Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Fiddle schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:16:
Weet iemand of de laatste versie van DJO Go app intussen*weer* de OTG kabel ondersteund?
(DJI heeft immers aangegeven dat ze er wel aan gingen werken om dit weer terug te zetten ooit)

Het is mij te koud geweest om het zelf te testen -.-'
Ik heb afgelopen week hier alles naar de laatste versies bijgewerkt (Controller, Accu's, Spark + De software op m'n telefoon (DJI GO App) en Macbook (DJI Assistant)) en ik kan m'n iPhone gewoon (werkend) middels een kabeltje verbinden met de controller.

Testen kun je toch ook gewoon binnenshuis doen?

wimmel_1 wijzigde deze reactie 09-03-2018 15:41 (12%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• fandango
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
nvm :)

fandango wijzigde deze reactie 11-03-2018 11:49 (102%)

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-10 17:39
quote:
matthijst schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:20:
Ja had ik gedaan maar was niet meer nodig nu dacht ik.
Volgens mij is het nog niet helemaal door, dat het niet meer hoeft. Denk dat ik er toch maar $5 aan ga besteden voor de zekerheid. 8) Op de Airmap app zie ik in het midwesten wat leuke plekken om te filmen, maar ook een heleboel rondjes waar het dan de vraag is of je mag vliegen... gevangenissen in de buurt, scholen etc. en dan nog, stel dat je 10-20m hoog wil vliegen om een foto te maken, dan mag dat al niet ivm kleine vliegvelden waar ze er een triljoen van hebben een paar mijl verderop. Ik ga dagelijks op Airmap kijken op de route waar ik 'm er zonder gezeik uit kan halen. Hopelijk levert het wat mooie shots op.

• Igor4
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 09:30
Dag allen,
Er is veel over gesproken en gezegd, maar ik zie relatief weinig recente activiteit t.a.v. de FCC hack. Ik heb onlangs mijn Spark binnengekregen en de controller is onderweg. Graag zou ik echter een feilloze verbinding willen hebben. Na de nodige research lijkt het er echter op dat je met een iOS device (OTG kabel ook onderweg) enkel in FCC mode kunt vliegen als je de DJI GO 4.1.3 app hebt. Het vereist behoorlijk wat gekunstel om je telefoon terug naar die versie te krijgen. Weet iemand of er andere manieren zijn, eventueel met behoud van de DJI 4.2.6 app, om toch in FCC te kunnen vliegen?

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
Vandaag wilde ik voor de 2e keer na de aanschaf buitenvliegen , Android telefoon met kabel naar de remote , verbindingen waren goed , kon ook vliegen maar had geen GPS signaal , ben nog naar 3 andere locaties geweest ook daar geen GPS signaal .

Wat kan hiervan de oorzaak zijn , staat er iets niet goed ?

Thx

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-10 16:27
quote:
Igor4 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:56:
Weet iemand of er andere manieren zijn, eventueel met behoud van de DJI 4.2.6 app, om toch in FCC te kunnen vliegen?
Je hoeft de Spark maar 1x in FCC mode te zetten. Zelfs na diverse firmware upgrades blijft mijn Sparkje in FCC mode staan. Je moet alleen telkens bij de eerste keer aanzetten de melding wegklikken dat je in de verkeerde wifi mode staat.

• Igor4
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 09:30
quote:
connos schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:00:
[...]

Je hoeft de Spark maar 1x in FCC mode te zetten. Zelfs na diverse firmware upgrades blijft mijn Sparkje in FCC mode staan. Je moet alleen telkens bij de eerste keer aanzetten de melding wegklikken dat je in de verkeerde wifi mode staat.
Ah perfect, dankje! Dus als ik een Android toestel leen en hem daarmee in FCC zet, dan ben ik set, ook bij gebruik iOS daarna?

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16-10 19:16
Heeft iemand anders ook het issue dat de Go4 app de Spark niet "ziet" terwijl de Spark verbonden is met de RC en de RC met de telefoon (Android, LineageOS 14.1)? Het enige wat altijd helpt is om Mobiele Data uit te schakelen (of OTG).

iisworks wijzigde deze reactie 16-03-2018 13:59 (16%)

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-10 16:27
quote:
Igor4 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:25:
[...]
Ah perfect, dankje! Dus als ik een Android toestel leen en hem daarmee in FCC zet, dan ben ik set, ook bij gebruik iOS daarna?
Jep!

• HendrikT
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17-10 22:36
quote:
[...]

ik heb een youtube filmpje gezien waar ze uitleggen dat je ook je een valse locatie in je telefoon kan zetten, met bijvoorbeeld het appje floater. Je kiest dan een locatie in de USA, je start gewoon je dji app op en je kan in FCC mode vliegen, daarna kan je de locatie weer naar je echte locatie veranderen, de volgende keer dat je verbind met de spark zal hij wel de melding geven dat je niet meer op die valse locatie bent en wil hij de settings van wifi aanpassen, dat moet je dan annuleren. Bij mij werkt dit.

• HendrikT
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17-10 22:36
quote:
iisworks schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:24:
Heeft iemand anders ook het issue dat de Go4 app de Spark niet "ziet" terwijl de Spark verbonden is met de RC en de RC met de telefoon (Android, LineageOS 14.1)? Het enige wat altijd helpt is om Mobiele Data uit te schakelen (of OTG).
ja dat kan kloppen, je kan dit herstellen door de spark te resetten. 3 seconden op de powerknop drukken is 1 piepje, 6 seconden is 2 piepjes, 9 seconden is 3 piepjes, elk van deze hebben hun eigen functie, hier staat genoeg over geschreven op internet of is te vinden in youtube filmpjes. Volgens mij moet jij die van 3 piepjes eens proberen je spark zou dan weer als hotspot moeten fungeren en kan je verbinding maken met je smartphone.

• iisworks
quote:
HendrikT schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:49:
[...]

ja dat kan kloppen, je kan dit herstellen door de spark te resetten. 3 seconden op de powerknop drukken is 1 piepje, 6 seconden is 2 piepjes, 9 seconden is 3 piepjes, elk van deze hebben hun eigen functie, hier staat genoeg over geschreven op internet of is te vinden in youtube filmpjes. Volgens mij moet jij die van 3 piepjes eens proberen je spark zou dan weer als hotspot moeten fungeren en kan je verbinding maken met je smartphone.
Dit is een ander issue waarbij Android toestellen het wifi netwerk van de RC überhaupt niet "zien" omdat deze voor de RC-telefoon verbinding een 5GHz kanaal kiest wat Android in EU niet ondersteunt (wifi reset met powerknop zet die dan weer naar 2.4GHz en de boel werkt weer). Op LineageOS kun je overigens de wifi region instellen op US waardoor de telefoon alle 5GHz kanalen kan gebruiken en je dat probleem niet hebt.

Zoals ik omschreef is dat in mijn geval niet het probleem, de telefoon kan prima verbinden met de RC wifi verbinding, de RC heeft verbinding met de Spark (groene led), maar de App ziet niet dat de drone verbonden is.

Dat heeft schijnbaar iets te maken met de manier waarom Android het verkeer routeert op het moment dat wifi geen internet verbinding heeft (zoals die van de RC) en tegelijkertijd mobiele data aanstaat. Wat ik begreep wordt het netwerkverkeer dan over de mobiele dataverbinding geleid waardoor de App de Spark via de RC niet detecteert (geen Blauwe "Go Fly" button). Als ik mobiele data uitzet dan verschijnt vrijwel direct de blauwe "Go Fly" melding en loopt het verder prima. Ik ben benieuwd of dat specifiek is voor LineageOS 14.1, of dat dat bij meer Android toestellen speelt.

• heyjules8
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 27-09 21:11
Ik ben onlangs mijn DJI Spark (geel) kwijt geraakt tijdens de wintersport ;w . Na een tweede dag filmen gaf mijn DJI Spark kort na het opstijgen een kompas foutmelding (warning: abnormal compass function or GPS signal detected. Aircraft switched to ATTI mode." - zie: https://www.instagram.com/p/Bf230ggANXl/).

