Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hey, ik snap je reactie niet. Dat topic is alleen voor aanbiedingen en niet voor dit soort vragen. Een ander topic over LG Oleds vond ik niet, dus dit leek mij een geschikte plek. Ik hoor graag als het anders is.YakuzA schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:29:
[...]
Zoals ook in de topic warning staat:
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Ah ok.Santee schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:52:
[...]
Hey, ik snap je reactie niet. Dat topic is alleen voor aanbiedingen en niet voor dit soort vragen. Een ander topic over LG Oleds vond ik niet, dus dit leek mij een geschikte plek. Ik hoor graag als het anders is.
Ik dacht dat het puur over de prijs ging, maar je wil nog weten of een G5 bijv beter is?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nou we zoeken gewoon een 55" OLED van rond die €700-900 klasse, ik was benieuwd of mensen nog ervaringen hadden met andere modellen die beter waren. De G5 ziet er een stukje beter uit maar valt ver buiten ons budget. Ik denk niet dat wij een verschil gaan merken tussen die modellen.YakuzA schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:03:
[...]
Ah ok.
Ik dacht dat het puur over de prijs ging, maar je wil nog weten of een G5 bijv beter is?
Het is me met 4 dunne HDMI kabels, een dunne netwerkkabel en de powercable die er aan zit wel gewoon de 'middendoorvoer' te gebruiken zonder een sleuf te hoeven frezen. Was wel wat gepiel zodat de kabels niet over elkaar gingen, maar is gelukt en werkt hier als een zonnetje!
Ik heb hier een LG OLED65B42LA 65-inch B4 hangen aan de muur. Ik wilde €600 meer betalen voor een LG 65-inch C4 model. Ik merk niet eens dat ik een B4 model heb hangen. Ik had wel liever gehad dat ik een LG 77-inch B4 had gehad met toen een aanbieding voor €1.799 (Ik kocht mijn 65-inch B4 model met een aanbieding voor €1.199) en volgens RTINGS.COM review B4 vs. C4 deed de B4 het soms beter en geen verschil. Ik denk dat dit het zelfde is met de modellen van dit jaar.Santee schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:13:
[...]
Nou we zoeken gewoon een 55" OLED van rond die €700-900 klasse, ik was benieuwd of mensen nog ervaringen hadden met andere modellen die beter waren. De G5 ziet er een stukje beter uit maar valt ver buiten ons budget. Ik denk niet dat wij een verschil gaan merken tussen die modellen.
B5 vs C5:B4 vs C4:
[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 11-02-2026 14:29 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Voor € 1099 kun je momenteel via bol zelf een 55'' G4 kopen. Dan krijg je er een betere beeldprocessor, heat sink en meer HDR impact voor terug. Het gallery design en meegeleverde muurbeugel is dan een mooi toevoeging wanneer jullie de TV willen ophangen. En anders voor de C5 gaan als je al aangeeft waarschijnlijk geen verschil te zullen merken.Santee schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:13:
[...]
Nou we zoeken gewoon een 55" OLED van rond die €700-900 klasse, ik was benieuwd of mensen nog ervaringen hadden met andere modellen die beter waren. De G5 ziet er een stukje beter uit maar valt ver buiten ons budget. Ik denk niet dat wij een verschil gaan merken tussen die modellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Freshouttheoven op 11-02-2026 14:27 ]
Dan doel jij op dit product neem ik aan? uitvoering: LG OLED B5 55" ZwartVan der Berg schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:22:
[...]
Ik heb hier een LG OLED65B42LA 65-inch B4 hangen aan de muur. Ik wilde €600 meer betalen voor een LG 65-inch C4 model. Ik merk niet eens dat ik een B4 model heb hangen. Ik had wel liever gehad dat ik een LG 77-inch B4 had gehad met toen een aanbieding voor €1.799 (Ik kocht mijn 65-inch B4 model met een aanbieding voor €1.199) en volgens RTINGS.COM review B4 vs. C4 deed de B4 het soms beter en geen verschil. Ik denk dat dit het zelfde is met de modellen van dit jaar.
