Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:05:

bedien jij de tv met de google afstandsbediening? kan je hdmi-ingangen selecteren? of heb je een universele afstandsbediening?
Ik gebruik 2 afstandsbedieningen. De google ab voor de streamer/CCwGtv en alle apps/streamingdiensten.
Ik heb voor tv kijken een ziggo next mini en die afstandsbediening gebruik ik voor dat apparaat.
Met beide afstandsbedieningen kan ik HDMI-kanalen wisselen mbv CEC. Ook na gebruik van de bijv de nintendo switch.
Dit is trouwens erg basic hoor. En je hebt al een Chromecast met ab toch? dan weet je dit al. En als je ook al een LG hebt, kun je het gewoon even uitproberen.

De LG ab gebruik ik alleen al ik settings wil aanpassen.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:23

D4NG3R

kiwi

:)

Harkelaar schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:05:
[...]
En over 'fatsoenlijk' zijn de meningen verdeeld. Ik vind de interface van WebOS buggy en onhandig. Ik heb de google apparaten op content match qua beeld staan en dan regelt de TV de upscaling.
Dat WebOS zelf nogal so-so is ben ik met je eens, maar buiten de paar seconden dat ik het hoofdmenu moet zien heb ik daar (gelukkig?) eigenlijk maar weinig interactie mee.

De apps welke ik zelf voornamelijk gebruik (Plex, YT, sporadisch Spotify) hebben gewoon fatsoenlijke TV UI's, en zijn niet anders dan dat ze zijn op andere TV's/streamers. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
Ik heb een LG OLED48C46LA, en kreeg daar vandaag een nieuwe FW voor aangeboden (23.20.46),.

Die update ging prima.
Maar...daarna kreeg ik een melding over een app update in "Apps", toen ik daar ging kijken stond er een update van Google Home, maar die wil de TV niet bijwerken ??

Het icoon van die "Google Home" is hetzelfde als die van "Thuis Hub"

LG gebeld, en die konden alleen maar zeggen "probeer" eens een volledige Reset, maar dat gaat me iets te ver momenteel.

Weet er iemand misschien een andere niet zo rigoreuse oplossing ??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1_UQkUEzvW9atO80nbStAOhzKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkaTEDW87qY1vDNfwXKMuLND.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MHbYckc2C_X6lROuAXQvy5lRc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7onKnUEpDfybB8wsRkZiHNz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Irb6aaeD8HjbiSfzNKJGGdQHoKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77FpcW8B8rUAmwNorZGTMQgi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door TifKag op 09-05-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D4NG3R schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:59:
@Farabi Iig wat betreft het Chromecast stukje: Ideaal op een domme/oude TV of ergens bij iemand anders op de bank, maar thuis gebruik ik zelf liever (ingebouwde) apps met een fatsoenlijk TV interface.

Ik voel er weinig voor om constant met de telefoon te klooien terwijl ik TV kijk. :)

Daar moet ik wel aan toevoegen dat ik in principe niks tegen WebOS heb, 99.9% van de tijd gebruik ik toch enkel Plex of Youtube. :+
Het lijkt erop dat je niet goed weet hoe Android TV werkt en eruit ziet (met Android TV of Google TV GUI), laat staan als je een andere launcher (homescreen layout) gebruikt met zo'n apparaat?

Een andere reden voor zo'n apparaat zou passthrough audio kunnen zijn, hoewel de Google Streamer en CCmGTV daar aardig bekaaid vanaf komen, maar er zijn meer wegen naar Rome, niet enkel die van Google zelf 8)

Maakt verder niet uit hoor, waar een gebruiker maar tevreden mee is (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
Farabi schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:41:
gebruiken jullie chromecast/google tv op jullie nieuwe oleds? wat is de reden?

ben stiekem wel een beetje fan geworden na het gebruik op mijn simpele 1080p tv. maar zoek een goede reden om het op mijn G4 te gebruiken :9
Mijn LG B4 heeft een ingebouwde chromecast maar nog niet gebruikt. Ik gebruik alleen Ziggo TV, Netflix, Disney+ en YouTube. Ziggo TV gebruik ik via CI+ 1.3 kaartje

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:37:
[...]
Mijn LG B4 heeft een ingebouwde chromecast maar nog niet gebruikt. Ik gebruik alleen Ziggo TV, Netflix, Disney+ en YouTube. Ziggo TV gebruik ik via CI+ 1.3 kaartje
Dat is wat anders en daar wordt imho ook niet naar gevraagd.

Google maar even op chromecast met google tv en het verschil met ingebouwde chromecast. Dit om te voorkomen dat we elkaar aan de praat houden (incl onnodige foto’s)

[ Voor 19% gewijzigd door Harkelaar op 09-05-2025 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Harkelaar schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:40:
[...]

Dat is wat anders en daar wordt imho ook niet naar gevraagd.
Oh, ik wist het niet. Want toen ik de televisie kocht stond erbij op het kaartje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbYbKxBLmAhGzFjSS6s36_SZKoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AkqBGb7SuPKhbgTSXeruhkcl.jpg?f=fotoalbum_large

Oh dus dit is niet van Google tv? Ik dacht dat het dezelfde is

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 23:48
Van der Berg schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:43:
[...]

Oh, ik wist het niet. Want toen ik de televisie kocht stond erbij op het kaartje:

[Afbeelding]

Oh dus dit is niet van Google tv? Ik dacht dat het dezelfde is
Google TV is het OS, dat zit niet op onze LG's, die draaien op WebOS. Chromecast is extra functionaliteit om een cast-signaal binnen te pakken, dat staat er los van.

Ik ben overigens wel blij met die toevoeging want de Belgische zender GoPlay heeft nog steeds geen WebOS app, maar vanuit de Android app kan ik nu wel casten.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:45
Met google tv heb je een heel ingebouwd systeem waarin je apps kunt gebruiken. De ingebouwde chromecast is puur om vanuit je telefoon iets te streamen.

@Largamelion je kijkt ook “De Mol”? ;)
Dat kijk ik middels de ingebouwde browser van webOs, gaat perfect.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-05-2025 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:15
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:11:
Met google tv heb je een heel ingebouwd systeem waarin je apps kunt gebruiken. De ingebouwde chromecast is puur om vanuit je telefoon iets te streamen.
Je start alleen een stream op vanaf je telefoon of tablet. Je video en/of audio streamed niet vanaf dat apparaat. De telefoon of tablet dient dan meer als een soort afstandsbediening.Je kunt je telefoon of tablet zelfs uitzetten, de stream loopt dan gewoon door. De stream is namelijk rechtstreeks tussen je TV en Internet.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
PatrickC schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:31:
[...]

