Het is inderdaad vanuit een financieel oogpunt zeer aantrekkelijk, maar ook extreem risicovol. Zoals je zegt gamen daar mensen op die vaak weinig technische kennis hebben en ook geen uitbundige gamers zijn. Een potje FIFA of COD is mooi, maar Crysis en de Metro reeks kennen we niet (even heel kort door de bocht). Op de PC zijn gamers wel bereid te betalen voor een goede game, dus als een ontwikkelaar echt wil.. Waar een wil is, is een weg hePas08 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:50:
@Mosin
Het is jammer, maar helaas de realiteit. Er zijn weinig pc dedicated shooters onderweg, de meesten die het zijn worden toch vaak ontwikkeld door kleinere(lees minder bekende) gamestudios, maar zodra zij slagen met een titel op pc en een reputatie hebben opgebouwd zullen ze waarschijnlijk met vervolg games zich ook richten op consoles.
Ja die zullen wel bereid zijn om te betalen, maar die markt, zoals ik al zei, is velen malen kleiner.Mosin schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:18:
[...]
Op de PC zijn gamers wel bereid te betalen voor een goede game, dus als een ontwikkelaar echt wil.. Waar een wil is, is een weg he
VG247.com heeft op 20 januari van dit jaar een artikel geplaats waarin ze verkoopcijfers over het jaar 2016 bespraken. Dit betreft enkel cijfers uit de VS.
De console software markt was in 2016 in de VS 5.79 billion (5.790.000.000) waard, waar de Pc software markt 333.8 million dollar waard was. De console software markt in de VS is dus ongeveer 17 keer groter dan de PC software markt in de VS)
Volgens een top 20 van gamespot van duurste games om te ontwikkelen staat call of duty modern warfare 2 op een 3e plaats. development kosten: $50 million + $200 million in launch (incl. marketing kosten).
Als deze sites de cijfers juist hebben (wat nog wel te bediscusieren valt), dan waren de kosten voor de launch en het ontwikkelen van MW2 in totaal dus $250 million (in 2009), waar de hele PC markt in 2016 maar $333.8 million waard was.
Nu loopt de vergelijking scheef vanwege verschillende jaren. Uitgave MW 2009, cijfers over 2016 (alhoewel de pc markt in 2016 niet ineens 5, of laat staan 10 keer groter zou zijn geweest dan die het afgelopen jaar was).
Ook zal het heel goed kunnen dat de nieuwe games minder gekost hebben dan mw2, maar het punt dat ik wil maken is:
Als je een dergelijke game, met zulke kosten wilt ontwikkelen en lanceren, zul je, in dit voorbeeld, 75% van die pc markt moeten weten te bereiken en bedienen met je ene game wil je, puur alleen op ontwikkeling en lanceringskosten, break-even draaien.
Dat gaat natuurlijk een nagenoeg onmogelijke opgave worden, waar je in de console markt aan het bedienen van ruwweg 5% die kosten eruit haalt.
Zoals gezegd cijfers van die websites zouden best niet de waarheid kunnen zijn en kosten voor nieuwe games kunnen best wel wat lager, maar het idee lijkt me duidelijk.
(mocht je website artiekelen willen lezen)
https://www.vg247.com/201...d-1-was-hot-on-its-heels/
https://www.gamespot.com/...mes-ever-made/2900-104/3/
Ik snap je en het punt wat je maakt is zeer duidelijk.Pas08 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:33:
[...]
Ja die zullen wel bereid zijn om te betalen, maar die markt, zoals ik al zei, is velen malen kleiner.
VG247.com heeft op 20 januari van dit jaar een artikel geplaats waarin ze verkoopcijfers over het jaar 2016 bespraken. Dit betreft enkel cijfers uit de VS.
De console software markt was in 2016 in de VS 5.79 billion (5.790.000.000) waard, waar de Pc software markt 333.8 million dollar waard was. De console software markt in de VS is dus ongeveer 17 keer groter dan de PC software markt in de VS)
Volgens een top 20 van gamespot van duurste games om te ontwikkelen staat call of duty modern warfare 2 op een 3e plaats. development kosten: $50 million + $200 million in launch (incl. marketing kosten).
Als deze sites de cijfers juist hebben (wat nog wel te bediscusieren valt), dan waren de kosten voor de launch en het ontwikkelen van MW2 in totaal dus $250 million (in 2009), waar de hele PC markt in 2016 maar $333.8 million waard was.
Nu loopt de vergelijking scheef vanwege verschillende jaren. Uitgave MW 2009, cijfers over 2016 (alhoewel de pc markt in 2016 niet ineens 5, of laat staan 10 keer groter zou zijn geweest dan die het afgelopen jaar was).
