Ik heb een golf 7 2019 1.6 TDI DSG, hoe kan ik launch control gebruiken?
Ik vind nergens een knop om ESP te deactiveren...
Welkom op GoT. Zie pagina 1 van dit draadjesanchez247 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:36:
Wie kan mijn audi 2005 8P Aux IN functie aanzetten? Heb een Bluetooth module aangesloten en die werkt feilloos aangezien ik kan verbinden met mijn telefoon en kan bellen via de RNS-E audi navigation plus MMI unit. Liefst omgeving Den Haag. Dank
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[Voor 18% gewijzigd door arjants op 30-05-2022 16:48. Reden: Oliepijlen met contact aan anders registreert hij niet dat je olie pijlt]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
www.ya-calendar.com - Gratis online agenda
Kan ik wel voor je doensanchez247 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:36:
Wie kan mijn audi 2005 8P Aux IN functie aanzetten? Heb een Bluetooth module aangesloten en die werkt feilloos aangezien ik kan verbinden met mijn telefoon en kan bellen via de RNS-E audi navigation plus MMI unit. Liefst omgeving Den Haag. Dank
Dat is een Delphi unit dat je hebtJacco Swart schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:42:
Zojuist met Carista het developer menu (Green menu) aangezet in mijn passat.
En hierna wilde ik het MIB Toolbox installeren. ()
Ik krijg echter bij de software update voordat die start, terug dat er varianten conflicten zijn.
Wie kan mij helpen?
Ik verwacht dat het te maken heeft met de versie van mijn MIB STD2 versie. (Gezien de melding op github: MIB STD2 PQ/ZR Technisat/Preh units and is NOT COMPATIBLE with MIB2 STD Delphi and MIB2 HIGH)
Hoe kan ik aan het versienummer zien welke variant ik heb?
(MST2_EU_VW_P0628D) - (0751)
je hebt dynamic light assist koplampen erin geplaatst denk ik. in iedergeval rechter koplamp module zou ik wel controleren, die doet het niet goed.arjants schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:29:
Golf 7 1.4TSI met R koplampen (xenon) geeft de volgende 2 meldingen:
- Bochtenverlichting (AFS)
- Oliepijl controleren (pijl klopt gewoon maar melding blijft komen)
19210 - Right LED Module for DRL and Parking Lights
B12ED F2 [008] - Voltage Supply Open or Short to Plus
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
5279506 - Voltage supply for Left Swivel Module Position Sensor
C108F 12 [137] - Short to Plus
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
5278505 - Position Sensor for Left Swivel Module
C108B 29 [137] - Signal Implausible
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Iemand bekend met deze meldingen? H7's van de zijverlichting zijn reeds vervangen
De garage vermoed een koplampmotor of module maar dan moet de bumper er eerst af
Heb je al appconnect erop? 879 zijn voornamelijk bugfixes maar niet heel bijzonder. 891 is een prima firmwareDrNizeGuy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:44:
Sinds kort heb ik een golf 7 uit 2019 met software versie 891 op de mib2. Heeft het veel zin om te updaten naar 879 of zijn de veranderingen niet noemenswaardig? Kan weinig vinden vwb een changelog.
[Voor 74% gewijzigd door Rainesh op 09-06-2022 07:41]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
[Voor 11% gewijzigd door remzor op 12-06-2022 17:55]
Nee zijn geschakeld aan je dagrijverlichting en hardwired.Mainuz schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:46:
Is het mogelijk om bij een Golf GTE (2016) de dagrijverlichting volledig uit te laten schakelen (ipv dimmen) zodra het normale dimlicht aan gaat?
Het is nu zo'n kerstboom met al die verlichting van voren.
Ik heb al gezocht maar kan het nergens vinden dus ben bang dat het antwoord nee zal zijn.