Je start alleen een stream op vanaf je telefoon of tablet. Je video en/of audio streamed niet vanaf dat apparaat. De telefoon of tablet dient dan meer als een soort afstandsbediening.Je kunt je telefoon of tablet zelfs uitzetten, de stream loopt dan gewoon door. De stream is namelijk rechtstreeks tussen je TV en Internet.
Ja klopt, maar je kunt met die “ingebouwde chromecast” dus geen apps gebruiken of naar een volgende aflevering gaan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:54:
[...]

Ja klopt, maar je kunt met die “ingebouwde chromecast” dus geen apps gebruiken of naar een volgende aflevering gaan oid.
Klopt, het is in principe hetzelfde als de oorspronkelijke chromecast dongle, dus zonder Android TV met apps.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31
Mijn 55G5 had een update 33.10.95 Helaas kon er nergens een changelog vinden.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Uhh sinds de meest recente WebOS update voor C1 werkt mijn hdmi-cec niet meer. Ik kan mijn soundbar volume niet meer aanpassen met de tv afstandsbediening...

Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-05 20:05
winwiz schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:06:
Ik zou ook wel graag willen weten wat deze firmware doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Egbert Jan schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 00:39:
[...]

Ik zou ook wel graag willen weten wat deze firmware doet.
winwiz schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:06:
van de LG website:

[33.10.95]

1. Fixing minor bugs in software

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Vandaag mijn oude 3m HDMI 1.4 kabel vervangen door de nieuwe 3m HDMI 2.1 kabel en het werkt nu perfect op 120Hz!

Het was inderdaad de kabel dat voor problemen zorgde. HDMI 1.4 uit 2011. Het beeld op mijn 65-inch B4 ziet er ook nu veel scherper uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6SHOv88x0XSb86bfMhMUdhgLOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gicUaJR5Pp3MUbFl83PIvy7L.jpg?f=fotoalbum_large

Dank jullie wel met het meedenken.

Update: Ik speel op het moment Call of Duty Modern Warefare III Multiplayer Remaster. Wat een prachtige ervaring om op 65-inch te spelen en wat zijn de kleuren mooi. Ik haal op mijn RTX 4090 steeds rond om de 202 fps. GPU 61-graden.

Ik zit midden in het spel op 65-inch het is anders dan via mijn 32-inch :)

[ Voor 35% gewijzigd door Van der Berg op 10-05-2025 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Laatst online: 00:40
TifKag schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:26:
Ik heb een LG OLED48C46LA, en kreeg daar vandaag een nieuwe FW voor aangeboden (23.20.46),.

Die update ging prima.
Maar...daarna kreeg ik een melding over een app update in "Apps", toen ik daar ging kijken stond er een update van Google Home, maar die wil de TV niet bijwerken ??

Het icoon van die "Google Home" is hetzelfde als die van "Thuis Hub"

LG gebeld, en die konden alleen maar zeggen "probeer" eens een volledige Reset, maar dat gaat me iets te ver momenteel.

Weet er iemand misschien een andere niet zo rigoreuse oplossing ??

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ervaar ook dit probleem. De app kon niet geüpdate worden zonder de nieuwste software van de televisie. Na de software geüpdate te hebben, gaf de update voor de app dezelfde foutmelding als bij jou.

Ik wacht het wel even af, geen zin in een reset hiervoor.

Is het bij jou inmiddels wel opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:41:
gebruiken jullie chromecast/google tv op jullie nieuwe oleds? wat is de reden?

ben stiekem wel een beetje fan geworden na het gebruik op mijn simpele 1080p tv. maar zoek een goede reden om het op mijn G4 te gebruiken :9
Ja. Ik gebruik de TV puur als scherm.
Chromecast (uitvoering: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB) gebruik ik voor streaming. Omdat je daar ook zaken als SmartTube en BBC iPlayer op kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ allen:

Het is natuurlijk het ervaringentopic en daarin mogen goede en slechte ervaringen vanzelfsprekend hun plekje hebben. Ook afbeeldingen die van toevoeging zijn, zijn prima. Maar letten we er ook op dat het géén lief-dagboek-topic of nutteloze-foto-topic wordt? Probeer zoveel mogelijk to the point te blijven. Dat houdt het voor iedereen overzichtelijk en interessant.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 11-05-2025 12:24 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TifKag
  • Laatst online: 24-05 13:20
red1 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 00:16:
[...]

Ervaar ook dit probleem. De app kon niet geüpdate worden zonder de nieuwste software van de televisie. Na de software geüpdate te hebben, gaf de update voor de app dezelfde foutmelding als bij jou.

Ik wacht het wel even af, geen zin in een reset hiervoor.

Is het bij jou inmiddels wel opgelost?
Nee, helaas nog niet.
Geen idee hoe dit op te lossen is.
Wel een link naar een thread met gebruikers met hetzelfde probleem:
https://www.reddit.com/r/...t_update_google_home_app/

[ Voor 14% gewijzigd door TifKag op 11-05-2025 13:39 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 10:22
De LG G5 83 is besteld! Zal mijn eerste televisie worden die ik zal ophangen. Ik heb al 4x 2.1 HDMI kabels besteld, een Ethernet naar USB zodat ik een snellere verbinding kan hebben via kabel. Ik heb de Samsung Q990D als soundbar, die ik op de eArc ga aansluiten.

Ik heb verder momenteel alleen een switch. In de toekomst kan hier een switch 2/PS5/Xbox komen en eventueel een Apple TV/Shield Pro

Ik wil gebruik maken van Plex om films/series af te spelen en een variant van Moonlight als client om spellen te kunnen spelen waarij mijn PC (host) in een ander kamer de host is met Sunlight/Sunshine/Apollo.

Nu kan de G5 tot 165Hz en zijn bijna alle 'stream devices' zoals de Shield Pro en XBox beperkt tot bijvoorbeeld 4k60 of 4k120. Iemand een idee hoe kan het maximale uit mijn TV kan benutten en 165hz 4k kan streamen zonder al te veel lag? Heb thuis uiteraard een sterk netwerk en Host PC liggen die dit lokaal al aankan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Omniferious schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:30:
Nu kan de G5 tot 165Hz en zijn bijna alle 'stream devices' zoals de Shield Pro en XBox beperkt tot bijvoorbeeld 4k60 of 4k120. Iemand een idee hoe kan het maximale uit mijn TV kan benutten en 165hz 4k kan streamen zonder al te veel lag? Heb thuis uiteraard een sterk netwerk en Host PC liggen die dit lokaal al aankan.
je kan niet 165hz streamen. Er zijn geen devices die dat ondersteunen. Die 165hz kan je alleen gebruiken als je een pc hebt met een fatsoenlijke videokaart.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 12-05-2025 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Is het mogelijk om een software update terug te draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ion schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:29:
Is het mogelijk om een software update terug te draaien?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabit_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
Klopt het dat de 48” G5 een heel ander design heeft dan de andere G5 modellen? Op basis van afbeeldingen op de LG website en de installatie instructies lijkt het eerder een C5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 12:33

Fl0yd

Dovahkiin

Heren, ik ben sinds kort eigenaar van de LG G4 65" OLED.

