stin00 schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:56:
[...]

Defecte voeding, moederbord of paneel. Coolblue gaat proberen CE Repair/LG in te schakelen die met een absurde offerte komen inclusief 'coulance korting'. Jij gaat niet akkoord en Coolblue blijft bij hun aanbod. Op dat moment kan je duur laten repareren of voet bij stuk houden en een maand lang met Coolblue corresponderen totdat het wel kosteloos wordt gerepareerd. Makkelijkste weg is rechtsbijstand, maar dat hebben weinig mensen.
Hoop wel dat het wel soepeler zal verlopen bij Coolblue dan dit verhaal.
Wellicht is het verstandig meteen met de reparatie claim al duidelijk te maken dat je kosteloze reparatie wenst.
Dit voorkomt een hoop heen en weer e-mailen of bellen.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEG4XjvtWY7tOn4hDu3hG8EX52Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVEObaZH04RzIE5WoheRPF2V.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds vandaag ineens deze lijnen die het beeld. Aan de bovenrand van het scherm zaten al langer gekke plekken.

Het is een LG OLED65GX6LA uit juli 2020. Verwachtte levensduur is ook voorbij. Wat kan ik hier nu nog mee?

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46

MonkeySleeve

It's just Monkey business

[...]

Defecte voeding, moederbord of paneel. Coolblue gaat proberen CE Repair/LG in te schakelen die met een absurde offerte komen inclusief 'coulance korting'. Jij gaat niet akkoord en Coolblue blijft bij hun aanbod. Op dat moment kan je duur laten repareren of voet bij stuk houden en een maand lang met Coolblue corresponderen totdat het wel kosteloos wordt gerepareerd. Makkelijkste weg is rechtsbijstand, maar dat hebben weinig mensen.
Toevallig heb ik nog een rechtsbijstand verzekering lopen :P Maar zal eerst maar eens kijken wat Coolblue gaat zeggen.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

kwaazaar schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:03:
[Afbeelding]

Sinds vandaag ineens deze lijnen die het beeld. Aan de bovenrand van het scherm zaten al langer gekke plekken.

Het is een LG OLED65GX6LA uit juli 2020. Verwachtte levensduur is ook voorbij. Wat kan ik hier nu nog mee?
Nog geen 6 jaar oud dus nog garantie.
Zie overige topics hier over garantie van de afgelopen week.

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:08
Ik ben een tevreden bezitter van een 77 inch LG OLED G4. Nu loop ik echter tegen een uitdaging aan waar ik hoop dat andere G-serie bezitters ervaring mee hebben.

Vanwege de indeling van de kamer is het helaas erg lastig om een HDMI-kabel door de muur of via een goot te trekken. Daarom ben ik op zoek naar een draadloze HDMI transmitter. Voeding is via los kabeltje op plek stopcontact geregeld.

Het probleem:
De ruimte achter de G4 is nagenoeg nihil. Je hebt alleen die ondiepe kabel-uitsparingen (max. 1 tot 1,5 cm diep) op de achterkant. Standaard draadloze HDMI-ontvangers zijn al snel kastjes van 3 tot 5 cm dik, wat betekent dat de tv van de muur af komt te staan, en dat is nou net niet de bedoeling van de G4.
Wat ik zelf al gevonden heb:
Ik ben in mijn zoektocht uitgekomen op dongle-systemen zoals de Marmitek Stream S2 Pro of de EZCast Pocket. De ontvanger hiervan is lekker dun (zo'n 13mm) en kun je met een kort, flexibel HDMI-kabeltje plat in de uitsparing leggen, terwijl hij voeding krijgt via de USB van de tv.
Het nadeel, als het al past: deze compacte dongles ondersteunen maximaal 1080p @ 60Hz. Dat voelt toch wel als zonde op een 77 inch 4K HDR paneel.

Mijn vragen aan jullie:
Heeft iemand hier een draadloze HDMI setup achter een G-serie (G2/G3/G4) hangen die wél 4K ondersteunt en compact genoeg is voor in de uitsparing?

Of ontkom ik (voor 4K) simpelweg niet aan het in de muur frezen van een 'recessed media box' (inbouwdoos) achter de tv om een dikkere ontvanger in weg te werken?

Zijn er nog andere creatieve oplossingen die ik over het hoofd zie?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29
@SvenVis ik zou er niet aan beginnen.
Zoek een mooie kabelgoot of maak een mooi wandpaneel die iets groter is dan je tv en werk daar de kabels in weg.

