Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• christianj050
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-10 23:50
Had het nummer gebeld in Barendrecht ivm mijn repair, neemt een Nederlander op die in het Engels spreekt. Beeje raar want hij bleef gewoon engels door praten Haha. Gaat allemaal via de hotline van DJI, dus konden niet helpen. Begreep het wel, alleen dus niet even snel iets kunnen regelen ivm mijn repair.

Heb zelf een 128 gb kaartje erin gehad van Lexar 633x en werkte prima!

• PsYgHo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:53
Had net wat vreemds. Had de accu 2 dagen geleden opgeladen, en wou deze gebruiken. Heb een flymore combo. Oude eraf, nieuwe erop, reageert niet?? Met geen mogelijkheid kwam er leven in. Pas op de laderhub, kon ik de accu aan zetten. Hierna was hij gewoon te gebruiken. Ook los vanaf het toestel reageerde hij zoals je dat mag verwachten. Wel viel me op dat de spanning 4.26 volt was per cel,toen ik hem er weer aan knoopte op spatie.

PsYgHo wijzigde deze reactie 20-08-2017 21:48 (18%)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:19
Heb met 1 accu ook een paar keer wat vaags gehad; dat hij niet oplaadde. Toen op de Spark geklikt, aangezet, uitgezet en terug op oplader en dan deed hij het wel. Wilde hem nog apart houden, maar inmiddels weer gewoon samen met de andere gebruikt en geen issue mee gehad.

Denver skyline :)

• v1co
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 30-10 17:23
Vandaag heeft mijn vriendin (impulsief genoeg) een witte Flymore gereserveerd bij Mediamarkt. Wel een bedrag van 80 euro moeten betalen om deze te reserveren maar morgen heb ik em dan eindelijk binnen!

Heb de OTG kabel ook al binnen. Ik lees dat dit nog steeds geen overbodige luxe is icm een Android telefoon (Samsung S7 edge)

Deze week dus ff wat korte test vluchten doen en as zaterdag ga ik naar Frankrijk.
Ik zal in de omgeving van Mont Saint-Michel zijn. Heb al gekeken of daar geen No-Fly zones zijn, maar vooralsnog niet gevonden.

• v1co
quote:
matthijst schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:54:
Heb met 1 accu ook een paar keer wat vaags gehad; dat hij niet oplaadde. Toen op de Spark geklikt, aangezet, uitgezet en terug op oplader en dan deed hij het wel. Wilde hem nog apart houden, maar inmiddels weer gewoon samen met de andere gebruikt en geen issue mee gehad.

Denver skyline :)
[afbeelding]
Super mooie foto! Op welke hoogte is deze gemaakt? En zijn de fotos ook bewerkt in Photoshop of is dit gewoon het resultaat wat je krijgt van deze camera?

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17:11
Nieuwe FW :
http://forum.dji.com/thread-109753-1-1.html

Aircraft Firmware: V 01.00.0600
Remote Controller Firmware: V 01.00.0400
DJI GO 4 App iOS: V 4.1.7
DJI GO 4 App Android: V 4.1.5.3

What’s New?
- Added support for DJI Goggles.
- Fixed issues where users cannot set the flight distance, as well as insufficient ascent for Dronie and Helix
QuickShots in some regions.
- Optimized PalmLaunch.
- Optimized battery management to improve stability.
- Fixed an occasional issue where the remote controller wouldn’t function normally after updating firmware.

iisworks wijzigde deze reactie 21-08-2017 14:11 (80%)

• nickbock
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23-11 14:12
quote:
En je moet upgraden voor 1 september anders gaat je Spark de lucht niet meer in...
quote:
This update must be installed before 2017-9-1, otherwise the aircraft will not be able to take off.

nickbock wijzigde deze reactie 21-08-2017 14:17 (19%)

• iisworks
En helaas niks in de release notes over verbeterde verbinding, 2.4/5.8Ghz selectie die actief blijft, of OTG. :(

• roggy douglas
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21-08 15:06
Heb net een weekje de dji spark in mijn bezit en ben er tevreden mee.
Alleen ik heb een probleem met het starten van de drone buitenshuis.
Alles gaat goed qua verbinding als ik de drone thuis opstart.

Maar ga ik naar buiten heeft hij moeite met verbinden via mijn 1 plus 5 phone

Wie weet waar dit aan ligt?
Nu start ik de drone thuis op en ga buiten ermee vliegen

• UncleSam
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
quote:
nickbock schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:16:
[...]

En je moet upgraden voor 1 september anders gaat je Spark de lucht niet meer in...

[...]
Zo te zien moet je ook al je batterijen voorzien van firmware upgrade...

• iisworks
Volgens DJI Support in Rcgroups is deze update verplicht omdat het de sporadische uitval van Spark in de lucht zou moeten verhelpen.

• PsYgHo
Hopen dat otg blijft werken!

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• netvista
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:25
Maar wel DJI goggle support ! 8) _/-\o_

• tolunaygul12
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21-11 12:57
Zo veilig aangekomen in Turkije, op DŘsseldorf en Antalya airport geen enkel probleem gehad met drone + accu's in hand bagage.

Vandaag wat rondgelopen voor geschikte locaties voor landen + stijgen te vinden, waarschijnlijk morgen wat testvluchten doen.

Ik kreeg ook melding voor updates, de controller updaten is gelukt, maar de spark kreeg ik niet voor elkaar vanwege de slechte internet wat telkens eruit klapt.

Je kan hem skippen tot eind vd maand dus komt goed uit.

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19:37
quote:
Wat iemand hier eerder al zei; DJI Goggles ozu via OTG gaan, dus dan blijft die support gewoon. d:)b
Ik gebruik ook OTG sinds afgelopen week en dan heb je idd geen meldingen meer van slecht signaal etc. ben nog niet heel ver gaan vliegen met OTG zelf, op 5.8GHz kwam ik rond 350 meter ofzo en toen keerde ik maar terug. Als ik met OTG hetzelfde haal, maar zonder waarschuwingen, vind ik het prima.

Nu maar eens de boel updaten, want hij hoeft van mij ook niet uit de lucht te vallen.

• Joenep
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 21-11 16:01
quote:
sijbren schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:53:
[...]