Wat een prachtig beeld.:) Echter onlangs had ik er voorzichtig wat stof afgehaald met een schoon microvezel doekje en ging ik er even met mijn zaklamp langs om te kijken of ik alles gehad had (wellicht een fout, maargoed).

Ik zag ineens 2 diagonale 'krasjes' leek het wel op de bovenkant van de bevel. Het vreemde is dat de 'krassen' precies stoppen bij het einde van de bezel en dus niet op het scherm zitten. Het lijkt wel alsof het direct op de bezel zit achter het glas, en niet op het glas. Je ziet het niet als je er zonder zaklamp naar kijkt, en zelfs alleen bij een bepaalde (kijk)hoek.

Is dit wat iets wat gewoon kan gebeuren tijdens de productie? Of hoort dit misschien gewoon bij deze TV? Misschien is op dat punt de bezel gemonteerd oid.

Het natuurlijk niet echt een probleem en ik zie ook niks tijdens het kijken naar het scherm.

Maar toch zit het me niet lekker/maak ik me er wat zorgen om. Deels omdat ik redelijk perfectionistisch ben, maar ook vooral omdat ik voor dat geld een degelijk product verwacht waar ik nog een aantal jaar mee kan doen.

Is dit iets wat bij deze TV hoort en normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51
mabit_ schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:44:
Klopt het dat de 48” G5 een heel ander design heeft dan de andere G5 modellen? Op basis van afbeeldingen op de LG website en de installatie instructies lijkt het eerder een C5?
48/55/65 zijn G56LS modellen. Waarbij de S voor Stand staat.

78/83 zijn G55LW modellen waarbij de W voor Wall staat.

93” is G54LW model.

Dus de modellen met stand hebben ook andere cijfercode dan de grotere broers die enkel aan de muur kunnen. Dus mogelijk verklaart dat het verschil.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-05 23:26
@ Fl0yd

Ik heb zojuist met een lampje mijn 65 en 77inch G4 bekeken maar beide geen krassen. Als het je echt stoort wat ik me kan voorstellen dan zal ik het toestel omruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Fl0yd schreef op maandag 12 mei 2025 @ 23:37:

Waht een prachtig beeld.:) Echter onlangs had ik er voorzichtig wat stof afgehaald met een schoon microvezel doekje en ging ik er even met mijn zaklamp langs om te kijken of ik alles gehad had (wellicht een fout, maargoed).

Ik zag ineens 2 diagonale 'krasjes' leek het wel op de bovenkant van de bevel. Het vreemde is dat de 'krassen' precies stoppen bij het einde van de bezel en dus niet op het scherm zitten. Het lijkt wel alsof het direcht op de bezel zit achter het glas, en niet op het glas. Je ziet het niet als je er zonder zaklamp naar kijkt, en zelfs alleen bij een bepaald (kijk)hoek.

Is dit wat iets wat gewoon kan gebeuren tijdens de productie? Of hoort dit misschien gewoon bij deze TV? Misschien is op dat punt de bezel gemonteerd oid.

Het natuurlijk niet echt een probleem en ik zie ook niks tijdens het kijken naar het scherm.

Maar toch zit het me niet lekker/maak ik me er wat zorgen om. Deels omdat ik redelijk perfectionistisch ben, maar ook vooral omdat ik voor dat geld een degelijk product verwacht waar ik nog een aantal jaar mee kan doen.

[YouTube: 20250511 224804]
Oh heel vervelend voor jou. Ik ben het eens met de eerdere reacties, als het jou lukt omwisselen. Ik kan mij voorstellen hoe dat is voor jou. Maar als je kijkt niets te zien lees ik. Mooie toestel de G4. Heel veel plezier met jouw nieuwe G4 televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 30-05 13:04
B9 ook update 05.40.90
Hmm dat wordt zoeken naar changes.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:22
Voor de G5 bezitters, hoe bevalt die? ik twijfel heel erg tussen een G4 of G5 aan te schaffen.

+ G4 geen kinderziektes
- G4 jaartje oud, minder updates, ander paneel

+ G5 laatste updates, snellere SOC, nieuwe paneel, etc
- HDR10 en Dolby Vision wat opgelost zou moeten worden met een firmware? maar LG ontkent dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:52:
Voor de G5 bezitters, hoe bevalt die? ik twijfel heel erg tussen een G4 of G5 aan te schaffen.

+ G4 geen kinderziektes

- HDR10 en Dolby Vision wat opgelost zou moeten worden met een firmware? maar LG ontkent dit.
Uit mijn eigen ervaring, uiteindelijk maakt het allemaal niets uit. Ik heb hier een B4 hangen, en ik heb niet het gevoel had ik maar een B5 gekocht of een C4. Uiteindelijk zal je het niet merken wat je heb hangen. Het kan net zo goed een C4 zijn geweest.

Ik geniet al een maandje, dagelijks van mijn nieuwe 65-inch B4 :)

De G5 heeft wel voordelen. Ik dacht ook over het updatebeleid van de B5 langer is, maar het is maar 1 jaartje meer en bovendien moest ik opeens €1.000 extra bijbetalen. Heel veel succes met jouw keuze tussen G4 of G5

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 13-05-2025 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
TweakGP schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:11:
[...]Niets kinderziektes, gewoon al lang getest door LG Display. Waarom verzin je zoiets?
niet goed getest zo te zien. zie dolby vision/hdr problemen op de G5. niets verzonnen dus. altijd opletten met nieuwe schermen.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 13-05-2025 11:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Van der Berg fijn dat je tevreden bent met de B4, maar zonder dat je zelf een G4 of G5 in huis hebt gehad kun je er ook niks zinnigs over zeggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:43
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:52:

+ G4 geen kinderziektes

HDR10 issues zijn zeker nog niet opgelost op de G5. Gisteren was er een nieuwe firmware uitgekomen die dit bevestigd. Dolby Vision is wel in orde.

Buiten dat, is de G5 wel een significante upgraden tov de G4. Maximale helderheid hebben we het dan over. Maar ook dat is enigzins subjectief, want de G5 gaat pas echt shinen bij content dat gemaakt is voor hele hoge nits(4000 en hoger). Aangezien het meeste streaming spul gewoon max 1000 nits zal zijn, zal je in dat opzicht weinig verschil zien tov de G4. Wel is het kleurbereik van de G5 weer beter dan de G4.

