Je hebt waarschijnlijk gelijk. Wil eigenlijk altijd het beste. Maar zoals al gezegd ben ik een leek. Thanks voor de reply's. Ik ben met jullie info naar de MM gegaan en alles vergeleken en hulp gevraagd. Ik ben uiteindelijk thuis gekomen met een SonyKD55AF8. 1e keer geen LGSmits360 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:47:
[...]
Waarom ben je je aan het oriënteren op een OLED tv en niet op een LCD tv? Weet je ook van de voordelen van OLED, of schrik je vooral van de door jou (en hier op het forum) veel genoemde nadelen? ant, zoals @Mfpower al zei: als beeldkwaliteit of -techniek je niet veel zegt, is OLED misschien wel helemaal geen logische keuze voor je. We zijn allen benieuwd naar je antwoord
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 07-11 12:48
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ook prima, is immers ook een OLED.Dgibbons schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:53:
[...]
Je hebt waarschijnlijk gelijk. Wil eigenlijk altijd het beste. Maar zoals al gezegd ben ik een leek. Thanks voor de reply's. Ik ben met jullie info naar de MM gegaan en alles vergeleken en hulp gevraagd. Ik ben uiteindelijk thuis gekomen met een SonyKD55AF8. 1e keer geen LG
Ik hoop alleen dat je er niet te veel voor betaald hebt.
MM is niet de goedkoopste.
Ik heb diverse sites gekeken en kwam hij duurder uit, het was de laatste dus afgerond op 1499. Ergens anders zag ik hem niet goedkoper
Op verschillende online foto's van de OLED65C8PLA zie ik een RS232C poort in de vorm van een minijack op de achterkant. Mijn OLED65C8PLA heeft op die plek een koptelefoonaansluiting. Is dit een verschil tussen EU en US model ?
Coolblue heeft een C8 handleiding in het nederlands waarin iets wordt verteld over het benodigde verloopkabeltje
Coolblue heeft een C8 handleiding in het nederlands waarin iets wordt verteld over het benodigde verloopkabeltje
Je moet ook niet naar de geadverteerde prijzen kijken, maar naar de prijzen waarvoor ze uiteindelijk over de toonbank gaan. Hier [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 zie je bijvoorbeeld dat de LG's voor veel minder verkocht kunnen worden.Dgibbons schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:03:
Ik heb diverse sites gekeken en kwam hij duurder uit, het was de laatste dus afgerond op 1499. Ergens anders zag ik hem niet goedkoper
Your Friendly Neighborhood Moderator
En wat zou je daarmee willen doen, die RS232C poort?Fabian schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:54:
Op verschillende online foto's van de OLED65C8PLA zie ik een RS232C poort in de vorm van een minijack op de achterkant. Mijn OLED65C8PLA heeft op die plek een koptelefoonaansluiting. Is dit een verschil tussen EU en US model ?
De primaire functies van de tv aansturen. aan/uit, input wisselen. Iets met domoticaCap schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:47:
En wat zou je daarmee willen doen, die RS232C poort?
WebOS is wel ondersteund in de meest bekende Domotica software:Fabian schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:56:
[...]
De primaire functies van de tv aansturen. aan/uit, input wisselen. Iets met domotica
https://github.com/GameDevHobby/Domoticz-LGTV-WebOS-Plugin
https://www.home-assistant.io/components/webostv/
Tenzij je natuurlijk met andere zaken wilt gaan schakelen, maar het is met bovenstaande in ieder geval al mogelijk als de TV aan het netwerk hangt.
Net 05.80.25 op mijn 55E7N gezet, en het lost de kleur problemen keurig op.Barryvdh schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:39:
Zijn er al mensen die de testversie van de C7 (05.80.25) geprobeerd hebben, via http://webos-forums.ru/topic4625.html ?
Benieuwd of dat het probleem oplost van 4k kleur met de Mediabox Next van Ziggo.
(gewoon via de normale nederlandse lg website)
[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 19-05-2019 09:09 ]
eh ben even in de war. Ik zie deze FW inderdaad staan maar niet bij de c8 series. Is dit een specifiek voor de 7 series geschreven update?ppeterr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:07:
[...]
Net 05.80.25 op mijn 55E7N gezet, en het lost de kleur problemen keurig op.
Dat antwoord kan ik je niet geven, ik weet namelijk niet of de 8 serie ook een fouteBigbro00 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:53:
[...]
eh ben even in de war. Ik zie deze FW inderdaad staan maar niet bij de c8 series. Is dit een specifiek voor de 7 series geschreven update?
kleur weergave heeft met de Next van ziggo op 4k.
Was hij nog niet direct via de tv beschikbaar?ppeterr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:07:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee, ik heb hem even op een usb stikkie gezet. Op de een of andere manier duurt het
bij mij een aantal weken voordat de de tv zelf de updates op pakt.
Moest je nog wat veranderen aan de naam van de file? Heb 'm net ook gedownload voor m'n C7.
Nee niks veranderen, enkel even uitpakken en in /LG_DTV/ zetten.DutchOwnage schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:21:
Moest je nog wat veranderen aan de naam van de file? Heb 'm net ook gedownload voor m'n C7.
.
ppeterr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:12:
[...]
Dat antwoord kan ik je niet geven, ik weet namelijk niet of de 8 serie ook een foute
kleur weergave heeft met de Next van ziggo op 4k.
https://www.lg.com/nl/ond...55C8PLA&pageVisibleFlag=2Bigbro00 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:53:
[...]
eh ben even in de war. Ik zie deze FW inderdaad staan maar niet bij de c8 series. Is dit een specifiek voor de 7 series geschreven update?
c8
https://www.lg.com/nl/ond...ED55C7V&pageVisibleFlag=2
c7
https://www.lg.com/nl/ond...55C9PLA&pageVisibleFlag=2
c9
deze zijn ook voor de E,W en G-series uit dat jaar.
