Goede Mediaspeler om 4k goed af te spelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04-2021
Ik zoek een?
Mediaspeler

Wat is je budget?
ongeveer 150,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Heel simpel. Ik heb nu een Mede8er 600x3d. Ik wil overzichtelijk mijn bestanden benaderen van mijn nas en af kunnen spelen, zonder apps te openen, instellingen aan te passen, etc. Gewoon een video selecteren van mijn nas en afspelen. Wil ik daarna een foto openen, hup.... afspelen. Het enige extra wat ik nu wil is afspelen van filmpjes wat ik met mijn camera en telefoon in 4k maak afspelen zonder gebufferd, gestotter, etc. Hetzelfde geldt voor geluid. Gewoon de meest gangbare geluidsformaten door kunnen geven.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb tot nu toe 1 apparaat gevonden, wat hopelijk aan mijn eisen voldoet. De Dune HD solo lite.

Het mooie van de Mede8er vond ik dat het lekker simpel is. Ook voor de gezinsleden. Ik heb een Sony 4k HDR tv met Android. Deze speelt alles af, maar wil ik een video kijken moet ik Google video openen. Voor foto's Google foto's. Geprobeerd via vlc, dit gaat nog redelijk, maar compleet niet overzichtelijk.
Hierna nog de Kodi app geprobeerd en op zich qua indeling wel aardig tot goed te spreken over, maar... hier weer problemen met 4k. Zelfs full HD beeld stottert en geeft slechte beeldkwaliteit. Zelfde geldt voor audio.
Nu zie ik vrij veel mediaspelers waar kodi op geïnstalleerd is of kan worden, maar uit ervaring wil ik dit liever niet, vanwege de beeldkwaliteit. Kodi ook al eens geprobeerd op een RPI en hier was de beeldkwaliteit ook slecht.
Gisteren een popcorn hour vten gehaald, aangezien deze wat commerciëler is, maar die heeft problemen met mijn simpele 4k bestanden, waar deze speler geschikt voor zou zijn. Zelfs rechtstreeks aansluiten op tv, lezen vanaf een USB, maar het beeld is 2 seconden goed en begint dan weer te stotteren. Ik heb al verschillende reviews en fora gelezen, maar misschien dat iemand nog suggesties heeft?
Ik dacht dat ik met de pch vten klaar zou zijn, maar helaas....
Wat ik wel prettig vond van de Mede8er was de scraper. Dus een bibliotheek met plaatjes. Dit is geen must btw.

Ik hoor graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als het even zou lukken, budget wat ophogen en een Nvidia Shield halen. Beste oplossing die er momenteel te koop is qua mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kodi moet al die dingen probleemloos voor je kunnen doen. Het kan best zijn dat de processor van je tv gewoon traag is en die de bottleneck is bij Kodi. Hetzelfde geldt voor de Pi. In principe zou in elk geval probleemloos 1080p mogelijk moeten zijn. Of hij echter ook krachtig genoeg is voor 4k weet ik niet. En weet je zeker dat het bronmateriaal wel helemaal 100% in orde is?

Op de meeste mediaspelers (behalve die met een eigen movie interface, zoals o.a. Dune en Mede8er) zul je overigens sowieso weer zoiets als Kodi of Plex willen gaan gebruiken. Als je een bibliotheek met plaatjes en toeters en bellen leuk vindt, dan zit je sowieso goed met Kodi of Plex.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
S1NN3D schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:59:
Als het even zou lukken, budget wat ophogen en een Nvidia Shield halen. Beste oplossing die er momenteel te koop is qua mediaspeler.
Die ziet er qua specs idd goed uit. Ligt wel een stukje boven mijn budget, maar misschien toch de moeite waard. Deze draait dus ook op Android met Kodi.
Jorgen schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:49:
Kodi moet al die dingen probleemloos voor je kunnen doen. Het kan best zijn dat de processor van je tv gewoon traag is en die de bottleneck is bij Kodi. Hetzelfde geldt voor de Pi. In principe zou in elk geval probleemloos 1080p mogelijk moeten zijn. Of hij echter ook krachtig genoeg is voor 4k weet ik niet. En weet je zeker dat het bronmateriaal wel helemaal 100% in orde is?

