoestisch signaal geeft en op de Spark bevestigd kan worden zonder dat dit het vliegen beïnvloed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 21:04

misterdjus

hoi2x

ramrodwillem schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:49:

Is er niet iets wat een akoestisch signaal geeft en op de Spark bevestigd kan worden zonder dat dit het vliegen beïnvloed ?
Nu ben ik wel heel benieuwd wat er gebeurd is zodat je een noodlanding moest maken en wat die noodlanding precies in houd...

Je kunt toch in je DJI app de laatse gps locatie zien? Of was het zo erg dat je hem echt zonder beeld en uit het zicht hebt geland?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ramrodwillem schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:49:

Je hebt van die bluetooth achtige oplossingen, is een zendertje ter grootte van een 50 cent muntstuk.

Of deze die hier gepost is:
https://forum.dji.com/thread-127903-1-1.html

Dan kan je met je telefoon de spark terugzoeken, alleen volgens mij werkt dat maar op een meter of 10 denk ik.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Dank voor de BT oplossing is misschien een optie , dacht dat er ook iets met een geluidssignaal was ...

Ik vloog praktisch zonder beeld en zeer slechtontvangst , heb hem toen op sport modes gezet om hem zo snel mogelijk binnen te halen , ik had niet in de gaten dat de drone zich ondertussen achter mij bevond , in de sport modes en dan vol naar beneden is dus geen goed idee , dat ging erg snel , te snel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-06 01:21
Is er een mogelijkheid om te zien hoe vaak/hoever een drone is opgestart of hoelang hij totaal heeft gevlogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Pvesh schreef op zondag 9 september 2018 @ 00:46:
Is er een mogelijkheid om te zien hoe vaak/hoever een drone is opgestart of hoelang hij totaal heeft gevlogen?
In de app zit een flight log, die houd per vlucht bij waar etc en de route.

Als je de app opstart staat het links onderin volgens mij, nog voordat je kiest voor 'fly'

Hier een fimpje
YouTube: Dji Spark Crash/Flyaway/Lost Newbies flight record log must know!!2

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-06 01:21
Wii4all schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:40:
[...]

In de app zit een flight log, die houd per vlucht bij waar etc en de route.

Als je de app opstart staat het links onderin volgens mij, nog voordat je kiest voor 'fly'

Hier een fimpje
YouTube: Dji Spark Crash/Flyaway/Lost Newbies flight record log must know!!2
Thnx! Wil namelijk binnenkort 1tje kopen tweede hands (zo goed als nieuw). Nog tips waarop ik moet letten voordat ik de spark meeneem/koop ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Krassen op propeller en buitenkant van evt crashes :)
Verder ff laten vliegen als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:39
matthijst schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:42:
Krassen op propeller en buitenkant van evt crashes :)
Verder ff laten vliegen als dat mogelijk is.
Ik heb wel wat krasjes op de propellers, geen idee waar ze van komen (gras?) maar heb er geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Worsteneter schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:04:
[...]

Ik heb wel wat krasjes op de propellers, geen idee waar ze van komen (gras?) maar heb er geen last van?
Neu, ik ook wel. Maar bedoel als die propellers er echt gehavend uitzien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
matthijst schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:05:
[...]

Neu, ik ook wel. Maar bedoel als die propellers er echt gehavend uitzien....
Nee ok, dat is zeker een goede tip.

Ook even het glas van de lens checken en kijken of de gimbal stabiel is tijdens de testvlucht (dus geen klap heeft gehad waardoor die het niet meer doet) is geen gek idee. En de wifi codes van de controller, die zijn vaak weggevaagd! :*)

Een andere vraag: zijn de propellers van Ali van vergelijkbare kwaliteit met de originele van DJI? Iemand ervaring met een goedkoper setje en/of verkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 22:32
Pvesh schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:00:
[...]

Thnx! Wil namelijk binnenkort 1tje kopen tweede hands (zo goed als nieuw). Nog tips waarop ik moet letten voordat ik de spark meeneem/koop ?
In dit artikel van Dronewatch staan nog een aantal goede tips waar je op kan letten bij het kopen van een tweedehands drone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

124138

Tijdens mijn vakantie in Turkije heb ik lekker veel gevlogen, hier bij een filmpje van het resultaat:

Ook terug in Nederland heb ik gevlogen waar het mag :)

ik ben zeer tevreden met de Spark, klein en meteen klaar om te vliegen. Dus snel een paar shots van een mooie locatie en weer door naar de volgende. ik vind hem ideaal voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
124138 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:48:
Tijdens mijn vakantie in Turkije heb ik lekker veel gevlogen, hier bij een filmpje van het resultaat:

[video]

Ook terug in Nederland heb ik gevlogen waar het mag :)
[video]

[video]

ik ben zeer tevreden met de Spark, klein en meteen klaar om te vliegen. Dus snel een paar shots van een mooie locatie en weer door naar de volgende. ik vind hem ideaal voor onderweg.
gaaf hoor, vraagje, gebruik je ook filters voor de spark?
en zoja, welke?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 10:47
@GoGo22 ik ga over anderhalve week naar Istanbul en zat er aan te denken om mijn Spark mee te nemen. Heb je in Turkije problemen ervaren m.b.t. het vliegen met je drone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

124138

Wii4all schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:36:
[...]

gaaf hoor, vraagje, gebruik je ook filters voor de spark?
en zoja, welke?
Thnx, nee ik heb geen filters gebruikt maar moet wel zeggen dat ik ze in Turkije wel liever had. Als het zonnig is dan heb je wel ND filters nodig, bij enkele shots van mij had ik last van “prop shadow” best klote als je er later pas achter komt.

