• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 12:08
Misschien nog een interessant document gevonden op Reddit, met de ‘beste settings’ voor OLED. Ik heb niet alles bekeken, maar ziet er wel goed uit:

LG OLED Recommended Settings Guide for PC, Gaming, and Video

[ Voor 21% gewijzigd door honey op 14-03-2026 19:14 ]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:49
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:58:
Meer mensen opgevallen dat er een update was van de built-in chromecast?
Op mn G2 werkt het casten van F1TV nu probleemloos waar het voorheen hit or miss was. Helaas wel een paar seizoenen te laat want mn interesse in F1 is nu wat minder, maar toch positief van LG dat ze dit gefixt hebben :)
Dit werkt al weer minimaal zo’n 1,5 jaar goed op mijn C2. En ik zit nog op WebOS 24, dus al een tijdje geen firmware update gedaan.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
PatrickC schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:23:
[...]

Dit werkt al weer minimaal zo’n 1,5 jaar goed op mijn C2. En ik zit nog op WebOS 24, dus al een tijdje geen firmware update gedaan.
Ok hier altijd alle updates meegepakt en vorig F1 seizoen was het nog gedoe.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:49
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:47:
[...]

De eerste paar maanden van het vorige seizoen werkte het niet goed bij mij, maar sinds ongeveer de 2e helft van vorig seizoen werkte het ineens weer. Dit jaar, inclusief winter tests, ook probleemloos.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:32
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:47:
[...]

Nog niet geprobeerd, zal ik eens testen binnenkort.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Onlangs de Hue startersset met extra lampen van de actie ontvangen. Ik begrijp dat er voor LG ook een Hue Sync app beschikbaar is. Ik heb dus de LG G5, nieuwste firmware erop, maar het lukt niet om die Hue sync app te installeren. Mijn adblocker staat ook uit en heb de TV ook herstart. Als foutmelding krijg ik een algemene ‘app niet gedownload, probeer opnieuw’. Geen idee wat ik nog meer kan doen, jullie een idee?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CH4OS schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:16:
Onlangs de Hue startersset met extra lampen van de actie ontvangen. Ik begrijp dat er voor LG ook een Hue Sync app beschikbaar is. Ik heb dus de LG G5, nieuwste firmware erop, maar het lukt niet om die Hue sync app te installeren. Mijn adblocker staat ook uit en heb de TV ook herstart. Als foutmelding krijg ik een algemene ‘app niet gedownload, probeer opnieuw’. Geen idee wat ik nog meer kan doen, jullie een idee?
Kan enkel beamen dat de app probleemloos te installeren en te gebruiken is op de G4, maar de internetverbinding moet wel probleemloos werken voor de TV, anders gaat WebOS met de geïnstalleerde apps raar doen.

Testing, one, two ...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hardware-lover schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:21:
Kan enkel beamen dat de app probleemloos te installeren en te gebruiken is op de G4, maar de internetverbinding moet wel probleemloos werken voor de TV, anders gaat WebOS met de geïnstalleerde apps raar doen.
Ik zie wel dat andere apps content kunnen ophalen, dus internet is geen probleem lijkt me.

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:14
hardware-lover schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:21:
[...]

Heb hier ook een G5 inclusief de Hue app (en sync box, die pleuris app kwam natuurlijk 2 maanden na aanschaf van die ineens uit _O- ).

Installatie ging meteen eerste keer goed, en had alles met paar minuten gekoppeld.

Voor de grap al eens een power cycle van alles apparatuur geprobeerd? ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SpeedyNick schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:45:
Voor de grap al eens een power cycle van alles apparatuur geprobeerd? ;)
Ik zie niet waarom het herstarten van de Hue apparatuur voorkomt dat ik de Hue Sync app installeer op de TV. Ik kan wel een herstart van de TV proberen, stand-by alleen was niet voldoende.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Na opnieuw verbinden met de wifi werkte het ineens. Wel jammer dat er een subscriptie model op zit of eenmalig even €130,- aftikken om de app/functionaliteiten te activeren, boel geld voor wat licht…

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
CH4OS schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:19:
Na opnieuw verbinden met de wifi werkte het ineens. Wel jammer dat er een subscriptie model op zit of eenmalig even €130,- aftikken om de app/functionaliteiten te activeren, boel geld voor wat licht…
Vond ik ook.. en toen kwam ik erachter dat de app voor mijn 77G3 niet eens beschikbaar is. Alleen vanaf 2024 modellen, dus de software support is ook weer om te huilen.

