• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Gonadan schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:22:
[...]

Nofi, maar deze inzet mag ik toch wel tweaker onwaardig noemen. Naast het halve Ziggo community forum staat dit topic [DVB-C] Ziggo Mediabox Next er ook gewoon vol mee. :)
Iets te snel geoordeeld. Ik heb geen Next (nog afgehouden bij Ziggo ondanks aanbod) en volg dus ook die topics niet. Ik googlede op de firmware van LG en dan vind je niet zo veel info over de update.

Maar, als LG zaken heeft opgelost lijkt het me logisch dat het probleem bij LG zat en niet bij de Next. Tenzij LG een workaround voor de Next heeft geïntroduceerd wat al helemaal niet wenselijk is. Ik heb niet eerder bij LG (en mijn eigen TV) problemen gemerkt met 4k op 50 Hz. Er zouden dan toch meer apparaten die fletse kleuren moeten geven op je LG. Kortom, iets klopt nog niet, of ik snap het niet.

This title is for sale, please send me a PM

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43
@the-body
Alle apparaten die 4k op 50hz uitstuurde hadden dit probleem inderdaad. Dus nee, niet alleen de Next. Echter is het zo dat deze combi over het algemeen weinig voorkomt.
Maar als ik mijn Shield TV op 4k50hz instelde had ik het probleem ook.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
huh, zijn de kijkhoeken van de C8 veel beter? (4.45) of komt dat door het kleurpalet/helderheid die op dat moment hoger staat?
Hamazaki schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:31:
[...]

huh, zijn de kijkhoeken van de C8 veel beter? (4.45) of komt dat door het kleurpalet/helderheid die op dat moment hoger staat?
Dat lijkt denk ik zo.
Is ook lastig te beoordelen op een video die met een camera op deze manier is opgenomen.
Je kunt dit het beste met je eigen ogen beoordelen als je voor de TV zit.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarom is het eigenlijk zo dat de vrr bij 4k pas bij 48 fps minimaal aanslaat en bij 1080 al op 20 frames per seconde? Op dit moment is vrr de enige reden voor mij om te overwegen op te graden maar de 9 serie. Maar dit vind ik wel echt jammer en zou dan eerder hopen op een toekomstig model wat wel eerder aanslaat. Want om nou te gaan gamen op 1080 is ook weer wat jammer met deze toestellen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
edit

[ Voor 97% gewijzigd door Acemath op 24-05-2019 20:42 ]

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 22:03

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Gonadan schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:55:
[...]

Kan je van opzij bij toch? Desnoods met behulp van een barbecuetang. :P
Die barbecuetang :P was niet meer nodig... eergisteren kwam de online update ook in beeld en inmiddels ook in de “4K” modus op de Ziggo Next de juiste kleuren op mijn LG C7 OLED _/-\o_ (nu alleen nog van dat wazige smooth “filter” af waardoor de Next voor mij nog niet de juiste beeldkwaliteit heeft). Update: de beeldkwaliteit lijkt nu beter.

[ Voor 5% gewijzigd door WizzieJP op 24-05-2019 23:56 ]

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

• semi70
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-11 15:36
ArthurMorgan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:59:
Waarom is het eigenlijk zo dat de vrr bij 4k pas bij 48 fps minimaal aanslaat en bij 1080 al op 20 frames per seconde? Op dit moment is vrr de enige reden voor mij om te overwegen op te graden maar de 9 serie. Maar dit vind ik wel echt jammer en zou dan eerder hopen op een toekomstig model wat wel eerder aanslaat. Want om nou te gaan gamen op 1080 is ook weer wat jammer met deze toestellen.
dat lijkt wel heel erg op de freesync 1 monitoren. terwijl de nieuwere freesync 2 techniek wel een grotere bereik heeft en HDR. Ik denk dat het beter is om te wachten op de nieuwe consoles en de nieuwe videokaarten die hdmi 2.1 gaan ondersteunen. dan nog is het de vraag of gsync straks gaat werken via hdmi wat nu niet het geval is. er is dus een kans aanwezig dat de nieuwere technieken straks alleen werken met de 10 serie en de 9 serie wordt overgeslagen met alleen de simpele vrr.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 23:24
WizzieJP schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:30:
[...]

Die barbecuetang :P was niet meer nodig... eergisteren kwam de online update ook in beeld en inmiddels ook in de “4K” modus op de Ziggo Next de juiste kleuren op mijn LG C7 OLED _/-\o_ (nu alleen nog van dat wazige smooth “filter” af waardoor de Next voor mij nog niet de juiste beeldkwaliteit heeft). Update: de beeldkwaliteit lijkt nu beter.
Is er een Next update geweest?

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:20
wvkreg schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 07:28:
[...]

Is er een Next update geweest?
Goede morgen, hij heeft het over een update van LG (y)

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 14:48
Gisteren de LG OLED55E9PLA gekregen van Electroplace (prima contact en service)
4K HDR ziet er adembenemend uit maar ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal met mijn vorige tv. (46pfl9704h (was in 2010 het topmodel))
Wel kan ik ze vergelijken met gewoon HD televisie uitzendingen)
Ik moet zeggen de OLED valt mij erg tegen. Ik heb beide tv's naast elkaar staan en ben gisteren de hele dag bezig geweest om de instellingen op de OLED aan te passen. Meerdere forums en instellingen gevonden voor de E8. Ik krijg de kleuren op de OLED niet zo natuurlijk als op de Philips. Ook zijn de details niet zo scherp en gedetailleerd. Het gras is niet de kleur zoals het zou moeten zijn en de gezichten en handen zijn of te oranje of te bleek. Rimpels en haren etc. zijn niet zo scherp te krijgen als op mijn Philips. Vandaag maar weer eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

sh623661 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:49:
4K HDR ziet er adembenemend uit maar ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal met mijn vorige tv. (46pfl9704h (was in 2010 het topmodel))
Ik moet zeggen de OLED valt mij erg tegen. Ik heb beide tv's naast elkaar staan en ben gisteren de hele dag bezig geweest om de instellingen op de OLED aan te passen. Meerdere forums en instellingen gevonden voor de E8. Ik krijg de kleuren op de OLED niet zo natuurlijk als op de Philips. Ook zijn de details niet zo scherp en gedetailleerd. Het gras is niet de kleur zoals het zou moeten zijn en de gezichten en handen zijn of te oranje of te bleek. Rimpels en haren etc. zijn niet zo scherp te krijgen als op mijn Philips. Vandaag maar weer eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen.
Prima contact totdat je TV kapot is, dan gaan ze geen vinger uitsteken en geen cent besteden om jouw als klant te ondersteunen in de aftersales.

• sh623661
ion schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:13:
[...]

Prima contact totdat je TV kapot is, dan gaan ze geen vinger uitsteken en geen cent besteden om jouw als klant te ondersteunen in de aftersales.
Verrassend, heb geen slechte reviews kunnen vinden.
Maar je hebt geen tips voor betere instellingen?

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:01
sh623661 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:26:
[...]

