Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Exact, Samsung was 25-30 jaar geleden nog een doodgewoon Koreaans B-merk net als L(ucky)G(oldstar), maar dat weet de jongere generatie vaak niet. Japans dwz Sony, Panasonic etc, was A-kwaliteit. 20 jaar daarvoor echter was Japans B-kwaliteit en Amerikaans/Europees A-kwaliteit... De tijden veranderen.jacques1971 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:21:
Nou de Samsung TV tjes uit de jaren 80- 90 waren ook niet om aan te zien. Toen in de tijd had 75% een Philips TV in huis staan. Samsung en ook LG hebben zich ontwikkeld tot A merken en alle concurrenten verslagen. Overigens alle oled TVs gebruiken LG panelen. Als LG al een B merk zou, kan ik mij niet voorstellen waarom merken zoals Sony en Bang en Olufsen LG panelen gebruiken.
[...]
Van A naar B naar C-merk: Philips -> Aristona -> Erres. Dezelfde modellen met vaak dezelfde, soms nagenoeg dezelfde kwaliteit en een iets aangepast uiterlijk (knopjes, kleuren). Uiteraard allemaal gefabriceerd door Philips...Christiaan.. schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:31:
[...]
Waarvan Aristona (die wij hadden) het B-merk was van Philips hahaha.
En nu weer back to oled
Maar ok, on-topic maar weer: wie heeft er al een goede 65 inch C9 te pakken zonder pisvlekken en andere ongeregeldheden?
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 15-05-2019 15:02 ]
Ziet dit er goed uit? Ik krijg het iig niet veel beter.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 07-11 12:48
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
@DN59 of @Lejavh vragen?Cap schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:00:
[...]
Exact, Samsung was 25-30 jaar geleden nog een doodgewoon Koreaans B-merk net als L(ucky)G(oldstar), maar dat weet de jongere generatie vaak niet. Japans dwz Sony, Panasonic etc, was A-kwaliteit. 20 jaar daarvoor echter was Japans B-kwaliteit en Amerikaans/Europees A-kwaliteit... De tijden veranderen.
[...]
Van A naar B naar C-merk: Philips -> Aristona -> Erres. Dezelfde modellen met vaak dezelfde, soms nagenoeg dezelfde kwaliteit en een iets aangepast uiterlijk (knopjes, kleuren). Uiteraard allemaal gefabriceerd door Philips.
Maar ok, on-topic maar weer: wie heeft er al een goede 65 inch C9 te pakken zonder pisvlekken en andere ongeregeldheden?
Misschien ondertussen nog meer Tweakers die er eentje hebben.
Edit:
Er komt nog iemand bij @G4mert binnenkort.
(gefeliciteerd met je aankoop)
[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 15-05-2019 21:09 ]
nee,ligt aan tweakers. Ik heb gewoon die link hier neergezet,dan moet er toch een plaatje komen te staan?Cap schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:29:
Bij deze dus dankzij jouw mention.
@pennywise666 Ik zie geen grafiek.
Anyhow, kan je dan de link openen en kijken? dat lukt hier wel.
Je mist de .jpgpennywise666 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:13:
@Cap Ik heb gekalibreerd met idisplaypro in HCRF.
Ziet dit er goed uit? Ik krijg het iig niet veel beter.
[Afbeelding]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Herkenbaar, de reden dat ik geen C9 55 heb is doordat er door de Luxaflex af en toe zonnestralen vallen op het paneel (gok 99% van zonlicht wordt tegengehouden) maar die ene procent sunburn door de kiertjes gaat me geheid irriteren als die zonnebrand strepen gaan trekken. Erg jammer want op papier verder een perfect paneel voor mijn huiskamer gaming voor de komende >5 jaar.Ray-zor schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:35:
[...]
Echter, mijn thuissituatie biedt (zeker in de zomer) een verre van ideale OLED omgeving.
Zit nu te kijken naar qled, al hoop ik stiekem dat Sony of Panasonic een HDMI 2.1 model uitbrengen met ingebouwde 'anti-zonne-brand', want ik heb een hekel aan Samsung.
Burn-in van statische content ben ik minder bang voor, zelfs met veel gaming
[ Voor 17% gewijzigd door eL_Jay op 15-05-2019 15:57 ]
@pennywise666 Ziet er normaal uit. Luminance van gamma 90% en 95% kan wellicht nog wel wat beter door deze 1 of tikjes omlaag te geven, maar let op dat gamma een hele variabele en gevoelige kwestie is die afhangt van de temperatuur van je tv (dus zowel je omgevingstemp als opwarmduur van de tv). Zorg in ieder geval dat je tv minimaal een uur aan staat (met beeld) voordat je begint te meten.
Hoe hoger de luninance hoe meer invloed 1 tikje heeft op de waarde, dus je zult zien dat waar 1 tikje bijna niets doet op 10% dit een behoorlijk verschil geeft bij de 90% en 95% schermen.
Daarnaast zal je merken dat als je metingen herhaalt / langer meet de gamma waarden ook verschuiven, en ook hier weer met name hogere luminance waarden. Dat komt omdat het paneel lokaal opwarmt en op dat moment nog feller gaat stralen, gevolg is dat een tweede meting van hetzelfde testpatroon hoger zal uitkomen. Meet dus altijd een volledige serie van gamma's vanaf 5% tot 100% en het beste is om het testpatroon maar kort in beeld te hebben (zeg max 3 a 4 seconden) en tussen elke meting in even (ook enkele seconden) een zwart scherm te tonen. Bij auto kalibratie met behulp van een patterngenerator is de meettijd sowieso kort, maar ook daar helpt invoegen van zwarte frames tussen elke 2 metingen (die optie zit in HCFR).
Kijk wel uit voor de grafiekenverslaving waar velen aan lijden, je kan meettijden en pauzes zo varieren dat je een strak grafiekje kan presenteren maar daar schiet je natuurlijk niks mee op. 100% strak en altijd hetzelfde onder wisselende meettijden / omstandigheden (temperatuur) krijg je het niet, maar dat geeft niet: je zal het verschil toch niet zien. Als je zorgt dat je paneel lang genoeg opgewarmd is, je altijd op dezelfde manier meet en de grafiek een zo regelmatig mogelijk verloop heeft dan is het goed. En bij dat laatste liever een regelmatig verloop omhoog of omlaag dan steeds hakkels op en neer rond de 2.4 als je begrijpt wat ik bedoel (zaagtand).
