• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 15:12
Krizna in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ook ik heb LG gewezen op de wettelijke garantie (op een tv van >1000 euro heb je 7 jaar recht op een deugdelijk product)
Je hebt in Nederland ongeacht levensduur recht op een deugdelijk product. De Nederlandse wet stelt de verkoper hiervoor blijvend aansprakelijk. Wij kennen geen limiet aan deze aansprakelijkheidsperiode. Wat wel zo is, is dat binnen de definitie van een deugdelijk product valt of de klacht in kwestie redelijkerwijs te verwachten was of niet. En daar komt dan pas het concept slijtage en opgebouwde levensduur om de hoek kijken.
Dat er standaardlijstjes aan afschrijvingstermijnen voor diverse klassen aan elektronicaproducten te vinden zijn, waaronder er een of meer zijn die zeggen "7 jaar voor een TV >1000 EUR," zal vast zo zijn. Maar de wettelijke waarde ervan is nagenoeg nul. Ten hoogste informerend, niet normatief. Er moet altijd gekeken worden naar de invididuele aard van een defect en of dat probleem gegeven stand van zaken een niet-deugdelijk product betreft, of dat het een defect was dat te verwachten viel.

Daarnaast - hierover bij LG beginnen heb je niets aan tenzij jij direct bij LG gekocht hebt. Want anders zijn zij niet de verkoper. En deze aansprakelijkheid geldt alleen voor de verkoper. Niet voor de fabrikant. Voor de fabrikant geldt enkel de contractuele fabrieksgarantie en daar kunnen ze zo ongeveer in zetten wat ze willen.

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
Zou LG overschakelen naar primary RGB tandem OLED panelen de in de volgende C reeks? Of zijn ze zo bang van de miniRGB led toestellen die op CES aangekondigd zullen worden? De prijzen van de huidige C reeks lijken nl een bodem te hebben bereikt (55 <900€, 65 <1250€, 77 <1400€ en 83 <2000€), dit is toch ongezien?

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:17
edonkey-boy schreef op zondag 7 december 2025 @ 00:51:
[...]

lg g5 65inch word voor 1500€ verkocht, hebben geen dts en de stacked display heeft diagonaal-ruis. dit ligt aan de display techniek en is van kortbij zichtbaar. mischien lag het aan de kontent en kun je de ruis onderdrukking en mpeg onderdrukking op low zetten. de ruis op low doet meestal zichtbaar meer als de mpeg. zet ook eens ai picture pro aan en de overige ai uit. Ik wou ook upgraden van een G3 naar G5 maar op rtings een vergelijk bekeken en ik vind het de upgrade niet waard door verlies van dts etc. G3 was een stuk duurder destijds en moet een reden hebben dat de G5 zo goedkoop is terwijl alles duurder word. ps hoe hoog heb je de helderheid staan? niet te hoog voor sdr? en dynamisch kontrast uit? als die aanstaat dan versterkt dat ook de ruis in het bron materiaal.
Zijn de typenamen voor de VS (rtings) en hier gelijk?
In het verleden was er vaak verschil. Dus dat een G5 technisch verschillend is

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
road rebel schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:15:
Zou LG overschakelen naar primary RGB tandem OLED panelen de in de volgende C reeks? Of zijn ze zo bang van de miniRGB led toestellen die op CES aangekondigd zullen worden? De prijzen van de huidige C reeks lijken nl een bodem te hebben bereikt (55 <900€, 65 <1250€, 77 <1400€ en 83 <2000€), dit is toch ongezien?
Ik verwacht eerlijk gezegd geen tandem in de 2026 C-series, dan wordt het verschil met de G-series te klein. Of er wordt tandem gebruikt maar de helderheid wordt teruggeschroefd.. maar dat zal ook afhangen van het productieproces. Ik weet niet wat het prijsverschil is in productie. Zo was MLA veel te duur en zijn ze daar snel van afgestapt.

