• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 18:55
Hier ook een probleemloze G3 … :+

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-11 00:52
webos 25
versie 33.22.15
voor C3 G3

download

[ Voor 6% gewijzigd door edonkey-boy op 03-11-2025 00:51 ]

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-11 15:20
Mooi dat LG nu ook een lange ondersteuning biedt. Op mijn LG B4 65-inch met WebOS 25 merk ik vrij weinig het verschil, als ik denk aan WebOS 24. Het kan ook aan mij liggen en zullen ongetwijfeld verbeteringen en aanpassingen zijn gedaan naar WebOS 25

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-11 00:52
Van der Berg schreef op maandag 3 november 2025 @ 01:25:
[...]

Mooi dat LG nu ook een lange ondersteuning biedt. Op mijn LG B4 65-inch met WebOS 25 merk ik vrij weinig het verschil, als ik denk aan WebOS 24. Het kan ook aan mij liggen en zullen ongetwijfeld verbeteringen en aanpassingen zijn gedaan naar WebOS 25
wat ik direkt kon vernemen op de G3 was dat webos25 wat betere motionhandling heeft en ook de upscaling verbeterd is. net of er een nieuwere soc (cpu) in is gekomen. dolbyvision driver v 28.10
heb het nu enkele weken erop en werkt goed alleen had ik de voice aasistent uitstaan voor de upgrade en nu krijg ik bij het aanzetten vd tv een melding dat deze aanstaat/beschikbaar is maar staat gewoon uit..denk.dat lg wil dat ik eerst accepteer waarna ik het daarna weer uit kan schakelen. ook pas een melding dat ik dagelijks aantal uren na hdmi1 had gekeken 😀

• Van der Berg
edonkey-boy schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:33:
[...]

wat ik direkt kon vernemen op de G3 was dat webos25 wat betere motionhandling heeft en ook de upscaling verbeterd is. net of er een nieuwere soc (cpu) in is gekomen. dolbyvision driver v 28.10
heb het nu enkele weken erop en werkt goed alleen had ik de voice aasistent uitstaan voor de upgrade en nu krijg ik bij het aanzetten vd tv een melding dat deze aanstaat/beschikbaar is maar staat gewoon uit..denk.dat lg wil dat ik eerst accepteer waarna ik het daarna weer uit kan schakelen. ook pas een melding dat ik dagelijks aantal uren na hdmi1 had gekeken 😀
Mooi om te lezen dat er toch vooruitgang is gemaakt. Ik krijg ook steeds dezelfde melding als ik mijn televisie aanzet van voice aasistent

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Deze techniek (ACR) is hier al vaker genoemd, maar Lon Seidman heeft afgelopen week 2 videos geplaatst hierover:
Meerdere fabrikanten gebruiken deze techniek, maar LG stak er toch wel negatief uit, want als je hier niet mee instemt, vervalt praktisch alle functionaliteit qua smart-tv/apps van de TV.
Zoveelste reden (heb hier al vaker redenen genoemd/gepost) om de TV van het internet te houden.
(Hoewel LG blijft proberen, want regelmatig zeurt die weer om de TV toch maar aan wifi te verbinden)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Voor mij is de internetaansluiting van een TV dan ook alleen maar om hem te updaten, media speel ik bij voorkeur via een mediaspeler.

Neemt niet weg dat je bij een mooie TV voor veel geld mag verwachten dat het allemaal ook gewoon werkt zonder sneaky gedoe.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• NielsB97
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-11 14:54
Taxatie is niet toegestaan op het forum. Kijk voor waardebepaling op V&A, Marktplaats en dergelijke.

[ Voor 78% gewijzigd door Jorgen op 04-11-2025 15:45 ]

• Gonadan

Gonadan

Piet91 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:43:
Deze techniek (ACR) is hier al vaker genoemd, maar Lon Seidman heeft afgelopen week 2 videos geplaatst hierover:

[YouTube: Your Smart TV's HDMI Port Is Spying On You!]
[YouTube: Is it legal for your TV's HDMI port to spy on you?]

Meerdere fabrikanten gebruiken deze techniek, maar LG stak er toch wel negatief uit, want als je hier niet mee instemt, vervalt praktisch alle functionaliteit qua smart-tv/apps van de TV.
Zoveelste reden (heb hier al vaker redenen genoemd/gepost) om de TV van het internet te houden.
(Hoewel LG blijft proberen, want regelmatig zeurt die weer om de TV toch maar aan wifi te verbinden)
Het is eigenlijk wachten tot updates niet meer via USB kunnen en/of een internetverbinding met LG account verplicht worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:06
Piet91 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:43:

[YouTube: Your Smart TV's HDMI Port Is Spying On You!]
[YouTube: Is it legal for your TV's HDMI port to spy on you?]

Oef, ik wist dit niet, wat een smerige praktijken. Had stiekem hoop dat dit in de categorie 'tracking' oid in Zenarmor werd geblokkeerd, maar hij ziet het als normaal 'Secure Web Browning' verkeer. Ik heb maar een block rule aangemaakt voor 'alphonso.tv', ik zag in ieder geval met enige frequentie eu-acr44.alphonso.tv (waarbij de nummers wisselen) voorbij komen in de sessie logs.

• Piet91
  • Niet online
@Gonadan Ik heb de C2 al tijden niet meer aan het netwerk hangen. Updates komen dan ook niet door.
Smart TV gebruik ik ook niet; daarvoor heb ik een Chromecast met Google TV; daarop heb ik tenminste (nog wel) de vrijheid om wat zaken tegen te houden qua ads e.d.

Mis ik nou zoveel als ik geen updates installeer?

• Gonadan

Gonadan

Piet91 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:20:
@Gonadan Ik heb de C2 al tijden niet meer aan het netwerk hangen. Updates komen dan ook niet door.
Smart TV gebruik ik ook niet; daarvoor heb ik een Chromecast met Google TV; daarop heb ik tenminste (nog wel) de vrijheid om wat zaken tegen te houden qua ads e.d.

Mis ik nou zoveel als ik geen updates installeer?
Dat hangt er helemaal van af wat er in de updates zit. Soms is het puur verbeteringen voor de software en apps, daar mis je niets aan dan. Maar er zijn ook bugfixes of verbeteringen in beeldverwerking, die zou je wellicht wel weer graag willen hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:59
Iemand KODI op een G5 gezet? Ging dat wat makkelijk? Ik lees dat je moet sideloaden. En werkt het dan erg goed zoals het hoort. Ik heb nu nog een Sony TV en daar draait android op dus dat gaat zo makkelijk

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 07:43
maartend schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:02:
Iemand KODI op een G5 gezet? Ging dat wat makkelijk? Ik lees dat je moet sideloaden. En werkt het dan erg goed zoals het hoort. Ik heb nu nog een Sony TV en daar draait android op dus dat gaat zo makkelijk
Ik vind WebOS op de G5 een grote bende. Veel te felle UI elementen en de app pagina is voor 95% gevuld met onzin en 5% met apps die je wil. De kaartjes onderin mijn scherm op de C9 vond ik een beter design.