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-04 16:51
@SvenVis Je hebt volgens mij ook een HDMI in de vorm van USB-STICK, geen ervaring mee overigens.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01:14
Mijn LG C4 vertoont ZWARTE flikkerende beelden (na uurtje spelen ong.) op alle inputs én OS. Reparateur is 4x langs geweest om oorzaken te vinden en zelfs het hele moederbord is vervangen geweest maar tot nu geen succes. Aangezien de TV nog geen jaar oud is denk ik erover om retour te sturen.

Beetje jammere ervaring dit…het scherm is zó mooi

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:45
HoppyF schreef op maandag 6 april 2026 @ 15:58:
[...]

Nog geen 6 jaar oud dus nog garantie.
Zie overige topics hier over garantie van de afgelopen week.
Maar wel bijna aan zn eind, dus moet ik alsnog het grootste deel van de kosten betalen. Ik ga het zelf wel uitzoeken dus. T-con board vervangen probeer ik als eerst.
kwaazaar schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:43:
[...]

Maar wel bijna aan zn eind, dus moet ik alsnog het grootste deel van de kosten betalen. Ik ga het zelf wel uitzoeken dus. T-con board vervangen probeer ik als eerst.
Hoezo zelf betalen?
Je hebt nog steeds recht op kosteloze reparatie ook al is de economische levensduur bijna bereikt.
Claim bij de verkoper leggen is de normale gang van zaken.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:01

TTLCrazy

Listen to Frankie

kwaazaar schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:43:
[...]

De verwachtte levensduur is echt nog niet voorbij met 6 jaar. Dit is gewoon een defect wat niet mag voorkomen en we zijn in NL goed beschermd wat dat betreft. Als jezelf gaat repareren is er maar 1 iemand je dankbaar en dat is de fabrikant. Apparaat moet gewoon kosteloos onder garantie gefixt worden, klaar. Winkels en fabrikanten zullen proberen om "onder coulance" je toch laten betalen maar dat is onzin. Gewoon voet bij stuk houden en ze hebben geen keus. Er zijn voorbeeldbrieven te vinden die je precies zo kan overnemen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:36

The Zep Man

🏴‍☠️

TTLCrazy schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:05:
De verwachtte levensduur is echt nog niet voorbij met 6 jaar. Dit is gewoon een defect wat niet mag voorkomen en we zijn in NL goed beschermd wat dat betreft. Als jezelf gaat repareren is er maar 1 iemand je dankbaar en dat is de fabrikant.
Het is de winkel waar je hem gekocht hebt die je dankbaar is. Die moet dergelijke wettelijke garantie afhandelen, niet de fabrikant.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

[...]

Prijsopgave gekregen, €891 voor een OLED Module Assembly 8)7 Paneel lijkt dan stuk te zijn i guess?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
MonkeySleeve schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:07:
[...]
Prijsopgave gekregen, €891 voor een OLED Module Assembly 8)7 Paneel lijkt dan stuk te zijn i guess?
Ja het hele OLED paneel vervangen ter waarde van een compleet nieuwe OLED TV... gekkenwerk. Sterkte met de afhandeling 8)7

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

MonkeySleeve schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:07:
[...]

Met of zonder arbeidsloon?
Maar ik neem aan dat JIJ niet om een prijsopgave gevraagd hebt maar alleen een reparatie verzoek bij de verkoper heeft gedaan. De prijsopgave moet naar de opdrachtgever en dat ben jij niet.
Dat is de winkel/verkoper.
Het komt vaker voor dat de prijsopgave bij de klant terecht komt maar vreemd is het wel.
Maar goed, komt de monteur (CE repair?) binnenkort langs of moet dit nog geregeld worden?
Ga in ieder geval NOOIT akkoord met coulance of dergelijke bewoordingen.
Ga ook niet akkoord met afschrijving ivm gebruik.
Dat geldt alleen bij vervanging van de gehele TV.

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

HoppyF schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:17:
[...]

Met of zonder arbeidsloon?
Maar ik neem aan dat JIJ niet om een prijsopgave gevraagd hebt maar alleen een reparatie verzoek bij de verkoper heeft gedaan. De prijsopgave moet naar de opdrachtgever en dat ben jij niet.
Dat is de winkel/verkoper.
Het komt vaker voor dat de prijsopgave bij de klant terecht komt maar vreemd is het wel.
Maar goed, komt de monteur (CE repair?) binnenkort langs of moet dit nog geregeld worden?
Ga in ieder geval NOOIT akkoord met coulance of dergelijke bewoordingen.
Ga ook niet akkoord met afschrijving ivm gebruik.
Dat geldt alleen bij vervanging van de gehele TV.
Dit is inclusief arbeidsloon, behandelingskosten, transport. Totaal bedrag excl btw was 909 euro met een coulance van -172 euro. Ik moet een akkoord geven voor 15-4 hierop. Ben hier niet mee akkoord gegaan en heb mijn rechtsbijstand verzekering even gebeld. Zij gaan dossier opzetten en jurist neemt contact op.

