Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Queenfanmichel schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Ik heb wel internet alleen zooooooo traag, en valt geregeld weg. Zit met een GPRS snelheid op een 3G netwerk, en over WiFi wil ik het niet hebben.
Goed, om te weten zit volgende week ook in Italië, ben nieuwsgierig, kijk uit naar je Spark footage ;)

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

tolunaygul12 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Moet je zelf aan de gang denk ik. Spark zelf kan het niet.

Wel heb ik al enkele panos gemaakt de met 9 foto functie.
Via de DJI site : http://www.dji.com/osmo/info#downloads !!

Kun je GRATIS :) DJI Media maker downloaden (dit programma wordt gebruikt voor DJI Osmo mobile (360)!

De panorama map, die in de Dji spark zit, kun je naar dit programma slepen, vervolgens worden ze automatisch op volgorde aan elkaar vast genaaid (1min).
Afbeeldingslocatie: https://forum44.djicdn.com/data/attachment/forum/201602/23/192102yuas50t2quqbs2u6.jpg :*)

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

christianj050 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:55:
Had het nummer gebeld in Barendrecht ivm mijn repair, neemt een Nederlander op die in het Engels spreekt. Beeje raar want hij bleef gewoon engels door praten Haha. Gaat allemaal via de hotline van DJI, dus konden niet helpen. Begreep het wel, alleen dus niet even snel iets kunnen regelen ivm mijn repair.

Heb zelf een 128 gb kaartje erin gehad van Lexar 633x en werkte prima!
Bij vele internationale het bedrijven is de voertaal engels idd best |:(

Goed om te weten dat 128Gb Lexar, voor de zelfde prijs als 64gb ook werkt. _/-\o_ _/-\o_

Op de site van DJIi word Maximaal: 64 GB aanbevolen UHS-I Micro SDXC van diverse merken, (ik zou mij daar braaf aan houden).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56
Devil's Tower National Monument :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8DnXVVa.jpg

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 11:40
Een paar weken geleden heb ik hier een filmpje neergezet van het Beuven bij Eindhoven. Deze was helemaal gemaakt binnen de app. Inmiddels heb ik de zelfde beelden door final cut gehaald , zie hier het resultaat:
YouTube: Beuven Eindhoven DJI spark

Ik ben nu op zoek naar een leuke film locatie in de regio Utrecht. Als er iemand tips heeft, dan hoor ik dat graag.

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
ken-dj schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:53:
[...]

Goed, om te weten zit volgende week ook in Italië, ben nieuwsgierig, kijk uit naar je Spark footage ;)
Nog geen tijd gehad wil straks wel wat filmen mits het niet te warm wordt, anders zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blade08 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 07:54:
Een paar weken geleden heb ik hier een filmpje neergezet van het Beuven bij Eindhoven. Deze was helemaal gemaakt binnen de app. Inmiddels heb ik de zelfde beelden door final cut gehaald , zie hier het resultaat:
YouTube: Beuven Eindhoven DJI spark

Ik ben nu op zoek naar een leuke film locatie in de regio Utrecht. Als er iemand tips heeft, dan hoor ik dat graag.
Filmpje is mooi geworden.
Jammer dat je alleen donkere beelden met silhouetten hebt.
Eindigt wel heel abrupt :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier sinds een half uur ook een "Fly More" combo van de Spark in huis. Nou 't ding aan 't opladen en ondertussen maar eens wat lezen over de bediening en dergelijken.

Eens kijken of de "First Flight Instructie" ook ergens online te vinden is, die boekjes lezen niet prettig :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 08:42
wimmel_1 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:12:
Eens kijken of de "First Flight Instructie" ook ergens online te vinden is, die boekjes lezen niet prettig :+
Veel plezier met je nieuwe drone !
Halverwege deze pagina staan de downloadbare pdf manuals.

https://www.dji.com/mobile/spark/info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dank: Had al die documentatie inmiddels gevonden én vluchtig gelezen. Ding voor de eerste keer connecten was al een uitdaging zonder "RTFM" :+

De eerste meter de lucht in (als "beginner") is al gelukt vanop m'n iPhone. Ding vind helaas dat íe hier in een No-Fly zone zit (klopt ook wel en is te verklaren met 4 vliegvelden (regio Eindhoven) in de buurt én als ik op PDOK viewer kijk). Nou de Control Unit maar eens gaan connecten, accu daarvan is inmiddels ook vol.

Die DJI Refresh: Is dat nog écht noodzakelijk met de huidige firmware? Is maar een paar Euro ten opzichte van 't apparaat natuurlijk, maar ik mag aannemen dat er ook gewoon garantie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:15:
Dank: Had al die documentatie inmiddels gevonden én vluchtig gelezen. Ding voor de eerste connecten was al een uitdaging zonder "RTFM" :+

De eerste meter de lucht in (als "beginner") is al gelukt van m'n iPhone. Ding vind helaas dat íe hier in een No-Fly zone zit (klopt ook wel en is te verklaren met 4 vliegvelden (regio Eindhoven) in de buurt én als ik op PDOK viewer kijk). Nou de Control Unit maar eens gaan connecten, accu daarvan is inmiddels ook vol.

Die DJI Refresh: Is dat nog écht noodzakelijk met de huidige firmware? Is maar een paar Euro ten opzichte van 't apparaat natuurlijk, maar ik mag aannemen dat er ook gewoon garantie op zit.
DJI Refresh dekt een aantal zaken die niet onder de fabrieksgarantie vallen. Zie website DJI voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:21
Care Refresh zou ik zeker doen, geeft naast de extra dekking (oeps, eigen schuld) ook gewoon een stukje gemoedsrust. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

iisworks schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:36:
Care Refresh zou ik zeker doen, geeft naast de extra dekking (oeps, eigen schuld) ook gewoon een stukje gemoedsrust. :)
Is ondertussen al aangeschaft, denk ik.

Tijdens 't betalen met iDeal besloot m'n MBP er hier mee op te houden doordat er te weinig accuspanning meer aanwezig was (Murpey in da House). Bank stuurde wel een mail dat 't afgeboekt was en ..... De site zegt 't nu ook dat de betaling gelukt is zónder dat ik verder wat heb geaccepteerd (mailtje van DJI is er inmiddels ook dus zal wel kloppen).

