Zoiets? https://www.bol.com/nl/nl...teuning/9300000016930557/frieskip schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:21:
Iemand de oplossing voor wireless Apple CarPlay in mijn Skoda scala 2019?
Al geprobeerd te coderen? Laatst op een Scala gedaan en het werktefrieskip schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:21:
Iemand de oplossing voor wireless Apple CarPlay in mijn Skoda scala 2019?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Helaas nog geen succes. @OneTimer, @Rainesh, @Marco VCDS of @Dennisb1 kan een van jullie mij verder helpen? Ik kan morgen de hele dag ergens langskomen hiervoor. Aanstaande vrijdag is eventueel ook nog een optie, afhankelijk van hoe laat.nando9 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:28:
[...]
Bedankt voor je reactie. Helaas reageert @OneTimer niet meer op mijn PMs en was dat de enige in Rotterdam.
@Rainesh of @Marco VCDS, kunnen jullie mij anders verder helpen en wat zou me dat kosten?
Gaat dus om het volgende voor mijn Audi A3 uit 2010:
- accu hercoderen
- achterlampen aan wanneer DRL aan staan
- needle sweep
PM me anders maar, thanks!
Hoor graag van jullie!
Ik heb vrijdag wel tijd voor jenando9 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:49:
[...]
Helaas nog geen succes. @OneTimer, @Rainesh, @Marco VCDS of @Dennisb1 kan een van jullie mij verder helpen? Ik kan morgen de hele dag ergens langskomen hiervoor. Aanstaande vrijdag is eventueel ook nog een optie, afhankelijk van hoe laat.
Hoor graag van jullie!
Hoi,
Ik heb een A3 8V 2017 FL met een MIB2 unit waar Audi-connect op draait.
Graag wil ik de CarPlay functie vrijschakelen, is er iemand hier die dit voor mij kan doen? Dit kan dus niet met VCDS maar moet met (volgens mij) ODIS?
Als er Tweakers zijn in omgeving Twente die dit kunnen kom ik graag in contact
Dank alvast!
Graag wil ik de CarPlay functie vrijschakelen, is er iemand hier die dit voor mij kan doen? Dit kan dus niet met VCDS maar moet met (volgens mij) ODIS?
Dank alvast!
Wat zijn de vereisten hiervoor kwa hardware/opties? Of is alleen bluetooth genoeg?Rainesh schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:27:
[...]
Al geprobeerd te coderen? Laatst op een Scala gedaan en het werkte
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!
Je usb moet ook vervangen worden. Is nu een charge only porthenkkeumus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:56:
Hoi,
Dank alvast!
Weet ik, heb die al ingebouwd maar moet alleen de component protection voor CarPlay dus nog hebben vrijgeschakeld.Rainesh schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:33:
[...]
Je usb moet ook vervangen worden. Is nu een charge only port
Probeer eens Vag-Diagnose in Varsseveld. Geef wel even aan dat je de USB poort en kabelboom vervangen hebt.henkkeumus schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:20:
[...]
Weet ik, heb die al ingebouwd maar moet alleen de component protection voor CarPlay dus nog hebben vrijgeschakeld.
Mail vertstuurd, dank!Rainesh schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:30:
[...]
Probeer eens Vag-Diagnose in Varsseveld. Geef wel even aan dat je de USB poort en kabelboom vervangen hebt.
€250,- voor enkel vrijschakelen CarPlay vind ik erg aan de dure kant....Rainesh schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:30:
[...]
Probeer eens Vag-Diagnose in Varsseveld. Geef wel even aan dat je de USB poort en kabelboom vervangen hebt.
Vandaar mijn oproep ook hier, ik ben niet van plan zoveel geld daaraan uit te geven. Voor minder dan dat geld kan ik ODIS aanschaffen (een lucratieve versie) en het zelf ook doen/
Als je denkt dat je enkel Odis voor nodig hebt dan heb je het mooi mis. Naast Odis heb je ook een vrijschakelcode nodig die per auto eenmalig te gebruiken is. Die vrijschakelcode kost een smak met geld. Maar dan heb je het wel volledig origineel en op chassisnummer geregistreerd.henkkeumus schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:46:
[...]
€250,- voor enkel vrijschakelen CarPlay vind ik erg aan de dure kant....
Vandaar mijn oproep ook hier, ik ben niet van plan zoveel geld daaraan uit te geven. Voor minder dan dat geld kan ik ODIS aanschaffen (een lucratieve versie) en het zelf ook doen/
Waarschijnlijk heb je beetje te veel op het internet gelezen, maar daar staat ook veel onzin op.
Er zijn andere methodes, die goedkoper/gratis zijn maar daar ga ik niks over posten.
[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 26-12-2021 16:05 ]
Afijn, alsnog vind ik 250,- daar teveel geld voor. Voor 150,- is op Ali bijvoorbeeld een externe CarPlay adapter te kopen waar ik ook aftermarket cameras op kan aansluiten. Goed, ik wacht nog even af en kijk of iemand van het forum mij wellicht kan helpen of naar een goedkoper bedrijf kan wijzen.Rainesh schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:03:
[...]
Als je denkt dat je enkel Odis voor nodig hebt dan heb je het mooi mis. Naast Odis heb je ook een vrijschakelcode nodig die per auto eenmalig te gebruiken is.
Er zijn andere methodes, die goedkoper zijn maar daar ga ik niks over posten.
Je vergelijkt nu een Ali systeem met een origineel Audi systeem dat volledig via het MMI zelf werkt zonder kastjes.henkkeumus schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:05:
[...]
Afijn, alsnog vind ik 250,- daar teveel geld voor. Voor 150,- is op Ali bijvoorbeeld een externe CarPlay adapter te kopen waar ik ook aftermarket cameras op kan aansluiten. Goed, ik wacht nog even af en kijk of iemand van het forum mij wellicht kan helpen of naar een goedkoper bedrijf kan wijzen.
Iets met appels en peren.....
Een A3 uit 2017 aanschaffen en dan iets van €250,- te duur vinden om het origineel af-fabriek knap te laten doenhenkkeumus schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:05:
[...]
Afijn, alsnog vind ik 250,- daar teveel geld voor. Voor 150,- is op Ali bijvoorbeeld een externe CarPlay adapter te kopen waar ik ook aftermarket cameras op kan aansluiten. Goed, ik wacht nog even af en kijk of iemand van het forum mij wellicht kan helpen of naar een goedkoper bedrijf kan wijzen.
Nee dat snap ik.Rainesh schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:07:
[...]
Je vergelijkt nu een Ali systeem met een origineel Audi systeem dat volledig via het MMI zelf werkt zonder kastjes.
Iets met appels en peren.....
