• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-03 21:17
Matched: pixel, stuck
illuvattarr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:46:
Ik heb sinds een paar weken de LG 55B6V en sinds een paar dagen merk ik bij donkere beelden een verticale lijn van witte puntjes op in het beeld.
Dit is alleen als de TV zwart beeld weergeeft en zowel te zien bij normaal zwart beeld alsook bij HDR en Dolby Vision.

Het is gewoon een witte stippellijn op ongeveer ongeveer 2/3 van het beeld vanaf links gezien.

Zie plaatje ervan hierrr

Iemand enige idee wat dit zou kunnen zijn? Zo snel al dode pixels?

Ik heb gewoon garantie, maar als het wat makkelijker/sneller op te lossen is zou dat handiger zijn natuurlijk.
Ik heb dit gelezen, met iemand die het ook had:
The day I got my E6 set up, I watched it for about 5.5 hours after the installer left around 5.30 pm and when I went to bed. It was looking perfect when I turned it off and it started it's clean cycle. When I turned it on the next morning I had a broken line of stuck pixels running from top to bottom several inches left of centre of the screen. It was a huge shock and I felt sick, I mean it was a row of pixels, probably more than a hundred of them running like a dotted line down the screen.

I decided to try the manual clean cycle so I triggered that. When it finished and I turned the screen on again the row of stuck pixels was still there, only worse, more stuck pixels. I felt even worse. I left the TV running with an off air broadcast and over the course of a few hours it started to improve. When it had been running for more than 4 hours the line of stuck pixels was still there but probably back to what it looked like when I first turned the screen on that morning. I turned it off again and let it do the auto clean cycle again and went out shopping. Came back three quarters of an hour later, turned it back on and no stuck pixels. The screen looked perfect, just like it looked the previous evening when I turned it off.

It's about 10 weeks now since that happened and I haven't seen a single stuck pixel since then. I was paranoid for a few days after it happened but that passed and now I don't even think about the event.

So yes, the clean cycle can fix stuck pixels, at least in my case. Whether the cause of your stuck pixel/pixels is the same as the cause of my line of pixels is another matter. The clean cycle may work for some causes but not for others but in my case a manual cycle didn't fix it but rather made it worse. It was the next automatic cycle that fixed it so it may take more than one cycle to fix things if the clean cycle can do it.

So there's my horror story which had a happy ending. I hope yours does too,
http://www.avsforum.com/f...o-issues-settings-25.html

[ Voor 56% gewijzigd door Snake_Eye op 08-07-2017 16:36 ]

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-03 18:47
Hulleman schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:50:
[...]

Als je op youtube “oled uniformity” zoekt krijg je wel wat materiaal met een heel scherm met 10% grijs, 5% grijs etc. Banding haal je er daar makkelijk mee uit.

De ruis die jij ziet zie ik ook, maar voornamelijk bij The Punisher met HDR. Ik heb de beeld instellingen met HDR aangepast cf de instellingen op het avsforum, waarbij ik de witbalans wat minder warm heb staan. Het beeld is dan donkerder en de ruis valt minder op. Vanavond heb ik bayern psg gekeken op veronica met een Horizonbox. Ik vond dat beeld echt wel prima. Het gras en de shirts van bayern kwamen qua kleuren goed uit de verf. Voor tv gebruik ik isf light met verder de settings van rting.com en wederom iets minder warme witbalans.
The Punisher HDR is een geval apart. Dat heb ik toevallig een paar paginas terug ook gevraagd, maar Marvel Netflix series hebben een eigen (artistieke...) ruis die heel erg goed merkbaar is op HDR Oled.
Toevallig keek ik net ook bayern en dat zag er idd erg goed uit (hier merkte ik, na m'n neus op het scherm zetten, ook m'n pixel die weigerde groen te tonen). Zenders als Comedy Central, of de voorbeschouwing, zagen er wat minder mooi uit, met wat meer ruis. Ik heb het idee dat CC gewoon erg slechte kwaliteit video/audio doorgeeft. Gelukkig kijk ik het niet al te vaak.

Edit: bij de nabeschouwing heb ik de ruis overigens niet echt, geen idee wat ik gedaan heb. Misschien dat ik er wat meer aan ben gewend, of dat de stuck pixel tester (die nog niet voor m'n pixel werkte) iets gedaan heeft, maar dat lijkt me sterk. In ieder geval: prachtig beeld in dit geval.
Edit van de edit: ik denk dat het de kleuren blauw zijn die ze gebruiken. Misschien ook wat met de banding te maken. De voorbeschouwing had op de achtergrond lichter blauw.

Bedankt voor het antwoord in ieder geval, ik zal eens zoeken naar uniformity tests. Na persoonlijke tests heb ik m'n tv pas op expert dark met warm 1 gezet (enige sharpening uit), dat leek voor voetbal in ieder geval goed (genoeg) te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door iuuk op 05-12-2017 23:04 ]

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:13
Na 14 maanden heb ik helaas een zogenaamde bright spot/ stuck pixel in mijn 55B6. Ook had ik last van het ingebrande RTL4 logo.
Na contact met LG over probleem met de pixel (en ook rtl4 logo) kreeg ik te horen dat de pixel onder de garantie valt maar het ingebrande logo niet, vandaar dat ze eerst iemand wilden langs sturen voor het te beoordelen of het wel onder de garantie viel. Natuurlijk vreemd omdat de pixel op zichzelf al een garantiegeval was. |:( Meneer LG snapte het allemaal niet zo goed.

Na wat tegen te hebben gesputterd werd er toch een monteur langs gestuurd om het paneel te vervangen. Gisteren kwam de monteur al langs met een nieuw paneel. Wat bleek het geval.. het paneel was een paneel van de 55B7 met een mounting van 55B6. Deze type aanduidingen stonden vermeld op het paneel zelf.
De paneelomlijsting van de B7 is echter zilverkleurig ipv zwart/antraciet. Hiermee ben ik niet akkoord gegaan want ik wil niet zo'n opzichtige zilveren rand om een perfect zwart scherm!!
De monteur was het gelukkig met mij eens en gaf ook aan dat dit niet de bedoeling kan zijn, scherm is weer ingepakt en monteur heeft melding terug gelegd bij LG.

Vandaag via CE repair/LG een reactie ontvangen:
Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.Op dit moment zijn wij in overleg met LG over een passende oplossing.
Heeft iemand soortgelijks toevallig al mee gemaakt? En wat kan ik nu verwachten?

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Fuske schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:37:
Na 14 maanden heb ik helaas een zogenaamde bright spot/ stuck pixel in mijn 55B6. Ook had ik last van het ingebrande RTL4 logo.
Na contact met LG over probleem met de pixel (en ook rtl4 logo) kreeg ik te horen dat de pixel onder de garantie valt maar het ingebrande logo niet, vandaar dat ze eerst iemand wilden langs sturen voor het te beoordelen of het wel onder de garantie viel. Natuurlijk vreemd omdat de pixel op zichzelf al een garantiegeval was. |:( Meneer LG snapte het allemaal niet zo goed.

Na wat tegen te hebben gesputterd werd er toch een monteur langs gestuurd om het paneel te vervangen. Gisteren kwam de monteur al langs met een nieuw paneel. Wat bleek het geval.. het paneel was een paneel van de 55B7 met een mounting van 55B6. Deze type aanduidingen stonden vermeld op het paneel zelf.
De paneelomlijsting van de B7 is echter zilverkleurig ipv zwart/antraciet. Hiermee ben ik niet akkoord gegaan want ik wil niet zo'n opzichtige zilveren rand om een perfect zwart scherm!!
De monteur was het gelukkig met mij eens en gaf ook aan dat dit niet de bedoeling kan zijn, scherm is weer ingepakt en monteur heeft melding terug gelegd bij LG.

[...]

Heeft iemand soortgelijks toevallig al mee gemaakt? En wat kan ik nu verwachten?
Jij kan een 55C7 verwachten ;) Ben maar blij, want dit zal een leuke upgrade zijn.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20
Fuske schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:37:

[...]

Ook maar eens op zoek gaan of ik nog een eigenwijze pixel kan vinden op mijn B6 :9

• Fuske
Heeft iemand van jullie ook last van geluid onderbrekingen bij gebruik van Netflix?
Gebeurt alleen met Dolby Digital 5.1 niet met stereo. Geluid wordt bij mij via optische kabel doorgestuurd naar de receiver.
Ik heb al eens geprobeerd met HDMI ARC maar daar heb ik de precies dezelfde problemen.

De ene aflevering doet die het prima, de andere heeft constant hickups met het geluid. Deze duren ongeveer een halve seconde.

Op internet had ik dit topic gevonden op CNET, blijkt toch echt een LG issue te zijn.
https://www.cnet.com/foru...d-audio-dropping-out-arc/

Betreft een B6V in mijn geval, als het goed is wordt deze binnenkort vervangen door een C7 vanwege een bright spot/stuck pixel. Ik hoop dat het misschien met de C7 is opgelost.

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:24
Fuske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:40:
Heeft iemand van jullie ook last van geluid onderbrekingen bij gebruik van Netflix?
Gebeurt alleen met Dolby Digital 5.1 niet met stereo. Geluid wordt bij mij via optische kabel doorgestuurd naar de receiver.
Ik heb al eens geprobeerd met HDMI ARC maar daar heb ik de precies dezelfde problemen.

De ene aflevering doet die het prima, de andere heeft constant hickups met het geluid. Deze duren ongeveer een halve seconde.

Op internet had ik dit topic gevonden op CNET, blijkt toch echt een LG issue te zijn.

Betreft een B6V in mijn geval, als het goed is wordt deze binnenkort vervangen door een C7 vanwege een bright spot/stuck pixel. Ik hoop dat het misschien met de C7 is opgelost.
Geen last van hier. Geluid is perfect en ook synchroon. Heb een 55C7. Mag ik vragen waarom je een optische kabel gebruikt? Dit is namelijk van mindere kwaliteit dan via HDMI (ARC), via optisch wordt alleen Dolby Digital ondersteund. Dit is een zwaar gecomprimeerde DVD kwaliteit sound codec. Via HDMI sturen de streaming services als Netflix Dolby Digital Plus naar de receiver, deze heeft een veel hogere bitrate. Dit is van aanzienlijk hogere kwaliteit en, zeker op mijn receiver en speakers, een duidelijk hoorbaar verschil. Dolby Digital Plus is the next best thing na Dolby Digital True HD wat op Bly Ray gebruikt wordt. Tevens als je receiver het ondersteund kan Dolby Digital Plus het Dolby Atmos signaal meesturen en steeds meer content op Netflix heeft dat ook. Zo kijk ik bijvoorbeeld thuis veel series en films met Dolby Atmos.

Een ander voodeel van het gebruik HDMI (ARC) is dat de receiver en de TV (mits HDMI CEC aanstaat) een handshake kunnen doen hoe lang de beed verwerking op de TV duurt van signaal naar beeld. Die vertraging wordt doorgegeven aan de receiver zodat het geluid en beeld automitisch gelijk lopen. Dit heet LipSync.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - Gigabyte GeForce RTX 5090 Gaming OC - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB - Corsair Nautilus 360 RS ARGB, Cooler Master MWE Gold 1250 V2 ATX 3.1

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04 17:45

Puck

EINDBAAS.org

Schijnt een bug te zijn in de laatste firmware. Rollback naar 4.31.25 verhelpt dit probleem. Zie https://www.avforums.com/...692/page-85#post-25816971 (Ik heb er zelf echter nog geen last van gehad, gebruik ARC).
BarryS schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:36:
[...]

