• ruudvx
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:09
Matched: telenet
Ik hoop dat mijn vraag hier juist gezet is.

Ik heb sinds vorige week een lg oled55b6v en dus ook de magic remote.
Nu wou ik graag deze magic remote gebruiken om de digicorder van telenet ook te bedienen.
Echter zie ik niet waar ik dit kan instellen?
Ik heb in device connector de digicorder via hdmi poort 1 aangesloten met de tv, en ik had verwacht dat ik daar enige opties ofzo kon aanpassen?
Iemand die mij wat meer info kan bezorgen?

https://ibb.co/e8gRHa

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
ruudvx schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:07:
Ik hoop dat mijn vraag hier juist gezet is.

Ik heb sinds vorige week een lg oled55b6v en dus ook de magic remote.
Nu wou ik graag deze magic remote gebruiken om de digicorder van telenet ook te bedienen.
Echter zie ik niet waar ik dit kan instellen?
Ik heb in device connector de digicorder via hdmi poort 1 aangesloten met de tv, en ik had verwacht dat ik daar enige opties ofzo kon aanpassen?
Iemand die mij wat meer info kan bezorgen?

https://ibb.co/e8gRHa
YouTube: How to control all devices using only the LG TV Magic Remote..

Helpt dit ?

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-04 19:21
Iemand hier die Telenet tv kijkt op zijn oled? Welke zenders zijn goed qua kwaliteit en welke niet om aan te zien? Wij kijken voornamelijk één en vier, af en toe eens een film of serie. Als die zenders lelijker zijn dan op een led tv is het misschien wat zonde een oled te zorgen voor die paar uur per week dat we film kijken in verhouding tot meerdere uren tv.

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:04
Dit weekend mijn LG 55C7 opgehangen .
prachtige tv.
Alleen heel wat problemen met ARC :(
Hele weekend liggen klooien.
De enige manier om hem met mijn nieuwe Denon X2300 te doen werken is de telenet digicorder aansluiten op de LG.
De omgekeerde weg alles via Denon aansluiten en via ARC naar de LG werkt niet. (enkel beeld)
Iemand die weet of een telenet decoder werkt over ARC ?

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-04 19:21
Carman1971 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:51:
prachtige tv.
De enige manier om hem met mijn nieuwe Denon X2300 te doen werken is de telenet digicorder aansluiten op de LG.
De omgekeerde weg alles via Denon aansluiten en via ARC naar de LG werkt niet. (enkel beeld)
Niet een antwoord op je vraag, maar aangezien ik ook de 55C7 wil gaan gebruiken met een telenet decoder: hoe werken deze voor de rest samen? Gaan ze netjes samen uit & aan, is de decoder te bedienen met de LG remote (of omgekeerd), ...?

• Carman1971
koen3950 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:41:
[...]

Niet een antwoord op je vraag, maar aangezien ik ook de 55C7 wil gaan gebruiken met een telenet decoder: hoe werken deze voor de rest samen? Gaan ze netjes samen uit & aan, is de decoder te bedienen met de LG remote (of omgekeerd), ...?
remote heb ik nog niet getest
op de digicorder kan je cec activeren dus dat werkt

• grid8400
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03 15:59
prachtige tv.
Hmmm.. ik heb zelf sinds kort de Denon X-1400 en ben van plan de LG 65C7 te nemen. Ik las iets over een ARC instelling op de LG dat die op simple moet staan? Ik wil eigenlijk alles via mijn Denon laten lopen en maar 1 HDMI als monitor aan te sluiten op de LG. Als je een APP zoals Netflix start start in Webos krijg je neem ik wel gewoon 5.1 op je Denon binnen via je HDMI vanaf de LG??

8)7

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:25
prachtige tv.
bij mijn 55c7 heeft ARC gewoon netjes gewerkt met Onkyo maar is het laatst spontaan er mee opgehouden. Ik krijg het ook met geen mogelijkheid meer aan de praat.. heel erg jammer. Meerdere kabels geprobeerd die ik nog thuis had maar binnenkort toch nog maar een keer met een gloednieuwe proberen.

Erg zonde want wil netflix graag via receiver laten gaan. En bovendien mijn receiver met lg remote bedienen.
Mocht het echt niet werken dan maar via optische kabel/toslink. Alleen dan kan ik mijn ps4 niet meer rechtstreeks naar receiver laten sturen :(

Vooral frustrerend omdat het gewoon gewerkt heeft..

• Carman1971
grid8400 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:09:
[...]

Hmmm.. ik heb zelf sinds kort de Denon X-1400 en ben van plan de LG 65C7 te nemen. Ik las iets over een ARC instelling op de LG dat die op simple moet staan? Ik wil eigenlijk alles via mijn Denon laten lopen en maar 1 HDMI als monitor aan te sluiten op de LG. Als je een APP zoals Netflix start start in Webos krijg je neem ik wel gewoon 5.1 op je Denon binnen via je HDMI vanaf de LG??

8)7
Na wat lezen op het AVSforum het volgende gedaan.

Ik denk dat de Denon in de war was met de vorige tv.

1 ) Heb dus alles af gezet
2) Alle hdmi kabels verwijderd
3) 10 minuten wachten
4) C7 terug naar fabrieksinstellingen
5) Denon terug naar fabrieksinstellingen
6) C7 terug opgestart en geistaleerd
7) Denon op gestart en enkel ARC HDMI aan de tv gehangen
8) telenet digibox aangesloten
9 andere aparaten aangesloten

• Carman1971
grid8400 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:09:
[...]

8)7

3) 10 minuten wachten

• meraki
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-04 09:38
Carman1971 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:09:
[...]

3) 10 minuten wachten
Heb jij de Telenet Digibox op de Denon aangesloten of rechtstreeks op de TV? Ik las nl. dat de Digibox het CEC-signaal in de war kan sturen bij 't aansluiten op de versterker.

Aanvullende vraag: valt de kwaliteit mee bij de 720p en 1080i uitzendingen over de Digibox?

[ Voor 7% gewijzigd door meraki op 01-08-2017 14:13 ]

• Carman1971
T0mS schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:05:
[...]

Heb jij de Telenet Digibox op de Denon aangesloten of rechtstreeks op de TV? Ik las nl. dat de Digibox het CEC-signaal in de war kan sturen bij 't aansluiten op de versterker.

Aanvullende vraag: valt de kwaliteit mee bij de 720p en 1080i uitzendingen over de Digibox?
Alles loop nu terug via de Denon en alles loopt goed nu na de reset.
alleen had ik daarna ruis bij mijn Nvidia Nshield en blueray.
Dat lag dus aan mijn profigold PROV1312 dure hdmi kabel, zeer erg voor een kabel van 35 euro.
heb hem door een goedkoop verigold van coolblue en toe was het beeld terug perfect.
De profigold terugbrengen morgen naar krefel.

Wat betreft telenet moet je geen zorgen maken , is allemaal goede kwaliteit.
Zelfs het goeie ouwe pipi langkous in 3/4 formaat was ok.
Ik denk dat enkel zeer slechte oude content van mindere kwalitei kan zijn omdat het zo vergroot is.
maar dat moet ik is testen op youtube als ik tijd heb.

• meraki
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-04 09:38
Carman1971 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:10:
[...]

Alles loop nu terug via de Denon en alles loopt goed nu na de reset.
alleen had ik daarna ruis bij mijn Nvidia Nshield en blueray.
Dat lag dus aan mijn profigold PROV1312 dure hdmi kabel, zeer erg voor een kabel van 35 euro.
heb hem door een goedkoop verigold van coolblue en toe was het beeld terug perfect.
De profigold terugbrengen morgen naar krefel.

Wat betreft telenet moet je geen zorgen maken , is allemaal goede kwaliteit.
Zelfs het goeie ouwe pipi langkous in 3/4 formaat was ok.
Ik denk dat enkel zeer slechte oude content van mindere kwalitei kan zijn omdat het zo vergroot is.
maar dat moet ik is testen op youtube als ik tijd heb.
Bedankt! Kan jij het volume van de Denon via de LG remote aansturen?

Eigenlijk zou ik voor mijn toekomstige set-up nog maar één remote willen gebruiken maar ik vermoed dat het niet mogelijk is om de Telenet Digibox te bedienen met de LG remote.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-04 11:03
Morgen wordt mijn 65C7 geleverd (als alles goed gaat). Zaken die ik meteen moet nakijken, instellen of aanpassen? Wordt aangesloten op een Denon X2100W receiver, samen met Telenet digibox, PS4Pro, Xbox One en nVidia Shield TV.

Heb thread al wat doorgelezen maar is niet evident om alle info te vinden en voor zover ik zie is er nergens een sticky of zoiets. Dus alle hulp welkom!

[ Voor 25% gewijzigd door lapino op 04-09-2017 15:17 ]

• lapino
Bon, ARC krijg ik dus niet aan de praat. Als ik mijn televisie aansluit op HDMI1 en op de HDMI1OUT van de receiver, dan krijg ik geen ARC en dan werkt ook de digibox van telenet niet (geluid valt na enkele seconden weg). Als ik de receiver aansluit op HDMI2 werkt alles, maar dan krijg ik het geluid van de apps natuurlijk ook niet naar de receiver (want staat niet op een ARC input).

Iemand enig idee welke instelling hier soelaas kan brengen? Voor de criticasters: heb al gezocht in thread

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-04 15:43

Puck

EINDBAAS.org

ionn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:02:
[...]