Verrassend, heb geen slechte reviews kunnen vinden.
Maar je hebt geen tips voor betere instellingen?
Voor de C8 is dit een prima uitgangspunt, zou voor de C9 ook moeten gelden: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8-oled/settings
Zou wel de White Balance settings voorlopig even op default laten staan, het ene scherm is het andere niet..

• ArthurMorgan
  • Niet online
Qua kleuren is het ook een kwestie van wennen. Voor mij, en velen met mij is de eerste indruk "hey het klopt totaal niet..." Maar het probleem is niet dat de kleuren niet kloppen, maar dat je jaren, zo niet decennia lang naar niet natuurlijke kleuren hebt zitten kijken dat je denkt dat de kleuren die je daar zag natuurlijk waren.

Gebruik de link van hierboven van rtings (al is er ook gewoon een C9 pagina: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings en blijf er dan even 2 weken vanaf en kijk gewoon. Voor de meesten is dat genoeg gewenning en ook realisatie dat de kleuren wel echt natuurlijker zijn ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 19:40
Wat voor bron gebruik je? 720p of 1080i (veel tv uitzendingen dus) zullen er op 55" altijd slechter uit zien dan op 46"

• sh623661
ArthurMorgan schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:36:
Qua kleuren is het ook een kwestie van wennen. Voor mij, en velen met mij is de eerste indruk "hey het klopt totaal niet..." Maar het probleem is niet dat de kleuren niet kloppen, maar dat je jaren, zo niet decennia lang naar niet natuurlijke kleuren hebt zitten kijken dat je denkt dat de kleuren die je daar zag natuurlijk waren.

Gebruik de link van hierboven van rtings (al is er ook gewoon een C9 pagina: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings en blijf er dan even 2 weken vanaf en kijk gewoon. Voor de meesten is dat genoeg gewenning en ook realisatie dat de kleuren wel echt natuurlijker zijn ;)
Over de kleuren ben ik met je eens, dit blijft altijd persoonlijk. Ik weet echter wel hoe de kleur van gras en in mindere mate gezichten er uit zouden moeten zien.
Heb de instellingen van je link uitgevoerd/toegepast.
De scherpte en details blijven gewoon een stuk minder dan ze zouden moeten/kunnen zijn.

Verwijderd

sh623661 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:55:
[...]

Over de kleuren ben ik met je eens, dit blijft altijd persoonlijk. Ik weet echter wel hoe de kleur van gras en in mindere mate gezichten er uit zouden moeten zien.
Heb de instellingen van je link uitgevoerd/toegepast.
De scherpte en details blijven gewoon een stuk minder dan ze zouden moeten/kunnen zijn.
Wat is de kijkafstand? En welke kwaliteit is de bron? Als je dicht op de TV zit dan kunnen details van (relatief) lage kwaliteit content er slechter uitzien dan op een kleinere TV.

• sh623661
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:09:
[...]

Wat is de kijkafstand? En welke kwaliteit is de bron? Als je dicht op de TV zit dan kunnen details van (relatief) lage kwaliteit content er slechter uitzien dan op een kleinere TV.
Ik kijk op dit moment gewoon tv via de kabel (1080i of 720p) en zit bijna 5 meter van de tv.
Na een beetje spelen met de kleuren en instellingen vind ik de kleuren (soms) beter op de OLED. (ligt aan de kleur)
Nummerborden op auto's, logo's en teksten lees ik duidelijker op de Philips.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

sh623661 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:23:
[...]

Ik kijk op dit moment gewoon tv via de kabel (1080i of 720p) en zit bijna 5 meter van de tv.
Na een beetje spelen met de kleuren en instellingen vind ik de kleuren (soms) beter op de OLED. (ligt aan de kleur)
MPEG noise reduction aanzetten zorgt er al voor dat je detail verliest. Overigens moet je de TV gewoon op ISF night/day zetten en je zou niet hoeven te klooien met settings, want die settings zijn al dichtbij de standaard.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-11 21:48
ion schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:39:
[...]

MPEG noise reduction aanzetten zorgt er al voor dat je detail verliest. Overigens moet je de TV gewoon op ISF night/day zetten en je zou niet hoeven te klooien met settings, want die settings zijn al dichtbij de standaard.
Het verlies van detail met MPEG noise reduction is niet zichtbaar op een normale kijkafstand.

Verwijderd

pennywise666 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:37:
[...]

Het verlies van detail met MPEG noise reduction is niet zichtbaar op een normale kijkafstand.
Dat moet natuurlijk zijn: is voor MIJ niet zichtbaar. En wat is een normale kijk afstand. Definiëer 'normaal'

• pennywise666
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:23:
[...]

Dat moet natuurlijk zijn: is voor MIJ niet zichtbaar. En wat is een normale kijk afstand. Definiëer 'normaal'
Nee,dat moet zijn: voor iedereen.
Normaal is vanaf de minimale tot maximale kijk afstand voor een 4K tv. Ik heb mijn 65 inch op 2 meter afstand.
De meesten hebben hem staan op de dubbele afstand, dus kan je nagaan.
Of kijk je soms op 10 cm afstand,nee toch.

[ Voor 4% gewijzigd door pennywise666 op 25-05-2019 16:30 ]

Verwijderd

pennywise666 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:28:
[...]

Nee,dat moet zijn: voor iedereen.
Normaal is vanaf de minimale tot maximale kijk afstand voor een 4K tv. Ik heb mijn 65 inch op 2 meter afstand.
De meesten hebben hem staan op de dubbele afstand, dus kan je nagaan.
Of kijk je soms op 10 cm afstand,nee toch.
Neen, dat moet zijn: dat is voor niet iedereen niet zichtbaar

Waar staat gedefiniëerd wat de minimale kijkafstand en de maximale lijkafstand is?

Wat wel geadviseerd wordt is 2 1/2 keer de beelddiagonaal. Maar dat is geen wet van meden en perzen.

Helaas voor jouw zijn jouw definities iets persoonlijks en is het geen algemeen aangenomen standaard

• pennywise666
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:36:
[...]

Neen, dat moet zijn: dat is voor niet iedereen niet zichtbaar

Waar staat gedefiniëerd wat de minimale kijkafstand en de maximale lijkafstand is?

Wat wel geadviseerd wordt is 2 1/2 keer de beelddiagonaal. Maar dat is geen wet van meden en perzen.

Helaas voor jouw zijn jouw definities iets persoonlijks en is het geen algemeen aangenomen standaard
Dat kan je opzoeken wat de minimaal en maximaal geadviseerde kijkafstand voor een 4K tv is. Dat weet ik niet meer zo uit mn hoofd. Met mijn 2 meter afstand zit ik iig goed.
Maar het punt is dat je het verlies in detail gewoon niet ziet op een normale kijkafstand.
Zo en nou is het klaar.

Verwijderd

De C9 review van Vincent staat online.
pennywise666 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:42:
[...]

