Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[DJI Spark] Informatie en discussie

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:

• ken-dj
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-06 09:33

ken-dj

Life is short break the rules

quote:
iisworks schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:39:
Accu ontlaadt zelf tot storage niveau, voor de rest niet teveel bij nadenken. Bij tablets, telefoons en laptops houd ik daar ook echt geen rekening mee, en die accu's gaan zelfs bij dagelijks gebruik prima jaren mee.

En volgend jaar komt er wel weer een opvolger, waarschijnlijk met een andere accu. Bovendien zijn de accu's goed te betalen, mocht er toevallig een zijn capaciteit echt fors zijn verloren... :)
Ik ben zelf erg zuinig op mijn spullen. Gewoon omdat ze zo langer meegaan (ook al waren ze gratis).
Dat jij het niet zo nauw neemt, met jouw spullen, ook prima.

Kan nu al niet wachten op de DJI Spark 2 oOo

S8+ <  Iphone 6 64gb https://www.youtube.com/watch?v=V6Zl3ts_WSc

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19:42
RC pouch is binnen, precies wat ik zocht (voor §3). Past perfect en net wat steviger dan een dun nylon hoesje.
http://www.ebay.com/itm/S...Spark-Drone-/253063807583

PS: Je ziet: ik ben dus ook zuinig op mijn spullen. Maar het blijven natuurlijk ook gewoon gebruiksvoorwerpen! :)

iisworks wijzigde deze reactie 30-09-2017 15:48 (47%)

• WillemJona
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-11-2017
quote:
@Hunter58, oeps, ik bedoelde Luma Key, een video effect binnen PP.

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18:35
Gisteren mijn Phantom 3 Pro ingeruild voor een DJI Spark. Aangezien het goedkoper was om 'm in te ruilen dan te laten repareren. In de winkel heel lang getwijfeld tussen de Mavic en de Spark. Uiteindelijk toch de Spark gepakt aangezien ik daar veel minder voor hoefde bij te leggen.

Het voelt een beetje als een achteruitgang, dus misschien dat ik hem later toch omruil voor een Mavic als de Spark niet bevalt.

• v1co
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 14:54
Welke modded apk gebruiken jullie op dit moment om de vlucht afstand te vergroten?

Ik gebruik op dit moment een Iphone 6 met OTG kabel maar ben op zoek naar een FCC modded apk.

• iisworks
Zoals een aantal keer vermeld kun je b.v. de 4.1.3 modded apk op Android Device1 gebruiken om in FCC mode te komen (OK bij wifi region melding), en vervolgens met de officiŽle app vliegen op een willekeurig ander device (Cancel op Wifi region waarschuwing). Dat werkt alleen niet met OTG kabel, maar die zul je dan niet echt meer missen. :)

iisworks wijzigde deze reactie 03-10-2017 18:57 (4%)

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:52
iPhone werkt nog wel met otg?

• iisworks
Op iPhone geen idee. Maar OTG op Android werkt nog steeds zoals het altijd werkte, alleen is het FCC patch deel dan niet actief (dus geen groter bereik).

• v1co
quote:
iisworks schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:54:
Zoals een aantal keer vermeld kun je b.v. de 4.1.3 modded apk op Android Device1 gebruiken om in FCC mode te komen (OK bij wifi region melding), en vervolgens met de officiŽle app vliegen op een willekeurig ander device (Cancel op Wifi region waarschuwing). Dat werkt alleen niet met OTG kabel, maar die zul je dan niet echt meer missen. :)
Ik zie dat versie 4.1.9 al uit is en word aangeboden. Is dit een betrouwbare versie? Of kan ik beter 4.1.3 gebruiken.
Sorry ben niet helemaal bekend met de modded apks

• iisworks
Op zich waarschijnlijk prima, maar aangezien ik met Device1 niet vlieg maar alleen FCC mode "aanzet" hou ik het op deze oude vertrouwde versie. Vliegen doe ik dan altijd met mijn telefoon met de laatste automatisch bijgewerkte officiŽle Android versie.

Ik heb geen behoefte aan de andere patches die de mod biedt, en ook geen zin om steeds elke GO4 update handmatig te downloaden, patchen en te installeren.

Enige wat ik nog wel gedaan heb is Up/Down speed parameters verhoogd met de debug optie in Assistant omdat hij standaard zo extreem traag klimt en daalt, zelfs in Sport mode.

• v1co
Afgelopen weekend versie 4.1.3 getest bij mij op de hei.
Wat een verschil zeg.... Ging eerst een hoogte test doen en kwam uit op ruim 150 meter. Ging niet verder want vond het een beetje eng... Daarna een afstands test gedaan en kwam uit op ruim 1200 meter. Daarna weer terug gegaan want ook dat vond ik iets te spannend... :P Plus ik hoorde iemand heel hard zeggen tegen zijn vrouw. "Een drone?! Dat mag hier niet hoor..."

Ben heel erg tevreden met dit! Ook omdat ik geen gedoe meer heb met OTG kabels en een iphone (werktelefoon) die ik eerst gebruikte. Kan nu gewoon mijn Samsung koppelen en hij vliegt perfect!

• cunodb
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15:26
quote:
v1co schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:16:
Afgelopen weekend versie 4.1.3 getest bij mij op de hei.
Wat een verschil zeg.... Ging eerst een hoogte test doen en kwam uit op ruim 150 meter. Ging niet verder want vond het een beetje eng... Daarna een afstands test gedaan en kwam uit op ruim 1200 meter. Daarna weer terug gegaan want ook dat vond ik iets te spannend... :P Plus ik hoorde iemand heel hard zeggen tegen zijn vrouw. "Een drone?! Dat mag hier niet hoor..."

Ben heel erg tevreden met dit! Ook omdat ik geen gedoe meer heb met OTG kabels en een iphone (werktelefoon) die ik eerst gebruikte. Kan nu gewoon mijn Samsung koppelen en hij vliegt perfect!
Netjes! En hoe was het beeld? Bleef dat stabiel?

• v1co
quote:
cunodb schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:07:
[...]

Netjes! En hoe was het beeld? Bleef dat stabiel?
Beeld bleef stabiel. Al kreeg ik wel steeds vaker een signal failure foutmelding. Maar ondanks dat, bleef het beeld goed.

Ik heb niet de maximum afstand getest want vond het toch een beetje eng, en teveel pottekijkers dus dat droned sws niet echt relaxed.

• alexander561
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 10-10-2017
hallo

ik heb een vraagje over mijn drone dji spark ik heb al een paar keer een range test gedaan en kwam zelfs met OTG kabel niet verder dan 700 meter ik gebruik hier voor een smartphone namelijk de sony xperia xz en dan vlieg ik rond de 100 meter hoog een geen obstakels tussen de afstandsbediening en de drone terwijl er in de specificaties duidelijk word gezegd 2000 meter wat kan ik hier aan doen om me range te vergroten?