Durf je te wedden dat het screen shift is. ;)
Eh nee, niet met zo'n vage omschrijving van het probleem ;)
lapino schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:05:
Bon, ARC krijg ik dus niet aan de praat. Als ik mijn televisie aansluit op HDMI1 en op de HDMI1OUT van de receiver, dan krijg ik geen ARC en dan werkt ook de digibox van telenet niet (geluid valt na enkele seconden weg). Als ik de receiver aansluit op HDMI2 werkt alles, maar dan krijg ik het geluid van de apps natuurlijk ook niet naar de receiver (want staat niet op een ARC input).

Iemand enig idee welke instelling hier soelaas kan brengen? Voor de criticasters: heb al gezocht in thread
Staat HDMI-CEC aan op je versterker? Simplink aan en digital sound out op "auto" op de TV? Heb je verschillende HDMI kabels geprobeerd? Probeer ook de apparaten in andere volgorde aan te zetten, en kabel er later in te doen om handschake te forceren. Alle andere apparaten even loskoppelen want die kunnen het ook verstoren. Werkt hier prima op mijn 5 jaar oude Denon.

Arrived anxious, left bored

• lapino
Bon, weer wat verder met alles in te stellen en ondertussen gevonden dat als ik "HDMI Deep Color" inschakel, mijn digibox (telenet) geen geluid meer genereert én dat ik dan geen ARC functionaliteit meer heb. Als ik deze "HDMI Deep Color" terug uitzet, dan werkt ARC terug én heb ik terug geluid voor mijn digibox. Voor alle andere bronnen (PS4, XBOX enz) werkt dit perfect mét of zonder die "Deep Color" instelling.

Iemand idee wat oorzaak hiervan is? Omdat het met andere bronnen zoals PS4 en XBOX perfect werkt, lijkt het me niet dat het aan de hdmi kabel tussen tv en receiver kan liggen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

lapino schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:54:
Bon, weer wat verder met alles in te stellen en ondertussen gevonden dat als ik "HDMI Deep Color" inschakel, mijn digibox (telenet) geen geluid meer genereert én dat ik dan geen ARC functionaliteit meer heb. Als ik deze "HDMI Deep Color" terug uitzet, dan werkt ARC terug én heb ik terug geluid voor mijn digibox. Voor alle andere bronnen (PS4, XBOX enz) werkt dit perfect mét of zonder die "Deep Color" instelling.

Iemand idee wat oorzaak hiervan is? Omdat het met andere bronnen zoals PS4 en XBOX perfect werkt, lijkt het me niet dat het aan de hdmi kabel tussen tv en receiver kan liggen.
Ik heb een totaal andere setup v.w.b. hardware maar er zijn blijkbaar wel wat overeenkomsten?

hardware-lover in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Testing, one, two ...

• lapino
Is ondertussen duidelijk dat de Digibox de oorzaak is van dit probleem. Heb wat zitten zoeken en blijkbaar is dit omdat dit nog een HDMI 1.3 device is en die kan de boel verstoren. Als ik de digibox uitzet; of de receiver op een input zet van een andere device (nvidia ShieldTV, PS4 of XboxOne) dan werkt alles prima én werkt ARC ook. Maar als ik mijn input op CBL/SAT zet (waar de digibox aanhangt) dan krijg ik geen audio en werkt ARC niet, tenzij ik die HDMI Deep Colour af zet.

Ben vrij zeker dat ik bij Telenet hierover niet zal moeten gaan klagen, en gewoon moet hopen op een degelijke digibox. Ik kan de digibox natuurlijk wel rechtstreeks aan tv hangen op andere hdmi poort maar dan hebben we ook geen geluid via het surround systeem dus ook geen echte oplossing.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:25:
[...]

Vaag waarom kunnen ze niet gewoon 1 op 1 het signaal doorgeven?

Zou betekenen dat ik dus als de Xbox One X er is die ik koop voor HDR en UHD Blu-ray dat ik mijn twee jaar oude receiver kan weggooien? Zo te zien heeft Yamaha alleen een update uitgebracht voor de modellen van dit jaar en afgelopen jaar. Aargh, tot zover de ondersteuning op een high-end receiver.

Feest.
Helaas is het niet zo simpel, de kabels kunnen het aan maar de hardware moet dit wel kunnen verwerken. Ik heb een oude versterker en daarom mijn PS Pro rechtstreeks aan de TV gehangen. Dan mis je enkel HD audio wat bij games toch niet heel veel gebruikt wordt. Dus je hoeft nog niks te vervangen.
lapino schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:06:
Is ondertussen duidelijk dat de Digibox de oorzaak is van dit probleem. Heb wat zitten zoeken en blijkbaar is dit omdat dit nog een HDMI 1.3 device is en die kan de boel verstoren. Als ik de digibox uitzet; of de receiver op een input zet van een andere device (nvidia ShieldTV, PS4 of XboxOne) dan werkt alles prima én werkt ARC ook. Maar als ik mijn input op CBL/SAT zet (waar de digibox aanhangt) dan krijg ik geen audio en werkt ARC niet, tenzij ik die HDMI Deep Colour af zet.

Ben vrij zeker dat ik bij Telenet hierover niet zal moeten gaan klagen, en gewoon moet hopen op een degelijke digibox. Ik kan de digibox natuurlijk wel rechtstreeks aan tv hangen op andere hdmi poort maar dan hebben we ook geen geluid via het surround systeem dus ook geen echte oplossing.
En daarom dus al je apparaten ontkoppelen als ARC niet werkt en 1 voor 1 testen ;) Als het goed is kun je de Digibox wel direct aan de tv hangen en krijg je geluid terug naar de versterker over ARC. Zo doe ik het met mijn PS4Pro omdat mijn versterker geen HDR pass through heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door Puck op 06-09-2017 07:58 ]

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:33
Vandaag C7 ontvangen en direct aan de muur gehangen, super beeld! En naar mijn mening is deze echt wel meer dan fel genoeg. Wel nog een vraagje:

Ik zat naar tv te kijken via Telenet Digicorder. Hierbij merkte ik op dat bij de tekenfilms waar mijn zoon naar zat te kijken het beeld af en toe schokt. Volgens mij ligt het niet aan de bron. Digibox stond op 720p output. Heb het eens op 1080i gezet zonder resultaat. Zijn er nog oorzaken/instellingen die ik kan proberen? Ben nog niet aan de beeldinstellingen geweest. Tx!

• lapino
ApC_IcE schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:09:
[...]

Klopt ook wel. Kabels van mindere kwaliteit gaven bij mij problemen met 4K 60fps. Als in schokkend beeld. Ook verloren die (zo lijkt het) een keer of 2 per maand de handshake en dus verbrak de arc.

Bij mij hielp het om andere kabels te gebruiken.
In dit geval gebruik ik de standaard ps4 pro kabels overal (had er 3 liggen)
Interessant om lezen, ik heb hier een allegaartje van hdmi kabels van allerlei kwaliteit, verzameld over de voorbije jaren. Is me opgevallen dat ik bij bepaalde content soms eens paar frames zie droppen, geluid loopt door maar ineens zit ik 5 of 6 frames verder in beeld nadat die blijft hangen. Zou dit aan 'slechte' hdmi kabel kunnen liggen? Is overigens niet enkel bij 4K content, zie het bijvoorbeeld meestal bij reguliere tv uitzendingen via telenet hd digicorder.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:28

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

lapino schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:24:
[...]

Interessant om lezen, ik heb hier een allegaartje van hdmi kabels van allerlei kwaliteit, verzameld over de voorbije jaren. Is me opgevallen dat ik bij bepaalde content soms eens paar frames zie droppen, geluid loopt door maar ineens zit ik 5 of 6 frames verder in beeld nadat die blijft hangen. Zou dit aan 'slechte' hdmi kabel kunnen liggen? Is overigens niet enkel bij 4K content, zie het bijvoorbeeld meestal bij reguliere tv uitzendingen via telenet hd digicorder.
Test het eens uit zou ik zeggen.
Ik heb geen decoder (ik heb ci+). Echter met de Horizon Box van Ziggo heb ik toen geen beeld issues gehad.

Wat je verteld klinkt alsof het aan een slecht signaal is van de bron (bijvoorbeeld storing op de coax van ziggo door slechte connectors) Daar zou ik eerst eens kijken

• lapino
Eventueel Belgische oled eigenaar hier: zetten jullie voor telenet digibox de blacklevel op low of high. In de instellingen van de box kan je nergens instellen welke rbg type hij moet gebruiken.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

lapino schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:51:
Eventueel Belgische oled eigenaar hier: zetten jullie voor telenet digibox de blacklevel op low of high. In de instellingen van de box kan je nergens instellen welke rbg type hij moet gebruiken.
Sowieso heeft RGB / black level high voor video content geen enkel zin. RGB zal hij waarschijnlijk niet ondersteunen.