Ik heb nu wel een 77" Hue Gradient ledstrip gekocht, maar de software is allemaal third party. Ik gebruik nu WebOS Homebrew om de apps Hyperion en PicCap te installeren voor 'gratis' ambilight. Kostte wel even wat moeite met uitvogelen, maar het draait nu stabiel :D

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CH4OS schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:19:
Ja. Ik betaal daarom maar per maand. Als het om een of andere reden niet lekker meer zou werken ben ik er ook zo weer vanaf.

Ik moet zeggen, gaat over het algemeen best wel aardig met de G4, het aantal kleur zones met die Philips LED strip houdt niet echt over, maar alla, er moet altijd wat te wensen overblijven natuurlijk 😁

Testing, one, two ...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

stin00 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:24:
Vond ik ook.. en toen kwam ik erachter dat de app voor mijn 77G3 niet eens beschikbaar is. Alleen vanaf 2024 modellen, dus de software support is ook weer om te huilen.

Ik heb nu wel een 77" Hue Gradient ledstrip gekocht, maar de software is allemaal third party. Ik gebruik nu WebOS Homebrew om de apps Hyperion en PicCap te installeren voor 'gratis' ambilight. Kostte wel even wat moeite met uitvogelen, maar het draait nu stabiel :D
Heb net ook even deze weg bestudeerd, maar voor de G5 is blijkbaar nog geen root methode. Ik vraag me aan de andere kant af in hoeverre het een meerwaarde is, of het dus zijn geld dan rechtvaardigt.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2026 21:18 ]

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49
Oke dit is vast door het feit dat de tv net hangt en we er dus net naar aan het kijken zijn (hoop ik 😬), want ik heb een vraag mbt Dolby Vision content op onze nieuwe LG G5 77 inch.

Lang verhaal kort: het ziet er niet uit 🫣. Zodra ik iets op Netflix kies met Dolby Vision label is het beeld verschrikkelijk, alsof je kijkt naar een film met 480p resolutie. Heel veel artifacts ook.

Zet ik in de Netflix app HDR uit dan is het veel scherper, maar ik koop geen tv van zoveel geld om niet naar HDR content te kijken 🥲.

Tv is bedraad aangesloten op het netwerk dus dat is het niet (en ook via wifi getest en daar hetzelfde resultaat). De laatste updates voor zowel de tv als de Netflix app binnen gehaald en ik kan er helaas verdomd weinig over vinden op het internet, dus ik hoop dat dit nog te fixen is. Wat zie ik over het hoofd? Is dit specifiek Netflix?

Is er nog een snelle/handige test met een andere film via een andere streamingsdienst?

EDIT: het is de Netflix app blijkbaar, Avatar 2 op Disney+ is wél scherp met Dolby Vision. Meer mensen dit issue?

[ Voor 5% gewijzigd door FireSonus op 15-03-2026 21:55 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@FireSonus, Netflix heeft nogal een wisselend aanbod vwb de bitrate. Mogelijk heb je iets uitgekozen met een lagere bitrate? Normaal gesproken zou het met Netflix tot ~18-19Mbit moeten gaan maar het is zonder twijfel dat sommige streamingdiensten een betere kwaliteit geven, vooral AppleTV heeft (over het algemeen) een prima beeldkwaliteit.

Testing, one, two ...

• FireSonus
@hardware-lover ik ben door verschillende content heen gegaan op Netflix maar nog geen 1 met Dolby Vision gevonden die wel te pruimen was. Ik snap niet dat dit niet meer aanwezig is op internet, wat een dramatische kwaliteit, ik kan toch niet de enige zijn die dit merkt?🙈. War Machine is net uit, lijkt me dat dat state of the art moet zijn. Ook die film is helaas alleen scherp als ik HDR uit zet in de Netflix app. Dan zie ik geen DV icoontje meer en is t wel scherp. Maar damn, wat een tegenvaller 😫

• CyBeRSPiN
@FireSonus klinkt alsof er iets niet lekker is met die app. Probeer eens fabrieksreset en download alles opnieuw?

• Arnos88
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-03 14:11

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@FireSonus, kan het zijn dat je Oled TV grootte, en je kijkafstand tot die TV, het beroerder voor je maakt?

Nu heb ik die War Machine ook gekeken, en met mijn 55" op zo'n 3 meter kijkafstand, zag het er eigenlijk wel prima uit.

Ik gebruik echter geen LG streaming apps maar een externe mediaspeler, misschien zit daar ook nog een verschil in, kan het niet met zekerheid zeggen.

Testing, one, two ...

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
War Machine zag er voor Netflix begrippen juist goed uit in Dolby Vision. Ik heb echt wel minder gezien.
hardware-lover schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:23:
@FireSonus, kan het zijn dat je Oled TV grootte, en je kijkafstand tot die TV, het beroerder voor je maakt?

Nu heb ik die War Machine ook gekeken, en met mijn 55" op zo'n 3 meter kijkafstand, zag het er eigenlijk wel prima uit.