Zie 't nog wel een keer gebeuren dat ik 't ding per-ongeluk in 't water laat landen als de "Coming Home" denkt dat de vijver z'n "HOME" is als 'ie er vlakbij opgestegen is :P

Nou eerst eens ff de firmware van 't spel eens bij gaan werken en daarna eens kijken of ik nog wat kan vliegen hier.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 26-08-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Sowieso is het goed om RTH gedrag vooraf eerst eens goed te bestuderen. Dan komt het niet als een verrassing dat hij op een afstand van <20m van HomePoint - afhankelijk van de instellingen - zomaar kan gaan landen in plaats van daadwerkelijk terugkomen zoals je zou verwachten (zie p14 van manual). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week maar eens wat testvluchtjes gedaan met de nieuwe firmware en de update van de App (android).
Van het geheel maar een kort filmpje gemaakt. Niet spectaculair maar wel informatief >:)

Alles is heel stabiel. Geen App die afstort, geen problemen met het video beeld. Gewoon continue beeld met een hele kleine vertraging. Ik vloog de spark zonder problemen het bospad in, visueel niet te volgen, maar via het scherm vliegen zonder enig probleem. :9 :P

I'am happy :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vietnamees
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-01-2024
Heeft er iemand anders sinds de update ook geen Quickshot meer?
Ik heb het ook op het DJI forum gevraagd maar geen antwoord erop.
De knop ervoor is volledig verdwenen maar zou er nog moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://forum44.djicdn.com/data/attachment/forum/201708/25/115755hzhvn0acchvchnc8.png

En ondertussen nog een nieuwe video gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor010
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-12-2018
iisworks schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:54:
Sowieso is het goed om RTH gedrag vooraf eerst eens goed te bestuderen. Dan komt het niet als een verrassing dat hij op een afstand van <20m van HomePoint - afhankelijk van de instellingen - zomaar kan gaan landen in plaats van daadwerkelijk terugkomen zoals je zou verwachten (zie p14 van manual). ;)
Ik vind het toch moeilijk hoe het omschreven staat, is dat ook ergens in het Nederlands te vinden.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vietnamees
Oh lord, kwam erachter dat er geen Quickshot in beeld kwam te staan omdat de drone in Panorama mode stond. Heeft me een paar dagen geduurd voordat ik erachter kwam dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-09 15:37
@vietnamees vietnamees

En ondertussen nog een nieuwe video gemaakt :P

[video]
[/quote]

Mooie shots van Nijmegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
cor010 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:52:
[...]
Ik vind het toch moeilijk hoe het omschreven staat, is dat ook ergens in het Nederlands te vinden.?
Het is allemaal niet even logisch, maar ook niet echt moeilijk. Het is voor DJI natuurlijk lastig om alle denkbare scenario's goed af te dekken, want het maakt nogal uit waar je vliegt: een open vlakte, binnen, in een bos onder de bomen, onder een brug, boven water, of boven een afgrond. Welk gedrag wenselijk is hangt daar uiteraard heel erg vanaf. Belangrijkste factor hierbij is IMO om controle te houden zodat je RTH en/of landen kunt afbreken indien noodzakelijk (RC dus). :)

In het kort (afstand tot HomePoint):
1) >20m: Terug naar HP op RTH hoogte (bv 50m)
2) Tussen 3-20m: hangt af van de "RTH at Current Altitude" setting (Aan/Uit):
- Uit (=default): Landen
- Aan: Terug naar HP op minimaal 2.5m
3) <3m: Landen

Het landen is normaal wel met bevestiging in app dacht ik.

[ Voor 32% gewijzigd door iisworks op 27-08-2017 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

iisworks schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:46:
[...]

Het is allemaal niet even logisch, maar ook niet echt moeilijk. Het is voor DJI natuurlijk lastig om alle denkbare scenario's goed af te dekken, want het maakt nogal uit waar je vliegt: een open vlakte, binnen, in een bos onder de bomen, onder een brug, boven water, of boven een afgrond. Welk gedrag wenselijk is hangt daar uiteraard heel erg vanaf. Belangrijkste factor hierbij is IMO om controle te houden zodat je RTH en/of landen kunt afbreken indien noodzakelijk (RC dus). :)

Aanvulling cq verduidelijking tussen de 3 en 20m gaat de Spark terug naar het HP op de ingestelde hoogte als de actuele vlieghoogte meer is dan 2.5 meter. Onder de 2.5 meter gaat de Spark terug naar het HP door eerst te stijgen naar 2.5 meter.
Landen betekent dalen tot ongeveer 30cm en wachten op bevestiging in de app, behalve als de accu al kritisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Dat is idd de aanvulling op 2b, maar ik wilde het overzichtelijk houden. ;)

RTH is lastig te voorspellen op deze manier, zeker in een panieksituatie. Ik had liever iets eenduidigers gezien, gewoon altijd naar RTH hoogte en terug. Maar ongetwijfeld gaat dat in de toekomst veranderen als de drones nog intelligenter en beter uitgerust worden, bijvoorbeeld met sensoren bovenop ivm brug/boomtakken, dat zou menig RTH incident kunnen voorkomen. In die situaties zul je nu nog zelf moeten ingrijpen door RTH op tijd te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor010
iisworks schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:46:
[...]