Ook zal het heel goed kunnen dat de nieuwe games minder gekost hebben dan mw2, maar het punt dat ik wil maken is:
Als je een dergelijke game, met zulke kosten wilt ontwikkelen en lanceren, zul je, in dit voorbeeld, 75% van die pc markt moeten weten te bereiken en bedienen met je ene game wil je, puur alleen op ontwikkeling en lanceringskosten, break-even draaien.
Dat gaat natuurlijk een nagenoeg onmogelijke opgave worden, waar je in de console markt aan het bedienen van ruwweg 5% die kosten eruit haalt.
Zoals gezegd cijfers van die websites zouden best niet de waarheid kunnen zijn en kosten voor nieuwe games kunnen best wel wat lager, maar het idee lijkt me duidelijk.
(mocht je website artiekelen willen lezen)
https://www.vg247.com/201...d-1-was-hot-on-its-heels/
https://www.gamespot.com/...mes-ever-made/2900-104/3/
Het is eigenlijk erg om te zien dat je voor de PC dan nog maar heel moeilijk iets kunt ontwikkelen. Ik vind het maar iets heel erg naars om te zien

Ben het helemaal met je eens. PC is toch ook een beetje het platform waarmee en waarop het begonnen is. Maar blijkbaar toch te complex (en duur) voor de meeste (casual) mensen.
Neemt niet weg dat van tijd tot tijd er wel een jueweeltje verschijnt, ze zijn alleen wat schaars.
Neemt niet weg dat van tijd tot tijd er wel een jueweeltje verschijnt, ze zijn alleen wat schaars.
Ik heb juist het idee dat er tegenwoordig weer meer pc gamers bijkomen. Kan ook zijn dat toevallig ikzelf en vrienden om me heen allemaal overstappen.
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Ik speel echt al jaren geen CoD meer. Juist vanwege de setting wil ik deze game een kans gaan geven. Wat structureel jammer blijft is natuurlijk dat de grafische engine niet aangepast wordt. Hierdoor zie je gewoon dat ze op verschillende aspecten gewoon achterlopen op de rest.
Dat ze die 60fps willen behalen kan ook prima met andere engines. Kijk eens naar een BF, wat er retestrak uitziet en toch vaak zijn fps wel haalt. Natuurlijk zal het een keer dippen, maar zoals de textures er nu uitzien is eigenlijk schandalig. Vooral in een tijd waarin 4K gaming steeds 'belangrijker' wordt. Het valt dus nóg sneller op de dat de textures niet relaxed zijn.
Kijk eens naar de grond waarop ze lopen, kijk naar de muurtjes. Is het van een afstandje nog prima te doen, kom je dichterbij is het een vage oppervlakte.
Ik merk dat ik nogal aan het zeiken ben, maar dat komt denk ik meer door mijn verbazing.... Ik wil deze game zo graag vet vinden, maar zoveel dingen stellen mij nu alweer teleur. Even afwachten dus..
Dat ze die 60fps willen behalen kan ook prima met andere engines. Kijk eens naar een BF, wat er retestrak uitziet en toch vaak zijn fps wel haalt. Natuurlijk zal het een keer dippen, maar zoals de textures er nu uitzien is eigenlijk schandalig. Vooral in een tijd waarin 4K gaming steeds 'belangrijker' wordt. Het valt dus nóg sneller op de dat de textures niet relaxed zijn.
Kijk eens naar de grond waarop ze lopen, kijk naar de muurtjes. Is het van een afstandje nog prima te doen, kom je dichterbij is het een vage oppervlakte.
Ik merk dat ik nogal aan het zeiken ben, maar dat komt denk ik meer door mijn verbazing.... Ik wil deze game zo graag vet vinden, maar zoveel dingen stellen mij nu alweer teleur. Even afwachten dus..
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Is ook zo inderdaad, maar er zijn inmiddels weer wat WO2 games in aantocht. Batallion, Brothers In Arms en nog eentje waarvan ik de naam even kwijt ben.Pas08 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:03:
Ben het helemaal met je eens. PC is toch ook een beetje het platform waarmee en waarop het begonnen is. Maar blijkbaar toch te complex (en duur) voor de meeste (casual) mensen.
Dat idee heb ik ook wel. Geen idee waar je dit kan checken.Korkss schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:43:
Ik heb juist het idee dat er tegenwoordig weer meer pc gamers bijkomen. Kan ook zijn dat toevallig ikzelf en vrienden om me heen allemaal overstappen.
Dat is omdat de engine van Battlefield gewoon top is en ze hebben er tijd in gestoken. Die engine wordt weliswaar voor meerdere games gebruikt, maar het is gewoon goed.Kuhr89 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:11:
Ik speel echt al jaren geen CoD meer. Juist vanwege de setting wil ik deze game een kans gaan geven. Wat structureel jammer blijft is natuurlijk dat de grafische engine niet aangepast wordt. Hierdoor zie je gewoon dat ze op verschillende aspecten gewoon achterlopen op de rest.