Plex draait films met bitrates van 30-40 Mbit goed af. Blu-rays richting de 100mbit lukken niet. Dat zal voor kooi ook gelden denk ik. Als je een link hebt met hoe ik Kodi erop kan zetten wil ik dit weekend wel even proberen op mijn G5.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 15:38
HEY_DUDE schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:34:
[...]

Ik vind WebOS op de G5 een grote bende. Veel te felle UI elementen en de app pagina is voor 95% gevuld met onzin en 5% met apps die je wil. De kaartjes onderin mijn scherm op de C9 vond ik een beter design.

Plex draait films met bitrates van 30-40 Mbit goed af. Blu-rays richting de 100mbit lukken niet. Dat zal voor kooi ook gelden denk ik. Als je een link hebt met hoe ik Kodi erop kan zetten wil ik dit weekend wel even proberen op mijn G5.
Dacht dat je het kon omzetten naar oude look. Zoek maar op in de instellingen. De oude C9 kan ook naar nieuw design waar 95% van het scherm vol komt. Mijn B9 kan het wel in iedergeval.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
Ik heb in 2021 mijn LG CX aangeschaft, kort daarna de jailbreak uitgevoerd (wegens Youtube)
Daarna nooit meer geüpdatet, en de TV draait als een zonnetje :)

Ik heb sowieso een hekel aan fabrikanten updates, die nooit vermelden wat nou precies die update inhoud.
En ik denk zeker dat updates ook aanpassingen voor de reclame boeren doorvoert.

Laten we hopen dat updaten niet verplicht gaat worden :X

[ Voor 43% gewijzigd door absrnd op 07-11-2025 10:05 ]

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:22
[...]

Je kan alle reclame en apps verwijderen die je niet nodig vind. Dan hou je best een schoon overzicht over.

• maartend
[...]

Dit vond ik ;
https://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_Kodi_for_webOS

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
maartend schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:02:
Ik draaide Kodi eerst op CCwGTV 4k aan een oude Sony (met data en sql-library op mijn synology). Toen ik een LG kocht (G3) heb ik Kodi geinstalleerd in WebOS. Het was erg buggy en het liep voor geen meter. Audio volledig out of sync en haperende video. Dus CCwGTV blijven gebruiken en deze uiteindelijk vervangen voor een Google streamer.
Heb ook testen gedaan met Jellyfin, maar dat vond ik ook geen succes. Ik doe helemaal niks meer met WebOS nu. Alles via de streamer (ook F1, Netflix, NPO etc).

do or do not, there is no try

• maartend
Harkelaar schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:56:
[...]

Ik draaide Kodi eerst op CCwGTV 4k aan een oude Sony (met data en sql-library op mijn synology). Toen ik een LG kocht (G3) heb ik Kodi geinstalleerd in WebOS. Het was erg buggy en het liep voor geen meter. Audio volledig out of sync en haperende video. Dus CCwGTV blijven gebruiken en deze uiteindelijk vervangen voor een Google streamer.
Heb ook testen gedaan met Jellyfin, maar dat vond ik ook geen succes. Ik doe helemaal niks meer met WebOS nu. Alles via de streamer (ook F1, Netflix, NPO etc).
Thnx. Maar dat wil ik niet, slechte WAF

Dan maar eens kijken voor een nieuwe Sony, die prijs zakt ook nu

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

maartend schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:03:
Thnx. Maar dat wil ik niet, slechte WAF

Dan maar eens kijken voor een nieuwe Sony, die prijs zakt ook nu
Wat maakt het voor jouw WAF (of PAF) uit, of men de ene danwel andere afstandsbediening moet gebruiken? Of heb je meer apparaten aan je TV hangen?

Ik vind mijn (aangepaste) Android TV startscherm veel minder chaotisch dan dat van WebOS 25, en alles is te bedienen met één afstandsbediening, ook voor aan en uit (standby).

Maar zoals ik schreef, "ik vind", smaken verschillen nu eenmaal 😉

Testing, one, two ...

• maartend
hardware-lover schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:30:
[...]

Wat maakt het voor jouw WAF (of PAF) uit, of men de ene danwel andere afstandsbediening moet gebruiken? Of heb je meer apparaten aan je TV hangen?

Ik vind mijn (aangepaste) Android TV startscherm veel minder chaotisch dan dat van WebOS 25, en alles is te bedienen met één afstandsbediening, ook voor aan en uit (standby).

Maar zoals ik schreef, "ik vind", smaken verschillen nu eenmaal 😉
OP onze TV zit ook nog een opnames en mijn vrouw wil dus alles bedienen met de afstnadsbediening van de TV. En we hebben geen zin in nog een extra apparaat, ik denk dat dat het meeste meetelt.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:57
Harkelaar schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:56:
[...]

Eens met Kodi, op een BX werkt het hier ook voor geen meter. Ben juist weer tevreden met Jellyfin, kan zelfs Dolby Vision afspelen zolang ik Profile 5 MP4 formaten gebruik. Mocht je een beetje bekend zijn met containers kan ik je Jellyfin aanraden uit te proberen @maartend, zo lang je het intern/VPN blijft houden werkt het prima o.b.v. de beschikbare handleidingen.
F1 doe ik m.b.v. een laptop, maar dat is omdat ik Multiviever gebruik. Zelf nooit een steamer gebruikt maar wel ervaring met een Shield wat ik ook wel kan aanraden :)

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:04
Hallo allemaal,

Ik zit nu te kijken naar een LG B5 omdat hier een mooie korting van is via de LG site (702 euro) voor de 55" variant. De enige twijfel die ik nog heb is of de tv qua helderheid voldoende is.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik woon opzich niet in een extreem heldere woning op het moment, en anders kan het rolgordijn ook wel naar beneden. Maar mogelijk zit er wel een verhuizing aan te komen in de komende jaren en ik wil de TV dan niet gelijk moeten vervangen.

De nieuwe TV is ter vervanging van een Samsung UE43MU6100 die qua helderheid ok is, alleen bij donkere scenes zie ik geen reet, maar het is ook maar een simpele LCD.

• Van der Berg
hardware.tom schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:55:
Hallo allemaal,

Ik zit nu te kijken naar een LG B5 omdat hier een mooie korting van is via de LG site (702 euro) voor de 55" variant. De enige twijfel die ik nog heb is of de tv qua helderheid voldoende is.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik woon opzich niet in een extreem heldere woning op het moment, en anders kan het rolgordijn ook wel naar beneden. Maar mogelijk zit er wel een verhuizing aan te komen in de komende jaren en ik wil de TV dan niet gelijk moeten vervangen.