• lapino
Is er een manier om mijn (Telenet/Belgie) digibox te bedienen met de smart remote? Hij wordt herkend als "adb hdtv decoder" maar de remote zelf stuurt blijkbaar geen signalen :/

[ Voor 36% gewijzigd door lapino op 12-10-2017 17:12 ]

• lapino
Ik krijg sinds vanavond geen geluid meer via HDMI1. Noch via ARC, noch als ik de interne tv speakers gebruik. Mijn Telenet digibox is hierop aangesloten. Heb de box getest op andere tv, geen issues. Dus ligt aan tv zélf. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

edit: Heb overigens eens andere toestellen aangesloten op de hdmi1 en hdmi3 van de tv, geen geluid. Dus blijkbaar krijgt de tv via hdmi geen enkel audiosignaal binnen :(

[ Voor 24% gewijzigd door lapino op 19-10-2017 19:57 ]

• lapino
Heb op mijn 65C7 ook heel af en toe last van beeld dat enorm schokt/blijf haperen. Heb het eigenlijk alleen nog maar gezien tijdens normale tv uitzendingen via Telenet digibox. Truemotion staat volledig af hier trouwens. Doorgaans is beeld vloeiend, maar heel af en toe lijkt het alsof de cpu niet kan volgen en krijg ik gedurende pakweg een seconde of twee beelden die heel schokkerig zijn, net alsof ik nog 5 beelden per seconde zie ipv de normale framerate. Is ook héél scene-afhankelijk. Gisteren bijvoorbeeld gezien bij een programma op National Geographic. Allemaal ok, tot er plots een drone-shot kwam van een oceaan met drukke golven en toen begon beeld ferm te schokken. Zodra die scene voorbij was, was het terug vloeiend. Dus denk echt wel dat dit iets softwarematig is. Net alsof een scene te druk is en de tv niet kan volgen. Afin, maak er me niet zo ongerust over.

Enige wat ik blijf zeggen en dat voelt beetje zuur, is dat mijn Panasonic 50GT60 plasma zowat op alle vlakken (achteraf gezien) beter was qua beeldkwaliteit, uniformiteit, motion en kijkhoeken. Het enige waar deze oled het beter doet is puur zwart en hdr. Maar voor de rest vind ik de upgrade naar een oled eerlijk gezegd een beetje teleurstellend, zeker wat betreft uniformiteit (al heb ik blijkbaar beetje pech).

• El_V
  • Laatst online: 15:25
lapino schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 07:02:
Heb op mijn 65C7 ook heel af en toe last van beeld dat enorm schokt/blijf haperen. Heb het eigenlijk alleen nog maar gezien tijdens normale tv uitzendingen via Telenet digibox. Truemotion staat volledig af hier trouwens. Doorgaans is beeld vloeiend, maar heel af en toe lijkt het alsof de cpu niet kan volgen en krijg ik gedurende pakweg een seconde of twee beelden die heel schokkerig zijn, net alsof ik nog 5 beelden per seconde zie ipv de normale framerate. Is ook héél scene-afhankelijk. Gisteren bijvoorbeeld gezien bij een programma op National Geographic. Allemaal ok, tot er plots een drone-shot kwam van een oceaan met drukke golven en toen begon beeld ferm te schokken. Zodra die scene voorbij was, was het terug vloeiend. Dus denk echt wel dat dit iets softwarematig is. Net alsof een scene te druk is en de tv niet kan volgen. Afin, maak er me niet zo ongerust over.

Enige wat ik blijf zeggen en dat voelt beetje zuur, is dat mijn Panasonic 50GT60 plasma zowat op alle vlakken (achteraf gezien) beter was qua beeldkwaliteit, uniformiteit, motion en kijkhoeken. Het enige waar deze oled het beter doet is puur zwart en hdr. Maar voor de rest vind ik de upgrade naar een oled eerlijk gezegd een beetje teleurstellend, zeker wat betreft uniformiteit (al heb ik blijkbaar beetje pech).
Ik kom van een ST60 af en heb nu ook al een tijdje een C7 maar kan dit totaal niet beamen. Maar ik heb ook geen lasti van haperend beeld.. algemene kleuren maar ook response tijd zijn zo'n stap omhoog voor mij. Maar niet alleen beeldkwaliteit, ook de OS ervaar ik als ++

• lapino
Wat betreft geluid van je settopbox, is identiek in België met Telenet. De digibox/digicorder stuurt geen audio door als deep colour aanstaat. Heeft idd te maken met niet ondersteunen van nieuwere hdmi standaard. Oplossing: géén. Of zoals bij mij de digibox aansluiten op hdmi1 en geluid via hdmi2/arc naar receiver sturen (dus receiver aansluiten op hdmi2).

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05-2025
lapino schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:09:
Wat betreft geluid van je settopbox, is identiek in België met Telenet. De digibox/digicorder stuurt geen audio door als deep colour aanstaat. Heeft idd te maken met niet ondersteunen van nieuwere hdmi standaard. Oplossing: géén. Of zoals bij mij de digibox aansluiten op hdmi1 en geluid via hdmi2/arc naar receiver sturen (dus receiver aansluiten op hdmi2).
Daar had ik ook nog niet aan gedacht. Dus als ik het goed begrijp mijn decoder aansluiten op bv HDMI1, een kabel van hdmi2/arc naar receiver en van mijn mediaspeler gewoon naar mijn receiver die weer over arc gaat? Dan kan ik dus de CEC ook voor beide apparaten instellen, want dat werkt nu ook maar op 1 apparaat.

Verwijderd

lapino schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:51:
Is er een manier om mijn (Telenet/Belgie) digibox te bedienen met de smart remote? Hij wordt herkend als "adb hdtv decoder" maar de remote zelf stuurt blijkbaar geen signalen :/
Ben je al iets wijzer geworden wat dit betreft? Vandaag ook mijn C7 in ontvangst genomen en wat zitten prutsen, maar ik krijg het niet aan de praat. Als het al kan.

• lapino
SVincent schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:39:
Sinds deze week mijn Plasma van 10 jaar oud verwisseld voor een 55C7V, erg tevreden over het beeld, maar alleen een kleine issue met de settop kox van KPN, benieuwd of iemand het herkent.

Set top box: Arcadyan hmb2260
Provider: KPN Glasvezel

Bij het aanzetten van de TV en de settop box valt het beeld op de tv met intervallen van 2 a 3 seconde uit en weer aan. DIt gaat een paar minuten zo door en dan lijkt het na een tijdje weg te zijn en gebeurt het sporadisch ook nog tijdens het kijken een enkele keer.

Ik heb inmiddels zelf al:
- Experiabox V9 gereset
- Arcadyan HMB 2260 opnieuw complete firmware laten laden.
- Arcadyan direct met de Experiabox verbonden met netwerkkabel
- De HDMI kabel gecontroleerd door ook de PS3 op 1080p Blu-ray te laten afspelen (zonder problemen)
- Een nieuwe HDMI kabel tussen de Arcadyan en de TV geplaatst met hetzelfde euvel tot gevolg.

Nu had ik met mijn HD ready plasma geen problemen en de angst bekruipt me dat het aan de televisie ligt (en hoe korter op de aanschaf, hoe groter de kans dat er omgeruild kan worden ipv opgestuurd) en ik hier zo snel mogelijk achter wil komen.

De enige wijziging die ik gemaakt heb ten opzichte van mijn oude Plasma in de Arcadyan is de beeldresolutie op 1080p50 en automatisch had gezet ipv eerder 720p (Plasma was HD ready).

Zojuist mijn vrouw hem op 720 laten zetten, kijken of dit het een oplossing is (als dat het geval is wel jammer dat de bronkwaliteit er niet op vooruit gaat met deze mooie tv)

Klinkt dit iemand bekend in de oren? (leest het iemand bekend in de ogen?)
Probeer eens om op de hdmi input waar je settop box staat, de "deep colour" af te zetten? Ik had namelijk in begin mijn receiver aangesloten op hdmi2 waar "deep colour" aan stond (voor HDR/4K) en mijn settopbox (Telenet) ging via receiver naar tv. Geluid viel toen telkens weg. Heb toen de settopbox aangesloten rechtstreeks op hdmi1 van de tv en daar die optie afgezet en werkt prima nu.

• SVincent
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-01 09:46
Thermometer schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:28:
[...]

Je zou kunnen proberen om Pixel Refresh uit te zetten. Dit hielp bij een collega voor zijn problemen met de KPN settop box. Weet niet of het jouw specifieke problemen fixt though
Pixel refresh had ik nog niet aangezet, dus die gooit (nog) geen roet in het eten, maar zal het in de gaten houden als ik hem wel ga gebruiken.
lapino schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:32:
[...]

Probeer eens om op de hdmi input waar je settop box staat, de "deep colour" af te zetten? Ik had namelijk in begin mijn receiver aangesloten op hdmi2 waar "deep colour" aan stond (voor HDR/4K) en mijn settopbox (Telenet) ging via receiver naar tv. Geluid viel toen telkens weg. Heb toen de settopbox aangesloten rechtstreeks op hdmi1 van de tv en daar die optie afgezet en werkt prima nu.
Deep colour staat ook uit, ik heb op de youtube 4k HDR filmpjes na, geen bron die HDR/4K kan afspelen. Het fenomeen presenteert zich overigens zowel op HDM1 als HDMI 3.

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:50
Zopas een lg oled65b7d geïnstalleerd met decoder van Telenet op hdmi 1, wel beeld maar niets van geluid.

Enig idee iemand?

SPiET

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:18
spietie schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:32:
Zopas een lg oled65b7d geïnstalleerd met decoder van Telenet op hdmi 1, wel beeld maar niets van geluid.

Enig idee iemand?
Hoe heb je de geluidsdoorvoer vanuit je decoder ingesteld? En je gebruikt de tv speakers?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• spietie
Gevonden moest uhd deel color afleggen voor de hdmi waar de decoder van Telenet is aangesloten.

Morgen doe ik es de instellingen van rtings.com. Bedankt voor mee te denken.