Nee niet mogelijkPakoeDIEP schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:41:
Is mirror dip mogelijk op een Seat Ibiza FR my2018?
ik zit in den Haag. Kan wel meer doen dan alleen dat voor jeremzor schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:52:
Is hier iemand die het leuk vindt om bij een Ibiza st uit sept 2016 (Style Connect 1.0 110pk tsi):
- De elektrisch inklapbare spiegels in te laten klappen bij centrale vergrendeling
- Indien mogelijk de sonische weergave te activeren van de parkeersensoren achter
Ik woon in midden Brabant dus Brabant - Noord Limburg - Zuid-Holland - Zuid Gelderland is voor mij prima te bereizen.
Of kan ik hiervoor ook bij een dealer langsgaan? (Geen ervaring met VCDS).
Edit: startpost gelezen en één persoon een berichtje gestuurd, maar als anderen dit lezen/kunnen ook prima natuurlijk.
Kijk even op de beginpagina van dit topic. Daar staat iedereen genoemd die kan helpen.mc-elvin schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:22:
Golf 7 hier met MST2_EU_VW_P9122D (0842) waar CarPlay is locked ik heb developer mode aangezet maar krijg ipadress niet te zien om te verbinden.
Ik wil graag features laten activeren, kan iemand mij hiermee helpen?
Me.
1
2
3
| Update: Navigatiedata Europa 2021.09_P0700 De updategegevens zijn niet leesbaar. |
DQ200 heeft standaard geen launch control. Dit moet je ook niet want dan gaat je koppeling er snel aanbenep schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:23:
Ik heb een golf 7 2019 1.6 TDI DSG, hoe kan ik launch control gebruiken?
Heb je al een hard reboot gedaan?tjanssen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:08:
Ik heb sindskort het probleem dat de navigatie van m'n A4 (modeljaar 2021) blijft steken op "Navigatiesysteem wordt geinitaliseerd. Wachten a.u.b...". Ook gaat het connecten via Android Auto moeizaam. Ik heb een VCDS auto scan van een tijdje geleden:
***members only***
Wanneer ik nu een auto scan doe, dan zie ik dit:
***members only***
Die eerste fout komt (denk ik) door een bezoek aan het buitenland, is niet in Nederland geweest in ieder geval. Heb de foutcodes gewist, maar vooralsnog komt er geen foutcode terug. Probleem blijft wel bestaan. Wat wel opvalt is dat bij de laatste scan subsystem 2 "Data carrier" leeg is. Ik heb op MyAudi de laatste kaarten gedownload, en op een stickie gezet. Komt meteen de melding dat de update herkend is, om vervolgens met deze melding te komen:
code:
1 2 3 Update: Navigatiedata Europa 2021.09_P0700 De updategegevens zijn niet leesbaar.
Is dit te fixen zonder een dealer bezoek?
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Kolere, 60 panelen heb je een flinke aanhanger nodig en dan moet je ook nog een omvormer enzo mee slepen.Steeldunes schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:00:
Vrienden van mij gaan de uitdaging aan om met een Enyaq naar Zuid-Afrika te rijden en terug. 60 zonnepanelen mee voor het laden, een tent op het dak om te slapen en ga zo maar door. Hier trekken ze een jaar voor uit.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Airco op recirculatiestand als ie koel is, scheelt verbruik. Of helemaal uit en zweten (geen ramen open wegens extra weerstand uiteraard; gij zult afzienSteeldunes schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:00:
Wie weet heeft iemand hier nog ideeën, ik probeer het kort te houden
Vrienden van mij gaan de uitdaging aan om met een Enyaq naar Zuid-Afrika te rijden en terug. 60 zonnepanelen mee voor het laden, een tent op het dak om te slapen en ga zo maar door. Hier trekken ze een jaar voor uit.
Efficiëntie staat natuurlijk hoog op de lijst en iedere kilometer telt. Nu vroegen ze al of het mogelijk was de auto standaard in Eco te laten starten. een google zoektocht leert mij dat dit (nog?) niet kan (of ik keek al naar gedateerde posts?).
Welke aanpassingen zijn nog meer interessant om naar te kijken die ten goede komen voor de efficiëntie (/verbruik)?