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:46
quote:
alexander561 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:39:
hallo

ik heb een vraagje over mijn drone dji spark ik heb al een paar keer een range test gedaan en kwam zelfs met OTG kabel niet verder dan 700 meter ik gebruik hier voor een smartphone namelijk de sony xperia xz en dan vlieg ik rond de 100 meter hoog een geen obstakels tussen de afstandsbediening en de drone terwijl er in de specificaties duidelijk word gezegd 2000 meter wat kan ik hier aan doen om me range te vergroten?
Die 2000 meter geld alleen voor buiten de EU. Binnen de EU is het 500meter door beperkingen in het zendvermogen.

Trouwens waarom zou je verder dan 700 meter willen. Vooral met maar 12 minuten batterij... Zelfs met mijn Mavic ga ik niet zover.

Greetoz wijzigde deze reactie 10-10-2017 17:20 (9%)

• v1co
Mensen hier bekend met de Mavic Mode modded apk?
Dat is een apk waar de flight modes van de Mavic op zijn geprogrammeerd. Ik heb deze nog niet kunnen testen maar ik kan vooralsnog geen feedback vinden mbt de stabiliteit van deze apk.

• risp
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
quote:
cunodb schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:36:
Mijn eerste edit met de Spark. Ik heb nog niet zoveel video edits gedaan maar wilde jullie deze niet onthouden.. Ben nog steeds verbaasd over de kwaliteit van de Spark. Je kan er echt veel uithalen.

[video]
Heel erg gaaf! Mooie rustige beelden. Waar haal je dergelijke muziek vandaan?

Edit: zag dat je op youtube had staan dat het van epidemicsound komt. Thx!

risp wijzigde deze reactie 12-10-2017 11:34 (7%)

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:56
quote:
Greetoz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:19:
[...]

Trouwens waarom zou je verder dan 700 meter willen. Vooral met maar 12 minuten batterij... Zelfs met mijn Mavic ga ik niet zover.
Zover vliegen is gewoon dom. Hiermee breng je potentieel je eigen hobby om zeep....

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Devindegroot
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 13-06 23:33
Sinds ik met de controller vlieg kan ik in mijn flight records niet meer mijn gehele vlucht terug zien. Ik vlieg sinds de controller wel veel in sport, dus is het niet toevallig zo dat je vlucht records stopt in sport mode?

Ik zie nu bijvoorbeeld dat ik een vlucht heb gemaakt van drie minuten terwijl ik zeker wel 12 minuten gevlogen heb.

Iemand een antwoord?

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:46
quote:
ChojinZ schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:13:
[...]

Zover vliegen is gewoon dom. Hiermee breng je potentieel je eigen hobby om zeep....
Ik denk dat je niet op mij doelt want ik ben het met jou eens ;-).

• ChojinZ
quote:
Greetoz schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:28:
[...]

Ik denk dat je niet op mij doelt want ik ben het met jou eens ;-).
klopt :>

Was eigenlijk meer bedoeld voor de bobo's die in-the-air range testen in Nederland uitvoeren.... :+

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:59
Iemand die nog eens de link zou kunnen posten naar de gepatchte apk? Ik vind hem niet meer terug :(

zijn er mensen die hier een gimball protector gebruiken en is het aangeraden? Zelfs vraag over zo'n transport clip voor de controller?

pina wijzigde deze reactie 15-10-2017 11:21 (54%)

• Devindegroot
quote:
pina schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:12:
Iemand die nog eens de link zou kunnen posten naar de gepatchte apk? Ik vind hem niet meer terug :(

zijn er mensen die hier een gimball protector gebruiken en is het aangeraden? Zelfs vraag over zo'n transport clip voor de controller?

[afbeelding]
Ik heb geen gimbal protector. Hij zit goed beschermd in die schuimendoos. Wel heb ik de sticks van de controller beschermd met zo'n geval als op de afbeelding. Deze heb ik ge-3D-print.

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:45
quote:
pina schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:12:

[afbeelding]
Ik gebruik https://www.thingiverse.com/thing:2455552 voor de remote en https://www.thingiverse.com/thing:2497610 voor de gimbal. Werken beide perfect.

Pixelmagic wijzigde deze reactie 15-10-2017 15:56 (8%)

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• iisworks
Ik heb zo'n transparante gimbal protector gekocht bij Ali. Mooi ding maar nooit gebruikt. :)

In een kleine case zit hij perfect zonder protector. Ondanks de beperkingen van de Spark is de solide gimbal wat mij betreft juist een van de grootste voordelen t.o.v. die fragiele van de Mavic.

Stick protector is m.i. alleen echt nodig als je de RC in een pouch stopt en die dan b.v. in een rugzak gooit met andere dingen erbij.

iisworks wijzigde deze reactie 15-10-2017 16:23 (33%)

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:01
Mhh, in de Go app staan een tweetal nieuwe items voor de Spark icm firmware 01.00.700. Mijn Spark heeft firmware 01.00.600, maar er komt geen firmware update melding.... vreemd. Deze kun je volgens mij ook niet forceren?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• v1co
Ik heb mijn Spark afgelopen weekend na 3 maanden bezit weer verkocht.
Was toch niet helemaal tevreden met de video camera kwaliteit.

Heb er gelukkig nog een goeie prijs voor kunnen krijgen dus nu verder sparen voor een Mavic.

• Koppensneller
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:07

Koppensneller

winterrrrrr

quote:
rimave schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 20:45:
Mhh, in de Go app staan een tweetal nieuwe items voor de Spark icm firmware 01.00.700. Mijn Spark heeft firmware 01.00.600, maar er komt geen firmware update melding.... vreemd. Deze kun je volgens mij ook niet forceren?
Kan wat tijd zitten tussen de app update en de FW update :) Zal wel snel komen!

Ratelbak - Lapflop

• StanTheMan
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 23:02
We wachten er al meer dan een maand op!

• iisworks
En eindelijk:
https://forum.dji.com/thread-117987-1-1.html

Spark Release Notes
  • Date: 2017.10.31
  • Aircraft Firmware: V 01.00.0701
  • Remote Controller Firmware: V 01.00.0400
  • DJI GO 4 App iOS: V 4.1.14
  • DJI GO 4 App Android: V 4.1.14
Whats New?
  • Added the Sphere Panorama feature (with DJI GO 4 app v4.1.14 or higher).
  • Added Dynamic Home Point for ActiveTrack and Gesture modes (with DJI GO 4 app v4.1.14 or higher).
  • Low Battery Return to Home will no longer trigger automatically in Gesture mode.
  • Users can now save Wi-Fi frequency and channel settings (with DJI GO 4 app v4.1.14 or higher).
  • Improved firmware updating stability.
  • Improved security.
Geinstalleerd via DJI Assistant, geen accu of RC update nodig.
OTG werkt nog op Android. FCC patch via modded APK ook.

iisworks wijzigde deze reactie 31-10-2017 16:34 (7%)

• Devindegroot
Klappen jullie trouwens de propellers handmatig uit of gebeurd dit echt gewoon wanneer je motors draaien ?

