Ik vind dit heel herkenbaar. Overigens ook de reacties van kijk even door het went vanzelf. Waarom moet je wennen aan iets wat je minder bevalt? Ik kwam zelf hiervoor van een Panasonic 50VT60, die ik qua maat al prima vond. Bij de overstap naar OLED kwam ik wel uit op de 55 omdat dat min of meer de minimum maat was. Gezien het inleveren van de randen bleek de totale omtrek ongeveer gelijk te blijven aan mijn oude scherm. Optimaal dus voor mij. Ik kijk nog steeds elke dag met heel veel plezier naar mijn 55 G3 en nooit spijt van gehad. Als ik in de avond naar een tegenover mij gelegen appartementen complex kijk en zie wat men aan kolossen heeft hangen dan kan ik mij niet anders bedenken dat dit allemaal het gevolg is van marketing en prestatiedrang. Groter, meer, hoger, breder, vetter, NITS als laserstralenmeesje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:49:
Sinds gisteren heb ik een 65 inch Samsung QD-OLED in huis. Het beeld is schitterend. Alleen….. we vinden het formaat te groot. Wij vinden de tv te dominant aanwezig. Deze gaat weer retour. Nu weer verder aan het kijken naar een OLED scherm in een slagje kleiner (55 inch). Natuurlijk ook weer kijken naar LG.
Wat ik me afvraag, is of je bij een LG tv gemakkelijk (via 1 druk op een knop) op het scherm kunt tonen wat de beeld en geluid input is. Wordt er bv HDR of DV afgespeeld? Idem voor het audio spoor (stereo of atmos). Dit kan bij de Samsung tv niet en vind ik best een gemis.
https://tweakers.net/aanbod/4039492/jbl-balboa-50-setup-vloerstaanders.html
:strip_exif()/f/image/w61Pvt8ZE5uC2Ipi9ncAXmuf.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/VRgDG7gVhGIkeBG8KsylLLfD.webp?f=fotoalbum_large)