Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
HEY_DUDE schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:21:
[...]

Ik heb nu een C9 wat richting de 6 generaties gaat. Volgens mij win ik wat in helderheid maar wat win ik verder nog? Als ik op de forums kijk zie ik bij de nieuwe generatie nog steeds hetzelfde terugkomen, supressed black levels, banding etc.

Ik ga het wachten op een 21:9 TV opgeven. Idem voor een OLED met goede black frame insertion tegen motion blur. Wellicht werkt black frame insertion niet zo goed op OLED, maar mijn 50 inch LCD TV van 12 jaar oud had dit echt top op orde. Het kost wat helderheid maar de motion blur verdwijnt grotendeels. Dat was in die tijd met 800Hz TV's

Er was een tijd dat TV fabrikanten niet genoeg gekkig heid konden uithalen met TV's gebogen schermen, oprolbaar, 8k etc. Maar geen fabrikant is op het idee gekomen om weer eens een 21:9 TV te lanceren voor de cinofielen.
Wellicht qua kleurruimte dat er nog verbeteringen inzitten? En qua helderheid zal de HDR weergave een stuk beter zijn en tegenwoordig wordt er toch best veel in HDR aangeboden.

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 09:49
Hi,

Mijn LG TV die ik heb aangeschaft in december 2023 heeft wat mankementen.

Het is begonnen met steeds vaker even kort zwart beeld te geven, op HDMI of via an app direct op de tv, maakt niet veel verschil. Op dit moment als ik de TV aanzet is die echt voor enkele minuten helemaal zwart (ik kan wel verbinden en hoor wel geluid).

Heb de volgende dingen al gedaan.

- pixel refresh
- andere settings beeld
- half uur volledig van stroom
- terug naar fabrieksinstellingen

Jullie nog een tip om te proberen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:12

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Vecodo schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:09:
Hi,

Mijn LG TV die ik heb aangeschaft in december 2023 heeft wat mankementen.

Het is begonnen met steeds vaker even kort zwart beeld te geven, op HDMI of via an app direct op de tv, maakt niet veel verschil. Op dit moment als ik de TV aanzet is die echt voor enkele minuten helemaal zwart (ik kan wel verbinden en hoor wel geluid).

Heb de volgende dingen al gedaan.

- pixel refresh
- andere settings beeld
- half uur volledig van stroom
- terug naar fabrieksinstellingen

Jullie nog een tip om te proberen?
Winkel bellen? Gevalletje garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:57
Ik heb een vraag over het software gedeelte op mijn G3. Sinds enige tijd kijk op zondagmiddag om de week een kwalitatief zeer goede live-stream rond 1500. Deze stream ik via de webbrowser. Dit werkt perfect maar sinds enige tijd krijg ik stipt om de 10 a 15 minuten de melding dat de TV de applicatie heeft afgesloten om geheugen vrij te maken. Super irritant dus want je moet steeds opnieuw door het riedeltje heen en voor alles weer loopt ben je snel een dikke minuut verder. Dit was voorheen nooit zo maar ik vermoed sinds de een na laatste software update. Is er ergens een mogelijkheid om de software schil te tweaken of zijn er andere oplossing bekend? Een andere browser is op webos helaas niet beschikbaar. Omdat het tot voor kort wel prima werkte heb ik het idee dat het puur een software wijziging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hi Mede-tweakers,

Ik zit met een uitdaging en ben benieuwd naar jullie mening:
Juli 2020 heb ik een nieuwe 55CX aangeschaft (~1600 euro destijds) en nu begint deze na ongeveer 3800 uur screen-on tijd problemen zoals in deze post weer te geven: https://www.reddit.com/r/...vydead_pixels_across_top/
(Het is kennelijk een vaker voorkomend probleem)

Persoonlijk vind ik dat een TV van ~1600 euro best langer dan 5 jaar mee mag gaan of heb ik nu hele onredelijke verwachtingen? :? Of is dit een geval van: het is OLED, gaat nou eenmaal minder lang mee?

Benieuwd wat jullie mening hierin is! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Joshuax8 op 29-06-2025 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:48
Joshuax8 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:47:
Hi Mede-tweakers,

Juli 2020 heb ik een nieuwe 55CX aangeschaft (~1600 euro destijds) en nu begint deze na ongeveer 3800 uur screen-on tijd problemen zoals in deze post weer te geven: https://www.reddit.com/r/...vydead_pixels_across_top/

Persoonlijk vind ik dat een TV van ~1600 euro best langer dan 5 jaar mee mag gaan of heb ik nu hele onredelijke verwachtingen? :? Of is dit een geval van: het is OLED, gaat nou eenmaal minder lang mee?

Ik zou het niet accepteren. Vooral vanwege de lage branduren. 3800 uur is niks, dat doet de mijne in anderhalf jaar. Contact opnemen met de verkoper dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Iemand een idee hoe het kan dat de LG OLED65G5 LS bij Plasma TV €2495 kost en bij de andere winkels minimaal €3299 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01
ramrodwillem schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:18:
Iemand een idee hoe het kan dat de LG OLED65G5 LS bij Plasma TV €2495 kost en bij de andere winkels minimaal €3299 ?
Adviesprijs vanuit fabrikant met idioot hoge marge voor winkel vs een concurrerende prijs. Bel die andere winkels eens en vraag wat hun beste prijs is en of ze die lagere prijs kunnen matchen.
Daarom is er ook het aanbiedingentopic dat hieronder gelinkt is.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-06-2025 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 09:49
Xqlus1ve schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:23:
[...]

Winkel bellen? Gevalletje garantie.
Yes, ze komen woensdag kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ramrodwillem schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:18:
Plasmavisie is geen officieel LG dealer, levert grijze import toestellen uit Oost-Europa en na 2 jaar heb je geen enkele vorm van garantie meer via Plasmavisie en/of LG. Het is een goedkope dozenschuiver zonder enige vorm van service. Dan krijg je dit soort geklooi.

De ander winkels zijn veelal wel officiële LG dealers en die adverteren allemaal met dezelfde prijs. Daar zitten ook wel wat schimmige prijsafspraken met LG. Pas als je onderhandelt worden de prijzen lager.. dat gaat al jaren zo, vreemde manier van zaken doen.