[afbeelding]

Als je met je controller de sticks in deze positie had, dan stoppen de motoren direct.
Maar ik neem aan dat je geen input hebt gegeven omdat je bezig was een panorama te schieten.
aa dit.. ja dit had ik keer voorbij zien komen, maar nog nooit gebruikt.

ik was idd een panoramafoto aan het maken. en had de rc eigenlijk niet helemaal vast.

weet ik dit weer voor de volgende keer, thanks

• Joenep
quote:
tolunaygul12 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:45:
[...]

Dankjewel !

Gaat wel lukken, Dji spark met controller en 3 accu's, D7100, 18-50 f2.8, tokina 12-24, gopro 4 silver, statief + genoeg opslag mee
gaaf, ik heb net mijn filmpje klaar van de eerste week.
zal jullie daar niet mee lastig vallen, tis meer voor privÚ gebruik.
veel foto's van mijn zoontje en vrouw ;-)

heb de dij mee, canon 650D, go pro3 maar geen statief... die is thuis dacht ik namelijk niet nodig te hebben...

• Hunter58
  • Laatst online: 15-10 20:37
UPDATE GEDAAN

Ik heb vanmiddag de update uitgevoerd. Ik heb de app op mijn telefoon laten updaten en daarna via DJI assist ook de firmware update uitgevoerd.
Je moet inderdaad de update weer doen voor elke accu die je bezit.
Ook de remote controller heeft een firmware update gehad.
Helaas weinig of geen release notes, maar het lijkt er op dat DJI een kritische fout in de firmware heeft gevonden en die in ieder geval hersteld heeft. Bijzondere is wel dat ik een update van de app heb moeten doen maar het versie nummer niet is veranderd. Nog gewoon 4.1.5
De firmware van de spark is nu V01.00.0600 en de Remote: V0.1.00.01.04

Vanmiddag ook gelijk even gevlogen. Ik heb de quickshots nog niet gebruikt dus daar kan ik niks over zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat OTG nog steeds functioneert en je nog steeds niet eenvoudig kan schakelen tussen 5.8 en 2.4
Wel zonder problemen met OTG ruim 500m ver gevlogen op 40m hoogte en de video blijft vlot en netjes reageren op mijn Oukitel telefoon.
Ik heb maar ÚÚn accu gevlogen en moest daarna weer aan het werk :?

• vietnamees
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11-11 06:42
Ik las op het DJI forum dat sommigen mensen dus last hadden dat hun drone tijdens de vlucht zomaar uit de lucht viel. En dat deze update het dus zou voorkomen.

• Hunter58
quote:
vietnamees schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:32:
Ik las op het DJI forum dat sommigen mensen dus last hadden dat hun drone tijdens de vlucht zomaar uit de lucht viel. En dat deze update het dus zou voorkomen.
Dat is het vermoeden ja. DJI zegt er niet over tot nu toe. Denk ook niet dat ze dat gaan doen. Maar het is natuurlijk niet voor niets dat DJI vanaf 1 september de drone niet meer laat starten als je geen update hebt gedaan.

• PsYgHo
Nice, dat otg werkt. Je zou zeggen dat ze het verschil tussen de goggles,eneen telefoon wel zouden kunnen zien.... ik zal de mijne ook updaten... is immers verplicht,dus veel keus heb ik niet..

• Hunter58
quote:
[b]Hunter58 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:19:
...
Wel zonder problemen met OTG ruim 500m ver gevlogen op 40m hoogte en de video blijft vlot en netjes reageren op mijn Oukitel telefoon.
Ik heb maar ÚÚn accu gevlogen en moest daarna weer aan het werk :?

de gele lijn geeft in Google Earth 562 meter aan :)

• UncleSam
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Ook net alle updates uitgevoerd:

Android App 4.1.5
Spark V01.00.0600
Controller V0.1.00.01.04

Zodra je een batterij plaats verschijnt er in de app een melding. Een keer schuiven om te updaten. De update word vervolgens op de batterij uitgevoerd. Zodra deze compleet is kun je de Spark uitzetten en een andere batterij plaatsen. Weer terug naar de app en je krijgt weer een melding om (de batterij) te updaten. Zelf heb ik alle 3 de batterijen op die manier geupdate.

UncleSam wijzigde deze reactie 21-08-2017 21:50 (5%)

• toonr
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-10 20:20
Kan mij iemand uitleggen hoe de volgorde is otg kabel aan te sluiten op de iPhone en RC
En wanneer ik de iPhone op vliegtuig modus moet zetten

• Benjiman85
  • Laatst online: 24-08 22:13
Beste spark-bezitters,

Weet iemand of na de update de FCC hack nog werkzaam is (degene met gehackte Android app waarmee hij omschakelde naar FCC, en waarmee je daarna op iOS kan cancelen voor om te zetten).

Kom nu met gebruik van DIY signaal versterker boven de 3000 meter en wil dat wel graag behouden😎

https://www.dropbox.com/s...7%2022%2043%2021.png?dl=0

Linkje voor DIY WiFi booster:

https://rchelimenace.word...r-own-windsurfer-antenna/

Pdf:
https://drive.google.com/...msFJlc1FXR2txV1hSeWs/view

Benjiman85 wijzigde deze reactie 21-08-2017 23:24 (19%)

• PsYgHo
Net even 2 accu's bestelt bij megekko. Scheelt toch weer redelijk ... Geen zin om langer dan 2 dagen te wachten.... En ze hadden er nog 3... Nu dus nog 1....

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:19
quote:
v1co schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Super mooie foto! Op welke hoogte is deze gemaakt? En zijn de fotos ook bewerkt in Photoshop of is dit gewoon het resultaat wat je krijgt van deze camera?
Meter of 200 was dit. Auto contrast en waarschijnlijk de kleuren in Photoshop wat aangepast.
En bijgecropt :)

• sijbren
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:33
Gister mijn Spark ge-update zonder problemen. Zie alleen dat ik nog de Dji go versie 4.1.5 heb (IOS) In de app store zie ik ook nog geen nieuwere staan... Maar lees hierboven dat er al een 4.1.7 versie is. Klopt dit?

::edit:: Inmiddels is 4.1.7 wel beschikbaar bij mij ;)

sijbren wijzigde deze reactie 22-08-2017 10:33 (11%)

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:24

rimave

rimave.nl

Updaten gisteravond ging niet heel vlotjes. De eerste 10% duurde vrij lang. Daarna de tweede accu in de Spark gestopt en die was snel klaar met updaten. Daarna kwam nog de melding van de remote update.