Voor de rest gewoon gedit met adobe premiere en wat kleur correcties.
ndthien schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:38:
@GoGo22 ik ga over anderhalve week naar Istanbul en zat er aan te denken om mijn Spark mee te nemen. Heb je in Turkije problemen ervaren m.b.t. het vliegen met je drone?
Nee geen enkel probleem, zo lang je niet vliegt over of in de buurt van militaire gebied is er niks aan de hand. Mensen zijn meer nieuwsgierig en kijken met genot mee en vragen je heel veel over de drone, als je zo een drone de lucht in gooit :) ik ben in İzmir, Antalya, Konya, Alanya, Muğla geweest nergens problemen ondervonden :) en omdat je drone minder dan 500gr weegt hoef je hem ook niet te registreren in Turkije dus kan zo mee. Had ook geen last ondervonden bij de douane etc, ging allemaal soepel. Veel plezier alvast en ben benieuwd naar je opnames ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik vraag mij trouwens af of 't strafbaar is om te vliegen met de 'FCC hack'? Ik overweeg het ook te doen als het een stabielere verbinding geeft, maar mijn eerste ingeving zegt mij dat het de verantwoordelijkheid is van de fabrikant om te voldoen aan de wettelijke eisen in de EU - en zo de certificering kan krijgen - en dus niet de consument?

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 10:15
Wat een drama om mee te beginnen.. ipdates zijn leuk maar als je op het punt staat je drone te gebruiken en een update noodzakelijk is minder prettig.

Ik moet mijn Remote controller updaten maar het lukt dus niet!

Bij het uitvoeren van de update verlies ik constant de connectie tussen de drone en remote controller waardoor ik met me DJI4 app de melding krijg dat de update niet uitgevoerd kan worden.
Meerdere keren geprobeerd maar constant hetzelfde probleem.

Iemand hetzelfde probleem ervaren?

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 22:32
Mikee007 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 01:38:
Wat een drama om mee te beginnen.. ipdates zijn leuk maar als je op het punt staat je drone te gebruiken en een update noodzakelijk is minder prettig.

Ik moet mijn Remote controller updaten maar het lukt dus niet!

Bij het uitvoeren van de update verlies ik constant de connectie tussen de drone en remote controller waardoor ik met me DJI4 app de melding krijg dat de update niet uitgevoerd kan worden.
Meerdere keren geprobeerd maar constant hetzelfde probleem.

Iemand hetzelfde probleem ervaren?
Je kan proberen om de update via de pc uit te voeren. Even het programma DJI Assistant 2 downloaden en je controller en spark met een USB-kabel aan je pc hangen. Hopelijk lukt het dan wel om te updaten.

• VIC_TOR
Bijna 2 weekjes in Portugal geweest en uiteraard de Spark meegenomen. Niet veel gebruikt maar toch 1 of 2 dagen mee kunnen spelen. Heb voor de grap toch maar een gps faker gebruikt en ding in FCC mode gezet want ik werd gek van de klote verbinding (in middle of nowhere zonder gebouwe of wat dan ook). Wat een verschil zeg. Ik laat hem nu lekkr zo voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
VIC_TOR schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 09:48:
Bijna 2 weekjes in Portugal geweest en uiteraard de Spark meegenomen. Niet veel gebruikt maar toch 1 of 2 dagen mee kunnen spelen. Heb voor de grap toch maar een gps faker gebruikt en ding in FCC mode gezet want ik werd gek van de klote verbinding (in middle of nowhere zonder gebouwe of wat dan ook). Wat een verschil zeg. Ik laat hem nu lekkr zo voorlopig.
Dit werkt bij mij niet goed. Als ik in het veld de floater erop zet krijg ik toch ce. Het lukt alleen als ik de Spark afdek met aluminiumfolie.. Maar dat heb ik niet altijd bij mij. Hoe doen jullie dat? Of schakelen jullie de remote eerst in voor de spark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus

misterdjus

hoi2x

Worsteneter schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:11:
[...]

Dit werkt bij mij niet goed. Als ik in het veld de floater erop zet krijg ik toch ce. Het lukt alleen als ik de Spark afdek met aluminiumfolie.. Maar dat heb ik niet altijd bij mij. Hoe doen jullie dat? Of schakelen jullie de remote eerst in voor de spark?
:/ Of ik mis even wat je precies bedoeld of ik doe het anders, maar als je een GPS fake appje gebruikt ( https://play.google.com/s...tails?id=com.lexa.fakegps werkt goed) en je locatie ergens op Amerika zet dan vraagt je spark zelf of hij mag overschakelen naar een andere wifi setting.

Vervolgens sluit je alles af en kun je je fake gps uitzetten. De volgende keer dat je gaat vliegen doe je alles op de normale manier en hoef je alleen voor je begint met vliegen de melding dat je je in een andere wifi zone bevind weg te klikken met cancel. Zo vlieg je toch makkelijk in FCC mode? Of bedoel je iets anders?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
misterdjus schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:20:
[...]

:/ Of ik mis even wat je precies bedoeld of ik doe het anders, maar als je een GPS fake appje gebruikt ( https://play.google.com/s...tails?id=com.lexa.fakegps werkt goed) en je locatie ergens op Amerika zet dan vraagt je spark zelf of hij mag overschakelen naar een andere wifi setting.

Vervolgens sluit je alles af en kun je je fake gps uitzetten. De volgende keer dat je gaat vliegen doe je alles op de normale manier en hoef je alleen voor je begint met vliegen de melding dat je je in een andere wifi zone bevind weg te klikken met cancel. Zo vlieg je toch makkelijk in FCC mode? Of bedoel je iets anders?
Ja ik dat bedoel ik maar:

Ik heb dit binnen een keer geprobeerd en toen is het gelukt. Ik schakelde dan de spark in, dan remote met telefoon erin, terwijl op de telefoon een fake gps was aangegeven. Vervolgens inderdaad de pop-up en over naar FCC mode. Toen heb ik de fake gps app uitgezet en kon ik prima vliegen (even in de tuin). Ik heb toen trouwens niet de hele dji GO app afgesloten, had dat gemoeten?
In ieder geval: bij de volgende keer vliegen stond hij gewoon weer op CE!

