Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[DJI Spark] Informatie en discussie

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste
Acties:

• Efraim
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15-05 01:47
quote:
rimave schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:24:
Gistermiddag even bij het TT circuit in Assen langs geweest:

[video]
Nice ! Vooral die pan shots icm dalen.
Mocht je daar zo maar vliegen?
Ik was vorig weekend in spa maar heb sparky maar thuis gelaten...

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:48
quote:
TheCount schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:34:
[...]

Er is geen link, als je als lid inloged dan komt er bij het afrekenen een 'Eendagsdeal-korting-¤ 100,00' erbij staan.

Denk dat je gratis direct lid kan worden, dus vermoet dat je dan ook deze korting krijgt (staat trouwens specfiek bij dat het om de witte gaat).

Suc6,
Rob
Bedankt, zojuist een besteld en opgehaald in Breda, lag nog niet klaar maar werd uit een grote bak bij de ingang gehaald. Heb een blauwe meegekregen :)

Overigens stond er ook een andere prijs op de bak, namelijk ¤749,- Dus voor de mensen die vandaag niet halen is het mogelijk daarna ook nog de moeite waard.

En nu opladen en dit topic maar eens verder doorspitten.

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:14
quote:
Efraim schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:00:
[...]

Nice ! Vooral die pan shots icm dalen.
Mocht je daar zo maar vliegen?
Ik was vorig weekend in spa maar heb sparky maar thuis gelaten...
Ja, maar het circuit was ook gesloten.
Er was geen event.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• tolunaygul12
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 02:31
Hoogstwaarschijnlijk ga ik toch voor een Mavic.
Tijdens mijn vakantie met een mavic gevlogen en de beelden daarvan zijn stukken beter.

Ook de langere vliegtijden zijn een stuk verademend en de extra bereik is meer dan welkom

• e.looijenga
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-06 17:15
Hier al mensen die de Spark icm met de Goggles gebruiken?

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:47
quote:
tolunaygul12 schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:40:
Hoogstwaarschijnlijk ga ik toch voor een Mavic.
Tijdens mijn vakantie met een mavic gevlogen en de beelden daarvan zijn stukken beter.
Ook de langere vliegtijden zijn een stuk verademend en de extra bereik is meer dan welkom
Als compactheid niet je allerhoogste prio heeft dan is dat zonder enige twijfel de beste keuze! Kun je meteen de MPP nemen die nog stiller is.

Voor mij is de compactheid van de Spark juist perfect, dus zal ik met de beperkingen moeten leven. Accuduur valt me in de praktijk overigens reuze mee, ik kom met die 12 minuten normaal gesproken prima uit (bij Mavic vloog ik meestal ook zoiets). Beperkt bereik en stabiliteit van de connectie is op dit moment mijn belangrijkste issue, maar bij Spark is de neiging om echt ver te gaan ook wat minder, dus zolang de FCC patch werkt... ;)

• PsYgHo
  • Laatst online: 03:06
Compactheid, gaf hier ook de doorslag.
Dit zodat ik gewoon weer hier op het veldje voor het huis kan vliegen. Resultaten (video, en zeker foto!) zijn beter dan met mijn ph2.
Accuduur is voor mij geen probleem, nu 4 accu's.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• whoutman
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-04 15:49
quote:
e.looijenga schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:14:
Hier al mensen die de Spark icm met de Goggles gebruiken?
Yep, werkt top! Desondanks ga ik mijne verkopen. Nu paar gebruikt maar merk toch dat ik zonder vliegen leuker vind aangezien ik dat toch fijner vindt. Als iemand interesse heeft, stuur gerust een PM. Anders gaat ie lekker terug in de doos in de kast :-)

• vietnamees
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-06 10:28
Laden jullie weleens de batterijen op met een powerbank? Ik heb een Aukey 30.000mah powerbank die dus Quickcharge 3.0 ondersteunt maar volgens mij werkt het niet met het oplaaddock. Het lampje van de dock kleurt alleen rood wanneer deze is verbonden met de powerbank.

• e.looijenga
quote:
whoutman schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:48:
[...]

Yep, werkt top! Desondanks ga ik mijne verkopen. Nu paar gebruikt maar merk toch dat ik zonder vliegen leuker vind aangezien ik dat toch fijner vindt. Als iemand interesse heeft, stuur gerust een PM. Anders gaat ie lekker terug in de doos in de kast :-)
Bedankt voor je reactie, had dat gister zelf ook al ervaren met de bril van iemand anders. Erg leuk, maar er mist iets.

• StanTheMan
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 23:02
quote:
vietnamees schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:23:
Laden jullie weleens de batterijen op met een powerbank? Ik heb een Aukey 30.000mah powerbank die dus Quickcharge 3.0 ondersteunt maar volgens mij werkt het niet met het oplaaddock. Het lampje van de dock kleurt alleen rood wanneer deze is verbonden met de powerbank.
Die is daar helaas niet voor bedoeld..

• tolunaygul12
quote:
vietnamees schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:23:
De usb aansluiting op de charge hub is voor het laden van de controller via een usb-micro usb kabel.
Dit werkt alleen als de AC adapter aangesloten is.

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:45
quote:
iisworks schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:12:
[...]

Als compactheid niet je allerhoogste prio heeft dan is dat zonder enige twijfel de beste keuze! Kun je meteen de MPP nemen die nog stiller is.

Voor mij is de compactheid van de Spark juist perfect, dus zal ik met de beperkingen moeten leven. Accuduur valt me in de praktijk overigens reuze mee, ik kom met die 12 minuten normaal gesproken prima uit (bij Mavic vloog ik meestal ook zoiets). Beperkt bereik en stabiliteit van de connectie is op dit moment mijn belangrijkste issue, maar bij Spark is de neiging om echt ver te gaan ook wat minder, dus zolang de FCC patch werkt... ;)
Ik vind de Spark niet eens zoveel makkelijker om mee te nemen om eerlijk te zijn. Ik heb hem dan wel niet in bezig maar wel in het echt gezien. Hij is alleen wel stukje lichter. De Mavic in een pouch gooi je ook zo in je rugzak.

• Joenep
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 05-05 19:11
ik las net in het mediamarkt magazine dat de spark een nieuwe update krijgt?

met daarbij een bolvormige panoramafoto?!
iemand al iets voorbij zien komen hier van? (update moet nog uitkomen las ik ook)

https://magazine.mediamarkt.nl/ifa-2017-nieuwe-drones-dji/

• e.looijenga
quote:
Joenep schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:38:

iemand al iets voorbij zien komen hier van? (update moet nog uitkomen las ik ook)

Jip, op een DJI forum. Update zit er aan te komen nog. Ben ook best benieuwd eigenlijk.