[ Voor 25% gewijzigd door stin00 op 30-06-2025 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ja thx net met andere aanbieders contact gehad, die bevestigen jou verhaal tav Plasma tv, ik heb Plasma TV nog een mail gestuurd met wat vragen benieuwd naar hun antwoord.

Van Hello TV een "aanbieding" voor de LG OLED65G5 LS voo3 €2319 incl cashback.
De LG OLED65G4 LW voor €2143 incl dan meegeleverde muurbeugel.

Tav die wettige garantie, als die verlopen is kan je dat gedoe toch ook bij de officiële dealers krijgen lijkt me ?

[ Voor 15% gewijzigd door ramrodwillem op 30-06-2025 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
ramrodwillem schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:18:
Ja thx net met andere aanbieders contact gehad, die bevestigen jou verhaal tav Plasma tv, ik heb Plasma TV nog een mail gestuurd met wat vragen benieuwd naar hun antwoord.

Van Hello TV een "aanbieding" voor de LG OLED65G5 LS voo3 €2319 incl cashback.
De LG OLED65G4 LW voor €2143 incl dan meegeleverde muurbeugel.

Tav die wettige garantie, als die verlopen is kan je dat gedoe toch ook bij de officiële dealers krijgen lijkt me ?
Als je dit hebt nagevraagd bij Hello tv dan krijg je idd dat verhaal. Hello tv staat vooraan ok andere verkopers af te zeiken :)

Het gaat erom dat je na die garantie nog aanspraak kan maken op de service bij de officiële dealer. Anyway, over dat onderwerp zijn hier al heel wat pagina's gevuld dus dat kan je het beste even nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Is er hier al iemand die de OLED65G4 LW met de OLED65G4 LS qua beeld heeft bekeken, lees op 2 sites dat er geen beeld kwaliteit verschil met het blote oog waarneembaar is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
ramrodwillem schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:53:
Is er hier al iemand die de OLED65G4 LW met de OLED65G4 LS qua beeld heeft bekeken, lees op 2 sites dat er geen beeld kwaliteit verschil met het blote oog waarneembaar is .
Het is hetzelfde toestel, de W komt met Wandbeugel, de S met een Standaard (voet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:11
ramrodwillem schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:53:
Dat is ook logisch, want de OLED65G4 LW is de versie met de wall-mount, waar de OLED65G4 LS de versie is met de voet (stand) meegeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ja sorry, te veel info aan het verzamelen, gooi alles door elkaar...., ik bedoel is er een verschil in beeldschermkwaliteit tussen het 2024 model of het 2025 model , is er hier imand die dat heeft waar genomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:04

TTLCrazy

Listen to Frankie

ramrodwillem schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:07:
Ja sorry, te veel info aan het verzamelen, gooi alles door elkaar...., ik bedoel is er een verschil in beeldschermkwaliteit tussen het 2024 model of het 2025 model , is er hier imand die dat heeft waar genomen?
Als je de G4 en G5 bedoelt kan je genoeg reviews vinden op internet. RTINGS.com haal ik veel reviews vandaan, hebben er veel staan en ook goede vergelijkingen tussen C5 en G5 bijvoorbeeld. Of QD-OLED en WOLED tv's. Aanrader!

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Thx een paar vergelijkingen gelezen en beken op YT, denk dat ik toch voor de "oudere" G4 ga, ivm bewezen techniek, de G5 met nieuw scherm moet zich op de wat langere termijn nog bewijzen, in de praktijk geen verschil waarneembaar bij TV kijken, ik kijk in een relatief donkere kamer, scheelt €300, heeft een muurbeugel, durf het wel aan bij PlasmaTV met extra 3 jaar garantie, Plasma TV krijgt hier toch ook prima beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11:01
ramrodwillem schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:07:
Op avsforum is de trend dat de G5 bij grotere formaten 77-83 een veel betere uniformiteit heeft dan de G4 OLED.
Dit is toch wel de belangrijkste reden voor mij om een G5 te kiezen.
Er is niks zo hinderlijk als zichtbare vertical banding in je dure OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 09:40
ramrodwillem schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:41:
Thx een paar vergelijkingen gelezen en beken op YT, denk dat ik toch voor de "oudere" G4 ga, ivm bewezen techniek, de G5 met nieuw scherm moet zich op de wat langere termijn nog bewijzen, in de praktijk geen verschil waarneembaar bij TV kijken, ik kijk in een relatief donkere kamer, scheelt €300, heeft een muurbeugel, durf het wel aan bij PlasmaTV met extra 3 jaar garantie, Plasma TV krijgt hier toch ook prima beoordelingen.
Ik heb ook voor de G4 gekozen, in de avond schroef ik de brightness terug naar 40% de TV verlicht de hele woonkamer :D

P.S. kreeg zojuist de melding er is een nieuwe update beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaYwaLkUr schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:03:
Ik heb ook voor de G4 gekozen, in de avond schroef ik de brightness terug naar 40% de TV verlicht de hele woonkamer :D

23.22.48? Zo ja, kreeg ik ook afgelopen vrijdag aangeboden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:03:
[...]

Ben jij de guinea pig die hem gaat testen? Ik loop op m'n G3 inmiddels 6 updates achter geloof ik, sinds de built-in chromecast fiasco update heb ik auto-update uitgezet. LG maakt geen fatsoenlijke changelogs en lijkt elke keer weer gare bugs te introduceren of de software meer dicht te timmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:59
JimmyNL schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:45:
Ik heb een vraag over het software gedeelte op mijn G3. Sinds enige tijd kijk op zondagmiddag om de week een kwalitatief zeer goede live-stream rond 1500. Deze stream ik via de webbrowser. Dit werkt perfect maar sinds enige tijd krijg ik stipt om de 10 a 15 minuten de melding dat de TV de applicatie heeft afgesloten om geheugen vrij te maken. Super irritant dus want je moet steeds opnieuw door het riedeltje heen en voor alles weer loopt ben je snel een dikke minuut verder. Dit was voorheen nooit zo maar ik vermoed sinds de een na laatste software update. Is er ergens een mogelijkheid om de software schil te tweaken of zijn er andere oplossing bekend? Een andere browser is op webos helaas niet beschikbaar. Omdat het tot voor kort wel prima werkte heb ik het idee dat het puur een software wijziging is.
Als je de F1 bedoelt kan dat komen door DRM die erg actief controleert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

stin00 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:59:
Ben jij de guinea pig die hem gaat testen? Ik loop op m'n G3 inmiddels 6 updates achter geloof ik, sinds de built-in chromecast fiasco update heb ik auto-update uitgezet. LG maakt geen fatsoenlijke changelogs en lijkt elke keer weer gare bugs te introduceren of de software meer dicht te timmeren.
Ik merk niet echt wat vreemds na de installatie van die update. Ik had hier al eerder gelezen dat een enkeling problemen had met eARC maar dat dit probleem later weer was verdwenen. Ik heb daar niets van gemerkt en gebruik altijd eARC op de G4.