Waarschijnlijk weer een incrementele update met nieuwe processor, hogere helderheid, nog meer AI geneuzel en support voor 165Hz. Upgrades zoals WiFi 7 en 1Gbit LAN poort verwacht ik niet, daar lijkt LG vrij conservatief in. De C-series zal wel de mainstream series blijven met goede prijs/prestaties. Wel verwarrend als het echt de C6 gaat heten, dat model hebben we in 2016 ook al gehad 8)7

LG is niet bang voor miniRGB. Er zijn weinig modellen aangekondigd en dat productieproces is nog rete duur.. dat worden hele dure TVs in alleen zeer grote formaten. Denk aan €12.000 voor 100". Daarnaast blijft de achilleshiel daar het beperkte aantal dimming zones tov OLED.. zo'n 3000*3. En LG produceert nu zo efficiënt dat ze alleen op prijs al veel interessanter zijn.

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-12 23:55
Wat zitten prutsen met de instellingen.

Cinema mode is voor mij toch beter voor hdr beelden...

Ik moet wel zeggen of wel is het een gevoel maar opvallend meer film grain precies. Had gevoel dat met de c1 minder was.

En ook de ondertiteling van netflix en hbo is te wit en te helder om 1 of andere reden. Heb het in geel gezet zodat het minder pijn deed aan me ogen.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:20
sturtiebe schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:50:

Ik moet wel zeggen of wel is het een gevoel maar opvallend meer film grain precies. Had gevoel dat met de c1 minder was.

En ook de ondertiteling van netflix en hbo is te wit en te helder om 1 of andere reden. Heb het in geel gezet zodat het minder pijn deed aan me ogen.
Zoals vaak hier geweest, meestal kun je de ondertitelingen via pc app of telefoon aanpassen. Via tv gaat het niet altijd (Prime wel dacht ik). Dan kun je kleur grijs kiezen ipv wit of geel. En dan pak ik meestal ook een doorzichtig zwart achtergrond. Want bij te felle beelden is grijs minder zichtbaar anders.

En er is ook verschil tussen HDR of DolbyVision. HDR maakt alles bijna altijd feller hele afspeeltijd. HDR+ en DolbyVision wanneer nodig (Meta data info per frame).

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• sturtiebe
Idd enkel bij dolby de ondertiteling te fel wit. Beetje jammer dat dit niet.uptedaten valt

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:17

dbzfan

Nee.

sturtiebe schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:42:
Idd enkel bij dolby de ondertiteling te fel wit. Beetje jammer dat dit niet.uptedaten valt
Bij G4 geen te felle ondertiteling.

• sturtiebe
Tv al kapot...

Groene verticale lijn en plots start hij niet meer.

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
sturtiebe schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:50:

Voor Netflix kun je een workaround toepassen om die enorme helderheid van de subs minder fel te zetten voor HDR. Tenminste, voor mij werkte dit. Gebruik zelf Netflix vanaf een Google Streamer.

Als je via een webbrowser naar je Netflix account gaat zijn er wat meer zaken in te stellen die niet in de Netflix app zelf in te stellen zijn.

https://www.reddit.com/r/...brightness_by_doing_this/

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
sturtiebe schreef op maandag 15 december 2025 @ 23:47:
Tv al kapot...

Groene verticale lijn en plots start hij niet meer.
Dat is idd vervelend. Maar het woordje ‘al’ wekt de indruk dat de TV niet zo oud is en je nog garantie hebt.
Hoe oud is de TV?
Welke TV is het?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Anoniemand schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:08:
[...]

Dat is idd vervelend. Maar het woordje ‘al’ wekt de indruk dat de TV niet zo oud is en je nog garantie hebt.
Hoe oud is de TV?
Welke TV is het?
Staat gewoon in het topic:
sturtiebe in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sturtiebe
Ja van 4 december. Nu 2 weken wachten op herstel ...