• sijbren
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-06 09:56
quote:
Joenep schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:38:

http://forum.dji.com/thread-110991-1-1.html

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 06:42
quote:
Hunter58 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:26:
Waarom steeds maar weer patchen en zo. Is nergens voor nodig. Ergens in dit draadje was een verwijzing naar een of andere Chinees site met een download. Uitpakken en het configs bestand op de juiste plek zetten. Ik doe gewoon steeds update van de app en het bestand blijft er gewoon staan en werken.
Ik heb geen problemen en toch al zo'n 900 meter weg gevlogen met otg en op 5.8 met mijn Oukitel Android
Ware het niet dat deze site hij (bij mij en nu) het niet doet.

• cunodb
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22-06 17:31
quote:
iisworks schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:12:
[...]

Ik haal op dit moment meestal 16/17 minuten met de Spark. Wonderbaarlijk genoeg.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Fly-guy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:10:
[...]

Ware het niet dat deze site hij (bij mij en nu) het niet doet.
http://dji.retroroms.info/about/start

Hier staat eigenlijk alles wel zo'n beetje op incl. uitleg hoe je wat zaken aan moet/kunt passen, óók als je van een iPhone/iPad gebruik maakt.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• iisworks
quote:
cunodb schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:12:
[...]
Ik haal op dit moment meestal 16/17 minuten met de Spark. Wonderbaarlijk genoeg.
Echt daadwerkelijk gevlogen? Tot welk % vlieg je dan?

Moet eerlijk zeggen dat ik normaal niet eens tot mij low battery warning (20%) vlieg dus geen idee hoeveel ik precies haal, maar ging uit van 12-13 minuten reëel.

• cunodb
quote:
iisworks schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:55:
[...]

Echt daadwerkelijk gevlogen? Tot welk % vlieg je dan?

Moet eerlijk zeggen dat ik normaal niet eens tot mij low battery warning (20%) vlieg dus geen idee hoeveel ik precies haal, maar ging uit van 12-13 minuten reëel.
10%, ik moet wel zeggen constant vliegen natuurlijk niet. Dan weer een stukje tripod mode, of een foto maken oid. Volledig vliegen gaat 16/17 minuten niet lukken.

• tolunaygul12
Heeft er iemand interesse in een Spark koffer ? is nu overbodig ivm wegdoen van de spark.

Bij interesse even een PB tje

• iisworks
quote:
cunodb schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:56:
[...]
10%, ik moet wel zeggen constant vliegen natuurlijk niet. Dan weer een stukje tripod mode, of een foto maken oid. Volledig vliegen gaat 16/17 minuten niet lukken.
Normaal wordt juist uitgegaan van niet teveel hoveren voor optimale vliegduur, dus dat is dan zeker niet slecht.

• Facenoise
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 14:00

Facenoise

CSGO: FaceNoise

quote:
cunodb schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:56:
[...]

Mijn hoogste tijd in flightlog geeft 14 minuten aan, kan je eens een screenshot maken van die van jouw? Vind het wel bizer dat je letterlijk 2-3 minuten meer eruit weet te pushen.

Gemiddeld is het 12-13 minuten bij mij.

• cunodb
quote:
Facenoise schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:38:
[...]

Mijn hoogste tijd in flightlog geeft 14 minuten aan, kan je eens een screenshot maken van die van jouw? Vind het wel bizer dat je letterlijk 2-3 minuten meer eruit weet te pushen.

Gemiddeld is het 12-13 minuten bij mij.
Ik zal vanavond als ik thuis ben even screenshot posten

• WillemJona
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-11-2017
Recent mijn Spark ontvangen en vorige week wat quickshots gemaakt op de bloeiende heide van Hilversum.
YouTube: Quickshots

Vraagje. Ik ga zaterdag naar Spanje, naar Sierra Nevada. Ik wil de Spark meenemen. Na een tijdje googlen lijkt het voor niet-commerciële drone activiteiten geen probleem. Zie ik wat over het hoofd?

Verder heb ik drie doosjes met landing stabilizers over. Ik had -een beetje dom- 4 doosjes besteld. Gratis af te halen (Amersfoort).

• Alfred66
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 24-05 16:59
Even een dikke pluim voor de support van DJI!

De filmpjes van mijn Spark vertoonde allerlei random pixels. Camera duidelijk niet in orde. Afgelopen vrijdag opgestuurd. Maandag bij DJI aangekomen, dinsdag onderzocht en vandaag een nieuwe Spark ontvangen!

Sta wel versteld hoe snel dit is afgehandeld en zonder enig gedoe en volledig onder garantie. Daar kunnen veel andere bedrijven nog van leren...

• rimave
Maandag nog snel even naar Lauwersoog gereden. Vanaf de Friese kant deze foto gemaakt:

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• rimave
Mhh, ik heb bluestacks op de pc gezet. In Bluestacks de DJI app geinstalleerd en daarna de remote aan de pc wifi gehangen. Bij het starten van de app kwam de us melding. Ok geklikt. Als ik nu mijn ios device aan de remote hang is de connectie 5.8ghz. Hang ik daarna de otg kabel eraan dan is de connectie 2.4ghz en kan ik niet switchen naar 5.8ghz. Klopt dat?

Trouwens die us zie ik niet bij serienummer staan en heb ik niet een speciale dji go app spk nodig?

What does the Fox say?

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Even een klein vraagje voor de mensen welke meerdere accu's bij de Spark hebben. Hebben jullie deze al een keer van een firmware update proberen te voorzien middels de afzonderlijk te leveren lader welke ook in de FM Combo zit? Ik heb ze afgelopen keer maar even allemaal afzonderlijk via de Spark laten updaten door ze afzonderlijk te connecten maar ..... Lijkt me dat dat ook wel anders kan?

Als er binnenkort weer een nieuwe firmware uitkomt (.700?) dan kan ik anders wéér dat ritueel een keer of 5 gaan herhalen terwijl de lader er in principe 3 ineens extra zou kunnen doen terwijl de Spark gelijktijdig verbonden is met één accu :+

wimmel_1 wijzigde deze reactie 07-09-2017 21:48 (5%)

• Fly-guy
quote:
wimmel_1 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:16:
Even een klein vraagje voor de mensen welke meerdere accu's bij de Spark hebben. Hebben jullie deze al een keer van een firmware update proberen te voorzien middels de afzonderlijk te leveren lader welke ook in de FM Combo zit? Ik heb ze afgelopen keer maar even allemaal afzonderlijk via de Spark laten updaten door ze afzonderlijk te connecten maar ..... Lijkt me dat dat ook wel anders kan?

Als er binnenkort weer een nieuwe firmware uitkomt (.700?) dan kan ik anders wéér dat ritueel een keer of 5 gaan herhalen terwijl de lader er in principe 3 ineens extra zou kunnen doen terwijl de Spark gelijktijdig verbonden is met één accu :+
Volgens mij kan de lader echt niets anders dan laden. Geen data doorgeven.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Fly-guy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:10:
[...]