Op de meeste mediaspelers (behalve die met een eigen movie interface, zoals o.a. Dune en Mede8er) zul je overigens sowieso weer zoiets als Kodi of Plex willen gaan gebruiken. Als je een bibliotheek met plaatjes en toeters en bellen leuk vindt, dan zit je sowieso goed met Kodi of Plex.
De bronbestanden zijn voor mijn gevoel prima, daar mijn Mede8er buiten de 4k alles probleemloos afspeelt. De apps op de tv spelen ook gewoon alles probleemloos af. Zelfs de 4k bestanden zonder probleem. Er zit een X1 processor in, alleen de manier van bestanden zoeken en openen vind ik hier te omslachtig. De reden waarom Kodi niet fatsoenlijk werkt op mijn tv is mij dus een raadsel en vandaar dat ik een beetje huiverig ben met Kodi.

Denk dat ik dan toch maar de overstap moet maken naar iets met Kodi. Maar je ziet inderdaad ook hele goedkope modelelen en allemaal beweren ze alles af te kunnen spelen en daar heb ik mijn twijfels over.
Nog suggesties voor mediaspelers met Kodi dan maar? Buiten de Nvidia om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben zelf heel tevreden over mijn Minix Neo X8-H Plus. Die is alleen ondertussen al weer weer wat ouder. Volgens mij kan die wel 4k aan, maar alleen 8 bit en geen 10 bit.

Goede informatie omtrent Kodi en geschikte mediaspelers vind je onder andere hier:

[ervaringen] Kodi - deel XVI
[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic
Kodi Mediaspeler met Intel NUC's
HTPC 4K Full HD 3D, DTS-HD, ATMOS en meer
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2
NVIDIA Shield Console

START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated April 2017)
Kodi Media Player Options with 3D MVC & HD Audio
Android - nVidia Shield TV (2015 & 2017 Models) - UPDATED: Jan 26 2017

Met Plex heb ik zelf geen ervaring, maar daar is ook vanalles over te vinden. Bijvoorbeeld:

[Ervaringen] Plex - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:50
Nog een suggestie: Amazon Fire TV 4K - zit met 89 Euro ruim binnen je budget (voor die prijs moet je 'm wel in Duitsland laten leveren). Amazon Fire TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:15

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zelf een Dune HD Solo Lite en tot nu toe erg tevreden mee. Ook al een paar 4K MKV'tjes afgekeken, ging prima.

Afspelen gaat gewoon via een mappenlijst. Je selecteert je NAS, gaat naar de map die je wilt, selecteer het bestand wat je wilt en bam, daar ga je. :)

Let wel op, HDMI 1.4 dus wel 4K maar maximaal op 30fps.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 26-04-2017 23:28 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Bedankt voor de reacties. Zitten genoeg mogelijkheden tussen waarin ik me kan verdiepen. Nadeel van de dune is idd dat deze nog geen HDMI 2.0 ondersteunt, maar of ik dit de aankomende jaren nodig heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:13

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik zou echt voor de Nvidia Shield gaan icm met Plex. Werkt echt heerlijk! Gebruik hetzelf nu ook paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik zou ook de Nvidia Shield TV aanraden dat is de beste mediaspeler van dit moment, die alles afspeelt!

[ Voor 19% gewijzigd door HereIsTom op 27-04-2017 13:30 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Ziet er idd wel erg strak uit. Misschien toch het overwegen waard 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja als ik er nu een wilde kopen werd het de Shield TV, paar centen meer, maar dan krijg je ook veel meer!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

HereIsTom schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:22:
Ik zou ook de Nvidia Shield TV aanraden dat is de beste mediaspeler van dit moment, die alles afspeelt!