• Yero
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-06 22:55

Yero

Reviewer
quote:
Devindegroot schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:00:
Klappen jullie trouwens de propellers handmatig uit of gebeurd dit echt gewoon wanneer je motors draaien ?
Dat gaat vanzelf, hoef je niet handmatig te doen.

• Slimpie1962
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 12-04 09:00
Ik ben redelijk nieuw in de drone wereld, ik heb gisteren bij https://www.warmtebeeldca...spark-fly-more-combo.html de spark gekocht. Hier krijg je nu namelijk een gratis extra batterij bij en dat leek mij wel handig.
Wat is jullie voorkeur met het vliegen? Via de app en een iphone of toch met een controller? Vind het toch allemaal best spannend om hem echt te laten vliegen. _O-

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

quote:
Slimpie1962 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:10:
Ik ben redelijk nieuw in de drone wereld, ik heb gisteren bij https://www.warmtebeeldca...spark-fly-more-combo.html de spark gekocht. Hier krijg je nu namelijk een gratis extra batterij bij en dat leek mij wel handig.
Wat is jullie voorkeur met het vliegen? Via de app en een iphone of toch met een controller? Vind het toch allemaal best spannend om hem echt te laten vliegen. _O-
Met controller is echt zo veel fijner, zeker omdat het dan veel makkelijker is om je ogen op de drone te houden. Je telefoon klik je natuurlijk sowieso in de controller, dus het van de camera heb je toch!

Ratelbak - Lapflop

• iisworks
Eens, zonder enige twijfel met RC. Phone is misschien leuk voor een incidentele snapshot op een ruime locatie, maar controle is met RC vele malen beter. Een keer een wegvallende verbinding bij telefoon op het verkeerde moment/plaats en het is uit met de pret. En over ongelukkige samenloop van omstandigheden gesproken... Aanrader 2: Care Refresh! Ik zou niet meer zonder nemen. :)

iisworks wijzigde deze reactie 03-11-2017 20:35 (6%)

• iisworks
Meest compacte case voor Spark + 3 accu's + RC (22.5 x 18.5 x 7.2cm):
https://www.ebay.com/itm/...or-DJI-Spark/172844077544

Ik heb de inlay eruit gehaald, dan past de Spart er net in, met de RC ernaast. Voldoende bescherming door de buitenkant van de case, en binnenin past alles net dus geen kwetsbare zaken die kunnen beschadigen.

https://tweakers.net/ext/f/t4DVclINtEO2KnScBBMzhvCe/thumb.jpg

• rimave
Weer een issue met de app opgelost. Ik gebruik de Spark met een iPad mini die alleen wifi heeft. Zodra alles opgestart en connected is en ik de app start kwam er een melding naar voren over de vliegdatabase die niet uptodate was. Omdat de iPad geen internet connectie heeft wanneer ik met de Spark verbonden was heb ik de iPhone via bluetooth als hotspot ingesteld. Downloaden van de update ging nog steeds niet. Opmerking hierbij is dat ik de update melding alleen kreeg wanneer de Spark met de iPad verbonden was.

Even via Google gezocht en toen kwam ik een tip met de OTG kabel tegen. Als de remote met de kabel aan de iPad hangt is de wifi immers vrij. Die tip werkte ook pas na drie keer proberen. Het heeft even wat moeite gekost, maar alles is weer up to date! :*)

Ander issue... Is er iets aan de app veranderd? Als ik in sportmode ga krijg ik een warning. Dat is prima en was ook al zo, maar nu krijg ik die melding steeds weer als de connectie met de RC wegvalt. Vanmiddag n het Lauwersmeergebied gebeurde dat een paar keer en dat wordt ik lichtelijk gestoord van die melding over de sportmode die door die korte reconnect ook weer in beeld komt. Kun je dat ook uitzetten?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• blade08
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:37
Met de eerste nachtvorst en een mooie zon, moest er gister natuurlijk gevlogen worden:

Ik heb ook nog geprobeerd om een aantal 360 panorama's te maken, maar die wil krijgt ie blijkbaar niet gestitched, is het andere al wel gelukt?

www.scinus.com

• Mdesign
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:06
Gaaf mooie beelden hoor! Vooral die zon is echt prachtig. Zo hoef je niet perse 4k te hebben om mooie beelden te kunnen schieten. Het is vooral wat je filmt.

• benn0s1991
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 09:17
quote:
iisworks schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:34:
En eindelijk:
https://forum.dji.com/thread-117987-1-1.html

Spark Release Notes
  • Date: 2017.10.31
  • Aircraft Firmware: V 01.00.0701
  • Remote Controller Firmware: V 01.00.0400
  • DJI GO 4 App iOS: V 4.1.14
  • DJI GO 4 App Android: V 4.1.14
Whats New?
  • Added the Sphere Panorama feature (with DJI GO 4 app v4.1.14 or higher).
  • Added Dynamic Home Point for ActiveTrack and Gesture modes (with DJI GO 4 app v4.1.14 or higher).
  • Low Battery Return to Home will no longer trigger automatically in Gesture mode.
  • Users can now save Wi-Fi frequency and channel settings (with DJI GO 4 app v4.1.14 or higher).
  • Improved firmware updating stability.
  • Improved security.
Geinstalleerd via DJI Assistant, geen accu of RC update nodig.
OTG werkt nog op Android. FCC patch via modded APK ook.
Welke versie van de modded app heb je hiervoor gebruikt?

benn0s1991 wijzigde deze reactie 08-11-2017 12:25 (33%)

• rimave
quote:
blade08 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:44:
Met de eerste nachtvorst en een mooie zon, moest er gister natuurlijk gevlogen worden:
[video]

Ik heb ook nog geprobeerd om een aantal 360 panorama's te maken, maar die wil krijgt ie blijkbaar niet gestitched, is het andere al wel gelukt?
Als je de foto opent in de app van DJI zou hij hem automatisch moeten stitchen. Als dat niet gaat dan kun je het ook offline op de pc doen met DJI Media Maker.

Ik heb laatst die nieuwe tiny world functie geprobeert. Wel geinig, maar het werkt alleen goed bij een mooie zomerdag met veel licht en hij maakt dan wel heel veel foto's (43 als ik me niet vergis).

Maar die panorama's bestaan nu ook uit meer foto's.
Het waren er maar 9 geloof ik, maar tegenwoordig maakt hij er 21.

