• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 15:49
Misschien nog een interessant document gevonden op Reddit, met de ‘beste settings’ voor OLED. Ik heb niet alles bekeken, maar ziet er wel goed uit:

LG OLED Recommended Settings Guide for PC, Gaming, and Video

[ Voor 21% gewijzigd door honey op 14-03-2026 19:14 ]

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:39
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:58:
Meer mensen opgevallen dat er een update was van de built-in chromecast?
Op mn G2 werkt het casten van F1TV nu probleemloos waar het voorheen hit or miss was. Helaas wel een paar seizoenen te laat want mn interesse in F1 is nu wat minder, maar toch positief van LG dat ze dit gefixt hebben :)
Dit werkt al weer minimaal zo’n 1,5 jaar goed op mijn C2. En ik zit nog op WebOS 24, dus al een tijdje geen firmware update gedaan.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
PatrickC schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:23:
[...]

Dit werkt al weer minimaal zo’n 1,5 jaar goed op mijn C2. En ik zit nog op WebOS 24, dus al een tijdje geen firmware update gedaan.
Ok hier altijd alle updates meegepakt en vorig F1 seizoen was het nog gedoe.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:39
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:47:
[...]

De eerste paar maanden van het vorige seizoen werkte het niet goed bij mij, maar sinds ongeveer de 2e helft van vorig seizoen werkte het ineens weer. Dit jaar, inclusief winter tests, ook probleemloos.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:35
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:47:
[...]

Nog niet geprobeerd, zal ik eens testen binnenkort.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Onlangs de Hue startersset met extra lampen van de actie ontvangen. Ik begrijp dat er voor LG ook een Hue Sync app beschikbaar is. Ik heb dus de LG G5, nieuwste firmware erop, maar het lukt niet om die Hue sync app te installeren. Mijn adblocker staat ook uit en heb de TV ook herstart. Als foutmelding krijg ik een algemene ‘app niet gedownload, probeer opnieuw’. Geen idee wat ik nog meer kan doen, jullie een idee?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CH4OS schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:16:
Onlangs de Hue startersset met extra lampen van de actie ontvangen. Ik begrijp dat er voor LG ook een Hue Sync app beschikbaar is. Ik heb dus de LG G5, nieuwste firmware erop, maar het lukt niet om die Hue sync app te installeren. Mijn adblocker staat ook uit en heb de TV ook herstart. Als foutmelding krijg ik een algemene ‘app niet gedownload, probeer opnieuw’. Geen idee wat ik nog meer kan doen, jullie een idee?
Kan enkel beamen dat de app probleemloos te installeren en te gebruiken is op de G4, maar de internetverbinding moet wel probleemloos werken voor de TV, anders gaat WebOS met de geïnstalleerde apps raar doen.

Testing, one, two ...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hardware-lover schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:21:
Kan enkel beamen dat de app probleemloos te installeren en te gebruiken is op de G4, maar de internetverbinding moet wel probleemloos werken voor de TV, anders gaat WebOS met de geïnstalleerde apps raar doen.
Ik zie wel dat andere apps content kunnen ophalen, dus internet is geen probleem lijkt me.

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:59
hardware-lover schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:21:
[...]

Heb hier ook een G5 inclusief de Hue app (en sync box, die pleuris app kwam natuurlijk 2 maanden na aanschaf van die ineens uit _O- ).

Installatie ging meteen eerste keer goed, en had alles met paar minuten gekoppeld.

Voor de grap al eens een power cycle van alles apparatuur geprobeerd? ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SpeedyNick schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:45:
Voor de grap al eens een power cycle van alles apparatuur geprobeerd? ;)
Ik zie niet waarom het herstarten van de Hue apparatuur voorkomt dat ik de Hue Sync app installeer op de TV. Ik kan wel een herstart van de TV proberen, stand-by alleen was niet voldoende.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Na opnieuw verbinden met de wifi werkte het ineens. Wel jammer dat er een subscriptie model op zit of eenmalig even €130,- aftikken om de app/functionaliteiten te activeren, boel geld voor wat licht…

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
CH4OS schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:19:
Na opnieuw verbinden met de wifi werkte het ineens. Wel jammer dat er een subscriptie model op zit of eenmalig even €130,- aftikken om de app/functionaliteiten te activeren, boel geld voor wat licht…
Vond ik ook.. en toen kwam ik erachter dat de app voor mijn 77G3 niet eens beschikbaar is. Alleen vanaf 2024 modellen, dus de software support is ook weer om te huilen.

Ik heb nu wel een 77" Hue Gradient ledstrip gekocht, maar de software is allemaal third party. Ik gebruik nu WebOS Homebrew om de apps Hyperion en PicCap te installeren voor 'gratis' ambilight. Kostte wel even wat moeite met uitvogelen, maar het draait nu stabiel :D

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CH4OS schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:19:
Ja. Ik betaal daarom maar per maand. Als het om een of andere reden niet lekker meer zou werken ben ik er ook zo weer vanaf.

