faust2016 schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:33:
Zit met de cashbacks straks te kijken naar aanschaf van een 65" of 77" G5.
Heb nu 15 jaar een 50" plasma TV gehad en wil een maatje groter. De logische stap leek 65". Maar als ik reddit ed. lees wordt voor mijn kijkafstand, woonkamer van 4 meter breed, toch vaak 65 al als klein genoemd. En 77 aangeraden als optimale formaat.
Wat ik me nu afvraag: zijn er mensen (of partners van) met spijt van hun 77"? Ben vooral bang voor het 'grote zwarte gat' als de tv uit staat. Als hij aan staat zal het vast allemaal prachtig zijn.
Dit is natuurlijk heel persoonlijk, en daardoor is advies eigenlijk zinloos. Het is jullie woonkamer en jullie TV! Ik heb een op tweakers veel voorkomend upgrade pad bewandeld: van 55" naar 65 naar 77. De 55 was ik heel erg blij mee omdat het m'n eerste OLED was en ze toen nog erg duur waren. Toen ik de 65" kocht had ik na een tijdje echter spijt dat ik niet voor 77" was gegaan. Nu ik deze heb wil ik eigenlijk 83" hebben.
Ik zit nu ook op ruim 4 meter afstand en dan is 77" echt wel van grote meerwaarde. Maargoed wij geven ook weinig om het esthetische zwarte gat als hij uit staat. We kijken vrijwel dagelijks een serie en dan blijft het grote scherm genieten.
Ik zou vooral shoppen wat binnen je budget past en bedenken dat je, gezien je 15 jaar plasma geschiedenis, je deze TV ook weer voor heel wat jaren gaat gebruiken. Dus ik zou mooi die 77G5 bestellen en ophangen