Suggesties zijn welkom
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Je bedoeld als de auto nog warm is. Zodra je auto koud is gelijk weer uitzetten omdat je anders geen verse lucht meer krijgt en kooldioxide niveau naar gevaarlijke waardes kan gaan.The Eagle schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:27:
[...]
Airco op recirculatiestand als ie koel is, scheelt verbruik. Of helemaal uit en zweten (geen ramen open wegens extra weerstand uiteraard; gij zult afzien)
Me.
Wat voor a6? Bouwjaar?GerCor schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:57:
@Rainesh Mijn zoon heeft de verlichting van zijn A6 laten vervangen door LED. Nieuwe koplampen erin. Maar als hij zijn auto start dan gaan de mistlampen knipperen. De jongen die het heeft geïnstalleerd krijgt het met VAGCOM niet voor elkaar. Waarschijnlijk knippert de kentekenverlichting ook. Nou begreep ik dat CANbus de lampen controleert en dit het effect geeft. Is hier wat tegen te doen met VCDS? Want dan laat ik hem even een afspraak met je maken. Komt zijn maat ook mee. Heeft precies hetzelfde (probleem) met zijn A6.
Volgens mij 2005. Audi A6 2.4 S-line
Me.
laat hij me even appen
Ik geef het aan hem door. 👍
Me.
Android developer & dürüm-liefhebber
Als ik + en - gebruik gaat het per 10, res en set kan ik gebruiken om het per kilometer te doen.Mavamaarten schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:59:
Ik ben zonet trotse eigenaar geworden van een Audi A3 8Y (2022) met alle assistentie-opties. Ben helemaal blij met alle toeters en bellen maar 1 basic ding maakt me helemaal gek: de cruise control is maar met increments van 5 in te stellen en boven een bepaalde snelheid zelfs maar per 10 km/u. Rete vervelend als je 133 wil rijden om boetes te vermijden natuurlijk, het is 130 of 140 op deze manier
Ik heb al wat liggen opzoeken, bv op stemei en obdeleven fora maar vind er niet direct een antwoord op: is het mogelijk om de cruise control gewoon met increments van 1 te laten werken? Zo ja, moet ik dat ergens laten doen of kan dat met een of andere goedkope dongle ergens? Verder werkt alles prima dus zou het zonde vinden om 100+ euro uit te gaan geven voor 1 enkele wijziging.
Woon in België, omgeving Antwerpen maar kan gerust wat verder rijden om ervan af te zijn
Audi heeft wel een Set knopje, daarmee kan je wel de snelheid die je rijdt "vastpinnen" dus je kan dan zelf 133 rijden en dan set duwen en dan doet hij het wel. Maar er is geen andere manier om de snelheid te verhogen/verlagen dan het knuppeltje omhoog/omlaag doen. Maar dat "setten" wil wel zeggen dat je zelf een exacte snelheid moet rijden met je gaspedaal en dat is gewoon lastig. Met mijn Q2 was het allemaal veel makkelijker om een bepaalde snelheid te rijden en dat is jammer.Toppe schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:30:
[...]
Als ik + en - gebruik gaat het per 10, res en set kan ik gebruiken om het per kilometer te doen.
Ben een VW rijder maar lijkt me dat Audi net zoiets heeft?
[Afbeelding]
Android developer & dürüm-liefhebber
Ja, ik kan hem ook vast zetten maar als ik dan harder wil kan ik hem met set per kilometer verhogen. Ga ik zelf harder rijden en druk dan op set dan pakt hij de snelheid die ik op dat moment rij.Mavamaarten schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:02:
[...]
Audi heeft wel een Set knopje, daarmee kan je wel de snelheid die je rijdt "vastpinnen" dus je kan dan zelf 133 rijden en dan set duwen en dan doet hij het wel. Maar er is geen andere manier om de snelheid te verhogen/verlagen dan het knuppeltje omhoog/omlaag doen. Maar dat "setten" wil wel zeggen dat je zelf een exacte snelheid moet rijden met je gaspedaal en dat is gewoon lastig. Met mijn Q2 was het allemaal veel makkelijker om een bepaalde snelheid te rijden en dat is jammer.