Alhoewel bij “over deze tv” zie ik staan software versie 03.60.09. Ik dacht dat er al nieuwere updates zijn niet? Als ik doe “controleren op update” vind ie niets

SPiET

• Liveau
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:23
Ik heb een factuur in de mail gekregen bij aankoop van de E7. Voor de v30 actie moet ik een originele factuur opsturen maar ik heb geen bewijs van betaling op die factuur (is eerder in de winkel dmv internetbankieren overgemaakt). Wel heb ik hier een confirmatie van per mail. Zou een print van de factuur en afschrift + begeleidende mail voldoende zijn icm het s/n op de doos?
spietie schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:46:
Gevonden moest uhd deel color afleggen voor de hdmi waar de decoder van Telenet is aangesloten.

Morgen doe ik es de instellingen van rtings.com. Bedankt voor mee te denken.

Alhoewel bij “over deze tv” zie ik staan software versie 03.60.09. Ik dacht dat er al nieuwere updates zijn niet? Als ik doe “controleren op update” vind ie niets
Moet handmatig via een USB stick. OTA is hij er nog niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Liveau op 30-11-2017 21:48 ]

• lapino
spietie schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:32:

Enig idee iemand?
deep colour uitzetten, geeft anders idd dit probleem. hoe zit het met gele tint bij jou?

[ Voor 5% gewijzigd door lapino op 30-11-2017 22:20 ]

• spietie
Vraagje ivm Wifi van de 65B7d.

Iemand al es Youtube 4K HDR gestreamd via Wifi? Ik heb dit gedaan via netgear AP van Netgear (hangt aan mijn Digicorder van Telenet) en staat juist onder de TV en als ik stream 4K HDR, op 2.4 en 5ghz moest hij af en toe nog bufferen. Dan stopt het beeld effe en zie je de ronde balletjes die draaien of anders komt het beeld wat onscherp en zo zie je ook dat ie niet alles direct binnenhaalt.

Iemand nog dit probleem (met Telenet)? Het AP staat juist onder de TV dus zit zou 100% dekking moeten hebben.

Bekabeld kan ik ook doen via de TV maar is maar 100mbit dus :( denk niet voor 4K HDR content dat dit ook genoeg zal zijn. (waarom geen gigabit LG!!!!).

SPiET

• spietie
@418O2 heb dit abonnement bij Telenet, theoritische waarden he :)

WIGO 3 GB, 10 GB, 15 GB, 40 GB

Max. downloadsnelheid
200 Mbps1
Max. uploadsnelheid
20 Mbps1

Nuja dat zal wel bekabeld zijn.

Dus infeite kan het wel met een ethernet kabel in de 100mbit ingang van de LG? Maar 4K HDR films streamen vanaf mijn NAS zal dan weer niet lukken via de 100mbit dacht ik

SPiET

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 19:59

alwinus

Tweaked

spietie schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:28:
Vraagje ivm Wifi van de 65B7d.

Iemand al es Youtube 4K HDR gestreamd via Wifi? Ik heb dit gedaan via netgear AP van Netgear (hangt aan mijn Digicorder van Telenet) en staat juist onder de TV en als ik stream 4K HDR, op 2.4 en 5ghz moest hij af en toe nog bufferen. Dan stopt het beeld effe en zie je de ronde balletjes die draaien of anders komt het beeld wat onscherp en zo zie je ook dat ie niet alles direct binnenhaalt.

Iemand nog dit probleem (met Telenet)? Het AP staat juist onder de TV dus zit zou 100% dekking moeten hebben.

Bekabeld kan ik ook doen via de TV maar is maar 100mbit dus :( denk niet voor 4K HDR content dat dit ook genoeg zal zijn. (waarom geen gigabit LG!!!!).
Inderdaad...waarom geen gigabit tegenwoordig. Maar goed. Ik heb mijn tv nog bekabeld aangesloten. Geen problemen bij kijken 4K HDR streams via youtube.

• spietie
Puck schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:39:
Ik gebruik al dik een jaar WiFi only op mijn B6 en haalt gewoon mijn max snelheid bij speedtest van 150mbit. Geen probleem op 4K HDR via XPlay af te spelen. Zal.dan toch aan de combi TV + router liggen o.i.d.
Raar, want het AP (aangesloten aan de setupbox van telenet dus kabel komt hier rechtstreeks binnen) staat onder de tv in open kast. zou toch moeten full speed zijn dan?

Kan ik de snelheid es testen via de tv? Hoe rap de wifi verbinding is op de tv?

SPiET

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

spietie schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:17:
[...]

Raar, want het AP (aangesloten aan de setupbox van telenet dus kabel komt hier rechtstreeks binnen) staat onder de tv in open kast. zou toch moeten full speed zijn dan?

Kan ik de snelheid es testen via de tv? Hoe rap de wifi verbinding is op de tv?
Mijn router staat 4 meter verderop in een meterkast, dus zeg het maar... Ik test via de webbrowser via www.fast.com (Netflix). Deze test gewoon internetsnelheid dus lokaal zou het nog hoger kunnen uitvallen.

• spietie
Witte_200 schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:03:
[...]

Wat bedoel je met Decoder goed ingesteld?

Deze staat gewoon op output 720p (niet 1080i want heb al op meerdere plekken gelezen dat de OLED hier niet goed mee om gaat?)

Maar op de 720p & 1080p content die ik stream via mijn Medicenter (Kodi) heb ik er ook last van...

Thx voor het meedenken.
Heb jij ook Telenet decoder? Staat hier op 1080i, beter zetten op 720p?

SPiET

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:46
spietie schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:56:

Kom van een 46 Plasma van Pana , zitten 2.8 meter van TV , nu met een 65B7D , groot maar is nog zeker te doen.

Ik gebruik IFS dark room met settings van rtings.com, heel goed voor SDR!
Jup hier ook de IFS Dark Room settings van rtings.com. Maar ben toch niet echt tevreden over het upscalen van 720p & 1080p content. Heb jij iets anders ingesteld dan wat Rtings beschrijft? Of heb jij deze instellingen tot op de letter gevolgd?
spietie schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:57:

Heb jij ook Telenet decoder? Staat hier op 1080i, beter zetten op 720p?
Ja, ook Telenet deconder. Zie volgend forum:
LG 2017 OLED TV motion processing for interlaced video

Nu heb ik zelf 1080i nog niet getest. Ga dit nog wel doen. Jij hebt hem op 1080i staan en nog geen issues gezien?
appeltje eitje schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:10:
[...]

Ik ervaar het zelfde op mijn Oled, heb deze afgelopen zaterdag gekocht (LG 55e7n) en zie ook dat 720p en 1080i/p soms niet geheel scherp zijn. Zie het zowel via de decoder (humax) als via bv Youtube (bv vlogs Casey Neistat die in HD zijn gefilmd). Ik kom van een Samsung S-uhd 55js8000 waar dit (vond ik) er toch een stuk mooier uitzag.

Het 4k aanbod (Netflix, Youtube en via Xbox One X) is prachtig.

Ben ook benieuwd of ik iets mis qua instellingen.
Jup, Ik heb hetzelfde gevoel, op mijn 7 jaar oude (maar ook veel kleinere) full HD zag deze content er beter uit. Volgens mij doen we iets fout... maar wat. :? 8)7

• lapino
Leunt héél dicht aan bij ISF Expert. Gebruik die ook voor televisie content (Telenet).

• Gevork
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07-2023
Voor films kijken gebruik ik meestal wel Technicolor Expert setting. Ben er ool tevreden van. Anders is het dark room settings.

Mijn telenet digicorder heb ik ook een tijd geleden aangepast van 720p naar 1080i. Volgens mij geeft het ook beter beeld!!

[ Voor 3% gewijzigd door Gevork op 04-12-2017 14:20 ]

• lapino
Enige ferm vervelende aan Telenet is dat je "deep colour" niet mag aanzetten of je hebt geen geluid meer. Alles is aangesloten op receiver, behalve mijn digicorder omdat die op zijn eigen hdmi poort moet. Sucks.

• spietie
lapino schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:23:
Enige ferm vervelende aan Telenet is dat je "deep colour" niet mag aanzetten of je hebt geen geluid meer. Alles is aangesloten op receiver, behalve mijn digicorder omdat die op zijn eigen hdmi poort moet. Sucks.
Same here, wist niet eens wat het was.

Nu hdmi is rechtstreeks op tv van telenet decoder aangesloten. Al de rest (consoles, mediaspeler enz) gaan rechtstreeks naar de 4k hdr receiver Denon.

SPiET

• spietie
Witte_200 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:13:
[...]

Jup hier ook de IFS Dark Room settings van rtings.com. Maar ben toch niet echt tevreden over het upscalen van 720p & 1080p content. Heb jij iets anders ingesteld dan wat Rtings beschrijft? Of heb jij deze instellingen tot op de letter gevolgd?

[...]

Ja, ook Telenet deconder. Zie volgend forum:
LG 2017 OLED TV motion processing for interlaced video

Nu heb ik zelf 1080i nog niet getest. Ga dit nog wel doen. Jij hebt hem op 1080i staan en nog geen issues gezien?

[...]

Jup, Ik heb hetzelfde gevoel, op mijn 7 jaar oude (maar ook veel kleinere) full HD zag deze content er beter uit. Volgens mij doen we iets fout... maar wat. :? 8)7
Tot op de letter voor SDR, moet nog es kijken naar de HDR settings.

Heb dat veranderd naar 1080i, volgens mij geen issues tussen de 'i' en de "p".