Ik gebruik echter geen LG streaming apps maar een externe mediaspeler, misschien zit daar ook nog een verschil in, kan het niet met zekerheid zeggen.
Inderdaad.
Groter betekent niet meteen beter.
Maar goed, je zou de Netflix netwerk test kunnen doen en controleren wat de snelheid is.

• FireSonus
Pfff ik hoop dat dit op te lossen is. Ik heb inmiddels:

-Netwerk test gedaan, alle vinkjes groen (glasvezel is ook snel zat he).
- Netflix app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: geen verschil
- Hele tv naar fabrieksinstellingen gereset en daarna Netflix app weer geïnstalleerd: geen verschil :(.

In de Netflix app heb je bij ondersteuning -> Video een toggle om HDR aan of uit te zetten. Zet ik dat uit dan is het beeld wel scherp en lijkt hij daadwerkelijk een 4k stream te openen, zet ik HDR aan dan lijkt het te cappen op 480p ofzo :(.

@hardware-lover als de stream zonder HDR nou ook niet scherp zou zijn dan zou ik idd zeggen dat het aan de grootte van de TV ligt, maar die stream is wel scherp, alleen dus geen DV. Avatar 2 op Disney+ is met DV ook scherp dus het kán wel en het moet daardoor wel aan de communicatie liggen tussen de Netflix app en de Dolby Vision verweking van de TV.

Ik denk dat ik ben overgeleverd aan de Support van Netflix want ik zou niet weten hoe ik dit nog aan moet passen. Weet iemand of het mogelijk is met de Netflix app op de LG tv om de 'overlay' te activeren waarmee je kunt zien naar welke stream je kijkt en dergelijke?

• FireSonus
Oke ik ben 1 ontdekking verder: ik heb de overlay met informatie gevonden en daar zie ik dat de stream blijft steken op 0.85Mbps. Nu uitzoeken waarom dit is.... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJluWSCJWvZPp1GBgi_WoYiUuaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wibtk26MniGxIBX95xbRHawx.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: shit, ook als ik HDR in de app uitzet blijft het bij 0.86mbps, dan wordt het ook een 1080p stream (die er gek genoeg dus wel scherper uit ziet maar nu ik er wat langer naar kijk idd nog scherper moet kunnen). Heb al gekeken of het via wifi beter is en zelfs de hotspot van m'n telefoon geprobeerd maar helaas, hij blijft steken op 0.86mbps :(

[ Voor 25% gewijzigd door FireSonus op 16-03-2026 12:41 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FireSonus schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:32:
[knip]

EDIT: shit, ook als ik HDR in de app uitzet blijft het bij 0.86mbps, dan wordt het ook een 1080p stream (die er gek genoeg dus wel scherper uit ziet maar nu ik er wat langer naar kijk idd nog scherper moet kunnen). Heb al gekeken of het via wifi beter is en zelfs de hotspot van m'n telefoon geprobeerd maar helaas, hij blijft steken op 0.86mbps :(
Duidelijk, er is een probleem. Nu nog de oorzaak en de oplossing daarvoor ;)

Testing, one, two ...

• FireSonus
OPGELOST! Ik ben in de chat gegaan met Netflix support en het is echt iets heel stoms...

In je account kun je (via browser, niet via de tv app) naar 'Afspeelinstellingen' gaan, daar zie je dan dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XabSRui_c_SJkNuZMnNTcALM1Ik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4B4oFmKv9KZf1pNJBDa1dXAx.png?f=fotoalbum_large

Als die onderste toggle niet op Hoog of automatisch staat dan gaat de stream dus gewoon niet verder dan 0.85mbps. En hij stond dus op Normaal.... |:(

Waarom zet Netflix die zelf niet op Automatisch als hij doorheeft dat je een 4k enabled abonnement hebt en kijkt op een tv die DV ondersteunt....of dat je op z'n minst een pop up krijgt met iets van: "het lijkt erop dat je instellingen niet helemaal goed staan" :X

[ Voor 16% gewijzigd door FireSonus op 16-03-2026 13:43 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FireSonus schreef op maandag 16 maart 2026 @ 13:42:
OPGELOST! Ik ben in de chat gegaan met Netflix support en het is echt iets heel stoms...

