Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
dacht ik ook aan, dus al gezocht op de denon site ( en YouTube)
verschillende instellingen gebruikt alleen probleem blijft bestaan
Ik ga wel mail sturen naar denon/ netflix
In alle andere activiteiten komt het geluid wel goed door, behalve als ik dus daadwerkelijk een film start
( en anders gewoon maar via die brakke Ziggo decoder kijken.....)

Zojuist stukje van Edge of tomorrow in 4k gezien.....beeld en geluid.... WOW !!!
Weet je meteen dat het geld goed gespendeerd is aan de lg 55c8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Gisteravond, na lang wikken en wegen en dit topic doorlezen, de knoop doorgehakt en de LG OLED65B7 aangeschaft (de mediamarkt aanbieding uit de folder).
Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Mijn huidige tv is een 40inch Sony van 8 jaar oud...maar verwacht geen spijt te gaan krijgen van het formaat haha :-) Mooie upgrade zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
baasandre schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:50:
[...]

klopt denk ik...ben geen whizkid daarin...alleen......

- netflix op de tv --> optisch naar receiver ..geen geluid
Is jouw receiver dan wel op optical input ingesteld?
- Ziggo tv --> via receiver -- geluid
- YouTube op tv -> via receiver -> geluid
- shield ( en externe harddisk) --> via receiver -- passtrough -- dolby/ atmos _/-\o_
- shield --> via receiver -- spel spelen -- geluid
- shield --> kodi --> terrarium tv --> geluid
- shield --> netflix --> geen geluid :( :(

Iemand misschien een idee wat het probleem is ?
Kan je receiver überhaupt DD+ (ookwel eAC3) decoderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie1977
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Betreffende inbranden van lg oled tv station logo's, ben ik me wat gaan inlezen over de functie magic zoom.

Is er een mogelijkheid om het bovenste stuk beeld, waar zich het logo bevind, weg te zoomen met behoud van het onderste deel ivm bijvoorbeeld ondertitels? Mijn C8 staat straks op de stoep. Als het beeld hierdoor iets uitrekt lijkt me dat prima.

Bij streams en Netflix kan ik dan gewoon overschakelen naar normaal 16.9 beeld.

Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnie1977 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:47:

Is er een mogelijkheid om het bovenste stuk beeld, waar zich het logo bevind, weg te zoomen met behoud van het onderste deel ivm bijvoorbeeld ondertitels? Mijn C8 staat straks op de stoep. Als het beeld hierdoor iets uitrekt lijkt me dat prima.
De angst voor het inbranden zit er zo diep ingebakken dat je het beeld wil verneuken met allerlei truuks. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1954
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 16:29
Fuske schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:52:
Update over mijn omruiling van de b6v.

Vandaag is door de Expert de 55c7v geleverd. Helemaal blij! Voor heel even..
Na een half uur tv te hebben gekeken dacht Ik een inbranding te zien midden op het scherm... En jawel hoor één heel duidelijk Dolby vision logo in het midden. Met tekst en al duidelijk te zien op witte en grijze achtergronden. Via het instart menu aantal uren bekeken 2100u! Ze hebben me gewoon het demomodel uit de winkel geleverd!
Ben om te ploffen natuurlijk! De winkel krijgt van LG namelijk gewoon een nieuwe!
Helaas waren ze al dicht net maar meteen gemaild en morgenvroeg hang ik aan de telefoon! Schandalig vind ik dit!

Edit; de doos erbij gepakt.. Verzendlabel van importeur naar de winkel datum 3-2017 mijn vermoedens lijken te kloppen!
Wat een boeven. Ik sta op het punt om met een 'weggeefweken'-kortingscode een tv te gaan kopen bij Expert. Welke Expert winkel flikte je dit kunstje? Ik woon in Amsterdam dus de tv zal wel uitgeleverd worden door een Amsterdams filiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:59
Ronnie1977 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:47:
Betreffende inbranden van lg oled tv station logo's, ben ik me wat gaan inlezen over de functie magic zoom.

Bij streams en Netflix kan ik dan gewoon overschakelen naar normaal 16.9 beeld.

Wie heeft hier ervaring mee?
Je kan zoomen, rekken en strekken wat je wilt, dus dat is geen probleem. Er is een snelfunctie en een uitgebreide functie in het menu. Maar waarom in hemelsnaam?!! |:( Je koopt toch geen toestel vanwege het mooie beeld wat OLED geeft om het vervolgens de nek om te draaien met dit soort onzin? Lekker kijken en genieten en gewoon een beetje rekening houden met statische content in de zin dat je niet 's ochtends vroeg CNN aanzet en dat als 'radio' gaat gebruiken waarbij het de hele dag aanstaat terwijl je andere dingen aan het doen bent. Als je TV met normaal gebruik inbrandt, dan is er zoiets al garantie.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 18:17
wat nu als je graag de hele dag CNN kijkt?dan is dat toch normaal gebruik??

[ Voor 200% gewijzigd door pennywise666 op 11-06-2018 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 09:30
Dan moet je geen Oled kopen of 'inbranden' accepteren. Hoewel je het waarschijnlijk nooit zal zien mits ze niet stiekem het logo gaan verplaatsen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:03
Gisteren de knoop doorgehakt en voor een mooie aanbieding + de cashback actie van LG de 65C8 besteld. Kan niet wachten!

Ben wel benieuwd hoe iedereen de TV heeft afgesteld. Hebben jullie settings gebruikt die ergens (in een review o.i.d) gepost zijn of zelf aan het afstellen geslagen?

Ook ben ik benieuwd naar de ingebouwde mediaspelerfunctie van de C8 i.c.m. mijn Synology NAS. Nu heb ik nog een oude Dune HD Smart D1 mediaspeler, maar die is geen 4K, dus moet er eventueel een nieuwe mediaspeler komen, tenzij ik met de ingebouwde speler alles kan. Werkt die goed met de Synology samen en werken bijvoorbeeld .srt ondertitels die embedded zitten in .mkv bestanden? Ik kan daar niet zo heel veel over vinden op het web..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-10 21:23
Interstellar schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:57:

Ook ben ik benieuwd naar de ingebouwde mediaspelerfunctie van de C8 i.c.m. mijn Synology NAS. Nu heb ik nog een oude Dune HD Smart D1 mediaspeler, maar die is geen 4K, dus moet er eventueel een nieuwe mediaspeler komen, tenzij ik met de ingebouwde speler alles kan. Werkt die goed met de Synology samen en werken bijvoorbeeld .srt ondertitels die embedded zitten in .mkv bestanden? Ik kan daar niet zo heel veel over vinden op het web..
Net van't weekend 65c8 geinstalleerd en synology nas gekoppeld via plexserver.
De plex app van de lg had wat moeite met 4k, maar dat moet ik nog even verder onderzoeken.
Als je de interne tv mediaspeler gebruikt en de dlna van de plexserverdan werkt dat prima ook met subs :-)
Emby app nog niet geprobeerd, maar mogelijk is dat ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 15:12

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Gisteren de knoop doorgehakt en voor een mooie aanbieding + de cashback actie van LG de 65C8 besteld. Kan niet wachten!