Vanmorgen voor ik naar het werk ging nog even snel Spark de lucht in gestuurd. Ik deed de gordijnen open en zag een mooie laag mist boven het water. Helaas had Spark niet zo'n zin, want hij gaf een camera connection error. Alleen de Spark rebooten hielp niet, dus remote en Spark en de app maar gereboot. Daarna had ik weer beeld. Helaas was de mist toen al grotendeels opgelost:

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• v1co
Gebruiken jullie nou ook een OTG kabel voor Iphone? (Zo ja, waar kan ik die het beste kopen?)
Of alleen voor Android telefoons?

Hoe zit het overigens met de diverse camera functies zoals follow mode etc. Werkt dat een beetje goed allemaal?

• Mdesign
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 22:21
Iemand al een power bank gevonden of ervaringen die tot 3 ampere kan opladen? Het maximale wat ik tegen kom is 2,4A.

• Marcowijn
  • Laatst online: 13-11 21:18
Hier de superpower bank die de 3 accu' s samen met de RC kan opladen; ideaal voor onderweg en...in 60 min! Ik ben zeer tevreden!
YouTube: On-The-Go AC Charger - RAVPower

• christianj050
quote:
Mdesign schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:38:
Iemand al een power bank gevonden of ervaringen die tot 3 ampere kan opladen? Het maximale wat ik tegen kom is 2,4A.
Ja gebruik mijn Anker Powercore 20100mah al een geruime tijd. Bevalt super. Let op alleen via USB C uitgang wordt er dan 3 ampŔre geleverd. Een kabel van USB C naar Micro USB is dan wel handig

• v1co
Miss een (domme) vraag. Mijn vriendin heeft zojuist de flymore combo pack gehaald en ik heb haar gevraagd om de batterijen alvast op te laden.
Nu zegt ze dat er een plastic folie vrij strak om de oplader zit.
Ze kreeg het er niet af en wilde het niet forceren. Hoort dit er gewoon op te zitten of kan dat er gewoon afgeknipt worden?

Ben bang dat het anders te heet word? Of is dit tegen statische invloeden?

• Joenep
quote:
vietnamees schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:32:
ik heb het gehad van het weekend.

maar blijkbaar kan hij 80 meter naar beneden vallen gewoon aan.. iig wel op gras..
hij doet het nog steeds.

• Mdesign
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 22:21
Ik heb mijn eerste crash ook al gehad door eigen fout. In de tuin tegen een muur aangevlogen. Gelukkig zijn ze heel sterk die Sparks. Het enige echt zwakke element is volgens mij de camera, al bleef die ook gewoon heel.

Mdesign wijzigde deze reactie 22-08-2017 14:20 (10%)

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:24

rimave

rimave.nl

quote:
v1co schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:25:
Gebruiken jullie nou ook een OTG kabel voor Iphone? (Zo ja, waar kan ik die het beste kopen?)
Of alleen voor Android telefoons?

Hoe zit het overigens met de diverse camera functies zoals follow mode etc. Werkt dat een beetje goed allemaal?
Ik heb mijn kabeltje bij Appeloplader besteld. Koste een paar euro. Werkt prima.

Ik heb alleen de follow me functie geprobeerd. Werkt ook prima.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• RickKoets
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-11 11:55
quote:
v1co schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:56:
Miss een (domme) vraag. Mijn vriendin heeft zojuist de flymore combo pack gehaald en ik heb haar gevraagd om de batterijen alvast op te laden.
Ze kreeg het er niet af en wilde het niet forceren. Hoort dit er gewoon op te zitten of kan dat er gewoon afgeknipt worden?

Ik heb vorige week mijn Spark FMC binnen gekregen en kan mij herinneren dat die folie er inderdaad vrij strak om heen zat (ik neem aan dat je de adapter bedoeld).
De lijm is vrij sterk :9

Verder ook erg blij met mijn aankoop. Nog niet veel kunnen vliegen, maar binnenkort 3 weken vakantie, dus ik hoop dan mooie plaatjes te kunnen schieten.

• Joenep
quote:
Mdesign schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:20:
Ik heb mijn eerste crash ook al gehad door eigen fout. In de tuin tegen een muur aangevlogen. Gelukkig zijn ze heel sterk die Sparks. Het enige echt zwakke element is volgens mij de camera, al bleef die ook gewoon heel.
ik had echt verwacht dat hij haast plat was..
maar idd de gimball kon het ook hebben.
net dij support gesproken... kan gebeuren en via de app kunnen zij zien wat er fout gegaan is.. dus als hij in het water valt kunnen ze dat ook zien en zou ik een nieuwe krijgen als het weer gebeurt.
na elke x als ik gevlogen heb lees ik de SD kaart uit.

• heyjules8
  • Laatst online: 11-11 10:34
quote:
Benjiman85 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:45:
Beste spark-bezitters,

Weet iemand of na de update de FCC hack nog werkzaam is (degene met gehackte Android app waarmee hij omschakelde naar FCC, en waarmee je daarna op iOS kan cancelen voor om te zetten).
Hi Benjiman85, heb je hier nog een reactie op gehad? Ik heb de FCC hack ook gedaan en vlieg met iPhone. Ben benieuwd de FCC in stand blijft en ik de 'extended' range nog heb. :?

• Benjiman85
quote:
heyjules8 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:42:
[...]

Hi Benjiman85, heb je hier nog een reactie op gehad? Ik heb de FCC hack ook gedaan en vlieg met iPhone. Ben benieuwd de FCC in stand blijft en ik de 'extended' range nog heb. :?
Nee nog niet, maar als ik hier zo lees zou het geen probleem zijn:

https://forums.hak5.org/t...-stuff-in-dji-go4/?page=8

Dus denk dat ik het zo maar ga proberen, wil ook niet dat ie uit de lucht valt😄

• Sua
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09-11 14:50

Sua

lichtelijk nieuw

quote:
v1co schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:56:

hij wordt niet heel warm. het is overigens heel dun plastic folietje alleen ter bescherming.

het laden gaat sowieso behoorlijk snel

hoi

• e.looijenga
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:50
Laatste update ging goed, maar de 2e accu herkent hij niet meer. Moet een firmware update hebben, maar omdat ik op vakantie ben heb ik geen pc met dji assistent tot mijn beschikking. Iemand een tip?

