Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 14:22
Junia schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:54:
Ik heb sinds niet al te lang een 65C op weten te halen en ging vandaag voor het eerst voetbal kijken (WK), echter schrok ik behoorlijk van de kwaliteit. Wat zijn jullie ervaringen? Andere HD kanalen zien er prima uit, maar voetbal was echt schrikbarend onscherp/dof qua kleur.

NOS HD, Tele2.
Ik had precies het zelfde! Ik heb deze week mijn 55C7V opgehangen en dacht gister: mooi! lekker het WK kijken op mijn nieuwe liefde.... viel dat even tegen.

Wat me wel opviel is dat de studiobeelden (en kleuren) véél mooier waren dan de wedstrijdbeelden. Vooral de "normale" camera was niet om aan te zien. Wanneer je close-ups van spelers zag, was het al beter.

Solcon als provider hier, waarbij ik normaal gesproken érg tevreden ben over de kwaliteit van de (HD) streams. Ik vermoed en vrees dat het dus gewoon in de uitzending zit. Jammer anno 2018 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:08
Ik had exact hetzelfde gevoel gisteren! Bekeek de wedstrijd op m'n 55B6 en dacht; dat spat niet echt van m'n scherm. Studiobeelden waren inderdaad veel scherper. Ik heb Ziggo als provider.

Erg jammer. En dat terwijl ze zelfs het WK in 4K uitzenden bij bepaalde providers.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:02
timadriaans schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:05:
[...]

Ik had precies het zelfde! Ik heb deze week mijn 55C7V opgehangen en dacht gister: mooi! lekker het WK kijken op mijn nieuwe liefde.... viel dat even tegen.

Wat me wel opviel is dat de studiobeelden (en kleuren) véél mooier waren dan de wedstrijdbeelden. Vooral de "normale" camera was niet om aan te zien. Wanneer je close-ups van spelers zag, was het al beter.

Solcon als provider hier, waarbij ik normaal gesproken érg tevreden ben over de kwaliteit van de (HD) streams. Ik vermoed en vrees dat het dus gewoon in de uitzending zit. Jammer anno 2018 :F
Bedankt voor het delen van de ervaringen, ik had al zo'n vermoeden dat er weinig aan de hand was anders dan dat de camera's van de opnames gewoon slecht/matig zijn. Wat je zegt, sommige close-up shots waren wel weer prima, maar de algemene overview beelden waren bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:46
Apart, ik deel die ervaring niet. Maar ik moet wel iets bekennen: voetbal, en sport in het algemeen kijk ik al heel lang via de Standaard modus, en dan heb ik de optie die onder dynamisch contrast zit (ben de naam even kwijt, doet iets met de kleuren) op max gezet. Dan poppen de kleuren wat meer van het scherm. Wellicht een optie? Al zullen velen er van gruwen misschien, maar het is ook weer niet standje dynamisch hoor.

En wacht de wedstrijden van vandaag ook even af, héél misschien zat er iets niet helemaal lekker vanuit Moskou...Portugal-Spanje, wát een affiche voor een poulewedstrijd _/-\o_ :9

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 15-06-2018 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:31:
[...]

Instellen tv (?) en Tele2 is een drama, net als KPN met hun bitrate. Viva Ziggo (of is het Fifa? :+ )
De bitrate van KPN glas is (ietsje) hoger dan Ziggo.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En color gamut; breed?
DutchOwnage schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:03:
Apart, ik deel die ervaring niet. Maar ik moet wel iets bekennen: voetbal, en sport in het algemeen kijk ik al heel lang via de Standaard modus, en dan heb ik de optie die onder dynamisch contrast zit (ben de naam even kwijt, doet iets met de kleuren) op max gezet. Dan poppen de kleuren wat meer van het scherm. Wellicht een optie? Al zullen velen er van gruwen misschien, maar het is ook weer niet standje dynamisch hoor.

En wacht de wedstrijden van vandaag ook even af, héél misschien zat er iets niet helemaal lekker vanuit Moskou...Portugal-Spanje, wát een affiche voor een poulewedstrijd _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou t kunnen maken hebben met de slechte upscaling van de LG OLEDS, heb zelf ook de 55c7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 09:30
FullHD upscalen naar UHD is een eitje 1 pixel wordt 2x2 pixels

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 02-10 10:54
Wat zijn momenteel de aanraders qua 4K content op Netflix en Apple Store? Welke titels moet ik echt kopen/huren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-Muncky- schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:50:
Wat zijn momenteel de aanraders qua 4K content op Netflix en Apple Store? Welke titels moet ik echt kopen/huren?
Sense8! Ziet er wel echt schitterend uit op NetFlix!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:43
Het voetbal was in UHD op de NPO1 UHD zowel bij Canal Digitaal als ook bij KPN via de ZTE 4K box, goed te kijken, vooral de beelden tijdens het voetballen zelf was echt scherp om mijn OLED 873. (Sorry voor alle LG bezitters, een Philips vanwege de meerwaarde voor mij van de Ambilight)

In korte vergelijking met het HD signaal, al was dit via de KPN glas HD, toch goed de betere scherpte te onderscheiden. Maak gebruik van beide providers, en wacht met smart op de UHD box van Ziggo.

Wat bij veel kijkers via de UHD uitzending bemerkten was de verwerking van het HDR-HLG signaal.
Met name de oudere series UHD tv's hebben dit nog niet, en niet alle nieuwere kun en daar even goed mee omgaan.

Op mijn eigen tv bij persoonlijke HDR instellingen beetje uitgeprobeerd tot ik een voor mijn goede instelling heb gevonden (persoonlijke instelling: HDR op persoonlijk, medium, Lichtsensor uit).

Vond de CD uitzending net iets scherper dan via de KPN, wel marginaal, wel aan de doorgeef snelheid liggen.
Normaliter prefereer in de HD glas boven de satelliet zenders in HD bij Canal Digitaal.

[ Voor 15% gewijzigd door dinandus op 15-06-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
-Muncky- schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:50:
Qua Netflix zou ik Altered Carbon, Godless en Lost in Space willen aanraden vanwege de mooie HDR(DV) weergave. Buiten dat zijn het ook gewoon goede series :)

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 15-06-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-09 12:24
Kleine update mbt mijn C6 tv. Het scherm moet vervangen worden. Echter levert LG geen 3D panelen meer. Dat zou betekenen dat mijn C6 een 2D tv gaat worden.
Nu de vraag bij LG gesteld hoe zij mij hierin gaan tegemoet komen.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
Puck schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:37:
[...]
Na elke 4 uur kijken en de TV uit staat (in standby, dus nooit stekker eruit halen), refresht de TV voor 15 minuten de pixels, zodat enige "slijtage" een soort van rechtgetrokken wordt. Een beetje als het defragmenteren van een harde schijf, kan het niet beter uitleggen :P
Idd mooi uitgelegd, haha. Hey maar wat dan als je moet verhuizen? ;)
Puck schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:31:
[...]
Dus je mag nooit meer verhuizen? :+
[...]
Ik ben, zoals anderen ook al eens hebben gevraagd, benieuwd naar de uiteindelijke levensduur en het verschil in beeldkwaliteit als gevolg van die pixel refresh. Mocht er al zichtbaar verschil zijn, dan zie je het verschil waarschijnlijk niet omdat het te geleidelijk gaat om op te merken, denk ik.