Uiteindelijk controleer je het resultaat aan het 5% grescale steps patroon van 0% tot 100% (o.a. op de AVSHD test dvd), de stappen moeten op het oog regelmatig verlopen. Als dat het geval is dan heb je het goed gedaan. Zit er nog een uitschieter tussen dan kan je mbv tellen van de balkjes bepalen welke IRE waarde dat is en die evt nog wat bijstellen.
[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 15-05-2019 22:40 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als 99% van het zonlicht tegengehouden wordt door je luxaflex dan verwacht ik geen enkel probleem.eL_Jay schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:55:
[...]
Herkenbaar, de reden dat ik geen C9 55 heb is doordat er door de Luxaflex af en toe zonnestralen vallen op het paneel (gok 99% van zonlicht wordt tegengehouden) maar die ene procent sunburn door de kiertjes gaat me geheid irriteren als die zonnebrand strepen gaan trekken. Erg jammer want op papier verder een perfect paneel voor mijn huiskamer gaming voor de komende >5 jaar.
Zit nu te kijken naar qled, al hoop ik stiekem dat Sony of Panasonic een HDMI 2.1 model uitbrengen met ingebouwde 'anti-zonne-brand', want ik heb een hekel aan Samsung.
Burn-in van statische content ben ik minder bang voor, zelfs met veel gaming
Zou ook vreemd zijn want in iedere huiskamer komt wel ergens wat zonlicht binnen.
Niemand zit in een donkere bioscoopzaal.
Een TV in de volle zon zetten is ook niet handig uiteraard of het nu een OLED is of LCD.
Blijft altijd een zekere balans waar je je TV neerzet of ophangt.
De zon moet echt gedurende langere tijd zijn werk kunnen doen op een bepaalde plek op je scherm om schade te veroorzaken.
[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-05-2019 16:22 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 15-05-2019 16:27 ]
Ja,stond al minimaal een uur aan en heb ook zwarte frames en 4 seconden windows max.Cap schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:09:
[...]
@pennywise666 Ziet er normaal uit. Luminance van gamma 90% en 95% kan wellicht nog wel wat beter door deze 1 of tikjes omlaag te geven, maar let op dat gamma een hele variabele en gevoelige kwestie is die afhangt van de temperatuur van je tv (dus zowel je omgevingstemp als opwarmduur van de tv). Zorg in ieder geval dat je tv minimaal een uur aan staat (met beeld) voordat je begint te meten.
Hoe hoger de luninance hoe meer invloed 1 tikje heeft op de waarde, dus je zult zien dat waar 1 tikje bijna niets doet op 10% dit een behoorlijk verschil geeft bij de 90% en 95% schermen.
Daarnaast zal je merken dat als je metingen herhaalt / langer meet de gamma waarden ook verschuiven, en ook hier weer met name hogere luminance waarden. Dat komt omdat het paneel lokaal opwarmt en op dat moment nog feller gaat stralen, gevolg is dat een tweede meting van hetzelfde testpatroon hoger zal uitkomen. Meet dus altijd een volledige serie van gamma's vanaf 5% tot 100% en het beste is om het testpatroon maar kort in beeld te hebben (zeg max 3 a 4 seconden) en tussen elke meting in even (ook enkele seconden) een zwart scherm te tonen. Bij auto kalibratie met behulp van een patterngenerator is de meettijd sowieso kort, maar ook daar helpt invoegen van zwarte frames tussen elke 2 metingen (die optie zit in HCFR).
Kijk wel uit voor de grafiekenverlaving waar velen aan lijden, je kan meettijden en pauzes zo varieren dat je een strak grafiekje kan presenteren maar daar schiet je natuurlijk niks mee op. 100% strak en altijd hetzelfde onder wisselende meettijden / omstandigheden (temperatuur) krijg je het niet, maar dat geeft niet: je zal het verschil toch niet zien. Als je zorgt dat je paneel lang genoeg opgewarmd is, je altijd op dezelfde manier meet en de grafiek een zo regelmatig mogelijk verloop heeft dan is het goed. En bij dat laatste liever een regelmatig verloop omhoog om omlaag afwijkend van 2.4 dan steeds hakkels op en neer rond de 2.4 als je begrijpt wat ik bedoel (zaagtand).
Ik heb ook die hele gammareeks wel 100x gemeten na een enkele wijziging ipv op f7 te drukken voor 1 enkele IRE meting, want die wijkt gewoon zwaar af dan.
Ook die 90% en 95% probeerde ik naar beneden te krijgen,maar dan veranderd die hele grafiek zowat.
Wel heb ik gemerkt dat ik soms hoger dan de Y target moet instellen, anders zijn die ire5 en 10 boven de 2.4.
Ik heb er wel uren mee gespeelt om het perfect strak te krijgen in deze eerste calibratie van mij, maar dat lukt van ze langzalzeleven niet, want als je 1 IRE veranderd dan veranderd de andere ook. Maar zoals je al zei,dat verschil zie je toch niet terug en daar gaat het om.
Paar puntjes wel, waar jullie vast ervaring mee hebben. Onze tv staat op een tv-meubel in de woonkamer en vanaf het einde van de middag tot in de avond schijnt de zon erop. Lees hier nu wat over schade e.d., maar dat zal wel meevallen lijkt mij toch? Kan de gordijnen wel sluiten, maar die laten nog wel wat licht door. Niet fijn dus met bijv. de (zeer) donkere scenes in GoT.
Hoe ervaren jullie het kijken met wat zonlicht? Schuin op de tv, door HR(+) glas. Beter t.o.v. LCD-LED?
Hoe groot is de kans dat er 'problemen' zijn met een OLED scherm, zoals vertical banding bij LED tv's? En op welke 'problemen' moet ik echt letten meteen na aankoop van een OLED tv?
[ Voor 4% gewijzigd door remzor op 15-05-2019 19:50 ]
zoek is in het topic op tinting, banding, zonlicht en dan weet je het :-) moet zelfs niet ver teruggaan in deze topicremzor schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:49:
Bij mij begint het sinds een tijdje toch weer een beetje te kriebelen. Momenteel hebben wij een 65" 4K TV van Samsung, LED. Bevalt op zich goed, maar het beeld van OLED is gewoon mooier. Ik was in de veronderstelling dat die schermen nog steeds vrij prijzig waren, maar na de review van vorige week hier op Tweakers over de LG C9 zag ik dat de prijzen van de C8 vrij gunstig zijn op dit moment. Aangezien niemand weet hoe lang die C8 nog te koop zal zijn, toch maar eens aan het kijken.