Volgens mij kan de lader echt niets anders dan laden. Geen data doorgeven.
Dat vraag ik me dus af. Die lader kun je met een simpele USB -> Micro USB kabel (achter 't klepje van 't dock) op een laptop aansluiten en de 3 afzonderlijke laad-dock's van die lader hebben alle (6) USB aansluitaders verbonden (ding kan daarom zelfstandig ook 3 accu's gelijktijdig in plaats van sequentieel laden middels de "DC" aansluiting, ongeacht de resterende capaciteit van de afzonderlijke accu's).

Er zit dus wel degelijk wat aan "intelligentie" in die lader ;)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 07-09-2017 23:49 (17%)

• iisworks
quote:
Hunter58 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:26:
Waarom steeds maar weer patchen en zo. Is nergens voor nodig. Ergens in dit draadje was een verwijzing naar een of andere Chinees site met een download. Uitpakken en het configs bestand op de juiste plek zetten. Ik doe gewoon steeds update van de app en het bestand blijft er gewoon staan en werken.
Ik heb geen problemen en toch al zo'n 900 meter weg gevlogen met otg en op 5.8 met mijn Oukitel Android
Ik heb net snel binnen wat getest met Wifi/OTG/Patched APK/DJI.config file methode. Zeker geen grondige range test, maar het geeft wel een indicatie.

RC op een kamer boven, de Spark zelfop 5.8GHz een verdieping lager aan de andere kant van het huis met wat afstand + betonnen plafond + deuren tussen de RC + Spark.

Resultaten (5.8Ghz):
1) Wifi mode (CE): continu Weak signal warnings
2) Met de FCC patch vanuit de APP (FCC mode + wifi): Stabiel
3) OTG: Stabiel
4) OTG + DJI.config file: Stabiel

Het verschil tussen 2 t/m 4 is op deze manier niet te kwantificeren, maar mijn voorzichtige conclusie is in ieder geval dat de config file methode 4) niet per se iets toevoegt t.o.v. 3) OTG zelf. Een range test later moet uitsluitsel geven. Maar zoals ik en vele anderen al geconcludeerd hebben helpt alleen een OTG kabel in CE mode al flink om het signaal veel stabieler te krijgen. Voorlopg hou ik het bij de FCC patched APK, daarvan is 100% zeker dat die werkt.

iisworks wijzigde deze reactie 08-09-2017 19:41 (3%)

• iisworks
Zou zo iets prettig werken met de GO app om compact FPV te vliegen? :)
https://www.banggood.com/...-2060P-MIC-p-1092423.html
https://nl.aliexpress.com...-IPS-108/32805537782.html
https://nl.aliexpress.com...y-Screen/32782599809.html

Ik zag eerder van Epson (veel duurder):
https://epson.com/For-Hom...Edition%29-/p/V11H756020F

Goedkope brillen + Litchi App zijn een hassle, de DJI Goggles zijn leuk maar IMO veel te lomp.

[Update] Deze besteld (met Focus instelling), met 5% kortingscode voor EUR96:
https://www.tomtop.com/p-v2911eu.html

Mmmm... GPU is waarschijnlijk niet krachtig genoeg voor Go4 in dit soort low-end apparaten:
https://www.reddit.com/r/..._in_one_vr_headset_99_fs/

iisworks wijzigde deze reactie 09-09-2017 17:06 (105%)

• Fly-guy
quote:
iisworks schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:20:
[...]

Ik heb net snel binnen wat getest met Wifi/OTG/Patched APK/DJI.config file methode. Zeker geen grondige range test, maar het geeft wel een indicatie.

RC op een kamer boven, de Spark zelfop 5.8GHz een verdieping lager aan de andere kant van het huis met wat afstand + betonnen plafond + deuren tussen de RC + Spark.

Resultaten (5.8Ghz):

Het verschil tussen 2 t/m 4 is op deze manier niet te kwantificeren, maar mijn voorzichtige conclusie is in ieder geval dat de config file methode 4) niet per se iets toevoegt t.o.v. 3) OTG zelf. Een range test later moet uitsluitsel geven. Maar zoals ik en vele anderen al geconcludeerd hebben helpt alleen een OTG kabel in CE mode al flink om het signaal veel stabieler te krijgen.
Heb zelf onlangs ook de .config file gebruikt i.c.m. een OTH kabel, maar heb het idee dat het weinig toevoegt. Toen ik de FCC mode in de patched app gebruikte leek ik een veel betere connectie te hebben, maar moet het alles nog eens echt "meten", wachten op droog weer.

• PsYgHo
Misschien dom vraagje, maar als ik met otg vlieg, krijg ik dan ook de "signal weak" meldingen? Of is het meteen einde verhaal en heb ik vanuit het niets, geen beeld en bereik meer?

PsYgHo wijzigde deze reactie 09-09-2017 01:13 (5%)

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• Fly-guy
quote:
PsYgHo schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 01:08:
Misschien dom vraagje, maar als ik met otg vlieg, krijg ik dan ook de "signal weak" meldingen? Of is het meteen einde verhaal en heb ik vanuit het niets, geen beeld en bereik meer?
Dat blijft gewoon, het gebeurt alleen, met mazzel, later.

• iisworks
quote:
PsYgHo schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 01:08:
Nog steeds idd. Overigens heb je vaak nog wel een hele tijd RC controle terwijl het beeld weg is. In Sport mode is de kans vrij groot dat je verbinding op een gegeen moment opeens weg is als je wegvliegt. Dan even de stick naar achteren en je hebt weer beeld.

iisworks wijzigde deze reactie 09-09-2017 09:15 (4%)

• PsYgHo
Thnx, dit omdat ik nu al op 300 meter zat zonder melding, normaal zat ik daar al met 100 meter op. Dus werd een beetje benauwd...

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Én daar gaan we weer.... nieuws: Internationale Burgerluchtvaartorganisatie VN bepleit wereldwijd dron...

Uiteraard wordt de "criminaliteit" kaart (weer) getrokken, maar ik denk zo maar dat die lui welke zich in dat wereldje begeven zich ook van een extra regelgeving/wet aangaande "drones" niet veel aan gaan trekken. Deden ze dat wel dan zouden ze sowieso al géén crimineel zijn...

Eergisteren m'n Spark eens benaderd via de debug modus van de DJI Assistant 2 software. Je krijg dan best wel een partij extra opties extra waarmee je je DJI spullen kunt.... Slopen :P

wimmel_1 wijzigde deze reactie 09-09-2017 16:25 (36%)

• PsYgHo
Hmm vertel, hoe kom ik daar?

• iisworks
Zie hier:
http://dji.retroroms.info/howto/parameterhacks
YouTube: Dji Drones TUTORIAL - Change your drone parameters!

Note: dit werkt niet meer met de laatste DJI Assistant 2 1.1.6 van een paar dagen terug. Je kunt daarna nog wel gewoon een oude versie gebruiken. Ik heb zelf op .600 nog steeds de UP + DOWN speed verhoogd naar 4.

iisworks wijzigde deze reactie 09-09-2017 19:14 (21%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Is in principe alleen even het ongedaan maken / verwijderen van een "rem" op één regel in de .js code van die software zodat de optie "debug" zichtbaar en schakelbaar wordt in de uitgebreide (developer) GUI.