Geen last van hier. Geluid is perfect en ook synchroon. Heb een 55C7. Mag ik vragen waarom je een optische kabel gebruikt? Dit is namelijk van mindere kwaliteit dan via HDMI (ARC), via optisch wordt alleen Dolby Digital ondersteund. Dit is een zwaar gecomprimeerde DVD kwaliteit sound codec. Via HDMI sturen de streaming services als Netflix Dolby Digital Plus naar de receiver, deze heeft een veel hogere bitrate. Dit is van aanzienlijk hogere kwaliteit en, zeker op mijn receiver en speakers, een duidelijk hoorbaar verschil. Dolby Digital Plus is the next best thing na Dolby Digital True HD wat op Bly Ray gebruikt wordt. Tevens als je receiver het ondersteund kan Dolby Digital Plus het Dolby Atmos signaal meesturen en steeds meer content op Netflix heeft dat ook. Zo kijk ik bijvoorbeeld thuis veel series en films met Dolby Atmos.

Een ander voodeel van het gebruik HDMI (ARC) is dat de receiver en de TV (mits HDMI CEC aanstaat) een handshake kunnen doen hoe lang de beed verwerking op de TV duurt van signaal naar beeld. Die vertraging wordt doorgegeven aan de receiver zodat het geluid en beeld automitisch gelijk lopen. Dit heet LipSync.
De 2016 modellen ondersteunen geen DD+/HD audio over ARC en dat is dus gelijk aan optical.

Arrived anxious, left bored

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-03 17:08

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik heb ook een bright pixel op mijn B6V. Is dat een gratis ticket voor een C7? :*)

Zit er al een paar maanden op, nooit echt heel erg aan gestoord. Alleen last van als het pikkedonker is in de kamer.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-03 09:12
Riesjard schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:42:
Hmmm hier ineens sinds gisteren, na een paar weken gebruik, een groene vaste pixel.
Zat er 100% nog niet in.
Paar keer de pixel refresher gedraaid maar nog steeds present.
Ik lees ervaringen dat ze ook ineens weer kunnen verdwijnen dus kijk het nog even aan.

Midden in het beeld van m’n 65c8 zit de vaste pixel in felgroen.
krijg je als het goed is een nieuwe voor,zoek maar op bright pixel ,stuck pixel in dit forum

• pwh53
luctes schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:42:
[...]

Ben je zeker dat pixeldefecten door de standaardgarantie gedekt worden ?
er is een verschil tussen een dode pixel (maximaal 3-5 stuks geloof ik bij normale garantie) of een stuck/bright pixel.denk dat je een andere krijgt.

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
pwh53 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:50:
[...]

er is een verschil tussen een dode pixel (maximaal 3-5 stuks geloof ik bij normale garantie) of een stuck/bright pixel.denk dat je een andere krijgt.
Dat hoop ik ja heb uitgebreide garantie van platte.tv erbij genomen bij aanschaf.

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-04 20:01
pwh53 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:50:
[...]

https://www.lg.com/nl/ond...1380-1359105321849-others
Wikipedia: ISO 13406-2

ISO zegt 8 stuck pixels bij 4k zonder recht op garantie, LG heeft dat al verminderd naar 3.
JT888 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:24:
[...]

Dat hoop ik ja heb uitgebreide garantie van platte.tv erbij genomen bij aanschaf.
Dan is 1 stuck pixel gewoon bezoek van de monteur om er een nieuw panel in te zetten.

Maar weet waar je aan begint, bij mijn Samsung had de monteur 2x een DOA bij. Uiteindelijk resulterent in deel restitutie en nu een LG..

Tenzij je er extreem aan stoort zou ik zelf wachten tot de eerste verschijnselen van burnin / retention.

P.s. Overigens zei de monteur van CE repair voor de Samsung dat ondanks de officiele policy elke stuck pixel onder garantie viel. Maarja, uiteindelijk is wat op papier staat hetgeen je recht is.

[ Voor 44% gewijzigd door Mirx_NL op 24-07-2018 15:43 ]

• Mirx_NL
JT888 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:10:
Ik zal het wel posten wat men gaat doen vind het toch best slecht dat dit kan bij zulke dure oled schermen van minder dan een jaar oud.
Tja, daar is de ISO norm voor. Je koopt een bepaalde prijs/kwaliteit.
Betere klasse = meer uitval tijdens productie en gebruik = duurdere toestellen.

Ze zijn er op zich open en eerlijk over wat je voor kwaliteit mag verwachten.

Maar ik voelde me ook genaaid hoor, daar niet van.

Mijn ervaring was dat de pixels inmiddels zo klein zijn dat ik op 1,5m afstand de stuck pixel al niet meer zag.

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Mirx_NL schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:10:
[...]

Tja, daar is de ISO norm voor. Je koopt een bepaalde prijs/kwaliteit.
Betere klasse = meer uitval tijdens productie en gebruik = duurdere toestellen.

Ze zijn er op zich open en eerlijk over wat je voor kwaliteit mag verwachten.

Maar ik voelde me ook genaaid hoor, daar niet van.

Mijn ervaring was dat de pixels inmiddels zo klein zijn dat ik op 1,5m afstand de stuck pixel al niet meer zag.
Ja maar ik weet de exacte locatie dus brand die elke keer in mijn oog als de tv aanstaat 😅

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:32
Kak. Sinds gisteravond een stuck pixel op mijn 55C7; bijna precies in het midden, blijft op fel wit steken (zelfs als ik een 100% wit scherm op zet is ie nog witter/feller). Zal dit mijn 7e paneel gaan worden? :(

• Richardvs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-07-2025
Paar weken geleden een LG 65C8 gekocht, fenomenaal beeld en fantastische upgrade vanaf mijn oude Sony 4k tv. Echter zit ik met wat issues qua dode pixels.

De eerste tv had er 9 en na 2 weken gebruik waren er nog 6 dode pixels over, Meerdere keren pixel refresher gedraaid op advies LG. Sommige verdwenen, andere dode pixels terug gekomen. Nu vertelde de leverancier dat het paneel echt een tijd moet draaien wil je kunnen zeggen of het paneel fout is. Echter met 6 dode pixels onder 14 dagen retourrecht, omgeruild voor een nieuwe.

Dit was vrij snel geregeld, echter de 2de had 5 dode pixels en 1 stuck pixel inclusief een mooie verticale lijn... 2x pech achter elkaar gehad. Kan gebeuren, maar wel balen

Sinds 1,5 week staat nu de 3de LG 65C8 in huis, heeft al wat uren gemaakt, echter begon deze tv met 3 dode subpixels, zijn er inmiddels 4 geworden. 2 blauwe en 2 groene, op verschillende plekken.

Ik wordt er helemaal gek van, ben benieuwd naar andere ervaringen. Verdwijnen ze op de langere termijn, zijn er uberhaupt 100% goede qua dode (sub)pixels? LG claimt nu namelijk van niet, en de leverancier wilt niet meer omruilen, alleen terugnemen en geld terug...

Weet gewoon niet wat ik ermee moet, beeld is fantastisch, wit beste egaal van alle 3 de OLED tv's die ik gehad heb. Lichte verticale banding zichtbaar op lichtgrijs (op internet staat veel dat dit beter wordt).

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03 23:11
Heb m'n C8 ondertussen 2 maanden en toch jammer genoeg al 1 dode pixel en 2 stuck pixels.

• pwh53
Simon Shipperd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:41:
Heb m'n C8 ondertussen 2 maanden en toch jammer genoeg al 1 dode pixel en 2 stuck pixels.
stuck pixels vallen onder garantie als het goed is

• Simon Shipperd
pwh53 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:11:
[...]

stuck pixels vallen onder garantie als het goed is
Ben nu eerst de refresher aan het laten lopen. Ik denk dat 3 pixels wat te weinig is voor garantie. Momenteel zie ik het ook niet maar het is eerder de schrik dat als het dit tempo aanhoudt dat ik wel met een hoop dode/donkere pixels ga zitten.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/P5CrFtLh/IMG-150.jpg

Deze ruis had ik ook plots bij een youtube filmje. Soms heb ik die ruis ook bij de vuurwerk screensaver, ook in de linker bovenhoek maar over een groter oppervlak. Echter is dit niet altijd het geval, hij toont ook vaak wel een mooi effen zwart beeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Simon Shipperd op 01-11-2018 19:20 . Reden: weizigen afbeelding ]

• pwh53
Simon Shipperd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:17:
[...]

Ben nu eerst de refresher aan het laten lopen. Ik denk dat 3 pixels wat te weinig is voor garantie. Momenteel zie ik het ook niet maar het is eerder de schrik dat als het dit tempo aanhoudt dat ik wel met een hoop dode/donkere pixels ga zitten.

[Afbeelding]

Deze ruis had ik ook plots bij een youtube filmje. Soms heb ik die ruis ook bij de vuurwerk screensaver, ook in de linker bovenhoek maar over een groter oppervlak. Echter is dit niet altijd het geval, hij toont ook vaak wel een mooi effen zwart beeld.
maar er is een verschil tussen een dode pixel (3 of 5 stuks) en een stuck pixel,die constant in een bepaalde kleur blijft branden.ik zou foto's sturen naar lg oled care
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email

• Simon Shipperd
ondertussen zit het aantal stuck / dode pixels op m'n 2 maand oude C8 op 4

• Mirx_NL
aex351 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:59:
[...]

Het lijkt mij toch redelijk normaal om 0 defecte pixels te hebben. Met al mijn schermen heb ik nooit geen problemen gehad.
Nee, dat is het niet juridisch en technisch niet. Je koopt iets met een bepaalde kwaliteit. Voor LG consumenten TV's is dat overkoepelend de ISO 13406-2.

Het zal je verbazen hoeveel dode/stuck pixels je dan mag hebben voordat het als defectief wordt beschouwd.

LG wijkt daar al ten gunste van de gebruiker van af in hun pixel policy.

Je kunt van iets met een 99,9% beschikbaarheid ook niet eisen dat het "altijd" op is, ook al zou je dat logischerwijs wel willen. Dan moet je een product kopen wat een 99,999% beschikbaarheid garandeerd met bijbehorende prijs.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-04 16:45

aex351

I am the one

Mirx_NL schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:00:
[...]

Nee, dat is het niet juridisch en technisch niet. Je koopt iets met een bepaalde kwaliteit. Voor LG consumenten TV's is dat overkoepelend de ISO 13406-2.

Het zal je verbazen hoeveel dode/stuck pixels je dan mag hebben voordat het als defectief wordt beschouwd.

LG wijkt daar al ten gunste van de gebruiker van af in hun pixel policy.

Je kunt van iets met een 99,9% beschikbaarheid ook niet eisen dat het "altijd" op is, ook al zou je dat logischerwijs wel willen. Dan moet je een product kopen wat een 99,999% beschikbaarheid garandeerd met bijbehorende prijs.
Juridisch en technisch? Compleet irrelevant. Koop op afstand betekend gewoon dat je binnen 14 dagen mag retourneren. En ik verwacht gewoon 0 dode pixels.