Dat kan je opzoeken wat de minimaal en maximaal geadviseerde kijkafstand voor een 4K tv is. Dat weet ik niet meer zo uit mn hoofd. Met mijn 2 meter afstand zit ik iig goed.
Maar het punt is dat je het verlies in detail gewoon niet ziet op een normale kijkafstand.
Zo en nou is het klaar.
Zie deze tool.
Voor een 65 inch is het 2,77m (ongeveer).
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

• pennywise666
Er staat voor 65" Recommended Mixed Usage Distance 8.9' (2.69 m) en voor Recommended Cinema Distance 6.5' (1.98 m).

Ik kijk vaak films/series,dus 2 meter is goed voor mij. Maar voor gewone tv programma's vind ik het ook gewoon een goeie afstand.
Het went ook snel sowiezo.
Net gezien! 👍
Prima review en ook wel volgens verwachting.
De grappen van Vincent zijn ook geweldig.

Vooral die over “cramming too much into a tight space” en “sometimes you can’t beat a good handjob”.
Ook leuk is het verhaal over de voet. Daarin komt de “Brexit” weer eens ter sprake en het feit dat Vincent bijna een hernia krijgt bij het installeren van de TV vanwege de zware voet... ;)

• pennywise666
HoppyF schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:00:
[...]

Net gezien! 👍
Prima review en ook wel volgens verwachting.
De grappen van Vincent zijn ook geweldig.

Vooral die over “cramming too much into a tight space” en “sometimes you can’t beat a good handjob”.
Ook leuk is het verhaal over de voet. Daarin komt de “Brexit” weer eens ter sprake en het feit dat Vincent bijna een hernia krijgt bij het installeren van de TV vanwege de zware voet... ;)
Ja,ik vind dat hij de oudejaarsconference maar moet doen. Hij, Hans Teeuwen of Theo Maassen. Want voor de rest vind ik het niks.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Cap schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:47:
[...]
En wat zou je daarmee willen doen, die RS232C poort?
Die kan je gebruiken voor afstandbediening in combinatie met andere systemen. LG levert zelfs de complete instructieset in de uitgebreide handleiding aan, netjes van ze want meestal is dat 1 groot mysterie.

Persoonlijk zou ik het wel gebruiken.. Raspberry pi er aan en integreren in de home automation _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 25-05-2019 19:23 ]

pennywise666 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:45:
[...]

Ja,ik vind dat hij de oudejaarsconference maar moet doen. Hij, Hans Teeuwen of Theo Maassen. Want voor de rest vind ik het niks.
Goed plan!
Er is wel een probleem, drie kwart van het publiek zal waarschijnlijk Vincent niet verstaan.
Probeer dit maar eens in hetzelfde tempo te zeggen:
“Hello everyone, Vincent Teoh from HDTVTEST here, I am a TV reviewer and professional calibrator”.

Btw, Hans Teeuwen is ook niet zo goed te verstaan dus dat valt wel in dezelfde categorie! ;)

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:21
HoppyF schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:11:
[...]

Btw, Hans Teeuwen is ook niet zo goed te verstaan
Dat ligt toch echt aan jezelf

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
pennywise666 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:37:
[...]

Op mijn c8 65" op 3 meter wel hoor, en dan heb ik geen eens perfecte ogen meer (schat 95%)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
sh623661 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:23:
[...]
Misschien overscharpening op de Philips?

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:48
Sinds kort een LG televisie. Erg blij mee :)

Een vraag over de epg/guide toen ik m'n aansloot om te testen en ik klikte Guise speelde die gelijk door links boven in. Toen alles aangesloten als ik nu guide open is het kleine venster even zwart geen geluid en na 2 seconden pas weer het beeld waar het eerst gelijk doorspeelde. Hoe zit dat bij jullie?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• ubun2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-05 15:08
Vrijdag is de LG55c8 bezorgd. Ik had al een aantal HDR en Dolby Vision demos gedownload en het beeld van deze tv is adembenemend met de juiste bron. Erg blij mee en nu maar hopen dat er geen hinderlijke banding ontstaat. De live zoom functie is handig wanneer statische logo's te fel zijn.

Nu heb ik via mijn gsm het hotelmenu/service menu gevonden maar waar kan ik zien hoeveel uren mijn tv aan heeft gestaan?
CheetahNL schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:01:
Vanmiddag in Rotterdam dus toch even bij Kamera Express naar binnen met vrouwlief, om te kijken. LG OLED65C8 voor 2249 in de showroom. Even de verkoper gesproken, Tweakers genoemd, en opeens was mijn vrouw wél overtuigd van de pracht van een Oled. Ik vraag wat de prijs voor mij is; 1699 meeneemprijs. Met bezorgen 30 euro extra. Meteen aangeschaft met het idee dat het toch niet veel goedkoper kan.
Gefeliciteerd! ;)
Even naar dit topic ivm mijn vraag die niets met de prijs te maken heeft.
Wat is de grootte van de TV die je nu hebt en heeft je vrouw bezwaren tegen de grootte of is de beeldkwaliteit doorslaggevend geweest?

• CheetahNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 21:54
HoppyF schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:15:
[...]

Gefeliciteerd! ;)
Even naar dit topic ivm mijn vraag die niets met de prijs te maken heeft.
Wat is de grootte van de TV die je nu hebt en heeft je vrouw bezwaren tegen de grootte of is de beeldkwaliteit doorslaggevend geweest?
"Onze huidige tv doet het nog prima" was geen argument meer toen ze zei dat ze misschien wel een BMW wilde in plaats van de moderne en prima werkende auto waar we in zaten.
We hebben nu een 42 inch plasma en we gaan naar 65 inch. De 42 inch was in 2009 gekocht toen we nog zo'n 3 meter van de tv zaten. Nu is het zo'n 5 meter, dus extra grootte kan wel.
Volgens mij beseft ze nog niet wat voor groot zwart vlak we in de kamer krijgen, maar daar went ze vast aan :)
Beeldkwaliteit zag ze ook wel maar boeit haar niet zo. Daarom was het ook verrassend dat ze opeens akkoord ging zonder dat ik het vroeg. Mij hoor je niet klagen!
CheetahNL schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:02:
[...]

"Onze huidige tv doet het nog prima" was geen argument meer toen ze zei dat ze misschien wel een BMW wilde in plaats van de moderne en prima werkende auto waar we in zaten.
We hebben nu een 42 inch plasma en we gaan naar 65 inch. De 42 inch was in 2009 gekocht toen we nog zo'n 3 meter van de tv zaten. Nu is het zo'n 5 meter, dus extra grootte kan wel.
Volgens mij beseft ze nog niet wat voor groot zwart vlak we in de kamer krijgen, maar daar went ze vast aan :)
Beeldkwaliteit zag ze ook wel maar boeit haar niet zo. Daarom was het ook verrassend dat ze opeens akkoord ging zonder dat ik het vroeg. Mij hoor je niet klagen!
Grappig hier ook nog een 42 inch plasma maar uit 2010. (TX-P42V20).
Afstand is hier zo’n 2,75 tot 3 meter.
Een 65 inch zou dus flink groter zijn maar wel passend volgens de kijkafstand tools.
Dit vooral omdat het om UHD 4K gaat.
De grootte went snel hoor je vaak en dat is ook zo.
Onze jongens hebben een 55 en 60 inch dus ik weet wel hoe dit er uitziet.
Veel plezier met je aankoop.