[video]
Ik twijfel al een tijdje tussen Shield en deze: http://minix.com.hk/en/products/neo-u9-h

Ik vind zo'n Shield meer iets voor gamers dan voor diegene die hem alleen als Kodi player willen. Of heb ik dan een verkeerde indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Dat is mijn twijfel ook een beetje. Het lijkt me meer op een gameconsole, terwijl het alleen voor het afspelen van bestanden wordt gebruikt. Misschien dat toch de Nvidia van de binnenkant veel betere specs heeft dan menig mediaplayer. En zodoende voornamelijk voor de beeldkwaliteit en afspelen van bijv. 4k 60fps, HDMI 2.0, dat dit als mediaspeler toch 1 van de betere is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Dan hebben jullie de verkeerde indruk, de Shield TV is een perfecte mediaspeler maar is ook goed om mee te gamen. De Shield TV is een stuk beter dan de Minix en ook de support voor de Shield is een stuk beter!
Inderdaad zit er in de Shield TV betere hardware waaronder een zeer goede Nvidia videochip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
HereIsTom schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:22:

[video]
HereIsTom schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:39:
Dan hebben jullie de verkeerde indruk, de Shield TV is een perfecte mediaspeler maar is ook goed om mee te gamen. De Shield TV is een stuk beter dan de Minix en ook de support voor de Shield is een stuk beter!
Inderdaad zit er in de Shield TV betere hardware waaronder een zeer goede Nvidia videochip!
Ligt het nu aan mij of ben jij ineens van werkgever veranderd? Jij was toch de Himedia man? Nu Nvidia dus? :P

Niet dat ik het er niet mee eens ben, heb zelf ook de Shield gekocht voor met name streaming, werkt perfect. Dat game gebeuren zie ik als een leuke extra wat ik eigenlijk ook niet gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
remzor schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:58:
[...]

[...]

Ligt het nu aan mij of ben jij ineens van werkgever veranderd? Jij was toch de Himedia man? Nu Nvidia dus? :P

Niet dat ik het er niet mee eens ben, heb zelf ook de Shield gekocht voor met name streaming, werkt perfect. Dat game gebeuren zie ik als een leuke extra wat ik eigenlijk ook niet gebruik..
Ja dat klopt, de Nvidia bevalt nu beter dan de HiMedia, maar de HiMedia is dan ook alweer meer dan een jaar oud.
Dus jij bent ook tevreden met je Shield TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
HereIsTom schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:13:
[...]

Ja dat klopt, de Nvidia bevalt nu beter dan de HiMedia, maar de HiMedia is dan ook alweer meer dan een jaar oud.
Dus jij bent ook tevreden met je Shield TV?
Ja, ben zeker tevreden. 4K, HD audio en netflix (U)HD streaming werkt perfect. Bijgeleverde remote ook wel, niet heel uitgebreid maar door de spraakfunctie mis ik persoonlijk haast nooit een toetsenbord. Die kun je altijd nog koppelen als je wilt.