Paar puntjes wel, waar jullie vast ervaring mee hebben. Onze tv staat op een tv-meubel in de woonkamer en vanaf het einde van de middag tot in de avond schijnt de zon erop. Lees hier nu wat over schade e.d., maar dat zal wel meevallen lijkt mij toch? Kan de gordijnen wel sluiten, maar die laten nog wel wat licht door. Niet fijn dus met bijv. de (zeer) donkere scenes in GoT.
Hoe ervaren jullie het kijken met wat zonlicht? Schuin op de tv, door HR(+) glas. Beter t.o.v. LCD-LED?
Hoe groot is de kans dat er 'problemen' zijn met een OLED scherm, zoals vertical banding bij LED tv's? En op welke 'problemen' moet ik echt letten meteen na aankoop van een OLED tv?
1) Directe zon geeft schade aan een OLED.
2) Vertical banding is aanwezig op elk model.
3) Tinting
Het is vrij triest maar vertical banding is zelfs één van de meest voorname issues bij OLED's, tinting op de 2de plaats. en direct zonlicht is schadelijk voor OLED tv's.remzor schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:59:
@Light21M Thanks, was al terug aan het lezen. Maar wist zo niet wat de problemen waren die (relatief) vaak voorkomen, dat wist ik destijds met LCD-LED wel. Maar ik ga eens lezen op tinting dus. Dacht dat banding eigenlijk niet voor zou komen in OLED, dus wel helaas.
[ Voor 20% gewijzigd door Light21M op 15-05-2019 20:00 ]
Edit: aii, had ik niet verwacht. Wist niet dat er zoveel grote problemen speelde rondom OLED, vanwege geen backlight enzo. Hmm maakt de keuze toch moeilijk of ik er dan überhaupt verstandig aan doe te upgraden met de techniek van vandaag de dag
[ Voor 32% gewijzigd door remzor op 15-05-2019 20:04 ]
[ Voor 8% gewijzigd door rowicom op 15-05-2019 20:37 ]
[ Voor 73% gewijzigd door Michael Knight op 17-05-2019 12:45 ]
Ik wil wel meegeven dat vertical banding bij een goed exemplaar niet te zien is bij voetbal, enkel near black scenes.rowicom schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:34:
Vertical banding geeft voor mij nu echt de doorslag naar GEEN OLED voor mij. Heb dat gehad op een led van Samsung en kon gelukkig binnen de bedenkperiode terug. Met name bij voetbal was het zo hinderlijk dat je een vriend niet durfde uit te nodigen voor een leuke wedstrijd. Schijnt dat de Sony led tv's vanaf zo'n 1000 euro er zo goed als geen last van hebben. Zijn ook behoorlijk energiezuinig met gemiddeld 80 Watt op een 55 inch. Ga in die categorie mijn licht maar eens opsteken.
Met voetbal is er juist geen vertical banding. Als je hier last van hebt, is het bij donkere beelden. Of je moet een heel slecht paneel hebben.rowicom schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:34:
Vertical banding geeft voor mij nu echt de doorslag naar GEEN OLED voor mij. Heb dat gehad op een led van Samsung en kon gelukkig binnen de bedenkperiode terug. Met name bij voetbal was het zo hinderlijk dat je een vriend niet durfde uit te nodigen voor een leuke wedstrijd. Schijnt dat de Sony led tv's vanaf zo'n 1000 euro er zo goed als geen last van hebben. Zijn ook behoorlijk energiezuinig met gemiddeld 80 Watt op een 55 inch. Ga in die categorie mijn licht maar eens opsteken.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Laat je niet teveel afschrikken door de “horror” verhalen hier in dit topic o.a. van @Light21Mremzor schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:59:
@Light21M Thanks, was al terug aan het lezen. Maar wist zo niet wat de problemen waren die (relatief) vaak voorkomen, dat wist ik destijds met LCD-LED wel. Maar ik ga eens lezen op tinting dus. Dacht dat banding eigenlijk niet voor zou komen in OLED, dus wel helaas.
Edit: aii, had ik niet verwacht. Wist niet dat er zoveel grote problemen speelde rondom OLED, vanwege geen backlight enzo. Hmm maakt de keuze toch moeilijk of ik er dan überhaupt verstandig aan doe te upgraden met de techniek van vandaag de dag
Dit geeft een wat vertekend beeld van de algemene ervaringen met OLEDs.
In een Samsung LCD topic kom je ongetwijfeld ook ervaringen tegen met zaken die niet lekker lopen.
Ga zelf eens kijken in een winkel en bekijk de diverse video’s al dan niet met Dolby Vision.
Ondertussen ook al ondervonden dat macro blocking en vertical banding ook een issue is ondanks te updaten naar 04.10.55 bv game of thrones 08.03 en dat wel degelijk afhankelijk is van het paneel dat je hebtvomdat bepaalde exemplaren niet de goede brightness halen omg. op men eerste oled c8 modellen had ik dit probleem niet dus dit is ook nog eentje om op te letten... en lekkere crushed blacks geeft met die laatste fwHoppyF schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:07:
[...]
Laat je niet teveel afschrikken door de “horror” verhalen hier in dit topic o.a. van @Light21M
Dit geeft een wat vertekend beeld van de algemene ervaringen met OLEDs.
In een Samsung LCD topic kom je ongetwijfeld ook ervaringen tegen met zaken die niet lekker lopen.
Ga zelf eens kijken in een winkel en bekijk de diverse video’s al dan niet met Dolby Vision.
macro blocking is een duidelijk probleem met de software verwerking en de helderheid van het paneel en verlagen ze de gamma curve om het te verbergen.
PS: horrorverhalen of niet maar ik zit er ook wel mee in na 7 slechte OLED toestellen, en nee het waren niet enkel C8 modellen.
En ja ik let op die zaken, dat de gemiddelde mens dit niet opvalt dat kan, maar toch vreemd dat ik het wel merk na zoveel panel swaps dat elk paneel andere issues heeft.
en ik weet dat er betere exemplaren bestaan is nog het meest frusterend
[ Voor 20% gewijzigd door Light21M op 15-05-2019 21:46 ]
Verwijderd
Tv uit en aan + wieltje indrukken start wel de nieuwe remote registratie maar deze geeft een melding dat registratie mislukt.
iemand enige idee of ervaring hiermee ?
kan het ook storing zijn van buiten het huis want ik heb alle telfoons en smartwatches uigezet maar het probleem blijft.
Als het extreem is kan ik me wel storen natuurlijk aan dergelijke afwijkingen. In een lichte vorm kan ik er mee leven, heb nu ook minimaal last van wat bleeding en banding.