Verwijderd

edit : opgelost. ;)
Moest er wel even tig tig pagina's lezen.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2019 14:01 ]

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Ik heb net de Vogel’s Thin 405 besteld en zie op het installatiefilmpje op Youtube dat ze een apparaat gebruiken om te kijken waar de houten “latten” zijn in de muur om daar de schroeven in te boren. Zoiets heb ik thuis niet...

Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik heb een gips muur waar ik de C8 aan wil ophangen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zelf heb ik wel zo'n apparaat, maar mijn TV staat gewoon op het dressoir dus dat is niet echt relevant. :P

Voor het gewicht is het aan te bevelen om inderdaad op de latten te schroeven als dat zo uit komt, maar die zitten ook niet altijd op de plek waar je ze wilt hebben. In principe kan een TV met de juiste schroeven en montagemethode ook gewoon aan gips hangen, maar dan moet je wel echt weten wat je doet.
Dan zou ik eerder nog overwegen om een plaat op de muur te monteren die je met flink veel goede gipsschroeven vast kunt zetten en waar je dan de houder goed op kan monteren. Kost je wellicht een paar millimeter maar geeft wel meer zekerheid.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Menace_1981 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:41:
Ik heb net de Vogel’s Thin 405 besteld en zie op het installatiefilmpje op Youtube dat ze een apparaat gebruiken om te kijken waar de houten “latten” zijn in de muur om daar de schroeven in te boren. Zoiets heb ik thuis niet...

Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik heb een gips muur waar ik de C8 aan wil ophangen.
Multidetector gebruiken?
Zoiets als dit: https://www.lidl-shop.nl/...-of-vochtmeter/p100249910
Pluggen voor gipsplaat bestaan ook maar dat lijkt mij wat te licht om een muursteun aan op te hangen.

• Gonadan

Gonadan

@HoppyF bij mijn hangt een radiator van twee meter bij zestig centimeter gewoon aan gipspluggen. Wel een heleboel want de monteur wilde zeker weten dat hij bleef hangen, maar het kan op zich een hoop hebben. Hangt wel helemaal af van hoeveel je er kunt gebruiken en in hoeverre de constructie voor een hefboomwerking gaat zorgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Gonadan schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:56:
@HoppyF bij mijn hangt een radiator van twee meter bij zestig centimeter gewoon aan gipspluggen. Wel een heleboel want de monteur wilde zeker weten dat hij bleef hangen, maar het kan op zich een hoop hebben. Hangt wel helemaal af van hoeveel je er kunt gebruiken en in hoeverre de constructie voor een hefboomwerking gaat zorgen.
Dat klopt, het aantal pluggen bepaalt ook het totaal gewicht wat er aan kan hangen.

• pennywise666
HoppyF schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:33:
[...]

Grappig hier ook nog een 42 inch plasma maar uit 2010. (TX-P42V20).
Afstand is hier zo’n 2,75 tot 3 meter.
Een 65 inch zou dus flink groter zijn maar wel passend volgens de kijkafstand tools.
Dit vooral omdat het om UHD 4K gaat.
De grootte went snel hoor je vaak en dat is ook zo.
Onze jongens hebben een 55 en 60 inch dus ik weet wel hoe dit er uitziet.
Veel plezier met je aankoop.
Sterker nog,ik ben nu wel toe aan een 77 inch op 2 meter afstand.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik een beamerscherm van 3 meter breed heb hangen in de andere kamer op 4,5 meter afstand ;)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11 23:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met zo'n nieuwe update, moet je dan ook opnieuw kalibreren?
Wil wellicht sparen voor een kalibratie, maar het is zonde als er door allerlei gewenste fixes of ongewenste bugs niks meer van je kalibratie klopt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Rgams
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-06-2022
Ik denk erover om 55C8 te krijgen, maar ik ben bang dat ik de kwaliteit niet zal opmerken als mijn bank op 3,5 m afstand ligt. Moet ik het nog steeds kopen? Ik heb momenteel een andere LG 49in op dezelfde afstand

• ArthurMorgan
  • Niet online
Do not wory, dat ga je absoluut wel zien. Mijn vrouw ziet ook niet snel kwaliteitsverschil tussen TV's. Maar met de OLED zag ze wel echt dat het een enorme stap vooruit was.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

@Rgams Ik ben van een Panasonic led 46" naar een 55" Oled gegaan. Ik zit op 4,5 meter en is geweldige ervaring.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
sh623661 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:49:
Toch een heel ander geluid als de rest van het topic!

Heel interessant, ben benieuwd of je vorige tv eigenlijk heel goed was dan?
OLED wordt overal verwoord als de heilige graal van TV (op inbranden na).. nu zeg jij dat het helemaal niet zo mooi is en de kleuren ook niets om over naar huis te schrijven (of lees ik het te zwaar?).

Is het mogelijk om wat foto's van je ervaring te delen?

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11 05:49
Zo afgelopen weekend ook eindelijk de knoop doorgehakt en een LG 55C8 aangeschaft. Wat een verschil met mijn oude Panasonic 42pX80.

• Predje
Ik heb de vriendin bijna om!! het zou sowieso 65" moeten worden!
Besloten dat HDMI 2.1 niet iets is waar ik op ga wachten en ook niet iets is waar ik nu 500 extra voor ga betalen (C9)..
Dus het moet een C8 worden, maar neig naar de B8.. scheelt 200 euro en volgens reviews is het scherm/kwaliteit hetzelfde.
We heeft ervaring met de C8 vs B8?
Predje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:13:
Ik heb de vriendin bijna om!! het zou sowieso 65" moeten worden!
Besloten dat HDMI 2.1 niet iets is waar ik op ga wachten en ook niet iets is waar ik nu 500 extra voor ga betalen (C9)..
Dus het moet een C8 worden, maar neig naar de B8.. scheelt 200 euro en volgens reviews is het scherm/kwaliteit hetzelfde.
We heeft ervaring met de C8 vs B8?
Er zijn verschillen en deze zijn ook zichtbaar het is alleen maar net waar bij jou de nadruk op ligt.
Ben je kritisch en wil je de beste beeldkwaliteit of is 200 euro verschil doorslaggevend?
Zie ook: https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/b8-vs-c8

• Predje
HoppyF schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:17:
[...]

Er zijn verschillen en deze zijn ook zichtbaar het is alleen maar net waar bij jou de nadruk op ligt.
Ben je kritisch en wil je de beste beeldkwaliteit of is 200 euro verschil doorslaggevend?
Zie ook: https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/b8-vs-c8
Thx!

Blijkbaar kan alleen de C8 HDR en HFR tegelijk... is dat iets waar je vaak tegenaan zal liepen? Ik doe vooral veel PS4(pro).. dus HDR zal ik graag gaan gebruiken.. kom ik ergen dan HFR tegen?

• Riotvan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-11 11:43
Ik heb sinds vorige week een 55C8 staan en heb toch wel last van vertical banding. Vooral in donkere scenes valt het af en toe op. Ben toen wat gaan testen met grey scales en tot ongeveer 20% is het te zien.