Het was mij niet opgevallen dat de Spark zich op ATTI mode had gezet (stom van me 8)7). Kort daarna viel het video signaal weg en kreeg ik dit signaal niet meer terug. De drone heeft dus geen 'return to home' gedaan (hoewel ik wel 15 satellieten zie). Ik verwacht dat hij, nadat de accu bijna op was, zichzelf netjes op een bergkam heeft geparkeerd.

Heeft iemand eerder kompasproblemen gehad? Wat kan ik daarmee/daartegen doen? Heeft het zin om bij DJI aan te kloppen?

Ik twijfel nu of ik een nieuwe DJI Spark (los) moet kopen (¤375 zie ik in de pricewatch)(remote e.d. heb ik nog) of toch moet upgraden naar een MavicPro ivm OcuSync.

Werk FCC hack nog op DJI Spark?
Kan ik een bestaande remote aan een nieuwe DJI Spark koppelen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:15

sys64738

Press play on tape

Oh. Das mooi klote! Gelukkig zelf nog nooit kompas problemen gehad.

Zou inderdaad kijken of je ergens voor weinig een nieuwe DJI Spark op de kop kunt tikken want die remote kun je zonder problemen koppelen met je nieuwe. En anders heb je dat ding voor niks. Op iBood gingen ze laatst weg voor 300,- en misschien hebben ze er nog een paar over en komt ie nog een keer voorbij....

Bij DJI aankloppen gaat niet veel uithalen vrees ik. Sowieso niet het meest klantvriendelijke bedrijf dat ik ken. Als je kijk naar hoe lang ze klanten hebben laten aanmodderen met de 5,8 GHz wifi probleem (wat nog steeds niet helemaal opgelost is). Man man man.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• Mikee007
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:00
Ik heb na lang wachten via AliExpress mijn DJI Remote Controller binnen.
Gelukkig is nu gelijk het connectie probleem opgelost wat ik dus voorheen had met me smartphone.

Wel heb ik nu het volgende probleempje..
Me telefoon past niet tussen de Remote Controller. Ik heb er wel een hoesje omheen zitten maar het lijkt mij dat iedereen dat wel heeft.
Ik heb de Samsung Galaxy S7. Iemand anders ook ervaring met dit probleem? Hoe hebben jullie het opgelost? Ik kan hem er wel tussen stoppen maar dan zit die vrij los waardoor me telefoon zo kaduk kan gaan doordat die op de grond valt.

Suggesties/Tips dus welkom!

• BertP
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:26
quote:
Mikee007 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:26:
Ik heb na lang wachten via AliExpress mijn DJI Remote Controller binnen.
Gelukkig is nu gelijk het connectie probleem opgelost wat ik dus voorheen had met me smartphone.

Wel heb ik nu het volgende probleempje..
Me telefoon past niet tussen de Remote Controller. Ik heb er wel een hoesje omheen zitten maar het lijkt mij dat iedereen dat wel heeft.
Ik heb de Samsung Galaxy S7. Iemand anders ook ervaring met dit probleem? Hoe hebben jullie het opgelost? Ik kan hem er wel tussen stoppen maar dan zit die vrij los waardoor me telefoon zo kaduk kan gaan doordat die op de grond valt.

Suggesties/Tips dus welkom!
Heb er begin maart eentje besteld (1 maart) en die is afgelopen zaterdag in Nederland aangekomen, postNL wist mij echter te melden dat de barcode niet meer te lezen is en het pakket niet geleverd gaat worden. Kortom het pakket gaat retour.. :'(

Iemand hier ervaring mee? Hoe makkelijk is het om mijn geld terug te krijgen via Ali?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:00
quote:
BertP schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:38:
[...]

Heb er begin maart eentje besteld (1 maart) en die is afgelopen zaterdag in Nederland aangekomen, postNL wist mij echter te melden dat de barcode niet meer te lezen is en het pakket niet geleverd gaat worden. Kortom het pakket gaat retour.. :'(

Iemand hier ervaring mee? Hoe makkelijk is het om mijn geld terug te krijgen via Ali?
Ik heb ook een keer gehad dat die terug gestuurd is.. maar toen was die nog niet eens uit het land van herkomst. Daarna opnieuw verzonden door de leverancier en nu dus eindelijk gehad. 1 Maart valt mee.. ik heb hem in Februari al besteld.
Je kan als je inlogt je geld terug vragen (als je met Creditcard betaald hebt is het makkelijker)

• BertP
quote:
Mikee007 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:04:
[...]

Ik heb ook een keer gehad dat die terug gestuurd is.. maar toen was die nog niet eens uit het land van herkomst. Daarna opnieuw verzonden door de leverancier en nu dus eindelijk gehad. 1 Maart valt mee.. ik heb hem in Februari al besteld.
Je kan als je inlogt je geld terug vragen (als je met Creditcard betaald hebt is het makkelijker)
-edit-

BertP wijzigde deze reactie 24-03-2018 14:39 (20%)

• Sparkie18
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 21-03 15:49
Even een vraagje over "Vlieg niet boven mensen"

Wat verstaat men hieronder? Bijvoorbeeld opnames van een hockey evenement, als men opnames maakt naast het veld, waar geen mensen zijn. Is dit alsnog vliegen boven mensen?

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:41
quote:
Sparkie18 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:12:
Even een vraagje over "Vlieg niet boven mensen"

Wat verstaat men hieronder? Bijvoorbeeld opnames van een hockey evenement, als men opnames maakt naast het veld, waar geen mensen zijn. Is dit alsnog vliegen boven mensen?
In de wet hebben ze het over mensenmassa's. Ze gaan volgens mij uit van een mensenmassa als er 15 personen aanwezig zijn waar jij vliegt op dat moment. Zie Artikel 2e.

Correct if I'm wrong ;)

TheRicolaa10 wijzigde deze reactie 21-03-2018 17:20 (6%)

• ramrodwillem
  • Nu online
Vandaag weer wezen vliegen en het valt me op dat het beeld op zowel IPad mini als op mn telefoon erg slecht te zien zijn , beide staan natuurlijk op de helderste stand , alleen wanneer ik de boel via camera setting flink overbelicht is het goed waar te nemen maar dit lijkt me niet de bedoeling , hoe lossen jullie dit op ?

• JK
quote:
TheRicolaa10 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:19:
[...]

In de wet hebben ze het over mensenmassa's. Ze gaan volgens mij uit van een mensenmassa als er 15 personen aanwezig zijn waar jij vliegt op dat moment. Zie Artikel 2e.

Correct if I'm wrong ;)
Een menigte is meer dan 12 personen. Dus 13 mensen. :+
Maar als jij dat ding ergens in de lucht hangt en er zijn geen mensen onder, dan is het geen menigte.
Sowieso ben ik er niet zo happig op om 'm boven mensen te laten hoveren, ook niet als het er maar een paar zijn. De kans dat ie naar beneden valt is klein, maar niet nul.
quote:
ramrodwillem schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:14:
Vandaag weer wezen vliegen en het valt me op dat het beeld op zowel IPad mini als op mn telefoon erg slecht te zien zijn , beide staan natuurlijk op de helderste stand , alleen wanneer ik de boel via camera setting flink overbelicht is het goed waar te nemen maar dit lijkt me niet de bedoeling , hoe lossen jullie dit op ?
Een sunhood. Zijn vast ook wel voor de ipad verkrijgbaar. Ik heb er eentje voor mijn smartphone. Zeker als de zon schijnt is dat erg prettig om dan wat schaduw op je scherm te hebben. Wel doe ik 'm sowieso standaard op full brightness en dan dus de sunhood er bij.

JK wijzigde deze reactie 25-03-2018 18:48 (32%)

• KevinSa
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 17-08 17:18
Vanaf middernacht is er sale bij AliExpress, bij de DJI official store op Ali gaat de Spark fly more combo dan weg voor 490 euro, ook andere DJI accesoires en packs gaan met behoorlijke kortingen verkocht worden.