Vanop een Mac is het zelfs nog gemakkelijker dan vanop een Windows machientje (als je weet hoe MAC OS werkt).

P.S. KIJK WEL UIT MET WÄT JE AANPAST!! Je zal je device er niet snel mee slopen, tenzij je écht buiten de toleranties van de motoren en dergelijk gaat coden, maar: ILLEGAAL wordt 't al wél vrij snel en je werkt al vrij snel met spullen welke niet meer onder de uitgebreide fabrieksgarantie (DJI Care) vallen.
quote:
Note 2 Self: Nieuwe installatie van die Assistant dus in eerste instantie maar eens even parallel installeren op m'n MBP om te kijken wat ze dáár in uitgespookt hebben >:)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 09-09-2017 15:45 (15%)

• aobh
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17-06 21:31
Voor diegene die nog geen DJI Spark hebben. Als je de mobile app van Banggood.com installeerd kan je hem kopen voor 360 euri incl. verzendkosten. Paar weken geleden heb ik hem daar gekocht voor 430 euri en heb geen invoerrechten hoeven te betalen..

• Hunter58
  • Laatst online: 19-04 12:49
quote:
iisworks schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:20:
[...]

Resultaten (5.8Ghz):
Ik ben nu zelf ook weer even wat gaan rommelen. Op mijn tablet de 4.1.3 patched versie gezet. Op mijn telefoon de meest recente 4.1.8 officieel en het config bestandje verwijderd.

Eerst een connect met de 4.1.3 en een check dat deze in US mode staat.
Dan een connect met de telefoon en de 4.1.8 versie, maar wel via OTG
Alles werkt maar ik krijg geen melding over een regio. Staat deze nu wel of niet in FCC of krijg je die melding via OTG sowieso niet?

• royenco
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-03 21:32
quote:
iisworks schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:50:
Zie hier:
http://dji.retroroms.info/howto/parameterhacks
YouTube: Dji Drones TUTORIAL - Change your drone parameters!

Note: dit werkt niet meer met de laatste DJI Assistant 2 1.1.6 van een paar dagen terug. Je kunt daarna nog wel gewoon een oude versie gebruiken. Ik heb zelf op .600 nog steeds de UP + DOWN speed verhoogd naar 4.
Ik was dus net te laat en heb de nieuwe versie geïnstalleerd. Is er nog iemand die een oudere versie heeft voor de Mac, of weet waar ik die kan vinden.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-06 17:40
Vandaag die 1 septembermelding "aircraft locked". 4.1.6 app, .300 firmware.

edit: ah, app opnieuw installeren en weg issie.

matthijst wijzigde deze reactie 10-09-2017 13:08 (40%)

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:39
quote:
wimmel_1 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:28:
Én daar gaan we weer.... nieuws: Internationale Burgerluchtvaartorganisatie VN bepleit wereldwijd dron...

Uiteraard wordt de "criminaliteit" kaart (weer) getrokken, maar ik denk zo maar dat die lui welke zich in dat wereldje begeven zich ook van een extra regelgeving/wet aangaande "drones" niet veel aan gaan trekken. Deden ze dat wel dan zouden ze sowieso al géén crimineel zijn...

Eergisteren m'n Spark eens benaderd via de debug modus van de DJI Assistant 2 software. Je krijg dan best wel een partij extra opties extra waarmee je je DJI spullen kunt.... Slopen :P
Tsja, ik ben wel groot voorstander.... Teveel malloten die inpulsief ff een drone aanschaffen en vervolgens schijt hebben aan alle regels en deze overtreden waardoor men strenger op gaat treden waardoor het voor mij steeds lastiger word om mijn hobby uit te voeren.
Door registratie werp je een drempel op en houd je de impuls kopers grotendeels buiten.

Ik zie zelf steeds meer piloten (waarvan een groot deel DJI bezitters zijn :o ) die totaal niet weten wat ze doen... Dat zie je ook terug hier op GoT. Een groot deel van de filmpjes die je voorbij ziet komen is illegaal gemaakt..

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Royz
  • Laatst online: 20:52

Royz

Kleurenblind!!

quote:
ChojinZ schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:19:
[...]

Tsja, ik ben wel groot voorstander.... Teveel malloten die inpulsief ff een drone aanschaffen en vervolgens schijt hebben aan alle regels en deze overtreden waardoor men strenger op gaat treden waardoor het voor mij steeds lastiger word om mijn hobby uit te voeren.
Door registratie werp je een drempel op en houd je de impuls kopers grotendeels buiten.

Ik zie zelf steeds meer piloten (waarvan een groot deel DJI bezitters zijn :o ) die totaal niet weten wat ze doen... Dat zie je ook terug hier op GoT. Een groot deel van de filmpjes die je voorbij ziet komen is illegaal gemaakt..
Waarom denk je dat men ineens anders gaat doen als de drone geregistreerd is? Hoe groot is de pakkans nou?

Fotografie Vlogs & Drone videos | Foto website | Foto Facebook

• iisworks
RC aanbieding voor EUR108:
https://www.tomtop.com/en/p-rm8634.html

• rimave
Je loopt ook een zeker risico als je je 'illegale' filmpjes upload naar Youtube. Aan de hand daarvan hebben een tijdje terug al dronebezitters een boete gekregen.

Toch is er ook veel onduidelijkheid. Ik heb in het Lauwersmeer gebied gevlogen en daar vroeg ik mij ook af of ik daar wel vliegen mocht. Op de kaart van de overheid staat 'beperkt toegestaan'. Het is een militair oefengebied. Maar wanneer mag ik er dan niet vliegen? Ik neem aan alleen tijdens oefeningen van Defensie? Toch is er ook veel natuur in het gebied. Er broeden veel vogels. Toch is het geen Natura2000 gebied naar mijn weten. Maar goed. Om de vogels niet teveel toch last te zijn heb ik ook alleen Sparky recht omhoog gestuurd, een paar kiekjes gemaakt, en weer naar beneden gehaald. Ik heb geen verschrikte vogels weg zien vliegen.

Maar goed. Het is ook een beetje je verstand gebruiken. Er loopt daar bijv. ook een kudde wilde paarden. Wat is nu leuker dan met je drone er overheen te vliegen. Niet om die beesten te pesten, maar het geeft een mooi shot. Dat doe ik dus NIET. Ik wil die beesten niet verstoren of opjagen. Bovendien moet je er niet aan denken wat er gebeurt als die hele kudde losbreekt.

What does the Fox say?

• ChojinZ
quote:
Royz schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:06:
[...]

Waarom denk je dat men ineens anders gaat doen als de drone geregistreerd is? Hoe groot is de pakkans nou?
Omdat tussen de impuls kopers zat brave burgers zitten die zich wel aan de regels houden. Niet iedereen heeft schijt aan de regels.
quote:
Royz schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:06:
[...]