In je account kun je (via browser, niet via de tv app) naar 'Afspeelinstellingen' gaan, daar zie je dan dit:
[Afbeelding]

Als die onderste toggle niet op Hoog of automatisch staat dan gaat de stream dus gewoon niet verder dan 0.85mbps. En hij stond dus op Normaal.... |:(

Waarom zet Netflix die zelf niet op Automatisch als hij doorheeft dat je een 4k enabled abonnement hebt en kijkt op een tv die DV ondersteunt....of dat je op z'n minst een pop up krijgt met iets van: "het lijkt erop dat je instellingen niet helemaal goed staan" :X
Net zoals de subtitle kleur aanpassen wat niet via de app kan :+

Same shit 10 jaar verder :+
BMTN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
maandag 20 november 2017

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:00

ParaWM

Pro Prutser

- Sta je in account/profiel/afspelen op auto of hoog? Evt eens switchen.
- Gebruik je IPv6 ? Lees dat dat wel eens buggy kan zijn op de LG TV. Evt even uitzetten in TV settings en testen.

Sinterklaas wil bier !

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ParaWM schreef op maandag 16 maart 2026 @ 19:17:
- Sta je in account/profiel/afspelen op auto of hoog? Evt eens switchen.
- Gebruik je IPv6 ? Lees dat dat wel eens buggy kan zijn op de LG TV. Evt even uitzetten in TV settings en testen.
Even een bladzijde omslaan 😁

Testing, one, two ...

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:00

ParaWM

Pro Prutser

hardware-lover schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:29:
[...]

Even een bladzijde omslaan 😁
Oops! Zat wel goed 😀

Sinterklaas wil bier !

• honey
FireSonus schreef op zondag 15 maart 2026 @ 23:53:
@hardware-lover ik ben door verschillende content heen gegaan op Netflix maar nog geen 1 met Dolby Vision gevonden die wel te pruimen was. Ik snap niet dat dit niet meer aanwezig is op internet, wat een dramatische kwaliteit, ik kan toch niet de enige zijn die dit merkt?🙈. War Machine is net uit, lijkt me dat dat state of the art moet zijn. Ook die film is helaas alleen scherp als ik HDR uit zet in de Netflix app. Dan zie ik geen DV icoontje meer en is t wel scherp. Maar damn, wat een tegenvaller 😫
Netflix is bij mij perfect in FMM via het Apple TV kastje.

Heb je de instellingen allemaal correct? Bekijk anders even het document paar posts eerder en mijn eerdere posts voor mijn settings op het Apple TV kastje.

Edit: ah, al opgelost zie ik. 👍🏻

• honey
CH4OS schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:15:
[...]
Heb net ook even deze weg bestudeerd, maar voor de G5 is blijkbaar nog geen root methode. Ik vraag me aan de andere kant af in hoeverre het een meerwaarde is, of het dus zijn geld dan rechtvaardigt.
Een gekleurd LED licht als effect heeft geen zin om de kwaliteit te verbeteren. Kleuren beïnvloeden negatief je kleurperceptie. Een heel zacht (5-10 nits) neutraal 6500K licht achter het scherm kan wel prettig zijn, als je geen andere lichtbron hebt in het donker. Je kunt dan denken aan Bias Lighting van MediaLight.

• stin00
  • Niet online
CH4OS schreef op zondag 15 maart 2026 @ 21:15:
[...]
Mogelijk is de LG developer mode aanzetten nog wel een optie die werkt? Daarmee is ook veel mogelijk.

Ambilight is wel geinig, maar voor mij geen must-have. Vond het wel leuk om het werkend te krijgen en het voegt wel wat toe, maar je moet ervan houden.

[ Voor 15% gewijzigd door stin00 op 17-03-2026 23:45 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

stin00 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 23:44:
[...]

Mogelijk is de LG developer mode aanzetten nog wel een optie die werkt? Daarmee is ook veel mogelijk.

Ambilight is wel geinig, maar voor mij geen must-have. Vond het wel leuk om het werkend te krijgen en het voegt wel wat toe, maar je moet ervan houden.
De genoemde apps om Hue Sync na te bootsen hebben root nodig en werken niet met de dev modus aan.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:51
Voor bezitters van een LG B4 OLED-televisie: er is een nieuwe update beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-dQvyWkl5xweiyFSYNuz35IdCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GMPuUSt5o0MI1JRzVzbgd2j.jpg?f=fotoalbum_large

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Baggioo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:28
Van der Berg schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 20:30:
Voor bezitters van een LG B4 OLED-televisie: er is een nieuwe update beschikbaar.

Zonder problemen de update kunnen installeren?

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:51
Baggioo schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:16:
[...]

Zonder problemen de update kunnen installeren?
Ik heb de update zonder problemen kunnen installeren

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Even een vraagje:
Is het normaal dat er bobbels in een nieuwe C5 77inch zitten?