Ben wel benieuwd hoe iedereen de TV heeft afgesteld. Hebben jullie settings gebruikt die ergens (in een review o.i.d) gepost zijn of zelf aan het afstellen geslagen?

Voor de C8 settings kun je kijken naar rtings. Ga ik binnenkort zelf ook mee aan de slag.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49

Voor de C8 settings kun je kijken naar rtings. Ga ik binnenkort zelf ook mee aan de slag.
[/quote]
Ruud2001 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:45:
[...]

ik zou eerst eens een paar dagen wennen aan je oled,elk paneel is anders,elke huiskamer is anders,en dan persoonlijke smaak.pak een mode die jezelf het mooist vind en pas daar eventueel met kleine stappen iets aan,eventueel trumotion uit/aan.bijvoorbeeld bij die rtings zetten als 1ste oledlampje op 21,dat vind ik persoonlijk erg laag,(4k HDR staat bij mij oledlampje op 100 home-cinemamode) bij de rest zo rond de 70.

[ Voor 44% gewijzigd door pwh53 op 11-06-2018 15:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 10:58

Puck

W32.Deadcode.A

drakiesoft schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:12:
[...]

Net van't weekend 65c8 geinstalleerd en synology nas gekoppeld via plexserver.
De plex app van de lg had wat moeite met 4k, maar dat moet ik nog even verder onderzoeken.
Als je de interne tv mediaspeler gebruikt en de dlna van de plexserverdan werkt dat prima ook met subs :-)
Emby app nog niet geprobeerd, maar mogelijk is dat ook een optie.
XPlay + Plex Media Server is the way to go imho! Speelt alles af zonder transcoding (bij gebruik van externe subs) en iets gebruiksvriendelijker dan de standaard Photo's & Video's app van LG i.c.m. DLNA. Gebruik ik nu al meer dan 1,5 jaar :) Genoeg over te vinden als je even zoekt in dit topic.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08 17:37
Enkele weken geleden heb ik de C8 gekocht. Echt top beeldkwaliteit. Echter ik heb een probleem met streaming. Ik heb de LG smart share geïnstalleerd op mijn pc. Als ik dat programma open, staat rechts boven "delen is uitgeschakeld". Ga naar menu instellingen om delen "AAN" te kiezen en dan OK klikken. Geen resultaat, delen blijft uitgeschakeld. Wat heb ik fout gedaan? Is er nog een andere manier om video op mij pc naar mij C8 te streamen? Ik gebruik vaste kabel, geen wifi. Al vast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:34
Hier ook mensen die al via de KPN UHD box het testkanaal HPO1 UHD aan het volgen zijn?
Is momenteel een doorzetting van het gewone NPO1 op, echter met HDR-HLG ondersteuning.
Nu is dit niet, tenminste op mijn (sorry): Philips OLED 873, echter nog niet helemaal optimaal.
Op het KPN forum zijn meerdere toestellen die het HDR-HLG beeld als erg donker te zien krijgen.
Hoe is jullie ervaring op je eigen OLED, welk type, en eventueel welke HDR instelling gebruik je?
Misschien idee om hiervoor een eigen topiq hier voor te openen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
pennywise666 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:30:
wat nu als je graag de hele dag CNN kijkt?dan is dat toch normaal gebruik??
Ja dat is normaal gebruik, maar niet voor een OLED TV. Als je veel korte stukjes moet rijden met de auto (om wat voor reden dan ook) in bewoond gebied met veel drempels, dan koop je ook geen sportwagen. Het valt niet helemaal te vergelijken, maar je snapt mijn punt denk ik. Het product wat je koopt moet natuurlijk aansluiten op je wensen en gebruik. Maakt niet uit of dit een TV, stofzuiger, koffiezetapparaat, auto of wat dan ook is. Een OLED TV is gewoon minder/niet geschikt voor het weergeven van langdurige statische content. Jammer maar helaas.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Jammer dat VI Oranje op RTL4 ipv 7 te zien gaat zijn. Heb nou eenmaal een zwak voor dat slappe geouwehoer van die gasten dus dat wordt veel uurtjes RTL4 de komende maand. Als dát maar goed gaat... :| ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Major_ton

Als eerste gefeliciteerd met je aanschaf!

De 'juiste' settings zijn natuurlijk persoonlijk, al levert een ISF calibratie wel absolute waardes op wat de benadering van de realiteit betreft. Als je de TV niet laat calibreren zijn dit de settings die het dichts in de buurt komen.

SDR Settings:

Kies het ISF Bright of Dark profiel.
- OLED light: Vrij is te stellen afhankelijk van de kijkomgeving.
- Contrast: 85 (hoger dan 85 laat de highlights clippen).
- Brightness: 50
- Sharpness: 10 (dit is de default waarde. Daaronder maak je het beeld softer).
- Color: 50
- Tint: 0

Expert Controls.
- Dynamic Contrast: Off
- Super Resolution: Off
- Color Gamut: Auto
- Color Filter: Off
- Gamma: 2.2
- White Balans: Warm 2

Picture Options.
- Noise Reduction: Off
- MPEG Noise Reduction: Off
- Black Level: Low
- Real Cinema: On
- Motion Eye Care: Off
- Tru Motion: Off (als dit teveel stutter geeft, dan Custom met De-Blur 10/10 en De-Judder 2/10).

Extra info:
MPEG Noise Reduction kan je ook op 'low' zetten als je last hebt van color banding in bepaalde content. LG heeft in deze setting een de-contouring filter verwerkt die redelijk goed werkt. Helaas gaat het ook te kosten van een beetje detail. Gebruiken naar eigen voorkeur dus.

Je kan ISF Bright en ISF Dark dezelfde settings geven waarbij je bij Bright de OLED Light setting hoger zet voor overdag kijken en bij Dark deze setting wat lager laat staan voor het kijken met minder omgevingslicht. Tevens kan je in de Dark setting de Gamma op 2.4 zetten voor een wat meer spetterend beeld.