• iisworks
quote:
e.looijenga schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:19:
Laatste update ging goed, maar de 2e accu herkent hij niet meer. Moet een firmware update hebben, maar omdat ik op vakantie ben heb ik geen pc met dji assistent tot mijn beschikking. Iemand een tip?
Gewoon via de app gaat toch?
"Inconsistent Firmware" melding, Updaten (evt eerst ff met internet verbinden voor download).

• e.looijenga
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:50
Jip via de app. Na koppeling doet hij een version check. Daarna kom ik in het scherm waar de camera beeld heedt met daarboven de melding dat de Spark niet kan vliegen ivm battery firmware

• JK
quote:
PsYgHo schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 01:33:
Net even 2 accu's bestelt bij megekko. Scheelt toch weer redelijk ... Geen zin om langer dan 2 dagen te wachten.... En ze hadden er nog 3... Nu dus nog 1....
Die laatste wilde ik vandaag bestellen, maar die is dus al pleite. Ik ga geen 60 euro betalen, dus even wachten tot er weer voorraad is. :o

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-11 00:48
bij Geekbuying.com zijn de batterijen van de Spark 40 euro. Duurde bij mij 8 dagen voor ik ze in huis had. Ook bundels te koop.

• JK
En dat is een echte-echte originele? Als ze een Europese hub hebben kan dat ook nog wel wat zijn (ivm douanekosten).

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-11 00:48
quote:
JK schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:08:
En dat is een echte-echte originele? Als ze een Europese hub hebben kan dat ook nog wel wat zijn (ivm douanekosten).
Ja de originele. Geen douanekosten gehad maar volgens mij komt alles uit engeland dus dan geen invoerkosten.

• PsYgHo
Ja, had ze ook gezien bij geek... stukje goedkoper idd, maar ja wilde dit weekend vliegen...
Luxe problemen...

• Facenoise
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17-11 15:53

Facenoise

CSGO: FaceNoise

Heb gisteren alles geŘpdate en de app verwijderd nieuwe 4.1.7 ge´nstalleerd fcc hack erover en het werkt nog gewoon.

Echter 1 vreemd dingetje tijdens de batterij wissel als je erna wilt vliegen blijft hij op 1 of andere manier op halve snelheid vliegen... Een reboot lost het gelukkig op. Vanmiddag nog even goed testen, maar de range werkt iig nog.

• v1co
quote:
Facenoise schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:31:

Echter 1 vreemd dingetje tijdens de batterij wissel als je erna wilt vliegen blijft hij op 1 of andere manier op halve snelheid vliegen... Een reboot lost het gelukkig op. Vanmiddag nog even goed testen, maar de range werkt iig nog.
Je moet per batterij de update uitvoeren.
Toen ik de batterij wisselde gisteren kreeg ik ook een foutmelding dat deze geupdate moest worden. Anders zou dit problemen geven tijdens het vliegen.

• v1co
Gisteren voor het eerst gevlogen op de hei. Nog niet echt een afstands test gedaan omdat het al vroeg donker werd. Dat ga ik vanavond doen. Ik irriteerde wel aan de usb kabel icm mijn Samsung S7 die niet haaks aangesloten was op de controller. Dus de controller lag niet lekker in mijn hand
Heb nog een Iphone werk telefoon dus die ga ik vanavond even testen zonder USB kabel.

Verder een heel fijn apparaat. Ik had hiervoor een phantom 3 4K dus dit is wel een verschil kwa size.
De propellers vind ik vergeleken met de Phantom wel erg fragiel. Ik hou mijn Spark dus gewoon in de standaard piepschuim verpakking in plaats van het tasje wat ik er bij heb gekregen.

• RD
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13-10 16:56

RD

focus

God wat gaat deze thread hard. Sinds maandag de Spark, erg tof om mee te vliegen en foto's te maken. #myfirstdrone

Maar goed, met de otg kabel heb ik bij 60m - 100m al connection loss (weak signal). Heeft dit te maken met FCC hack die dit oplost, of zou deze afstand sowieso goed moeten gaan? Ik heb de RC opnieuw gelinkt, maar moet dit nog proberen.

• v1co
Je zou denken dat je met een OTG kabel toch wel een grotere afstand zou moeten kunnen vliegen?
Gebruik je een Android of een IOS telefoon?

• Benjiman85
quote:
Facenoise schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:31:
Heb gisteren alles geŘpdate en de app verwijderd nieuwe 4.1.7 ge´nstalleerd fcc hack erover en het werkt nog gewoon.

Ok Nice, ik was gister alleen tot de update van spark firmware gekomen. Daarna met remote update was ik nog huiverig😅. Alleen hoe zit het met de accu updates? Vraagt hij deze pas na update van de remote?

• v1co
quote:
Benjiman85 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:46:
[...]

Ok Nice, ik was gister alleen tot de update van spark firmware gekomen. Daarna met remote update was ik nog huiverig😅. Alleen hoe zit het met de accu updates? Vraagt hij deze pas na update van de remote?
Hij doet de update op basis van de batterij die op dat moment in je drone zit.
Dus als je 2 batterijen hebt en je verwisselt deze dan krijg je vanzelf een popup te zien dat die batterij dus ook geupdate moet worden.

• RD

RD

focus

quote:
v1co schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:40:
Je zou denken dat je met een OTG kabel toch wel een grotere afstand zou moeten kunnen vliegen?
Gebruik je een Android of een IOS telefoon?
hi,

android en alles laatste firmware. Het was te doen, maar af en toe viel verbinding weg. Irritant.

• v1co
Zijn er mensen hier die geen connectie problemen hebben met een IOS toestel en die vliegen "zonder" OTG kabel?

Ben ik wel benieuwd naar. Heb liever namelijk helemaal geen kabel. Scheelt weer een extra handeling :P

• StanTheMan
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 21:58
ja, maar wel met de fcc hack..
krijgen jullie in 4.1.7 ook na de update naar laatste firmware ook nog de melding dat er komende week een nieuwe firmware aan komt ?