B5 vs C5:
[YouTube: LG C5 vs LG B5: Which 2025 WOLED Nails the Sweet Spot?]
B4 vs C4:
[YouTube: LG C4 vs LG B4 – Why Pay More?]
Ik ga de video eens bekijken, bedankt!
Ik merk helemaal niks op van reflecties tijdens het kijken. Ik gebruik standaard game-mode voor de hoogste helderheid op mijn B4 tijdens het gebruik van mijn televisie, volgens de review RTINGS.COMSantee schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:30:
[...]
Dan doel jij op dit product neem ik aan? uitvoering: LG OLED B5 55" Zwart
Ik ga de video eens bekijken, bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 11-02-2026 17:39 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
We willen onze LG OLED 55C8PLA (2018) vervangen voor een beter model. We kunnen een leuke deal krijgen voor onze oude tv.
Op basis van de test op Tweakers (Ultimate score) lijkt de LG OLED evo G5 een goede upgrade. We zijn echte filmliefhebbers en kijken bijna alleen series en films, het liefst in HDR (Dolby Vision). Beeldkwaliteit is het belangrijkste.
Nu lees ik, met name op AVSForum, dat de G5 problemen heeft met Dolby Vision.
De vraag is dus ook. Is de G5 een duidelijke upgrade en zijn er inderdaad nog Dolby Vision problemen?
[ Voor 5% gewijzigd door honey op 13-02-2026 20:03 ]
Die DV issues zijn een tijdje terug aanzienlijk verbeterd na een update. Hoe oud zijn de berichten die je daar gelezen hebt?honey schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:47:
Hallo allemaal,
We willen onze LG OLED 55C8PLA (2018) vervangen voor een beter model. We kunnen een leuke deal krijgen voor onze oude tv.
Op basis van de test op Tweakers (Ultimate score) lijkt de LG OLED evo G5 een goede upgrade. We zijn echte filmliefhebbers en kijken bijna alleen series en films, het liefst in HDR (Dolby Vision). Beeldkwaliteit is het belangrijkste.
De vraag is dus ook. Is de G5 een duidelijke upgrade en zijn er inderdaad nog Dolby Vision problemen?
De meest recente software update heeft trouwens nog aanvullende verbeteringen gebracht voor de brightness in DV in sommige modus.
Ik kom van een 55 C9 en nu een 77 G5 en de upgrade is werkelijk fenomenaalhoney schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:47:
Hallo allemaal,
Zelfs vandaag wordt er nog gediscussieerd over de beeldkwaliteit.RoD schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:38:
[...]
Die DV issues zijn een tijdje terug aanzienlijk verbeterd na een update. Hoe oud zijn de berichten die je daar gelezen hebt?
De meest recente software update heeft trouwens nog aanvullende verbeteringen gebracht voor de brightness in DV in sommige modus.
https://www.avsforum.com/...settings.3323209/page-858
Ik weet ook dat fora niet altijd een werkelijk beeld geven, daarom mijn vraag hier, Tweakers vertrouw ik wat meer.
Ik vind het lastig daar wat over te zeggen, maar ik vind het beeld in DV fantastisch. Naar wat ik begrijp is DV bedoeld om in donkere kamers te bekijken (wat ik ook doe) en als je het in filmmaker mode te donker vindt, kun je hem in een andere modus zetten zoals cinema home, voor extra brightness, zeker na de laatste update.honey schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:14:
[...]
Zelfs vandaag wordt er nog gediscussieerd over de beeldkwaliteit.
https://www.avsforum.com/...settings.3323209/page-858
Ik weet ook dat fora niet altijd een werkelijk beeld geven, daarom mijn vraag hier, Tweakers vertrouw ik wat meer.