‘Schrok’ gewoon een beetje omdat ik niet wist dat dit bij OLED ook speelde. Laatste jaren de ontwikkelingen niet meer zo nauwkeurig gevolgd
Gewoon even contact opnemen met je winkel. Redelijk zeker dat je remote gewoon kaduuk is.wat natuurlijk kan voorkomen.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:21:
Ik heb een raar probleem, van de 1 op de andere dag deed de magic remote het niet meer goed (55C8 model tv) het geluid kon ik maar sporadisch veranderen. nou heb ik hem proberen te herinitialiseren door de home en back knop tegelijk ingedrukt te houden en nu kan ik wel het geluid weer hoger ne lager doen maar heb ik geen mouse pointer meer.... Ik denk dus dat ie nu op de universele stand staat en gebruikt maar van IF waar die normaal Rf gebruikt.
Tv uit en aan + wieltje indrukken start wel de nieuwe remote registratie maar deze geeft een melding dat registratie mislukt.
iemand enige idee of ervaring hiermee ?
kan het ook storing zijn van buiten het huis want ik heb alle telfoons en smartwatches uigezet maar het probleem blijft.
Ik had er met mijn vorige panel met voetbal toch écht last van hoor! Heb nog wel het e.e.a. aan beeldmateriaal liggen waarmee ik de FOKA en LG destijds heb overtuigd, waarbij juist het voetbal materiaal hielp om het issue aan te tonen bij "normaal gebruik" ipv magenta vlakken etc.JSTPS schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:02:
[...]
Met voetbal is er juist geen vertical banding. Als je hier last van hebt, is het bij donkere beelden. Of je moet een heel slecht paneel hebben.
En ja: dat bleek inderdaad een heel slecht panel te zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Smits360 op 15-05-2019 21:58 ]
En dat is een verschil met lcd. Bij oled kan zoiets voorkomen en dan is het panel niet goed en dient dat vervangen te worden. Bij lcd (zeker de wat grotere maten) is het vaak een onderdeel van de techniek en heb je het maar te accepteren.Smits360 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:56:
[...]
Ik had er met mijn vorige panel met voetbal toch écht last van hoor! Heb nog wel het e.e.a. aan beeldmateriaal liggen waarmee ik de FOKA en LG destijds heb overtuigd, waarbij juist het voetbal materiaal hielp om het issue aan te tonen bij "normaal gebruik" ipv magenta vlakken etc.
En ja: dat bleek inderdaad een heel slecht panel te zijn
Wat vertical banding betreft dus nog nooit zo blij geweest met een tv, na verschillende LCD's en plasma's (de laatste VT60 was overigens ook zeer goed in dat aspect).
Uiteraard: YMMV.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Er is nog iets wat meespeelt bij OLEDs.remzor schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:22:
@HoppyF Bedankt voor je reactie. En ik snap het ook wel hoor, je leest/onthoudt vaak de negatieve zaken. Jaren geleden was dit idd ook zo in een Samsung topic.
Als het extreem is kan ik me wel storen natuurlijk aan dergelijke afwijkingen. In een lichte vorm kan ik er mee leven, heb nu ook minimaal last van wat bleeding en banding.
‘Schrok’ gewoon een beetje omdat ik niet wist dat dit bij OLED ook speelde. Laatste jaren de ontwikkelingen niet meer zo nauwkeurig gevolgd
De beeldkwaliteit is zo goed dat iedere minieme afwijking al snel te zien zal zijn.
Bv het bronmateriaal wat niet zo erg goed is.
Problemen in het paneel zelf vallen uiteraard dan ook op.
Verder zijn OLED kijkers toch wat kritischer dan LCD kijkers. Klinkt wat vreemd maar het is wel zo.
Ik ben zelf ook vrij kritisch en heb nu nog een plasma maar zou voor geen goud een LCD nemen.
Een OLED wel en daarom zit ik ook hier. Potentiële koper.
Mijn zoon heeft (op mijn advies) al een C8 gekocht en ik heb het beeld daar ook kunnen beoordelen.
Heb je dan ook geen last van color-banding? Want dat vindt ik eigenlijk het grootste nadeel van (mijn B6) OLED. Ligt uiteraard ook aan het bronmateriaal, maar valt eerder op bij OLED heb ik het idee.Cap schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:48:
Hier met een 55C8 juist 0,0 banding met wat voor real life content dan ook, w.o. voetbal en GOT night scenes. Geen perfecte near black uniformiteit, maar niet in de vorm van banding maar een in onregelmatige vormen oplopende helderheid van links (zwart) naar rechtsonder (iets oplichtend). Real black is uiteraard wel helemaal black.
Wat vertical banding betreft dus nog nooit zo blij geweest met een tv, na verschillende LCD's en plasma's (de laatste VT60 was overigens ook zeer goed in dat aspect).
Uiteraard: YMMV.
Verticale banding heeft mijn OLED ook helemaal niet (zichtbaar).
Arrived anxious, left bored
Heb jij voorbeelden waar het je stoort en waarbij je weet dat het niet in de bron zit?
[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 15-05-2019 23:44 ]
OLED77W7V-Z
OLED65G7V-Z
OLED77G7V-Z
OLED55E7N-Z
OLED65E7V-Z
OLED55C7D-Z
OLED55C7V-Z
OLED65C7D-Z
OLED65C7V-Z
OLED55B7D-Z
OLED65B7D-Z
OLED55B7V-Z
OLED65B7V-Z
Version 5.80.25
1. ImprovementMilesD. schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:22:
Er is zowaar nog een update voor OLED65W7V-Z
OLED77W7V-Z
OLED65G7V-Z
OLED77G7V-Z
OLED55E7N-Z
OLED65E7V-Z
OLED55C7D-Z
OLED55C7V-Z
OLED65C7D-Z
OLED65C7V-Z
OLED55B7D-Z
OLED65B7D-Z
OLED55B7V-Z
OLED65B7V-Z
Version 5.80.25
1) To Improve color issues at HDMI 2160p 50Hz input
Ik had door dat het over vertical banding ging maar ben zelf gewoon meer geïnteresseerd in color-banding "issues"Cap schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:42:
@Puck Sorry, ik had het over vertical banding waar het hiervoor over ging. Color banding vind ik ook niet problematisch, dat bleek de keren dat het me opviel en stoorde (dwz near black luchten) altijd iets dat al in de bron aanwezig is. M.a.w. controleer ik zoiets daarna op andere (LED/LCD) panelen dan is daar precies dezelfde banding zichtbaar. Het grappige is natuurlijk dat die near black luchten bij LCD panelen vaak veel minder opvallen omdat het geheel toch als grijs is ipv zwart.
