Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik had de fly-more combo gepreorderd bij droneshop.nl en ik werd vanmiddag gebeld dat ze de normale versie al hadden. Die komt morgen als het goed is binnen bij mij en dan kijken ze/we zodra de fly-more combo's binnen zijn of die er nog achteraan verstuurd kan worden.
Ik ben heel erg benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:56
Balen. Had toch beter DJI order kunnen houden dan.
Geswitcht naar dronkenner. Die gaven aan dat ze deze week flyless zouden krijgen.
Flymores nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06 14:03
Ik moet hem nog pre orderen waar kan ik dat het beste doen?

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbdbd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:44
deurklinkje schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:33:
Ik moet hem nog pre orderen waar kan ik dat het beste doen?
Moeilijke vraag, welke wil je. Het kan lonend zijn om op meer plaatsen te pre-orderen of om gewoon drie/vier weken geduld te hebben bij een bedrijf. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_04
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
De status van mijn DJI Spark Fly More Combo (Alpine white) order is deze ochtend aangepast naar Shipped.
Ik heb nog geen bevestiging op de mail gehad en er is ook nog geen track en trace beschikbaar.

Ik heb de Spark op de dag van de aankondiging besteld op de DJI website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:46
😭 Net even met DJI gechat.
Hij komt begin Juli pas.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-06 21:31
rimave schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:10:
😭 Net even met DJI gechat.
Hij komt begin Juli pas.
Wat heb je besteld en wanneer ? de Spark Apline white standaard staat nu op 5-9 werk dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Woolfy681 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:16:
[...]

Wat heb je besteld en wanneer ? de Spark Apline white standaard staat nu op 5-9 werk dagen.
De fly more combo in het Alpine White.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-06 23:29
Ik had 'm bij Kamera-Express besteld, gaven net via de chat aan dat ze in week 3 van juni (volgende week) verzonden worden. Nog even geduld dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 08:54
Omdat we toch nog even moeten wachten, hier nog een nieuwe video van Iphonedo over de controller.
Heb Kamera Express ook een berichtje gestuurd, maar goed, heb nu dus hier het antwoord al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ziekelijk mooie beelden:

[ Voor 33% gewijzigd door matthijst op 15-06-2017 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Raar trouwens, als ik nu bij DJI inlog staat er shipped, maar ik heb nog geen mail gehad.
In de DJI store app staat mijn order niet meer bij 'in process'. Zou hij dan toch heel misschien.... 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
Ik heb vanmiddag en vanavond in totaal 3 keer de accu leegevlogen en het is een geweldig mooi ding. Ik ben nu nog even de beelden aan het bekijken, maar ziet er erg mooi uit.

https://rene1997.stackstorage.com/s/V98TD48jq209EIA

Nu alleen nog afwachten op de remote, maar ik ben er voor nu al helemaal gelukkig mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Ben wel erg benieuwd naar deze drone zie alleen maar positieve reacties. Heb een pre-order bij mediamarkt staan voor de combo versie.
Ga hem zeker proberen en een kans geven maar of hij zijn grotere broer mavic gaat vervangen zullen we wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16
@rkeetje ik twijfel heel erg of ik wacht tot ik de combo kan bestellen of nu al een losse spark koop.
Ik ga begin juli naar Bali en zou hem graag in mijn koffer stoppen. de combo wordt waarschijnlijk krap qua levering.
Hoe goed is de spark te vliegen met de app en gesture? beetje stabiel? Mijn ervaring met app vliegen is niet al te positief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
@Efraim

Met de app was het wennen, maar ik heb het nu opzich wel aardig onder de knie. Ik heb nu drie keer een accu leeg gevlogen en dit was mijn eerste drone. Natuurlijk heb je virtuele joysticks en dat werkt niet zo lekker als een controller, maar dat is een minder groot nadeel dan het bereik. Dat is echt niet zo heel ver en dat is wel jammer.