Zolang ze nog serieus ondersteuning geven zal ik updates wel blijven installeren, maar wel handmatig en nadat ik gecontroleerd heb dat anderen er geen serieuze problemen mee hebben 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-07 11:46

Fl0yd

Dovahkiin

Zouden de mensen met een 65" of groter en een PS5 eens iets kunnen testen? :)

Als je in Astro's playroom bent, wanneer je in de hub area die 4 toegangen heeft tot elke wereld, en dan in het midden van de kamer staat of tegen de muren en dan draait met de camera zie ik toch wel wat uniformiteits issues/plekken/banding' op de lege muren, is dat 'normaal' en iets wat gewoon hoort bij deze (nieuwe) panelen? Bij andere games merk ik het eigenlijk niet echt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0OhX6FQqfNnhZUMOQwKGjLkUMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IM3SqUBsdBbQrS4cAJABHsen.jpg?f=fotoalbum_large
*deze foto is overigens niet door mij gemaakt of van mijn tv, maar iemand anders die ook het 'issue' heeft.

Ook in de vervolg game Astro Bot is het ook wel redelijk goed te zien in de lucht van verschillende levels.

Edit: Ook in de nieuwe film Mufasa op Disney plus zag ik lichte 'DSE' tijdens bepaalde panning scenes, bijvoorbeeld deze. De camera van de telefoon pikt het alleen niet op (misschien zegt dat ook wat over de 'ernstigheid'):

YouTube: Mufasa

Nogmaals, het is wel echt hele lichte 'banding', maar toch maak ik me er druk om.

[ Voor 50% gewijzigd door Fl0yd op 01-07-2025 23:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 19:48
Fl0yd schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:52:
Zouden de mensen met een 65" of groter en een PS5 eens iets kunnen testen? :)

Als je in Astro's playroom bent, wanneer je in de hub area die 4 toegangen heeft tot elke wereld, en dan in het midden van de kamer staat of tegen de muren en dan draait met de camera zie ik toch wel wat uniformiteits issues/plekken/banding' op de lege muren, is dat 'normaal' en iets wat gewoon hoort bij deze (nieuwe) panelen? Bij andere games merk ik het eigenlijk niet echt.

[Afbeelding]
*deze foto is overigens niet door mij gemaakt of van mijn tv, maar iemand anders die ook het 'issue' heeft.

Ook in de vervolg game Astro Bot is het ook wel redelijk goed te zien in de lucht van verschillende levels.
Dit is iets waar nagenoeg alle WOLED panelen last van hebben. Verticale banding in meer of mindere mate. 90% van de tijd valt het niet op, maar in deze specifieke situaties dus wel. Mijn G4 heeft het ook, maar in 90% van de tijd valt het dus niet op. Niet te veel op gaan letten zou mijn advies zijn.

Overigens schijnt de uniformiteit van de G5 met zijn 4-stack techniek een pak beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-07 13:57
Even uit nieuwsgierigheid,

Zijn er meer mensen die na installatie hun tv van het internet halen en alles via een chromecast / apple tv doen?

Wij updaten de tv eigenlijk ook nooit 🤷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:32
joey82 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 16:09:

Zijn er meer mensen die na installatie hun tv van het internet halen en alles via een chromecast / apple tv doen?

Nee, hier bij mij op mijn televisie direct aangesloten op 5GHz WiFi

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

Ja er zijn, vooral onder tweakers, heel wat mensen die hun OLED TV zo dom mogelijk houden door enkel externe mediaspelers te gebruiken. Er bestaan, buiten OLED monitoren om, ook geen domme OLED TVs.

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 05-07-2025 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:50

DON PAPA

Tweaker-fan

Ja bij alle TV's (3) staat bij ons een AppleTV waarmee we alles bekijken (NLZiet, Netflix, Videoland, Prime, HBOMax, Disney+, F1TV), en dat bevalt zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Laatst online: 19:52

Ik doe wel updates voor de tv zelf maar verder gebruik ik mijn shield, omdat niet alle apps op mijn tv werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Lees mijn posts in dit topic maar eens: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Dus daarom hier ook van het netwerk af. Alles via de Chromecast met Google TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:30
Mijn LG OLED is gewoon via Wi-Fi verbonden met het internet. Ik heb verder alleen een PS5 en maak altijd gebruik van de apps op WebOS. In de toekomst komt er nog een aparte blu-ray speler bij, maar dan nog zal ik gebruik blijven maken van de apps op WebOS. Geen zin om m’n PS5 aan te moeten zetten als ik HBO wil kijken.

[ Voor 43% gewijzigd door ZesBarkiePK op 05-07-2025 20:30 ]

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Piet91 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:44:
[...]

Lees mijn posts in dit topic maar eens: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Dus daarom hier ook van het netwerk af. Alles via de Chromecast met Google TV.
Ik heb het gezien,

Hou je de tv uit de doos al 'dom' of doe je wel de volledige installatie / updates?

Is een lg oled eigenlijk wel uit de doos in te stellen en te gebruiken zonder internet?

Ik heb dat zelf niet uitgeprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
joey82 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:38:
[...]

Ik heb het gezien,

Hou je de tv uit de doos al 'dom' of doe je wel de volledige installatie / updates?

Is een lg oled eigenlijk wel uit de doos in te stellen en te gebruiken zonder internet?