SPiET

• spietie
Frozenberg schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:16:
Zijn er hier mensen die hun ervaring kunnen delen over de werking van een Duits "D" model in combinatie met Ziggo en CI+.

De modellen hier in Nederland eindigen , volgens mij, allemaal op een V waar ze in Duitsland op een D eindigen.

Sta op het punt om mijn in Duisland gereserveerde 65b7(D) te halen en kan op bovenstaande vraag geen ervaringen of sluitende antwoorden vinden.
Heb zelf een duitse 65, alles goed maar gebruik wel een setupbox van Telenet dus geen Ziggo en C+ maar eenmaal dat je de taal in NL heb gezet en verbonden met internet, moet dit geen enkel probleem met zich meebrengen.

SPiET

• Frozenberg
  • Laatst online: 15:30
spietie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:27:
[...]

Heb zelf een duitse 65, alles goed maar gebruik wel een setupbox van Telenet dus geen Ziggo en C+ maar eenmaal dat je de taal in NL heb gezet en verbonden met internet, moet dit geen enkel probleem met zich meebrengen.
Ja had gelijk. Gister mijn Duitse 65b7D opgehaald in Oldenburg en hij werkt probleemloos met Ziggo en een CI+ module.

Ben ook erg positief verrast over de kwaliteit van ziggo icm de interne tuner!

Nu nog wachten op de 4K ziggo box en het wordt echt genieten!

• spietie
Exirion schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:49:
[...]

Je kunt nou wel je gal spuwen, maar er zijn 2 punten van belang:

1. Het frequent wisselen van HDMI bekabeling betekent dat je met een risico te maken hebt. Er is vaak een behoorlijk potentiaalverschil tussen de afscherming van de coax kabel waar je TV aan hangt, en de nul/aarde waar je andere apparatuur via het stopcontact op aangesloten is. Dat kan zodanig oplopen dat je er zelf een schok van krijgt als je de kabels verwijdert en de aansluitingen aanraakt. Potentieel schadelijk voor electronica. Dit kon wel eens de oorzaak zijn van je plotselinge storing. Eigenlijk moet je de TV los halen van de kabel, of de apparaten los halen van het stopcontact.

2. Je kiest er zelf voor een TV in Duitsland te kopen terwijl je zelf niet in Duitsland woont. Blijkbaar is er een servicevoorziening voor de Benelux, maar die accepteren geen Duitse TV's. De Duitse afdeling stuurt geen servicemonteur buiten Duitsland, wat ook begrijpelijk is. Dit is niet uniek voor LG. Hiermee kun je te maken krijgen als je in het buitenland een apparaat koopt.
@Exirion

2 puntjes van meer belang.

- Er hangt helemaal geen coax kabel aan mijn TV. Heb ik dat gezegd? Er hangt 1 HDMI kabel aan vast naar de Telenet decoder en 1 HDMI kabel naar de AVR. Plus nog een internet kabel, usb kabels en toslink. Die zijn nooit uitgeweest, enkel de HDMI kabel naar de AVR dus aarding?

- Ik heb zwart op wit de chat met LG Benelux (een zekere Max) die claimt dat al koop ik een duits model ik toch kan rekenen op garantie van LG Benelux voor aan huis reparatie! Nu blijkt, als er dan iets mis is, dat ze het duits model niet in het systeem kunnen steken! Wat voor service is dat? Oftewel weet je waarover je spreekt en geef je juiste informatie aan je klanten oftewel niet.

SPiET

• joopie1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04 17:09
Ik heb een LG E7, een Yamaha receiver en een Telenet digicorder. Ik heb de ARC HDMI van mijn tv verbonden met mijn Yamaha HDMI out. Moet ik HDMI van settopbox Telenet verbinden met receiver of tv?

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
joopie1 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:42:
Ik heb een LG E7, een Yamaha receiver en een Telenet digicorder. Ik heb de ARC HDMI van mijn tv verbonden met mijn Yamaha HDMI out. Moet ik HDMI van settopbox Telenet verbinden met receiver of tv?
Ik heb ook de E7, en heb in eerste instantie mijn decoder ook aan het geluid gehangen.
Naderhand heb ik dit terug gezet, en direct op hdmi 1 van de tv gezet.
Mijn overweging was - het automatisch switchen van de beeld instellingen op de hdmi 1
van de tv zelf vind ik belangrijk. Zodat bijvoorbeeld mijn kinderen ook wat makkelijker
naar de juiste beeld instellingen kijken.

De hdmi 2 is de ARC van de LG, hier heb ik dan wel de soundbar op gezet, en vervolgens
apparatuur daaraan die zelf de instelling ISF van deze hdmi port schakelen naar b.v. HDR.

• lapino
joopie1 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:42:
normaal digibox verbinden met receiver, maar hou er wel rekening mee dat de digibox van telenet geen audio geeft als je "deep colour" hebt aangezet. dus als je een PS4 of XBOX gebruikt met HDR, dan heb je een probleem. Enige 'oplossing' is ofwel de hdmi out2 te gebruiken van je receiver en zo de digicorder zijn signaal op een andere hdmi poort te laten toekomen, ofwel de digibox rechtstreeks aan te sluiten op een niet-arc poort van je tv.

Ik heb het zo gedaan, al vind ik het behoorlijk vervelend dat mijn digibox niet via receiver loopt. Dus tv verbonden met receiver via hdmi2/arc, en al mijn toestellen lopen via receiver terug naar tv (xbox, shieldtv, ps4pro enz). Mijn digibox hangt rechtstreeks aan hdmi1 van de televisie, en geluid gaat dan via de tv naar de receiver, dus werkt wel prima maar ik moet wel telkens de tv switchen van hdmi2 naar hdmi1 als ik tv wil kijken. Op zich geen drama, maar heb ook een projector en die loopt enkel via receiver, dus kan (op dit moment) geen tv kijken via projector. Daarvoor moet ik eens een hdmi splitter kopen, dan kan ik signaal digibox zowel naar tv als receiver sturen.

Eigenlijk gewoon stom dat de digibox van Telenet geen audio geeft bij gebruik van "deep colour" op de televisie. Is volgens mij gewoon een software-update maar zelfs bij telenet vielen ze uit de lucht toen ik belde en ik geen audio kreeg. Heeft heel wat zoekwerk gevraagd voor ik doorhad dat het aan die "deep colour" setting lag (die je nodig hebt voor hdr).

• Gevork
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07-2023
Misschien een tip hoe ik op channel 36 moet zetten. Ik gebruik een telenet modem en zie in mijn instellingen dat de Lg verbonden is aan 5ghz.
Maar vindt verder niets van channels.
Edit: gevonden...

[ Voor 17% gewijzigd door Gevork op 30-12-2017 23:30 ]

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04-2025
Gevork schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:26:
Misschien een tip hoe ik op channel 36 moet zetten. Ik gebruik een telenet modem en zie in mijn instellingen dat de Lg verbonden is aan 5ghz.
Maar vindt verder niets van channels.
op je "mijn Telenet" naar je modem gaan en daar eens proberen.
Als dat allemaal niet lukt kan je nog op je 2.4Ghz connecteren en die zal veel beter werken als een 5ghz op een slecht kanaal. Maar 5Ghz op 36 of 52 of 149 is wel het beste natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Gotjee op 30-12-2017 23:34 ]

• spietie
Iemand die via Telenet decoder kijkt? Is het aan te raden om deblur en dejudder te gebruiken of zetten jullie die allemaal gewoon af?

Eventueel andere opties daar de uitzendingen maar in 1080i zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door spietie op 11-01-2018 08:40 ]

SPiET

• Hulleman
spietie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:40:
Iemand die via Telenet decoder kijkt? Is het aan te raden om deblur en dejudder te gebruiken of zetten jullie die allemaal gewoon af?

Eventueel andere opties daar de uitzendingen maar in 1080i zijn.
Dejudder 2, deblur 10.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• spietie
Ook voor Telenet toch? Heb dit es geprobeerd maar zie toch af en toe heel lichte haperingen in t beeld. Precies of bepaalde objecten 0.1 seconden stil staan.

SPiET

Verwijderd

Ben al 2 uur aan het surfen en kom steeds terecht bij LG OLED. Ik ben namelijk op zoek naar een 55" model, uiteraard op dit moment met de meeste bang for the buck :)

Wat wordt er aangeraden tussen de 1700 en 2500euro? Momenteel staat de 55C7 hier open.
En voor de BE mensen, hoe vertaald Telenet digitaal zich op zo'n TV?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2018 13:48 ]

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:48:
Ben al 2 uur aan het surfen en kom steeds terecht bij LG OLED. Ik ben namelijk op zoek naar een 55" model, uiteraard op dit moment met de meeste bang for the buck :)

Wat wordt er aangeraden tussen de 1700 en 2500euro? Momenteel staat de 55C7 hier open.
Kijk even het OLED prijzen topic. Ik ben zelf ook voor de 55C7 gegaan en heb daar 1579 euro voor betaald. Er zijn echter mensen die voor nog minder er eentje op de kop hebben getikt.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - Gigabyte GeForce RTX 5090 Gaming OC - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB - Corsair Nautilus 360 RS ARGB, Cooler Master MWE Gold 1250 V2 ATX 3.1

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:48:
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Nofi, maar het is wellicht handig om dit topic door te nemen en de zoekfunctie binnen het topic te gebruiken? :X

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Dit is mijn eerste setting met deze guide: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings
Zal kijken wat ik er van vind na vanavond.