Kijk vooral naar de luidspreker, dan zie je hoe de lijnen afwijken. Een bobbel midden in de TV.
Op de tweede foto zie je de bobbels aan de onderkant van het scherm zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySVRRHMZ4l0iyWJTf7yOchOY4Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhNwi9UwGJSPe7pSWnMrmJVb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nAWQ1uwh3hukC416QNIicLzmoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2csSpBdLAU7gpIndu2x9gOnj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGoP-yZmA-tk5L0a_KbOq3KGwzE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNTA9UIOCqym0Gxu0Nr0ZJUG.jpg?f=fotoalbum_large

Hier tekenen aub ......

• stin00
  • Niet online
CPM schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 16:56:
Even een vraagje:

Kijk vooral naar de luidspreker, dan zie je hoe de lijnen afwijken. Een bobbel midden in de TV.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja OLED panel warp is normaal, hoort bij een productieproces. Het is geen defect. Geniet van je mooie OLED :D

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CPM schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 16:56:
Even een vraagje:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die is echt veel vlakker dan de mijne iig :)
(ja dit is normaal :) )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• CPM
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Wel apart, had ik met de C1 65" helemaal geen last van. Had bijna gebeld dat ze hem moesten komen omruilen. 😂
Verder een prima TV. Jammer dat de oude Magic Remote pointer niet werkt. Die nieuwe afstandsbediening vind ik niet echt fijn. Stomme AI knop erop en geen nummers.

Hier tekenen aub ......

• Rubman
  • Laatst online: 15:30

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb sinds een paar dagen 65 inch G5 hangen en nu word je natuurlijk lekker gemaakt met die art gallery en een mooi plaatje als de TV "uit" staat.

Maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar dat hij daar naartoe gaat het is altijd of screensaver na zoveel minuten of iedere keer weer opnieuw van alles moeten selecteren om een soort van playlist te laten lopen en ik wil eigenlijk gewoon een paar stukken kunst laten zien.

Is dit überhaupt mogelijk? Desnoods met een andere app ofzo

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• oledlover
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03 18:48
De Oleds 55c5 en 55g5 , verschillen in gewicht , g5 is 5 kg zwaarder , waar ligt dat aan ?

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
G5 heeft een groter koellichaam?

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
oledlover schreef op zondag 22 maart 2026 @ 09:25:
De Oleds 55c5 en 55g5 , verschillen in gewicht , g5 is 5 kg zwaarder , waar ligt dat aan ?
Dual stack panel? Dunner vraagt wellicht ook steviger zwaarder materiaal? Vanwaar je vraag?

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:30:
[...]

Dual stack panel? Dunner vraagt wellicht ook steviger zwaarder materiaal? Vanwaar je vraag?
Uit de losse pols:
Meer metaal voor de koeling van het paneel vanwege de hogere piekhelderheid en om de dunnere constructie te verstevigen?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Boeryepes schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:42:
[...]

Uit de losse pols:
Meer metaal voor de koeling van het paneel vanwege de hogere piekhelderheid en om de dunnere constructie te verstevigen?
Een C serie is dunner, het enige stuk wat dikker is is waar alle elektronica in zit. Mijn gevoel zegt dat je een C serie met meer gemak dubbel vouwt dan een G serie.

Volgens mij zat het gewicht in het koellichaam en glazen paneel? Althans voorheen waren de G series uitgevoerd met een glaspaneel.

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22:42
*knip* Dat kan je ook zelf opzoeken.

[ Voor 80% gewijzigd door Jorgen op 23-03-2026 19:34 ]

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Ik heb een LG G1 van augustus 2021 waar helaas nu een defecte verticale streep in aanwezig is. Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben gehad en zo ja hoe is dit opgepakt?

Conform het huidige Nederlandse garantiebeleid, heb ik alleen nog maar recht op 25 procent tegemoetkoming in de reparatie.

Vind ik toch wat mager voor een TV die dik 2000 euro heeft gekost in 2021. En vermoedelijk is het paneel defect dus dat zal dan neer komen op economisch totaal loss. Het wrange is ook nog dat de G1 buiten de benelux wel 5 jaar garantie heeft.

Is er iemand die wat handvatten heeft hoe ik dit het beste kan oppakken?

Mr. T.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:07
TTommie schreef op maandag 23 maart 2026 @ 23:02:
Conform het huidige Nederlandse garantiebeleid de afschrijvingstabel van Techniek Nederland, heb ik alleen nog maar recht op 25 procent tegemoetkoming in de reparatie.
Verdiep je even in het non-conformiteitsbeginsel, je hebt recht op kosteloos herstel echter zul je dit onderbouwd moeten afdwingen bij de verkoper. Aan jou de vraag of je hier tijd en energie in wil steken. Dat LG buiten de Belenux wel vijf jaar garantie geeft op het G1 paneel werkt enkel in jouw voordeel met het onderbouwen.

Zie shopping forum voor vergelijkbare cases waarbij Tweakers uiteindelijk kosteloze herstel of het aankoopbedrag hebben teruggekregen.