Dank je voor de uitleg.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor010
iisworks schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:58:
Dat is idd de aanvulling op 2b, maar ik wilde het overzichtelijk houden. ;)

RTH is lastig te voorspellen op deze manier, zeker in een panieksituatie. Ik had liever iets eenduidigers gezien, gewoon altijd naar RTH hoogte en terug. Maar ongetwijfeld gaat dat in de toekomst veranderen als de drones nog intelligenter en beter uitgerust worden, bijvoorbeeld met sensoren bovenop ivm brug/boomtakken, dat zou menig RTH incident kunnen voorkomen. In die situaties zul je nu nog zelf moeten ingrijpen door RTH op tijd te annuleren.
Dank voor de uitleg, ik heb het gekopieerd en opgeslagen, kan ik het altijd weer terug vinden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Interessante update over .600 FW in relatie tot de parameter hacks (Sport+ etc.):
YouTube: Latest DJI Mavic and Spark Updates - Limitations and Rolling Back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Afgelopen weekend de eerste meters gevolgen met de "Spark" (M'n allereerste "drone") en.... Een kind kan de was doen!! Ding heeft een paar keer geprobeerd om als bosmaaier voor wat bomen te fungeren en dat zonder verdere schade gewoon netjes overleeft, ook na een val van een metertje of 5 hoogte mét prop-guards :o

Kwam later onderstaand filmpje nog tegen en ook daar blijkt dat 't "speeltje" redelijk goed bestand is tegen situaties welke je normaliter wil voorkomen.

Vandaag eens kijken wat er te doen is aan de disconnects tussen m'n iPhone 7 en de DJI Controller. Spul lijkt last te hebben van overige WiFi netwerken in de buurt dus er zou met wat channel aanpassingen iets aan te doen moeten zijn. Als dat niet wil lukken dan wordt 't waarschijnlijk toch een OTG kabeltje aanschaffen, die glitches in het scherm zijn gewoon érg irritant (maar gelukkig niet onoverkomelijk, de verbinding tussen de controller en de Spark blijft via RC wél gewoon intact).
Tevens eens wat extra accu's bestellen zodat ik niet iedere keer ná 20 minuten weer opnieuw anderhalf kan wachten. Overigens ook apart dat ná een accu wissel de DJI Go 4 App pas weer goed reageert ná een herstart ván die app én er dus ook sommige parameters weer opnieuw aangepast moeten worden (als je dat op voorhand ook gedaan hebt). De ingestelde witbalans van de camera wordt bjv. niet onthouden 8)

.... En ondertussen bij Toemen in 's-Hertogenbosch (10Km. van huis) ook maar even een koffertje gehaald waar alles in één keer in past (incl. de prop-guards én volledige lader), jammer van dat erg mooie en fancy tasje wat DJI bij de "Fly More" kit levert maar ik heb toch liever alles in één stevige verpakking (flightcase). Tevens wat extra accu's (3) zodat ik wat langer dan 20 minuten kan "spelen" zónder weer anderhalf uur te hoeven wachten op een nieuwe laadcyclus. Vanochtend ook nog even wat geëxperimenteerd met de WiFi settings / kanalen waarbij ook het BT deel van m'n iPhone 7 uitgezet was maar zelfs dan is 't maar een beetje "gok de goals" wat betreft een stabiele verbinding tussen de telefoon én de controller (.600 FW). Kabeltje er tussen en het probleem met die verbinding was ook opgelost... Nou de accu's maar wéér eens vól laden.

Spark Fly More.... and More.

[ Voor 76% gewijzigd door Will_M op 28-08-2017 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:46:
[...]

Het is vrij rustig, dus wind zal het niet zijn.
Ik zou de IMU eens kalibreren en je motoren controleren.
Let er vooral op dat ze allemaal even soepel lopen.
Andere mogelijkheid is een beschadigde propeller
Ff checken 😀
Uiteindelijk heeft de IMU Calibratie geholpen :) Vliegt als een zonnetje weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 19:25
Vorige week even in het donker gevlogen. Ik was nieuwsgierig of de Spark daar ook nog wat moois van weet te maken. Het resultaat valt me niets tegen. Natuurlijk moet je de belichting even aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/czxDP5/IMG_0531.jpg

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 21:54
@wimmel_1
Ik heb dezelfde gekocht bij Ali. Al een is boven onder, vice versa.. wat betreft indeling.
51,80 dan wil ik best wel even een weekje of 2 op wachten. Dat tasje wat bij de FM combo geleverd word,mag hier wel weg,mocht iemand er belang bij hebben,mag voor weinig weg.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PsYgHo schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:36:
@wimmel_1
Ik heb dezelfde gekocht bij Ali. Al een is boven onder, vice versa.. wat betreft indeling.
51,80 dan wil ik best wel even een weekje of 2 op wachten. Dat tasje wat bij de FM combo geleverd word,mag hier wel weg,mocht iemand er belang bij hebben,mag voor weinig weg.
Ik had online gezien dat 't zelfde spul (uiteraard) goedkoper aan te komen was maar ik gun zo'n zaakje, wat er toch al zo lang zit als dat ik me kan herinneren, zelfs uit de tijd dat ik als kind van een jaar of 10 zijnde mezelf er aan 't RC spul stond te verlekkeren, ook wel wat. Voordeel is gewoon dat ik de spullen nú direct in m'n handen heb en niet ver van huis hoef te gaan als er onverhoopt wat mee aan de hand zou zijn ...Nadeel is inderdaad wel dat 't wat meer kosten met zich mee brengt.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 28-08-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Gun factor is ook belangrijk. Zo heb ik me extra accu's bij megekko gekocht.. En kon ik de dag erna lekker vliegen... bij geek waren ze een stukje goedkoper..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
Heeft 1 van jullie wel eens de Sport+ hack geprobeerd? Zie alleen nergens dat dat werkend is met de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Overigens ook apart dat ná een accu wissel de DJI Go 4 App pas weer goed reageert ná een herstart ván die app én er dus ook sommige parameters weer opnieuw aangepast moeten worden (als je dat op voorhand ook gedaan hebt). De ingestelde witbalans van de camera wordt bjv. niet onthouden 8)
Ik had dus precies hetzelfde gisteren. LG G6 met en zonder OTG kabel, zelfs ook op ipad. DJI app en controller moeten echt opnieuw gestart worden, anders loopt alles vol ofzo, alles traag en happerende verbinding. Toch wel vreemd hoor! Vind dat niet echt een lekker gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tolunaygul12
Eergisteren bij een waterval in Antalya geweest.

Waterval Antalya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Facenoise schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:18:
Heeft 1 van jullie wel eens de Sport+ hack geprobeerd? Zie alleen nergens dat dat werkend is met de nieuwe firmware.
Zie de YT link in de post een stuk of 6 hierboven.