De nieuwe TV is ter vervanging van een Samsung UE43MU6100 die qua helderheid ok is, alleen bij donkere scenes zie ik geen reet, maar het is ook maar een simpele LCD.
Ik heb de LG B4 65-inch OLED televisie. Hij is identiek aan de LG B5 model qua helderheid. Ik ervaar de helderheid zeer goed tijdens het gebruik en geen last van reflecties. Ik zit recht voor de televisie en in de woonkamer. Ik heb ook gordijnen en geen last van directe zonlicht en heb 3 grote deurkozijnen. Ik heb ook voor de zomer zonwering als er te veel zon is. Ik heb wel instellingen moeten aanpassen om de hoogste helderheid te krijgen en volgens RTINGS.COM is dat met gaming profiel. In de zomer of als de gordijnen open zijn heb ik overdag ook geen last van reflecties.

Je zou ook kunnen langs gaan om de B5 van dicht bij te bekijken in de winkels. Dat heb ik paar gedaan afgelopen April tot dat mijn LG'S B4 werd geleverd. Maar ik ben zeer tevreden. Heel veel succes!

Update zie deze review:

[ Voor 34% gewijzigd door Van der Berg op 08-11-2025 23:54 ]

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:04
Van der Berg schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 19:16:
[...]

Ik heb de LG B4 65-inch OLED televisie. Hij is identiek aan de LG B5 model qua helderheid. Ik ervaar de helderheid zeer goed tijdens het gebruik en geen last van reflecties. Ik zit recht voor de televisie en in de woonkamer. Ik heb ook gordijnen en geen last van directe zonlicht en heb 3 grote deurkozijnen. Ik heb ook voor de zomer zonwering als er te veel zon is. Ik heb wel instellingen moeten aanpassen om de hoogste helderheid te krijgen en volgens RTINGS.COM is dat met gaming profiel. In de zomer of als de gordijnen open zijn heb ik overdag ook geen last van reflecties.

Je zou ook kunnen langs gaan om de B5 van dicht bij te bekijken in de winkels. Dat heb ik paar gedaan afgelopen April tot dat mijn LG'S B4 werd geleverd. Maar ik ben zeer tevreden. Heel veel succes!

Update zie deze review:
[YouTube: LG B5 Review - New Model, but More of the Same?]
Bedankt, ik heb 'm besteld! €702 voor de 55" met coupons (20% + 2% korting) bij LG zelf vond ik een erg goede deal.

Ik heb nog wel even bij de Media Markt gekeken en daar was ie wel beduidend minder fel dan een aantal andere TV's, waaronder de C5 en G5. Maar dat is natuurlijk ook een hele andere omgeving dan thuis. Uiteindelijk is ie qua testwaardes wel iets feller dan mijn huidige TV en met veel beter contrast natuurlijk. Ben erg benieuwd!

[ Voor 11% gewijzigd door hardware.tom op 10-11-2025 07:57 ]

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:22
Gisteren geprobeerd om F1TV te kijken op mijn C4 evo, nav tips hier. Dat ging goed, tot 15/20 min - "unexpected error, webbrowser closed" - en dat 2x. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik hier niet blij van wordt. Er is geen fw update beschikbaar, dus moet het er maar mee doen?
Iemand ervaring mee of beter nog, een oplossing?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:19
@Heinemancp werkt al een hele tijd niet meer goed. Je kan de ingebouwde chromecast gebruiken (ook buggy), Airplay vanaf een Apple device of een dedicated streamer als AppleTV gebruiken.
Ik vermoed dat de gebruikte DRM te heftig is voor WebOS om mee om te gaan..

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:54
Ik heb op mijn c3 0 problemen met f1tv via de browser.

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
Nooit formeel ondersteund F1tv op een LG Oled dus dat heeft hier verder niets te zoeken.....

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:52
TweakGP schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:06:
Nooit formeel ondersteund F1tv op een LG Oled dus dat heeft hier verder niets te zoeken.....
Dit topic gaat over ervaringen. En het is niet aan jou om dit af te kappen.

• CedricBE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-11 22:45
Hoe hoog zouden jullie deze tv ophangen aan de muur?
Ik lees online verschillende zaken hieromtrent:

- LG 77 inch tv
- Afstand muur-zetel: 4 meter
- ooghoogte neerzitten in zetel: 104 cm

Laagste punt dat ik zie vermeld worden is 40 cm boven de vloer voor de onderkant van de tv. Dit lijkt me wel erg laag en niet mogelijk wetende dat mijn tv meubel 53 cm is.

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:31
CedricBE schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:32:

- LG 77 inch tv

Laagste punt dat ik zie vermeld worden is 40 cm boven de vloer voor de onderkant van de tv. Dit lijkt me wel erg laag en niet mogelijk wetende dat mijn tv meubel 53 cm is.
Te dicht op je TV meubel doet de looks van het platte scherm niet goed, ik zou daar 20-25cm tussen houden.
Anders even testen met een stuk karton even groot als de TV tegen de muur, en verschillende hoogte uit proberen.

Mijn PVOutput

• Anoniemand
Mja sorry, maar user vraagt het aan de users van Tweakers, niet aan een AI-tool..

[ Voor 92% gewijzigd door Michael Knight op 11-11-2025 19:02 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:19
@CedricBE zou wel proberen de bovenkant op max 150cm te doen. Zelf noodgedwongen op 165cm en dat is net iets te hoog voor de beste ervaring.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 15:24
Wij hebben nu al even een C5 65 in huis. Prachtige tv!

Wat wij erg veel gebruiken voor als we echt helemaal afgezonderd film willen kijken: 2 koptelefoons via BT aansluiten. Werkt perfect!.

Wat me wel opvalt, en ik krijg het er niet uit? Dat de bass van de speakers nogal dreunt. Omdat ik niet onze buren tot last wil zijn probeer ik die eruit te stellen. Maar zelfs met 100hz naar -10 blijft het hinderlijk "dreunen".

Nu op wandmontage gesteld en lijkt iets beter. Iemand nog andere tips? Geluid staat op standaard.

• TweakGP
  • Nu online
Beetje onsamenhangend geheel… de koptelefoon zal er weinig mee te maken hebben.

Maar als je vindt dat de speakers van de tv teveel bass hebben (dat vinden er maar weinig) dan kan je dat toch gewoon instellen in de geluidsinstellingen. En dus niet gewoon standaard gebruiken!

• Gonadan

Gonadan

- LG 77 inch tv

Het is nogal situatie-afhankelijk. De online adviezen zijn veelal gebaseerd op dat je hem wat recht voor de kijker wilt hebben zodat die niet al te veel omhoog hoeft te kijken, maar die adviezen houden nul rekening met je kamerinrichting.