Als ik buiten hetzelfde probeer: spark inschakelen, remote met telefoon op fake gps, dan krijg ik de pop-up naar FCC NIET! Dit lijkt te komen doordat de spark zélf overruled met z'n eigen gps ontvangst. Het lukt alleen binnen óf met een vel aluminium folie erop..

Wat is nu de truc om blijven op FCC mode te blijven? Is het, wat jij aangeeft, het afsluiten van de GO app nadat je op FCC mode bent gegaan? Of moet je de remote inschakelen vóór dat je de spark inschakelt? Ik weet het niet haha, maar wil graag op FCC mode vliegen - het bereik is mij op dit moment te gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus

misterdjus

hoi2x

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet goed weet of ik het in een bepaalde volgorde doe. Ik gebruik wel de OTG kabel altijd. Als ik ga vliegen dan zet ik eerst de spark aan, dan de afstandsbediening. Als deze een groen lichtje geeft en dus verbonden is dan klik in de OTG kabel in de telefoon en start de app vanzelf op. Op deze manier gaat het verbinden altijd goed.

In de app krijg ik dan altijd de melding dat mijn Wlan settings anders staan. Dan klik ik op cancel en kan ik vliegen.

Na het vliegen zet ik alles gewoon uit in een random volgorde en doe ik niks speciaals. Als ik weer ga vliegen herhaal ik bovenstaande en blijft alles zoals het was..

Edit: Fake GPS heb ik maar 1x aangezet. Daarna niet meer hoeven gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door misterdjus op 02-10-2018 09:21 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Inderdaad die fake GPS app gebruik je maar 1 keer (totdat je een keer per ongelijk de settings in de DJI app goed zet ipv cancel). Ik gebruik zelf geen kabel en dat hoeft dus ook niet. Snap niet dat die Spark zelf de locatie gaat bepalen voor je, dat hoort niet. Wel vreemd, ik zou het gewoon blijven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus

misterdjus

hoi2x

Ik dacht ik gooi mijn eerste Spark montage ook maar eens hier neer op het forum. Volgens mij heb ik me netjes aan de regels gehouden voor zo ver dat met alle onduidelijkheden mogelijk is 8)7 Ik blijf erbij dat common sense de allerbelangrijkste regel is...

Ik moet zeggen dat ik na wat kleurcorrectie op de beelden niet ontevreden ben met de beelden. Het is voor het eerst dat ik monteer met Adobe Premiere dus ik heb een beetje gespeeld met effecten. De ene is wat mooier dan de andere maar ik zag het als een oefen projectje daar het hele monteren alweer een hele tijd geleden voor me is ;)

Ik heb de spark gekocht om te kijken of het hele drone vliegen iets voor me is en ik met een instap model wilde beginnen. Ik twijfel nu al of ik de Mavic Pro 2 moet halen maar ik wacht nog even tot hij iets beter beschikbaar is. 4k is toch wel erg mooi en het D-log spreekt me wel aan hoewel ik benieuwd ben of de pc het een beetje wil verwerken. En de RAW foto's zijn ook wel beter te bewerken...

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Mooie beelden hoor, alleen wat mij betreft hoeft dat 'gejitter' niet zo, lijkt net of je naar de intro van een horror film aan het kijken bent ;)

Ik zit s'ochtends in de auto naar m'n werk rij ik ook wel is langs de weilanden en dan jeukt het echt om een keer te filmen alleen tijdgebrek en het feit dat ik de spark niet altijd bij me hebt nekken me dan. Er zijn zoveel mooie locaties en momenten om te filmen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
VIC_TOR schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:10:
Inderdaad die fake GPS app gebruik je maar 1 keer (totdat je een keer per ongelijk de settings in de DJI app goed zet ipv cancel). Ik gebruik zelf geen kabel en dat hoeft dus ook niet. Snap niet dat die Spark zelf de locatie gaat bepalen voor je, dat hoort niet. Wel vreemd, ik zou het gewoon blijven proberen.
Ik heb dit weekend met de fake gps app de drone of FCC gekregen, bereik was een stuk beter en dat werkt heerlijk. Toch stond ie de volgende keer gelijk weer of CE (13 kanalen). Ik moest weer enkele keren proberen om 'm op FCC te krijgen, steeds controller uitschakelen en proberen. Zo raak ik al gauw 10% kwijt omdat de drone steeds aanstaat. Ik snap echt niet waarom die bij mij steeds terugschiet naar CE! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandaan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik heb recent bij iBood de Spark besteld voor €329 excl €5,95 verzendkosten.

Omdat de levering altijd wat langer duurt was ik al in de accessoires gedoken die ik erbij wil hebben.
Ik zelf had deze opties in gedachten:

DJI Spark - Battery Charging Hub

DJI Spark - Remote Controller

DJI Spark accu (twijfel nog of ik er 1 of 2 extra bij koop, advies?)

OTG kabel

Filter e.d. komen later wel. Totaalprijs (excl verzendkosten) is dan €550

Gebruik: het is mijn eerste drone dus in het begin gewoon om mee te spelen en als ik het vliegen een beetje onder de knie heb wil ik een (indoor) bedrijfsfilmpje maken. Ik zal ook in een van de loodsen oefenen met vliegen.