Mijn enige klacht van de Spark is eigenlijk alleen stijgen/dalen, echt tergend langzaam. Snelheid in Sport mode is prima om snel ergens te komen. Ik ga de mod later toepassen, nu eerst ff gewoon testvliegen na de reparatie (in 6 dagen retour gekregen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
iisworks schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Mijn enige klacht van de Spark is eigenlijk alleen stijgen/dalen, echt tergend langzaam. Snelheid in Sport mode is prima om snel ergens te komen. Ik ga de mod later toepassen, nu eerst ff gewoon testvliegen na de reparatie (in 6 dagen retour gekregen!)
Na de vakantie eens spelen met de parameters van de drone voor wat snellere dalen en stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vietnamees
iisworks schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Van mij mag alles wel een stuk sneller, ik vlieg eigenlijk alleen maar in sportmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
De parameters zojuist getest en sneller stijgen/dalen werkt in ieder geval nog met de laatste .600 FW, scheelt een heel stuk (standard mode zet ik denk ik op 4 ipv 5)!

g_config_mode_normal_cfg_vert_vel_up = 5
g_config_mode_normal_cfg_vert_vel_down = -5
g_config_mode_sport_cfg_vert_vel_up= 5
g_config_mode_sport_cfg_vert_vel_down = -5

Nu idd de normale snelheid nog, want die is met OA aan onbruikbaar traag als je wat verder weg bent. Om ergens te komen zet ik meestal ook Sportmode aan, met de Mavic heb ik die bijna niet gebruikt.

Ook de FCC gepatchte 4.1.3 GO App doet het nog gewoon. Ik heb een Android device met de gepatschte versie, daar even connecten en starten. Vervolgens mijn dagelijkse telefoon met de officiële laatste 4.1.5 connecten, de wifi region waarschuwing "cancel" kiezen en FCC blijft intact.

Met FCC op 5.8 buiten bebouwing naar 850m zonder haperingen. Op 2.4 ongeveer net zo ver, ging vreemd genoeg net wat minder soepel (wellicht net een ongunstig kanaal). Daarna voor de grap even CE mode genomen en dan kwam ik ook nog tot 500m op 5.8GHz, maar vanaf 150m al continu "signal weak" meldingen. Geen OTG gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door iisworks op 29-08-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Hoe kan je eigenlijk omschakelen naar 2.4ghz in otg mode ?
Ook met 2.4fcc patch blijft de verbinding tussen remote en drone op 5.8Ghz hangen en krijg ik minder ver bereik.

Heb op moment de nieuwste firmware op de controller en 1 na laatste op de drone.

Telefoon (s7) staat o vliegtuig mode en is verbonden met OTG kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Heeft iemand een goede tip voor het aanschaffen van een aantal extra batterijen. Ik zie dat die krengen best duur zijn! EUR 59 per stuk ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tolunaygul12
Requiem19 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:28:
Heeft iemand een goede tip voor het aanschaffen van een aantal extra batterijen. Ik zie dat die krengen best duur zijn! EUR 59 per stuk ...
Je kunt ze in het verre oosten halen voor ongeveer 4 tientjes en 3 weken wachten.
Persoonlijk zou ik ze gewoon bestellen voor 59 euro. Dan heb je ze ook gelijk de volgende dag in huis en weet je zeker dat het echte originele accu's zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
Megekko is dan nog erg goedkoop. En snel binnen. Anders bij geek halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:05
Eerste vlucht met de spark was teleurstellend de ene disconnect na de andere op 70m afstand. Geprobeerd om over te schakelen naar 2.4 maar dat lukte maar niet.
Na wat onderzoek toch maar die ene apk geïnstalleerd en wow _/-\o_ dit is hoe de spark hoort te werken. Op 5.8 geen problemen met connectie makkelijk 400-500 meter.
Nu nog eens een keer die 2.4 aan de gang krijgen. Het is jammer dat je je in allerlei bochten moet wringen om deze drone fatsoenlijk werkend te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kimo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:43:
Het is jammer dat je je in allerlei bochten moet wringen om deze drone fatsoenlijk werkend te krijgen.
Daar kan ik het dus echt niet mee eens zijn. Hoezo bochten wringen?
Een hele complexe app, een super intelligentie Drone in mini formaat en Europees gezien de nodige beperkingen. Toch weet DJI een product te leveren die in minder dan een minuut vliegend is en waar sommigen zelfs in de EU vier km mee weg vliegen.
Een OTG kabeltje en een telefoon die je allen voor vliegen gebruikt noem ik nou niet in alle bochten wringen. Heb je wel eens een Drone zelf gemaakt? Zo ja dan weet je hoeveel tijd er in gaat zitten om die goed te laten vliegen, laat staan dezelfde functies als de Spark te geven.
Moest ik toch even kwijt O-) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Het is gewoon jammer dat de 2.4 ghz optie met veel telefoons in de EU niet werkt. En op 5.8 met europese regels ben je best wel gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Krijg nog steeds mijn drone niet verbonden op 2.4 icm remote en otg.
Via wifi de remote verbonden, toen kon ik wel 2.4 kiezen en na een restart van de drone had ik weer 5.8 pff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

tolunaygul12 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:15:
Krijg nog steeds mijn drone niet verbonden op 2.4 icm remote en otg.
Via wifi de remote verbonden, toen kon ik wel 2.4 kiezen en na een restart van de drone had ik weer 5.8 pff
Ik heb de procedure al eens beschreven. Is omslachtig. Hier nog eens de stappen.
1. Zet wifi op je telefoon aan
2. Zet de controller aan en Verbind de telefoon via WiFi
3. Zet de Spark aan en wacht op GOFLY
4. tap GOFLY en ga naar de instellingen.
5. Selecteer 2.4 Ghz en kies een rustig kanaal
6. De app meldt dat de Spark moet resetten.
7. Nu moet je snel zijn. Tap ok, veeg het scherm naar beneden en zet wifi uit.
8. Ga terug naar het DJI hoofdscherm en Verbind nu de OTG kabel
9. Wacht op GOFLY en RC connected

Uitschrijven duurt veel langer dan deze handelingen doen.
Ik doe het niet meer omdat ik normaal op 5.8 mer dan voldoende bereik heb. 2.4 is hier zo druk dat ik daar niet veel mee win. :'(