Hoe groot is de pakkans nou?
Groter dan je denkt:
https://www.politie.nl/ni...-tijdens-drone-athon.html

Politie is dus al actief opzoeken naar overtreders. En dat is ook wat ik her de der hoor van andere piloten: Vliegeniers worden vaker aangesproken en ik ken ook al gevallen waar er boetes werden uitgedeeld.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@rimave Ik heb bij m'n ouders thuis laatst even een rondje rond 't huis gevlogen en de paarden waren niet blij toen ik 't ding alleen al liet opstijgen vanuit een auto-take-off. Héél rap de Spark weer aan de grond gezet om vervolgens die dieren even op stal te zetten.

Nou zijn paarden van nature écht heel schuchter (léés: zenuwachtig) dus ik was er al terdege op bedacht, lokatie en manier van opstijgen waren beide ook bewust daar op gekozen. Je wil dat soort dingen niet teweeg brengen als je zoiets doet met dieren in de buurt welke jou niet kennen!!

Runderen zijn héél anders in d'r gedrag, die zijn van nature véél nieuwsgieriger en dus ook brutaler, zeker als ze in een kudde van meerdere dieren bij elkaar in een wei/gebied staan.

• Pixelmagic
Makkelijk voorbeeldje met naar mijn idee wat je nou beter niet kan doen: YouTube: Orlando - DJI Spark - The Orlando Eye

Als er meer van dit soort stunten komen is het snel overal een nofly gebied vrees ik. Tegelijk blijft het lastig met waar de grens ligt. Aan de ene kant wil je leuke beelden schieten en aan de andere kant zijn dat toch veelal andere beelden dan kale vlaktes en lege weilanden.

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• Fly-guy
quote:
wimmel_1 schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:15:
@rimave Ik heb bij m'n ouders thuis laatst even een rondje rond 't huis gevlogen en de paarden waren niet blij toen ik 't ding alleen al liet opstijgen vanuit een auto-take-off. Héél rap de Spark weer aan de grond gezet om vervolgens die dieren even op stal te zetten.
Wennen ze ook best snel aan, als ik niet heel laag over ze heen ga, vinden ze het hier wel best nu.

• rimave
De hond van mijn ouders is ook als de dood voor de Spark. Maar ja, dat beest krijgt het al Spaans benauwd van ieder vreemd geluid. Dus als ik daar vlieg dan doe ik eerst de hond in huis.

What does the Fox say?

• Egge
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-06 11:02
Ik heb de Spark nu een paar weken in bezit en ben er erg blij mee! Ik heb 'm aangeschaft voor het maken van drone video's en vond een Mavic voor een nieuwe hobby net iets te prijzig. Hebben jullie nog tips om het meeste uit de Spark te halen qua filmen? Hieronder een eerste edit poging :)

• Royz
  • Laatst online: 20:52

Royz

Kleurenblind!!

quote:
ChojinZ schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:15:
[...]

Omdat tussen de impuls kopers zat brave burgers zitten die zich wel aan de regels houden. Niet iedereen heeft schijt aan de regels.
Die regels zijn er al, daar verandert niets aan met registratie van een drone.

Fotografie Vlogs & Drone videos | Foto website | Foto Facebook

• ChojinZ
quote:
Royz schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:28:
[...]

Die regels zijn er al, daar verandert niets aan met registratie van een drone.
Precies en dat zijn de regels waar de brave burgers zich nu ook aan houden. Als de volgende regel je drone registreren is, dan legt dat een drempel op. Iemand die nu door de Intertoys loopt en in een opwelling een drone koopt, zal zich waarschijnlijk bedenken wanneer er registratie plicht is.

Ik zou best nog wel een keer willen vissen. Kheb zat vrienden met fishing gear wat ik zou kunnen lenen. Maar de aanvraag van een vergunning is voor mij teveel moeite om een keertje te gaan vissen. Dan maar niet...

n=1 ofcourse :>

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Fly-guy schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:37:
[...]

Wennen ze ook best snel aan, als ik niet heel laag over ze heen ga, vinden ze het hier wel best nu.
Waarschijnlijk scheelt 't dan dat jij en ik weten wat (dat soort) dieren als éérste reactie op iets vreemds (kunnen) hebben. Je wil niet meemaken dat één of andere pummel welke een "drone" bij de Intertoys of Bart Smit gekocht heeft even @ random buiten de bebouwde kom gaat vliegen boven wat willekeurige weilanden.

• Fly-guy
quote:
wimmel_1 schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:45:
[...]

Waarschijnlijk scheelt 't dan dat jij en ik weten wat (dat soort) dieren als éérste reactie op iets vreemds (kunnen) hebben. Je wil niet meemaken dat één of andere pummel welke een "drone" bij de Intertoys of Bart Smit gekocht heeft even @ random buiten de bebouwde kom gaat vliegen boven wat willekeurige weilanden.
Oh, absoluut. Je zou inderdaad nooit zelf boven vreemde beesten moeten gaan vliegen. Als het fout gaat, het een ander het gezeik.

• Joenep
  • Laatst online: 05-05 19:11
quote:
Egge schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:14:
Ik heb de Spark nu een paar weken in bezit en ben er erg blij mee! Ik heb 'm aangeschaft voor het maken van drone video's en vond een Mavic voor een nieuwe hobby net iets te prijzig. Hebben jullie nog tips om het meeste uit de Spark te halen qua filmen? Hieronder een eerste edit poging :)

[video]
Mooi plekje, kwam er ook regelmatig toen ik nog in almelo woonde!

• PsYgHo
Met kracht 6 is er redelijk normaal mee te vliegen in sport stand....

• ChojinZ
quote:
PsYgHo schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:48:
Met kracht 6 is er redelijk normaal mee te vliegen in sport stand....
Winter is coming dus dat word de aankomende tijd minder vliegen. :( Ben maar begonnen met het klaarmaken van de indoor drone...

• cunodb
Mijn eerste edit met de Spark. Ik heb nog niet zoveel video edits gedaan maar wilde jullie deze niet onthouden.. Ben nog steeds verbaasd over de kwaliteit van de Spark. Je kan er echt veel uithalen.

• matthijst
quote:
cunodb schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:36:
Mijn eerste edit met de Spark. Ik heb nog niet zoveel video edits gedaan maar wilde jullie deze niet onthouden.. Ben nog steeds verbaasd over de kwaliteit van de Spark. Je kan er echt veel uithalen.

[video]
Dope!
Zijn die gedraaide shots om jullie heen uit de hand genomen, of zijn dat quickshots?

• cunodb
quote:
matthijst schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:57:
[...]

Dope!
Zijn die gedraaide shots om jullie heen uit de hand genomen, of zijn dat quickshots?
Thanks!
2 van de 3 zijn quickshots. Ben nog aan het oefenen om het zelf goed te kunnen doen :)
Overigens zijn die quickshots wel loepzuiver. Geniaal dat dit allemaal automatisch kan.

cunodb wijzigde deze reactie 16-09-2017 14:23 (12%)

• vietnamees
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-06 10:28
quote:

[video]
Heel mooi gedaan!