Volgens dit artikel (uit 2016) ligt de levensduur op zo'n 100.000 uur, wat neerkomt op zo'n 30 jaar. In die tijd gaan we dat wellicht nooit zien en merken en hebben we al lang een vervangend model, maar toch ben ik benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mack80 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:38:
Kleine update mbt mijn C6 tv. Het scherm moet vervangen worden. Echter levert LG geen 3D panelen meer. Dat zou betekenen dat mijn C6 een 2D tv gaat worden.
Wordt vervolgd.
Specifiek niet meer voor de C6 dan? Bij mijn 950V is vorige week het panel vervangen, en deze week moest dit opnieuw (door een altijd zichtbare heldere verticale streep die er niet hoorde te zijn), en bij beiden werkt(e) 3D nog steeds. Het zijn volledig nieuwe panelen die geplaatst zijn, daar heb ik nog specifiek naar gekeken, in 2018 geproduceerd. Het panel wat gisteren is geplaatst moest eerst nog bij LG besteld worden vanwege geen voorraad bij CE-repair.

@Verwijderd dat is waar ook, dat scherm is curved, zoals de 950V dit niet is. Dat zou het kunnen zijn ja.

@Mack80, zie mijn bovenstaande reactie? Ik denk dat het niet kunnen leveren van een curved 3D panel voor jou het probleem is?

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 15-06-2018 15:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:58
Mack80 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:38:
Wordt vervolgd.
Het kan natuurlijk zijn dat als er echt geen 3d curved panelen meer bestaan en je geen 2d vervanging accepteert dat je dan verwezen wordt naar je winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Laatst online: 25-09 12:24
Net LG aan de lijn gehad. Lg is gestopt met 3D tv. Daardoor zijn er ook geen onderdelen meer leverbaar.
Mocht het geval zijn dat het garantie betreft zal lg niet moeilijk doen en je zo weer op weg helpen qua tv.
Nu is de schade uiteraard geen garantie en stopt daarmee de service van LG.
Het zij zo. Al betekent het wel dat een tv van een jaar oud (in bezit) niet meer te repareren is de staat zoals het hoort. Moet dus genoegen nemen met een nieuw 2D scherm.

Heb nu aan LG gevraagd of zij mij schriftelijk kunnen en willen bevestigen dat de tv niet meer repareerbaar is zoals het hoort. En dat ik dat verhaal dan neerleg bij de verzekering.
Dit moet intern besproken worden, want het niet gebruikelijk dat ze dit doen. Vaag in mijn ogen.
Conclusie. Je kan het vergeten als je 3D scherm niet meer goed is. Je krijgt het er niet meer voor terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
Zit nu WK te kijken, maar er is niks mis met de beeldkwaliteit? Gewoon hetzelfde als op Fox sport, Ziggo Sport en de Champions League. Kan niets afwijkends ontdekken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heeft u de instellingen staan? En kleurbereik; auto of brood etc, en kleur 50?
DutchOwnage schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:38:
Zit nu WK te kijken, maar er is niks mis met de beeldkwaliteit? Gewoon hetzelfde als op Fox sport, Ziggo Sport en de Champions League. Kan niets afwijkends ontdekken iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Kleurbereik breed, kleur op 70. Standaard preset.Tint 0 kleurtemperatuur K5 Dynamische kleur op hoog Gamma hoogte 1. Dit is alleen als ik sport kijk hoor, dan hou ik ervan als alles wat meer popt.

[ Voor 25% gewijzigd door DutchOwnage op 15-06-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah top! En superresolutiie, ruisonderdrukking en MPEG?
DutchOwnage schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:50:
Kleurbereik breed, kleur op 70. Standaard preset.Tint 0 kleurtemperatuur K5 Dynamische kleur op hoog Gamma hoogte 1. Dit is alleen als ik sport kijk hoor, dan hou ik ervan als alles wat meer popt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Super resolutie laag, ruisonderdrukking uit en MPEG laag. Nogmaals, puur en alleen voor Sport ;) En daarnaast, het is allemaal zo persoonlijk joh. Ik geloof totaal niet in een heilige graal ofzo.

[ Voor 33% gewijzigd door DutchOwnage op 15-06-2018 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ben ook een sportfanaat;)
DutchOwnage schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:58:
Super resolutie laag, ruisonderdrukking uit en MPEG laag. Nogmaals, puur en alleen voor Sport ;) En daarnaast, het is allemaal zo persoonlijk joh. Ik geloof totaal niet in een heilige graal ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:43
DutchOwnage schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:38:
Kijk je dan wel de speciale NPO1 UHD zender, hetzij via Canal Digitaal kanaal 14, of de KPN ZTE 4K box op kanaal 690?
Zo niet, heb je geen origineel UHD uitzending te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Nee, gewoon via Ziggo in HD met de Horizon box. Ik weet dat het geen UHD (HDR) is, maar de beeldkwaliteit is gewoon prima voor HD. Niets meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:09
DutchOwnage schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 17:36:
Nee, gewoon via Ziggo in HD met de Horizon box. Ik weet dat het geen UHD (HDR) is, maar de beeldkwaliteit is gewoon prima voor HD. Niets meer, niets minder.
ik vind het ook maar dikke bagger. Ik heb caiway en een C8. andere voetbalmatches nooit geen problemen mee gehad. Ik zal jouw instellingen eens overnemen kijken of het dan beter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik begrijp er werkelijk niets van. Probeer idd mijn instellingen eens. Als ik nu terugswitch naar mijn normale instellingen voor gewone tv, ISF Dark dus, is het idd vrij flets te noemen maar dat vindt ik eigenlijk altijd al vandaar dat ik voor Sport een aparte preset heb aangemaakt met als basis de Standaard preset. Ik moet wel zeggen dat dit niet het allerbeste HD voetbalplaatje geeft. Dat is in mijn ogen de Premier League via Ziggo Sport. Maar slecht wil ik het echt niet noemen. Als het goed is doet Ziggo tegenwoordig ongeveer 15Mb/s qua bitrate op de 20 belangrijkste HD zenders, ik weet niet wat Caiway voor bitrates aanhoudt. Dat kan ook van invloede zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door DutchOwnage op 15-06-2018 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de instellingen van DutchOwnage gebruikt nu en heb kpn glasvezel. T is nu echt top. Een wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Niet vergeten om na het voetbal weer terug te gaan naar je gebruikelijke instellingen he. Want voor gewone tv uitzendingen is het niet echt aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 18:17
DutchOwnage schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:43:
Ik begrijp er werkelijk niets van. Probeer idd mijn instellingen eens. Als ik nu terugswitch naar mijn normale instellingen voor gewone tv, ISF Dark dus, is het idd vrij flets te noemen maar dat vindt ik eigenlijk altijd al vandaar dat ik voor Sport een aparte preset heb aangemaakt met als basis de Standaard preset. Ik moet wel zeggen dat dit niet het allerbeste HD voetbalplaatje geeft. Dat is in mijn ogen de Premier League via Ziggo Sport. Maar slecht wil ik het echt niet noemen. Als het goed is doet Ziggo tegenwoordig ongeveer 15Mb/s qua bitrate op de 20 belangrijkste HD zenders, ik weet niet wat Caiway voor bitrates aanhoudt. Dat kan ook van invloede zijn.
nou nee,de bitrate van ziggo schommelt max tussen de 11 en 12 Mb/s. Ik heb het net gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Ik vond het overviewbeeld bij Spanje - Portugal, aanmerkelijk beter, dan bij Marokko- Iran.
Ik heb een LG 55E8PLA.
Signaal komt van Ziggo.
Ik kijk in de standaard modus.
Kleur heb ik iets verhoogd, staat nu op 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-10 21:23
Vraagje, ik kon er verder in dit topic niks van terugvinden, maar is het mogelijk het interne geheugen (fotos videos) via een verbonden netwerk te benaderen? Usb is nl zo onhandig