Als je een meubel hebt staan moet hij daarboven, dat is evident. En zoals @Chris12 aangeeft wil je daar wel een beetje ruimte tussen houden. Dat oogt minder gepropt en voorkomt ook irritatie als er nog een keer wat op je meubel ligt. Ik heb een dressoir van zo'n meter hoog dus de TV begint pas op ruim een meter, reken maar uit hoe hoog hij dan komt aan de bovenkant.

Volgens de richtlijnen zou dat veel te hoog zijn maar omdat mijn bank redelijk lekker hangt heb je daar geen last van met een gevoel van omhoog kijken.
Zou je een wat meer degelijke rechtopzitter hebben dan kan ik mij voorstellen dat je daar meer last van hebt.

Persoonlijk vind ik een voordeel van hoger hangen dat je in de regel ook weer minder last hebt van reflecties, omdat licht vaak lager valt en lampen ook meestal niet hoog hangen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

twowheeler schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:31:
Wij hebben nu al even een C5 65 in huis. Prachtige tv!

Wat wij erg veel gebruiken voor als we echt helemaal afgezonderd film willen kijken: 2 koptelefoons via BT aansluiten. Werkt perfect!.

Wat me wel opvalt, en ik krijg het er niet uit? Dat de bass van de speakers nogal dreunt. Omdat ik niet onze buren tot last wil zijn probeer ik die eruit te stellen. Maar zelfs met 100hz naar -10 blijft het hinderlijk "dreunen".

Nu op wandmontage gesteld en lijkt iets beter. Iemand nog andere tips? Geluid staat op standaard.
Resoneert er niet gewoon iets wat mee gaat doen? Of staat hij behoorlijk hard?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• twowheeler
  • Laatst online: 18-11 15:24
Gonadan schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:41:
[...]

Resoneert er niet gewoon iets wat mee gaat doen? Of staat hij behoorlijk hard?
Nee hij staat op 18 ongeveer. Er resoneert naar mijn weten niks mee maar kan het kastje waar hij op staat nog eens goed nakijken. Vorige tv klonk veel natuurlijker.

Hij staat op standaard modus maar met 100hz en 300hz teruggeschroefd. Ik heb 1 hit gevonden op google dat iemand het een "booming" sound vond. Het verbaast me nogal omdat deze toestellen nou niet echt bekend staan om hun enorme bass. Ik zou AI sound nog kunnen proberen om het opnieuw af te stellen. Het is gewoon niet zo'n gebalanceerd geluid.

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:52

- LG 77 inch tv

Bij mijn 77 inch hangt de bovenkant van het scherm op 1m84 boven de vloer.
De bovenkant van het meubel hangt op 64 cm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwLQZ3WEZfuGRWHAGSxX3YknBNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXJ7IVhqvlYYL6wRxAPoxGuf.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Tvym1WRjaYGzi_VlPM9rXnQVIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZ1oX1WQmPSwfPEAkRr5FV1Q.jpg?f=fotoalbum_large

• mark28179
  • Laatst online: 18-11 17:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mTTPSd2lFLvBv9dsAFnIm-MFc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J4gfzcFOi6Rht2b3ge3NVi0y.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hebben de G5 83 inch hangen. De bovenkant van de tv hangt op 1m76 en we zitten er 5.50 vanaf. Of ik nu lig of zit heb niet het gevoel of idee dat ik omhoog moeten kijken. De bovenkant tv meubel hang op 60cm. Op de tv kast ligt nog een sonos soundbar

[ Voor 18% gewijzigd door mark28179 op 11-11-2025 20:03 ]

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:17
Kan je de lg g5 aan een bestaande muurbeugel bevestigen

• mark28179
  • Laatst online: 18-11 17:17
Daar durf ik je niet met zekerheid een antwoord op geven. Maar gok dat bij de kleinere modellen het geen probleem zal zijn, alleen bij de grotere zal je de meegeleverde beugel moeten gebruiken

• HEY_DUDE
mark28179 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:29:
Daar durf ik je niet met zekerheid een antwoord op geven. Maar gok dat bij de kleinere modellen het geen probleem zal zijn, alleen bij de grotere zal je de meegeleverde beugel moeten gebruiken
De 77G5 heeft gewoon een VESA mount. Als een (bestaande) beugel het gewicht an kan kun je hem er gewoon aanhangen. Kan ik wel met zekerheid zeggen :*)

• ben1303
Ik bedoel dan voor de 65 inch

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:40
Ik heb een LG G5 OLED en loop tegen een vreemd probleem aan met ondertiteling.
Wanneer ik MP4 of MKV bestanden afspeel vanaf een externe SSD, ontbreken telkens de eerste drie letters van elke zin in de ondertiteling. Daarnaast verschijnen er soms ook rare tekens tussendoor.

Als ik exact hetzelfde bestand afspeel met bijvoorbeeld VLC, dan werkt alles wél perfect.

Iemand een idee of dit aan een instelling van de TV ligt, of dat het aan de ondertiteling zelf kan liggen?

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• TweakGP
  • Nu online
Als je dit soort vragen in 1 regeltje zonder ook maar enige context blijft stellen krijg je natuurlijk geen fatsoenlijk antwoord.

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:45
We hebben bijna vijf jaar een 55" CX OLED in huis en ruim vier jaar was dat een plezierige ervaring. Het beeld is natuurlijk prachtig, de upscaler verricht wonderen met teksten en grafische elementen, de afstandsbediening is prettig en kwalitatief ook beter dan menig ander merk (ik moest 'm openen om te reinigen en zag toen dat er geen rubbermatje met geleidende contacten in zat, maar afgesloten schakelaartjes).

Een half jaar geleden begon er wat ingebrand beeld te zien. Een vage balk onderaan en een vage vlek in het midden. Met name in geel/oranje/rood is het steeds duidelijker te zien. We hebben alle opties ingeschakeld staan om inbranden te voorkomen, alle opschoonprogramma's zijn netjes afgewikkeld, de screensaver springt al behoorlijk snel aan. Logo's zijn niet te zien (zelfs niet vaag). Waarschijnlijk is de balk afkomstig van het af en toe pauzeren (ondanks de screensaver) en de vlek in het midden is waarschijnlijk de verzameling gezichten die meestal op die plek staat.

Ondanks alle pluspunten valt het wel tegen dat dit toestel binnen vijf jaar al zo'n achteruitgang in beeldkwaliteit laat zien. Ik heb nog geen alternatieven in beeld, maar of hierna nog een LG OLED volgt ben ik niet meer 100% zeker van :-(

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
ben1303 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:13:
Dat weet ik niet, maar hier is een filmpje over hoe je de meegeleverde muurbeugel (modelcode LW) kunt ophangen:
YouTube: 2025 LG 77" G5 4K OLED evo TV unboxing and wall mounting

Omdat de beugel in een uitsparing van de tv valt denk ik dat het niet makkelijk is een willekeurige generieke beugel te gebruiken aangezien er dan ruimte zit tussen de rail en het schroefgat. Het kan de tv misschien beschadigen. Dan zou je passende afstandhouders (dikke ringen) moeten gebruiken zodat de rails niet op het plastic van de achterzijde van de tv drukken. Als iemand daar iets voor kan aanbevelen...