Of is er altijd internet nodig de eerste keer dat je de tv aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
joey82 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:38:
Ik heb het gezien,

In het begin had ik de TV wel aan het netwerk hangen. Maar toen het duidelijk werd welke kant LG op aan het gaan was heb ik 'm van het netwerk gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zou iemand zijn instelling van de LG G4 voor voetbalwedsrijden kunnen posten? Want de sport instelling maakt er een zooitje van. Tranende bal, veld ongelofelijk onscherp etc etc. Das toch een teleurstelling voor zo'n dure tv. Maar het kan vast vele malen beter. Heb al verscheidene instellingen geprobeerd maar de sweetspot nog steeds niet gevonden. Iemand die wel perfect beeld heeft bij voetbalwedstrijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:41
Philo Melos schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:05:
Zou iemand zijn instelling van de LG G4 voor voetbalwedsrijden kunnen posten? Want de sport instelling maakt er een zooitje van. Tranende bal, veld ongelofelijk onscherp etc etc. Das toch een teleurstelling voor zo'n dure tv. Maar het kan vast vele malen beter. Heb al verscheidene instellingen geprobeerd maar de sweetspot nog steeds niet gevonden. Iemand die wel perfect beeld heeft bij voetbalwedstrijden?
Perfect beeld bestaat niet bij voetbal, zolang de bron sub-optimale kwaliteit is.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik gebruik voor alle content de Expert bright / dark settings: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g4-oled/settings

Welke bron gebruik je om voetbalwedstrijden te kijken? Een IPTV kastje, coax of app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
stin00 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:16:
[...]

Ik gebruik voor alle content de Expert bright / dark settings: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g4-oled/settings

Welke bron gebruik je om voetbalwedstrijden te kijken? Een IPTV kastje, coax of app?
Apple TV en dan de NOS app, bekabeld.
Ik ga die Expert bright /dark settings bekijken. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:53
Philo Melos schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:24:
[...]

https://over.nos.nl/nieuw...oor-ziggo-en-kpn-klanten/
Ik vind de kwaliteit van het beeld tegenvallen

De beelden worden nu maximaal gestreamd in 3,5 mbit/s. Afhankelijk van de kwaliteit van je internetverbinding kan het zijn dat je naar een lagere bitrate kijkt. Het kan in sommige gevallen enkele seconden duren voor het beeld de beste kwaliteit heeft bereikt.
Dat is ook echt niet bepaald het beste bronmateriaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 19:59
Ik heb dan wel geen LG OLED tv, maar wel een 10 jaar oude Sony Bravia full HD tv. Deze tv heb ik direct vanaf het begin op de standaard bioscoop setting ingesteld (geeft van de standaard settings de beste/echte kleuren). Zowel voor films als sport is dit een prima instelling. Het kan toch niet zijn dat je elke keer je instellingen moet wijzigen afhankelijk van de content? Natuurlijk zal een bepaalde setting net iets beter kunnen zijn, maar zoals jij het omschrijft (tranende bal, onscherp veld) zo dramatisch zou het toch niet moeten zijn? Probeer anders eens de cinema setting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 10:06
Ik gebruik ook Expert voor alles wat niet Filmmaker modus triggert. Bij de start van een match als de camera langs de spelers 'panned' gaf dat wel een zeer onscherp beeld maar dat heb ik opgelost door True Motion beperkt in te schakelen dacht ik. Zal de settings later vandaag nog eens proberen checken.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13-07 17:20
[...]
Met zo'n bron die helemaal suf gecompressed is ga je nooit wat fatsoenlijks te zien krijgen, en al helemaal niet bij snelle bewegingen.

Maar je moet het zoeken in de Tru Motion instellingen als een schokkerig beeld je probleem is. Aan de rest van de flut kwaliteit is weinig te doen behalve beter bronmateriaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
[...]

Op mijn Sony TV (ook via de Apple TV) ziet een voetbalwedstrijd er niet uit. De studio uitzending vind ik nog wel prima, maar de wedstrijd ziet alles er erg vaag uit. Via de Ziggo GO TV app tig keer beter.
Dus je kan sleutelen wat je wil, maar stop gewoon met de NOS app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
meesje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:20:
[...]

Op mijn Sony TV (ook via de Apple TV) ziet een voetbalwedstrijd er niet uit. De studio uitzending vind ik nog wel prima, maar de wedstrijd ziet alles er erg vaag uit. Via de Ziggo GO TV app tig keer beter.
Dus je kan sleutelen wat je wil, maar stop gewoon met de NOS app.
Ik keek via de nos app omdat die beter was dan de npo start app.
Heb nu even nlziet en het verschil in kwaliteit is schokkend. Vooral qua grasmat. Dat is bij de nos app vaak zo,n blurrige brij. Fijn om te weten dat het toch niet de G4 is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarity
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 16-07 15:17
Hallo, ik heb een vraag;
Kan iemand me het verschil aanduiden tussen onderstaande 3 modellen? Ik weet dat LS voor een voetstuk dient, en LW voor een mount, maar voor de rest kan ik er niet aan uit.

- LG OLED evo G54LW 65" Zwart
- LG OLED evo G55LW 65" Zwart
- LG OLED evo G56LS 65" Zwart

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:03
ivarity schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:30:
Hallo, ik heb een vraag;
Kan iemand me het verschil aanduiden tussen onderstaande 3 modellen? Ik weet dat LS voor een voetstuk dient, en LW voor een mount, maar voor de rest kan ik er niet aan uit.

- LG OLED evo G54LW 65" Zwart
- LG OLED evo G55LW 65" Zwart
- LG OLED evo G56LS 65" Zwart

Alvast bedankt
Ik mag hier geen chatgpt dingen posten, maar als je je vraag daarin plakt krijg je netjes antwoord. Het zijn opvolgende modellen qua jaar, met wat processor en helderheid verbeteringen.

Woeps, idd lekkere halucinatie weer, i stand corrected! 8)7 _/-\o_

Ik vermoed dat het regionale verschillen zijn, soms maakt LG bv ook een model speciaal voor een specifieke retailer (bv mediamarkt), dat zou ook kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door olafmol op 09-07-2025 14:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

olafmol schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:36:
Ik mag hier geen chatgpt dingen posten, maar als je je vraag daarin plakt krijg je netjes antwoord. Het zijn opvolgende modellen qua jaar, met wat processor en helderheid verbeteringen.
Volgens mij zijn het allemaal G5 modellen, dus allemaal van dit jaar, echter met/zonder voet en mogelijk een enkeling origineel in het buitenland verkocht?