Maar de Shield TV is al 2 jaar oud hoor. De hardware van de 2nd generation (2017) is namelijk gelijk gebleven, alleen een kleiner formaat en natuurlijk met de huidige Android en Kodi versie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het heeft ook weinig voordeel volgens mij om voor de pro-versie te gaan. Nu vind ik maar weinig informatie, maar als ik al wat vind gaat het enkel over 16 GB of 500 GB opslag. En dat voor € 100 meer. Nu weet ik niet of de 16 GB ook uitbreidbaar is, maar aangezien de meeste mensen vermoedelijk gaan streamen vanaf Netflix en co, of hun hdd / NAS aansluiten, lijkt het mij die € 100 extra in elk geval niet waard. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
Jorgen schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:45:
Het heeft ook weinig voordeel volgens mij om voor de pro-versie te gaan. Nu vind ik maar weinig informatie, maar als ik al wat vind gaat het enkel over 16 GB of 500 GB opslag. En dat voor € 100 meer. Nu weet ik niet of de 16 GB ook uitbreidbaar is, maar aangezien de meeste mensen vermoedelijk gaan streamen vanaf Netflix en co, of hun hdd / NAS aansluiten, lijkt het mij die € 100 extra in elk geval niet waard. Of zie ik iets over het hoofd?
Dat is idd het enige verschil. Persoonlijk heb ik de opslagruimte ook niet nodig. Mocht dit in de toekomst wel zo zijn, is de 16GB versie ook uit te breiden met een USB-stick van bijv. 128GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Inderdaad de 16GB versie voldoed en je kunt het uitbreiden met een USB stick.
Maar de 2017 versie is een veel mooier model om onder je TV te zetten of om mee te nemen.
En met die hardware erin is het na al die tijd dus nog steeds de beste hardware onder de mediaspelers.
De spraakbesturing is inderdaad erg mooi, de Rii i8 Plus werkt er ook prima op als toetsenbord/muis.
En zover ik overal lees is de Nvidia Shield TV tot nu toe de enige mediaspeler waar de nieuwe Android 7 met Kodi 17.1 perfect draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
HereIsTom schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:47:
...enige mediaspeler waar de nieuwe Android 7 met Kodi 17.1 perfect draait!
Nu je het hebt over Kodi en Android... ik heb op mijn tv deze beide versies dus ook. Ik was dus al blij dat ik misschien niet op zoek hoefde naar een nieuwe mediaspeler. 4k bestanden speelt ie over het algemeen goed af, behalve de .mov 4k 30fps van mijn iPhone. Daarbij heeft ie wat moeite en stottert deze iets. Ik kan alleen geen films met DTS afspelen, terwijl ik alles op " doorvoer " heb staan. Tevens heb ik .mts 50fps bestanden en daarbij heeft het beeld ook moeite om soepel door te lopen.
Ik had nog een Mede8er staan van 5 jaar geleden en die heeft dus met geen enkel bestand problemen...behalve 4k natuurlijk...
Op de tv heb ik nog een Google video app en die heeft bijvoorbeeld weer geen problemen met de 4k filmpjes van mijn iPhone. Maar dat is weer een onoverzichtelijke app, die je alleen voor video's kunt gebruiken en als je een foto wilt bekijken of iets anders moet je weer een andere app openen.

Ik hoop dat jullie een beetje mijn uitdaging zien. Mijn oude beestje speelt alles af zoals ik wil, behalve 4k. Met de kodi-app op de tv, heb ik altijd wel bepaalde filmpjes die bij mij problemen geven ( weet niet of dit aan Kodi ligt, vandaar ). En met bijvoorbeeld de Google app niet. Terwijl toch echt van dezelfde processor van de tv gebruikt wordt gemaakt.

Kortom, die Nvidia klinkt hartstikke mooi, maar als dat met Kodi dezelfde problemen geeft ben ik nog niks verder. Vandaar dat ik in eerste instantie ook aan het zoeken was naar iets commercieel dichtgetimmerd zoals Mede8er ( maar die heeft dus geen 4k ), de popcorn vten ( die heeft weer problemen met 4k ) en de dune solo lite.

Misschien heb ik toch teveel wensen....? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 14:41
Ik heb zelf ook de nvidia shield en is by far het prettigste htpc apparaat die ik heb gehad. Ik heb hiervoor een zidoo x9s gehad die ook alles af zou moeten kunnen spelen maar gaf toch her en der issues en na updates telkens weer andere problemen. Nu met shield heb ik een snel, compleet apparaat die het gewoon doet en alles speelt wat ik er tegen aan gooi. Ik wil best voor je testen of mov 4k 30fps van een iPhone goed afgespeeld wordt maar dan moet je me even een linkje sturen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino9
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-03-2021
allemaal dus geen verstand van een budgetaire oplossing voor deze meneer is er 1 goede oplossing op dit moment X98 pro UHD 4K met alle apps en de beste kodi build die er is dus geen films meer via de nas maar gewoon net zoals netflix direct streamen.X98 met alle apps full installed en sneller als de nvidia 125 euro of het goedkopre broertje 75 euro de x96 met alle apps doei xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Vraagje aan de Nvidia ervaringsdeskundigen: hoe zit het met ondertitels?
Ik heb nu een Popcorn VTEN, die de mogelijkheid heeft om ondertitels te downloaden wat erg handig is.
Nu doet die VTEN de laatste tijd wat moeilijk, dus benbang dat die er binnenkort helemaal mee ophoudt, vandaar dat ik me aan het oriënteren ben.