De gebaren heb ik ook mee zitten prutsen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Voorzover ik gezien heb werkt het opzich wel.
Toch zou ik als ik jou was wel de fly more combo kopen, omdat ik wel merk dat de verbinding erg snel minder wordt wanneer de drone verder weg gaat en de accu van een kwartier is ook niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
Tnx voor je snelle reactie ! Dan maar hopen dat hij er voor 1 juli is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:17
rkeetje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:10:
Ik heb vanmiddag en vanavond in totaal 3 keer de accu leegevlogen en het is een geweldig mooi ding. Ik ben nu nog even de beelden aan het bekijken, maar ziet er erg mooi uit.
Hoeveel minuten haal je er in de praktijk mee als je hem op zo'n 10% op de grond zet? Red je dan 12 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
iisworks schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:57:
[...]

Hoeveel minuten haal je er in de praktijk mee als je hem op zo'n 10% op de grond zet? Red je dan 12 minuten?
Ik heb het eerlijk gezegd niet gemeten, maar in de dji app staat dat ik in totaal 31 minuten gevlogen heb.

edit:
Ik heb even in de dji app gekeken naar vlucht records. Hierin staat dat ik gister in de laatste sessie eerst 11:50 minuten gevlogen heb (in deze vlucht gaf hij al aan dat hij terug moest naar de home locatie) en daarna had ik nog een vlucht van 1:31 minuten gevlogen. In totaal dus ruim 13 minuten op 1 accu.

[ Voor 30% gewijzigd door rkeetje op 16-06-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Rc range test:
YouTube: DJI Spark Max Distance Test Flight with Controller

Hij kwam tot 1.5km in FCC mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 16:03
Met bovengemiddelde interesse volg ik dit topic omdat het me een mooie instap drone lijkt maar ik vraag me af waar de grenzen zouden liggen.

Zou je met de Spark ook loopings e.d. kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
daar is hij niet echt voor gemaakt volgens mij...

Iemand al nieuws over leverdatum van de flymore combo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

MarcoL1978 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:54:
Met bovengemiddelde interesse volg ik dit topic omdat het me een mooie instap drone lijkt maar ik vraag me af waar de grenzen zouden liggen.

Zou je met de Spark ook loopings e.d. kunnen maken?
Hier zul je toch een racer voor moeten kopen een dji maakt geen loopings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_04
  • Niet online
Efraim schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:58:
daar is hij niet echt voor gemaakt volgens mij...

Iemand al nieuws over leverdatum van de flymore combo?
Ik verwacht mijn bestelling, de flymore combo, maandag of dinsdag te krijgen.
Volgens de track en trace van DHL zou die nu in Amsterdam in een distributiecentrum moeten liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
@Niek_04 via DJI besteld neem ik aan?
Ik sta bin verschillende sites op de wachtlijst hoop dat zij dan ook geleverd krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
Nog een vraag voor mensen dor de Spark al in huis hebben: wat zijn de afmetingen van de accu? Ik wil alvast een lipo tas kopen maar wil wel dat ze er netjes inpassen ;)
@rkeetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dronekenner krijgt maandag 10 normale Sparks binnen.
5 voor preorders volgens de nieuwsbrief, dus mocht je geen combo willen dan kan je daar je geluk beproeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rkeetje
Efraim schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:18:
Nog een vraag voor mensen dor de Spark al in huis hebben: wat zijn de afmetingen van de accu? Ik wil alvast een lipo tas kopen maar wil wel dat ze er netjes inpassen ;)
@rkeetje ?
Ik heb even voor je gemeten en de batterij is natuurlijk niet vierkant, maar de afmetingen zijn 7.5X4.5X3 cm (hierbij heb ik wel alles naar boven afgerond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Niek_04 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 01:18:
[...]

Ik verwacht mijn bestelling, de flymore combo, maandag of dinsdag te krijgen.
Volgens de track en trace van DHL zou die nu in Amsterdam in een distributiecentrum moeten liggen. :)
Nee, dat is de mijne. :+
(Die is inmiddels ook onderweg en ligt nu ook in A'dam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_04
  • Niet online
Efraim schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:22:
@Niek_04 via DJI besteld neem ik aan?
Ik sta bin verschillende sites op de wachtlijst hoop dat zij dan ook geleverd krijgen...
Ja klopt, bij DJI besteld op de dag van de aankondiging.
rimave schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:05:
[...]