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:09
sturtiebe schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:03:
Ja van 4 december. Nu 2 weken wachten op herstel ...
Dan valt dat toch net binnen de DOA periode? In dat geval zou ik niet wachten op een reparatie maar deze laten omruilen.

• sturtiebe
Wren schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:08:
[...]

Dan valt dat toch net binnen de DOA periode? In dat geval zou ik niet wachten op een reparatie maar deze laten omruilen.
Probeer is geen voorraad in die winkel..overal uitverkocht

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:09
sturtiebe schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 13:47:
[...]

Probeer is geen voorraad in die winkel..overal uitverkocht
Joh, de G5 lijkt idd minder verkrijgbaar te zijn, lijkt me al snel in het jaar dat ie eruit gaat.
Tja, dan heb je de keuze voor je geld terug of reparatie idd.

• Xantilyst2
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-12 18:43
Moet je na aankoop van een LG tv nog iets doen voor de 5 jaar paneel garantie? Het product registreren of iets dergelijks?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Xantilyst2 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:15:
Moet je na aankoop van een LG tv nog iets doen voor de 5 jaar paneel garantie? Het product registreren of iets dergelijks?
Welke garantie bedoel je? van de verkoper of van de fabrikant?
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/garantie-informatie/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:20
Daarom webos 25 updates..

LG voegt onverwijderbare Copilot-snelkoppeling toe aan WebOS 25-televisies

Iets van; in strot duwen....

https://tweakers.net/nieu...-webos-25-televisies.html

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:10
mucuracat schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:12:
Daarom webos 25 updates..

LG voegt onverwijderbare Copilot-snelkoppeling toe aan WebOS 25-televisies

Iets van; in strot duwen....

https://tweakers.net/nieu...-webos-25-televisies.html
Misschien ben ik een niet-standaard gebruiker ofzo, maar hoe vaak kom je op dat startscherm? Ding staat hier standaard bij aanzetten op laatste input, meestal de KPN decoder, en anders op de mediaplayer of de Switch. Tenzij ik naar wat instellingen wil ofzo kom ik nooit op het hoofdscherm. Die Rakuten knop zit ook al jaren nutteloos op allerlei afstandsbedieningen van LG, Sony en Philips, lekker van af blijven.

• Millert
  • Laatst online: 10:26
@Isanneke Hier ook een 65CX, aangeschaft eind 2020, februari '24 is de voeding vervangen. Ik heb hierover ook gepost in dit topic, als je zoekt op m'n username in dit topic vind je de posts zo terug.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
dajappie schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:52:
[...]

Misschien ben ik een niet-standaard gebruiker ofzo, maar hoe vaak kom je op dat startscherm? Ding staat hier standaard bij aanzetten op laatste input, meestal de KPN decoder, en anders op de mediaplayer of de Switch. Tenzij ik naar wat instellingen wil ofzo kom ik nooit op het hoofdscherm. Die Rakuten knop zit ook al jaren nutteloos op allerlei afstandsbedieningen van LG, Sony en Philips, lekker van af blijven.
Helaas is het wel zo dat Copilot standaard altijd werkend is op de achtergrond, en alle....alle informatie van wat jij kijkt verzameld, ongeacht via Apple TV, Firestick of je eigen externe media.
Dat is de enigste rede waarom Copilot geïnstalleerd wordt.
Vindt je het nog steeds niet erg ?

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:27
absrnd schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:00:
[...]

Helaas is het wel zo dat Copilot standaard altijd werkend is op de achtergrond, en alle....alle informatie van wat jij kijkt verzameld, ongeacht via Apple TV, Firestick of je eigen externe media.
Als je het artikel goed had gelezen zie je dat er een snelkoppeling wordt geïnstalleerd die de browser opent en dan de Copilot website opent; meer niet. Dat is wat anders dan een Copilot App.

• sturtiebe
Terug gebracht en nieuwe gekocht in krefel.

Nu is de ondertiteling niet meer zo helder. Misschien was er in begin al probleem mee?

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:10
absrnd schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:00:
[...]