KevinSa wijzigde deze reactie 27-03-2018 16:38 (70%)

• Joosterpooster
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:58
quote:
[...]

@Igor4 heb je succes met deze methode? ik gebruik IOS met laatste versie DJI app en mij lukt het niet.
gebruik een extra Android toestel voor de floater app icm DJI app die ook daarop staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb de Spark nu een paar weken in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben! Ook de app werkt goed. Vooral het editen en snel even iets in elkaar zetten, achtergrond muziekje erbij en klaar. Zijn er soort gelijke apps beschikbaar voor OSX of Windows, waarmee je met hetzelfde gemak een filmpje kan editen/maken?

http://www.xbmcfreak.nl/

• heyjules8
  • Laatst online: 27-09 21:11
quote:
KevinSa schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:01:
Vanaf middernacht is er sale bij AliExpress, bij de DJI official store op Ali gaat de Spark fly more combo dan weg voor 490 euro, ook andere DJI accesoires en packs gaan met behoorlijke kortingen verkocht worden.
Ah mooi, ik zag ook dat de gele DJI Spark (geen combo) nu erg goedkoop is. Heb je een link voor me?

heyjules8 wijzigde deze reactie 05-04-2018 16:00 (3%)

• Jeffdk
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 03-08 12:36
Ik heb sinds 2 weken een Spark, eerst nog zonder controller maar dat blijkt toch wel een must. Of ik ben zelf niet zo handig met de touch controls.. ;)

Met controller heb ik tot nu toe maximaal 30 meter hoog gevlogen, dat voelde al vrij hoog. Ik lees dat veel mensen veel hoger vliegen, kan je dan nog wel goed zicht houden? Moeten de antennes van de controller nog specifiek worden gericht om de connectie stabiel te houden? Het dalen gaat ook relatief traag, houdt de Spark hier rekening mee bij het bepalen van de maximale vliegtijd?

• Joosterpooster
@Jeffdk

Echt zicht houden is lastig met formaat Spark, er is (dacht ik) wel een regel dat je drone in zicht moet houden maar dan kom je niet ver. Ik heb met weinig wind de maximale 120 meter getest en dat gaat prima.
Persoonlijk moet ik vooral wennen aan het besturen door op je scherm te kijken ipv naar de drone.

In de Sport modus gaat dalen sneller, oefen die modus eerst op open veld want dan gaat hij echt snel en je batterij gaat vlot leeg en de detectie van objecten aan voorzijde werkt niet
Is mijn eerste drone dus ik kijk nog vol verbazing hoe de Spark mooi stabiel blijft vliegen door de eigen software, in Sport kan je vol vooruit en direct vol achteruit zonder problemen.

• Jeffdk
quote:
Joosterpooster schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:50:
@Jeffdk

Echt zicht houden is lastig met formaat Spark, er is (dacht ik) wel een regel dat je drone in zicht moet houden maar dan kom je niet ver. Ik heb met weinig wind de maximale 120 meter getest en dat gaat prima.
Persoonlijk moet ik vooral wennen aan het besturen door op je scherm te kijken ipv naar de drone.

In de Sport modus gaat dalen sneller, oefen die modus eerst op open veld want dan gaat hij echt snel en je batterij gaat vlot leeg en de detectie van objecten aan voorzijde werkt niet
Is mijn eerste drone dus ik kijk nog vol verbazing hoe de Spark mooi stabiel blijft vliegen door de eigen software, in Sport kan je vol vooruit en direct vol achteruit zonder problemen.
Ik moet zeggen dat ik met de controller al veel meer vertrouwen had, mocht er iets misgaan. Vorige week ben ik in een park tot maximaal 50 meter opgestegen, dat voelde nog prima nu ik wat meer gewend ben. Nog hoger ga ik ook zeker proberen.

De sport-modus heb ik nog niet geprobeerd. Ik denk dat iets meer snelheid bij bepaalde shots zeker een meerwaarde zal hebben. Maar zover ben ik voorlopig toch nog niet. Ik wil het vliegen op zich beter onder de knie krijgen en een beetje verdiepen in bepaalde technieken zoals hier bv. beschreven worden: https://blog.pond5.com/42...inematography-techniques/ Teveel beelden blijken achteraf 'waardeloos' omdat ik te snel draai etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joosterpooster
Helemaal mee eens, ik probeer eerst ook het vlegeen onder de knie te krijgen dan is foto/film maken
makkelijker omdat je je dan daarop kan concentreren (vliegen gaat automatisch)
In sport mode schommelt de camera wel (door beperkte ophanging van camera) dus beter om daarmee naar locatie te vliegen, weer gewone modus voor de beelden en weer sport terug.

Je kan wel prima met camera recht naar beneden in sport vliegen anders kom je niet zo ver.

Tip, ik heb de button rechtsvoor op controller ingesteld op camera recht vooruit of recht naar beneden gericht, snller dan met wieltje links hele beweging maken.
de ander button rechts op voorkant op de controler (Fn dacht ik) ingesteld voor menu van de camera, kan je sneller waardes wijzigen dan menu oproepen in de app.

Instructies van Jeven Dovey vond ik wel behulpzaam, heeft meerde episodes voor de Spark
YouTube: DJI Spark Beginners Guide - Get Ready to Fly!

• Racingboy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 12:36
Vandaag ook de DJI Spark besteld. Na veel lezen de Fly More combo besteld aangezien je de afstandsbediening wel nodig hebt en een extra batterij is altijd handig.

Dit wordt mijn eerste drone, daarom de keuze voor de Spark. Zeker je ze nu aan een redelijke prijs kan kopen. Momenteel 569 euro voor de rode bij Art&Craft. Later zien we wel als een upgrade nodig is, of als de Spark voldoet. Of misschien dat ik het na een tijdje beu wordt en hem niet meer gebruik.

Ik kijk wel uit naar de eerste ervaringen. Na het lezen van het forum, lijkt het me verstandig om eerst rustig de tijd te nemen om de drone te leren kennen.

Als alles goed is, komt hij morgen binnen.

• Stevie07
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:12
quote:
Racingboy schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:34:
Vandaag ook de DJI Spark besteld. Na veel lezen de Fly More combo besteld aangezien je de afstandsbediening wel nodig hebt en een extra batterij is altijd handig.

Dit wordt mijn eerste drone, daarom de keuze voor de Spark. Zeker je ze nu aan een redelijke prijs kan kopen. Momenteel 569 euro voor de rode bij Art&Craft. Later zien we wel als een upgrade nodig is, of als de Spark voldoet. Of misschien dat ik het na een tijdje beu wordt en hem niet meer gebruik.

Ik kijk wel uit naar de eerste ervaringen. Na het lezen van het forum, lijkt het me verstandig om eerst rustig de tijd te nemen om de drone te leren kennen.

Als alles goed is, komt hij morgen binnen.
Veel plezier ermee....

Enkele weken geleden de mijne (blauw) gehaald bij de Mediamarkt. Daar is hij duurder, echter aangeven voor welke prijs hij ergens anders te krijgen is dan krijg je hem ook daarvoor mee zonder gezeur.
Ik heb daar 569 betaald voor de fly more combo.

Het is mijn 2e drone, eerder met de phantom 3 Advanced gevlogen. Deze was wat onhandiger om mee te nemen.
Sparkie kan ook op de motor mee :)

• BertP
Utrecht :) Lekker aan het oefenen met de Spark, erg gaaf apparaat!

BertP wijzigde deze reactie 13-06-2018 11:12 (31%)

• Sander!
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-08 20:16
Beste medetweakers,

Sinds gisteren de trotse eigenaar van een rode DJI Spark. Waar ik tegenaan loop ( en met mij anderen ook zo te lezen) is trage videodoorgave van de Drone naar mijn telefoon. Ik gebruik tevens een controller.