Nee, dat is de mijne. :+
(Die is inmiddels ook onderweg en ligt nu ook in A'dam)
Die van mij ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
@Niek_04 @rimave
jaloers! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdare
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 12:27
Rode flymore:

Estimated Delivery:
Monday, June 19, 2017
By End of Day

Nu maar hopen dat er iemand thuis is als de bezorger langs komt, dat wordt weer panisch de hele dag die T&T F5'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
ik wil wel bij je voor de deur gaan zitten? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Fly More Combo besteld bij Mediamarkt op 6 juni. Net mail gehad verwachting levering week 27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:37
T.E schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:05:
Fly More Combo besteld bij Mediamarkt op 6 juni. Net mail gehad verwachting levering week 27.
ik kreeg die mail ook, alleen heb ik hem pas besteld op 13 juni. Het zou dus zomaar eens kunnen dat ik dan nog langer moet wachten helaas :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Morgen komt DHL als het goed is mijn DJI Spark brengen. Kan niet wachten om er mee bezig te gaan vooral omdat het mijn eerste drone is.

Ben wel benieuwd wat de EU regelgeving gaat worden betreffende particuliere drone's zoals de spark.

nieuws: EU wil eerste fase droneregulering voor 2019 gereed hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 22:32
Voor de mensen die nog snel een DJI Spark willen scoren: Bij Kamera Express is nu de witte versie op voorraad (alleen de Spark, niet de Fly More Combo). Zie: https://www.kamera-expres...t/12227983/dji-spark-wit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Sparky is binnen en heeft z'n eerste uren in de lucht al gehad. Leuk aparaat, maar ik moet er nog wel vertrouwd mee raken. Zodra ik hem de hoogte in stuur ben ik veel te nerveus dat het misgaat.

Hij had trouwens wel iets vreemds zojuist. Batterij zat op 7% dus hij wilde return to home doen. Prima. Alleen hij zweefte al op 1 meter boven de plek waar hij opgestegen was. Vervolgens schiet de Spark dus ineens weer een meter of 8 omhoog. Toen klopte mij hart helemaal in mijn keel, dus snel de joystick omlaag gedrukt. Daarmee gingen alle toeters en bellen af in de app. Of ik RTH wilde cancellen? Ja, ja, want dat gaat niet goed zo. Daarop de Spark maar met de hand geland, maar dat was wel even een spannend momentje. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

rimave schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:48:
Sparky is binnen en heeft z'n eerste uren in de lucht al gehad. Leuk aparaat, maar ik moet er nog wel vertrouwd mee raken. Zodra ik hem de hoogte in stuur ben ik veel te nerveus dat het misgaat.

Hij had trouwens wel iets vreemds zojuist. Batterij zat op 7% dus hij wilde return to home doen. Prima. Alleen hij zweefte al op 1 meter boven de plek waar hij opgestegen was. Vervolgens schiet de Spark dus ineens weer een meter of 8 omhoog. Toen klopte mij hart helemaal in mijn keel, dus snel de joystick omlaag gedrukt. Daarmee gingen alle toeters en bellen af in de app. Of ik RTH wilde cancellen? Ja, ja, want dat gaat niet goed zo. Daarop de Spark maar met de hand geland, maar dat was wel even een spannend momentje. :X
Je kan bij instellingen instellen dat de drone bij bijna leegraken accu terug naar de return to home gaat of automatisch gaat landen.
In geval met jou probleem kan je ook de pauze knop indrukken dan stopt hij gelijk de return to home actie.
Dit is tevens bij mijn mavic zo lijkt me dat dit ook bij de spark zo werkt. Btw de pauzeknop op de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Dat klinkt vreemd idd.

Volgens Spark manual, afstand tot Home Point:
<3m: Landen
3-20m: Op huidige hoogte (maar minimaal 2.5m) terug
>20m: Op RTH hoogte terug

tenzij HP niet goed was is dat dan lastig te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 20:22

jd1987

cliquefotografie.nl

rimave schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:48:

Zo werkt RTH. Als dat ingeschakeld gaat de drone eerst naar de opgegeven RTH hoogte en vliegt dan in 1 rechte lijn naar het RTH punt en land dan.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
jd1987 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:36:
[...]