Dit is een solide basis die een ISF calibratie het meest benaderd. Dat betekent niet per definitie dat dit de settings zijn die jij het mooist vindt, maar je hebt in ieder geval een goed vertrekpunt. Sommige mensen vinden Warm2 te geel en gebruiken daarom Warm1. Dat is allemaal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
Deze post met settings heeft Major Ton inmiddels onder een macro'tje hangen om weer te kunnen posten, gok ik. Hahaha.

We zouden er weer aan toe kunnen voegen dat Dynamic Contrast persoonlijk is blablabla maar dat het eigenlijk uit hoort te staan - behalve in de HDR Game mode, die van zichzelf wat dimmer is en opgeleukt kan worden door DC op low of medium te zetten. Succes en geniet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Major_ton schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:47:
[...]

Ja dat is normaal gebruik, maar niet voor een OLED TV. Als je veel korte stukjes moet rijden met de auto (om wat voor reden dan ook) in bewoond gebied met veel drempels, dan koop je ook geen sportwagen. Het valt niet helemaal te vergelijken, maar je snapt mijn punt denk ik. Het product wat je koopt moet natuurlijk aansluiten op je wensen en gebruik. Maakt niet uit of dit een TV, stofzuiger, koffiezetapparaat, auto of wat dan ook is. Een OLED TV is gewoon minder/niet geschikt voor het weergeven van langdurige statische content. Jammer maar helaas.
nee ok,maar die auto gaat dan niet kapot als je alleen kleine stukjes rijd.
waar het om gaat is dat we door LG en de winkel goed daar over geinformeerd moeten worden bij aanschaf, zo niet dan ga ik er van uit dat ik 24 uur per dag CNN kan kijken zonder inbranden.
Worden we gewaarschuwd tijdens/na aankoop? ik weet het niet,ik heb er nog geen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:19:
[...]

waar het om gaat is dat we door LG en de winkel goed daar over geinformeerd moeten worden bij aanschaf, zo niet dan ga ik er van uit dat ik 24 uur per dag CNN kan kijken zonder inbranden.
Worden we gewaarschuwd tijdens/na aankoop? ik weet het niet,ik heb er nog geen gekocht.
Ga daar maar niet van uit, zelfs LG zelf zegt het volgende op haar website:
With an LG OLED TV, any risk of burn-in or image retention have been addressed through the use of technology that not only helps protect against damage to the screen, but features self-healing properties so that any short-term image retention that may occur is quickly rectified.
Als je dit zo leest verwacht je dus dat OLED nooit inbrand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Puck schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:24:
[...]

Ga daar maar niet van uit, zelfs LG zelf zegt het volgende op haar website:

[...]

Als je dit zo leest verwacht je dus dat OLED nooit inbrand...
nee ok precies, dus dan behoor je dus gewoon garantie te krijgen met burn in,of je nou 24 uur per dag CNN kijkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:26:
[...]

nee ok precies, dus dan behoor je dus gewoon garantie te krijgen met burn in,of je nou 24 uur per dag CNN kijkt of niet.
Klopt, maar er zal vast iets anders in de kleine lettertjes van de handleiding staan o.i.d. ;) Hoera voor marketing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:29
pennywise666 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:26:
[...]

Nee, want ze blijven ietwat vaag door samen te vatten: "So in short: Reasonable, responsible usage of an OLED TV, combined with powerful image preservation abilities should result in a seamless home entertainment experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Puck schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:27:
[...]

Klopt, maar er zal vast iets anders in de kleine lettertjes van de handleiding staan o.i.d. ;) Hoera voor marketing!
ja maar dat is dan gewoon misleiding,daar kunnen ze niet mee weg komen met zo'n bedrag wat je er voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Smits360 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:09:
Deze post met settings heeft Major Ton inmiddels onder een macro'tje hangen om weer te kunnen posten, gok ik. Hahaha.

We zouden er weer aan toe kunnen voegen dat Dynamic Contrast persoonlijk is blablabla maar dat het eigenlijk uit hoort te staan - behalve in de HDR Game mode, die van zichzelf wat dimmer is en opgeleukt kan worden door DC op low of medium te zetten. Succes en geniet!
Haha nee, ik heb net alles nieuw getypt! Ik heb er ook nog even aan toegevoegd dat het SDR settings betreft. De HDR settings zijn anders en ook afhankelijk van het HDR profiel dat je kiest. Helaas heb ik zelf geen C8 om mee te testen en aan te geven welke settings het meest 'standaard' zijn.

Ik vind Rtings over het algemeen rare settings hanteren en zou eerder die van FlatpanelsHD aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Wren schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:28:
[...]

Nee, want ze blijven ietwat vaag door samen te vatten: "So in short: Reasonable, responsible usage of an OLED TV, combined with powerful image preservation abilities should result in a seamless home entertainment experience."
ik vind dat echt hun probleem dat ze vaag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
pennywise666 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:30:
[...]

ik vind dat echt hun probleem dat ze vaag blijven.
Ik begrijp dat je dat vindt en dat ze er volgens jou niet mee weg zullen komen omdat iemand bedrag X betaalt.
Maar wat wij vinden en wat de werkelijkheid is, toch twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Wren schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:31:
[...]

Ik begrijp dat je dat vindt en dat ze er volgens jou niet mee weg zullen komen omdat iemand bedrag X betaalt.
Maar wat wij vinden en wat de werkelijkheid is, toch twee verschillende dingen.
ja dat is zo,echt frustrerend.
dit is gewoon crimineel denk ik dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
pennywise666 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:19:
[...]

Een OLED TV gaat ook niet kapot van CNN kijken. Burn-in is geen defect, maar slijtage. Net zoals dat een auto sneller slijt bij veel gebruik met korte afstanden. Ik snap je redenatie, maar het gaat gewoon niet op. Elk product kent een specifiek gebruiksprofiel waarbinnen het optimaal presteert. Het is verder ook een zinloze discussie want er verandert niks. OLED panelen slijten nou eenmaal en slijtage gaat ALTIJD hand in hand met de vorm van het gebruik. Als dit je niet zint, dan is een OLED TV niks voor jou. Wat je ervoor betaalt staat er ook los van. Ik wist voor de koop van retentie en de kans op burn-in af en toch kocht ik de TV omdat ik het 't waard vond/vind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonito069
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 01:26
Ik heb een LG OLED55B6V, 13 maanden oud, had op mijn oude paneel heel veel last van inburnplekken als gevolg van kijken naar Eurosport en Ziggo sport (4200 kijkuren).
Vandaag heb ik een nieuw paneel gekregen onder garatievoorwaarden, maar ik vraag mij af wat er gaat gebeuren zodra over een paar maanden het paneel weer last gaat krijgen, maar dat is speculeren.
Het nieuwe paneel is geproduceerd in 2018-05 (lekker nieuw dus).
Tevens een paar tips gekregen:
Zodra er sprake is van statische beelden (logo's, scores, etc.) om de 3 uur van kanaal wisselen, en nooit de stekker er uit halen na het TV kijken want dan vervalt je garantie.
Waarschijnlijk oud nieuws voor jullie Tweakers maar toch even vermelden voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:14
Ik heb sinds vandaag ineens last van extreme vlekken op mijn LG Oled B7 van net een jaar oud.

