Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111001

Matched: Grijze, import
Vermoed grijze import. En de prijzen die je noemt zijn denk ik website prijzen en niet de persoonlijk aanbiedingen die je zou kunnen krijgen

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 1111001 op 07-09-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Anoniem: 1111001 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:32:
Vermoed grijze import. En de prijzen die je noemt zijn denk ik website prijzen en niet de persoonlijk aanbiedingen die je zou kunnen krijgen
Nee het zijn ook website prijzen. Zag alleen een groot verschil in prijs echter was de ene C8P en de andere C8PLA, dus vroeg me af wat eigenlijk t verschil tussen deze 2 is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 11:03
Puck schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:54:
[...]

Die cashback constructie is voor LG natuurlijk vooral bedoeld om gekochte TV via serienummer aan daadwerkelijke persoonsgegevens te koppelen, en dat weer te koppelen aan wat jouw TV trackt en doorstuurt naar de servers van LG. Data verzameling mag iets kosten ;)
[...]
Mijn idee is dat deze acties ook zijn om zo veel mogelijk grijze import te voorkomen en zo dus te verkopen via hun eigen dealer netwerk.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:44

Edgarz

Tweako-active since1986

Bij TV Reus is deze LG 65e8pla te vinden voor een mooi bedrag. https://www.tvreus.nl/lg-oled65e8pla-3j-garantie.html

Zal hier gaan om grijze import, zitten daar nog nadelen aan? Volgens PlatteTv wel, dus of ik dan maar bij hen wil kopen voor €3.195.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-06 08:16
Edgarz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:24:
Bij TV Reus is deze LG 65e8pla te vinden voor een mooi bedrag. https://www.tvreus.nl/lg-oled65e8pla-3j-garantie.html

Zal hier gaan om grijze import, zitten daar nog nadelen aan? Volgens PlatteTv wel, dus of ik dan maar bij hen wil kopen voor €3.195.....
https://www.marktplaats.n...tie-loopt-vandaag-af.html

De netto prijs is uiteindelijk € 2199

U betaalt in de winkel € 2699 en krijgt € 500 retour van LG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:55
Edgarz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:24:

TV Reus is een dozenschuiver met idd import producten, ga lekker dan voor Von Burg die werd geopperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zie LG OLED55B8PLA - 4K OLED TV nu bij bol.com (verkoper TV Plaza) voor € 1019,00

Zou dit gewoon normale import zijn en geen grijze?

Scheelt best was geld met Kamera Express namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donvincento
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 16:11
C_V_S schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:38:
Ik zie LG OLED55B8PLA - 4K OLED TV nu bij bol.com (verkoper TV Plaza) voor € 1019,00

Zou dit gewoon normale import zijn en geen grijze?

Scheelt best was geld met Kamera Express namelijk.
Over het algemeen zijn het geen officiele LG Partners, gorte kans dat een model dan uit het buitenland komt. Ik weet niet hoe dat precies zit met garatnie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nickster! schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:50:
[...]

Het verschil is momenteel €350,- ik ga niet bij grijze importeurs bestellen ivm gezeur omtrent service en garantie (tvreus/plasmavisie) en dergelijke. Daar vind ik het een te groot bedrag voor.

Zojuist deze video bekeken van hardware info
[YouTube: LG OLED B8: Net zo goed als de duurdere oled-televisies?]

En heb besloten voor de B8 te gaan 😁
Ik noem nooit grijze import of vage dealers!
Ik ga ook voor de officiële LG dealers en daar is het verschil nu 200 euro tussen de B8 en C8 65”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 21:35
HoppyF schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:55:
[...]

Ik noem nooit grijze import of vage dealers!
Ik ga ook voor de officiële LG dealers en daar is het verschil nu 200 euro tussen de B8 en C8 65”.
Over welke shops heb jij het dan? Bij coolblue is de tv momenteel €1850 + 200€ cashback. De goedkoopste C8 die ik heb kunnen vinden was €1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1262298

Heb een LG OLED55C9 besteld bij Kamera Express. Waarschijnlijk zijn dit wel omgebouwde grijze import tv's. Wat zijn jullie ervaringen (qua updates, garantie van KE etc.)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Anoniem: 1262298 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:03:
Vandaag de bevestiging dat ik de LG OLED55C9 morgen voor 1399 euro kan ophalen bij KE.
Bij mediamarkt zeggen ze 100% te weten dat het omgebouwde (grijze import) tv's betreft. Dit houdt in geen CI+ module, geen updates en geen garantie.

Weten de mensen die al bij Kamara gekocht hebben dit?
@Anoniem: 1262298 lijkt me respectievelijk onzin, onzin, onzin en onzin, hoewel ik het niet kan bewijzen want ik heb zelf niet onlangs een OLED55C9 bij KE/Foka gekocht. Wel een C8 een jaartje geleden. Maar er zijn hier vast mensen die mijn stelling voor de C9 kunnen bevestigen. :)

In ieder geval:
- zijn de geadverteerde modellen op de site gewoon de Nederlandse C9PLA modellen mét CI-module (staat ook in de specs op de site)
- krijg je gewoon 2 jaar garantie (en zelfs 3 jaar extra (beperkte) garantie als je na aankoop een review schrijft over KE)
- hebben hier tot nu toe vele mensen LG OLEDs (C9/C8/C7) met de speciale Tweakersprijs gekocht bij KE/Foka
- ontvangen wij met onze LG OLEDs gekocht bij KE/Foka gewoon de LG firmware updates
- hebben hier tot nu toe verschillende mensen een bij KE/Foka gekochte LG OLED laten repareren onder garantie (gewoon via de officiele LG service partner)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 08-10-2019 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Anoniem: 1262298 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:32:
Heb een LG OLED55C9 besteld bij Kamera Express. Waarschijnlijk zijn dit wel omgebouwde grijze import tv's. Wat zijn jullie ervaringen (qua updates, garantie van KE etc.)?
Dit is al zó vaak behandeld. Gebruik de search
Nee is geen grijs import
Ja je hebt gewoon garantie van LG Nederland/Benelux
Ja updates werken (zowel via site als OTA)
Ja Ziggo icm CI+ module werkt

Je moet geen knaapjes van de Media Markt geloven om zo hun absurde prijzen te kunnen 'beargumenteren' dmv leugens

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 15:55
Bovendien, KE staat gewoon op de officiële dealerlijst van LG.

Heb zondag een 65C9 gehaald bij KE, en is gewoon NL model (OLED65C9PLA).
Als het grijze import zou zijn zou je ook geen cashback ontvangen.

Zijn vaak inderdaad o.a. MediaMarkt en PlatteTV die dat beweren, misschien mede om onder hun "laagste prijsgarantie" uit te komen.

[ Voor 79% gewijzigd door Powder Toastman op 08-10-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
"Bij mediamarkt zeggen ze 100% te weten dat het omgebouwde (grijze import) tv's betreft."

Volgende keer aan de MM-medewerker die zegt het 100% zeker te weten vragen welke tegemoetkoming je van hem krijgt als je aankomt met een KE factuur met vermelde prijs, het officiele NL model, uiteraard incl CI+ module. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1262298

Cap schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:42:
"Bij mediamarkt zeggen ze 100% te weten dat het omgebouwde (grijze import) tv's betreft."

Volgende keer aan de MM-medewerker die zegt het 100% zeker te weten vragen welke tegemoetkoming je van hem krijgt als je aankomt met een KE factuur met vermelde prijs, het officiele NL model, uiteraard incl CI+ module. :)
Bedankt allen voor de reactie. Heb het ook bij KE gevraagd en kreeg wel wat ontwijkend antwoord. Maar ik heb dat 'mannetje van MM' inderdaad verteld dat ik het ga checken bij LG en dat ik terug zou komen bij hem ;)

Ben pas sinds vandaag gebruiker, excuus voor het niet doorspitten van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powder Toastman schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:38:
Bovendien, KE staat gewoon op de officiële dealerlijst van LG.

Heb zondag een 65C9 gehaald bij KE, en is gewoon NL model (OLED65C9PLA).
Als het grijze import zou zijn zou je ook geen cashback ontvangen.

Zijn vaak inderdaad o.a. MediaMarkt en PlatteTV die dat beweren, misschien mede om onder hun "laagste prijsgarantie" uit te komen.
Klopt.
Bij twijfel of een winkel/webshop wel een officiële LG dealer is deze lijst raadplegen.
Het is bekend dat de concurrentie hevig is en dat er leugens verspreid worden om elkaar zwart te maken.
Enkele dealers doen dit gelukkig de overgrote meerderheid niet.
MediaMarkt is wel het bekendste geval van onkunde en leugens en laagste prijsgaranties maken ze niet waar.
https://promo.deskservice...participation_dealers.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Light21M schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:35:
Een tijdje terug een LG B8 tv gekocht via mediamarkt.be die het gekende macroblocking probleem heeft, gevraagd naar software fix kreeg ik telkens een gesloten dossier zonder uitleg.

Ondertussen via mediamarkt.be dossier lopen om te escaleren en nu kreeg ik vandaag een curieuze telefoon dat LG me niet kan helpen omdat het toestel zou aangekocht zijn geweest via LG littouwen.

Nu zegt LG dus dat mediamarkt maar een oplossing moet zoeken, dus op basis van een model zou je niet kunnen zien of het benelux is maar op basis van serienummer.

hmmm

Ik heb gevraagd dat LG dat verhaal op mail zet, ben benieuwd.
Vreemd verhaal want de verkopende partij is de MediaMarkt (België) en verantwoordelijk voor de garantie afhandeling maar is bovendien ook een officiële LG Benelux dealer. Ze nemen ook deel aan de cashback acties.
Het zou om die reden wel heel raar zijn als de MediaMarkt een B8 zou verkopen die NIET door LG Benelux is geleverd maar via grijze import ergens anders vandaan is gekomen.
Het modelnummer zal best een OLED55B8PLA kunnen zijn, deze worden immers ook in andere landen dan de Benelux verkocht.
Het serienummer zal inderdaad wel door LG te achterhalen zijn ook al komt alles uit dezelfde fabriek in de EU.
Laat MediaMarkt dit maar eens verklaren.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 15:55
AeronNL schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:12:
[...]

Slechte zaak indd, helemaal van die review.
Ik heb bij PlatteTV met een pakket in totaal 3 jaar garantie. Inclusief al vanaf 1 dode pixel en met haal en breng service indien nodig, plus leen toestel.
Was €59,95 extra dus niet bijzonder prijzig.
Kan best, maar heb in het verleden ook voor camera spullen bij KE gekocht, en had topservice, ook toen er een probleem met een lens was en de officiële garantie al verlopen was.
Terwijl bij PlatteTV proberen ze altijd onder "laagste prijs" uit te komen met kutsmoesjes en onwaarheden als dat bijvoorbeeld KE enkel grijze import verkoopt, ze zouden geen officieel distributeur zijn. Wat gewoon leugens zijn, want KE staat gewoon op officiële distributeurslijst op site van LG.
Die extra € 60 voor 3 jaar garantie is op zich niet heel veel, wel als je al teveel betaald voor de tv zelf. Zeg niet dat jij teveel hebt betaald, want geen idee, maar toen ik mijn 65C9 aanschafte begin oktober, wilden ze niet mee met de lage prijzen van KE.

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Powder Toastman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:51:
[...]