• Anoniemand
@jigalvh Dat is nog mooi binnen de termijn dat je garantie hebt. Bij de verkoper aangeven dat je TV een defect heeft. Heel veel informatie vind je op deze site. Denk daarbij aan een voorbeeldbrief, wat is een deugdelijk product, welke termijn voor welk type product.

Ook als je in dit topic zoekt op “deugdelijk” kun je al eea terugvinden, zo was ook mijn zoektocht begonnen 🙂

• HEY_DUDE
Dat kan

• maartend
Al die tijd in de race voor een G5, 55. Blijkt Kodi daar prut op te lopen en ik wil geen extra kastje. Jammer. Dan maar de nieuwe Sony. Toch hartstikke bedankt hier voor het uitvogelen van dat Kodi verhaal

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
mrmrmr schreef op woensdag 12 november 2025 @ 01:41:
[...]

Dat weet ik niet, maar hier is een filmpje over hoe je de meegeleverde muurbeugel (modelcode LW) kunt ophangen:
YouTube: 2025 LG 77" G5 4K OLED evo TV unboxing and wall mounting

Omdat de beugel in een uitsparing van de tv valt denk ik dat het niet makkelijk is een willekeurige generieke beugel te gebruiken aangezien er dan ruimte zit tussen de rail en het schroefgat. Het kan de tv misschien beschadigen. Dan zou je passende afstandhouders (dikke ringen) moeten gebruiken zodat de rails niet op het plastic van de achterzijde van de tv drukken. Als iemand daar iets voor kan aanbevelen...
Elke generieke VESA300 beugel past gewoon aangezien de G5 VESA300 schroefgaten heeft. Alleen geef je dan wel het 'Gallery' effect op, hij zal nooit zo vlak tegen de muur hangen.

• Gonadan

Gonadan

ben1303 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:13:
Tja, hoe letterlijk wel je antwoord hebben? Je geeft bijster weinig informatie.

Kan je hem aan 'een' bestaande beugel hangen? Uiteraard, zolang het past en die beugel het aan kan. Maar wij hebben geen idee wat voor beugel het is, hoe goed die gemonteerd is en hoe je de TV wilt hebben hangen (strak tegen muur, los, bewegende arm?).
Dus of een G5 helemaal naar wens aan jouw bestaande beugel kan hangen kunnen wij nu onmogelijk antwoord op geven. En of een G5 de standaard VESA formaten ondersteunt had je gewoon kunnen 'googlen'.

Er werd al naar gehint, maar een klein beetje meer moeite steken in de vraag gaat je behoorlijk helpen in het krijgen van een bruikbaar antwoord. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-11 15:03
Al ruim 4 maanden i.v.m. onze verbouwing heb ik mijn LG C1 tv bij mijn ouders op zolder liggen.
Nu hebben mijn ouders de C5 gekocht en zie ik dat je kan chromecasten.
Nu lees ik dat WebOS update heeft gehad om dit mogelijk te maken.
Hebben jullie ervaring met de C1 dat het daarbij ook werkt?
Op internet lees ik vanaf C2.

[ Voor 4% gewijzigd door Starscreamer op 14-11-2025 12:26 ]

• feddesman
King_linT schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:37:
Mediamarkt Duitsland
LG G5 55 inch voor 1199 euro.
https://www.mediamarkt.de...b_QKprGt9yhxoC880QAvD_BwE

Dit is toch een geweldige aanbieding? Ik ben serieus van plan om zaterdag naar de mediamarkt in Nordhorn te rijden om deze TV te kopen. Vanaf Deventer dus redelijk te doen.

Zijn er nog goede argumenten om dit niet te doen? Als ik naar type nummers kijk zie ik nergens dat dit model specifiek alleen voor Duitsland is.
Wat zijn de nadelen van in Duitsland kopen?

• HEY_DUDE
feddesman schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:32:
[...]

Ver rijden

• mrmrmr
  • Niet online
De wettelijke garantie in Duitsland is beperkt tot slechts 2 jaar voor nieuwe producten. In Nederland is de wettelijke garantie zo lang als je mag verwachten dat een product meegaat.

Ook het 14 dagen retourrecht (online, aan de deur of telefonische verkoop) is iets anders geïmplementeerd in Duitse wetten.

Deze wetgeving is een uitwerking van EU regels, maar ieder land moet dat in eigen wetgeving omzetten en daar kunnen verschillen optreden.
[...]

Is al genoemd maar het is vooral garantie.
Hier in Nederland heb je recht op 6 jaar garantie bij OLED TV’s waar we het hier over hebben.
Garantie betekent in de meeste gevallen reparatie aan huis.
Je hoeft dus niet met je TV onder je arm terug te gaan naar de winkel.

Nu krijg je in Duitsland vast en zeker wel twee jaar garantie maar of dit ook reparatie aan huis is valt te betwijfelen. Misschien wel bij Duitse adressen maar hier in Nederland denk ik het niet.
Zou je bij de Duitse verkoper moeten navragen.
En dan ook wat er na de twee jaar gaat gebeuren of je dan nog ergens recht op hebt.
Laat je dus vooral goed informeren als je in Duitsland iets gaat kopen.
Ritje naar Duitsland is te overzien maar dat zegt niet alles.

• feddesman
HoppyF schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:27:
[...]

Is al genoemd maar het is vooral garantie.
Hier in Nederland heb je recht op 6 jaar garantie bij OLED TV’s waar we het hier over hebben.
Garantie betekent in de meeste gevallen reparatie aan huis.
Je hoeft dus niet met je TV onder je arm terug te gaan naar de winkel.

Nu krijg je in Duitsland vast en zeker wel twee jaar garantie maar of dit ook reparatie aan huis is valt te betwijfelen. Misschien wel bij Duitse adressen maar hier in Nederland denk ik het niet.
Zou je bij de Duitse verkoper moeten navragen.
En dan ook wat er na de twee jaar gaat gebeuren of je dan nog ergens recht op hebt.
Laat je dus vooral goed informeren als je in Duitsland iets gaat kopen.
Ritje naar Duitsland is te overzien maar dat zegt niet alles.
Ik laat Duitsland wel lopen,wacht in Nederland op een mooie deal twijfel nu nog of ik de tv met extra garantie koop ivm pixelgarantie.