Ik heb op mijn A4 gewoon een hendeltje voor de cruise control, als ik die een zacht tikje geef is het + of - 1 km/h, als ik die met iets meer kracht omhoog beweeg is het +5 of +10 (afhankelijk van hoe hard ik rij).Mavamaarten schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:59:
Ik ben zonet trotse eigenaar geworden van een Audi A3 8Y (2022) met alle assistentie-opties. Ben helemaal blij met alle toeters en bellen maar 1 basic ding maakt me helemaal gek: de cruise control is maar met increments van 5 in te stellen en boven een bepaalde snelheid zelfs maar per 10 km/u. Rete vervelend als je 133 wil rijden om boetes te vermijden natuurlijk, het is 130 of 140 op deze manier
Ik heb al wat liggen opzoeken, bv op stemei en obdeleven fora maar vind er niet direct een antwoord op: is het mogelijk om de cruise control gewoon met increments van 1 te laten werken? Zo ja, moet ik dat ergens laten doen of kan dat met een of andere goedkope dongle ergens? Verder werkt alles prima dus zou het zonde vinden om 100+ euro uit te gaan geven voor 1 enkele wijziging.
Woon in België, omgeving Antwerpen maar kan gerust wat verder rijden om ervan af te zijn
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Dit is best hip ja. Mijn B9 S4 heeft dit ook. In Duitsland werkt het ook vrolijk, maar in Nederland niet. Krijg dan elke keer als ik ACC aanzet de melding dat Predictive ACC niet werkt in dit land.Kdegens schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:05:
Misschien een domme vraag maar nu zag in online een video van PACC op een passat en na wat google lijkt het ook te kunnen op de golf 7. De eis lijkt dat je de TA / verkeersborden camera hebt. Is dit iemand al gelukt om aan de praat te krijgen?
https://www.youtube.com/watch?v=J0PQLFSaUeE
https://www.vw-retrofit.c...-to-pacc-upgrade-service/
https://www.youtube.com/watch?v=16AWnKMN2b0
Ik kwam hier om exact dezelfde vraag te stellen. Ik heb tijdelijk een VW Polo (modeljaar 2020) met ACC en die gaat ook alleen in stappen van 10. Stappen van 5 zou al een stuk beter zijn.Mavamaarten schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:59:
[Voor 6% gewijzigd door disbehave op 03-08-2022 17:50]
ACC inschakelendisbehave schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:48:
[...]
Ik kwam hier om exact dezelfde vraag te stellen. Ik heb tijdelijk een VW Polo (modeljaar 2020) met ACC en die gaat ook alleen in stappen van 10. Stappen van 5 zou al een stuk beter zijn.
Is dit aan te passen via VCDS?
Zoals hierboven benoemd staat kun je met SET inderdaad de snelheid van dat moment 'pinnen', maar dat is niet handig.
(ik las ergens anders de truc om de cruise control plus- of minknop ingedrukt te houden om met stappen van 1 km/u aan te passen, maar dat werkt bij mij in ieder geval niet)
YouTube: Cruise control uitleg Volkswagen golfToppe schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:00:
[...]
ACC inschakelen
Voetje van gaspedaal
Set voor +1km/u
Res voor -1km/u
Precies. Alleen is mijn omschrijving een stukje sneller + je hebt die herrie niet
Zie de lijst in de startpost en stuur diegene een berichtje zou ik zeggenBertuz-x10 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:41:
Goedemorgen,
Gisteren heb ik mijn Skoda Enyaq opgehaald en nu ben ik opzoek naar iemand die Travel assist kan activeren in de regio Twente.
Wie kan mij helpen ?
Qua hardware is het beter om de knoppen te wisselen en daarna ACC te laten activeren. Het is alleen wel een aardig klusje, ongeveer een 1,5u werk en rond de 250-400 euro voor enkel activeren.Kawa86 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:31:
Hoi, onze eGolf heeft geen CC, graag had ik de opties geweten voor het programmeren van CC of ACC (de wagen heeft Front Assist)
Men vind veel verschillende opties en mogelijkheden die ver uit elkaar liggen kwa prijs.