B- serie niet (andere processor)
[ Voor 11% gewijzigd door pwh53 op 19-05-2019 10:28 ]
Ok thx. Gaan we doen.ppeterr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:23:
[...]
Nee niks veranderen, enkel even uitpakken en in /LG_DTV/ zetten.
.
@pwh53 Als ik zo de changelog bekijk van de laatste 8 serie firmware, dan heeft
hij het nog niet gehad, of is de 4k fix voor de next niet nodig
Ik denk het laatste.
hij het nog niet gehad, of is de 4k fix voor de next niet nodig
Ik denk het laatste.
welke kleurproblemen? ben ik onbekend mee. (C7)ppeterr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:07:
[...]
ah, ik zie het al iets met 2160p 50hz. de firmware is bij mij al geinstalleerd zie ik. had het nog niet eens door.
[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 19-05-2019 11:09 ]
Ik en een aantal anderen ervaren met de Next van Ziggo, een verkeerd kleur profielHamazaki schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:06:
[...]
welke kleurproblemen? ben ik onbekend mee. (C7)
als de next op een hdmi poort zit waar Deep Color aanstaat.
Deep Color en dan met de next die uitstuurt op 4k. Check het next topic eens.
Ik weet er het fijne niet van
het ronduit een perfect beeldje. Nu met deze update, zou het dus ook goed kwa kleur moeten
zijn op 4k. Dat lijkt bij mij aan de orde, maar er schijnt toch nog een verkeerd profiel te worden weergegeven.
Had laatst de Spotify app om m'n C8 gebruikt. De geluidskwaliteit was echter nogal slecht viel me op. Bij de hoge noten in zang was het vooral merkbaar dat er compressie-vervormingen waren. Via de streaming optie op m'n Denon receiver was het hoorbaar beter.
Ik heb een abonnement, maar in de LG app kun je niks instellen. Zouden ze standaard alleen lage bitrate ondersteunen?
Ik heb een abonnement, maar in de LG app kun je niks instellen. Zouden ze standaard alleen lage bitrate ondersteunen?
_██_
(ಠ_ృ)
Mij valt het niet zo op, maar de tv zit dan ook via arc aan een Marantz. Als je spotify connect eens gebruikt en als player de tv? (ja, dat kan). Connect behoort sowieso van de hoogste bitrate gebruik te maken.Atomsk schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:14:
Had laatst de Spotify app om m'n C8 gebruikt. De geluidskwaliteit was echter nogal slecht viel me op. Bij de hoge noten in zang was het vooral merkbaar dat er compressie-vervormingen waren. Via de streaming optie op m'n Denon receiver was het hoorbaar beter.
[ Voor 5% gewijzigd door rodie83 op 20-05-2019 21:20 ]
Ook mijn C7 pakt de update nog niet op; "Geen updates gevonden". Waarom zouden ze een gefaseerde uitrol doen? Toen even de reacties van gebruikers peilen misschien?ppeterr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:18:
[...]
Nee, ik heb hem even op een usb stikkie gezet. Op de een of andere manier duurt het
bij mij een aantal weken voordat de de tv zelf de updates op pakt.
Dat is in de 3 jaar dat dit topic bestaat nooit anders geweest. Waarom is niet duidelijk, maar mijn vermoeden is inderdaad ook gefaseerde uitrol. Mocht er iets mis gaan is de eventuele schade beperkt. Mocht je de firmware direct willen kun je (bijna altijd) de USB variant downloaden. Is in ieder geval normaal bij LG.Smits360 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:20:
[...]
Ook mijn C7 pakt de update nog niet op; "Geen updates gevonden". Waarom zouden ze een gefaseerde uitrol doen? Toen even de reacties van gebruikers peilen misschien?
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 20-05-2019 21:46 ]
Arrived anxious, left bored
Erg blij met mijn zondag geïnstalleerde 65C8. We ‘schrokken’ in eerste instantie een beetje van de reflectie/spiegeling maar het was vrij zonnig en we hebben een raampartij dicht langs het tv meubel. Na wat tweaken fijne instelling gevonden. In fel licht kan de OLED verlichting op 100, helpt ook wel.
Verder aardig aan de rtings calibratie gehouden, ziet er goed uit. Vond het eerst wat yellowish, was bij de cinema instelling op mijn vorige Samsung ook. Maar nu wel gewend en vindt het er goed uit zien. Heb de OLED verlichting wel op 56 staan en bij veel (zon)licht zal ik hem waarschijnlijk hoger zetten.
Ook HDR getest met de film Greenbook, echt een plaatje; top! GoT is ook gaaf met het vele zwart en donkere scenes.
Waar ik misschien nog wel het meest gelukkig mee ben is dat het erop lijkt dat ik een near perfect scherm heb. Geen significante problemen met pixels, clouding, banding, etc. Daarvoor moet je écht heel goed kijken, paar testjes gedaan. Ben dus erg tevreden!
Verder aardig aan de rtings calibratie gehouden, ziet er goed uit. Vond het eerst wat yellowish, was bij de cinema instelling op mijn vorige Samsung ook. Maar nu wel gewend en vindt het er goed uit zien. Heb de OLED verlichting wel op 56 staan en bij veel (zon)licht zal ik hem waarschijnlijk hoger zetten.
Ook HDR getest met de film Greenbook, echt een plaatje; top! GoT is ook gaaf met het vele zwart en donkere scenes.
Waar ik misschien nog wel het meest gelukkig mee ben is dat het erop lijkt dat ik een near perfect scherm heb. Geen significante problemen met pixels, clouding, banding, etc. Daarvoor moet je écht heel goed kijken, paar testjes gedaan. Ben dus erg tevreden!
[ Voor 5% gewijzigd door remzor op 20-05-2019 21:49 ]
Dan nu niet meer zoeken en gewoon genieten. Gefeliciteerd.remzor schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:48:
Ik heb me de afgelopen dagen dus helemaal gek gemaakt om de koppeling met Google Home werkend te krijgen.