What does the Fox say?

• iisworks
Issue: GO4 ziet Spark RC niet?

Ik heb sinds de laatste .701 FW + 4.1.14 of 4.1.15 Android APP het probleem dat Go4 de Spark niet automatisch "ziet" als ik het RC wifi netwerk voor het starten van Go4 al heb geconnect
- Als ik vervolgens even een ander netwerk connect en dan weer de RC dan werkt het wel en komt de blauwe "Go Fly" melding tevoorschijn.
- Spark is verbonden aan RC, groene led op RC brandt
- Connectie staat op "Auto"
- Dit heeft in dit geval niet te maken met een 2.4/5.8 wifi band switch, LineageOS ondersteunt beide en de band wordt niet gewisseld.

Ik kan me herinneren dat dit voorheen altijd probleemloos werkte, ongeacht de volgorde van verbinden/inschakelen. Heeft iemand anders dat issue recent ook gezien op Android?

iisworks wijzigde deze reactie 10-11-2017 14:12 (6%)

• rimave
Weird issue ineens met Sparky. Ik gebruikte de otg kabel al een tijdje niet meer omdat het niet echt voordelen bood. Vandaag wel weer even geprobeert en ik kon ineens niet hoger dan 30 meter vliegen. De afstand was ook 50 meter ineens. Sparky weer even aan de grond gezet en de settings weer goed gezet, dus max altitude op 50 meter en geen max afstand. Na een kleine 10 minuten Sparky weer aan de grond gezet voor een batteryswap. Na het plaatsen van de nieuwe accu bleken de settings weer gereset te zijn. Dus weer max 30 meter hoogte en 50 meter afstand.

Bij een batteryswap blijft de controller gewoon aan en de DJI app open. Zo doe ik dat altijd. En als ik een batteryswap doe met de Spark via wifi met de remote verbonden dan houdt hij de settings wel vast.

Qua device maakt het niet uit. Ik heb de app op m’n iPhone en iPad en beide geven dit probleem. Ik had dit probleem eerder nooit met de otg kabel. Heeft DJI iets aangepast in de nieuwe firmware oid? Meer mensen met dit issue?

What does the Fox say?

• kritjuu
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08-05 19:56
quote:
Vip1980 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:56:
[...]

Mocht je een Samsung S8 hebben krijg je het verloop stukje erbij van Micro USB naar USB Type-C connector

Helaas ben ik hem kwijt geraakt ... |:(
Ik heb mijn Samsung Galaxy S7 gekoppeld aan de Spark controller via de OTG connector van Samsung.
OTG connector in de controller en micro usb in telefoon. De verbinding werkt prima en DJI app start automatisch.
Probleem is alleen dat mijn telefoon nu automatisch gaat laden. Dit betekent dat de accu van de controller leeggetrokken wordt. Hoe kan ik dit voorkomen? Is er ergens een instelling om dit te stoppen?

• benn0s1991
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 09:17
Iemand de laatste modded DJI GO 4.1.9 al gebruikt?
Werkt de FCC mod in combinatie met een OTG cable?

• Joenep
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 05-05 19:11
weet iemand wat de langste sluitertijd kan zijn bij de spark?

en wel dat hij scherpt blijft?

ik weet dat het niet mag, maar heeft iemand ervaring met in het donker opstijgen?
het gaat mij niet om het vliegen, maar wil graag keer een foto van de snelweg met de voor en achterlichten. (ga dan in een groot weiland staan en alleen omhoog)
ik heb deze al met een spiegelreflex camera, maar ik zou hem graag van hoger willen....

maar ik durf het niet (goed)......

• PsYgHo
  • Laatst online: 02:46
Als je niet durft, niet doen. Dat is een kweekvijver voor ongelukken.

Opstijgen en filmen, of foto's maken, in donker is overigens geen probleem.

Maar ja wij vlogen vroeger al bij nacht, dan praat ik over heel wat jaren terug..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Joenep
quote:
PsYgHo schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:00:
Als je niet durft, niet doen. Dat is een kweekvijver voor ongelukken.

Opstijgen en filmen, of foto's maken, in donker is overigens geen probleem.

Maar ja wij vlogen vroeger al bij nacht, dan praat ik over heel wat jaren terug..
hij is mij al een keer 80 meter naar beneden gedonderd.. dus ben wat voorzichtiger geworden... hehe

wellicht dat ik alleen omhoog en naar beneden ga..

iemand bekend met lightpainting?

https://store.dji.com/guides/how-light-paint-wit-your-drone/

• ChojinZ
quote:
Joenep schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:25:
[...]

hij is mij al een keer 80 meter naar beneden gedonderd.. dus ben wat voorzichtiger geworden... hehe
Maar vervolgens wel in het donker willen vliegen. Slim! :+

Overigens kunnen ze daar gewoon je drone voor afpakken. Onlangs nog gebeurt met een malloot die 's nachts met een drone over boulevard van Scheveningen vloog...

• Joenep
quote:
ChojinZ schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:02:
[...]

Maar vervolgens wel in het donker willen vliegen. Slim! :+

Overigens kunnen ze daar gewoon je drone voor afpakken. Onlangs nog gebeurt met een malloot die 's nachts met een drone over boulevard van Scheveningen vloog...
ik wil niet vliegen hoor..

wil gewoon 1 foto.. ;-) dus alleen omhoog en naar beneden ;-)
en ik zal alleen omhoog gaan in een groot weiland waar geen mensen of dieren of wat dan ook in de buurt is.

• ChojinZ
quote:
Joenep schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:43:
[...]

en ik zal alleen omhoog gaan in een groot weiland waar geen mensen of dieren of wat dan ook in de buurt is.
Dont wanne be a dick maar dat is gewoon niet handig. Het is verboden en mag niet. De kans dat het mis gaat is weliswaar klein, maar als het mis gaat ben je goed de pineut.

Daarnaast breng je potentieel mijn hobby in gevaar. Doordat mensen zich niet aan regels houden, worden de regels strenger en word er meer gecontroleerd en gehandhaaft waardoor vliegen voor mij straks lastiger word.

De regels worden steeds strenger, en met dit soort actie's gaat het er niet beter op worden...

• rimave
quote:
Joenep schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:43:
[...]

Eitje. Eigenlijk nog makkelijker dan overdag, want je ziet de drone beter door z’n lampjes.
Er staat in dit topic nog wel ergens een nachtfoto van mij.

What does the Fox say?

• Joenep
quote:
ChojinZ schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:51:
[...]

Dont wanne be a dick maar dat is gewoon niet handig. Het is verboden en mag niet. De kans dat het mis gaat is weliswaar klein, maar als het mis gaat ben je goed de pineut.