Ben benieuwd waar het aan ligt en hoe LG dit gaat oplossen.

https://ibb.co/gkLsL8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

bonito069 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:21:
... en nooit de stekker er uit halen na het TV kijken want dan vervalt je garantie.
Dus je mag nooit meer verhuizen? :+
Ruben0s schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:28:
Ik heb sinds vandaag ineens last van extreme vlekken op mijn LG Oled B7 van net een jaar oud.

Ben benieuwd waar het aan ligt en hoe LG dit gaat oplossen.

https://ibb.co/gkLsL8
Al een handmatige clear panel noise gedraaid? Staat je TV langdurig direct in de zon?

[ Voor 45% gewijzigd door Puck op 11-06-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Puck schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:31:
[...]

Dus je mag nooit meer verhuizen? :+

[...]

Al een handmatige clear panel noise gedraaid? Staat je TV langdurig direct in de zon?
Is momenteel bezig met het draaien van clear panel noise.

TV staat naast een raam en staat daardoor in de ochtend in het zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Ruben0s schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:37:
[...]

Is momenteel bezig met het draaien van clear panel noise.

TV staat naast een raam en staat daardoor in de ochtend in het zonlicht.
zoek maar in dit forum op zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
bonito069 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:21:
nooit de stekker er uit halen na het TV kijken want dan vervalt je garantie.
Hoezo dit? Met onweer trek ik ook de stekkers eruit. Mijn plasma tv is juist kapot gegaan door blikseminslag bij de achterburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
pwh53 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:43:
[...]

zoek maar in dit forum op zonlicht.
Bedankt voor de tip.

Wat slecht dat dit veroorzaakt kan worden door zonlicht (enige plek zonder zonlicht bij mij in huis is het toilet). Ik ga mij erin verdiepen en contact opnemen met LG/Leverancier.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruben0s op 11-06-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

harde_cynist schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:54:
[...]
Hoezo dit? Met onweer trek ik ook de stekkers eruit. Mijn plasma tv is juist kapot gegaan door blikseminslag bij de achterburen.
Normaal gesproken, wordt er bedoelt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronnie1977
  • Laatst online: 10-03-2021
Major_ton schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:27:
[...]

Je kan zoomen, rekken en strekken wat je wilt, dus dat is geen probleem. Er is een snelfunctie en een uitgebreide functie in het menu. Maar waarom in hemelsnaam?!! |:( Je koopt toch geen toestel vanwege het mooie beeld wat OLED geeft om het vervolgens de nek om te draaien met dit soort onzin? Lekker kijken en genieten en gewoon een beetje rekening houden met statische content in de zin dat je niet 's ochtends vroeg CNN aanzet en dat als 'radio' gaat gebruiken waarbij het de hele dag aanstaat terwijl je andere dingen aan het doen bent. Als je TV met normaal gebruik inbrandt, dan is er zoiets al garantie.
Je hebt gelijk, misschien moet ik wat minder paranoïde doen en gewoon gaan kijken....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Inmiddels clear panel noise gedraaid en de vlekken zijn weg.

https://ibb.co/mQ3rf8

Weet nu alleen niet wat ik met de tv moet doen aangezien deze in de ochtend als de zon op komt in het zonlicht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:39
Ruben0s schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:37:
Weet nu alleen niet wat ik met de tv moet doen aangezien deze in de ochtend als de zon op komt in het zonlicht staat.
Ik heb wel voorbeelden gezien van lui die er een doek overheen gooiden. Zonlicht veroorzaakt vlekken op het scherm die wel weer weg gaan na een clear panel noise maar leuk is anders.
Het is dus
1 vermijden door gordijn overdag dicht doen / doek over het scherm
2 deze laten crediteren en andere tv kopen (jaja, lcd dus , er zijn ook wel goede lcd's hoor).

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Major_ton schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:10:
[...]

Als eerste gefeliciteerd met je aanschaf!

De 'juiste' settings zijn natuurlijk persoonlijk, al levert een ISF calibratie wel absolute waardes op wat de benadering van de realiteit betreft. Als je de TV niet laat calibreren zijn dit de settings die het dichts in de buurt komen.
Thanks!
Hier ga ik zeker mee aan de slag als de TV binnen is.
SDR staat voor Standard Dynamic Range neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Mijn C7 staat ook gewoon op slaapkamer met raam / gordijn open. Tot op heden nog geen bijzonderheden, wat voor vlekken moet ik aan denken dan? Zie het zo niet op eerder genoemde fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53

deze zijn er wel,maar dat gaat mij te ver
https://www.ebay.com/bhp/outdoor-tv-cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
G.Scholtens schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:21:
Mijn C7 staat ook gewoon op slaapkamer met raam / gordijn open. Tot op heden nog geen bijzonderheden, wat voor vlekken moet ik aan denken dan? Zie het zo niet op eerder genoemde fotos
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

hier is het duidelijk te zien

[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 12-06-2018 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Ik twijfel al enige tijd tussen een C7 en een C8.
Het verschil tussen de twee is €350,-.

Nu heb ik reviews gekeken en het verschil tussen die twee maar het neemt de twijfel eigenlijk niet weg.
De C7 is erg goed en de C8 geeft de kleur net iets beter weer.

Is dat de €350,- waard?
Hoe hebben jullie de keuze gemaakt? B)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 17:51
Famous schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:16:

Nu heb ik reviews gekeken en het verschil tussen die twee maar het neemt de twijfel eigenlijk niet weg.

Is dat de €350,- waard?
Heb je in het prijzen topic gekeken? Op een 55". is het verschil kleiner maar zou kunnen dat je naar een 65" refereert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

ZiSE schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:19:
[...]

Heb je in het prijzen topic gekeken? Op een 55". is het verschil kleiner maar zou kunnen dat je naar een 65" refereert?
Nee, wel de 55”
€1349 voor de C7 en €1699 voor de C8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 30-09 14:58
Bedankt, zal voortaan gordijn wat dichter doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:03
san1954 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:14:
[...]

