Interstellar schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:57:
Gisteren de knoop doorgehakt en voor een mooie aanbieding + de cashback actie van LG de 65C8 besteld. Kan niet wachten!
Ben wel benieuwd hoe iedereen de TV heeft afgesteld. Hebben jullie settings gebruikt die ergens (in een review o.i.d) gepost zijn of zelf aan het afstellen geslagen?
Ook ben ik benieuwd naar de ingebouwde mediaspelerfunctie van de C8 i.c.m. mijn Synology NAS. Nu heb ik nog een oude Dune HD Smart D1 mediaspeler, maar die is geen 4K, dus moet er eventueel een nieuwe mediaspeler komen, tenzij ik met de ingebouwde speler alles kan. Werkt die goed met de Synology samen en werken bijvoorbeeld .srt ondertitels die embedded zitten in .mkv bestanden? Ik kan daar niet zo heel veel over vinden op het web..
Als eerste gefeliciteerd met je aanschaf!
De 'juiste' settings zijn natuurlijk persoonlijk, al levert een ISF calibratie wel absolute waardes op wat de benadering van de realiteit betreft. Als je de TV niet laat calibreren zijn dit de settings die het dichts in de buurt komen.
SDR Settings:
Kies het ISF Bright of Dark profiel.
- OLED light: Vrij is te stellen afhankelijk van de kijkomgeving.
- Contrast: 85 (hoger dan 85 laat de highlights clippen).
- Brightness: 50
- Sharpness: 10 (dit is de default waarde. Daaronder maak je het beeld softer).
- Color: 50
- Tint: 0
Expert Controls.
- Dynamic Contrast: Off
- Super Resolution: Off
- Color Gamut: Auto
- Color Filter: Off
- Gamma: 2.2
- White Balans: Warm 2
Picture Options.
- Noise Reduction: Off
- MPEG Noise Reduction: Off
- Black Level: Low
- Real Cinema: On
- Motion Eye Care: Off
- Tru Motion: Off (als dit teveel stutter geeft, dan Custom met De-Blur 10/10 en De-Judder 2/10).
Extra info:
MPEG Noise Reduction kan je ook op 'low' zetten als je last hebt van color banding in bepaalde content. LG heeft in deze setting een de-contouring filter verwerkt die redelijk goed werkt. Helaas gaat het ook te kosten van een beetje detail. Gebruiken naar eigen voorkeur dus.
Je kan ISF Bright en ISF Dark dezelfde settings geven waarbij je bij Bright de OLED Light setting hoger zet voor overdag kijken en bij Dark deze setting wat lager laat staan voor het kijken met minder omgevingslicht. Tevens kan je in de Dark setting de Gamma op 2.4 zetten voor een wat meer spetterend beeld.
Dit is een solide basis die een ISF calibratie het meest benaderd. Dat betekent niet per definitie dat dit de settings zijn die jij het mooist vindt, maar je hebt in ieder geval een goed vertrekpunt. Sommige mensen vinden Warm2 te geel en gebruiken daarom Warm1. Dat is allemaal persoonlijk.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2