< dit stukje webruimte is te huur >

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 14:40
Hey!

Snel vraagje.

Ik heb een OLED55C8PLA echter sinds vanmiddag heb ik recht onder een rode pixel die blijft staan.
De tv is net 6 weken oud.

Na het uitzetten van het scherm fade hij langzaam uit.

Nu las ik dat je dit kon proberen: YouTube: ULTIMATE 4K HD - FIX Stuck Pixel Dead Pixel 4096p 60FPS Pixel REPAIR...

Weet iemand een beter oplossing?

Tips?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46
niekosniekos schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:06:
Hey!

Snel vraagje.

Ik heb een OLED55C8PLA echter sinds vanmiddag heb ik recht onder een rode pixel die blijft staan.

Nu las ik dat je dit kon proberen: YouTube: ULTIMATE 4K HD - FIX Stuck Pixel Dead Pixel 4096p 60FPS Pixel REPAIR...

Tips?
De pixel refresher uit het menu draaien lijkt me beter.

• pwh53
niekosniekos schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:06:
Hey!

Snel vraagje.

Tips?
geen contact met de winkel of lg gehad ?

• pwh53
niekosniekos schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Ik wilde zelf eerst even checken of er iets kon zijn dat ik het kon doen, kan vandaag de winkels contacteren.
ja,snap ik,maar bij een tv van 6 weken gewoon bellen,volgens mij zijn er in het verleden wel tv's geruild met een stuck pixel.die test op youtube kende ik niet,als je de reactie leest werkt het wel bij de meeste,kan altijd nog,maar dan niet het volle uur 15 minuten ofzo.

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 14:40
Ze komen langs om het euvel te verhelpen.

Ik ben benieuwd of dit dan een nieuwe tv is of dat ze iets hebben om die ene pixel te activeren.
pwh53 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:43:
[...]

ja,snap ik,maar bij een tv van 6 weken gewoon bellen,volgens mij zijn er in het verleden wel tv's geruild met een stuck pixel.die test op youtube kende ik niet,als je de reactie leest werkt het wel bij de meeste,kan altijd nog,maar dan niet het volle uur 15 minuten ofzo.

• Fuske
Deze week kwam op m'n 55c7v de eerste keer de melding voorbij voor de pixel refresher.
Helaas zag ik vandaag opeens in het midden, vaag een vierkant. 25% panel issue? Of hoe het ook mag heten. Rtings heeft het ook gehad met 2 tv's bij hun real live burn in test.

Meteen gebeld met LG maar dit bekende probleem was daar natuurlijk niet bekend. Heb wat foto's opgestuurd naar hun, maar op de foto krijgen is lastig dus ben benieuwd naar hun reactie.

Iemand hier al ervaring met dit probleem en hoe het is opgelost?

Baal er wel van dat ik nu alweer een probleem heb m'n eerste B6 is in februari 2018 omgeruild voor de huidge c7 toen met inbranding en stuck pixel. En nu dit, nog geen jaar later...blijft toch jammer van deze techniek.

• Fuske
Helaas heb ik ook al een aantal keren contact moeten zoeken met de LG klantenservice. De eerste keer over de stuck pixel en inbranding op m'n B6. Dat ging op zich vrij goed, probleem was meteen duidelijk en er werd een monteur gestuurd van CE Repair. Dit werd uiteindelijk een omruiling die de winkel (Expert) moest verzorgen. Daarin ging de communicatie tussen LG en de winkel niet soepel waardoor het toch lange tijd heeft geduurd.

Afgelopen december contact opgenomen over de vage kleuren na de fw update op 2160p50. Drama, via de mail en telefoon tot 4x toe een ander antwoord en nog niet het gevoel dat het gesnapt is en doorgestuurd is naar de juiste afdeling.

Nu heb ik het 25% panel probleem na de Pixel refresher op m'n c7. Ook het contact met LG daarover is tot nu toe van een erg laag niveau. Ik begrijp dat hun een lijstje af moeten werken om het probleem goed te kunnen vastleggen. In mijn voorbeeld wouden ze weten of ik het probleem met meerdere bronnen had. Ik heb verteld dat het probleem zichtbaar is op de Mediabox, ingebouwde Youtube app én m'n Shield mediaplayer. Dat snapte ze niet en ze vroegen me wel 5x of ik echt geen blu ray speler of playstation kon testen 8)7 .

Kortom ik vind het niveau erg matig daar, vorig jaar bij de problemen met m'n B6 was dit nog iets beter. Maar het zal natuurlijk ook liggen aan de persoon die je aan de lijn krijgt.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04 22:53

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Helaas hier 8 weken na aanschaf van m'n 65" C8 een rode stuck pixel :(
Heb al zo'n unstuck-video ding geprobeerd, maar dat helpt tot nu toe niet. Ook Pixel Refresh optie geen verbetering. Wat is mijn beste volgende stap? Contact met LG opnemen of heeft dat geen zin voor 1 stuck pixel?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:25
R4NCOR schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:01:
Heb al zo'n unstuck-video ding geprobeerd, maar dat helpt tot nu toe niet. Ook Pixel Refresh optie geen verbetering. Wat is mijn beste volgende stap? Contact met LG opnemen of heeft dat geen zin voor 1 stuck pixel?
Melden bij de winkel waar je een koopovereenkomst mee gesloten hebt.

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Contact met LG opnemen of heeft dat geen zin voor 1 stuck pixel?
Had ik ook last van. Scherm werd gelijk omgeruild door LG :)

PSN: fonsmeister

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-03 17:21
Kan je de oplichtende pixel zien vanop 1+ meter?

• Mirx_NL
Net een stuck green pixel gekregen op volle lichtsterkte op mijn 55c7. Zelfs in een volledige groene achtergrond springt hij er nog uit.
Gekke is ook dat hij ook blijft branden als de TV op standby staat. Blijkbaar houdt het panel nog even stroom.

Stekker eruit gehad, stuck pixel youtube clip geprobeerd, nu de pixel refresher aan het draaien.

Hopen dat het helpt en anders meer een panel swap aan gaan vragen... ;w

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yr6LzeZ.jpg

Edit: Handmatige pixelrefresher heeft helaas niet geholpen en uur van de spanning af ook niet. Dealer heeft ticket aangemaakt voor een onsite bezoek.

[ Voor 20% gewijzigd door Mirx_NL op 18-03-2019 14:54 . Reden: Nieuwe info ]

• Mirx_NL
Mirx_NL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:34:
Net een stuck green pixel gekregen op volle lichtsterkte op mijn 55c7. Zelfs in een volledige groene achtergrond springt hij er nog uit.
Gekke is ook dat hij ook blijft branden als de TV op standby staat. Blijkbaar houdt het panel nog even stroom.
Nou, inmiddels CE Repair geweest en het panel vervangen. Helaas heeft het vervangende panel 5+ aan dode (sub)pixels.

Aangezien een dode pixel een stuk minder irritant is als een stuck pixel wacht ik wel even tot de fabrieksgarantie bijna is verlopen om weer een panel swap aan te vragen.

Beetje gehad met de panel swap, bij mijn vorige Samsung had ik ook 2 doa's wat uiteindelijk in een restitutie en een lg resulteerde...

• John Connor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06-2025
Mirx_NL schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:09:
[...]

Nou, inmiddels CE Repair geweest en het panel vervangen. Helaas heeft het vervangende panel 5+ aan dode (sub)pixels.

Aangezien een dode pixel een stuk minder irritant is als een stuck pixel wacht ik wel even tot de fabrieksgarantie bijna is verlopen om weer een panel swap aan te vragen.

Beetje gehad met de panel swap, bij mijn vorige Samsung had ik ook 2 doa's wat uiteindelijk in een restitutie en een lg resulteerde...
Zwaar ruk! Je zou verwachten dat een irritante, of deze nog stuck of dead is, pixel niet opvalt op een scherm met een resolutie van 2160p. Valt het bij normale content ook op? Zit je heel dicht op je scherm? Kortom, hoe ben je er precies achter gekomen?

• Mirx_NL
John Connor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:54:
[...]

Zwaar ruk! Je zou verwachten dat een irritante, of deze nog stuck of dead is, pixel niet opvalt op een scherm met een resolutie van 2160p. Valt het bij normale content ook op? Zit je heel dicht op je scherm? Kortom, hoe ben je er precies achter gekomen?
Een dode pixel zie je niet, een stuck pixel op 100% OLED light zie je direct. Zelfs mijn zoontje van 5 vroeg gelijk wat dat groene puntje is.

Omdat OLED per pixel aangestuurd wordt heb je er veel meer last van dan bijvoorbeeld bij een edge lit. Op mijn vorige Samsung zat er ook een, maar dan moest je op een halve meter afstand nog goed kijken.

Door de lichtsterkte komt het voor mij echt overeen met een defecte pixel op een jaren 90 monitor.

Een foto van zoiets ziet er natuurlijk anders uit als in real life, maar omdat je het vroeg...

[Afbeelding] op een volledig groene achtergrond met OLED op 40.
[Afbeelding] Tijdens normale content met OLED op 40

[Afbeelding] Op afstand
[Afbeelding] Op afstand

• FlameDB
Mirx_NL schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:28:
[...]

Een dode pixel zie je niet, een stuck pixel op 100% OLED light zie je direct. Zelfs mijn zoontje van 5 vroeg gelijk wat dat groene puntje is.

Omdat OLED per pixel aangestuurd wordt heb je er veel meer last van dan bijvoorbeeld bij een edge lit. Op mijn vorige Samsung zat er ook een, maar dan moest je op een halve meter afstand nog goed kijken.

Door de lichtsterkte komt het voor mij echt overeen met een defecte pixel op een jaren 90 monitor.

Een foto van zoiets ziet er natuurlijk anders uit als in real life, maar omdat je het vroeg...

[Afbeelding] Op afstand
[Afbeelding] Op afstand
Dit is geen 1 dode pixel, maar een cluster, daarom dat het ook zichtbaar is bij normaal gebruik. Een single stuck pixel of dode pixel zijn niet zichtbaar bij normaal gebruik, tenzij je op 10 cm van je scherm elke pixel gaat nakijken. Zo had ik een rode op mijn eerste paneel maar dit was echt enkel zichtbaar vanop 10 cm. Een halve stap naar achter en je zag het al niet meer.

Heb je al de manuele pixel refresher proberen draaien? Indien het niet opgelost geraakt zou ik toch mijn paneel laten ruilen, dit valt sowieso onder garantie.

[ Voor 5% gewijzigd door FlameDB op 29-03-2019 08:38 ]

• John Connor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06-2025
Mirx_NL schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:28:
[...]

[Afbeelding] Op afstand
[Afbeelding] Op afstand
Volslagen waardeloos. :'( Had niet verwacht dat het zo erg op zou vallen. Ben je mooi klaar mee.

• pwh53
Malfoi schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:32:
Hmpf... gisteren een dood pixeltje ondekt. Eéntje. En alleen bij groen beeld.

Je ziet het niet, maar nu ik het weet vind ik het toch irritant. ;( :D
je kunt dit proberen pixel repair, maar geen vol uur,10 min. ofzo

YouTube: ULTIMATE 4K HD - FIX Stuck Pixel Dead Pixel 4096p 60FPS Pixel REPAIR...