Telenet op 1080i ben ik alvast niet overtuigd... ;(
Netflix / youtube materiaal dan weer wel.

edit: ter info, deze draait 04.70.55 en geen import.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 19:56 ]

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:40:
Dit is mijn eerste setting met deze guide: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings

Een C7 straft een slechte bron af. Zat net RTL4 te kijken (horizon box) en dat was niet om aan te gluren. Verschilt wel per programma, maar ik zat net echt naar wazige fletse rommel te kijken. De C7 straft het meer af dan mn vorige 46” LCD tv. Of het ligt eraan dat het scherm groter is, waardoor de brakke resolutie van een tv uitzending meer opvalt. Wordt tijd dat men in 4K gaat opnemen en uitzenden :)

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 13:58
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:40:

Hier ook een lijstje vanuit avforums: https://docs.google.com/s...Q79CUArQv9doO4UvVCCXtgFw/

Ben er nog niet helemaal uit wat beste settings zijn, soms lijkt het beeld erg fel wel. Deels kwestie van gewenning denk ik ook.

• spietie
Zijn er hier nog veel mensen die ook een Telenet decoder hebben en Trumotion gebruikt? Ik leg alles af nu omdat het op 1080i word uitgezonden maar enig idee ivm dejudder en deblur voor Telenet digicorder?

SPiET

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 19:37
spietie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:22:
Zijn er hier nog veel mensen die ook een Telenet decoder hebben en Trumotion gebruikt? Ik leg alles af nu omdat het op 1080i word uitgezonden maar enig idee ivm dejudder en deblur voor Telenet digicorder?
Ik heb mijn decorder op 720p staan, wat door de LG beter wordt verwerkt.
Voor de rest is het spelen naar smaak met de settings Truemotion ed.

• spietie
Moris schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:30:
[...]

Ik heb mijn decorder op 720p staan, wat door de LG beter wordt verwerkt.
Voor de rest is het spelen naar smaak met de settings Truemotion ed.
Oei op 720p maar ? Dat toont zich niet zo goed op een 4K HDR OLED? Toch beter 1080i kiezen op de Telenet decoder?

SPiET

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 19:37
spietie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:58:
[...]
Oei op 720p maar ? Dat toont zich niet zo goed op een 4K HDR OLED? Toch beter 1080i kiezen op de Telenet decoder?
Je zal bij een signaal van 720p >> 4K minder last hebben van judder, ed. dan bij 1080i

Verwijderd

Hallo iedereen,
ik heb een LG C7 icm Denon receiver alsook een Apple tv en een telenet tv box.
Ik had de telenet box en de ATV aan de receiver gekoppeld en zo naar de tv.
Als ik dan tv keek,en ik keek links bovenaan in beeld naar de info, dan zag je dat de resolutie 4k uhd was.
Nu heb ik de telenet tv box aangesloten op de hdmi 1 ingang van de tv zelf.
Als ik nu links bovenaan naar de info mbt de resolutie kijkdan staat er slechts 1080i.
Hoe komt dit?Upscaled de tv normaal gezien het ingangssignaal niet automatisch naar uhd?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-04 11:57
Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:18:
Hallo iedereen,
ik heb een LG C7 icm Denon receiver alsook een Apple tv en een telenet tv box.
Ik had de telenet box en de ATV aan de receiver gekoppeld en zo naar de tv.
Als ik dan tv keek,en ik keek links bovenaan in beeld naar de info, dan zag je dat de resolutie 4k uhd was.
Nu heb ik de telenet tv box aangesloten op de hdmi 1 ingang van de tv zelf.
Als ik nu links bovenaan naar de info mbt de resolutie kijkdan staat er slechts 1080i.
Hoe komt dit?Upscaled de tv normaal gezien het ingangssignaal niet automatisch naar uhd?
De TV box kan maximaal 1080i uitsturen en waarschijnlijk maakte je Denon receiver daar een 4K signaal van, zodoende dat de TV ook 4K aangaf binnen te krijgen als inkomend signaal. Nu je de TX box direct op de TV hebt aangesloten wordt het signaal niet bewerkt door een tussenkomend apparaat als de Denon receiver en staat er dus 1080i. De TV geeft alleen aan wat die binnenkrijgt, want uiteindelijk wordt alles omgezet naar de native resolutie van het paneel.

Some infinities are bigger than others.

• brekson
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10-2023
Van de week op ibood de OLED55E7N kunnen scoren
Na eerst wat tegenvallende beelden, tot de constatering gekomen dat mijn ( belgische telenet) decoder nog op 720p stond ipv 1080i
Wat een beeld nu zeg !!
Maar om te testen had ik graag een 2160 film afgespeeld
Nu wilde ik dat via de usb3.0 doen , maar dit lukt niet. TV ondersteunt geen MP4 formaat
Converteren dan maar ? Of een instellingetje ergens ?

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-04 23:15
brekson schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 04:18:
Na eerst wat tegenvallende beelden, tot de constatering gekomen dat mijn ( belgische telenet) decoder nog op 720p stond ipv 1080i
Wat een beeld nu zeg !!
Nu wilde ik dat via de usb3.0 doen , maar dit lukt niet. TV ondersteunt geen MP4 formaat
MP4 is geen probleem mits de gebruikte codec ondersteunt wordt. En eigenlijk kan hij bijna alles... Wat is de codec van wat je probeert af te spelen?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-04 11:57
brekson schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 04:18:
Wat een beeld nu zeg !!
MP4 bestanden willen inderdaad soms niet afgespeeld worden, maar ik heb dit pas één keer meegemaakt met een zelf gecreëerd 2160p MP4 bestand uit Adobe Première, verder spelen die LG OLED's echt zo goed als alles af. Ik heb hier genoeg 4K HDR films (MKV bestanden) en die spelen perfect af. WebOS is echt by far het fijnste TV OS wat je kan vinden en werkt ook gewoon met DTS audiosporen. Soms zie je de melding dat audio niet ondersteunt wordt, maar in tegenstelling tot bij Samsung heb je wel gewoon geluid.

Some infinities are bigger than others.

Verwijderd

Zijn er hier die ervaring hebben met Telenet en CI+ met LG oled van 2017 of 2018 ?
Die staan namelijk niet in de lijst met compatibele tv's bij Telenet.

https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/

• Palmarenko1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:16:
Zijn er hier die ervaring hebben met Telenet en CI+ met LG oled van 2017 of 2018 ?
Die staan namelijk niet in de lijst met compatibele tv's bij Telenet.

https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/
Werkt perfect al gaat het switchen tussen kanalen nogal traag. Opnemen op een externe hdd is ook geen probleem.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:55
Nee ze zijn niet uit de beta test.
Mogelijk zal de beta test juist verlengt gaan worden, zoals als bij Telenet;
https://www.totaaltv.nl/n...riode-4k-ultra-hddecoder/

Maar daar staat tegenover dat de nieuwe box b.v. in Zwitserland al gewoon beschikbaar is.
https://www.upc.ch/en/television/learn-about-tv/tv/

Er valt weinig over te zeggen dus.

[ Voor 30% gewijzigd door remmuz op 16-01-2019 14:57 ]

Verwijderd

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn: op een aantal tv-kanalen (enkel één en canvas) flikkeren er een aantal pixels op mijn lg c8 (je kan het best vergelijken met een soort regenboogeffect). Dit komt niet voor op andere kanalen, dvd’s of Netflix.
Ik dacht aan HDMI sparks, maar dat is net weer even anders.

Digibox is van Telenet aangesloten met een korte hdmi kabel.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-04 11:51
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:28:
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn: op een aantal tv-kanalen (enkel één en canvas) flikkeren er een aantal pixels op mijn lg c8 (je kan het best vergelijken met een soort regenboogeffect). Dit komt niet voor op andere kanalen, dvd’s of Netflix.
Ik dacht aan HDMI sparks, maar dat is net weer even anders.

Digibox is van Telenet aangesloten met een korte hdmi kabel.
Is dat geflikker altijd net naast de ondertitels toevallig?

Ik heb dit sindskort ook op canvas, was al in paniek, ik dacht al dat ik defecte pixels had....

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-04 12:11
Sinds dit weekend heb ik eindelijk ook een OLED namelijk de 55B8.
Ik ben nu al een paar dagen met de instellingen aan het spelen.

Gisteren viel mij tijdens de match België - Schotland op dat de zijlijnen aan het trillen waren.
Nadat ik mijn Telenet digicorder heb verzet van 1080i naar 720p is dit probleem verdwenen.
Het is duidelijk dat de LG beter overweg kan met een progressief signaal dan met een interlaced.
Ik had men decoder waarschijnlijk al jaren op 1080i staan omdat ik ooit zal gedacht hebben van hoe hoger de resolutie, hoe beter het beeld.
Uiteraard zou ik graag een decoder willen die 4K aankan maar zelfs de nieuwe 4K tv-box van Telenet, geeft tv door in maximum 1080p. Alleen Netflix geeft hij door in 4K.
Nu ja, binnenkort toch maar men decoder omruilen dan heb ik toch al 1080p.

Waarom ik gekozen heb voor de B8 en niet de C8 of C9? De voet :)
Misschien een raar antwoord maar mijn tv-meubel is maar 80 cm breed.
Dat en het feit dat ik toch alle beeldverbeteraars afzet omdat ik zo natuurlijk mogelijk beeld wil hebben. Voor mij geen Trumotion, nee dank u. Ik had ook kunnen wachten op de B9 maar tegen dat deze te koop is voor 999 euro zijn we weer een jaar verder.
De B9 heeft wel HDMI 2.1 voor 4K aan 120hz, zowel PS5 als de nieuwe Xbox zullen hiermee compatibel zijn. Compatibiliteit is 1 ding, maar om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat er veel spellen zullen speelbaar zijn op 120hz. Ik denk dat we al blij mogen zijn dat ze 4K aan 60hz kunnen doorgeven zonder problemen.