Dus. Nu een G4 kopen voor een mooi prijsje, of wachten tot de HDR10 issues zijn verholpen. Tenminste, als dat belangrijk voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:16:
@Van der Berg fijn dat je tevreden bent met de B4, maar zonder dat je zelf een G4 of G5 in huis hebt gehad kun je er ook niks zinnigs over zeggen toch?
Al heeft de G5 een vernieuwde paneel. Ik verwacht hetzelfde als wat ik nu heb. Als je een G4 heb hangen zal je niet merken dat je een G5 mis. Daarmee bedoel ik uiteindelijk zal het niets uitmaken. Kijk ook naar de prijs verschillen onderling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Prostie34 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:44:
@ Fl0yd

Ik heb zojuist met een lampje mijn 65 en 77inch G4 bekeken maar beide geen krassen. Als het je echt stoort wat ik me kan voorstellen dan zal ik het toestel omruilen.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat je echt goed moet kijken om het te zien, maar toch ben ik er niet blij mee en haalt het wat af van het plezier dat je zou moeten hebben met een gloednieuwe TV.
Ik denk dat ik toch voor een wissel ga, ja.

Bedankt voor je check/reactie!

[ Voor 3% gewijzigd door Fl0yd op 13-05-2025 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:41:
[...]
Al heeft de G5 een vernieuwde paneel. Ik verwacht hetzelfde als wat ik nu heb. Als je een G4 heb hangen zal je niet merken dat je een G5 mis. Daarmee bedoel ik uiteindelijk zal het niets uitmaken. Kijk ook naar de prijs verschillen onderling.
Ja maar dat is geen antwoord op de vraag. Je eerste respons was in het verlengde van je vele posts over dat jij het verschil niet merkt van jouw televisie met een hoger model die je niet hebt gekocht. (waarbij je doelt op je eigen tevredenheid, maar waar anderen in mindere mate iets mee kunnen).
Je trekt dat nu door richting een vraag over de ervaringen met 2 jaargangen topmodel. Dat is wat anders.

Als je boodschap is dat de vraagsteller blij zal zijn met wat hij/zij uiteindelijk zal kopen, dan geldt dat waarschijnlijk voor iedereen die twijfelt over 2 modellen. Enneh prijs zal niet voor iedereen zo doorslaggevend zijn (gezien je afsluiter 'kijk ook naar de prijsverschillen onderling').
Als iedereen deze vorm van tevredenheid met prijs zou koppelen, dan zeg je eigenlijk dat iedereen het instapmodel OLED moet kopen en de EVO's niet hoeft te overwegen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik probeer niet te zeggen dat wat ik gedaan heb het beste is. Maar tussen een B-model naar een C-modelmzagen wij in de videoreview (dat ik eerder had geplaatst) dat het verschil bijna niet is. Uit dit conclusie denk ik het zelfde over G4 tegenover een G5.

Je moet kijken of het waardig is. Ik vind nog steeds toen voor mij dan €600 extra voor een C-model niet waardig. Wel vind ik het waard om €600 extra in te zetten voor een 77-inch B4 een maand geleden voor €1799. De G5 heeft weliswaar een grote pluspunt dat het paneel vernieuwd is. Ik denk uiteindelijk of er een G4 of een G5 zal hangen niets uitmaakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:24:
Ik probeer niet te zeggen dat wat ik gedaan heb het beste is. Maar tussen een B-model naar een C-modelmzagen wij in de videoreview (dat ik eerder had geplaatst) dat het verschil bijna niet is. Uit dit conclusie denk ik het zelfde over G4 tegenover een G5.

Je moet kijken of het waardig is. Ik vind nog steeds toen voor mij dan €600 extra voor een C-model niet waardig. Wel vind ik het waard om €600 extra in te zetten voor een 77-inch B4 een maand geleden voor €1799. De G5 heeft weliswaar een grote pluspunt dat het paneel vernieuwd is. Ik denk uiteindelijk of er een G4 of een G5 zal hangen niets uitmaakt
Je geeft nu in feite nogmaals hetzelfde antwoord.
(en nu hou ik erover op. Ik heb mijn punt gemaakt)

[ Voor 3% gewijzigd door Harkelaar op 13-05-2025 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05 12:35
Fl0yd schreef op maandag 12 mei 2025 @ 23:37:

Wat een prachtig beeld.:) Echter onlangs had ik er voorzichtig wat stof afgehaald met een schoon microvezel doekje en ging ik er even met mijn zaklamp langs om te kijken of ik alles gehad had (wellicht een fout, maargoed).

Ik zag ineens 2 diagonale 'krasjes' leek het wel op de bovenkant van de bevel. Het vreemde is dat de 'krassen' precies stoppen bij het einde van de bezel en dus niet op het scherm zitten. Het lijkt wel alsof het direct op de bezel zit achter het glas, en niet op het glas. Je ziet het niet als je er zonder zaklamp naar kijkt, en zelfs alleen bij een bepaalde (kijk)hoek.

[YouTube: 20250511 224804]
Wel de folie er af gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:53
Ik zit te kijken naar een g5 77 inch, wat ik me af vraag is of bij muur montage de tv echt strak tegen de muur aangedrukt moet worden, of dat deze aan de beugel een paar cm naar voren kan blijven zweven van de muur af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
gotfurrr schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:27:
Ik zit te kijken naar een g5 77 inch, wat ik me af vraag is of bij muur montage de tv echt strak tegen de muur aangedrukt moet worden, of dat deze aan de beugel een paar cm naar voren kan blijven zweven van de muur af?
Als het goed is hoor je een klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:53
pwh53 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:37:
[...]

Als het goed is hoor je een klik.
ja dat is dan als je de tv echt strak tegen de muur aan wil hebben, maar stel ik wil dat niet, kan dat met die beugel? of gaat er dan iets kapot :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:16:
Sommige dingen mis je pas als je een direct vergelijk hebt.
Ik was een aantal jaren geleden vast van plan om een Philips Ambilight te gaan kopen. Hele mooie tv, met hele leuke specs. Tot ik in de winkel kwam en daar een plasma tv naast de Ambilight zag staan: ik kwam dus met die plasma tv thuis :)

Ik denk dat dat met de diverse modellen van LG niet anders is: als je een B4 hebt, ben je daar (hopelijk) blij mee, als je hem rechtstreeks naast een G5 hangt zullen sommige dingen ineens opvallen die je eerder niet zag.

Dus zolang je geen rechtstreeks vergelijk hebt: gewoon genieten van wat je hebt :)

wat mij overigens niet tegenhoudt om naar een G5 te kijken... ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Ik heb gekozen voor de 77G4, ik kon de 800 euro extra voor een G5 (met in mijn ogen: kinderziektes en minimale verschillen) niet goed praten.

Wellicht beetje offtopic, maar gebruiken jullie een Nividia Shield Pro? ik neem aan dat ik hem met de Shield Remote kan aanzetten en hij automatisch naar de juiste input gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb gezien dat er op LG OLED televisie Bluetooth zit (Op mijn B4 zit er Bluetooth). Dus ik dacht ik probeer mijn Galaxy Buds 3 Pro aan te sluiten. Echter wordt dit niet herkend, is dit alleen voor toetsenbord en muis?

