Heb nog steeds audio dropouts met bepaalde interne apps na de update naar WebOS25. Enige wat helpt is de stroom er even af, en dan gaat het weer een tijdje goed maar na verloop van tijd komt het weer terug. Erg vervelend.
Hier sinds vorige week eigenaar van de 65C5, prachtige TV en een enorme upgrade ten opzichte van mijn 8 jaar oude 60 inch Samsung LED.
TV besteld bij Smits Arnhem, wat mij nog wel opviel bij Smits is het model nummer, ik heb namelijk de OLED65C56LB.DEU ontvangen en is dat nu een duitse import of niet?
Vanuit de Smits website adverteren ze met het EU model. In de pricewatch staat de C5 er ook onder LB.EU of LA.EU in.... verschil tussen LA of LB is mij ook niet duidelijk.
TV besteld bij Smits Arnhem, wat mij nog wel opviel bij Smits is het model nummer, ik heb namelijk de OLED65C56LB.DEU ontvangen en is dat nu een duitse import of niet?
Duitsland ligt in de EU dus het is een EU modelLinkser schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:16:
Hier sinds vorige week eigenaar van de 65C5, prachtige TV en een enorme upgrade ten opzichte van mijn 8 jaar oude 60 inch Samsung LED.
TV besteld bij Smits Arnhem, wat mij nog wel opviel bij Smits is het model nummer, ik heb namelijk de OLED65C56LB.DEU ontvangen en is dat nu een duitse import of niet?Vanuit de Smits website adverteren ze met het EU model. In de pricewatch staat de C5 er ook onder LB.EU of LA.EU in.... verschil tussen LA of LB is mij ook niet duidelijk.
EU of DEU model zijn wel twee verschillende types/modelnummersHEY_DUDE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:23:
[...]
Duitsland ligt in de EU dus het is een EU model
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23:04
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Uhhhh….HEY_DUDE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:23:
[...]
Duitsland ligt in de EU dus het is een EU model
Ja, Benelux ligt ook in de EU.
En Duitsland heeft eigen modellen ook al ligt Duitsland in de EU.
Er zijn dus wel degelijk verschillen.
Maar goed officiële LG dealers hier zullen de modellen aanbieden uit de Benelux.
Officiële LG dealers doen ook mee met cashback acties.
O ja de LG cashback actie is VANDAAG ingegaan.
Zie het Cashback topic voor de details.
van de '6LB' is de 6 de sales region als het goed is. wat er nu weer achteraan geplakt is aan 'DEU' geen idee wat dat exact voor moet stellen tegenwoordig ?Linkser schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:16:
TV besteld bij Smits Arnhem, wat mij nog wel opviel bij Smits is het model nummer, ik heb namelijk de OLED65C56LB.DEU ontvangen en is dat nu een duitse import of niet?Vanuit de Smits website adverteren ze met het EU model. In de pricewatch staat de C5 er ook onder LB.EU of LA.EU in.... verschil tussen LA of LB is mij ook niet duidelijk.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hi,
Ik overweeg een LG OLED G serie te kopen. Kan iemand toelichten wat het verschil is tussen G56LS ''55, G55LW 55'' en dan heb je ook G54LW 55''? Thanks.
Ik overweeg een LG OLED G serie te kopen. Kan iemand toelichten wat het verschil is tussen G56LS ''55, G55LW 55'' en dan heb je ook G54LW 55''? Thanks.
LS staat voor "stand", dus een voet (zoals de C-serie ongeveer)_beg schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:22:
Hi,
LW staat voor "wandbeugel" (om aan de muur te hangen)
Het verschil in cijfer staat vaak voor een model uit een ander land (dacht ik). Maar dat zou normaal niet moeten uitmaken.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23:04
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED B1
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Het verschil in modelnummers maakt wèl uit als je nu een OLED wilt kopen en gebruik wilt maken van de lopende cashback actie. Zie ook het Cashback topic voor de details.Robinho96 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:27:
[...]
LS staat voor "stand", dus een voet (zoals de C-serie ongeveer)
LW staat voor "wandbeugel" (om aan de muur te hangen)
Het verschil in cijfer staat vaak voor een model uit een ander land (dacht ik). Maar dat zou normaal niet moeten uitmaken.
Ik heb een LG C3 48" Nederlands model en bij mij werkt Videoland niet.
Als ik de app op de tv open, komt het Videoland-logo, die fade't uit en vervolgens blijft het beeld zwart.
De netwerkverbinding is bekabeld, ik heb 1Gbps glasvezel.