Ik krijg het helaas niet voor elkaar om met de nieuwste versie van de DJI Go app hem in FCC mode te houden. Is hier een andere mogelijkheid voor?

Ik heb het geprobeerd om via een Android telefoon met de app floater hem voor de gek te houden. Ik gebruik zelf een iPhone 6S. Zodra ik die Connect zet hij hem automatisch weer terug op CE mode.

Graag jullie input/hulp, waarvoor alvast dank.

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:45
quote:
Sander! schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:16:
Beste medetweakers,

Sinds gisteren de trotse eigenaar van een rode DJI Spark. Waar ik tegenaan loop ( en met mij anderen ook zo te lezen) is trage videodoorgave van de Drone naar mijn telefoon. Ik gebruik tevens een controller.
Daarom gebruik ik een OTG kabel, sindsdien is de video doorgave goed. ALthans als je de livestream bedoelt, dus het beeld tijdens het vliegen.
quote:
Sander! schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:16:Ik krijg het helaas niet voor elkaar om met de nieuwste versie van de DJI Go app hem in FCC mode te houden. Is hier een andere mogelijkheid voor?

Ik heb het geprobeerd om via een Android telefoon met de app floater hem voor de gek te houden. Ik gebruik zelf een iPhone 6S. Zodra ik die Connect zet hij hem automatisch weer terug op CE mode.

Misschien heb je hier wat aan, zelf heb ik geen hack.

https://plus.google.com/1...2456146/posts/GH7Le26idVe

Queenfanmichel wijzigde deze reactie 19-04-2018 15:08 (5%)

• Sander!
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga het eens proberen

• Joosterpooster
quote:
Sander! schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:16:
Beste medetweakers,

Ik krijg het helaas niet voor elkaar om met de nieuwste versie van de DJI Go app hem in FCC mode te houden. Is hier een andere mogelijkheid voor?

Ik heb dit ook eerder gepost, na paar keer proberen is het me wel gelukt (Andoid en floater app)
nu weer met IPhone en behalve de melding inzake WLAN instellingen die moet wegklikken met "cancel" blijft de Spark in FCC.

Wellicht weer een keer Wifi netwerk vergeten op de Android, Floater activeren en dan weer Wifi verbinden.
Exacte manier waarop het opeens lukt weet ik iet 8)7 was op punt om het op te geven en toen werkte het opeens. Had ook een andere fake GPS app maar dacht dat Floater degene was die uiteindelijk werkte.

Voor de goede orde...ik weet dat het niet mag en ga wellicht weer terug naar CE, kreeg al zo snel meldingen van slechte ontvangst dat ik het wilde proberen en tot nu toe is het veel beter.
Gisteren ook met de OTG erbij en beeld van camera ook zonder schokken. Dat in Leidsche Rijn met veel huizen is prima score

Joosterpooster wijzigde deze reactie 19-04-2018 15:10 (10%)

• Sander!
Bedankt voor je bericht, ik ga het gewoon nogmaals proberen. Heb een OTG kabeltje gekocht en zag elders ook de tip om telefoon in vliegtuig modus te zetten en alleen Wlan aan te zetten (zolang OTG kabel nog niet binnen is)

• Fiddle
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

Al vele vluchten gemaakt met mijn Spark Fly More Combo. Het blijft een geweldig apparaat, maar toch...

Onlangs is mijn schoonvader overleden. Iemand die mijn passie voor gadgets en drones deelde. Ondanks zijn ziektebeeld had hij toch een Mavic Pro gekocht, maar dan ook echt met alles erop en er aan (3 accu's, alle soorten protectors, travel bag, etc. etc.) want zo was hij. Vanwege zijn gezondheid maar één keer buiten mee kunnen vliegen, vervolgens maar uit frustratie binnen uitgetest omdat hij bed gebonden was. Dat is te zien aan de Mavic Pro ook want de stucwerk-resten zitten nog aan de propellers :D _/-\o_ . Gelukkig heeft hij ook een stuk of 8 reserve props, dus ziet er weer goed als nieuw uit. ... Na zijn heengaan een week geleden heb ik het beestje mogen overnemen. ...

En wat deed hij het goed! Hierbij kort door de bocht mijn eerste bevindingen vs de Spark, want ik heb zeker niet de vele geavanceerde features getest. Je merkt namelijk direct al dat er veel meer is dan met de Spark. Het heads up display op je remote alleen al.... een studie volgt nog.
  • Nauwelijks groter
  • Setup --> RTF duurt ook niet langer
  • Op reis in de travel bag is hij bijna niet groter (https://bit.ly/2JfkIqO). Enige verschil met 3 accu's is dat je de lader thuis moet laten of los mee moet nemen.
  • OTG support, wat een verademing!!!! Eigelijk heb je hem hierdoor ook sneller in de lucht.
  • Range, is echt immens! Op 370 meter gevlogen zonder problemen net (nauwelijks) onderbroken beeld. de OTG helpt hier uiteraard ook.
  • Accuduur is zeer indrukwekkend (waarom heb ik er 3 :P ), zeker als je van de Spark komt.
Ik begrijp heel goed dat de Mavic Pro een andere markt is, maar voor wie twijfelt, en het geld niet zo'n issue is, dan valt w.m.b. snel de keuze op de Mavic. Wat een indrukwekkende machine.

TLDR:
Spark Fly More Combo te koop! Z.G.A.N. PM me als je interesse hebt of kijk op Marktplaats:
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Fiddle wijzigde deze reactie 22-04-2018 11:00 (4%)

Intel Skylake Core i7 6700K 4.00GHz 8MB // Scythe Mugen 4 // Zotac GeForce GTX 980 Ti 6GB AMP! Extreme // Corsair 16 GB DDR4 3000 MHz (4x4) // Asus Maximus VIII Ranger // Corsair RM750 // Silent Base 800 // Asus ROG Swift PG279Q 27"

• iisworks
Ik had de Mavic en heb - ondanks de beduidend mindere features/specs - juist een stap terug gedaan naar de Spark vanwege de compactheid en het aanzienlijk lagere gewicht. In de praktijk nam ik de Mavic eigenlijk nooit mee op wandelingen/dagtrips omdat hij toch relatief zwaar was (toegegeven, ik neem zo min mogelijk mee in de rugzak). De Spark voel je nauwelijks en geeft voor mij een prima balans voor het standaard point-n-shoot foto werk vanuit de lucht en het 1080p materiaal is op zich best goed, zelfs op een 4k TV.

Het enige wat me na de Mavic echt vies tegenviel was de wifi range/stabiliteit van Spark in CE mode, maar dat is voor nu opgelost door FCC mode in te stellen. Er lijkt nu overigens (weer) gewerkt te worden aan Android OTG support waarmee de stabiliteit verbeterd wordt. In GO4 versie 4.2.12 zie je nu ook met OTG eindelijk weer alle info (Accu/speed/channels etc.) :)

iisworks wijzigde deze reactie 24-04-2018 18:11 (8%)

• Fiddle
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Fiddle

Keep walking citizen...

quote:
iisworks schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:31:
Ik had de Mavic en heb - ondanks de beduidend mindere features/specs - juist een stap terug gedaan naar de Spark vanwege de compactheid en het aanzienlijk lagere gewicht. In de praktijk nam ik de Mavic eigenlijk nooit mee op wandelingen/dagtrips omdat hij toch relatief zwaar was (toegegeven, ik neem zo min mogelijk mee in de rugzak). De Spark voel je nauwelijks en geeft voor mij een prima balans voor het standaard point-n-shoot foto werk vanuit de lucht en het 1080p materiaal is op zich best goed, zelfs op een 4k TV.

Het enige wat me na de Mavic echt vies tegenviel was de wifi range/stabiliteit van Spark in CE mode, maar dat is voor nu opgelost door FCC mode in te stellen. Er lijkt nu overigens (weer) gewerkt te worden aan Android OTG support waarmee de stabiliteit verbeterd wordt. In GO4 versie 4.2.12 zie je nu ook met OTG eindelijk weer alle info (Accu/speed/channels etc.) :)
M.b.t. het gewicht ben ik het zeker met je eens! Mavic is een stuk zwaarder. Echter vind ik het geheel in de Mavic travel bag (https://bit.ly/2JfkIqO) niet tot nauwelijks groter!