Ik zie dus geen issues, maar wellicht dat de purist er anders over denkt
+1 Film maker modus is fenomenaal in het donker. En is ook bedoeld om in het donker te bekijken. En dat betekent ook dat je 's avonds niet alle. lampen in je woonkamer aanzet, maar je woonkamer dimt. Als je met een bak licht TV wil kijken dan moet je een andere instelling opzetten. En die zal wat andere issues hebben om de.helderheid op te krikken. Veel beter dan een G5 wordt een home cinema niet. Dat betekent ook dat het puristen aantrekt die op forums nitpicken.RoD schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:22:
[...]
Ik vind het lastig daar wat over te zeggen, maar ik vind het beeld in DV fantastisch. Naar wat ik begrijp is DV bedoeld om in donkere kamers te bekijken (wat ik ook doe) en als je het in filmmaker mode te donker vindt, kun je hem in een andere modus zetten zoals cinema home, voor extra brightness, zeker na de laatste update.
Ik zie dus geen issues, maar wellicht dat de purist er anders over denkt
En @RoDHEY_DUDE schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:29:
[...]
+1 Film maker modus is fenomenaal in het donker. En is ook bedoeld om in het donker te bekijken. En dat betekent ook dat je 's avonds niet alle. lampen in je woonkamer aanzet, maar je woonkamer dimt. Als je met een bak licht TV wil kijken dan moet je een andere instelling opzetten. En die zal wat andere issues hebben om de.helderheid op te krikken. Veel beter dan een G5 wordt een home cinema niet. Dat betekent ook dat het puristen aantrekt die op forums nitpicken.
Dank beiden. We kijken films en series altijd met gedimde lichten. Fijn om te lezen dat het beeld dan wel prachtig is in Film Maker modus. Een film bekijken, zoals het bedoeld is, heeft altijd prioriteit bij ons.
Netflix? Je bedoelt 1080p upscaled naar 4k? Als je dat al top vind, mooi zo.Van der Berg schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:17:
Op een B-model met de LG OLED is het ook werkelijk fenomenaal. Ik ben ook een filmfanaat en ik kijk geregeld Netflix op mijn OLED, ook met het licht uit in het donker. Ik wil toch eens een keer zien wat het verschil nou echt is met een G-series. Toen ik vorige jaar mijn LG B4 65-inch had besteld, heb ik steeds 1 uurtjes in de winkel doorgebracht, een 65-inch B4 naast een 65-inch C4 vergeleken en zitten te kijken. Na genoegen zag ik het verschil niet. De verkoper vertelde mij, dat hij precies wist waar hij opmoest letten, hij zei uiteindelijk zal je thuis niets merken of je een B of een C heb hangen. Want ik twijfelde enorm om €600 meerprijs te betalen voor een 65-inch C4. Toen kwam de 77-inch B4 die eveneens in de aanbieding was voor €600 meerprijs dat zou ik dan eerder voor kiezen. Ik wilde op een gegeven moment omwisselen naar 77-inch, maar moest mijn bestelling annuleren zei de verkoper en toen ik het besloot om voor de 77-inch B4 te gaan, was de aanbieding al voorbij naar €2.199. Ik ben nu ook zeer tevreden met mijn 65-inch €1.199 eveneens met een aanbieding gekocht.
Ik zou eens een DovI 4K met DTS kijken op Plex :-)
Ik heb Netflix Premium UHD pakket, upscaling? Want mijn televisie is 4K en ik zie films op 2160p. In 1080p films vind ik het ook mooi uitzien op Netflixwvkreg schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:23:
[...]
Netflix? Je bedoelt 1080p upscaled naar 4k? Als je dat al top vind, mooi zo.
Ik zou eens een DovI 4K met DTS kijken op Plex :-)
[ Voor 16% gewijzigd door Van der Berg op 14-02-2026 10:44 ]
Oh jee, je weet t niet. Netflix heeft geen echte 4k?Van der Berg schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:26:
[...]
Ik heb Netflix Premium UHD pakket, upscaling? Want mijn televisie is 4K en ik zie films op 2160p. In 1080p films vind ik het ook mooi uitzien op Netflix. Via YouTube merk ik het verschil beter in 4K
Netflix does deliver real 4K resolution — but because of compression, it won’t match the clarity, detail, and color depth of a UHD Blu‑ray. For most people it still looks great, but if you’re used to disc-quality video, you’ll notice the difference.