• cunodb
  • Laatst online: 16:31
@StanTheMan Yes daar heb ik ook last van, blijf maar die pop-up krijgen daarvan. Terwijl de Drone, RC en app up to date zijn.

• PsYgHo
Hier ook , nog steeds de melding.

• iisworks
quote:
T.E schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:40:
bij Geekbuying.com zijn de batterijen van de Spark 40 euro. Duurde bij mij 8 dagen voor ik ze in huis had. Ook bundels te koop.
Ik had die van mij pas na 3 weken binnen vanuit CN, geen extra kosten.
Ze zijn gewoon origineel.

• PsYgHo
Mijn 2 accu's van megekko binnen, exact zoals verwacht. Maandag na middernacht bestellen, woendag eind ochtend binnen. Zal ze zo updaten... wat zijn ze trouwens lux verpakt!

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15:27
Zit nu in Italie waar ik zeer slecht internet heb, ben blij dat ik nu online ben. Ik las toevallig dat er een update is, op Facebook zegt DJI het volgende.

"This update must be installed before 2017-9-1, otherwise, the aircraft will not be able to take of."

Dit is lekker ik ben dan nog niet thuis dus kan ik na volgende week even niet vliegen tot ik weer thuis ben.

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:25
quote:
Queenfanmichel schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:06:
Zit nu in Italie waar ik zeer slecht internet heb, ben blij dat ik nu online ben. Ik las toevallig dat er een update is, op Facebook zegt DJI het volgende.

"This update must be installed before 2017-9-1, otherwise, the aircraft will not be able to take of."

Dit is lekker ik ben dan nog niet thuis dus kan ik na volgende week even niet vliegen tot ik weer thuis ben.
Zelfs in italie moet het wel mogelijk zijn om internet te vinden wat goed genoeg is voor een update ;-). Maar ik denk dat zolang je ook niet de nieuwste DJI GO app hebt geinstalleerd dat alles blijft werken.

Ik zit met de mavic ook nog op oude firmware en een oude app. Ik zou daar volgens de berichten niet meer verder dan 50 meter mee kunnen vliegen. Je raad het al, alles werkt nog ;-).

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15:27
quote:
Greetoz schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

Zelfs in italie moet het wel mogelijk zijn om internet te vinden wat goed genoeg is voor een update ;-). Maar ik denk dat zolang je ook niet de nieuwste DJI GO app hebt geinstalleerd dat alles blijft werken.

Ik zit met de mavic ook nog op oude firmware en een oude app. Ik zou daar volgens de berichten niet meer verder dan 50 meter mee kunnen vliegen. Je raad het al, alles werkt nog ;-).
Ik heb wel internet alleen zooooooo traag, en valt geregeld weg. Zit met een GPRS snelheid op een 3G netwerk, en over WiFi wil ik het niet hebben.

• JK
quote:
iisworks schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:47:
[...]

Ik had die van mij pas na 3 weken binnen vanuit CN, geen extra kosten.
Ze zijn gewoon origineel.
Als ze uit CN komen, vind ik het risico wel te groot. Als ze 'm wel onderscheppen ben je meer kwijt dan eentje hier in NL.

Ohja, net even met de nieuwe firmware gevlogen incl. OTG kabel, Android 7 toestel. 55m hoog, 760 meter ver gekomen, maar dan is het ook echt meteen een harde disconnect. Geen tijd om in te grijpen. Heb nog auto-RTH geannuleerd en geprobeerd zelf terug te vliegen, maar hij zetten toch auto-RTH in. Wat mij betreft mooi zat, wil ik verder, dan had ik wel een Mavic gekocht. Verste wat ik op WiFi 5.8GHz haalde was iets van 400 meter ofzo.

Ik vlieg ook sinds de update met de laatste app (4.1.5), waar ik eerst nog met 4.1.3 geloof ik vloog. .3 had elke vlucht een crash, nu bleef alles stabiel draaien. Ik ben een tevreden man. _/-\o_

• RD

RD

focus

quote:
StanTheMan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:19:
ja, maar wel met de fcc hack..
krijgen jullie in 4.1.7 ook na de update naar laatste firmware ook nog de melding dat er komende week een nieuwe firmware aan komt ?
Ik heb nog de 4.1.5 versie. En geen update vooralsnog vanuit play store of dji zelf. Firmware wel up to date zegt DJI app.

• v1co
Zijn er mensen die al 360 pano's hebben gemaakt met de Spark?

• tolunaygul12
quote:
v1co schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:00:
Zijn er mensen die al 360 pano's hebben gemaakt met de Spark?
Moet je zelf aan de gang denk ik. Spark zelf kan het niet.

Wel heb ik al enkele panos gemaakt de met 9 foto functie.

• iisworks
quote:
JK schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Ohja, net even met de nieuwe firmware gevlogen incl. OTG kabel, Android 7 toestel. 55m hoog, 760 meter ver gekomen, maar dan is het ook echt meteen een harde disconnect. Geen tijd om in te grijpen. Heb nog auto-RTH geannuleerd en geprobeerd zelf terug te vliegen, maar hij zetten toch auto-RTH in. Wat mij betreft mooi zat, wil ik verder, dan had ik wel een Mavic gekocht. Verste wat ik op WiFi 5.8GHz haalde was iets van 400 meter ofzo.
Ik zou de accu zelf ook niet meer uit China halen maar een aanbieding hier afwachten.Maar op dat moment waren ze hier nergens te krijgen, en ik hoopte hem toen nog voor de vakantie binnen te hebben (niet dus). :)

Met OTG was dus handmatig op 2.4GHz neem ik aan, anders vlieg je nog steeds op 5.8? En zo rond 500m is idd prima voor de Spark.

Bij disconnect heb je meestal nog wel controle, ik haal hem dan meestal een stukje terug of onderbreek RTH met de annuleer-knop. Is wel eens gebeurd dat ik helemaal geen beeld meer kreeg (auto switch wifi band?), maar dat gaat misschien met nieuwe FW beter.

• JK
quote:
iisworks schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Ik zou de accu zelf ook niet meer uit China halen maar een aanbieding hier afwachten.Maar op dat moment waren ze hier nergens te krijgen, en ik hoopte hem toen nog voor de vakantie binnen te hebben (niet dus). :)

Met OTG was dus handmatig op 2.4GHz neem ik aan, anders vlieg je nog steeds op 5.8? En zo rond 500m is idd prima voor de Spark.