Heb jij voorbeelden waar het je stoort en waarbij je weet dat het niet in de bron zit?
Aangezien de WebOS apps in feite gewoon websites zijn, en ik weet dat CSS gradients niet altijd smooth zijn, denk ik eigenlijk dat het ook niet aan de tv ligt, maar het valt wel echt op.
Ik zal eens wat beter opletten of ik het op mijn PS4 Pro ook kan zien, want daar zou het amper tot niet moeten gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 16-05-2019 09:24 ]
Arrived anxious, left bored
Eindelijk!! Dit lost meteen de problemen op icm met de nieuwe Next mediabox van Ziggo.pwh53 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:41:
[...]
1. Improvement
1) To Improve color issues at HDMI 2160p 50Hz input
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Ik ook vorige week voor mijn 55E6V. Geen idee wat er anders is, beeld en geluid was super en is nog steeds super!Rohit schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:33:
Kreeg deze week ook een update voor mijn 55B6.. Zie verders geen opmerkelijke veranderingen.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp
1) Directe zon geeft in enkele gevallen schade aan een OLEDLight21M schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:56:
[...]
1) Directe zon geeft schade aan een OLED.
2) Vertical banding is aanwezig op elk model.
3) Tinting
[...]
2) Vertical banding is zichtbaar op 5% slides, maar zelden tot nooit in echte content
3) Tinting hebben enkele mensen last van.
- Zonlicht heb ik nog geen last van gehad.
- Vertical Banding heb ik een paar keer gezien bij Game of Thrones - The Long Night aflevering maar die was ook echt bizar donker. Voorheen een 65 Samsung LCD en daar werd ik helemaal gek van Vertical banding
- Heb nog geen tinting gezien, ben er ook niet naar op zoek gegaan.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Die Game Of Thrones aflevering is niet echt een goede referentieTijntje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:58:
Inderdaad, hier een 77C8
- Zonlicht heb ik nog geen last van gehad.
- Vertical Banding heb ik een paar keer gezien bij Game of Thrones - The Long Night aflevering maar die was ook echt bizar donker. Voorheen een 65 Samsung LCD en daar werd ik helemaal gek van Vertical banding
- Heb nog geen tinting gezien, ben er ook niet naar op zoek gegaan.
LG OLED55C8PLA en de LG OLED55E8PLA
Ik heb gezicht op tweakers op de LG site zelf. Beiden 120Hz refreshrate, beide 4k, beide de a9 proc, beide 55".
Ik kan werkelijk waar geen enkel verschil zien tussen deze 2 daarbij is het prijsverschil 10 euro tussen deze 2 nu.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ja ik sloeg me kop al tegen me bureau hahaha. de E8 heeft een soundbar als voet ook en de C8 niet.chucky666 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:14:
Als je even goed kijkt zie je dat de voet anders is.
Excuses, keek er helemaal overheen. Ik vind de E8 wel wat hebben.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
De voet inderdaad. Naast een iets beter soundsysteem is de voorkant een plaat glas zodat het luxer eruit ziet. Qua techniek voor de TV maakt het weinig uit maar visueel heb je dus wel de keuze wat je voor TV precies wilt hebben ipv de altijd saaie C8 (niet dat 'ie saai is, maar keuze tussen C8 en E8 voor de optics is wel mooi).Xtr3me4me schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:13:
Kan iemand mij misschien vertellen wat nu het verschil is tussen de:
LG OLED55C8PLA en de LG OLED55E8PLA
Ik heb de E8 aan de muur hangen. Soundbar is een leuke toevoeging; maakt je geluid net ff wat beter bij normaal tv kijken. Voor films, series en een mooie pot voetbal start ik de Sonos op.Xtr3me4me schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:16:
[...]
Ja ik sloeg me kop al tegen me bureau hahaha. de E8 heeft een soundbar als voet ook en de C8 niet.![]()
![]()
Excuses, keek er helemaal overheen. Ik vind de E8 wel wat hebben.
En glasplaat voegt niet echt wat toe als ie aan de muur hangt.
Reden dat ik toch voor de E8 koos: incl cashback was ie goedkoper dan de E8
[ Voor 12% gewijzigd door ..Christiaan.. op 16-05-2019 13:00 ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Dat weet ik, daarom dat ik het aanhaalde dat het de enige keer was dat ik het gezien heb.Barryvdh schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:10:
[...]
Die Game Of Thrones aflevering is niet echt een goede referentiehttps://techcrunch.com/20...d-here-comes-the-science/
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Nu maar hopen dat er niks mis is en hij out-of-the-box gewoon is zoals het hoort/ik hoop
Doos paste overigens net niet in de auto (V40), dus wordt opgestuurd
[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 16-05-2019 21:10 ]
Ik heb maandag de LG Oled65C8 geleverd gekregen, maar ik zie nu strepen in het beeld die niet weg gaan met de (handmatig gestarte) pixelrefresher.
Ik ben mij bekend met de problemen met de C7 mbt de 'nabeelden'. Omdat ik in de reviews op Tweakers Pricewatch en via google alleen deze problemen kon vinden mbt de C7 en geen enkel voorbeeld mbt de C8 was ik in de veronderstelling dat dit bij de C8 was opgelost.
Maar nu zie ik na 2 dagen gebruik (Netflix en Film1) alsnog een onherkenbaar horizontaal strepenpatroon van links naar 2/3 van rechts (horizontale strepen ongeveer halve cm van elkaar).
Ik ga uiteraard sowieso contact zoeken met de winkel voor 'n oplossing, maar/en wellicht weet iemand hier wat het probleem is?
De voet is inderdaad hetzelfde. Daarom vind ik hem bij de 55 inch niet passen. Bij de 65 past ie beter.remzor schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:59:
Kon het niet laten. Zojuist de LG 65" C8 gekocht voor een nette prijs. Vriendin vond de voet spuuglelijk, ik vind het niet de mooiste voet maar kan er best mee leven. Hoop wel dat de voet net zo groot is dan bij het 55" model, waar hij in verhouding kleiner lijkt. Dat was bij het nieuwe model, de C9, iig wel het geval. Kan niets over de maten vinden en in de winkel stond 65" niet uitgestald.