Daarnaast breng je potentieel mijn hobby in gevaar. Doordat mensen zich niet aan regels houden, worden de regels strenger en word er meer gecontroleerd en gehandhaaft waardoor vliegen voor mij straks lastiger word.

De regels worden steeds strenger, en met dit soort actie's gaat het er niet beter op worden...
ik snap je punt en je hebt ook helemaal gelijk hoor.
vandaar mijn vraag ook.

• fonias
  • Laatst online: 15-06 10:04
Dit is een mooie oplossing:
https://store.dji.com/pro...portable-charging-station
Zou nog beter zijn als deze ook op 12v in de auto op te laden is.

• ChojinZ
quote:
fonias schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:12:
Dit is een mooie oplossing:
https://store.dji.com/pro...portable-charging-station
Zou nog beter zijn als deze ook op 12v in de auto op te laden is.
Kan je dan niet beter 2 extra accu's kopen?

• fonias
  • Laatst online: 15-06 10:04
Dacht eerder bij gebruik tijdens autovakantie en tussentijds makkelijk opladen.

• rimave
Ik heb de remote even gemod. Dit omdat de beugel waar de tablet in gaat wat los was gaan zitten. Nu kun je het kapje er zo af halen, maar er dit nog een plastic stripje biven waardoor je de schroef die eronder zit niet vast kunt draaien. Ik had geen zin de hele remote uit elkaar te halen, dus dan maar zo:

Gisteren ook nog even gevlogen en deze twee video’s gemaakt:

Aduarderzijl

Kerkje Fransum

rimave wijzigde deze reactie 18-11-2017 18:31 (33%)

What does the Fox say?

• LourensL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 15-03 16:53
Hallo Droners,

Vraagje, welke software gebruiken jullie cq raden jullie aan om de video's te bewerken?
Ik ben nieuw in het video wereldje dus als er een mooi programa is dat niet al te ingewikkeld is voor een beginner, dan hoor ik het graag.

P.s. klopt het dat de editor die in de app van DJI zit alleen lage resolutie video oplevert.

• Woolfy681
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:21
quote:
LourensL schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:14:
Hallo Droners,

Vraagje, welke software gebruiken jullie cq raden jullie aan om de video's te bewerken?
Ik ben nieuw in het video wereldje dus als er een mooi programa is dat niet al te ingewikkeld is voor een beginner, dan hoor ik het graag.

P.s. klopt het dat de editor die in de app van DJI zit alleen lage resolutie video oplevert.
Zelf gebruik ik imovie van Apple. Windows versies ken ik niet aangezien ik niet op Windows edit.

Je kan in de app aangeven dat je volledige kwaliteit wil geloof ik (HD) dan moet je Spark aanstaan zodat de beelden gedownload kunnen worden.

Zelf vandaag maar een remote aangeschaft voor 135 euro. Eens kijken of dat goed vliegt.

• Senna89
  • Laatst online: 06-06 10:01
Kan iemand mij vertellen waar ik de Modded APK vindt voor in FCC modus te vliegen?

• LourensL
  • Laatst online: 15-03 16:53
FF zoeken op youtube daar staan genoeg filmpjes met uitleg en links naar APK-tjes

• Mark-J
  • Laatst online: 02-04 21:30
Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Mark en gisteravond heb ik de DJI Spark Fly More Combo gekocht! Dit als opvolger van mijn Phantom 3 Standard. De laatste heb ik een jaar terug tweedehands gekocht.

Heb de Spark gisteravond al even kort getest in de huiskamer, de nabijheidssensor werkt in ieder geval goed! Ik dacht eerst dat de verbinding heel slecht was omdat de drone slecht op mijn stuurbewegingen reageerde. Toen kwam ik erachter dat obstacle avoidance aan stond :D

Ga later vandaag de drone even buiten testen, ben benieuwd naar het bereik in standaard uitvoering. De Phantom had ik middels een app wat meer zendvermogen gegeven, kreeg toen flink meer bereik!

Naast de drones heb ik ook nog een RC heli, boot en auto. Kortom, genoeg om me mee te vermaken in mijn vrije tijd :)

Mark-J wijzigde deze reactie 25-11-2017 08:01 (7%)

• rimave
Aangezien Spark vervangen is door Mavic heb ik een reeds bestelde powerbank over: V&A aangeboden: Smartree DJI Spark Powerbank

Mooi en degelijk product. Nog kunnen testen voordat de Spark verkocht was en het werkt perfect!

What does the Fox say?

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:30
Hoe is het nu met het bereik tussen de spark en de controller? In het begin was het allemaal slecht met wegvallend beeld etc... ?

• iisworks
Ik heb niet het idee dat het in de tussentijd significant beter is geworden. De verwachtingen zijn denk ik ook flink bijgesteld voor dit type wifi signaal (t.o.v. van de Mavic bijvoorbeeld). Vooral in CE mode is het nog steeds niet best gesteld met de range toen ik de laatste keer vloog, 300-400m maximaal. Maar voor deze kleine drone is dat misschien ook wel gewoon genoeg. Voor wie meer nodig heeft... FCC mode rules! :)

• Fiddle
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

Wie gebruikt er hier de Spark met de DJI Goggles en wat zijn de ervaringen? :9~

(En wat is de standaard max. range i.c.m. met de Goggles)

Intel Skylake Core i7 6700K 4.00GHz 8MB // Scythe Mugen 4 // Zotac GeForce GTX 980 Ti 6GB AMP! Extreme // Corsair 16 GB DDR4 3000 MHz (4x4) // Asus Maximus VIII Ranger // Corsair RM750 // Silent Base 800 // Asus ROG Swift PG279Q 27"

• ChojinZ
quote:
Fiddle schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:58:
Wie gebruikt er hier de Spark met de DJI Goggles en wat zijn de ervaringen? :9~

(En wat is de standaard max. range i.c.m. met de Goggles)
Geen Spark en geen DJI goggles. Wel ruime ervaring met Fatsharks (en FPV drones). Ik persoonlijk vind ze veeeeels te duur. Latency vind ik ook te hoog, ook al is dat met de Spark niet zo'n probleem.

Ik weet niet wat voor VTX signaal word uitgestuurd maar ik vraag me af of dit niet gewoon met een standaard ontvanger is op te vangen en door te zenden naar een bril/scherm.

En niet geheel onbelangrijk: Het gebruik van goggles is in NL verboden. Als je gepakt word bestaat de kans dat al je gear word ingenomen. Wellicht iets om bij stil te staan.

• Fiddle
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

quote:
ChojinZ schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:10:
[...]

Geen Spark en geen DJI goggles. Wel ruime ervaring met Fatsharks (en FPV drones). Ik persoonlijk vind ze veeeeels te duur. Latency vind ik ook te hoog, ook al is dat met de Spark niet zo'n probleem.