ChatGTP _O-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het eerste cijfer achter de 'G5' was toch iets van de regio code?

https://www.expertreviews...v-model-numbers-explained
Taking the OLED77C44LA as our example, the model number can be broken down into five parts:
...
4LA: These additional numbers and letters are the least important. They indicate the sales region, the type of broadcast tuner and the type of stand the TV uses.
/edit: 6 was benelux dacht ik???

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 09-07-2025 13:49 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarity
hardware-lover schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:39:
[...]

Volgens mij zijn het allemaal G5 modellen, dus allemaal van dit jaar, echter met/zonder voet en mogelijk een enkeling origineel in het buitenland verkocht?

ChatGTP _O-
Dus ze zijn qua specificaties allemaal hetzelfde? Of moet ik er op letten dat ik een benelux-model koop?
Ik denk dat ik dan toch ga voor deze met een stand.. Deze kan dan nog altijd later worden opgehangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ivarity, yep, kan altijd nog worden opgehangen. Ik heb ook bewust voor de uitvoering met voet gekozen 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarity
hardware-lover schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:50:
@ivarity, yep, kan altijd nog worden opgehangen. Ik heb ook bewust voor de uitvoering met voet gekozen 👍
Dus in principe zijn er geen "echte" verschillen qua specificaties tussen de verschillende modellen, enkel dan dat er een stand wordt bijgeleverd of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarity
ivarity schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:55:
[...]

Dus in principe zijn er geen "echte" verschillen qua specificaties tussen de verschillende modellen, enkel dan dat er een stand wordt bijgeleverd of niet?
Ik heb het gevonden!
Zie hier op de website van tweakers bij "overige specificaties".

= De verschillen tussen de G54LW, G55LW en G56LS zijn:

- De G54LW en G55LW worden zonder voet geleverd;
- Bij de G56LS wordt wel een voet geleverd.
- De G54LW, G55LW en G56LS door verschillende retailers verkocht, waarbij niet elk model bij alle winkels verkrijgbaar is.

Technisch zijn de G54LW, G55LW en G56LS verder identiek, het zijn ook allemaal Benelux modellen, behalve waar het specifiek staat aangegeven dat het een buitenlands model is.

Er zijn dus geen verschillen, enkel dat ze voor verschillende retailers worden verkocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:54
ivarity schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:08:
[...]

Technisch zijn de G54LW, G55LW en G56LS verder identiek, het zijn ook allemaal Benelux modellen, behalve waar het specifiek staat aangegeven dat het een buitenlands model is.

Er zijn dus geen verschillen, enkel dat ze voor verschillende retailers worden verkocht ;)
Waarschijnlijk, zodat elke retailer kan zeggen; laagste prijs.
En je geen vergelijk kan maken. Want immers andere versie nummer :D
:(

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ivarity schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:08:
[...]
Genoeg retailers die dat niet openlijk melden. ('want dat maakt toch niet uit' volgens hun)

Zie bovenstaand voor de uitleg dat de 4/5/6 staat iig vanuit LG voor de regio, gezien dat 3 verschillende getallen zijn, zit daar waarschijnlijk wel een verschil in, ookal geeft de verkoper dat niet specifiek aan totdat je garantie komt vragen :+

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 10-07-2025 09:24 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Gisteren m'n LG G5 , 65" binnen gehad ,opgehangen en nu met de instellingen aan het spelen.

Ik kom van eenLG 55" ,C8, ik kan tot nu niet zeggen dat ik een flinke verbetering vind, ik kijk nu naar Wimbledon op de BBC,via Ziggo, vind vooral de scherpte tegen vallen, als de camera een totaal shot laat zien dan zijn de toeschouwers maar een beetje een rommelige bedoeling.

Is dit inherent aan BBC/Ziggo en welke site zouden jullie aanraden ivm verdere instellingen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
Hoe groter de tv hoe slechter je ervaring met matig bronmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
(jarig!)
ramrodwillem schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:48:
Gisteren m'n LG G5 , 65" binnen gehad ,opgehangen en nu met de instellingen aan het spelen.

Ik kom van eenLG 55" ,C8, ik kan tot nu niet zeggen dat ik een flinke verbetering vind, ik kijk nu naar Wimbledon op de BBC,via Ziggo, vind vooral de scherpte tegen vallen, als de camera een totaal shot laat zien dan zijn de toeschouwers maar een beetje een rommelige bedoeling.

Is dit inherent aan BBC/Ziggo en welke site zouden jullie aanraden ivm verdere instellingen ?
Hoi Willem (goede naam he), toevallig zit ik met precies dezelfde wissel in gedachte. Ik heb ook een 55C8 en die wil ik eigenlijk wel upgraden naar een 65G5.

Voor mij gaat het vooral om de reflecties op het scherm. Mijn woonkamer heeft aan drie kanten grote ramen, en in de zomer moet ik de gordijnen dichtdoen als 's avonds de zon vanuit het westen mijn kamer in schijnt.
De G5 zou dat (voor een OLED) heel goed moeten tegengaan, volgens de reviews. Maar merk jij dat de reflecties echt beter weggewerkt worden op de G5?

Voor wat betreft je vraag. Je hebt je Ziggo-box wel op HD staan toch? Ik zou qua scherpte eigenlijk geen verschil verwachten tussen de twee TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ziggo next box al een 'factory reset' gegeven?
Dat moet ik 1x per maand doen oid omdat ie dan weer te blurrig beeld laat zien :P

Ik weet ook niet in welke kwaliteit ziggo de BBC streamt overigens. Als je bron crappy is, gaat je TV daar niet veel aan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 11-07-2025 14:51 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 10:06
willemd schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:28:
[...]
Hoi Willem (goede naam he), toevallig zit ik met precies dezelfde wissel in gedachte. Ik heb ook een 55C8 en die wil ik eigenlijk wel upgraden naar een 65G5.

Voor mij gaat het vooral om de reflecties op het scherm. Mijn woonkamer heeft aan drie kanten grote ramen, en in de zomer moet ik de gordijnen dichtdoen als 's avonds de zon vanuit het westen mijn kamer in schijnt.
De G5 zou dat (voor een OLED) heel goed moeten tegengaan, volgens de reviews. Maar merk jij dat de reflecties echt beter weggewerkt worden op de G5?