Nu maar hopen dat er niks mis is en hij out-of-the-box gewoon is zoals het hoort/ik hoop
foto mogelijk ?Ruben26 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:13:
Als er reeds apart topic hierover is dan mijn excuses.
Ik heb maandag de LG Oled65C8 geleverd gekregen, maar ik zie nu strepen in het beeld die niet weg gaan met de (handmatig gestarte) pixelrefresher.
Ik ben mij bekend met de problemen met de C7 mbt de 'nabeelden'. Omdat ik in de reviews op Tweakers Pricewatch en via google alleen deze problemen kon vinden mbt de C7 en geen enkel voorbeeld mbt de C8 was ik in de veronderstelling dat dit bij de C8 was opgelost.
Maar nu zie ik na 2 dagen gebruik (Netflix en Film1) alsnog een onherkenbaar horizontaal strepenpatroon van links naar 2/3 van rechts (horizontale strepen ongeveer halve cm van elkaar).
Ik ga uiteraard sowieso contact zoeken met de winkel voor 'n oplossing, maar/en wellicht weet iemand hier wat het probleem is?
Vervelend, heb je foto's of een video van je scherm waarop dit te zien is? Je geeft aan dat het te zien is bij normaal gebruik zoals netflix en film1 dus we zijn benieuwd wat je ervaart.Ruben26 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:13:
Als er reeds apart topic hierover is dan mijn excuses.
Dan moet je hem aan de muur hangen. Iedereen blijremzor schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:59:
Kon het niet laten. Zojuist de LG 65" C8 gekocht voor een nette prijs. Vriendin vond de voet spuuglelijk, ik vind het niet de mooiste voet maar kan er best mee leven. Hoop wel dat de voet net zo groot is dan bij het 55" model, waar hij in verhouding kleiner lijkt. Dat was bij het nieuwe model, de C9, iig wel het geval. Kan niets over de maten vinden en in de winkel stond 65" niet uitgestald.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik denk dat ik wel een ander probleem heb dan dat jij omschrijfttrekker22 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:49:
[...]
Opgelost?
Met mijn denon precies hetzelfde. Switch / KPN en mediaplayer allemaal op denon en dan naar op tv.
Als ik tijd bezig ben in smart gedeelte en terug ga naar mediaplayer meldt die dat hij erg geen input is.
Enige wat dan helpt is op de denon even switchen van ene source naar andere.
Maar ik heb helaas nog niet echt een oplossing gevonden.
Ik denk wel dat de oorzaak bij het het cec van Kodi ligt, maar ik heb dat verder nog niet getest want ik vind het nu wel fijn dat ik eindelijk kodi met de tv remote kan bedienen
Wat ik wel nog steeds vreemd vind, is dat de Onkyo blijkbaar iets van een signaal door geeft naar de tv dat Kodi aan staat terwijl hij gewoon helemaal uit staat (hdmi thru en cec etc. staat allemaal uit op de onkyo) waar door de tv bij het opstarten naar hdmi2 schakelde.
[ Voor 6% gewijzigd door Ben-i op 16-05-2019 23:18 ]
Gezien de laatste foto met browservenster betwijfel ik inmiddels of het iets met 'nabeelden' van doen heeft. Vanwege die verticale niet rechte lijn naar onder.
PS: Ik noemde Netflix en Film1 als bronnen waar ik naar kijk, maw ik heb geen idee weer die strepen vandaan komen en herken in het patroon niets wat ik gebruik.
Ruben26, lastig voor jou natuurlijk maar ik ben bang dat je pech hebt en een defecte tv hebt. Dit soort lijnen kwamen vroeger vaker voor bij lcd maar het is voor jou of de aansturing of het panel. Je hebt je tv net dus dit melden bij de winkel en het laten omruilen.Ruben26 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:23:
https://1drv.ms/f/s!ApAuBMJjvzCDiHSPM6KoxUQIv6J6
Gezien de laatste foto met browservenster betwijfel ik inmiddels of het iets met 'nabeelden' van doen heeft. Vanwege die verticale niet rechte lijn naar onder.
PS: Ik noemde Netflix en Film1 als bronnen waar ik naar kijk, maw ik heb geen idee weer die strepen vandaan komen en herken in het patroon niets wat ik gebruik.
Meteen omruilen, dit komt niet meer goed.Ruben26 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:23:
https://1drv.ms/f/s!ApAuBMJjvzCDiHSPM6KoxUQIv6J6
CEC is voor mij altijd een hit & miss. Ik heb een Onkyo 656 en een B6 en een Harmony remote, waar een allegaartje van knoppen op gedefinieerd is. Mengelmoes van Onkyo, B6 en de mediaplayer zelf. Sommige knoppen op mijn Harmony doen het soms wel, soms niet. Ben er wel achter wat het is, als je op de magic remote drukt op input drukt, krijg je rechts dat schermpje met je inputs. Daar staat mijn Onkyo tussen (HDMI2) en Onkyo (Kodi). Daaraan zie ik dat het een cec connectie is. Klik ik die aan, dan werken al mijn knoppen weer. Helaas kan ik die knop niet toekennen aan mijn Harmony, hij is niet bekend en ik kan hem ook niet aanleren. Lijkt wel of het geen IR is. Voor nu hou ik die Magic Remote toch maar bij de hand.Ben-i schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:39:
[...]
Dank je, ik denk dat daar inderdaad het probleem zit.
Ik heb cec nooit lekker werkend gekregen op mijn vorige LG led TV en met deze OLED lukte dat ook niet echt, dus maar gewoon op de tv en Onkyo uit gezet, maar op de raspberry met kodi staat het blijkbaar wel aan, maar dat werkte toch nooit dus had er ook geen aandacht meer aan gegeven.
Maar tot mijn grote verbazing kon ik vanavond in eens Kodi bedienen met de LG remote en gaat de TV netjes aan op de input waar op hij op stond. Ik heb niets veranderd aan instelling alles staat zoals het de afgelopen weken staat en nu ineens werkt cec op kodi, ik snap er geen bal meer van.
Mijn eerste OLED tv, ben heel benieuwd!
Iemand nog tips voor goede instellingen?
Goed uitgangspunt: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8-oled/settingsWhiteflashh schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:41:
Zojuist de LGOLED65C8PLA besteld.
Mijn eerste OLED tv, ben heel benieuwd!
Iemand nog tips voor goede instellingen?
Beeldverbeteraars en eco-instellingen uit.