Op mijn computer heb ik een Bluetooth dongle via USB waar ik mijn Buds 3 Pro meer verbind. Heb ik zo'n Bluetooth dongle nodig voor op mijn B4?

[ Voor 31% gewijzigd door Van der Berg op 14-05-2025 12:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Van der Berg schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:10:
Ik heb gezien dat er op LG OLED televisie Bluetooth zit. Dus ik dacht ik probeer mijn Galaxy Buds 3 Pro aan te sluiten. Echter wordt dit niet herkend, is dit alleen voor toetsenbord en muis?
Nee, je kunt hier via bluetooth een headset of speakers aan koppelen. Moet je via het audiomenu doen. Wel zorgen dat je headset in pairing mode zit.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-05-2025 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:11:
[...]

Nee, je kunt hier via bluetooth een headset of speakers aan koppelen. Moet je via het audiomenu doen. Wel zorgen dat je headset in pairing mode zit.
Hij doet het! Ik heb geluid van mijn televisie nu via mijn Galaxy Buds 3 Pro.

Mooi dat dit kan. Nu hoef ik geen Sony headset te gebruiken. Bedankt.

Bij het af doen van mijn Buds 3 Pro oortjes en in het doosje terug te doen, schakeld de televisie automatisch terug op mijn 5.1 set van Logitech Z-5500

[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 14-05-2025 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 30-05 13:04
DaYwaLkUr schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:30:
Ik heb gekozen voor de 77G4, ik kon de 800 euro extra voor een G5 (met in mijn ogen: kinderziektes en minimale verschillen) niet goed praten.

Wellicht beetje offtopic, maar gebruiken jullie een Nividia Shield Pro? ik neem aan dat ik hem met de Shield Remote kan aanzetten en hij automatisch naar de juiste input gaat?
Heb net andersom, dus tv aan is shield aan en uit bij uit. En andersom zou ook moeten kunnen via instellingen in shield. Ook input instellingen beschikbaar.

Topic van Shield: Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nogmaals aandacht gevraagd voor:
Jorgen schreef op zondag 11 mei 2025 @ 12:23:
@ allen:

Het is natuurlijk het ervaringentopic en daarin mogen goede en slechte ervaringen vanzelfsprekend hun plekje hebben. Ook afbeeldingen die van toevoeging zijn, zijn prima. Maar letten we er ook op dat het géén lief-dagboek-topic of nutteloze-foto-topic wordt? Probeer zoveel mogelijk to the point te blijven. Dat houdt het voor iedereen overzichtelijk en interessant.
@Van der Berg

Het is helemaal niet erg als je af en toe iets post dat minder informatief is, omdat je blij bent met je televisie.
Let erop dat het topic wél voor iedereen overzichtelijk en interessant moet blijven.

@ allen:

Wel de bedoeling:

Ervaringen delen, zowel positief als negatief.
Eigen inzet / onderzoek (topic search, Google, reviews lezen, etc)
Vragen stellen waarop je geen antwoord kunt vinden
Foto's delen wanneer ze informatief zijn voor iedereen of je vraag verduidelijken

Niet de bedoeling:

Lief dagboek (vandaag ging ik, keek ik, deed ik, haalde ik, voelde ik mij, etc)
Je volledige foto-roll delen met allerlei ongerelateerde / onbelangrijke zaken
Vragen stellen die je eenvoudig had kunnen vinden

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:34
Ik heb vorige week een lg g4 65" aangeschaft ter vervanging van een led-tv van 7 jaar oud.
Ik ben zeer onder de indruk van het beeld en nu wil ik de led-tv op de slaapkamer ook vervangen voor een oled.
Echter zit ik met een paar dingen.
De tv op de slaapkamer is een 50" (qled).
Oled is er alleen in 48 of 55".
50" vind ik al groot genoeg voor de slaapkamer dus 55 zou dan wel erg groot worden.
Maar, de g4 is er niet in 48".
Dan zou het dus een C4 moeten worden.
Ook kwam ik er echter achter dat de specificaties van de 48" modellen anders (minder) zijn dan van de 55" en grotere modellen. Vooral de helderheid zou (een stuk) lager zijn.

Heeft er iemand een 48" Lg oled in huis en wat is daar je mening over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
coob schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:59:
Ik heb vorige week een lg g4 65" aangeschaft ter vervanging van een led-tv van 7 jaar oud.
Ik ben zeer onder de indruk van het beeld en nu wil ik de led-tv op de slaapkamer ook vervangen voor een oled.
50" vind ik al groot genoeg voor de slaapkamer dus 55 zou dan wel erg groot worden.
Ook kwam ik er echter achter dat de specificaties van de 48" modellen anders (minder) zijn dan van de 55" en grotere modellen. Vooral de helderheid zou (een stuk) lager zijn.

Geen 48", maar ik heb wel een 42" LG C2 OLED. Ja hij gaat wat minder helder dan m'n 77G3, maar ik merk er weinig van in de praktijk.. ze gaan alsnog verrassend helder.

Hoe kijk je TV op de slaapkamer? TV aan de muur en vooral in de avond? Aangezien het dan meestal al donkerder is van nature heeft de wat lagere helderheid veel minder impact dan je denkt. Als je hem op 100 OLED lampje setting zet brand je alsnog je ogen eruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
stin00 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:08:
[...]

Geen 48", maar ik heb wel een 42" LG C2 OLED. Ja hij gaat wat minder helder dan m'n 77G3, maar ik merk er weinig van in de praktijk.. ze gaan alsnog verrassend helder.

Hoe kijk je TV op de slaapkamer? TV aan de muur en vooral in de avond? Aangezien het dan meestal al donkerder is van nature heeft de wat lagere helderheid veel minder impact dan je denkt. Als je hem op 100 OLED lampje setting zet brand je alsnog je ogen eruit :+
Dat denk ik eigenlijk dus ook.
De 65" beneden moet ik ook al flink temperen kwa helderheid.
Op de slaapkamer hangt ie inderdaad aan de muur en er wordt alleen gekeken bij een verduisterde kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:44
coob schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:11:
[...]

Op de slaapkamer hangt ie inderdaad aan de muur en er wordt alleen gekeken bij een verduisterde kamer.
Dan is dat echt meer dan genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:20
coob schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:59:

Geen antwoord op je vraag, maar wij hebben de keuze gemaakt om de G4 55’’ in onze slaapkamer te installeren. We kwamen van 32’’ en ik had het idee dat 55 veel te groot zou zijn. Uiteindelijk valt het reuze mee, en wat ook helpt is dat de TV vlak tegen de muur hangt. Dat is een grote plus van de G-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
ElGrandoNeuso schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:42:
[...]