Iemand bood aan om de programmering te doen voor ACC, en dat ik hardware-matig alleen de bedieningsknoppen in het stuur zou moeten installeren. (5G0959442AB) (En de trim natuurlijk)
Kan het kloppen dat het kwa hardware zo simpel is?
Groeten
Koen
Bedankt voor de info, ik zoek vooral iemand waar ik dit fysiek dit kan laten doen (het programmeren). Voorlopig vond ik alleen maar opties via remote coding, waar ik wat wantrouwig tegenover sta.Rainesh schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:35:
[...]
Qua hardware is het beter om de knoppen te wisselen en daarna ACC te laten activeren. Het is alleen wel een aardig klusje, ongeveer een 1,5u werk en rond de 250-400 euro voor enkel activeren.
Uit welke regio kom je vandaan?Kawa86 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:42:
[...]
Bedankt voor de info, ik zoek vooral iemand waar ik dit fysiek dit kan laten doen (het programmeren). Voorlopig vond ik alleen maar opties via remote coding, waar ik wat wantrouwig tegenover sta.
Gefeliciteerd met je nieuwe autoBertuz-x10 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:41:
Goedemorgen,
Gisteren heb ik mijn Skoda Enyaq opgehaald en nu ben ik opzoek naar iemand die Travel assist kan activeren in de regio Twente.
Wie kan mij helpen ?
Seat Leon KL 2020 en Skoda Octavia RS 2001. www.vcds-coding.nl
Probeer eens Jam Diagnose in Hamont
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
VDO tellerbak?; die kan ik. Let wel, tellerbak moet open gedaan worden en is klooiwerk.Oimatewtf__ schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 02:05:
Wie o wie in de buurt van Pekela zou mij kunnen helpen een Golf 4 Pacific tellerbak in te leren in mijn Golf 4 en eventueel Needle Sweep te activeren? Zoek al een tijdje op het vwforum naar iemand in Groningen maar krijg geen gehoor, dus misschien eventueel iemand hier die dat kan doen?
[Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 11-08-2022 16:33]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Gaat in principe, maar daar doen we niet aan mee, paar bitjes veranderen en je hebt needle sweep, drl lampje op je teller bak, exacte temp wijzer....Will_M schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:27:
@SadisticPanda Volgens mij vallen dat soort werkzaamheden onder de noemer 'Kilometer Teller Fraude' waar best wel grove sancties op staan, zelfs al zet je de gegevens van de oude unit één op één over op de nieuwe unit.
Er zijn redenen te bedenken waarom er in NL al niet eens meer op z'n vraag gereageerd wordt
Kan dit ook met een Enyac?Rainesh schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:09:
[...]
Ligt aan je acc radar, maar bij de Tiguans is het vaak pas vanaf de 2021+ bouwjaren.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Ja zover ik weet wel
Ander hendelset nodig en daarnaast nieuwe software etc voor de radar. Je huidige radar is geschikt (uitgaande dat je een facelift hebt). Alleen goedkoop is het niet, reken op circa 500-600 voor enkel acc activatie. Hendelset kun je tweedehands halen via bijv bm-parts.FabianGTI schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:47:
Weet iemand of de cruise control van een Audi A3 (model 2017) is om te bouwen na een ACC?
Ik heb wel front assist en lane assist op de auto, alleen had ik al wel gelezen dat er alsnog een andere radar nodig is?
Uiteraard is er ook een andere hendel nodig.
Kent iemand ook een bedrijf die dat eventueel doet?
Ik heb even gezocht, maar ik kan helaas geen hendelset vinden met ACC, alleen met CC.Rainesh schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:53:
[...]
Ander hendelset nodig en daarnaast nieuwe software etc voor de radar. Je huidige radar is geschikt (uitgaande dat je een facelift hebt). Alleen goedkoop is het niet, reken op circa 500-600 voor enkel acc activatie. Hendelset kun je tweedehands halen via bijv bm-parts.