Heb zo'n aftermarket box in m'n A3 gehad van 2014, werkt ook met MMI besturing, enige is dat het als een relay werkt tussen je MMI en display, maar dat hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen
Ik snap het punt, maar omdat het niet noodzakelijk is en ik met de bluetooth over de MMI ook m'n muziek wel kan streamen is het meer bijzaak. Ik had niet verwacht dat zo'n "simpele" aanpassing tegen de 250,- zou liggen, dat vind ik inderdaad veel geld voor een taak van pakweg een paar minuten.GeeMoney schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:08:
[...]
Een A3 uit 2017 aanschaffen en dan iets van €250,- te duur vinden om het origineel af-fabriek knap te laten doen.
[ Voor 35% gewijzigd door henkkeumus op 26-12-2021 16:20 ]
Als het volledig origineel en geïntegreerd kan, waarom dan aftermarkethenkkeumus schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:19:
[...]
Nee dat snap ik.
Heb zo'n aftermarket box in m'n A3 gehad van 2014, werkt ook met MMI besturing, enige is dat het als een relay werkt tussen je MMI en display, maar dat hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen
Bedoelde meer dat ik dat ook als een alternatief kan gebruiken. Kost minder, werkt exact 't zelfde.Rainesh schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:21:
[...]
Als het volledig origineel en geïntegreerd kan, waarom dan aftermarket
Dat heeft ook weer beperkingen. Met ODIS kan dit inderdaad net zo hard niet.henkkeumus schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:22:
[...]
Bedoelde meer dat ik dat ook als een alternatief kan gebruiken. Kost minder, werkt exact 't zelfde.
Ik heb zelf de spraakmodule vrij geschakeld, was even een klusje, maar het werkt.
Ik gebruik het niet maar vond het irritant een knop op het stuur te hebbende wetende dat die een melding gaf over dit is niet gekocht............
Ik zou zelf niet meer zonder CarPlay willen in ieder geval, gebruik het non stop. Vind 250,- nog best schappelijk als ze het origineel doen en niet de alternatieve wijze.
De alternatieve wijze ga ik hier ook niet bespreken, hier kan behoorlijk wat tijd in zitten, je bent zo 3 uur verder i.v.m. wachten met up-down graden van de software.
Als het volgens jou exact 't zelfde werkt zou ik daar gewoon voor gaan. Ik zou dit persoonlijk niet doen in ieder geval met een aftermarkt gedoe en al helemaal niet in zo'n auto.
[ Voor 11% gewijzigd door Dennisb1 op 29-12-2021 20:32 ]
Heb ondertussen iemand gevonden die voor mij hetzelfde doet maar dan voor 150,- minder (via de telnet manier). Dit is dan niet met een "officiele licentie" van de dealer en ja ik ben mij ervan bewust dat deze bij dealeronderhoud of een firmware upgrade weer gewist wordt. Echter heb ik de auto in eigen onderhoud dus hier ben ik niet zo bang voor en de uitkomst is identiek aan de manier waarop er een dealercode wordt opgevraagd en in de unit wordt gezet.
[ Voor 12% gewijzigd door henkkeumus op 30-12-2021 11:28 ]
Dit mag hier niet besproken worden. Goed om te horen dat je een weg hebt gevonden in ieder geval.henkkeumus schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:11:
Heb ondertussen iemand gevonden die voor mij hetzelfde doet maar dan voor 150,- minder (via de telnet manier). Dit is dan niet met een "officiele licentie" van de dealer en ja ik ben mij ervan bewust dat deze bij dealeronderhoud of een firmware upgrade weer gewist wordt. Echter heb ik de auto in eigen onderhoud dus hier ben ik niet zo bang voor en de uitkomst is identiek aan de manier waarop er een dealercode wordt opgevraagd en in de unit wordt gezet.
Het resultaat is het zelfde maar zeker niet dezelfde manier.
Goedemiddag, allereerst de beste wensen forumleden!
Ik ben al een tijd bezig om de buitenspiegels te coderen dat ze naar beneden zakken. Echter, als ik de spiegels op (R)- stand zet, zakken de spiegels niet naar beneden. In het menu is deze optie ook actief gemaakt via de VCDS.
Kan het zijn dat de module hiervoor niet aanwezig is in de auto?
Het betreft een Skoda Octavia Combi (2019) 1.0 TSI (116-PK). De spiegels zijn inklapbaar, automatisch verstelbaar en verwarmbaar (inclusief automatisch dimmen).
Gebruikte codering:
52 - Door Elect Pass
07 - Coding
Byte 4 - bit 2 en 3 activeren
09 - Cent. Elect Address
Daarna voer ik bij security access (16) de code in. (adaptation enabling)
Dan spiegelabsenkung bei rueckwaertsfahrt (active)
Dan Menuesteurung spiegelabsenkung (active)
Zet ik de DSG- automaat in zijn achteruit, (spiegels in positie R), gebeurt er dus niets.
Kan iemand ook uitleggen wat de XDS- sperdifferentieel module doet qua rijeigenschappen? En welke setting zouden jullie dan aanbevelen? Of is deze module niet aanwezig in een Octavia?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ben al een tijd bezig om de buitenspiegels te coderen dat ze naar beneden zakken. Echter, als ik de spiegels op (R)- stand zet, zakken de spiegels niet naar beneden. In het menu is deze optie ook actief gemaakt via de VCDS.
Het betreft een Skoda Octavia Combi (2019) 1.0 TSI (116-PK). De spiegels zijn inklapbaar, automatisch verstelbaar en verwarmbaar (inclusief automatisch dimmen).
Gebruikte codering:
52 - Door Elect Pass
07 - Coding
09 - Cent. Elect Address
Zet ik de DSG- automaat in zijn achteruit, (spiegels in positie R), gebeurt er dus niets.
Kan iemand ook uitleggen wat de XDS- sperdifferentieel module doet qua rijeigenschappen? En welke setting zouden jullie dan aanbevelen? Of is deze module niet aanwezig in een Octavia?
[ Voor 20% gewijzigd door D-SkyLimit op 02-01-2022 12:48 ]
Heb je in standje R de spiegels al wel bijgesteld naar beneden?
En ik neem aan de versnellingsbak wel in de achteruit staat?
En ik neem aan de versnellingsbak wel in de achteruit staat?
@D-SkyLimit je moet hem de eerste keer eerst “inleren”. Zet de DSG in de R en je spiegels op de R en kantel hem dan met de hand even naar beneden met je knopjes tot de gewenste stand. Vervolgens auto in de D en wegrijden tot boven de 30km/h. Vervolgens ergens stilzetten, automaat in de R en je spiegel zou nu moeten zakken naar je “handmatig” gezette stand.
En let op. Het is alleen de rechterspiegel die in dit geval kantelt.