Ik kijk beide, mijn mening heeft beeld formaat de meeste impact op de beleving, daarna HDR (Dune of BladeRunner zijn echt buiten categorie daarin) en daarna komt een keer compressie. Compressie is wel merkbaar maar geen wereld van verschil. Beeldformaat en HDR zijn dat wel.wvkreg schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:00:
[...]
Oh jee, je weet t niet. Netflix heeft geen echte 4k?
Netflix does deliver real 4K resolution — but because of compression, it won’t match the clarity, detail, and color depth of a UHD Blu‑ray. For most people it still looks great, but if you’re used to disc-quality video, you’ll notice the difference.
Vrijwel geen enkele streaming dienst geeft die maximale UHD kwaliteit, Netflix is daar geen uitzondering op. Al hebben ze beslist niet de beste streaming kwaliteit van de voor ons welbekende services.wvkreg schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:00:
Testing, one, two ...
De slechtste.. :-)hardware-lover schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:18:
[...]
Vrijwel geen enkele streaming dienst geeft die maximale UHD kwaliteit, Netflix is daar geen uitzondering op. Al hebben ze beslist niet de beste streaming kwaliteit van de voor ons welbekende services.
AppleTV (de app), heeft een uitstekende beeldkwaliteit en idd, mogelijk (een van) de hoogste bitrates voor regulier (legaal) streamen, maar vergeleken met een goede UHD BR bitrate, maximaal op zowat 1/3 denk ikDutchOwnage schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:54:
AppleTV komt nog het meest in de buurt. Gebruiken ook een hogere bitrate als ik mij niet vergis.
Testing, one, two ...
Het verschil wordt naar mijn idee vaak overdreven. Ik kijk films zowel via Netflix als in gedownloade maximale kwaliteit, en eerlijk gezegd is het verschil in de praktijk klein.wvkreg schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:00:
[...]
Als amateur filmmaker en fotograaf ben ik gewend om kritisch naar beeld te kijken. Natuurlijk zie je verschillen als je er specifiek op let. Maar tijdens normaal kijken verdwijnen die nuances grotendeels naar de achtergrond.
Uiteindelijk draait het om de totale ervaring: schermformaat, kijkafstand, geluidskwaliteit, HDR-weergave en vooral de cinematografie zelf. De hoeveelheid ruis of compressie-artefacten bepaalt maar een klein deel van hoe een film aanvoelt, tenzij het heel erg is natuurlijk.
Of, … tenzij je hebt besloten om je er aan te storen. Het is soms ook een kwestie van willen accepteren, dan zie je het ook minder.
Voor mij is Netflix tegenwoordig goed genoeg. Ik geniet van de content en laat me meeslepen door het verhaal, en daar gaat het uiteindelijk om.
@Santee @honey voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik heb precies dezelfde upgrade gemaakt (maar ook van 55 inch naar 65 inch) en merk wel een aantal verbeteringen:honey schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:47:
Hallo allemaal,
We willen onze LG OLED 55C8PLA (2018) vervangen
...
Op basis van de test op Tweakers (Ultimate score) lijkt de LG OLED evo G5 een goede upgrade.
...
1. Het scherm is veel helderder wat fijn is bij HDR/DV content.
2. Het geluid via mijn surround set klinkt oneindig veel beter
3. Qua gaming (dit interesseert je allicht niet) zijn de 120Hz refresh rate en lagere latency echt heel nice, spellen worden makkelijker.
Qua beeldkwaliteit an sich is de verbetering niet gigantisch, maar alles bij elkaar is het echt wel een grote upgrade IMHO.
Ik heb een buis van 50mm achter de tv ben bang dat de stekker daar niet door heen gaat.
En heb niet veel ruimte, ik zie dat de stekker van de g5 geen randaarde heeft.
Als ik nu die platte stekker koop die krijg ik wel door de buis dan dat stuk weg slijp wat op dat stopcontact zit.