Echter, als ik op de Fly More Combo zoek in de Price Watch dan zie ik een aanbieding staan van €498,00.
Dat is dus incl de bovengenoemde accessoires + prop guards en extra propellers.

Zie ik nu iets over het hoofd? Scheelt €50 namelijk en ik denk dat je bovenstaande artikelen echt wel wil hebben om het meeste uit de drone te halen. Ik zweef met mijn muis nu boven de annuleer knop namelijk... Maar volgens mij klopt mijn berekening gewoon...

[ Voor 1% gewijzigd door jandaan op 15-10-2018 11:54 . Reden: verkeerde link onder remote controller, moest van accu zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-05-2019
Ik heb de DJI Spark maar wat ik ook probeer om deze in sport te zetten geeft hij aan dat de intelligent flicht mode disabelt is.
Wat kan ik daar aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik vraag me af of de Spark vandaag de dag nog aan te raden is of dat het beter is op een Spark2 te wachten. Ik heb al eerder de aanschaf overwogen maar heb er toen van af gezien vanwege bereik problemen, fcc hacks, flyaways, etc. Heeft iemand over een langere periode van zeg een jaar zonder technische problemen kunnen vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Het uitblijven van een reactie op mijn vraag: 'Heeft iemand over een langere periode van zeg een jaar zonder technische problemen kunnen vliegen?' interpreteer ik dan maar als een 'nee'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
gold_dust schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:13:
Het uitblijven van een reactie op mijn vraag: 'Heeft iemand over een langere periode van zeg een jaar zonder technische problemen kunnen vliegen?' interpreteer ik dan maar als een 'nee'.
Het lijkt mij ook niet realistisch om geen problemen te verwachten over zo'n lange tijdspanne. Ik heb hem nog niet eens zo lang en heb er wel aardig wat vluchten mee gemaakt. Ik heb één keer een gimbal error gekregen, waarschijnlijk door een iets te agressieve hoek in sportmodus, die na herstart niet terugkwam. En ik heb één keer een 'forced' landing gehad die ik niet meer kon annuleren of bijsturen (in feite een crash dus) door een combinatie van 1) te lang doorvliegen na battery warning (user fout) 2) verbindingsproblemen door een combinatie van limiet spark (is eigenlijk beperkt) en slechte locatie idzv bomen in vrijwel alle richtingen (userfout) en 3) kou en koude batterijen die een knauw hadden gehad (in feite ook userfout). Geluk bij een ongeluk is die op een open stukje in het bos geland in de varens, geen schade en in ongeveer een half uur gevonden dmv beperkt zoekgebied door gps locatie.

Al met al een prachtige drone in mijn optiek, die vooral snel vlieg klaar kan zijn, onderweg te laden is (als enigste dji drone) via powerbank, en goed geprijsd is. Nadeel is wat mij betreft zeker het beperkte bereik, zeker in CE modus. Dit is geen technisch probleem maar een technische beperking. Beeldkwaliteit is daarentegen voor mij geen nadeel - scherp genoeg op 1080p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JK
Ik heb 'm sinds juli 2017, maar ik vlieg er niet megaveel mee. Heb meer dingen te doen in mijn leven. Eigenlijk kocht ik 'm ter vervanging van de Phantom 3 Standard. dat was een bakbeest. Ik zocht wat kleiners wat ook op vakantie mee kan (USA) en niet veel ruimte in neem en niet zoveel kost als een Mavic.

Dat werd dus de Spark. heeft het prima gedaan in de USA, in NL gebruik ik 'm niet zoveel. Maar in principe nog geen technische problemen gehad. Wel na terugkomst uit de USA een gimbal overload error en leek het alsof de camera ietsje vast zat ofzo. Dat probleem kon ik zo verhelpen. Waarschijnlijk een kleine zandkorrel of stofkorrel ergens tussen, omdat ik door een slotcanyon was gevlogen (en geloof mij, die props zijn krachtig genoeg om al dat zand en stof te doen opwaaien, zelfs op 3m hoogte). .

Binnenkort maar weer eens vliegen, maar Nederland is gewoon niet echt heel indrukwekkend om te filmen/fotograferen, tenzij je op plekken komt waar je niet mag vliegen. Dan is het wel interessant. Maar dat doe ik dus niet. Met sneeuw of mist kan je wel weer mooie plaatjes maken. Maar goed, met mist in de ochtend, ben ik meestal druk om op mijn werk te komen. :+ Het grootste nadeel vind ik de 4:3 foto's. En dat bereik.. met een OTG-kabel kom ik in NL nog iets van 700m weg ofzo en dan zie je 'm al LANG niet meer. Iets wat verboden is. Dus waarom meer bereik? Het idee is leuk, maar het mag niet. Ook in de USA moet je dat ding in het zicht houden en heb je ook een plafond van om en nabij de 120m.

Dus ja.. moet je 'm nu nog kopen? Je ziet ze nu soms echt een voor maar 400 euro met controller. Dus dat is een leuk bedrag voor een vliegende camera. Heb je meer geld te besteden, dan kan je nog denken aan een Mavic Air of wachten op een eventuele Spark 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zelfde als JK: gebruik m alleen op vakantie in de VS.
1x per jaar. En een weekje voor vakantie thuis ff testen of ie het nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
Binnenkort naar Florida. Maar dan neem ik 'm dus niet mee; teveel kleine vliegveldjes en heliports. En alles is veel te vlak. In mei naar het zuidwesten geweest (Colorado, New Mexico, stukje Texas, Arizona, Utah)... daar komt ie echt tot zijn recht met al die bergen! Zeker rondom toeristische plekken in Florida vliegen heel veel helikopters laag over, dan wil je echt geen drone de lucht in gooien. Tenzij je 'm op 20-30 meter zou houden. Maar een keer zonder Spark op pad is ook niet erg, wat meer echt vakantie houden. De video's van die vakantie in mei moet ik zelfs nog editten.