Ik neem nogal eens mijn drone (voorheen Spark, nu Mavic) mee als ik ga MTB'en, om vervolgens op een mooie bosrijke spot wat gave opnames te schieten. Echter kan het wel eens voorkomen dat je een mooie koprol maakt over je stuurtje heen, dus ik ben nog wel op zoek naar een steviger rugzakje die echt beschermt tegen inpact! :)

Intel Skylake Core i7 6700K 4.00GHz 8MB // Scythe Mugen 4 // Zotac GeForce GTX 980 Ti 6GB AMP! Extreme // Corsair 16 GB DDR4 3000 MHz (4x4) // Asus Maximus VIII Ranger // Corsair RM750 // Silent Base 800 // Asus ROG Swift PG279Q 27"

• Racingboy
Ondertussen de Spark enkele dagen in gebruik. Aangezien het m'n eerste drone is heb ik hem de eerste 2 dagen in beginnersmode gebruikt om te wennen aan de besturing. Handig zo'n mode, maar eens je dat af zet, ga je het ook nooit meer opzeggen (tenzij m'n vrouw nog eens wilt vliegen :D )

M'n eerste crash is ook al een feit. Tijdens sport modus heeft hij bijna een koprol gedaan. Ik vloog vooruit en wou stoppen door de linker stick naar het midden te brengen. Aangezien hij dan vrij snel stopt, helde de drone te veel naar voor waardoor hij de motors uitschakelde. Ik dacht dat er op het scherm een melding kwam te staan, maar in de flight logs vind ik dit niet terug. Gelukkig was het maar vanop een meter hoogte en buiten enkele krassen is er niets aan.

De laatste dagen heb ik wel meer last van storingen. Het beeld bevriest en je ziet het camera beeld niet meer. Op zich geen probleem als de drone in het zicht blijft, maar het blijft toch verschieten. Een OTG kabeltje is besteld en hoop dat dit de oplossing is.

Al bij al toch heel tevreden met de Spark.

• JK
quote:
Racingboy schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:27:

M'n eerste crash is ook al een feit. Tijdens sport modus heeft hij bijna een koprol gedaan. Ik vloog vooruit en wou stoppen door de linker stick naar het midden te brengen. Aangezien hij dan vrij snel stopt, helde de drone te veel naar voor waardoor hij de motors uitschakelde. Ik dacht dat er op het scherm een melding kwam te staan, maar in de flight logs vind ik dit niet terug. Gelukkig was het maar vanop een meter hoogte en buiten enkele krassen is er niets aan.
Heb je de mode van de sticks nog anders ingesteld? Links is normaal gesproken hoogte en om de as draaien (mode 2).
In sportmode als je de stick los laat, zou deze nooit mogen overhellen om te crashen door motoruitval. Het klinkt eerder alsof je een CSC command via de sticks hebt gegeven, waardoor de motoren werden uitgeschakeld.Normaal gesproken is dit de linkerstick naar rechtsonder, de linkerstick naar linksonder.

Is OTG in de laatste Android-app alweer geactiveerd? Ik draai nog op oude software om OTG te kunnen blijven gebruiken. Als ik het DJI forum lees werkt het wel, maar zie je geen vluchtdata die toch wel noodzakelijk is (accuniveau, hoogte, afstand etc). Anyway, updates van DJI voer ik sowieso weinig uit, want het brengt nooit veel goeds met zich mee.

• Racingboy
quote:
JK schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:50:
[...]

Heb je de mode van de sticks nog anders ingesteld? Links is normaal gesproken hoogte en om de as draaien (mode 2).
In sportmode als je de stick los laat, zou deze nooit mogen overhellen om te crashen door motoruitval. Het klinkt eerder alsof je een CSC command via de sticks hebt gegeven, waardoor de motoren werden uitgeschakeld.Normaal gesproken is dit de linkerstick naar rechtsonder, de linkerstick naar linksonder.

Is OTG in de laatste Android-app alweer geactiveerd? Ik draai nog op oude software om OTG te kunnen blijven gebruiken. Als ik het DJI forum lees werkt het wel, maar zie je geen vluchtdata die toch wel noodzakelijk is (accuniveau, hoogte, afstand etc). Anyway, updates van DJI voer ik sowieso weinig uit, want het brengt nooit veel goeds met zich mee.
Ik ben een newby op vlak van drones.. Vloog gewoon vooruit (rechter stick dus) en liet de stick los zodat hij naar het midden ging. De drone gaat dan vrij schuin hangen. Ik ben er wel 100% zeker van dat ik geen CSC command heb gegeven. Moet dat dan niet in de flight logs staan?
Heb de standard settings (ik dacht 2) aangehouden.

Ik gebruik enkel een iPhone en volgens wat ik lees, zou dat nog moeten werken.

Achteraf trouwens niet veel meer in sport modus gevlogen wegen de schrik om te crashen...

• JK
Achteraf in flight logs moet je wel je input kunnen zien. Als je de stick los laat (rechts), moet ie gewoon gaan hoveren. Als ie teveel gaat hellen, wie weet niet goed gecalibreerd? Je kan 'm opnieuw calibreren vanuit de app, wel even de props er af halen. Instructiefilmpje staat op YouTube van DJI.

YouTube: DJI SPARK - Calibrating the IMU

• Racingboy
Flight logs zie je als laatste Sport Modus staan en daarna niets meer. De andere flight logs zie je dat ik land.

Callibratie was niet nodig volgens mij, maar ga het straks nog eens doen. Thanks voor de video.

• iisworks
DJI GO 4.2.12 Release Note

Spark (Android only)
- Optimized OTG performance and bugfixes in camera view.

Mavic Air
- Added instruction for Group Selfie in SmartCapture mode.
- Optimized APAS interactive experience.

General
- Simplified and reduced pop-up messages.
- Optimized offline map performance (Android only).
- Supported media sharing in Playback (Android only).
- General bug fixes.

• JK
quote:
iisworks schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:18:
DJI GO 4.2.12 Release Note

Spark (Android only)
- Optimized OTG performance and bugfixes in camera view.
Ik zie 'm staan voor Android idd. Maar ik durf 'm nog niet te updaten. Zit nu op 4.1.15 via een handmatige APK install. Binnenkort ga ik op reis en dan wil ik geen gezeur hebben dat iets niet goed werkt. Ik denk dat ik even het DJI forum in de gaten ga houden over de OTG-berichten met 4.2.12 en dan besluit of ik 'm wel of niet ga updaten voor de reis.

• iisworks
Eerlijk gezegd is voor mij veruit de meest praktische oplossing op dit moment FCC mode. Eenmalig instellen met een Fake GPS app, daarna "Cancel" voor elke vlucht, geen gepruts met het kabeltje (groot voordeel IMO), gewoon een stabiele verbinding via wifi op 5.8GHz met de officiële app.

iisworks wijzigde deze reactie 28-04-2018 08:12 (6%)

• LJZ
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 04-09 15:15
Ik ben van plan deze week een DJI Spark fly more combo te bestellen, maar als ik de filmpjes op Youtube bekijk lijkt het net of het beeld vaak hapert en niet vloeiend gaat.

Is dit bekend of komt dit doordat de beelden vaak worden bewerkt/trager gemaakt?

Voorbeeldje hiervan is bijvoorbeeld: YouTube: DJI SPARK CINEMATIC
Het schot van de bomen bijvoorbeeld op 14 seconden.

• BreiTech
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 14:28
quote:
LJZ schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:08:
Ik ben van plan deze week een DJI Spark fly more combo te bestellen, maar als ik de filmpjes op Youtube bekijk lijkt het net of het beeld vaak hapert en niet vloeiend gaat.