Zodat de stekker er in kan, maar dwn klemt die niet.
Krimpkous er om en dan is mijn probleem opgelost.
Maar is dat veilig?
Of weten jullie betere oplossing, stekker van tv knippen durf ik echt niet
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FR4XZMdRwJ0JumOiHvzAR87r.jpg?f=user_large)
https://www.hornbach.nl/p...-5-mm-zwart-2-m/10303151/
https://www.hornbach.nl/p...-randaarde-zwart/3884321/
Contrastekker van de verlengsnoer knippen, snoer door buis leiden, contrastekker aan verlengsnoer monteren.
(Je zou ook de stekker van de verlengsnoer kunnen knippen, snoer door buis leiden en stekker aan verlengsnoer monteren; maar die losse contrastekker is wat kleiner dan die van verlengsnoer wat misschien net wat handiger is achter de TV)
Die kan ik niet kwijt die zijn 45mm en mijn buis is 50.Piet91 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 01:06:
@Demiesehv
https://www.hornbach.nl/p...-5-mm-zwart-2-m/10303151/
https://www.hornbach.nl/p...-randaarde-zwart/3884321/
Contrastekker van de verlengsnoer knippen, snoer door buis leiden, contrastekker aan verlengsnoer monteren.
(Je zou ook de stekker van de verlengsnoer kunnen knippen, snoer door buis leiden en stekker aan verlengsnoer monteren; maar die losse contrastekker is wat kleiner dan die van verlengsnoer wat misschien net wat handiger is achter de TV)
Looen ook de hdmi door.
Zou ik enkel dat binnenste deel kunnen gebruiken zonder het buitenste deel dat kan ik wel kwijt in de opening van de buis.
Eventueel krimpkous, isolatietape ter bescherming?
Je doet voorkomen alsof je de stekker door de buis wil trekken. Eerst snoer er doorheen en dan stekker monteren en dan de stekker achter de tv plakken. Maar wss bedoel je dat je daarvoor geen ruimte achter de tv hebt?Demiesehv schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 01:19:
[...]
Die kan ik niet kwijt die zijn 45mm en mijn buis is 50.
Looen ook de hdmi door.
Zou ik enkel dat binnenste deel kunnen gebruiken zonder het buitenste deel dat kan ik wel kwijt in de opening van de buis.
Eventueel krimpkous, isolatietape ter bescherming?
[Afbeelding]
De snoer aan de lg zit vast die wil ik niet los knippen die stekker.HEY_DUDE schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:48:
[...]
Je doet voorkomen alsof je de stekker door de buis wil trekken. Eerst snoer er doorheen en dan stekker monteren en dan de stekker achter de tv plakken. Maar wss bedoel je dat je daarvoor geen ruimte achter de tv hebt?
Die stekker is te dik, dus wil een kabel trekken pkatte stekker er aan daar heb ik ruimte voor.
Dan die pkatte stekker randje afsnijden of enkel de binnenkant gebruiken
De gelinkte contrastekker is nauwelijks groter/dikker dan de stekker van de TV.Demiesehv schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:29:
De snoer aan de lg zit vast die wil ik niet los knippen die stekker.
Die stekker is te dik, dus wil een kabel trekken pkatte stekker er aan daar heb ik ruimte voor.
Dan die pkatte stekker randje afsnijden of enkel de binnenkant gebruiken
Als de contrastekker dus niet achter de TV past, dan past de stekker van de TV zélf waarschijnlijk óók niet achter de TV.
De tv stekker is echt veel kleiner dan de contra stekker.Piet91 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:43:
[...]
De gelinkte contrastekker is nauwelijks groter/dikker dan de stekker van de TV.
Als de contrastekker dus niet achter de TV past, dan past de stekker van de TV zélf waarschijnlijk óók niet achter de TV.
De stekker kan ik in begin van het gat steken aangesloten op afgezaagde platte stekker.
Contra stekker veel te dikke achterkant.
Maar in de link van Sante staat ook Smits Arnhem, die levert toch geen grijze import?Freshouttheoven schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:48:
[...]