De tv heb ik al een paar keer herstart (dus niet aan en uit maar echt rebooten dmv een minuut van het stroom halen). Herstart en opnieuw geinstalleerd, geinstalleerd en herstart. Niets werkt.
Kan ik nog iets anders proberen? Volgens de tv is er nog voldoende schijfruimte (5100 van de 5900 GB). Andere apps die geinstalleerd zijn, zijn alleen Netflix, NPO-start, Youtube en Disney+
Edit: ook alle firmware is up-to-date
Als ik de app op de tv open, komt het Videoland-logo, die fade't uit en vervolgens blijft het beeld zwart.
De tv heb ik al een paar keer herstart (dus niet aan en uit maar echt rebooten dmv een minuut van het stroom halen). Herstart en opnieuw geinstalleerd, geinstalleerd en herstart. Niets werkt.
Kan ik nog iets anders proberen? Volgens de tv is er nog voldoende schijfruimte (5100 van de 5900 GB). Andere apps die geinstalleerd zijn, zijn alleen Netflix, NPO-start, Youtube en Disney+
[ Voor 3% gewijzigd door Arjan A op 08-10-2025 13:53 ]
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Misschien maakt iemand anders gebruik van jouw account op dat moment? Wat ook kan is dat jouw netwerk te druk is. Ik heb het ook met andere apps als mijn zoon op zijn kamer aan het streamen is. De app start en dan niks.Arjan A schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:52:
Ik heb een LG C3 48" Nederlands model en bij mij werkt Videoland niet.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Netwerk was niet te druk (ik was als enige thuis). Maar ik heb de boosdoener al gevonden: Pi-Hole. Ik heb die nu bij de eerste keer opstarten uitgezet en zodra alles geladen was, weer aangezet. Het werkt nu prima.GerCor schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 02:14:
[...]
Misschien maakt iemand anders gebruik van jouw account op dat moment? Wat ook kan is dat jouw netwerk te druk is. Ik heb het ook met andere apps als mijn zoon op zijn kamer aan het streamen is. De app start en dan niks.
Ik moet alleen de query-log van Pi-Hole nog eens uitlezen om te zien welke domeinen Videoland op de tv nodig heeft, want de app en in de browser werkt het allemaal wel gewoon.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Mogelijk interessant voor de getroffenen, sinds de update van LG's WebOS had ik constant last van hinderlijke audio drops.
Meerdere power cycles van de tv & een factory reset van de tv boden geen of slechts tijdelijke oplossing.
Na wat zoeken kwam ik op het volgende Reddit artikel terecht; https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/j5UJoozzkO
Heb zojuist nav een post daar het volgende aanpast onder general-->system->location->LG service country:
-Set automatically uitgeschakeld
-Aangepast naar Germany, hierna werd de tv herstart na bevestiging
-Terug aangepast naar Netherlands, tv weer laten herstarten
-Eula's weer geaccepteerd waar gewenst
-layout apps was wel gereset, deze weer ingesteld naar eigen wens
Ik had na 15 minuten Netflix kijken iig geen audio drops meer, waar dit afgelopen tijd vrijwel direct was👍
Alleen met een langere duurtest zal blijken of dit irritante euvel hiermee opgelost is, maar mogelijk dat mede-Tweakers die hier ook last van hebben hiermee een (al dan niet tijdelijke) oplossing iig hebben
Meerdere power cycles van de tv & een factory reset van de tv boden geen of slechts tijdelijke oplossing.
Na wat zoeken kwam ik op het volgende Reddit artikel terecht; https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/j5UJoozzkO
Heb zojuist nav een post daar het volgende aanpast onder general-->system->location->LG service country:
-Set automatically uitgeschakeld
-Aangepast naar Germany, hierna werd de tv herstart na bevestiging
-Terug aangepast naar Netherlands, tv weer laten herstarten
-Eula's weer geaccepteerd waar gewenst
-layout apps was wel gereset, deze weer ingesteld naar eigen wens
Ik had na 15 minuten Netflix kijken iig geen audio drops meer, waar dit afgelopen tijd vrijwel direct was👍
Alleen met een langere duurtest zal blijken of dit irritante euvel hiermee opgelost is, maar mogelijk dat mede-Tweakers die hier ook last van hebben hiermee een (al dan niet tijdelijke) oplossing iig hebben
Nou mijn gloednieuwe LG C4 TV van amper 2 maanden oud vertoonde kuren; het scherm knippert aan en uit op alle inputs inclusief de homescherm/OS. Aangemeld voor reparatie thuis.
Nu dat er meer mensen zijn met OS25, zijn er hier mensen die ook soms haperend geluid hebben met NLZiet op hoge kwaliteit?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.