Is dit bekend of komt dit doordat de beelden vaak worden bewerkt/trager gemaakt?

Voorbeeldje hiervan is bijvoorbeeld: YouTube: DJI SPARK CINEMATIC
Het schot van de bomen bijvoorbeeld op 14 seconden.
Ik heb hetzelfde probleem ondervonden. Na lang zoeken en spelen erachter gekomen dat de video's worden opgenomen met een variable framerate. Een iMovie trekt dit niet en zorgt voor haperende beelden. Hier zijn wat workarounds voor.

Ik weet niet hoe het voor Edit programma's is voor Windows en of deze dezelfde problemen ondervinden.

• LJZ
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 04-09 15:15
quote:
BreiTech schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:10:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem ondervonden. Na lang zoeken en spelen erachter gekomen dat de video's worden opgenomen met een variable framerate. Een iMovie trekt dit niet en zorgt voor haperende beelden. Hier zijn wat workarounds voor.

Ik weet niet hoe het voor Edit programma's is voor Windows en of deze dezelfde problemen ondervinden.
Zelf ga ik gebruik maken van Adobe Premiere Pro... Zijn er toevallig DJI Spark gebruikers die Premiere Pro gebruiken en er geen last van hebben?

• JK
v4.2.12 op de telefoon van mijn vrouw geprobeerd (ik had ineens een ingeving dat ik daar mee kon testen :+ )
OTG lijkt goed te werken toen ik binnen vloog en data zag over hoogte, accuspanning etc.
Wel vreemd dat in de Android store NIET meer staat beschreven dat er een OTG update is voor de Spark. Anyway, het werkt. Maar ik laat nog even de oude versie er op staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Racingboy
De Spark blijft toch een leuk ding. Er zijn wel enkele punten die beter kunnen.
- Connectie tussen RC en smartphone. De verbinding valt heel vaak weg of het beeld loopt achter. Een OTG kabeltje is bested en hopelijk lost dit het probleem op
- De snelheid van overzetten van bestanden in HD van de Spark naar m'n iPhone duurt 5x zo lang als de vlucht. Volgens de berichten dat ik lees zou dit ook beter zijn met een OTG kabeltje.

Voor de rest enorm tevreden met de Spark. Via AliExpress wat spulletjes besteld om hem veilig op te bergen. Ben nog enkel op zoek naar een houder om de iPad op de remote te gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Racingboy
Ondertussen 2 vluchten met een OTG kabeltje. De stabiliteit van de verbinding is enorm verbeterd en geeft me meer vertrouwen om verder te vliegen met de drone. Overzetten van filmpjes in HD naar iPhone is nog steeds zeer traag maar de verbinding verbreekt niet elke 30 seconden.

Het enige vervelende is dat je steeds een kabeltje moet insteken, maar dat nemen we er graag bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:56
quote:
Racingboy schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:21:
Ondertussen 2 vluchten met een OTG kabeltje. De stabiliteit van de verbinding is enorm verbeterd en geeft me meer vertrouwen om verder te vliegen met de drone. Overzetten van filmpjes in HD naar iPhone is nog steeds zeer traag maar de verbinding verbreekt niet elke 30 seconden.

Het enige vervelende is dat je steeds een kabeltje moet insteken, maar dat nemen we er graag bij.
Heeft er iemand een Ali linkje naar een goed werkend OTG kabeltje voor iPhone lightning ?

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• b_art015
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 12:42
quote:
Pixelmagic schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:18:
[...]

Heeft er iemand een Ali linkje naar een goed werkend OTG kabeltje voor iPhone lightning ?
Ik heb deze https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.dPuWAo en werkt prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Nu online
Ik ben mij ook een beetje aan het oriënteren voor een handzame drone (had eerder al een Mavic Pro) maar wat doet dat OTG kabeltje precies?

Op de Mavic pro controller had ik 2 opties. USB naar lightning gebruiken uit de doos of eigen Apple kabel. Nooit echt verschil gemerkt. Had dat gemoeten, of is dat een Spark ding?

Verder vraag ik mij af of nu nog kopen wel verstandig is? De prijs is flink gezakt (c.a ¤450) maar nu iets van DJI kopen wat een jaar oud is weerhoud mij er nog een beetje van.

Grab them by the 🐈.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Racingboy
Ik had net de beslissing genomen omdat de Spark in prijs was gezakt. Dit is m'n eerste drone en zou het zonde vinden om 1000 euro uit te geven en hem dan niet te gebruiken.

De verbinding tussen smartphone en de afstandsbediening is standaard via WiFi op de Spark. Er zijn bij mij nogal wat storingen, die je niet hebt als je een kabeltje gebruikt tussen smartphone en afstandsbediening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
quote:
Donstil schreef op maandag 7 mei 2018 @ 00:19:
Ik ben mij ook een beetje aan het oriënteren voor een handzame drone (had eerder al een Mavic Pro) maar wat doet dat OTG kabeltje precies?

Op de Mavic pro controller had ik 2 opties. USB naar lightning gebruiken uit de doos of eigen Apple kabel. Nooit echt verschil gemerkt. Had dat gemoeten, of is dat een Spark ding?

Verder vraag ik mij af of nu nog kopen wel verstandig is? De prijs is flink gezakt (c.a ¤450) maar nu iets van DJI kopen wat een jaar oud is weerhoud mij er nog een beetje van.
Mijn ervaring is dat de verbinding regelmatig weg valt als ik geen OTG kabel gebruik, zonder deze kabel is er een wifi verbinding tussen telefoon en remote en een wifi verbinding tussen de remote en de drone.

Dit gaf heel veel problemen die opgelost zijn (in iedergavel bij mij en wat ik lees heel veel meer) bij het gebruik van een OTG kabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Nu online
quote:
Queenfanmichel schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:26:
[...]

Mijn ervaring is dat de verbinding regelmatig weg valt als ik geen OTG kabel gebruik, zonder deze kabel is er een wifi verbinding tussen telefoon en remote en een wifi verbinding tussen de remote en de drone.

Dit gaf heel veel problemen die opgelost zijn (in iedergavel bij mij en wat ik lees heel veel meer) bij het gebruik van een OTG kabel.
Ooh op die manier. Gebruik je dus een kabel dan heb je eigenlijk de functie zoals het op andere DJI producten ook al werkt. Voor mij Prima.

Grab them by the 🐈.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Queenfanmichel
quote:
Donstil schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:45:
[...]

Ooh op die manier. Gebruik je dus een kabel dan heb je eigenlijk de functie zoals het op andere DJI producten ook al werkt. Voor mij Prima.
Ik heb dan zeker een stabiele verbinding, en kom nu zeker verder en hoger.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Nu online
quote:
Queenfanmichel schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:46:
Ik vloog met mijn Mavic Pro regelmatig op meer dan 2000m. Toen de Drone uit zichzelf terug moest komen en dat voor het eerst niet haalde begon ik wel wat te zweten, zeker toen hij in de v.s. midden in een prive haven aan de grond kwam 8)7

Sinds dien vind ik de afstand een stuk minder interessant gek genoeg :)

Grab them by the 🐈.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffdk
quote:
Queenfanmichel schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:46:
[...]

Hoe kan dat dan? De verbinding tussen de Spark en je controller is nog steeds o.b.v. wifi. Je ziet hooguit minder vertraging e.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:45
Ik heb dus een DJI Spark thuis. Hele tijd geleden al gekocht en ooit eens verbonden met een iPhone. Nu wil ik hem met mijn Pixel 2 verbinden maar ondanks ik op het WiFi netwerk kom van de Spark én controller, krijg geen verbinding met de Spark. Ook met een andere Android telefoon werkt het niet.

Heeft iemand enig idee wat ik kun doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffdk
quote:
dimmak schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:12:
Ik heb dus een DJI Spark thuis. Hele tijd geleden al gekocht en ooit eens verbonden met een iPhone. Nu wil ik hem met mijn Pixel 2 verbinden maar ondanks ik op het WiFi netwerk kom van de Spark én controller, krijg geen verbinding met de Spark. Ook met een andere Android telefoon werkt het niet.