De beeldkwaliteit is uiteraard geweldig, komende van een lcd van 43 inch.
Ondertussen heb ik seizoen 3 van Designated Survivor gezien op Netflix in Dolby Vision.
Nu versta ik eindelijk wat het verschil is tussen gewone tv en HDR tv.
Gisteren ook wat Destiny 2 gespeeld op men Xbox One X met dynamic tone mapping HDR :9

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-04 12:11
Ik heb nu mijn B8 een week in bezit en begin mij toch te ergeren aan iets.
De laatste dagen valt mij op dat als ik naar iets kijk op netflix of amazon, de tv een vreemd zoemend geluid begint te maken.
Niet direct, maar na een uurtje ofzo is het geluid daar elke keer weer.
Het komt niet uit de luidsprekers, maar vanachter uit de ventilatieopeningen aan de linkerkant.
Aan de kant waar dus de aansluitingen zijn.
Het is niet super luid maar toch ik moet het volume van de tv minimum op 12 zetten om het niet te horen.
Dit geluid komt alleen voor als ik een app gebruik, als ik via mijn decoder (telenet digicorder) kijk dan is dit geluid niet aanwezig.
Ik denk en hoop dat het de wifi-chip is omdat ik dit kan omzeilen door een kabel te gebruiken.
Weet er iemand of dat de voeding of processor van de LG's een fan gebruikt?
Heeft iemand van jullie dit geluid ook al gehad?

• Dekwoje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 11:37
Heb gisterenavond de C8 binnen gekregen!
Al heel de dag mee aan het spelen en testen met als gevolg volgende vragen; (hopelijk niet teveel dubbele);

1. Ik heb nogal wat mkv en 4K bestanden waarvan ik dacht; die gaan we eens lekker streamen... via de app op de tv regelmatig geen geluid.. via de Apple tv met Infuse ook bufferen.. ga nu een Apple tv 4K aanschaffen? Plex ook geen succes... staat allemaal op een WD Nas..
Is er een (betalende zoals Infuse app) waarmee alles vlot gaat zonder problemen met transcoderen?

2. Ik kan dus de digicorder van Telenet en het surround setje van Sony niet gebruiken met die lg afstandsbediening? Wel jammer...

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Dekwoje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:53:
Al heel de dag mee aan het spelen en testen met als gevolg volgende vragen; (hopelijk niet teveel dubbele);

1. Ik heb nogal wat mkv en 4K bestanden waarvan ik dacht; die gaan we eens lekker streamen... via de app op de tv regelmatig geen geluid.. via de Apple tv met Infuse ook bufferen.. ga nu een Apple tv 4K aanschaffen? Plex ook geen succes... staat allemaal op een WD Nas..
Is er een (betalende zoals Infuse app) waarmee alles vlot gaat zonder problemen met transcoderen?

2. Ik kan dus de digicorder van Telenet en het surround setje van Sony niet gebruiken met die lg afstandsbediening? Wel jammer...
Op vraag 2 kan ik gedeeltelijk antwoorden: de digicorder kan je niet bedienen, maar je kan wel een CI+ kaart van Telenet kopen, dan kan je de tv en tv gids volledig bedienen in het livetv gedeelte van LG. Dit werkt overigens ook voor mensen met Orange (met een Telenet CI+ kaart).
Enige wat dan nog via de digicorder moet is dingen opnemen, al kan dat ook opgelost worden door een harde schijf of andere opslag aan de tv te hangen, dan heb je de digicorder voor niets meer nodig voor zover ik kan bedenken.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-03 11:03
Dekwoje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:53:

Met plex heb ik de laatste tijd ook geen succes meer, constant bufferen. Maanden terug ging dat perfect met de grootste remux films, maar na een bepaalde update heb ik constant bufferen met plex en Xplay. Eergisteren de Emby app op de tv geïnstalleerd en Emby server op de pc en dat draait als een zonnetje met de grootste bestanden.

• GroMat
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-07-2022
Beste,

Sinds gisteren hier een trotste eigenaar van een 65c9. Thuis kijk ik telenet via de nieuwe telenet tv box.

Als ik de magic remote wou linken aan telenet, werkte dat niet. Echter via wat zoekwerk hier en online het wel klaargekregen door "UPS" als provider in te geven. Indien mogelijk hou ik graag alles op 1 bakje.

Echter 1 ding werkt nog niet fatsoenlijk. Hij vindt geen zenders als ik automatisch of manueel zenders zoeken toepas. De tv box is rechtstreeks aangesloten op de tv met hdmi. Verder nog 1 hdmi naar avr, waar dan ps4 etc aan hangen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Je kan wel via een omweg naar de telenet tv gids, info, menu, dan telenet menu tv gids etc selecteren, maar dit is wat omslachtig.

Ik begin eerlijk gezegd te denken dat deze optie eventueel enkel werkt bij een ci-module / tv kijken met een kaartje.

Mvg,
Mathias

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:53
GroMat schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:31:
Beste,

Sinds gisteren hier een trotste eigenaar van een 65c9. Thuis kijk ik telenet via de nieuwe telenet tv box.

Als ik de magic remote wou linken aan telenet, werkte dat niet. Echter via wat zoekwerk hier en online het wel klaargekregen door "UPS" als provider in te geven. Indien mogelijk hou ik graag alles op 1 bakje.

Echter 1 ding werkt nog niet fatsoenlijk. Hij vindt geen zenders als ik automatisch of manueel zenders zoeken toepas. De tv box is rechtstreeks aangesloten op de tv met hdmi. Verder nog 1 hdmi naar avr, waar dan ps4 etc aan hangen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Je kan wel via een omweg naar de telenet tv gids, info, menu, dan telenet menu tv gids etc selecteren, maar dit is wat omslachtig.

Ik begin eerlijk gezegd te denken dat deze optie eventueel enkel werkt bij een ci-module / tv kijken met een kaartje.

Mvg,
Mathias
Als je je tv signaal via een decoder binnen krijgt heeft het geen zin de tv te laten zoeken.Het loopt immers via de decoder. De tv geeft dan slechts het signaal van de decoder weer en daar zoek je naar de zenders.hetzelfde geldt het gebruik van tv gids etc.

Wil je de tuner van de tv gebruiken dan heb je idd een ci module nodig.

Verwijderd

Canifchaos schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:55:
Ik heb al een tijdje een 55C7 waar ik heel tevreden van ben Vroeger wel heel wat problemen gehad met de wi-fi maar die heb ik toen opgelost dankzij de tips in dit forum om mijn router op kanaal 36 te zetten voor 5 GHz en de quickstart uit te schakelen. Vanavond merkte ik echter dat het netwerk niet meer ging. Ik heb al de router herstart, het netwerkkanaal verwisseld, tv even van de stroom gehaald maar niets helpt. Bij het invoeren van het wi-fi paswoord krijg ik nu ook steeds de melding ‘Verbinden met netwerk mislukt. Oorzaak: kan geen verbinding met toegangspunt maken. Controleer status en probeer het opnieuw.’

Verbinden met de hotspot van mijn gsm lukt wel nog maar daar schiet ik natuurlijk niet veel mee op. Iemand nog enig idee wat zou kunnen helpen? :?
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 65C8. Heb ook mijn router (witte van Telenet) herstart, router terug naar fabrieksinstellingen gezet, kanaal gewisseld, netwerk open gezet zonder paswoord enzovoort,..., maar telkens krijg ik dezelfde melding als wat Canifchaos zegt.
De televisie zelf heb ik nog niet naar fabrieksinstellingen gezet. Dat wil ik later proberen.
Ik heb wel deze problemen ondervonden na een router firmware upgrade die 's nachts werd uitgevoerd.
Na wat opzoekwerk ben ik op een forum gekomen waarbij iemand hetzelfde probleem heeft. Blijkbaar zou dit kunnen liggen aan die specifieke firmware die op de router draait. De firmware en de Wifi module van LG zouden niet goed met elkaar overweg kunnen. Geen idee of dit klopt.
Als het probleem zich blijft voortdoen na de reset van de tv blijven er nog weinig opties open vrees ik.

https://www.lgwebos.com/t...ont-connect-to-5ghz-wifi/

• Canifchaos
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:43:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 65C8. Heb ook mijn router (witte van Telenet) herstart, router terug naar fabrieksinstellingen gezet, kanaal gewisseld, netwerk open gezet zonder paswoord enzovoort,..., maar telkens krijg ik dezelfde melding als wat Canifchaos zegt.
De televisie zelf heb ik nog niet naar fabrieksinstellingen gezet. Dat wil ik later proberen.
Ik heb wel deze problemen ondervonden na een router firmware upgrade die 's nachts werd uitgevoerd.
Na wat opzoekwerk ben ik op een forum gekomen waarbij iemand hetzelfde probleem heeft. Blijkbaar zou dit kunnen liggen aan die specifieke firmware die op de router draait. De firmware en de Wifi module van LG zouden niet goed met elkaar overweg kunnen. Geen idee of dit klopt.
Als het probleem zich blijft voortdoen na de reset van de tv blijven er nog weinig opties open vrees ik.

https://www.lgwebos.com/t...ont-connect-to-5ghz-wifi/
Het lijkt me wel heel toevallig dat ik ook de witte router van Telenet heb. Mijn nas gaf eergisteren ook aan dat hij even geen internet had, ik heb er verder niet bij stilgestaan maar mogelijk heeft mijn router dus ook een update geïnstalleerd want ze zijn net bezig met de uitrol van die snelheidsverhoging...