@Martino9 bedoel je die speler die feitelijk verboden is omdat die via torrents download? En waarvan het dus de vraag is hoe lang die nog werkelijk ondersteund wordt?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031225

Allemaal hartstikke mooi die shield. Heb er dus sinds kort ook 1 , maar ik kan er nog weinig mee. Althans je kunt er heel veel mee, maar wat omslachtig allemaal.
Nieuwe tv gekocht, en dacht ook maar nieuwe mediaplayer. Had een popcorn hour c200, probleemloos apparaat, simpel, gebruiksvriendelijk etc. Harde schijf erin, mapjes, makkelijk te benaderen, noem het maar op
Maar dus nu de shield, kodi geïnstalleerd en mapjes gaan scannen. Nou dat is allemaal nog niet zo gemakkelijk. De helft wordt niet gevonden, je moet eerst allerlei menu's door om te komen waar je wilt zijn. (Als je er komt...) met kodi heb ik dus ook nog geen dts kunnen doorzetten. Dus beperkt in de surround doorgifte. Dacht weet je, hang er een harde schijf aan en kopieer daar de films in! Gaat dus niet...
Ben nu op zoek naar een simpele app die gewoon mapjes maakt en daar de films en muziek in kan zetten die gemakkelijk te vinden zijn voor mij en de kids. Maar vrees niet dat het simpel gaat worden. (Plex ook geprobeerd, vind ik ook niks). Dus ik denk dat hij vandaag of morgen op marktplaats beland. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb een beetje door de topic heen gebladerd maar kon het antwoordt niet snel vinden.

Wat is de beste 4K mediaplayer met een hdmi 2.0 + hdr uitgang? Ik wil mkv bestanden tot 100gb laten afspelen. Kan je deze tot 100 euro verkijgen of moet ik het budget opschroeven?

Ik las deze op de vorige pagin: X98 pro UHD 4. Voldoet deze? of de Eminent EM7680 4K ?

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 29-01-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

lennox-06 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:54:
Ik heb een beetje door de topic heen gebladerd maar kon het antwoordt niet snel vinden.

Wat is de beste 4K mediaplayer met een hdmi 2.0 + hdr uitgang? Ik wil mkv bestanden tot 100gb laten afspelen. Kan je deze tot 100 euro verkijgen of moet ik het budget opschroeven?

Ik las deze op de vorige pagin: X98 pro UHD 4. Voldoet deze? of de Eminent EM7680 4K ?
@lennox-06 Kijk eens even bij mijn onderstaande posts, waar ik bij soortgelijke vragen in gegaan ben op de keuze voor een mediaspeler:

De Shield is goed, maar ook onnodig duur en heeft net als elke andere mediaspeler voors en tegens. Als je er niet op gaat gamen heeft hij geen enkele meerwaarde tegenover een Wetek of Minix. De Eminent EM7680 is leuk, maar niks bijzonders. Hij zal vaak gewoon voldoen. Afspelen wil je waarschijnlijk doen met Kodi of Plex.

Zie hier:

Jorgen in "KODI, NAS, Media player...pfff?? welke keuze"
Jorgen in "[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic"

En natuurlijk het topic-aller-topics over Kodi en mediaspelers:
Pick the right Kodi box - december 2017 update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aha... dat krijg je met meerdere posts en een DM... dan weet ik ook niet meer waar ik moet kijken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:01:
[...]

@lennox-06 Kijk eens even bij mijn onderstaande posts, waar ik bij soortgelijke vragen in gegaan ben op de keuze voor een mediaspeler:

De Shield is goed, maar ook onnodig duur en heeft net als elke andere mediaspeler voors en tegens. Als je er niet op gaat gamen heeft hij geen enkele meerwaarde tegenover een Wetek of Minix. De Eminent EM7680 is leuk, maar niks bijzonders. Hij zal vaak gewoon voldoen. Afspelen wil je waarschijnlijk doen met Kodi of Plex.