Hoe krijgen jullie je gedownloade content naar de TV? (Ik heb geen nas)
USB 3 is USB 2 backwards compatible.Maveee schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:51:
Besef net dat de C8 serie van LG enkel USB 2.0 heeft... Jammer, wou mijn Samsung draagbare SSD er aan hangen voor eenvoudig gedownloade content er op te krijgen.
Nickname does not reflect reality
En waarom zou dat met 480Mbit USB2 niet kunnenMaveee schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:51:
Besef net dat de C8 serie van LG enkel USB 2.0 heeft... Jammer, wou mijn Samsung draagbare SSD er aan hangen voor eenvoudig gedownloade content er op te krijgen.
Remux op je SSD en gaan met de banaan. Snel zat
Vreemd... heb namelijk gewoon USB 3 op mijn E7? De poort aan de zijkant rechts is USB 3, andere zijn USB 2. Weet niet welke je geprobeerd hebt.Maveee schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:51:
Overigens is USB 2.0 voldoende voor 1080p en 4k materiaal hoor. Tenzij het om 4k Blu-ray kwaliteit gaat.
Gebruik zelf Plex + Nvidia Shield (vond de app op de TV zelf niet helemaal lekker werken), of gewoon een USB stokje.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Helaas is de 3.1 gen 2 een requirement van Samsung, hij herkent hem momenteel dus gewoon niet.GG85 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:55:
[...]
En waarom zou dat met 480Mbit USB2 niet kunnen?
Remux op je SSD en gaan met de banaan. Snel zat
Dus, welke methodes gebruiken jullie om je gedownloade content af te spelen op je 4k oled tv?
Heb je met Plex + Nvidia Shield ooit lag? (geluid/beeld)Denizz schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:56:
[...]
Vreemd... heb namelijk gewoon USB 3 op mijn E7? De poort aan de zijkant rechts is USB 3, andere zijn USB 2. Weet niet welke je geprobeerd hebt.
Overigens is USB 2.0 voldoende voor 1080p en 4k materiaal hoor. Tenzij het om 4k Blu-ray kwaliteit gaat.
Gebruik zelf Plex + Nvidia Shield (vond de app op de TV zelf niet helemaal lekker werken), of gewoon een USB stokje.
Die 4k BluRay kwaliteit is theoretisch (en proefondervindelijk vastgesteld), ook geen probleem. Reken het aantal maximale Mbit's maar eens terug naar MB's?Denizz schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:56:
[...]
Vreemd... heb namelijk gewoon USB 3 op mijn E7? De poort aan de zijkant rechts is USB 3, andere zijn USB 2. Weet niet welke je geprobeerd hebt.
Testing, one, two ...
Ik heb de volgende methodes succesvol gebruikt, maar kijk eigenlijk zelden gedownloade content.Maveee schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:05:
[...]
Helaas is de 3.1 gen 2 een requirement van Samsung, hij herkent hem momenteel dus gewoon niet.
Dus, welke methodes gebruiken jullie om je gedownloade content af te spelen op je 4k oled tv?
- DLNA vanaf de NAS
- Plex app op de tv vanaf een RPi die dat weer vanaf de NAS leest
- DLNA vanaf PC
- Via Steam Link vanaf PC
Wel een harde schijf aan de tv hangen, maar die gebruik ik alleen voor opnames van dvb-c.
Nope geen problemen gehad tot nu toe. Voornamelijk gebruik ik hem nog om hoge bitrate 4k HDR Blu-rays mee af te spelen. Jammer dat de Shield geen DV heeft.Maveee schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:06:
[...]
Heb je met Plex + Nvidia Shield ooit lag? (geluid/beeld)
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Dat is heel raar want dat zou betekenen dat Samsung zich niet aan de USB spec houdt.Wel geformateerd in een filesystem wat wordt ondersteund?Maveee schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:05:
[...]
Helaas is de 3.1 gen 2 een requirement van Samsung, hij herkent hem momenteel dus gewoon niet.
Gebruik zelf ieg een Intenso externe SSD en een MiniDLNA NAS
pricewatch: Intenso Premium 512GB Grijs
Surfin' paradise!
Verwijderd
Ik heb net een nieuwe LG 55 C8 PLA. Nu probeer ik met WiFi te connecten en krijg ik de volgende melding:
‘Verbinden met netwerk mislukt. Oorzaak: kan geen verbinding met toegangspunt maken. Controleer status en probeer het opnieuw.’
Het lukt me niet iets hier aan te doen. Heeft iemand een tip voor me?
Alvast bedankt!
Erg benieuwd welk type het dan is, de T5 doet het namelijk, uiteraard, gewoon prima.Maveee schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:05:
[...]
Nickname does not reflect reality
ff voor je opgemeten..... ongeveer 63mm.. Kon niet helemaal perfect meten door een gare duimstok.Snappie88 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:15:
Kan iemand mij toevallig vertellen hoe ver een LG 65C8 (hoewel ik niet denk dat inchmaat en modeljaar veel uitmaken) in combinatie met een Vogels Thin 505 uitsteken van de muur? Ik zit nu te rekenen hoe alles in elkaar te schroeven in combinatie met muurpanelen, en ben benieuwd naar hoe dik zo'n combinatie is.
gemeten vanaf de wand tot en met de voorzijde van de tv
[ Voor 5% gewijzigd door EricDH op 17-05-2019 15:32 . Reden: klein typ foutje ]
HeldEricDH schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:32:
[...]
ff voor je opgemeten..... ongeveer 63mm.. Kon niet helemaal perfect meten door een gare duimstok.
Surfin' paradise!
Wat heb je allemaal al geprobeerd om het mogelijk werkend te krijgen?....Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:53:
Hi allemaal,
Ik heb net een nieuwe LG 55 C8 PLA. Nu probeer ik met WiFi te connecten en krijg ik de volgende melding:
‘Verbinden met netwerk mislukt. Oorzaak: kan geen verbinding met toegangspunt maken. Controleer status en probeer het opnieuw.’
Het lukt me niet iets hier aan te doen. Heeft iemand een tip voor me?
Alvast bedankt!
Klopt wel zo'n beetje, je haalt 63-68mm mede dankzij de puist achterop de tv. Bij mijn no-name 15 euro muurbeugel overigens ook.EricDH schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:32:
[...]
ff voor je opgemeten..... ongeveer 63mm.. Kon niet helemaal perfect meten door een gare duimstok.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nou, dat zal wel ongeveer 155cm zijn.TheKerremenke schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:17:
@G4mert , ff vraagje tussendoor afgezien van de mooie tv. Hoe groot is je tv meubel?
De TV is 145cm breed.
Veel plezier @G4mert !