Bekangrijkste is dat je wifi uit zet tijdens de reset van de Spark. Ben je te laat dan schakelt de spark weer terug naar 5.8
Helaas moet je dit bij elke accu wissel herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Gisteren weer eens gevlogen met de Spark. Zonder mods 1 KM ver weg gehaald. Spark + Ipad Mini 4 + OTG. Videofeed was wat traag maar viel niet weg. Handmatig op 2.4Ghz gezet anders houdt het rond 600 meter wel op. (op 5.8 Ghz). Al met al ben ik dik tevreden zo en ga met een gerust hart op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Kimo schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:43:
Eerste vlucht met de spark was teleurstellend de ene disconnect na de andere op 70m afstand. Geprobeerd om over te schakelen naar 2.4 maar dat lukte maar niet.
Na wat onderzoek toch maar die ene apk geïnstalleerd en wow _/-\o_ dit is hoe de spark hoort te werken. Op 5.8 geen problemen met connectie makkelijk 400-500 meter.
Nu nog eens een keer die 2.4 aan de gang krijgen. Het is jammer dat je je in allerlei bochten moet wringen om deze drone fatsoenlijk werkend te krijgen.
Uiteindelijk is mijn conclusie ook dat met de FCC patch zonder OTG gewoon op 5.8GHz het meest praktisch is en met prima bereik. Dan begrijp je ook waarom al die Amerikanen niet snappen waar wij ons in EU zo druk om maken. :)

Zolang de fcc patch werkt doe ik het zo, en anders neem ik de OTG kabel om ook in CE mode op 5.8 nog redelijk bereik te hebben. Op dit moment voegt 2.4 voor mij niet veel toe zolang de bandkeuze niet onthouden wordt na herstart en je met OTG niet eens kunt selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

iisworks schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:57:
[...]

Uiteindelijk is mijn conclusie ook dat met de FCC patch zonder OTG gewoon op 5.8GHz het meest praktisch is en met prima bereik. Dan begrijp je ook waarom al die Amerikanen niet snappen waar wij ons in EU zo druk om maken. :)

Zolang de fcc patch werkt doe ik het zo, en anders neem ik de OTG kabel om ook in CE mode op 5.8 nog redelijk bereik te hebben. Op dit moment voegt 2.4 voor mij niet veel toe zolang de bandkeuze niet onthouden wordt na herstart en je met OTG niet eens kunt selecteren.
Oke, vaak gevraagd misschien, maar ik kan niet echt een goede how to vinden waarmee in FCC hack (android phone) toepas. Het zal aan mij liggen denk ik. Iemand die hulp kan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cunodb
  • Laatst online: 25-10-2021
Op dit moment ben ik op vakantie aan de Engelse kust. Spark doet het echt top qua bereik, eigenlijk nog helemaal niet met OTG kabel gevlogen en makkelijk bereik tot 500 meter. Ik ga vandaag voor het eerst met de OTG kabel proberen.

Er is 1 ding waar ik echter wel last van heb; Ik krijg wel 2 a 3x per dag een Compass error van de GPS. Hebben anderen hier ook last van? Daarnaast boven zee kan hij zich maar moeilijk in positie houden, hij dwaalt vrij gemakkelijk af waar de wind naar toe staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

RD schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:43:
[...]

Oke, vaak gevraagd misschien, maar ik kan niet echt een goede how to vinden waarmee in FCC hack (android phone) toepas. Het zal aan mij liggen denk ik. Iemand die hulp kan bieden?
Gevonden... nu kijken of het werkt. Een specifieke app geinstalleerd. Wel de 4.1.3 app, geen idee als ik de 4.1.5 versie er overheen gooi of het dan nog werkt. All seems a bit iffy...

Hoe hebben jullie gedaan eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door RD op 30-08-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

cunodb schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:46:
Op dit moment ben ik op vakantie aan de Engelse kust. Spark doet het echt top qua bereik, eigenlijk nog helemaal niet met OTG kabel gevlogen en makkelijk bereik tot 500 meter. Ik ga vandaag voor het eerst met de OTG kabel proberen.

Er is 1 ding waar ik echter wel last van heb; Ik krijg wel 2 a 3x per dag een Compass error van de GPS. Hebben anderen hier ook last van? Daarnaast boven zee kan hij zich maar moeilijk in positie houden, hij dwaalt vrij gemakkelijk af waar de wind naar toe staat.
Dat is het nadeel van de Spark omdat hij zo licht is met een beetje wind gaat hij al mee. Met de Mavic heb je lang niet zoveel last van. Vind ik ook een groot nadeel van de Spark. Maarja ook wel logisch met zo'n klein apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
RD schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

Gevonden... nu kijken of het werkt. Een specifieke app geinstalleerd. Wel de 4.1.3 app, geen idee als ik de 4.1.5 versie er overheen gooi of het dan nog werkt. All seems a bit iffy...

Hoe hebben jullie gedaan eigenlijk?
Gewoon 4.1.3 blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:25:
[...]

Ik heb de procedure al eens beschreven. Is omslachtig. Hier nog eens de stappen.
1. Zet wifi op je telefoon aan
2. Zet de controller aan en Verbind de telefoon via WiFi
3. Zet de Spark aan en wacht op GOFLY
4. tap GOFLY en ga naar de instellingen.
5. Selecteer 2.4 Ghz en kies een rustig kanaal
6. De app meldt dat de Spark moet resetten.
7. Nu moet je snel zijn. Tap ok, veeg het scherm naar beneden en zet wifi uit.
8. Ga terug naar het DJI hoofdscherm en Verbind nu de OTG kabel
9. Wacht op GOFLY en RC connected
Ik snap m niet helemaal. Ik gebruik helemaal geen Wifi op mijn Samsung Galaxy Tab. Gewoon de OTG kabel aansluiten op de controller en hij werkt.Zijn deze stappen verreist om handmatig 2.4ghz tussen de controller en de spark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
UncleSam schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:08:
[...]