Ik twijfel overigens mbt de panel lottery wat wijsheid is.... Iemand ervaring hoe Apollo hier mee omgaat?

Ben afgezien van dit heel blij met dit scherm maar het is toch ook weer een beetje een domper.
Predje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:24:
[...]

Thx!

Blijkbaar kan alleen de C8 HDR en HFR tegelijk... is dat iets waar je vaak tegenaan zal liepen? Ik doe vooral veel PS4(pro).. dus HDR zal ik graag gaan gebruiken.. kom ik ergen dan HFR tegen?
Ik ben geen gamer maar ik heb wel gelezen dat steeds meer games een hoge frame rate gebruiken.
Nu misschien nog bij niet-HDR maar dat kan ook veranderen.
Een gamer kan hier misschien meer over zeggen.
Riotvan schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:25:
Ik heb sinds vorige week een 55C8 staan en heb toch wel last van vertical banding. Vooral in donkere scenes valt het af en toe op. Ben toen wat gaan testen met grey scales en tot ongeveer 20% is het te zien.

Ik twijfel overigens mbt de panel lottery wat wijsheid is.... Iemand ervaring hoe Apollo hier mee omgaat?

Ben afgezien van dit heel blij met dit scherm maar het is toch ook weer een beetje een domper.
Welke firmware versie?
Misschien nog even testen met de 05 versie beta of public als deze uitkomt.

• Predje
HoppyF schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:28:
[...]

Ik ben geen gamer maar ik heb wel gelezen dat steeds meer games een hoge frame rate gebruiken.
Nu misschien nog bij niet-HDR maar dat kan ook veranderen.
Een gamer kan hier misschien meer over zeggen.
Wss gaat HFR/4K/HDR niet uit de PS4 komen.. en ga je dan al tegen de HDMI beperking aanlopen...

Lees ook dat het geluid iets minder is vanwege de voet.. maar ik gebruik toch een soundbar.

Echter is het nu voor 1799 te halen bij kamera express (een teruggestuurde).. indien daar niets mee is is 100euro nog te overbruggen voor die paar kleine verbeteringen.

• Riotvan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-11 11:43
HoppyF schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Welke firmware versie?
Misschien nog even testen met de 05 versie beta of public als deze uitkomt.
Vannuit de fabriek zat er een .30 firmware op die ik toen maar geupdate heb naar .55 na wat gelezen te hebben. Als het paneel helemaal strak was had ik opzich wel die beta firmware willen proberen(de problemen heeft mijn paneel ook) maar nu ivm garantie blijf ik er maar vanaf. Ik denk dat ik gewoon apollo maar ga bellen zodat ik er op tijd melding van gemaakt heb en dan in overleg met hun wacht op de officiele firmware.

• Predje
Predje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:30:
[...]

Wss gaat HFR/4K/HDR niet uit de PS4 komen.. en ga je dan al tegen de HDMI beperking aanlopen...

Lees ook dat het geluid iets minder is vanwege de voet.. maar ik gebruik toch een soundbar.

Echter is het nu voor 1799 te halen bij kamera express (een teruggestuurde).. indien daar niets mee is is 100euro nog te overbruggen voor die paar kleine verbeteringen.
Nu lees ik dus dat 60FPS al HFR is.. PS4 doet al 60FPS met HDR. Dus daar ga je met je B8..
En ik lees dat HDMI2.1 idd nodig is voor echt HDR+HFR.. maar google stadia/youtube kan het via wifi wellicht ook gaan halen?

Lang verhaal kort.. ik vermoed spijt te krijgen als ik nu 100 euro bespaar (op 1700-1800 euro) en straks tegen beperkingen aanloop.. (wat ik wss al doe met hdmi2.1)..

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-11 11:47
Predje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:30:
[...]

Lees dit topic [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 er even op na, want de huidige gangbare prijs voor een nieuwe LG 65C8 is 1699 euro als je de suggesties uit genoemd topic opvolgt.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Predje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:47:
[...]

Nu lees ik dus dat 60FPS al HFR is.. PS4 doet al 60FPS met HDR. Dus daar ga je met je B8..
En ik lees dat HDMI2.1 idd nodig is voor echt HDR+HFR.. maar google stadia/youtube kan het via wifi wellicht ook gaan halen?

Lang verhaal kort.. ik vermoed spijt te krijgen als ik nu 100 euro bespaar (op 1700-1800 euro) en straks tegen beperkingen aanloop.. (wat ik wss al doe met hdmi2.1)..
4k 60Hz met HDR is geen probleem binnen de HDMI 2.0b spec. Hoger dan 60 gaan de huidige consoles geloof ik ook niet dus daarin zie ik geen probleem.

• Predje
rodie83 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:12:
[...]

4k 60Hz met HDR is geen probleem binnen de HDMI 2.0b spec. Hoger dan 60 gaan de huidige consoles geloof ik ook niet dus daarin zie ik geen probleem.
Ik denk de volgende generatie ook nog niet hoor..

• Predje
Juronymous schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:05:
[...]

Lees dit topic [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 er even op na, want de huidige gangbare prijs voor een nieuwe LG 65C8 is 1699 euro als je de suggesties uit genoemd topic opvolgt.
Bedankt voor de tip!! een C8 voor dezelfde prijs als een B8 is helemaal een nobrainer :)

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 16:34
De PS5 gaat zich eerder focussen op native 4k met 60 fps dan sub 4k met 100+ fps. HFR is voorlopig een gimmick, tenzij je een dikke game PC hebt die je erop wil aansluiten.

Ik heb anderhalve week geleden m'n Samsung 65 inch NU8070 verkocht (edge lit) omdat ik hem te groot vond. Meteen maar de 55C8 besteld. Wát een verschil. O+ OLED rules!

[ Voor 14% gewijzigd door Disfigured op 27-05-2019 13:41 ]

Verwijderd

Even mijn ervaring met LG service. Zie dit los van het feit dat een tv per saldo gewoon goed moet zijn zonder significante productiefouten

Na ongeveer een maand of 10 waren er problemen met de weergave. Had last van een regelmatig oplichtend beeld vooral bij snelle pan/scan [voetbal i.e] De helderheid ging dan omhoog en vrijwel meteen weer terug. Erg irritant.

Na contact rechtstreeks met LG is het panel toen vervangen. De klachten bleven echter en men heeft toen het mobo en de voeding vervangen. Probleem was toen verholpen en het was weer erg fijn kijken

Na enige tijd bemerkte ik in de rechterbovenhoek een vaste witte pixel, niet echt duidelijk zichtbaar, maar omdat je weet dat die er zit ga je er gericht naar kijken. Niet goed dus. Zelf met allerlei truuks, van die Youtube filmpjes draaien, wat ruis draaien voor wat uren, pixelrefresh, spanning er een uurtje af, is dat weer hersteld.

Na een paar weken echter een duidelijke rode stuck pixel onder in het scherm op zo'n 10 centimeter van de onderkant en in het midden. Die is was ergerlijker omdat daar ook de subs staan. Dus opvallender dan die witte in de rechterbovenhoek.