Zo werkt RTH. Als dat ingeschakeld gaat de drone eerst naar de opgegeven RTH hoogte en vliegt dan in 1 rechte lijn naar het RTH punt en land dan.
Ok, ik neem aan dat je dat insteld in de app?
De app heeft sowieso erg veel functies waarvan ik de meenste nog niet eens ontdekt hebt.
Heb nu ook even zonder propguards gevlogen en dan is de vliegtijd ook wat langer. Bovendien vliegt hij stabieler als er wat meer wind staat. Ach en aldoende leert men. Zo is het ook best lastig leuke shots te maken. Dat vergt ook oefening.

Ben wel blij dat ik de remote er bij heb. Dat vliegt toch even beter dan het iPhone scherm. Groter dan een iPhone 7+ moet je ook niet hebben. Die past net in de klemmen van de remote. Ja, en wat dan jammer is is dat de klem over de lichtsensor van de iPhone gaat, dus het scherm is slecht afleesbaar bij zonlicht. Was beter geweest als de DJI app een functie ingebakken heeft dat het scherm op full brightness gaat. De wallet app heeft dat ook, zodat de barcode van bijv. een bioskaartje goed gescanned kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toonr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10-2023
Hoi
Als ik de telefoon gebruik als besturing voor mijn spark, en dan daarna over ging met de afstandsbediening besturing kreeg ik geen koppeling met de spark ik moet m dan opnieuw weer koppelen is dit een normale proces?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woolfy681
Hier is de spark ook binnen gekomen vanmiddag ( bedankt dronekenner). De batterij opgeladen en vanavond even kort in de tuin uitgeprobeerd. Eerste vlucht ( opstijgen en landen) ging niet super omdat ik een compass error kreeg. Andere mensen hier ervaring mee ?
Na hem uit gezet te hebben weer aan was de error weg. Het werkt echt goed met in mijn geval een iPhone besturing werkt soepel. Morgen maar eens een open plek zoeken voor een verdere test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
Woolfy681 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:09:
Hier is de spark ook binnen gekomen vanmiddag ( bedankt dronekenner). De batterij opgeladen en vanavond even kort in de tuin uitgeprobeerd. Eerste vlucht ( opstijgen en landen) ging niet super omdat ik een compass error kreeg. Andere mensen hier ervaring mee ?
Na hem uit gezet te hebben weer aan was de error weg. Het werkt echt goed met in mijn geval een iPhone besturing werkt soepel. Morgen maar eens een open plek zoeken voor een verdere test.
In menu naar compass calibratie gaan en even kalibreren? (Smartphone en Smartwatch uit de buurt houden, en ook andere elektrische apparatuur.)

--
Ik lees overal verhalen van mensen met Fly Aways en Sparks die crashen, doordat ze zich niet inlezen, geen calibratie doen, slechte gps-fix hebben of met iPhone midden in een drukke stad over gebouwen heen gaan vliegen. Het loont om echt even te begrijpen hoe je veilig en goed kan vliegen.
Wat goeie tips: YouTube: DJI Spark Beginners Guide - Get Ready to Fly!
De DJI tutorials: YouTube: DJI – Spark Tutorials – Introducing DJI GO 4

En als je de Spark bestuurt met een smartphone ipv de remote loont het om bluetooth uit te zetten (kan storen op 2.4 Ghz) en evt Smartwatches af te doen tijdens het kalibreren van het kompas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
toonr schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:42:
Hoi
Als ik de telefoon gebruik als besturing voor mijn spark, en dan daarna over ging met de afstandsbediening besturing kreeg ik geen koppeling met de spark ik moet m dan opnieuw weer koppelen is dit een normale proces?
Ja.
Je hebt basically 2 modes: telefoon aan Spark via wifi voor directe besturing, of telefoon aan remote via wifi (en de remote koppelt dan aan de Spark). Als je switched moet je af en aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Impstoker schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:26:
[...]

In menu naar compass calibratie gaan en even kalibreren? (Smartphone en Smartwatch uit de buurt houden, en ook andere elektrische apparatuur.)