• SalsaEdje
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 11-06 21:05
quote:

[video]
Een hele dikke 10 ! Prachtig man, wat een apparaatje is het toch. Kan niet wachten tot ik in Januari op vakantie ga. Ik moet wel nog veel oefenen zie ik hahaha, nogmaals heel mooi filmpje! _/-\o_

• iisworks
Tip voor een RC pouch voor EUR3:
http://www.ebay.com/itm/S...Spark-Drone-/253063807583
Ik zocht al een tijdje naar iets dergelijks om de RC in te vervoeren.

Samen met deze stick protector voor EUR1 (blijft beter zitten met wat tape aan de binnenkant):
https://nl.aliexpress.com...AVIC-PRO/32803031842.html

Spark zelf zit in deze bekende perfecte compacte case (altijd een takeoff plaats bij de hand + handlanding):
https://nl.aliexpress.com...A-Lining/32817876527.html

Ik zoek nog steeds een echt compacte case waar de RC nog net bij past, iets als https://www.amazon.com/dp...080011_t1_B071WFH6ZP?th=1. Maar iets dergelijks heb ik helaas nog niet kunnen vinden op ebay/Ali, die zijn allemaal stukken groter/lomper dan de Fly More bag.

iisworks wijzigde deze reactie 17-09-2017 18:31 (20%)

• rimave
Sparky is wel gevoelig voor metaal. Er is hier een spoorbrug in aanbouw (dezelfde waarvan ik eerder een filmpje poste) en ik wilde door de brug heen vliegen. Dat ging dus niet. Allemaal compass errors toen ik opsteeg op de brug zelf. Sparky was op ongeveer op opstijg hoogte (1,2 meter) toen hij ineens opzij ging. Vermoedelijk om de brug uit te vliegen (het is een soort metalen bak) en zo weg te vliegen van de metaal interference. Ik kon hem gelukkig nog op tijd aan de grond zetten. Nooit geweten dat Sparky zo gevoelig voor metaal was en dat zo'n brug überhaupt voor zoveel storing zorgt.

Die FCC hack is wel cool. Ik vlieg nu zonder OTG kabel op 5.8Ghz en kwam tot 500 meter in een weiland hier in de buurt. 500 meter is echt ver, want Sparky zie je dan al niet meer. Dat lukte mij zelfs met OTG kabel echt niet.

What does the Fox say?

• Alfred66
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 24-05 16:59
quote:
rimave schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:25:
Nooit geweten dat Sparky zo gevoelig voor metaal was en dat zo'n brug überhaupt voor zoveel storing zorgt.
Je moet echt oppassen met metalen voorwerpen in de buurt van de Spark want het kompas is enorm gevoelig! Wat ik nog wel eens doe is een controle vooraf. Houd je Spark in de hand met de App actief. Open dan onderstaand scherm en loop maar eens rond in de buurt van metalen voorwerpen, railingen, metalen brug, lantarenpaal viaduct of bank etc. Ben je daar dicht bij in de buurt dan schiet de calibratie van het kompas alle kanten op. Als je daar dicht in de buurt vliegt krijg je gegarandeerd problemen!

Door dit een paar keer op verschillende locaties te doen krijg je al snel gevoel voor plekken waar je niet moet vliegen... Zo wilde ik een keer onder een klein viaductje door vliegen en ik was erg blij dat ik er van te voren op deze manier onderdoor ben gelopen. Het kompas sloeg namelijk helemaal in het rood. Heb het dus maar niet gedaan ;)

• UncleSam
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Goed nieuws guys. Athans als ik het goed lees. Ik krijg net een update binnen voor de DJI GO4 app (iPhone IOS). Versie 4.1.10 om precies te zijn. Een van de features die toegevoegd zijn aan de Spark:

4. You can now switch between and lock a transmission frequencies and channels manually.

UncleSam wijzigde deze reactie 18-09-2017 11:23 (3%)

• Pixelmagic
Ik heb wat issues met de gimbal lijkt het, hij wilde vanmorgen niet naar "beneden" kijken. Even wat zoeken en dan kom ik aardig wat mensen tegen met gimbal issues. Zojuist na wat rommelen wel beweging in de gimbal maar niet helemaal soepel lijkt het. Heb er een korte montage van gemaakt:

YouTube: Dji spark gimbal problem

Het lijkt dat hij wat aanloopt op een bepaald stukje en daar dan spontaan doorschiet om het daarna te herstellen. Met de accu er af heb ik voorzichtig gedraaid aan de gimbal en ik voel ook wat weerstand.

Heb er pas een keer of 10 mee gevlogen en nooit een crash of zo gehad.

Iemand ervaring hier er mee ?

Pixelmagic wijzigde deze reactie 18-09-2017 15:59 (3%)

• cunodb
quote:
Pixelmagic schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:57:
Ik heb wat issues met de gimbal lijkt het, hij wilde vanmorgen niet naar "beneden" kijken. Even wat zoeken en dan kom ik aardig wat mensen tegen met gimbal issues. Zojuist na wat rommelen wel beweging in de gimbal maar niet helemaal soepel lijkt het. Heb er een korte montage van gemaakt:

YouTube: Dji spark gimbal problem
[video]

Het lijkt dat hij wat aanloopt op een bepaald stukje en daar dan spontaan doorschiet om het daarna te herstellen. Met de accu er af heb ik voorzichtig gedraaid aan de gimbal en ik voel ook wat weerstand.

Hm, dit nog nooit gehad. Heb je meerdere batterijen? Hoor verschillende verhalen dat het er vanaf kan hangen welke batterij je gebruikt. Bij mij is het alleen dat de gimbal soms niet helemaal naar beneden wilt. Dus het laatste kwart van de draai zegmaar. Bij jou is het wel een heel kort stukje.

• matthijst
quote:
Pixelmagic schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:57:

1x gehad, na vliegen in harde wind. Gimbal overload error.
Handmatig iets gedraaid en daarna niet meer gehad.

• Pixelmagic
quote:
cunodb schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:38:
[...]

Hm, dit nog nooit gehad. Heb je meerdere batterijen? Hoor verschillende verhalen dat het er vanaf kan hangen welke batterij je gebruikt. Bij mij is het alleen dat de gimbal soms niet helemaal naar beneden wilt. Dus het laatste kwart van de draai zegmaar. Bij jou is het wel een heel kort stukje.
Eerste keer wilde hij inderdaad niet naar beneden. Toen voorzichtig met de hand (zonder accu) wat bewogen en daarna ging hij wel naar beneden. Wat je in de video ziet is alleen vliegen zonder gimbal sturen, dus dit is puur auto correctie naar mijn idee.