Kan best, maar heb in het verleden ook voor camera spullen bij KE gekocht, en had topservice, ook toen er een probleem met een lens was en de officiële garantie al verlopen was.
Terwijl bij PlatteTV proberen ze altijd onder "laagste prijs" uit te komen met kutsmoesjes en onwaarheden als dat bijvoorbeeld KE enkel grijze import verkoopt, ze zouden geen officieel distributeur zijn. Wat gewoon leugens zijn, want KE staat gewoon op officiële distributeurslijst op site van LG.
Die extra € 60 voor 3 jaar garantie is op zich niet heel veel, wel als je al teveel betaald voor de tv zelf. Zeg niet dat jij teveel hebt betaald, want geen idee, maar toen ik mijn 65C9 aanschafte begin oktober, wilden ze niet mee met de lage prijzen van KE.
Das indd vreemd, gezien ze zichzelf profileren als de winkel
Met de laagste prijs.
Ik heb de 55C9 tijdens Black Friday bij ze gekocht voor €1399. Daar gaat de cashback van €100 nog van af. Dus wel een behoorlijk scherpe prijs.
In t verleden problemen gehad met mijn Samsung led tv en terwijl Samsung moeilijk deed over de uniformiteit van het paneel heeft plattetv het toch voor elkaar gekregen om het paneel kosteloos te laten vervangen. Dus persoonlijk ben ik erg tevreden met hun service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
-SaveMe- schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:41:
Ik heb dus na redelijk wat onderzoek besloten voor een LG C9 Oled te gaan. Main use case is 4K / HDR gaming (PS4/PS5). Volgens de pricewatch is die nu 1298,- bij PlasmaVisie.

Denken jullie dat die nog veel goedkoper gaat worden als zo de nieuwe modellen uitkomen en met acties rond het EK? En is dat PlasmaVisie een beetje een goede toko ?
Bel anders even Radio von Burg of Elektroplace beide zitten in Rotterdam. Kunnen een mooie prijs voor je maken en zijn gewoon Nederlandse modellen en geen grijze import zoals Plasmavisie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Thanks voor de link naar dat Topic.

En waarom is het belangrijk dat het een officiele dealer is. Ik vind het belangrijk dat het een goede shop is, met een goede rep.

En nu begin ik weer te twijfelen, moet ik me nu wel of niet zorgen maken over burnin met een Oled? Als ik zo'n 5 uur dezelfde game speel elke avond ? :?
Officiële dealer is van belang ivm garantie aanspraken.
Formeel is de winkel het aanspreekpunt en zou het niet uitmaken maar de praktijk is anders.
Dat komt omdat winkels zelf geen OLED’s repareren en dit doorschuiven naar LG of de service partners van LG.
Daarbij stelt LG dat ze alleen officiële dealers en modellen die in de Benelux verkocht zijn ondersteunen.
Grijze import dus modellen uit weetikveelwaar vallen hier buiten.
De reputatie van een winkel telt dus wel mee.

Gamen doe ik niet maar veel en langdurig gamen met een zelfde spel zal niet echt gunstig zijn voor het paneel.
Afwisselend TV kijken en gamen is echter geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Moris schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:15:
Op de website van LG kan ik geen verschillen vinden tussen de MLB vs PLA versie.
Indien er totaal geen verschil aanwezig, waarom dat een ander nummer doorvoeren?
Grijze import uit andere regio?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:09:
[...]

Grijze import uit andere regio?
Nee.
Twee verschillen modellen.
Ik heb het al vaker uitgelegd, het verschil is gewoon cosmetisch. Andere kleur van de voet.

Beiden staan ook op de LG website.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrMHN1uQKE5iFLNTtz4lfRCNmdE=/234x176/f/image/uBlwM6gJvWR0VtKPiFWIrvhV.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 33% gewijzigd door HoppyF op 06-03-2020 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:24:
Ik heb het nog niet duidelijk gezien in dit topic, maar moet ik nu weg blijven van een 7LA model tov een PLA model, omdat deze uit Duitsland komt?
Hij is wel bij een NL website te halen nu namelijk
Een 97LA is een Duits model en wordt in Nederland niet verkocht. Dat zijn namelijk de C9PLA.
Een NL winkel die een 97LA verkoopt levert dus grijze import.
Bij garantie is de winkel het aanspreekpunt maar in dit geval geldt dit nog meer omdat LG Benelux hier geen garantie op verleent en een service partner zoals CE niet hoeft te repareren.
Doen ze dat wel is het coulance.
Bij in Duitse winkels gekochte TV’s geldt hetzelfde verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:40
HoppyF schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:55:
[...]

Een 97LA is een Duits model en wordt in Nederland niet verkocht. Dat zijn namelijk de C9PLA.
Een NL winkel die een 97LA verkoopt levert dus grijze import.
Bij garantie is de winkel het aanspreekpunt maar in dit geval geldt dit nog meer omdat LG Benelux hier geen garantie op verleent en een service partner zoals CE niet hoeft te repareren.
Doen ze dat wel is het coulance.
Bij in Duitse winkels gekochte TV’s geldt hetzelfde verhaal.
Hier een 55B6V uit Duitsland en onder garantie hier gewoon een nieuw paneel laten plaatsen 1.5 jaar geleden.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
TVreus zou ik sowieso niet doen aangezien zij aan grijze import doen en kennelijk ook dit soort onzin verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:36:
[...]

TVreus zou ik sowieso niet doen aangezien zij aan grijze import doen en kennelijk ook dit soort onzin verkopen.
Inderdaad, een “top” verkoper.... |:(
PlatteTV kan er overigens ook wat van, zij zijn weliswaar wel een officiële LG dealer maar schuwen niet de concurrentie zwart te maken. Erg consistent in hun communicatie naar de klant zijn ze ook al niet.
Maar goed, zogezegd is een B9 gewoon een B9 of deze nu uit 2019 komt of 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:07

3DDude

I void warranty's

Geen idee, ik denk dat die doelt op grijze import.
Dat je model de juiste moet zijn.
Hij zei dat ik geluk gehad had dat ik het denk ik niet een tv is die bedoelt is voro de duitse markt ofzo.
Heb er verder niet specifiek naar gevraagd.

Ohja om die hete pixel weg te krijgen, kan je die pixel refresher gebruiken.
Nou die deed bij mij geen bal en heb ik wel 5 keer gedraaid.

[ Voor 32% gewijzigd door 3DDude op 07-09-2020 15:46 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 09:34
3DDude schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:45:
Geen idee, ik denk dat die doelt op grijze import.
Dat je model de juiste moet zijn.
Hij zei dat ik geluk gehad had dat ik het denk ik niet een tv is die bedoelt is voro de duitse markt ofzo.
Heb er verder niet specifiek naar gevraagd.

Ohja om die hete pixel weg te krijgen, kan je die pixel refresher gebruiken.
Nou die deed bij mij geen bal en heb ik wel 5 keer gedraaid.
onzin verhaal,je hebt een beneluxversie en kamera-expres is een dealer,en een stuck-pixel word al jaren vervangen,heeft niets met geluk te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zoals @Wren zegt, waar gekocht?
Er zijn een paar grijze import winkels bekend die dit soort praktijken uitvoeren.
Bv Plasmavisie, TV Reus, El Vidas, TV Online en vast nog meer.
We waarschuwen hier zo vaak voor ook in het Zero tolerance prijstopic omdat goedkoop wel eens duurkoop kan zijn.
Formeel is de winkel altijd het aanspreekpunt voor garantie.
Maar wat nu als de winkel opeens niet meer bestaat?
Dan heb je echt een probleem.
LG Benelux is alleen verplicht officiële LG dealers te ondersteunen.
Wat buiten hun om geïmporteerd wordt is hun zorg niet.

Daarbij is er nog een probleem bij grijze import.
Deze dealers doen nooit mee aan cashback acties dat kan ook niet.
Volgende week begint er weer een cashback actie.
Ligt er wel aan of je model onder de cashback valt maar grijze import zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Effectossander schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Het lijkt er wel op dat prijzen na de korting nog steeds prijziger zijn dan de voordeligste web winkels. De 55 GX is overal weer omhoog naar 1899 euro en bij de voordeligsste op dit moment (plasmavisie) 1650 euro. Dat scheelt al weer 250 euro. Benieuwd of ze hier met black friday nog wat mee gaan doen..
Let op, Plasmavisie is een grijze import dealer en doet niet mee aan de cashback.
Verder is het afwachten of Black Friday wat goeds gaat brengen maar het goede nieuws is dan wel dat je nog van de cashback gebruikt kunt maken.
Helaas niet voor de 55/65 CX modellen welke best populair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 12:25
Ik hoop dat ik nu in het juiste forum ben.... poging 3.... ik wil een LG 55CX6LA kopen maar zie bij de pricewatch 3 aanbieders die 300 euro goedkoper zijn dan de reguliere aanbieders. Ver van wegblijven of de moeite waard? ik wil enkel erop gamen via (nu) PC GTX1080, Xbox One X en PS4Pro en later RTX3080, XSX en PS5. TV kijken leuk maar niet belangrijk, denk via CI smartcard.

Wat vinden jullie? 300 euro is niet niets. Garantie wel belangrijk als ik hier sommige issues lees en hoe zit het met compatibiliteit en updates mocht het een grijze import model zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-06 08:58
hawkeye73 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:43:
Ik hoop dat ik nu in het juiste forum ben.... poging 3.... ik wil een LG 55CX6LA kopen maar zie bij de pricewatch 3 aanbieders die 300 euro goedkoper zijn dan de reguliere aanbieders. Ver van wegblijven of de moeite waard? ik wil enkel erop gamen via (nu) PC GTX1080, Xbox One X en PS4Pro en later RTX3080, XSX en PS5. TV kijken leuk maar niet belangrijk, denk via CI smartcard.

Wat vinden jullie? 300 euro is niet niets. Garantie wel belangrijk als ik hier sommige issues lees en hoe zit het met compatibiliteit en updates mocht het een grijze import model zijn?
Die zijn niet mega betrouwbaar ivm grijze import nee. In onderstaand topic vind je de meest actuele straatprijzen. Vaak lager dan de prijswatch. O.a. Kamera Express, Hofma en Platte tv kun je benaderen. Zijn officiele LG dealers die je een lagere prijs geven dan waarmee wordt geadverteerd. Benoem het Tweakers topic ook even.

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hawkeye73 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:43:

Min of meer wel het juiste topic hier.
Punt 1.
Niet de Pricewatch raadplegen voor actuele OLED TV prijzen hiervoor bestaat dit topic alleen mag je daar alleen prijzen noemen en geen vragen stellen over garantie, techniek en ervaringen met webshops of winkels.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Punt 2.
Koop bij een officiële LG dealers en niet bij grijze import.
Recent heb ik hierover e.e.a. nog gezegd, gebruik de zoekfunctie en zoek op grijze import.
Garantie bij de meeste LG dealers is goed geregeld maar er zijn verschillen. Probeer 5 jaar gratis garantie te krijgen bij de koop. Dat is goed te doen en geeft wat meer zekerheid omdat je het zwart op wit hebt staan.
Formeel heb je altijd langer dan twee jaar garantie maar dat wil nog niet zeggen dat dit altijd soepel verloopt.
Punt 3.
Gamen kan prima, kies bij voorkeur een 2019/2020 model omdat daar HDMI 2.1 op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daggie schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:17:
Met de komst van de PS5, wil ik mijn tv upgraden. Momenteel heb ik een oudere 55" Sony KD-55X8505B. Die heeft wel 4K, maar geen HDR, 120Hz, .. en begint soms wat kuren te vertonen (de linkerkant van het scherm is soms lichter dan de rechterkant van het schern ..).

Naast PS5 zal het toestel ook gebruikt worden voor "klassieke" TV met een Telenet decoder. Kwaliteit daarvan valt sowieso tegen, maar dat is waar mijn vrouw en de kinderen naar kijken. Disney + komt er ook binnenkort aan.

