Oke dit is vast door het feit dat de tv net hangt en we er dus net naar aan het kijken zijn (hoop ik 😬), want ik heb een vraag mbt Dolby Vision content op onze nieuwe LG G5 77 inch.
Lang verhaal kort: het ziet er niet uit 🫣. Zodra ik iets op Netflix kies met Dolby Vision label is het beeld verschrikkelijk, alsof je kijkt naar een film met 480p resolutie. Heel veel artifacts ook.
Zet ik in de Netflix app HDR uit dan is het veel scherper, maar ik koop geen tv van zoveel geld om niet naar HDR content te kijken 🥲.
Tv is bedraad aangesloten op het netwerk dus dat is het niet (en ook via wifi getest en daar hetzelfde resultaat). De laatste updates voor zowel de tv als de Netflix app binnen gehaald en ik kan er helaas verdomd weinig over vinden op het internet, dus ik hoop dat dit nog te fixen is. Wat zie ik over het hoofd? Is dit specifiek Netflix?
Is er nog een snelle/handige test met een andere film via een andere streamingsdienst?
EDIT: het is de Netflix app blijkbaar, Avatar 2 op Disney+ is wél scherp met Dolby Vision. Meer mensen dit issue?
[
Voor 5% gewijzigd door
FireSonus op 15-03-2026 21:55
]