--
Ik lees overal verhalen van mensen met Fly Aways en Sparks die crashen, doordat ze zich niet inlezen, geen calibratie doen, slechte gps-fix hebben of met iPhone midden in een drukke stad over gebouwen heen gaan vliegen. Het loont om echt even te begrijpen hoe je veilig en goed kan vliegen.
Wat goeie tips: YouTube: DJI Spark Beginners Guide - Get Ready to Fly!
De DJI tutorials: YouTube: DJI – Spark Tutorials – Introducing DJI GO 4

En als je de Spark bestuurt met een smartphone ipv de remote loont het om bluetooth uit te zetten (kan storen op 2.4 Ghz) en evt Smartwatches af te doen tijdens het kalibreren van het kompas.
Oke ga ik dat eens proberen wat gebeurde toen ik de app even uit ging en weer terug ging. Na de herstart ging het wel weer goed. Heb de guide bekeken van dji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
Als het goed is wordende fly more vanaf morgen leverbaar in de webshops, iemand al signalen van voorraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920941

Efraim schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:28:
Als het goed is wordende fly more vanaf morgen leverbaar in de webshops, iemand al signalen van voorraden ?
Denk dat 99% van de webshops een pre-order heeft staan, ik denk dat je je eerder kan afvragen ( voordat je besteld ) op welke plaatst je komt op de lijst ....

maar als je een adresje heb........hou ik me wel aanbevolen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbdbd
Efraim schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:28:
Net een rondje importeurs gebeld, nog geen spoor van Fly more combo's

Zijn wel vandaag twee gewone spark naar ons magazijn verstuurd en vanuit china zijn de eerste mooie beschermkoffers onderweg naar ons magazijn.

Andere accessoires helaas nog geen spoor van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
qbdbd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:29:
[...]

Net een rondje importeurs gebeld, nog geen spoor van Fly more combo's

Zijn wel vandaag twee gewone spark naar ons magazijn verstuurd en vanuit china zijn de eerste mooie beschermkoffers onderweg naar ons magazijn.

Andere accessoires helaas nog geen spoor van.
Ook niet anders verwacht, via DJI is een levertijd van 18 tot 22 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 920941

de normale versie ( alleen drone ) was voor kort nog wel verkrijgbaar, echter gaat het zo snel dat zelfs die niet meer in voorraad zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Wat kan je dan het beste doen pre orderen bij bij een bedrijf hier in NL
Of bestellen bij Dji zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

https://www.kamera-expres...t/12227983/dji-spark-wit/

Gewoon op voorraad. Wel de normale versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoonNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-07-2021
Wie wil er nou een Spark zonder combo? volgens mij komt kamera express niet van die ene af xD

Did you just assume my gender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
GoonNL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:04:
Wie wil er nou een Spark zonder combo? volgens mij komt kamera express niet van die ene af xD
Idd net 1 gepreorderd bij Dronekenner

En nu maar duimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwachten jullie dat eind juli de spark fly combos overal ruim op voorraad is? Anders koop ik een mavic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Sbakker1982 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:17:
Verwachten jullie dat eind juli de spark fly combos overal ruim op voorraad is? Anders koop ik een mavic.
Denk dat de winkels hem eind juli niet ruim op voorraad hebben.

Je kan hem pre orderen als je
Hem Zo snel
Mogelijk wilt hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Kan iemand de Spark RC wegen? Die van de Mavic weegt 310g en ik vroeg me af of deze toevallig wat lichter (en kleiner?) is.

Een Spark review/abuse video:
YouTube: Extreme durability test of DJI Spark [Translated for HeyDrones]#SamiLuo
Ze redden 2km met de RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
toonr schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:42:
Hoi
Als je de remote gebruikt dan moet je de telefoon koppelen aan de remote via wifi en de spark aan de remote. Het wifi netwerk van de remote heet Spark_RC_xxxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Net even met CentralPoint op de chat gezeten (Combo is daar EUR50 goedkoper). Ze bevestigden helaas mijn vrees: DJI heeft niet geleerd van het Mavic debacle, levering aan resellers is nog steeds een drama.

De beste optie lijkt dus weer via DJI zelf, maar de levertijd van de Fly More staat daar weer op een maand (18-22 werkdagen). Vreemd dat de Spark zelf binnen 2 weken leverbaar is (5-9d)...