Net even hier doorgezocht, maar dit is dus gewoon nog steeds niet mogelijk/omzeilbaar om in Nederland aan de praat te krijgen?
Beetje klote dit ..
Via https://www.lg.com/us/sup...gle-alexa-voice-assistant kom je volgens mij ook nergens tegen dat het maar in een beperkt aantal landen schijnbaar werkt ..
Net even hier doorgezocht, maar dit is dus gewoon nog steeds niet mogelijk/omzeilbaar om in Nederland aan de praat te krijgen?
Beetje klote dit ..
Via https://www.lg.com/us/sup...gle-alexa-voice-assistant kom je volgens mij ook nergens tegen dat het maar in een beperkt aantal landen schijnbaar werkt ..
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Welke muurbeugel kunnen jullie aanraden voor de 65inch C8?
Weet dat je een Vesa 300x200mm nodig hebt, maar ik zie prijzen van €30 tot €900... Zou hier liefst niet te veel geld aan uitgeven.
Weet dat je een Vesa 300x200mm nodig hebt, maar ik zie prijzen van €30 tot €900... Zou hier liefst niet te veel geld aan uitgeven.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Vast of draaibaar?Maveee schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:44:
Zoiets?
https://www.bol.com/nl/p/...h-zwart/9200000035486300/
Vast is goed, ik dacht aan deze: pricewatch: Vogel's THIN 505 ExtraThin Platte tv-beugelHoppyF schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:14:
[...]
Vast of draaibaar?
Zoiets?
https://www.bol.com/nl/p/...h-zwart/9200000035486300/
Heeft iemand die? Prijs lijkt me ook nog ok.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Deze ken ik wel, komt ietsje verder van de muur.Maveee schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:23:
[...]
Vast is goed, ik dacht aan deze: pricewatch: Vogel's THIN 505 ExtraThin Platte tv-beugel
pricewatch: Vogel's WALL 3305 Vaste tv-beugel 40"-100"
IMHO: komt niet zo nauw als je hem gewoon vast aan de muur wilt. Met 25 kg is het scherm helemaal niet zo zwaar en de meeste vaste muurbeugels zitten op een muurafstand van zo'n 2 cm. Je zou feitelijk zelfs toe kunnen met 2 simpele haken van de ijzerhandel in de muur en 2 ogen in de bovenste vesa gaten van de tv. Die Vogel's is prima maar je kan technisch gezien ook prima toe met een goedkopere muurbeugel, 't is maar net wat je wilt (uitgeven).
Voorbeeldje: max 35 kg, 2 cm van de muur, 12,50 euro.
Voorbeeldje: max 35 kg, 2 cm van de muur, 12,50 euro.
[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 21-05-2019 12:44 ]
Heeft iemand enig idee welke kwaliteit de interne Interactieve TV app (rode knop) levert met Ziggo? Ik heb het idee dat het wat minder is dan via Airplay op de apple tv 4k, maar ik durf dat niet heel hard te stellen.
Als je met de cursor links boven klikt op de balk, kan je zien welke kwaliteit je aan het bekijken bent.418O2 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:41:
Heeft iemand enig idee welke kwaliteit de interne Interactieve TV app (rode knop) levert met Ziggo? Ik heb het idee dat het wat minder is dan via Airplay op de apple tv 4k, maar ik durf dat niet heel hard te stellen.
Mijn 55C7 hangt aan de Vogels THIN205. Bevalt me heel goed! Ophangen is zo gepiept, en hij hangt écht dicht tegen de muur.Maveee schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:23:
[...]
Vast is goed, ik dacht aan deze: pricewatch: Vogel's THIN 505 ExtraThin Platte tv-beugel
Zo dicht dat je een eventuele netwerkkabel zelf moet knijpen omdat anders de stekker te lang is
Gelukkig maar toch? Ik heb dezelfde tv sinds 1 week en ook geen rare dingen kunnen ontdekken. Productiedatum maart 2019 overigens.remzor schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:48:
Maar veel kijk plezier
Thanks! Jij ook veel kijkplezier gewenst. Ik ben echt onder de indruk van de zwartwaarden (eerste OLED), en we kijken graag films en series dus helemaal top.EricDH schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:36:
[...]
Gelukkig maar toch? Ik heb dezelfde tv sinds 1 week en ook geen rare dingen kunnen ontdekken. Productiedatum maart 2019 overigens.
Maar veel kijk plezier
Geen idee wanneer deze geproduceerd is, zal ik vast in het menu terug kunnen vinden.
Iemand enig idee wanneer gemiddeld qua tijd dan de uitrol is naar de online update i.p.v. USB installatie? Ik heb voor mijn 65C7V nog geen update beschikbaar en zit nu op FW 5.18.15MilesD. schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:22:
Er is zowaar nog een update voor OLED65W7V-Z
OLED77W7V-Z
<knip>
OLED65B7V-Z
Version 5.80.25
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Geen idee om eerlijk te zijn, kan weken duren volgens mij. Waarschijnlijk faseren ze het gewoon.
Zelf heb ik zojuist de 5.18.25 op m'n 55C7V gezet middels USB-stick, de Ziggo kleurtjes een beetje opkrikken.
Zelf heb ik zojuist de 5.18.25 op m'n 55C7V gezet middels USB-stick, de Ziggo kleurtjes een beetje opkrikken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja die Ziggo Next kleurtjes moeten bij mij opgekrikt wordenGonadan schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:48:
Geen idee om eerlijk te zijn, kan weken duren volgens mij. Waarschijnlijk faseren ze het gewoon.