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-03 11:51
Zou het kunnen proberen, maar zoiets werkt toch alleen bij luie pixels? Niet bij dode? Tenminste, zoiets heb ik eens gelezen.

Naja, proberen kan geen kwaad.

www.flickr.com/malvlex

Verwijderd

Even mijn ervaring met LG service. Zie dit los van het feit dat een tv per saldo gewoon goed moet zijn zonder significante productiefouten

Na ongeveer een maand of 10 waren er problemen met de weergave. Had last van een regelmatig oplichtend beeld vooral bij snelle pan/scan [voetbal i.e] De helderheid ging dan omhoog en vrijwel meteen weer terug. Erg irritant.

Na contact rechtstreeks met LG is het panel toen vervangen. De klachten bleven echter en men heeft toen het mobo en de voeding vervangen. Probleem was toen verholpen en het was weer erg fijn kijken

Na enige tijd bemerkte ik in de rechterbovenhoek een vaste witte pixel, niet echt duidelijk zichtbaar, maar omdat je weet dat die er zit ga je er gericht naar kijken. Niet goed dus. Zelf met allerlei truuks, van die Youtube filmpjes draaien, wat ruis draaien voor wat uren, pixelrefresh, spanning er een uurtje af, is dat weer hersteld.

Na een paar weken echter een duidelijke rode stuck pixel onder in het scherm op zo'n 10 centimeter van de onderkant en in het midden. Die is was ergerlijker omdat daar ook de subs staan. Dus opvallender dan die witte in de rechterbovenhoek.

Vorige week weer aangemeld bij LG, foto erbij, waarop men a.s vrijdag weer een panelswitch komt doen.

Al met al is de afhandeling van de klacht/klachten zodanig als dat je mag verwachten.

Hoop dat het nieuwe panel zonder verdere issues nog talrijke jaren mee gaat.

• pwh53
Equazor_ schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:17:
Ik zit ook nog te twijfelen wat ik moet doen, heb de OLED65C8 nu 2 weken in huis en ben super blij met het beeld.
Goede uniformiteit en geen zichtbare banding, echter na 1 week heb ik een defecte subpixel die groen blijft.
Bij normaal gebruik is deze vanaf de bank zo goed als niet zichtbaar.
Het gekke is wel dat als ik de tv uit zet deze pixel ongeveer voor 10 min nog te zien is voordat deze uit gaat.

Handmatige pixelrefresh heeft niet geholpen.

Ik zit nu alleen met het dilemma of ik hem moet laten vervangen? (als dat al een optie is) zo meteen heb ik een goed scherm zonder defecte pixels maar heb ik weer last van banding etc...
je hebt een stuck pixel,krijg je als het goed is wel een nieuw paneel voor.
je zou dit kunnen proberen (niet het volle uur) anders ruilen ,want je blijft naar die pixel kijken.
YouTube: 4k stuck pixel fix

Verwijderd

Hemorrhoidman schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:46: maar de pixel is helaas alweer terug. Omruiling reeds aangevraagd. Leverancier gaat op basis van foto's bepalen of de klacht terecht is, maar daar lijkt me geen discussie mogelijk.
Sneller gaat het volgens mij als je je toestel hebt geregistreerd bij LG en dan via hun service/ondersteuning de TV meteen aanmeldt.

Had zelf ook een rode stuck pixel. Aangemeldt bij LG op de 23ste Mei en een week later een nieuw panel {C8}

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/erl5k0.jpg

Wat dat aangaat is LG prima in aftersales....

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:41:
[...]

Sneller gaat het volgens mij als je je toestel hebt geregistreerd bij LG en dan via hun service/ondersteuning de TV meteen aanmeldt.

Had zelf ook een rode stuck pixel. Aangemeldt bij LG op de 23ste Mei en een week later een nieuw panel {C8}

[Afbeelding]

Wat dat aangaat is LG prima in aftersales....
Dat lijkt me eerder een cluster rode pixels dan 1 enkele, maar het kan ook zijn dat hij op de foto zwaar overstraald is door de camera.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:45:
Ik heb de foto's naar de customer care van LG gestuurd en gevraagd of ze nog tips hebben om af te komen van het donkere vlek op de C8. Dit is de officiële stappenplan.

""We kunnen u verschillende oplossingen aandragen om te kijken of u weer een normaal functionered scherm krijgt, namelijk: 
1.) een harde reset (1/2 uur van electra halen) - wel éérst een half uur in standby functie laten voordat u van electra haalt. 
2.) een pixel refresh uitvoeren. (menu-alle instellingen-beeld-paneelruisverversing/pixel refresh). 
3.) terugzetten naar begininstellingen (factory reset). - (menu-alle instellingen-algemeen-terugzetten naar begininstellingen). 
4.) laatste software update doen. 

Mocht dit geen resultaat opleveren, dan kunnen wij voor u een reparatie inplannen.

[...]
Idd het stappenplan wat ik ook kreeg nadat ik foto's van een stuck, luie pixel had opgestuurd. Heb ze medegedeeld dat ik dat allemaal al had gedaan en een week later de monteur met een nieuw panel, welke nu weer prima is. Dus als ik jou was...meteen weer contact opnemen

Verwijderd

Tortelli schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:23:
Mijn 55C8 lijkt een rode pixel te hebben ineens, iemand enig idee wat je hiermee moet doen?.
Verder niets geks met het scherm gedaan, gister deed hij het nog probleemloos... tot ik net de TV aanzetten.
Schreef hier al eerder over. Zelfde probleem met een rode stuck/defecte pixel
Pixelrefresh geen herstel. 8 uur lang ruis draaien ook geen resultaat.

Oplossing:

Toestel registreren bij LG
Foto maken van het scherm. Via de LG site een case aanmaken. Even afwachten. Dan krijg je iets wat je standaard moet proberen van hen [fabrieks instellingen, stroom er een half uur af en meer van die onzin]. En uiteindelijk zal je een nieuw scherm krijgen.

Dat is de enige en juiste weg om je klacht te verhelpen

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-04 14:20

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:38:
[...]

Schreef hier al eerder over. Zelfde probleem met een rode stuck/defecte pixel
Pixelrefresh geen herstel. 8 uur lang ruis draaien ook geen resultaat.

Oplossing:

Toestel registreren bij LG
Foto maken van het scherm. Via de LG site een case aanmaken. Even afwachten. Dan krijg je iets wat je standaard moet proberen van hen [fabrieks instellingen, stroom er een half uur af en meer van die onzin]. En uiteindelijk zal je een nieuw scherm krijgen.

Dat is de enige en juiste weg om je klacht te verhelpen
Kreeg het op de website niet voor elkaar om een service probleem aan te maken.... maar gebeld en werd direct netjes geholpen. Begreep dat ze het paneel zelf gaan vervangen?.

Edit: ben gebeld en ze komen volgende week het paneel vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 01-08-2019 14:36 ]

• Wren
Mmore schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:14:
Hoeveel pixels zijn hier niet goed? Foto van dezelfde plek op het scherm, links met een volledige groene achtergrond, rechts volledig wit. (65" B8)

En weet iemand of dit stuck of dit valt onder "Sub-Pixel duidelijk" of "Sub-Pixel zwart" bij LG gezien de garantie?

https://imgur.com/a/Ba0Z3Et
Dat artikel hebben ze dus helaas nog steeds niet geupdate of verwijderd. Zoals je ziet komt het artikel uit 2013 en noemt ook niet eens OLED. Die policy is dus zwaar verouderd en deze hanteren ze bij LG ook niet meer (of ze moeten dit vrij recent opeens wel doen). Ik kan je wel aanraden een foto te tonen van het gehele scherm want de foto die je plaatst is behoorlijk ingezoomed en daar zal de helpdesk niet zoveel mee kunnen.

Verwijderd

Hamazaki schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:28:
over helderheidsproblemen gesproken met HDR10, wat een partij licht komt er af met dolby vision materiaal zeg. zelfs 50/100 doet overdag pijn in mijn ogen. ik heb hem nu op 40/80 gezet en nog zit ik te twijfelen of het lager moet.
Zetten op de sterkte die jij prettig vindt. Jij moet er mee leven,niet wij
Mmore schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:14:
Hoeveel pixels zijn hier niet goed? Foto van dezelfde plek op het scherm, links met een volledige groene achtergrond, rechts volledig wit. (65" B8)
Bij een zichtbare dode/luie/stuck/pixel op een overzichtsfoto van het scherm wordt het panel vervangen. Dat is de policy bij Oled. LG vindt het namelijk ook onacceptabel. Zoals ik al eerder hier schreef: TV registreren en case aanmaken op hun website. Als het meezit heb je binnen 2 weken een ander panel

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2019 17:28 ]

Verwijderd

Mijn ervaring met de OLED tv’s van LG:
Eerste tv was een LG Oled 65 E7 meteen bij uitpakken dode pixels (geen stuck pixels), na veel vijven en zessen meteen nieuw toestel gekregen. Zelfde probleem na een maand 3 dode pixels. Scherm vervangen door servilux, wederom dode pixels, wederom dit scherm vervangen door servilux, wederom dode pixels. Tv mogen binnenleveren in ruil voor creditnota. Nu de C9 gekocht en deze heeft, hoe kan je het toch raden, ook 2 stuck pixels. Pixel refresh lost het probleem niet op.
Wil ook geen herstelling meer door servilux. Aanvraag om af te zien van aankoop loopt nu via LG. Voor mij geen LG OLED meer daar ik nu reeds 5 schermen heb gehad met telkens dode of stuck pixels.
Thans de reactie van LG customer service is duidelijk: dit is zeker niet de norm die wij hanteren en dit alles berust op louter pech... 5 keer pech hebben in je leven achter elkaar? Wie doet beter?
Kan iemand me een ander model aanraden? Richtprijs €4000 a €4500 en kan je ooit zeker zijn van 0,0 dode of stuck pixels?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-04 16:45

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 01:22:
Eerste tv was een LG Oled 65 E7 meteen bij uitpakken dode pixels (geen stuck pixels), na veel vijven en zessen meteen nieuw toestel gekregen. Zelfde probleem na een maand 3 dode pixels. Scherm vervangen door servilux, wederom dode pixels, wederom dit scherm vervangen door servilux, wederom dode pixels. Tv mogen binnenleveren in ruil voor creditnota. Nu de C9 gekocht en deze heeft, hoe kan je het toch raden, ook 2 stuck pixels. Pixel refresh lost het probleem niet op.
Wil ook geen herstelling meer door servilux. Aanvraag om af te zien van aankoop loopt nu via LG. Voor mij geen LG OLED meer daar ik nu reeds 5 schermen heb gehad met telkens dode of stuck pixels.
Thans de reactie van LG customer service is duidelijk: dit is zeker niet de norm die wij hanteren en dit alles berust op louter pech... 5 keer pech hebben in je leven achter elkaar? Wie doet beter?
Kan iemand me een ander model aanraden? Richtprijs €4000 a €4500 en kan je ooit zeker zijn van 0,0 dode of stuck pixels?
:/. Dat is wel zuur. Maar mijn eerste exemplaar had ook dode pixels en was gebogen. Tweede (omgeruilde exemplaar) is prima (goede service van Apollo). Nu 7 maanden later zie ik nog geen defecten. De kans op dode pixels is vooral bij een nieuw exemplaar, niet na een aantal maanden. Maar met een budget van 4000 a 4500 euro kan je een W8/W9 kopen? Ik heb geen idee waar jij je televisie hebt gekocht, maar ik heb nog nooit gehoord van Servilux.