We wachten het wel weer even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Schiet niet op inderdaad.
Vrij kut dat DJI hun resellers (of leveranciers van) niet op de hoogte houdt en belabberd levert.
Had achteraf beter m'n order bij DJI (Order Time: 2017-05-24 15:58:13 (UTC) kunnen laten staan, dan was ik nu al aan het vliegen :(

Benieuwd of het allemaal op korte termijn nog goed gaat komen, anders is de zomervakantie waar hij vooral voor bedoeld was alweer voorbij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
same here.. vlieg begin juli naar bali...
Wel via Taiwan dus misschien ga ik wel proberen er daar eentje te scoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Ik zit nog in twee strijd, of een bestellen via DJI of een maand wachten en hopen dat ik ergens in NL er een kan kopen. Ga pas eind augustus naar het Gardameer dus heb wel wat tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.E

T.E

Bij conrad te bestellen met 10% kortingscode SUMMERSALE betaal je 719 euro voor de combo versie.
Alleen wanneer je hem ontvangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
ik had hem daar besteld met achteraf betalen maar kreeg een bericht dat het bedrag te hoog was voor achteraf betalen..

[ Voor 45% gewijzigd door Efraim op 23-06-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

bij bol.com nog op voorraad wie nog interesse heeft in de alpine wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-06 23:29
Kamera-Express verwacht de combo pas eind juli zeiden ze net in de chat. Best jammer. Had m graag over 2 weken gehad. Twijfel nu om de pre order te annuleren en m over een tijdje niet voor de hoofdprijs aan te schaffen.

Snap overigens niet dat DJI m zo actief op social media promoot, terwijl hij nauwelijks leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Paul! schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:18:
Kamera-Express verwacht de combo pas eind juli zeiden ze net in de chat. Best jammer. Had m graag over 2 weken gehad. Twijfel nu om de pre order te annuleren en m over een tijdje niet voor de hoofdprijs aan te schaffen.

Snap overigens niet dat DJI m zo actief op social media promoot, terwijl hij nauwelijks leverbaar is.
Idd stom maargoed dat doen alle winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Eind juli zou we matig zijn. Ga mid augustus naar de VS. Twee weken wachten en 170 euro goedkoper (indien inmiddels leverbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Pre order hem dan bij dronekenner
Hun krijgen de flymore eind juni begin juli
Volgens mij
Paul! schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:18:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
@matthijst weet jij hoe het met invoer zit? Wat je moet betalen als je braaf aan geeft en wat als je dat niet doet?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Efraim schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:59:
@matthijst weet jij hoe het met invoer zit? Wat je moet betalen als je braaf aan geeft en wat als je dat niet doet?....
Boven 430 aangeven. Dan zou hij nog net onder de 800 kosten.
Anders 630. NB: dit is in een tax free state.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
Dus ik ik betaal alleen btw en accijns over alles boven de 430? En wordt er dan gerekend met de nl prijs van 799 of met de daadwerkelijke aankoop prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee, over alles boven de 430 als het losse artikelen zijn. In dit geval betaal je over de volledige US aankoopprijs, omdat het 1 item is die duurder is dan 430.

Als je bv een iPad van 420 zou kopen en deze drone, dan kan je die iPad “gratis” meenemen. Kost je iPad 440 dan moet je over die hele 440 betalen :)

Sommige staten hebben geen tax. Dan kom je op 699/1,12 = +/- 630 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 23-06-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbdbd
We hebben zelf inderdaad ook nog een alpine white model op voorraad nu na het wegwerken van de pre-orders, de hoop is begin juli enkele combo te krijgen voor onze pre-orders en misschien 1/2 stuks vrije verkoop. We hebben wel via China de eerste order van accessoires kunnen aanvragen dus voordat de combo er is hebben we wel waarschijnlijk wat losse accessoires gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
qbdbd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:43:
We hebben zelf inderdaad ook nog een alpine white model op voorraad nu na het wegwerken van de pre-orders, de hoop is begin juli enkele combo te krijgen voor onze pre-orders en misschien 1/2 stuks vrije verkoop. We hebben wel via China de eerste order van accessoires kunnen aanvragen dus voordat de combo er is hebben we wel waarschijnlijk wat losse accessoires gelukkig.
Wie zijn we?
welke shop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbdbd
we is dronewinkel.eu, anders kan je altijd een prive bericht sturen he :)
De koffers verwacht ik begin volgende week binnen. De accessoires gaan hopelijk halverwege volgende week in het vliegtuig richting ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Kan een Spark bezitter de volgende vragen beantwoorden:
- Kun je foto ratio instellen op 16:9 i.p.v. 4:3? (Ik bedoel dus niet de low-res screen captures in Activetrack mode.)
- Is de sharpness voor video in te stellen?