Bij disconnect heb je meestal nog wel controle, ik haal hem dan meestal een stukje terug of onderbreek RTH met de annuleer-knop. Is wel eens gebeurd dat ik helemaal geen beeld meer kreeg (switch wifidf band?), maar dat gaat misschien met nieuwe FW beter.
Ik weet dat de accu's idd een tijdje niet te krijgen waren. Zal wel wat aanbiedingen afwachten.

Met OTG was op 5.8GHz. Ik weet even niet hoe ik 'm kan forceren naar 2.4GHz en heb daar eerlijk gezegd ook nog geen tijd/moeite in gestoken om dat uit te zoeken. :+

Ik weet dat je bij een disconnect nog met de controller vaak wel bereik hebt. Bij de Phantom 3 Std hetzelfde. Daarom vloog ik 'm direct terug, maar het duurde even voor ik weer beeld had, toen was RTH toch automatisch al ingezet, ondanks dat ik het in eerste instantie had geannuleerd.

• v1co
Test die ik vanavond ga doen: Drone laten opstijgen vanuit me handpalm. Daarna een afstands test doen met de controller. Daarna weer laten landen dmv gestures op me hand

• iisworks
quote:
JK schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:56:
[...]
Met OTG was op 5.8GHz. Ik weet even niet hoe ik 'm kan forceren naar 2.4GHz en heb daar eerlijk gezegd ook nog geen tijd/moeite in gestoken om dat uit te zoeken. :+
Voor 5.8 is 750m erg goed, zeker op "maar" 50m hoog, op 2.4 kom je dan nog verder en zou minder last moeten hebben van even niet ideaal richten en/of een stukje boom in de weg.

Als we officieel OTG support zouden hebben dan zou het switchen van wifi band gewoon vanuit de app mogelijk moeten zijn op een praktische manier, dus niet net als nu eerst in wifi mode switch naar 2.4GHz maken en dan snel wifi uit + OTG erin.

Ik heb mijn Spark gisteren ter reparatie naar DJI opgestuurd (vandaag door UPS afgeleverd) dus ik kan de nieuwe FW helaas nog niet testen.

• Hunter58
NOFLY zones
quote:
CTR’s
De regelgeving in Nederland is dat er niet met drones mag worden gevlogen in de controlzones (CTR’s) rondom vliegvelden met verkeersleiding, binnen een afstand van 5.600 meter van het referentiepunt van de luchthaven. En daarbuiten tot maximaal 45 meter (150) ft hoogte. Die gecontroleerde vliegvelden (met verkeersleiding dus) zijn Schiphol, Groningen, Rotterdam, Maastricht, Leeuwarden, Deelen, Volkel, Eindhoven, Gilze-Rijen, De Peel, Woensdrecht, Den Helder. De regel geldt ook voor de CTR’s van het Belgische militaire vliegveld Kleine-Brogel en het Duitse vliegveld Niederrhein, die zich uitstrekken tot in Nederland.

Voor de uitgestrekte CTR 1 van Schiphol – de nationale luchthaven heeft meerdere CTR’s – is er een aangepaste regeling: vliegen met drones is toegestaan in het gebied binnen een afstand van 3.700 meter van de laterale (buitenste) begrenzing van deze CTR. Uiteraard ook maar tot maximaal 45 meter (150 ft) hoogte. Alle CTR’s staan op de Luchtvaartkaart Nederland.

Voor alle ongecontroleerde vliegvelden – dus zonder verkeersleiding – geldt: niet met drones vliegen in een straal van 3 kilometer rondom het vliegveld. En wijsheid is diezelde afstand te hanteren voor andere gebieden met luchtverkeer zoals zweefvliegttereinen, hangglider velden, heliports, parachutedropping gebieden en modelvliegvelden.

En uiteraard geldt altijd: ander vliegverkeer scherp in de gaten houden want trauma- en politiehelicopters behoeven zich niets aan te trekken van de normale minimale vlieghoogte van 500 ft. En dan zijn er natuurlijk nog de militaire laagvlieggebieden. Maar dat is een verhaal apart..
Aldus Tony Tyler, Directeur Generaal bij de IATA (International Air Transport Association)

bron: https://jscopter.nl/een-ctr-hoe-zit-dat-nu-precies/

Dat zou betekenen dat je bijvoorbeeld 5.6km vanaf de toren van Rotterdam mag vliegen tot maximaal 45 meter hoogte. Terwijl veel sites aangeven dat je helemaal niet mag vliegen in een CTR!!
Ik ben een beetje de weg kwijt wat dit soort zaken aangaat! 8)7 :?

• Benjiman85
Ok volgende probleem..alle updates gedaan, alles werkt ook afstand check gedaan ging ook goed. Probleem nu alleen is dat hij in sportmodes niet harder dan 22,5km/u gaat😣.

Iemand hier ervaring mee😇?

• Facenoise

Facenoise

quote:
v1co schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:54:
[...]

Je moet per batterij de update uitvoeren.
Toen ik de batterij wisselde gisteren kreeg ik ook een foutmelding dat deze geupdate moest worden. Anders zou dit problemen geven tijdens het vliegen.
Ik bedoelde met alles geupdate ook echt alles geupdate dus ook al mijn batterijen :)
quote:
v1co schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:17:
Zijn er mensen hier die geen connectie problemen hebben met een IOS toestel en die vliegen "zonder" OTG kabel?

Ben ik wel benieuwd naar. Heb liever namelijk helemaal geen kabel. Scheelt weer een extra handeling :P
Ja, al is dat wel met de FCC hack toegepast. Je haalt dan stabiel 600 meter.
quote:
Benjiman85 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:51:
Ok volgende probleem..alle updates gedaan, alles werkt ook afstand check gedaan ging ook goed. Probleem nu alleen is dat hij in sportmodes niet harder dan 22,5km/u gaat😣.

Yup, even een herstart van de app/controller/drone. Volledige restart van alles lost het op. Duurt nu dus iets langer om het weer werkend te krijgen na een batterij change. Al is het nog binnen een minuut gedaan natuurlijk.

Vraagje, heb jij de FCC hack toegepast? En gebruik je iphone of android?