< dit stukje webruimte is te huur >

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:41

CeesKees

I rest my Kees

Als LG zelfs al aangeeft dat je echt pech hebt...
doorgaan tot je een 100% exemplaar hebt.
Als het toch niets kost (behalve wat ergernis)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Verwijderd

Per saldo vraag je dus om een koopadvies

Daar is een speciaal topic voor

Consumentenelektronica Aankoopadvies

Zou daar even een topic openen en vragen. Zet er dan wel specifiek bij dat het geen LG oled moet zijn . Dat gezien je slechte ervaring met die toestellen
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:00:
[...]

Ze willen het scherm komen vervangen maar dit gebeurd telkens door een buitenfirma met de naam servilux. Ik heb deze al 3 maal over de vloer gehad voor andere tv’s en zijn gewoon beulen met je tv. Ik ben megavoorzichtig met zo een toestel. Kan ook geen vingerafdrukken verdragen op mijn scherm... maar telkens een toestel laten openen, dan zit het nooit meer in elkaar zoals het geassembleerd is in de fabriek. Ik ben ook blijkbaar de enige klant bij de elektrozaak die klaagt over pixels... blijkbaar controleren weinig mensen hun tv op deze “defecten”....
Pixel defecten komen voor maar niet zo vaak.
Ik vermoed dat je gewoon pech hebt gehad wat dat betreft.
Hier in Nederland is de service prima. Soms door technici van LG zelf maar ook door CE repair die namens LG reparaties aan huis uitvoert.
Je betaalt veel geld dus mag ook een goede TV verwachten.
Het is wel zo dat niet iedereen meteen na het kopen de TV uitgebreid gaat testen en inspecteren op dode/stuck pixels.

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:14:
[...]

Pixel defecten komen voor maar niet zo vaak.
Ik vermoed dat je gewoon pech hebt gehad wat dat betreft.
Hier in Nederland is de service prima. Soms door technici van LG zelf maar ook door CE repair die namens LG reparaties aan huis uitvoert.
Je betaalt veel geld dus mag ook een goede TV verwachten.
Het is wel zo dat niet iedereen meteen na het kopen de TV uitgebreid gaat testen en inspecteren op dode/stuck pixels.
Het testen van dode/stuck pixels is het eerste wat ik doe. |:( Denk dat het een soort dwangneurose is. Ben op gebied van elektronica zeer perfectionistisch. Bij deze tv had ik het echter niet gedaan (gewoon de omruiling en nieuwe schermen beu) en gewoon de moed verliezen en er van uit gaan dat elke tv dit heeft... maar bij het opstarten van Netflix en je je profiel moet selecteren zag ik vanop 3 meter een wit puntje in het scherm... ik heb -6,5 (stekeblind zonder lenzen) aan mijn ogen maar draag wel lenzen en nog zag ik het... twee pixels boven elkaar die continu wit branden. Ik heb gewoon bang als ik bijvoorbeeld overstap naar een ander merk (Samsung Qled 65”) dat deze ook mss hetzelfde euvel gaan hebben... ik wil gewoon een toestel zonder dode pixels uit de doos halen... niet eentje dat volledig opengemaakt is om een nieuw scherm te plaatsen. Ik heb een technieker van servilux mijn E7 letterlijk zien kapot maken door een brede kabel (net zoals een autogordel, maar dan wit... ik ben niet technisch aangelegd dus weet niet hoe zo een ding heet) gewoon van een kaart los te rukken.

Ook al betaal je €250 voor een tv dan nog mag zo iets niet gebeuren naar mijn mening...

En ik baal enorm dat de C9 door test aankoop is uitgeroepen als beste uit de test...

Denken jullie echt dat dit louter toeval is? Na, zonder zeveren, 5 schermen met dode/stuck pixels...?

• Wren
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

Het testen van dode/stuck pixels is het eerste wat ik doe. |:( Denk dat het een soort dwangneurose is. Ben op gebied van elektronica zeer perfectionistisch. Bij deze tv had ik het echter niet gedaan (gewoon de omruiling en nieuwe schermen beu) en gewoon de moed verliezen en er van uit gaan dat elke tv dit heeft... maar bij het opstarten van Netflix en je je profiel moet selecteren zag ik vanop 3 meter een wit puntje in het scherm... ik heb -6,5 (stekeblind zonder lenzen) aan mijn ogen maar draag wel lenzen en nog zag ik het... twee pixels boven elkaar die continu wit branden. Ik heb gewoon bang als ik bijvoorbeeld overstap naar een ander merk (Samsung Qled 65”) dat deze ook mss hetzelfde euvel gaan hebben... ik wil gewoon een toestel zonder dode pixels uit de doos halen... niet eentje dat volledig opengemaakt is om een nieuw scherm te plaatsen. Ik heb een technieker van servilux mijn E7 letterlijk zien kapot maken door een brede kabel (net zoals een autogordel, maar dan wit... ik ben niet technisch aangelegd dus weet niet hoe zo een ding heet) gewoon van een kaart los te rukken.

Ook al betaal je €250 voor een tv dan nog mag zo iets niet gebeuren naar mijn mening...

En ik baal enorm dat de C9 door test aankoop is uitgeroepen als beste uit de test...

Denken jullie echt dat dit louter toeval is? Na, zonder zeveren, 5 schermen met dode/stuck pixels...?
Waarom 'baal' je dat de C9 als beste uit een test is gekomen? Je kan het niet hebben? Gun je het de tv niet?
De technieker rukte volgens mij jou dus een kabel uit een kaart, werd daarna ook bevestigd door deze technieker dat hij de tv hierdoor kapot had gemaakt of is het je interpretatie? Ik vraag het puur omdat je zelf had aangegeven dat je niet technisch bent aangelegd.

Als de winkel en/of de fabrikant je bij elk van de 5 scherm gelijk geeft dat er dode pixels op elk paneel zitten dan ligt het niet aan jou, maar het lijkt mij wel een vreselijk toeval aangezien er ook velen zijn die hier helemaal geen last van hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

Geen flauw idee of dat toeval is. Denk ook niet dat ze denken: Ey Kevin weer, laten we die weer een panel geven met dode pixels! Het enige is dat je net zolang door zal moeten gaan met LG om te komen voor een voor jouw perfect panel zonder dode pixels. Mocht je af willen zien van LG..houdt er rekening mee dat als het een Oled is, dat panel sowieso van LG komt. Ook al zit het in een Panasonic.

Hoeveel je ook gaat uitgeven. Pixeldefecten zijn niet uit te sluiten. Niet bij een tv van 250 euro of 4500 euro
Kiff schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:13:
[...]

[...]

risico is inderdaad dat ik er zelf meer mee moet zeulen. Misschien is levering dan toch veiliger...
Uiteraard is dat ten alle tijden beter. Ben je in ieder geval gedekt tegen eventuele transportschade. Als je die schade zelf veroorzaakt ben je het .......

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2019 15:53 ]

• FlameDB
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:51:
[...]

Omdat ik graag de C9 in huis wil hebben omdat dit volgens test aankoop de beste tv is die op de markt is, thans van alle toestellen die ze hebben getest.

MAAR

Ik wil hem gewoon niet laten herstellen want dan moet hij worden opengemaakt en het is de manier waarop dat dat gebeurd door servilux... die beschadigen andere onderdelen met schroevendraaiers bijvoorbeeld. Maken krassen op de voet... Ik wil een gloednieuw toestel of mijn €3199 terug dan kan ik hem opnieuw kopen. (Komt op hetzelfde neer)

Door het rukken aan de kabel had ik geen beeld meer na het plaatsen van het nieuwe scherm. Technieker heeft de tv meegenomen naar het labo en heb toen creditnota gehad.

Bij elk scherm heb ik gelijk gekregen van winkel en LG. Ook bij mijn laatste nieuwe aanwinst. De C9.
Grappig dat het pixel probleem hier weer opgerakeld wordt.

Bijna alle OLED panelen hebben defecte of stuck pixels, minstens één, vaak meer. Uiteraard zal dit weer tegengesproken worden omdat de meeste deze inderdaad niet kunnen zien.

Mijn eerste oled paneel had er 3, 2 groene en 1 zwarte. Enkel te zien als ik met mijn kop op het 65" scherm gedrukt zat; 1 stap (max 1 meter) naar achter en onmogelijk nog te zien, laat staan dat het zichtbaar was op 3 meter (kijkafstand bij ons thuis).

Huidig paneel zal er ongetwijfeld ook hebben, maar ik ga er mij niet mee bezighouden deze maniakaal op te zoeken als deze toch niet zichtbaar zijn van op kijkafstand.

Maw. enkel clusters van stuck of dode pixels zijn zichtbaar, dus het zou moeten lukken dat jij bij 5 panelen dode pixelclusters moet gehad hebben, dus iets zegt mij dat je telkens na het uitpakken een wit/zwart/rood/whatever scherm opzette en van heel dichtbij alles controleerde.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 19:48
FlameDB schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:32:
[...]

Grappig dat het pixel probleem hier weer opgerakeld wordt.

Bijna alle OLED panelen hebben defecte of stuck pixels, minstens één, vaak meer. Uiteraard zal dit weer tegengesproken worden omdat de meeste deze inderdaad niet kunnen zien.

Mijn eerste oled paneel had er 3, 2 groene en 1 zwarte. Enkel te zien als ik met mijn kop op het 65" scherm gedrukt zat; 1 stap (max 1 meter) naar achter en onmogelijk nog te zien, laat staan dat het zichtbaar was op 3 meter (kijkafstand bij ons thuis).
Het is wel een hele stap om te generaliseren naar elke OLED vanuit je eigen ervaringen.
Ik heb het verder nergens gelezen, nergens gezien tijdens reviews, etc.

Jij claimt het, dus bewijs het maar.

• FlameDB
Adlermann schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:36:
[...]

Het is wel een hele stap om te generaliseren naar elke OLED vanuit je eigen ervaringen.
Ik heb het verder nergens gelezen, nergens gezien tijdens reviews, etc.

Jij claimt het, dus bewijs het maar.
Dergelijke zaken lees je dan ook niet in reviews, want die reviewers gaan ook niet op 20cm van een reusachtig paneel met hun ogen pixeltjes gaan controleren, dit komt eerder voor bij gebruikers (ikzelf heb het ook één keer gedaan).

Ik zit al langer op av forums en daar zijn ook gebruikers die 6 of meer panelen hebben gehad (gewisseld omwille van andere issues, zoals vertical banding of tinting) en elk van die panelen had wel iets van defecte of stuck pixel. De panel wissels waren niet omwille van de pixels want dat is helemaal geen probleem.

Opnieuw, dit is een non-issue aangezien het quasi onzichtbaar is en er ook helemaal niet veel over te lezen of vinden valt online. Clusters van defecte pixels is iets helemaal anders (zijn er dan vaak vier of meer op dezelfde plaats, dit valt uiteraard wel op en is een probleem).

[ Voor 10% gewijzigd door FlameDB op 19-08-2019 11:40 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 19:48
FlameDB schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Dergelijke zaken lees je dan ook niet in reviews, want die reviewers gaan ook niet op 20cm van een reusachtig paneel met hun ogen pixeltjes gaan controleren, dit komt eerder voor bij gebruikers (ikzelf heb het ook één keer gedaan).