Voor wat betreft je vraag. Je hebt je Ziggo-box wel op HD staan toch? Ik zou qua scherpte eigenlijk geen verschil verwachten tussen de twee TV's.
Als reflecties echt een probleem zijn is de nieuwe Samsung OLED wellicht ook het bekijken waard. Ik vind het best een interessante techniek.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip]
Gezien het schermoppervlak is toegenomen, de resolutie en het bron materiaal en speler gelijk is gebleven, vind ik een verschil tussen beiden eigenlijk best logisch.

Ik verwacht dat het er op een 27" scherm vlijmscherp uitziet vanaf dezelfde kijkafstand 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:41
[...]

Zeker! Ben van een 65CX naar 77G4 gegaan mede vanwege de hogere brightness en betere anti-reflectie en verschil is echt heel groot. Uiteraard is het niet volledig reflectievrij, maar we kunnen nu overdag donkere scenes kijken waar dit op de 65CX echt niet te doen was.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Joshuax8 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:47:
Hi Mede-tweakers,

Even een update hierop, vandaag is het paneel van mijn bijna 5 jaar oude 55CX kosteloos vervangen aan huis! Kudos aan de winkel:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Geen gezeur gehad, gewoon direct goed geregeld! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
[...]

Reflecties zijn wel een stuk minder,wellicht ook door dat het scherm krankzinnig helder kan. Gisteren gekeken in een heldere kamer en dat viel me niet tegen, zelf kijk ik altijd in een donkere kamer en dan moet scherm helderheid wel terug worden gezet om geen lasogen te krijgen. Ook het zwart is wel dieper heb ik het idee.

De Ziggobox resolutie voorkeur staat op " match met TV" , ik krijg het niet scherper, heb op de LG verscherpen hoger dan normaal gezet en dan is het al wel beter. Wellicht het verschil tussen een 55" en een 65" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:51

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Weet iemand of deze LG magic remote ook werkt met de OLED C7 uit 2017?

https://www.amazon.nl/LG-...g-televisie/dp/B088LY8R1H

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
[...]
Ik zou qua scherpte eigenlijk geen verschil verwachten tussen de twee TV's.
Beide hebben dezelfde resolutie..... dat ziet er op een 65" al snel minder uit dan op een 55" bij matig bronmateriaal. Het is zelfs vaak geen klein verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Vandaag voor het eerst wat langer gekeken, Wimbledon, ongeveer 2 a 3x per uur wordt het beeld voor 2 seconden zwart,daarna weer ok.

Ik heb begrepen dat de G4 dit ook heeft gehad en dmv een up date dit is verholpen.

Andere G5 bezitters ook dit probleem? Mijn software is up to date.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ramrodwillem schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:28:
Vandaag voor het eerst wat langer gekeken, Wimbledon, ongeveer 2 a 3x per uur wordt het beeld voor 2 seconden zwart,daarna weer ok.

Ik heb begrepen dat de G4 dit ook heeft gehad en dmv een up date dit is verholpen.

Andere G5 bezitters ook dit probleem? Mijn software is up to date.

Iemand een idee?
Hoe kijk je? Via wat voor apparaat/verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ziggo, HDMI kabel, op vorige LG C8 nooit deze problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online

Heb je dit bij statische shots of bij shots waar de camera fling beweegt over het publiek.

Bij statische beelden kan het alleen het bron materiaal zijn.

Bij dynamische shots kan het goed Motion blur zijn, dat neemt toe met de grote van je tv. Je kan experimenteren met een sport modus. De Ziggo app heeft (op Apple TV) ook een instelling om de frame rate ongewijzigd te laten, iets van match frame rate dat kan ook wat helpen.

Black frame insertion aanzetten rekt ook goed tegen Motion blur. Maar op huidige oleds is dat nog steeds niet echt goed geïmplementeerd in tegen stelling tot lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:49
Jorgen schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:48:
Weet iemand of deze LG magic remote ook werkt met de OLED C7 uit 2017?

https://www.amazon.nl/LG-...g-televisie/dp/B088LY8R1H
Helaas zijn LG afstandsbedieningen onderling niet uitwisselbaar zoals bij sommige andere TV merken.

De MR20GA behoort bij de C7, deze zou origineel moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Freshouttheoven schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:41:
[...]

Helaas zijn LG afstandsbedieningen onderling niet uitwisselbaar zoals bij sommige andere TV merken.

De MR20GA behoort bij de C7, deze zou origineel moeten zijn.
Ik dacht gelezen te hebben dat de MR20GA de opvolgers was van de afstandsbediening van mijn tv en dat alles dat webos 4 of hoger draait zou lukken. Maar het blijft verwarrend hoe ze het per AB adverteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:49
Jorgen schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:25:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat de MR20GA de opvolgers was van de afstandsbediening van mijn tv en dat alles dat webos 4 of hoger draait zou lukken. Maar het blijft verwarrend hoe ze het per AB adverteren.
LG maakt er idd een zooitje van, wat me niet verbaast het merk kennende haha.

Volgens de Australische LG website zou de MR20GA inderdaad moeten werken met de 2017 modellen. Deze website beweert ook hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Freshouttheoven schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:11:
[...]

LG maakt er idd een zooitje van, wat me niet verbaast het merk kennende haha.

Volgens de Australische LG website zou de MR20GA inderdaad moeten werken met de 2017 modellen. Deze website beweert ook hetzelfde.
Hij is besteld, dus we gaan het zien. Ik zal het hier wel even terugkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-07 00:28
Heeft iemand misschien nog een product tip wbt een wallmount voor een LG CX 65. Ik zou graag de HDMI aansluiting aan de achterkant blijven benutten, en ik vrees dat bij een mount vlak tegen de muur deze erg ontoegankelijk zal gaan worden. Zat dus te kijken naar wallmounts met tilt, maar dan zitten er toch een paar reviews tussen die me doen twijfelen over de kwaliteit van de producten (op Amazon.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:57
Laatst de 'knop' doorgehakt en bij Art&Craft de LG 55" 4K B4 gekocht voor €749 incl. btw & verzending.

Wat een TV voor DAT geld !