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Kan je van opzij bij toch? Desnoods met behulp van een barbecuetang.WizzieJP schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:44:
Ja die Ziggo Next kleurtjes moeten bij mij opgekrikt wordenMaar mijn LG hangt strak tegen de muur en vrij onhandig updaten via USB.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Scheelt dat er voorlopig nog geen echte 4k content is op Ziggo, dus je box op 1080p zetten helpt ook voor je kleurenWizzieJP schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:44:
[...]
Ja die Ziggo Next kleurtjes moeten bij mij opgekrikt wordenMaar mijn LG hangt strak tegen de muur en vrij onhandig updaten via USB.
Er is Love Nature HD 4K, met echt supermooi materiaal. Ik denk wel dat het een kanaal is die alleen mensen met de Ziggo Next ontvangen, maar dat neemt nog steeds niet weg dat Ziggo een 4K kanaal heeftBarryvdh schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:33:
[...]
Scheelt dat er voorlopig nog geen echte 4k content is op Ziggo, dus je box op 1080p zetten helpt ook voor je kleuren
Gemiddeld een wk of 6...WizzieJP schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:38:
[...]
Iemand enig idee wanneer gemiddeld qua tijd dan de uitrol is naar de online update i.p.v. USB installatie? Ik heb voor mijn 65C7V nog geen update beschikbaar en zit nu op FW 5.18.15
Gisteren de E9 voor de Tweakers test in ontvangst mogen nemen. LG heeft er voor een betere geluidservaring ook nog een LG soundbar bijgeleverd (die ik ook weer moet inleveren na de test).
Door toevallige omstandigheden had ik dinsdag een dag vrij thuis, dus dat kwam perfect uit met de levering en daardoor had ik ook tijd om de TV op te stellen en aan te sluiten.
Eerste indrukken:
- 55 inch is een stuk groter dan m'n oude 37 inch plasma TV.
- Wow, wat een beeld! Zo veel scherper met zulke prachtige kleuren en hoog contrast.
- Netflix met Dolby Vision ziet er echt subliem uit.
- BluRay 1080p aangesloten ziet er ook verdomd mooi uit.
- Gisteravond laatste Game of Thrones aflevering gekeken vanaf m'n NAS via aangesloten Minix mediaplayer. Mooi scherp, maar mijn vrouw klaagde dat ze weinig detail in al dat zwart zag. Het bekende 'black crush' fenomeen.
Komend weekend maar eens uitgebreid alle opties en mogelijkheden uitproberen en notities maken voor m'n uitgebreide Tweakers review.
Mochten er vragen zijn of verzoeken om bepaalde instellingen te controleren, dan houd ik mij aanbevolen.
Door toevallige omstandigheden had ik dinsdag een dag vrij thuis, dus dat kwam perfect uit met de levering en daardoor had ik ook tijd om de TV op te stellen en aan te sluiten.
Eerste indrukken:
- Wow, wat een beeld! Zo veel scherper met zulke prachtige kleuren en hoog contrast.
- Gisteravond laatste Game of Thrones aflevering gekeken vanaf m'n NAS via aangesloten Minix mediaplayer. Mooi scherp, maar mijn vrouw klaagde dat ze weinig detail in al dat zwart zag. Het bekende 'black crush' fenomeen.
Komend weekend maar eens uitgebreid alle opties en mogelijkheden uitproberen en notities maken voor m'n uitgebreide Tweakers review.
Mochten er vragen zijn of verzoeken om bepaalde instellingen te controleren, dan houd ik mij aanbevolen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Aha, daar is ie dan toch nog gekomen!Haay schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:31:
Gisteren de E9 voor de Tweakers test in ontvangst mogen nemen. LG heeft er voor een betere geluidservaring ook nog een LG soundbar bijgeleverd (die ik ook weer moet inleveren na de test).
Eerste indrukken:
Welke soundbar heeft LG meegeleverd? 2018 model of 2019 (YG serie)
Controleer ook even welke firmware erop zit.
Upgraden zal niet nodig of gewenst zijn (ivm de reviews) maar dit ter informatie.
Interessant is ook te weten hoe de Motion flow is.
Uiteraard ook afhankelijk van de beeldinstellingen.
Ik heb nog de gewone Horizon box, maar ook hier moest ik toch wat dingetjes aanpassen voor de kleuren en helderheid op m'n C7 icm de .25 firmware.Gonadan schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:48:
Was allemaal een stukje feller had ik het idee.
€ 2000,- (aanname) voor een tv en dan 'liefst niet teveel' geld aan uit willen geven aan een muurbeugel. Ik neem aan dat je voor je tv het liefst ook niet teveel uitgeeft en voor je boodschappen ook niet....enz enz... Ga gewoon naar de mediamarkt ofzo; koop een vogel van een paar tientjes en het is toch goed? Die € 900 beugel is btw voor tv's tot 77". Die heb je zowie niet nodig.Maveee schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:44:
Ik heb voor mijn 55" deze: pricewatch: Vogel's WALL 3205 Vaste tv-beugel 32"-55"
Ongetwijfeld zullen er eentje voor 65" hebben. Makkelijke montage en mooi strak tegen de muur.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Die je noemt is prima...Christiaan.. schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:11:
[...]
€ 2000,- (aanname) voor een tv en dan 'liefst niet teveel' geld aan uit willen geven aan een muurbeugel. Ik neem aan dat je voor je tv het liefst ook niet teveel uitgeeft en voor je boodschappen ook niet....enz enz... Ga gewoon naar de mediamarkt ofzo; koop een vogel van een paar tientjes en het is toch goed? Die € 900 beugel is btw voor tv's tot 77". Die heb je zowie niet nodig.![]()
Ik heb voor mijn 55" deze: pricewatch: Vogel's WALL 3205 Vaste tv-beugel 32"-55"
Ongetwijfeld zullen er eentje voor 65" hebben. Makkelijke montage en mooi strak tegen de muur.
Punt is dat een muurbeugel die vele malen duurder is niet persé beter is dan eentje van een paar tientjes.
Vast is vast immers.