Ik zit al langer op av forums en daar zijn ook gebruikers die 6 of meer panelen hebben gehad (gewisseld omwille van andere issues, zoals vertical banding of tinting) en elk van die panelen had wel iets van defecte of stuck pixel. De panel wissels waren niet omwille van de pixels want dat is helemaal geen probleem.

Opnieuw, dit is een non-issue aangezien het quasi onzichtbaar is en er ook helemaal niet veel over te lezen of vinden valt online. Clusters van defecte pixels is iets helemaal anders (zijn er dan vaak vier of meer op dezelfde plaats, dit valt uiteraard wel op en is een probleem).
Still calling bullshit. Een paar gebruikers op avforums is geen goede representatie van de gehele populatie.

Vincent van HDTVTEST deed dus altijd wel die visuele inspectie, zoals hier bij de b6:
https://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b6v-201611044381.htm

• FlameDB
Hmmm.

Noem het maar wat je wilt, het boeit me verder niet aangezien het een non-issue is.

https://www.avsforum.com/...oled-pixel-mortality.html

Enkele quotes:

"It is common if my experience is anything to go by. After 8 screens in total (so far) since 2014, only one of those was pixel perfect. You need to adjust your expectations if you're going to be using it as a PC monitor (I'd recommend against that frankly)."

"I’ve had 8 oled come through my home and every single one has had at least one dead sub pixel."

"No, not the visibility, but the probability of dead pixels happening in the larger sizes. If it is greater, smaller or if it is the same.
I am asking because all the seven 55B7 i tested had dead pixels. But the 65B7 i only tested one. Can i expect the same pixel mortality rate on the 65"?

Thanks again!"

"well, i tested 7 55B7 and 1 65B7. All with dead pixels. The guys above tested roughly the same number of units (8 units all of us... is this a magic number?). So we have 24 samples and only 1 free of dead pixels. So pretty much yes. The norm is to have dead pixels and the best advice is to not search for them, you are likely bound to find."

Ik zeg enkel maar dat het veel meer voorkomt dan mensen zelf weten/beseffen. Het is verder geen probleem want je ziet het niet door dithering van omliggende pixels. Doe er verder maar mee wat je wilt.

één review van Vincent is wel representatief voor de gehele populatie? Omdat je 100% zeker bent dat hij op 20cm van dat paneel heeft zitten pixel peepen en je ook 100% zeker bent dat Vincent wel retail units (geen voorgeselecteerde units) te pakken krijgt?

Overigens, 20cm van het paneel erop kijken is ook niet voldoende, je moet er ook nog eens loodrecht naar zitten staren. Dus 20cm van boven naar beneden zie je ze ook al niet meer...

Vanaf nu einde discussie voor mij betreffende dit punt. Dode/stuck pixels is een non-issue bij OLED's, tenzij zichtbaar vanop kijkafstand (en dan gaat het in 99% van de gevallen om clusters en niet om single pixels).

[ Voor 24% gewijzigd door FlameDB op 19-08-2019 11:51 ]

FlameDB schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:47:
Hmmm.

Noem het maar wat je wilt, het boeit me verder niet aangezien het een non-issue is.

https://www.avsforum.com/...oled-pixel-mortality.html

Enkele quotes:

"It is common if my experience is anything to go by. After 8 screens in total (so far) since 2014, only one of those was pixel perfect. You need to adjust your expectations if you're going to be using it as a PC monitor (I'd recommend against that frankly)."

"I’ve had 8 oled come through my home and every single one has had at least one dead sub pixel."

"No, not the visibility, but the probability of dead pixels happening in the larger sizes. If it is greater, smaller or if it is the same.
I am asking because all the seven 55B7 i tested had dead pixels. But the 65B7 i only tested one. Can i expect the same pixel mortality rate on the 65"?

Thanks again!"

"well, i tested 7 55B7 and 1 65B7. All with dead pixels. The guys above tested roughly the same number of units (8 units all of us... is this a magic number?). So we have 24 samples and only 1 free of dead pixels. So pretty much yes. The norm is to have dead pixels and the best advice is to not search for them, you are likely bound to find."

Ik zeg enkel maar dat het veel meer voorkomt dan mensen zelf weten/beseffen. Het is verder geen probleem want je ziet het niet door dithering van omliggende pixels. Doe er verder maar mee wat je wilt.

één review van Vincent is wel representatief voor de gehele populatie? Omdat je 100% zeker bent dat hij op 20cm van dat paneel heeft zitten pixel peepen en je ook 100% zeker bent dat Vincent wel retail units (geen voorgeselecteerde units) te pakken krijgt?

Overigens, 20cm van het paneel erop kijken is ook niet voldoende, je moet er ook nog eens loodrecht naar zitten staren. Dus 20cm van boven naar beneden zie je ze ook al niet meer...

Vanaf nu einde discussie voor mij betreffende dit punt. Dode/stuck pixels is een non-issue bij OLED's, tenzij zichtbaar vanop kijkafstand (en dan gaat het in 99% van de gevallen om clusters en niet om single pixels).
Ik heb meer vertrouwen in een professionele reviewer als Vincent Teoh dan in alle forumleden op AVSforum bij elkaar. Soort zoekt soort zeg maar op dat forum.... :X

Verder kun je altijd wel iets vinden als je er naar op zoek bent.
Perfecte producten bestaan niet en als ze near perfect zijn is de prijs daar ook naar.

Pixeldefecten komen dus voor en bij oplichtende pixels of cluster defecten krijg je gewoon een nieuw paneel van LG.

• FlameDB
HoppyF schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:09:
[...]

Ik heb meer vertrouwen in een professionele reviewer als Vincent Teoh dan in alle forumleden op AVSforum bij elkaar. Soort zoekt soort zeg maar op dat forum.... :X

Verder kun je altijd wel iets vinden als je er naar op zoek bent.
Perfecte producten bestaan niet en als ze near perfect zijn is de prijs daar ook naar.

Pixeldefecten komen dus voor en bij oplichtende pixels of cluster defecten krijg je gewoon een nieuw paneel van LG.
Vincent Teoh is absoluut de beste TV reviewer die er momenteel is (grote fan hier). Dit neemt niet weg dat je niet weet op welke manier hij defecte pixels beoordeelt. Is dit vanop kijkafstand, vanop 1 meter, vanop 20cm en loodrecht starend naar elke pixel? Geen idee.

Desondanks hecht ik zeker wel waarde aan meerdere mensen (lees: AV-freaks die hun paneel zullen blijven wisselen tot ze één hebben met goede uniformiteit en een paar die echt heel veel weten over AV apparatuur, er zitten ook professionele calibrators tussen) die zo tot 8 of meer OLED panelen testen waarbij geen enkele pixel-issue vrij was (want, zij doen effectief aan pixel-peeping). Dit tegenover de andere populatie (99% van de mensen die zoiets koopt) die gewoon de TV uit de doos halen, deze opzetten en vanaf hun zetel te beginnen genieten van het beeld. Tuurlijk gaan die mensen geen problemen melden online, omdat ze deze ook niet zien en dus ontdekt hebben.

Desondanks blijft de conclusie hetzelfde. Heb je effectief last van de dode of stuck pixel en LG maakt er geen probleem van je paneel te vervangen, be my guest en doe dit. Ik vind het enkel jammer dat er ook mensen zijn die er helemaal geen last van hebben en zo een geheel paneel laten vervangen omwille van een defecte of stuck pixel die ze vanop kijkafstand in geen enkele omstandigheid kunnen zien.

Belangrijke edit en kwestie die ik nog niet vernoemd had: ik heb het voornamelijk over defecte sub-pixels, defecte full pixels vallen wel meer op. Deze laatste komen wel minder vaak voor.

[ Voor 17% gewijzigd door FlameDB op 19-08-2019 12:50 ]

• Wren
FlameDB schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:38:
[...]

Desondanks blijft de conclusie hetzelfde. Heb je effectief last van de dode of stuck pixel en LG maakt er geen probleem van je paneel te vervangen, be my guest en doe dit. Ik vind het enkel jammer dat er ook mensen zijn die er helemaal geen last van hebben en zo een geheel paneel laten vervangen omwille van een defecte of stuck pixel die ze vanop kijkafstand in geen enkele omstandigheid kunnen zien.
LG gaat echter geen monteur sturen op basis van een ingestuurde foto van een defecte pixel als deze met een microscoop is genomen :) Daarom vragen ze vaak een foto van het gehele beeld om het in perspectief te zien. Uiteraard kan een winkel er misschien een iets minder strenge selectie op nahouden en uit service wel een tv omruilen.

• Cap
  • Niet online
FWIW, n=1, YMMV, etc:

Hier is het scherm meermaals deel voor deel afgespeurd in een verduisterde kamer o.a. ivm uniformiteitscontrole en kalibratie. Géén stuck / oplichtende pixels gevonden op het volledig zwarte, niet oplichtende (want correct gekalibreerde) scherm. Ik weet echt zeker dat ik dit had geconstateerd mocht er eentje bij zitten.

Ook fullscreen wit / rood / groen / blauw / cyaan / magenta / geel schermen hebben veel airtime gehad op < 1m zonder constatering van dode pixels. Terwijl ik er bij elke kleur wel naar gezocht heb. Dit is dan uiteraard met iets minder zekerheid (in vergelijk met de oplichtende pixels op een zwart scherm) vanwege het stralende effect van de kleurenschermen waardoor natuurlijk een soort 'verblinding' zou kunnen optreden waarbij je een niet oplichtende pixel over het hoofd ziet... :) Maar goed, het feit dat het me na vele uren staren, kalibreren en tv kijken van dichtbij niet gelukt is om pixelproblemen te constateren zegt wellicht al genoeg over de grootte orde van het (mogelijke) defect. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 19-08-2019 19:25 ]

• Cap
  • Niet online
Wren schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:40:
[...]

Dan heb je extreme pech, of je krijgt constant een defect exemplaar terug van de winkel waar jij het constant omruilt?
Men noemt het al snel "dode pixel" maar het hangt er een beetje vanaf wat precies de klacht is: een always-on stuck (sub)pixel of een dode (sub)pixel die dus geen licht geeft. Subpixel is al een stuk minder opvallend dan een hele pixel of een clustertje. En ik weet zeker dat er veel mensen zijn met een dode subpixel (LCD / OLED) die dat niet eens opmerken. Logisch want je moet werkelijk met je gezicht vlak op het beeld gaan zitten en naar een egale kleur gelijk aan die van de dode subpixel gaan kijken om het te zien. Niet iets wat veel mensen zullen doen laat staan zich aan storen.

Je kan natuurlijk een perfecte* tv willen en daarom voor elke pixelkleur een fullscreen testscherm opzetten om vervolgens minitieus het hele beeldschermoppervlak te scannen (heb ik ook gedaan, just for fun: resultaat 2 dode subpixels ergens rechtsboven bij ik weet niet meer welke kleur, ik dacht geel), maar je kan je ook afvragen hoe zinvol dat is. :P

*Perfect is ie sowieso al niet, er zal sprake zijn van non-uniformiteit, enige mate van banding, witbalans afwijkingen, kleurfouten, gammafouten, enzovoorts. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 12-10-2019 17:47 ]

• Wren
Cap schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:35:
[...]