Als ik naar de Keys zou gaan in Florida, had ik 'm wellicht nog wel meegenomen. Maar die laten we even voor wat het is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Ik gebruik de Spark al anderhalf jaar naast mijn Mavic Pro zonder problemen. Ding doet het altijd prima, je houd van te voren rekening met dat je bereik beperkt is. De resultaten zijn er niet minder om eerlijk gezegd, technisch gedoe heb ik nooit gehad. Daarnaast zie ik vaak mensen die zeggen van "Ik kan niet hoog genoeg vliegen", zie het als een uitdaging ;)

Enkele beelden die ik geschoten heb met de Spark, moet zeggen dat de kwaliteit niet helemaal top is via instagram maar voor hogere resolutie beelden verwijs ik door naar: https://www.skypixel.com/...4d-4096-b43b-f8675656792f

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.cdninstagram.com/vp/e923ab571ee2906e1ff5ade2162d1acc/5C6C9E5D/t51.2885-15/e35/37826612_290019971757523_8771389104760815616_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.cdninstagram.com/vp/de34000f50d70950b20fd6f7606e3598/5C6C067F/t51.2885-15/e35/39486313_217766885759473_2834112080972349440_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.cdninstagram.com/vp/834a3f5d48c71d5f3728190fae3f9558/5CB072FF/t51.2885-15/e35/36902490_254724498647996_1456153952415383552_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.cdninstagram.com/vp/29a6a6cb2ce4f155bde89eaddf6a8794/5C754897/t51.2885-15/e35/39331393_257727508191429_2158264582848643072_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.cdninstagram.com/vp/3457711afcfe13cf817e384b6bc46ef7/5C799939/t51.2885-15/e35/40200569_156463948608056_335390368436023747_n.jpg

[ Voor 141% gewijzigd door cunodb op 19-11-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Prachtige foto's , zelf de Spark mee naar Nepal genomen maar meer video's mee gemaakt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Allereerst.. wie heeft de spark uitgevonden. Ik heb constant ellende met dat ding!
Nu ook weer, Wil ik mooie dronebeelden maken wil die weer niet connecten met de RC controller.
Terug naar huis en de firmware gedowngrade en opnieuw geupdate.
helaas werkt het nog niet.
Dit terwijl ik het connecten goed uitvoer. Drone 3sec ingedrukken tot je een geluid hoort. dan de 3 buttons van de RC ingedrukt houden. tot het groene lampje niet meer knippert. maar het groene lampje blijft knipperen.

plz. help my!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Gemekker schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:17:
[...]

Je kan proberen om de update via de pc uit te voeren. Even het programma DJI Assistant 2 downloaden en je controller en spark met een USB-kabel aan je pc hangen. Hopelijk lukt het dan wel om te updaten.
Dit had ik al gedaan. Ik heb het via pc geupdated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennispeeters27
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-07-2024
Ik heb een tijd geleden ook problemen gehad met verbinding tussen drone en controller, alleen bij mij kreeg ik geen beeld doorgestuurd, en de melding no signal. Firmware geüpdatet via de telefoon, en het probleem lijkt een beetje verholpen, maar het probleem blijft soms terugkomem helaas. Er is volgens mij een manier om de soark te resetten, en dan zou ik het proberen te verbinden met de controller via de app van dji. Of heeft u dat ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

@cunodb, prachtig! Wat voor een filter gebruik je als ik vragen mag?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Erhnam schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:09:
@cunodb, prachtig! Wat voor een filter gebruik je als ik vragen mag?
Dank! Ik gebruik voor de Spark voornamelijk de Vivid Collection Cinema Series van PolarPro. Afhankelijk van het weer natuurlijk welke variant. Ideaal setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik heb de spark nu een tijdje in bezit en ik heb al redelijk wat problemen met de spark gehad. Maar daar gaat me vraag niet over.

Ik durf nooit zo ver te vliegen met de drone, Ik ben bang dat plots het signaal weg is of ik hem niet meer terug kan krijgen naar me vertrek positie.
Er zal vast iemand in dit topic wel is hebben geprobeerd zo ver mogelijk te vliegen. Wat gebeurd er als die het signaal kwijt raakt? Gaat de spark automatisch terug of hoe werkt dat?
Tevens ben ik altijd bang met vliegen bij vrij harde wind, Ik ben er wel achter dat de spark wel wat kan hebben maar hoe is jullie ervaring hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Mikee007 schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:48:
Ik heb de spark nu een tijdje in bezit en ik heb al redelijk wat problemen met de spark gehad. Maar daar gaat me vraag niet over.

Ik durf nooit zo ver te vliegen met de drone, Ik ben bang dat plots het signaal weg is of ik hem niet meer terug kan krijgen naar me vertrek positie.
Er zal vast iemand in dit topic wel is hebben geprobeerd zo ver mogelijk te vliegen. Wat gebeurd er als die het signaal kwijt raakt? Gaat de spark automatisch terug of hoe werkt dat?
Tevens ben ik altijd bang met vliegen bij vrij harde wind, Ik ben er wel achter dat de spark wel wat kan hebben maar hoe is jullie ervaring hierin?
Vlak voor je opstijgt loop ik de menus door
Daar kan je aangeven wat de spark moet doen als er signal loss is etc.

Zelf al is gehad.

Return home (in dit geval waar hij opgestegen is) en dan op 30 meter hooveren dan krijg je vanzelf het signaal weer terug. Ik heb nog niet gehad dat hij een landing ging inzetten omdat hij te lang signal loss had.

Ervaring qua harde wind, als het echt goed waait dan gebruik ik de spark niet. Paar keer op vakantie op het strand stond er best een aardig windje en daar kon hij goed mee omgaan.