Wat een boeven. Ik sta op het punt om met een 'weggeefweken'-kortingscode een tv te gaan kopen bij Expert. Welke Expert winkel flikte je dit kunstje? Ik woon in Amsterdam dus de tv zal wel uitgeleverd worden door een Amsterdams filiaal.
Dit was het filiaal in Horst (Noord-Limburg). Uiteindelijk is het hier wel goed opgelost maar er blijft een nare nasmaak aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Laatst online: 25-09 12:24
Eens. Maar geloof me dat het echt balen is.
Verzekering zal het idd dekken. Moest een offerte hebben voor het vervangen van het scherm.
Schrik niet.....€1100.
Ben benieuwd wat de verzekering gaat doen. Of kiezen voor herstel of vervangen van een compleet toestel.
Waar ik het meeste van baal is dat ik echt blij was met m’n scherm. Geen rare fratsen zoals hier bij sommige is/was. En een ander scherm is altijd weer afwachten.
Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:36:
[...]

Ach joh, het is maar materiaal en je kind is onbetaalbaar en leert hier weer van. Als hier je dag al van naar de klote gaat, maak dan je borst maar nat als ze puber wordt. 8) Is gewoon gedekt onder je inboedelverzekering en wordt of gerepareerd of een nieuwe. En vergeet niet ..... een glimlach van je kind doet je beseffen dat je leeft. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screens plaatsen buiten. Blijft je huis ook nog eens koeler.
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:53:
[...]

De angst voor het inbranden zit er zo diep ingebakken dat je het beeld wil verneuken met allerlei truuks. ?
_O-

* knip *

@Musicmasters Je frustratie is duidelijk maar door dit hier zo neer te gooien, wordt het topic weinig beter van. Liever een topic report indienen. Er komt op deze manier alleen maar herrie van en nog meer bagger.
Mack80 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:42:
Eens. Maar geloof me dat het echt balen is.
Verzekering zal het idd dekken. Moest een offerte hebben voor het vervangen van het scherm.
Schrik niet.....€1100.
Ben benieuwd wat de verzekering gaat doen. Of kiezen voor herstel of vervangen van een compleet toestel.
Waar ik het meeste van baal is dat ik echt blij was met m’n scherm. Geen rare fratsen zoals hier bij sommige is/was. En een ander scherm is altijd weer afwachten.

[...]
Weet het. Mijn dochter heeft een keer bijna alle muren van de woonkamer onder gekalkt. Ach ja. Komt goed jongen.

En nu weer even kijken naar de Oranje dames die wel presteren.

[ Voor 113% gewijzigd door S1NN3D op 13-06-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denthemen88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 06:22
Hij is binnen hoor. Een C7. Echt ongelooflijk mooi! Staat sinds gisteravond te draaien.

Ik zat zojuist even op YouTube via de televisie. Daar deed ik een test met 5% grijs en kreeg ik het volgende beeld met de vlek die hier duidelijk zichtbaar is. Ik ben zelf totaal geen expert op dit gebied, maar is dit iets abnormaals, of is het een kwestie van instellingen of wellicht de televisie die wat “vlieguren” dient te maken, of toch de gevreesde vlekken door de zon (die de televisie inderdaad wel bereikt)?

Even foto via de link: https://ibb.co/iHHWXy

[ Voor 20% gewijzigd door denthemen88 op 13-06-2018 01:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wren
denthemen88 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 01:07:
Hij is binnen hoor. Een C7. Echt ongelooflijk mooi! Staat sinds gisteravond te draaien.

Ik zat zojuist even op YouTube via de televisie. Daar deed ik een test met 5% grijs en kreeg ik het volgende beeld met de vlek die hier duidelijk zichtbaar is. Ik ben zelf totaal geen expert op dit gebied, maar is dit iets abnormaals, of is het een kwestie van instellingen of wellicht de televisie die wat “vlieguren” dient te maken, of toch de gevreesde vlekken door de zon (die de televisie inderdaad wel bereikt)?

Je moet gewoon dergelijke testbeelden niet gaan draaien als je jezelf niet helemaal gestoord wil maken. Of heb je de tv gekocht om lekker de hele avond naar 5% greyscale beelden te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:25
denthemen88 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 01:07:

Enige antwoord op jouw vraag: Dit is niet de manier waarop je naar een tv moet kijken :+.

Je gaat jezelf helemaal gek maken door allerlei testbeelden te gebruiken. Zoek gewoon een goede afstelling en kijk eerst een paar weken tv. Jouw paneel moet inderdaad nog een beetje inspelen en er zullen allerlei afwijken nog wegtrekken.

Geen nood -> geniet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranquility

Is dat de €350,- waard?
Hoewel, ook volgens LG, de verschillen tussen het 2017 panel en het nieuwe 2018 panel heel klein zijn, zullen er toch verbeteringen zijn doorgevoerd, ook al zijn ze niet direct zichtbaar. Denk hierbij aan een verbetering van de levensduur, minder kans op inbranden, retentie, e.d. Dit en de snellere processor die de 2018 modellen hebben, met uitzondering van de B8 (die volgens mij niet leverbaar is in ons land), gaf voor mij toch de doorslag om die paar honderd euro meer te betalen voor het 2018 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik kan het onvoldoende terugvinden in het topic maar overweeg mijn 950V 65" te verkopen / in te ruilen. Ben er erg blij mee, maar wil eigenlijk naar een 77".

Heeft iemand in dit topic ervaring met dit beeldformaat ? Gaat dan specifiek om de OLED77C8

Stel ik zou bij 65" blijven en kiezen voor de OLED65C8 -> ook hierbij de vraag is er voldoende merkbare verbetering tussen de 950V 65" om deze upgrade te overwegen? Als het goed is zijn de 77 en 65" gelijk in de C8 serie. Kijk primair netflix en soms wat 1080i ziggo via horizon box.