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 17:40
Dit is de garantie die LG bied in Duitsland: ( vertaald met google translate)

Het LG OLED Care+ logo en de garantie van 5 jaar op het paneel zijn afgebeeld op een zwarte achtergrond.
OLED Care+

Leve uw OLED-tv
Inclusief 5 jaar garantie op het paneel* en OLED Care+.

*Gedurende de eerste twee jaar van de garantie zijn het paneel, de onderdelen en de arbeid gedekt. ​​In jaar 3 tot en met 5 van de garantie zijn alleen de panelen gedekt; arbeidskosten worden apart in rekening gebracht.

Voor mij geen showstopper. Ik ga morgen naar Nordhorn mein OLED G5 abholen. :)
King_linT schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 22:08:
Dit is de garantie die LG bied in Duitsland: ( vertaald met google translate)

Het LG OLED Care+ logo en de garantie van 5 jaar op het paneel zijn afgebeeld op een zwarte achtergrond.
OLED Care+

Leve uw OLED-tv
Inclusief 5 jaar garantie op het paneel* en OLED Care+.

*Gedurende de eerste twee jaar van de garantie zijn het paneel, de onderdelen en de arbeid gedekt. ​​In jaar 3 tot en met 5 van de garantie zijn alleen de panelen gedekt; arbeidskosten worden apart in rekening gebracht.

Voor mij geen showstopper. Ik ga morgen naar Nordhorn mein OLED G5 abholen. :)
Die paneel garantie bestaat in Nederland ook, alleen het paneel zonder arbeidskosten.
Vrij zinloos dus omdat je hier toch al 6 jaar garantie hebt inclusief arbeidskosten.
Maar goed, je moet zelf doen waar je zin in hebt.
Niet iedere TV gaat natuurlijk zomaar stuk.

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-11 06:51
Sinds afgelopen dinsdag hangt hier de 55 inch G4 strak aan de muur in onze woonkamer. Daarvoor hing er een 55 inch UHD Philps lcd ambilight uit 2016. Die laatste deed het nog prima maar verhuizen we naar de nieuwe slaapkamer.

Eerlijk gezegd valt de beeldkwaliteit me toch nog wat tegen in vergelijking met de voorganger. Ik heb de instelling adviezen uit dit forum zoveel mogelijk toegepast, beeld verbeteraars allemaal uit, cinema mode, energiebesparing uit etc maar de voorganger gaf gewoon scherper beeld op dezelfde bronnen. Een tegenvaller gisteravond was de wedstrijd van oranje. Voetbal kijken was ook op de lcd geen feest maar dit is vooralsnog een achteruitgang vwb de scherpte. De kleurweergave is daarentegen wel een stap vooruit.

Moet ik nog wat verder rommelen in de instellingen en zoja waar dan of gewoon maar wennen aan de nieuwe situatie?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• HEY_DUDE
peacelord schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:51:
Sinds afgelopen dinsdag hangt hier de 55 inch G4 strak aan de muur in onze woonkamer. Daarvoor hing er een 55 inch UHD Philps lcd ambilight uit 2016. Die laatste deed het nog prima maar verhuizen we naar de nieuwe slaapkamer.

Eerlijk gezegd valt de beeldkwaliteit me toch nog wat tegen in vergelijking met de voorganger. Ik heb de instelling adviezen uit dit forum zoveel mogelijk toegepast, beeld verbeteraars allemaal uit, cinema mode, energiebesparing uit etc maar de voorganger gaf gewoon scherper beeld op dezelfde bronnen. Een tegenvaller gisteravond was de wedstrijd van oranje. Voetbal kijken was ook op de lcd geen feest maar dit is vooralsnog een achteruitgang vwb de scherpte. De kleurweergave is daarentegen wel een stap vooruit.

Moet ik nog wat verder rommelen in de instellingen en zoja waar dan of gewoon maar wennen aan de nieuwe situatie?
Voor sport kun je prima de frame interpolatie aanzetten. cinema mode is ook voor films en series.

• TweakGP
  • Nu online
peacelord schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:51:
Nooit een goed idee om als je de tv net hebt gelijk aan alle instellingen te gaan prutsen..... gewoon een paar weken de standaard beeld varianten gebruiken en dan pas gericht gaan aanpassen.

Feit blijft natuurlijk ook dat op een 4k Oled een slechte bronkwaliteit veel beter zichtbaar is dan op een 1080 LCD. Als je bron signaal goed is dan is een 4k Oled echt stukken beter dan een 10jaar oude LCD.

• sdziscool
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-11 11:37
Nou het is eindelijk gebeurt, mijn LG OLED heeft het na een (korte?) 4 jaar opgegeven.

Geen burn in maar een vorm van delaminatie is langzaam maar zeker mijn beeld aan het infiltreren, heel blij dat het 'maar' een goedkope LG A1 (OLED55A16LA) is en niet een duurder model.

Kan het defect als volgt omschrijven:
vorige maand nog niets aan de hand, maar recentelijk viel een bezoeker iets op: er was een horizontale band van ~15 pixels hoog aan de bovenkant van het scherm die lichter gekleurd was dan de rest van het scherm, en een clustertje dode pixels. Na nadere inspectie zit de band ook aan de rechterkant, verticaal in het scherm en zijn er tientallen dode/stuck pixels, allemaal in de buurt van de 'verkleuring'.

voor dagelijks desktop gebruik valt het niet op, maar films zal ik op deze tv niet meer kijken, heel toevallig is het gelukkig weer bijna black friday dus er zal een nieuwe OLED worden aangeschaft hoogstwaarschijnlijk.

Hebben mensen hier er eerder ervaring mee gehad? ik kan er online bar weinig over vinden en vraag me dus af of ik dit weer kan verwachten bij bijvoorbeeld een 'premium' OLED model na een paar jaar.

• ben1303
Ik heb de lg oled evo 65g56ls
Als ik de tv aanzet gaat hij wel naar hdmi van mijn tv decoder maar dan gelijk gaat hij naar hdmi 4 waar mijn ps5 opstaat
Moet ik een instelling doen zodat als ik de tv opstart dat hij naar hdmi 1 gaat.
Iemand een tip

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:07
ben1303 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:04:
Ik heb de lg oled evo 65g56ls
Als ik de tv aanzet gaat hij wel naar hdmi van mijn tv decoder maar dan gelijk gaat hij naar hdmi 4 waar mijn ps5 opstaat
Moet ik een instelling doen zodat als ik de tv opstart dat hij naar hdmi 1 gaat.
Iemand een tip
Switcht hij ook wanneer je de PS5 in HDMI 1 steekt, en de TV decoder in HDMI 4?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb nu een kleine twee weken de LG G5 83", en ben tot nu toe heel tevreden. De beeldkwaliteit ten opzichte van mijn 12 jaar oude Samsung is echt geweldig.