Geen antwoord op je vraag, maar wij hebben de keuze gemaakt om de G4 55’’ in onze slaapkamer te installeren. We kwamen van 32’’ en ik had het idee dat 55 veel te groot zou zijn. Uiteindelijk valt het reuze mee, en wat ook helpt is dat de TV vlak tegen de muur hangt. Dat is een grote plus van de G-serie.
Ik heb de tv juist iets naar beneden gekanteld zodat ik wat rechter op het beeld kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

pwh53 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:19:
[...]

Yes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:03
DaYwaLkUr schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:30:

Mag ik vragen bij welke zaak het prijsverschil tussen een 77G4 en 77G5 momenteel slechts 800 euro is? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Billie schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:54:
[...]

Mag ik vragen bij welke zaak het prijsverschil tussen een 77G4 en 77G5 momenteel slechts 800 euro is? :o
Bij de ING maar inmiddels uitverkocht zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Billie schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:54:
[...]

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
pwh53 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:19:
[...]

Zit er folie over het display?
Ik heb er niks aangehaald bij mijn g4.
Mijn zoon zei nog, zal ik het beschermfolie eraf halen.
Ik zei, er zit volgens mij niks op.

[ Voor 18% gewijzigd door coob op 15-05-2025 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
coob schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:26:
[...]

Zit er folie over het display?
Ik heb er niks aangehaald bij mijn g4.
Mijn zoon zei nog, zal ik het beschermfolie eraf halen.
Ik zei, er zit volgens mij niks op.
Ik zou het er wel af halen ja, stuk minder reflecties dan ;)
Er hoort zo’n lipje aan te zitten waarmee je dan het folie makkelijk los trekt, maar lees hier en daar dat het lipje mogelijk al los is geraakt en dan is het niet zo duidelijk meer.
Hier zie je heel duidelijk het verschil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKupeZzupfpOzZI1N0LBq9AbhqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0owsr9qjkzQVb6c2lJxZmdE.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/amzkLIfPXU

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-05-2025 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coob
CyBeRSPiN schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:42:
[...]

Ik zou het er wel af halen ja, stuk minder reflecties dan ;)
Er hoort zo’n lipje aan te zitten waarmee je dan het folie makkelijk los trekt, maar lees hier en daar dat het lipje mogelijk al los is geraakt en dan is het niet zo duidelijk meer.
Hier zie je heel duidelijk het verschil:
[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/amzkLIfPXU
Er kwam inderdaad alleen een lipje af.
Ik dacht al wat spiegelt dat ding joh. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Ja er zit inderdaad folie (beschermlaag) op het scherm en die gewoon rustig los trekken. Uit mijn ervaring leek heel makkelijk en de monteurs trokken ze de folie los. Heel veel kijkplezier :)

[ Voor 52% gewijzigd door Van der Berg op 15-05-2025 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
coob schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:11:
[...]

Ik bevestig ook even wat @stin00 aangeeft. In de woonkamer heb ik een G3 55 en in de slaapkamer een C4 42.
De G3 is mooier, maar zitten we vaak met verduisteren. De C4 komt in de (donkere) slaapkamer altijd goed tot zijn recht. Ik ben daar echt heel tevreden over. En beide worden getemperd. zoals je dat zo mooi noemt.
Ik zie het persoonlijk als een extreme luxe op de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Harkelaar schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:47:
[...]

Ik bevestig ook even wat @stin00 aangeeft. In de woonkamer heb ik een G3 55 en in de slaapkamer een C4 42.
De G3 is mooier, maar zitten we vaak met verduisteren. De C4 komt in de (donkere) slaapkamer altijd goed tot zijn recht. Ik ben daar echt heel tevreden over. En beide worden getemperd. zoals je dat zo mooi noemt.
Ik zie het persoonlijk als een extreme luxe op de slaapkamer.
Geen last van de zogenaamde groene zweem?

Ps.
Het folie is er nu af :+ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
coob schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:38:
[...]
Geen last van de zogenaamde groene zweem?
Harkelaar in "LG 55 c3 of c4"

Nee geen groene waas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

gotfurrr schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:39:
[...]

ja dat is dan als je de tv echt strak tegen de muur aan wil hebben, maar stel ik wil dat niet, kan dat met die beugel? of gaat er dan iets kapot :+
Dit wil ik ook graag weten!
Ik wil graag een G4, maar het stopcontact zit achter de tv, dus de stekker moet daar wel in kunnen en dus moet de TV een centimeter of 3-4 van de wand afkomen. Kan dat met de standaard beugel?

Mijn C1 is maar voor de helft 'dik' en heeft zodoende aan de bovenste helft ruimte om de stekker in het wcd te plaatsen.
Hoe heeft de rest van de G4 eigenaren dat hier gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice1066
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 00:43
EddoH schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:23:
[...]

Ik wil graag een G4, maar het stopcontact zit achter de tv, dus de stekker moet daar wel in kunnen en dus moet de TV een centimeter of 3-4 van de wand afkomen. Kan dat met de standaard beugel?

Mijn C1 is maar voor de helft 'dik' en heeft zodoende aan de bovenste helft ruimte om de stekker in het wcd te plaatsen.
Ik heb in het midden van de tv aan de onderzijde een ventilatie koker van 50x100 ongeveer in de muur. Met de 77G4 komt de voeding uit het midden die gaat meteen de koker in. De hdmi naar de AVR gaat nu via de geleiding achterop de tv(bedoeld voor de voeding) naar het midden. Baalde een beetje dat de av aansluitingen rechts zitten (achteraanzicht). Maar met 1 hdmi naar de tv geen orobleem achteraf. Alles loopt via mijn AVR.

Denk overigens dat de beugel wel iets ooenn kan blijven staan, maar zo is hij niet bedoeld. Als een WCD een probleem vormt knip je de stekker eraf, wcd eruit en met een wago lasklem sluit je de tv aan op het net. Tv kan tegen de muur, probleem opgelost 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Stekker er af knippen dacht ik ook aan, dan ben ik alleen de garantie kwijt ben ik bang :(
Ik heb bij ons een rioolbuis voor kabels in de muur laten stucen, alleen zit die aan de linkerkant van de tv, waar de HDMI aansluitingen zitten. De voedingskabel van de G4 is maar 1,5 meter lang, en zou dan dus eerst naar links, dan door de buis, en dan nog naar een stekkerblok moeten. Ik ben bang dat dat net te kort wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
[...]