Als je de knop in de 'L' stand zet dan werkt het synchroon verstellen (als je dat aan hebt gezet in het CAR -> Spiegel menu).yamahabest schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:28:
En let op. Het is alleen de rechterspiegel die in dit geval kantelt.
Uiteraard niet op het moment dat je achteruit gaat rijden... Maar, die SYNC werkt dus alleen in de 'L' stand.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vanaf 2019 modellen werkt het niet meerD-SkyLimit schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:38:
Gebruikte codering:
52 - Door Elect Pass
07 - Coding
09 - Cent. Elect Address
Zet ik de DSG- automaat in zijn achteruit, (spiegels in positie R), gebeurt er dus niets.![]()
Goedenavond,
Is er hier iemand omgeving Arnhem die voor mij het gordel alarm kan uit programmeren? Betreft een Seat Leon 1p uit 2006.
Thanks!
Is er hier iemand omgeving Arnhem die voor mij het gordel alarm kan uit programmeren? Betreft een Seat Leon 1p uit 2006.
Thanks!
Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra
Heb je al in de TS gekeken? Daar staat een mooie lijst van mensen die benaderd kunnen worden, inclusief in welke plaats ze wonen: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS
[ Voor 10% gewijzigd door yamahabest op 03-01-2022 09:33 ]
Hi Rainesh, bedankt voor je reactie.
Nu is mij niet helemaal duidelijk wat er niet meer werkt: de mirrordip, XDS- module? Of beiden?
MirrordipD-SkyLimit schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:59:
[...]
Hi Rainesh, bedankt voor je reactie.
Nu is mij niet helemaal duidelijk wat er niet meer werkt: de mirrordip, XDS- module? Of beiden?
Goedemiddag,
Twee weken geleden is mijn Skoda Scala voor de lease besteld. Hierbij had ik de keuze tussen normale cruise control, of adaptieve cruise control. Omdat ik ACC niet goed vind werken in de randstad spits, heb ik gekozen voor normale CC. Nu heb ik ooit ergens gelezen dat met de optie ACC normale CC ook te programmeren is. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Indien dit het geval is, zou ACC alsnog een overweging waard zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Twee weken geleden is mijn Skoda Scala voor de lease besteld. Hierbij had ik de keuze tussen normale cruise control, of adaptieve cruise control. Omdat ik ACC niet goed vind werken in de randstad spits, heb ik gekozen voor normale CC. Nu heb ik ooit ergens gelezen dat met de optie ACC normale CC ook te programmeren is. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Indien dit het geval is, zou ACC alsnog een overweging waard zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Bij VAG sluiten CC en ACC elkaar wederzijds uit. Je hebt of het een, of het andere. Voor ACC heb je ook een radar, die heb je bij een normale CC niet. Dus nee, bij ACC kun je niet een normale CC hebben.
Als je ACC niet goed vindt werken heb je er denk ik niet helemaal goed mee gereden of helemaal ervaren hoe het kan zijn. Zeker met een handbak en een relatief lichte motor is ACC idd niet zo heel fijn. Met een automaat daarentegen: pri ma. En als ie niet snel genoeg vooruit gaat vanzichzelf geef je gewoon gas bij
Als je ACC niet goed vindt werken heb je er denk ik niet helemaal goed mee gereden of helemaal ervaren hoe het kan zijn. Zeker met een handbak en een relatief lichte motor is ACC idd niet zo heel fijn. Met een automaat daarentegen: pri ma. En als ie niet snel genoeg vooruit gaat vanzichzelf geef je gewoon gas bij
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dank voor je reactie, jammer dat het niet mogelijk is.
Heb zo'n 25 duizend km gereden met ACC icm zowel 95 als 150 pk (automaat). Op N wegen werkt het perfect. In drukke spits maken andere weggebruikers dankbaar gebruik van de veilige afstand die de ACC houdt op de voorganger om van baan te wisselen. Hierdoor gaat de ACC (onnodig) remmen. Persoonlijk speel ik dan liever met de normale CC om dat gat iets kleiner te maken.
Heb zo'n 25 duizend km gereden met ACC icm zowel 95 als 150 pk (automaat). Op N wegen werkt het perfect. In drukke spits maken andere weggebruikers dankbaar gebruik van de veilige afstand die de ACC houdt op de voorganger om van baan te wisselen. Hierdoor gaat de ACC (onnodig) remmen. Persoonlijk speel ik dan liever met de normale CC om dat gat iets kleiner te maken.
Dan ben je vergeten de ACC volgafstand korter te zetten, of hem met je gaspedaal er doorheen te trappen.
Herken de veilige opening - daar leent het NL verkeer zich echter niet voor.
Maar dat heeft niks met ACC te maken, en alles met de mentaliteit en drukte op de weg
Herken de veilige opening - daar leent het NL verkeer zich echter niet voor.
Maar dat heeft niks met ACC te maken, en alles met de mentaliteit en drukte op de weg
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
is wel mogelijk! Als je een nieuwere Scala hebt met de juiste ACC radar dan kun je zowel ACC, CC en Limiter op hebben. Kun je dan kiezen in je tellerbak. Laatst nog op een Kodiaq en Kamiq gedaan.Thomas312 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:21:
Dank voor je reactie, jammer dat het niet mogelijk is.
Oi, dat is dan weer nieuw want dat was heel lang niet mogelijk. I stand corectedRainesh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:46:
[...]
is wel mogelijk! Als je een nieuwere Scala hebt met de juiste ACC radar dan kun je zowel ACC, CC en Limiter op hebben. Kun je dan kiezen in je tellerbak. Laatst nog op een Kodiaq en Kamiq gedaan.
Bedankt ook hoor het meedenken, GeeMoney!GeeMoney schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:09:
@D-SkyLimit je moet hem de eerste keer eerst “inleren”. Zet de DSG in de R en je spiegels op de R en kantel hem dan met de hand even naar beneden met je knopjes tot de gewenste stand. Vervolgens auto in de D en wegrijden tot boven de 30km/h. Vervolgens ergens stilzetten, automaat in de R en je spiegel zou nu moeten zakken naar je “handmatig” gezette stand.
Ik heb bovenstaande geprobeerd, maar ik kan de spiegel niet verstellen als de versnelling (achteruit) is ingeschakeld en de spiegel in (R), als ik hem in zijn neutraal of P-stand zet, kan ik hem wel verstellen. Hij reageert dus wel ergens op, maar niet het juiste.
Het is dus, zoals Rainesh aangeeft, dat het niet meer werkt.
Hmm, dat klinkt erg aantrekkelijk. Is het 100% zeker dat de nieuwe Scala de juiste radar heeft? Of worden er verschillende type radars gebruikt?Rainesh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:46:
[...]
is wel mogelijk! Als je een nieuwere Scala hebt met de juiste ACC radar dan kun je zowel ACC, CC en Limiter op hebben. Kun je dan kiezen in je tellerbak. Laatst nog op een Kodiaq en Kamiq gedaan.