Ik ben nu ook een beetje met de audio output aan het prutsen en het valt me op dat de G5 in de YouTube app geen 5.1 geluid doorgeeft, ook als de video dit zelf wel bevat. Na een beetje zoeken vermoed ik dat het aan LG ligt. Hebben meer mensen de ervaring dat YouTube alleen een 2.0 audio signaal doorstuurt met de YouTube app op WebOS? De Netflix app geeft wel gewoon netjes een DD+ signaal in 5.1 door.

• ben1303
Sorry op hdmi 4 zit niks
Maar vind het raar als de tv aangaat gaat hij naar hdmi 1 maar ineens veranderd het naar hdmi 4

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

sdziscool schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:01:
Nou het is eindelijk gebeurt, mijn LG OLED heeft het na een (korte?) 4 jaar opgegeven.

Geen burn in maar een vorm van delaminatie is langzaam maar zeker mijn beeld aan het infiltreren, heel blij dat het 'maar' een goedkope LG A1 (OLED55A16LA) is en niet een duurder model.

Kan het defect als volgt omschrijven:
vorige maand nog niets aan de hand, maar recentelijk viel een bezoeker iets op: er was een horizontale band van ~15 pixels hoog aan de bovenkant van het scherm die lichter gekleurd was dan de rest van het scherm, en een clustertje dode pixels. Na nadere inspectie zit de band ook aan de rechterkant, verticaal in het scherm en zijn er tientallen dode/stuck pixels, allemaal in de buurt van de 'verkleuring'.

voor dagelijks desktop gebruik valt het niet op, maar films zal ik op deze tv niet meer kijken, heel toevallig is het gelukkig weer bijna black friday dus er zal een nieuwe OLED worden aangeschaft hoogstwaarschijnlijk.

Hebben mensen hier er eerder ervaring mee gehad? ik kan er online bar weinig over vinden en vraag me dus af of ik dit weer kan verwachten bij bijvoorbeeld een 'premium' OLED model na een paar jaar.
Een premium tv hoort nooit binnen 4 jaar stuk te gaan. Wettelijke garantie claimen dus. Voor verdere discussie over garantie is dit topic echter niet geschikt. Praten over het technische probleem kan natuurlijk wel 👍🏻

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:54
ben1303 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:38:
Sorry op hdmi 4 zit niks
Maar vind het raar als de tv aangaat gaat hij naar hdmi 1 maar ineens veranderd het naar hdmi 4
Instelling op je ps5 aanpassen. Weet uit mijn hoofd zo niet meer welke, maar als je op ps5 zoekt in het topic vind je het vast.

• mrmrmr
  • Niet online
LG G5 heeft kennelijk geen 3.5mm audio out voor een koptelefoon.

Er is wel een optical digital audio output. Is dat een S/PDIF Toslink connector?

Is deze DAC geschikt?
https://www.amazon.nl/-/e...smid=A1PQDUVF6NN6CG&psc=1

Als dat niet zo is, welke zou goed passen? Ik zoek goede kwaliteit audio, laag verbruik en een standaard 5V barrel plug. De koptelefoon is een BeyerDynamic DT 770 Pro.

Een HDMI audio extractor is misschien ook een optie? Hoewel het inputsignaal nu via HDMI gaat weet ik niet of er ARC (audio return) aanwezig is. Er is een kans dat het signaal intern verloopt als ooit CI+ wordt gebruikt, werkt dit dan nog wel?
Zie ook Jckx in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 20:33
Ik heb al 6-7(?) jaar een topmodel (op dat moment) LG OLED 65” 4K tv.
Super scherm, kan niet anders zeggen.
Zit er nu toch aan te denken om een nieuwe tv te kopen.
Eentje die iets groter is 77” of 85”, en toekomstbestendig.

Nu zag ik dat de laatste 8K OLED van LG uit 2023 komt.
Enig idee wanneer er een nieuwe 8K OLED van LG uitkomt?

• HEY_DUDE
Namoh schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:54:
Ik heb al 6-7(?) jaar een topmodel (op dat moment) LG OLED 65” 4K tv.
Super scherm, kan niet anders zeggen.
Zit er nu toch aan te denken om een nieuwe tv te kopen.

Enig idee wanneer er een nieuwe 8K OLED van LG uitkomt?
Onwaarschijnlijk dat 8k de komende jaren wat gaat worden. Nog los van de beperkte (tot geen) meerwaarde, verwacht ik niet dat 8k content op enige schaal beschikbaar komt. Ik zie het streamingdiensten voorlopig niet aanbieden en er is ook geen 8k blu-ray standaard. Gamen in 8k is ook nog nauwelijks haalbaar dacht ik.

Bij gebrek aan content is er weinig tot geen markt voor 8k TV's.

Waarom zou je een 8k TV willen?

• mrmrmr
  • Niet online
Groter is niet altijd beter. Bij grotere beeldschermen staan pixels verder uit elkaar. Het hangt dus van de kijkafstand af en de ogen van het publiek af of het werkelijk een upgrade is. Anders is dichterbij gaan zitten misschien beter.

Er zijn erg grote beeldschermen te koop voor extreem veel geld met een belachelijk slechte kijkkwaliteit als je er te dicht bij komt.

• Van der Berg
[...]

Ik wilde ooit eens een keer een LG OLED 55-inch kopen bij Saturn in Oberhausen Centro. Nadeel ze bezorgen niet naar Nederland en ik kon dat niet mee neem in mijn Aygo. Andere nadeel als je garantie wilde moest ik hem terug brengen naar Centro Saturn. Ik heb het uiteindelijk in Nederland gekocht in mijn woonplaats

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:16
Koop gewoon een nieuwe 77"/85" 4K TV. Er zit letterlijk niemand te wachten op 8K en er is ook zo goed als geen content voor. Zelfs nu ziet 90% van de 4K bezitters het verschil niet met FullHD.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 15:38
Van der Berg schreef op zondag 16 november 2025 @ 01:03:
[...]

Ik wilde ooit eens een keer een LG OLED 55-inch kopen bij Saturn in Oberhausen Centro. Nadeel ze bezorgen niet naar Nederland en ik kon dat niet mee neem in mijn Aygo. Andere nadeel als je garantie wilde moest ik hem terug brengen naar Centro Saturn. Ik heb het uiteindelijk in Nederland gekocht in mijn woonplaats
Nog erger, Saturn is daar dicht en is nu mediamarkt

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Van der Berg
mucuracat schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:27:
[...]

Nog erger, Saturn is daar dicht en is nu mediamarkt
Ik spreek over dik 10 jaar terug. Oh is dat inmiddels Media Markt geworden?

• HEY_DUDE
Van der Berg schreef op zondag 16 november 2025 @ 17:43:
[...]