Dus heb ik wat onderzoek gedaan en lijkt de LG CX het beste wat de markt biedt. Ik zou voor 65" gaan. Maar ik heb enkele vragen.
  1. De LG CX is hetzelfde als de LG CX6 (http://www.fransdesmet.be/lg/lg-oled-tv/oled65cx6la.html)? Op basis van pricewatch: LG OLED65CX6LA Zwart vermoed ik van wel.
  2. Mijn woonruimte heeft grote ramen links / rechts van de TV. Bij de huidige Sony moet ik bij felle zon meestal de "lamellen" (zoiets: https://www.be.raamdecora...llen-rail-89mm-smart.html) sluiten. Gaat dit voldoende zijn bij de LG? Want ik las hier comments over heel felle reflecties?
  3. Het VRR issue (zie hierboven of YouTube: LG CX & C9 Unlikely to Get Fix for VRR Gamma Issue Caused by OLED Panel) is dat iets echt blokkerend? Of is dat iets dat enkel specialisten merken? Is het vandaag "te vroeg" voor een HDMI 2.1 toestel? Er zijn nog wel issues te lezen, vb. YouTube: AV Receiver HDMI 2.1 Bug: How Will Xbox Series X & Sony PS5 Owners B.... Is er iemand die weet wat de tv markt over 3 - 6 maand gaat doen? Ik wil wel wat uitgeven, maar dan moet de tv wel een jaar of 5 mee gaan.
Alvast bedankt voor de feedback. Mocht ik een bepaalde, betere TV gemist hebben, hoor ik het natuurlijk ook graag.
Je gaat van 55” naar 65” dus in grootte een stap vooruit, daarbij van LCD naar OLED plus nu echte Dolby Vision en HDR.
Het CX6 model is een Benelux model, geen probleem dus.
Je moet alleen oppassen met grijze import bv een Duits model zoals CX9.
Officiële LG dealers verkopen hier geen Duitse modellen.
Je TV hangt nu ook in een kamer met grote ramen en lamellen in die zin zal er geen verschil zijn als je een OLED ophangt.
Wel is een LG OLED zwart spiegelend als deze uit staat.
Overdag kun je de lamellen wat dicht doen als het zonnig is of er te veel licht binnen valt.
Ik heb hier ook ramen met brede verticale lamellen.
Zaken als VRR wordt nog druk aan gewerkt er zullen dus nog nieuwe firmware versies gaan uitkomen.
Een TV moet inderdaad meer dan 5 jaar mee kunnen gaan geen reden om hier aan te twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Graduation schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:40:
Hi Tweakers, ik heb een 55" aangeschaft bij Kamera Express die hopelijk snel geleverd wordt. Nu lees ik hier en daar dat er rond Black Friday speciale, specifiek voor de uitverkoop geproduceerde, modellen in omloop gaan. Soms van wat mindere kwaliteit dan de 'niet-uitverkoop' modellen.

Is dat ook een ding in NL? Zijn er dingen waar ik op kan letten die erop wijzen dat het om het reguliere model gaat?

Alvast bedankt!
Bron?
Nog nooit van gehoord, ik weet alleen dat er grijze import bestaat.
Daarom dus altijd controleren of je je TV ook bij een officiële LG dealer koopt.
Kamera Express, Smits Arnhem, Apollo, Platte TV, Hofma enz, zijn officiële LG dealers.

Per winkel verschillen de garantievoorwaarden wel, ook zijn niet alle dealers aangesloten bij een branche organisatie zoals Techniek Nederland of Thuiswinkel.org.
Omdat de verkoper verantwoordelijk is voor de garantie afhandeling bij een defect kun je hier later mee te maken krijgen. Staan voorbeelden in het Shopping Forum hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 18:20
Is TV Reus beetje betrouwbaar? Heb begrepen dat het bedrijf aan grijze import doet. Het scheelt toch €300,-de 55CX als je het vergelijkt met de concurrenten.

Toch makkelijk met een groot scherm als het bij een dealer uit de buurt komt. Alleen om daar €300,- voor neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
rutgergron schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:01:
Is TV Reus beetje betrouwbaar? Heb begrepen dat het bedrijf aan grijze import doet. Het scheelt toch €300,-de 55CX als je het vergelijkt met de concurrenten.

Toch makkelijk met een groot scherm als het bij een dealer uit de buurt komt. Alleen om daar €300,- voor neer te leggen.
https://tweakers.net/shop...reus-punt-nl/shopreviews/

Als jij een tv die voor een ander deel van Europa geproduceerd is geen probleem vindt moet je het doen, het kan compabiliteitsproblemen opleveren. Daarnaast zou ik even in het OLED prijzentopic kijken, ik denk dat het echt geen €300 hoeft te schelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 12:18
rutgergron schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:01:

Je beantwoord je eigen vraag al, zij doen aan grijze import, en dan moet je voor alles (denk aan garantie en reparatie) eerst bij hun zijn. Kijk naar en lees je in mbt de reviews en maak je eigen oordeel.

Daarnaast, 1319 euro voor de 55cx is niet 300 euro goedkoper dan bij een concurrent. Waar haal je die 300 euro vandaan?

De CX werd tijdens Black friday verkocht voor 1200 (ophalen in de winkel), de tv is nu nog mogelijk her en der voor 1300 a 1400 inclusief verzendkosten te verkrijgen (benader eens wat partijen en onderhandel indien dat nodig is), let wel dat de geadverteerde prijzen hoger liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 01-12-2020 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
EN-IS schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:17:
[...]

Je beantwoord je eigen vraag al, zij doen aan grijze import, en dan moet je voor alles (denk aan garantie en reparatie) eerst bij hun zijn. Kijk naar en lees je in mbt de reviews en maak je eigen oordeel.
Het moeten is niet helemaal waar. Ik had een dingetje met een Samsung-TV jaren geleden en ik heb gelijk in één keer bij Samsung aangeklopt en niet eerst bij TV Reus. Is keurig netjes opgepakt door Samsung en uiteindelijk opgelost.

@rutgergron Wat TV Reus betreft: doe het niet. Klantenservice is ver te zoeken daar. Ik heb eens een keer de shop reviews door gelezen en ik ben er dan nog zeer genadig van af gekomen voor wat betreft mijn aankoop bij TV Reus destijds.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinus83 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:36:
Platte tv, Smits, zegt NL modellen te leveren. Anderen zeggen dat dat niet zo is.
Hoe zie ik aan de Lg of dat een NL model is?
Welke “anderen” zeggen dat?
Even voor de duidelijkheid: Platte TV, Smits, Kamera Express, Apollo, enz. zijn gewoon officiële LG Benelux dealers welke modellen leveren die geschikt zijn voor ons land.
Grijze import bestaat (helaas...), veelal derde partijen die via Bol.com verkopen.
Blijft merkwaardig dat een platform als Bol dit toelaat en er niets aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 12:18
HoppyF schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:57:
Even voor de duidelijkheid: Platte TV, Smits, Kamera Express, Apollo, enz. zijn gewoon officiële LG Benelux dealers welke modellen leveren die geschikt zijn voor ons land.
Grijze import bestaat (helaas...), veelal derde partijen die via Bol.com verkopen.
Waarom zou Bol daar wat mee moeten doen? Het is volkomen legaal.

Ik ben van mening dat het een verkapte manier van concurrentie is op de prijs en dat is goed, vooral als je kijkt naar LG welke invloed uitoefent op de gehele distributie keten (van fabriek tot aan de winkel) met afspraken (bijv. niet adverteren met (stunt)prijzen :/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 21:41
HoppyF schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:57:
[...]

Op marktplaats een aanbieder die dat beweert. Ook BCC die ik mijn platte tv aanbieding liet ziet zei dat. Deze aanbieder bied Nederlandse modellen aan die bij coolblue en andere zaken opgekocht zouden worden.

https://link.marktplaats.nl/m1639185852?

Zijn de karakters ‘6LA’ voor Nederlandse markt? Ik lees hier namelijk ‘PLA’?

Gaat om de LG 65GX6LA

https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-typenummers

Acties:
  • +2 Henk 'm!
EN-IS schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:04:
[...]

Waarom zou Bol daar wat mee moeten doen? Het is volkomen legaal.

Ik ben van mening dat het een verkapte manier van concurrentie is op de prijs en dat is goed, vooral als je kijkt naar LG welke invloed uitoefent op de gehele distributie keten (van fabriek tot aan de winkel) met afspraken (bijv. niet adverteren met (stunt)prijzen :/).
Ik vind er weinig legaals aan.
Waarom denk je dat er een LG Benelux importeur bestaat?
Er is niet voor niets een dealer netwerk.
Door grijze import sluit je dit uit maar staat de koper ook in de kou als de grijze import dealer opeens met de noorderzon is vertrokken.
Voor garantie moet je immers altijd bij de verkoper zijn niet bij LG zelf. Ook al maken LG dealers gebruik van de diensten van LG.
Gaat er een officiële LG dealer failliet (dat kan gebeuren) dan neemt LG het over of een ander dealer.
Wel zo prettig.
Je koopt een TV voor een aantal jaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:24

servies

Veni Vidi Servici

HoppyF schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:48:
[...]

Ik vind er weinig legaals aan.
Waarom denk je dat er een LG Benelux importeur bestaat?
Er is niet voor niets een dealer netwerk.
Door grijze import sluit je dit uit maar staat de koper ook in de kou als de grijze import dealer opeens met de noorderzon is vertrokken.
Voor garantie moet je immers altijd bij de verkoper zijn niet bij LG zelf. Ook al maken LG dealers gebruik van de diensten van LG.
Gaat er een officiële LG dealer failliet (dat kan gebeuren) dan neemt LG het over of een ander dealer.
Wel zo prettig.
Je koopt een TV voor een aantal jaren.
Dat vind ik nou altijd een van de grootste drogredenen...

Als een dealer uit het 'witte' circuit failliet gaat dan neemt LG (die de TV heeft gemaakt) het over
Als een dealer uit het 'grijze' circuit failliet gaat dan neemt LG (die de TV heeft gemaakt) het niet over

Wanneer begin je zulk handelen raar te vinden...
Waneer een dealer een 'alleenrecht' krijgt voor een provincie? Of wanneer een dealer een 'alleenrecht' krijgt voor jouw woonplaats? Of misschien pas wanneer dat 'alleenrecht' voor jouw straat gaat gelden?
Waarom moet ik bijvoorbeeld 10 of 20 of 30% meer betalen voor exact dezelfde televisie dan iemand die 15 kilometer verderop in Duitsland woont of in het geval van een Limburger iemand in België.

Altijd zo mooi die globalisatie... Voor de producenten/fabrikanten etc geld het wel, voor de consument het liefst zo min mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
servies schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:02:
[...]

Dat vind ik nou altijd een van de grootste drogredenen...

Als een dealer uit het 'witte' circuit failliet gaat dan neemt LG (die de TV heeft gemaakt) het over
Als een dealer uit het 'grijze' circuit failliet gaat dan neemt LG (die de TV heeft gemaakt) het niet over

Wanneer begin je zulk handelen raar te vinden...
Waneer een dealer een 'alleenrecht' krijgt voor een provincie? Of waneer een dealer een 'alleenrecht' krijgt voor jou woonplaats? Of misschien pas wanneer dat 'alleenrecht' voor jou straat gaat gelden?
Waarom moet ik bijvoorbeeld 10 of 20 of 30% meer betalen voor exact dezelfde televisie dan iemand die 15 kilometer verderop in Duitsland woont of in het geval van een Limburger iemand in België.