Edit: Gaat om lg c8

[ Voor 6% gewijzigd door drakiesoft op 16-06-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
drakiesoft schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:09:
Vraagje, ik kon er verder in dit topic niks van terugvinden, maar is het mogelijk het interne geheugen (fotos videos) via een verbonden netwerk te benaderen? Usb is nl zo onhandig

Edit: Gaat om lg c8
@drakiesoft
Heb een LG 65C8PLA en kan via WiFi mijn Pc benaderen en draadloos films/foto's en muziek streamen.

Edit: Met een externe harde schijf of Pc via usb aan je tv heb je meer ruimte om content op te slaan. :)

[ Voor 13% gewijzigd door BenEco op 16-06-2018 09:57 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
BenEco schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:12:
[...]

@drakiesoft
Heb een LG 65C8PLA en kan via WiFi mijn Pc benaderen en draadloos films/foto's en muziek streamen.
Ik bedoel andersom, kan ik vanaf mijn pc het interne geheugen van mn lg benaderen om daar fotos en of videos op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 10:58

Puck

W32.Deadcode.A

drakiesoft schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:15:
[...]

Ik bedoel andersom, kan ik vanaf mijn pc het interne geheugen van mn lg benaderen om daar fotos en of videos op te zetten.
Nee, volgens mij is dit niet mogelijk. Makkelijkste is gewoon dit dan over DLNA of USB te doen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
pennywise666 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 06:26:
[...]

nou nee,de bitrate van ziggo schommelt max tussen de 11 en 12 Mb/s. Ik heb het net gemeten.
Je hebt volkomen gelijk :)

https://www.totaaltv.nl/n...betert-beeldkwaliteit-hd/

Ik was iets té optimistisch :9 Belangrijkste is dat ze van die VBR af zijn gestapt, dat moet ook flink wat schelen.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 16-06-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:25:
[...]

De bitrate van KPN glas is (ietsje) hoger dan Ziggo.
Alleen heeft de meerderheid geen glasvezel, maar een ouderwets telefoonlijntje waar dan internet en tv over moeten lopen. ;)

Ik heb hier Ziggo en heb 0,0 last van slecht beeld met het WK. Alle ballen van Ronaldo gingen er haarscherp in. En niet te vergeten die zeperd van Marokko. Wel een probleem met de kleuren. Ik zie geen Oranje :+
drakiesoft schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:15:
[...]

Waarom zou je dat willen? Je tv is geen harde schijf of NAS toch?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T beeld is hier weer drama. Heel korrelig. KPN glasvezel 55c7. Ongelofelijk. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Kan je de bitrate checken van KPN? Hier weer geen problemen met Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenoD87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11-2024

RenoD87

Arnhem

In het bezit van de 55B7V icm met Horizon box van Ziggo. Momenteel kijk ik veel voetbal uiteraard door het WK, maar ik moet zeggen dat ik meer had verwacht van het beeld. Het spat er nog niet echt vanaf. Waar het dat met Bluray en het gamen op de PS4/Xbox One wel doet.

Zijn mijn verwachtingen door laatstgenoemde meida gewoonweg te hoog, en is er niet meer haalbaar met Ziggo, of moet ik toch eens wat dieper de instellingen in duiken?

PSN: RenoDeezy // XboxOne: RenoDeezy026

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@RenoD87 Je verwachtingen zijn te hoog. Een kabelsignaal gaat het (nog) niet winnen van een Blueray. Ga eens kijken bij een kennis die een LEDje heeft staan van 800 euro en je komt weer blij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13Mbps
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:27:
@Verwijderd Kan je de bitrate checken van KPN? Hier weer geen problemen met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat de upscaling van de 55c7 gewoon bagger is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:45:
Lekker logische conclusie als blu-ray er wel prima uitziet :/. HD naar 4k heeft niet eens echte upscaling nodig, is gewoon elke pixel maal 2.

De bron is gewoon bagger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:45:
Ik zal eens even de upscaling van mijn reciever uitzetten...moment.

Staat nu uit en beeld is wel minder scherp, maar kan het niet slecht of korrelig noemen. Het is nu iets softer. Moet toch bij jou iets anders zijn lijkt me.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Korrelig beeld herken ik echt totaal niet :? JEen zou bijna denken dat het aan de verschillen tussen providers ligt. Hier met Ziggo Horizon iig prima beeld. En zoals gezegd hoe kunnen mensen nou in godsnaam kabel tv met een UHD Blu Ray gaan vergelijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De overview is zo matig. Alles al gereset etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denthemen88
  • Laatst online: 11-09 06:22
Gister voor het eerst FIFA 18 gespeeld met mijn C7: wow. Ik heb nog een “oudere” PS4, maar zag dat hij overschakelde op HDR. Ik dacht dat dit alleen met de PS4 PRO een optie was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Nope, zowel de base PS4 als de Xbox One S doen HDR evenals uiteraard de Pro en de One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
M'n nieuwe 65C8 van de week binnengekregen en ben er nu lekker mee aan het spelen. Eerste indruk: wauw, wat een apparaat! Out of the box al een prachtige beeldkwaliteit. Dit ga ik later nog finetunen.

Maar goed, eerst de mediaspelerfunctionaliteit uitgeprobeerd, ik was toch wel nieuwsgierig hoe de mediaspeler van de LG presteert, zeker in vergelijk met mijn oude Dune HD Smart D1 mediaspeler. Mijn Synology werd meteen door de TV gezien, top dus! Hier liep ik meteen al tegen een vreemd verschijnsel aan dat ik allemaal oude bestanden van films en series zie staan die al lang niet meer op de NAS staan. What the heck? Op Google gezocht en gezien dat meer mensen hier last van hebben met LG WebOS, maar ook met andere smart-TV's van o.a. Samsung en dat het iets te maken zou hebben met DLNA. Vreemd, want mijn stokoude Dune HD Smart D1 had hier totaal geen last van en gaf alleen de bestanden die daadwerkelijk op de NAS staan weer.