Vorige week weer aangemeld bij LG, foto erbij, waarop men a.s vrijdag weer een panelswitch komt doen.

Al met al is de afhandeling van de klacht/klachten zodanig als dat je mag verwachten.

Hoop dat het nieuwe panel zonder verdere issues nog talrijke jaren mee gaat.

• Rgams
Moet ik de LG oled55c8 of Samsung 65q8fn krijgen? Ze zijn allebei hetzelfde geprijsd. Mijn bank staat op 3,5 m van de tv.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rgams schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:12:
Moet ik de LG oled55c8 of Samsung 65q8fn krijgen? Ze zijn allebei hetzelfde geprijsd. Mijn bank staat op 3,5 m van de tv.
In dit topic zal ik je de LG aanraden, in het Samsung topic de Samsung.

OLED en QLED zijn totaal verschillende technieken en kan je niet vergelijken.

Gezien je vraag, ga voor de 65, voordat je, na aankoop van de 55, constant denkt aan de 65...
Rgams schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:12:
Je kunt een 55 inch niet vergelijken met een 65 inch.
Daarvoor is het verschil te groot.
Daarbij is een LCD TV al helemaal niet te vergelijken met een LG OLED.
Kortom, bepaal je budget en probeer daar een OLED bij te vinden.

• Raaafie
  • Laatst online: 07-11 19:52
Op 3.5meter zou ik zelf niet kleiner willen dan 65". Maar zou ook geen LCD willen. In jouw situatie zou ik dan ook door sparen en voor een 65" oled gaan.

• Rgams
Raaafie schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:54:
Op 3.5meter zou ik zelf niet kleiner willen dan 65". Maar zou ook geen LCD willen. In jouw situatie zou ik dan ook door sparen en voor een 65" oled gaan.
Zou u LG 65in C8 of B8 voorstellen?

• Rgams

• sh623661
Predje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:06:
[...]

Toch een heel ander geluid als de rest van het topic!

Heel interessant, ben benieuwd of je vorige tv eigenlijk heel goed was dan?
OLED wordt overal verwoord als de heilige graal van TV (op inbranden na).. nu zeg jij dat het helemaal niet zo mooi is en de kleuren ook niets om over naar huis te schrijven (of lees ik het te zwaar?).

Is het mogelijk om wat foto's van je ervaring te delen?
Zoals ik in mijn info al zei was de Philips in 2009 het topmodel (koste me toen 2300€).
Ik ben er al wel achter dat de LG OLED55E9 een perfecte tv is als je 4K content afspeelt.
Heb nu een paar 4K films(HDR) bekeken via mijn mediaplayer en dat ziet er erg mooi uit. Ook wat natuurfilms bekeken via YouTube in 4K, erg mooi.
Maar als je dan weer overschakelt naar het "normale" tv kijken vind ik mijn Philips stukken beter.
Op zich wel logisch, de Philips is een HD tv en de content van gewoon tv kijken komt in de buurt van HD. Veel uitzendingen zijn zelfs nog minder qua kwaliteit.
Het ligt dus aan de gebruiker, kijk je veel 4K films of speel je spellen van hoge kwaliteit is het een prima keus. Kijk je echter veel tv uitzendingen dan zou ik er nog ff over denken.
Ik heb in ieder geval de doos en alle verpakking waar de tv in zat goed bewaard omdat ik nog erg twijfel.

Foto's meesturen heeft niet veel zin. Je moet gewoon bij iemand langs gaan die een Oled heeft.
Je bent hier van harte welkom! :*)
sh623661 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:34:
[...]

Zoals ik in mijn info al zei was de Philips in 2009 het topmodel (koste me toen 2300€).
Ik ben er al wel achter dat de LG OLED55E9 een perfecte tv is als je 4K content afspeelt.
Heb nu een paar 4K films(HDR) bekeken via mijn mediaplayer en dat ziet er erg mooi uit. Ook wat natuurfilms bekeken via YouTube in 4K, erg mooi.
Maar als je dan weer overschakelt naar het "normale" tv kijken vind ik mijn Philips stukken beter.
Op zich wel logisch, de Philips is een HD tv en de content van gewoon tv kijken komt in de buurt van HD. Veel uitzendingen zijn zelfs nog minder qua kwaliteit.
Het ligt dus aan de gebruiker, kijk je veel 4K films of speel je spellen van hoge kwaliteit is het een prima keus. Kijk je echter veel tv uitzendingen dan zou ik er nog ff over denken.
Ik heb in ieder geval de doos en alle verpakking waar de tv in zat goed bewaard omdat ik nog erg twijfel.

Foto's meesturen heeft niet veel zin. Je moet gewoon bij iemand langs gaan die een Oled heeft.
Je bent hier van harte welkom! :*)
Is ook een kwestie van gewenning.
Als je al jarenlang “gewoon” HD kijkt raak je daaraan gewend.
Ook als de kleuren e.d. niet optimaal zijn.

Gewone TV uitzendingen lopen achter tov de mogelijkheden die de (OLED) TV heeft.
Dat zie je uit het verleden ook. Eerst waren er alleen SD uitzendingen en sporadisch HD.
Nu is er vooral HD.
Alles UHD 4K uitzenden zou mooi zijn maar zal nog wel even duren.
Ontwikkelingen gaan soms niet zo snel als je zou willen.

• Gonadan

Gonadan

De vraag bij dit soort ontdekkingen is of het beeld van de oude TV daadwerkelijk zo natuurgetrouw was of dat je daar zo aan gewend bent dat een iets andere tint als fout voelt.
Ik durf te wedden dat als ik mijn oude TV naast m'n huidige had gezet ik verschil in kleuren had gezien, maar ik zou niet weten welke dan meer gelijk gehad zou hebben. Nou ja, ik heb wel een spectrometer voor m'n huidige TV gehangen en die vond het in orde, dus ik zou neigen naar de huidige TV. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-11 07:51
Sinds eind 2018 ben ik in het bezit van de LG OLED55B8PLA. Hoewel ik vanaf het begin al niet heel erg positief was over de internetverbinding lijkt dit alleen maar erger te worden.

Continu is de tv bezig met het controleren van de verbinding waarbij hij aangeeft geen internet te hebben. Dit geldt zowel voor bekabeld als draadloos. De bekabelde verbinding doet het overigens vaak niet. Hij zegt gewoon geen verbinding te hebben. Ik heb al diverse kabels geprobeerd en de tv al rechtstreeks aangesloten op het modem. Ook lees ik op diverse fora dat je de advertentie cookies moet opschonen, ook al gedaan. Niets lijkt te helpen.

De verbinding is vaak dusdanig bagger dat YouTube/Netflix/Videoland/etc. lang moeten bufferen voordat ze überhaupt starten maar ook nog vaak tijdens de video. Dit terwijl internet gewoon normaal lijkt (50 mbit verbinding, Ziggo) op alle andere apparaten (diverse malen getest vanaf iPhone/iPad/laptop). Er wordt ten tijde van de video geen capaciteit gevraagd van andere apparaten, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Kortom.. nieuwe tv, bagger internet, naar mijn idee alles geprobeerd maar het blijft bagger en het lijkt bijna aan de tv zelf te liggen. Iemand nog tips?