Altijd zo mooi die globalisatie... Voor de producenten/fabrikanten etc geld het wel, voor de consument het liefst zo min mogelijk...
Je mag je TV kopen waar je wilt.
Echter, dan niet zeuren als er wat stuk gaat, je bent dan zelf verantwoordelijk om dit met de verkoper op te gaan lossen. Niet met LG Benelux dus want die is jou niets verplicht.
Er zijn inderdaad verschillen in de prijs maar dit wordt ook bepaald door de markt zelf en de BTW.
Daar kan de importeur niets aan doen.
@HEY_DUDE heeft het verder ook goed uitgelegd.
De prijzen hier in Nederland en België zijn best relatief laag, grijze import is dus eigenlijk niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 09:34
welu67 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:34:
Hulpvraagje: 65CX6LA besteld en nu vandaag de 65CX3LA ontvangen, een zgn 'EU' model ipv 'NL' model. Volgens de leverancier dezelfde TV als de 6LA. Klopt dat ? Zijn er nog nadelen van dit EU model tov het NL model ? Ik hoor graag van jullie !
lijkt een niet benelux-model (oost-europees grijze import),je kunt garantie/reparatie problemen krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ruudox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:39:
[Afbeelding]

Iemand enig idee wat het verschil tussen deze bx6 en bx3 is kan het niet zo vinden of is het alleen een buitenlands model?

Want ga toch voor een lg oled 65 voornamelijk voor gaming en films.

Dus denk 1 van deze of toch de 65cx voor 1900 twijfel twijfel

Cx iets heldere wat ik lees(merkbaar in een woonkamer zonder volle zon??) en wat trager, maar de traagheid maakt mij niks uit want gebruik toch de Nvidia shield
Dit is een buitenlands model!
NOOIT doen.
Welke winkel/webshop gaat het hier om?
Bol.com met een externe verkoper zeker?
Dat zijn meestal grijze import verkopers.
Controleer dit dus ook maar ik durf nu al te beweren dat dit niet zuiver is.
Verder is de BX op zich een prima TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:28
HoppyF schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:33:
[...]

NOOIT doen.
ow kijk bedankt _/-\o_ . Dan wordt het waarschijnlijk gewoon de 54BX6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:43

Sharky

Skamn Dippy!

HoppyF schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:33:
[...]

NOOIT doen.
Ik heb een 55 GX die buitenlands blijkt te zijn, waarom zou dit een probleem zijn? (oprechte vraag)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theduke1989 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 05:22:
Beste Tweakers,

Ik wil graag jullie hulp voordat ik een miskoop doe.

Ik werk in Luxembourg en we krijgen elke maand meal vouchers die we in kunnen wisselen bij een grote supermarkt wat ook electronica verkoopt. Dus TV's, consoles, soundbars en noem maar op.

Nu door covid19 was er een lockdown voor langere tijd en niks was vrijwel open. waardoor ik gespaard heb mijn meal vouchers. Enige nadeel aan ze is dat het ook een houdbaarheidsdatum heeft qua inwisselen.

Nu is er een actie van een LGOLED55CX3 voor €1299,- ik weet dat is geen actie. Maar hier in Luxembourg ist alles echt een stuk hoger qua prijs omdat ook de "salarissen" een stuk hoger zijn en ze dus daardoor prijzen hanteren wat absurd is. Want qua salarissen merk ik juist het tegenovergestelde daarvan.

Maar goed om niet af te dwalen:
[Afbeelding]
Gaat om deze de CX3 maar wat is dat ? In Duitsland is het een CX9. Wat zijn de verschillen? Op Geizhals een vergelijkingssite hier in Duitsland heeft de CX3 een 100Hz scherm en kan je niet opnemen terwijl je aan andere kanaal bekijkt.

Klopt dit allemaal. Want als dat zo is? Toch maar links laten liggen.
Het is hier al talloze malen besproken, grijze import!
Luxembourg valt gewoon onder de Benelux, koop dus gewoon bij een officiële LG Benelux dealer.
Dat zijn de CX6 modellen, de rest is grijze import.
Gebruik de zoekfuctie nog maar eens met de woorden grijze import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

HoppyF schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Het is hier al talloze malen besproken, grijze import!
Luxembourg valt gewoon onder de Benelux, koop dus gewoon bij een officiële LG Benelux dealer.
Dat zijn de CX6 modellen, de rest is grijze import.
Gebruik de zoekfuctie nog maar eens met de woorden grijze import.
Is toch vrij duidelijk dat hij gebonden is aan die winkel omdat hij daar cadeaubonnen van heeft? Natuurlijk kan hij een officiële LG dealer vragen of zij ook cadeaubonnen van z'n supermarkt accepteren, maar die kans lijkt me vrij klein. Bij plattetv.nl kan je ook niet met een AH cadeaukaart betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 21-01-2021 12:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fsfikke schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Is toch vrij duidelijk dat hij gebonden is aan die winkel omdat hij daar cadeaubonnen van heeft? Natuurlijk kan hij een officiële LG dealer vragen of zij ook cadeaubonnen van z'n supermarkt accepteren, maar die kans lijkt me vrij klein. Bij plattetv.nl kan je ook niet met een AH cadeaukaart betalen.
Het is natuurlijk vreemd dat een (grote?) supermarkt in Luxembourg grijze import verkoopt.
Ondanks de vouchers zou ik daar dus niet kopen of anders de vouchers aan iets anders besteden dan aan een TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
theduke1989 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:20:
@HoppyF @fsfikke inderdaad, het is omdat ik ze nu dus heb en heb gespaard, de cadeaubonnen. dat ik nu voor de geldigheid ze in wil wisselen.

@Basket Kees wil niet dat je de laplaterus krijgt hoor. Ik had het gewoon verkeerd begrepen. En vindt het raar de benamingen, en wat het wel en niet kan doen. Maar ik zal buiten Netflix, PLEX, Kodi, normaal via sateliet, PS5 dus niet veel verschil merken. Het scherm is gelukkig 120hertz zoals je zelf zegt. Dus meeste wordt gelukkig zo uitgevoerd.
De winkel is verantwoordelijk voor de goede werking van die tv, dus zeker nu met die bonnen zou het me echt niet uitmaken of dit wel of niet een een importmodel is. Als je verder geen bestemming hebt voor die bonnen, lekker doen en je hebt een prachtige tv erbij.

tv signaal is altijd (tot nu toe iig) inferieur aan andere dingen als aangesloten apparaten, streaming services etc, moet je ook helemaal niet druk over maken.

Maar ik ben bang dat we weer een lange discussie over grijze import gaan krijgen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
theduke1989 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:20:
@Basket Kees wil niet dat je de laplaterus krijgt hoor. Ik had het gewoon verkeerd begrepen. En vindt het raar de benamingen, en wat het wel en niet kan doen. Maar ik zal buiten Netflix, PLEX, Kodi, normaal via sateliet, PS5 dus niet veel verschil merken. Het scherm is gelukkig 120hertz zoals je zelf zegt. Dus meeste wordt gelukkig zo uitgevoerd.
Al die bronnen komen binnen via HDMI of interne WebOS applicaties en kunnen dus op 120Hz weergegeven worden (al betwijfel ik dat je satellietontvanger 120Hz beelden uit zal sturen en daar heb je voor tv signalen ook niks aan, dus geen probleem).

Je enige kwestie is dat je te maken hebt met grijze import en je voor garantie dus volledig afhankelijk bent van de winkel waar je het koopt en dat LG kan zeggen dat je het maar uit moet zoeken. Als je de vouchers nergens anders voor kan gebruiken dan kan je het risico nemen, maar weet dat het een risico is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basket Kees schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Al die bronnen komen binnen via HDMI of interne WebOS applicaties en kunnen dus op 120Hz weergegeven worden (al betwijfel ik dat je satellietontvanger 120Hz beelden uit zal sturen en daar heb je voor tv signalen ook niks aan, dus geen probleem).

Je enige kwestie is dat je te maken hebt met grijze import en je voor garantie dus volledig afhankelijk bent van de winkel waar je het koopt en dat LG kan zeggen dat je het maar uit moet zoeken. Als je de vouchers nergens anders voor kan gebruiken dan kan je het risico nemen, maar weet dat het een risico is.
@theduke1989
Als de vouchers honderden euro’s waard zijn is het wel zonde dit te laten liggen.
Het is al vaker gezegd de TV op zich is prima met een ander model nummer. Het is geen inferieur model, het probleem zit hem vooral in de garantie aanspraken.
Dit loopt dan buiten LG Benelux om.
Woon/werk je in Luxembourg en kun je daar bij de supermarkt aankloppen voor garantie dan kun je daar dus wel aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:03
@Basket Kees bedankt voor de informatie nogmaals dat het gewoon een mooi 120hertz scherm is. Dat was toch wel een van de eisen die ik er aan had.

Betreft grijze import. Ik kan niet anders dan het via dit doen. Winkel geeft gewoon 2 jaar garantie op alles wat ze daar verkopen. En kan me niet voorstellen dat ze het super slecht doen qua garantie. Al is het wel zo dat ik nooi gelukkig iets via de aftersales moest doen. Maar ga vandaag nog even langs om te vragen.

Ik wil niet meer erop in gaan qua grijze import. was mij niet bekend dat ze dat doen.

Bedankt alle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JL.com schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:47:
Krijg hem niet in de pricewatch gevonden voor dit bedrag, maar kwam de 77'' CX zojuist tegen bij TVReus voor 3139.

https://www.tvreus.nl/tv-...1IoAJ0EAkYASABEgKpVvD_BwE
Los van de prijs kun je deze aanbieding beter mijden.
Reden?
Grijze import, geen officiële LG dealer en geen cashback.
In het prijstopic vermelden heeft dus weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

HoppyF schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:53:
[...]

Los van de prijs kun je deze aanbieding beter mijden.
Reden?
Grijze import, geen officiële LG dealer en geen cashback.
In het prijstopic vermelden heeft dus weinig zin.
Je vergeet het belangrijkste; bij een probleem met het toestel gaat LG Benelux je niet helpen. Snap sowieso niet dat mensen bij het aanschaffen van een redelijk duur toestel daar niet rekening mee houden. De service van LG is top, tenzij je serienummer niet uit de regio Benelux blijkt te komen.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 16:31
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:51:
[...]

Je vergeet het belangrijkste; bij een probleem met het toestel gaat LG Benelux je niet helpen. Snap sowieso niet dat mensen bij het aanschaffen van een redelijk duur toestel daar niet rekening mee houden. De service van LG is top, tenzij je serienummer niet uit de regio Benelux blijkt te komen.
Hoe zien jullie dat het grijze import is? Dat is toch gewoon het serie nummer van een Nederlands model?
Verder als er iets stuk is ga je toch terug naar de verkoper en niet naar LG ?
Ik snap het probleem niet zo met grijze import...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled77cx6la#pdp_where

Blader naar beneden en zoek of je verkoper bij staat. Dan zou het goed moeten zijn toch?
Tvreus staat er ook bij als je zoekt via kaart.

@Rox92 Om probleem te voorkomen van kastje naar muur, geen grijze import.
Als winkel het niet kan maken, wil LG het vaak ook niet overnemen bij grijs import buiten Benelux.
In Europa zijn model nummers vaak wel zelfde.
Is meer probleem als je in Duitsland koopt. En Duitse winkel wil dan dat je tv zelf brengt.. enzovoort.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mucuracat schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:12:
https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled77cx6la#pdp_where

Blader naar beneden en zoek of je verkoper bij staat. Dan zou het goed moeten zijn toch?
Tvreus staat er ook bij als je zoekt via kaart.