Flink zitten zoeken op net web, maar nog geen echte oplossing kunnen vinden en blijven de "spookbestanden" zichtbaar. Weird.. 8)7 Met Plex zijn geen spookbestanden zichtbaar, maar wil ik Plex liever niet gebruiken, voor de reden zie verderop.

Andere onhebbelijkheid van de LG speler is dat PGS-subs van m'n Blu-Ray remuxed mkv's niet worden getoond, wat mijn oude Dune wel gewoon deed. Omdat iedereen lovend is over Plex in combinatie van de X-Play app op de LG heb ik dit uiteraard ook geprobeerd. Nou, dat was ook niet echt een succes. Bij m'n oude Dune kon ik gewoon vanaf m'n PC bestanden van de NAS verwijderen of toevoegen waarna de content die daar in zat gewoon zichtbaar was in de Dune en kon ik een gewenst bestand selecteren en afspelen, just plain and simple. Met Plex moet je eerst inloggen op de NAS, de Plex app starten en daar eerst handmatig de bibliotheek vernieuwen voordat bestanden pas zichtbaar worden in X-Play wat erg omslachtig werkt.

Ik heb een groot aantal remuxed Blu-Ray mkv's waar PGS-subs inzitten. Deze zijn dan niet zichtbaar. Zowel niet door de LG mediaspeler via DLNA als via de X-Play app in combinatie met de Plex mediaserver op m'n Synology. Plex wil dit dan eerst gaan transcoden.. Huh, waarom?, alles is via Gigabit aangesloten. Maar zelfs dan werkt het niet, de film wordt dan gewoon niet afgespeeld. Alleen als de PGS-subs niet zijn geselecteerd speelt de film.

Resumerend: exit LG mediaspelerfunctionaliteit en Plex met X-Play. Best wel jammer, want een oplossing zonder los mediaspelerkastje is ideaal en de beeldkwaliteit is zo te zien ook uitstekend. Dus zit ik er aan te denken een nieuwe Dune HD te kopen die 4K ondersteunt, maar gewoon met een mappenstructuur werkt zonder al dat bibliotheek en thumbnails gehassel. Indexering en bibliotheken met plaatjes en filmbeschrijving ben ik niet echt in geïnteresseerd. Suggesties zijn welkom! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ja, lees dit gedeelte van het forum, je vraag/soortgelijke vragen zijn al zooooovaak voorbij gekomen. : Mediaspelers en HTPC's

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Ik heb alles al zo goed mogelijk doorzocht, maar geen duidelijk antwoorden kunnen vinden, in combinatie met deze TV, ook niet voor dit vreemde phantom bestanden probleem. Tjonge, wat zijn sommigen toch snel met oordelen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Interstellar Heb je in het config scherm van de Synology eens de Indexering opnieuw laten opbouwen? Deed de Dune niet via SMB verbinden? De TV doet dit met DLNA naar VideoStation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:02:
[...]

Alleen heeft de meerderheid geen glasvezel, maar een ouderwets telefoonlijntje waar dan internet en tv over moeten lopen. ;)

Ik heb hier Ziggo en heb 0,0 last van slecht beeld met het WK. Alle ballen van Ronaldo gingen er haarscherp in. En niet te vergeten die zeperd van Marokko. Wel een probleem met de kleuren. Ik zie geen Oranje :+

[...]

Waarom zou je dat willen? Je tv is geen harde schijf of NAS toch?
De tv heeft een galerij functie waarbij je tv een soort van big ass foto lijstje wordt. Echter hij pikt alleen maar fotos van het interne geheugen en niet van mn nas. Dus als ik daar gebruik van wil maken icm eigen fotos zal ik toch eerst fotos op mn tv moeten zetten. En aangezien de usb ver achter het scherm verstopt is, kom je daar niet zo een twee drie bij. Dus vandaar mijn vraag of ik fotos op mn tv kon zetten via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Vorkie schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:33:
@Interstellar Heb je in het config scherm van de Synology eens de Indexering opnieuw laten opbouwen? Deed de Dune niet via SMB verbinden? De TV doet dit met DLNA naar VideoStation.
Indexing opnieuw opbouwen had ik idd al geprobeerd en de Dune werkte volgens mij ook gewoon via DLNA, daarom vond ik het zo vreemd dat ik er daarmee geen last van had.
[EDIT]Heb het even nagezocht en de oude Dune werkte idd niet via DLNA, dus het probleem van de spookbestanden is waarschijnlijk toch DLNA gerelateerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Tranquility op 16-06-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interstellar schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:01:
M'n nieuwe 65C8 van de week binnengekregen en ben er nu lekker mee aan het spelen. Eerste indruk: wauw, wat een apparaat! Out of the box al een prachtige beeldkwaliteit. Dit ga ik later nog finetunen.

Maar goed, eerst de mediaspelerfunctionaliteit uitgeprobeerd, ik was toch wel nieuwsgierig hoe de mediaspeler van de LG presteert, zeker in vergelijk met mijn oude Dune HD Smart D1 mediaspeler. Mijn Synology werd meteen door de TV gezien, top dus! Hier liep ik meteen al tegen een vreemd verschijnsel aan dat ik allemaal oude bestanden van films en series zie staan die al lang niet meer op de NAS staan. What the heck? Op Google gezocht en gezien dat meer mensen hier last van hebben met LG WebOS, maar ook met andere smart-TV's van o.a. Samsung en dat het iets te maken zou hebben met DLNA. Vreemd, want mijn stokoude Dune HD Smart D1 had hier totaal geen last van en gaf alleen de bestanden die daadwerkelijk op de NAS staan weer.

Flink zitten zoeken op net web, maar nog geen echte oplossing kunnen vinden en blijven de "spookbestanden" zichtbaar. Weird.. 8)7 Met Plex zijn geen spookbestanden zichtbaar, maar wil ik Plex liever niet gebruiken, voor de reden zie verderop.

Andere onhebbelijkheid van de LG speler is dat PGS-subs van m'n Blu-Ray remuxed mkv's niet worden getoond, wat mijn oude Dune wel gewoon deed. Omdat iedereen lovend is over Plex in combinatie van de X-Play app op de LG heb ik dit uiteraard ook geprobeerd. Nou, dat was ook niet echt een succes. Bij m'n oude Dune kon ik gewoon vanaf m'n PC bestanden van de NAS verwijderen of toevoegen waarna de content die daar in zat gewoon zichtbaar was in de Dune en kon ik een gewenst bestand selecteren en afspelen, just plain and simple. Met Plex moet je eerst inloggen op de NAS, de Plex app starten en daar eerst handmatig de bibliotheek vernieuwen voordat bestanden pas zichtbaar worden in X-Play wat erg omslachtig werkt.