Men noemt het al snel "dode pixel" maar het hangt er een beetje vanaf wat precies de klacht is: een always-on stuck (sub)pixel of een dode (sub)pixel die dus geen licht geeft. Subpixel is al een stuk minder opvallend dan een hele pixel of een clustertje. En ik weet zeker dat er veel mensen zijn met een dode subpixel (LCD / OLED) die dat niet eens opmerken. Logisch want je moet werkelijk met je gezicht vlak op het beeld gaan zitten en naar een egale kleur gelijk aan die van de dode subpixel gaan kijken om het te zien. Niet iets wat veel mensen zullen doen laat staan zich aan storen.
Dat kan inderdaad maar volgens de gebruiker heeft hij/zij de tv meerdere malen omgeruild bij de winkel. Dat betekent dat de winkel zijn/haar klacht ook waarneemt en meent dat de klacht onacceptabel is of dat deze de tv's omruilt uit service overweging, ook al zou het geen echt defect zijn (in dat geval, heel netjes en aardig van de winkel!).

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-03 16:28
Light21M schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:45:
[...]

Tv gaat uit na starten pixel refresh en na een klein uur gaat er een witte lijn over het beeld en schakelt hij zich uit als je die optie neemt.
Helaas! Net een foto van gemaakt en ingezoomd, het zijn zelfs 2 stuck pixels naast elkaar :'( :( :N

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Verwijderd

_Brake_ schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:13:
[...]

Helaas! Net een foto van gemaakt en ingezoomd, het zijn zelfs 2 stuck pixels naast elkaar :'( :( :N
Maak bij LG een service verzoek aan. Stuur en duidelijke foto van de stuckpixel [geen ingezoomde] en LG zal beoordelen of het panel gaat worden vervangen. Dat gaat vrij rap.

https://www.lg.com/nl/ond...arantie/service-aanvragen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2019 10:19 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
e6r6i6c schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:07:
Ik heb nu een week of drie de 65 inch c9 in bezit, en volg al een tijdje dit topic, maar ik lees eigenlijk weinig over tinting hier, terwijl op andere forums waaronder die van LG zelf er toch veel mensen zijn die hier last van hebben. Dan heb ik het voornamelijk over de kleur wit die dan een gele tint heeft op bepaalde delen van het scherm, en dit is ook afhankelijk van de kijk hoek. Helaas heb ik dit euvel ook op mijn tv, maar ik twijfel nog of ik ermee terug ga naar de winkel, het is alleen bij spierwitte naar licht grijze content. Ik las al dat bijna elke Oled tv hier wel last van heeft. Zijn er hier meer mensen met dit probleem ?
Yep, is normaal. Dit heb ik ook (65C9). Je kan het wel terugbrengen, maar je kan een ergere terugkrijgen. Als het niet zichtbaar is met normale content, gewoon houden. Oled schermen zonder tinting heb je gewoon niet, vooral met 65inch.

De meeste merken niet dat ze tinting hebben, vandaar dat er weinig over staat hier.

Ben allang blij dat ik geen banding of dode/stuck pixels heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 28-10-2019 15:19 ]

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-04 16:00
Hamazaki schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:14:
[...]

Yep, is normaal. Dit heb ik ook (65C9). Je kan het wel terugbrengen, maar je kan een ergere terugkrijgen. Als het niet zichtbaar is met normale content, gewoon houden. Oled schermen zonder tinting heb je gewoon niet, vooral met 65inch.

De meeste merken niet dat ze tinting hebben, vandaar dat er weinig over staat hier.

Ben allang blij dat ik geen banding of dode/stuck pixels heb.
Ja ik ben verder ook harstikke blij dat ik geen banding of dode pixels heb kunnen ontdekken.

Maar ik vind het toch wel ontzettend jammer dat Oled geweldig is kwa zwartwaarden, maar dat wit/grijs dus gewoon last heeft van een gele tint. Dat vind ik toch wel een slechte zaak.

Als ik recht voor het scherm zit, zie ik aan de rechter kant op witte tot lichtgrijze beelden een band die een gele tint geeft. Dit is ook af en toe in normale content te zien. Als ik haaks op het scherm ga zitten zie ik het niet.

Nou lees ik ook heel veel klachten over banding en dat het echt een lotterij is kwa hoe goed of slecht je paneel kan zijn, en daarom twijfel ik ook of ik deze moet houden. Maar om eerlijk te zijn vind ik het echt belachelijk dat dit soort problemen zo vaak voorkomen.

Hiervoor had ik een 55 inch samsung led, en ik vond het backlight bleeding minder storend dan wat ik nu ervaar, ik probeer me erover heen te zetten, maar ik merk dat ik er toch veel mee bezig ben, op forums lezen etc etc. Terwijl ik eigenlijk veel liever gewoon wil genieten van mijn nieuwe tv.

Don't make me use myself on ya baby!

Verwijderd

Monda schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:00:
[...]

Edit:
Zie 't nog steeds. Maar het vreemde is dat ik die 2 pixels alleen in 1 bepaalde scène gezien heb (tot nu toe).

Dacht eerst dat 't misschien in de scène zat, maar op de tablet zie ik het niet.
Kan iemand voor de zekerheid checken op z'n oled scherm?

Netflix
Peaky Blinders, seizoen 5 aflevering 5, vanaf minuut 46 en 37 sec. In 't gezicht van Tommy vanaf de zijkant.

Kan 't dat ik de dode pixels alleen in deze scene zie en niet met een pixel test?
Ik zie daar aan de linkerzijde ook twee witte pixels zo'n 20 tot 30 centimeter uit elkaar verticaal..als je verder bent is het weg. Toevallig zat ik net via mijn mediaplayer te kijken naar Underground en zag op enig moment ook een witte pixel. Later was die tijdens het afspelen weer weg. Lijkt mij een failure in de content.

Als je Netflix op pauze zet krijg je een zwart scherm. Zie je dan ook pixels? [ niet dat vuurwerk] Zo neen, dan heb je geen defecte/luie pixels maar zit dat in de content. Die defecte/luie/stuck pixels moeten namelijk altijd zichtbaar zijn...

Op een klein scherm zoals tablet of telefoon zal het sowieso minder goed zichtbaar zijn.

Geweldige serie trouwens.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2019 20:56 ]

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-04 19:53
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:52:
[...]

Ik zie daar aan de linkerzijde ook twee witte pixels zo'n 20 tot 30 centimeter uit elkaar verticaal..als je verder bent is het weg. Toevallig zat ik net via mijn mediaplayer te kijken naar Underground en zag op enig moment ook een witte pixel. Later was die tijdens het afspelen weer weg. Lijkt mij een failure in de content.

Als je Netflix op pauze zet krijg je een zwart scherm. Zie je dan ook pixels? [ niet dat vuurwerk] Zo neen, dan heb je geen defecte/luie pixels maar zit dat in de content. Die defecte/luie/stuck pixels moeten namelijk altijd zichtbaar zijn...

Op een klein scherm zoals tablet of telefoon zal het sowieso minder goed zichtbaar zijn.

Geweldige serie trouwens.. :)
Ja precies! Bizar 7(8)7

Ik heb m op pauze gezet. De pixels zij dan nog wel zichtbaar, maar minder goed. Je ziet namelijk nog de scène, maar dan met een wat donkerdere layer eroverheen zeg maar.
Maar als jij 't ook precies daar ziet, lijkt het me idd een fout in content. Dankjewel voor 't checken! Dan kan ik m'n dossier laten sluiten door LG. Heb nog steeds 3 a 4 defecte/luie/stuck pixels, maar die zie ik dus alleen van een halve meter afstand bij een kleuren test.

PSN: Mondaatje

Verwijderd

Monda schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:37:
[...]

Ja precies! Bizar 7(8)7

Ik heb m op pauze gezet. De pixels zij dan nog wel zichtbaar, maar minder goed. Je ziet namelijk nog de scène, maar dan met een wat donkerdere layer eroverheen zeg maar.
Maar als jij 't ook precies daar ziet, lijkt het me idd een fout in content. Dankjewel voor 't checken! Dan kan ik m'n dossier laten sluiten door LG. Heb nog steeds 3 a 4 defecte/luie/stuck pixels, maar die zie ik dus alleen van een halve meter afstand bij een kleuren test.
Ik bedoel met op pauze zetten echt wachten tot de screenprotector aan gaat. Dan heb je een zwart beeld met wat vuurwerk erin. Als je die pixels dan niet ziet is je scherm goed. Die 3 a 4 pixels die je op kijkafstand niet ziet, zou ik toch even aanmelden. Het is misschien niet onaanvaardbaar, maar wel irritant op enig moment. Je weet namelijk dat ze er zitten en dan ga je er ook op letten. Probeer daar toch een goede foto van te maken en wacht de reactie van LG af.

Niet geschoten is altijd mis
ousselg schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:53:
Nog een poging, ik zie wel de subs via VLC maar niet op de lg. Het zijn embedded subs dus geen losse srt bestanden of wat dan ook. Enig idee waar dit aan kan liggen?
Kennelijk is de build-in player niet in staat dat te herkennen. Je zou dan voor de content met ingebakken subs er een apart ondertiteling bestand bij moeten zetten. Een .srt. Dat .srt bestand moet dan exact dezelfde bestandsnaam hebben als de film/aflevering en in dezelfde directory staan . Veel van de subs kan je vinden op opensubtitles.org.

Dat is denk de snelste en makkelijkste oplossing

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2019 11:04 ]

• FlameDB
Monda schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:37:
[...]

Ja precies! Bizar 7(8)7

Heb ik ook voorgehad met Stranger things seizoen 3. De ingebouwde netflix app speelt deze af met dolby vision. In 1 scène had ik een witte opflikkerende pixel. Paniek alom. Op dezelfde tv via de shield, enkel in HDR10, was het niet te zien.

Kan dus zeker liggen aan bepaalde content en de manier waarop deze verwerkt wordt en op het scherm wordt weergegeven.

Gouden tip: indien je de 3 a 4 andere subpixels niet ziet vanop kijkafstand en je tinting en vertical banding zit goed met het paneel, zéker NIET wisselen en een ander paneel aanvragen.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wren schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:04:
[...]

Die vijf jaar garantie hadden ook niks te maken met LG :)
Nee inderdaad, dat biedt KE/Foka na het schrijven van een review. Na wat youtube videos kan ik geen gebreken ontdekken. Geen stuck/dode pixels noch een kras/barst.

• Maveee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-02-2025
Jongens, heb sinds gisteren een pixel die "stuck" zit (blijft rood). Vooral zichtbaar bij zwarte beelden, zeer vervelend. Ik hoopte even dat een pixel refresh dit zou oplossen maar hij staat er nog steeds. Wat kan ik best doen?

Gaat over een LG OLED65C8PLA

[ Voor 6% gewijzigd door Maveee op 28-04-2020 14:34 ]

Maveee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:30:
Jongens, heb sinds gisteren een pixel die "stuck" zit (blijft rood). Vooral zichtbaar bij zwarte beelden, zeer vervelend. Ik hoopte even dat een pixel refresh dit zou oplossen maar hij staat er nog steeds. Wat kan ik best doen?