@Rox92 Om probleem te voorkomen van kastje naar muur, geen grijze import.
Als winkel het niet kan maken, wil LG het vaak ook niet overnemen bij grijs import buiten Benelux.
In Europa zijn model nummers vaak wel zelfde.
Is meer probleem als je in Duitsland koopt. En Duitse winkel wil dan dat je tv zelf brengt.. enzovoort.
TV Reus is geen officiële LG dealer en neemt dus ook niet deel aan cashback acties.
Kijk maar in de lijst.
https://promo.deskservice...participation_dealers.pdf

De winkel is inderdaad verantwoordelijk voor garantie maar zal zelf zelden repareren maar dit uitbesteden aan service partners van LG zoals CE repair en Servilux.
LG crediteert de winkel bij garantie zaken en of coulance regelingen.
Bij grijze importeurs zullen ze dit niet doen want is er geen overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:48

OMD

Deleon78 schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:39:
[...]

Op basis waarvan concludeer je dat het “verkeerd” was?
Omdat ik de inkoopprijs weet ;)

Hij kon simpelweg niet voor die prijs weg. Grijze import weet ik uiteraard niet.
Dus verkeerd is misschien een beetje overtrokken maar als je als bedrijf wilt leven dan is het niet slim om het voor 2000 euro te leveren. Ik bedoel, 250 euro is ook niet verkeerd maar of het slim is, is vraag 2.

[ Voor 26% gewijzigd door OMD op 26-04-2021 17:14 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cowboy_Henk schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:56:
[...]

Mja maar uiteindelijk is het toch een bol.com partner? Als er problemen zijn handelt bol.com dit toch af?

Edit: wow weird. Ik klik nog eens op de link van bol.com ik mijn post en het is terug tvonline geworden als partner? 8)7
Bol.com handelt niets af en is alleen maar het platform waarop ook externe verkopers aanbieden.
Veelal grijze import ook nog dus laat deze links liggen.
Voor prijzen en aanbiedingen verder het prijs topic in de gaten houden.
Er staan daar genoeg betrouwbare verkopers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-06 15:41
HoppyF schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:09:
[...]

Bol.com handelt niets af en is alleen maar het platform waarop ook externe verkopers aanbieden.
Veelal grijze import ook nog dus laat deze links liggen.
Voor prijzen en aanbiedingen verder het prijs topic in de gaten houden.
Er staan daar genoeg betrouwbare verkopers in.
Ok dan. Ik weet dat Amazon ook zo werkt maar ik dacht altijd dat bol of Amazon de uiteindelijke verantwoordelijke waren. Zij kiezen toch hun partners en als hun partners niet braaf zijn moeten zij verantwoording afleggen vind ik. Stel ik koop een tv bij een bol.com partner. Bol.com krijgt het geld, stort het door naar de partner, houdt een kleine percentage af omdat ze het op hun website zetten. Maar als die partner niets levert moet bol.com me uiteindelijk terug betalen.

Is TVonline partner een goeie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PzYkO schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:28:
Beste Tweakers,

Gisteren heeft één van de backlights van mijn Samsung LED-tv het begeven, ik denk, dat is een mooi moment om een nieuwe tv aan te schaffen.
Bij PlasmaVisie.nl heb ik een LG 55" C1 besteld (OLED55C16LA), als een kind zo blij was ik dus ook toen de bezorger de tv kwam brengen.
Bij het uitpakken viel mij direct op dat de voet zwart was. Dat is gek, want alle foto's en het showmodel wat ik heb bekeken in de MediaMarkt hadden een witte voet/achterkant.
Bij betere inspectie van de doos valt mij de sticker met het typenummer op: OLED55C11LB. Hey, dat is gek..
Google leert mij dat dit een tv is die is bedoeld voor de Oost-Europese markt.
PlasmaVisie adverteert op de website wel degelijk met de 6LA, en ook staat deze op mijn factuur. Ze verzenden, kennelijk, alleen een 1LB.

Nu vraag ik me dus heel sterk af of er consequenties aan hangen als ik deze tv ga gebruiken?
Wat als ik een garantieverzoek nodig heb bij LG, gaan zij mij dan helpen, ondanks dat ik een tv heb die niet voor mijn markt bedoeld is?
En zijn er überhaupt andere verschillen tussen de twee versies?

Nu is het wel zo dat ik deze tv voor een mooie prijs heb kunnen kopen, nl €1275,- Zelfs met cashback actie, is dit nog steeds minder dan wanneer ik de tv ergens anders zou bestellen.
Daarnaast geldt de huidige cashback actie op deze tv ook niet, dus ik kan ook geen €100,- terugvragen van LG.

Ik hoop dat jullie mij enigzins kunnen helpen beslissen wat ik moet doen, hiermee?
Mijn advies:
HEEL SNEL terug sturen!
Zoals hier al vaak gezegd is (ook in het prijstopic) dat je niet moet kopen bij grijze import winkels.
Waarom niet?
Verkeerde modellen, dat heb je nu zelf gezien.
Geen garantie en ondersteuning van LG Benelux.
Geen cashback als er een cashback actie loopt.
Hoewel formeel de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van garantie en je bij de winkel moet zijn, komt het er in de praktijk op neer dat de winkel al snel LG en service partners CE repair of Servilux inschakelt.

Kijk dus in het prijstopic waar je betrouwbaar een C1 of wat anders kunt kopen.
(hoe ben je eigenlijk bij deze verkoper terecht gekomen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
PzYkO schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:28:
Beste Tweakers,

Gisteren heeft één van de backlights van mijn Samsung LED-tv het begeven, ik denk, dat is een mooi moment om een nieuwe tv aan te schaffen.
Bij PlasmaVisie.nl heb ik een LG 55" C1 besteld (OLED55C16LA), als een kind zo blij was ik dus ook toen de bezorger de tv kwam brengen.
Bij het uitpakken viel mij direct op dat de voet zwart was. Dat is gek, want alle foto's en het showmodel wat ik heb bekeken in de MediaMarkt hadden een witte voet/achterkant.
Bij betere inspectie van de doos valt mij de sticker met het typenummer op: OLED55C11LB. Hey, dat is gek..
Google leert mij dat dit een tv is die is bedoeld voor de Oost-Europese markt.
PlasmaVisie adverteert op de website wel degelijk met de 6LA, en ook staat deze op mijn factuur. Ze verzenden, kennelijk, alleen een 1LB.

Nu vraag ik me dus heel sterk af of er consequenties aan hangen als ik deze tv ga gebruiken?
Wat als ik een garantieverzoek nodig heb bij LG, gaan zij mij dan helpen, ondanks dat ik een tv heb die niet voor mijn markt bedoeld is?
En zijn er überhaupt andere verschillen tussen de twee versies?

Nu is het wel zo dat ik deze tv voor een mooie prijs heb kunnen kopen, nl €1275,- Zelfs met cashback actie, is dit nog steeds minder dan wanneer ik de tv ergens anders zou bestellen.
Daarnaast geldt de huidige cashback actie op deze tv ook niet, dus ik kan ook geen €100,- terugvragen van LG.

Ik hoop dat jullie mij enigzins kunnen helpen beslissen wat ik moet doen, hiermee?
Tja,plasmavisie ( en tv reus),grijze import dozen schuivers. De winkel is verantwoordelijk voor je garantie dus dat is prima maar als de winkel ophoudt te bestaan dan kan je niet aankloppen bij lg benelux en dus moet je je afvragen of je dat het risico waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PzYkO
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-05 14:30
HoppyF schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:25:
[...]

Mijn advies:
HEEL SNEL terug sturen!
Zoals hier al vaak gezegd is (ook in het prijstopic) dat je niet moet kopen bij grijze import winkels.
Waarom niet?
Verkeerde modellen, dat heb je nu zelf gezien.
Geen garantie en ondersteuning van LG Benelux.
Geen cashback als er een cashback actie loopt.
Hoewel formeel de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van garantie en je bij de winkel moet zijn, komt het er in de praktijk op neer dat de winkel al snel LG en service partners CE repair of Servilux inschakelt.

Kijk dus in het prijstopic waar je betrouwbaar een C1 of wat anders kunt kopen.
(hoe ben je eigenlijk bij deze verkoper terecht gekomen?)
Allereerst iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga even contact opnemen met PlasmaVisie hierover.

Ik ben, overigens, bij deze winkel gekomen via de pricewatch op Tweakers. Ik had gedacht dat ik via deze weg redelijk veilig was van dit soort praktijken, maar kennelijk niet..

Yesterday starts today...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
storchaveli schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:02:
Hallo allemaal,

ik hou al enkele weken de prijs van de LG OLED65C16LA in de gaten via de pricewatch.
Gisteravond was die bij Bol.com (reseller TV-Online) €1699,- (exclusief de cashback actie)

Toen de knoop doorgehakt en besteld, morgen word hij bezorgd.

Maar nu lees ik allemaal horror verhalen over benelux en europese modellen.
Waar moet ik morgen op letten, kan ik aan de doos zien/lezen of ik een benelux model heb gekocht?

Mvg,

Robin
Waarom de Pricewatch?
Daar is het OLED prijstopic voor.
Die horrorverhalen kloppen. We waarschuwen hier niet voor niets zo ongeveer wekelijks voor grijze import en derde partijen verkopers via Bol.
Niet alle derde partijen via Bol zijn onbetrouwbaar er zitten ook officiële LG dealers tussen.
Echter, bestel dan meteen bij een LG dealer niet via Bol.
Aan de sticker op de doos kun je het model zien.
Ik vrees het ergste voor je. Sorry.

Update:
Lees ook dit.
Gaat ook over een grijze import.
PzYkO in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 28-06-2021 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bij Bol begrijpen ze er niets van.
Ze laten bij derde partijen verkopers ook rustig grijze import toe en doen er zelf ook aan mee!
TV Online, El Vidas, TV Reus, Plasmavisie enz. zijn zulke partijen.
Echter officiële LG dealers verkopen ook via Bol.
Blijkbaar mag dit allemaal in ons tolerante landje.

Maar het model OLED48C11LB is geen Benelux model, ook geen Europees model.
Het is een Oost Europees model.
Nu kun je zeggen Oost Europese landen is ook Europa en de Benelux is ook een onderdeel van Europa.
Dat klopt maar daarmee zijn de Benelux modellen nog niet gelijk aan de rest.
Wat is het probleem nu?
Garantie.
Je krijgt garantie bij de verkoper.
Is dit een grijze importeur dan mag je het daarmee uitzoeken.
Kan goed gaan maar ook niet.
LG Benelux heeft geen verplichtingen maar uit coulance zouden ze wat kunnen doen.
Bij officiële LG dealers is er geen probleem, gaat de verkoper failliet dan kan LG Benelux uit coulance toch bijspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 17:32
HoppyF schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

Bij Bol begrijpen ze er niets van.
Ze laten bij derde partijen verkopers ook rustig grijze import toe en doen er zelf ook aan mee!
TV Online, El Vidas, TV Reus, Plasmavisie enz. zijn zulke partijen.
Echter officiële LG dealers verkopen ook via Bol.
Blijkbaar mag dit allemaal in ons tolerante landje.

Maar het model OLED48C11LB is geen Benelux model, ook geen Europees model.
Het is een Oost Europees model.
Nu kun je zeggen Oost Europese landen is ook Europa en de Benelux is ook een onderdeel van Europa.
Dat klopt maar daarmee zijn de Benelux modellen nog niet gelijk aan de rest.
Wat is het probleem nu?
Garantie.
Je krijgt garantie bij de verkoper.
Is dit een grijze importeur dan mag je het daarmee uitzoeken.
Kan goed gaan maar ook niet.
LG Benelux heeft geen verplichtingen maar uit coulance zouden ze wat kunnen doen.
Bij officiële LG dealers is er geen probleem, gaat de verkoper failliet dan kan LG Benelux uit coulance toch bijspringen.
Om een kleine toevoeging aan dit verhaal te doen: het probleem met garantie is niet een kwestie van niet willen repareren (er is immers de Europese wetgeving) maar een kwestie van niet kunnen repareren. Een televisie uit een regio buiten de Benelux kan namelijk letterlijk uit andere interne onderdelen bestaan en als defecte onderdelen verschillen en de reparatie dienst heeft deze niet in hun Benelux voorraad zitten, dan kan daarmee de reparatie niet uitgevoerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 17:32
The Zep Man schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:28:
[...]
Hoe is dit het probleem van de koper?