Dit ; uitvoering: LG OLED55B4 Zwart (6LA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
stfnz schreef op zondag 13 juli 2025 @ 11:11:
Heeft iemand misschien nog een product tip wbt een wallmount voor een LG CX 65. Ik zou graag de HDMI aansluiting aan de achterkant blijven benutten, en ik vrees dat bij een mount vlak tegen de muur deze erg ontoegankelijk zal gaan worden. Zat dus te kijken naar wallmounts met tilt, maar dan zitten er toch een paar reviews tussen die me doen twijfelen over de kwaliteit van de producten (op Amazon.nl).
hdmi blijven benutten; je bedoelt daarmee dat je vaker een apparaat met hdmi kabel wilt wisselen? Je zou ook kunnen kijken naar hdmi verlengkabels. Dan hoef je ook geen tilt-systeem oid te kiezen. Dan heb je altijd een hdmi-punt achter het kastje of whatever liggen.

Verder; ik ben niet van de 'merkloze' beugels van amazon. Vogel's is de partij. Zij bieden voor jouw tv meerdere mogelijkheden. Persoonlijk zou ik daar een keuze uit maken.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:38
Ik zit erover na te denken om de LG G5 48 inch te kopen. Onze woonkamer is niet zo groot en 48 inch is wat ons betreft ruim voldoende. Ik zie echter dat de G5 48inch een maximale FeeSync verversingsfrequentie heeft van 144Hz ten opzichte van de 165 Hz die bij de grotere schermmaten van de G5 gelden. Ook op de website van LG staat dat het volgende.

48 inch:
Tot 1,5x helderder beeld vergeleken met conventionele OLED TV’s met Brightness Booster Max
55 inch:
Tot 3x helderdere beelden vergeleken met conventionele OLED-tv's dankzij Brightness Booster Ultimate
Nu vraag ik mij af, waar komt dit verschil vandaan en zijn dit wel dezelfde panelen? Ik kan op het internet hier geen informatie over vinden, mogelijk dat iemand die dieper in de materie zit hier iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:32
Berendhoo schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:54:
Ik zit erover na te denken om de LG G5 48 inch te kopen. Onze woonkamer is niet zo groot en 48 inch is wat ons betreft ruim voldoende. Ik zie echter dat de G5 48inch een maximale FeeSync verversingsfrequentie heeft van 144Hz ten opzichte van de 165 Hz die bij de grotere schermmaten van de G5 gelden. Ook op de website van LG staat dat het volgende.

48 inch:

[...]

55 inch:

[...]

Nu vraag ik mij af, waar komt dit verschil vandaan en zijn dit wel dezelfde panelen? Ik kan op het internet hier geen informatie over vinden, mogelijk dat iemand die dieper in de materie zit hier iets over kan zeggen?
Mooie televisie dat jullie gaan kopen. Mooi formaat 48-inch. Maar denk er goed overna straks denk je had ik toch maar 55-inch gehaald. Ik heb zelf geen spijt bij mijn keuze voor een 65-inch, maar als ik ook een 77-inch had gehad zou ik geen spijt hebben gehad. Ik moest opeens €600 meer bij betalen van €1.199 naar €1.799. Toen ik besloot om toch voor een 77-inch B4 te gaan, was de prijs opeens naar €2.199.

Ik wil ermee zeggen denk goed overna en heel veel plezier ermee!.

De monteurs die mijn nieuwe televisie bij mij thuis kwamen instaleren zeiden zelfs, 65-inch is voor jou zelfs te groot :) 77-inch zou echt te groot zijn geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 13-07-2025 19:59 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online

48 inch:

[...]

55 inch:

[...]

Volgens mij kun je in dit topic je antwoord vinden: Nieuwe LG OLED G5 48 inch

Specifiek in dit artikel: review: Eerste blik op LG’s OLED B5 en nieuwe lcd-tv's voor 2025

48 inch heeft een ander paneel dan de grotere modellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Harkelaar op 13-07-2025 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Van der Berg schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:50:
[...]

Mooie televisie dat jullie gaan kopen. Mooi formaat 48-inch. Maar denk er goed overna straks denk je had ik toch maar 55-inch gehaald. Ik heb zelf geen spijt bij mijn keuze voor een 65-inch, maar als ik ook een 77-inch had gehad zou ik geen spijt hebben gehad. Ik moest opeens €600 meer bij betalen van €1.199 naar €1.799. Toen ik besloot om toch voor een 77-inch B4 te gaan, was de prijs opeens naar €2.199.

Ik wil ermee zeggen denk goed overna en heel veel plezier ermee!.

De monteurs die mijn nieuwe televisie bij mij thuis kwamen instaleren zeiden zelfs, 65-inch is voor jou zelfs te groot :) 77-inch zou echt te groot zijn geweest.
De clou van jouw verhaal is toch juist dat @Berendhoo dan voor de 48 inch moet gaan? Jij zegt dat je geen spijt hebt van de ene, noch als je de ander had gehad. Dat je ging twijfelen en daarna de grotere ineens te duur was en je alsnog voor de kleinere bent gegaan. En dat daarna een ander zei dat die grotere toch te groot was geweest. Dus heel verhaal 8)7 , maar de vraag ging over het paneel van de 48 inch. Een kwalitatief aspect dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online

48 inch:

[...]

55 inch:

[...]

Refresh rates van Series gaan maximaal tot 60 Hz, films standaard 24 Hz. Voor gamen kunnen sommige consoles tot 120 Hz en wellicht een highend GamePC 144Hz of 165 Hz. Als Gamen niet je primaire interesse heeft maakt het überhaupt niet uit.

Brightness zou ik niet uit een marketing folder halen. Maar vermoed dat er in de praktijk niet zo veel verschil in zit. Technisch inhoudelijke reviews met testen zijn goed terug te vinden op rtings.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:38
Dankjulliewel voor de heldere reactie. Het is me nu duidelijk dat het om de vorige generatie panelen gaat die bij de 48 inch G5 gebruikt wordt. Ik heb er eerder waarschijnlijk gewoon overheen gelezen want ik had de artikelen wel gelezen. Ik zal het meenemen in de overweging en eens goed de reviews van dat type paneel doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Heb sinds een week nu de LG G5 hangen, na wat afstelling prachtig beeld nu.