Zie hier:

Jorgen in "KODI, NAS, Media player...pfff?? welke keuze"
Jorgen in "[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic"

En natuurlijk het topic-aller-topics over Kodi en mediaspelers:
Pick the right Kodi box - december 2017 update
bedankt voor je bericht, ik had die topics al een beetje doorgespit. voor mij hoeft het ding echt niks speciaals te doen, als ie maar laat afspelen wat ik wil zonder stotters en haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

lennox-06 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:07:
[...]

bedankt voor je bericht, ik had die topics al een beetje doorgespit. voor mij hoeft het ding echt niks speciaals te doen, als ie maar laat afspelen wat ik wil zonder stotter.
Succes ermee; Kodi staat er niet om bekend om 2160p60 HDR netjes op te pakken. Dat de SoC van Eminent het kan samen met Android MediaCodec, is een ander verhaal. Er is genoeg clutter/discussie op de Kodi-forums waarom ze native geen HDR kunnen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:11:
[...]

Succes ermee; Kodi staat er niet om bekend om 2160p60 HDR netjes op te pakken. Dat de SoC van Eminent het kan samen met Android MediaCodec, is een ander verhaal. Er is genoeg clutter/discussie op de Kodi-forums waarom ze native geen HDR kunnen implementeren.
Gaat dat beter met minix ? Anders ruil ik hem indien ik niet tevreden ben, maar die heeft ook kodi zover ik weet. ik heb trouwen 2160p24 HDR nodig, moet prima lukken lijkt me ? 2160p60 kan me gestolen worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 29-01-2018 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nou ik heb dus nvidea shield... Ik vind het vreselijk omslachtig om gewoon een filmpje te kijken. Plex is wel aardig, maar maakt soms hele rare bestanden van bepaalde gedownloade content en werkt dus niet. Iso bestanden (zijn heel veel gedownloade films) gaat niet lukken omdat dat het niet ondersteund word. En dan Kodi.... Wat een instellingen en toestanden om een pc in je netwerk te benaderen en daar de films vanaf te halen... Zal ongetwijfeld aan mij liggen maar gewoon simpel een filmpje van je harde schijf te zien is mij nog amper gelukt. Of het beeld is niet top of het geluid gaat verkeerd.. Ik had voorheen een popcornhour c200, heerlijk simpel, speelt letterlijk alles af zowel beeld als geluid. Dus wie bied op de shield of heeft een goede uitleg van hoe het wel moet!

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 1031225 op 10-02-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Anoniem: 1031225 Het is een kwestie van eenmalig de juiste locatie aangeven waar je films staan; deze te laten indexeren en daarna in de bibliotheekmodus de film te kiezen. Waar loop je nu op vast dan? Specifieke vragen kan je overigens beter hier stellen: [ervaringen] Kodi - deel XVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan op geen mogelijkheid bij de harde schijf komen waar mijn content staat. Laat staan de pc benaderen. Schijnt ook iets te maken hebben met de laatste update van Windows 10. Ik kom niet verder dan workgroup, en dan krijg ik geen toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hebt je trouwens wel de films op de juiste manier (mappenstructuur en benaming) opgeslagen?

Hoe zit die hdd in je netwerk?

Ga anders even verder in dat Kodi topic (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Jorgen @Anoniem: 1031225 Dit is gewoon "standaard" SMB-troubleshooting tussen Android en Windows; lijkt me meer iets voor Client Software Algemeen i.t.t. het dedicated Kodi-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga kijken. Het is gewoon de harde schijf in mijn pc. Maar ik struin het internet nog wel eens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125632

Heb zelf ook de Shield TV, via Smb verbonden met mijn Aiport Extreme. Top combinatie, beelden zijn verbluffend. Bediening via Logitech Harmony, dus geen geklooi met die controller om tv te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Anoniem: 1031225 Dan moet in elk geval je pc natuurlijk altijd aanstaan. ;) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha. Meen je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hier kan ik wel wat mee! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 21:44
Ik gebruik de plex mediaplayer op de xbox one en dat vind ik erg goed werken!

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mavi86 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:54:
Ik gebruik de plex mediaplayer op de xbox one en dat vind ik erg goed werken!
Het is wachten tot SMB werkt op Kodi voor de Xbox One; dan pleur ik zo alle mini-PC's het huis uit (of inruilen voor Xboxen) ;)

Pagina: 1