Zag dat iemand anders deze vraag had gesteld in het topic - maar geen (duidelijk) antwoord had gehad.
Benieuwd of er mensen zijn die recent geupgrade hebben naar 1 van bovenstaande modellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 13-06-2018 11:45 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 22:39
Iemand tips voor een goede muurbeugel voor 55inch LG E7...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022

Is dat de €350,- waard?
Ik zou kiezen voor de nieuwe versie al was het maar omdat de ondersteuning langer zal lopen. Bovendien is voor de Belgen onder ons de keuze vlug gemaakt: €1399 voor 55C8 na aftrek casback en binnenleveren oude LC. De 55C7 is nog nergens te koop onder de €1000 vermoed ik tenzij in Duitsland (al is het maar een kwestie van tijd alvorens ze ook de onder de €1000 gaan in BEL en NLD om de laatste voorraden kwijt te geraken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timadriaans
  • Laatst online: 01-10 14:22
Amaze86 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:32:
Ik vind zelf de beugels van Vogel's erg fijn (vooral de THIN serie). Deze wizard is ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:32:

Stel ik zou bij 65" blijven en kiezen voor de OLED65C8 -> ook hierbij de vraag is er voldoende merkbare verbetering tussen de 950V 65"
Los van het formaat en het type wat je noemt was mijn overstap van de 930V 55inch naar de C8 55inch een significant verschil in het voordeel van de C8. Of dat voor de 950V versus C8 ook op gaat durf ik niet te bevestigen noch te ontkennen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Nou ik ben om, ik laat de C7 liggen en ga voor een C8.
Komt binnenkort weer op voorraad bij Smits Arnhem. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Amaze86 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:32:
Amazon. Hebben prima beugels voor weinig geld.

Overigens is vragen om een goede muurbeugel net zoiets als vragen om 'pasta'. Weet nog niemand nog wat je precies wil.
Wat voor een muurbeugel? Vaste? Draaiende? Kantelen? Zijn er nog bepaalde eisen? Heb je zelf al gezocht? Wat heb je al gevonden? Waar tussen twijfel je? Beetje eigen inzet zeg maar. Wordt altijd wel gewaardeerd hier. (y)

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 13-06-2018 18:11 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henks1
  • Laatst online: 07-06 22:40
Hier ook, erg blij mee. Vogels Thin 205
timadriaans schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:56:
[...]

Ik vind zelf de beugels van Vogel's erg fijn (vooral de THIN serie). Deze wizard is ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Heeft hier iemand de Vogel’s THIN 405 voor zijn LG OLED55C7V die kan bevestigen dat een UTP netwerkkabel er nog in past zo dicht tegen de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de 55c7; gamma 2.2 of gamma 2.4 bij tv kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:27:
Voor de 55c7; gamma 2.2 of gamma 2.4 bij tv kijken ?
dat ligt aan de lichtsterkte in de ruimte. En of je dan de details nog ziet in de donkere gedeeltes.
En dan moet je dus even testen met een "black clipping" test.
En dan gewoon even spelen met brightness en gamma tot je 18 nog net ziet knipperen.

[ Voor 32% gewijzigd door pennywise666 op 13-06-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pennywise666 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:52:
[...]

Geen bt1886?

dat ligt aan de lichtsterkte in de ruimte. En of je dan de details nog ziet in de donkere gedeeltes.
En dan moet je dus even testen met een "black clipping" test.
En dan gewoon even spelen met brightness en gamma tot je 18 nog net ziet knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

joblamie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:58:
Heeft hier iemand de Vogel’s THIN 405 voor zijn LG OLED55C7V die kan bevestigen dat een UTP netwerkkabel er nog in past zo dicht tegen de muur?
Ik heb zelf een THIN 505 icm een C7. Bij deze combinatie past er geen normale UTP meer in de televisie, en zal je een haakse moeten gebruiken.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Laatst online: 01-10 14:22
joblamie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:58:
Ik heb de THIN205 en heb daar gister mijn 55C7V aan opgehangen. Een gewone netwerkkabel zal er niet in gaan, wellicht een haakse variant. Maar ik heb een wifi verbinding via 5Ghz, en mijn netflix speedtest geeft 173Mbps. In de praktijk betekent dit dat ik zowel Netflix 4k HDR content, maar ook 4K bluray rips met HDR via DLNA van mijn NAS met gemak en zonder stotteren kan afspelen.

De netwerkaansluiting op de tv is sowieso maar 100Mbit, dus (stabiele) 5Ghz wifi leek mij een betere oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Gezien de 100Mbps Ethernet kaart in de 6 en 7 serie kan ik iedereen sowieso adviseren gewoon WiFi te gebruiken, scheelt weer gedoe met haakse kabels ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Puck schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:04:
Gezien de 100Mbps Ethernet kaart in de 6 en 7 serie kan ik iedereen sowieso adviseren gewoon WiFi te gebruiken, scheelt weer gedoe met haakse kabels ook ;)
Helemaal mee eens. En als je op het 5 Ghz netwerk tegenvallende prestaties hebt (bijv ene keer 5-15 mbit, andere keer 150-200 mbit) kun je óf switchen naar 2,4 Ghz óf even zoeken binnen dit forum op soortgelijke problemen en oplossingen, zoals channels en settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Naast het nieuwere panel en de snellere processor is ook dit een reden om wat meer uit te geven en voor de 2018 C8 modellen te gaan, want die hebben een Gigabit ethernet poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Hebben de 2017 Series maar een 100-mbit poort 8)7?

Ik heb de router vrijwel naast de C7 staan dus dacht dat kabel de betere optie was.
maar zo te zien kan ik om mijn 200MBit te gebruiken dus beter 5Ghz aanzwengelen op dat ding.. :+
Nou zou qua kabel de stabiliteit wellicht wel hoger zijn natuurlijk, gezien de problemen met WIFI die sommige hier ervaren.

[ Voor 20% gewijzigd door Downstar2 op 14-06-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Die 100Mbps is soms alleen een bottleneck als je full size 4K HDR bestanden van 60GB of groter wilt streamen. Voor alle andere situaties is het méér dan voldoende. Ook 40GB BR rips spelend vloeiend. Ik heb mijn B6 ook alleen bekabeld aangesloten en ik loop echt nooit tegen problemen aan. Full blown 4K HDR films zet ik op een USB schijf en dan speelt dat ook probleemloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Major_ton schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:00:
[...]

Die 100Mbps is soms alleen een bottleneck als je full size 4K HDR bestanden van 60GB of groter wilt streamen. Voor alle andere situaties is het méér dan voldoende. Ook 40GB BR rips spelend vloeiend. Ik heb mijn B6 ook alleen bekabeld aangesloten en ik loop echt nooit tegen problemen aan. Full blown 4K HDR films zet ik op een USB schijf en dan speelt dat ook probleemloos.
Is ook zeker voldoende voor het merendeel van content, bedoel meer te zeggen dat je er niet heel veel mee wint ethernet te gebruiken als je gewoon goed werkende WiFi hebt en je dus niet per see hoeft te gaan kloten met haakse ethernet stekkers :)

En ik ben zelf te lui om content op USB schijven te zetten :+

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 14-06-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Puck schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:16:
[...]
En ik ben zelf te lui om content op USB schijven te zetten :+
Same here :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 11:28
Vandaag is de monteur langs geweest en heeft het complete paneel vervangen voor een 'nieuwer type' paneel, alhoewel hij niet wist wat het nu is. Hij gaf ook aan dit probleem regelmatig te zien helaas bij de B6 modellen.