Staan geloof ik best veel video's over op youtube.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Mikee007 schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:48:

Ik denk toch eigenlijk dat de Spark wel een beetje een faal is geweest, te veel technische problemen voor een te hoge prijs. Ik vind het jammer dat DJI hun energie heeft gestoken in voor mij nutteloze features als automatisch landen in je handpalm in plaats van het oplossen van verbindingsproblemen, flyaway's, en problemen met obstacle avoidance.

Ik zie dat de Spark bij DJI zelf alleen nog in wit en rood en bovendien in 'de aanbieding' is. Misschien dat er binnenkort een Spark 2 aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuigiBrotha
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik heb de spark 2 weken nu en ben er super blij mee. Ja de mavics hebben beter beeld maar het kleine formaat maakt hem veel minder intimiderend dan zijn grotere broers. De aller eerste keer is het even opzetten maar nu met otg kabel werkt hij fantastisch. Volgens mij haal je het meeste uit de spark als je hem ziet als uitbreiding van je fotografie/film hobby, eerste drone of vakantie drone. Maar ondanks het gemak is het wel een drone waar je meerdere keren mee moet hebben gevlogen. Als je niet gewend bent met wind te vliegen, of op voor jou onbekende locaties en je doet dat de eerste keer op vakantie... Ja dan hoef je niet veel goeds te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 00:54
Zijn er mensen hier die de Spark gebruiken in combinatie met Litchi? Ik kan er weinig (recents) over vinden? Ik zie dat Litchi een aantal leuke features biedt, ook voor de Spark, zoals home/course lock en waypoints routes.

Ik ben wel benieuwd, maar ben toch een beetje huiverig om een third party app te gebruiken voor m'n drone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adfrancois
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-10-2023
Litchi kan ik Je echt aanbevelen.
Ik vlieg mijn Spark eigenlijk niet anders meer dan met Litchi en zet van tevoren de route en camera positie in een bestandje. Er is erg veel mogelijk.
Heb het een tijdje op iPad mini 4 gebruikt. Nu op een Samsung tab S2 in combinatie met Android 9 (Pie).
En Litchi is niet volledig 3d party, de APK die ze gebruiken is van DJI zelf maar ze hebben daar een eigen schil omheen gelegd met sommige eigen functies.

[ Voor 46% gewijzigd door Adfrancois op 13-03-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:17
Het schijnt dat Master Airscrew ook aan silent props voor de Spark werkt (voor Mavic Air zijn ze net uit):
https://www.masterairscrew.com/

Good afternoon thank you for contacting Master Airscrew. We are working on the spark props and should have them ready later 2019. Please let me know if there is anything else I can help you with, thank you and have a great day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
De Spark is out of stock in de webwinkel bij DJI.. Betekent dit een vernieuwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:08
Mr.ZeroNull! schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:59:
De Spark is out of stock in de webwinkel bij DJI.. Betekent dit een vernieuwing?
Volgens de Dji Spark 2 Facebook groep wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Yup, ziet er veelbelovend uit als opvolger voor de Spark, nu qua naamgeving en opvouwbaarheid in de Mavic lijn! Vergelijkbare specs als Spark zoals beperkt bereik, minder sensoren, beperkte accuduur en geen 4k/60 is allemaal prima voor een instapmodel.

- Hopelijk komt er ook een wat compactere RC voor uit voor betrouwbaar vliegen >30m (zeer slechte ervaring met telefoon als controller).
- Er wordt gespeculeerd over gewicht <250g (handig ivm regelgeving, maar ten koste van accuduur). Maar als hij echt rond 350g zit (wat ik me niet voor kan stellen gezien het mini formaat), dan zou de accuduur verbeterd moeten zijn: 18 realistische minuten?
- De props lijken qua vorm wat meer op die van de Anafi, hopelijk is het geluid dan ook een stuk minder irritant.
- Ook een 16:9 foto modus?

[ Voor 39% gewijzigd door iisworks op 12-10-2019 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Update met meer specs:
https://dronedj.com/2019/...i-specs-leaked-245-grams/

Laatste FCC melding:
https://dronedj.com/2019/...rmed-fcc-database-filing/

Release mogelijk 30/10:
https://dronedj.com/2019/...launch-date-october-30th/

Ik ga 'm direct bestellen als het zover is! :)

[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 12-10-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Laatst online: 21:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Een 2.7k camera op een 3 axis gimbal dus.
249g, tot 30 minuten vluchttijd!
https://dronedj.com/2019/...s-specs-palm-sized-drone/
https://pbs.twimg.com/media/EHq8hJ2VAAIhSNf.jpg

Uistekend voor een een dergelijke drone, zeer waardige opvolger van de Spark! Helaas geen Obstacle avoidance zo te zien.

Zou helemaal mooi zijn als hij significant minder irritant geluid maakt dan de Spark en Air. :)
Ik ga 'm direct bestellen als hij beschikbaar komt.

Tijd voor een "Mavic Mini" topic? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3NqR50CfaYZHThOJZRlTWwD0/full.jpg
PS: Tijd voor een grote update van de antieke foto "features" op Tweakers! :(

[ Voor 62% gewijzigd door iisworks op 26-10-2019 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-06 11:01

Mars Warrior

Earth, the final frontier

iisworks schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:57:
Een 2.7k camera op een 3 axis gimbal dus.
2.7k is een veelgebruikte resolutie. Jammer van de niet-4k, maar toch altijd stuk beter dan HD:
  • 1080p = 1920 x 1080 pixels
  • 1520p = 2704 x 1520 pixels = 2.7k
  • 2160p = 3840 x 2160 pixels = 4k
Kun je - als je wilt editten - toch wat inzoomen naar HD zonder echt kwaliteitsverlies.
249g, tot 30 minuten vluchttijd!
Dat is dan weer fijn. Veel minder certificaten nodig. Altijd fijn als je maar af en toe wilt vliegen _/-\o_
Zal daardoor wel een gewilde drone worden. Goed betaalbaar, en weinig extra kosten.