Ik vind persoonlijk dat de anti-aliasing in de Frostbite engine te triest voor woorden is, die zie je op de aller hoogste settings nog.
Ja dat zou inderdaad nog een puntje van kritiek kunnen zijn.Mosin schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:29:
Dat is omdat de engine van Battlefield gewoon top is en ze hebben er tijd in gestoken. Die engine wordt weliswaar voor meerdere games gebruikt, maar het is gewoon goed.
Ik vind persoonlijk dat de anti-aliasing in de Frostbite engine te triest voor woorden is, die zie je op de aller hoogste settings nog.
Moet zeggen op de PS4pro met supersampeling naar 1080p (aangezien ik nog FHD game) is het wel goed te doen.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ligt er denk ik ook wel aan of je genoeg afstand tot je scherm hebt. Dan zie je het sowieso wel stukken minder. Maar ach, als dat het enigste is. Het blijft natuurlijk wel prachtigKuhr89 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:31:
[...]
Ja dat zou inderdaad nog een puntje van kritiek kunnen zijn.
Moet zeggen op de PS4pro met supersampeling naar 1080p (aangezien ik nog FHD game) is het wel goed te doen.
Als het cosmetische varianten blijven vind ik het wel prima. Maar je zal zien day er ineens een soort prototype MP-4 met ingebouwde demper, red dot, nadelauncher en nul recoil in zal zitten.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
En dan in het fluoriserend roze...Vrijdag schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:01:
Als het cosmetische varianten blijven vind ik het wel prima. Maar je zal zien day er ineens een soort prototype MP-4 met ingebouwde demper, red dot, nadelauncher en nul recoil in zal zitten.

Uiteraard! En met gouden accenten! Want de jeugd van nu moet natuurlijk wel wat geschiedenis bijgebracht worden. Het leven in de "hood" van toen was een keiharde strijd om te overleven en als je niet genoeg neon-bling had kon je het wel schudden!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik hoop wel varianten van wapens te zien. Maar dan in de vorm van bv een shotgun, en de variant daarop met een afgezaagde loop etc. Geen onzin dingen, maar dingen die ook gewoon kunnen. Dat de trigger iets bijgevijld is, zodat je iets heb als rapid fire. Dat houd het nog een beetje realistisch.
Stand Alone Agent (GITS SAC)
Ja, of gewoon al die onzin niet. Gewoon lekker simpel houden zoals dat in CoD1 en 2 was. Als ik zo alle beetjes informaties lees denk ik dat ik maar ga afzien van dit spel; misschien ooit in een uitverkoop halen.
Dan maar hopen dat Battalion 1944 een goede CoD2 opvolger gaat zijn.
Ik ben ook zeker geen fan van taunts en gestrures, rare pakjes etc. Alleen wapen varianten in beperkte mate mogen van mij. Helaas zitten we in een fase met microtransacties via supply drops etc. Dus valt er geld te verdienen.
Stand Alone Agent (GITS SAC)
die zullen ongetwijfeld er komenRoodey schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:47:
Ik hoop op een rifle only servert :-)

De eerste gameplay beelden vallen mij eerlijk gezegd best wel tegen. Het is dus weer 0 recoil, super arcade en ik vind de gameplay erg gedateerd ogen (de physics, het bewegen etc). Ligt dit aan mij of?
Deze game gaat mij zeker niet weg trekken van BF1.
Ik heb Battallion 1944 in de 1e closed Alpha gespeeld, ik kreeg een gevoel dat ik al niet meer had gevoeld sinds CoD1/OU. Ik zou dus zeggen, strap in!Flavius schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:16:
Ja, of gewoon al die onzin niet. Gewoon lekker simpel houden zoals dat in CoD1 en 2 was. Als ik zo alle beetjes informaties lees denk ik dat ik maar ga afzien van dit spel; misschien ooit in een uitverkoop halen.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Graphics ziet het er ook nog wel een beetje uit als Cod1/2Slavy schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:28:
[...]
Ik heb Battallion 1944 in de 1e closed Alpha gespeeld, ik kreeg een gevoel dat ik al niet meer had gevoeld sinds CoD1/OU. Ik zou dus zeggen, strap in!
maar goed, dat is voor mij geen probleem. vind de gameplay altijd belangrijker dan Graphics..
en alles wat op CoD1/OU lijkt krijgt van mij al een dikke 10!
maar is in de gaten gaan houden ja die Battalion 1944
Je bent niet de enigste !!!!!!!Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 08:06:
Zo zomaar weer een c.o.d kunnen zijn waar ik weer verslaafd aan raak.
Eindelijk weer terug naar de roots i.p.v die futuristische troep.
Zin in!!!
