Hier exact hetzelfde probleem op mijn 55C7 na 2,5 jaar. Gelukkig heb ik het scherm destijds met 3 jaar garantie aangeschaft.rajackar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:01:
[Afbeelding]
Ik ben deze week aan mijn derde paneel in 3,5 jaar begonnen voor mijn B6V.
Na iets meer dan twee jaar hat ik wat kleine burn in plekken op mijn paneel. Buiten de garantie door LG vervangen en ik hoefde alleen arbeidskosten te betalen.
Helaas had ik op dit paneel na iets meer dan een jaar enorme burn in. Ik probeer echt zo voorzichtige mogelijk te zijn en het rare is dat het me opviel na een panel clear cycle. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het daar mee te maken heeft maar de plek is heel duidelijk te zien bij ieder beeld waar een beetje rode of groene kleur in zit en ik zie het steeds tijdens gamen en film / serie kijken.
Nu voor 650 euro weer laten repareren en ik heb weer een nieuw paneel.
Ik kan helaas dus uit ervaring zeggen dat burn-in wel degelijk een probleem is bij OLED.
Het is absoluut de beste beeld kwaliteit maar ik ga me toch afvragen of ik weer OLED voor mijn volgende TV.
[edit]
Ik lees nu de andere reacties hierover pas. Zo maar eens met LG support bellen.
Helaas ben ik sinds begin september al bezig om een oplossing te krijgen voor probleem.
- Retailer reageerde niet op de aanvraag
- LG zelf erkent het probleem niet en schakelt CE Repair in voor reparatie burn-in a 1000 euro
- Retailer wordt wakker en neemt contact op met CE-Repair
- Er volgt een nieuwe offerte voor 120 euro. Deze heb ik doorgezet naar de retailer aangezien de garantieafhandeling kosteloos hoort te zijn
- CE Repair sluit de offerte en retailer geeft ook aan van niets te weten
Wordt er wel een beetje moedeloos van en ik moet zeggen dat het ook niet erg professioneel op LG afstraalt. Dit is gewoon een bekend fabricage-euvel en het valt me vies tegen dat ze hier de verantwoordelijkheid niet voor nemen.