2020 modellen kan dit vaak naderhand niet werkend gecodeerd worden helaas.D-SkyLimit schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:38:
Gebruikte codering:
52 - Door Elect Pass
07 - Coding
09 - Cent. Elect Address
Zet ik de DSG- automaat in zijn achteruit, (spiegels in positie R), gebeurt er dus niets.![]()
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Vraagje: is dit ook mogelijk bij een Audi A1 GB 1.5 uit februari 2019 ?Rainesh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:46:
[...]
NopePH Yaris schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:23:
[...]
Vraagje: is dit ook mogelijk bij een Audi A1 GB 1.5 uit februari 2019 ?
Is het mogelijk om bij een Golf 7 van 2013 met Xenon Plus, om de LED dagrijverlichting te laten dimmen bij het gebruik van de richtingaanwijzer?
Hoi allen,
Waar kan ik in de 2021 Leon KL de functie aan zetten dat kessy de deuren automatisch ontgrendeld bij benaderen van de auto, en sluit bij weglopen? Ik zat in een ID.3 en die kon dat denk ik. is denk ik hetzelfde systeem. SFD protected coding kan nu,dus dat is geen obstakel.
Waar kan ik in de 2021 Leon KL de functie aan zetten dat kessy de deuren automatisch ontgrendeld bij benaderen van de auto, en sluit bij weglopen? Ik zat in een ID.3 en die kon dat denk ik. is denk ik hetzelfde systeem. SFD protected coding kan nu,dus dat is geen obstakel.
Zeker. Heb ik ook. Ik heb dan niet gekozen voor dimmen maar volledig uit. Maar dat is gewoon percentage ingeven.BadEendTerror schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:03:
Is het mogelijk om bij een Golf 7 van 2013 met Xenon Plus, om de LED dagrijverlichting te laten dimmen bij het gebruik van de richtingaanwijzer?
Was trouwens mijn eerste aanpassing die ik wilde en waarvoor ik destijds naar @Rainesh ben gegaan om aan te laten passen. Eenmaal bij Rainesh heeft hij nog een paar aanpassingen gedaan waar hij me op wees en ik graag wilde. Juist op een Golf 7 is ontzettend veel aan te passen.
[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 14-01-2022 11:34 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Helaas nog niet eerder werken gevonden alleen voor de MEB versie dus de electrische vag auto'sgrasmanek94 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:51:
Hoi allen,
Hallo allemaal,
Zo na een aantal dagen aandachtig lezen is het gelukt, ik heb alle 180+ pagina's door gelezen
Maar wat een interessant en uitgebreid topic!
Ik rijd sinds een jaar een Skoda Citigo e iV. Ik heb met de OBDeleven al het een en ander aangepast;
Zo na een aantal dagen aandachtig lezen is het gelukt, ik heb alle 180+ pagina's door gelezen
Ik rijd sinds een jaar een Skoda Citigo e iV. Ik heb met de OBDeleven al het een en ander aangepast;
- Tear wipingaangezet
- Temperatuur niet standaard op 22
- Lane assist vorige keuze onthouden, i.p.v. altijd aan
- Rain-closing, al lijkt dit niet te werken
- Emergency Brake lights
- Is het mogelijk om de lane assist strakker in te stellen (via de OBDeleven)? Zoals ik gezien heb in dit forum, lijkt dit voor andere voertuigen wel te kunnen
- Op dit moment stopt de lane assist met werken nadat hij 2x een "ingreep" gedaan heeft. Is het mogelijk om dit te vergroten naar meer, of dat hij helemaal niet uit gaat?
gefeliciteerd met het doorworstelen ervan.Dedier schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:57:
Hallo allemaal,
Zo na een aantal dagen aandachtig lezen is het gelukt, ik heb alle 180+ pagina's door gelezenMaar wat een interessant en uitgebreid topic!
Ik rijd sinds een jaar een Skoda Citigo e iV. Ik heb met de OBDeleven al het een en ander aangepast;Nu heb ik nog twee vragen die betrekking hebben op de lane assist.
- Tear wipingaangezet
- Temperatuur niet standaard op 22
- Lane assist vorige keuze onthouden, i.p.v. altijd aan
- Rain-closing, al lijkt dit niet te werken
- Emergency Brake lights
- Is het mogelijk om de lane assist strakker in te stellen (via de OBDeleven)? Zoals ik gezien heb in dit forum, lijkt dit voor andere voertuigen wel te kunnen
- Op dit moment stopt de lane assist met werken nadat hij 2x een "ingreep" gedaan heeft. Is het mogelijk om dit te vergroten naar meer, of dat hij helemaal niet uit gaat?
Omtrent wanneer lane assist stop is niet aanpasbaar het is tenslotte ook een hulpssyteem geen geleidingssysteem :-)
Heb helaas nog een gehad met lane assist maar je moet dan in de camera module kijken in de long coding of deze optie erin zit. Kan heel goed van niet aangezien deze autos een uitgeklede software hebben tov hun grotere broertjes
Het is inderdaad een hulpsysteem en geen geleidingssysteem, echter hoopte ik dat het mogelijk was dit met long coding op een manier aan te passen dat het er meer op ging lijkenAntera schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:16:
[...]
Omtrent wanneer lane assist stop is niet aanpasbaar het is tenslotte ook een hulpssyteem geen geleidingssysteem :-)
Heb helaas nog een gehad met lane assist maar je moet dan in de camera module kijken in de long coding of deze optie erin zit. Kan heel goed van niet aangezien deze autos een uitgeklede software hebben tov hun grotere broertjes
Veder heb ik al redelijk door de camera module zitten spitten, maar nog niet echt iets gevonden wat lijkt op de "strakheid" aanpassen, het is inderdaad een goed uitgeklede versie van z'n grotere broertjes, dus zal me niets verbazen als het niet kan.
Weet iemand of je in een golf 7.5 een USB port ergens kan toevoegen?
Heb nu zo draadloze CarPlay dongle allen neemt die wat heel dat vakje waar de usb en draadloze lader zit in. Dus hoopte dat ik ergens in dashboard kastje of dat vak onder de armsteun een usb er bij kan fixe zodat dat AirPlay kastje daar in kan.
Heb nu zo draadloze CarPlay dongle allen neemt die wat heel dat vakje waar de usb en draadloze lader zit in. Dus hoopte dat ik ergens in dashboard kastje of dat vak onder de armsteun een usb er bij kan fixe zodat dat AirPlay kastje daar in kan.