Bron? Of is het een aanname? Zie ook de reactie hiervoor dat het een snelkoppeling is naar de browser. Zegt natuurlijk niet Copilot niet stiekem meer doet in de achtergrond, maar met de standaard LG camera, microfoon en toegang tot alle bronnen is het niet zo dat Copilot ineens verschrikkelijk is. Kijk voor de lol eens op LG's ad solutions website over gebruik van TV data https://lgads.tv/ en vraag je af of LG (of Samsung, of TCL, of...) in de basis al niet fout bezig is....

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:59
Het is leuk te lezen hoe goed en hoe helder de nieuwe tv moet worden en dan ook 4k.
Maar laten we eerst is een zender vinden die echt uhd uitzend onze vrienden van de Npo die willen er niet aan om evenementen in uhd uit te zenden.
Terwijl het een publieke omroep is maar je mag als publiek geen inbreng hebben.
Als je naar onze buurlanden kijkt die hebben al echte uhd kanalen met dolby atmos geluid.
Wij hebben hier alleen opgewaardeerde HD kanalen wat ze uhd noemen met ook nog is een pcm geluid.
Zoals ziggo sport en Espn.
Ik heb gekeken naar een Engelse zender pro1 uhd dan zie je wat echte 4k is en Duitsland heeft ook verschillende uhd kanalen.
Waarom lopen wij hier altijd achter de feiten aan,en dan zeggen dat we zo welvarend in de techniek zijn.
We kunnen niet eens 1 echt uhd kanaal laten uitbrengen.
En dan zijn we ook nog overgeleverd aan onze vrienden van de Npo.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
@ben1303 4K moet je zoeken bij streaming, gaming en fysieke media. Lineaire tv hobbelt er altijd flink achteraan. Hoe lang duurde breedbeeld wel niet, maar ook HD?

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:59
Ja Meesje dat snap ikdat ik het moet zoeken bij streaming
Maar niet iedereen kijkt naar streaming en gaming.
Word gewoon is tijd voor ook tv kijken via providers alleen dan houd een bepaalde partij dit tegen.

• Gonadan

Gonadan

@ben1303 de Nederlandse TV-zenders hebben weinig programma's waarbij het daadwerkelijk meerwaarde zou bieden om HDR-content te leveren. Veel studio's hebben nu al moeite om de belichting goed op orde te hebben, dan wil je eventuele fouten niet benadrukken door het ook nog eens een groot dynamisch bereik te geven.

Een voetbalveld wat voor de helft in de zon licht in HDR, ik moet er niet aan denken. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12 10:19
Ik heb sinds een week nu een LG G5 (65") maar ik loop toch best tegen wat issues aan, die ik niet had met mijn Sony TV uit 2017 die helaas kapot is gegaan.

Ik speel eigenlijk alle content af via mijn Apple TV 4K met Audioquest hdmi kabels.
En het beeld op zowel Youtube/Netflix/Disney lijkt niet helemaal lekker te lopen.
Geluid heeft het probleem niet, maar het beeld lijkt te laggen.

Ik heb Trumotion uit staan, en op de Apple tv match content (zijn drie settings in totaal) allemaal enabled.
Ik heb ook Canal+ en een voetbal wedstijd is een klein drama, vooral als er een herhaling is waar ze het beeld vertragen, is dat echt een drama op dit moment, het ziet er erg onnatuurlijk uit.

TV series in Dolby Vision en Cinema Home lijken het probleem wat minder te hebben, maar films lijken de lag wel te hebben dus, op zowel Disney en Netflix.

Zijn er nog settings die ik kan aanpassen/uitzetten om te kijken of dit helpt ?

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:35
Probeer eens in plaats van Trumotion helemaal uit, Cinematic movement( dacht dat het zo heet). Dat elimineert het ergste stotteren, zonder het beruchte Soap Opera te introduceren.

Anders zou je nog handmatig met de- judder en de-blur aan de slag kunnen.