• Ruud888
Ruud888 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:24:
[mbr]*knip* Dat kan je ook zelf opzoeken.[/mbr]
Waar kan ik dat vinden dan?
Via google geen resultaat!

• jensarntz
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:56
Ben op zoek naar informatie van iemand die een LG OLED G4 of G5 serie heeft met een Ziggo next mini.
Heb dit topic doorzocht om hier info over te vinden, maar vond niet wat ik zocht.
Heeft iemand ervaring met de ziggo next mini achter de tv te plaatsen?
Ben eigenlijk benieuwd of hier ruimte voldoende voor is achter de tv en dus niet hoef in te leveren op het gat tussen de tv en de muur.

[ Voor 8% gewijzigd door jensarntz op 24-03-2026 09:37 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46
jensarntz schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:32:
Ben op zoek naar informatie van iemand die een LG OLED G4 of G5 serie heeft met een Ziggo next mini.
Heb dit topic doorzocht om hier info over te vinden, maar vond niet wat ik zocht.
Heeft iemand ervaring met de ziggo next mini achter de tv te plaatsen en deze via de wall mount van deze serie te bevestigen aan de muur?

Ben eigenlijk benieuwd of hier ruimte voldoende voor is achter de tv en dus niet hoef in te leveren op het gat tussen de tv en de muur.
De hele usp van de G serie is dat deze strak tegen de muur kan. Dan doe je dat wel teniet door er een next mini achter te plakken. Dit zou met een C serie wel weer kunnen omdat de electronica aan de onderzijde zit en daarboven wel voldoende ruimte zit om het doosje kwijt te kunnen.

• CyBeRSPiN
jensarntz schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:32:
Heeft iemand ervaring met de ziggo next mini achter de tv te plaatsen?
Alternatief is om een CI+ module te nemen dan gebruik je de ingebouwde tv tuner en heb je een werkende tv-gids. Voor interactieve tv is er de Ziggo Go app voor LG.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ruud888 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 00:54:
[...]

Waar kan ik dat vinden dan?
Via google geen resultaat!
Ook dát is een resultaat dus.

Als je geen informatie kunt vinden over Nederland/Europa, LG op de website nog geen release meldt; de Pricewatch hem nog niet heeft en winkels ook niet... dan is er gewoon nog niks te vertellen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Ruud888
Contact gehad met LG.
In juni komt de G6 op de markt.

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:30
Ruud888 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:44:
Contact gehad met LG.
In juni komt de G6 op de markt.
Bedankt voor het delen.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Pre-orders van de G6 lijken in de VS al vanaf half april geleverd te gaan worden. Gefaseerde beschikbaarheid wellicht.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Mfn073
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:33
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een LG G5 55 inch aan te schaffen, maar ik maak me zorgen om poppende geluiden ook bekend als “popcorn” geluiden. Dit zou kunnen komen door de warmte van de TV. Wat ik heb begrepen is dat dit veel voorkwam bij de G4. Ik zie dat sommige G5 eigenaren hier ook last van hebben. Heeft iemand hier een G5 en ook last van dit geluid of komt dit bijna niet meer voor?
https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/OleBBSHvgu

• Largamelion
  • Laatst online: 21:15
Mfn073 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:24:
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een LG G5 55 inch aan te schaffen, maar ik maak me zorgen om poppende geluiden ook bekend als “popcorn” geluiden. Dit zou kunnen komen door de warmte van de TV. Wat ik heb begrepen is dat dit veel voorkwam bij de G4. Ik zie dat sommige G5 eigenaren hier ook last van hebben. Heeft iemand hier een G5 en ook last van dit geluid of komt dit bijna niet meer voor?
Ik weet niet hoe het bij de nieuwere modellen is, maar ik las een tijd geleden dat de G2 er ook last van had. Ik heb nu zelf bijna 2 jaar een 77" G2 hangen en heb al een paar keer zo'n krak/tak gehoord (denk ik), maar ervaar dit totaal niet als storend. Moest ik er hier niet over gelezen hebben dan zou ik het vermoedelijk niet eens doorhebben.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 18:08
Hallo allemaal,
Ik heb er geen last van maar mijn G5 staat op de voet.
Wat ik begrepen heb is dat het vaker voorkomt als je de tv ophangt.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:56

dbzfan

Nee.

Mijn G4 kraakt als een malle...Hangt aan de muur. Zowel bij opwarmen als afkoelen.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:33
dbzfan schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 18:48:
Mijn G4 kraakt als een malle...Hangt aan de muur. Zowel bij opwarmen als afkoelen.
Hoe storend is het?
Ik wil namelijk een 65" G5 of G6 kopen dit jaar en aan de muur hangen, maar als dit echt een showstopper is...