Nee, als je waarde hecht aan beeldkwaliteit vind je geen betere model voor het beoogde aankoopbedrag.
Ik zou echter deze versie kopen via tvspecialisten, dan heb je een Benelux model ipv grijze import zoals bij Art Electronics. Denk ook goed na over het formaat, deze went snel en regelmatig hoor je dat een maatje groter wenselijker was.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Correct, een paar weken geleden lag de prijs bij Smits een paar honderd euro hoger dan waar ze 'm nu voor aanbieden.Morpheusk schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:13:
[...]
Maar in de link van Sante staat ook Smits Arnhem, die levert toch geen grijze import?
Televisieprijzen; lijkt net de aandelenbeurs.
Op de aandelenbeurs zijn de prijzen nog openbaar en hoef je niet te bellenFreshouttheoven schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 11:27:
[...]
Correct, een paar weken geleden lag de prijs bij Smits een paar honderd euro hoger dan waar ze 'm nu voor aanbieden.
Televisieprijzen; lijkt net de aandelenbeurs.
Ik heb hier een 65 b staan en een 83 g. De g is vele malen beter. Probleem is, zoals met alles, het went.Van der Berg schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:17:
Op een B-model met de LG OLED is het ook werkelijk fenomenaal. Ik ben ook een filmfanaat en ik kijk geregeld Netflix op mijn OLED, ook met het licht uit in het donker. Ik wil toch eens een keer zien wat het verschil nou echt is met een G-series. Toen ik vorige jaar mijn LG B4 65-inch had besteld, heb ik steeds 1 uurtjes in de winkel doorgebracht, een 65-inch B4 naast een 65-inch C4 vergeleken en zitten te kijken. Na genoegen zag ik het verschil niet. De verkoper vertelde mij, dat hij precies wist waar hij opmoest letten, hij zei uiteindelijk zal je thuis niets merken of je een B of een C heb hangen. Want ik twijfelde enorm om €600 meerprijs te betalen voor een 65-inch C4. Toen kwam de 77-inch B4 die eveneens in de aanbieding was voor €600 meerprijs dat zou ik dan eerder voor kiezen. Ik wilde op een gegeven moment omwisselen naar 77-inch, maar moest mijn bestelling annuleren zei de verkoper en toen ik het besloot om voor de 77-inch B4 te gaan, was de aanbieding al voorbij naar €2.199. Ik ben nu ook zeer tevreden met mijn 65-inch €1.199 eveneens met een aanbieding gekocht.
Pas na een tijdje b kijken komt dat wow gevoel weer terug. Tijdelijk.
Uiteindelijk getest met 'n andere HDMI kabel en daarmee komt 't euvel niet voor. HDMI kabel dus retour (was 1 van de 4 nieuwe) en nieuwe besteld. Opgelost.JBS schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:25:
Herkent iemand 't euvel dat een Ziggo Next Mini (aangesloten op HDMI1) regelmatig geen beeld geeft op een G5? Herstart en powercycle van de Ziggo Next Mini helpt dan niet, switchen van input op de G5 (van en naar HDMI1 terug) ook niet. Soms in zo'n geval overigens wel enkel geluid (via de soundbar via ARC).
Uit- en weer aanzetten van de G5 helft dan niet.
Een powercycle (stekker eruit en weer erin) van de G5 lost dit wel op. Maar een volgende keer gebeurt het wederom (en is wederom een powercycle nodig).
B is een beetje rijden in een volkswagen, tot je in een rolls royce hebt gereden, dan wil je niks anders meer en merk je echt dat die andere van veel mindere kwaliteit is.synx6 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:51:
[...]
Ik heb hier een 65 b staan en een 83 g. De g is vele malen beter. Probleem is, zoals met alles, het went.