Hopelijk wel ja, 1 shot 1 kill no luck pure skill
[ Voor 32% gewijzigd door RandomCreated op 26-06-2017 14:55 ]
Misschien moet je even wachtten met conclusies trekken, want BF1 is WW1 en COD WW2 is WW2jap85 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:26:
De eerste gameplay beelden vallen mij eerlijk gezegd best wel tegen. Het is dus weer 0 recoil, super arcade en ik vind de gameplay erg gedateerd ogen (de physics, het bewegen etc). Ligt dit aan mij of?

Aangezien dit voor hun bekend terrein is WW2 zullen ze wel degelijk luisteren naar de community.
Maar het kan goed zijn dat het beter is dan je denkt maar gewoon wat minder zin hebt in het spel doordat de vroegere/eerdere games niet zo goed waren.
[ Voor 7% gewijzigd door RandomCreated op 26-06-2017 14:57 ]
Ik weet niet of ik goed kan uitleggen wat me niet aan staat, maar ik vind de gameplay totaal niet WWII-achtig.
Veel te snelle en voornamelijk steriele beweging.
Ik vrees van niet op de consoles
Welcome to COD. Als je dit niet wilt is Battlefield 1 een leuke optieTurfschipper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:12:
[ Voor 23% gewijzigd door Alexknl op 27-06-2017 10:16 ]
Nouja, ik was hardcore cod 1 en 2 speler. En battlefield alleen 1942, vietnam en nu 1.
Dus theme maakt veelal uit welke game ik speel, ;-).
Dus theme maakt veelal uit welke game ik speel, ;-).
Verwijderd
Onderbouwing, de setting en ik hou van fast paced, ook de reden dat ik Titanfall 1 ook grijs heb gespeeld, vindt Battlefield ook leuk maar hou toch iets meer van het snellere werk. En ook dat ik goede herinneringen aan de eerste delen heb gehad, tot en met COD4(1) .Ben toch niet meer zo zeker ervan om hem sowieso maar te kopen, speel niet zo heel veel meer vanwege minder tijd en andere interesses maar hou het spel wel in de gaten. Maar wat ik ook al eerder zei dat ik de werkwijze van Activision niet kan waarderen, melken en melken op de oude engine met absurde bedragen. Hebben ze nu al eigenlijk te kennen gegeven op welke engine ze dit spel maken. Zou toch best vreemd zijn dat je een eventuele pre-order zou kunnen plaatsten terwijl je niet weet hoe het spel gemaakt wordt. Vergelijk het met dat er een nieuwe Volkswagen Golf aankomt en die kan je alvast bestellen zonder te weten wat de inhoudt is.Mosin schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:31:
[...]
Ik denk dat je misschien even moet onderbouwen waarom je hem toch wilt kopen. Dan snapt iedereen het, want als je het voor de setting doet, begrijp ik je heel erg goed. Vergeet wel niet dat deze game, de naam al jaren niet meer verdient. Na MW2 is het wel zo'n beetje gestopt.
Wat de engine betreft, dat vind ik triest. Maar laten we even heel eerlijk zijn, consoles verpesten het zaakje. Alhoewel ik van mening ben dat ze er bij IW/Activision ook helemaal geen reet aan doen om er wel voor te zorgen. Kijk maar wat met Crysis gebeurde na dat ze de console opzochten. Dat is vragen om problemen.
60 FPS op consoles is daarbij hun onderbouwing, maar doe mij dan 1 plezier en breng de game niet meer voor de PC uit. Dat scheelt ons weer 80 euro (of iets minder..) en hebben andere ontwikkelaars wat meer kans om een leuke WW2 game te maken.
p.s. kleine aanvulling, de eerste Cods waren ook die tijd een verademing qua audio en vooral de besturing, ze nog wel eens later geprobeerd maar er zijn nu toch wel betere, neem als voorbeeld TF1. Heb ook wel eens een via steam Cod Ghosts in free weekend geprobeerd maar dat vond de besturing ook niet fijn en voelde zogezegd maar verouderd aan. Ook het geluid naar mijn mening was niet super, spellen zoals Battlefield en titanfall zijn daar veel verder mee.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2017 14:38 ]
@Verwijderd
Het is gewoon onzin wat hun verkopen. Als ze deze game onder een andere naam uitbrachten, vond ik het allemaal minder erg. Aan de ene kant zijn ze commercieel en durven ze daardoor waarschijnlijk niet veel te veranderen. Het is allemaal een beetje pijnlijk om aan te zien en ik vind het jammer dat de game weg zinkt in de dollar tekentjes..
Het is gewoon onzin wat hun verkopen. Als ze deze game onder een andere naam uitbrachten, vond ik het allemaal minder erg. Aan de ene kant zijn ze commercieel en durven ze daardoor waarschijnlijk niet veel te veranderen. Het is allemaal een beetje pijnlijk om aan te zien en ik vind het jammer dat de game weg zinkt in de dollar tekentjes..