Natuurlijk is de kwaliteit van de camera en het vliegen even afwachten. Specs zeggen niet alles immers.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
En nog wat info over de Mini Fly More combo:
https://dronedj.com/2019/...tra-batteries-prop-guard/

Als de RC bij de standaard set zit en de accu via USB-C te laden dan hoef ik persoonlijk geen Combo. Alleen een extra accu is dan voldoende, en een compacte case haal ik wel los van Ali. Maar wellicht worden net als in het verleden in eerst instantie alleen combo's uitgeleverd...

De props lijken overigens wat meer de vorm te hebben als die van de Anafi, dus hopelijk zorgt dat ervoor dat hij minder irritante herrie maakt dan de Spark of Air. Zou mooi zijn als de RC ook wat lichter is, want die is ondertussen groter/zwaarder dan de drone zelf. :)

[Update] Eerste video:
YouTube: DJI MAVIC MINI FIRST VIEW
https://dronedj.com/2019/...-mavic-mini-video-review/

[ Voor 89% gewijzigd door iisworks op 28-10-2019 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Charge dock is wel handig en de travel case inderdaad, maar lijkt me geen 300 euro extra waard :)
Hoop wel dat hij in de EU verder gaat dan de Spark, want die was vrij kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Klopt, de spark was qua stabiliteit alleen in fcc mode te doen. Dat was bij de Air al een stuk beter, dus hopelijk hetzelfde of beter systeem in de Mini. Ik zie wel de antenne-pootjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Heel benieuwd naar de Mini die mogelijk morgen gepresenteerd wordt.
Ik zat al naar de Pro2 te kijken vanwege de range, maar blijkbaar zal ook de mini een grote afstand kunnen afleggen..
Ik zoek toch wel een drone die met gemak 1000-1500m van me af kan vliegen. (Ja ik weet dat regelgeving etc het niet toelaat).

Video en sensors die minder zijn dan de pro vind ik niet erg, ik vind dat de 1000 euro prijs verschil niet waard.
Het is toch meer hobby en vakantiekiekjes ipv professioneel video materiaal schieten..

Maar we zullen de specs morgen hopelijk wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Sowieso is de Mavic Pro serie veel stabieler met Ocusync en realistisch gezien zou ik blij zijn als de Mini in CE mode (EU) relatief probleemloos tot ca. 800m komt. De Spark was drama in CE mode, maar de Air was met zijn "enhanced wifi" aanzienlijk beter en de Mini heeft ongetwijfeld iets vergelijkbaars. En wellicht werkt de FCC mode hack nog. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door iisworks op 29-10-2019 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met 800 meter probleemloos zou ik kunnen leven..
500m is toch wel het minimum wat ik persoonlijk nodig zou hebben.
Maar we zullen het hopelijk zien morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
8)7 was al gepost

[ Voor 93% gewijzigd door matthijst op 29-10-2019 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Losse mavic Mini + Care refresh besteld via DJI (€399+€39, 12-19d levertijd). :)
Voor de Combo was de levertijd langer en ik heb aan een extra accu voldoende, zeker als hij geladen kan worden via (helaas Micro) USB.

Specs:
https://www.dji.com/nl/mavic-mini/specs

FAQ:
https://www.dji.com/nl/mavic-mini/faq

PS:
Lijkt erop dat er voor Japan een apart JP model is (kleinere accu en 199g totaal)
Ook staat nu een apart typenummer voor CE en FCC, dus misschien is FCC patch niet meer mogelijk. Maar als hij stabiel 500-1000m haalt van die 2km in CE mode dan ben ik tevreden.

[ Voor 116% gewijzigd door iisworks op 30-10-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 11:42
Gaaf, was al een tijdje op zoek naar een Mavic Air, maar denk dat het een Mavic mini gaat worden.
Wellicht nog heel even wachten tot de eerste reviews online komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De specs staan online:
https://www.dji.com/uk/ma...i-launch&utm_content=rmkt

In het kort:
- 249 gram
- 30 minuten vliegtijd
- max 4km in fcc mode (2km in CE mode)
- vision sensor/GPS pricise hover
- 3-ax gimball
- 2.7K Camera.

Iemand ervaring hoe ver die 2KM in CE gemiddeld is bij normaal gebruik??
iisworks schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:23:
Losse mavic Mini + Care refresh besteld via DJI (12-19d levertijd). :)
Voor de Combo was de levertijd langer en ik heb aan een extra accu voldoende, zeker als hij geladen kan worden via (helaas Micro) USB.

Specs:
https://www.dji.com/nl/mavic-mini/specs

FAQ:
https://www.dji.com/nl/mavic-mini/faq

PS:
Lijkt erop dat er voor Japan een apart JP model is (kleinere accu en 199g totaal)
Ook staat nu een apart typenummer voor CE en FCC, dus misschien is FCC patch niet meer mogelijk. Maar als hij stabiel 500-1000m haalt van die 2km in CE mode dan ben ik tevreden.
Stabiel 1000m en ik koop hem direct... Verder zou leuk zijn, maar niet heel noodzakelijk.
Komende tijd maar even wat reviews afwachten, maar ik zie een leuke bestemming van mijn kerstbonus. 8)

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 30-10-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Laatst online: 21:00
Weet iemand of de software je weerhoudt om in de rode cirkels op te stijgen?

https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

Weet dat je niet bij landingsbanen moet gaan vliegen maar mijn huis (en dus mijn tuin) liggen in een rode cirkel. Beetje jammer dat ik niet wat kan testen in mijn eigen tuin. En nee, ik ga gaan 100en meters hoog of ver vliegen daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DCNY schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:08:
Weet iemand of de software je weerhoudt om in de rode cirkels op te stijgen?

https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

Weet dat je niet bij landingsbanen moet gaan vliegen maar mijn huis (en dus mijn tuin) liggen in een rode cirkel. Beetje jammer dat ik niet wat kan testen in mijn eigen tuin. En nee, ik ga gaan 100en meters hoog of ver vliegen daar :)
Ik woon 100m buiten de cirkel, en ik weet uit eigen ervaring dat de Mavic Pro 2 probleemloos opstijgt in de rode cirkels.. Dat zal ook zo zijn met de overige drones neem ik aan.