Pas na een tijdje b kijken komt dat wow gevoel weer terug. Tijdelijk.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23-02 22:39
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG E8
- LG OLED BX
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG OLED C6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat wisten we toch al even?Demiesehv schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:47:
Net bevestiging gehad officieel van smits dat je de stekker mag afknippen met behoud garantie
Ik heb dit gevonden op reddit en dit leek te helpen:
/f/image/aLuZvcCiRalgU2q8WNxLu3eY.png?f=fotoalbum_large)
Echter, na een bepaalde tijd komt het weer terug.
Ik heb het idee dat dit komt na de laatste firmware update (33.22.69) 33.22.95. Ik lees er hier weinig over maar wellicht dat iemand hier dit ook ondervind en een oplossing weet.
Ik heb een veel recentere firmware op de G4, zelfs een paar versies hoger dan 33.22.69 gehad, zit nu op .95, de vorige was .85DrNizeGuy schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:14:
De laatste weken heb ik last dat het geluid voor <0,5 seconden wegvalt (LG G4). Dit gebeurt eerst af en toe maar komt daarna steeds vaker voor tijdens het tv kijken. Ik dacht eerst dat het misschien een eARC, hand-shake etc probleem was, maar ook als dit losgekoppeld is gebeurt dit over de tv luidsprekers en met alle apps/kanalen.
Ik heb het idee dat dit komt na de laatste firmware update (33.22.69). Ik lees er hier weinig over maar wellicht dat iemand hier dit ook ondervind en een oplossing weet.
Weet je zeker dat het de G4 is, niet de G5?
Ik kan de onderbrekingen in het geluid niet bevestigen, en gebruik enkel eARC voor geluidsweergave, maar ik gebruik geen van de interne apps op de G4.
Testing, one, two ...
Had een tijdje terug dezelfde problematiek & deze oplossing in dit topic geplaatst. Werkt voor even maar helaas duiken de audio drops snel weer opDrNizeGuy schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:14:
De laatste weken heb ik last dat het geluid voor <0,5 seconden wegvalt (LG G4). Dit gebeurt eerst af en toe maar komt daarna steeds vaker voor tijdens het tv kijken. Ik dacht eerst dat het misschien een eARC, hand-shake etc probleem was, maar ook als dit losgekoppeld is gebeurt dit over de tv luidsprekers en met alle apps/kanalen.
Ik heb dit gevonden op reddit en dit leek te helpen:
[Afbeelding]
Ik heb het idee dat dit komt na de laatste firmware update (33.22.69) 33.22.95. Ik lees er hier weinig over maar wellicht dat iemand hier dit ook ondervind en een oplossing weet.
Het is alleen bij de interne apps voor zoverre ik kan beoordelen. Nu heb ik mazzel dat hier een Google TV streamer is aangesloten waar ik dan naar uit kan wijken
Maar het is natuurlijk wel belachelijk dat deze issues nog steeds niet zijn opgelost na al die tijd. Laatste actie is factory reset, maar daar ben ik tot op heden nog te lui voor geweest
[ Voor 92% gewijzigd door clearcube3008 op 22-02-2026 17:26 ]
Bijzonder vervelend dit, heb de HDMI kabel maar uit de Beam getrokken, want dit is niet te doen zo.
LG C5
Ik heb het ook. Dit op een g4. Balen!hijskraan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:33:
Ik heb dat audioprobleem ineens met de Sonos Beam, het geluid komt even uit de Beam, dan is het weer zachter, en zie je dat de tv speakers geactiveerd zijn, is heel kort, dan weer terug naar de Beam, enzovoort.
Bijzonder vervelend dit, heb de HDMI kabel maar uit de Beam getrokken, want dit is niet te doen zo.
LG C5
Nu ben ik verpest en moet er ook een nieuwe komen
Ik krijg zo wel het idee dat ik wat mis met mijn plasma uit 2011. Maar met grotendeels kijkend naar NLziet valt dat misschien ook wel weer mee.kaanmijo schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:26:
Heb hier al jaren een C1 aan de muur hangen. Kwam vandaag bij iemand binnen die een G5 had hangen.
Nu ben ik verpest en moet er ook een nieuwe komenEven de aanbiedingen in de gaten gaan houden.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.