Je krijgt ook gelijk traffic jam assist en emergency assist erbij. En om het nog mooier te maken, is het ook nog mogelijk om je lane assist te verlengen naar 60 sec.
Hendelset gewoon goed zoeken. Je Hendelset MOET acc en lane assist knop hebben (knopje op je richting aanwijzer) en daarnaast ook nog eens achter ruitenwisser.FabianGTI schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:00:
[...]
Ik heb even gezocht, maar ik kan helaas geen hendelset vinden met ACC, alleen met CC.
Hierbij even foto's van de voorkant en type auto:
De auto komt uit (eind) 2016 maar is een 2017 model, het is wel een E-Tron, geen idee of dat nog uitmaakt?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ken jij zo een bedrijf die dit zou kunnen? Dat bedrag heb ik er wel voor over.
Nope moet met Odis-E of vcp. Is geen codingWirelessErik schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:24:
Is die 60 seconden lane assist met obd11 aan te passen/in te stellen?
[Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 16-08-2022 23:48]
Je bedoelt dan deze hendelset neem ik aan ?Rainesh schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:14:
[...]
Hendelset gewoon goed zoeken. Je Hendelset MOET acc en lane assist knop hebben (knopje op je richting aanwijzer) en daarnaast ook nog eens achter ruitenwisser.
Als jij de hendelset kunt regelen en wisselen, misschien dat ik het wel voor je in orde kan laten maken.
Lijkt mij dat er een kabeltje naar de rechter lamp gaat, een kabeltje naar de linker lamp en een kabeltje naar de lichtbalk. Dus je mist er nog 1 als je van de 3, twee lampen codeert.emdeegee schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:30:
Goedemorgen,
Ik heb een VW Taigo bouwjaar 2022
Die heeft een doorlopende lichtbalk op de achterklep die aangaat samen met de achterlichten.
Nu wil ik Scandinavian DRL aanzetten, maar niet met de optie "Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich Standlicht"omdat dan ook de kentekenplaatverlichting, het groene lampje in de lichtschakelaar, etc aan gaat.
Nu heb ik het als volgt gecodeerd
Leuchte23SL HLC7: Light Function B23 "Tagfahrlicht" , Dimming CD 23 "127"
Leuchte24SL HRA69: Light Function D 24 "Tagfahrlicht" , Dimming CD 24 "127"
Nu gaan de achterlichten netjes aan met de DagRijVerlichting, maar de lichtbalk blijft uit.
Kan nergens vinden hoe ik de lichtbalk ook aan krijg.
Iemand de oplossing ?
Me.
Ja, dat dacht ik ook, maar ik heb het op alle ander LeuchteXXXX waar geen duidelijke functie aan hangt zoals Bremslicht, Nebel schlusslicht, Rueckfahrlicht, etc geprobeerd maar zonder resultaatGerCor schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:26:
[...]
Lijkt mij dat er een kabeltje naar de rechter lamp gaat, een kabeltje naar de linker lamp en een kabeltje naar de lichtbalk. Dus je mist er nog 1 als je van de 3, twee lampen codeert.
heb je ook naar 26nsl en 27nsl gekekenemdeegee schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:30:
Goedemorgen,
Ik heb een VW Taigo bouwjaar 2022
Die heeft een doorlopende lichtbalk op de achterklep die aangaat samen met de achterlichten.
Nu wil ik Scandinavian DRL aanzetten, maar niet met de optie "Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich Standlicht"omdat dan ook de kentekenplaatverlichting, het groene lampje in de lichtschakelaar, etc aan gaat.
Nu heb ik het als volgt gecodeerd
Leuchte23SL HLC7: Light Function B23 "Tagfahrlicht" , Dimming CD 23 "127"
Leuchte24SL HRA69: Light Function D 24 "Tagfahrlicht" , Dimming CD 24 "127"
Nu gaan de achterlichten netjes aan met de DagRijVerlichting, maar de lichtbalk blijft uit.