Ik moet zeggen, gaat over het algemeen best wel aardig met de G4, het aantal kleur zones met die Philips LED strip houdt niet echt over, maar alla, er moet altijd wat te wensen overblijven natuurlijk 😁

Testing, one, two ...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

stin00 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:24:
Vond ik ook.. en toen kwam ik erachter dat de app voor mijn 77G3 niet eens beschikbaar is. Alleen vanaf 2024 modellen, dus de software support is ook weer om te huilen.

Ik heb nu wel een 77" Hue Gradient ledstrip gekocht, maar de software is allemaal third party. Ik gebruik nu WebOS Homebrew om de apps Hyperion en PicCap te installeren voor 'gratis' ambilight. Kostte wel even wat moeite met uitvogelen, maar het draait nu stabiel :D
Heb net ook even deze weg bestudeerd, maar voor de G5 is blijkbaar nog geen root methode. Ik vraag me aan de andere kant af in hoeverre het een meerwaarde is, of het dus zijn geld dan rechtvaardigt.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 15-03-2026 21:18 ]

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:45
Oke dit is vast door het feit dat de tv net hangt en we er dus net naar aan het kijken zijn (hoop ik 😬), want ik heb een vraag mbt Dolby Vision content op onze nieuwe LG G5 77 inch.

Lang verhaal kort: het ziet er niet uit 🫣. Zodra ik iets op Netflix kies met Dolby Vision label is het beeld verschrikkelijk, alsof je kijkt naar een film met 480p resolutie. Heel veel artifacts ook.

Zet ik in de Netflix app HDR uit dan is het veel scherper, maar ik koop geen tv van zoveel geld om niet naar HDR content te kijken 🥲.

Tv is bedraad aangesloten op het netwerk dus dat is het niet (en ook via wifi getest en daar hetzelfde resultaat). De laatste updates voor zowel de tv als de Netflix app binnen gehaald en ik kan er helaas verdomd weinig over vinden op het internet, dus ik hoop dat dit nog te fixen is. Wat zie ik over het hoofd? Is dit specifiek Netflix?

Is er nog een snelle/handige test met een andere film via een andere streamingsdienst?

EDIT: het is de Netflix app blijkbaar, Avatar 2 op Disney+ is wél scherp met Dolby Vision. Meer mensen dit issue?

[ Voor 5% gewijzigd door FireSonus op 15-03-2026 21:55 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@FireSonus, Netflix heeft nogal een wisselend aanbod vwb de bitrate. Mogelijk heb je iets uitgekozen met een lagere bitrate? Normaal gesproken zou het met Netflix tot ~18-19Mbit moeten gaan maar het is zonder twijfel dat sommige streamingdiensten een betere kwaliteit geven, vooral AppleTV heeft (over het algemeen) een prima beeldkwaliteit.

Testing, one, two ...

• FireSonus
@hardware-lover ik ben door verschillende content heen gegaan op Netflix maar nog geen 1 met Dolby Vision gevonden die wel te pruimen was. Ik snap niet dat dit niet meer aanwezig is op internet, wat een dramatische kwaliteit, ik kan toch niet de enige zijn die dit merkt?🙈. War Machine is net uit, lijkt me dat dat state of the art moet zijn. Ook die film is helaas alleen scherp als ik HDR uit zet in de Netflix app. Dan zie ik geen DV icoontje meer en is t wel scherp. Maar damn, wat een tegenvaller 😫

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@FireSonus klinkt alsof er iets niet lekker is met die app. Probeer eens fabrieksreset en download alles opnieuw?

• Arnos88
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-03 23:06

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@FireSonus, kan het zijn dat je Oled TV grootte, en je kijkafstand tot die TV, het beroerder voor je maakt?

Nu heb ik die War Machine ook gekeken, en met mijn 55" op zo'n 3 meter kijkafstand, zag het er eigenlijk wel prima uit.

Ik gebruik echter geen LG streaming apps maar een externe mediaspeler, misschien zit daar ook nog een verschil in, kan het niet met zekerheid zeggen.

Testing, one, two ...

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
War Machine zag er voor Netflix begrippen juist goed uit in Dolby Vision. Ik heb echt wel minder gezien.
hardware-lover schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:23:
@FireSonus, kan het zijn dat je Oled TV grootte, en je kijkafstand tot die TV, het beroerder voor je maakt?

Nu heb ik die War Machine ook gekeken, en met mijn 55" op zo'n 3 meter kijkafstand, zag het er eigenlijk wel prima uit.

Ik gebruik echter geen LG streaming apps maar een externe mediaspeler, misschien zit daar ook nog een verschil in, kan het niet met zekerheid zeggen.
Inderdaad.
Groter betekent niet meteen beter.
Maar goed, je zou de Netflix netwerk test kunnen doen en controleren wat de snelheid is.

• FireSonus
Pfff ik hoop dat dit op te lossen is. Ik heb inmiddels:

-Netwerk test gedaan, alle vinkjes groen (glasvezel is ook snel zat he).
- Netflix app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: geen verschil
- Hele tv naar fabrieksinstellingen gereset en daarna Netflix app weer geïnstalleerd: geen verschil :(.