[ Voor 17% gewijzigd door DutchOwnage op 20-12-2025 17:40 ]

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:27
KunDun schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 17:09:
Ik heb sinds een week nu een LG G5 (65") maar ik loop toch best tegen wat issues aan, die ik niet had met mijn Sony TV uit 2017 die helaas kapot is gegaan.

Ik speel eigenlijk alle content af via mijn Apple TV 4K met Audioquest hdmi kabels.
En het beeld op zowel Youtube/Netflix/Disney lijkt niet helemaal lekker te lopen.
Geluid heeft het probleem niet, maar het beeld lijkt te laggen.

Ik heb Trumotion uit staan, en op de Apple tv match content (zijn drie settings in totaal) allemaal enabled.
Ik heb ook Canal+ en een voetbal wedstijd is een klein drama, vooral als er een herhaling is waar ze het beeld vertragen, is dat echt een drama op dit moment, het ziet er erg onnatuurlijk uit.

TV series in Dolby Vision en Cinema Home lijken het probleem wat minder te hebben, maar films lijken de lag wel te hebben dus, op zowel Disney en Netflix.

Zijn er nog settings die ik kan aanpassen/uitzetten om te kijken of dit helpt ?
Kijk je in cinema modus of movie makers modus?

• KunDun
HEY_DUDE schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 18:25:
[...]

Kijk je in cinema modus of movie makers modus?
Cinema Home voor Dolby Vision, en alles wat geen Dolby vision is staat nu op Automatisch als ik mij niet vergis.

Ik kwam er net door wat zoek werk wel achter, dat als je in Automatisch een setting aanpast (zoals Trumotion) dat je dit ook nog in alle andere settings moet doen, zoals bijvoorbeeld een Cinema Home. Dat heb ik even gemist. Maar het probleem dat ik merkte met lag op YouTube en Canal+ was in Automatisch met Trumotion uit.

[ Voor 36% gewijzigd door KunDun op 20-12-2025 18:28 ]

• KunDun
DutchOwnage schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 17:37:
Probeer eens in plaats van Trumotion helemaal uit, Cinematic movement( dacht dat het zo heet). Dat elimineert het ergste stotteren, zonder het beruchte Soap Opera te introduceren.

Anders zou je nog handmatig met de- judder en de-blur aan de slag kunnen.
Zal dat eens proberen zodra ik thuis ben inderdaad, bedankt.

• Midget1234
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-12 23:22
Ik heb mijn nieuwe LG G5 aan de wand hangen en ben blij met de TV en de kwaliteit van het beeld. 1 ding wil maar niet lukken; Ik krijg op geen enkele manier geluid via (e)ARC over de HDMI kabel naar mijn Receiver. Normaal zou dit geen probleem moeten zijn;
1) steek de hdmi kabel in de special (e)ARC HDMI uitgang van de TV (in mijn geval HDMI #2)
2) steek de andere kant van de hdmi kabel in de "Monitor/ARC" ingang/uitgang van de Receiver.

Zo heeft dit met vorige LG Oled TV jarenlang prima gefunctioneerd. Zijn er andere gebruikers die problemen hebben met Audio Return Channel van de G5 ? Of zou ik een unit hebben met een kapotte geluids uitvoer o.i.d. ?

[ Voor 0% gewijzigd door Midget1234 op 21-12-2025 17:44 . Reden: typo ]

Home Assistant - Unifi - Synology - Daikin Hybrid - EV

• jesco_white
  • Laatst online: 15:11
Midget1234 schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:30:
Ik heb mijn nieuwe LG G5 aan de wand hangen en ben blij met de TV en de kwaliteit van het beeld. 1 ding wil maar niet lukken; Ik krijg op geen enkele manier geluid via (e)ARC over de HDMI kabel naar mijn Receiver. Normaal zou dit geen probleem moeten zijn;
1) steek de hdmi kabel in de special (e)ARC HDMI uitgang van de TV (in mijn geval HDMI #2)
2) steek de andere kant van de hdmi kabel in de "Monitor/ARC" ingang/uitgang van de Receiver.