Toen ik vroeg of de kans er was dat ik dit weer zou kunnen krijgen gaf hij aan dat de kans een stuk kleiner nu zal zijn. De monteur heeft namelijk in het service menu een optie veranderd wat mogelijk heeft meegeholpen dit probleem te veroorzaken. Ik denk een soort van energie setting, hij gaf aan dat LG dit zo heeft aanstaan vanuit de fabriek om de tv een 'zuinige' energie label te geven. Soort Diesel sjoemel software, maar dan voor dit type tv :+ Hoever dit accuraat is durf ik uiteraard niet te zeggen, maar vond het wel bijzonder.
Vervangen van het paneel viel volgens hem ook gewoon onder de LG garantie, voor wie zich dat nog afvroeg.

Ik kan weer normaal tv kijken zonder me dood te irriteren door bij elke rode achtergrond een RTL4 logo te zien linksboven. 8) _/-\o_
Hades007 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:51:
Mijn B6 heeft ook het RTL4 logo burn-in probleem, terwijl ik alleen 's ochtends een half uurtje max de tv op dit kanaal heb aanstaan i.v.m. RTL nieuws. Kwam hier per toeval achter van de week toen ik een reclame o.i.d. zag met een rode achtergrond. Geen idee hoe lang dit er al zit...
Tv gekocht in november 2016 bij PlatteTV met extra pixel garantie, ik denk dat ik in dit geval hier een goede keuze in heb gemaakt _/-\o_
Monteur (Cerepair) komt aankomende donderdag langs om het probleem te bekijken. Ben benieuwd wat de oplossing gaat zijn. Nieuw paneel of TV

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Hades007 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:03:
Toen ik vroeg of de kans er was dat ik dit weer zou kunnen krijgen gaf hij aan dat de kans een stuk kleiner nu zal zijn. De monteur heeft namelijk in het service menu een optie veranderd wat mogelijk heeft meegeholpen dit probleem te veroorzaken. Ik denk een soort van energie setting, hij gaf aan dat LG dit zo heeft aanstaan vanuit de fabriek om de tv een 'zuinige' energie label te geven. Soort Diesel sjoemel software, maar dan voor dit type tv :+ Hoever dit accuraat is durf ik uiteraard niet te zeggen, maar vond het wel bijzonder.
Dat klinkt alsof hij ABL heeft uitgeschakeld, wat volgens velen niet mogelijk is via servicemenu. Wellicht was het ABSL (wat toch al bijna nooit voorkomt), wat wel kan. Ik zie geen enkele relatie met hoe het aanpassen van settings in servicemenu de kans op inbranding kleiner kan maken (terwijl dit dan ook nog een positief effect op beeld zou hebben). Klinkt dus als lariekoek, en dus erg benieuwd welke aanpassing er dan precies gedaan is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
  • Laatst online: 11:03
Puck schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:22:
[...]

Dat klinkt alsof hij ABL heeft uitgeschakeld, wat volgens velen niet mogelijk is via servicemenu. Wellicht was het ABSL (wat toch al bijna nooit voorkomt), wat wel kan. Ik zie geen enkele relatie met hoe het aanpassen van settings in servicemenu de kans op inbranding kleiner kan maken (terwijl dit dan ook nog een positief effect op beeld zou hebben). Klinkt dus als lariekoek, en dus erg benieuwd welke aanpassing er dan precies gedaan is?
Deze aanpassing deed de monteur bij mij ook bij het eerste bezoek. Heb uiteindelijk een C7 gekregen voor mn defect B6. Maar deze instelling is Off-RS compensation interval. Deze staat standaard op 4. Het eerste wat de monteur deed was deze op 1 zetten bij mijn B6. Ik heb deze instelling ook meteen toegepast op mijn C7. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Fuske schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:25:
[...]

Deze aanpassing deed de monteur bij mij ook bij het eerste bezoek. Heb uiteindelijk een C7 gekregen voor mn defect B6. Maar deze instelling is Off-RS compensation interval. Deze staat standaard op 4. Het eerste wat de monteur deed was deze op 1 zetten bij mijn B6. Ik heb deze instelling ook meteen toegepast op mijn C7. ;)
Ah, nu valt het kwartje. Ik was in de war omdat ABL ook toegevoegd is om onder de energienorm te blijven, maar vaker een compensation cycle uitvoeren zal uiteraard ook meer energie verbruiken. Helder! Wellicht ga ik dit ook maar eens instellen dan (ondanks dat ik na 21 maanden nog nergens last van heb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invincible30
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Voor de mensen die vaak RTL 4 kijken.
Tijdens het programma vi oranje blijft thuis, is het logo rechtsboven in beeld.

Dus nu kans op 2 ingebrande RTL logo's ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

N.a.v. het verhaal over het ingebrande RTL4-logo hierboven; na hoeveel tijd bestaat er kans op inbranden? Of valt dat niet zomaar te zeggen en is dat van allerlei factoren afhankelijk (grootte en kleur van logo/afbeelding)?

Vooral het verhaal van @Hades007 bevreest mij een beetje, aangezien het RTL-ontbijtnieuws 's ochtends telkens maar 10 minuten duurt, waarna er weer reclame volgt (waar het RTL4-logo volgens mij niet getoond wordt). Ik neem aan dat e.e.a. dan weer "ververst" wordt?

Ik heb overigens zelf sinds december 2017 de LG OLED 55C7 en heb *afkloppen* gelukkig nog geen sporen van inbranden gezien. Ik kijk dan ook niet heel veel TV en hou wel in de gaten dat een statisch beeld niet te lang in beeld blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Wat doet het aanpassen van de cycle van 4 naar 1 uur voor de levensduur van je scherm? Daar ben ik wel benieuwd naar, als de pixels refreshed worden, hoe vaak kan dat zonder schade? Mijn B6 van feb 2017 heeft ook nog nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
invincible30 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:36:
Voor de mensen die vaak RTL 4 kijken.
Tijdens het programma vi oranje blijft thuis, is het logo rechtsboven in beeld.