Zit alleen nog met het geluid, ik heb mn B&O Stage via de HDMI ARc aangesloten maar vindt het geluid vaak niet vol en vooral stemmen vaak blikkerig klinken, ik kijk via Ziggo.
Welke instelling kan ik eventueel nog aan passen (heb in mn B&O app al div settings geprobeerd) , of hoe moeten bepaalde instellingen staan, de EQ van de tv kan niet gebruikt worden wanneer verbonden via HDMI Arc. Iemand wellicht ervaring om het geluid op een andere manier aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ramrodwillem schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:37:
Heb sinds een week nu de LG G5 hangen, na wat afstelling prachtig beeld nu.

Zit alleen nog met het geluid, ik heb mn B&O Stage via de HDMI ARc aangesloten maar vindt het geluid vaak niet vol en vooral stemmen vaak blikkerig klinken.
Welke instelling kan ik eventueel nog aan passen (heb in mn B&O app al div settings geprobeerd) , of hoe moeten bepaalde instellingen staan, de EQ van de tv kan niet gebruikt worden wanneer verbonden via HDMI Arc. Iemand wellicht ervaring om het geluid op een andere manier aan te sluiten?
Mijn stereo heb ik via de (toslink) optical aan mijn E8 hangen, maar optical heeft weer andere nadelen qua geluid wat er over heen kan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@ramrodwillem zit er geen calibratiemicrofoon bij die B&O mbt room correction?
Voor echt goed geluid maakt dat een enorm verschil. Is mi meer een audio ding dan dat de LG tv daar wat aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:15:
@ramrodwillem zit er geen calibratiemicrofoon bij die B&O mbt room correction?
Voor echt goed geluid maakt dat een enorm verschil. Is mi meer een audio ding dan dat de LG tv daar wat aan kan doen.
Nee dat zit er niet bij, valt zo ie zo op dat de B&O wel erg goed de verschillen van microfoon kwaliteit weer geeft, er zit zoveel verschil in klank , helder ,dof ,vol, blikkerig echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:04

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik overweeg om een LG OLED TV aan te schaffen voor in de woonkamer. Op de slaapkamer hebben we inmiddels een LG TV hangen (LG Smart LED TV 55UR78006LK), en die bevalt daar (zeker gezien de prijs) erg goed.

In de woonkamer maken we momenteel gebruik van een Philips 65PUS7304/12. Hoewel deze het technisch gezien nog prima doet, begin ik me wel steeds meer en meer te storen aan de kleurweergave. Tijdens het gamen op de PS5 (met name met HDR enabled) en games als Assassin's Creed: Shadows, zijn de beelden vaak zó donker dat ik de brightness en contrast flink omhoog moet schroeven, met als resultaat een fletse en eigenlijk onnatuurlijke weergave, kom je daarna in een zonnig gebied, is het zo fel dat je weer niets ziet. En continue de settings aanpassen begin ook erg te irriteren. Daarnaast irriteert het mijn vrouw ook omdat het vervolgens ook impact op films en series heeft.

In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan de HDMI-kabels lag (ik gebruikte nog oudere types, die ik ooit van een kennis gekregen had), maar na het vervangen door nieuwe high-speed HDMI-kabels is er nauwelijks verbetering merkbaar (audio via de soundbar is wel stukken beter).

Ik twijfel nu tussen een 65" of 77" model van de LG C4-serie. Dit model lijkt me wel wat:
LG OLED evo C4 77C46LA

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze (of vergelijkbare) LG OLED C4 TV in combinatie met een PlayStation 5 en dan met name met HDR actief. vooral wat betreft Is de kwaliteit goed en ga ik ook een flink verschil merken qua overstap van mijn huidige Philips TV?

Of kan ik beter naar een ander model van LG kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nemean schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:03:
Ik overweeg om een LG OLED TV aan te schaffen voor in de woonkamer. Op de slaapkamer hebben we inmiddels een LG TV hangen (LG Smart LED TV 55UR78006LK), en die bevalt daar (zeker gezien de prijs) erg goed.

In de woonkamer maken we momenteel gebruik van een Philips 65PUS7304/12. Hoewel deze het technisch gezien nog prima doet, begin ik me wel steeds meer en meer te storen aan de kleurweergave. Tijdens het gamen op de PS5 (met name met HDR enabled) en games als Assassin's Creed: Shadows, zijn de beelden vaak zó donker dat ik de brightness en contrast flink omhoog moet schroeven, met als resultaat een fletse en eigenlijk onnatuurlijke weergave, kom je daarna in een zonnig gebied, is het zo fel dat je weer niets ziet. En continue de settings aanpassen begin ook erg te irriteren. Daarnaast irriteert het mijn vrouw ook omdat het vervolgens ook impact op films en series heeft.

In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan de HDMI-kabels lag (ik gebruikte nog oudere types, die ik ooit van een kennis gekregen had), maar na het vervangen door nieuwe high-speed HDMI-kabels is er nauwelijks verbetering merkbaar (audio via de soundbar is wel stukken beter).

Ik twijfel nu tussen een 65" of 77" model van de LG C4-serie. Dit model lijkt me wel wat:
LG OLED evo C4 77C46LA

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze (of vergelijkbare) LG OLED C4 TV in combinatie met een PlayStation 5 en dan met name met HDR actief. vooral wat betreft Is de kwaliteit goed en ga ik ook een flink verschil merken qua overstap van mijn huidige Philips TV?

Of kan ik beter naar een ander model van LG kijken.
Voordat je flink wat geld uitgeeft aan een nieuwe OLED TV: Heb je de HDR-kalibratie van je PS5 wel goed doorlopen? Vincent van HDTV legt uit hoe je dat het beste kan doen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:04

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Seroczynski schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:04:
[...]

Voordat je flink wat geld uitgeeft aan een nieuwe OLED TV: Heb je de HDR-kalibratie van je PS5 wel goed doorlopen? Vincent van HDTV legt uit hoe je dat het beste kan doen.
Die heb ik inderdaad een keer doorlopen. En ik moet bekennen dat ik dit probleem eerder niet heb gehad met mijn PS5. Het is een recent iets waardoor ik het idee heb dat het de TV moet zijn.

Bedankt voor de tip van Vincent HDTV. Ik ga dat eens goed doorlopen!
Pagina: 1 ... 563 564 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.