Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
rajackar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:01:
[Afbeelding]
Ik ben deze week aan mijn derde paneel in 3,5 jaar begonnen voor mijn B6V.
Na iets meer dan twee jaar hat ik wat kleine burn in plekken op mijn paneel. Buiten de garantie door LG vervangen en ik hoefde alleen arbeidskosten te betalen.
Helaas had ik op dit paneel na iets meer dan een jaar enorme burn in. Ik probeer echt zo voorzichtige mogelijk te zijn en het rare is dat het me opviel na een panel clear cycle. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het daar mee te maken heeft maar de plek is heel duidelijk te zien bij ieder beeld waar een beetje rode of groene kleur in zit en ik zie het steeds tijdens gamen en film / serie kijken.
Nu voor 650 euro weer laten repareren en ik heb weer een nieuw paneel.
Ik kan helaas dus uit ervaring zeggen dat burn-in wel degelijk een probleem is bij OLED.
Het is absoluut de beste beeld kwaliteit maar ik ga me toch afvragen of ik weer OLED voor mijn volgende TV.

[edit]

Ik lees nu de andere reacties hierover pas. Zo maar eens met LG support bellen.
Hier exact hetzelfde probleem op mijn 55C7 na 2,5 jaar. Gelukkig heb ik het scherm destijds met 3 jaar garantie aangeschaft.
Helaas ben ik sinds begin september al bezig om een oplossing te krijgen voor probleem.

- Retailer reageerde niet op de aanvraag
- LG zelf erkent het probleem niet en schakelt CE Repair in voor reparatie burn-in a 1000 euro
- Retailer wordt wakker en neemt contact op met CE-Repair
- Er volgt een nieuwe offerte voor 120 euro. Deze heb ik doorgezet naar de retailer aangezien de garantieafhandeling kosteloos hoort te zijn
- CE Repair sluit de offerte en retailer geeft ook aan van niets te weten

Wordt er wel een beetje moedeloos van en ik moet zeggen dat het ook niet erg professioneel op LG afstraalt. Dit is gewoon een bekend fabricage-euvel en het valt me vies tegen dat ze hier de verantwoordelijkheid niet voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
HoppyF schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Twee en half jaar oud is gewoon garantie zonder kosten voor jou.
Alleen moet de verkoper de kosten betalen niet LG.
Of LG de kosten naar de verkoper crediteert is een zaak tussen de verkoper en LG.
Waarom zou je €120 moeten betalen, is dat ergens op gebaseerd?
Anders nogmaals de verkoper erop wijzen dat je een kosteloze reparatie verlangd.
Exact.
CE-Repair geeft echter aan alleen met de eindgebruiker zaken te doen en niet met de verkoper, wat natuurlijk heel vreemd is. Die hebben nu dan ook hun offerte weer afgesloten omdat ik het via de verkoper laat lopen.

Ik weet dat ik recht heb op die garantie maar die garantie daadwerkelijk claimen is klaarblijkelijk vrij lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NikkiNailz
Wren schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:18:
[...]

Dat is niet vreemd hoor. CE heeft niks te maken met jouw verlengde garantie. Die heb jij immers bij de winkel afgesloten (gratis of niet). Sommige winkels hebben een contract met de reparateur zodat de rekening rechtstreeks naar de verkopende partij gaat, soms moet je het bij hen declareren. Informeer bij de winkel waar jij je overeenkomst mee gesloten hebt hoe zij die extra garantie afhandeling doen.
Dit kun je ook omdraaien.
Ik heb niets te maken met een offerte van een reparateur of überhaupt de reparateur. De verkoper dient dit probleem op te lossen zonder mij lastig te vallen met offertes en facturen. Gezien de snelheid waarmee dit wordt opgepakt ga ik zeker geen facturen voorschieten om vervolgens weer achter m'n geld aan te kunnen.
Lijkt mij dat een bedrijf als CE-Repair best de factuur naar een ander adres kan sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NikkiNailz
rajackar schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Wat ellende zeg. Ik ben ook zwaar teleurgesteld in de service van LG. Ik heb uiteindelijk via rechtsbijstand een advocaat er op gezet maar die kreeg ook niets gedaan. Er werd doodleuk gezegd dat ik het apparaat verkeerd heb gebruikt en het mijn schuld is.
Wat bizar. Het is toch duidelijk aantoonbaar dat heel veel andere gebruikers exact hetzelfde 25% window probleem hebben? Tamelijk schandalig om het zo af te handelen, we hebben het hier niet over een Samsung scherm van 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkiNailz
insanebum schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:00:
Mijn c7 heeft dit probleem tweemaal gehad (kennelijk zat het ook in het vervangende scherm). Scherm is twee keer vervangen (2e keer door ce repair, eerste keer door een lg oled service). Geen kosten en had ook geen extra garantie.

[...]
Zover ik kan teruglezen was dat ook gewoon de policy maar vanaf begin dit jaar erkent LG het hele probleem niet meer. Ging waarschijnlijk vrij fors in de papieren lopen. Maarja, dan moet je maar een fatsoenlijk product op de markt brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NikkiNailz
DutchOwnage schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:38:
Advies gevraagd : komende van een 55C7, die ik voor een mooie prijs van de hand kan doen: Een 55CX of een 65CX? Kijkafstand 2 tot 2.5 meter, aanschafoveging voornamelijk HDMI 2.1 in combinatie met een Xbox Series X. Is het echt de moeite waard om te upgraden vanaf een 55C7, waar ik overigens heel erg tevreden mee ben, of kan ik mij beter beheersen en lekker bij m'n C7 blijven? Wie kan mij overtuigen om de stap te zetten.
Ik verwacht dat er in de komende generatie heel weinig boeiende games op 4K120 FPS gaan draaien dus ik blijf persoonlijk gewoon bij mijn 55C7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NikkiNailz
Na 4 maanden gesteggel met LG en de retailer is vandaag het paneel van mijn 55C7 vervangen vanwege het 25% window probleem. Ik heb het uiteindelijk via de verlengde garantie moeten spelen via de retailer. Die gaven aan nog een aardige rekening van rond de €600,- van LG gekregen te hebben voor de vervanging.

Blijf het vreemd vinden dan LG sinds dit jaar dit fabricage euvel niet erkent waar ze in het verleden het paneel gewoon kosteloos vervangen hebben.

Anyway, wel blij dat ik hopelijk weer een aantal jaartjes vooruit kan met dit nieuwe paneel.
Pagina: 1

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.