In de Netflix app heb je bij ondersteuning -> Video een toggle om HDR aan of uit te zetten. Zet ik dat uit dan is het beeld wel scherp en lijkt hij daadwerkelijk een 4k stream te openen, zet ik HDR aan dan lijkt het te cappen op 480p ofzo :(.

@hardware-lover als de stream zonder HDR nou ook niet scherp zou zijn dan zou ik idd zeggen dat het aan de grootte van de TV ligt, maar die stream is wel scherp, alleen dus geen DV. Avatar 2 op Disney+ is met DV ook scherp dus het kán wel en het moet daardoor wel aan de communicatie liggen tussen de Netflix app en de Dolby Vision verweking van de TV.

Ik denk dat ik ben overgeleverd aan de Support van Netflix want ik zou niet weten hoe ik dit nog aan moet passen. Weet iemand of het mogelijk is met de Netflix app op de LG tv om de 'overlay' te activeren waarmee je kunt zien naar welke stream je kijkt en dergelijke?

• FireSonus
Oke ik ben 1 ontdekking verder: ik heb de overlay met informatie gevonden en daar zie ik dat de stream blijft steken op 0.85Mbps. Nu uitzoeken waarom dit is.... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJluWSCJWvZPp1GBgi_WoYiUuaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wibtk26MniGxIBX95xbRHawx.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: shit, ook als ik HDR in de app uitzet blijft het bij 0.86mbps, dan wordt het ook een 1080p stream (die er gek genoeg dus wel scherper uit ziet maar nu ik er wat langer naar kijk idd nog scherper moet kunnen). Heb al gekeken of het via wifi beter is en zelfs de hotspot van m'n telefoon geprobeerd maar helaas, hij blijft steken op 0.86mbps :(

[ Voor 25% gewijzigd door FireSonus op 16-03-2026 12:41 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FireSonus schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:32:
[knip]

EDIT: shit, ook als ik HDR in de app uitzet blijft het bij 0.86mbps, dan wordt het ook een 1080p stream (die er gek genoeg dus wel scherper uit ziet maar nu ik er wat langer naar kijk idd nog scherper moet kunnen). Heb al gekeken of het via wifi beter is en zelfs de hotspot van m'n telefoon geprobeerd maar helaas, hij blijft steken op 0.86mbps :(
Duidelijk, er is een probleem. Nu nog de oorzaak en de oplossing daarvoor ;)

Testing, one, two ...

• FireSonus
OPGELOST! Ik ben in de chat gegaan met Netflix support en het is echt iets heel stoms...

In je account kun je (via browser, niet via de tv app) naar 'Afspeelinstellingen' gaan, daar zie je dan dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XabSRui_c_SJkNuZMnNTcALM1Ik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4B4oFmKv9KZf1pNJBDa1dXAx.png?f=fotoalbum_large

Als die onderste toggle niet op Hoog of automatisch staat dan gaat de stream dus gewoon niet verder dan 0.85mbps. En hij stond dus op Normaal.... |:(

Waarom zet Netflix die zelf niet op Automatisch als hij doorheeft dat je een 4k enabled abonnement hebt en kijkt op een tv die DV ondersteunt....of dat je op z'n minst een pop up krijgt met iets van: "het lijkt erop dat je instellingen niet helemaal goed staan" :X

[ Voor 16% gewijzigd door FireSonus op 16-03-2026 13:43 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FireSonus schreef op maandag 16 maart 2026 @ 13:42:
OPGELOST! Ik ben in de chat gegaan met Netflix support en het is echt iets heel stoms...

In je account kun je (via browser, niet via de tv app) naar 'Afspeelinstellingen' gaan, daar zie je dan dit:
[Afbeelding]

Als die onderste toggle niet op Hoog of automatisch staat dan gaat de stream dus gewoon niet verder dan 0.85mbps. En hij stond dus op Normaal.... |:(

Waarom zet Netflix die zelf niet op Automatisch als hij doorheeft dat je een 4k enabled abonnement hebt en kijkt op een tv die DV ondersteunt....of dat je op z'n minst een pop up krijgt met iets van: "het lijkt erop dat je instellingen niet helemaal goed staan" :X
Net zoals de subtitle kleur aanpassen wat niet via de app kan :+

Same shit 10 jaar verder :+
BMTN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
maandag 20 november 2017

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:05

ParaWM

Pro Prutser

- Sta je in account/profiel/afspelen op auto of hoog? Evt eens switchen.
- Gebruik je IPv6 ? Lees dat dat wel eens buggy kan zijn op de LG TV. Evt even uitzetten in TV settings en testen.

Sinterklaas wil bier !

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ParaWM schreef op maandag 16 maart 2026 @ 19:17:
- Sta je in account/profiel/afspelen op auto of hoog? Evt eens switchen.
- Gebruik je IPv6 ? Lees dat dat wel eens buggy kan zijn op de LG TV. Evt even uitzetten in TV settings en testen.
Even een bladzijde omslaan 😁

Testing, one, two ...

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:05

ParaWM

Pro Prutser

hardware-lover schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:29:
[...]

Even een bladzijde omslaan 😁
Oops! Zat wel goed 😀

Sinterklaas wil bier !

Pagina: 1 ... 574 575 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.