En wat heeft dat met VCDS te maken?ThelazyEngineer schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:03:
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
je kan de kabel vervangen en die verleggen naar je middenarmsteun en daar dan de usb poort in zien te bouwenThelazyEngineer schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:03:
ik (=mijn vrouw) heb sinds kort een Golf 6 gti 06-2011, daar wil ik een paar dingen aan veranderen om het iets meer naar wens te maken
Heb vcds in bestelling, maar die gaat mij niet helpen kwam ik te laat achter... met vcp moet het wel lukken las ik, alleen heb ik geen duidelijke handleidingen hiervoor gevonden en of dat het een one click functionaliteit is.
wat ik graag zou willen:
1) stuurbekrachtiging aanpassen, de golf stuurt nu te zwaar voor haar, begreep dat je de stuurbekrachtings curve kan aanpassen, naar een ander type (begreep dat die van de TT mogelijk een optie is) (doel is dat het zo licht als mogelijk sturen is bij lage snelheid)
2)buitenspiegels automatisch dichtklappen met de sleutel (heb nu orgineel keyless go op de golf mocht dat relevant zijn)
3)Als laatst dat binnenste achterlampen als remlicht ook mee gaan (heb origineel led achterlichten)
Kan iemand mij uitleggen hoe je dit met VCP kan doen of doorverwijzen naar een site, of dat iemand in de buurt van Rotterdam/Delft dit kan doen (en wat kost dat dan
)?
Heb vcds in bestelling, maar die gaat mij niet helpen kwam ik te laat achter... met vcp moet het wel lukken las ik, alleen heb ik geen duidelijke handleidingen hiervoor gevonden en of dat het een one click functionaliteit is.
wat ik graag zou willen:
1) stuurbekrachtiging aanpassen, de golf stuurt nu te zwaar voor haar, begreep dat je de stuurbekrachtings curve kan aanpassen, naar een ander type (begreep dat die van de TT mogelijk een optie is) (doel is dat het zo licht als mogelijk sturen is bij lage snelheid)
2)buitenspiegels automatisch dichtklappen met de sleutel (heb nu orgineel keyless go op de golf mocht dat relevant zijn)
3)Als laatst dat binnenste achterlampen als remlicht ook mee gaan (heb origineel led achterlichten)
Kan iemand mij uitleggen hoe je dit met VCP kan doen of doorverwijzen naar een site, of dat iemand in de buurt van Rotterdam/Delft dit kan doen (en wat kost dat dan
[ Voor 3% gewijzigd door B0MBACI op 19-01-2022 13:27 ]
Stuur eens een berichtje naar @Rainesh. Zit in Voorburg. Nog steeds vlakbij Rotterdam. ✅B0MBACI schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:27:
ik (=mijn vrouw) heb sinds kort een Golf 6 gti 06-2011, daar wil ik een paar dingen aan veranderen om het iets meer naar wens te maken![]()
wat ik graag zou willen:
Kan iemand mij uitleggen hoe je dit met VCP kan doen of doorverwijzen naar een site, of dat iemand in de buurt van Rotterdam/Delft dit kan doen (en wat kost dat dan)?
Hallo,
Weet iemand of het (al) mogelijk is om bij een Audi Q4 Lane Assist te activeren als je alleen Lane Departure hebt? All hardware is mi. voorzien (knopje, capacitief stuur, camera(s).
Weet iemand of het (al) mogelijk is om bij een Audi Q4 Lane Assist te activeren als je alleen Lane Departure hebt? All hardware is mi. voorzien (knopje, capacitief stuur, camera(s).
Lane departure staat los van Lane assist.
Dit is zover mij bekend nog alleen een functie on demand
Wellicht ooit, Q4 heeft nog geen aktieve Functions on Demand. Betekent dit dat die functionaliteit dermate beveiligd/encrypted is dat deze nooit simpel met VCDS oid geactiveerd kan worden? Ook al is alle hardware volledig aanwezig.Antera schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:06:
Lane departure staat los van Lane assist.
[ Voor 5% gewijzigd door sbin op 21-01-2022 10:53 ]
Zeg nooit nooit maar vermoedelijk zal er wel iets meer voor gedaan moeten worden dan simpel met VCDS. Tot op heden moet ik zeggen dat ik ook nog geen Q4 gezien hebt zonder. Dit zou toch een standaard ding moeten zijn dacht ik. Maar helaas Audi zeker weer :-)sbin schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:52:
[...]
Wellicht ooit, Q4 heeft nog geen aktieve Functions on Demand. Betekent dit dat die functionaliteit dermate beveiligd/encrypted is dat deze nooit simpel met VCDS oid geactiveerd kan worden? Ook al is alle hardware volledig aanwezig.
@Rainesh en @Marco VCDS heb ik PMs nog geen reactie, zijn er meer tweakers in de buurt van Rotterdam die mij kunnen helpen, of heeft iemand handleidingen dan bestel ik zelf zo een kabelGerCor schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:17:
[...]
Stuur eens een berichtje naar @Rainesh. Zit in Voorburg. Nog steeds vlakbij Rotterdam. ✅
Sorry ik heb het op dit moment echt mega druk. Probeer Vagcom Dordrecht, die is kundig genoeg om dit allemaal te doen.B0MBACI schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:53:
[...]
@Rainesh en @Marco VCDS heb ik PMs nog geen reactie, zijn er meer tweakers in de buurt van Rotterdam die mij kunnen helpen, of heeft iemand handleidingen dan bestel ik zelf zo een kabel
En waarom mag dit hier niet besproken worden?Dennisb1 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:45:
[...]
Dit mag hier niet besproken worden. Goed om te horen dat je een weg hebt gevonden in ieder geval.
Ik heb het nu zelf gedaan met een custom firmware ROM. Dit is een eigen brouwsel dat als bootloader op de MIH2 Unit geinstalleerd wordt.
Het is ook niet 'illegaal' om je eigen unit te voorzien van een eigen firmware, dit is een beetje roepen als een iPhone jailbreak illegaal is. Dat is het niet.. Echter zal Audi z'n handen wel van eventuele garantie aftrekken..
Tweakers, een platform voor techniek maar zaken als deze mogen dan niet besproken worden?
Ik kan het iedereen aanraden, zit een dikke community achter het vrijschakelen van opties via die ROM en het is supersimpel en snel zelf te doen (~10min).
[ Voor 4% gewijzigd door henkkeumus op 23-01-2022 11:38 ]
Custom rom waar je het nu ineens over hebt is iets anders dan het kraken van een software licentie waar je het toen over had.henkkeumus schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:35:
[...]
En waarom mag dit hier niet besproken worden?
Ik heb het nu zelf gedaan met een custom firmware ROM. Dit is een eigen brouwsel dat als bootloader op de MIH2 Unit geinstalleerd wordt.
Het is ook niet 'illegaal' om je eigen unit te voorzien van een eigen firmware, dit is een beetje roepen als een iPhone jailbreak illegaal is. Dat is het niet.. Echter zal Audi z'n handen wel van eventuele garantie aftrekken..