Ik spreek over dik 10 jaar terug. Oh is dat inmiddels Media Markt geworden?
Saturn was ook onderdeel van de mediamarkt, zelfde bedrijf. Ze hadden het idee dat het handig was om bij meerdere filialen in een stad er ook een ander merkje op te plakken.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Modbreak:Glazenbolvragen, garantieafhandeling, ervaringen met aankoop in het buitenland en aankoopadvies horen niet in dit topic.

Hulp hierbij is lief, maar graag op de juiste plek en niet in dit topic.
Wil je weten of en wanneer een apparaat uitkomt? Bel de winkel of fabrikant en check hun website.

Wil je aankoopadvies? Dat moet in Beeld en geluid koopadvies

Wil je hulp met garantie of Informatie waar en hoe je het beste je gedroomde tv kunt kopen? Shopping forum

[ Voor 33% gewijzigd door Jorgen op 16-11-2025 18:54 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Munchkin
  • Laatst online: 18-11 08:17
Weet hier iemand of je de LG OLED65G56LS geschikt is voor montage aan een standaard? De reden waarom ik het vraag is omdat ik op foto's zie dat er een behoorlijke bult op de afdekplaat zit ter hoogte van de vesa 300 gaten. Ik weet niet of die afdekplaat eventueel weggelaten kan worden om de tv alsnog op te kunnen hangen aan een standaard. achterkant van LG OLED65G56LS.

En zo nee, is de duurdere LG OLED65G57LW daar wel geschikt voor? Ik kan geen wand beugel gebruiken omdat de muur van holle blokken is, daarom heb ik voor de huidige tv een standaard in gebruik welke ik wil hergebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Munchkin op 17-11-2025 15:47 ]

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Munchkin schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:43:
Weet hier iemand of je de LG OLED65G56LS geschikt is voor montage aan een standaard? De reden waarom ik het vraag is omdat ik op foto's zie dat er een behoorlijke bult op de afdekplaat zit ter hoogte van de vesa 300 gaten. Ik weet niet of die afdekplaat eventueel weggelaten kan worden om de tv alsnog op te kunnen hangen aan een standaard. achterkant van LG OLED65G56LS.

En zo nee, is de duurdere LG OLED65G57LW daar wel geschikt voor? Ik kan geen wand beugel gebruiken omdat de muur van holle blokken is, daarom heb ik voor de huidige tv een standaard in gebruik welke ik wil hergebruiken.
LS is met standaard, LW is wall mount.

• Munchkin
Ja, dat snap ik, maar dat was niet de vraag... De g56LS is goedkoper, dus het liefst zou ik die kopen. Echter heeft die dus op de foto's een afdekplaat met een bubbel die binnen de vesa 300 valt. De 57LW heeft dat niet op fotos (maar daar lijkt de afdek plaat er niet op te zitten). Die lijkt dan sowieso ok. Vraag blijft of de afdekplaat bij de 56ls er af kan, en die dus ook aan een standaard kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Munchkin op 17-11-2025 17:04 ]

• HEY_DUDE
Munchkin schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:02:
Ja, dat snap ik, maar dat was niet de vraag... De g56LS is goedkoper, dus het liefst zou ik die kopen. Echter heeft die dus op de foto's een afdekplaat met een bubbel die binnen de vesa 300 valt. De 57LW heeft dat niet op fotos (maar daar lijkt de afdek plaat er niet op te zitten). Die lijkt dan sowieso ok. Vraag blijft of de afdekplaat bij de 56ls er af kan, en die dus ook aan een standaard kan.
Kun je een foto posten wat je met de bubbel bedoelt? Mijn 77G5 heeft geen bubbel volgens mij.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:57
Munchkin schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:43:

Wat je zoekt is een Vesa mount optie, de uitvoering: LG OLED evo G56LS 65" Zwart heeft zo te zien een Vesa 300 bevestigings optie en kan dus aan een beugel bevestigd worden :)

Die bubbel lijkt overigens op een afdekplaatje te zitten, dus de kans is groot dat die weg is als je voor wandmontage kiest

Nvm, niet goed gelezen. Maar kan je wel vertellen dat deze tv gewoon aan een beugel gehangen kan worden vanwege de Vesa mount

[ Voor 8% gewijzigd door Rembock op 17-11-2025 17:30 ]

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:54

FireFlash

need a light?

Munchkin schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:02:
Ja, die afdekplaat zit los in de doos. Bron: ik heb diezelfde tv gisteren aan een vesa wandbeugel opgehangen :)

Edit: oh, ik zie dat je de 65" bedoelt, ik heb de 55" versie opgehangen... maar neem aan dat het hetzelfde is.

[ Voor 8% gewijzigd door FireFlash op 17-11-2025 21:49 ]

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

• mrmrmr
  • Niet online
mrmrmr schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:05:
LG G5 heeft kennelijk geen 3.5mm audio out voor een koptelefoon.

Er is wel een optical digital audio output. Is dat een S/PDIF Toslink connector?

Is deze DAC geschikt?
https://www.amazon.nl/-/e...smid=A1PQDUVF6NN6CG&psc=1

Als dat niet zo is, welke zou goed passen? Ik zoek goede kwaliteit audio, laag verbruik en een standaard 5V barrel plug. De koptelefoon is een BeyerDynamic DT 770 Pro.

Een HDMI audio extractor is misschien ook een optie? Hoewel het inputsignaal nu via HDMI gaat weet ik niet of er ARC (audio return) aanwezig is. Er is een kans dat het signaal intern verloopt als ooit CI+ wordt gebruikt, werkt dit dan nog wel?
Zie ook Jckx in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Helaas heeft een optische digitale audio link (via toslink) geen geluidsterkteregeling en is het niet te sturen via de LG G5, daarvoor heb je een DAC nodig met ondersteuning voor LG Sync remote control. Dolby wordt vaak niet ondersteund, stereo PCM wel.

HDMI met ARC/eARC dan: voor sommige DAC's heb je volgens de beschrijving een 19+1 HDMI kabel nodig. Via CEC zou het volume wel via de tv aanpasbaar zijn. Dat is het volgende dat ik proberen.

LG heeft audio instellingen op diverse plaatsen verstopt in menu's, dat werkt onhandig.

Ik vind het ook onhandig dat LG een 3.5mm audio aansluiting weg heeft gelaten op zo'n dure tv. Daar kan ik geen goede reden voor bedenken.

• Munchkin
FireFlash schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:46:
[...]

Ja, die afdekplaat zit los in de doos. Bron: ik heb diezelfde tv gisteren aan een vesa wandbeugel opgehangen :)

Edit: oh, ik zie dat je de 65" bedoelt, ik heb de 55" versie opgehangen... maar neem aan dat het hetzelfde is.
Dank je wel, dat is het antwoord op de vraag. De afdekplaat kan weggelaten worden. Dan nu maar de discussie aangaan met chef budget...
Pagina: 1 ... 569 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.