Ik heb een groot aantal remuxed Blu-Ray mkv's waar PGS-subs inzitten. Deze zijn dan niet zichtbaar. Zowel niet door de LG mediaspeler via DLNA als via de X-Play app in combinatie met de Plex mediaserver op m'n Synology. Plex wil dit dan eerst gaan transcoden.. Huh, waarom?, alles is via Gigabit aangesloten. Maar zelfs dan werkt het niet, de film wordt dan gewoon niet afgespeeld. Alleen als de PGS-subs niet zijn geselecteerd speelt de film.

Resumerend: exit LG mediaspelerfunctionaliteit en Plex met X-Play. Best wel jammer, want een oplossing zonder los mediaspelerkastje is ideaal en de beeldkwaliteit is zo te zien ook uitstekend. Dus zit ik er aan te denken een nieuwe Dune HD te kopen die 4K ondersteunt, maar gewoon met een mappenstructuur werkt zonder al dat bibliotheek en thumbnails gehassel. Indexering en bibliotheken met plaatjes en filmbeschrijving ben ik niet echt in geïnteresseerd. Suggesties zijn welkom! :P
Dit was dus precies de reden dat ik enigszins verhit reageerde omdat ook al de "problemen" met Xplay poep simpel zijn op te lossen en hier te vinden zijn.

Vooruit, subs kan je automatisch downloaden met Sub Zero subtitles plugin in Plex server. Installeren, even de tijd nemen en jij hebt al je subs tbv Xplay (SRT's)

Bibliotheek hoef je helemaal niet handmatig te vernieuwen want ook dat is een instelling in Plex en dan gaat het ook automatisch.

En wbt transcoden gebruik je Xplay en dan wordt er niet meer getranscode.

Opgelost en voortaan toch maar weer beter zoeken in het topic. Staan complete handleiding hier ondertussen. (Je zal me nu weer een oetl.. vinden zeker?) 8)

Wil je middels de Video app werken zal je een kleine wijzing in de namen van mappen moeten doen want de mediaserver van Synology laat ze anders niet zijn. Bug in de mediaserver van Synology.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing gevonden. KPN heeft alles gereset, en ja hoor. Weer perfect eindelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:41:
Oplossing gevonden. KPN heeft alles gereset, en ja hoor. Weer perfect eindelijk!
Zat je probleem toch aan de andere kant. Happy viewing jongen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:37:
[...]

Dit was dus precies de reden dat ik enigszins verhit reageerde omdat ook al de "problemen" met Xplay poep simpel zijn op te lossen en hier te vinden zijn.

Vooruit, subs kan je automatisch downloaden met Sub Zero subtitles plugin in Plex server. Installeren, even de tijd nemen en jij hebt al je subs tbv Xplay.

Bibliotheek hoef je helemaal niet handmatig te vernieuwen want ook dat is een instelling in Plex en dan gaat het ook automatisch.

En wbt transcoden gebruik je Xplay en dan wordt er niet meer getranscode.

Opgelost en voortaan toch maar weer beter zoeken in het topic. Staan complete handleiding hier ondertussen. (Je zal me nu weer een oetl.. vinden zeker?) 8)

Wil je middels de Video app werken zal je een kleine wijzing in de namen van mappen moeten doen want de mediaserver van Synology laat ze anders niet zijn. Bug in de mediaserver van Synology.
Dat dus. Nee niet alles werkt maar voor bijna alles is een geautomatiseerde oplossing en dan werkt het gewoon prima. Je moet sowieos nooit teveel van het smart gedeelte van een TV verwachten, een externe mediaspeler zal altijd meer mogelijkheden en customisation hebben, ik ben allang blij dat Plex / XPlay gewoon alles afspeelt met als enige workaround dat je gewoon externe srt moet gebruiken.

Iedereen is dus lovend over XPlay als mediaplayer direct op de tv maar the moet het gewoon niet helemaal van vergelijken met een externe mediaplayer.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 16-06-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Puck schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:44:
[...]

Dat dus. Nee niet alles werkt maar voor bijna alles is een geautomatiseerde oplossing en dan werkt het gewoon prima. Je moet soiweos nooit teveel van het smart gedeelte van een TV verwachten, een externe mediaspeler zal altijd meer mogelijkheden en customisation hebben, ik ben allang blij dat Plex / XPlay gewoon alles afspeelt met als enige workaround dat je gewoon externe srt moet gebruiken.
Daar ben ik inmiddels ook min of meer achter, dat PGS gewoon niet ondersteund wordt. En ik verwacht echt niet teveel van een (ingebouwde) speler, het enige dat ik eigenlijk wil is gewoon browsen door bestanden op m'n nas en afspelen. Niks geen fancy gedoe dus. Maar dat is blijkbaar al te veeleisend van mij.. Silly me! ;)

Wat de subs betreft zou ik deze inderdaad voor .srt moeten vervangen. Ik ben in het verleden vaak met subs bezig geweest, zelfs vertaald en omgezet en maar weinig die te vinden zijn via de bekende subtitle sites zijn echt synchroon, weet niet hoe dat met Zub Zero plugin is als je die gebruikt, ander zou dat wel makkelijk zijn. Kan het een keer een kansje wagen.

Verder nog geen oplossing voor het spookbestanden probleem, wat blijkbaar toch DLNA gerelateerd is.
Bedankt voor het meedenken anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interstellar schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:53:
[...]

Verder nog geen oplossing voor het spookbestanden probleem, wat blijkbaar toch DLNA gerelateerd is.
Lezen. Mappen of bestanden een kleine wijziging geven in de naam (iets deleten of puntje zetten) en de mediaserver van je Synology laten ze wel zien. Ik (her)ken het probleem.

Als je even googled mbt spookbestanden is er ook ergens een workaround te vinden zodat het automatisch gaat, maar ik doe na het downloaden altijd handmatig even al die onzin die aan titels wordt meegegeven deleten zodat ik cleane titels heb en dan is het probleem dus automatisch opgelost. Heb dus nooit de behoefte gehad het te automatiseren.

Edit: probleem bestaat al heel lang: https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=57678

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2018 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Je stelt dat ik niet lees, maar het probleem is NIET dat de mediaserver bestanden NIET ziet, maar juist dat ze bestanden die al lang niet meer bestaan WEL laat zien. Dus wie leest er hier niet? 8)7

Ondertussen heb ik hier een workaround gevonden waarbij de ghostbestanden worden verwijderd d.m.v. een script. Dit werkt tot nu toe, maar vind het geen oplossing eingenlijk.

Trouwens, ik gebruik altijd bestandsnamen zonder flauwekul, dus bijvoorbeeld "2001 A Space Odyssey.mkv" en houd ik, net zoals jij, niet van geautomatiseer.

Jammer dat je zo negatief reageert.

[ Voor 14% gewijzigd door Tranquility op 16-06-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:05
Interstellar schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:47:
Je stelt dat ik niet lees, maar het probleem is NIET dat de mediaserver bestanden NIET ziet, maar juist dat ze bestanden die al lang niet meer bestaan WEL laat zien. Dus wie leest er hier niet? 8)7

Ondertussen heb ik hier een workaround gevonden waarbij de ghostbestanden worden verwijderd d.m.v. een script. Dit werkt tot nu toe, maar vind het geen oplossing eingenlijk.