Tweakers, een platform voor techniek maar zaken als deze mogen dan niet besproken worden?
Ik kan het iedereen aanraden, zit een dikke community achter het vrijschakelen van opties via die ROM en het is supersimpel en snel zelf te doen (~10min).
Waar je toen op uit was staat hier besproken:
Het algemeen beleid #verbodencopyright
Welke custom rom gebruik je of bedoel je slechts het recovery menu…?
[ Voor 15% gewijzigd door Dennisb1 op 23-01-2022 14:51 ]
Ah zo, nee ik bedoel de bootloader M.I.B. (More Incredible Bash).Dennisb1 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:38:
[...]
Custom rom waar je het nu ineens over hebt is iets anders dan het kraken van een software licentie waar je het toen over had.
Waar je toen op uit was staat hier besproken:
Het algemeen beleid #verbodencopyright
Welke custom rom gebruik je of bedoel je slechts het recovery menu…?
Flash je een bootloader via SD-card op de unit, waarmee het REM uitgeschakeld wordt en er een GEM aangemaakt wordt.
REM en GEM zijn beide andere mogelijkheden. Mag hopen dat je REM niet wordt uitgeschakeld in ieder geval.henkkeumus schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:21:
[...]
Ah zo, nee ik bedoel de bootloader M.I.B. (More Incredible Bash).
Flash je een bootloader via SD-card op de unit, waarmee het REM uitgeschakeld wordt en er een GEM aangemaakt wordt.
Maar goed te horen dat alles gelukt is, dit loopt ook wel eens anders af.
Dit heeft alleen niks met VCDS te maken al vanaf je eerste vraag dus ik ga weer terug on topic.
Bij mijn VW Polo AW met digital cockpit krijg ik de needle swipe maar niet aan de praat, iemand enig idee?
[ Voor 17% gewijzigd door Dennisb1 op 23-01-2022 18:49 ]
Die needle swipe is een test van meters die jij niet hebt. Dus lijkt mij logisch dat dat niet werkt?
Is niet helemaal waar, ik heb een audi A3 van 2020 met virtueel dashboard maar daar werkt needle swipe wel.The Eagle schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:03:
Die needle swipe is een test van meters die jij niet hebt. Dus lijkt mij logisch dat dat niet werkt?
Het bestaat welThe Eagle schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:03:
YouTube: Needle / pointer test / sweep VW Active info display
Als moderator ben ik even benieuwd waar je naar refereert als je het hebt over iets wat hier niet besproken zou mogen worden.Dennisb1 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:45:
[...]
Dit mag hier niet besproken worden. Goed om te horen dat je een weg hebt gevonden in ieder geval.
Vragen om betaalde diensten of het aanbieden daarvan is op het forum niet toegestaan (dat wordt gezien als commercieel handelen en is simpelweg niet toegestaan, in geen enkele vorm), maar daar gaat het volgens mij niet om.
Het activeren van functies is in beginsel niet verboden om hier te bespreken. Omkatten van een chassisnummer in de computer of terugstellen van een kilometerteller wel (dit is immers bij wet verboden).
Verder, in geval van twijfel, kijk vooral even naar Het algemeen beleid #verboden
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
deepbass909 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 00:31:
[...]
Als moderator ben ik even benieuwd waar je naar refereert als je het hebt over iets wat hier niet besproken zou mogen worden.
Vragen om betaalde diensten of het aanbieden daarvan is op het forum niet toegestaan (dat wordt gezien als commercieel handelen en is simpelweg niet toegestaan, in geen enkele vorm), maar daar gaat het volgens mij niet om.
Het activeren van functies is in beginsel niet verboden om hier te bespreken. Omkatten van een chassisnummer in de computer of terugstellen van een kilometerteller wel (dit is immers bij wet verboden).
Verder, in geval van twijfel, kijk vooral even naar Het algemeen beleid #verboden
Sinds wanneer is het bespreken en vragen hoe om een betaalde functie op een "alternative" wijze alsnog te activeren dan toegestaan?manieren om beveiligingen te omzeilen of andere verboden zaken uit te voeren zijn daarom niet toegestaan.
Dergelijke zaken zijn inderdaad niet toegestaan en staat ook zo in het algemeen beleid. Vandaar mijn vraag. Het activeren/veranderen van inklapgedrag van buitenspiegels bijv. is een andere situatie.Dennisb1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 00:38:
[...]
[...]
Sinds wanneer is het bespreken en vragen hoe om een betaalde functie op een "alternative" wijze alsnog te activeren dan toegestaan?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Gewoon ter info, na de Tweakers VAG meet-up voorjaar 2018 had ik DRL laten aanzetten.
Nu mijn auto voor het eerst naar de (Belgische) autokeuring mag kom ik er achter dat hij hierop afgekeurd gaat worden.
Misschien wel te overwegen dan om dan een lezer aan te kopen om nadien terug zelf de aanpassing weer erop te zetten...
Nu mijn auto voor het eerst naar de (Belgische) autokeuring mag kom ik er achter dat hij hierop afgekeurd gaat worden.
Ondertussen al een bericht gestuurd naar iemand in Limburg volgens de lijst in de OP om te zien wat mogelijk is en hoeveel het me gaat kosten.Wanneer het aan- en uitschakelen van de onderstaande lichten niet goed werkt (bv. de aan/uit-knop werkt niet altijd of de lichten branden niet automatisch wanneer dit wel zou moeten), krijgt het voertuig een rood keuringsbewijs:
- Grootlichten en dimlichten
- Breedte-, achter-, zijmarkerings- markerings- en dagrijlichten
- Stoplichten
- Waarschuwingsknipperlichten
Misschien wel te overwegen dan om dan een lezer aan te kopen om nadien terug zelf de aanpassing weer erop te zetten...
De A3 8V facelift wordt af fabriek met dagrijverlichting achteren geleverd......ook andere merken/modellen doen dit. Dus lijkt me bijzonder als een auto hierdoor afgekeurd zal worden.masauri schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:47:
Gewoon ter info, na de Tweakers VAG meet-up voorjaar 2018 had ik DRL laten aanzetten.
[...]
Ondertussen al een bericht gestuurd naar iemand in Limburg volgens de lijst in de OP om te zien wat mogelijk is en hoeveel het me gaat kosten.
Mmm, goed om weten. In mijn geval zijn het de voorlichten.Rainesh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:42:
[...]
De A3 8V facelift wordt af fabriek met dagrijverlichting achteren geleverd......ook andere merken/modellen doen dit. Dus lijkt me bijzonder als een auto hierdoor afgekeurd zal worden.
Zal er net vanaf hangen wie mijn auto keurt...
Maar laat dat in Belgisch Limburg een groot probleem zijn met de strengste keuringsstations...