MonkeySleeve schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:59:
[...]

Dit is inclusief arbeidsloon, behandelingskosten, transport. Totaal bedrag excl btw was 909 euro met een coulance van -172 euro. Ik moet een akkoord geven voor 15-4 hierop. Ben hier niet mee akkoord gegaan en heb mijn rechtsbijstand verzekering even gebeld. Zij gaan dossier opzetten en jurist neemt contact op.
Paneel vervangen van een 55 inch ligt wel rond de €1000.
Vreemd genoeg duurder dan een nieuwe TV.
Maar goed, als dat voor jou kosteloos is maakt het niet veel uit hoe dit verrekend wordt.
Coolblue heeft een naam hoog te houden en kent de garantieregelingen echt wel.
Laat je dus niet afschepen en je rechtsbijstandverzekering zal dit ook kunnen bevestigen en indien nodig, de verkoper hier op wijzen.

[ Voor 0% gewijzigd door HoppyF op 08-04-2026 17:02 . Reden: Typo! ]

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MonkeySleeve schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:59:
[...]

Ik heb het idee dat je met het invullen van het garantieformulier in het standaard fabrieksgarantie proces terecht bent gekomen. Dus gaat er na 2 jaar een offerte jouw kant op. De kern van dit soort afhandelingen zit erin dat je als klant de verkoper actief gaat wijzen op wettelijke garantie en het gebruik hiervan. Dan gaan er vaak andere processen lopen. Ik heb die ervaring niet met mijn tv maar wel met een defect geraakte koffiemachine van 2,5 jaar oud en een wasmachine defect 4 jaar na aanschaf, beiden kostenloos gerepareerd. Je rechtsbijstand zal je ook deze kant op wijzen. Er is daarnaast voldoende voorbeeldcommunicatie te vinden. In het geval van mijn koffiemachine heb ik gebeld met de klantenservice; deze gaf eerst aan dat de garantie verlopen was en ik het apparaat moest inleveren en een offerte zou volgen. Toen ik aangaf dat ik dat ik daarmee niet akkoord ging en er iets is als wettelijke garantie en wat ik als consument zou kunnen verwachten van een apparaat (met een gesloten systeem), ging er direct een ander 'script' lopen aan de andere kant van de lijn. Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk in dat proces wil komen bij coolblue en niet met ce repair oid wil gaan steggelen.

do or do not, there is no try

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Harkelaar schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:43:
[...]

Ik heb het idee dat je met het invullen van het garantieformulier in het standaard fabrieksgarantie proces terecht bent gekomen. Dus gaat er na 2 jaar een offerte jouw kant op. De kern van dit soort afhandelingen zit erin dat je als klant de verkoper actief gaat wijzen op wettelijke garantie en het gebruik hiervan. Dan gaan er vaak andere processen lopen. Ik heb die ervaring niet met mijn tv maar wel met een defect geraakte koffiemachine van 2,5 jaar oud en een wasmachine defect 4 jaar na aanschaf, beiden kostenloos gerepareerd. Je rechtsbijstand zal je ook deze kant op wijzen. Er is daarnaast voldoende voorbeeldcommunicatie te vinden. In het geval van mijn koffiemachine heb ik gebeld met de klantenservice; deze gaf eerst aan dat de garantie verlopen was en ik het apparaat moest inleveren en een offerte zou volgen. Toen ik aangaf dat ik dat ik daarmee niet akkoord ging en er iets is als wettelijke garantie en wat ik als consument zou kunnen verwachten van een apparaat (met een gesloten systeem), ging er direct een ander 'script' lopen aan de andere kant van de lijn. Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk in dat proces wil komen bij coolblue en niet met ce repair oid wil gaan steggelen.
Thanks, denk dat je gelijk hebt; ik heb zelf via Coolblue dat reparatie verzoek ingediend ipv via de klantenservice lopen klagen. Zal even afwachten waar mijn verzekeraar mee aankomt, maar misschien zal ik inderdaad met de klantenservice moeten praten hierover.

Pagina: 1 ... 575 576 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.