Als repareren niet kan, dan kan een alternatief equivalent product aangeboden worden.
Je moet het zo zien: LG verkoopt niet aan een consument, ze verkopen aan hun distributeur. De winkel is degene die aan de consument verkoopt. LG repareert onder garantie voor de dealers die via het Benelux distributie kanaal de tv verkocht hebben.

Je garantie aanspraak verloopt via de winkel en als je dan een niet Benelux tv hebt gekocht dan is het de winkel die je een grijze import heeft verkocht degene die je een alternatief product moeten gaan aanbieden.

Als consument heb je dus ook zeker wel recht op een oplossing, alleen die oplossing moet de winkel je bieden, niet LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 13:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Chicane schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:40:
Je garantie aanspraak verloopt via de winkel en als je dan een niet Benelux tv hebt gekocht dan is het de winkel die je een grijze import heeft verkocht degene die je een alternatief product moeten gaan aanbieden.

Als consument heb je dus ook zeker wel recht op een oplossing, alleen die oplossing moet de winkel je bieden, niet LG.
Precies. Dus geen probleem van de consument. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Het probleem komt er eventueel als de betreffende grijze import winkel niet meer bestaat. Dan kan je als backup niet aankloppen bij LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

The Zep Man schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:40:
[...]
Precies. Dus geen probleem van de consument. ;)
Behalve dat elk probleem de consument 10x zoveel tijd en moeite zal/kan kosten.
De grijze import bedrijven krijgen ook geen coulance/compensatie vanuit LG bij problemen namelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

YakuzA schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:08:
[...]

Behalve dat elk probleem de consument 10x zoveel tijd en moeite zal/kan kosten.
De moeite is simpel: RMA en wachten. Verder een goed dossier hebben. En net als voor alles, een rechtsbijstandsverzekering voor als winkels lastiger zijn als dat ze zouden moeten zijn.
De grijze import bedrijven krijgen ook geen coulance/compensatie vanuit LG bij problemen namelijk.
Niet interessant voor de consument. Het gaat om de winkel, niet zozeer de importeur (die twee verschillende partijen kunnen zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:16:
[...]
De moeite is simpel: RMA en wachten. Verder een goed dossier hebben. En net als voor alles, een rechtsbijstandsverzekering voor als winkels lastiger zijn als dat ze zouden moeten zijn.

[...]
Niet interessant voor de consument. Het gaat om de winkel, niet zozeer de importeur (die twee verschillende partijen kunnen zijn).
Het lijkt wel of de boodschap niet bij je overkomt.
Zie je nu nog niet in dat grijze import (op het gebied van OLED TV’s) helemaal niets toevoegt?

Je bent geen euro goedkoper uit en je kunt alleen maar problemen verwachten.
Kortom, niet doen.

Een rechtsbijstandsverzekering kost je alleen maar onnodig veel geld.
Zoek een officiële dealer die bij voorkeur aangesloten is bij een keurmerk of brancheorganisatie.
Bij problemen start je een geschil ipv een (dure!) rechtszaak.
Een geschil kost je hooguit een paar tientjes en dat geld krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.
Meestal is het starten van een geschil al genoeg om tot een schikking te komen.
Start je een rechtszaak dan kost het veel meer geld maar ook tijd.
Niet handig om zolang met een defecte TV te blijven zitten.

Verkopers/winkels zijn verantwoordelijk voor de garantie afhandeling maar repareren vrijwel nooit zelf omdat ze de kennis en onderdelen niet hebben. Dat wordt uitbesteed aan derde partijen.
De derde partij legt de rekening bij jou neer of bij de verkoper/winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

HoppyF schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Het lijkt wel of de boodschap niet bij je overkomt.
Zie je nu nog niet in dat grijze import (op het gebied van OLED TV’s) helemaal niets toevoegt?

Je bent geen euro goedkoper uit en je kunt alleen maar problemen verwachten.
Want iedereen heeft problemen?

risico = kans * impact.

Als de kans klein is, dan kan het wel eens de moeite waard zijn om gebruik te maken van de vrijhandelszone.
Een rechtsbijstandsverzekering kost je alleen maar onnodig veel geld.
Totdat je hem een keer nodig hebt, en het zo hebt terugverdient.
Zoek een officiële dealer die bij voorkeur aangesloten is bij een keurmerk of brancheorganisatie.
Bij problemen start je een geschil ipv een (dure!) rechtszaak.
Je weet niet hoe een rechtsbijstandsverzekering werkt. Juist door zo'n verzekering komt het vaak niet tot een rechtszaak. Of de verzekering keert zelf uit (als het goedkoper is dan een rechtszaak), of de andere partij geeft in omdat zij weten dat je een verzekering hebt. Al komt het toch tot een rechtszaak, dan boeit het niet, want daarvoor heb je de verzekering. :+
Verkopers/winkels zijn verantwoordelijk voor de garantie afhandeling
Dat is voldoende. Hoe zij een garantiegeval oplossen is niet het probleem van de klant, als zij het maar oplossen.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 08-08-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:28:
Het gaat allemaal om de risk-reward ratio, iedereen schat dat anders in. De een capituleert bij een handvol euro's, de ander betaalt nog liever het dubbele voor de allerveiligste optie.
Niets is zonder enig risico waar je ook koopt.
Het gaat hier echter om de keuze wel of niet grijze import.
Het enige argument dat ik zou kunnen bedenken om vóór grijze import te kiezen is de prijs.
Laat dit nu toevallig geen punt zijn bij OLED’s omdat je makkelijk voor dezelfde prijs (of lager) bij een officiële dealer kunt kopen. Het prijstopic laat dit ook zien.

Wellicht is het anders als je een grijze import wasmachine koopt of een koffiezetapparaat maar daar hebben we het hier niet over.

Over rechtsbijstandverzekering wil ik het eigenlijk niet eens hebben.
Het zijn verzekeringsmaatschappijen en je weet wel wat zij niet willen en dat is geld uitgeven.
Procederen vermijden ze dus ze betalen jou liever €500 dan voor €600 te gaan procederen.
Je probleem wordt dus eerder afgekocht dan opgelost.
Er zullen vast en zeker uitzonderingen zijn als het niet om consumenten zaken gaat maar bv om arbeidsrecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Cap schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:30:
[...]

Even terugkomend op mezelf (sorry! :')), dit is bij navraag aan Plasmavisie het antwoord:

[...]

In de links die ze vermelden vind je de volgende tekst:

[...]

Ze bevestigen hier dus eigenlijk dat ze een willekeurig ("geschikt voor de NL markt") Europees model verkopen en niet specifiek de LG OLED55C16LA. Echter dat typenr vermelden ze wel naast de prijs. Wellicht dat het te maken heeft met de regels van LG en vermelding in de pricewatch lijsten, en natuurlijk niet in de laatste plaats omdat dit productnr bekend is bij het NL publiek.

Kijk je naar de website van Plasmavisie dan zie je dus in grote letters boven de prijs het NL typenr LG OLED55C16LA. Maar... bovenaan de beschrijvende tekst staat LG OLED55C1.

[Afbeelding]

Een verwarrende situatie dus en naar mijn mening niet echt netjes, ondanks de "kleine lettertjes" in de FAQ. Verkoop je niet specifiek het NL typenr, vermeld het NL typenummer dan ook niet!

Wat betreft de garantie vermelden ze dat je "2 jaar fabrieksgarantie hebt", dat zou dus betekenen dat LG gewoon 2 jaar de garantie afhandelt. Wettelijk betekent dat natuurlijk verder niets, want de verkoper zelf is wettelijk gebonden aan het geven van minimaal 2 jaar garantie. Maar dat wordt niet vermeld.
Er klopt werkelijk niets van wat Plasmavisie schrijft.
Het is grote onzin.
LG Nederland bestaat niet eens, het gaat om LG Benelux!
Er zijn daarbij wel degelijk technische verschillen tussen de diverse modellen.
Het gaat dus niet om zomaar wat willekeurige letters in de model naam.
Grijze importeurs bedienen zich vaak van leugens en halve waarheden.
Dit mag je rustig misleiding noemen.
Al jaren maak ik opmerkingen over grijze import maar het is vechten tegen de bierkaai.
Zelfs Tweakers doet er niets aan (in de Pricewatch).

Wat je zegt klopt, er bestaat geen 2 jaar fabrieksgarantie.
De verkoper levert garantie niet de fabriek en het is ook niet beperkt tot 2 jaar.

Verder staan er tal van schrijffouten in de tekst van hun website. Nogal slordig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWAM2k2iv2QKYIQpl0hnfLGVwFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gy7OzUMwDsCgfoOqdSS1TvBZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Cap
  • Niet online
Ja ik zou ook niet kopen bij een winkel die niet duidelijk en eerlijk aangeeft welk model ze verkopen, je moet gewoon precies krijgen wat je bestelt. Geen idee of er onder die grijze import winkels zijn die dat netjes doen. Ik ken er wel eentje die ze netjes met de Europese modelcode aanbiedt maar dat zijn dat "open doos" modellen, dat is dan toch weer andere handel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Cap schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:14:
Klopt @HoppyF in de mail was Plasmavisie niet correct met de benaming. Maar je gebruikt wel wat erg grote woorden met onzin, misleiding, leugens, vechten tegen de bierkaai. ;)

Toevoeging, in een 2e mail met vraag over de garantie antwoorden ze nu dit:

[...]

Dat lijkt me duidelijk, dat pad is dus hetzelfde als bij de NL modellen via de officiële dealer.

Dan de kwestie met technische verschillen.
Technisch kúnnen er zeker (kleine) verschillen zijn tussen de Europese modellen tv's, maar het gaat in dit geval natuurlijk om de specifieke LG OLED serie. De hardware eigenschappen zijn gewoon gelijk: paneel, speakers, en -op soms misschien een lakkleurtje van achterkant of voet na - ook de behuizing.

Dat Hardware info artikel geeft m.i. goed aan waar de verschillen kunnen liggen.

- "100% garantie" dat de werking via de interne tuner op het Ziggo netwerk goed is, bij buitenlandse modellen kan het zijn dat je handmatig de instellingen voor Ziggo moet invoeren (n.b. iets wat je zo van de Ziggo site haalt en eenmalig 1 minuut duurt om in te voeren).
- "standaard op een andere taal ingesteld". Dit speelt helemaal niet aangezien je bij het installeren van deze OLED's het eerste wat je moet doen zelf je land / taal instellen is.
- Welke apps er precies te installeren zijn hangt helemaal af van welke landcode je zelf instelt, dus ook dat speelt niet bij deze tv's.

Iedereen mag natuurlijk voor zichzelf bepalen hoe belangrijk bovenstaande is, maar ik denk dat je realistisch gezien wel kunt stellen: al met al valt het op basis van de "nuances" ;) die Hardwareinfo.nl schetst heel erg mee met de eventuele verschillen.

Voor niet Ziggo interne CI-module gebruikers is het verschil sowieso nihil. Voor de kleine minderheid die wel de Ziggo interne tuner gebruikt kán het zijn dat de installatie een minuutje langer duurt omdat ze zelf even een Ziggo code in moeten voeren. Een kleine afwijking in de standaardinstelling van de installatiesoftware. That's about it.

Al met al: ik vind het gewoon fout dat ze niet de exact juiste modelnaam bij de advertentie vermelden, maar aan de andere kant is er ook weer geen reden tot drama en paniek. De tv's zijn technisch hetzelfde maar met, eventueel, minieme landspecifieke verschillen in de software en de garantie verloopt via hetzelfde kanaal.