• CaptRondo
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-06-2024
Een flinke zoektocht verder zie ik nog steeds nergens beschreven wat het verschil is tussen de C9 en E9.
Ik heb mijn oog nu op de 65C9PLA, en zie dat er ook de E9 is, die een paar honderd Euro duurder is, maar in de vergelijken precies hetzelfde lijkt?
Het zal vast een n00b vraag zijn dus alvast excuus.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:07
CaptRondo schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:31:
Een flinke zoektocht verder zie ik nog steeds nergens beschreven wat het verschil is tussen de C9 en E9.
Ik heb mijn oog nu op de 65C9PLA, en zie dat er ook de E9 is, die een paar honderd Euro duurder is, maar in de vergelijken precies hetzelfde lijkt?
Het zal vast een n00b vraag zijn dus alvast excuus.
E9 heeft een geïntegreerde 'soundbar' en een fractie ander design. In de praktijk zou dit betekenen dat het geluid iets beter is dan van de C9, maar dat is voor iedereen anders.

• CaptRondo
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-06-2024
Wren schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:35:
[...]

E9 heeft een geïntegreerde 'soundbar' en een fractie ander design. In de praktijk zou dit betekenen dat het geluid iets beter is dan van de C9, maar dat is voor iedereen anders.
Thanks! Uiteindelijk zal het toch home cinema setje worden dus die paar honderd euro voor de tv extra kan ik dan beter in een goede audio installatie investeren. Ik denk nog een paar maandjes wachten totdat de C9 iets goedkoper is... Cant wait!! :D

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:40
Mitchl89 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:18:
Kortom.. nieuwe tv, bagger internet, naar mijn idee alles geprobeerd maar het blijft bagger en het lijkt bijna aan de tv zelf te liggen. Iemand nog tips?
Ik heb de E7 en heb er direct een Apple TV 4K aan gehangen. Perfecte match.

Alles werkt soepel en hij werkt zelf de apps bij.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:07
Sinds eind 2018 ben ik in het bezit van de LG OLED55B8PLA. Hoewel ik vanaf het begin al niet heel erg positief was over de internetverbinding lijkt dit alleen maar erger te worden.

Continu is de tv bezig met het controleren van de verbinding waarbij hij aangeeft geen internet te hebben. Dit geldt zowel voor bekabeld als draadloos. De bekabelde verbinding doet het overigens vaak niet. Hij zegt gewoon geen verbinding te hebben. Ik heb al diverse kabels geprobeerd en de tv al rechtstreeks aangesloten op het modem. Ook lees ik op diverse fora dat je de advertentie cookies moet opschonen, ook al gedaan. Niets lijkt te helpen.

De verbinding is vaak dusdanig bagger dat YouTube/Netflix/Videoland/etc. lang moeten bufferen voordat ze überhaupt starten maar ook nog vaak tijdens de video. Dit terwijl internet gewoon normaal lijkt (50 mbit verbinding, Ziggo) op alle andere apparaten (diverse malen getest vanaf iPhone/iPad/laptop). Er wordt ten tijde van de video geen capaciteit gevraagd van andere apparaten, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Als je 100% hebt uitgesloten dat het aan je thuisnetwerk ligt (kabels, modem/router, interferentie etc) dan is er iets met je tv. Mijn C8 heeft geen enkel probleem om bijv. Netflix af te spelen, ook als er andere apparaten belag leggen op de bandbreedte. Daarnaast zou de tv gewoon een bedrade verbinding moeten kunnen hebben zonder gezeik en meldingen. In dat geval zou ik eens contact met je winkel opnemen om een monteur te laten langskomen.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11 15:37
ik heb mijzelf ook overtuigd van de noodzaak van een LG OLED inmiddels. Zoals velen in de wig tussen C8 en C9.

Ik baal behoorlijk van dat Airplay2 alleen naar de 9 serie komt. Dat roept ook vragen bij mij op over LG als bedrijf, immers ga je dan een update die gewoon mogelijk is, niet toepassen waarmee je mensen in mijn ogen "kunstmatig" naar de 9-serie toe probeert te duwen.

Ik concludeer hieruit dat, ookal koop ik de C9, ik volgend jaar hetzelfde probleem heb, als pak-hem-beet Airplay3 of wat voor andere softwarematige update dan ook, beschikbaar is. Anno 2019 zou dat beleid afgesraft moeten worden, maar ze hebben hardware matig wel gewoon de mooiste OLEDs helaas :/.

Ze reageren dan ook niet op deze petitie: https://www.change.org/p/...emium-oled-tvs/u/23878512

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 14:08

Puck

W32.Deadcode.A

KingKoning schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:52:
ik heb mijzelf ook overtuigd van de noodzaak van een LG OLED inmiddels. Zoals velen in de wig tussen C8 en C9.

Ik baal behoorlijk van dat Airplay2 alleen naar de 9 serie komt. Dat roept ook vragen bij mij op over LG als bedrijf, immers ga je dan een update die gewoon mogelijk is, niet toepassen waarmee je mensen in mijn ogen "kunstmatig" naar de 9-serie toe probeert te duwen.

Ik concludeer hieruit dat, ookal koop ik de C9, ik volgend jaar hetzelfde probleem heb, als pak-hem-beet Airplay3 of wat voor andere softwarematige update dan ook, beschikbaar is. Anno 2019 zou dat beleid afgesraft moeten worden, maar ze hebben hardware matig wel gewoon de mooiste OLEDs helaas :/.

Ze reageren dan ook niet op deze petitie: https://www.change.org/p/...emium-oled-tvs/u/23878512
Ga daar inderdaad maar van uit, features worden eigenlijk niet aan 'oudere' modellen toegevoegd. Overigens is de keuze van OLED is meer dan alleen LG he ;)

Arrived anxious, left bored

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:14

Misschien dat je Ziggo router de boosdoener is? Heb je al eens geprobeerd andere DNS servers in te stellen in de Ziggo router? Bij mij thuis heb ik helaas op elk device (voor nu even tijdelijk) de DNS records naar cloudflare gezet (1.1.1.1). KPN bied helaas geen mogelijkheid om de DNS settings aan te passen dus moet hier nog even iets op verzinnen :)

De DNS servers van KPN reageren zo traag dat het leek als of mijn Access Points de boosdoener was. Totdat ik de DNS aangepast had en alles ineens 4x zo snel ging (laden van pagina's etc.)

Overigens was een speedtest wel gewoon de snelheden die ik verwachte.

[ Voor 50% gewijzigd door Flexiilex op 28-05-2019 14:04 ]

KingKoning schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:52:

Met deze redenatie kun je ook wel “afdwingen” dat LG maar AirPlay 3, 4, 5 enz. in de toekomst moet gaan ondersteunen. Software ondersteuning geldt voor het oplossen van bugs maar niet voor het toevoegen van nieuwe features op oudere modellen.
Je kunt ook niet alle features met terugwerkende kracht toevoegen omdat het niet alleen gaat om software matige aanpassingen maar er ook hardware beperkingen kunnen gelden. De processor kan dit wellicht niet aan of er is niet genoeg geheugen enz.