• dawai0
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-04 13:28
Hier in Belgie is content van providers proximus en telenet 1080i of 720p (onvoorstelbaar eigenlijk maar goed).

Na testen van beide instellingen vind ik weinig of zelfs geen verschil in picture quality, ook niet voor sport (motion heavy) uitzendingen bvb.

Wat zijn hier de ervaringen met interlaced video op de C9? Deinterlacing lijkt goed te werken op de C9 maar ik lees andere verhalen ergens anders.

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb al vele mogelijke oplossingen gezocht en proberen toe te passen. Misschien had ik dit in de begin post moeten melden:
De tv werkte normaal. Ik kon bijvoorbeeld 3u naar een netflix film kijken zonder probleem.
Maar toen eens een keer een frimware update doorgevoerd.
Vanaf dat moment begon de netflix app vast te lopen/buffer problemen/netflix loopt vast en/of de tv valt uit met 3 keer een knipperend standbye lampje.

Mogelijke oplossing toegepast (maar probleem blijft zich herhalen):
- Factory reset
- Quick start+ afleggen
- de datum & tijd niet opgeven voor de tv (zou ook kunnen helpen, blijkbaar)
- Wifi 2.4ghz signaal gebruiken
- Wifi 5.0ghz signaal gebruiken
- LAN verbinding (via Deco M9 plus , wat dus eigenlijk nog steeds wifi is)
- Het wifi signaal op een specifieke channel plaatsen (ook vermeld in een reddit post)
- De tv ontkoppelen van het elektriciteitsnetwerk.

Zowel Amazon Prime app en Youtube app ondervinden geen problemen. Ook geen buffer problemen.
De Chromecast v3 werkt ook normaal.

Ik haal met m'n smartphone snelheden van 170mbps (Telenet) op datzelfde wifi netwerk net naast m'n tv.

Het is dus specifiek netflix app. En laat dat nu net de app zijn die ik het meest gebruik.

PS: Ook de chromecast v3 zorgt voor dezelfde problemen als ik netflix wil bekijken. Maar ik denk dan vooral dat de chromecast v3 de netflix app via de webos aanstuurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Qinshi op 15-12-2019 13:33 ]

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-04 11:51
Monda schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:24:
Ik heb even zitten spelen met "zwartniveau". Als ik 'm op laag zet, vind ik 'm 't mooist tijdens gamen. Op hoog lijkt het of er een soort grijze waas over heen zit. Ervaren jullie dit ook?
Afaik is zwart niveau of black level niet een instelling die je moet aanpassen naargelang je eigen voorkeur, het is een instelling die moet overeenkomen met hetgeen de bron uitzendt. Blijkbaar vooral belangijk bij SDR, minder bij HDR.

Ikzelf heb een orange decoder en moet deze op high zetten, blijkbaar zendt mijn decorder een RGB full signaal uit, terwijl de meeste decoders (deze van Telenet) een RGB limited signaal uitzenden, dan moet de black level op low.

Google gerust eens op LG OLED Black level en lees enkele reddit posts, dan wordt deze instelling direct duidelijker.

Eigenlijk vrij eenvoudig te testen, krijg je een grijze waas over beelden die eigenlijk zwart moeten zijn (eenvoudigst te checken met zwarte balken bij een film bijv.) dan staat je black level fout.

[ Voor 10% gewijzigd door FlameDB op 09-03-2020 10:28 ]

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Goedemiddag, eerste post hier. Ik heb een C9 (supercontent). Lees ongelooflijk veel over die format issues (DTS, 5.1 etc...) Ikzelf heb mijn C9 via ARC (HDMI2 geloof ik) gekoppeld aan een HEOS BAR (HDMI in). Aan de heos BAR zijn draadloos een Heos Sub en 2 heos HS1 speakers (surround) gekoppeld.(perfecte surround kwaliteit trouwens :-)

op de HEOS bar zijn 4 HDMI ingangen. Een gebruik ik voor mijn TELENET bakje, een voor Chromecast

Dat wil zeggen : mijn HEOS bar ondersteunt het volgende
SOUND : DTS / DTS-HD Master Audio / Dolby Digital (AC3)en Dolby Digital Plus / Dolby True HD
VISION : 4K en HDR en bovendien DOLBY VISION (HDMI2.0a)

Dus : alles wat op gelijk welke HDMI ingang binnenkomt en NIET in een van bovenstaande formaten is wordt niet doorgevoerd of afgespeeld.

Apple+, Netflix en de Telenet decoder hebben als enige sound DOLBY Digital (quasi 100% compatibiliteit met elk soundsysteem)
Als je dus de Apple en Netflix app op de C9 installeert en je kiest PASSTHROUGH dan gaat dat netjes via de ARC kabel naar mijn BAR en perfect 5.1
De TELENET box (4K en Dolby Digital dus) gaat netjes via HDMIin naar de BAR, de sound is 5.1via de BAR en het BEELD gaat via ARC neer de TV (omdat de BAR 4K ondersteunt, HDR en DOLBY VISION)

MAAR : ik heb dus ook de PLEX app op mijn LG geinstalleerd en dan wordt het link. Ik heb op een NAS Synology een filmverzameling met diverse audio en videoformaten (1080p, 4K maar ook HDR, en veel DTS en AC3). DAN is bijvoorbeeld de nieuwe CX een ramp. Die speelt dat dus (DTS) NIET af met 'transcodering' tot gevolg.

Bij mij werkt dit wel perfect gezien zowel TV (en de apps) en mijn BAR beide identiek dezelfde formaten ondersteunen.

Kies dus zorgvuldig je soundbar of amplifier. Of het is gegarandeerd miserie....Zeker als je al je externe apparaten aan je TV koppelt (en je soundbar enkel een HDMI in heeft) is het HEEL belangrijk dat je TV al die formaten ondersteunt. Erg dus dat die CX geen DTS meer heeft (Een chromecast heeft trouwens ook geen DTS!)

Een gelukkige C9 - HEOS bezitter

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-04 16:50
Even een vraagje.

Digicorder van Telenet is aangesloten via Denon AVR-X2700H naar OLED65CX tv, op de HDMI2 (ARC) aansluiting (omdat ik geluid wil van Netflix tv app via receiver).

Om de zoveel tijd valt de tv 5 seconden uit en dan terug op (enkel beeld valt weg).

Digicorder is aangesloten op receiver met deze kabel:
https://www.alternate.be/...roduct/73347?event=search

Receiver is op TV aangesloten met deze kabel:
https://www.bol.com/nl/p/...ion2008093611&language=nl

Kabels lijken me ok te zijn.

Daarnaast gebruik ik een Harmony Hub universele afstandsbediening, en ook daar ondervind ik soms problemen mee, maar dat kan door het wisselen van ARC naar input uit receiver zijn (denk ik).

Enig idee wat het kan zijn?

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-04 19:46
praet0rian schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:52:
Even een vraagje.

Digicorder van Telenet is aangesloten via Denon AVR-X2700H naar OLED65CX tv, op de HDMI2 (ARC) aansluiting (omdat ik geluid wil van Netflix tv app via receiver).

Om de zoveel tijd valt de tv 5 seconden uit en dan terug op (enkel beeld valt weg).

Daarnaast gebruik ik een Harmony Hub universele afstandsbediening, en ook daar ondervind ik soms problemen mee, maar dat kan door het wisselen van ARC naar input uit receiver zijn (denk ik).

9 vd 10 keer is het toch de kabel,ik heb het ook een paar keer gehad,(met goedkope en dure)

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-04 09:53
praet0rian schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:52:
Even een vraagje.

De Belkin kabel tussen je tv en receiver zal het probleem zijn. Heb vd week deze zelfde kabel gekocht en ook tussen mijn C9 en x3700h geplaatst. Sindsdien last van wegvallend beeld om de paar minuten. Weer vervangen voor een andere 2.1 kabel en dat gaat tot nu toe goed.

Als je van kabels wisselt, dan alle apparatuur even 10 seconden uit het stopcontact trekken. Daarmee minimaliseer je het risico op HDMI handshake problemen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03 14:50
JAnWeeNi schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:16:
Hallo,
Eergisteren nieuwe 65cx binnen.
Dsl lijn ,V7 android decoder proximus.
Beeldkwaliteit sd /hd om te wenen , moiré effecten.
Enige positieve zijn de apple TV series.
Kom van een 43 oude LCD ,de Cx is voor mij geen upgrade voor sd en hd .
Bizar. Kameraad heeft nog de C9 en die heeft daar geen last van. Maar hij heeft wel Telenet...

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 12:59
Heeft er iemand een idee hoe ik het volgende kan oplossen?

Ik heb de afstandsbediening van de TV zo ingesteld dat die ook gebruikt kan worden voor de digibox (Telenet), zonder dat de kast moet open staan. Wisselen van zender lukt, alleen gaat de box niet uit als ik de tv uit zet.

Is dat wel een mogelijkheid? Of moet ik de box toch afzonderlijk nog aan en uit zetten? Het gaat om een GX.

Alvast bedankt voor de reacties.
Pagina: 1 2

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.