Zo heeft dit met vorige LG Oled TV jarenlang prima gefunctioneerd. Zijn er andere gebruikers die problemen hebben met Audio Return Channel van de G5 ? Of zou ik een unit hebben met een kapotte geluids uitvoer oid.
Gebruik je een HDMI 2.1 kabel?

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:20

Zo heeft dit met vorige LG Oled TV jarenlang prima gefunctioneerd. Zijn er andere gebruikers die problemen hebben met Audio Return Channel van de G5 ? Of zou ik een unit hebben met een kapotte geluids uitvoer oid.
Hier een bezitter van een LG G5 & samsung Q990D soundbar, nog nooit problemen met de ARC hier gehad 😉

Domme vraag, maar heb je al een andere (en HDMI 2.1 gecertificeerde) kabel geprobeerd & tevens de sound instellingen op ARC al gezet?
Alhoewel deze idd automatisch over hoort te schakelen naar mijn weten 🤔

• Midget1234
SpeedyNick schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:43:
[...]

Hier een bezitter van een LG G5 & samsung Q990D soundbar, nog nooit problemen met de ARC hier gehad 😉

Domme vraag, maar heb je al een andere (en HDMI 2.1 gecertificeerde) kabel geprobeerd & tevens de sound instellingen op ARC al gezet?
Alhoewel deze idd automatisch over hoort te schakelen naar mijn weten 🤔
Andere HDMI kabels geprobeerd zonder succes, nog niet specifieke 2.1 kabel (volgens mij is dat alleen bandbreedte en dat lijkt me niet het issue). 2.1 kabel is mijn volgende stap in deze saga.

Sound instelling staan op ARC en dan hoor ik de Receiver schakelen, maar: geen geluid... :'(
NB: Receiver is een Denon AVR-X1400H

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:06
Midget1234 schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:47:
[...]

Andere HDMI kabels geprobeerd zonder succes, nog niet specifieke 2.1 kabel (volgens mij is dat alleen bandbreedte en dat lijkt me niet het issue). 2.1 kabel is mijn volgende stap in deze saga.

Sound instelling staan op ARC en dan hoor ik de Receiver schakelen, maar: geen geluid... :'(
NB: Receiver is een Denon AVR-X1400H
En heb je het ook zo ingesteld op je tv bij geluidinstellingen?

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Midget1234
Geluid moet uiteraard op ARC staan en probeer automatisch onder "uitgang digitaal geluid". CEC moet aanstaan om het volume te regelen via de TV. Verder moet je op de eARC/ARC poort van de TV aansluiten, dat is niet zo makkelijk te zien als de TV aan de muur hangt.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/6BF2sLBmrk2E2rcwtJ6Pta-1200-80.jpg.webp

[ Voor 49% gewijzigd door mrmrmr op 21-12-2025 18:23 ]

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:54

djbarney

XBL: DeejayBarney

Ik kreeg ook geen geluid over earc tot ik op mijn yamaha receiver specifiek cec aanschakelde. Wellicht dus op de denon zelf nog even checken?

• HEY_DUDE

Zo heeft dit met vorige LG Oled TV jarenlang prima gefunctioneerd. Zijn er andere gebruikers die problemen hebben met Audio Return Channel van de G5 ? Of zou ik een unit hebben met een kapotte geluids uitvoer o.i.d. ?
Ondersteunt je receiver eARC of alleen ARC? Bij mijn vorige LG TV moest ik ook mijn receiver vervangen omdat ik het met alleen ARC met geen mogelijkheid werkend kreeg.

• Midget1234
HEY_DUDE schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:08:
[...]