Kan nergens vinden hoe ik de lichtbalk ook aan krijg.
Iemand de oplossing ?
[Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 19-08-2022 11:21]
Bij Leuchte26NSL A65 staat Light Function A 26 ,Nebel schlusslicht
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Stuur maar een berichtje. Heb wellicht iemand in Limburg zitten die het allemaal vrij kan geven.V3g3ta schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:25:
Iemand die een plek kent in Zuid Limburg die App Connect kan vrijgeven in mijn Polo 6C Highline Discovey media systeem? De dealer rekent er €349 voor. Deze versie om precies te zijn:
[Afbeelding]
En daarmee ook de voice functie, die volgens de dealer misschien niet eens kan en hij dat pas kan zien als hij in de werkplaats staat. Maar als ik ergens wat geld kan besparen op het vrijgeven van deze functies, dan graag. En waarschijnlijk heeft deze geen DAB, en is dat iets dat makkelijk toe te voegen is? Eventueel door een Audioshop, er zit een goede in de buurt, maar ze zijn op vakantie.
En dan nog 2 vragen.. sorry.. 😅
Is een update aan te bevelen als die er is, heb nog niet gecheked, maar gezien de navigatie een versie van 2016 was (bouwjaar van de auto) lijkt me niet dat er iets is geüpdatet. De Navi heb ik zelf kunnen doen en is weer up to date. Maar de volledige systeem update is even wat anders omdat ik niet weet of er iets custom aan is gedaan en dat ik die dan ongedaan maak (het lijkt me niet, maar is er een manier waarop dat te zien is?) Ik zie bv in het verborgen menu iets over skins en versies ervan, maar verder in het systeem kan ik nergens skins kiezen.
Dan de laatste, waar zelfs VW zelf (via mail contact) me niet kon vertellen wat het is.. foto ervan komt nu en het zit onder in de middenconsole achter de aansteker, aux en usb aansluiting.
[Afbeelding]
En dan nog een plaatje van mijn nieuwe aanwinst na 8 jaar met een Polo 9N uit 2002.
Het is dus een 6C Highline 1.0 TSI 110PK versie, zilver was niet mijn eerste of tweede of derde keuze... maar eenmaal erin gereden en ik was verliefd en de dag erna gekocht! En nu ik hem ongeveer 2 weken heb en nog steeds even verliefd ben is het tijd om het een en ander te gaan veranderen eraan, zoals de velgen, ietsje harder op de vering zetten want dit model rolt nogal iets te graag on bochten op hoge snelheid.. maar ik begin met het interieur nu, daarom deze vragen.
[Afbeelding]
Regio Deventer/Zwolle.Rainesh schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:20:
[...]
heb je ook naar 26nsl en 27nsl gekeken
@FabianGTI ja je kunt rondrijden met het hendeltje maar je cruise control gaat het niet doen.
Uit welke regio kom je?
Zie het roze blokje hieronder VVVmaupie1967 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:00:
Van de week komt de T-roc en ik was benieuwd of er ergens een overzicht is of een lijst kan downloaden wat er allemaal wel en niet aan te passen is.
Modeljaar 2023 met digital cockpit pro
Wat ik al dacht. Maar ik krijg het niet aan het werk. Ik heb een filmpje op YouTube gevonden over hoe je het zou moeten gebruiken. Maar bij mij gebeurt er niks... ligt dat aan mijn Phone (S22+) of is het een feature die standaard niet aanstaat? Maar wat ik ook in geen enkel menu kan vinden.The Eagle schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:21:
@V3g3ta plaatje van wat de dealer niet kon duiden: QI lader
Ik heb alle originele handleidingen bij de auto en heb het gezocht maar niet gevonden. En in het filmpje dat ik poste werkt het zoals ik dacht dat het zou moeten werken. Alleen bij mij doet het niks.. maar als het in de auto zit, zal het toch ergens voor moeten dienen? Het lijkt me geen aftermarket onderdeel.Will_M schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:49:
Ik vermoed dat het géén QI lader is. In de tijd van de Polo 6R (2009 - 2017) was dat spul volgens mij nog niet eens leverbaar op dat type auto.