Ik weet niet wat voor VTX signaal word uitgestuurd maar ik vraag me af of dit niet gewoon met een standaard ontvanger is op te vangen en door te zenden naar een bril/scherm.

En niet geheel onbelangrijk: Het gebruik van goggles is in NL verboden. Als je gepakt word bestaat de kans dat al je gear word ingenomen. Wellicht iets om bij stil te staan.
Thx voor de tip!

Nou, Spark net binnen en wil even rustig updaten. Ben nu al zwaar geÔrriteerd. WTF is dit voor handleiding?? Het legt echt nietes uit (in tegenstelling tot de manual van mijn Phantom 2 waar echt alles in staat). Faal 1.

Dus dan maar met de app aan de slag. De QR code op de doos (of onder batterij) accepteerde hij niet. Faal 2. Dus dan maar boel aanzetten en op die manier registreren. Wil ik verbinden blijkt het wachtwoord niet te werken. Faal 3. Dan maar Googlen en een reset gedaan, nu werkt de supplied ww wel.

Vervolgens verbind je dus met wifi/app met de Spark en geef hij aan dat je er een update is voor de drone (logisch). Dus moet ik nu weer wifi switchen zodat ik internet heb (zucht). Doe ik dat krijg ik bij deze update pagina een foutmelding dat ik niet meer met de Spark ben verbonden (are you fucking kidding?). Toch lijkt het dat ik deze melding kan wegklikken maar vervolgens blijft de downloadbar op 0% hangen. Faal 4.

Intussen 2 uur verder en de frustratie is behoorlijk opgelopen.

Is het trouwens normaal dat ik 2x een Spark wifi zie op m'n phone? Ik had er 2 sinds de reset.

Fiddle wijzigde deze reactie 13-12-2017 08:31 (15%)

Intel Skylake Core i7 6700K 4.00GHz 8MB // Scythe Mugen 4 // Zotac GeForce GTX 980 Ti 6GB AMP! Extreme // Corsair 16 GB DDR4 3000 MHz (4x4) // Asus Maximus VIII Ranger // Corsair RM750 // Silent Base 800 // Asus ROG Swift PG279Q 27"

• xdc
  • Laatst online: 13-04 20:06
quote:
iisworks schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:51:
Ik heb niet het idee dat het in de tussentijd significant beter is geworden. De verwachtingen zijn denk ik ook flink bijgesteld voor dit type wifi signaal (t.o.v. van de Mavic bijvoorbeeld). Vooral in CE mode is het nog steeds niet best gesteld met de range toen ik de laatste keer vloog, 300-400m maximaal. Maar voor deze kleine drone is dat misschien ook wel gewoon genoeg. Voor wie meer nodig heeft... FCC mode rules! :)
Ik ben mede om dit verhaal inmiddels geupgrade naar de Mavic.

Mijn neef heeft een mavic en na met zijn drone te hebben gevlogen was ik om , het gemak , het betere bereik,
snelheid en geen lag was een waar genot om mee te vliegen.

Hierbij een filmpje samen met mijn neef in Singapore. YouTube: Marina Bay Sands, Merlion park, Singapore drone video , DJI Spark an... (al deze beelden zijn mavic, want met de spark kon ik natuurlijk niet zo ver en hoog.)

Mijn spark was mijn eerste ervaring met een drone en dat is me zo goed bevallen dat ik nu een Mavic heb.
(ik wilde ook in 1ste instantie niet het geld uitgeven aan de mavic , maar voor mij toch uiteindelijk de betere keuze)

hier een filmpje gemaakt met de spark YouTube: Koh Poda drone video , je ziet dat ik soms toch een beetje range tekort kom.

xdc wijzigde deze reactie 13-12-2017 19:28 (20%)

slimmehotspot.nl

• rimave
quote:
xdc schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:24:
[...]

Ik ben mede om dit verhaal inmiddels geupgrade naar de Mavic.

Mijn neef heeft een mavic en na met zijn drone te hebben gevlogen was ik om , het gemak , het betere bereik,
snelheid en geen lag was een waar genot om mee te vliegen.

Hierbij een filmpje samen met mijn neef in Singapore. YouTube: Marina Bay Sands, Merlion park, Singapore drone video , DJI Spark an... (al deze beelden zijn mavic, want met de spark kon ik natuurlijk niet zo ver en hoog.)

Mijn spark was mijn eerste ervaring met een drone en dat is me zo goed bevallen dat ik nu een Mavic heb.
(ik wilde ook in 1ste instantie niet het geld uitgeven aan de mavic , maar voor mij toch uiteindelijk de betere keuze)

hier een filmpje gemaakt met de spark YouTube: Koh Poda drone video , je ziet dat ik soms toch een beetje range tekort kom.
Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. De Spark is een leuke drone om het vliegen te oefenen, maar ik ben echt blij dat ik geupgrade heb naar de Mavic. Het bereik is veel beter en de camera is smoother te bedienen. Maar vooral het bereik is fijn. Ik vlieg nu makkelijk 500 meter zonder dat het beeld weg valt. Ook de 30 min vliegen is heerlijk. Dat steeds wegvallende beeld was ook 1 van de redenen dat ik de Goggles weer weg heb gedaan. Die icm de Spark zijn geen succes.

What does the Fox say?

• iisworks
Weinig spannends de laatste tijd, en nu een dito FW upgrade. :)
https://forum.dji.com/thread-123762-1-1.html

Overview
Date: 2017.12.13
Aircraft Firmware: V01.00.0800
Remote Controller Firmware: V01.00.0400
DJI GO 4 App iOS: V4.1.22
DJI GO 4 App Android: V4.1.22

What’s New?
Added support for DJI Goggles RE (with firmware v01.00.00.02 or higher).
Improved firmware updating stability.

• ChojinZ
quote:
rimave schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:51:
[...]

Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. De Spark is een leuke drone om het vliegen te oefenen, maar ik ben echt blij dat ik geupgrade heb naar de Mavic. Het bereik is veel beter en de camera is smoother te bedienen. Maar vooral het bereik is fijn. Ik vlieg nu makkelijk 500 meter zonder dat het beeld weg valt. Ook de 30 min vliegen is heerlijk. Dat steeds wegvallende beeld was ook 1 van de redenen dat ik de Goggles weer weg heb gedaan. Die icm de Spark zijn geen succes.
Tsja, das toch niet zo gek? Dat ding is 2 keer zo duur, dan mag je ook wel verwachten dat hij het wat beter doet dan zijn kleinere broer. Voor 500 euro is de Spark nog steeds een top drone. Ik denk dat je niet snel iets beters krijgt in die prijsklasse. Tenzij je naar zelfbouw gaat. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

ChojinZ wijzigde deze reactie 15-12-2017 17:00 (4%)

• rimave
quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:59:
[...]