Gisteren wat ingame footage bekeken van COD:WWII, maar ik vind het er op één of andere manier behoorlijk gedateerd 'aanvoelen' en uitzien. Er zit wel detail in (veel stenen/takken en troep etc.), maar toch voelt het steriel. Alsof je COD:WW op een twee keer zo hoge resolutie op Ultra Uttra Ultra High op een draait. 25 augustus 2017 heb ik toegang tot de Beta, dus dan kan ik ook oordelen als ik het gespeeld heb.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Het is inderdaad gewoon MW2 met een andere skinJumpman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:10:
Gisteren wat ingame footage bekeken van COD:WWII, maar ik vind het er op één of andere manier behoorlijk gedateerd 'aanvoelen' en uitzien. Er zit wel detail in (veel stenen/takken en troep etc.), maar toch voelt het steriel. Alsof je COD:WW op een twee keer zo hoge resolutie op Ultra Uttra Ultra High op een draait. 25 augustus 2017 heb ik toegang tot de Beta, dus dan kan ik ook oordelen als ik het gespeeld heb.
Dat komt omdat het een WW2 setting heeftJumpman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:10:
ik vind het er op één of andere manier behoorlijk gedateerd 'aanvoelen' en uitzien
#slechtenietleukegrap
we gaan het zien.
OVer 10 dagen de open Beta
Ben benieuwd wanneer we de key krijgen
Ik heb de key al in bezit, echter nog niet ingevoerd en proberen te downloaden.chimera2 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:24:
we gaan het zien.
Mag ik vragen wat "steriele beweging" exact inhoudt?Turfschipper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:12:
Ik weet niet of ik goed kan uitleggen wat me niet aan staat, maar ik vind de gameplay totaal niet WWII-achtig.
Via welke partij heb jij besteld?Jumpman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:41:
[...]
Ik heb de key al in bezit, echter nog niet ingevoerd en proberen te downloaden.
Ik heb de game (nog) niet besteld.
Waarschijnlijk wordt zijn volgende vraag hoe je dan aan de key bent gekomen..
Zat in mijn e-mailbox.bram1984 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:42:
[...]
Nopebram1984 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:42:
[...]
als ik dit zo zie dan krijg ik er toch wel erg veel zin in hoor
YouTube: Call of Duty: WW2 Multiplayer Gameplay (CoD WWII Flamethrower, War M...
YouTube: Call of Duty: WW2 Multiplayer Gameplay (CoD WWII Flamethrower, War M...
psn: taker-mart
Vrij oud filmpje dit, volgens mij. Komt me bekend voor.taker1987 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:56:
als ik dit zo zie dan krijg ik er toch wel erg veel zin in hoor![]()
Heb vandaag m'n betacode opgehaald. Heb toch wel erg veel zin in deze game!
:)
Same here. Via bol.com de code ontvangen. Account gemaakt en gelinkt (tijdje weggeweest van cod en speelde voornamelijk op pc)
Ik heb er ook veel zin in! Sinds 2 weken terug Infinite Warfare op de PS4 en eerlijk gezegd speelt het heerlijk. Heb dan ook sinds Black Ops geen COD meer aangeraakt dus dat kan het ook verklaren. WW2 laatst gepreordered en een beta key ontvangen, de filmpjes smaken naar meer.
offtopic:
Weet iemand trouwens of de season pass van IW ook ergens goedkoper te krijgen is? 50 euro vind ik nog een hoop geld namelijk.
offtopic:
Weet iemand trouwens of de season pass van IW ook ergens goedkoper te krijgen is? 50 euro vind ik nog een hoop geld namelijk.
Ik heb er ook heel veel zin in. Zit alleen nog te twijfelen of ik de Digitale versie ga bestellen of toch de normale versie met CD via Bol.com..
Edit: toch maar de digitale versie besteld, 7 euro extra om het digitaal te hebben valt nog wel mee.
Edit: toch maar de digitale versie besteld, 7 euro extra om het digitaal te hebben valt nog wel mee.
[ Voor 26% gewijzigd door BlazeMuis op 19-08-2017 13:52 ]
Ik koop altijd met disk. Verkoop al me spellen toch na een jaar.BlazeMuis schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:24:
Ik heb er ook heel veel zin in. Zit alleen nog te twijfelen of ik de Digitale versie ga bestellen of toch de normale versie met CD via Bol.com..
Hebben jullie van activision al een mail ontvangen met daarin de code voor de beta? Ik heb op de site van activision wel de code verzilverd, maar sindsdien niets gehoord van ze..