Trouwens, ik gebruik altijd bestandsnamen zonder flauwekul, dus bijvoorbeeld "2001 A Space Odyssey.mkv" en houd ik, net zoals jij, niet van geautomatiseer.

Waarom geen Plex server gebruiken op je Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interstellar schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:47:

Ik heb een goed geheugen. O-)

Heb indexeren in de mediaserver wel op automatisch staan? Ik houd juist wel van automatisch. Couchpotatoe, Sub Zero etc etc. Zalig.
wouter.N schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:51:
[...]

Waarom geen Plex server gebruiken op je Synology?
Volgens mij gebruikt hij die ook want anders doet Xplay helemaal niets.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2018 19:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Er is een nieuwe (beta) firmware beschikbaar voor 2016 modellen.

O.a. Dolby Vision probleem via HDMI schijnt opgelost te zijn (kan ik niet checken, was bij mij al gefixt aan de apple tv kant) zodat UHD blurays geen “raised blacks” meer weergeven.

Daarnaast is de HDR gamemode niet langer donkerder dan de HDR standaard beeldmodus!! Is gelijk getrokken zo te zien. (Ben het nu aan het testen, bij Uncharted 4 zag ik geen verschil)

Hier te downloaden:

Download beta firmware:
The beta firmware can be downloaded for free below. Have you already installed the update? Then share your feedback in the comment feature (under this article)!

ATTENTION: The installation of the beta firmware is at your own risk

BETA firmware FW 05.30.25 for LG B6 OLED TV (download) approx. 840MB
BETA Firmware FW 05.30.30 for LG C6 & E6 OLED TV (download) approx. 840MB

Edit: links werken niet, hier de link naar het bronartikel:

https://www.avforums.com/...d-part-6.2109692/page-112

Post #3356

[ Voor 12% gewijzigd door fonsmeister op 17-06-2018 12:18 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:16
fonsmeister schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:13:
Er is een nieuwe (beta) fifmware beschikbaar voor 2016 modellen.

O.a. Dolby Vision probleem via HDMI schijnt opgelost te zijn (kan ik niet checken, was bij mij al gefixt aan de apple tv kant) zodat UHD blurays geen “raised blacks” meer weergeven.

Daarnaast is de HDR gamemode niet langer donkerder dan de HDR standaard beeldmodus!! Is gelijk getrokken zo te zien.

Hier te downloaden:

Download beta firmware:
The beta firmware can be downloaded for free below. Have you already installed the update? Then share your feedback in the comment feature (under this article)!

ATTENTION: The installation of the beta firmware is at your own risk

BETA firmware FW 05.30.25 for LG B6 OLED TV (download) approx. 840MB
BETA Firmware FW 05.30.30 for LG C6 & E6 OLED TV (download) approx. 840MB
Goed om te lezen dat ze nog steeds bezig zijn. Hopelijk verhelpen ze hiermee ook de glowing blacks van de B6. Dan ben ik weer helemaal happy.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Major_ton schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:15:
[...]

Goed om te lezen dat ze nog steeds bezig zijn. Hopelijk verhelpen ze hiermee ook de glowing blacks van de B6. Dan ben ik weer helemaal happy.
“After some further testing the black glow is fixed with 05.30.25“

https://www.avforums.com/...d-part-6.2109692/page-113

:)

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt er de firmware update voor de 2017 modellen voor hdr game mode net zo helder is als de hdr standaard?
Major_ton schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:15:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:43:
Wanneer komt er de firmware update voor de 2017 modellen voor hdr game mode net zo helder is als de hdr standaard?
Die komt er niet. Volgens LG is dit bewust en zul je dynamic contrast aan moeten zetten wil je helderder beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:43:

[...]
Het is nog maar de vraag of je zo blij moet zijn met een meer heldere HDR game mode. Ik heb gisteren op mijn 65B6 het spel Shadow of the Colossus gespeeld (ziet er prachtig uit overigens) en ik ben daarmee nog eens gaan vergelijken tussen HDR game mode en mijn HDR Standard settings. Het resultaat is dat de tone mapping in de HDR game mode véél beter is, met het juiste behoud van hooglichtdetails. In de HDR Standard mode (of HDR Bright mode) zijn de hooglicht in bijvoorbeeld de lucht veel meer blown out. Dit viel mij bij andere games ook al eens op. Als je de ingame brightness goed afstelt, dan is de HDR game mode juist erg goed.

Als je met tone mapping de highlights laat clippen, dan lijkt het beeld meer helder aangezien het deel van het beeld net onder wit meer helder wordt weergegeven. Dit is wat Sony bijvoorbeeld doet bij HDR content. Je kan het zien aan de onderstaande grafiek waarbij de de grijze lijn vanaf 80% wit volledig horizontaal loopt. Alles vanaf 80% wit wordt als 100% wit weergegeven waardoor je details in de hooglichten mist.
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/reviews/tv/sony/a8f/a8f-eotf-small.jpg

LG pakt dit anders aan door de curve eerder af te laten lopen waarbij geleidelijk de maximale helderheid bij 100% wit gehaald wordt.
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/reviews/tv/lg/c8/c8-eotf-small.jpg

Wanneer je HDR games buiten HDR game mode speelt, dan krijg je dus een tone mapping zoals de bovenste grafiek. Persoonlijk vind ik dat niet mooi en kies ik liever voor de onderste wijze, waarbij het beeld iets donkerder lijkt, maar waar de maximale helderheid uiteindelijk gelijk ligt mét behoud van hooglicht details.

Ik ben benieuwd of LG er met de nieuwe firmware voor de 2016 modellen nu ook de hooglichten laat clippen in de HDR game mode om meer pseudo helderheid te creëren, want dat zou in mijn ogen een achteruitgang zijn.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazuzi
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik heb sinds gister de C7 55” aangeschaft en ben er op sommige momenten wel blij mee maar soms ook weer niet. Heb namelijk planet earth 2 op UHD schijf en speel het af op mijn XBONEX. Bij rustige scenes is er niet veel aan de hand maar bij snelle shots zie je de ondertitels wazig/vervrommen en dat geldt ook bij de dieren in beeld. Met gamen zie ik dat overigens niet. Ligt het aan een instellingsfout of is het een gebrekkig model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Pazuzi schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:04:
Ik heb sinds gister de C7 55” aangeschaft en ben er op sommige momenten wel blij mee maar soms ook weer niet. Heb namelijk planet earth 2 op UHD schijf en speel het af op mijn XBONEX. Bij rustige scenes is er niet veel aan de hand maar bij snelle shots zie je de ondertitels wazig/vervrommen en dat geldt ook bij de dieren in beeld. Met gamen zie ik dat overigens niet. Ligt het aan een instellingsfout of is het een gebrekkig model?
Zet eerst Tru-Motion eens uit (Of op custom met De-Judder op 2/10 en De-Blur op 10/10).