Tsja, das toch niet zo gek? Dat ding is 2 keer zo duur, dan mag je ook wel verwachten dat hij het wat beter doet dan zijn kleinere broer. Voor 500 euro is de Spark nog steeds een top drone. Ik denk dat je niet snel iets beters krijgt in die prijsklasse. Tenzij je naar zelfbouw gaat. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Mwa, niet helemaal. Mijn flymore combo van de Spark was 800 euro en de Mavic combo 1000 euro, dus hij was niet 2x zo duur. ;) Maar de Spark blijft ook een mooie drone.

What does the Fox say?

• Joenep
Ik heb vandaag weer gevlogen.. maar hij geeft geen hoogte en snelheid meer weer..

Heb ik iets uitgezet of is dit fout gegaan met de nieuwstr update?

• Fiddle
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

Werkt bij iedereen de otg kabel nog? Van het weekend deed de otg het vlekkeloos maar vanavond bleef de app om WiFi verbinding vragen.

Het gaat mij niet om de range, als ik mijn eerste gen HTC One via WiFi verbind zit er dik 3 sec vertraging in het beeld...

(Oudere telefoon het probleem van de lag?)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Fiddle schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:59:
Werkt bij iedereen de otg kabel nog? Van het weekend deed de otg het vlekkeloos maar vanavond bleef de app om WiFi verbinding vragen.

Het gaat mij niet om de range, als ik mijn eerste gen HTC One via WiFi verbind zit er dik 3 sec vertraging in het beeld...

(Oudere telefoon het probleem van de lag?)
Met een iOS 11.2.1 device (iPhone 7) ťn de laatste Spark Firmware V01.00.0800 ... Pas de problem, hier.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Fiddle
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

quote:
wimmel_1 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:14:
[...]

Met een iOS 11.2.1 device (iPhone 7) ťn de laatste Spark Firmware V01.00.0800 ... Pas de problem, hier.
Thx.

Zou ook iets in de laatste Android kunnen zijn?

YouTube: DJI Spark Problem: OTG Cable Stopped Working

Fiddle wijzigde deze reactie 20-12-2017 08:29 (39%)

• Joenep
ik heb daar ook last van.
en daaardoor kon ik ook de hoogte en snelheid niet meer zien.

snelheid vind ik niet heel spannend, maar hoogte en afstand is wel nodig vind ik....

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-06 09:52
Niet updaten dus. Erg jammer, die keus van DJI. Juist met OTG is de Spark zoveel meer betrouwbaar en kom je gewoon verder en blijft de live feed perfect.

Afgelopen keer met de sneeuw heb ik de drone even omhoog gestuurd met schemer en merkte op dat ie soms schokt in het beeld of even out of focus is. In de vakantie maar eens opnieuw proberen met normaal daglicht. Er zit natuurlijk een piepkleine sensor op, hoewel hier en daar een schokje eigenlijk niet zou mogen.

• Fiddle
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

Maar hoe lang is jullie beeldvertraging via wifi (waar otc direct is)?

Bij mij echt een onacceptabele 3 seconden dus...

• gjvenhuis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11-06 16:27
Vandaag voor het eerst gevlogen met mijn DJI Spark. Maar op een hoogte van 50m was ik het contact met de drone al kwijt wegens signaal verlies. Bij 50m al? Wie kan mij vertellen of dat normaal is, of dat ik iets verkeerd heb ingesteld?
De remote is trouwens niet te koppelen via OTG met mijn Nexus 5X, alleen via WiFi. Ook iets waar ik niets van begrijp.

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

quote:
gjvenhuis schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:25:
De remote is trouwens niet te koppelen via OTG met mijn Nexus 5X, alleen via WiFi. Ook iets waar ik niets van begrijp.
Dat is eruit gesloopt met de .18 versie van de app. Op apkmirror even zoeken naar de .15 versie en het zou weer moeten werken :)

Ratelbak - Lapflop

• gjvenhuis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11-06 16:27
quote:
Koppensneller schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:32:
[...]

Dat is eruit gesloopt met de .18 versie van de app. Op apkmirror even zoeken naar de .15 versie en het zou weer moeten werken :)
Dank, even gekeken, maar ik kom daar redelijk buiten mijn comfort zone :'(
Gaat het dus even niet worden.
Probeer wel een keer met een oudere smartphone.

• Fiddle
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

quote:
Koppensneller schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:32:
[...]

Bedankt voor de tip Koppensneller! Ik ga 'm downgraden en kijken of die weer werkt.

Ik ga dit voor de grap wel even aan de customer service van DJI vragen waar ze dit er in godsnaam uithalen.
quote:
gjvenhuis schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:50:
[...]

Dank, even gekeken, maar ik kom daar redelijk buiten mijn comfort zone :'(
Gaat het dus even niet worden.
Probeer wel een keer met een oudere smartphone.
Maar als je uode telefoon de app automatisch updatet heb je er ook niets meer aan. :+

Dit is 'm volgens Koppensneller:
https://www.apkmirror.com.../dji-go-4-4-1-15-release/
Download deze file op je mobiel en installeer deze via je Android file explorer (gewoon op klikken). Vergeet vervolgens niet in je app settings automatische updates voor deze app uit te zetten!

• iisworks
En weer een FW update (accu's ook)!
https://forum.dji.com/thread-124953-1-1.html

Overview
Date: 2017.12.21
Aircraft Firmware: V 01.00.0900
Remote Controller Firmware: V 01.00.0400
DJI GO 4 App iOS: V 4.1.22
DJI GO 4 App Android: V 4.1.22

What’s New?
Optimized battery management to improve stability.

• JK
Met die accu's updaten gaan ze je naaien, want dat kan dan waarschijnlijk alleen met de nieuwste GO4 app, of niet? Zou het werken als je een smartphone gebruikt die NOOIT verbonden is met internet, waarvan je de tijd terug zet van voor de uiterste update datum van de batterijen? Of een iPod Touch ofzo.

Ik baal gewoon dat OTG niet meer werkt. Via WiFi is het gewoon onstabieler, kom je minder ver (niet dat dat het belangrijkste is) en is de live feed soms gewoon brak. Niet dat er grote vertraging is, maar gewoon verstoring van het beeld.

edit; Of zou je via DJI Assistant 2 op de PC de accu's kunnen updaten en ook de Spark en nog kunnen werken op de oude app?

JK wijzigde deze reactie 22-12-2017 23:19 (10%)

• Ericr
  • Laatst online: 06-06 00:01
quote:
gjvenhuis schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:25:
Vandaag voor het eerst gevlogen met mijn DJI Spark. Maar op een hoogte van 50m was ik het contact met de drone al kwijt wegens signaal verlies. Bij 50m al? Wie kan mij vertellen of dat normaal is, of dat ik iets verkeerd heb ingesteld?
Dat is normaal in CE-mode is mijn ervaring. Heb zelf nu verbinding in FCC-mode waarmee je een veel stabieler signaal hebt. Blijft jammer dat CE-mode echt een cripple-mode is. De Spark is bruikbaar maar wel erg gelimiteerd qua bereik.