• iisworks
Er komt een nieuwe DJI GO 4 (4.1.10 voor iOS) + .700 FW aan met leuke toevoegingen:
https://forum44.djicdn.co...21852lhgsqshcdat7ssra.jpg

Vooral benieuwd naar wifi band selectie! Dynamic homepoint lijkt alleen nuttig voor (verre) activetrack omdat het de Spark locatie elke 15m als HP zet ipv de Phone locatie (RC heeft geen GPS)...

iisworks wijzigde deze reactie 18-09-2017 19:08 (5%)

• UncleSam
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
quote:
iisworks schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:05:
Er komt een nieuwe DJI GO 4 (4.1.10 voor iOS) + .700 FW aan met leuke toevoegingen:
https://forum44.djicdn.co...21852lhgsqshcdat7ssra.jpg

Vooral benieuwd naar wifi band selectie! Dynamic homepoint lijkt alleen nuttig voor (verre) activetrack omdat het de Spark locatie elke 15m als HP zet ipv de Phone locatie (RC heeft geen GPS)...
Ik heb de update dus al binnen gehad. Zie paar posts terug. Helaas nog niet kunnen testen.

• iisworks
quote:
UncleSam schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:45:
[...]
Ik heb de update dus al binnen gehad. Zie paar posts terug. Helaas nog niet kunnen testen.
Die had ik gemist idd! Het schijnt dat je voor een aantal functies dus ook de .700 Firmware nodig hebt. Hopelijk morgen... Ben ook benieuwd naar "Optimized transmission". :)

• cunodb
Iemand plannen om een iPhone X te kopen? Ik vraag me af hoe dat gaat icm de remote van de Spark. Nu zitten er nog randen op de iPhone, op de X niet meer.. Uiteraard zal DJI wel met een oplossing komen daarvoor maar dan nog.

• pkalfisti
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21-09-2017
Goedenavond!

Sinds kort de DJI Spark in bezit en probeer rustig alles door te nemen en niet direct risicovol van stapel te lopen. Eerste vluchten met succes (binnen) buiten achter de rug. Gebruik de Spark in combinatie met de controle en een OTG kabel (sterke voorkeur) geplaatst in een iPad Mini 4.
Alle software is 100% up-to-date !
Maar....

In the wifi mode (zonder het gebruik van een OTG kabel) start de drone op in de 5.8 G mode (naast de keuze 2.4 G)
De Wifi SIDD en het Wifi password zijn beiden zichtbaar in het scherm van de iPad Mini.4

Echter, met het opstarten middels het gebruik van een OTG kabel, zie ik enkel en alleen 2.4G, máár in het beeldscherm blijft 149 t/m 165 channel mode staan en daarnaast géén connectie invulling (geen streepjes)
De Wifi SIDD en het Wifi password zijn beiden NIET zichtbaar (compleet leeg)
Kan hier niets bij veranderen....(ook dat nog :-(

Wat mis ik hier nu?
Please advise !! Wie herkent dit probleem (of hetgeen wat ik fout doe)
Ik kan het antwoord c.q. oplossing werkelijk nergens vinden op het internet! :(

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Mooi toch? De verbinding tussen je controller en de iPad loopt via het OTG kabeltje en dus hoef je niks te zien aangaande een WiFi verbinding tussen die twee. De verbinding van de controller naar je Spark gaat over een "eigen" 2,4Ghz WiFi en heeft dus de maximale range.....

• PsYgHo
Hmm toch 450 meter gehaald, met OTG, zonder fcc. Had nog geen "weak signal" melding, maar durfde ook niet meer verder..

Af en toe had ik wel een hapering in mijn video beeld met sport modus. Zonder sport had ik geen haperingen. Haperingen begonnen bij 370 meter, en waren er af en toe.

Bedrijven terrein, 20 meter hoog bij een actieve gsm mast in de buurt.

Netjes, daar had ik zonder otg al voor de 100 meter, de melding

• rimave
quote:
pkalfisti schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:56:
Goedenavond!

Sinds kort de DJI Spark in bezit en probeer rustig alles door te nemen en niet direct risicovol van stapel te lopen. Eerste vluchten met succes (binnen) buiten achter de rug. Gebruik de Spark in combinatie met de controle en een OTG kabel (sterke voorkeur) geplaatst in een iPad Mini 4.
Alle software is 100% up-to-date !
Maar....

In the wifi mode (zonder het gebruik van een OTG kabel) start de drone op in de 5.8 G mode (naast de keuze 2.4 G)
De Wifi SIDD en het Wifi password zijn beiden zichtbaar in het scherm van de iPad Mini.4

Echter, met het opstarten middels het gebruik van een OTG kabel, zie ik enkel en alleen 2.4G, máár in het beeldscherm blijft 149 t/m 165 channel mode staan en daarnaast géén connectie invulling (geen streepjes)
De Wifi SIDD en het Wifi password zijn beiden NIET zichtbaar (compleet leeg)
Kan hier niets bij veranderen....(ook dat nog :-(

Wat mis ik hier nu?
Please advise !! Wie herkent dit probleem (of hetgeen wat ik fout doe)
Ik kan het antwoord c.q. oplossing werkelijk nergens vinden op het internet! :(
Dat viel mij ook al op. Daarom vlieg ik niet meer met otg kabel, want dan heb ik dus last van connection errors. Zonder otg en dus op 5.8 ghz zelden.

What does the Fox say?

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-06 17:19
met het slechte weer de afgelopen maand, niet met de drone gevlogen. Maar toen ik daarstraks hem wilde bovenhalen, blijkt plots dat de batterijen niet meer zijn volgeladen. Ze zijn allemaal slechts 3 bolletjes opgeladen.... is dat bij iedereen zo?

• A1ex
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Dat heb ik ook wel eens gemerkt na het niet vliegen voor het tijdje. Wel belangrijk om rekening mee te houden mocht je af en toe "out of the blue" gaan vliegen en je batterijen zijn leeg :)

Sony A6000 | 16-50mm | 50mm f/1.8 | 12mm f/2.0 | Flickr

• Chrasher
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22-06 19:16

Chrasher

Tevree met z'n PS4

Heb zelf geen Spark (Mavic), maar volgens mij onladen die Lipo's zichzelf naar een veilig percentage na een instelbaar aantal dagen. Ik kan dat in de Dji Go app instellen van 1 tot 10 dagen.
In de praktijk zorgt de electronica in de accu ervoor dat deze zich heel langzaam (dit kan dagen duren) ontlaadt naar zo'n 50%. Voor langdurig bewaren is dat veel beter voor de levensduur.