Gaat over een LG OLED65C8PLA
Een grote pixel refresh laten uitvoeren dus niet de automatische die ‘s nachts loopt.
Geen garantie dat het werkt maar dit kun je proberen.
Als het probleem blijft aanmelden voor reparatie.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Je kunt het altijd nog proberen via je browser. Ga naar: https://www.jscreenfix.com/
en volg de aanwijzingen.

Eventueel via de youtube app ( daar zijn diverse stuck pixel versies)
YouTube: Dead Pixel/Stuck Pixel Screen Fix (1 Hour Long) (Seizure warning - S...

[ Voor 57% gewijzigd door SED op 04-05-2020 20:06 ]

Copyright and left by SED...

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-04 00:25

-SaveMe-

-klik-

Dat hele HDMI gebeuren is natuurlijk wel ruk. Aan de andere kant voor mij zelf, ik geloof nooit dat de nextgen consoles er 4K HDR @120 uit gaan gooien, dus voor mij geen probleem.

En wat betreft mijn stuck pixels. Gisteravond is het niet meer terug gekomen, fingers crossed!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• SED

SED

En wat betreft mijn stuck pixels. Gisteravond is het niet meer terug gekomen, fingers crossed!
Mochten die terugkomen dan verwijs ik naar mijn eerdere post hier met mogelijke oplossingen. Even terug scrollen.

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-03 12:13
-SaveMe- schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:36:
Dat hele HDMI gebeuren is natuurlijk wel ruk. Aan de andere kant voor mij zelf, ik geloof nooit dat de nextgen consoles er 4K HDR @120 uit gaan gooien, dus voor mij geen probleem.

Nee, ik geloof ook niet dat 120hz de norm gaat worden voor de volgende generatie consoles.
De call of duty's en FIFA's zullen wel op 4K 60hz HDR draaien, dit zal de standaard worden.
Maar misschien dat een simpele indie er toch 120hz kan uitpersen, technisch moet het kunnen.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-04 00:25

-SaveMe-

-klik-

Snik, de stuck groene pixel(s) is weer terug. Exact dezelfde plek.Gelijk maar weer de refresher aangeslingerd. Maar ben er niet gerust op. Is toch een teken aan de wand dat vroeg of laat het echt niet meer ok is ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:26

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HoppyF schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:13:
[...]

Die prijs kan nooit kloppen natuurlijk.
Je hebt iets van €1350 voor de hele TV betaald toch?
Daar zit de winst voor de winkel ook nog in.
Het paneel is inderdaad het duurste onderdeel maar los daarvan kan de rest van de TV nooit een waarde van €200 hebben.
Er is een soort van koppeling tussen het paneel en de aansturing, deze worden als één geheel vervangen. LG doet het zelf ook als één geheel bij defecten. Eigenlijk vervang je dus 90% van je TV. Onderdelen zijn ook vrijwel altijd duurder dan een product en tijd is ook geld. Paneel stuk is dus eigenlijk TV total loss, alleen als LG komt om het te vervangen onder garantie is het een ander verhaal.

Mijn B6 had een stuck pixel, het paneel was nog steeds leverbaar, maar niet met de juiste aansturing. LG heeft gewoon het aankoopbedrag vergoed en de oude TV terug genomen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

|sWORDs| schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:50:
[...]

Er is een soort van koppeling tussen het paneel en de aansturing, deze worden als één geheel vervangen. LG doet het zelf ook als één geheel bij defecten. Eigenlijk vervang je dus 90% van je TV. Onderdelen zijn ook vrijwel altijd duurder dan een product en tijd is ook geld. Paneel stuk is dus eigenlijk TV total loss, alleen als LG komt om het te vervangen onder garantie is het een ander verhaal.

Mijn B6 had een stuck pixel, het paneel was nog steeds leverbaar, maar niet met de juiste aansturing. LG heeft gewoon het aankoopbedrag vergoed en de oude TV terug genomen.
Dit geval ging over schade dus niet over garantie.
Ik weet dat een paneel het duurste onderdeel is en voor het gemak als één groot onderdeel wordt omgewisseld. Blijft echter vreemd dat de kosten voor het onderdeel op zich in verhouding zo duur is tov de aanschafprijs.
Bij vervanging onder garantie vervangt LG (meestal service partner CE repair) panelen wel en is de TV dus niet Total loss. LG zou dan ook voor verhouding van de gehele TV kunnen gaan.
Voorrijkosten en arbeid vallen dan immers weg.
Bij oudere modellen kan de beschikbare voorraad passende panelen meetellen.
Dat is blijkbaar bij jou gebeurd en de aanschafprijs vergoed.

• SED

SED

ShininNL schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:32:
Ik wil vanavond nog een pixel refresh doen. Indien dit ook niet werkt, valt dit dan onder garantie/reparatie van LG? Ik kan ook de term van zo'n pixel niet vinden, aangezien hij niet "dood" is.
Probeer dit eens ( diverse varianten op youtube te vinden)
YouTube: 16:9 OLED LCD Image Burn Fix Stuck Pixel Burnt In Icon 1 hour long
YouTube: Frozen Pixel Fixing and Screen Burn Fix for Amoled

[ Voor 10% gewijzigd door SED op 08-07-2020 19:54 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
HoppyF schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:14:
[...]

Hoe heb je die dode pixel ontdekt?
Bij normaal TV kijken zou dit niet op moeten vallen.
Een oplichtende pixel valt uiteraard wel op.
Moest iets uit het televisiemeubel hebben en liet vervolgens mijn blik op de televisie vallen. Per toeval ontdekt dus. Het kan dus zijn dat de pixel al enige tijd stück is. :)

Maar goed, zojuist het NOS Journaal gekeken en nu weer aan de 'Ghost of Tsushima' op de PlayStation 4 Pro. All is well; ben nog steeds tevreden over mijn C9. :)

• pwh53
3DDude schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:45:
Geen idee, ik denk dat die doelt op grijze import.
Dat je model de juiste moet zijn.
Hij zei dat ik geluk gehad had dat ik het denk ik niet een tv is die bedoelt is voro de duitse markt ofzo.
Heb er verder niet specifiek naar gevraagd.

Ohja om die hete pixel weg te krijgen, kan je die pixel refresher gebruiken.
Nou die deed bij mij geen bal en heb ik wel 5 keer gedraaid.
onzin verhaal,je hebt een beneluxversie en kamera-expres is een dealer,en een stuck-pixel word al jaren vervangen,heeft niets met geluk te maken.
pwh53 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:42:
[...]

onzin verhaal,je hebt een beneluxversie en kamera-expres is een dealer,en een stuck-pixel word al jaren vervangen,heeft niets met geluk te maken.
Inderdaad.
Paneel vervangen is wel de duurste reparatie van de TV.
Maar goed dat is het probleem van LG niet van de klant.
Mooi opgelost zo.
Komt helaas meer voor oplichtende pixels.
Vallen uiteraard meer op dan dode pixels.

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04 18:07
Typhone schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:20:
Hmmz gisteren moest ik wat foto's maken voor de LG service, zet ik de TV aan en meteen zie ik een dikke groene streep door het scherm lopen (véééél erger dan eerst). Nu bleef hij ook goed zichtbaar helaas. Daarna heb ik de Pixel Refresh uitgevoerd en toen bleef hij circa 10 minuten in beeld en daarna was ie weg. Na een uur de TV aangezet en ook geen groene verticale streep meer gezien. Vanochtend de TV aangezet en alle tests even gedraaid maar wederom niks kunnen zien. Iets zegt me dat het toch niet helemaal koek en ei is met het scherm dus ik laat mijn case bij LG wel even lopen. Probleem was er in de eerste twee weken ook niet namelijk.
Klinkt wel wonderbaarlijk ja... heb dat bij stuck pixels eerder gehoord maar hele lijn? Persoonlijk verwacht ik dat ie weer terugkomt... was het bij alle content, zowel intern als hdmi? Sterkte en houd ons op de hoogte!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:18

Typhone

Who Dares Wins

andries98 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:52:
[...]

Klinkt wel wonderbaarlijk ja... heb dat bij stuck pixels eerder gehoord maar hele lijn? Persoonlijk verwacht ik dat ie weer terugkomt... was het bij alle content, zowel intern als hdmi? Sterkte en houd ons op de hoogte!
Yes het was op alle content. Eerst alleen als er 'iets' van een TV bron zichtbaar was maar gisteren direct na het aanzetten van de TV (heel fel groen). Toen schrok ik echt. Hier zijn we dol op foto's nietwaar? ;)

Hier voorbeeld van BB Theory op Netflix:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/tSSitSJj3mmaRPEMJIUHj9zT.jpg

Hier de TV direct na het opstarten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6REfwvGwEibbG4W9V4wrFy4T.jpg

[note]

TV blijft niet op dat kastje staan uiteraard maar is bedoeld voor het nieuwe huis. Om bouwtechnische redenen en om de looks van de E9 is deze wat vroeger besteld dan gepland :).

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 08-09-2020 09:58 ]

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04 22:23
Een ervaring met een 65OLEDB9:

Gekocht tijdens black friday vorig jaar. Vorige week een stuck pixel ontdekt. Drie keer pixel refresher gedraaid, maar helaas bleef de pixel eigenwijs. Gebeld met LG, gelukkig onder het "terug naar fabrieksinstellingen"-advies uitgekomen. Ze hebben een TV-reparatiebedrijf (CE Repair Services) ingepland, die zijn vandaag langs gekomen en hebben het paneel vervangen. De elektronica voor de aansturing is behouden gebleven, dus ook mijn instellingen.

Top service dus!

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-03 02:10

r0p

Julian schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:03:
Een ervaring met een 65OLEDB9:

Gekocht tijdens black friday vorig jaar. Vorige week een stuck pixel ontdekt. Drie keer pixel refresher dedraaid, maar helaas bleef de pixel eigenwijs. Gebeld met LG, gelukkig onder het "terug naar fabrieksinstellingen"-advies uitgekomen. Ze hebben een TV-reparatiebedrijf (CE Repair Services) ingepland, die zijn vandaag langs gekomen en hebben het paneel vervangen. De elektronica voor de aansturing is behouden gebleven, dus ook mijn instellingen.

Top service dus!
Komen ze al voor 1 pixel? of heb je een extra garantie afgesloten?

• pwh53
r0p schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:12:
[...]

Komen ze al voor 1 pixel? of heb je een extra garantie afgesloten?
een stuck pixel (blijft constant in een bepaalde kleur branden) wel,dode pixels vanaf 3.standaard garantie

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
‘Hey pap, wat doet die groene stip op de tv...?’ En zo keken we hier gezamenlijk naar één of meerdere ‘stuck pixels’.. De dames verwonderd en ik met lichte paniek ivm de B9 die net zes maanden oud is ongeveer..

Sinterklaasjournaal dus op de iPad en papa aan de slag met Jscreensfix.com.. Hielp niet (nee!!) dus voor het eerst handmatig de pixelrefresh aangezet. Na een uurtje schoof er een witte lijn van boven naar beneden en zag ik dat de groene pixels rood waren geworden.. Nog steeds angst maar die was gelukkig ongegrond want nadat de tv even uit en aan werd gezet, was er weer het heerlijke zwart te zien en zie ik (tot heden) geen vreemde oplichtende pixels die er niet horen... _/-\o_

Nog wel wat angstig dus ik blijf het in de gaten houden maar het was wel ff schrikken..
Pagina: 1 2

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.