De prijzen van OLEDS zijn inmiddels echt mega interessant!
Voor mijn PS4 pro zoek ik een mooie verbetering tegenover mijn oude LG plasma.
Momenteel hebben we 55", maar de volgende moet toch wel 65" 4k HDR OLED (120hz voor games) worden.
Uit de reviews komt naar voren dat de LG's gewoon top top zijn, zelfs de "goedkoopste".
Nu was ik eigenlijk van plan te gaan voor de B8 (1699), maar zag in de pricewatch ook de C7 nog staan (1695).
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1129847;701389/
Zo op het oog lijkt de C7 zelfs beter.. wie kan mij inzicht bieden! (of nog een alternatief aanwijzen)
Momenteel hebben we 55", maar de volgende moet toch wel 65" 4k HDR OLED (120hz voor games) worden.
Uit de reviews komt naar voren dat de LG's gewoon top top zijn, zelfs de "goedkoopste".
Nu was ik eigenlijk van plan te gaan voor de B8 (1699), maar zag in de pricewatch ook de C7 nog staan (1695).
Zo op het oog lijkt de C7 zelfs beter.. wie kan mij inzicht bieden! (of nog een alternatief aanwijzen)
Met het oog op de toekomst zou ik toch gaan voor een nieuwe versie met HDMI 2.1. Aangezien je de tv toch x aantal jaren wil houden en denk bv aan de PS5.Predje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:28:
Stay hungry, stay foolish!
Beste mensen,
Ik heb zojuist de C8 besteld bij Smits in Arnhem. Eind van de middag nog bezorgd 🤗
Nou heb ik wat door het forum zitten snuffelen maar ik kan niet echt het onderwerp vinden wat betreft het kalibreren. Is er iemand die de juiste afstelling heeft gevonden voor bijv gamen/films kijken ?
Dank
Ik heb zojuist de C8 besteld bij Smits in Arnhem. Eind van de middag nog bezorgd 🤗
Nou heb ik wat door het forum zitten snuffelen maar ik kan niet echt het onderwerp vinden wat betreft het kalibreren. Is er iemand die de juiste afstelling heeft gevonden voor bijv gamen/films kijken ?
Dank
Bel Smits Arnhem eens,
Ik heb vanochtend de 65C8 besteld voor 1699.
Predje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:28:
De prijzen zijn zó interessant dat er een apart topic voor is ;):Predje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:28:
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
C8 en B8 blijken elkaar niet veel te ontlopen.. ok voor dezelfde prijs ZEKER C8..Snake-R32 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:37:
Bel Smits Arnhem eens,
[...]
Echter twijfel ik nu toch wel m.b.t. HDMI2.1... voor 8K ga je het sowieso niet nodig hebben want de betaalbare OLED's zijn sowieso 4K..
Maar variabele FPS (en sowieso 100FPS) lijkt me wel weer iets voor PS5...
Mja HDMI 2.1 is pas echt iets voor de PS5 over 1.5 jaar en dan moet het verschil nog maar de moeite waart blijken om er nu al extra voor te betalen... KEUZES!! #firstworldproblems!
Dat is niet waar, er is wel degelijk 4K content.Barryvdh schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:33:
Scheelt dat er voorlopig nog geen echte 4k content is op Ziggo, dus je box op 1080p zetten helpt ook voor je kleuren
Daar kan ik niets over zeggen, ik heb geüpdatet omdat ik de Next heb geïnstalleerd. Daarvoor had ik uiteraard die horizonbox al flink op de wreef genomen, wat een ellendig ding.DutchOwnage schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:42:
Ik heb nog de gewone Horizon box, maar ook hier moest ik toch wat dingetjes aanpassen voor de kleuren en helderheid op m'n C7 icm de .25 firmware.
Was allemaal een stukje feller had ik het idee.
[ Voor 47% gewijzigd door Gonadan op 22-05-2019 11:48 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor films etc. ISF Dark,warm2,gamma 2.4 en dan Oledlight naar wens. Tussen de 21 en 40 voor donkere kamer of met een beetje verlichting. Ik heb hem op 36.Snake-R32 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:36:
Beste mensen,
Dank
Dat probleem had ik hetzelfde. Of 1699 C8 of 2300 na cashback..
Tegen die tijd zijn er weer betere tv's dus hoe het prijs verschil nu te groot om de c9 te halen.
Tegen die tijd zijn er weer betere tv's dus hoe het prijs verschil nu te groot om de c9 te halen.
Predje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:43:
[...]
C8 en B8 blijken elkaar niet veel te ontlopen.. ok voor dezelfde prijs ZEKER C8..
Echter twijfel ik nu toch wel m.b.t. HDMI2.1... voor 8K ga je het sowieso niet nodig hebben want de betaalbare OLED's zijn sowieso 4K..
Mja HDMI 2.1 is pas echt iets voor de PS5 over 1.5 jaar en dan moet het verschil nog maar de moeite waart blijken om er nu al extra voor te betalen... KEUZES!! #firstworldproblems!
Mag ik vragen welke beeld instellingen jullie hebben op de c7? Kom er niet uit wat ik nu zelf echt het fijnste vind
Kamer is licht, staat veel zon op. Maar ook savonds in het donker vind ik het net niet mooi.wvkreg schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:03:
ISF Expert (Lichte of donkere kamer)
Dan wissel je dan naar donkere kamer of standaard.G.Scholtens schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:05:
[...]
Kamer is licht, staat veel zon op. Maar ook savonds in het donker vind ik het net niet mooi.
Heb deze vanmorgen gekocht en hij wordt vrijdag bezorgd. Lees graag je ideale settings.Haay schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:31:
Eerste indrukken:
Oké vooruit, Love Nature is in 4k, voor de mensen met Movies/Series XL. Maar de rest allemaal nog niet. En Netflix ed. Is wat mij betreft nog steeds betere kwaliteit op de TV zelf.Gonadan schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:47:
[...]