Afgaande op de manual vermoed ik dat het antwoord op beide vragen "nee' is, maar wellicht dat een recente FW of app update nog iets heeft veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Iemand enig idee hoe de Dji mavic in de DJI Spark Shoulder bag past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
T.E schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:09:
Iemand enig idee hoe de Dji mavic in de DJI Spark Shoulder bag past?
Dat staat op het kaartje wat eraan zit. ;)
Maar de remote gaat aan de zijkant, twee accu's in de zakjes aan de binnenkant en de Spark zelf tussen de accu's in. De oplader zou ook nog in moeten passen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
Dit is het kaartje:
Afbeeldingslocatie: https://s6.postimg.org/7s7avu5mp/IMG_0673.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s6.postimg.org/eu58i198h/IMG_0674.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
Ik heb overigens vandaag een spark fly more kunnen bemachtigen !
Tip voor iedereen die niet langer kan wachten: Zet een gezocht advertentie op marktplaats en biedt een bonus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
Wat vinden de Spark bezitters van het bereik van de remote? Ik ben zelf nog niet verder dan 200 meter van de remote verwijdert geweest, maar krijg dan regelmatig de "Transmission signal weak" melding. Ook al 1x het signaal daadwerkelijk verloren en (onbedoeld) RTH kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efraim
ik ben nog te noob met echte drones.. ben nog niet verder geweest dan 40 meter :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:48

Japie.G

Colour Classic

hdare schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:36:
Wat vinden de Spark bezitters van het bereik van de remote? Ik ben zelf nog niet verder dan 200 meter van de remote verwijdert geweest, maar krijg dan regelmatig de "Transmission signal weak" melding. Ook al 1x het signaal daadwerkelijk verloren en (onbedoeld) RTH kunnen testen.
heb je de remote via wifi aan je telefoon verbonden of via een USB OTG kabel. Begrijp dat die laatste optie een veel stabieler geheel geeft..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Efraim schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:19:
Ik heb overigens vandaag een spark fly more kunnen bemachtigen !
Tip voor iedereen die niet langer kan wachten: Zet een gezocht advertentie op marktplaats en biedt een bonus ;-)
Nog meer betalen ze zijn al duur genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
Japie.G schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:31:
[...]

heb je de remote via wifi aan je telefoon verbonden of via een USB OTG kabel. Begrijp dat die laatste optie een veel stabieler geheel geeft..
OTG wel al geprobeerd maar nog niet bij een afstand-test, kortere micro-usb-->usb-c OTG is al besteld, telefoon wel in vliegtuigmode (alleen WiFi aan) en ook geen andere WiFi netwerken in de buurt..

Hoop wel dat hier nog iets aan te doen is (OTG, firmware vanuit DJI, FCC mode forceren, etc), want dit weerhoudt mij er een beetje van om in de meer uitdagende gebieden of hoger/verder te vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemekker
rimave schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:48:
Raar trouwens, als ik nu bij DJI inlog staat er shipped, maar ik heb nog geen mail gehad.
In de DJI store app staat mijn order niet meer bij 'in process'. Zou hij dan toch heel misschien.... 😁
Bij mij is dit vanochtend ook gebeurd... Toevallig precies nadat ik via de chat bij DJI had nagevraagd wanneer ze verwachten mijn bestelling te versturen. :) In de chat zeiden ze 30 juni, maar misschien dat ik hem toch eerder kan verwachten.. Dat hoop ik in ieder geval wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanochtend had ik van DJI antwoord op mijn vraag ontvangen wanneer ze verwachten dat deze verstuurd zal worden (besteld op 1-6). Enkele weken geleden gaven ze nog aan rond 19 juli, nu reageerden ze met: vanaf 30 juni beginnen we met verzenden, ze kunnen/willen niet zeggen/inschatten wanneer mijn order precies verstuurd wordt. Helaas heb ik niet bij de release meteen besteld, dus nog even geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_04
  • Niet online
Gemekker schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Bij mij is dit vanochtend ook gebeurd... Toevallig precies nadat ik via de chat bij DJI had nagevraagd wanneer ze verwachten mijn bestelling te versturen. :) In de chat zeiden ze 30 juni, maar misschien dat ik hem toch eerder kan verwachten.. Dat hoop ik in ieder geval wel :P
Ik heb het zeflde gehad. Het kan een dag duren voordat DHL de order verwerkt heeft. Op dat moment krijg je een mail met een tracking nummer. Daarna duurde het bij mij nog enkele dagen voordat die er was.
(Hij vloog volgens mij vanuit Londen naar Brussel en vanaf daar via Amsterdam naar mijn huis.)