• UncleSam
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Ik heb de Spark nu een tijdje niet gebruikt en wil binnenkort met een paar dagen weg weer wat vlieguren maken. Lees ik het nu goed dat de OTG kabel niet meer werkt op IOS vanaf een bepaalde update van de app?

• Paul!
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:15
quote:
Joenep schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:58:
Ik heb vandaag weer gevlogen.. maar hij geeft geen hoogte en snelheid meer weer..

Heb ik iets uitgezet of is dit fout gegaan met de nieuwstr update?
Ik heb hetzelfde probleem... Ben laatst vanuit de woonkamer (geen GPS) naar buiten gevlogen en toen toonde hij het niet. Dacht dat het daarmee te maken had. Maar inmiddels paar keer gewoon gevlogen en hij laat geen hoogte/snelheid/afstand meer zien.

• Joenep
quote:
Paul! schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:09:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem... Ben laatst vanuit de woonkamer (geen GPS) naar buiten gevlogen en toen toonde hij het niet. Dacht dat het daarmee te maken had. Maar inmiddels paar keer gewoon gevlogen en hij laat geen hoogte/snelheid/afstand meer zien.
heb het weekend weer gevlogen, met alweer een nieuwe update en toen deed hij het wel weer!!

dus bij mij doet hij het weer, kabeltje helaas niet...

(edit):

op Facebook is ook een dji sprak groep waarbij je aan kunt sluiten.. staat ook veel tips en tricks in.
ook inzake FCC.....

Joenep wijzigde deze reactie 28-12-2017 13:38 (11%)

• JK
Ik heb net een downgrade gedaan naar 4.1.15. Kijken hoe lang ik die nog kan gebruiken.
En misschien hopen dat Litchi dan maar OTG-support krijgt?

• Paul!
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:15
Snelheid en hoogte wordt idd weer weergegeven. OTG werkt ook nog gewoon met de laatste versie.

• cunodb
Iemand afgelopen tijd met de Spark gevlogen boven wintersport gebieden en op grote hoogte? Ik ben opgestegen van +- 2000m en had behoorlijk wat problemen met de drone qua stilhangen. Op een normale hoogte hovert hij prima en kan hij vrij stil blijven. Misschien dat ik de motoren opnieuw moest calibreren maar vond het toch vrij vervelend.

Ga nu toch twijfelen om over te stappen naar de Mavic vanwege dit soort issues.

• Fiddle
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

Wat ben ik toch blij met hoe snel dit beestje up & running is! Intussen al regelmatig gebruikt.

Paar dingen die mij opvielen en die ik gewoon even wilde delen:

- Sportmode gaat zo fucking hard, is gewoon eng... Maar snel weer uitgezet :)
- Veel mensen zijn niet bij met de flight time, maar vind dit echt lang zat (zeker met 2e accu). Wel gek dat ik al een low battery waarschuwing krijg met 5 minuten op te timer resterend.
- OTG via de gedowngrade app (4.1.15) werkte prima met OnePlus X (Micro --> Micro), maar met mijn nieuwe LG G6 (Micro --> USB C) niet meer :S.
- Ik krijg behoorlijk vaak, al op 50 meter afstand al de melding "Video signal weak, please adjust antenna's" (of iets dergelijks) (dit is dus zonder OTG)

• JK
quote:
cunodb schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:10:
Iemand afgelopen tijd met de Spark gevlogen boven wintersport gebieden en op grote hoogte? Ik ben opgestegen van +- 2000m en had behoorlijk wat problemen met de drone qua stilhangen. Op een normale hoogte hovert hij prima en kan hij vrij stil blijven. Misschien dat ik de motoren opnieuw moest calibreren maar vond het toch vrij vervelend.

Ga nu toch twijfelen om over te stappen naar de Mavic vanwege dit soort issues.
Wat was het probleem dan? Je kan de IMU opnieuw calibreren en check ook even hoeveel satellieten je ontvangt. Enige waar je op moet letten met de IMU calibreren, is dat je 'm dus in bepaalde standen niet zuiver 90 graden haaks op de tafel zet, maar gewoon in zijn natuurlijke ruststand (hij komt iets naar voren).

Ik heb 'm gister gecalibreerd maar moet 'm ook even opnieuw doen, omdat ik in een bepaalde positie de Spark wel precies op 90 graden hield t.o.v. de tafel. Mijn probleem was namelijk dat in hover mode, de Spark naar rechts om zijn as draaide, heel langzaam. Nu met verkeerde calibratie iets naar links.

Verder trouwens geen ervaring met op die hoogtes vliegen, maar de service ceiling is 4km vanaf zeeniveau, dus 2km moet dan geen probleem zijn.

• cunodb
quote:
JK schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:16:
[...]

Wat was het probleem dan? Je kan de IMU opnieuw calibreren en check ook even hoeveel satellieten je ontvangt. Enige waar je op moet letten met de IMU calibreren, is dat je 'm dus in bepaalde standen niet zuiver 90 graden haaks op de tafel zet, maar gewoon in zijn natuurlijke ruststand (hij komt iets naar voren).

Ik heb 'm gister gecalibreerd maar moet 'm ook even opnieuw doen, omdat ik in een bepaalde positie de Spark wel precies op 90 graden hield t.o.v. de tafel. Mijn probleem was namelijk dat in hover mode, de Spark naar rechts om zijn as draaide, heel langzaam. Nu met verkeerde calibratie iets naar links.

Verder trouwens geen ervaring met op die hoogtes vliegen, maar de service ceiling is 4km vanaf zeeniveau, dus 2km moet dan geen probleem zijn.
Dat probleem heb ik dus ook in hover mode en ook recht vooruit gaat hij altijd langzaam naar rechts.
Ga deze week toch maar eens goed de IMU calibreren en testen dan.

Thanks!

• ChojinZ
quote:
Fiddle schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:38:

- Sportmode gaat zo fucking hard, is gewoon eng... Maar snel weer uitgezet :)
Lijkt heel hard maar voor een drone is het best traag. Een beetje FPV drone haalt het dubbele of zelfs het 3 voudige.

• PsYgHo
  • Laatst online: 02:46
Fpv racers wel ja....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• ChojinZ
quote:
DJI Inspire haalt ook 120Km/u en de Phantom 4 pro zit over de 70km/u... ;)

• iisworks
Spark holster voor wie hem bij de hand wil houden:
https://www.banggood.com/...aist-Pouch-p-1244959.html

iisworks wijzigde deze reactie 09-01-2018 16:25 (11%)

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*