Facenoise wijzigde deze reactie 23-08-2017 18:06 (61%)

• Hunter58
quote:
Benjiman85 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:51:

Kijk eens of alle motoren netjes lopen. Als een van de motoren aanloopt of een elektrisch probleem heeft, zorgt de firmware in de Drone ervoor dat de andere motoren zich aanpassen.
Het zou wel eens kunnen zijn dat je een motorisch probleem hebt. Stopt de motor helemaal dan is het uit met de pret.
Je zou ook de log kunnen uitlezen en de grafieken kunnen bekijken met csvview

• Benjiman85
quote:
Facenoise schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:55:
[...]

Ik bedoelde met alles geupdate ook echt alles geupdate dus ook al mijn batterijen :)

[...]

Ja, al is dat wel met de FCC hack toegepast. Je haalt dan stabiel 600 meter.

[...]

Yup, even een herstart van de app/controller/drone. Volledige restart van alles lost het op. Duurt nu dus iets langer om het weer werkend te krijgen na een batterij change. Al is het nog binnen een minuut gedaan natuurlijk.

Vraagje, heb jij de FCC hack toegepast? En gebruik je iphone of android?
Ben er al uit, hij had de controller settings gereset en controle stond op slow😅.

Ik heb de fcc hack toegepast en draai op iOS, dmv gehackte 4.1.3 apk Android via bluestacks. Is allemaal gelukt ook. Kwam alleen niet verder dan 1,4 km, terwijl ik gister nog zonder de updates 2,8 km haalde met volledige connectie (zelfde locatie/ zelfde richting op).😔

Wat zijn jouw ervaringen hiermee met de nieuwe update?

• Benjiman85
quote:
Hunter58 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:13:
[...]

Kijk eens of alle motoren netjes lopen. Als een van de motoren aanloopt of een elektrisch probleem heeft, zorgt de firmware in de Drone ervoor dat de andere motoren zich aanpassen.
Het zou wel eens kunnen zijn dat je een motorisch probleem hebt. Stopt de motor helemaal dan is het uit met de pret.
Je zou ook de log kunnen uitlezen en de grafieken kunnen bekijken met csvview
Thnx voor de tip, bleek gelukkig iets heel simpels, controller instelling waren gereset en stonden op slow😅.

• Facenoise

Facenoise

quote:
Benjiman85 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:22:
[...]

Ben er al uit, hij had de controller settings gereset en controle stond op slow😅.

Ik heb de fcc hack toegepast en draai op iOS, dmv gehackte 4.1.3 apk Android via bluestacks. Is allemaal gelukt ook. Kwam alleen niet verder dan 1,4 km, terwijl ik gister nog zonder de updates 2,8 km haalde met volledige connectie (zelfde locatie/ zelfde richting op).😔

Wat zijn jouw ervaringen hiermee met de nieuwe update?
Oh echt, gewoon een optie in de instellingen dus? Eens kijken waar die optie verstopt zit.

Ik moet zeggen dat ik nooit verder dan 650 meter ben gevlogen, hier is de verbinding iig nog stabiel. Op de plekken waar ik vlieg is verder niet echt mogelijk vanwege bebouwing en de Maas.

Ik heb wel het gevoel dat de drone een stuk beter vliegt, ik vlieg namelijk veel in sport modus en merk dat hij met remmen en draaien/omhoog vliegen tegelijk een kicke superstop maakt! Doet het altijd goed als je zo terug komt vliegen en je draait hem half om zijn as terwijl hij remt en dan druk je even omhoog, motoren spinnen vol en bam hij hangt stil op een 30 cm voor je neus. :+

• tolunaygul12
Ook ik heb de melding gekregen dat er updates zijn voor de drone en de controller.

De controller is succesvol geŘpdate, maar de drone/accu's krijg ik niet geŘpdate.
Als ik klik op update now, zie je de teller oplopen tot 5% en dan houdt het gauw op. Af en toe wordt de drone disconnected de remote... Hij is 1x verder gekomen dan de 5% en de remote begon te piepen dat die aan het updaten is, helaas ging het bij 30% weer fout en connectie lost..

Iemand al ervaring gehad hiermee ? Gelukkig ben ik de 1ste onderweg naar NL dus vliegen kan ik dan sowieso niet.

Kan het liggen dat ik een Turkse simkaart heb met niet al te snel internet ?

• Facenoise

Facenoise

quote:
tolunaygul12 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:05:
Ook ik heb de melding gekregen dat er updates zijn voor de drone en de controller.

De controller is succesvol geŘpdate, maar de drone/accu's krijg ik niet geŘpdate.
Als ik klik op update now, zie je de teller oplopen tot 5% en dan houdt het gauw op. Af en toe wordt de drone disconnected de remote... Hij is 1x verder gekomen dan de 5% en de remote begon te piepen dat die aan het updaten is, helaas ging het bij 30% weer fout en connectie lost..

Iemand al ervaring gehad hiermee ? Gelukkig ben ik de 1ste onderweg naar NL dus vliegen kan ik dan sowieso niet.

Kan het liggen dat ik een Turkse simkaart heb met niet al te snel internet ?
Mocht je een computer tot je beschikking hebben, download en installeer de DJI Assistant 2. Hiermee kan je gemakkelijk via de computer de drone updaten. Werkt naar mijn mening veel sneller en stabieler. Zo heb ik mijn drone + batterijen gedaan.

• tolunaygul12
quote:
Facenoise schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:37:
[...]
Mocht je een computer tot je beschikking hebben, download en installeer de DJI Assistant 2. Hiermee kan je gemakkelijk via de computer de drone updaten. Werkt naar mijn mening veel sneller en stabieler. Zo heb ik mijn drone + batterijen gedaan.
Bedankt voor je bericht, heb helaas geen computer/laptop beschikbaar.
Ach dan maar vliegen met oude de fw

• christianj050
quote:
tolunaygul12 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

Bedankt voor je bericht, heb helaas geen computer/laptop beschikbaar.
Ach dan maar vliegen met oude de fw
Tot 1 september, dan stijgt die niet meer op 8)7 maar misschien ben je dan weer terug.

• tolunaygul12
Idd de 31ste vlieg ik weer terug :)

• v1co
Ok ik heb de DJI Go4 4.1.3_v25 apk gedownload.
Ik las dat er ook Mavic features in zitten dus ben benieuwd hoe dat werkt!