De beta zou te pre-loaden zijn vanaf 22 augustus. Denk dat de code voor de beta tussen nu en die datum wel gemailed wordt. (Heb die code ook nog niet
)
Zal nog wel komen dan, heb er wel al zin in!UrbanWoodz schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:10:
De beta zou te pre-loaden zijn vanaf 22 augustus. Denk dat de code voor de beta tussen nu en die datum wel gemailed wordt. (Heb die code ook nog niet)
Heb een code gehad en ingevoerd op cod.com.. voor de rest niks ontvangen nog? Ook niks automatisch gestart met downloaden ofzo.
Iemand een idee hoe dit in zn werk gaat?
psn: HertogJack
Ik denk zelf dat de code voor of op de 22e wordt gemailed, aangezien de beta dan pre-loadbaar is. Ik heb zelf ook nog geen code, maar ik denk dat die dezer dagen komt.
Ik vond het vooral spannend dat er iets stond van "een mail in je COD account"...geen idee wat mijn COD account is...HertogJack schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:45:
Heb een code gehad en ingevoerd op cod.com.. voor de rest niks ontvangen nog? Ook niks automatisch gestart met downloaden ofzo.
Ik heb om de code te gebruiken ingelogged met mijn PS4/PSN account, dus ik hoop dat ik een eventuele mail ook op dat account zal krijgen....vast wel
PSN: Maichel
Het ziet er leuk uit, maar ik vind dat sommige status balkjes aan de linker kant nogal modern ogen. Dat vind ik er dus niet helemaal zo tussen passen. We zullen het toch even moeten afwachten. Ik wil hem eerst gespeeld hebben voordat mijn conclusie definitief is.taker1987 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:56:
als ik dit zo zie dan krijg ik er toch wel erg veel zin in hoor![]()
Mja precies hehe.. kreeg een code van de partij waar ik de game heb gepreordered.Maichel schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:43:
[...]
Ik vond het vooral spannend dat er iets stond van "een mail in je COD account"...geen idee wat mijn COD account is...
Ik heb om de code te gebruiken ingelogged met mijn PS4/PSN account, dus ik hoop dat ik een eventuele mail ook op dat account zal krijgen....vast wel
Die wou ik invoeren via de psn store, dat ging niet omdat de code te lang is, toen dus via de call of duty website en dan inloggen op je psn account en dan daar de code invoeren, maar heb geen mailtje ontvangen met dat het gelukt is (zag wel op de website dat een succes was) en wat de volgende stappen zijn.
Anyway zal vast wel goed komen en anders maar geen beta
psn: HertogJack
Heb ook nog niets ontvangen, maar als ik met mijn PSN ID inlog op www.callofduty.com en kies voor Status Controleren dan krijg ik wel de melding:
You have already redeemed a code for Playstation.
You have already redeemed a code for Playstation.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Uit de FAQ:
Ik heb Call of Duty: WWII gereserveerd via de PlayStation Store of Xbox Live Store maar heb geen Call of Duty: WWII Private Beta toegangscode ontvangen. Waar kan ik mijn code vinden?
Je hebt er geen nodig! Je hoeft geen code te verzilveren als je reserveert via de PlayStation Store of Xbox Live Store. Je wordt automatisch gevalideerd voor deelname in de Call of Duty: WWII Private Beta. Wanneer de Private Beta start zal je deze gewoon kunnen downloaden.
gister de key opgehaald bij game mania.
vroegen ze ook nog 5 euro aanbetaling.
Ach ja dan verdienen ze toch nog wat
vroegen ze ook nog 5 euro aanbetaling.
Ach ja dan verdienen ze toch nog wat
Hmm, oke. En in het geval dat je hebt gereserveerd via een Bol.com bijvoorbeeld?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vraag ik mij ook af, kan hem namelijk niet downloaden via PSN omdat ik de melding krijg dat ik geen pre order geplaatst heb.Rivanov schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:18:
[...]
Hmm, oke. En in het geval dat je hebt gereserveerd via een Bol.com bijvoorbeeld?

kwdtje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:27:
[...]
Vraag ik mij ook af, kan hem namelijk niet downloaden via PSN omdat ik de melding krijg dat ik geen pre order geplaatst heb.
Dan moet je met die code die je per mail van Bol.com gekregen de beta activeren....zie de mail van Bol die ik had:Rivanov schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:18:
[...]
Beste Maichel,
Bedankt dat je bij bol.com het product ‘Call Of Duty: WWII - PS4’ hebt gereserveerd. Door deze reservering heb je recht op toegang tot de closed BETA.
PlayStation 4 spelers krijgen al vanaf 25 augustus toegang tot de BETA, voor Xbox One spelers is dit vanaf 1 september. De BETA voor PC gamers zal naar verwachting pas na 25 augustus starten.
Jouw unieke code is: XXXX-XXXX-XXXX
Hoe wissel je de promocode in?