• stin00
  • Niet online
ViNOK16Bit schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:09:
[...]

Hoe storend is het?
Ik wil namelijk een 65" G5 of G6 kopen dit jaar en aan de muur hangen, maar als dit echt een showstopper is...
Het kan behoorlijk storend zijn op mijn 77G3, popt en kraakt constant als hij aan staat. Hij hangt hier 10cm van de muur en dat geeft geen verschil. Vooral in rustigere series/films kan het storend zijn.

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
dbzfan schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 18:48:
Mijn G4 is werkelijk muisstil. Nog nooit een kraakje gehoord. Hangt wel gemonteerd op een voet met VESA mount, dus los van de muur en ook niet via de tv's eigen ophangsysteem. Misschien scheelt dat ook.

• stin00
  • Niet online
jesco_white schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:30:
[...]
Mijn G4 is werkelijk muisstil. Nog nooit een kraakje gehoord. Hangt wel gemonteerd op een voet met VESA mount, dus los van de muur en ook niet via de tv's eigen ophangsysteem. Misschien scheelt dat ook.
Nee dat maakt niks uit, je hebt gewoon geluk of pech. LG Benelux ziet het niet als een defect of probleem, maar een Reddit user heeft wel een LG reparatie gekregen. Bij hem hebben ze de binnenkant deels getaped waardoor het probleem weg leek te zijn. Het is deels teruggekomen. Een andere gebruiker raadt de tape mod juist weer af omdat het niks helpt. Irritant probleem dus.

[ Voor 18% gewijzigd door stin00 op 25-03-2026 19:35 ]

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:56

dbzfan

Nee.

Het maakt denk ik niets uit waaraan hij hangt.. Het lijkt de alluminium rand rondom het scherm te zijn die kraakt bij uitzetten/krimpen..

Ik stoor me er niet echt aan...

• Hulliee
  • Niet online
Hallo allemaal,
Hier hangt nu zo'n 5 maanden een G5 83 inch aan de muur met het eigen ophangsysteem. Geen pop-geluiden of kraken. Ik heb het geluid lopen via een receiver.

• Ruud888
Ik denk dat ik toch maar voor de G5 65inch ga.
Scheelt 1600euro met de G6 en na de update van februari is de G5 het beste wat je kan kopen na de G6 en als ze niet naast elkaar hangen ga je het verschil niet zien.

• CyBeRSPiN
Ruud888 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 00:26:
Ik denk dat ik toch maar voor de G5 65inch ga.
Scheelt 1600euro met de G6 en na de update van februari is de G5 het beste wat je kan kopen na de G6 en als ze niet naast elkaar hangen ga je het verschil niet zien.
Gelijk heb je. Dat is met de meeste elektronica zo.
Weet niet wat je nu hebt, maar de G5 zal een flinke stap vooruit zijn.
Toen ik van de GX naar de G2 ging (noodgedwongen en gratis ivm garantiegeval) merkte ik weinig verschil.
OLED geeft sowieso al een top beeld, de veranderingen per jaar zijn subtieler dan de reviews je doen geloven.

• Ruud888
CyBeRSPiN schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 06:01:
[...]

Gelijk heb je. Dat is met de meeste elektronica zo.
Weet niet wat je nu hebt, maar de G5 zal een flinke stap vooruit zijn.
Toen ik van de GX naar de G2 ging (noodgedwongen en gratis ivm garantiegeval) merkte ik weinig verschil.
OLED geeft sowieso al een top beeld, de veranderingen per jaar zijn subtieler dan de reviews je doen geloven.
Ik heb nu de Panasonic 65 ZW1004 oled van 2020.
Deze staat bekend om zijn zwartwaarde en upscalen.

Ik hoop dat de G5 een flinke upgrade gaat worden.

Ik heb last van weerkaatsing van ramen of lampen.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:54

The Zep Man

🏴‍☠️

Ruud888 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:01:
Ik heb last van weerkaatsing van ramen of lampen.
Komt dat niet gewoon omdat je een glimmende glasplaat in een felle omgeving gebruikt? Dat kan je sowieso niet voorkomen. Zelfs sommige LCD-schermen van ~15 jaar oud hebben hier tot een zekere hoogte last van.