Ik snap m niet helemaal. Ik gebruik helemaal geen Wifi op mijn Samsung Galaxy Tab. Gewoon de OTG kabel aansluiten op de controller en hij werkt.Zijn deze stappen verreist om handmatig 2.4ghz tussen de controller en de spark?
Dit werkt bij mij... Als ik op de normale manier wil vliegen met otg, start de verbinding op in 5.8ghz mode.

Als ik het op de manier van hunter58 doe, kan ik eerst de band en kanaal kiezen en dan gauw wifi uit en otg erin, dan blijft het op deze kanaal staan maar tot de accu leeg is helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
tolunaygul12 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:16:
[...]

Dit werkt bij mij... Als ik op de normale manier wil vliegen met otg, start de verbinding op in 5.8ghz mode.

Als ik het op de manier van hunter58 doe, kan ik eerst de band en kanaal kiezen en dan gauw wifi uit en otg erin, dan blijft het op deze kanaal staan maar tot de accu leeg is helaas..
Helder. Wel omslachtig inderdaad. Hoop dat DJI dit met een update zal vergemakkelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Lijkt me niet omdat de spark nooit ontworpen is voor otg gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
matthijst schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

Gewoon 4.1.3 blijven gebruiken.
Precies, je kunt deze versie zelfs op een ander Android device zetten dan waarmee je vliegt. Daarop FCC activeren door "OK" te kiezen bij de wifi region warning (wifi herstart en de RC komt en blijft dan in FCC mode). Daarna kun je op een ander device met officiële 4.1.5 vliegen in FCC mode, zolang je daarop bij de wifi warning melding juist "Cancel" kiest.

De modded 4.1.3 APK versie updaten werkt niet aangezine de patching in die losse APK zelf zit.

Er is daarnaast ook een simpel FCC config patch (.DJI.config file kopieren naar Android/data/dji.go.v4/files/), maar geen idee of dat (nog) werkt met recente GO App versies:
http://dji.retroroms.info/howto/fccios

Update: deze config krijg ik niet werkend met de recente 4.1.5 app en RC in wifi mode.

[ Voor 9% gewijzigd door iisworks op 30-08-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
met de fcc2.4 patch ook geen 2.4 connectie via otg.
Als ik thuis ben even de oudere apk zoeken en proberen op een oude telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Oke oke... omslachtig dat wel .. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Heb ik eindelijk "goed" internet, althans beter dan in Italie. Kan ik mijn Spark nog niet updaten, zowel mobiel als via een computer lukt net nog steeds niet.

Ach morgen thuis maar proberen.

• fleu
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 22:28
Ik ga volgende week naar de Verenigde Staten en ik wil daar een Mavic Pro kopen. Ik heb al gelezen dat er verschillen zijn in range tussen Europa en USA. Maar kan ik uit de voeten met een mavic pro van daar hier in de Benelux/ Europa? Of gaat die hier niet wille opstijgen? IS er een verschil in firmware? bedankt alvast

• matthijst
fleu schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 01:58:
Ik ga volgende week naar de Verenigde Staten en ik wil daar een Mavic Pro kopen. Ik heb al gelezen dat er verschillen zijn in range tussen Europa en USA. Maar kan ik uit de voeten met een mavic pro van daar hier in de Benelux/ Europa? Of gaat die hier niet wille opstijgen? IS er een verschil in firmware? bedankt alvast
Misschien beter in het Mavic Pro topic proberen?
Verwacht dat het hetzelfde werkt als met Spark, dat alles gewoon werkt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je krijgt vanzelf een melding in beeld dat 't ding gezien heeft dat 'ie in een andere "regio" is en daar z'n instellingen op aangepast heeft.

GPS (Global Positioning System) FTW (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Spark Nieuws op IFA:
http://forum.dji.com/thread-110991-1-1.html

#####
A Whole New Way To Experience The Spark

Spark is an easy-to-use, fun-to-fly mini camera drone that lifts off from the palm of your hand to capture and share those special moments on the go. Spark is the first consumer drone that users can control by hand gestures alone, whether it's sending it up and away, taking a selfie or shooting a video, or calling it back.

With the newly added Paper Plane flight mode, users now have more ways to enjoy the Spark. This new mode allows users to launch the drone in a forward motion, just like flying a paper plane. The camera will automatically begin recording a Dronie video using user-defined distance with a fixed angle and speed. When filming is complete, the DJI Spark will automatically return to the pilot and the footage can be quickly and easily edited and shared.

In addition, a new Sphere mode will be added to the Panorama photo feature, enabling users to produce a panoramic photo with a fisheye lense effect. Both features will be included soon in the forthcoming DJI Go 4 mobile app and Spark firmware updates.

• iisworks
Ik hoop overigens dat er ook nog ooit een Panorama videomode komt waarbij de Spark op hoogte automatisch een rondje om zijn as draait.

• Kimo
Vandaag een kleine range test gedaan 2km zonder problemen op 5.8 in fcc zonder otg kabel.
Getest buiten bebouwd gebied vooral weiland op 120 meter vlieghoogte..
Ik hoop dat de FCC hack blijft bestaan en er niet uit gepatched word.

[ Voor 18% gewijzigd door Kimo op 31-08-2017 23:36 . Reden: voor matthijst ]

• matthijst
Zet er dan ook even bij waar. Die test zegt niks heh zonder “waar”.
Bewoond gebied, hutje op de hei, boven de Noordzee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:35:
Zet er dan ook even bij waar. Die test zegt niks heh zonder “waar”.
Bewoond gebied, hutje op de hei, boven de Noordzee?
Dat niet alleen maar ook versie van fw en app, type telefoon etc.
Om een voorbeeld te geven, je hoort veel dat de iPhone het veel beter doet dan de androids. Dat een minipad het zelfs beter doet. Maar mijn Chinese oukitel telefoon functioneert ook prima en schakelt zonder problemen tussen 5.8 en 2.4
Ik heb nog nooit een crash van de app gezien. Een Samsung S7 daar en tegen heeft vaak wel issues.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Laatste foto, Utah State Capitol:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4419/36950196485_2c21b05954_c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Iemand dit al gelezen in het laatste bericht van DJI:
With the newly added Paper Plane flight mode, users now have more ways to enjoy the Spark. This new mode allows users to launch the drone in a forward motion, just like flying a paper plane. The camera will automatically begin recording a Dronie video using user-defined distance with a fixed angle and speed. When filming is complete, the DJI Spark will automatically return to the pilot and the footage can be quickly and easily edited and shared.
Bron: http://forum.dji.com/thread-110991-1-1.html