Dat is niet waar, er is wel degelijk 4K content.
[...]
Daar kan ik niets over zeggen, ik heb geüpdatet omdat ik de Next heb geïnstalleerd. Daarvoor had ik uiteraard die horizonbox al flink op de wreef genomen, wat een ellendig ding.
Je moet bij dergelijke wisselende omstandigheden in ieder geval van beeldmodus wisselen want één enkele beeldmodus gebruiken voor zowel fel daglicht als gedempt avondlicht is een utopie (ook met lichtsensor).G.Scholtens schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:05:
[...]
Kamer is licht, staat veel zon op. Maar ook savonds in het donker vind ik het net niet mooi.
Gebruik gewoon ISF dark voor avond, zet OLED lampje op 40 of lager, afhankelijk van hoe donker het precies is in je kamer en je smaak. Voor overdag hetzelfde recept, dan gebruik je de ISF light setting, zet daar OLED lampje op 70 of hoger. Je hoeft daarna het menu niet meer in, wisselen met de settings knop en dan direct de gewenste beeldmodus uitkiezen.
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 22-05-2019 14:05 ]
Vergeet on-demand niet. Ik heb zelf geen XL maar op on-demand kan ik een hoop 4K spul vinden.Barryvdh schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:40:
Oké vooruit, Love Nature is in 4k, voor de mensen met Movies/Series XL. Maar de rest allemaal nog niet. En Netflix ed. Is wat mij betreft nog steeds betere kwaliteit op de TV zelf.
Zelf gebruik ik de app van de TV niet. Initieel had ik ruzie met de netwerkverbinding die dan ineens inzakt en je niet verder dan SD komt met de streaming apps. Geen idee of dat ooit opgelost is maar ik had ook een AppleTV dus sindsdien gebruik ik daar gewoon apps als Netflix op, dat werkt dermate prettig dat ik geen zin meer heb gehad om anders te proberen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Variabele refresh rate is wel tof maar ik denk dat de PS5 zich gaat focussen op native 4k 30 fps en als het meezit 4k 60 fps.Predje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:43:
[...]
C8 en B8 blijken elkaar niet veel te ontlopen.. ok voor dezelfde prijs ZEKER C8..
Dat denk ik ook wel hoor. 4K op 120FPS zou enorm zijn voor een console..Disfigured schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:55:
[...]
Variabele refresh rate is wel tof maar ik denk dat de PS5 zich gaat focussen op native 4k 30 fps en als het meezit 4k 60 fps.
En sowieso zou ik 60FPS prima vinden!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De hardcore gamers zullen echter wel blij zijn met de HDMI 2.1 features.Disfigured schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:55:
[...]
Variabele refresh rate is wel tof maar ik denk dat de PS5 zich gaat focussen op native 4k 30 fps en als het meezit 4k 60 fps.
Game consoles zullen hier ongetwijfeld gebruik van gaan maken en als het niet volgend jaar is dan wel daarna. Een TV gaat langer mee dan een paar jaar dus is de investering wel de moeite waard.
LG loopt gewoon wat dat betreft voorop.
Het lijkt er de laatste tijd een beetje op dat de focus in de iets verdere toekomst steeds meer op cloud gaming gaat liggen. Geen idee meer waar, maar ik heb iets gelezen over plannen dat de PS5 de laatste console in deze vorm van Sony zal zijn. De PS5 zal van z'n lang zal z'n leven geen 4K120 kunnen renderen, dat lukt je met een gaming pc van 2000 Euro nog niet consistent. Tegen de tijd dat de PS5 en tegenhanger van Microsoft end of life zijn, en je dus een kastje neerzet wat 4K120 streamt, zal je televisie ook wel weer toe zijn aan een upgrade. Ik denk dat de HDMI 2.1 spec voorlopig niets meer toevoegt dan eARC voor films en VRR voor gaming.HoppyF schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:23:
[...]
De hardcore gamers zullen echter wel blij zijn met de HDMI 2.1 features.
Game consoles zullen hier ongetwijfeld gebruik van gaan maken en als het niet volgend jaar is dan wel daarna. Een TV gaat langer mee dan een paar jaar dus is de investering wel de moeite waard.
Verwijderd
Van de week weer een oled van lg gezien, wat spatten die kleuren toch van het scherm af. Daar verbleekt mijn sony of een samsung zeker bij. Wel misleidend dat die promofilmpjes altijd van de beste kwaliteit zijn, waardoor het scherm perfect tot zn recht komt, met reguliere televisie kijken weet ik niet of het net zo'n beleving is of dat het verschil met een sony of samsung dan wel ineens verwaarloosbaar is. Meningen?
Gewoon TV kijken is ook beter ja. Maar je moet niet denken dat een oude maried with children ook je scherm af knalt. De content moet namelijk ook gewoon goed zijn. Je hebt dus wel een 1080 uitzending nodig met goede belichting en dergelijke. Natuurdocumentaires en sportuitzendingen en veel moderne series zie je zeker duidelijk de voordelen. (ook vanwege het supercontrast van zwart is echt zwart en niet een of andere grijstint.) Maar de beste resultaten zul je voorlopig op andere plekken dan tv-uitzendingen moeten zoeken want je wilt eigenlijk gewoon HDR zien.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Is dat niet met elke tv zo? Je wilt toch laten zien wat de tv kan? Ik koop een tv voor films en series en een beetje voor gaming. Dat de tv uitzendingen ook beter tot hun recht komen is mooi meegenomen.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 05:34:
Van de week weer een oled van lg gezien, wat spatten die kleuren toch van het scherm af. Daar verbleekt mijn sony of een samsung zeker bij. Wel misleidend dat die promofilmpjes altijd van de beste kwaliteit zijn, waardoor het scherm perfect tot zn recht komt, met reguliere televisie kijken weet ik niet of het net zo'n beleving is of dat het verschil met een sony of samsung dan wel ineens verwaarloosbaar is. Meningen?
