Die heb ik een paar keer uitgeschreven en elke keer uit mn kop op een blaadje geschreven. Op een gegeven moment zie je de logica en snap je hoe je aan alle waardes kan komen met een gegeven aantal parameters.Running_Cow schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:33:
@DvD77 : In hoeverre had jij die Ohm cirkel uit het hoofd geleerd?
nooit van gehoord. je betaalt iets van €71 voor het examen en daarna krijg je nog een rekening van het AT voor de jaarlijkse bijdrage.. €48 ofzo geloof ik.En wat ik niet echt duidelijk krijg: Je betaald tegenwoordig een jaarlijkse bijdrage aan AT. Maar als je geslaagd zou zijn en je vraagt een machtiging aan, moet je dan:
1: Iets van 200 euro betalen voor de aanvraag? Of was voorheen het bedrag bij je aanvraag en daarna geen jaarlijks bedrag meer?
call wordt niet ingenomen (gepauzeerd )machtiging wel. na betaling heb je weer een actieve status en kan je de banden op.2: Jaarlijks betalen, als je niet betaald wordt zowel je machtiging ingetrokken als je call. Maar stel dat dat gebeurd, en je zou weer willen activeren dan moet je opnieuw examen doen? Of blijft wel ergens geregistreerd dat je het examen zou hebben gehaald en na betaling van die 48 euro krijg je weer een call en machtiging?
Zo een mega apparaat is ook weer niet nodig. Ik ben gezegend met een grote tuin maar ook daar heb ik het gehouden bij een halfwave endfed van 12 meter draad en een stick van 2 mtr voor de VHF/UHF.Momenteel zit ik er serieuzer aan te denken om eens een poging te wagen voor een examen. Maar waar ik jaren mee worstel: Ik woon in een klein flatje op 3 hoog (dat is ook de hoogste laag). Ik krijg nooit een keer toestemming om op het dak wat te plaatsen, maar kan ik dan wel wat met een machtiging? Een beetje zendamateur waar je langs rijdt heeft een in beton gegoten allemachtig apparaat.
er zijn genoeg alternatieven voor balkons etc zoals een loop antenne