Tru-Motion moet je trouwens instellen per input en/of beeldmodus.

[ Voor 5% gewijzigd door Major_ton op 17-06-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ben nu een WK wedstrijd in 4K terug aan het kijken. Is een NPO UHD versie. Ook hier geldt eigenlijk hetzelfde als waar we het enkele dagen geleden over hadden. Normale TV camera brengt een wat 'softer' beeld. Enkel close-ups zijn erg scherp en het NOS en NPO UHD logo spatten van het scherm door de HLG HDR. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Sinds Donderdag LG OLEDc8pla.

Helaas fout paneel. Terugsturen met retourrecht of LG service aanvraag doen?

Edit:
Zie https://imgur.com/a/FZotLWf

Vlak links onder is andere kleur, plus nog wat horizontale strepen over het scherm die verkleurd zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door TLLRS op 18-06-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
TLLRS schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:16:

Wat is er mis dan? Waarom neem je niet gewoon even contact op met de winkel/webshop waar je hem hebt gekocht?

Edit; valt er direct zonlicht op de TV? Lijkt mij hier het geval..

[ Voor 9% gewijzigd door -Muncky- op 18-06-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

TLLRS schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:16:

Edit:
Zie https://imgur.com/a/FZotLWf

Vlak links onder is andere kleur, plus nog wat horizontale strepen over het scherm die verkleurd zijn.
Sowieso ff de winkel bellen, maar tenzij je bang bent dat je daarna een hogere prijs moet betalen, zou ik een kapotte tv gewoon teruggeven /omruilen en niet laten repareren, als je hem nog maar net een paar dagen in bezet hebt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
-Muncky- schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:18:
[...]

Wat is er mis dan? Waarom neem je niet gewoon even contact op met de winkel/webshop waar je hem hebt gekocht?

Edit; valt er direct zonlicht op de TV? Lijkt mij hier het geval..
Nee deze foto is s'avonds genomen.
Er valt geen zonlicht op de TV. Ook niet overdag.

Van dichtbij is het defect duidelijker. Er zitten dan veel dunne streepjes in dat gedeelte van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:23

SkyStreaker

Move on up!

Jorgen schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:37:
[...]

Sowieso ff de winkel bellen, maar tenzij je bang bent dat je daarna een hogere prijs moet betalen, zou ik een kapotte tv gewoon teruggeven /omruilen en niet laten repareren, als je hem nog maar net een paar dagen in bezet hebt.
Hoe dit door de QA komt... Gewoon retourrecht. Als je al met backlight bleeding dat kan doen, dan moet dit helemaal kunnen.

Laten repareren zou ook niks moeten kosten. Fabrieksgarantie.

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 18-06-2018 12:17 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 01-10 13:04
Rivanov schreef op maandag 18 juni 2018 @ 06:05:
Ben nu een WK wedstrijd in 4K terug aan het kijken. Is een NPO UHD versie. Ook hier geldt eigenlijk hetzelfde als waar we het enkele dagen geleden over hadden. Normale TV camera brengt een wat 'softer' beeld. Enkel close-ups zijn erg scherp en het NOS en NPO UHD logo spatten van het scherm door de HLG HDR. :+
Kan dat via de site van NOS?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denthemen88
  • Laatst online: 11-09 06:22
Ongetwijfeld een hele gekke/simpele vraag 😲

Via onderstaande link wil ik wat settings proberen om het beeld te optimaliseren. Zoals jullie zien heeft hij instellingen voor SD en HDR. Echter, beide voert hij ze uit op de beeldmodus “technicolor expert”. Hoe kun je twee soorten settings op één beeldmodus hanteren?

Link: https://www.avsforum.com/...alk-393.html#post55037420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
knny schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Kan dat via de site van NOS?
Ik gok alleen via:

KPN (met 4K ontvanger en op addressen waar 100 Mb/s beschikbaar is;
Jonaz (glasvezelaanbieder);
Canal Digitaal (satelliet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Of een 4K rip uit de nieuwsgroepen gepluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

denthemen88 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:03:
Ongetwijfeld een hele gekke/simpele vraag 😲

Via onderstaande link wil ik wat settings proberen om het beeld te optimaliseren. Zoals jullie zien heeft hij instellingen voor SD en HDR. Echter, beide voert hij ze uit op de beeldmodus “technicolor expert”. Hoe kun je twee soorten settings op één beeldmodus hanteren?

Link: https://www.avsforum.com/...alk-393.html#post55037420
SDR en HDR hanteren hun eigen beeldmodi met bijbehorende settings, per HDMI input en app. Gok dat dit voor Technicolor ook geld (heb zelf een B6 dus geen Technicolor modus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb per ongeluk mijn AV-settings gereset op mijn 55C7. Ja, per ongeluk inderdaad. Zijn er nog nieuwe ideeën over de instellingen sinds alle updates van de afgelopen maanden? Als ik nu die van Rtings overneem, dan zijn technicolor HDR en alle andere nieuwe foefjes en verbeteringen daar natuurlijk niet in meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Jorgen schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:27:
Ik heb per ongeluk mijn AV-settings gereset op mijn 55C7. Ja, per ongeluk inderdaad. Zijn er nog nieuwe ideeën over de instellingen sinds alle updates van de afgelopen maanden? Als ik nu die van Rtings overneem, dan zijn technicolor HDR en alle andere nieuwe foefjes en verbeteringen daar natuurlijk niet in meegenomen.
Als je van de Rtings settings blij wordt kan je die overnemen, maar ik word er niet vrolijk van. Je kan evt ook mijn basis settings voor SDR gebruiken als je daar wat aan hebt. De liggen voor de 2016 en 2017 modellen nagenoeg gelijk.

https://gathering.tweaker...message/55494613#55494613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Major_ton Dank!
Heb jij je settings nog aangepast n.a.v. de updates van de afgelopen maanden? En dit is alleen SDR. Wat doe je dan voor HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerpsv
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-09 12:28
Zijn die er dan? Nog niet kunnen vinden! Zou leuk zijn om duitsland-mexico in 4K terug te kunnen kijken :)
DutchOwnage schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:09:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Geen flauw idee, zeg ook maar wat :) . Heb al jaaaren geen abbo meer op nieuwsservers, maar kan me zomaar voorstellen dat er wellicht wel iets te vinden is? Misschien niet van de NOS, maar er zijn 15 landen in Europa die het WK al dan niet in zijn geheel in 4K uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35

pro_6or

amateur_60r

Ik hoop dat dit mag hier (niet echt LG Oled specifiek), ik zit er nu toch sterk aan te twijfelen miijn Pioneer Plasma door een C8 te gaan vervangen binnenkort. Ik kijk TV via KPN en heb de TV via HDMI op de settopbox aangesloten. Op dit moment (buis in de muur) loopt er alleen een stroomkabel naar mijn TV en de HDMI kabel (vanaf de settop naar de AV receiver en van daar weer naar de TV).