Dan zie ik nog steeds geen reden voor apk afkeurmasauri schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:15:
[...]
Mmm, goed om weten. In mijn geval zijn het de voorlichten.
Zal er net vanaf hangen wie mijn auto keurt...
Maar laat dat in Belgisch Limburg een groot probleem zijn met de strengste keuringsstations...
België heeft hele andere keuringen én eisen dan dat we hier in NL hebben. Als je daar bijvoorbeeld een trekhaak onder je auto laat monteren (achteraf óf af-fabriek maakt niet uit) dan mag je ieder jaar je auto laten herkeuren vanaf het moment van eerste aanschaf (geldt dus ook voor gloednieuwe auto's).Rainesh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:18:
[...]
Dan zie ik nog steeds geen reden voor apk afkeur
Waarschijnlijk redeneren ze met die DRL zó dat 't spel niet aanstond / aanwezig was bij de typegoedkeuring voor dat model en dat er daarom dus een afkeur gegeven mág worden. Bij Volvo staat DRL aan de achterzijde wél aan dus daar zal 't geen probleem opleveren.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Rainesh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:18:
[...]
Dan zie ik nog steeds geen reden voor apk afkeur
Om het verhaal af te maken. Ik ben ermee naar de keuring geweest.Will_M schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:39:
[...]
België heeft hele andere keuringen én eisen dan dat we hier in NL hebben. Als je daar bijvoorbeeld een trekhaak onder je auto laat monteren (achteraf óf af-fabriek maakt niet uit) dan mag je ieder jaar je auto laten herkeuren vanaf het moment van eerste aanschaf (geldt dus ook voor gloednieuwe auto's).
Waarschijnlijk redeneren ze met die DRL zó dat 't spel niet aanstond / aanwezig was bij de typegoedkeuring voor dat model en dat er daarom dus een afkeur gegeven mág worden. Bij Volvo staat DRL aan de achterzijde wél aan dus daar zal 't geen probleem opleveren.
En de persoon in kwestie wilde wel moeilijk doen toen de lichten gecontroleerd werden.
Maar toen ik zei dat dit vanuit de fabriek zo reeds gedaan was , was het ok voor hem.
Ik was indertijd 1 van de eerste die met dit type wagen in Belgisch Limburg rond reed. Op 1 of 2 modellen na die stock verkocht waren voor mij. (Gekocht de dag dat hij in de schowroom kwam).
Waardoor ik nu als 1 van de eerste hiermee naar de keuring moest. Vandaar mijn bijkomende vrees ook wat.
Leugentje om bestwil heeft dus geholpen, en het feit dat er intussen wagens zijn die het standaard aan hebben helpt ook
Deze vraag heb ik ook in het Audi topic gesteld, maar denk dat hij misschien beter hier thuis hoort:
Een tijd terug heb ik een originele Audi achteruitrijcamera in laten bouwen. De persoon die dat gedaan had was toen vergeten dat ik een trekhaak had, dus hij had geen aanhangwagenhulp geactiveerd. Laatst was hij in de buurt en heeft hij er nieuwe software opgezet waardoor dit is geactiveerd.
Nu merkte ik echter dat als ik op basis van de camera in parkeer ik ineens een stuk verder van de stoep sta dan voorheen. Ook als ik de auto uitlees krijg ik constant deze fout:
:strip_exif()/f/image/iyklOPrac4LoqyiGIiDuhJPK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hem hierover benaderd, blijkbaar is bij het installeren van de nieuwe software de kalibrate verloren gegaan. Hij kan de camera wel opnieuw kalibreren, hij heeft daar een speciale mat voor of zo, maar dan moet ik wel naar hem toe gaan. Dat is voor mij ruim een uur enkele reis.
Met de huidige benzineprijzen heb ik daar niet zoveel zin in. Daarbij, als ik had geweten dat dit zou gebeuren had ik die aanhangwagenhulp niet gewild.
Iemand enig idee of ik in de buurt van Utrecht de camera kan laten kalibreren?
Een tijd terug heb ik een originele Audi achteruitrijcamera in laten bouwen. De persoon die dat gedaan had was toen vergeten dat ik een trekhaak had, dus hij had geen aanhangwagenhulp geactiveerd. Laatst was hij in de buurt en heeft hij er nieuwe software opgezet waardoor dit is geactiveerd.
Nu merkte ik echter dat als ik op basis van de camera in parkeer ik ineens een stuk verder van de stoep sta dan voorheen. Ook als ik de auto uitlees krijg ik constant deze fout:
:strip_exif()/f/image/iyklOPrac4LoqyiGIiDuhJPK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hem hierover benaderd, blijkbaar is bij het installeren van de nieuwe software de kalibrate verloren gegaan. Hij kan de camera wel opnieuw kalibreren, hij heeft daar een speciale mat voor of zo, maar dan moet ik wel naar hem toe gaan. Dat is voor mij ruim een uur enkele reis.
Met de huidige benzineprijzen heb ik daar niet zoveel zin in. Daarbij, als ik had geweten dat dit zou gebeuren had ik die aanhangwagenhulp niet gewild.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik zie dat je al even geen reactie van iemand krijgt. Ik ken de regio niet maar wellicht de Audi dealer zelf? Heb je vast al aan gedacht maar ja.miicker schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:55:
Deze vraag heb ik ook in het Audi topic gesteld, maar denk dat hij misschien beter hier thuis hoort:
[Afbeelding]
Eigenlijk nog niet aan gedacht. Bouwen zij ook camera's in? Dan zullen ze het ook vast wel kunnen kalibreren.Dennisb1 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:56:
[...]
Ik zie dat je al even geen reactie van iemand krijgt. Ik ken de regio niet maar wellicht de Audi dealer zelf? Heb je vast al aan gedacht maar ja.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Elke Audi dealer kan dit, zal ook wel moeten als ze reparaties uitvoeren.miicker schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:58:
[...]
Eigenlijk nog niet aan gedacht. Bouwen zij ook camera's in? Dan zullen ze het ook vast wel kunnen kalibreren.
Een schadebedrijf kun je soms ook nog wel terecht (goedkoper wellicht)
Audiwereld zit in Utrecht en kan het kalibreren.miicker schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:55:
[Afbeelding]
Als ik een auto met een Discover Media en Dynaudio koop, en ik zou de Discover Media willen upgraden naar een Discover Pro, is dat dan wat bitjes goed zetten om de Dynaudio stuff zichtbaar te krijgen? Of gaat dat niet zo maar?