Ik heb een CX in een thuisbioscoop staan. Zoveel generaties oud, maar die kamer is goed te verduisteren en alles spat nog steeds van het scherm af zonder reflecties.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 26-03-2026 11:24 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• OcmerK
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:23
Hier ook een krakende en knallende 77G4. Bij aanschaf van bijna €4K gelijk last van en tv is toen na veel gezeur omgeruild. Helaas begon het na een paar weken weer en heb ik ce repair laten komen, de monteur wist gelijk waar ik het over had, zoveel klachten hierover ook met de G3 en ik hoefde de tv niet eens aan te zetten. Ze gingen er een nieuw paneel inzetten en dat is ook gebeurd.
Ik dacht de eerste weken hoera.
De vreugde was echter van korte duur en kraakt en knalt hij er vrolijk oplos. Vooral bij witte en geelachtige beelden schrik je je elke weer kapot. Bij de slimste mens hebben ze van die gele vlakken en gaat ie helemaal los. Gewoon HDR en Dolby Vision kijk ik al helemaal niet meer en de helderheid staat nu op 20.
Uiteraard weer contact met ce repair opgenomen maar geven nu niet meer thuis want ze mogen van LG (die mij nu een link van hun voorwaarden stuurden waarin staat dat kraken en knallen er gewoon bij hoort) er niets meer aan doen.
Kan hem ook niet op mp zetten want dit kan ik een ander ook niet aandoen.
Voel me gewoon bestolen van bijna €4000 . Hiervoor 12 jaar een Panasonic vt60 aan de muur gehad en nog nooit één tikje. Er komt hier nooit maar dan ook nooit meer iets van LG in huis.
OcmerK schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:54:
Hier ook een krakende en knallende 77G4. Bij aanschaf van bijna €4K gelijk last van en tv is toen na veel gezeur omgeruild. Helaas begon het na een paar weken weer en heb ik ce repair laten komen, de monteur wist gelijk waar ik het over had, zoveel klachten hierover ook met de G3 en ik hoefde de tv niet eens aan te zetten. Ze gingen er een nieuw paneel inzetten en dat is ook gebeurd.
Ik dacht de eerste weken hoera.
De vreugde was echter van korte duur en kraakt en knalt hij er vrolijk oplos. Vooral bij witte en geelachtige beelden schrik je je elke weer kapot. Bij de slimste mens hebben ze van die gele vlakken en gaat ie helemaal los. Gewoon HDR en Dolby Vision kijk ik al helemaal niet meer en de helderheid staat nu op 20.
Uiteraard weer contact met ce repair opgenomen maar geven nu niet meer thuis want ze mogen van LG (die mij nu een link van hun voorwaarden stuurden waarin staat dat kraken en knallen er gewoon bij hoort) er niets meer aan doen.
Kan hem ook niet op mp zetten want dit kan ik een ander ook niet aandoen.
Voel me gewoon bestolen van bijna €4000 . Hiervoor 12 jaar een Panasonic vt60 aan de muur gehad en nog nooit één tikje. Er komt hier nooit maar dan ook nooit meer iets van LG in huis.
Vreemd verhaal maar als dit klopt heb je recht op garantie.
Een G4 is niet oud.
Neem contact op met de verkoper.
Je hebt in principe niets te maken met LG en ook niet met CE repair.
CE repair is alleen de uitvoerende reparateur.
Als de monteur eerder de fout heeft erkend is dat wel een voordeel.
Die kennis kun je gebruiken.

• OcmerK
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:23
Helaas reageert de mediamarkt op geen enkele mail betreffende dit probleem, dus zelf naar de winkel geweest voor garantie , dan wordt er een home serve tickets of zoiets aangemaakt en krijg je van ce repair een link waar je een filmpje van de klacht en de bon moet uploaden.
Vervolgens krijg je een negatieve reactie dat dit normaal is en geen garantie. Ook na een telefoontje van waarom dan de eerste keer wéleen monteur komt die het erkent wordt het vaag en verwijzen ze naar de link van de LG voorwaarden.

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:21
OcmerK schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 20:55:
Helaas reageert de mediamarkt op geen enkele mail betreffende dit probleem, dus zelf naar de winkel geweest voor garantie , dan wordt er een home serve tickets of zoiets aangemaakt en krijg je van ce repair een link waar je een filmpje van de klacht en de bon moet uploaden.
Vervolgens krijg je een negatieve reactie dat dit normaal is en geen garantie. Ook na een telefoontje van waarom dan de eerste keer wéleen monteur komt die het erkent wordt het vaag en verwijzen ze naar de link van de LG voorwaarden.
Rechtsbijstand en je hebt over een paar weken een nieuwe.

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

OcmerK schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 20:55:
Mediamarkt moet de claim zelf afhandelen en jou niet van het kastje naar de muur sturen.
Gaat ook om een aanzienlijk bedrag. Je hebt gewoon recht op een kosteloze reparatie en als repareren niet kan dan een vervangende TV, wellicht dan een nieuwe model zelfde grootte.
De winkel bezoeken kan maar je krijgt daar vermoedelijk niet de juiste persoon te spreken.
Pagina: 1 ... 574 575 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.