Laten we hopen dat je hem nog aan het einde van de week binnen hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toonr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10-2023
Heeft er iemand een afbeelding van een USB OTG kabel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Efraim
zo mij eerste beelden gemaakt, mooie beelden al zeg ik het zelf voor een drone-rookie :-)

[ Voor 21% gewijzigd door Efraim op 26-06-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:50
Dat ziet er goed uit! De beeldstabilisatie is ook subliem en het gemis van 4k is blijkbaar ook niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Gemekker schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Wanneer hebben jullie het besteld via DJI??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:37
Efraim schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:02:
zo mij eerste beelden gemaakt, mooie beelden al zeg ik het zelf voor een drone-rookie :-)

[video]
Ziet er leuk uit! Ik zie het beeld soms stotteren in het begin en wanneer je langs de bomen vliegt (vanaf 1:20). Is dit normaal bij alle drones vanwege dat je met 30 fps filmt en niet 60fps? Ik zie dit namelijk vaker bij drone filmpjes en is dit stotteren nog een beetje te verminderen/maskeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:26
matthijst schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:56:
Nee, over alles boven de 430 als het losse artikelen zijn. In dit geval betaal je over de volledige US aankoopprijs, omdat het 1 item is die duurder is dan 430.

Als je bv een iPad van 420 zou kopen en deze drone, dan kan je die iPad “gratis” meenemen. Kost je iPad 440 dan moet je over die hele 440 betalen :)

Sommige staten hebben geen tax. Dan kom je op 699/1,12 = +/- 630 euro.
Klopt allemaal maar waar krijg jij die wisselkoers? Pinnen is na koersopslag meestal rond de 1,03 en wisselen bij gwk wat bijna altijd meest voordelig is komt op 1,05... de koers van je CC is ook niet beter..

De koers die je van Google krijgt is niet de koers die je daadwerkelijk krijgt ;-).

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Gister mijn DJI gehaald via marktplaats en gelijk 2 batterijen leeg gevlogen wat een top ding. Echt een aanrader voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Greetoz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 05:51:
[...]

Klopt allemaal maar waar krijg jij die wisselkoers? Pinnen is na koersopslag meestal rond de 1,03 en wisselen bij gwk wat bijna altijd meest voordelig is komt op 1,05... de koers van je CC is ook niet beter..

De koers die je van Google krijgt is niet de koers die je daadwerkelijk krijgt ;-).
Kom inmiddels meer dan 20 jaar in de zomer in de VS, weet wel een beetje hoe het werkt :*)
Euro staat op 1,12? Dan is rekenen met 1,1 vrij normaal?
https://www.visa.nl/reizen/wisselkoers-calculator
2% koersopslag.
699,00 Amerikaanse dollar = 638,24 Euro

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 27-06-2017 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemekker
Queenfanmichel schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:33:
[...]

Wanneer hebben jullie het besteld via DJI??
Ik heb besteld op 25-5-2017, de dag na de persconferentie. De verwachte leverdatum/verzenddatum (voor Fly More combo's) stond toen ook al op 30 juni.

Edit: ik heb net de track&trace code van DHL ontvangen. Hopelijk kan ik dus inderdaad dit weekend gaan vliegen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gemekker op 27-06-2017 12:59 . Reden: track&trace ontvangen ]

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.