De beugels van de G-reeks kunnen de TV een 10-tal cm van de muur brengen door ze uit te vouwen. Dat is echter vooral bedoeld om hem makkelijker te kunnen ophangen en aan de kabels te kunnen achteraan. Ik zou mijn 77" in elk geval niet langere tijd op die manier durven laten hangen, dat ding weegt echt een pak en dat beugeltje is maar klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

@Largamelion Ok thanks, daar was ik al bang voor.
Wel verbazingwekkend hoe vervelend het ontwerp nu is van de LG Tv's. Er is totaal geen aandacht voor een beetje flexibiliteit m.b.t. het ophangen. Van een vaste voedingsstekker tot kabelgootjes die alleen naar de onderkant van de tv lopen en een beugel die strak tegen de muur zit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
@gotfurrr en @EddoH Ja hoor dat kan prima. Ik heb hier een LG 77G3 aan de muur hangen. Deze hing altijd volledig vlak tegen de muur, maar ik wilde graag ambilight creeëren met een uitvoering: Philips Hue Play Gradient Lightstrip 75+ inch.

De 77G3 hangt aan de meegeleverde gallery beugel aan slechts 6 schroeven/pluggen (Fisscher Duopower 6x50). De TV weegt maar 37kg en dat valt mee hoor. Ik durf hem ook wel aan 4 pluggen te hangen, maar ik ben 'voor de zekerheid' voor 6 stuks gegaan. Betreft uiteraard wel een massief betonnen muur.

Aan de achterzijde heb ik de beugel redelijk ver uitgeklapt en het meegeleverde kartonnen stand-off ding ertussen gevouwen zodat hij stevig blijft zitten. Je kan zo makkelijk ~10 tot 11cm ruimte creeëren achter de TV. Hij hangt hier in een soort nukje dus ik merk er niks van dat hij niet helemaal plat tegen de muur zit.

Uiteraard kan je ook gaan voor een paar cm ruimte door de beugel minder ver uit te klappen. Het is een beetje een stroef ding en door het formaat van de TV is het wat klooien... maar het kan prima :) Hij hangt verrassend recht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWl7goSZr0UDzukyNrkgrVBPw94=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvvWTOUmQ7suxC8IXIDX4ywo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sej-B1afbrYxdC7blAs8FDY-SQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCKqSGLVLhj7X4W6rxoNmlcw.jpg?f=fotoalbum_tile

Wel jammer dat Philips de Hue Sync app niet uitbrengt voor de 2023 TVs.. alleen 2024 en hoger, geen idee waarom. Ik heb nu m'n G3 geroot via de Faultmanager kwetsbaarheid. Daardoor krijg ik Homebrew apps op de TV met oa een ad-free youtube. Dankzij de homebrew apps PicCap en Hyperion kan ik nu de ledstrip met het beeld van de TV synchroniseren zonder extra hardware.

[ Voor 12% gewijzigd door stin00 op 16-05-2025 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

@stin00 Top! Dankjewel! Dat zou echt perfect zijn als dat kan.
Ergens zou het ook vreemd zijn als de beugel het gewicht niet zou kunnen houden in 'uitgeklapte' stand, maar snap ook dat het voor sommigen niet heel stevig voelt.
Wil niet dat de tv er na een half jaartje afdondert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
EddoH schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:28:
@stin00 Top! Dankjewel! Dat zou echt perfect zijn als dat kan.
Ergens zou het ook vreemd zijn als de beugel het gewicht niet zou kunnen houden in 'uitgeklapte' stand, maar snap ook dat het voor sommigen niet heel stevig voelt.
Wil niet dat de tv er na een half jaartje afdondert....
Volgens mij kan één zo'n Fisscher plug ongeveer 50kg aan draagkracht hebben. Dat is waarschijnlijk onder bepaalde omstandigheden gemeten, een TV die van de muur af hangt zet natuurlijk wat meer hefboom krachten op de pluggen. Maar met 6 kwaliteitspluggen kan je een olifant aan een betonnen muur monteren. Vaak ben je te bang met dit soort dingen.. zeker met een betonnen (nieuwbouw) muur. Ik verwacht dat ik met mijn 84kg ook aan de LG beugel kan hangen :+

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 16-05-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het is wel nieuwbouw maar geen volledig beton; er kon prima in gefreesd worden. Het zijn stapelblokken van 12cm dik. Wellicht cellenbeton.
Anyway, ik ben niet zozeer bang dat de schroeven het niet houden, maar meer voor de houder zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
EddoH schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:37:
Het is wel nieuwbouw maar geen volledig beton; er kon prima in gefreesd worden. Het zijn stapelblokken van 12cm dik. Wellicht cellenbeton.
Anyway, ik ben niet zozeer bang dat de schroeven het niet houden, maar meer voor de houder zelf.
Ik twijfel ook niet aan de ophanging in de muur, maar mijn vrees is het gewicht op die scharnieren als je hem permanent in uitgeklapte stand hangt. Heb het niet nagelezen in de handleiding, maar zou me niet verwonderen moest dat ergens vermeld staan.

Moest ik zelf de nood hebben, zou ik denk ik eerder een plaatje tussen de beugel en de muur monteren, zodat de tv strak tegen dat plaatje hangt met dichtgevouwen beugel en evengoed x-aantal cm naar voren komt. Dat zal een pak steviger zijn en zo vermijd je druk op die scharnieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice1066
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 00:43
Beugel is sterk zat, stevig scharnierende constructie. Het hangt stil na installatie, ben er totaal niet bang voor. Maar strak tegen de muur is gewoon het mooiste.

Stekkerblok hoeft niet, je kan wellicht een enkel contact stekker in je pijp wegwerken? Anders extra kuiltje in de muur maken, tv hangt er toch voor en je moet er jaren naar kijken.

Strak tegen de muur is beter voor het aanzicht en waf als de tv er voor is ontworpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 29-05 21:53
TV strak tegen de muur ziet er top uit, maar vinden jullie het niet zonde dat je kijkafstand daardoor ook weer groter wordt ten opzichte van de TV op een standaard?

Mijn tv op een tv meubel staat zo'n 40cm van de muur af. Volgens van die online grootte/afstand calculators "verlies" ik al ruim 10 inch tv als ik deze tegen de muur plak :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:23

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

sheepdog schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:07:
TV strak tegen de muur ziet er top uit, maar vinden jullie het niet zonde dat je kijkafstand daardoor ook weer groter wordt ten opzichte van de TV op een standaard?

Mijn tv op een tv meubel staat zo'n 40cm van de muur af. Volgens van die online grootte/afstand calculators "verlies" ik al ruim 10 inch tv als ik deze tegen de muur plak :'(
Schuif je de bank op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
sheepdog schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:07:

‘Die online grootte/afstand calculators’ zijn natuurlijk leidend voor je kijkgenot….. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 29-05 21:53
Harkelaar schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:23:
[...]

‘Die online grootte/afstand calculators’ zijn natuurlijk leidend voor je kijkgenot….. 8)7
Tja het zijn maar richtlijnen natuurlijk, maar wel met een wetenschappelijke basis: https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06
[...]