Dus nu kans op 2 ingebrande RTL logo's ;) :P
Was mij ook opgevallen inderdaad. Op zich vindt ik het wel oke, heb nog nergens last van(mag het na pas 2 maanden) en kijk toch wel een klein uurtje per dag RTL4. Nu bij VI Oranje het logo rechtsboven staat, krijgt linksboven een beetje rust zeg maar :9

Over dat inbranden verder, ik maak me geen zorgen. Mocht ik na een jaar of anderhalf jaar toch wat zien, claim ik gewoon mijn garantie. En mocht het dan na een jaar wéér voorkomen, is het zo onderhand weer tijd voor een nieuwe tv, mijzelf kennende. En dan absoluut een 65", want heb nu héél soms het idee van "had ik toch maar" voor dat maatje groter gegaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonito069
Fuske schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:25:
[...]

Ter info: bij mij had de monteur de cycle van 4 naar 3 gezet.
Ik ga mij verder ook niet aanpassen aan mijn kijkgedrag en ik wil gewoonweg genieten wat ik ook absoluut doe. Indien er weer sprake is van inbranding dan doe ik aanspraak op mijn garantie of indien na 2 jaar aanspraak op mijn extra verzekering, en wie weet welke techniek/problemen er tegen die tijd is/zijn.

Maar misschien out of the box, dit moet LG toch een hoop geld kosten steeds de panelen vervangen, ik verwacht dan ook tzt wel een FW update die dat waarschijnlijk (inbranden) gaat voorkomen.

Medetweakers ik ga weer even genieten van mijn OLED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Gitarist schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:35:
N.a.v. het verhaal over het ingebrande RTL4-logo hierboven; na hoeveel tijd bestaat er kans op inbranden? Of valt dat niet zomaar te zeggen en is dat van allerlei factoren afhankelijk (grootte en kleur van logo/afbeelding)?

Vooral het verhaal van @Hades007 bevreest mij een beetje, aangezien het RTL-ontbijtnieuws 's ochtends telkens maar 10 minuten duurt, waarna er weer reclame volgt (waar het RTL4-logo volgens mij niet getoond wordt). Ik neem aan dat e.e.a. dan weer "ververst" wordt?

Ik heb overigens zelf sinds december 2017 de LG OLED 55C7 en heb *afkloppen* gelukkig nog geen sporen van inbranden gezien. Ik kijk dan ook niet heel veel TV en hou wel in de gaten dat een statisch beeld niet te lang in beeld blijft.
Is niks over te zeggen. Is zelfs wisselend per paneel.
bonito069 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:32:
Maar misschien out of the box, dit moet LG toch een hoop geld kosten steeds de panelen vervangen, ik verwacht dan ook tzt wel een FW update die dat waarschijnlijk (inbranden) gaat voorkomen.
Inbranden gaat echt niet opgelost worden met een FW update, dit is gewoon inherent aan de techniek, net als bij plasma (en crt). Je kunt allerlei technieken toevoegen, zoals automatisch dimmen van logo's, maar dat zijn slechts zaken die de kans iets kleiner maken, niet wegnemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Puck op 14-06-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonito069
Kleine vraag:
Wat doet die cycle eigenlijk precies, ik begreep iets van pxelverversing (sry if Im wrong), moet de TV daarvoor uitgezet worden, ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

bonito069 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:35:
Kleine vraag:
Wat doet die cycle eigenlijk precies, ik begreep iets van pxelverversing (sry if Im wrong), moet de TV daarvoor uitgezet worden, ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk?
Na elke 4 uur kijken en de TV uit staat (in standby, dus nooit stekker eruit halen), refresht de TV voor 15 minuten de pixels, zodat enige "slijtage" een soort van rechtgetrokken wordt. Een beetje als het defragmenteren van een harde schijf, kan het niet beter uitleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Goed verwoord hoor, defragmenteren d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
hebben jullie logo's dimmen op high? op de b8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 12:56
Ik heb sinds niet al te lang een 65C op weten te halen en ging vandaag voor het eerst voetbal kijken (WK), echter schrok ik behoorlijk van de kwaliteit. Wat zijn jullie ervaringen? Andere HD kanalen zien er prima uit, maar voetbal was echt schrikbarend onscherp/dof qua kleur.

NOS HD, Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonito069
Puck schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:37:
[...]

Na elke 4 uur kijken en de TV uit staat (in standby, dus nooit stekker eruit halen), refresht de TV voor 15 minuten de pixels, zodat enige "slijtage" een soort van rechtgetrokken wordt. Een beetje als het defragmenteren van een harde schijf, kan het niet beter uitleggen :P
Mooi verwoord, nu is het duidelijk dank je wel _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Junia schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:54:
Ik heb sinds niet al te lang een 65C op weten te halen en ging vandaag voor het eerst voetbal kijken (WK), echter schrok ik behoorlijk van de kwaliteit. Wat zijn jullie ervaringen? Andere HD kanalen zien er prima uit, maar voetbal was echt schrikbarend onscherp/dof qua kleur.

NOS HD, Tele2.
Instellen tv (?) en Tele2 is een drama, net als KPN met hun bitrate. Viva Ziggo (of is het Fifa? :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Junia schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:54:

NOS HD, Tele2.
Dan snap je natuurlijk zelf ook wel dat dat niet aan de TV ligt maar aan de bron of uitzender.

Of misschien houdt je TV niet zo van voetbal :+

Het "nadeel" van een goede TV is dat slechte content meer opvalt.

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 14-06-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Via Ziggo was het iig prima. Alleen jammer dat die 4K decoder er nog niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 12:56
Puck schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:45:
[...]

Dan snap je natuurlijk zelf ook wel dat dat niet aan de TV ligt maar aan de bron of uitzender.

Of misschien houdt je TV niet zo van voetbal :+

Correct, vandaar ook een beetje mijn verbazing dat het enkel aan deze uitzending leek te liggen en dat ik hier om ervaringen vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:45:
[...]
Ja maar ieder nadeel heb zijn voordeel, om in voetbaltermen te blijven. Hij weet dus nu dat hij bij een slechte provider zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb Ziggo en kijk via een kwalitatief goede decoder (Vu+ Duo2 en tv is LG 55C7). Het viel mij ook op dat de beeldkwaliteit van het voetbal erg matig was. Onbegrijpelijk, het grootste toernooi vd wereld, thuisland speelt en het lukt niet om een mooi plaatje neer te zetten. Voor de duidelijkheid, iha ben ik 100% tevreden over de beeldkwaliteit bij Ziggo! Die is super.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn vd mensen die het WK in 4K kunnen kijken!

This title is for sale, please send me a PM

Pagina: 1 ... 110 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.