Als je een losse controller hebt moet je je telefoon verbinden met de controller. Als dat niet het probleem is zou je kunnen resetten door de aan/uit-knop van de Spark 9 seconden ingedrukt te houden, je zou 3 snelle piepjes moeten horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dimmak
quote:
Jeffdk schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:17:
[...]

Als je een losse controller hebt moet je je telefoon verbinden met de controller. Als dat niet het probleem is zou je kunnen resetten door de aan/uit-knop van de Spark 9 seconden ingedrukt te houden, je zou 3 snelle piepjes moeten horen.
Ik heb het met de controller al geprobeerd en zonder. Allebei geen succes. Ook resetten heeft niet gewerkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
quote:
Jeffdk schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:02:
[...]

Hoe kan dat dan? De verbinding tussen de Spark en je controller is nog steeds o.b.v. wifi. Je ziet hooguit minder vertraging e.d.
Klopt alleen eerst was er ook een verbinding tussen mijn telefoon en de controller, dus:

- Telefoon <-> controller
- Controller <-> drone

Hierdoor kon ik door instabiele wifi niet hoger komen dan bepaald aantal meters, de 120 m hield ik zeker niet en beeld was er bijna niet. Plus dat de drone vaak niet goed reageerde, waardoor ik wel eens begon te zweten dat de drone niet terug kwam.

En voordat ik contact maakte moest ik trouwens de telefoon op vliegtuigmodus zetten, maar wel de wifi aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
quote:
dimmak schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:12:

Dit schijnt veel vaker voor te komen, de DJI Go app i.c.m. een Android toestel

https://forum.dji.com/thread-100554-1-1.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
quote:
Donstil schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:51:
[...]

Ik vloog met mijn Mavic Pro regelmatig op meer dan 2000m. Toen de Drone uit zichzelf terug moest komen en dat voor het eerst niet haalde begon ik wel wat te zweten, zeker toen hij in de v.s. midden in een prive haven aan de grond kwam 8)7

Sinds dien vind ik de afstand een stuk minder interessant gek genoeg :)
Ik ook lees veel dat mensen 1500 meter vliegen, en dan doordat men de drone niet meer zien crashen.

Ik hou hem zo veel mogelijk in zicht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Nu online
quote:
Queenfanmichel schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:52:
Ik ook lees veel dat mensen 1500 meter vliegen, en dan doordat men de drone niet meer zien crashen.

Ik hou hem zo veel mogelijk in zicht.
Ja is dat bij de Spark moeilijk? Vliegen op camera is bij de Mavic Pro super makkelijk namelijk.

Grab them by the 🐈.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stevie07
quote:
Donstil schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:01:
[...]

Ja is dat bij de Spark moeilijk? Vliegen op camera is bij de Mavic Pro super makkelijk namelijk.
Is zelfde, zolang je bereik stabiel is tenminste.

Ik had eerst een Phantom 3 advanced en nu dus een Spark. Vliegen allebei makkelijk op de camera.

Ik vlieg met IOS op telefoon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Nu online
quote:
Stevie07 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:08:
[...]

Is zelfde, zolang je bereik stabiel is tenminste.

Ik had eerst een Phantom 3 advanced en nu dus een Spark. Vliegen allebei makkelijk op de camera.

Ik vlieg met IOS op telefoon
Ooh mooi. Dat niet anders verwacht eigenlijk.

Grab them by the 🐈.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dimmak
quote:
Queenfanmichel schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:51:
[...]

Dit schijnt veel vaker voor te komen, de DJI Go app i.c.m. een Android toestel

https://forum.dji.com/thread-100554-1-1.html
8)7 Lekker dan. Los ik met een OTG kabel dit probleem op? Of moet ik dan alsnog via WiFI eerst connecten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
quote:
Donstil schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:01:
[...]

Ik lees heel veel crashes veroorzaakt door het vliegen op grote afstanden, is ook wat zwakker qua vermogen dan een Mavic. Ik zie het regelmatig voorbij komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Queenfanmichel
quote:
dimmak schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 16:24:
[...]

8)7 Lekker dan. Los ik met een OTG kabel dit probleem op? Of moet ik dan alsnog via WiFI eerst connecten?
Durf ik niet te zeggen, maar voor een paar centen kan je altijd proberen. Is altijd goedkoper dan een nieuwe telefoon te kopen lijkt me ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Nu online
Doet die OTG kabel niet gewoon hetzelfde als je smartphone kabel in de USB-A aansluiting onderop steken?

Grab them by the 🐈.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffdk
quote:
Queenfanmichel schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:49:
[...]

Klopt alleen eerst was er ook een verbinding tussen mijn telefoon en de controller, dus:

- Telefoon <-> controller
- Controller <-> drone

Hierdoor kon ik door instabiele wifi niet hoger komen dan bepaald aantal meters, de 120 m hield ik zeker niet en beeld was er bijna niet. Plus dat de drone vaak niet goed reageerde, waardoor ik wel eens begon te zweten dat de drone niet terug kwam.

En voordat ik contact maakte moest ik trouwens de telefoon op vliegtuigmodus zetten, maar wel de wifi aan.
Ok dat klinkt vrij extreem.

Ik heb ook wel eens last van vertraging of beelden die duidelijk minder worden qua kwaliteit maar dat heeft alleen indirect invloed op de besturing.

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
De prijzen in Amerika zijn wat vriendelijker het fly more model is daar 549 dollar

Verzenden hierheen is vanwege import heffing geen optie

Ga zelf via Amerika naar midden Amerika op vakantie twijfel om hem op de weg daarheen te kopen

Als je met garantie etc zit heb je wel een probleem maar het prijsverschil daarintegen is enorm

Burp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iisworks
Wellicht dat egobalcentral.nl dan ook nog een optie is, goedkoop, vanuit HK snel naar NL verstuurd en (via UK) 12 maanden garantie. Care refresh vanuit NL erbij voor EUR69 en je hebt in EU recht op vervanging voor EUR49 als je echt serieus crasht.

https://www.eglobalcentra...-combo-alpine-wit-nl.html

Of gewoon een weinig gebruikte 2e handse via Marktplaats, ook vaak tegen ¤500...

iisworks wijzigde deze reactie 14-05-2018 13:26 (48%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Nu online
quote:
Donstil schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:15:
Doet die OTG kabel niet gewoon hetzelfde als je smartphone kabel in de USB-A aansluiting onderop steken?
Weet iemand dit hier?
quote:
iisworks schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:23:
Wellicht dat egobalcentral.nl dan ook nog een optie is, goedkoop, vanuit HK snel naar NL verstuurd en (via UK) 12 maanden garantie. Care refresh vanuit NL erbij en je hebt in EU recht op vervanging voor EU49 als je echt serieus crasht.

https://www.eglobalcentra...-combo-alpine-wit-nl.html

Of gewoon een weinig gebruikte 2e handse via Marktplaats, ook vaak tegen ¤500...
Ik bestel vaak bij Eglobal en bevalt tot nu toe prima. Al moet je wel met een langere levertijd dan vermeld rekening houden.

De blauwe is op De EU website zelfs maar ¤472.

Grab them by the 🐈.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiat Power
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17-10 14:26
Via eGlobal besteld voor 452 euro en dit weekend binnen gekregen! De eerste twee acculadingen leeggevlogen, echt een superleuke hobby!

Een paar weken geleden heb ik in een filmpje gezien dat bij de quickshots (dronie, etc) een paar settings ingesteld kunnen worden, zoals hoogte en afstand. Ik kan het filmpje echter niet meer terugvinden en ook in user manual kan ik hier niets over vinden. Weet iemand hoe dat moet?

Verder zitten er echt prachtige opties op dat ding, echt top zeg!