1. Ga naar www.callofduty.com/beta log in of creëer een account en los jouw BETA Access code in.
2. Na het inlossen van jouw BETA Access code word je op de hoogte gehouden van verdere details over hoe en wanneer je toegang krijgt tot de BETA. Deze informatie zal later pas bekend worden gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Maichel op 23-08-2017 08:50 ]
Dat heb ik ook al gedaan, via callofduty.com en mijn account staat goed gekoppeld.
Dan wachtenkwdtje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:22:
Dat heb ik ook al gedaan, via callofduty.com en mijn account staat goed gekoppeld.
Activision heeft aangegeven dat de codes nog niet gemailed zijn, maar dat dat wel voordat de beta begint gedaan wordt natuurlijk.
Oke, dan wacht ik rustig af. Beta is namelijk wel goed gekoppeld aan mijn account.UrbanWoodz schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:34:
Activision heeft aangegeven dat de codes nog niet gemailed zijn, maar dat dat wel voordat de beta begint gedaan wordt natuurlijk.
Om iedereen gerust te stellen 
bron: https://support.activisio...of-Duty-WWII-Private-Beta9. Wanneer ontvang ik mijn token van de besloten bèta?
Tokens worden verstuurd vlak voor het begin van de besloten bèta. Voor PlayStation 4 is dit op 25 augustus, om 19.00 uur en voor Xbox One op 1 september, 19.00 uur.
Activision stuurt je token naar het e-mailadres dat is geregistreerd bij je Call of Duty-account. Controleer je e-mailadres als je updates wilt ontvangen over de besloten bèta en zorg ervoor dat ons systeem geen gedateerd adres bevat. Log in op je Call of Duty-profiel om je geregistreerde e-mailadres te controleren of te wijzigen.
Let op: besloten bèta toegansgcodes zijn enkel vereist voor aankopen via een fysiek verkoopspunt. Indien je hebt gereserveerd via de PlayStation Store of Xbox Live Store, ben je automatisch geregistreerd voor deelname aan de Call of Duty: WWII besloten bèta.
voor de mensen die de ps4 versie hebben gepreorderd in de store, de beta is nu te downloaden
Waar een aantal maanden iedereen toch wel een klein beetje enthousiast was geworden van deze game, zie ik nu op verschillende sites en fora dat mensen toch weer huiverig worden. Heb de game zelf niet echt gevolgd maar hoe zou dit komen?
Ben benieuwd hoe de beta ontvangen gaat worden. Kan hem zelf niet spelen want vertoef nog op de Dominicaanse.
Ikzelf hoop een BO1 spelletje want na deze COD werd et voor mij persoonlijk steeds minder. Heb er nog aantal gespeeld maar die verdwenen snel onder een hoop stof. De laatste 2 of 3 geen eens aangeschaft ivm het gevlieg, gejump en al die poespas.
Toen Battlefield 1 werd aangekondigd was ik blij, deze game voor enkele maanden gespeeld maar toch bleef het mij niet boeien zoals een Bad Conpany. Geen idee waar dit aan ligt.
Ben benieuwd naar jullie beta ervaringen straks.
Ben benieuwd hoe de beta ontvangen gaat worden. Kan hem zelf niet spelen want vertoef nog op de Dominicaanse.
Ikzelf hoop een BO1 spelletje want na deze COD werd et voor mij persoonlijk steeds minder. Heb er nog aantal gespeeld maar die verdwenen snel onder een hoop stof. De laatste 2 of 3 geen eens aangeschaft ivm het gevlieg, gejump en al die poespas.
Toen Battlefield 1 werd aangekondigd was ik blij, deze game voor enkele maanden gespeeld maar toch bleef het mij niet boeien zoals een Bad Conpany. Geen idee waar dit aan ligt.
Ben benieuwd naar jullie beta ervaringen straks.
Mensen die nog friend beta codes over hebben voor de PS4 ik hou me aanbevolen!
Kan niet wachten tot de release eindelijk weer is lekker ouderwets knallen.
Friends beta code? Als je COD bedoeld, dan is er voor zover ik weet geen friends beta programma?Inhumanous schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:46:
Mensen die nog friend beta codes over hebben voor de PS4 ik hou me aanbevolen!
Hij bedoelt denk ik dat je meerdere codes krijgt. Eentje voor jezelf en dan de rest (Max. 2 bij de vorige games, en ik denk dat het ook voor WW2 het geval zal zijn.) voor je vrienden. Kan zijn dat het bij deze beta niet gebeurt, maar wie weet.
Ja al jaren krijgt de pre order persoon 1 code die die dan invoert online en dan verschijnen er 3 codes waarmee je de beta kan downloaden.Maichel schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:01:
[...]
Friends beta code? Als je COD bedoeld, dan is er voor zover ik weet geen friends beta programma?