Als ik deze installeer (icm de FCC hack) zou ik dus verder moeten kunnen vliegen?

Ondanks dat ik al reeds mijn Spark heb geupdate naar de laatste firmware?

v1co wijzigde deze reactie 24-08-2017 11:55 (21%)

• StanTheMan
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 21:58
ja..

• iisworks
DJI Repair lijkt een stuk vlotter nu.
- Di verstuurd
- Wo afgeleverd bij DJI
- Do een quote: Nieuwe RC + Fan, onder garantie gerepareerd
- Vr: retour verstuurd!

iisworks wijzigde deze reactie 25-08-2017 11:10 (28%)

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:14
quote:
Hunter58 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:26:
NOFLY zones

[...]

Aldus Tony Tyler, Directeur Generaal bij de IATA (International Air Transport Association)

bron: https://jscopter.nl/een-ctr-hoe-zit-dat-nu-precies/

Dat zou betekenen dat je bijvoorbeeld 5.6km vanaf de toren van Rotterdam mag vliegen tot maximaal 45 meter hoogte. Terwijl veel sites aangeven dat je helemaal niet mag vliegen in een CTR!!
Ik ben een beetje de weg kwijt wat dit soort zaken aangaat! 8)7 :?
Maar welke tegenstrijdigheid lees jij dan in het artikel? Ik zie het niet zo 1,2,3 maar kan het natuurlijk over het hoofd zien. :)

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Hunter58
quote:
ChojinZ schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:34:
[...]

Maar welke tegenstrijdigheid lees jij dan in het artikel? Ik zie het niet zo 1,2,3 maar kan het natuurlijk over het hoofd zien. :)
In dit artikel zie ik geen tegenstrijdigheden, maar als je op zoek gaat op het net komt steeds weer terug dat je in een CTR helemaal niet zou mogen vliegen. In dit artikel is er een zone waar je tot 45m hoogte wel mag vliegen.
Als je de kaart bekijkt die DJI gebruikt sinds de laatste update is bijna heel Nederland warning zone.
Kortom de verschillende bronnen zijn absoluut niet eenduidig dus wat moet ik een overijverige diender nu duidelijk maken :? :P

• ChojinZ
quote:
Hunter58 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:10:
[...]

In dit artikel zie ik geen tegenstrijdigheden, maar als je op zoek gaat op het net komt steeds weer terug dat je in een CTR helemaal niet zou mogen vliegen. In dit artikel is er een zone waar je tot 45m hoogte wel mag vliegen.
Als je de kaart bekijkt die DJI gebruikt sinds de laatste update is bijna heel Nederland warning zone.
Kortom de verschillende bronnen zijn absoluut niet eenduidig dus wat moet ik een overijverige diender nu duidelijk maken :? :P
Op die fiets...

Er zijn inderdaad wat tegenstrijdige bronnen. Maar als je de regels van de Rijksoverheid naleeft zit je redelijk veilig:
https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/
https://www.rijksoverheid.../regels-drone-particulier

• RevQ
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-11 12:19
Gisteren mijn remote ontvangen, besteld via Ali expres (in 8 werkdagen). Spark zonder is eigenlijk niet veel aan, wat een fijn apparaat. Vliegt zoveel lekkerder.

• Joenep
quote:
ChojinZ schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:50:
[...]

Op die fiets...

Er zijn inderdaad wat tegenstrijdige bronnen. Maar als je de regels van de Rijksoverheid naleeft zit je redelijk veilig:
https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/
https://www.rijksoverheid.../regels-drone-particulier
ik had hem een keer gezien.. woon in meppel dus heb heel veel ruimte!!! :-)

woon je in de randstad heb je minder geluk...
ben wel benieuwd als lelystad meer gaat vliegen wat er dan bij mij in de regio gebeurt.

• ChojinZ
quote:
Joenep schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:20:
[...]

ik had hem een keer gezien.. woon in meppel dus heb heel veel ruimte!!! :-)

woon je in de randstad heb je minder geluk...
ben wel benieuwd als lelystad meer gaat vliegen wat er dan bij mij in de regio gebeurt.
Zoals ik, hartje Den Haag.... :(

• cunodb
  • Laatst online: 16:31
Ik heb flink wat last van schommelingen tijdens het vliegen sinds vandaag, heb de Spark nu een week. De Spark gaat behoorlijk heen en weer naar boven, beneden, links en rechts terwijl hij gewoon op GPS mode staat. Op de telefoon is het erger dan op de remote maar alsnog meer dan in het begin, heeft iemand dit eerder meegemaakt? Vraag me af of het met calibratie te maken heeft of er een defect is?

• Hunter58
quote:
ChojinZ schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:44:
[...]

Zoals ik, hartje Den Haag.... :(
Voorburg. Daar zit ik, maar we kunnen wel vliegen hoor.
Krijg sinds kort wel een melding dat ik in een restricted zone zit en de verantwoordelijkheid aanvaard. Daarna is vliegen geen probleem.
Ga dan ook niet hoger dan 40m

• ChojinZ
quote:
Hunter58 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:42:
[...]

Voorburg. Daar zit ik, maar we kunnen wel vliegen hoor.
Krijg sinds kort wel een melding dat ik in een restricted zone zit en de verantwoordelijkheid aanvaard. Daarna is vliegen geen probleem.
Ga dan ook niet hoger dan 40m
Ik wijk meestal uit naar Kijkduin want dat is voor mij het dichtst bij. Maar ik heb geen Spark. Ben een FPV piloot die graag lurkt en mee kletst in dit topic. :+

• Hunter58
quote:
cunodb schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:41:
Ik heb flink wat last van schommelingen tijdens het vliegen sinds vandaag, heb de Spark nu een week. De Spark gaat behoorlijk heen en weer naar boven, beneden, links en rechts terwijl hij gewoon op GPS mode staat. Op de telefoon is het erger dan op de remote maar alsnog meer dan in het begin, heeft iemand dit eerder meegemaakt? Vraag me af of het met calibratie te maken heeft of er een defect is?
Het is vrij rustig, dus wind zal het niet zijn.
Ik zou de IMU eens kalibreren en je motoren controleren.
Let er vooral op dat ze allemaal even soepel lopen.
Andere mogelijkheid is een beschadigde propeller
Ff checken 😀
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*