Ondersteunt je receiver eARC of alleen ARC? Bij mijn vorige LG TV moest ik ook mijn receiver vervangen omdat ik het met alleen ARC met geen mogelijkheid werkend kreeg.
De Denon ondersteunt alleen ARC. Ik dacht dat eARC (Enhanced ARC) backward compatible was.. lijkt er dus op dat dat niet zo is. Bedankt voor alle tips!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:06
Midget1234 schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:35:
[...]

De Denon ondersteunt alleen ARC. Ik dacht dat eARC (Enhanced ARC) backward compatible was.. lijkt er dus op dat dat niet zo is. Bedankt voor alle tips!
Volgens mij is dat ook zo want anders zou mijn Marantz SR7009 dat probleem ook hebben.
This depends on what you mean by backwards compatible. HDMI eARC has ARC fallback, meaning that if you hook up one device with HDMI eARC with another device that doesn’t support it, the devices will fallback to broadcasting an HDMI ARC signal instead. That means you will still be able to get some audio, but you won’t experience the high bitrate audio that eARC intends to provide.

• HEY_DUDE
HEY_DUDE schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:16:
[...]

Ik had een 6 jaar oude marantz met ARC maar geen eARC. Voor elke type input en codec moest ik de instellingen aanpassen. Wel/geen passtrough etc. Dat was geen doen, meteen maar een demon X3600h opgepikt.
@Midget1234 hierboven een oude post van mij met mijn issues. Ik kan het niet meer helemaal plaatsen, maar wellicht kun je de discussie nog teruglezen. @MotorBeast heeft wel gelijk dat het backwards compatible zou moeten zijn, maar de praktijk in HDMI land is nogal eens weerbarstig met handshake issues en wat al niet meer.

• Gonadan

Gonadan

djbarney schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:00:
Ik kreeg ook geen geluid over earc tot ik op mijn yamaha receiver specifiek cec aanschakelde. Wellicht dus op de denon zelf nog even checken?
Moet je CEC ook echt aan laten dan? Dat is wel een tegenvaller.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Midget1234
MotorBeast schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:54:
[...]

Volgens mij is dat ook zo want anders zou mijn Marantz SR7009 dat probleem ook hebben.
This depends on what you mean by backwards compatible. HDMI eARC has ARC fallback, meaning that if you hook up one device with HDMI eARC with another device that doesn’t support it, the devices will fallback to broadcasting an HDMI ARC signal instead. That means you will still be able to get some audio, but you won’t experience the high bitrate audio that eARC intends to provide.
Ok, dan zou het bij mij moeten werken. Ik zag ook dat ik eARC ondersteuning kan uitzetten op de LG. Dus ik probeer nu alleen een ARC verbinding te maken.. nog steeds zonder succes.

[ Voor 13% gewijzigd door Midget1234 op 21-12-2025 21:27 ]

• djbarney

djbarney

Gonadan schreef op zondag 21 december 2025 @ 21:12:
[...]

Moet je CEC ook echt aan laten dan? Dat is wel een tegenvaller.
Moet ik nog eens checken, heb het in ieder geval in de Yamaha aan staan nog, en werkt dan verder prima. Kan t nog wel n keer uitzetten en kijken of het dan nog steeds werkt, maar kreeg in ieder geval helemaal geen geluid door zonder die functie aangeschakeld :)

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:47
djbarney schreef op zondag 21 december 2025 @ 22:15:
[...]

Moet ik nog eens checken, heb het in ieder geval in de Yamaha aan staan nog, en werkt dan verder prima. Kan t nog wel n keer uitzetten en kijken of het dan nog steeds werkt, maar kreeg in ieder geval helemaal geen geluid door zonder die functie aangeschakeld :)
Zie jij wel de + en - met geluids niveau op je TV als je geluid zachter en harder doet? Sinds mijn upgrade van de G3 naar de G5 ik niet meer. Zoek me rot maar krijg het niet hersteld. Nu altijd gokken op wel cijfer het geluid nu staat 😑

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• djbarney

djbarney

Bschnitz schreef op zondag 21 december 2025 @ 22:38:
[...]