Ik verwacht 4k uitzendingen eigenlijk pas ergens volgend jaar en dan gok op een ek voetbal ofzo.
tv-uitzendingen worden wel beter qua beeld. Heb nu de Next van Ziggo en dat is een verbetering t.o.v. de Horizonbox. Wel heb ik gemerkt dat je zo'n beetje alle beeldinstellingen moet veranderen wanneer je begint met de Next maar ik zeg eerlijk, dan heb je ook wat. Vooral studio-uitzendingen waar moderne camera's staan zoals 1 Vandaag of Voetbal Insite zien er erg erg goed uit.
Een hardcore PC gamer zal eerder een snelle monitor aansluiten, geen TV. En een console zal tussen nu en een paar jaar echt niet boven de 60FPS uitkomen. Je mag blij zijn als ze de 60fps aan gaan tikken. En zelfs dat is optimistisch.HoppyF schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:23:
[...]
De hardcore gamers zullen echter wel blij zijn met de HDMI 2.1 features.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Wat heb je veranderd precies dan? Ik zie geen verschil met de CI+ module t.o.v. Next?Bigbro00 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:50:
tv-uitzendingen worden wel beter qua beeld. Heb nu de Next van Ziggo en dat is een verbetering t.o.v. de Horizonbox. Wel heb ik gemerkt dat je zo'n beetje alle beeldinstellingen moet veranderen wanneer je begint met de Next maar ik zeg eerlijk, dan heb je ook wat. Vooral studio-uitzendingen waar moderne camera's staan zoals 1 Vandaag of Voetbal Insite zien er erg erg goed uit.
Tenminste qua kleuren etc.
(scherpte is standaard wel te hoog bij de Next, maar daar wordt aan gewerkt)
Op Netflix heb je, mits je het duurste abonnement hebt, de mogelijkheid om 4K films/series met Dolby Vision (HDR) te streamen. Zo heb ik gisteravond zitten kwijlen terwijl ik op de E9 de Netflix documentaire Our Planet in 4K met Dolby Vision aan had staan. Zo mooi, dat is echt Genieten met grote G!Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 05:34:
LG heeft de SL10YG soundbar meegeleverd. Op zich geeft het best een aardig geluid, maar het is absoluut geen volwaardige 5.1. Ik heb het aangesloten omdat het meegeleverd werd, maar ga het komende zaterdag toch weer weghalen en mijn eigen geluidsinstallatie aansluiten.HoppyF schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:30:
Welke soundbar heeft LG meegeleverd? 2018 model of 2019 (YG serie)
Controleer ook even welke firmware erop zit.
Upgraden zal niet nodig of gewenst zijn (ivm de reviews) maar dit ter informatie.
Interessant is ook te weten hoe de Motion flow is.
Uiteraard ook afhankelijk van de beeldinstellingen.
Firmware van de E9 moet ik nog even nakijken. Sowieso ga ik zaterdag uitgebreid met alle beeldinstellingen spelen en kijken wat mij het beste bevalt.
[ Voor 33% gewijzigd door Haay op 23-05-2019 10:59 ]
Volgens mij ligt het aan het kastje dat voor de beeldverwerking zorgt. Via een C+ module heb je volgens mij al de hoogst mogelijke kwaliteit. Weet ik niet zeker hoor....Fuske schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:16:
[...]
Wat heb je veranderd precies dan? Ik zie geen verschil met de CI+ module t.o.v. Next?
Tenminste qua kleuren etc.
(scherpte is standaard wel te hoog bij de Next, maar daar wordt aan gewerkt)
Zou je wat meer informatie willen geven over deze kleurproblemen, en hoe je checkt dat het opgelost is? Ik kan daar weinig tot niets concreets over vinden op het web.ppeterr schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:07:
[...]
This title is for sale, please send me a PM
Met de Ziggo Mediabox Next, had je volgens mij 2160p60 beeld (4k, 60hz) maar daar waren de kleuren erg flets mee. Scheen ook issue te zijn bij andere HDMI devices met die specifiek resolutie/refresh rate. Bij 1080p was het beeld wel goed. Nu is het bij 1080p en 4k hetzelfde weer.the-body schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:46:
[...]
Zou je wat meer informatie willen geven over deze kleurproblemen, en hoe je checkt dat het opgelost is? Ik kan daar weinig tot niets concreets over vinden op het web.
Nofi, maar deze inzet mag ik toch wel tweaker onwaardig noemen. Naast het halve Ziggo community forum staat dit topic [DVB-C] Ziggo Mediabox Next er ook gewoon vol mee.the-body schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:46:
Zou je wat meer informatie willen geven over deze kleurproblemen, en hoe je checkt dat het opgelost is? Ik kan daar weinig tot niets concreets over vinden op het web.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is ook niet zo heel relevant voor dit topic, er staat een en ander beschreventhe-body schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:46:
[...]
in het ziggo next topic.
linkje met deep color keyword
[DVB-C] Ziggo Mediabox Next
[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 23-05-2019 12:25 ]
Bijna goedBarryvdh schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:06:
[...]
Met de Ziggo Mediabox Next, had je volgens mij 2160p60 beeld (4k, 60hz) maar daar waren de kleuren erg flets mee. Scheen ook issue te zijn bij andere HDMI devices met die specifiek resolutie/refresh rate. Bij 1080p was het beeld wel goed. Nu is het bij 1080p en 4k hetzelfde weer.
En die 50hz icm 4k was het probleem bij de 7-serie oled tv's.
In mijn geval maakte het niet uit of deep color aan of uit stond. In beide gevallen waren de kleur vervaagd/flets op 4k. Met de 05.80.25 update is dit nu opgelost.
[ Voor 13% gewijzigd door Fuske op 23-05-2019 13:02 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok, wel een 2019 model soundbar dus!Haay schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:25:
[...]