Ik wil graag in één keer klaar zijn met vervangen, dat gehannes met ophangen en gedoe is niet mijn hobby. Wat is nu het handigst, alleen een HDMI kabel naar de TV (2.2 dan nu maar alvast) en ook nog een Ethernet kabel naar de TV zelf (zodat je alle apps en software update se.d. direct kan doen op de TV zelf (zonder de KPN settopbox) of evt nog een heel andere manier van aansluiten?

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pro_6or schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:49:
Ik hoop dat dit mag hier (niet echt LG Oled specifiek), ik zit er nu toch sterk aan te twijfelen miijn Pioneer Plasma door een C8 te gaan vervangen binnenkort. Ik kijk TV via KPN en heb de TV via HDMI op de settopbox aangesloten. Op dit moment (buis in de muur) loopt er alleen een stroomkabel naar mijn TV en de HDMI kabel (vanaf de settop naar de AV receiver en van daar weer naar de TV).

Ik wil graag in één keer klaar zijn met vervangen, dat gehannes met ophangen en gedoe is niet mijn hobby. Wat is nu het handigst, alleen een HDMI kabel naar de TV (2.2 dan nu maar alvast) en ook nog een Ethernet kabel naar de TV zelf (zodat je alle apps en software update se.d. direct kan doen op de TV zelf (zonder de KPN settopbox) of evt nog een heel andere manier van aansluiten?
Ik heb echt geen idee wat je vraag is :? Hoe zie je "andere manier van aansluiten" voor je? Je hebt gewoon een stroomkabel nodig en je hebt een HDMI kabel nodig vanuit je settop box. Daar zijn geen andere manieren voor. Ethernet zou je kunnen skippen als je verwacht dat je 5Ghz WiFi voldoende is.

Alleen als er een receiver in het spel komt zou je verschillende manieren van aansluiten hebben (alles via receiver, of alles via TV en ARC).

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 18-06-2018 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:05
bakkerpsv schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:05:
Zijn die er dan? Nog niet kunnen vinden! Zou leuk zijn om duitsland-mexico in 4K terug te kunnen kijken :)
Staat er nog niet bij, zelf heb ik niets met voetbal maar hou het wel even voor je in de gaten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nlbii9u.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
bakkerpsv schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:05:

[...]
ik heb er een paar via een torrensite gevonden,alleen al om het hdr-hlg logo een keer te zien,beeld was vd NOS-UHD en commentaar was engels (spanje-portugal)
ps.duitsland-mexico staat er wel bij

[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 18-06-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35

pro_6or

amateur_60r

Puck schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:00:
[...]

Ik heb echt geen idee wat je vraag is :? Hoe zie je "andere manier van aansluiten" voor je? Je hebt gewoon een stroomkabel nodig en je hebt een HDMI kabel nodig vanuit je settop box. Daar zijn geen andere manieren voor. Ethernet zou je kunnen skippen als je verwacht dat je 5Ghz WiFi voldoende is.

Alleen als er een receiver in het spel komt zou je verschillende manieren van aansluiten hebben (alles via receiver, of alles via TV en ARC).
Moet ik:
1 HDMI + Ethernet
2 alleen HDMI
3 alleen Ethernet
4 nog andere kabels, zoals ik roep maar wat een opvolgeer van HDMI, displayport oid)
Stroom moet altijd, maar dat komt goed.

Mijn oude TV is nog geen smart TV, het lijkt me voor een smart TV zelf wel handig dat hij direct ook zelf op internet zit, en niet alleen de KPN settopbox) voor software updates, apps op de TV (KPN Interactieve TV ook per APP evt? e.d. 5ghz Wifi zal wel redelijk goed zijn (KPN glas aansluiting) maar ik sluit liever (alvast) een kabel aan voor straks HDR Full HD high frame rate.

[ Voor 6% gewijzigd door pro_6or op 18-06-2018 17:16 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pro_6or schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:15:
[...]

Moet ik:
1 HDMI + Ethernet
2 alleen HDMI
3 alleen Ethernet
4 nog andere kabels, zoals ik roep maar wat een opvolgeer van HDMI, displayport oid)
Stroom moet altijd, maar dat komt goed.

Mijn oude TV is nog geen smart TV, het lijkt me voor een smart TV zelf wel handig dat hij direct ook zelf op internet zit, en niet alleen de KPN settopbox) voor software updates, apps op de TV (KPN Interactieve TV ook per APP evt? e.d. 5ghz Wifi zal wel redelijk goed zijn (KPN glas aansluiting) maar ik sluit liever (alvast) een kabel aan voor straks HDR Full HD high frame rate.
Als je je settopbox wilt gebruiken heb je HDMI nodig. Als je liever internet over ethernet wilt heb je een LAN kabel nodig. Je beantwoord dus al je eigen vraag

Als je de TV aan wilt doen heb je stroomkabel nodig :P Ik zou er in ieder geval nog een 2e HDMI kabel aanleggen mocht je in de toekomst nog een ander apparaat of receiver willen aansluiten.

Opvolger van HDMI is gewoon HDMI 2.1 al is het nog beetje de vraag of 2018 tv's überhaupt features van HDMI 2.1 gaan ondersteunen.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 18-06-2018 17:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
pro_6or schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:49:

Als je goed voorbereid wilt zijn (ook in het geval dat...) zou ik de volgende kabels door de buis leggen:

- Stroomkabel.
- 2x HDMI (misschien zelfs 3 als je ooit besluit om geen receiver meer te gebruiken).
- Ethernet kabel.
- Optische kabel (Voor als ARC weer eens niet werkt).

Een kleine moeite en misschien gebruik je het wel nooit allemaal, maar áls het nodig is, ben je blij dat ze er zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Jep. Heb nu voor het eerst HLG-HDR logo gezien. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 18-06-2018 18:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knny
Voor de mensen die het interessant vinden om BBC UHD te kijken. :)

Zet landinstellingen voor lg apps op UK en pak deze uk dns 191.101.6.227

Download de iPlayer app en kijk WK in 4K!

Bron: https://dns-trick.com/channels/bbc-iplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe verander je van landinstellingen voor apps?
knny schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:01:
Voor de mensen die het interessant vinden om BBC UHD te kijken. :)

Zet landinstellingen voor lg apps op UK en pak deze uk dns 191.101.6.227

Download de iPlayer app en kijk WK in 4K!

Bron: https://dns-trick.com/channels/bbc-iplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:31:
Hoe verander je van landinstellingen voor apps?

[...]
Bij instelling, algemeen, land en dan lg content apps op UK zetten. Daarna start tv opnieuw op en kan je via de lg store de iplayer app vinden. Alleen nog je dns aanpassen bij je internet setting en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Land van uitzending hebben of land voor LG services?
knny schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:40:
[...]

Bij instelling, algemeen, land en dan lg content apps op UK zetten. Daarna start tv opnieuw op en kan je via de lg store de iplayer app vinden. Alleen nog je dns aanpassen bij je internet setting en gaan.
Pagina: 1 ... 111 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.