Ik kan me er nog weinig bij voorstellen, maar zelf zou ik niet zo snel mijn Spark weggooien in de hoop dat hij aanslaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Laatst online: 15-08 16:29
Mijn Spark kwam gister binnen, nu wil ik de Care Refresh activeren, maar waar kan ik het gimbal serienummer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 22:51
Gimbal-serienummer? Die vraag is mij nooit gesteld. Wel van de Spark zelf. Die staat op de doos of anders waarschijnlijk als je de batterij er afhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lexo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:49:
Mijn Spark kwam gister binnen, nu wil ik de Care Refresh activeren, maar waar kan ik het gimbal serienummer vinden?
Heb jij een activationcode bij je bestelling gekregen (en die €69,- dus al voldaan)?

Ik heb 't hier gewoon achteraf aanschaft. http://store.dji.com/product/dji-care-refresh-spark -> BUY NOW. Je krijgt dan ná je bestelling en activatie inderdaad een mailtje waar dat S/N van de gimbal instaat maar wáár ik dat nummer anders had moeten vinden..... Ne Pas :?

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 01-09-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
Ja ik heb de carerefresh gekocht bij Dronekenner, de Spark zelf niet. Ondertussen heeft de DJI support me het gimbal nummer toegezonden, maar nu krijg ik de melding dat de carerefresh code van Dronekenner al gebruikt is.

Dronekenner weet niks van een gimbal nummer en verwijzen me naar het serienummer van de drone zelf..

Fijn weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kortste slag is waarschijnlijk gewoon die "Buy Now" knop te gebruiken op de site van DJI (en nogmaals €69,- te betalen) en vervolgens die aanschaf bij Dronekenner ongedaan te laten maken en dáár 't geld van terug te laten boeken. Dronekenner geeft op d'r site aan dat er gewoon 14 dagen WKOA garantie op dat product zit.... Wel apart in geval een licentie/garantie-overeenkomst :+

https://www.dronekenner.n...care-refresh-email-kaart/

En dan onderaan staat er weer een regeltje dat 't NIET ongedaan gemaakt kan worden 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Will_M op 01-09-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
Mja ik zal eens kijken of Dronekenner daar mee akkoord gaat, bedankt in ieder geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koniade
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-09 20:34
Storingsmeldingen door bluetooth bronnen en zo na de laatste update.
Wie heeft dat ook.
Voorheen is een " drukkere" omgeving geen enkel probleem. Enige was dat ik bluetooth uitgeschakeld had. Nu vlieg ik langs de Lek in de weilanden en krijg ik storing na storing. Bevriezen de beelden, haperende, gimbal, niet gemaakte of corrupte opnamen Etc etc etc. Wie heeft ook zoiets en wat doen we eraan??? Mijn wifi en Bluetooth op normale iphone staan uit. Watch in de achterzak. Bluetooth op de vliegPhone ook uit en ik gebruik een controller. Alles geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
wimmel_1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:17:
Kortste slag is waarschijnlijk gewoon die "Buy Now" knop te gebruiken op de site van DJI (en nogmaals €69,- te betalen) en vervolgens die aanschaf bij Dronekenner ongedaan te laten maken en dáár 't geld van terug te laten boeken. Dronekenner geeft op d'r site aan dat er gewoon 14 dagen WKOA garantie op dat product zit.... Wel apart in geval een licentie/garantie-overeenkomst :+

https://www.dronekenner.n...care-refresh-email-kaart/

En dan onderaan staat er weer een regeltje dat 't NIET ongedaan gemaakt kan worden 8)7
Dat is natuurlijk leuk en aardig, maar aan een gebruikte code heb ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Koniade schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:33:
Storingsmeldingen door bluetooth bronnen en zo na de laatste update.
Wie heeft dat ook.
Voorheen is een " drukkere" omgeving geen enkel probleem. Enige was dat ik bluetooth uitgeschakeld had. Nu vlieg ik langs de Lek in de weilanden en krijg ik storing na storing. Bevriezen de beelden, haperende, gimbal, niet gemaakte of corrupte opnamen Etc etc etc. Wie heeft ook zoiets en wat doen we eraan??? Mijn wifi en Bluetooth op normale iphone staan uit. Watch in de achterzak. Bluetooth op de vliegPhone ook uit en ik gebruik een controller. Alles geüpdate.
Hier eigenlijk alleen maar gevlogen mét die .600 FW en ik dacht dat 't "normaal" was. Ben er even mee aan't klooien geweest qua aanpassingen in een aantal WiFi settings maar heb inmiddels maar een OTG kabeltje gehaald. Heb er daarna niet meer mee gevlogen dus ik durf nog niet te zeggen of 't daar nu mee opgelost is maar ik hoop van wel. De communicatie tussen m'n iPhone 7 en de DJI controller is dan in ieder geval géén storende factor meer voor de communicatie tussen de controller en de spark.

Het maakte bij mij overigens wel uit in welke volgorde ik 't spul met elkaar liet connecten.
  • Spark aanzetten en wachten op "piepje".
  • Controller aanzetten en wachten op "groen licht".
  • Telefoon connecten met controller.
  • App op starten.
  • Na een accuwissel de app herstarten.
Alleen dán was er mee te vliegen, vanmiddag maar eens even kijken of dat kabeltje van een paar Euro 't issue verbloemt (opgelost is 't daar echter niet mee....).
Lexo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:36:
[...]

Dat is natuurlijk leuk en aardig, maar aan een gebruikte code heb ik niks.
Nope, wel een vreemde zaak dat er codes dubbel uitgegeven worden door (diversen?) resellers.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 01-09-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 18:05
Bij de Mavic hoefde je geen gimbal nummer in te vullen.. bij de Spark wel? (voor de care refresh).