Komt allen naar de Avondmarkt. De leukste avondwinkel in Amsterdam
Goede fysio nodig?JoinTogether Fysiotherapie en Orthomanuele Therapie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
In Nederland is hij nu 375 euro bij verschillende webshops alleen dan komt er 200 euro voor het fly more package erbij. Op zich heb je aan de lader / controller en 2 extra batterijen wel voldoende lijkt me?

Burp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffdk
quote:
Fiat Power schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:52:
Een paar weken geleden heb ik in een filmpje gezien dat bij de quickshots (dronie, etc) een paar settings ingesteld kunnen worden, zoals hoogte en afstand. Ik kan het filmpje echter niet meer terugvinden en ook in user manual kan ik hier niets over vinden. Weet iemand hoe dat moet?
Na het selecteren van de 'vluchtmodus' quick shot moet je het onderwerp selecteren, daarna kan je nogmaals op de gewenste optie (dronie, rocket etc.) drukken om (afhankelijk van de optie) nog wat dingen zoals afstand e.d. in te stellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Nu online
quote:
Wii4all schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:56:
In Nederland is hij nu 375 euro bij verschillende webshops alleen dan komt er 200 euro voor het fly more package erbij. Op zich heb je aan de lader / controller en 2 extra batterijen wel voldoende lijkt me?
Dan kost hij dus eigenlijk 575 bedoel je? Want zonder extra batterijen en een controller (Zeker dat laatste) is hij redelijk kansloos.

Grab them by the 🐈.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
quote:
Donstil schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:28:
[...]

Dan kost hij dus eigenlijk 575 bedoel je? Want zonder extra batterijen en een controller (Zeker dat laatste) is hij redelijk kansloos.
Klopt

pricewatch: DJI Spark Fly More Combo - Wit, Zwart

Burp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Nu online
quote:
Ooh ja. Nou dan is Eglobal toch wel een goeie deal voor ¤470.

Grab them by the 🐈.

• Stevie07
quote:
Donstil schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:18:
[...]

Ooh ja. Nou dan is Eglobal toch wel een goeie deal voor ¤470.
Dat is idd niet duur.

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 15:52
Ooit heb ik bijna een Phantom 3 gekocht maar dat was net op het moment van de range problemen waar deze drones op een gegeven moment massaal last van kregen dus maar van af gezien.

Nu zit ik te kijken naar een Spark/Mavic Air maar lees hier en zie op youtube veel berichten over video bereik problemen, fcc hacks, crashes, fly aways, obstacle avoidance sensoreren die in de felle zon niet werken, de gebrekkige dji service bij problemen. Helaas lijkt de markt nog steeds niet volwassen te zijn geworden, ik wacht nog wel een paar jaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeffdk
quote:
gold_dust schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:14:
Ooit heb ik bijna een Phantom 3 gekocht maar dat was net op het moment van de range problemen waar deze drones op een gegeven moment massaal last van kregen dus maar van af gezien.

Nu zit ik te kijken naar een Spark/Mavic Air maar lees hier en zie op youtube veel berichten over video bereik problemen, fcc hacks, crashes, fly aways, obstacle avoidance sensoreren die in de felle zon niet werken, de gebrekkige dji service bij problemen. Helaas lijkt de markt nog steeds niet volwassen te zijn geworden, ik wacht nog wel een paar jaar.
Ok. Tof enzo!

• cunodb
  • Laatst online: 15:39
Vorige week nog in Lisse geweest voor wat last minute beelden met de Spark. Er was niet veel meer over van de velden maar toch nog wat gave beelden kunnen schieten i.c.m. laag zonlicht!

https://www.skypixel.com/...b&utm_campaign=share&sp=0

• iisworks
Ideale Android OTG kabeltjes voor EUR 2,70:
https://www.ebay.nl/itm/202180190295

iisworks wijzigde deze reactie 17-05-2018 20:24 (44%)

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-10 22:19
Hoe verhoudt de spark zich tot de mavic air? Is de 4k van de air het enige wat hem duurder maakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iisworks
Er zijn heel veel vergelijkingsfilmpjes te vinden op YT.

Ondanks het feit dat de Air eigenlijk op alle fronten beter is dan de Spark heb ik de Air persoonlijk weer ingeruild voor de Spark om de volgende redenen:
- Compactheid van Spark (niets uitvouwen, robuust)
- Spark 1080p ziet er goed genoeg uit (zelfs op alle 4k schermen in huis)
- Ik heb niet echt 4k nodig, extreem grote files
- Foto's Spark zijn uitstekend, net zo goed als die van de Air (alleen helaas geen 16:9 mode)
- Accuduur Spark houdt niet over, maar met wat planning is die 12 minuten voor mij eigenlijk wel voldoende.
- Snelheid Spark is met OA aan zeer matig, maar in Sport mode ben je snel op de beoogde locatie
- Geen behoefte aan de meeste advanced/extra features van Air
- Geen OTG kabel nodig
- Zeker voor die ¤500 is een Spark Fly More een no brainer imo.

Enige echte nadeel voor mij is de beperkte range/stabiliteit van de Spark in CE mode, maar zolang ik hem zonder teveel gedoe in FCC mode kan gebruiken is dat een non-issue. :)

iisworks wijzigde deze reactie 10-06-2018 13:11 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Racingboy
Gisteren de Spark ook in FCC mode gezet. Via Xcode en de iPhone is het relatief eenvoudig.
Het is letterlijk een wereld van verschil in stabiliteit van de verbinding. Niet enkel op verre afstanden, maar ook korte afstanden lijkt het beeld veel stabieler.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Hoe zet je de Spark in FCC mode als je een Android toestel hebt ...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iisworks
quote:
ramrodwillem schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:50:
Hoe zet je de Spark in FCC mode als je een Android toestel hebt ...?
Ummm... door even te zoeken op "Spark fcc mode".
(Hint: Fake Location.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iisworks
Vandaag de RC een keer thuisgelaten en kort gevlogen in wifi mode, maar dat was een behoorlijk drama (Android, Xiaomi Mi6). Naast het gedoe dat ik hem standaard niet zie vanwege het ontbreken van 5.8Ghz support op LOS 15.1 (wifi reset om op 2.4 te komen dus) een slechte verbinding op tientallen meters en voor mijn gevoel veel te weinig controle t.o.v. met de RC. Ik vraag me af of dat laatste alleen even wennen is. Zijn er mensen die regelmatig tot volle tevredenheid zonder RC vliegen?

[Update] Oeps, zag te laat dat ik al als laatste had gereageerd...

iisworks wijzigde deze reactie 19-05-2018 06:39 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:15

sys64738

Press play on tape

quote:
iisworks schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:39:
Vandaag even kort gevlogen in wifi mode zonder RC, maar dat was een behoorlijk drama (Android, Xiaomi Mi6). Naast het gedoe dat ik hem standaard niet zie vanwege het ontbreken van 5.8Ghz support op LOS 15.1 (wifi reset om op 2.4 te komen dus) een slechte verbinding op tientallen meters en voor mijn gevoel veel te weinig controle. Ik vraag me af of dat laatste alleen even wennen is. Zijn er mensen die regelmatig tot volle tevredenheid zonder RC vliegen?

[Update] Oeps, zag te laat dat ik al als laatste had gereageerd...
Nee zonder RC heb je echt niks aan de Spark. Controle is compleet weg en je zit met je vingers op het scherm waar je juist wilt kijken waar je vliegt en hoe je drone er voor staat (batterijlading/GPS/etc). Bereik is inderdaad ook zeer beperkt.

Snap eerlijk gezegd niet waarom ze dat ding los verkopen. Valt enorm tegen en zo jaag je klanten weg volgens mij. Gewoon net als de Air altijd compleet met remote verkopen.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• Jeffdk
De Spark werkt prima zonder RC, het is wat je ervan verwacht denk ik. Natuurlijk is een controller veel makkelijker etc. maar onbruikbaar? Wat een onzin. Zeker als je veel of alleen maar gebruik maakt van de automatische vliegopties kan het prima.
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True