Al een update omtrent het versturen van de codes? Ben het overzicht inmiddels een beetje kwijt geraakt. Heb m'n pre-order code wel netjes op de site van activision ingevuld, maar nog geen code in m'n inbox gezien.
PSN: xMaurice93
Er zijn nog geen mails verstuurd, dus alleen digitale pre-orders kunnen de game pre-loaden. De rest is afwachten.Maurice079 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:51:
Al een update omtrent het versturen van de codes? Ben het overzicht inmiddels een beetje kwijt geraakt. Heb m'n pre-order code wel netjes op de site van activision ingevuld, maar nog geen code in m'n inbox gezien.
Ze hebben het weer goed voor elkaar met et geregel. (Not)
Net wat gameplay beelden op Youtube bekeken, maar krijg een behoorlijk 'been there, done that' gevoel bij de game.
Daarnaast zie ik ook dingen die niet echt realistisch zijn voor de WW2 tijd.
Desalniettemin speelt het vast en zeker weer als een echte COD game en dat zit altijd wel goed.
Daarnaast zie ik ook dingen die niet echt realistisch zijn voor de WW2 tijd.
Desalniettemin speelt het vast en zeker weer als een echte COD game en dat zit altijd wel goed.
Gewoon Hong Kong account aanmaken en daar de beta dowloaden, gaat lekker snel 16gb ongeveer.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Severs voor de PS4 zijn open lees ik. Mensen die de beta hebben via de digitale pre order kunnen los.
Ik wacht nog steeds op een code via cod.com
Ik wacht nog steeds op een code via cod.com
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Ik zit ook nog te wachten op een code, maar heb nu gewoon een hong kong account aangemaakt en ben inmiddels ingame.
edit: inmiddels code ontvangen inderdaad.
edit: inmiddels code ontvangen inderdaad.
[ Voor 16% gewijzigd door falcon123 op 24-08-2017 20:10 ]
beta is inderdaad open nu
Yup, downloaden maar!
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Heb m ook. Staat in de store 12,1 MB, doet er wel n uur over bij mij.. klopt niet helemaal i guess?
ik moest iets van 16gb downloaden en hij had hem binnen 20 min. binnen ofzo.Batiatus schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:10:
Heb m ook. Staat in de store 12,1 MB, doet er wel n uur over bij mij.. klopt niet helemaal i guess?
Geïnstalleerd! PSN downloads gaan lekker snel! Let's go!
Je krijgt nu maar ÉÉN code!Inhumanous schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:28:
[...]
Ja al jaren krijgt de pre order persoon 1 code die die dan invoert online en dan verschijnen er 3 codes waarmee je de beta kan downloaden.
Bol.com heb ik besteld en een half uur terug de code per mail binnen. Morgen even knallen.
Die code die je van Bol krijgt is niet de code voor de beta he...die code heb je nodig om de "beta aan te vragen".ApC_IcE schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:10:
Bol.com heb ik besteld en een half uur terug de code per mail binnen. Morgen even knallen.
Ik heb zojuist van bol gehoord dat ik hem morgen pas ga krijgen.. hmm..ApC_IcE schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:10:
Let op dat je hem op je mail van je CoD-account krijgt! Dat is dus niet per se dezelfde als je bol account.
PSN: xMaurice93
Ik heb geen CoD account...nooit gehad. Ik heb de beta geactiveerd / geregistreerd met mn PSN account dus ik ging/ga ervan uit dat ik 'm ook op mn PSN account qua mail krijg...Maurice079 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:42:
[...]
Let op dat je hem op je mail van je CoD-account krijgt! Dat is dus niet per se dezelfde als je bol account.
Ik wacht af, anders pech
Speelt lekker weg zeg, maar ben er duidelijk te lang uit geweest. Sta zo goed als standaard onderaan en wordt te vaak in mijn rug geschoten. Heb ook niet meer zo'n snelle shooter gespeeld sinds Black Ops 2.
Die had ik al.Maichel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:16:
[...]
Die code die je van Bol krijgt is niet de code voor de beta he...die code heb je nodig om de "beta aan te vragen".
Ik heb de code van cod account gehad
Mja dan gok ik dat ik 'm ook daarop heb gehad...maar het mail adres van mijn COD account heb ik al jaren niet meerApC_IcE schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:14:
[...]
Die had ik al.
Ik heb de code van cod account gehad
Ach ja, pech
Edit: Opgelost als t goed is...heb het email adres wat ik niet meer had weer aangemaakt, en kan nu weer inloggen met COD account...
[ Voor 18% gewijzigd door Maichel op 24-08-2017 22:47 ]
Nice. De Beta is ook in HDR.
Let op:
Er is een apart topic voor de PC versie: [PC] Call Of Duty WWII
Er is een apart topic voor de PC versie: [PC] Call Of Duty WWII