Anders gezegd, ik kan me voorstellen dat iemand in paniek raakt bij de onzekerheid of het NL installatiemenu / Ziggo code er in staat, maar die paniek lijkt me persoonlijk wel een beetje overtrokken. :P

In het geval dat iemand honderden euro's kan besparen met een "Europees" model ipv een NL model kan ik me persoonlijk die overweging best voorstellen. Vaak is het prijsverschil natuurlijk klein omdat ook NL dealers een goede prijs bieden en/of er een LG cash back actie is, maar het komt toch wel vaker voor dat er een paar honderd euro verschil is en dan snap ik dat er mensen zijn die voor het import model gaan.

Edit @HoppyF uiteraard hebben de Europese modellen wettelijk ook gewoon garantie via de verkoper, maar ik was zelf gewoon benieuwd hoe in praktijk het standaard garantiepad verloopt vanwege mijn goede ervaringen met CE Repair. Dat dit voor de Europese modellen langs dezelfde weg verloopt en je niet afhankelijk bent van een verkoper die het moet gaan regelen met een Hongaarse of Roemeense afdeling, is voor mij in ieder geval een pre. :)
De grijze importdozenschuivers spelen in op een behoefte van een bepaalde groep klanten (zo goedkoop mogelijk) en dat mag natuurlijk. Wel misleidend idd dat je op je site dan wel het Beneluxmodelnummer vermeld.

Tot ongeveer 2014 was het technisch verschil wat groter dan dat het nu is. Toen had je nog wel eens andere onderdelen die gebruikt waren waardoor het moeilijk was voor de Benelux reparatiediensten om een tv te repareren want hun onderdelen pasten bijvoorbeeld niet. Daarnaast beschikte een tv niet altijd over de juiste taalmogelijkheden (vooral toestellen voor de Albanese markt hadden dit) dus kon je de tv niet instellen op het Nederlands.
Wat je verder ook benoemt was dat de tv officieel gecertificeerd was voor een Ziggo, dat speelt nu nauwelijk nog een rol maar ten tijden van de eerste CI Modules nog wel.
Wren schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:35:
[...]

Overigens zou ik net als jij met een grote boog om dit soort partijen heen lopen :)
Dan maar een paar tientjes meer betalen.
Inderdaad.
Maar je hoeft geen eens een paar tientjes meer te betalen omdat grijze import helemaal niet goedkoper is.
Dat is ook een fabeltje.
Ik zou zeggen kijk het prijstopic er maar op na.
Voorbeelden zijn er genoeg.

Er blijft dus geen spaan heel van alle “voordelen” die grijze import zou bieden.
Dat Plasmavisie ook gebruik maakt van derde partijen service partners als CE repair en Servilux mag geen verrassing zijn. Er is immers bijna geen winkel (meer) die zelf iets kan repareren.
Dit soort service partners werken voor veel meer fabrikanten bv ook voor Samsung.
De support van Plasmavisie stelt wat dat betreft ook niets voor.

@Cap
Je spitst de verschillen nu erg toe op OLED maar bij grijze import gaat dit verder ook bij andere merken speelt dit en niet alleen OLED’s.
Dat (sommige) modellen vrijwel gelijk zijn zal best maar 100% gelijk zijn ze zeker niet.
Of je daar als gebruiker weinig of veel last van hebt of niet doet er ook niet toe een verschil is een verschil al is het maar de kleur van de voet.

Nu maar hopen dat argeloze potentiële kopers dit topic goed gaan lezen.
We hebben er zo langzamerhand wel genoeg over grijze import gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
@HoppyF Ik spits het inderdaad erg toe op OLED en wel LG OLED, simpelweg omdat we in het LG OLED topic zitten. Ik waag me dan ook niet aan uitspraken over Samsungs of LCD tv's úberhaupt. :)

Wel nog even dit, als je het hebt over feiten dan wil ik nog toch wel zoveel mogelijk feiten, vermoedens en meningen uit elkaar houden.

Grijze import goedkoper of niet, feit of fabel?
Antwoord: vaak niet, soms wel. :) Ik volg elke reactie in het OLED prijstopic en vraag ook zelf wel eens een prijs op. Regelmatig zijn de grijze importeurs duurder dan de 'special price'. Maar dat grijze import soms toch echt goedkoper is heb ik zelf ondervonden. Het kan een paar tientjes zijn, maar het kan ook een paar honderd euro zijn bij de wat grotere / duurdere modellen. Dat officiële dealers altijd even goedkoop zijn als grijze import is dus toch geen vaststaand feit. Of dat prijsverschil vervolgens de moeite is of niet dat is hoogstens een persoonlijke mening. Maar helemaal eens, het is natuurlijk wel goed om iemand te adviseren dat ie eerst de 'beste prijzen' bij de officiële dealers navraagt vóórdat ie überhaupt overweegt grijze import te kopen. :Y

Europees model technisch gelijk, feit of fabel?
Dat ze (afgezien van het modelnr en de taal vd tekst op de doos) niet 100% gelijk kán mogelijk (bij bepaalde modellen) zo zijn. Maar ik heb nergens concrete voorbeelden gezien. Het kan zijn dat dit zich bij de OLED series van de afgelopen jaren beperkt tot kleine softwaretoevoegingen, zoals een luxe dat je bij de eenmalige installatie niet zelf Ziggo hoeft te selecteren als je de interne tuner gebruikt, zoals Hardwareinfo suggereert. Daar heb ik trouwens geen concreet verhaal van gezien. Van enig functioneel verschil nadat de tv eenmaal geïnstalleerd is heb ik ook nergens gelezen noch gehoord. Ook niet in dit topic. Maar ik hoor het natuurlijk heel graag als iemand daar een concreet voorbeeld van heeft.
Tot nu toe blijft het bij vage vermoedens. Dus bezitters van grijze importmodellen, kom er maar in. :Y :P

Los daarvan, er kan natuurlijk van alles aan de hand zijn bij die winkel zoals niet het model leveren als geadverteerd, of een open doos model leveren als nieuw, maar het gaat me dus om de situatie dat je dat station al gepasseerd bent: het geval dat bevestigd is dat het om een geheel nieuwe tv gaat, welk model je precies krijgt en duidelijk is dat de prijs heel goed is. :)

Persoonlijk heb ik het nooit de moeite gevonden om bij een niet officiële dealer te kopen, maar we moeten ons wat mij betreft ook bij niet-officiële dealers vooral laten leiden door feiten en niet door vage vermoedens. :Y
Cap schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:30:
@HoppyF Ik spits het inderdaad erg toe op OLED en wel LG OLED, simpelweg omdat we in het LG OLED topic zitten. Ik waag me dan ook niet aan uitspraken over Samsungs of LCD tv's úberhaupt. :)

Wel nog even dit, als je het hebt over feiten dan wil ik nog toch wel zoveel mogelijk feiten, vermoedens en meningen uit elkaar houden.

Grijze import goedkoper of niet, feit of fabel?
Antwoord: vaak niet, soms wel. :) Ik volg elke reactie in het OLED prijstopic en vraag ook zelf wel eens een prijs op. Regelmatig zijn de grijze importeurs duurder dan de 'special price'. Maar dat grijze import soms toch echt goedkoper is heb ik zelf ondervonden. Het kan een paar tientjes zijn, maar het kan ook een paar honderd euro zijn bij de wat grotere / duurdere modellen. Dat officiële dealers altijd even goedkoop zijn als grijze import is dus toch geen vaststaand feit. Of dat prijsverschil vervolgens de moeite is of niet dat is hoogstens een persoonlijke mening. Maar helemaal eens, het is natuurlijk wel goed om iemand te adviseren dat ie eerst de 'beste prijzen' bij de officiële dealers navraagt vóórdat ie überhaupt overweegt grijze import te kopen. :Y

Europees model technisch gelijk, feit of fabel?
Dat ze (afgezien van het modelnr en de taal vd tekst op de doos) niet 100% gelijk kán mogelijk (bij bepaalde modellen) zo zijn. Maar ik heb nergens concrete voorbeelden gezien. Het kan zijn dat dit zich bij de OLED series van de afgelopen jaren beperkt tot kleine softwaretoevoegingen, zoals een luxe dat je bij de eenmalige installatie niet zelf Ziggo hoeft te selecteren als je de interne tuner gebruikt, zoals Hardwareinfo suggereert. Daar heb ik trouwens geen concreet verhaal van gezien. Van enig functioneel verschil nadat de tv eenmaal geïnstalleerd is heb ik ook nergens gelezen noch gehoord. Ook niet in dit topic. Maar ik hoor het natuurlijk heel graag als iemand daar een concreet voorbeeld van heeft.
Tot nu toe blijft het bij vage vermoedens. Dus bezitters van grijze importmodellen, kom er maar in. :Y :P

Los daarvan, er kan natuurlijk van alles aan de hand zijn bij die winkel zoals niet het model leveren als geadverteerd, of een open doos model leveren als nieuw, maar het gaat me dus om de situatie dat je dat station al gepasseerd bent: het geval dat bevestigd is dat het om een geheel nieuwe tv gaat, welk model je precies krijgt en duidelijk is dat de prijs heel goed is. :)

Persoonlijk heb ik het nooit de moeite gevonden om bij een niet officiële dealer te kopen, maar we moeten ons wat mij betreft ook bij niet-officiële dealers vooral laten leiden door feiten en niet door vage vermoedens. :Y
De feiten zijn er.
Geen reden om hieraan te twijfelen dus.
Het Hardwareinfo artikel is breder dan alleen LG en OLED’s.
Logisch ook, want grijze import beperkt zich hier niet toe.
Officiële LG dealers voeren regelmatig acties buiten de bekende cashback acties om.
Deze week nog, dus recent is dit nog aangetoond.
In combinatie met cashback krijg je dan een zeer scherpe prijs. (zoek op Expert en A1)

Een Benelux model bestaat niet maar wel een model dat geschikt is voor de Benelux.
Dat is precies wat de importeur LG Benelux dan ook levert via haar officiële dealers.
Kan een grijze importeur dat ook? Vast wel.
Hij kan ook een Duits model importeren of een Pools (Oost Europees) model.
Werkt deze hier?
Ja, vast wel maar dan nog kan er een technisch verschil zijn.
Gaat een grijs import model defect, wat dan?
Dan ga je terug naar de winkel, deze schakelt bv CE repair in.
Maar dan….
Heeft CE repair de juiste onderdelen voor dit model?
Dat weet je niet.
Komt dit voor?
Zeker!
Voorbeelden zijn in dit topic al vaker voorbij gekomen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05:53
Is Wifi of vast bekabeld beter?

Zo.

Grijze import discussie opgelost :+

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Je verhaal klopt zo wat mij betreft grotendeels wel @HoppyF, maar het gaat dus over kán versus ís. Dat laatste maakt het pas een feit. Dus wát zijn de verschillen tussen een Benelux en (Oost)-europees model van pakweg een X of 1 serie (de nu nog verkrijgbare series)?

Je zegt dat het vaker voorkomt, ook in dit topic. Die voorbeelden hoor ik graag. Ik kan me zelf simpelweg niet herinneren dat zoiets langsgekomen is. En dan dus niet dat ene voorbeeld waar in België of DL naast de zilveren voet ook nog een uitvoering met zwarte voet verkrijgbaar is, cosmetisch dus :P, maar functionele verschillen in hardware (OLED paneel, electronica) of software.