Zie jij wel de + en - met geluids niveau op je TV als je geluid zachter en harder doet? Sinds mijn upgrade van de G3 naar de G5 ik niet meer. Zoek me rot maar krijg het niet hersteld. Nu altijd gokken op wel cijfer het geluid nu staat 😑
soms wel, soms niet. nog niet helemaal kunnen achterhalen wat daar de oorzaak precies van is. binnenkort komt er een nieuwe sofabaton remote hier, dan ga ik de hele setup sowieso nog even onder handen nemen en eens uitzoeken waarom dit niet consequent werkt. mijn receiver staat in een kastje weggewerkt, dus ook niet zichtbaar inderdaad. volume indicatie op t scherm is dan wel zo prettig

• Gonadan

Gonadan

Bschnitz schreef op zondag 21 december 2025 @ 22:38:
[...]

Hoe kan dat iets met de TV te maken hebben dan? Zolang je de input via de Yamaha laat lopen zou hij dat gewoon moeten kunnen laten zien.
Tenzij je alles direct aan de TV hangt en ARC gebruikt, dan uiteraard niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:47
Gonadan schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:49:
[...]

Hoe kan dat iets met de TV te maken hebben dan? Zolang je de input via de Yamaha laat lopen zou hij dat gewoon moeten kunnen laten zien.
Tenzij je alles direct aan de TV hangt en ARC gebruikt, dan uiteraard niet.
Dat doet die dus niet.

Mijn pc staat via de Yamaha en ik zie echt alleen + en - zonder cijfers.

Heel soms wel, maar dat is denk ik afhankelijk van wat eerst aan staat. PC zet ik al laatste aan.

Tv zet de Yamaha aan en dan wacht ik tot alles klaar is, en dan start in de PC pas.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:43:
Deze techniek (ACR) is hier al vaker genoemd, maar Lon Seidman heeft afgelopen week 2 videos geplaatst hierover:

[YouTube: Your Smart TV's HDMI Port Is Spying On You!]
[YouTube: Is it legal for your TV's HDMI port to spy on you?]

Meerdere fabrikanten gebruiken deze techniek, maar LG stak er toch wel negatief uit, want als je hier niet mee instemt, vervalt praktisch alle functionaliteit qua smart-tv/apps van de TV.
Zoveelste reden (heb hier al vaker redenen genoemd/gepost) om de TV van het internet te houden.
(Hoewel LG blijft proberen, want regelmatig zeurt die weer om de TV toch maar aan wifi te verbinden)
En gisteren:
Aanrader voor iedere eigenaar van een Smart TV om te kijken.
Grote kans dat je je TV daarna direct toegang tot het internet ontzegt.

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:21
Ik heb dan eindelijk de upgrade naar WebOS 25 uitgevoerd op m'n G2 en nu staat de knop 'apps' vooraan het rijtje met apps zonder de mogelijkheid om hem te verzetten. Onnodig en irritant eigenlijk, ik hoef die knop daar niet te hebben. Voor de rest nog geen enkele meerwaarde ontdekt aan de nieuwe versie.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Largamelion schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 22:29:
Ik heb dan eindelijk de upgrade naar WebOS 25 uitgevoerd op m'n G2 en nu staat de knop 'apps' vooraan het rijtje met apps zonder de mogelijkheid om hem te verzetten. Onnodig en irritant eigenlijk, ik hoef die knop daar niet te hebben. Voor de rest nog geen enkele meerwaarde ontdekt aan de nieuwe versie.
Nee hier ook niet. Zag ook MS CoPilot staan die ik ongeopend naar de verborgen apps heb verplaatst.

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35
Iemand hier met de G5 al geprobeerd om de stroomkabel "netjes" los te krijgen uit de tv? Het kleine klepje uit de vorige series om de stroomkabel los te halen zit er niet meer. Je schijnt nu de hele achterkant los te moeten maken, dit vind ik weer een beetje drastisch icm ook met de garantie.
Pagina: 1 ... 571 572 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.