PSN-id: Chrasher, GT5 PSN-id: - FFXIV-id: Tiny Animal, FC: Living Dreams <ALIVE>, Zodiark

• ken-dj
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-06 09:33

ken-dj

Life is short break the rules

quote:
rimave schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:25:
Sparky is wel gevoelig voor metaal. Er is hier een spoorbrug in aanbouw (dezelfde waarvan ik eerder een filmpje poste) en ik wilde door de brug heen vliegen. Dat ging dus niet. Allemaal compass errors toen ik opsteeg op de brug zelf. Sparky was op ongeveer op opstijg hoogte (1,2 meter) toen hij ineens opzij ging. Vermoedelijk om de brug uit te vliegen (het is een soort metalen bak) en zo weg te vliegen van de metaal interference. Ik kon hem gelukkig nog op tijd aan de grond zetten. Nooit geweten dat Sparky zo gevoelig voor metaal was en dat zo'n brug überhaupt voor zoveel storing zorgt.

Die FCC hack is wel cool. Ik vlieg nu zonder OTG kabel op 5.8Ghz en kwam tot 500 meter in een weiland hier in de buurt. 500 meter is echt ver, want Sparky zie je dan al niet meer. Dat lukte mij zelfs met OTG kabel echt niet.
Het staat toch echt, in de handleiding beschreven! :9 >:)

S8+ <  Iphone 6 64gb https://www.youtube.com/watch?v=V6Zl3ts_WSc

• ken-dj

ken-dj

quote:
pina schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:00:
met het slechte weer de afgelopen maand, niet met de drone gevlogen. Maar toen ik daarstraks hem wilde bovenhalen, blijkt plots dat de batterijen niet meer zijn volgeladen. Ze zijn allemaal slechts 3 bolletjes opgeladen.... is dat bij iedereen zo?
Zelfontlading! slecht voor de batterijen.. :'(

Kopje 5!
https://dl.djicdn.com/dow...ty_Guidelines_V1.0_EN.pdf

• ken-dj

ken-dj

*knip*

Woutoud wijzigde deze reactie 24-09-2017 21:47 (101%)
Reden: off topic

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22-06 18:44
quote:
Handleiding geeft dus aan dat dit is zoals ontworpen. Na 10 dagen niet gebruikt te zijn zal de batterij zichzelf ontladen tot 65% daar voor lange termijn opslag een lading tussen de 40 en 65% aangeraden is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• ken-dj

ken-dj

quote:
Blokker_1999 schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:18:
[...]

Handleiding geeft dus aan dat dit is zoals ontworpen. Na 10 dagen niet gebruikt te zijn zal de batterij zichzelf ontladen tot 65% daar voor lange termijn opslag een lading tussen de 40 en 65% aangeraden is.
;)

YouTube: The Ultimate DJI Spark Battery Guide ;)

• Pixelmagic
quote:
Waarom anders dan "omdat het kan" zou je dat willen ? Het beeld ziet er niet uit...

• ken-dj

ken-dj

quote:
Pixelmagic schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:21:
[...]

Waarom anders dan "omdat het kan" zou je dat willen ? Het beeld ziet er niet uit...
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt .. :?

• Pixelmagic
quote:
ken-dj schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:34:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt .. :?
Jemig, zie het nu pas, heb naar een vervolg linkje in youtube zitten kijken waar iemand de beveiliging van de spark had verwijderd en tot bijna 1000 meter hoogte vloog en was daardoor het originele topic blijkbaar kwijt geraakt maar wel op de hoogte gereageerd (die hier dus niet ter sprake komt) 8)7 Gaat om dit filmpje: YouTube: Dji Spark - Height Limit UNLOCKED !

Dan on-topic: had het ontladen ook niet in beeld. Ben wel wat verbaasd eigenlijk, Dji levert een mooie tas mee waar je de twee accu's in kan plaatsen en vervolgens gaan ze daar potentieel lekker warm in liggen worden na 10 dagen.

Is het risico wat hij benoemd om onder de 10% te komen daadwerkelijk zo groot dat maandelijks opladen noodzakelijk is bij niet gebruiken ? Zoals anderen aangeven is de winter toch een periode die minder vliegen zal betekenen.

• iisworks
Accu ontlaadt zelf tot storage niveau, voor de rest niet teveel bij nadenken. Bij tablets, telefoons en laptops houd ik daar ook echt geen rekening mee, en die accu's gaan zelfs bij dagelijks gebruik prima jaren mee.

En volgend jaar komt er wel weer een opvolger, waarschijnlijk met een andere accu. Bovendien zijn de accu's goed te betalen, mocht er toevallig een zijn capaciteit echt fors zijn verloren... :)

iisworks wijzigde deze reactie 26-09-2017 18:42 (5%)

• WJCR
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-02 08:02
Vorige week teruggekomen uit Spanje. De Spark nam ik in de handbagage mee, met de drie batterijjen en dat gaf zowel op de heen als de terugweg geen enkel probleem. Ik heb de batterijjen vooraf wel even wat 'ontladen'.
De Spark gaf mij heel veel meerwaarde. Ik heb bijna elke dag wel ergens mooie shots kunnen maken, waar ik voorheen alleen van kon dromen.
Hierbij wat korte edits om een beeld te geven. Ik heb wat zitten spelen met chromekey, dit geeft een wat donker beeld, maar voelt voor mij wat meer cinematic... Wat vinden jullie daarvan?
YouTube: Sierra4
YouTube: Sierra2
YouTube: Fun at the beach (zonder chromekey en met DJI muziek)

• Hunter58
  • Laatst online: 19-04 12:49
quote:
WJCR schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:38:
Hierbij wat korte edits om een beeld te geven. Ik heb wat zitten spelen met chromekey, dit geeft een wat donker beeld, maar voelt voor mij wat meer cinematic... Wat vinden jullie daarvan?
YouTube: Sierra4
YouTube: Sierra2
YouTube: Fun at the beach (zonder chromekey en met DJI muziek)
Fraaie beelden :*)

Chromekey?? :?

• ken-dj

ken-dj

quote:
Pixelmagic schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:51:
[...]

Jemig, zie het nu pas, heb naar een vervolg linkje in youtube zitten kijken waar iemand de beveiliging van de spark had verwijderd en tot bijna 1000 meter hoogte vloog en was daardoor het originele topic blijkbaar kwijt geraakt maar wel op de hoogte gereageerd (die hier dus niet ter sprake komt) 8)7 Gaat om dit filmpje: YouTube: Dji Spark - Height Limit UNLOCKED !

Dan on-topic: had het ontladen ook niet in beeld. Ben wel wat verbaasd eigenlijk, Dji levert een mooie tas mee waar je de twee accu's in kan plaatsen en vervolgens gaan ze daar potentieel lekker warm in liggen worden na 10 dagen.

Is het risico wat hij benoemd om onder de 10% te komen daadwerkelijk zo groot dat maandelijks opladen noodzakelijk is bij niet gebruiken ? Zoals anderen aangeven is de winter toch een periode die minder vliegen zal betekenen.
héhé, ook dat kan, gebeuren :X aangezien het ook, over de spark gaat, is het nog steeds ontopic ;)

Maandelijks opladen, zal je accu levensduur, wel vergroten.
Winters zal je eventueel, wel minder vliegen, het leuke van de spark, is juist dat je gemakkelijk, indoor kunt vliegen 8).

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*