KingKoning schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:15:
[...]
Ik wil niks afdwingen, ik vindt het alleen doodzonde, ik ben van mening dat je daarmee als bedrijf op de korte termijn misschien mensen naar een nieuw model duwt, maar op lange termijn niet aan klantenbinding doet.
Daarnaast vindt ik het bizar dat je dat kan verkopen aan kopers van een toptoestel. Die toestellen waren tot voor kort meer dan 2000 euro, dan mag je anno 2019 best nog even ondersteunen. Misschien niet jarenlang, maar 1 jaar na dato? Dat is wel erg magertjes.
Samsung bijvoorbeeld, die brengen zelfs voor hun goedkopere lijnen airplay2.
Het is voor mij een afweging niet voor LG te kiezen. Zie apple, die brengen 4 jaar na dato nog updates uit voor de iPhone 6.
[...]
Eens, alleen in mijn hoofd is LG toch wel de top, in ieder geval hardwarematig, daar komt dan nog magic remote bij wat een leuke plus is

De vraag is of LG een jaar of vijf geleden had kùnnen weten dat AirPlay 2 er aan zou komen.
Als ze dat inderdaad wisten had men voorzieningen kunnen treffen.
Het is maar de vraag of dit zo is.
En wat als Apple over drie jaar met AirPlay 4 komt? Wat zit er dan in AirPlay 4 waar LG nu in de 2018 of 2019 iets mee kan doen? Nieuwe chipset of wat anders?
Dit maakt het erg complex.
Ik noem maar even AirPlay maar daar kun je ook een andere feature invullen die op dit moment al bestaat of nog niet bestaat en over een paar jaar wel beschikbaar is.
Samsung bakt er niks van, kom daar maar eens vragen om HDMI 2.1....
Je noemt nog Apple zie ik.
Aardig voorbeeld maar onvolledig!
Ik heb een iPhone 5s waar dus nog steeds het nieuwste IOS op draait.
Mooi zou je denken echter,
vergeet het maar dat hier ook
alle iOS 12 features inzitten die bv een iPhone XR heeft.
[
Voor 7% gewijzigd door
HoppyF op 28-05-2019 19:30
]