Dat klopt wel ongeveer ja. Heb hetzelfde afgelopen maand bij mijn auto gedaan. Na installatie van de discover pro kwam er geen geluid uit, kwam mijn standkachel menu niet meer naar boven en werd USB2 niet meer herkend als bron van data/audio. Alles is te fixen met een OBD11 dongle via module 5F (multimedia). Voor het geluid ben ik in longcoding naar byte 11 (Sound System) gegaan en die heb ik aangepast naar: Sound_System_external_MOST. Succes!yamahabest schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:34:
Als ik een auto met een Discover Media en Dynaudio koop, en ik zou de Discover Media willen upgraden naar een Discover Pro, is dat dan wat bitjes goed zetten om de Dynaudio stuff zichtbaar te krijgen? Of gaat dat niet zo maar?
:strip_exif()/f/image/d7ZB2B9dpwITZvLlDfPtOlra.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens heeft Antera voor mij heel netjes het startscherm logo op Dynaudio gezet en wat meer dingen aangepast en voorbereid dus die stappen heb ik zelf over geslagen.
[ Voor 6% gewijzigd door Joostzondernaam op 31-03-2022 14:23 ]
ja dat kan probleemloos. Wel even de unit daarna parametriseren met vcp om geluidsbeeld goed te krijgen.yamahabest schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:34:
Ik las in de ID.x draad dat het voor die auto's mogelijk is via ODB11 CC beschikbaar kunt maken voor auto's met ACC, dan kan je dus kiezen tussen ACC, CC, en LIMITER. Iemand hiermee bekend? Is dit ook mogelijk voor mijn Tiguan (2018)?
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Ligt aan je acc radar, maar bij de Tiguans is het vaak pas vanaf de 2021+ bouwjaren.MerijnB schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:49:
Ik las in de ID.x draad dat het voor die auto's mogelijk is via ODB11 CC beschikbaar kunt maken voor auto's met ACC, dan kan je dus kiezen tussen ACC, CC, en LIMITER. Iemand hiermee bekend? Is dit ook mogelijk voor mijn Tiguan (2018)?
Kan ik dat op een of andere manier controleren (heb zelf geen ODB oid).Rainesh schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:09:
[...]
Ligt aan je acc radar, maar bij de Tiguans is het vaak pas vanaf de 2021+ bouwjaren.
Hoe vaag trouwens dat het aan de acc radar ligt (aangezien je bij CC juist géén radar wil gebruiken
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Nee helaas niet. Enkel uitlezenMerijnB schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:19:
[...]
Kan ik dat op een of andere manier controleren (heb zelf geen ODB oid).
Hoe vaag trouwens dat het aan de acc radar ligt (aangezien je bij CC juist géén radar wil gebruiken)
Radar weet dan dat acc uit moet en moet switchen naar cruise control
Is er iemand in de buurt van Haarlem die mijn auto uit kan lezen om te zien wat er mogelijk mis is met mijn parkeersensoren?
Eventueel dan ook meteen wat aanpassingen doen en indien mogelijk de software van discover
Media te updaten (niet de kaarten maar systeem zelf)
Eventueel dan ook meteen wat aanpassingen doen en indien mogelijk de software van discover
Voorburg? Weer je dat het goed gebeurt.Dracula schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:34:
Is er iemand in de buurt van Haarlem die mijn auto uit kan lezen om te zien wat er mogelijk mis is met mijn parkeersensoren?
Bij @Rainesh
Ik lees iets over kiezen tussen ACC, CC, en LIMITER nu kan ik al ACC en Limiter kiezen maar kan ik voor mijn VW Polo AW ook de CC ergens activeren? Mag ook absoluut i.p.v. de ACC alleen nog maar de CC, hoeft geen optie te worden.
Tevens weet iemand of je de rijstand van de automaat automatisch op Eco kan zetten? Rijprofiel ECO blijft na opnieuw contact wel actief maar hij laat desondanks de automaat niet op Eco staan.
Tevens weet iemand of je de rijstand van de automaat automatisch op Eco kan zetten? Rijprofiel ECO blijft na opnieuw contact wel actief maar hij laat desondanks de automaat niet op Eco staan.
Je hebt OF CC, OF ACC. Niet de keuze. Als je ACC hebt heb je geen CCDennisb1 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:28:
Ik lees iets over kiezen tussen ACC, CC, en LIMITER nu kan ik al ACC en Limiter kiezen maar kan ik voor mijn VW Polo AW ook de CC ergens activeren? Mag ook absoluut i.p.v. de ACC alleen nog maar de CC, hoeft geen optie te worden.
Rijprofielen van de automaat is niet die van de automaat maar van de ACC. Dat zit in je menu. Daar kun je ook kiezen of ie de laatst ingestelde moet pakken, danwel elke keer de zelfde.
Edit: of je moet echt de driving profiles bedoelen. Kan zijn dat die in je menu zitten op een zelfde manier. Zelf geen ervaring mee.
[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 02-05-2022 12:58 ]
De driving profiel onthoud die juist wel, maar in dat profiel staat Eco automaat geactiveerd. Deze onthoud de auto als enige niet en zet hem altijd weer in de normale "drive" modus. Ik kan de optie in het menu in ieder geval niet vinden. Ik bedoel niet de ACC modus in hoe snel die optrekt maar echt de koppelingsprofiel hoe snel die schakelt e.d.The Eagle schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:56:
[...]
Je hebt OF CC, OF ACC. Niet de keuze. Als je ACC hebt heb je geen CC
Rijprofielen van de automaat is niet die van de automaat maar van de ACC. Dat zit in je menu. Daar kun je ook kiezen of ie de laatst ingestelde moet pakken, danwel elke keer de zelfde.
Edit: of je moet echt de driving profiles bedoelen. Kan zijn dat die in je menu zitten op een zelfde manier. Zelf geen ervaring mee.
Je ziet dan ook E1 E2 E3 ect op het scherm met schakelen i.p.v. D1 D2 enz. Hij schakelt dan sneller door en trekt trager op, ben dan ook echt vermogen kwijt als ik het pedaal intrap. (tenzij ik hem all the way intrap)
Als ik opnieuw (ondanks dat die al als actief staat) het eco profiel kies dan wordt pas de versnellingen ook in de Eco geactiveerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisb1 op 02-05-2022 14:38 ]
Hi guys. Is er iemand die al ervaring heeft hiermee? Of kundig genoeg is om dit te doen?
https://www.golfmk7.com/f...-are-now-possible.395599/
https://github.com/jilleb...wnload-unlocked-firmwares
https://www.drive2.ru/l/612624240570545004/
[ Voor 19% gewijzigd door ElFreemason op 13-05-2022 23:42 ]
Ja kwestie van de juiste file flashen.ElFreemason schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:38:
Hi guys. Is er iemand die al ervaring heeft hiermee? Of kundig genoeg is om dit te doen?
Let op:
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php
Voordat je vraagt welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor jouw auto, kijk eerst hier:
http://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html
en hier:
http://www.stemei.de/pages/coding.php