Waarom? Gewoon omdat ik erg benieuwd ben naar om welke verschillen het concreet gaat, de feitelijke verschillen. Daar zijn we toch helemaal voor op dit forum? ;)

PS Zoals gezegd ik lees het prijstopic echt door, dus ja, die Expert A1 actie was ik uiteraard tegengekomen. Dat die het goedkoopste is geloof ik graag. Ik algemeen beweer ook helemaal niet dat grijze import in het algemeen goedkoper is. Ik zeg alleen, het kan wel eens voorkomen, en dan kán het op dat moment voor iemand wellicht een interessante deal zijn omdat ie per se dat bedrag wil besparen. Niet meer, niet minder. Dus wat dat betreft zou ik niet langer langs elkaar heen willen OH-en. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 22-09-2021 19:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:40
Brad Pitt schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:28:
Is Wifi of vast bekabeld beter?

Zo.

Grijze import discussie opgelost :+
Je vergeet de grote vraag "wat is beter, QLED of OLED?" :+
#paktdepopcorn
Cap schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:35:
Je verhaal klopt zo wat mij betreft grotendeels wel @HoppyF, maar het gaat dus over kán versus ís. Dat laatste maakt het pas een feit. Dus wát zijn de verschillen tussen een Benelux en (Oost)-europees model van pakweg een X of 1 serie (de nu nog verkrijgbare series)?

Je zegt dat het vaker voorkomt, ook in dit topic. Die voorbeelden hoor ik graag. Ik kan me zelf simpelweg niet herinneren dat zoiets langsgekomen is. En dan dus niet dat ene voorbeeld waar in België of DL naast de zilveren voet ook nog een uitvoering met zwarte voet verkrijgbaar is, cosmetisch dus :P, maar functionele verschillen in hardware (OLED paneel, electronica) of software.

Waarom? Gewoon omdat ik erg benieuwd ben naar om welke verschillen het concreet gaat, de feitelijke verschillen. Daar zijn we toch helemaal voor op dit forum? ;)

PS Zoals gezegd ik lees het prijstopic echt door, dus ja, die Expert A1 actie was ik uiteraard tegengekomen. Dat die het goedkoopste is geloof ik graag. Ik algemeen beweer ook helemaal niet dat grijze import in het algemeen goedkoper is. Ik zeg alleen, het kan wel eens voorkomen, en dan kán het op dat moment voor iemand wellicht een interessante deal zijn omdat ie per se dat bedrag wil besparen. Niet meer, niet minder. Dus wat dat betreft zou ik niet langer langs elkaar heen willen OH-en. :P
Nog een laatste opmerking hierover dan, want de meelezers zullen het nu wel gehad hebben met dit onderwerp.
Verschillen zitten o.a. in de ingebouwde tuners of het (vaste) netsnoer.
Voor ons niet zo van belang als je een externe interactieve TV box gebruikt en dat zal meestal zo zijn.
Verschillen in kleur zijn inderdaad niet zo van belang.

• Wren
spanx schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:43:
[...]

Heel erg bedankt,

Ik ga hem ophalen bij de expert...klopt het dat lg Nederland alleen NL modellen serviced/langs komt en niet bij Benelux modellen?

Ik had namelijk bij andere winkels (bol/beneluxmodel) gezien dat ze nog goedkoper waren...maar expert zegt dat LG Nederland dan niet langs komt met problemen....
Zoek even in dit topic naar benelux modellen,grijze import. Zelfs heel kortgeleden nog een discussie over geweest.

• Cap
  • Niet online
spanx schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:43:
[...]

Ik had namelijk bij andere winkels (bol/beneluxmodel) gezien dat ze nog goedkoper waren...maar expert zegt dat LG Nederland dan niet langs komt met problemen....
Dat klopt niet.

- LG Nederland bestaat niet, LG Benelux wel
- Voor alle reparaties wordt door de winkels LG Benelux ingeschakeld (vraag maar na bij de grijze import winkel)
- LG Nederland besteedt de reparatiebezoeken uit aan CE Repair (en ik geloof ook Servilux)

Maar het grijze importmodel zal zeer waarschijnlijk niet goedkoper zijn aangezien er voor de A1 modellen nu een 150 euro cash back actie loopt via LG als je hem aankoopt bij een van de deelnemende winkels.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 25-09-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Laatst online: 11-06 23:33
Ik heb mijn oog laten vallen op de LG 65" A1. Ik wacht nog wel tot Black Friday met de aankoop maar was me al wel aan het oriënteren. Het viel me in de PW op dat er zo'n 200-500 euro prijsverschil is tussen de goedkoopste aanbieders en de 'erkende' LG Dealers.

Op het forum hoor ik mensen negatief over grijze import van OLED televisie. Maar het wordt me nergens echt duidelijk wat precies het probleem is. Soms wordt er gezegd dat je geen Nederlandse apps hebt, anderen zeggen dat je die wel hebt. Ook zou het een probleem zijn als de verkoper failliet gaat. Maar zijn er verder nog negatieve kanten aan het kiezen voor goedkopere aanbieders?

En hoe is te achterhalen welke aanbieders grijze import aanbieden en welke het Nederlandse model? In de PW staat dit namelijk allemaal onder hetzelfde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
Mycroft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:43:
Ik heb mijn oog laten vallen op de LG 65" A1. Ik wacht nog wel tot Black Friday met de aankoop maar was me al wel aan het oriënteren. Het viel me in de PW op dat er zo'n 200-500 euro prijsverschil is tussen de goedkoopste aanbieders en de 'erkende' LG Dealers.

Op het forum hoor ik mensen negatief over grijze import van OLED televisie. Maar het wordt me nergens echt duidelijk wat precies het probleem is. Soms wordt er gezegd dat je geen Nederlandse apps hebt, anderen zeggen dat je die wel hebt. Ook zou het een probleem zijn als de verkoper failliet gaat. Maar zijn er verder nog negatieve kanten aan het kiezen voor goedkopere aanbieders?

En hoe is te achterhalen welke aanbieders grijze import aanbieden en welke het Nederlandse model? In de PW staat dit namelijk allemaal onder hetzelfde product.
Het probleem met grijze important zit hem vooral in de garantie. Van wat ik heb begrepen val je niet onder dezelfde garantiebepaling als bij een Benelux model. Hier heb je een lijst met dealers die meedoen aan promotieacties van LG: https://promo.deskservice...participation_dealers.pdf

Volgens mij vallen deze dealers onder het Nederlandse model, maar dit weet ik niet 100% zeker! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:47
Mycroft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:43:

Waarom ga je niet voor de b1? Hoop meer tv voor waarschijnlijk niet al te veel meer eur. De grijze jongens hebben deze ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mycroft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:03:
[...]

Dank. Maar wat is er dan precies anders aan de garantie dan bij de erkende dealer? Als ik iets geleverd krijg met een defect op korte (of middellange) termijn, dan valt dat toch onder de Europese garantie van twee jaar?

[...]

Was niet mijn vraag maar de B1 is geen gangbaar type en duurder dan een C1. Ik game niet via de tv dus veel extra's naast een goed OLED paneel heb ik niet nodig.
Ik heb het hier al vaak genoeg gezegd wat het probleem met grijze import is.
Zoek nog maar eens op mijn reacties (het zijn er veel…) ;)
Europese garantie bestaat niet, hier in Nederland geldt gewoon de wet.
Bij dure TV’s heb je dus minimaal recht op garantie gedurende de levensduur die ervoor staat en dat is 6 jaar.
De verkoper is verantwoordelijk voor het leveren van garantie niet LG zelf.

Een B serie is zeker een gangbaar model met voordelen.
Dit was voor dit jaar het instapmodel, nu is de A serie hieronder gekomen.
De A is en blijft een instapmodel waarbij functionaliteit gehaald is.
Scheelt wel wat geld uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
HoppyF schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:14:
[...]

Ik heb het hier al vaak genoeg gezegd wat het probleem met grijze import is.
Zoek nog maar eens op mijn reacties (het zijn er veel…) ;)
Europese garantie bestaat niet, hier in Nederland geldt gewoon de wet.
Bij dure TV’s heb je dus minimaal recht op garantie gedurende de levensduur die ervoor staat en dat is 6 jaar.
De verkoper is verantwoordelijk voor het leveren van garantie niet LG zelf.

Een B serie is zeker een gangbaar model met voordelen.
Dit was voor dit jaar het instapmodel, nu is de A serie hieronder gekomen.
De A is en blijft een instapmodel waarbij functionaliteit gehaald is.
Scheelt wel wat geld uiteraard.
Ok, ik zie dat je hier al over gediscussieerd hebt. Het verschil zit hem dus vooral in het feit dat je een probleem kunt hebben als de verkoper failliet gaat. Als het prijsverschil klein is zou ik dan zeker voor een erkende dealer gaan. Als het verschil echter honderden euro's blijft is het nog wel het afwegen waard voor mezelf.

Over prijsverschillen gesproken. Zijn er (al) topics over OLEDs waar speculatie prijsdalingen op Black Friday toegestaan is?
synx6 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:06:
[...]

Denk dat je verkeerd bent geïnformeerd. De b1 zit net boven de a1. C1 zit boven de b1. 120hz paneel, meer nits en betere chip merk je zeker. Met gamen heb je baat bij hdmi 2.1. Echter zou ik zelf nu geen tv meer kopen zonder hdmi 2.1.
Dat weet ik allemaal. Met een 'niet gangbaar model' bedoelde ik dat er op dit moment slechts één winkel in de PW is die de B1 aanbiedt (tegenover tientallen voor A1 en C1). En de prijs van die B1 is hoger dan de goedkoopste aanbieder van de C1. En zoals ik zei ik game niet via console dus een hogere framerate heb ik niet nodig en is me het prijsverschil niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
Deleon78 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:24:
[...]

Je hebt het aanbiedingen topic nog biet gevonden? Zie topic warning.

Wil niet zeggen dat de b1 er staat, maar die grijze import is geen honderden euro’s verschil. PW niet gebruiken voor (oled?) tv’s.
Ik had het aanbiedingen topic wel gevonden maar dacht dat speculatie daar niet was toegestaan.

Ik zoek de 65A1 (niet de B1), maar zal dat in de gaten houden. Zoals ik schreef kan ik ook nog wel tot Black Friday wachten dus ik heb tijd om de prijsontwikkeling te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-En4Cer- schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:48:
[...]

LG heeft de OLED-tv's uit de C-serie beschikbaar gemaakt in meerdere designversies (C16, C15, C14 enz.). Ze zijn technisch identiek en alleen kleine details zoals de kleur van de achterkant van de tv kunnen variëren (zwart of wit).
Dat klopt dus niet.
Het is simpel, hier in de Benelux wordt de 55C16 geleverd.
Heb je dus wat anders dan komt dit niet bij een officiële LG dealer vandaan maar is het grijze import.
Wil je meer weten wat dit betekent zoek je in dit topic maar even op grijze import.

@Tincahunter waar heb je deze TV gekocht?
Dan weten we ook meteen of dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 16:38
HoppyF schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:02:
[...]

Dat klopt dus niet.
Het is simpel, hier in de Benelux wordt de 55C16 geleverd.
Heb je dus wat anders dan komt dit niet bij een officiële LG dealer vandaan maar is het grijze import.
Wil je meer weten wat dit betekent zoek je in dit topic maar even op grijze import.

@Tincahunter waar heb je deze TV gekocht?
Dan weten we ook meteen of dit klopt.
Heb je een bronvermelding waarin je kunt aantonen dat mijn bewering niet klopt?

Op meerdere sites kun je het volgende vinden:

The design of LG C1 has not changed much compared to earlier generations, and if you are planning to wall mount the TV it is unlikely that you will spot any differences. In 2021, LG will make its C series OLED TVs available in multiple design versions (C16, C15, C14 etc). They are technical identical and only small details like the color of the TV's back side will vary (black or white).

Bron: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1622779286
Pagina: 1 2

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.