Als je op onderstaande site je chassisnummer ingeeft dan krijg je de bij jouw auto behorende handleiding(en) en daar zal het symbooltje vast wel ergens in beschreven worden.
https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_NL
Wat volgt is een wilde gok, maar aangezien er geen energie tekentje ala bliksemschicht staat zou ik er niet vanuit gaan dat dit iets met laden te maken heeft. Maar omdat er een telefoon en verbindingsboogjes (zal vast een naam hebben) staan lijkt het me een signaal versterker voor je telefoon.V3g3ta schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:22:
[...]
Ik heb alle originele handleidingen bij de auto en heb het gezocht maar niet gevonden. En in het filmpje dat ik poste werkt het zoals ik dacht dat het zou moeten werken. Alleen bij mij doet het niks.. maar als het in de auto zit, zal het toch ergens voor moeten dienen? Het lijkt me geen aftermarket onderdeel.
[Voor 19% gewijzigd door Will_M op 27-08-2022 09:52]
[Voor 6% gewijzigd door Supertroeper op 25-09-2022 20:29]
Welk bouwjaar is je T-Roc? Als het een 2Q camera heeft, dan is het niet eenvoudig om verkeersbordenherkenning toe te voegen vanwege swap licentie.Supertroeper schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:27:
Beste kenners, ik zou graag verkeersbord herkenning hebben. Is dat mogelijk bij mijn T-Roc? Heb al grootlicht assistent en acc (rijbaan begeleiding) foto van vooruit sensoren heb ik bijgevoegd.
Ps sorry voor de belabberde foto. Even snel ik het donker gemaakt net.![]()
[Afbeelding]
Januari 2020Rainesh schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:24:
[...]
Welk bouwjaar is je T-Roc? Als het een 2Q camera heeft, dan is het niet eenvoudig om verkeersbordenherkenning toe te voegen vanwege swap licentie.
Bij een 3Q camera moet het stuk simpeler zijn.
Stuur me even een pb met je chassisnummer
Doe ik vanavond, ik ben nu op mijn werkRainesh schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:01:
[...]
Stuur me even een pb met je chassisnummer
[Voor 6% gewijzigd door FabianGTI op 29-09-2022 15:15]
Ja dat is mogelijk maar wel afhankelijk van je camera. Stuur me een berichtje, dan kijk ik voor je welk camera je nu erin hebt.Arnoudius schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:57:
Hi!
Ik lease sinds kort een Volkswagen Tiguan Allspace highline uit het jaar 2019.
Ik vroeg mij daarbij af of het mogelijk is om de laneAssist ook te laten werken onder de 65km/h? zodat het werkt als de traffic jam assist op de nieuwere modellen.
Groetjes,
Arnoud
[Voor 6% gewijzigd door miicker op 04-10-2022 12:18]
Staat gewoon in je mmi.....kijk eens naar meeteenheden. Staat in instellingen menumiicker schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:18:
Is het mogelijk om net OBDeleven of VCDS ervoor te zorgen dat het verbuir wordt weergegeven als km/liter in plaats van liter/100 km?
Zo ja, waar kan ik dit aanpassen?
@Rainesh misschien dat jij dit weet?
Edit: gaat om een Audi B9.
Ah oké, nooit geweten! Ik ga er eens kijken.Rainesh schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:20:
[...]
Staat gewoon in je mmi.....kijk eens naar meeteenheden. Staat in instellingen menu
Heb je nu appconnect erin?beekjo schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:32:
Hallo
is er uberhaupt een optie om op mijn discover pro de performance monitor te krijgen of wat andere dingen ? enige wat ik kan zien bij car is :
wagenstatus
comfortgebruikers
rijgegevens
Afbeelding
https://ibb.co/rt48KbZ
Golf 7r dcc 2015
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details