Ik vind overigens wel dat er een minimale support periode moet worden ingesteld waarbij een fabrikant verplicht moet worden bugfixes op te lossen. Dit is nog steeds niet goed geregeld.

• Mitchl89
Flexiilex schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Misschien dat je Ziggo router de boosdoener is? Heb je al eens geprobeerd andere DNS servers in te stellen in de Ziggo router? Bij mij thuis heb ik helaas op elk device (voor nu even tijdelijk) de DNS records naar cloudflare gezet (1.1.1.1). KPN bied helaas geen mogelijkheid om de DNS settings aan te passen dus moet hier nog even iets op verzinnen :)

De DNS servers van KPN reageren zo traag dat het leek als of mijn Access Points de boosdoener was. Totdat ik de DNS aangepast had en alles ineens 4x zo snel ging (laden van pagina's etc.)

Overigens was een speedtest wel gewoon de snelheden die ik verwachte.
Dit kan ik inderdaad nog wel proberen.

Nu ik inlog op mijn Ziggo modem zie ik overigens bij de verbonden apparaten wel een keer of 10-15 de tv staan... Is dat normaal?

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12

heb je quickstart nog aan staan ?

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:14
Mitchl89 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:11:
[...]

Dit kan ik inderdaad nog wel proberen.

Nu ik inlog op mijn Ziggo modem zie ik overigens bij de verbonden apparaten wel een keer of 10-15 de tv staan... Is dat normaal?
Staan daar ook 10 tot 15 ip adressen bij? (leases). Wellicht dat je router een beetje van slag is. Even de lijst opschonen zou ik zeggen.

• Mitchl89
pwh53 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:15:
[...]

heb je quickstart nog aan staan ?
Quickstart staat inderdaad nog aan. Zou dit het probleem zijn dan?

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Mitchl89 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:18:
[...]

ja,99 vd 100 keer, tv resetten en quickstart uit
daarna snelheid testten
https://fast.com/nl/

[ Voor 16% gewijzigd door pwh53 op 28-05-2019 14:32 ]

Mitchl89 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:18:
[...]

Ja, uitzetten.
Je zou je TV ook een vast IP adres kunnen geven vanuit de Ziggo modem.
Wisselend IP maakt op zich niet uit maar het is wel zo handig hetzelfde adres te gebruiken.
Wil je WiFi dan kun je dat ook zo doen.

• Mitchl89
Bedankt voor de hulp! Ik ga het vanavond eens allemaal proberen en hopelijk lost dit het probleem op.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11 15:37
HoppyF schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:08:
[...]

Met deze redenatie kun je ook wel “afdwingen” dat LG maar AirPlay 3, 4, 5 enz. in de toekomst moet gaan ondersteunen. Software ondersteuning geldt voor het oplossen van bugs maar niet voor het toevoegen van nieuwe features op oudere modellen.
Je kunt ook niet alle features met terugwerkende kracht toevoegen omdat het niet alleen gaat om software matige aanpassingen maar er ook hardware beperkingen kunnen gelden. De processor kan dit wellicht niet aan of er is niet genoeg geheugen enz.

Ik vind overigens wel dat er een minimale support periode moet worden ingesteld waarbij een fabrikant verplicht moet worden bugfixes op te lossen. Dit is nog steeds niet goed geregeld.
Ik wil niks afdwingen, ik vindt het alleen doodzonde, ik ben van mening dat je daarmee als bedrijf op de korte termijn misschien mensen naar een nieuw model duwt, maar op lange termijn niet aan klantenbinding doet.

Daarnaast vindt ik het bizar dat je dat kan verkopen aan kopers van een toptoestel. Die toestellen waren tot voor kort meer dan 2000 euro, dan mag je anno 2019 best nog even ondersteunen. Misschien niet jarenlang, maar 1 jaar na dato? Dat is wel erg magertjes.

Samsung bijvoorbeeld, die brengen zelfs voor hun goedkopere lijnen airplay2.

Het is voor mij een afweging niet voor LG te kiezen. Zie apple, die brengen 4 jaar na dato nog updates uit voor de iPhone 6.
Puck schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:59:
[...]

Ga daar inderdaad maar van uit, features worden eigenlijk niet aan 'oudere' modellen toegevoegd. Overigens is de keuze van OLED is meer dan alleen LG he ;)
Eens, alleen in mijn hoofd is LG toch wel de top, in ieder geval hardwarematig, daar komt dan nog magic remote bij wat een leuke plus is :)

[ Voor 14% gewijzigd door KingKoning op 28-05-2019 16:06 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56
Ik heb mijn review voor het Tweakers Testpanel van de 55E9 online gezet:
productreview: LG OLED55E9PLA Zwart review door Haay
KingKoning schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:15:
[...]

Ik wil niks afdwingen, ik vindt het alleen doodzonde, ik ben van mening dat je daarmee als bedrijf op de korte termijn misschien mensen naar een nieuw model duwt, maar op lange termijn niet aan klantenbinding doet.

Daarnaast vindt ik het bizar dat je dat kan verkopen aan kopers van een toptoestel. Die toestellen waren tot voor kort meer dan 2000 euro, dan mag je anno 2019 best nog even ondersteunen. Misschien niet jarenlang, maar 1 jaar na dato? Dat is wel erg magertjes.

Samsung bijvoorbeeld, die brengen zelfs voor hun goedkopere lijnen airplay2.

Het is voor mij een afweging niet voor LG te kiezen. Zie apple, die brengen 4 jaar na dato nog updates uit voor de iPhone 6.

[...]

Eens, alleen in mijn hoofd is LG toch wel de top, in ieder geval hardwarematig, daar komt dan nog magic remote bij wat een leuke plus is :)
De vraag is of LG een jaar of vijf geleden had kùnnen weten dat AirPlay 2 er aan zou komen.
Als ze dat inderdaad wisten had men voorzieningen kunnen treffen.
Het is maar de vraag of dit zo is.
En wat als Apple over drie jaar met AirPlay 4 komt? Wat zit er dan in AirPlay 4 waar LG nu in de 2018 of 2019 iets mee kan doen? Nieuwe chipset of wat anders?
Dit maakt het erg complex.
Ik noem maar even AirPlay maar daar kun je ook een andere feature invullen die op dit moment al bestaat of nog niet bestaat en over een paar jaar wel beschikbaar is.

Samsung bakt er niks van, kom daar maar eens vragen om HDMI 2.1....

Je noemt nog Apple zie ik.
Aardig voorbeeld maar onvolledig!
Ik heb een iPhone 5s waar dus nog steeds het nieuwste IOS op draait.
Mooi zou je denken echter, vergeet het maar dat hier ook alle iOS 12 features inzitten die bv een iPhone XR heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 28-05-2019 19:30 ]

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 17:29
Sinds vandaag ook eigenaar van een LG oled 55B8, ben er helemaal happy ermee *O*

Is een hele vooruitgang van een 55uj630v.

[ Voor 23% gewijzigd door Dancis op 28-05-2019 18:02 ]

Pagina: 1 ... 195 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.