Deze kaartjes zijn voornamelijk bedoeld voor de eigenaar om te bepalen waar je mag vliegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Hmm, geen active track.
Wie weet wat die vison sensors doen? Gaat je dat helpen om niet tegen een boom te vliegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
quizmaster schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:14:
Hmm, geen active track.
Wie weet wat die vison sensors doen? Gaat je dat helpen om niet tegen een boom te vliegen?
Nee, dat zijn alleen sensoren aan de onderkant voor "position hold", dus om hem beter stil te kunnen houden naast GPS. Helemaal geen sensoren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
Tijd voor een Mavic Mini topic. :)
Ik moet zeggen dat ik de Mavic Air de laatste tijd ook weinig meer gebruik.
Dus of ik deze nu moet gaan inruilen voor deze Mini... nah... even over denken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zal voor ieder verschillend zijn, maar voor mij persoonlijk bied het mij voldoende.

- Gunstige prijs (500 euro voor fly more combo)
- Range (800-1000m moet zeker haalbaar zijn).
- Formaat, past in een rugtas.

Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor vakantiekiekjes en fun..
De Pro 2 of de Zoom is natuurlijk veel beter maar ook gelijk dik 1000 euro duurder (fly more combo), en gebonden aan regelgevingen..

Zoals in het filmpje ook aangehaald word, dit is een perfecte drone wanneer je geen professionele eisen hebt aan je video's maar gewoon leuke filmpjes of live beelden wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
En vergeet niet dat de Spark bij lancering 599 kostte, en dat zonder RC! Ik heb de Spark altijd erg fijn gevonden vanwege zijn compacte formaat, maar het bereik in CE mode was dramatisch. Bij de Mini zou dat vergelijkbaar moeten zijn met de Air, wat op zich prima te doen was. Zo'n kleine drone wil je ook zeker niet structureel op >1km afstand hebben denk ik, dus als hij daarbinnen gewoon een stabliele verbinding houdt vind ik het prima. En het IR Obstace Avoidance systeem op de Spark was eigenlijk alleen lastig omdat die de boel extreem traag maakte. En die 30m accu (25m in reviews!), 2.7k video en 16:9 foto's (yay!) maakt echt heel veel goed! Benieuwd naar het geluid. :)

Nadelen:
- Geen OA
- Geen Activetrack (kans voor Lichi?)

[ Voor 7% gewijzigd door iisworks op 30-10-2019 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Las net ergens dat het best zou kunnen dat Active track later nog wordt toegevoegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 11:50
ff een topicje gebouwd: [DJI Mavic Mini] Informatie en discussie

[ Voor 25% gewijzigd door Balance op 30-10-2019 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Top, kan iemand de laatste paar posts daarheen verplaatsen of kunnen we alleen wat info dupliceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik heb net mijn spark tegen een boom geparkeerd. Het frame is gebroken bij een van de motoren, maar de gimbal werkt wel gewoon. Ik krijg alleen geen beeld van de camera.. Iemand een idee? Anders is het wel waard om een frame te bestellen voor 2 tientjes en dan is hij zo goed als nieuw. Maar als de camera het niet doet, ben ik verder van huis.

Iemand ervaring met geen beeld na een crash of het transplanteren naar een nieuw frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 15:35
Zijn er nog liefhebbers van de Spark?

Ik gebruik die van mij nog regelmatig en sleep hem altijd mee op vakanties, heb ook de portable charging station zodat je hem gewoon makkelijk in een tas gooit terwijl de boel weer oplaadt.

Heeft iemand ervaring met deze props?
https://www.masterairscre...grade-propellers-x4-black

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderb1990
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-06 16:45
Goedemorgen Kenners,

Ik heb een korte vraag:

Ik kan van iemand een DJI Spark voor een mooi prijsje overnemen, echter deze is zonder remote controller (wat ik jammer vind). Zijn deze controllers nog ergens te krijgen voor een redelijke prijs en/of is er een alternatief beschikbaar voor de originele DJI controller?

Zonder controller vind ik het een stuk minder interessant.

Ik kan zo snel niet echt wat vinden, ik hoop dat jullie wellicht meer weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:44

Pixelmagic

Ubergeek

Ik wilde nog een extra accu scoren voor mijn Spark, maar kom er achter dat ze niet meer verkrijgbaar zijn.

Ook alternatieven kan ik niet echt iets vinden. Is de conclusie dat als mijn huidige accus het loodje leggen dat ik de Spark in de kliko kan mikken of zijn er toch alternatieven ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Pixelmagic schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:25:
Ik wilde nog een extra accu scoren voor mijn Spark, maar kom er achter dat ze niet meer verkrijgbaar zijn.

Ook alternatieven kan ik niet echt iets vinden. Is de conclusie dat als mijn huidige accus het loodje leggen dat ik de Spark in de kliko kan mikken of zijn er toch alternatieven ?
Aliexpress?

...en waarom?

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.