(deze wil ik ook wel....
Mijn tv meubel is 160 cm breed dus dat past perfect.TheKerremenke schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:17:
@G4mert , ff vraagje tussendoor afgezien van de mooie tv. Hoe groot is je tv meubel?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Sinds vanmiddag gaat de cursor niet meer naar links of rechts, maar beweegt alleen nog maar verticaal. Heb de remote opnieuw gepaird, maar hij blijft het euvel houden. Hebben jullie ms nog tips?
Edit, tip gevonden op internet:
"I’ve had the same problem. To solve it, temporarily disabled QuickStart+, restarted the TV, and now everything is back to normal."
Dus even quickstart uitzetten (sowieso aan te bevelen voor stabilteit van o.a. wifi en ook energieverbruik in stand by), wellicht tv ook even uit stopcontact, en nog eens proberen.
[ Voor 52% gewijzigd door Cap op 17-05-2019 22:45 ]
Mooie tv, mooi meubel ook!G4mert schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:59:
Mijn 65c9 is inmiddels binnen! Mooi ding![]()
[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik een breder meubel mooier met zo’n groot toestel. Die van mij is 2,20m en 65” erop, beter in verhouding imho.
Krijg morgen de C8 binnen
Even contact opnemen met LG klantenservice via chat, dan krijg je binnen 3 dagen een nieuwe remote toegestuurd. Ik had ook het probleem dat ie opeens niet meer reageert,maar na een firmware update deed ie het weer. Nu heb ik dus 2 werkende Magic remotes.ElGrandoNeuso schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:39:
Gisteren mijn 55C9 ontvangen. Prachtige tv! Ik heb alleen een probleem met de magic remote
Sinds vanmiddag gaat de cursor niet meer naar links of rechts, maar beweegt alleen nog maar verticaal. Heb de remote opnieuw gepaird, maar hij blijft het euvel houden. Hebben jullie ms nog tips?
Thx voor jullie hulp. Jammer, hij blijft er last van hebben. Ik ga contact opnemen met LG.Cap schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:40:
Flink schudden en maar hopen dat het onderdeel wat beweging detecteert weer los komt.... wsch niet en dan dus contact opnemen met de winkel voor een nieuwe remote.
Edit, tip gevonden op internet:
"I’ve had the same problem. To solve it, temporarily disabled QuickStart+, restarted the TV, and now everything is back to normal."
Dus even quickstart uitzetten (sowieso aan te bevelen voor stabilteit van o.a. wifi en ook energieverbruik in stand by), wellicht tv ook even uit stopcontact, en nog eens proberen.
Ik heb een 65C9 + sonos beam + 2 x play 1. En het werkt perfect. Echter gebruik ik de c+ module (ziggo). Dat maakt het wellicht makkelijker met audio.Dgibbons schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:41:
Ik ben een tv leek en kijk altijd uren op dit forum naar dingen waar ik niet zoveel van begrijpIk wil mijn 55LM760S nu inwisselen voor een nieuwe TV. Ik word een beetje bang van dingen als color banding en vertical banding etc. Na uren verschillende dingen te zien en te lezen hier twijfel ik tussen een C8' C9 (55 inch) of moet ik in een heel andere richting denken. Ik wil een TV voor voornamelijk voetbal, series/films, ps4 (met het oog op de ps5 ook) Wat ik voornamelijk ook belangrijk vind is dat mijn Sonos Beam/Sub/2 Sonos 1 optimaal geluid hebben (heb ook de Ziggo media box Next) Kan iemand advies geven hierover?
Je noemt niets over beeldkwaliteit. Is een oled dan wel voor jou?Dgibbons schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:41:
Ik ben een tv leek en kijk altijd uren op dit forum naar dingen waar ik niet zoveel van begrijpIk wil mijn 55LM760S nu inwisselen voor een nieuwe TV. Ik word een beetje bang van dingen als color banding en vertical banding etc. Na uren verschillende dingen te zien en te lezen hier twijfel ik tussen een C8' C9 (55 inch) of moet ik in een heel andere richting denken. Ik wil een TV voor voornamelijk voetbal, series/films, ps4 (met het oog op de ps5 ook) Wat ik voornamelijk ook belangrijk vind is dat mijn Sonos Beam/Sub/2 Sonos 1 optimaal geluid hebben (heb ook de Ziggo media box Next) Kan iemand advies geven hierover?
Waarom ben je je aan het oriënteren op een OLED tv en niet op een LCD tv? Weet je ook van de voordelen van OLED, of schrik je vooral van de door jou (en hier op het forum) veel genoemde nadelen? ant, zoals @Mfpower al zei: als beeldkwaliteit of -techniek je niet veel zegt, is OLED misschien wel helemaal geen logische keuze voor je. We zijn allen benieuwd naar je antwoordDgibbons schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:41:
ondertussen vierde oled uitgepakt, op eerste zicht leek het een van de betere, vanavond kzn ik pas tegoei oordelen, teveel weerkaatsing licht voorlopig foto isf dark met wit scherm, via game mode lijkt het zelfs spierwit, maar heb al eerder gezien dat de gele banden na paar dagen tevoorschijn komen, ik wacht met bang hartje voor vertical banding maar hoop dat deze een keeper kan worden...Cap schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:13:
Nou, wat betreft uniformiteitsproblemen en banding kan je bij LCD tv's ook je lol op, dus wat dat betreft is het zeker geen uitgemaakte zaak.
hoop dat ik niet teleurgesteld moet zijn binnenkort als het paneel toch gaat strepen geven
https://imgur.com/gallery/HmW2zYT
https://imgur.com/gallery/3FgmvI0
[ Voor 13% gewijzigd door Light21M op 18-05-2019 15:38 ]
op het oog zie ik amper tinting, op foto zie ik wat rood maar niet in het echt, geel is beetje rood maar acceptabel, heb nu 30 dagen bedenktijd, hopelijk blijft het paneel zoCap schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:39:
Ziet er op het eerste gezicht acceptabel uit in ieder geval.
https://imgur.com/a/qIft7GI
[ Voor 4% gewijzigd door Light21M op 18-05-2019 16:05 ]
Wren schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:32:
[...]
Ruben26, lastig voor jou natuurlijk maar ik ben bang dat je pech hebt en een defecte tv hebt. Dit soort lijnen kwamen vroeger vaker voor bij lcd maar het is voor jou of de aansturing of het panel. Je hebt je tv net dus dit melden bij de winkel en het laten omruilen.
TV wordt omgeruild.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.