Ik heb een voorzetwand gemaakt, door wat houten balken tegen de muur te schroeven, daaroverheen 18 mm OSB platen en afgewerkt met laminaat.
De kabels lopen netjes achter de voorzetwand en de G4 hangt hier perfect vlak tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
Ik heb een 77 inch G2 en heb van de week voor een maandje F1TV pro premium genomen. Nu blijkt dat het hele premium verhaal geen meerwaarde heeft als je geen Apple TV of ROKU hebt. Op zich vind ik dit niet erg. Wat wel vervelend is, is dat de uitzending niet opstart. Ik krijg de melding dat er te weinig geheugen is. Ik kan me niet voorstellen dat mijn TV niet geschikt is. Iemand enig idee wat eraan de hand is? Mijn internetverbinding is snel zat. Bij de streamingdiensten heb ik totaal geen probleem met de 4K HDR uitzendingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Baumans schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:07:
[...]

Ik heb een voorzetwand gemaakt, door wat houten balken tegen de muur te schroeven, daaroverheen 18 mm OSB platen en afgewerkt met laminaat.
De kabels lopen netjes achter de voorzetwand en de G4 hangt hier perfect vlak tegen de muur.
Het is net allemaal glad gestuct inclusief buis voor de kabels en extra elektra ingefreesd... Dus een voorzetwand ga ik nu niet meer maken.
Volgende keer eerst de tv uitzoeken en daarna pas verbouwen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:44
cassiekai schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:50:
Ik heb een 77 inch G2 en heb van de week voor een maandje F1TV pro premium genomen. Nu blijkt dat het hele premium verhaal geen meerwaarde heeft als je geen Apple TV of ROKU hebt. Op zich vind ik dit niet erg. Wat wel vervelend is, is dat de uitzending niet opstart. Ik krijg de melding dat er te weinig geheugen is. Ik kan me niet voorstellen dat mijn TV niet geschikt is. Iemand enig idee wat eraan de hand is? Mijn internetverbinding is snel zat. Bij de streamingdiensten heb ik totaal geen probleem met de 4K HDR uitzendingen.
Via een app of de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
Wren schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:38:
[...]

Via een app of de browser?
Via de browser. Er is volgens mij helaas nog steeds geen app beschikbaar voor het OS van LG. Ik snap niet waarom deze er nog niet is, Voor Samsung TV’s is er wel een app beschikbaar zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-05 20:05
RTL Videoland is nu ook beschikbaar op de 2025 modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
cassiekai schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:50:
Hier helaas hetzelfde sinds dit seizoen, afgelopen jaren werkte het prima in de browser van de G2. Zal wel een nieuw DRM ding zijn van F1tv.
Ook casten naar de ingebouwde chromecast is buggy door een “known issue” van F1tv.
Airplay werkt wel stabiel, maar dan moet je wel een iphone of ipad hebben. Nadeel van airplay is dat je dan niet meer tegelijk wat anders kan doen op je mobiel zonder de stream te onderbreken.

Misschien maar eens een Apple TV op de kop tikken, maar ergens wel belachelijk dat dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:23

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 04:27:
[...]

Hier helaas hetzelfde sinds dit seizoen, afgelopen jaren werkte het prima in de browser van de G2. Zal wel een nieuw DRM ding zijn van F1tv.
Ook casten naar de ingebouwde chromecast is buggy door een “known issue” van F1tv.
Airplay werkt wel stabiel, maar dan moet je wel een iphone of ipad hebben. Nadeel van airplay is dat je dan niet meer tegelijk wat anders kan doen op je mobiel zonder de stream te onderbreken.

Misschien maar eens een Apple TV op de kop tikken, maar ergens wel belachelijk dat dat nodig is.
Nvidia Shield? Goede upscaling, werkt tot nu toe gewoon erg goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:43

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik gebruik alleen nog maar de AppleTV voor mijn C9 en vind het de beste aankoop ooit geweest (terwijl ik verder totaal geen Apple producten in huis heb). Als ik de apps op de C9 gebruikten had ik nog wel is haperingen bij snelle beelden, en dat is nu totaal weg met de AppleTV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
[...]

Op mijn C2 werkt het nog wel via de browser. Op een G2 zou het dan toch ook moeten werken lijkt mij? Alleen irritant dat je voor elk GP weekend weer opnieuw moet inloggen. Kijken via de ingebouwde chromecast is een beetje ‘hit and miss’, soms werkt het ineens wel, soms helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
PatrickC schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:12:
[...]

Op mijn C2 werkt het nog wel via de browser. Op een G2 zou het dan toch ook moeten werken lijkt mij?
Ok, ja dat verwacht ik dan wel. Misschien moet ik mn browser eens resetten.

Update: na wissen alle browserhistorie lijkt het te werken. In elk geval voor de videos, even wachten tot de volgende live stream.

Update2: helaas, bij kijken van de VT2 is alsnog de browser gecrasht ivm geheugenprobleem, lijkt dus ergens een memoryleak te zitten. Vreemd dag het dan bij jou op de C2 wel werkt?

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-05-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:13:
[...]

Update: na wissen alle browserhistorie lijkt het te werken. In elk geval voor de videos, even wachten tot de volgende live stream.

Update2: helaas, bij kijken van de VT2 is alsnog de browser gecrasht ivm geheugenprobleem, lijkt dus ergens een memoryleak te zitten. Vreemd dag het dan bij jou op de C2 wel werkt?
Zou het probleem zich ook voordoen bij het goedkopere abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
cassiekai schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:45:
[...]

Zou het probleem zich ook voordoen bij het goedkopere abonnement?
Er is hier geen onderscheid van 4K resolutie werkt sowieso niet via de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:13:
[...]

Heb je de memory optimizer al eens gedraaid? Verder, hoeveel geheugen is er vrij op je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
PatrickC schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:42:
[...]

Heb je de memory optimizer al eens gedraaid? Verder, hoeveel geheugen is er vrij op je TV?
Ja al gedraaid, en hoe kun je het geheugen zien? De opslag voor apps wordt denk ik niet bedoeld, maar eerder het RAM/werkgeheugen voor het OS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcmerK
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-05 13:14
Na al een omruiling en al een nieuw paneel begint ook deze g4 nu na een maandje weer te kraken bij heldere beelden. Wat een ellende met deze tv, mijn eerste lg maar zeker weten mijn laatste.
Exact het zelfde probleem als op dit filmpje.
YouTube: LG G4 OLED popping noises. Known defect with no fix. Buyer beware.
Hij is nog geen 8 maanden oud maar nog geen dag plezier aan gehad. Nu maar weer eens contact opnemen en als er geen definitieve oplossing komt ga ik de koop ontbinden.
Pagina: 1 ... 561 562 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.