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-09 20:34
Wat dat opstarten betreft heb ik altijd gewoon willekeurig gedaan. Na accu wissel niet steeds DJI App opstarten. Nooit nodig geweest.

Die kabeltjes. Is dat nu gewoon insteken en werken of moet je ook daar weer allerlei moeilijke volgorde aanhouden. VOOR de laatste update ( 600) werkte alles bij mij perfect. Grote bewondering. Nu hmmmm 'm. ( Censuur)
Ik ga ( hopelijk) vanmiddag nog eens vliegen op de plek waar het voorheen goed ging om uit te sluiten dat bij mijn rustige plekje ( blijft lopik) toevallig een storingbron staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexo
Dronekenner heeft me voorzien van een nieuwe code, deze werkte wel, netjes opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Inmiddels even met OTG kabeltje gevlogen én de verbindings issues zijn weg. Nou alleen nog eens even kijken waarom dat ding continue aan't piepen is dat 'ie een obstakel op 0,0 in de lucht ziet en dus direct weer vól in de ankers gaat. (zal wel aan't feit liggen dat 't hier in de regio één grote Class C / "No-Fly" zone is...). Spark connect hier overigens keurig op 2,4Ghz met de controller en blijft dit ook doen na een accuwissel.

Die 0,0 melding/piep omzeilen is overigens vrij simpel te doen. Een "Auto Take-Off" naar 1,20Mtr. en vervolgens een RTH ... Daarna vliegt 't ding gewoon overal naar toe (zónder "sensoren") :*)

En we hebben weer wat nieuws te testen. De DJI GO 4 APP voor IOS is naar versie 4.1.9 geüpdate in de AppStore....

DJI Go 4 4.1.9
  • Added new notifications to improve flight safety and user experience.
  • Bug fixes.
Een changelog waar je dus ook daadwerkelijk helemaal NIETS aan hebt!!

[ Voor 65% gewijzigd door Will_M op 01-09-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Kijk, patches zijn onderweg voor de 4.1.8 GO app.
https://github.com/Bin4ry...ter/patches/4.1.8-1025605

Ik zie alleen nog steeds de 4.1.5 app op mijn Android...

Link naar 4.1.8:
https://apk.tools/details-dji-go-4-apk/

[ Voor 15% gewijzigd door iisworks op 02-09-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
iisworks schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:23:
Kijk, patches zijn onderweg voor de 4.1.8 GO app.
https://github.com/Bin4ry...ter/patches/4.1.8-1025605

Ik zie alleen nog steeds de 4.1.5 app op mijn Android...
Heb de patches doorgevoerd in de 4.1.8 app..

Als ik nu connect met OTG, start de drone op in 5ghz mode.
Maar in de settings kan je ook terug naar 2.4. helaas kan je dan niet meer terug naar 5.8 en moet je de drone+remote opnieuw opstarten.

Ook even kijken of ik de MavicModes kan inschakelen..

edit// even gauw wat screenshots gemaakt :)

Spark modes
flight mode spark

extra Mavic modes 1
flight mode spark extended 1

extra Mavic modes 2
flight mode spark extended 2

instellingen menu van wifi tijdens OTG
wifi settings

[ Voor 41% gewijzigd door tolunaygul12 op 02-09-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Cool, hoewel het mij eigenlijk alleen om FCC gaat. Dan hoef je ook niet te switchen naar 2.4 aangezien het bereik op 5.8 prima is. En tijdens mijn laatste test was 5.8 ook wat minder laggy dan 2.4 (lag mogelijk aan interferentie op de locatie, maar was me eerder ook al opgevallen). Met beide haalde ik rond 900m.

Op dit moment doe ik de fcc patch dus met een oude versie op Device1 en gebruik 'm dan op Device2 met de officiele 4.1.8 app (cancel region warning), want anders blijf je voorlopig aan het patchen... ;)

[ Voor 51% gewijzigd door iisworks op 02-09-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
heb zelf nog geen bereik test gedaan met de mods.

Als iemand interesse heeft in de apk doe ff een pbtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom steeds maar weer patchen en zo. Is nergens voor nodig. Ergens in dit draadje was een verwijzing naar een of andere Chinees site met een download. Uitpakken en het configs bestand op de juiste plek zetten. Ik doe gewoon steeds update van de app en het bestand blijft er gewoon staan en werken.
Ik heb geen problemen en toch al zo'n 900 meter weg gevlogen met otg en op 5.8 met mijn Oukitel Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tolunaygul12
Zojuist ook een opbergkoffer ontvangen vanuit AliExpress :) de 30ste besteld met EMS shipping en vandaag geleverd.. Gelijk even gevuld met de benodigde spullen.

DJI Spark koffer

[ Voor 70% gewijzigd door tolunaygul12 op 02-09-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heyjules8
  • Laatst online: 22-12-2021
Zojuist 4.1.9 op iOS geïnstalleerd. FCC hack werkt nog steeds :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Iemand een link naar een oudere app met FCC patch? Zet ik die even op de tablet,wil wel eens wat testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Oudere app versies heb ik niet, maar eventueel wel de nieuwe 4.1.8 app gepatched

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Dat is ook prima... zelfde uitwerking toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
In principe wel ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 19:25
Gistermiddag even bij het TT circuit in Assen langs geweest:

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCount
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09-2017
Als mediamarkt clublid alleen vandaag 100,- euro korting op de combo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 22:37

Pixelmagic

Ubergeek

TheCount schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:18:
Als mediamarkt clublid alleen vandaag 100,- euro korting op de combo!
Heb je een link daarnaartoe ? Ben geen lid maar sta op het punt een combo te kopen, 100€'is een hoop geld ;)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCount
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09-2017
Pixelmagic schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:32:
[...]

Heb je een link daarnaartoe ? Ben geen lid maar sta op het punt een combo te kopen, 100€'is een hoop geld ;)
Er is geen link, als je als lid inloged dan komt er bij het afrekenen een 'Eendagsdeal-korting-€ 100,00' erbij staan.

Denk dat je gratis direct lid kan worden, dus vermoet dat je dan ook deze korting krijgt (staat trouwens specfiek bij dat het om de witte gaat).

Suc6,
Rob
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Let op:
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.