Op Netflix heb je, mits je het duurste abonnement hebt, de mogelijkheid om 4K films/series met Dolby Vision (HDR) te streamen. Zo heb ik gisteravond zitten kwijlen terwijl ik op de E9 de Netflix documentaire Our Planet in 4K met Dolby Vision aan had staan. Zo mooi, dat is echt Genieten met grote G!
[...]
LG heeft de SL10YG soundbar meegeleverd. Op zich geeft het best een aardig geluid, maar het is absoluut geen volwaardige 5.1. Ik heb het aangesloten omdat het meegeleverd werd, maar ga het komende zaterdag toch weer weghalen en mijn eigen geluidsinstallatie aansluiten.
Firmware van de E9 moet ik nog even nakijken. Sowieso ga ik zaterdag uitgebreid met alle beeldinstellingen spelen en kijken wat mij het beste bevalt.
De review gaat over de TV maar het is wel leuk te weten hoe de E9 geluid weergeeft tov van een soundbar of een echte 5.1 of 7.1 audioset.
Scheelt het heel veel of is het geluid uit de TV best goed.
Dolby Vision is zeker mooi, helemaal al als het bronmateriaal goed is zoals bij Our Planet.
Volgens mij is de soundbar hetzelfde als die van de E8. Ik vind het geluid (voor een platte tv dan hè) bijzonder goed. LG heeft dit goed verpakt, echter voor een film, serie of RDR2 zet ik toch liever de Sonos aan voor een mooiere beleving.HoppyF schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:26:
[...]
Ok, wel een 2019 model soundbar dus!
De review gaat over de TV maar het is wel leuk te weten hoe de E9 geluid weergeeft tov van een soundbar of een echte 5.1 of 7.1 audioset.
Scheelt het heel veel of is het geluid uit de TV best goed.
Dolby Vision is zeker mooi, helemaal al als het bronmateriaal goed is zoals bij Our Planet.
Ik heb (nog) geen Netflix 4k omdat ik het aanbod niet aansprekend genoeg vind, maar wie weet probeer ik het een maandje of wat om te zien of het veel toevoegd voor mij.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Netflix 4K ziet er prima uit. Zeker de moeite waard om te proberen...Christiaan.. schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:56:
[...]
Volgens mij is de soundbar hetzelfde als die van de E8. Ik vind het geluid (voor een platte tv dan hè) bijzonder goed. LG heeft dit goed verpakt, echter voor een film, serie of RDR2 zet ik toch liever de Sonos aan voor een mooiere beleving.
Ik heb (nog) geen Netflix 4k omdat ik het aanbod niet aansprekend genoeg vind, maar wie weet probeer ik het een maandje of wat om te zien of het veel toevoegd voor mij.
Voor de prijs hoef je het niet te laten als je deze info gebruikt.
https://nl.pepper.com/aan...basic-230-per-maand-73990
@HoppyF het aanbod dat ze hebben in 4k spreekt mij nog niet zo aan. Wellicht dat ik het een maandje probeer en dan weer terugschroef. Een vpn heb ik nog niet dus die kosten komen er ook bij
.
Softwareversie 05.80.25 is inmiddels (snel) binnen na zelfcheck...!
Softwareversie 05.80.25 is inmiddels (snel) binnen na zelfcheck...
De magic remote kan ook gelijk bijgewerkt
De magic remote kan ook gelijk bijgewerkt
[ Voor 27% gewijzigd door MilesD. op 23-05-2019 15:51 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Kwestie van uitproberen inderdaad of het aanbod de moeite waard voor je is...Christiaan.. schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:18:
@HoppyF het aanbod dat ze hebben in 4k spreekt mij nog niet zo aan. Wellicht dat ik het een maandje probeer en dan weer terugschroef. Een vpn heb ik nog niet dus die kosten komen er ook bij.
Je hebt nu een 4K TV dus is het wel interessant alles eruit te halen).
(off-topic: VPN heb je alleen maar nodig bij de registratie van het abonnement, daarna niet meer)
Is het prijsverschil van bijna 1000 euro tussen de C8 en C9 te verantwoorden?
Ja.Acemath schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:56:
Is het prijsverschil van bijna 1000 euro tussen de C8 en C9 te verantwoorden?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Oké, da's kort en bondig. En waarom? Ik zie bijvoorbeeld dat de C8 geen dolby atmos heeft, maar dat kan geen 1000 euro verschil maken
De c8 heeft wel Atmos. Overigens zijn volgend jaar de prijzen tussen de c9 en c10 even groot. Dan koop je een c9 waar je nu een c8 voor koopt.Acemath schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:10:
[...]
Oké, da's kort en bondig. En waarom? Ik zie bijvoorbeeld dat de C8 geen dolby atmos heeft, maar dat kan geen 1000 euro verschil maken
Hoe kom je aan 1000 verschil, voor de 77" versie soms? Zowel op 55 als 65 is het ongeveer 500 op dit moment
Wij kunnen toch niet de keuze voor JOU maken of het voor JOU €500/600,- meerwaarde heeft?Acemath schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:10:
[...]
vergelijk de (nieuwe) specs en bepaal voor JOU of het het waard is.
De een wilt het nieuwste van het nieuwste wat er op dat moment te koop is.
Andere neemt genoegen met de C8 want het beeld is praktisch hetzelfde.
De een zet zijn vakantiegeld op de bank.
De ander gooit zijn vakantiegeld volledig tegen tech..
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dan koop je toch gewoon in Nederland?Acemath schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:26:
Belgische prijzen...
Garantie is toch in de Benelux en wordt door LG Benelux uitgevoerd.
Het prijsverschil tussen een 2018 en 2019 is een paar honderd euro maar dat verschil wordt wekelijks kleiner.
Daarbij krijg je ook extra’s voor dat geld zoals HDMI 2.1 en nog meer maar dat is hier al vaker besproken.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.