Vooralsnog voornamelijke mindere ervaringen met de G4 65" gehad.
Zoals eerder gemeld in dit topic had mijn eerste G4 wat lichte krasjes achter het glas op de bezel. Deze heb ik toen omgeruild voor een andre G4 omdat ik het toch niet echt bij een nieuwe TV vind horen, helemaal niet voor dat geld. Ik heb zelf nog nooit eerder zoveel geld uitgegeven aan een TV dus ik vond dat hij wel (dichtbij) perfect mag zijn.
Achteraf heb spijt dat ik dit gedaan heb, en het niet gewoon heb geaccepteerd, want bij het scherm wat ik nu heb heb ik af en toe het dirty screen effect. Ik ben hier niet naar opzoek gegaan d.m.v. testen oid maar het viel me op tijdens het spelen van Astro Bot, tijdens een level met sneeuw etc. Later ook af en toe gezien als mijn dochtertje wat tekenfilms aan het kijken was.
Ik heb toen wat testjes gedaan zoals deze
YouTube: Gray To White, Grey Uniformity, Clouding, Banding, Test - For OLED Q...
en deze
YouTube: (DSE) Dirty Screen Effect Test --- 60 fps Hockey Screen Uniformity
Er is wel wat vertical banding te zien in een donkere kamer met 1% en 5% grayscale. Maar hier heb ik tijdens normaal gebruik geen last van. Waar ik dus af en toe wel last van heb is het Dirty Screen Effect.
Dit is redelijk goed te zien in de 2e link die ik deelde. Het is niet overduidelijk, maar ik merk het wel op.
Nu heb ik inmiddels aardig wat gelezen over DSE etc en wat nog schijnt te helpen is een handmatige Pixel Refresh uit te voeren, maar ik ben hier nog wat huiverig mee omdat het de levenduur schijnt te verkorten.
Toch zijn er genoeg verhalen van mensen die het hebben gedaan en compleet af waren van de banding/vlekken.
Wat ik me nu afvraag is zijn er uberhaupt wel G4 panelen die compleet vrij zijn van dit soort imperfecties?
Zien jullie ook wat 'vlekjes' bij zo'n test?
Ik vind het jammer dat LG (tegenwoordig?) niet wat strengere quality control uitvoert, dit maakt de ervaring van het kopen van een nieuwe TV een heel stuk minder.
Ik heb dit soort problemen niet gehad met mijn vorige LG (LG OLED55C8PLA), al had die na 6 jaar wel burn-in.
Edit: misschien goed om te zeggen dat ik deze TV nu iets langer dan een week heb.
Was je nieuwe scherm toendertijd wel compleet vrij van banding/DSE?